MURAHNYA NYAWA MELAYU BERBANDING CINABENG? ADILKAH SEBEGINI WAHAI RAKYAT MALAYSIA?

Kehilangan dan kematian Lim Chin Aik dalam runtuhan penebat kilat di atas Menara UMNO Pulau Pinang, telah menyebabkan Lim Guan Eng dan DAP melolong bagaikan anjing tertelan tulang babi. Desakan kepada pihak polis akhirnya membutirkan inkues untuk menyiasat kematian Lim Chin Aik yang mayatnya masih tidak ditemui sehingga ke hari ini.

Dalam kejadian pada 13 Jun 2013, Pulau Pinang telah dilanda ribut besar. Beberapa kejadian pokok tumbang dan dan kerosakan besar telah berlaku di seluruh Pulau Pinang. Tiga kematian dilaporkan dengan salah seorang daripada mereka, hilang di bawah runtuhan tanah sedalam lima meter. Kesemua kematian tersebut melibatkan orang Cina. Satu kematian lagi dilaporkan di Empangan Air Itam. Bagaimanapun, kematian tersebut berlaku akibat sakit jantung.

Punyalah hebat puak-puak Cina ini. Apabila kematian di kalangan mereka berlaku, para pemimpin mereka, terutama sekali Lim Guan Eng dan para pemimpin DAP bukan main lagi berlagak untuk menyalahkan UMNO dan Barisan Nasional, meskipun bencana yang berlaku adalah bencana alam, bukannya jenayah pun.

Kematian Lim Chin Aik, 44, seorang penjual nasi di Jalan MacCalister, Pulau Pinang jelas menunjukkan bagaimana rasisnya puak-puak ini.
jambatan kedua pp runtuh kereta

Mengapa kematian Tajuddin Zainal Abidin dalam kejadian runtuhan susur keluar jambatan kedua Pulau Pinang, tidak diadakan inkues, padahal ianya melibatkan sebuah syarikat pembinaan yang telah diberikan kontrak oleh Perbadanan Kemajuan Pulau Pinang yang dipengerusikan oleh Lim Guan Eng?

Tentu kita semua masih ingat, bagaimana kalutnya Lim Guan Eng dan pemimpin DAP pada hari kejadian runtuhan tersebut sehingga ada sebahagian daripada berkampung di tempat kejadian untuk melihat kalau-kalau ada Cina yang mati terhempap dan kepala berkecai di bawah runtuhan tersebut. Bukan main lagi lagak mereka menyalahkan pihak berkuasa kerana lambat bertindak dan menjalankan operasi menyelamat.

Namun setelah mengetahui yang mati adalah Tajuddin Zainal Abidin dan bukannya Chong Ah Kau atau Muniandy a/l Mutusamy, tidak ada seorang pun pemimpin DAP yang duduk bertinggung di tempat kejadian. Malah Lim Guan Eng pun tidak bersuara. Hilang lenyap sudah segala tuntutan.

Tetapi berbeza sama sekali apabila bencana melibatkan Cina. Lim Guan Eng dan DAP berusaha mencari jalan untuk menyalahkan UMNO sehinggakan Menara UMNO yang dibina pada zaman Anwar Ibrahim sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO pada tahun 1998 cuba dijadikan sebagai alasan. (KLIK SINI)

Kalau dah dinamakan Chinabeng, selama-lamanya perangai Chinabeng.

Cuma persoalannya, mengapa pula UMNO Pulau Pinang tidak meminta agar inkues dijalankan membabitkan syarikat pembinaan yang telah diberi kontrak membina susur keluar dan telah mengorbankan seorang Melayu? Kalau Lim Guan Eng dan DAP boleh mendesak polis mengadakan inkues untuk menyiasat kematian Lim Chin Aik yang tertimbus dalam lubang sedalam lima meter kerana angin kencang yang menumbangkan penebat petir, pastinya kes membabitkan kematian Tajuddin Zainal Abidin jauh lebih kukuh untuk sebarang inkues, terutama membabitkan penyelewengan dan salahguna kuasa Lim Guan Eng?
 
