JAGALAH MELAYU! JAGALAH BUMIPUTRA! JAGALAH MEREKA YANG MENYOKONG!

Siapa Omar Ong ni? Kenapa perlu sangat nak dengar cakap dia? Patut la Cina dilebih-lebihkan?

Nak tahu kisah penuh, KLIK SINI

38 Responses to "JAGALAH MELAYU! JAGALAH BUMIPUTRA! JAGALAH MEREKA YANG MENYOKONG! "

  1. kpd PM...kesian la kepada kami yg dah lama menjawat jawatan sebagai Ketua cawangan yg sentiasa memperjuangkan umno dri bawah...ramai diantara kami yg mempunyai lesen kerja...tp syangnya kami tak pernah mendapat apa2 pun...panjat bangunan semata2 nak jumpa bos...tapi selalu hampa...semata2 demi memeperkasakan cawangan yg kami pinpim...yg diluluskan kroni yg hampir dgn pemimpin..ketua bhg,ajk bhg...ketua cawangan jalan sepak sampah je..

    ReplyDelete
  2. Betul...banyak kerja-kerja Ketua Cawangan tak pernah dapat. Tengok orang luar buat kerja sesen tak bagi kat cawangan. Kalau suruh berkempen macam diarahkan..tapi duit cari sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku lepas PRU13 ni dah nak balik kampung nak menoreh getah pulak. Kali ini aku dah tekad tak mau pegang apa-apa jawatan dalam UMNO Bahagian dah. Kehidupan perlu diteruskan untuk pelihara dan melihat anak-anak berjaya sehingga universiti. Setidak-tidaknya aku harap dapat memenuhi tanggungjawab aku pada famili.

      Delete
  3. Omar Ong punahsihat Cina. Jangan la guna nama Mustapha tu..dia anak Cina, bapak dia juga Cina. Sama macam Zairil Khir Johari sebenarnya anak Cina, bapa dia bukan Khir Johari. Bapa dia Cina. Zairil Abdullah. Both pro DAPs. Now Najib via JASA ambil ex red beanies pulak masuk kelambu UMNO. Memang terlalu bijak bila guna Cina2 semua sebagai punahsihats pemimpin2 UMNO yg diberi mandat oleh orang2 Melayu. Ada Cina bagi undi? Melayu yg bagi undi. Apa Melayu dapat? Cina juga ditatang2 macam minyak yg penuh!

    ReplyDelete
  4. Sudah2 lah bro pk,dah bermacam2 teguran dbuat, tpi adakh pm najib dengar suara2 akar umbi umno? Atau maseh brhayal tntang 'kejayaan' pru13?? DR M perlu kejutkn najb dari lena..

    ReplyDelete
  5. Patutla mcm mcm citer kat petronas..level eks yg punya kuasa pun dah menjalar kat cina. Padahal org cina tak kan pernah bagi jawatan eks level kat Melayu. Di co cina..semua tender kat cina..

    Patutla byk tender dah bagi ke cina...oooiii MELAYU NAJIB...hang melayu cukup la cari penasihat yg mengaya diri dan pro cina..

    Takde org Melayu keeee kat Malaysia ni..hang menang pun org Melayu undi hang..bukan cina kuiiii ......dah ada Melayu bagus di petronas hang tukar.. Cari la yg pro Melayu pro Melayu

    ReplyDelete
  6. Tak nak ckap apa2 tapi relitinya itulah dia Melayu bagi br1m kat cina bagi harta1m....

    ReplyDelete
  7. nampaknya najib juga akan senasib dengan sidollah kah kah kah..

    ReplyDelete
  8. Tajuk perbincangan-JAGALAH MELAYU, JAGALAH BUMIPUTRA, JAGALAH MEREKA YANG MENYOKONG (umno & bn)-amat tepat dibincangkan dan diselesaikan setelah PRU13 berakhir. Maksudnya jelas dan keperluannya amat mencabar. Tak pedulilah jika ia dikatakan 'racist' atau 'bersikap ketuanan Melayu' atau apa saja yg pembangkang mahu supaya Melayu lemah dan terus berpecah. Hakikatnya kini orang Melayu sudah hilang tempat bergantung.

    Diharaplah agar Kerajaan yang ada ini, saya merayu kembalikan lah semangat Orang Melayu dan pulihkan lah kekejutan kepada Orang Melayu selama ini. Tidak susah pun melakukannya, hanya tumpukan dan tiupkan kesederan kepada setiap warga negara yang berbangsa Cina, India dan lain2 itu diMalaysia ini supaya kembali ke alam Sejarah Tanah Melayu kita. Sejarah lah yang boleh menentukan kita dan mengambil iktibar darinya supaya kita berhati2 jangan lagi ada kesilapan dilakukan dimasa kan datang. Tanamkan dengan kental kedudukan Orang Melayu, Ugama Islam, Raja2 Melayu kepada mereka ini supaya faham apa itu Negara Tanah Melayu.

