KUNYIT HANGIT! BETUL KE PENYAKIT AIDS YANG DIHIDAPI ANWAR SEMAKIN TERUK?

Beberapa hari ini,isu Anwar dijangkiti HIV kembali diperkatakan oleh beberapa media sosial apabila ramai yang menegur wajahnya yang semakin cengkung dan ‘hitam’.Sebelum ini kisah Anwar mengambil ‘cocktail drugs’ yang dikatakan mampu melambatkan kesan HIV pernah didedahkan oleh beberapa blog.Ubat tersebut dikatakan berharga sehingga ribuan ringgit sebiji dan perlu dimakan setiap hari bagi memastikan tubuh tidak terkesan dengan kuman HIV.Namun,kisah tersebut tidak begitu diperbesarkan memandangkan tiada siapa yang boleh mengemukakan bukti.Ini kerana,tidak seperti Anwar yang gemar menuduh tanpa bukti,pihak BN lebih mengambil berat soal ‘bukti’ dalam memperkatakan keburukan pembangkang.Justeru,kisah Anwar dijangkiti HIV ini menjadi hambar dan tawar.Oleh itu, ramai yang tertanya-tanya,jika tidak sakit,kenapa wajah Anwar nampak begitu ‘terganggu’ ??? Kenapa tiada cahaya diwajahnya seperti wajah Datuk Seri Najib mahupun Tun Mahathir yang jauh lebih tua lagi ???

Jelas,di wajah Anwar terpacar jiwa yang kacau,minda yang bercelaru serta tubuh yang lesu.Seolah-olah sesuatu sedang memakan tubuhnya dari dalam,sehingga tiada lagi rasa bersalah,rendah diri atau kejujuran.Yang tinggal di wajah Anwar hanyalah kerakusan dek cita-cita yang tidak pernah padam.Renungan matanya dalam dan kelam,tanpa sedikit pun ketenangan.Anwar seolah-olah sedang menjadi mayat hidup,mereput dan membusuk dari dalam secara perlahan-lahan.Kita tahu bahawa Anwar takutkan tiga perkara di dalam dunia ini iaitu :

i.rayuan kes liwat Mohd. Saiful Bukhari Azlan
ii.isu pencerobohan kumpulan pengganas Kiram di Lahad Datu,Sabah
iii.pendedahan Nallakaruppan berhubung aktiviti seks beliau yang bakal ‘menelanjangkan’ Shamsidar

Ketakutan ini pasti mengganggu tidur Anwar.Jika ini benar,maka isu pencerobohan Lahad Datu pastilah yang paling ditakutinya kerana ia bukan lagi isu peribadi,tetapi isu yang melibatkan dua negara.Pengkhianatan kepada negara sudah cukup besar untuk mengganggu jiwa Anwar.Tetapi apa yang lebih dahsyat dari itu ialah ia melibatkan nyawa manusia.Bukan sahaja nyawa manusia yang tidak bersalah,tetapi juga manusia yang bermain dengan ilmu hitam.Jika benar beliau merupakan dalang pencerobohan tersebut,kedua-dua pihak merupakan mangsa kerakusan Anwar untuk berkuasa.Bayangkanlah,betapa beratnya tanggungan jiwa Anwar ketika ini.

Walaubagaimanapun,tidak mustahil Anwar langsung tidak merasa terganggu dengan segala bebanan itu.Tidak mustahil Anwar adalah jenis manusia ‘sociopath’ yang tidak tahu merasa bersalah.Tidak mustahil wajah cengkung Anwar itu tidak berkait dengan apa-apa selain keletihan yang teramat sangat kerana tenggelam dalam penipuannya sendiri.Namun,tidak kira apapun penyebab wajah cengkung Anwar,ramai yang bersetuju bahawa manusia dengan jiwa yang murni tidak mungkin akan memperlihatkan wajah yang sebegitu terganggu.Justeru,hanya satu saja jawapan yang pasti mengenai teka-teki wajah Anwar iaitu,beliau bukanlah pejuang di jalan yang benar.

House PK: Terima kasih kepada Badut Rakyat untuk artikel ini. Wow! Anwar ada AIDS wei! Patut la muka dia semakin hitam dan dah nampak macam syaitan sejak kebelakangan ini...hmmmm

115 Responses to "KUNYIT HANGIT! BETUL KE PENYAKIT AIDS YANG DIHIDAPI ANWAR SEMAKIN TERUK?"

  1. MEMANG BETUL. ANUWAR ADA AIDS!!
    ANUWAR IS DAMN STUPID!!
    BUT 97% CHINESE LIKE IT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak opputunist saja yg suka Pelesit ni ....

      Delete
    2. Artikel bangang tahap babi hutan mcm ni pon Parpu sengal nak tempek kat blog dia. Mcm mane laaaaa Melayu nak maju kalau baca taik cirit mcm ni.

      Delete
    3. Aids boleh berjangkit namun tak boleh dirawat

      kita perlu waspada dengan wabak ini
      salah satu cara adalah dengan mengetahui siapa pembawa virus
      dan jangan rapat sangat

      Delete
    4. Beli mastika terbaru ada gmbr tengkorak tu....menariknya ada kisah azab Si Yahudi Laknat Ariel Sharon Setan tu...tgok kisah idup Anwar ni... Xmustahil cara mati dia pun cam si Ariel Sharon gak nti...cpat2 taubat nuar oiii...dh byak sgt dose2 bsar ko dh buat...buat hj ko x buat lg..adoyaiii..cian ko nuar....Allah byar cash kt dunia lg...b4 ko mati....

      Delete
    5. Bukan saja Ariel Sharon kita lihat sejarah macam mana Kamal Atartuk sebelum mati sangat kepanasan, hidup di dalam kapal di tengah laut masih panas, bomba siram atap rumah dgn air pun panas, sudah mati bumi tak terima, jadi di pamerkan dalam coffin di dalam muzium. Lama2 kelamaan di tanam coffin itu di atas gunung. Kamal Atartuk telah membunuh ramai ualama di Turki. Perempuan tidak boleh tutup rambut. Arak halal diminum.

      Delete
    6. Cina DAP hanya ambil kesempatan kot2 anuar dapat sokongan Melayu,tetapi A;hamdullilah!Allah masih sayanglan umat Melayu/IslamMalaysia,sokongan Melayu kpd Nuar makin merosot,muka penjahanam bangsa memang layak ditimpa Malapetaka.Si Nuar ni ingat Malaysia ni harta Mak bapak dia,sebab u kalah pilihanraya pun masih gila nak Jawatan PM,Pasti ada udang disebalik batu,bukan nak membela raayat sangat.

      Delete
    7. Anwar akan mati mcm freddy mercury

      Delete
  2. Chinese like it coz they like to lit the asshole.
    Realy crazy Chinese people. Know nothing but asshole.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lick laa bangang...eja pun tak reti, nk speaking la plak...

      Delete
    2. Chinese apa pun, melayu tetap kerja dengan cina. bodoh punya melayu

      Delete
    3. carlos santiago - memang bodoh.

      Delete
    4. Ingat aku kebulur sangat ke nak keja dengan cina hah bangang?? Yg ko ni nak bela cina apehal??? Sial!!

      Delete
    5. Pula la bangang bukan ... plak he..he..

      Delete
    6. Carlos Santiago ... lu jangan buat statement bodoh la.

      Bila lu kena halau dengan Melayu baru la lu tahu nanti.

      Kat Indonesia Cina sudah 3 kali kena halau. Bila dah kena halau pandai pulak minta maaf. Baru tahu tak ada tempat nak pergi.

      Lu memang bodoh Carlos.

      Delete
    7. ko sebenarnya bodoh. tak habis dgn rasis bodoh. cina ke, india ke, melayu ke. kalau dh bangang tu. tetap bangang. yang buat onar selama ni melayu ke cina? melayu bagi projek jual projek. siapa jahanamkan melayu. melayu sendiri. Bodoh.