Sumber: Kedahan69ers

51 Responses to "MURAHNYA NYAWA MELAYU BERBANDING CINABENG? ADILKAH SEBEGINI WAHAI RAKYAT MALAYSIA?"

  1. melayu pukimak lembab pasai tu jadi camtu bahlol cina lagi haramjadah sial lancau cibai dah mampoih sudahlaaa sial

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampaknya umno merasakan kemenangan pru 13 hasil undian cina.....

      kalo macam tu teruskan membela cina wahai pemimpin umno....

      teruskan memberikan segalanya najib jika anda nak rasa jadi pembangkang pula....

      orang melayu sekarang bukan macam zaman tun razak.....

      Delete
    2. TAK PERLU MAKI HAMUN. SEMUA ORG MELAYU PATUTNYA DAH SEDAR SIALAN INI MMG RASIS. HARI TU MASA ORG MELAYU MENINGGAL DIA SENYAP. JGN CKP PASAL INQUEST. DAH BANYAK KALI KITA NAMPAK PERBUATAN DIA. KALAU MELAYU CEDERA KE MATI KE DIA BUAT TAK TAU TAPI KALAU KAUM DIA BULAN MAIN MENYALAK LAGI. ANJING KALAU DENGAN PUN TAKUT.

      TAPI APA YG SEDIH MASIH ADA LAGI MELAYU YG MEMPERTAHANKAN DIA. TAK TAU MELAYU JENIS APA MEREKA INI. MEMALUKAN DAN MEMUALKAN.

      Delete
    3. Yang kerajaan dok layan permainan dia kenapa?..dia nak menyalak sampai sudah lantak lah ..yang kita takut sangat kenapa?...kerajaan Najib ni terlalu sangat prihatin ngan Cina ada Cina perhatin kat dia..yelek..buat pekak badak dah le..

      Delete
  2. The young goon Lim Guan Eng has exhibited without any reasonably doubt that he is a true racist-anti Malays. I hope all Malays will realise that.

    Budak hinusan Lim Guan Eng telah mendedahkan sebenar dirinya sebagai rasis cina tegar-anti Melayu. Semoga semua Melayu di buimi ini sedar akan hakikat ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembetulan:
      The young goon Lim Guan Eng has exhibited without any reasonably doubt that he is a true racist-anti Malays. I hope all Malays will realise that.

      Budak hingusan Lim Guan Eng telah mendedahkan sebenar dirinya sebagai rasis cina tegar-anti Melayu. Semoga semua Melayu di bumi ini sedar akan hakikat ini.

      Delete
    2. Pembetulan:
      The young goon Lim Guan Eng has exhibited without any reasonably doubt that he is a true racist-anti Malays. I hope all Malays will realise that.

      Budak hingusan Lim Guan Eng telah mendedahkan sebenar dirinya sebagai rasis cina tegar-anti Melayu. Semoga semua Melayu di bumi ini sedar akan hakikat ini.

      Delete
    3. Tujuan inkues utk cina tu pula sbb mayatnya tak ditemui. Oleh itu inkues dilakukan utk mengesahkan status kematiannya. Atas kepentingan ramai, kerja2 pencarian tu akan dihentikan, maka inkues itulah yg diperlukan utk mengesahkan statusnya dlm sijil mati.

      Lim GUan Eng memang racist. Sebab tu lah dia dipenjarakan akibat memperjuangkan hak seorang kanak2 perempuan bangsa melayu yg dirogol oleh seorang pembesar umno.

      Delete
    4. Sila buat rujukan kes mengapa Komrad Lim dipenjarakan.
      Kalau takv tahu jangan buka mulut , nampak sangat kebodohan kerana nak mempertahankan seseorang yang nyata rasis!

      Delete
    5. Bukan membela....tapi guna kes budak perempuan tu utk memfitnah rahim tamby chik.....

