PANAS BERAPI! APA NAK JADI DENGAN ANAK MELAYU KITA HARI INI?

Ini adalah anak melayu, mereka sangat bangga untuk menghina bangsa dan agama mereka sendiri. Aku yakin benda ni ramai dari kalangan anda dah baca, namun aku siarkan kat sini untuk berkongsi dan nak tau kenapa orang melayu boleh jadi sampai begini sekali/

Yang pertama tu, aku rasa banyak laporan polis dah dibuat dan macam kes-kes lain, SEMUANYA SENYAP je, aku dalam hal ini setuju dengan kupasan Sanggah Tok Janggut berkenaan dengan PEGUAM NEGARA, KLIK SINI

Manakala untuk imej kedua ni, korang kalau ada anak-anak muda yang belajara kat U akan berkata begitu. Bagi mereka, tak kisahlah siapa pun jadi PM, mereka yakin semuanya akan OK! Astagfirullah! Aku pun tak tau nak kata apa lagi dah..

Inilah perangai sebenar anak-anak melayu kita yang semakin lupa diri dan asal usul mereka. Kenapa boleh jadi macam ni ek? Kepada sesiapa yang komen kata aku ni bukan melayu maka kamu ni adalah anak luar nikah. Period!

46 Responses to "PANAS BERAPI! APA NAK JADI DENGAN ANAK MELAYU KITA HARI INI? "

  1. Cina jadi PM tak salah...Tapi jangan lupa Malaysia ni ada Perlembagaan...jangan nak suka suka tukar perlembagaan...Raja nak tukar pun bukan senang procedure dia....so saya harap rakyat akan sedar apa dan mengambil tahu setiap risalah yang terdapat dalam perlembagaan kita...jangan cakap ikut hati jangan dengar ikut suka....

    ReplyDelete
    Replies
    1. si barua mcm kau mmg la xtaw ape. Pg skolah skodeng kote je reti. Dasar bangsat gay.

      Delete
    2. Wow mcm cerdik bunyi nya.artikel mana dlm pelembagaan yg ckp cina tak boleh jadi PM? Selagi dia rakyat Malaysia dia boleh jadi PM.Hanya dinegeri negri yg mempunyai sultan sahaja MB mesti melayu islam.pikir sebelum tulis. Nak tukar pelembagaan atau undang undang itu la function parliament

      Delete
    3. Sekarang ni dah ada perlembagaan pun, ramai jek yg tak ikut.

      Delete
  2. Makin ramai BIAWAK-BIAWAK si PENYAMAR-PENIPU-PENGGANAS Cina-Cina Kristian Zionis – DAPigs/PKR menyamar sebagai orang Islam, untuk menghina Islam dan pemimipin/orang Melayu-Islam. Polis dan KDN mesti ambil tindakan kerana si PENGGANAS ini mengancam KESELAMATAN dan KEDAULATAN bangsa, Raja-raja Melayu, Islam dan negara!

    Dan kalau betul mereka ini Melayu/Islam, aku nak cadangkan MELAYU-MELAYU BONGKAK diajar balik makan IKAN MASIN; PETAI, JERING dan SAMBAL BELACAN, dengan tangan, termasuk depan geng-geng Mat Salleh mereka dan bangsa pendatang DAPigs/PKRats! Tinggalkan saja selalu makan STEAK-STEAK ciptaan BARAT-ZIONIS yang bikin Melayu lupa asal usul, dari lumpur di sawah! Biar sifat NASIONALIS mereka, cintakan bangsa, agama dan negara dipupuk kembali!

    Aku ingat lagi makan durian untuk sarapan pagi (kami di kampung biasalah itu, makan dengan pulut dan santan kelapa segar perah pakai tangan - enaknya), di sebuah tempat peranginan yang diusahakan Melayu sendiri (entah-entah diambil alih geng DAPigs sekarang tak?), di Pulau Tioman! Mat-mat Saleh boNGKAK terus bangun - tunjuk benci pada bau durian! Lagi aku makan dengan galak - peduli apa aku, ini bumi aku, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain!