    Jika mengikut sejarah kita, orang Melayu amatlah tinggi kedudukannya diantara bangsa2 lain. Tinggi tidak bermakna Melayu mesti megah, sombong, berkuasa dan menyeksa. Orang Melayu sebenarnya adalah bangsa yang baik budi pekertinya, cerdik fikirannya, bermaafan, berugama Islam, hormat menghormati, boleh diambil teladan, boleh dibawa bermuapakat dan tidak silapnya jika orang Melayu diberikan kuasa atau tanggong jawab untuk menjaga negara ini lebih baik, menjadi aman , harmoni dan maju dimata dunia. Tetapi janganlah Melayu itu dipecahkan, ini yang menjadi satu peluang keemasan untuk pembangkang memainkan peranan dan mencucuk jarum memecah belahkan Melayu dan meranapkan Melayu.

    Tolonglah kami. Saya bukan menyeru dan merayu kerana saya orang Melayu tetapi saya mahu Melayu itu tidak hilang didunia! Carilah jalan penyelesaian dan akuilah kesilapan yang dibawa oleh pemimpin kita.

    ReplyDelete
  9. 1.oittt bhaiii!!tu yang ko nampak!orang melayu nampak lain la!!nampaknya puak-puak mamak cuba kuasai umno!!contohnya aziz kaki bodek idola ko!!tambah lagi di penang tu!!mamak-mamak cuba kuasai umno!!paling kelakarnya ketua pemuda umno penang!!nanpak macam samseng cerita tamil jee!!
    2.ko ada baca hari ni!!halim saad renong saman mamak !!bukan boleh percaya sangat mamak ni!!setiausaha makan rasuah berjuta-juta!!tuan apatah lagi!!
    3.nanti satu hari!!umno kena tular pada UMAMAKNo pulak!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oi anon pukimak, mamak la banyka membantu UMNO, ko kao nak jilat bontot cina tak berbasuh ko suka kan kimak? Mamak islam kau jadikan musuh, itulah didikan nicky ajis. Anwar tok dia keling masuk islam kau puja, cina kapir tak basuh bontot kau jilat. Mamak yang memang Islam kau marah?

      Pukimak punya Read Bean Cian Koi!

      Delete
    2. 1.oitttt bhaiii!!si kitol dan raja mendalier pun islam jugakla !!last sekal habis punah kerajaan melayu melaka pada portugis!!
      2.jangan harapla pada puak-puak mamak ni!!sejarah melaka telah membuktikannya!!

      Delete
    3. betul betul, mamak baik, cina jahat. cina tak basuh bontot. ludah muka cina. ham ka chan.

      Delete
    4. Oi budak, lap ingus ko tu. Mamak lebeh Melayu dari korang. Korang MALU nak mengaku Melayu, tau menjilat puki cibai hamis cheeyoke aje. Shame on you!!

      Melayu jati.

      Delete
  10. cerita anwar disini

    http://realifik.blogspot.com

    ReplyDelete

  11. Punaishihat ialah jalan pintas jadi Billionair:

    Ethos & Company was founded in 2002 by senior consultants from McKinsey & Company.

    What began as a small firm of 2 has grown over the past 7 years into a firm with close to 30 experienced consultants drawn from renowned universities, MNCs and other international consulting firms.

    Much of our early work focused on strategy design and performance management. Since then, we have expanded our suite of services to help clients address key business and policy issues, e.g. charting a growth strategy, evaluating and structuring acquisitions and joint ventures, improving business performance and increasing operational effectiveness.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "senior consultants from McKinsey & Company."
      = motosikal tiruan Comel/Nitro yg mahu jadi Honda

      Delete
    2. Yes, ETHOS appeared and grew during Pak Lah era and thru the 4th floor boys. ETHOS obtained massive government jobs, and their fees were imaginable. Enough is enough.

      Delete
  12. 1.sikitol dan mendalier yang menjatuhkan kerajaan kesultanan melaka bangsa apa agaknya!!
    2.Cina!melayu!mamak atau arab!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pead puki army, pantat cina busuk dan jubo cina tarak basuh punya. konek kecik ada hati mau jaga malaysia. cina marah kat mamak sebab konek depa takleh lawan. kih kih kih

      Delete
  13. Jaga2 ada Red Beannies disini dari Penang yang takut pada Mamak Umno!!