      Delete
  3. Apa pulak mencarut pukimak ni....kalau kamu Melayu, memang tak beradab atau mak bapak tak ajar dangan baik. Mungkin mak dan bapak dah ajar namun kalau dah perangai tak ubah macam setan, itu perihal sifat semula jadi kamu sendiri. Bawak bawak lah beristigfar....apa apa pun, BBC, ABCD, BCL

    Dah, jangan mencarut carut lagi.....pergi main jauh jauh :)

    ReplyDelete
  4. Pukimak Lim Babi Eng menyibuk pasal nak tunjuk dia ambil berat kat cinabeng2 di Malaysia. Kerajaan pun amat2 bodoh pergi layan tuntutan cina babi ni....apa nak jadi Perdana Menteri oooiiii?????? Hantar Zahid....bukan main lagi dia berpeluk dgn Lim Babi Eng.....bodoh. Apa reason sekali pun, memang tak masuk akal, mengapa dia harus berpeluk sakan.........naiklah lagi rating Lim Babi Eng ni, dimata cinabeng2 Malaysia ni. Zahid, Zahid...itu pun tak boleh nak pikir!!!

    ReplyDelete
  5. Tengok pada kereta bewarna hijau tu aku percaya arwah ahli pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg berwarna hijau tu kat cover pembinaan, kereta tu mcm warna silver

      Delete
  6. Memang patut pun sebab cina tu tuan , melayu tu kuli .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada Melayu tak lah cina kat sini..kalau tiada jasa kesultanan Melayu tiada Cina jadi warganegara..Cina jadi tuan sebab dia PERASAN..Melayu jadi kuli sebab dia boleh BULI cina tadi..koa ingat melayu keja ngan Cina setia ke? sori..

      Delete
  7. Salam 1Malaysia,
    Sedarlah wahai umat Melayu/Islam.
    Itu baru dapat satu negeri, kalau mereka perintah Malaysia, Melayu akan dibungkus macam lepat.
    Dilenyek-lenyek, dibalut dan dikukus.

    ReplyDelete
  8. hok bodo nyer org melayu jugok...sokong semua kenyataan LGE...sama bising bila mangsa bangsa cina meninggal...tp diam membisu bila mangsa bangsa melayu meninggal...LGE diam..puok niihh diam...LGE bising..puok niihh bising.,

    ReplyDelete
  9. CINA tu apa maksudnya CHINA BENG ?tu bengkok ke ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. CHINA BENG .... maksud cina makan babi lah..

      Delete
    2. Apa jahil murakab punya orang ko berdua 6:44pm&7:22pm.

      Cina Ais lah!

      Ko tak pernah dengar ke kat restoren ... Teh beng satu, teh O beng dua, roti canai tiga, kuah taruk atas ....

      Delete
    3. Melayu skrg agaknya dah bnyk sgt mkn mknan yg tak halal sbb tu apa kata china beng tak ada berani nak sanggah...dekat pilihanraya nanti bnyk lagi Pm bagi pd China..

      Delete
  10. Slm mohon dipautkan blog Tasek Gelugor Portal... Blog tuan telah pun dipautkan...

    ReplyDelete
  11. engkau mmg bodoh la parpu. melayu yg mati kat runtuhan jambatan tu mayatnya dijumpai. Tujuan inkues utk cina tu pula sbb mayatnya tak ditemui. Oleh itu inkues dilakukan utk mengesahkan status kematiannya. Atas kepentingan ramai, kerja2 pencarian tu akan dihentikan, maka inkues itulah yg diperlukan utk mengesahkan statusnya dlm sijil mati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas tu boleh saman UMNO, kerajaan dapat ribu ribu pampasan..itu pun tak bole fikir..Cina kalau mati mana nak rugi..keranda aje ribu ribu..mayat ada ke tiada ke? janji duit masuk..bodoh punya olang..

      Delete
  12. Siapa kata LGE tak amik berat kematian orang Melayu yg kena hempap jambatan runtuh tu? Lu ada pi tengok ke kat Penang. Dia ada bersama di situ saban hari sampai ke tgh mlm dan awal pagi ... Cuma dia tak buka Yasin baca saja ...

    Kalau nak racist pun agak2lah ...

    LGE lebih mulia dari ramai lagi Melayu2 durjana ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tempat kejadian kat sebelah office aku... tak nampak pon LGE. Tak payah le nak buat cerita bohong. Nak puasa ni... Atau hang ni bukan orang Islam pon.

      Delete
    2. LGE lebih mulia dari ramai lagi Melayu2 durjana ... lancau.

      Sudah berapa ramai Melayu dia halau dari Pulau Pinang.