      Delete
    8. Lu la bangang carlos..buntut itam mengaku latin..org Melayu sini berjuang utk Melayu bukan berjuang utk di atas..lu lagi bodoh..tak bermakna org bawah hanya diam sekecil apapun boleh bertibdak walau rm1.
      Lu lagi bahalol..org bincang pasal menentang biadap cina..lu sibuk soal onar. Lu ingat cina baik..sape mula onar.. Lu memang bodoh..projek besar berapa org yg dpt...boikot cina menyeluruh..cina dpt duit dr atas...bawah kita matikan..

      Jika lu Melayu elit..mcm gambaqlu muka org lain..dah takde rasa Melayu..anak lu cucu lu cicit lu jgn guna hak Melayu.. Cina biadap kat Melayu.. Tapi gua rasa lu cina..jadi gua harus kurang ajar sama lu..

      Hei carlos mulut lu belum sumbat di chinadoll..lu punya bisnes..aiyaa myk lendir itu pasat lu malah malah.. Bisnes besar lu dpt tapi lu bayar lendir makan babi minum
      arak..myk baik lu cepat mati..

      Aiyaa carlos santiagokokok balik rumah lu tibai bini lu...lu penyakit bini lu penyakit. Juboq chinadoll tak guna air..lu sondol

      Delete
    9. Woi Carlos ...

      Kalau lu Cina nasib lu la.

      Melayu dah lama bersabar dengar perangai lu orang. Lu mahu kaya ka, mewah ka, itu lu punya pasal tapi lu jangan kurang ajar. Lu suka tak suka tapi lu kena terima ini tanah Melayu.

      Kalau lu bukan Melayu, lu memang kaum babi dan anjing yang tamak dan rasis. Ham ka chan.

      Delete
  3. Wahai kacang parpu kuah capati basi ... Gua nak tanya sikit, lu ni Islam ke (maksudnya bukan Islam pada IC sj)? Gua tau lu nak garap pupolariti kat lu punya blog ... tapi biar berpada lah! Boleh ke kita kata dan buat kesimpulan wajah jadi hitam atau badan cengkung sbg petanda symptom HIV ... atau lu ada pi buat 'medic' baru2 ni kat mana2 ... ada penemuan baru yg mcm ni ... TS Muhiyudin pun muka hitam juga ... HIV ke dia? Kalau lu ada bukti sahih dari doctor dan bawa masuk blog lu ... gua tabik respect lu habis, bro ... tapi bila main tuduh2 sekadar nak ajak orang turut serta mencarut dlm blog lu ... baik tak usah, bro parpu ... Gua bukan nak bela DSAI, kalau lu kata dekat DSN mcm ni pun, gua akan cakap serupa ... benda yg tak ada bukti dan kita cakap sesuka hati, lebih2 lagi melibatkan maruah dan harga diri orang adalah satu fitnah besar dan ... dosa fitnah itu lebih besar dari dosa membunuh ... Lu kena ingat bro, berapa hebat pun sambutan kpd blog lu, banyak ongkos lu boleh kaut pun di dunia fana ini ... ada lagi satu kehidupan menanti lu nanti ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia bukan islam....dia org melayu(mamak?) Yg berugama islam..

      Delete
    2. ..dia tak kata anwar ada aids cume andaian saje bila lihat pd wjhnye mcm org kena aids. dia pun tulis jgak mungkin anwar banyak masalah besar2 so ia makan diri dari dlm...u tak fikir ke memang anwar banyak masalah..apa2 pun ambilah iktibar...dan jangan emotional sgt psl anwar ni. he's not worth it!

      Delete
    3. Ts Muhyiddin dr muda lg. memang jenis mukanya gelap..tp muka nuor perbezaan amat ketara dari muda hingga sekrg..tkda langsung nur pada raut wajahnya..muka pn suram..

      Delete
    4. Bis 2 nk tgok muka nuar jd myat idup mcm Ariel Sharon...kt kulit kuar lendir nanah bdarah2 bru korang nk caya dia ada Aids... Nuar buat keje terkutuk ni dh berpuluh tahun dah...sjak dr MCKK lg...dah tu bedal jantan betina dpn belakang..xmustahil tak de kuman HIV & AIDS kn...igt kondom 2 leh secure ke? Tak de sape leh lawan kuasa Allah...Kun FA yakun!! Dh buat keje terkutuk, hsilnya di penghujung hyat Nuar nti..tgok le...coming soon....dh tak lame dh..

      Delete
    5. Nape jijak pkai glove putih masa pgang tgan Nuar time p bicara di mahkamah yea? Dgr cter org dlm umah nuar...dorg laki bini dh le tak tdo sebilik....nape yea???? Tlg le jgn fanatik buta tuli...guna akal utk nilai aape nuar berahim ni..dia dh rosak nafsu dh....kwan2 rpat pun dh blah tgalkn dia...hya oh azizah...nurul izzah n fmly je stia pd Anugerah Tuhan ni.
      .huhu

      Delete
    6. Sungguhpun TS Muhyiddin hitam tapi dia tak cengkonglah bro. Anon 10.48. Dalam kemasaman muka dia ada manisnya.

      Delete
    7. muka aljuburi dah macam jerangkong kera tua yg terkena sumpahan karma.

      Delete
    8. Memang muka pak sheikh??? ni nampak ketara perubahannya....seolah2 menanggung tekanan yg cukup berat yg hanya empunya diri saja yg tahu....Pada hemat aku la.... Melihat dari kemerosotan sokongan rakyat pada pkr.... masalah peribadinya yg cukup mengaibkan.... ditambah pulak dgn berjela2 kes mahkamah.... sejak dulu lagi anwar tahu dia takkan berjaya menjadi PM!!!

      Sebagai manusia biasa.... jauh di sudut hatinya dia rasa malu tapi terpaksa tebalkan muka & pekakkan telinga je..... Jika kita boleh baca hati & perasaan anwar....dia sendiri dah 'give up' sebenarnya.... Klu boleh dia nak nyanyi lagu 'cukup2 sudah...cukup sampai di sini saja....' Tapi malangnya anwar sebagai pelakon watak jahat tidak dibenarkan melanggar kontrak.....nak tak nak dia terpaksa teruskan lakonan berpandukan skrip yg telah disediakan pengarah..... sebab Billion telah dibayar oleh pengarah kpdnya sebagai pelakon filem terhebat di abad ini.....Filem 'DO OR DIE'....

      Delete
    9. Woi anon 8.39 a.m.

      Apa lu sibuk pasal PK. Lu kalau tak pernah komen pasal fitnah dan penipuan dalam haramkah, lu jangan nak merepek kat sini la bro.

      Lu kat padang mahsyar pun belum tentu lagi selamat bro.

      Delete
  4. Kesian saiful dan mangsa dia yg lain, menjangkit tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua hak Allah..ada kes org benar benar bertaubat..berani mengaku salah..penyakit diangkat kembali. Apa yg ada di dunia hak Allah termasuk penyakit.

      Seperti saiful berani jujur..sanggup memalukan diri sendiri..terima apa saja kata org kerana itu memang salahnya. Pegi ke Mekah memohon ampun bukan blackout. Bersujud ke Allah. Kita semua berdoa semoga ia dilindungi Allah.

      Isterinya mendpt pahala besar. Sanggup menerima risiko besar. Kita belum pasti sanggup berkorban.

      Delete
  5. Mari mari mari ... blog parpu ini menawarkan tiket2 percuma untuk untuk tuan/puan ... jangan lepas peluang dan tolong hebah2kan ... join jgn tak join ... don't miss this hot opportunity, very2 hot ... the hottest ever, forever and ever after ... "TIKET KE NERAKA ...".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku Cerdik Tak Sokong PRJune 9, 2013 at 10:14 AM

      Himpunan 505 Anwar tu yg sebenarnya TIKET MUDAH KE NERAKA - penuh dgn penipuan, pembohongan, fitnah tanpa bukti apa2 pun. Anwar jadi firaun moden, pengikut yg hadir sama jadi pengikut firaun, sama2 nak jahanam masuk cepat ke NERAKA.