    Si bongkak bangsa Pendatang termasuk dari DAPigs/PKRrats dan Mat salleh, kalau tak boleh hormat pada hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain, terutamanya yang Islam, baik lu berambus selamanya! Dan si PENYAMAR BIAWAK DAPigs/PKRats dalam BN/UMNO mesti diNYAHkan segera - kalau tidak Tamadun Melayu/Islam bakal hancur dan kebanyakan anak Melayu/Islam masa akan datang jadi pengutip sampah di kawasan pembuangan sampah! Macam yang terjadi kepada Bumiputera Filipina (majoriti asal bangsa Melayu sebelum dijajah Sepanyol) di perkampungan "Slum" di pinggiran bandar!

    MAKCIK Tempurung.

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nok termuntooohhh ... basiii .... huweeerrrrggghhh ...huweeerrrrggghhh ...huweeerrrrggghhh ...huweeerrrrggghhh ...huweeerrrrggghhh ...huweeerrrrggghhh ...huweeerrrrggghhh ...huweeerrrrggghhh ...huweeerrrrggghhh ...huweeerrrrggghhh ...huweeerrrrggghhh ...

      Delete
    2. tukar isu la woi... asyik benda sama je

      Delete
    3. Ini adalah kerana Agama kita lemah..tidak kiralah agama Islam ke Budha ke, Hindu ke..sebab setahu saya, semua agama mewajibkan menghormati sesama kita, perpaduan dan sebagainya...

      Delete
    4. Mana ada Agama Islam lemah. Yg lemah pengikutnya. Salah sorang Carlos Santiago. Bebal tahap gaban..

      Delete
    5. Aku ada isu baru..citer baru..aku dpt tau carlos dah jadi juragan borang.........uyuuu kesiannnn ada org bagi tau anak belaan carlos kena bantai di along... Tu dah byk cina dap nak jadi calon...fuyuuuuu

      Carlos kata bosan..isu tu aje...amacam niaga lu sama pas...pasti laris tin milo tu.. Dgr kata ada org nak bagi free tin milo.. Boleh la buat citer baru...takbir memanjang tin milo bergerak...duittttt bebbb

      Hoh hoh hoh hoh hoh

      Delete
    6. Kejatuhan sesuatu bangsa n negara adalah akibat kelemahan agama n jati diri bangsa negara itu sendiri, bukan sbb faktor luar. Abaikan puak2 yg lupa diri, hny membuang masa kita bumiputera yg amat berharga n kritikal. Kita dari akar umbi boleh bersatu dipimpin pemimpin ultras melayu berwibawa spt Sidek Baba, Hassan Ali, Ibrahim ALi, Nazim, etc..utk mperkasakan agama n ekonomi bumiputera. Jgn harapkn atau bsandar kpd pemimpin yg telah dipilih melalui undi kerana mereka sibuk dgn agenda mkayakan diri n keluarga sdr n tunduk n kecut kpda pihak yg myumbat mereka dgn ekonomi kotor mkhianat bangsa sdr. Kita kaum bumiputera mesti jadi yg terkuat n Tuhan bersama-sama kita, InsyaAllah, amin...

      Delete
  3. ni adalah biasa sebab budak2 yang libral & berpegang kepada falsafah komunis, mesti muzik kegemaran budak ni punk.

    ReplyDelete
  4. Anak2 Melayu kabur sejarah tanah Melayu Malaysia.Guru2 sekolah yg mengajar sejarah tidak menghayati mata pelajaran sejarah negara ini.Guru2 sejarah wajib ada semangat patriotisme.Ini boleh memberi kesan semangat cinta kpd negara

    Wawa

    ReplyDelete
  5. Kenapa mentaliti anak - anak muda melayu ni boleh jadi begini? Adakah ini semata - mata untuk duit?
    Malaysia merupakan negara yang agama rasminya Islam. Bila agama rasmi kita Islam, agong dan sultan mestilah Islam...Juga diikuti dengan PM...Bolehkan seorang India atau Cina mulakan ucapannya dengan melafaz Bisamilahh? Saya setuju dengan komen Kingmaker, ini bukan soal agama atau bangsa tapi tercatat dalam perlembagaan dimana usul-usulnya dipersetujui oleh semua kaum dan bangsa ketika itu...alah senang cakap datuk nenek moyang kita dah setuju...hormat lah keputusan mereka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asuhan pemimpin umno yg memerintah.