      Semulia2 LGE, dia tetap akan jadi kayu api di neraka.

      Delete
    3. anon 7.27 mcm nak cari mkn dgn guan eng je..... hehehe.. ko ingat dgn membela guan eng tue, babi nie akan babi rumahke kat ko nanti? kirim salam la beb.....

      Delete
    4. Selamak petae Kok Bedoh! Tok beghani kawe nok bagi salae ...
      Kawe ni Cino Kelate … kawe lamo doh bekawe denge Melayu di Kelate ni … tapi hok ghama nyo Melayu Pahh … Kami buke setakak bekawe, tapi doh jadi mace woghih … kerak sangak dok gi maghi ghumoh … Kawe suko denge cagho oghe2 Melayu di Kelate ni … panda bejua (beniago) mace oghe Cino jugo … Kawe napok selamo Pahh dok peghitoh Kelate ni, tak dok gapo masaaloh pong, deh … ame dama sejahtegho … Sebak tu, kawe meme dok pakoh Pahh lamo doh ... Pahh: dulu, kini de selamonyo ...

      Ye jadi masaaloh nyo ni, bilo yo maghi kaca puok2 nate UMNO ni … Puok2 daja ni peghanga jahak, kenak ... deki tengok oghe sene ... Tengoh Pahh dok peghitoh molek2, puok2 sete ni maghi nok bagi pecoh beloh ghakyak Kelate. Kawe puji, kawe suko denge cagho Tok Gughu ... tok kigho Melayu ke Cino ke, kalu kito ikuk apo hok Tok Gughu ghoyak, semuo kagho jale molek ... Kawe ni, wala pong buke Isle, tapi, ake bedighi teguh belake Tok Gughu sokmo ...

      Bekene-e runtuhae jabaktae Pulau Pinae tu semuo kuaso Tuhae... Tak dok besabik lasong denge LGE ... Buke kawe nok depeng dio pasa kawe Cino tapi tok molek benar kalu nok pesaloh Cino semuo bilo ado malo petako di Penae. Kawae tanyo saeng kawe di Penae, tak dok masaaloh pong Melayu PR dgn Cino, hok suko wak kaca tu oghe2 UMNO ... teghutamonyo mamok ... gedebae, nok gocoh sokmo ..

      Yae maghoh sangak pasa Cino tok pakoh BN, pasa gapo ... Tak dok makno kalu ghoyak adil, bebah, demokrasi. Doh kalu tok buyi oghe pakoh pati laing, dok wak gapo pilihe ghayo, wak satu pati sajo ... buyi yo peghitoh sampa kiamak ...

      Tak guno punyo Melayu UMNO basak, harae jadoh, ... kawe beghani maki demo sbb kawe ghama geng Pahh kak Kelate... Kawe nok amik kesepakte di sini, nok seghu semuo ghakyak Melayu Pulau Pinae khah nyo, dae semuo ghakyak Msia amnyo ... maghi kito pakak ghama2 sokong dae pakoh Pahh dale PRU14 nanti ... untuk iduk selamak dunio dae akhirak ...

      IDUK PAHH MAPUH UMNO ... IDUK PAKAKTE MAPUH BARISE ...

      Ikhlah daghi:
      PHOO KHEE MAK (CINO PAHH)
      KOTO BAGHU, KELATE DARO NA-ING.

      Delete
    5. PERRGH ADA JUGA BALACI LGE KAT BLOG NI. MMG SAH DIA JENIS MELAYU MUDAH LUPA ATAU MELAYU TONGGONG.

      Delete
  13. KALAU DAH BANGSA KURANG HAJAR MMG MACAM TU KALAU NAK BEZA-BEZAKAN BANGSA SUSAHLAH MACAM NI KAU DAH DIAMANAH KAN MEMJADI ORANG YANG BERTANGGONG JAWAP DALAM HAL NI SEMUA KALAU BANGSA KAU JE YANG KAU TOLONG MMG KURANG HAJARLAH LIM GUAN ENG,,

    ReplyDelete
  14. Syarikat pembinaan yg buat jambatan tu adalah kepunyaan kroni umno harbi.apa benda pun kalu bg kat umno harbi, pasti akan hancur dan runtuh spt stadium n masjid..mmg puak umno ni mmg celaka dan dilaknat allah.sebab tu la ahli umno banyak yg bodoh spt parpu mabuk beer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anom June 18, 2013 @ 07:35 PM

      Saya usulkan (untuk menjaga nama baik anda) kalau menulis biarlah berilmiah bersandarkan fakta dan bukti. Usahlah serkap jarang mengikut nafsu tanpa berfikir dgn waras. Jika tidak, anda akan mendedahkan kenaifan & kekurangan anda pada yg membaca tulisan anda.