      Delete
    2. Apa susah, ko pun bingai. Nanti dah agak nak mati masuk plak sokong Pas minta tiket ke surga. Jgn lupa book nasir bilal khan...mana la tau kan nak mati nanti pun ketat..

      Delete
    3. Dogs And Pigs Red Pig Army lu memang ham ka chan.

      Delete
  6. kalau dia tak ada aids pun, dia memang dah gila. makin tua makin menjadi. patut dia duduk diam diam tak payah nak ajak rakyat berkumpul hingga menyebabkan kesusahan pada orang lain. nak berjuang apa? awak tu dah tua. bukan orang tak kenal siapa dia?

    ReplyDelete
  7. Bapa hiv rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu muka anwar macam muka setan, sekarang ni muka setan pulak dah macam muka anwar !
      muahahahahaaa..

      Delete
    2. Hahahaha tersangat betul. Hahahaha

      Delete
    3. hahahahaha...ptuihhh!!!

      Delete
  8. KALAU SUDAH BANYAK MEMBUAT DOSA DIATAS MUKA BUMI INI ALLAH TUNJUKAN SATU PERSATU KEATAS DIRI NYA ANTARA 1 SEBAB SUMPAH LAKNAT SAIFUL ALLAH ITU MAHA ADIL KEPADA UMAT NYA BANYAK LAH BENDA YG KITA BOLIH LIHAT PADA PERUBAHAN PADA WAJAH NYA DAN TIADA SERI NYA LAGI SAORANG ISLAM MUKA SUDAH HITAM DAN PUCAT APA LAGI TAMBAHAN SUMPAH LAKNAT SAIFUL DI DEPAN KAHBAH TEMPOH HARI TERAMAT KETARA PADA WAJAH NYA SEBELUM ALLAH AMBIL NYAWA NYA ALLAH SEKSA DIA DULU DI DUNIA INI DI DEPAN MATA SEMUA UMAT ISLAM DI NEGARA INI JANGAN MAIN MAIN DENGAN DOA DIDEPAN KAHBAH KITA AKAN LIHAT SELEPAS INI DAN SETERUS NYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. asstaarghh ffiirruulllahhh

      Delete
    2. bala yang menimpa anwar datangnya bertalu-talu.

      mampus kau setaaaan !!

      Delete
    3. anon 5:33....Betul tu, bala bencana yg menimpa si tua kutuk kaki kelentong datang bertali arus bagaikan ombak tanpa hentinya sehinggalah dia mampos berkubor.

      Delete
  9. Yg aku tau, kes hiv tinggi di kelantan...anuar org kelantan ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuman tidak memilih. Klau dah itu perangainya kuman itu yg akan hampirinya.
      Kun fayakun.

      Delete
  10. Mahathir Mulai Menyanggah Najib?

    Tidak sampai seminggu selepas Najib melahirkan rasa bangga dengan kekuatan dan kejayaan UMNO yang terus menjadi parti terkuat dengan kemenangan 88 kerusi Parlimen daripada 133 yang dimenangi BN serta hampir menyamai kemenangan 89 kerusi oleh PR, hakikat itu seakan tidak dipersetujui oleh orang yang masih berpengaruh dalam UMNO, Tun Mahathir Mohamad.

    Bercakap kepada pemberita di Yogyakarta, beliau berkata, kemenangan UMNO dalam pilihanraya yang lalu bukanlah disebabkan kekuatan atau perpaduan dalam UMNO tetapi disebabkan perasaan takut orang Melayu terutamanya kepada parti lawan yang dipimpin oleh Anwar bersama dengan DAP menubuhkan kerajaan di Malaysia.

    "Kalau mereka mendirikan kerajaan di Malaysia, sudah tentu nasib orang Melayu akan menjadi lebih buruk. Sebab itu mereka memberikan sokongan kepada UMNO," kata Mahathir lagi.

    Kenyataan Mahathir ini sekaligus menyanggah kenyataan Najib baru-baru ini yang seakan berbangga dengan pencapaian UMNO walaupun dalam masa yang sama kemenangan BN juga diselubungi dengan pelbagai aspek kegagalan lainnya seperti prestasi Najib yang lebih buruk daripada Pak Lah dan juga kehilangan undi popular.

    Najib yang membuat rumusan tentang kekuatan UMNO itu tentunya dengan tujuan supaya kepimpinannya dihargainya dan tidak ada sesiapa yang cuba mencabarnya dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini, terutamnya timbalannya Muhyiddin Yassin. Dengan hanya menang tipis 133 kerusi berbanding Pak Lah yang mampu memenangi 140 kerusi, ketakutan Najib ketika ini ialah jika wujudnya desakan yang r berundur sebagaimana yang dialami oleh Pak Lah dahulu.

    Tindakan Najib cuba menggambarkan kekuatan UMNO dan kejayaannya membawa kemenangan 88 kerusi bagi UMNO berbanding 79 yang dicapai oleh Pak Lah pada 2008, tidak lain adalah bertujuan supaya ahli UMNO tidak cuba menjatuhkannya. Beliau cuba memadamkan hakikat kekurangan 7 kerusi yang dicapainya berbanding 2008, sebaliknya cuba menjaja cerita kejayaannya dalam konteks UMNO pula.

    Kerana itu tujuan dan maksud Najib itu mudah difahami oleh sesiapa saja. Kenyataan Najib itu kemudiannya disambut pula dengan komen pelbagai pihak yang menyokongnya dan mahu kepimpinannya dikekalkan. Beberapa pemimpin UMNO seperti Fuad Zarkashi dan MB Negeri Sembilan kemudian didapati mengeluarkan kenyataan agar Najib terus dikekalkan dan tidak dicabar dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini.

    Tetapi dengan kenyataan Mahathir yang menyanggah kenyataan Najib berhubung kekuatan dan kejayaan UMNO ini pastinya akan menimbulkan senario baru dalam UMNO. Dengan kenyataan Mahathir itu juga bermaksud UMNO dibawah kepimpinan Najib tidak bertambah kuat sejak 2009 lalu. Mahathir juga seperti mengakui kemenangan UMNO adalah kerana kejayaan program menakut-nakutkan orang Melayu mengenai DAP yang sering dipropagandakan dengan fahaman ekstremis Cina, mahu menghapuskan hak istimewa orang Melayu dan sebagainya.

    Jika tidak kerana itu, maknanya UMNO tidak mungkin menang banyak kerusi.

    Kenyataan Mahathir ini hampir seiring dengan kritikan Tun Daim terhadap pencapaian Najib dalam pilihanraya yang lalu yang dikaitkannya dengan penasihat-penasihat Najib yang dianggapnya telah memberikan nasihat yang salah sehingga merugikan BN.

    Dengan bermulanya Mahathir berbeza pendapat dengan Najib, kedudukan Najib sebagai Presiden UMNO menjadi terbuka semula menjelang pemilihan UMNO hujung tahun ini. Beliau mungkin terus bersuara dan berbeza pendapat lagi dengan Najib. Cadangan menjadikan BN sebagai parti tunggal jelas tidak dipersetujui oleh Mahathir manakala Najib bercadang mahu menubuhkan makmal bagi mengkaji dengan lebih mendalam perkara itu.

    Pemilihan UMNO hanya beberapa bulan saja lagi. Jika terus wujud perbezaan pendapat dan Mahathir terus menyanggah Najib dalam beberapa perkara, ia mungkin menjadi momentum yang memungkinkan berlakunya pertandingan jawatan Presiden UMNO itu sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini juragan trojan horse mali punye.

      Delete
    2. Memang betuuuul,....kau fikir tun akan berdiam diri jer ke kalau ada perkara yang melemahkan Umno ataupun dalam pentadbiran negara ?? Selagi perkara itu tak diambil perhatian dan diperbetulkan maka tun akan terus bersuara.
      Tak semestinya akan ada pertandingan bagi jawatan tertinggi Umno jika kepimpinan parti mengambil tindakan tertentu yang bersesuaian untuk memperbaiki keadaan.