      Delete
    2. Salahkah diri sendiri sebelum menyalahkan orang lain...

      Delete
    3. x pun mak ko dulu yg x reti nak mengajar sebab tue la diorang semua jadi mcm tue.... mcm naka cina yg suka makan taik babi klu x dapat makan babi

      Delete
    4. Ngapa seks bebas berleluasa..ngapa LGBT semakin byk..ngapa suka main juboqqa.. Itu asuhan pemimpin carlos.. Pemimpin carlos...ngapa anak muda melayu mcm di atas...itu juga asuhan pemimpin carlos..tu kan penyokong pakatan..sama mcm carlos

      Jadi sah yg biadap..asuhan pemimpin carlos.... Carlos jadi barua..pakatan dah kalah..takde keja lagi..nak berguling atas lantai dak tak boleh...jadi berlonggok la muka dia kat sini...

      Lelong lelong..selonggok muka carlos.. Sape mau beli..dibayar dgn taik babi dan taik diberi kat dap pun boleh..hahhahhah

      Delete
  6. SATU JE CARA NAK AJAR ANAK2 BABI NI. TANGKAP SORANG2 LETAK KAT PULAU YANG TAKDE TAMADUN MANUSIA. BIAR MEREKA RASA JERIHNYA NAK HIDUP.

    BIAR MEREKA TAU BAGAIMANA SUSAH SENANGNYA DATOK NENEK MEREKA SATU MASA DULU...

    ReplyDelete
  7. Contoh terbaik anak2 muda melayu bangsat..

    ReplyDelete
  8. Mungkin budak2 ni ditarbiah olh unit amal PAS....askar taik kucing....bg sehelai T'shirt unit amal..gnjaran sbgai kuda berkuda dan dikuda..........

    ReplyDelete
  9. Kebanyakkan pemimpin2 melayu tak kira la apa parti politik pun dan dunia korporat berfikiran liberal dan ada yang sesat. Mungkin sebab dah tukar pegangan dengan menyembah kiblat barat ketika belajar di sana. Apa yang nak di herankan dengan budak2 generasi "melayu baru' bodoh yang macam pukimak ni kalau pemimpin atasan pun sama pukimak..?

    ReplyDelete
  10. WOI walawei.. Kesenangan dan kemakmuran yg dinikmati Generasi muda masa kini adalah hasil usaha Pemimpin, Sistem Demokrasi Raja Berperlembagaan yg ada selama ini. Bersyukurlah kamu wahai Generasi Pewaris Negara kerana kamu tidak pernah merasai kesusahan ditindas penjajah, disiksa dlm Perang Jepun, ditembak Komunis, dilanda kebuluran dan perang saudara seperti di Afrika dan Negara Arab. Bala drpd Allah akan selalu menimpa kpd bangsa yg takabur, kufur nikmat, dan mengagungkan budaya dan cara hidup kaum Kuffar Manusia jenis apa jika sanggup menghina dan memijak maruah harga diri dan agamanya sendiri.

    ReplyDelete
  11. Budak2 beringus tu jangan dilayan ... buat dono saja ... buat mcm kita tak nampak dan tak baca ... lama2 dia boring, dia berhentilah ... kalau dipropagandakan dan dijadikan isu ... makin menjadi-jadi le budak2 kurang ajor ni, sbb 'idea' dia dpt publisiti ...

    ReplyDelete
  12. publisiti murahan lah tue... mmg gampang anak haram la diorang nie..........

    ReplyDelete
  13. aku nak tanya budak dua ekor ni dah puas ke jadi rakyat malaysia....kalau begitu eloklah dilucutkan saja warganegara dia org....biar rasa jadi pelarian di negara sendiri...aku nak tanya peguam negara masih tidur lagi ke???????????