      Nah........... saya ingin tahu nama syarikat dan latar belakang kroni UMNO yang membina jambatan, stadium & masjid berkenaan. Saya pun ada maklumat melalui research saya. Saya khuatir yang membina binaan-binaan bukan kroni UMNO, mungkin sebaliknya tak? Mat Sabu & Anwar Itak pernah togok beer ke?

      Delete
    2. Anon 7:35 p.m.

      Gua tak salahkan cara lu komen sebab lu dari golongan Pakatan yang sehingga kini masih haram. Amat mudah melemparkan fitnah dan tohmahan tanpa sebarang penjelasan yang konkrit. Budak retard pun boleh buat kenyataan macam lu.

      Cara lu komen gua kira macam Dogs And Pigs Red Pig Army ham ka chan. Asyik nak spin isu je.

      Gua setuju dengan komen saudara Othaman Ahmad. Ringkas dan jelas. Kalau lu masih tak faham, ini jelas menunjukkan tahap IQ lu masih di bawah karpet rumah lu.

      Delete
  15. A VERY GOOD POINT BRO!!

    ReplyDelete
  16. Katakan waktu kejadian...
    LIM CHIN AIK pemilik sepihan kereta tu berada dalam pasar membeli keperluan menjual nasi...
    Manakala kereta beliau di pandu/pinjam oleh individu lain untuk urusan yang mustahak...
    Bagaimana dengan Sijil Mati...
    Bagaimana dengan Insuran kerana kematian...
    Siapa yang mendapat durian runtuh...
    cuba fikir-fikirkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikut kan logik nya kalau tidak jumpa mangsa di tempat kejadian makna nya mangsa masih hidup dan sdg menyorok?

      Delete
    2. Btul beb. .lh ni dia dh sampai kat siam ke kat china ke..tgh sdp peluk betina lain..tggu claim insuran lg nti nk pru14 baru dia blik selepas bt plastik surgeri ataupun guna ic org ln ke,.klu mati kat laut munasabahlh klu x jumpa tmpt luas,confirm ke mmg dia berada kat tempat kejadian tu xkn mayat blh ghaib @ hancur trs,klu dh mati pn blh boleh palsukn dokumen inikn hidup nk claims insuran...klu bangsa penipu tu mmg cinalh beb,

      jebon

      Delete
    3. mmg nyawa melayu lbih murah dari cina malah lebih murah dari india.........yg mati dalam lokap paling ramai melayu...tapi yg diperjuangkan ialah india.....siaaaannn melayu...sib bek aku half melayu only so leh jadi lalang sikit....

      tapi dalam hal nie..ada inkuest sbb xda mayat...so xda mayat mengikut polisi insurans dia x cover atau dia xkan bayar pampasan mudah cepat dan penuh.....

      so untuk elak perkara segini iaitu cina tipu cina....sbb yg jual insurans kat simati pun cina.....owner2 malah top mgmt insurans pun cina....inkuest terpaksa diadakan untuk keluarkan sijil mati........

      kalau aku jadi insurans pun aku xmo bayar......ntah2 dia terlepas ke thailand tgh henjut china doll tukar kerakyatan jadi org burma keeee....

      hakikatnya boleh jumpa chasis...tayar kusyen tapi xleh jumpa secebis pun mayat waima darah simati pun xley jumpa....aku musykil....

      malah cam opera cina toh beng hock juga...panggil la dukun siap ckap nampak roh simati disitu..pinjam kata awie....ini semua poyooooo.....apaaarraaaa cina.....

      tambah sikit..untuk pengetahuan komentar xberapa nak tahu....insurans dan cina xboleh dipisahkan sebgaimana insurans dan penipuan xdapat dipisahkan.....dimalaysia...penipuan insurans terjadi setiap hari dan 99% penipu insurans ini adalah CINA melibatkan aksiden kereta oleh benkel2 cina dan kedai/kilang terbakar padahal bakar sendiri...perabut buruk2 stock sume dah jual...claim belum jual......