      Delete
    3. Itulah istimewanya umno.. Sanggup menelan ubat yg pahit diberi oleh Tun utk sihat. Tak macam PR.. Hanya nak didendangkan dengan yg manis saja.. Sampai kencing manis digula2 anwar..

      Delete
    4. Orang cerita pasal Nuar Arbok dia cerita pasal Tun M dan Najib. Nak divert la tu.

      Not buying that.

      Delete
  11. Setiap bulan 50 rakyat kelantan mati kebulur....kesian nyaaa
    Setiap bulan 50 rakyat johor jadi jutawan.....bangga nyaaaa

    Maka fikirlah sendiri siapa yang patut dilantik sebagai pemerintah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. juragan 69 skrip ni ko ambik dari haramkah ke... psssttt..hati2 Juragan 69 ngan juragan 69, juragan69 bnyk bnar juragan2 ni.. hahaha

      Delete
    2. Juragan ada 69 orang, maka pililah mana satu yang tulen...

      Delete
  12. Kalau anwar kena AIDS. Bini siapa kena diabetes?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bini engkau la. cina tak potong kulup punya soalan

      Delete
    2. bini engkau lah kena....dengan engkau sekali.....tunggu:)

      Delete
    3. apa citer bini orang ni? ptuihhh!!

      Delete
    4. Apa punya soalan bodoh dan bangang yang lu tanya ni Carlos.

      Delete
  13. Anuwar tu baru kena HIV bila tanda tanda AIDS keluar barulah dia di katakan kena AIDS. Gagalnya keupayaan badan kerana kurang antibodi atau tiada untuk melawan serangan bakteria dan virus yang juga di terima oleh orang biasa menyebabkan Anuwar akan pertama tamanya menerima jangkitan kulit.

    ReplyDelete
  14. HIDUP ANWAR IBRAHIM---- BANGSA BANGSAT...LIWAT SEMUA ANAK MUDA MELAYU....BIAR BANGSA MELAYU BANGSAT NI SEMUA KENA AIDS......huuuuuuuuuuuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anuwar kena AIDS.

      Babi2 kena JI.

      Anjing2 kena penyakit anjing gila.

      Semuanya patut ditembak supaya penyakit yang dibawa tidak menjangkit kepada orang lain.

      Delete
  15. A = AKIBAT
    I = IKUT
    D = DORONGAN
    S = SYAITAN

    BETUL LAH TU. MEREKA YANG LAKUKAN BANYAK DOSA WAJAH MEREKA AKAN KEHILANGAN CAHAYA ATAU NUR. TAMBAHAN LAGI APABILA SOLAT SUDAH TIDAK/JARANG DIKERJAKAN LAGI. WAJAH TIDAK DIBASUH DENGAN PENGAMBILAN WUDHU WAJAH AKAN JADI HITAM. INI ADALAH GAMBARAN HATI. DALAM TUBUH MANUSIA ADA SEKETUL DAGING YANG DINAMAKAN HATI. JIKA BAIK IA, BAIKLAH PEMILIKNYA. JIKA BURUK, MAKAN BURUKLAH PEMILIKNYA.

    KITA BOLEH BACA HATI ORANG MELALUI UCAPAN DAN TINDAKANNYA. UCAPAN ADALAH GAMBARAN HATI. "SPEECH IS THE MIRROR OF THE SOUL." ORANG YANG BAIK AKAN BANYAK LAKUKAN PERBUATAN BAIK. ORANG YANG JAHAT AKAN MELAKUKAN KEJAHATAN. SEPERTI MENGAJAK MANUSIA LAIN MELAKUKAN BENDA-BENDA YANG TIDAK BERFAEDAH. BERDEMO SANA SINI HINGGA MENGANGGU KEHIDUPAN ORANG LAIN ADALAH SATU PERBUATAN JAHAT. TIDAK SENANG DENGA APA TUHAN BERI KEPADA ORANG LAIN ADALAH SATU PENYAKIT HATI YANG SUKAR DIBAIKI.

    ReplyDelete
  16. Tak baik korang tuduh Anuar ada HIV . Kita sesama manusia hendaklah selalu berbaik sangka .

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak baik korang tuduh nuar kena hiv, dia semua ada...siplis,gonorea pun ada apa....jgn duduk dekat....bau pungkoq....[ibrahim bin anuar]

      Delete
    2. tak baik tuduh nuar aljubs macam2....dia kan anugerah tuhan, maknanya dia adalah pilihan utama tuhan, mukanya semakin berseri seri mcm bulan purnama, kalau dia bukan snugerah tuhan tentu mukanya pucat mcm setan tua terkutuk yg di rejam.

      Delete
  17. Assalamualaikum semua,

    Mulakan perniagaan dengan menjual apa saja atau membeli serta iklankan produk dan perniagaan anda

    di laman web www.produkmuslim.info

    Sokongan anda amat dihargai

    Terima kasih

    ReplyDelete
  18. Dia ni kategori penderhaka bangsa dan negara..yg pengikut dia kategory albahaloool, bior je dia...gaya pun da mcm orang gila...jenis kaki hentam depan belakang, xnk ngaku, apelagi taubat, manusia ke tu...islam ke tuu..kita nk ke sekongkol apelagi support dia...sorilh...empat saksi ke, hipokrit ape ke..aku jijik ngan keluarga dan keturunan dia...allah maha besar...

    ReplyDelete
  19. Inilah yg dikatakan pembalasan dan hukuman dari Allah SWT apabila si tua kutuk kaki kelentong mengaku dirinya sebagai anugerah tuhan.

    ReplyDelete
  20. artikel2 berunsur fitnah mcm ni lah yg telah menyebabkan BN hilang undi popular. Sedar2lah, pru13 lebih buruk dpd pru12 & apa jangkaan korang dgn pru14 nanti? BN menang besar?

    d Sabah, kebanyakan tempat tidak mempunyai internet. Berita2 semasa hanya didapati dari TV3 & RTM. Dan mereka inilah yg termakan dgn propaganda kerajaan, sbb tiada akses kpd media alternatif. Kalau dlm tempoh 5 tahun ni internet sdh menular ke luar bandar Sabah, bersiap sedialah dlm pru14....

    penulisan yg menghentam cara membabi buta & kebudak2kan tidak akan menarik sokongan kpd BN, malah menimbulkan rasa benci & meluat sekaligus menguatkan sokongan kpd PR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua sokong anon4:02! Orang yg hebat dan mulia ialah orang2 yg berbuat baik dan dia berjaya menonjolkan imej diri dgn memperlihatkan kebaikan yg dilakukan. Manakala orang yg menjadi hebat (tetapi tidak mulia), ialah orang yg berjaya menonjolkan imej diri dgn memperburukkan orang lain, mengharapkan diri boleh naik hanya dgn orang lain jatuh … Orang jenis yg kedua ini akan sanggup berbuat apa sahaja tanpa mengira dosa pahala (by all means, by hook or by crook @ menghalalkan cara) … Tapi ingat! Cara ini tidak dapat berkekalan lama … bila orang sudah jadi bosan dan muak/mual dan mula timbul rasa menyampah … akhirnya akan berputiklah pula bibit2 kebencian … yg pada kesudahannya akan menikam diri … Dpd korang mengherdik, memaki, mencerca, mencaci, mencarut, mengarut akan sesuatu yg tidak pasti akan kesahihannya, (spt tuduhan HIV ke atas DSAI), adalah lebih baik tinggalkan saja dan sebaliknya cari semua kebaikan, kelebihan, kepentingan, manafaat dan rasional untuk menarik orang ramai kpd menyokong kerajaan BN-UMNO. Dgn itu BN-UMNO akan dilihat sbg lebih berhemah dan berkarisma dan jika diizinkan Allah swt, lebih ramai lagi yg akan tampil untuk memberi sokongan. Kalau tiada sokongan tambahan pun, sekurang2nya korang tidak terpalit dgn dosa dari ‘agenda kacang parpu lemau masuk angin’ ini ….