    ReplyDelete
  14. Demi tumpah darahku, ini bumi Melayu, satu-satunya manusia berbangsa Melayu sudah ada sebelum yang merempat-merempat tu datang dan merembat kekayaan negara ku. Itu tak jadi kesalahan yang salah ialah yang merempat ni terus gelojoh dah rakus mahu terus makan semuanya di bumi dan Tanah Air Melayu. Itulah yang salah!Dengan sikap mereka yang sudah boleh aku jangkau, tak akan aku nak biarkan bangsa merempat yang kononnya rajin tetapi tidak beretika ini terus membaham semuanya??? Bodohkah aku sebagai bangsa Melayu meberikan tengkokku kepada perompak rakus ini?? Budak-budak Melayu berhingus yang masih mengharap atau sedang menghabiskan harta emak dan bapa mereka jangan nak cuba buat eksperimen!! yang pasti akan merana adalah anak-anak kamu juga nanti!! Aku pasti kamu pun tak ada kebolehan untuk menangkis kekejaman yang akan dilakukan oleh bangsa merempat tak sedar diri ini kerana terlalu sibok bertwitter, bergoogle, berfacebook, lantas tidak membina sikap suka membaca atau mencari ilmu! kamulah specie yang tak berilmu atau kurang ilmu tetapi berlagak berilmu!!! kamu ingat ini perkara maini-main seperti kamu bertwitter dengan rakan-rakan untuk mencabar siapa yang lebih daring!!? Kedangkalan otak kamu in sangat memalukan bangsa kamu sendiri!!

    ReplyDelete
  15. RumajatuabanngkaJune 12, 2013 at 4:32 PM

    Budak budak hingusan yg masih pakai lampin/pampers bercakap apa saja sesuka hati. Mereka tak tahu apa apa pun tentang hakikat/realiti kehidupan yg sebenarnya. Remaja perlu bimbingan dan pandu arah hidup bukannya jd bahan alat demonstrasi Jalanan.

    ReplyDelete
  16. DIBAYAR KOT?? Free lunch pun cukup..sejarah dah buktikan rata2 orang Melayu are 'sell-outs', pengkhianat, sanggup jual negara untuk keuntungan yang sedikit walaupun merugikan mereka untuk jangka panjang. Kerana Melayu bodoh macam ni lah DAP berani.

    ReplyDelete
  17. BUKAN DIBAYAR ... MEREKA INI ADALAH ANAK2 MUDA YG TIDAK HIPOKRIT ... BERANI MELUAHKAN RASA HATI ... ITU MENUNJUKKAN ADA SESUATU YG TIDAK KENA DGN SATU PIHAK LAGI ... KEADAAN MEREKA INI MUNGKIN DILIHAT SBG PENDERHAKA TETAPI INGATLAH HANG JEBAT DULU JUGA MENDERKAHA ... INGAT CERITA "SULTAN MAHMUD MANGKAT DIJULANG?" ... DULU MASA TUN M MINTA SOKONGAN RAKYAT UNTUK HAPUSKAN KUASA RAJA2 MELAYU, RTM SETIAP HARI TAYANG CERITA2 RAJA ZALIM, SEPERTI "DANG ANUM", "HANG TUAH", "SULTAN MAHMUD .." DLL. SEKARANG TAYANGAN YG HAMPIR SERUPA JUGA MUNCUL DLM INTERNET DAN FACEBOOK ...

    ReplyDelete
  18. PK.. jangan melatah .. ni la org kata PERANG MODEN... perang zaman siber... yang ni aku rasa bangsa bangsat tu yg reka cipta nya... PECAH PERINTAH bro... depa create nama MELAYU dan posting kat mana2 blog... bila MELAYU baca... hati panas... gaduh.. and akhir nya siapa UNTUNG.. so relax easy and cool.... Walk the Talk.. apa yg kita plan kita lakukan... BCL.... ACTION SPEAK LOUDER THAN WORD...

    ReplyDelete
  19. Zaman moden, zaman canggihlah katakan, zaman ICT, zaman cyber, ... mcm2 orang boleh buat bro ... depa create VIDEO dan posting kat mana2 blog... PK jgn terkejut kalo nanti lu punya video pun boleh muncul juga ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello bro..kata canggih..sampai sekarang di dunia dlm court di mana saja kecuali Malaysia..video yg dirakam diterima pakai kebenarannya..video tak boleh menipu jika hang potong disambung sambung..boleh tau mcm filem..