    ReplyDelete
  14. Kebijaksanaan dan kelicikan Dap cauvinis bila mereka boleh membuatkan parti2 melayu, bertelagah, menghina, menjatuhkan sesama sendiri..

    ReplyDelete
  15. nak salahkah penasihat tak boleh juga, yang membuat keputusan adalah Najib...

    ReplyDelete
  16. MELAYU BOLEH!!! MALAYSIA BOLEH!!!

    btw jom join contest kat sini sangat mudah dan senang.

    ReplyDelete
  17. ORANG UMNO YANG KERJA BAGAI NAK MATI DI LUPAKAN BEGITU SAHAJA. TETAPI MICHELLE YEOH ENTAH APA JASA DIA DI ANUGERAH TAN SRI. APA NI?

    RAMAI PEMIMPIN PEMIMPIN MELAYU DAN UMNO YANG BERTUNGKUS LUMUS DIKESAMPINGKAN. ORANG YANG TELAH MEMBERI SUMBANGAN KEPADA AGAMA, BANGSA DAN NEGARA TIDAK DIHARGAI. APAKAH MEREKA YANG MENERIMA ANUGERAH INI YANG MENYEBABKAN UMNO DAPAT 88 KERUSI PARLIMEN. INGAT, KEJATUHAN PEMIMPIN BERMULA APABILA PENYOKONG DIKHIANATI DAN MUSUH DI SANJUNGI. SEMAK BALIK PERANAN2 YANG DIMAIN OLEH PENASIHAT KHASNYA OMAR ONG. DIA ADALAH GUNTING DALAM LIPATAN.

    JANGAN TUNGGU NASI JADI BUBUR BARU NAK BERTINDAK. DO IT NOW. KITA TEGUR KERANA SAYANG? ORANG YANG KERJANYA MEMBODEK BIASANYA TIDAK IKHLAS DAN JUJUR.

    VETERAN UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. papagomo bleh dpt Tan Sri tak???

      Delete
  18. Melayu mengada ngada
    melayu mengada ngada
    ye ye ye

    mana jati diri melayu yang power tu, kalau asyik merenget mintak perhatian
    merayu mintak tolong
    menagis mintak disayang

    woi....!!! melayu mengada ngada
    korang tak malu ke hah...

    Korang ni ada maruah ke takde,
    batu pelir korang tu dah buruk ke...
    Tak reti nak survive dalam kehidupan
    Semua benda nak bergayut dengan kerajaan
    komplen sana sini macam pondan


    next pru korang undi pas je, umno tak perlukan melayu takde batu pelir dalam parti....buat leceh je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke, mana ada KEMELAYUAN nya. PAS Parti Pak Arab WANNABE der - senang aje nak idup, belit kepala, pakai gaun kelengtong orang dgn ceramah haprak dan lucah!! Serambi Mekah MY ASS. Syaitan punya lubang lagi tepat. Geng kumpol nonok,kaki penzina.

      Delete
    2. PAS- memang MACHO - GENG BAPAK AYAM!!!

      Delete
  19. Saya syorkan blog ini dan juga yang sebulu dengan blog ini supaya tutup buat sementara.Apalagi yang blogger buleh buat setelah berkali-kali desakan dibuat,seingga kini satupun tak dipandang oleh DS Najib dan kerabatnya.

    Saya sangat kecewa dan bernanah dengan keadaan yang masih tak berubah walaupun mereka inilah yang melaungkan perubahan dan perubahan.Tidakkah kita berasa terhina dengan kelakuan Najib dan kawan-kawannya itu yang sememangnya tak peduli pun akan suara orang melayu yang bertungkus lumus memenangkannya baru-baru ini.

    Sudahlah kawan-kawan,kita berehat dan biar penasihatnya ambilalih kerja yang blogger pro kerajaan dok buat la ni.Biarkan Najib tahu tinggi rendahnya langit dan bumi ini.Orang yang hidup di rumah beratap genting takkan dapat merasai nikmat hidup di rumah beratap rumbia.Beliau tidak pernah rasa bila tak ada duit nak beli beras,letrik mahu dipotong ataupun makan nasi berlauk garam.

    Pemimpin sekarang ini bukanlan pemimpin melayu tetapi ialah pemimpin yang hanya berasal dari bangsa melayu yang entah bila kali terakhir makan disuap dengan tangan ataupun seumur hidup tidak pernah tinggalkan sudu bila makan nasi.

    Pemimpin kita sekarang tidak berubah.Tahun-tahun yang lalu dan hari ini, sama sahaja.Cara bercakap,tindakan dan respon mereka,mengulangi skrip-skrip lama.Membosankan dan MENYAKIT HATI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu, kini dan selamanya....UMNO tak akan berubah.

