GEMPAR BERAPI! VIDEO PENYOKONG PKR PUKUL PEKERJA DBKL! MESTI TONTON

Wow! Ganasnya penyokong Pakatan! Kenapa benda ni tak masuk CNN ke? Al Jazeera ke? Sebabnya mudah je yang kena pukul penjawat awam bukan peserta kan? So berita cenggini tak best kan?

63 Responses to "GEMPAR BERAPI! VIDEO PENYOKONG PKR PUKUL PEKERJA DBKL! MESTI TONTON"

  1. Kalau upload kat youtube pun ok juga. Biar satu dunia tahu jahatnya mereka ni. Asyik dia je yg kata umno mcm2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina semakin gusar apabila orang Melayu mula menjauhi peniaga2 cina, kempen ABC & BCL oleh PPIM dan NGO Islam mula menakutkan cina, itu sbb sebelum 505 persatuan2 cina & parti politik cina menasihatkan penyokong mereka tidak menghadiri 505. Orang Melayu punya kuasa beli yang besar, kenapa tidak gunakan kuasa tu untuk ajar cina. Harap lebih ramai orang Melayu Islam menyokong kempen PPIM, satu lagi hati2 jika menjamu selera di kedai-kedai mamak, mmg nampak macam kedai Islam tetapi sebenarnya depa pergunakan Islam untuk tarik pelanggan Melayu, ada kedai mamak yang masih mendapatkan bekalan bahan mentah (ayam, daging, kambing)dari peniaga cina yang diragui bahan yang dibekalkan samada diproses mengikut Islam atau ikut cara cina, ingat lah bahawa makanan tu akan jadi darah daging anda dan zuriat anda...

      Delete
    2. Lebih lagi d cameron highland. Rest india d atas sana memang india hindu. Mereka gantong frame bismillah kerana ingin menarik pelangan melayu
      .JGN ADA TIDAK APA ATTITUDE.

      Delete
    3. jgn lupa pi tengok blog TOLAK BARANGAN DAP..Byk info...bagus byk nama brg

      Delete
  2. Bebudak celaka ... dah la sekolah bodoh .. jilat buntut anwar je tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih ramai yang tak sedar agenda tersembunyi yahudi menerusi parti2 cina untuk menjatuhkan Islam dan Melayu di negara ini, kebanyakan media-media pembangkang menggunakan kebebasan media untuk menyiarkan pelbagai berita fitnah dan tidak benar bagi mewujudkan persepsi negatif dan buruk terhadap pemerintah, kebanyakan media pembangkang ini mendapat sokongan dan bantuan dana dari kumpulan yahudi dari seluruh dunia terutamanya dari USA, UK dan German. Media digunakan sebagai medium mengindoktrinasi penyokong dan yang terhasil adalah penyokong2 yang berfikiran sempit dan sehala sebagaimana penyokong PR sekarang. Malag bg orang Melayu kerana diperalatkan oleh yahudi menerusi puak2 cina bagi menjatuh agama dan bangsa mereka sendiri

      Delete
  3. CARI BABI HUTAN PKR TU SAMPAI DAPAT. !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mat rango sini. DEMI ALLAH SWT. saya berani ! anda??? UMNO BACUL PENIPU MUNAFIK dulu kini selamanya !!! JOM KITA JUMPA? ROZAN AZEN MAT RASIP – TIMBALAN KETUA PENERANGAN AMK MALAYSIA – SETPOL TIAN CHUA – 012 657 7878. apa no hp anda??

      sumber :www.mykmu.net

      Delete
    2. Setpol cina dap bnyk la dpt fulus dr cina dap. Anda rujuk hadis / ayat Al-Quran mana yg btau halal mnumpahkan darah sesama Islam? X kan x penah tbaca dalam Al-Quran mbtau dua musuh Islam yg nyata iaitu Iblis laknatullah dan kafir harbi? Klu betul2 berani g la bjuang kat Palestin, sah2 klu mati, syahid.