      Delete
    2. JENIS-JENIS MENGUMPAT YANG DIBOLEHKAN :

      Sebagaiamana kita sama maklum bahawa hukum mengumpat adalah haram. Mengumpat ialah menceritakan tentang aib atau keburukan seseorang yang apabila orang tersebut mendengarnya maka ia akan marah dan benci.

      Dalam hal ini Imam An Nawawy dalam kitabnya Riyadhus Salihin berkata: Ketahuilah bahawa mengumpat adalah dibolehkan atas sebab-sebab tertentu dan mengikuti lunas-lunas syara’ (agama), jika sesuatu yang penting tidak mungkin tercapai kecuali dengannya. Mengumpat yang diperbolehkan-oleh agama itu ada enam jenis:

      (1) KES PENGANIAYAAN.

      Dibolehkan kepada orang yang dianiaya untuk mengadu kepada pihak berkuasa seperti Sultan, Qadhi atau lain-lain pihak yang mempunyai kuasa untuk memberi keinsafan dan kesedaran kepada orang yang menganiaya itu. Umpamanya: Si Polan itu telah menganiaya saya begini dan begitu.

      (2) MOHON BANTUAN MENCEGAH KEMUNGKARAN.

      Umpamanya seseorang berkata kepada pihak polis atau bahagian pencegah maksiat: Si Polan itu telah berbuat perkara sumbang, tolong tuan cegah perkara tersebut. Maksud orang itu ialah menjadikan pihak berkuasa sebagai orang tengah untuk mencegah kemungkaran. Tetapi jika tidak dengan maksud itu maka hukumnya adalah haram.

      (3) MINTA FATWA.

      Umpamanya ia berkata kepada mufti atau orang yang dipercayai boleh memberi fatwa: Ayah saya atau saudara saya atau suami saya telah menganiaya saya, adakah dia boleh berbuat demikian terhadap saya, bagaimana cara supaya saya dapat terhindar dari penganiayaannya. Perkara ini dibolehkan kerana hajat. Tetapi adalah lebih baik sekiranya dengan cara sindiran sudah tercapai tujuannya. Namun demikian menyebut nama orang yang menzalimi adalah dibolehkan sebagaimana dalam kisah Hindon diatas.

      (4) MENGAJAK MUSLIMIN AGAR BERSIKAP BERHATI-HATI.

      Umpamanya: Kita menyebut tentang keaiban periwayat hadis seperti si polan pendusta, tidak amanah, kurang kuat ingatannya dan lain-lain. Perkara ini dibolehkan kerana tujuan kita berbuat demikian semata mata ingin menjaga keaslian hadis Rasulullah saw. Sebab tanpa berbuat demikian maka akan terdedahlah hadis Rasul saw dengan pemalsuan. Atau paling kurang supaya orang ramai jangan sampai menyangka hadis hadis tersebut sebagai hadis yang sahih. Apalagi jika orang berkenaan sememangnya orang yang suka memalsukan hadis. Dan menyatakan keaiban orang lain ini juga boleh jika kita diminta pandangan tentang peribadi seseorang yang akan menjadi rakan kongsi perniagaan , atau menitipkan amanah , atau urusan perkahwinan , demikian juga tentang berjiran dan sebagai.

      (5) JIKA MELAKUKAN MAKSIAT DAN BID’AH SECARA TERANG.

      Umpamanya: Minum arak secara terang terangan atau seorang guru agama yang mengajar ajaran-ajaran sesat seperti syirik dan bid’ah atau bomoh dan dukun yang menggunakan amalan amalan syirik. Kita diperbolehkan menyebut keburukan atau keaiban orang orang berkenaan supaya muslimin yang lain dapat sentiasa waspada dan tidak terpedaya oleh mereka. Tetapi dalam hal ini kita tidak boleh menceritakan cela mereka yang lain kecuali ada sebab-sebab lain yang membolehkannya sebagaimana tersebut diatas.

      (6) SEBAGAI TANDA PENGENALAN.

      Andaikata seseorang dikenal dengan gelaran tertentu. Umpamanya: Mamat Pincang, Jali Sumbing, Enon Gendut dan lain-lain maka dibolehkan kita menyebut sifat-sifat tersebut tetapi dengan syarat tidak dengan nada atau tujuan menghina dan merendah rendahkan. Andaikata orang tersebut sudah dapat dikenal tanpa menggunakan gelaran-gelaran diatas maka itu adalah lebih baik.

      Delete
    3. Hoi anon6:03, apa jadah penama ko bentangkan ni, rasanya ko sendiri pun tak faham kot. Hal-hal yg ko sebutkan itu adalah berkaitan mengadu, meminta nasihat, memberi pandangan, menggelarkan orang ... bukannya mengumpat !!! Ko buka alQuran surah Al-Hujurat, ayat 6-13, ko baca terjemahan dan tafsirannya satu per satu, biar faham betul2, lepas tu dating balik, tulis dlm blog ni ... Tak apalah, gua mula dgn ayat 6 dahulu, (lepas tu awak teruskan mentela'ah ayat2 lain tu): "Wahai orang2 yg beriman, apabila datang seorang 'fasiq' membawa sesuatu berita, selidiki lah dahulu (bagi memastikan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dgn perkara yg tidak diingini, dgn sbb kejahilan kamu (ttg berita itu), sehingga menyebabkan kamu menyesali apa yg telah kamu lakukan.
      Dlm ayat2 seterusnya Allah menggariskan dan meletakkan larangan2 terhadap mencemuh, merendah-rendahkan orang lain, mengumpat, memberi orang gelaran buruk, mempunyai sangkaan buruk , mengintip dan mencari kesalahan orang, dll ... anda bacalah sendiri ...

      Delete
    4. Aku duk Sabah selama 15thn... Org Sabah politik sangat matang le... Saidatul Badru tu hampir2 kena tendang keluarga dia serta sanak saudara kerana dia bawa masuk Anwar..

      Adun2 sana bukan macam kat Semenanjung,,,,,, rumah terbuka 24/7, 365hari satu tahun... tak kira org kampung takder tempat nak berteduh bila keKK... nah tuju saja rumah Adun, makan minum semua terjamin...Aku pernah tinggal dgn keluarga Adun kat sana.... kepatriotickan mereka mengkagumkan.

      Dalam keluarga ade Muslim dan Christian, tapi bahasa penghubung dengan fasih adalah Bahasa MALAYSIA. Pi gereja tak kenal, ada yg berbaju kurung dan kebaya.. Anak buah aku AtokNenek Kadazan Catholic, tapi tiap semua berJIWA Bumiputra..

      Yang kalut2 Pakatan tu puak2 Cina yg berhijrah dari Semenanjung buat bisness dan Bumiputra tempatan yg frust frust saja tak dapat habuan senang..

      Anak2 main kat padang semua tak kira apa Bangsa termasuk Cina berkomunikasi fasih dalam Bahasa Malaysia, tanpa pelat...

      Susah orang luar nak mengoda Sabahans, mudah2an mereka tapis anasir2 luar yang cuba masuk untuk merosakkan keharmonian penduduk tempatan disana..

      Delete
    5. Anon 7:01pm...kalau perangai dia sama macam abu lahab, zalim dia macam fiaun, fasiq dia macam qarun dan haman dan mereka berbangga dengan perkara maksiat & mungkar yang mereka lakukan....adakah salah kita merendah dan mencemuh mereka?

      Dan jika mereka sudah jelas dayus adakah patut kita melantik dia sebagai pemimpin?

      Delete
    6. Salah ke tidak ... tepuk dada tanya selera, sbb ianya bukan cakap mana2 manusia ... ianya larangan dan perintah Allah swt, yg tidak boleh diambil fikir dari logic akal shj ... Allah yg lebih mengetahui ... Kalau mau tanya salah ke tidak, kenapa tidak tanya: Adakah salah kita makan babi? Daging babi itu memudaratkan sangat kah? Kenapa orang2 asli di Papua New Guiney, di rimba Amazon, di merata-rata rimba pelusuk dunia, makan babi sbg makanan utama, tak jadi masalah pun, bahkan mereka sihat dan lebih kuat fizikalnya dari kita ... Masalahnya dgn manusia Islam sekarang ialah, bila kebencian dan dendam kesumat sudah begitu tebal berbuku di hati ... ayat2 Allah boleh diletak ke tepi ...