      Delete
    4. mmg nyawa melayu lbih murah dari cina malah lebih murah dari india.........yg mati dalam lokap paling ramai melayu...

      yg mati merempit

      yg mati kena banyak dadah

      yg mati kena buang dgn ibu masa baru lahir

      yg mati akal

      ......

      Delete
  17. Dei Parpu....Cubalah hang tunjuk simpati sikit untuk keluarga mangsa.......benda benda macam ini pun hang nak main politik........binatang pun kalau ada diantara kerabat dia mati....ada tunjuk kesedihan.

    Hang jangan nak bukti yang kau ni hati kering.....kau ni memang bangang....orang mati pun lu tak lepas.

    Nak jadi ultra melayu konon.....mamak tak sedar diri. Patutlah hang sokong mahathir .....pasal memang specis yang sama hang berdua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dogs And Pig Red Pig Army ... bila puak lu mampus mesti jadi isu, kenapa ah?

      Delete
    2. woi anon 8.25.. yg ko terasa ni sangat naper? sedara mara ko ke tu? patut la ko pun mcm guan eng gak... melalak mcm babi kena hempap je

      Delete
  18. baru sorang cina dah mati kena hempap, dah mc2 spekulasi dah bangsa babi nie cuba nak timbulkan... x ras pelik ke? cuba klu melayu yg meninggal tue.... ada ke diorang nak heboh mcm nie???

    ReplyDelete
  19. Bloger ni IQ ada sikit rendah. Kalau mayat Cina tu cepat dapat sudah tak payah korek lagi ma....

    ReplyDelete
  20. Masalah orang Melayu tidak mendapat pembelaan berpunca dari UMNO sendiri.Pemimpin2 UMNO asyik dok kira duit masyuk aje peduli apa nasib menimpa orang Melayu.Kalau rumah orang india terbakar di Pulau Pinang tidak melibatkan kematian Najib boleh bagi RM100k,tapi untuk kematian kes jambatan Najib buat dek aje.UMNO pulau pinang bagi RM10k aje.Jgn slaahkan Guan Eng atau DAP tapi salahkan Najib sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malangnya Ada juga orang Milayu penang sokong sama dapig ni. Susah la mcmni. Guna air lebih sikit pun kna denda oleh pba penang gov. Patut kena dpt subsidi. mesin basuh anak ramai. boleh jimat ka. masa aku belajar dulu aku tgk ada satu bangsa tak suka mandi pagi. gosok gigi terus p kuliah. busuk ma. Ini bangsa boleh jimat air.

      Delete
  21. mmg nyawa melayu lbih murah dari cina malah lebih murah dari india.........yg mati dalam lokap paling ramai melayu...tapi yg diperjuangkan ialah india.....siaaaannn melayu...sib bek aku half melayu only so leh jadi lalang sikit....

    tapi dalam hal nie..ada inkuest sbb xda mayat...so xda mayat mengikut polisi insurans dia x cover atau dia xkan bayar pampasan mudah cepat dan penuh.....

    so untuk elak perkara segini iaitu cina tipu cina....sbb yg jual insurans kat simati pun cina.....owner2 malah top mgmt insurans pun cina....inkuest terpaksa diadakan untuk keluarkan sijil mati........

    kalau aku jadi insurans pun aku xmo bayar......ntah2 dia terlepas ke thailand tgh henjut china doll tukar kerakyatan jadi org burma keeee....

    hakikatnya boleh jumpa chasis...tayar kusyen tapi xleh jumpa secebis pun mayat waima darah simati pun xley jumpa....aku musykil....

    malah cam opera cina toh beng hock juga...panggil la dukun siap ckap nampak roh simati disitu..pinjam kata awie....ini semua poyooooo.....apaaarraaaa cina.....

    tambah sikit..untuk pengetahuan komentar xberapa nak tahu....insurans dan cina xboleh dipisahkan sebgaimana insurans dan penipuan xdapat dipisahkan.....dimalaysia...penipuan insurans terjadi setiap hari dan 99% penipu insurans ini adalah CINA melibatkan aksiden kereta oleh benkel2 cina dan kedai/kilang terbakar padahal bakar sendiri...perabut buruk2 stock sume dah jual...claim belum jual......