      Delete
    3. Mat rango bongo congo kau pegi tadah ponggong kau kpd ai hadi dan lksial. Dah sedap ponggong kamu boleh dtg ke cni boleh cecita. Jgn kau nak tjk langak dgn seugama sebangsa senegara.you Sick arse same like your ai n the whole family anak pompuan nak lulus konon dok sedut anuu lecturer. Pathetic looser.

      Anak kgbr.

      Delete
    4. hahaha ... pukimak pukimak cina ckp pasal 'DEMI ALLAH' ? .... oiii rango .. DEMI ALLAH ke DEMI ANWAR ? ... DEMI buntut cina yg korang jilat kot. KEbodohan korang semua dah terbukti. Golongan golongan UMNO yg sial akan dihapuskan... dan golongan penyembah cina dan yahudi juga akan kita tentang habis habisan.

      Delete
  4. ► BABI HANJENG ni kalau dah ramei-ramei macam ni mesti la telor layut diorang semua berbulu kembang berani macam SIAL.

    ► Kebebasan bersuara KEPALA BUTOH dia kalau main cepuk-cepuk orang dari belakang macam ni.Muka sekor-sekor macam PANTAT LEMAU.PtuiiiHHH...!!!!

    ReplyDelete
  5. TANGKAP DAN BENTANG FRONT PAGE UTUSAN MALAYSIA.
    BIAR ORANG TAHU SIAPA KELUARGA ANJING GILA DIDIK PR INI.
    SIAL PUNYA ANAK.

    ReplyDelete
  6. BANYAKNYA BINATANG, HERAN BINATANG ADA DUA KAKI, SETAHU AKU BINATANG ADA EMPAT KAKI, KECUALI BINATANG BIAWAK YANG TAK ADA KAKI, BINATANG JENIS APA LA NI!

    ReplyDelete
  7. unit2 amal PAS yg sama2 sertai himpunan tersebut bolh jg dikatogerikan sbgai haiwan salakan NUar...masing2 kupiah besar bakul...tp otak nya hanya sebesar lidi...siannya..dikuda...berkuda dam diperkuda semata2 kerana batang tuboh anuar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa nak hairan, unit amal pas ni bagaikan anjing cina yang pekak dan buta serta hitam hatinya, masa himpunan hijau ari tu cina babi tu maki melayu dan Islam pun dia buat dek jer, baru la aku sedar yang unit amal pas ni bukan berjuang utk agama dan bangsa, rasanya cina bayar mahal gak kat unit ni uktuk buat kerja

      Delete
  8. Adam pakai baju lambang jari tengah..? mak bapak dia tak kesah ke..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAK BUAT MACAM MANA MAK BAPAK DIA PUN DUA KALI LIMA....

      Delete
    2. hahahaha...mak bapak perangai sama...sama2 bodoh

      Delete
    3. Sape x nk jadi cam adam tu? X yah belaja, x yah keje, tp RM baek punya. Hny meeting, buat demo, gaduh, carut. Perkara2 yg serasi dgn jiwa pemberontak pemusnah agama, bukan pejuang agama, bangsa dan negara.

      Delete
    4. Mak bapak dia pun spesis sama macam dia ... nak buat macam mana?

      Kalau mak bapak dia tak bantah bermakna bersekongkol la dengan anak dia orang. Kesian ...

      Delete
  9. Manusia tak ada undang-undang teruk lagi daripada binatang.Melayu barua dan bangang buat perbuatan yang ikut nafsu, cina tepuk tangan, melayu lawan melayu. Kata bodoh marah.

    ReplyDelete
  10. mmg kurang hajar tak tau nak bezakan usia yang dipukulnya tangkap je budak kurang hajar tu sumbat dia dalam penjara baru dia tau kasi ajar sikit baru dia tau macam mana nak hormat orang yang lebih tua dari dia...