      Delete
    7. Mengumpat yang dibolehkan dalam ISLAM
      kitab Riyadhus Sholihin karangan Imam Nawawi yang menjadi panduan kepada semua umat islam berkenaan dengan mengumpat yang dibenarkan dalam Islam.
      Ketahuilah bahwasanya mengumpat itu dibolehkan kerana adanya tujuan yang dianggap benar menurut pandangan syara’ Agama Islam, yang tidak akan mungkin dapat sampai kepada tujuan tadi, melainkan dengan cara mengumpat itu. Dalam hal ini adalah enam macam sebab-sebabnya:
      1528. Dari Aisyah radhiallahu ‘anha bahwasanya ada sesorang lelaki meminta izin kepada Nabi s.a.w untuk menemuinya, lalu beliau s.a.w bersabda untuk menemuinya, lalu beliau s.a.w bersabda – kepada sahabat-sahabat:”Izinkanlah ia, ia adalah seburuk-buruknya orang dari seluruh keluarganya.” (Muttafaq ‘alaih)

      Imam bukhari mengambil keterangan dari Hadis ini akan bolehnya mengumapat pada orang-orang yang suka membuat kerusakan serta ahli bimbang – tidak berpenderian tetap.

      1529. Dari Aisyah radhiallahu ‘anha, katanya: Rasulullah s.a.w bersabda: “ Saya tidak menyakinkan kepada si fulan dan si fulan itu bahwa keduanya itu mengetahui sesuatu perihal agama kita”

      Diriwayatkan oleh Imam Bukhari, ia berkata:

      “Allaits bin Sa’ad, salah seorang yang meriwayatkan hadis ini berkata:”Kedua orang lelaki ini termasuk golongan kaum munafik.

      1530. Dari Fathimah binti Qais radhiallahu ‘anha, katanya: “Saya mendatangi Nabi s.a.w. lalu saya berkata: “Sesungguhnya Abuljahm dan Mu’awiyah itu sama-sama melamar diriku.” Rasulullah s.a.w. lalu bersabda: “Adapun Mu’awiyah itu adalah seorang fakir yang tiada berharta, sedangkan Abuljahm adalah seorang yang tidak sempat meletakkan tongkat dari bahunya.” (Muttafaq ‘alaih)

      Dalam riwayat Imam Muslim disebutkan:

      “Adapun Abuljahm, maka ia adalah seorang yang gemar memukul wanita.” Ini adalah sebagai tafsiran dari riwayat yang menyebutkan bahwa ia tidak sempat meletakkan tongkat dari bahunya. Ada pula yang mengartikan lain ialah bahwa “tidak sempat meletakkan tongkat dari bahunya” itu artinya banyak sekali bepergiannya.

      1531. Dari Zaid bin Arqam r.a., katanya: “Kita keluar bersama Rasulullah s.a.w. dalam suatu perjalanan yang menyebabkan orang-orang banyak memperoleh kesukaran, lalu Abdullah bin Ubay berkata: “Janganlah engkau semua memberikan apa-apa kepada orang yang ada di dekat Rasulullah, sehingga mereka pergi – yakni berpisah dari sisi beliau s.a.w. itu.” Selanjutnya ia berkata lagi: “Niscayalah kalau kita sudah kembali ke Madinah, sesungguhnya orang yang berkuasa akan mengusir orang yang rendah.”

      Saya lalu mendatangi Rasulullah s.a.w. dan memberitahukan hal ucapannya Abdullah bin Ubay di atas. Beliau s.a.w. menyuruh Abdullah bin Ubay datang padanya, tetapi ia bersungguh-sungguh dalam sumpahnya bahwa ia tidak melakukan itu -yakni tidak berkata sebagaimana di atas. Para sahabat lalu berkata: “Zaid berdusta kepada Rasulullah s.a.w.” Dalam jiwaku terasa amat berat sekali karena ucapan mereka itu, sehingga ALLAH Ta’ala menurunkan ayat, untuk membenarkan apa yang saya katakan tadi, yaitu – yang artinya: “Jikalau orang-orang munafik itu datang padamu.” (al-Munafiqun: 1)

      Nabi s.a.w. lalu memanggil mereka untuk dimintakan pengampunan – yakni supaya orang-orang yang mengatakan bahwa Zaid berdusta itu dimohonkan pengampunan kepada ALLAH oleh beliau s.a.w., tetapi orang-orang itu memalingkan kepalanya – yakni enggan untuk dimintakan pengampunan.” (Muttafaq ‘alaih)

      1532. Dari Aisyah radhiallahu ‘anha, katanya: “Hindun yaitu isterinya Abu Sufyan berkata kepada Nabi s.a.w.: “Sesungguhnya Abu Sufyan itu seorang lelaki yang kikir, ia tidak memberikan nafkah yang dapat mencukupi kebutuhanku serta untuk keperluan anakku, melainkan dengan cara saya mengambil sesuatu daripadanya, sedang ia tidak mengetahuinya. “Beliau s.a.w. lalu bersabda:” Ambil sajalah yang sekiranya dapat mencukupi kebutuhanmu dan untuk kepentingan anakmu dengan baik-baik – yakni jangan berlebih-lebihan.” (Muttafaq ‘alaih)


      Delete
    8. Anon 4.02, tidak kah anda tahu bahawa sebelum PRU13 radio2 telah disalorkan kpd orang2 di pendalaman Sarawak dan satu program radio pro pembangkang telah mengulas propaganda pembangkang setiap hari, tapi Bumiputra Sarawak tidak menerima. Projek radio Sarawak saloran dana Illuminati gagal.

      Delete
    9. cuba cari majalah Tamadun keluaran 98 yang dikeluarkan oleh pengarang Harakah sekarang,Ahmad Lofti othman...Muka depan majalah tamadun tersebut ialah wajah anuar ibrahim..Ahmad Lofti telah mempertikai muka anuar ibrahim yang kununnya mengingkari ulama-ulama..diperkuat lagi oleh mat sabu ...mat sabu telah mempertikaikan perubahan muka anuar pada masa tu...kununnya anuar terlibat dalam kes liwat..muka pun berubah..sekarang terbalik pulak...bila anuar ditendang keluar dari umno...buka anuar bersih pulak bagi mat sabu...tiap hari menjilat anuar...