      Apa kata bekas peguam nuor..yuktes.. Peguam nuor pusing 7 keliling nak cari idea mematahkan tuduhan yg dibuat.. Akhir suruh nuor pakai alat kempis
      perut..tunjuk perut langsing..

      Tu memang mcm saya tapi bukan saya. Hakim ambik keputusan bukan berdasar dr video tapi dari sangkut paut pemutusan dna..video tak boleh dinafikan..

      Ooii hang cuba cari org berlakon jadi pk.. Video tak putus tapi org tak sama. Pikiaqla...jgn taksub kat boss...

      La tu kalau hang tengok dlm internet yg menipu gambaq bukan video...gambaq artis berbogel tapi badan org lain..cut paste...video tak boleh bebbbb..

      Hang buat video..kemudian hang ubah ikut kehendak hang..jika hang kata boleh...hebat hang tanpa putus sambung...kerana video jln berterusannnn...FAHAMMMMMM

      Delete
    2. Aku tau laa hang pandai buat video! Daghi cegheta hang tu, hang memang pro punya ... aku tabikla kat hang. Aku ni bukan tau sangat, hang kata ... takat tengok video tu, bulih la. Hang ni, misti geng dgn tiga ekoq datuk T tu ... Video biasa pun RM10 satu, habaq hang ... ni, video 'projek besaq', projek loqlaq ... hoi ... hang mesti loaded punya ...

      Delete
    3. Tu la bila org bagi tau..awak marah..tujuan supaya awak berfikir..buat video tak semestinya buat lucah..ambil biasa aje dah jadi..hp pun awak tau rakam..cuba ambik video hp..boleh tak diubah..

      Saya sekeluarga ambik video..takde yg porno..itu terserah awak..awak taksub itu hak awak..saya rasa apa yg non kata di atas memang benar..

      Delete
  20. Memang anak2 muda Melayu ni makin ramai yg kurang ajar & tak mengenang budi, terutamanya budak2 U. Pengaruh pembangkang & blackot 505 dah makin menular masuk ke IPTA2 ... Kerajaan kena ajar mereka ini ... hentikan pemberian PTPTN, baru padan muka mereka ...

    ReplyDelete
  21. Astaghfirullahaladzim.. apa nk kata lg jika dr kepala otak org Melayu yg ckp benda ni! betapa jahil dn xfhmnya agama dan kepentingan bangsa!! sedih2! gagalnya sistem PENDIDIKAN negara dan PENCEGAHAN perang saraf Krjaan.. MUSNAH!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon1:37 ni komen anon12:51 ke atau komen budak perempuan dlm tweeter di atas??

      Delete
  22. Cina mcm skrg jd PM totally SALAH dan HARAM! sbb yg berkuasa dr mreka ialah Cina KAFIR dan mereka takkan bersekutu baik terhadap Islam dn Melayu. Ini bkn aku kata..ini Al-Quran yg punya!

    Kedua, Perlembagaan Negara! Ketiga, Apa hal tergedik sgt nk Cina jd PM? apa jasa mereka berbnding Melayu?

    Pulau Pinang? apa yg OK nya? Azan pn nk kena sekat, tp Cina kafir mcm anjing jugak mereka lum ada kekuatan lg mereka beralah dlu.. tggulah bila kuat nnt.

    Sbb tu jgn hairan mcm mana Melayu di SGpork boleh 'selesa' idup dgn Cina wpun mereka dizalimi, krn Melayu mmg xde harga diri mcm betina dlm tweet atas.

    ReplyDelete
  23. KENAPA KEAJAAN MALAYSIA TIDAK REGAS ISU INI? ORANG YANG HINA NEGARA, BENDERA MALAYSIA (MENTERBALIKAN BENDERA/NAK UBAH BENDERA), HINA SULTAN, LAGU NEGARA DAN AGAMA (SEMUA AGAMA) PATUT DIBUANG NEGARA. BUAT MCM THAILAND YG TEGAS TENTANG ISU INI. INI BERJKITAN MARUAH NEGARA.