    ReplyDelete
  11. adam adli dalam bahasa Siam, maknanya Haram Jadah, Dia begitu sebab Bapaknya, Emaknya, Datuknya, Neneknya Semua Haram Jadah..
    Ini lah contoh Keturunan Haram Jadah..

    ReplyDelete
  12. pengikut2 sinuar ni semua perangai mcm iblis. jijik aku nk bersekongkol dgn derang. itu sebab aku x nk sokong pembangkang ni sampai kiamat.nauzubillallsh mintak simpang malaikat 44 supaya malaysia x jatuh ke tgn pembangkang ni.allah hu akbar.

    ReplyDelete
  13. Ko orang tak nak demo jugak ke?

    Pasal jambatan runtuh di p.p.

    ReplyDelete
  14. Alamak....mereka nak buat khemah tak mau balik ke ? Tak takut nyamuk dengan hantu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...takut kat hantu?... hmmm boleh tahan lawak...hantu hantu....

      Delete
    2. kwsan pdg mebok dgr cite dkt pokok2 bsr tu mmg bnyk hantu.. tapi kali ni hantu2 kt situ dah jd gang kt bdk2 blackmetal ni.

      Delete
    3. Patut takut dan kecut hanya pada yang Satu...bukan hantu....mmmmm apa punya tauhid la lu ni....aku hidup dah lebih suku abad...sekali pun tak penah jumpa hantu ni....ada ka...kalau ada pun...apa dia boleh buat kat aku....sedangkan dia lagi hina dari aku....lagi bagus risau dengan rimau dari takut dengan hantu...boleh rosak akidah ooo

      Delete
    4. cakap pasal tauhid kunu... bhs sindiran pon tak paham! Kata hidup lebih suku abad! mcm ayat2 hantu2 PAS pulok!

      Delete
    5. Lalalala....tauhid tu apa...tolong jelas skit

      Delete
  15. APA LA SGT KHEMAH TU, PKR PAS DAP KAN KAYA SEPULUH KHEMAH PUN BOLEH BELI
    NANTI POLIS SEDIA KAN LA KHEMAH , BAGI MAKAN LAGI
    POLIS MALAYSIA KAN BAIK2
    BTOL TAK AJIB NGOR

    ReplyDelete
  16. KJ....Kaulah Bintang Kejora yang menyinari sekalian alam.PtuuuuiiHHHHH...!!!!

    Macam TAIK jer mamat yang buat puisi pasal KJ hari tu.Nak berak pun segan.ChaaaiiTTT...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangsat cina adalah bansa yg paling ramai kt dunia tapi leh dikatakn yg paling lembik sekali,dulu org jepun satu kali bangzai je leh jajah n kongkek amoi 2 cine ramai2 .baru skrg je diaorg nk cakap beso pasai ekonomi china skrg no 1 kt dunia.jadi cine sampah minoriti kt negsra 2 lain mula la tunjuk taiko sbb rasa pe2 hal dpt backup tanah beso.tapi aku rasa yg ramai kt kepulauan melayu skrg ni mgkn anak 2 haram jepun dulu. Dh jadi cipan bkn cine yg setahu aku xlh pandai politik sgt sbb tu dulu dorg ikot ideologi komunis.namun akhirnya kena rogol gk.diorg ni dulu x prnh aku dgr berani nk agkt muka gn negara or bangsa 2 lain.tapi sejak ekonomi diorg maju baru nk tunjuk lagak..filem 2012 yg kononya dunia akn kiamat pada 2012 sbnrnya menunjukkn yg amerika x lagi menjadi kuasa no 1 dunia bknnya sbb dunia btol 2 akn kiamat.tapi aku berani ckp yg cine ni xkn menggunakan kekerasan pade negara lain cm amerika buat yg ternyata gagal.dia guna cara politik halus utk luaskn kuasa dia dgn sokongan pde sekutu dia di luar negara..org melayu pon x kurang bijaknya sbb dulu terima bangsa cine gn india jadi rakyat malaysia..agk 2 lau amerika ke apa lancau negara lain nk serang malaysia negara china gn india buat bodoh je ke. .kalau lah mahalaja cine masih ada skrg ni aku nk gi ngadap nk mintak kerakyatan,skolah melayu gn lesen jual goreng pisang kt beijing.. Fuh mesti leh jadi milionair,bayangkanlah cine lawan badminton pakcik parking kt cona stadium jerit dalam bahasa melayu kanninabu cibai.