      Delete
    10. Dpd Al-Quranul Kariim, Surah Al-Hujurat:
      6) Wahai orang yg beriman, jika datang kpd kamu seorang fasiq membawa suatu berita, maka selidiklah dahulu (ttg kebenarannya) supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dgn perkara yg tidak diingini atas sbb kajahilan kamu (ttg berita itu), sehingga menyebabkan kamu menyesali akan apa yg telah kamu lakukan.
      7) Ketahuilah bahawa di kalangan kamu ada Rasulallah. Kalaulah dia menurut kehendak kamu dlm kebanyakan perkara, tentulah kamu akan mengalami kesukaran, tetapi Allah menjadikan kamu cinta akan keimanan dan menghias hati kamu dgnnya, serta menjadikan kamu benci kpd kekufuran. Mereka yg bersifat demikian adalah orang2 yg mengikut jln yg kurus.
      8) (Mereka dijadikan keadaan demikian) sbg limpah kurnia dan nikmat pemberian dpd Allah. (Ingatlah) Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.
      9) Jika dua pihak dpd orang2 beriman berperang, maka damaikanlah antara keduanya, tetapi jika salah satunya berlaku zalim terhadap yg lain, maka perangilah puak yg zalim itu sehingga dia kembali mematuhi perintah Allah. Jika dia kembali patuh, maka damaikanlah antara kedua2nya dgn adil, serta berlaku adil lah. Sesungguhnya Allah suka kpd orang yg berlaku adil.
      10) Sesungguhnya orang yg beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah antara dua saudara kamu (yg bertelingkah) itu dan bertaqwalah kamu kpd Allah supaya kamu beroleh rahmat.
      11) Wahai orang yg beriman, janganlah sesuatu puak (lelaki) mencemuh dan merendah2kan puak (lelaki) yg lain, (kerana) mungkin puak yg dicemuh itu lebih baik dpd mereka (yg mencemuh). Dan janganlah sesuatu puak kaum perempuan mencemuh dan merendah2kan puak perempuan yg lain, (kerana) mungkin puak yg dicemuh itu lebih baik dpd mereka (yg mencemuh). Janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengah yg lain dan jgnlah kamu panggil memanggil antara satu sama lain dgn gelaran yg buruk. Amatlah buruk gelaran fasiq (kpd sesaorang) sesudah dia beriman. (Ingatlah) sesiapa yg tidak bertaubat, maka merekalah orang2 yg zalim.
      12) Wahai orang yg beriman, jauhilah kebanyakan dpd sangkaan, kerana sesungguhnya sebahagian dpd sangkaan itu adalah berdosa. Janganlah kamu mengintip dan mencari2 kesalahan dan keaiban orang. Janganlah pula sesetengah dpd kamu mengumpat sesetengah yg lain. Adakah seseorang dpd kamu suka memakan daging saudaranya yg telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kpdnya. (Maka patuhilah larangan tersebut) dan bertaqwalah kamu kpd Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima taubat lagi Maha Penyayang.
      13) Wahai orang yg beriman, sesungguhnya Kami telah mencipta kamu dpd lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu pelbagai bangsa dan puak supaya kamu berkenal- kenalan (dan beramah mesra antara satu dgn lain). Sesungguhnya, semulia-mulia kamu di sisi Allah adalah orang yg paling bertaqwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mendalam PengetahuanNya.

      Delete
    11. anon 9.13....cuba cari majalah Tamadun keluaran 1998..kalau tak jumpa pergi tanya kat ahmad lofti pengarang Harakah sekarang...memangla dalam al-Quran menjelaskan hal-hal yang berkaitan mengumpat...tetapi ramai bijakpandai islam telah mentafsirnya...ada bab-bab yang membolehkan mengumpat itu dibenarkan dalam islam...takkan Imam Nawawi tu lebih rendah ilmunya dari ko...

      Delete
    12. hairan ya...waktu anuar dalam umno...ulama Pas membenarkan mendedahkan keaiban anuar...mengumpat anuar...bila anuar keluar dari umno...terdapat pulak fatwa..tidak boleh mengumpat dalam islam..yang syoknya orang yang sama...kesalahan yang sama..cuma berbeza parti yang diwakili...dulu umno sekarang pkr..

      Delete
    13. Bila sebut pasal hadis ni, susahlah sikit nak cakap ... Sbb hadis ada banyak sangat cabang dan jenisnya. Bagi setengah ulamak, hadis ini boleh pakai hadis itu tak boleh, bagi mazhab A hadis ini shahih, mazhab B kata ia palsu & vice-versa ... Ambil contoh hadis "qunut subuh". Satu hadis (mazhab Syafi’e): “Anas mengatakan beliau sembahyang di belakang Rasulallah sepanjang hayatnya dan Rasulallah tidak pernah meninggalkan doa qunut waktu sembahyang subuh ...” dan satu lagi hadis (mazhab Hanafi & Hambali): “Anas mengatakan beliau sembahyang di belakang Rasulallah sepanjang hayatnya dan Rasulallah tidak pernah membaca doa qunut waktu sembahyang subuh. Doa qunut dibacakan ketika bencana atau peperangan shj ...”

      Hadis ada mcm2 jenis: Hadis Mutawatir, Hadis Mashyur, Hadis Shahih, Hadis Hasan, Hadis Shalih, Hadis Dhaif, Hadis Marfuk’, Hadis Mauquf, Hadis Mursal, Hadis Muttasil, Hadis Mahfuz, Hadis Jaiyid, Hadis Mujawwad, Hadis Maudhuk’, dll (belum kira masuk lagi Hadis Politik ...).
      Tetapi Al-Quran ..., tiada siapa (orang Islam) dapat pertikai ... Ulamak mana pun, mazhab mana pun, AL-QURAN HANYALAH SATU, TAIDA DUA , TIADA TIGANYA, TIADA DHAIF, TIADA PALSU ...
      AYAT QURAN DITURUNKAN DUA JENIS: “MUHKAMAH” (JELAS, TERANG DAN DIRECT) SBG IBU KITAB DAN SATU LAGI “MUTASYAABIHAH” (SAMAR DAN TIDAK TERANG MAKSUDNYA) ... RUJUK SURAH ALI ‘IMRAN, AYAT 7.
      BILA JENIS “MUHKAMAH”, TAK PERLU LAGI NAK RUJUK KPD HADIS.
      TERPULANGLAH NAK IKUT YG MANA ...

      Delete
    14. non 10.30...persoalan utama disini ialah tentang entry diatas..isu perubahan muka anuar bin ibrahim..pernah diajukan pada tahun 98 oleh majalah Tamadun oleh mohd lofti pengarang harakah sekarang dan pada tahun 2013 oleh parpukari...cuma situasi nya berbeza..pada tahun 98..anuar masih dalam umno...tahun 2013..anuar adalah idola Pr..tuduhannya adalah sama..muka berubah sebab kesalahan liwat dan seks..yang pro anuar akan menggunakan ayat-ayat Al-Quran untuk pertahankannya..yang kontra dengan anuar akan gunakan hadis...maknanya untuk kes anuar ni..aneh sikit kesnya...sekejab guna ayat-ayat Al-Quran...sekejab guna hadis...yang pastinya perubahan muka anuar bermula semenjak tahun 98 hingga sekarang...apa pandangan lofti agaknya no..

      Delete
  21. selain bapanurul. ni bapa. HIV hop HIV. hop

    ReplyDelete
  22. 2-3 tahun dulu saya dah dgr cerita ni dari bapa saudara saya yg merupakan seorg perisik negara. Sebiji ubat yg ditelan berharga lebih kurang rm2k. Mungkin kerana itu manusia ini perlukan sumber kewangan yg byk hingga sanggup bekerjasama dgn US. Tetapi kita tunggu sahajalah, kerana kebenaran akan terserlah akhirnya... samada benar ataupun tidak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, topeng yg dipakai oleh si anugerah tuhan FAKE selama ini semakin terbuka dengan sendiri, wajahnya semakin hodoh dan kering kontang.

      Delete
  23. Kalau kuat solat pun tapi ambil wuduk dalam jamban,hati tetap hitam dan busuk memanjang.

    ReplyDelete
  24. Wallahua'lam biasanya mereka yg mengamalkan seks BEBAS berbilang pasangan Dan jantina/biseksual mempunyai risiko tinggi dijangkiti HIV/AIDS. Pengambilan ubat/penawar berkualiti tinggi dpt melambatkan kesan Dan symptom namun lama kelamaan tubuh badan akan tetapi musnah dimamah penyakit tersebut.

    ReplyDelete
  25. tanya UNIT AMAL PAS tntang muka nuar...depa kata :
    di wajah mu....
    ku lihat bulan...
    berselindung...
    dibalek senyuman......
    kahkahkah....PAS kena tipu lagi,,,,,

    ReplyDelete
  26. Anonymous June 9, 2013 at 7:21 PM

    Kalau kuat solat pun tapi ambil wuduk dalam jamban,hati tetap hitam dan busuk memanjang.

    _________________________________
    Saya suka statement anda....apa yang patu kita lakukan jika berada dalam situasi yang anda sebukan itu?.......bagaimana pula orang yang langsung tak solat tapi suka tolong orang, suka bantu orang susah, tak suka mengumpat dan sangat benci mencaci orang lain...apa pendapat anda?

    ReplyDelete
    Replies
    1. adooiiii....pening aku...pening..pening.