      Delete
  20. Apa yang saya tuliskan di atas berpunca dari pandangan sekeliling dan bersumberkan dari laporan blog-blog pro kerajaan yang saya ikuti hampir setahun lalo hingga kini.Jika maklumat yang dditulis dalam blog tuan dan sealiran betul dan benar,maka itulah respon saya.

    terima kasih tuan blog.

    ReplyDelete
  21. Gua setuju sangat, Parpu! Jagalah Melayu terutamanya Melayu luar bandar wahai kerajaan UMNO-BN. Merekalah yg telah beri kemenangan kpd UMNO-BN. Sekarang adalah masa untuk menilai samada UMNO-BN ini mengenang budi atau tidak ... Orang2 Melayu luar bandar ini janganlah dianggap peminta sedekah kpd BN-UMNO, mereka sebenarnya mempunyai semangat keMelayuan yg tinggi, cuma, mereka hanya ada modal jiwa dan kesedaran, mereka tidak ada modal material yg besar spt DSN & the gang ... Jgnlah difikir mereka boleh diperbodohkan selama-lamanya ... Satu peringatan gua nak beri di sini ..., ini serious:
    Syabbas UMNO, BN menang PRU13 dahulu adalah kerana UMNO, kalau tidak dgn kekuatan UMNO, BN dah bungkus dan gulung tikarlah ... Siapa bagi kemenangan UMNO? Orang Melayu lah, siapa lagi. Ada ke orang Cina nak pangkah BN-UMNO? Sorrylah ..., nak pangkah BN-MCA pun mereka tak mahu ... Dan orang Melayu mana yg tolong BN? Jawabnya orang2 Melayu luar bandar. Orang2 Melayu bandar tidak kisah sangat ... mereka lebih sosial dan liberal, ramai juga yg hidup senang lenang. Mereka sikapnya lebih kurang mcm Cina, tidak mengharapkan sangat bantuan kerajaan. Bagi mereka, siapa saja kerajaan yg memerintah, mereka tidak kisah ... sbb itulah mereka berani ambil risiko ‘nak try tukar kerajaan’. Lain halnya dgn orang2 Melayu luar bandar. Mereka sangat bergantung harap dgn kerajaan, lebih2 lagi kerajaan BN di bawah UMNO ... Mereka meletak harapan yg tinggi bahawa nasib mereka akan lebih terbela di bawah naungan payung UMNO. Mereka juga mahu tanah air ini terus di bawah kuasa dan pemerintahan Melayu ...
    Inilah kenyataan yg dapat kita lihat dari apa yg diceritakan oleh statistik keputusan PRU13. Maka dengan itu, sedarlah wahai UMNO, balaslah jasa dan budi orang2 Melayu luar bandar ini. Perbanyakkan lagi program dan agenda bagi membantu menaikkan taraf hidup mereka ... berilah mereka nafas kelegaan dgn kemenangan UMNO ini ... kerana, hanya mereka lah saja urat saraf dan urat nadi yg dapat menjadi talian hayat kpd UMNO dan seterusnya penyambung hidup BN. Kalau mereka sudah merasa tertipu dan teraniaya ... tidak mustahil mereka mungkin bangkit sbg penderhaka ... Ini peringatan dan amaran amaran untuk kamu, BN-UMNO ... kalau pemimpin2 UMNO masih tidak sedar keadaan ini dan terus leka dgn agenda peribadi, agenda kaum kerabat dan kroni ... dgn mengabaikan perhatian dan tanggung jawab terhadap orang2 Melayu luar bandar, alamatnya, ... PRU14 nanti: “Innaa(BN) lillaahi wa-innaa(BN) ilaihi raaji ‘uun...”.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jenuh propa la kita.Depa buat tak tau pun.Rasa kita ni macam peminta sedekah.Mereka lupa ketika PRU 13,merayu minta undi dari kita.Setelah kita bagi,inilah jadinya.Kita terpaksa mendesak,meminta perhatian dan akhirnya kita mengeluh kecewa walaupun yang diminta itu untuk kepentingan golongan melayu yang memberi tongkat pada mereka.Memang tak boleh pakai DS Najib dan kuncu-kuncunya.Mereka hanya mau belanja duit rakyat ikut suka depa dan dapat kuasa untuk mengarah itu ini sesuka hati.

      Delete
  22. Kami dah sokong melayu, tapi bila dah menang melayu yang kami sokong itu tetap mengutamakan orang cina, walaupon dia yang memerintah malaysia yang melayu punya ni....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!