    ReplyDelete
  22. Tambah pendapatan Nuffnang? Dah Like page Nuffnanger Malaysia? Jom Like sekarang untuk tambah earnings..

    Senarai Kereta Milik Rosmah atau..

    Nuffnanger Malaysia




    ReplyDelete
  23. PM Najib Razak suka angka 11. Mari kita sama-sama tanya beliau 11 soalan.

    1. Macam mana Najib biarkan orang keliling beliau menipu dalam Pilihan Raya 13 hingga beliau begitu yakin dapat 2/3?

    2. Mengapa Najib buta pada kenyataan bahawa pegawai kelilingnya sapu duit UMNO? Contoh yang jelas kes cetak Manifesto BN yang dibuat oleh Utusan Melayu. Apakah Najib tak tahu orang NCT gunakan syarikat Zeal Hi-Tech Solutions untuk bil UMNO RM12 sedangkan Utusan hanya dapat RM1.17 sen satu buku. Najib tak tahukah bahawa Azman Awaluddin dan Khalid Mohd Botak sapu RM70 juta?

    3. Mengapa Najib tergamak biarkan Azman dan Khalid Botak songlap duit at the expense of syarikat UMNO yang setia macam Utusan Melayu?

    4. Macam mana Najib boleh biarkan Tengku Adnan, SU Agung UMNO cetak poster dan banner BN di China sedangkan banyak pencetak Melayu yang nak bankrap di Malaysia?

    5. Apakah jasa Michele Yeoh sampai diberikan pangkat Tan Sri? Najib kata ada tsunami Cina, tapi 12 orang Cina dapat Tan Sri selepas pilihan raya 13 termasuk Michele Yeoh. Apakah Najib tak hargai sumbangan orang Melayu?

    6. Tiga minggu lepas PRU-13, Najib lancer stesen TV bayar milik Kenneth Eswaran, si India bekas drebar itu. Apakah itu cara Najib bagi terima kasih pada badan media yang setia pada BN dan UMNO macxam RTM dan Media Prima?

    7. Tahukah Najib bahawa Kenneth Eswaran akan jadi Deepak No2? Tak serik lagi ke dengan tauke carpet yang baik dengan bininya, sekarang dia pulak bagi stesen TV kat Eswaran dan bagi pulak Tan Sri? Apa jasa bekas drebar tu?

    8. Kenapa bodoh sangat AG dan bahagian protocol JPM sampai tak tahu kalau orang tu nak dilantik menteri mesti angkat sumpah sebagai senator dulu. Nampaknya bukan saja ada pengundi hantu tapi juga menteri hantu.

    9. Orang yang namanya Waytha Moorthy tu patut disula dan dibuang kelaut kalau zaman dulu. Dia pengkhianat. Treason! Dia bagi tahu dunia kita bunuh orang India atau amal genocide. Apa jadi, orang ini yang kita cap treason dilantik oleh Najib jadi Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri. Apa sumbangan Waytha Moorthy pada BN dan UMNO?

    10. Apa yang Najib dapat dengan bagi orang Cina segala benda yang mereka mahu? Orang Cina khianati Najib. Tapi Najib akan beri dan beri lagi. Najib tak tahukah tauke Cina bagi duit kat DAP dan pembangkang?

    11. Berapa banyak budak Melayu celop, Omar Ong, nak sapu duit rakyat. Tolong bagi tau betul tak dia terlibat dalam AES, bukan satu syarikat tapi dua-dua sekali. Berapa banyak duit Petronas dia sapu? Orang ini yang jadi dalang bagi Cina semua benda. Dia Rasputin dan pengkhianat!

    Jawab Najib! Kita ada 11 lagi soalan untuk Najib lepas ini. Lepas tu 11 lagi.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!