      Delete
    2. Yang penting niatnya.

      Solat sehari semalam tapi masih melakukan kemungkaran, hukumnannya adalah urusan Allah SWT. Setiap satu yang kita lakukan ada pahala dan dosanya.

      Yang paling utama, semua perkara baik yang mahu kita lakukan hendaklah KERANA Allah Taala. Allahu Akbar.

      Delete
    3. Solat itu wajib. Tolong la orang setinggi gunong anda masih d soal kewajiban bersolat. It is a MANDATORY.

      Delete
  27. kalau betul bahalul tu kena AIDS akan ramai orang buat kenduri kesyukuran. kaki jubur tetap akan mampus dengan AIDS.

    ReplyDelete
  28. Bn-umno sudah lama berkhemah kpd rakyat tidak seperti munafiq ai yg rajin reka fitnah sudah terblk kpd diri. Sepatutnya dah lepas praya piee la buat kerja untok rakyat ini tidak buat round lagi satu msia tabor fitnah punya kemarok nak jatohkan negara kerana nafsu dajjalnya nak jadi pm. Eeiii malu la sikit masih ada rakyat yg tidak rela dia jadi pm. Dont make use the word rakyat as if the whole of rakyat malaysia support him. Laa malu la lebih lagi sudah umor gini about time dekati diri kpdNya. Replay semula hidup diri apa yg sudah beliau buat kpd agama bangsa dan negara. Klau dia melalak konon nak menegakkan agama islam beginikah caranya dgn melakukan keiblisan kpd sluruh negara dgn berjoget atas pentas. Future pm beginikah jadi entertainer aje la masok raja lawak ke. Org berugama begini kah. Alahhh malu lah sikit dan rasala belas kpd balu2 d lahad datu tu.
    Biadap kpd agama Allah akan berlaku biadap kpd diri beliau eventually. Berjalan di atas bumi Allah dgn sombong dan bongkak. Bumi msia ini bukan hak anwar ibrahim seorang. Tunggu la. Demi masa.

    ReplyDelete


  29. new signboard on my business premise

    "NO DOGS & CHINESE ALLOWED"

    perfect!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spesifik sikit bro ...

      NO DOGS AND PIGS ALLOWED.

      Lagi perrrrrfect.

      Delete
  30. bila lak nak citer nuar kene ebola ker! tb ker! siplis ker?...kah3x..bab nuar main kambing bile nak kluar? kah3x..kesian geng2 badigol

    ReplyDelete
  31. Alkisah, dlm tahun 1998 …
    Tun M bercuti panjang di luar Negara dan sepanjang tempuh itu dia menyerahkan kuasa untuk dipangku sementara oleh DSAI. Namun begitu dia (Tun M) memasang spy untuk memerhati DSAI dan membuat laporan bila dia balik nanti… Antara spy2nya itu ialah DS Samy dan DS Rais … Bila Tun M balik, dia terus berjumpa DS Samy dan tanya: “Mcm mana awak lihat kerja DSAI, ok tak?”. Jawapan dari DS Samy: “Dia wookey boss, sumua kerja tip top tapi satu dua kali ada liwatlah boss (maksudnya lewat datang kerja)”. Tun M agak terkejut dan tanya lagi: “Hah … dia liwat dgn siapa?”. Jawab DS Samy: “Dgn siapa lagi boss, dgn dia punya dreberlah, Azizan …”. (Sbb drebar dia Azizan yg bawa dia datang pejabat, maka bila lewat, kedua2nya lewatlah ..). Tun M sudah mula timbul syak dgn DSAI, lantas dia pergi jumpa DS Rais dan tanya: “Awak lihat DSAI ni mcm mana?”. Jawab DS Rais: “Dari segi kerja, nampak ok, no komen, tapi … saya rasa tak boleh percaya sangatlah dgn dia, dia ni jenis yg suka tikam dari belakang, boss … Kena hati2 dgn dia …”. (Maksud DS Rais ialah DSAI sedang mengumpul kekuatan grass root untuk cabar Tun M dlm next PAU). Maka, Tun M yg tersalah anggap dan tersilap tafsir akan kenyataan2 DS Samy dan DS Rais itu pun terus membuat tuduhan liwat ke atas DSAI … begitulah kisahnya ….

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Maka, Tun M yg tersalah anggap dan tersilap tafsir akan kenyataan2 DS Samy dan DS Rais itu pun terus membuat tuduhan liwat ke atas DSAI … begitulah kisahnya …."

      Lawak la lu bro ...

      Delete
  32. apa kabor agaknya anok2 angkat madet?

    ReplyDelete
  33. Muka anwar hitam sbb bnyk sgt menipu..faktor kne hiv pun ye jgk...

    ReplyDelete
  34. Tun Mahathir sebelum memecat Anwar telah membuat siasatan dgn mendapat maklumat dari tiga sumber yg berlainan tetapi jawapannya sama

    ReplyDelete
  35. Udah2 le 2 komer....udah terang lagi bersuluh kn.. Muke dh kelam hati dh gelap...kalo suluh pkai spotlight 2 xmau terangnye balik...pokok pangkei hati...kalo hati baik..maka baik le jdnye...suci le jiwanya.
    ..bersih le rupe parasnye....kalo udah sesat...balik le ke pangkei jalan...kalo udah tumpor(mati)....xgune lagi dah...teman hnya nak mesan pd komer dan diri teman sdri je...udah npak sesat jgn diikut...awak betoikn diri awak dulu sblm nk pebetoikn org lain....kubor msg2 kn...jd bile kite udah iktior, bg nasihat xnk dengor...bior lantak le..mtak simpang malaikat 44 xkena bala kite semua.

    ReplyDelete
  36. Kalau betul Anwar kena HIV pun, mesti dia telah dikenakan oleh pendajal2 masa dia di tahan dlm lokap & penjara ekoran reformasi 1998 dulu ... 15 tahun yg lalu ... Dia perlu dibela dan terus dibela dari kekejaman dan penganiayaan yg telah dibuat terhadapnya ... Tengok mcm mana Adam Adli telah di'psiko'kan dlm tahanan dan keluar jadi berubah ... dia mungkin takut nasib yg sama menimpanya spt apa yg Anwar alami .... Mari semua bangkit, hapuskan kekejaman, perjuangan mesti diteruskan ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah kelakar la ko ni punya statement...bangang betul..pada kasi kuman HIV yang lambat kasi mampus lebih baik santau kan je terus mampus tak yah rakyat susah susah dgn perangai dia nia...

      Delete
  37. Mana bukti Anwar disuntuik dengan virus HIV semasa dalam tahanan?????????????????
    tapi banyak bukti besi yang tidak boleh dipadam yang menunujukkan Anwar terlibat dengan masalah moral yang kotor dan menjijikkan yang memang disahkan oleh pakar2 kesihatan tentang risiko menjangkiti virus HIV apabila seseorang mengamalkan sex kotor dan menjijikkan ini!!!! PERIOD...FULL STOP.

    Dikatakan diakhirat nanti ada diantara orang Islam akan dibangkitkan dengan wajah yang hitam legam, nampaknya Anwar tidak perlu tunggu diakhirat nanti, didunia lagi ALLAH dah tunjukkan. Betapa kaya raya kamu, betapa 'powerful' kawan2 kamu, apabila Allah dah jatuhkan hukuman, tiada siapa yang boleh menolaknya. ALLAH MAHA BERKUASA. Ini mesej yang Allah nak sampaikan pada semua orang Islam terutama pemimpin2 kita agar ambil iktibar bahwa kamu tidak boleh lepas dari hukum ALLAH.

    Kalau keluarganya benar2 berugama Islam dan beriman pada hari pembalasan dan sayangkan Anwar nasihati beliau agar bertaubat sebelum terlambat.

    ReplyDelete
  38. sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua!...begitulah nasib kawan kita ni...dah sampai masanya ditunjukkan Allah sebelum negara kita menjadi hancur lebur dibuatnya!...berilah kesempatan rakyat utk hidup selesa aman damai!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!