      Delete
  17. Jungle rule sesuai untuk monyet2

    ReplyDelete
  18. Pemimpin pembangksng harus dihadapkan ke mahkamah kerana terus menghasut rakyat utk berdemo menganggu ketenteraman awam,memukul orang.Isu isu yg dimainkan pembangkang jelas tidak menasabah,mengiktiraf kemenangan PRU di Selangor,Penang Kelantan serta pd kws kws dimenangi tetapi menolak kekalahan dan menyalahkan SPR pd kws yg kalah.

    ReplyDelete
  19. Melayu berdemo gaduh sesama sendiri,kalah jd abu menang jd arang.Cina bangsat bersorak gembira tepuk tangan jadi pemenang sebenar.Ekonomi dan kuasa politik jatuh ke tangan Cina,Melayu terus leka berpecah makin galak bergaduh kunun mati syahid fisabilillah kalau terkorban berperang sesama saudara sebangsa sedarah dan senegara semata mata kerana taksub pd pemimpin tertentu.

    ReplyDelete
  20. Tiada yang paling haram jadah melainkan pemimpin pemimpin pembangkang yg melampau gila kuasa.Ditolak oleh majoriti rakyat,tetap degil dan bongkak mendabik dada hendak merampas kuasa.

    ReplyDelete
  21. Yang pasti.....KEKACAUAN, KEKECOHAN, GANGGUAN telah berlaku. Tapi kenapa ini berlaku? Puncanya.....
    HASUTAN pihak PEMBANGKANG yg BENGANG, khususnya ketua mereka ANWAR yg masih tidak berpuashati dgn kekalahan mereka di PRU 13 dan berdegil menganjur Himpunan tapi tidak mematuhi Undang-Undang & peraturan. Alangkah bodoh dan ruginya peserta-peserta himpunan tersebut kerana telah diperdaya oleh Anwar. Mereka terbuang masa & duit untuk (pembaziran) kerja tak berfaedah! Yg amat menyedihkan, majoriti yg hadhir adalah orang Melayu & mereka ini mangsa nafsu Anwar (rakus nak jadi perdana menteri). Dalam pada itu, Anwar dan pengikut-pengikutnya juga BODOH kerana membiarkan diri mereka diperkotak-katikkan oleh permainan politik DAP. Sampai bila kerajaan asyik biarkan keadaan seumpama ini berterusan tanpa mengambil tindakan tegas. Maksud saya.... when will the govt and the authorities concerned will take the appropriate stern action to curb all these nuisances & nonsences. Where is our govt integrity (Di mana letaknya kewibawaan kerajaan?). I'm sick & tired

    Orang DAP (termasuk peguam Keppy Wong) tak ada kelas langsung bertutur bahasa Inggeris. Bunyinya betul stail apek tongkang chinaman. DAP menuduh Pemuda UMNO Titiwangsa memeras ugut sykt cinabeng & memukul pekerja syarikat berkenaan. Apa kecoh-kecoh, buat report polis habis perkara. Nada apek wakil DAP yg bercakap Melayu pula nak tunjuk samseng dgn suara menengking-nengking. Lagi steady orang UMNO kita dlm video berkenaan bercakap dgn tenang & sopan.



    ReplyDelete
  22. Alamak......banyak orang boikot kalau jual ais cream pun boleh kaya.