    ReplyDelete
  24. saya ingin kongsi satu gelagat orang kenamaan PAS, Mohammad Nizar yang seolah-olah menanam kesangsian terhadap kepercayaan orang Islam, boleh ditangkap dengan Akta SOSMA tak?

    https://twitter.com/mbnizar/status/342270612011630592

    Riwayat menyatakan Rasulullah saw ulang-alik dari langit ke7 ke Arash Allah, sidratul muntaha sebanyak 8 kali,bolih sesiapa sahkan prkara ni?— YB DS Mohammad Nizar (@mbnizar) June 5, 2013

    Nak lihat apa tindakan Menteri berkenaan dan Jabatan Agama terhadap penghinaan terhadap junjungan kita, Rasulullah SAW. Pada saya ini kes lebih berat dari khalwat atau main judi 4 ekor. Takut amaran aje kot!

    ReplyDelete
  25. Mereka semua, juak juak khafir harbi , di bayar ratusan ribu ringgit bagi menghalalkan agenda yahudi yang dekat dengan Negara ini. selagi Malaysia negara
    islam , selagi itu lah sokonggan wang di hamburkam pada pengkianat melayu yang
    berselidung bersama parti p.r , mereka melagakan sesama kita , bila negara dapat
    di takluki melalaui pru 13 lepas , sudah pasti agenda mereka tercapai.......
    Malaysia bukan malaysia hari ini.....segala perlembagaan negara di robek di ubah , islam dihancurkan......wang zakat berbilion , wang baitulmal berbilion ,
    diberi hak kepada bukan islam.....Azan dihapuskan....Masjid ditiadakan pungsi nya....tanah tanah wakap dijual kapada bangsa mereka dan rakyat mereka berduyun
    duyun akan diberi kerayatan tetap. juak juak melayu diberi gaji ratusan ringgit
    akan dihumban kepanjara akibat , I.S.A diujut semula , demi kelansungan kuasa
    mereka. ingat ? DSA , Nizar , Mat sabu serta yang lain yang bersengkongkol ,(bukti , bukti ada ditangan loyer mareka )
    anda pasti berak kapor...anda melayu bukan dilahirkan kaya , bukan senang Dato'
    nenek , mak babak kau melahirkan U.M.N.O ?...serta kesenangan penuh nikmat yang
    terhidang depan mata , buka mata , jangan disepetkan , buka otak kanan , jangan
    bukakan kepala otak kiri kau ? , ada harti ? ada paham ?

    ReplyDelete
  26. Babi punya anak dara melayu ?...
    cakap pandang pandang
    babibabibabibabibabibabibabibabibabibabibabi

    ReplyDelete
  27. asalamualaikum sahabat semua....saya org melayu yg beragama islam ..disini saya nak nyatakan pendapat aje.sahabat2 melayu islam semua diharap marilah kita sama2 berlapang dada memikirkan tindakan,kata2,saranan dan macam lagi yg kita buat selama ini adakah membawa apa2 manafaat pada keamanan dan perpaduan negara kita ini..bukan perkara yg indah bila negara kita berada dlm kacau bilau...yg berduit tak boleh guna dah duit tu..yg tak berduit pula tak boleh nak keluar cari duit...kita sebagai rakyat lebih selamat jika kita menjalankan tanggungjawab kita sebagai rakyat...pemimpin pula biar lah dia buat kerja dia...kita semua bila mati nanti bnyak yg nak dijawab depan YG MAHA ESA kita ni bnyak sangat campur tangan tugas para pemimpin pun tak guna juga...kerana kadang2 yg banyak komen tu IQ dia tak semantap mana punorang melayu adalah tiang seri dalam negara kita maka jika melayu runtuh maka runtuh lah negara..saya harap2 sangat org melayu lebih bertanggungjawab dalam menjaga keamanan negara kita ...ingin saya ingatkan sekali lagi...bukan perkara yg menyenangkan bila negara kita huru hara..pikirlah org2 yg dibawah tanggungjawab kita..pikirlah tentang keselamatan mereka..ibu kita,ayah,isteri,anak lelaki,anak perempuan,saudara lelaki saudara perempuan..boleh ke kita jamin keselamatan mereka bila keselamatan kita sendiri tak tau hujung pangkal...banyak2 lah pikir sebelum berkata,atau berbuat apa2...WALLAHUALAM

    ReplyDelete
  28. awat lah jadi macam tu... http://sendiri.net/melayu-boleh/

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!