    ReplyDelete
  23. Surat terbuka untuk Datuk Sri Ah Jib Gor ...
    Rasanya belum terlewat untuk aku mengucapkan tahniah di atas kejayaan umno dalam pru pada tahun ini walaupun tanpa dokongan padu dari MCA dan MIC yang gagal memberi kemenangan bermakna kepada BN untuk membentuk kerajaan yang kuat.
    MCA nyata menipu Datuk Sri dalam siri kempen pru ke 13 baru-baru ini. Tuan digelar Ah Jib Gor ... disambut dan dirai penuh meriah pada setiap kali program mereka anjurkan dan tuan dijemput sebagai tetamu kehormat selaku presiden BN. Tuan nampak begitu bersemangat dengan sambutan yang sebegitu rupa. Tetapi semasa mengundi ... jumlah undi dari mereka tidak sama dengan jumlah kehadiran mereka ke majlis Datuk Sri ... ke mana pergi semua undi tersebut? Datuk Sri tentu tahu jawapannya kerana Datuk Sri seorang lulusan tinggi ... bukannya orang kampung macam kami yang begitu setia mengundi Datuk Sri dan BN serta UMNO khususnya yang tidak pandai main wayang seperti mereka dan kami pun tidak pandai meminta lebih. Apa yang Datuk Sri bagi kami terima dengan syukur. Kami tidak pandai memberi nasihat kepada Datuk Sri seperti nasihat yang begitu berharga yang diberi oleh Omar Ong dan kumpulan penasihat yang ada disekeliling Datuk Sri. Dan dengan nasihat itu mereka mampu memiliki kekayaan yang tiada taranya yang tidak mampu kami rakyat marhaen di kampung nikmatinya walaupun kami hidup 7 kali selepas mati dan bekerja siang dan malam sepanjang kehidupan itu.
    Tetapi sebagai rakyat marhaen, agak anih juga bagi kami kerana Datuk Sri tidak tahu bahawa bangsa yang Datuk Sri sanjung itu amat sukar untuk menyebut huruf “R”. Tetapi mereka memberi nama Ah Jib Gor kepada Datuk Sri ... Dan lebih anih lagi sebegitu ramai penasihat Datuk Sri ... seorang pun tidak perasan masalah yang nampaknya kecil itu tetapi sebenarnya mempunyai implikasi yang amat besar itu. Kenapa mereka tidak memanggil Datuk Sri sebagai Ah Jib Ho ... kerana setahu saya Ho itu bermakna “baik” dan Datuk Sri pun amat baik dengan mereka ... Ataupun Ah Jib Goh ... Sesuatu yang mereka senang sebut dan mesra dengan mereka.
    Ah Datuk Sri ... tahukah kaum ini amat pendendam ... Ini kita boleh lihat kepada tindakan yang mereka perbuat sekiranya sesuatu perkara itu tidak mendatangkan untung kepada kaum mereka. Mereka akan menentang habis-habisan. Datuk Sri tahu tak apakah nasib yang telah menimpa sebuah filem melayu yang memaparkan kejayaan Tun Razak bapa kepada Datuk Sri dalam membangunkan ekonomi orang melayu ... Khabarnya filem itu diperap dalam stor pawagam milik kaum tersebut ... tidak ditayang sampai sekarang ... Kenapakah cerita kejayaan bapa Datuk Sri membangunkan ekonomi melayu melalui FELDA ini mereka ingin sorokan. Ah mungkin Datuk Sri tidak beminat dengan filem melayu ... lantas tidak mengambil tahu tentang nasib filem melayu yang malang itu. Datuk Sri ... alangkah baiknya jika Datuk Sri mengambil berat tentang nasib filem itu ... Bukannya apa ... sekurang-kurangnya jasa bapa Datuk Sri membangunkan bangsa melayu dapat diketahui oleh bangsa melayu yang telah lupa asal-usul mereka dan tidak mengetahui sejarah bangsa sendiri ... Apabila menyedari susah payah ayah Datuk Sri membangunkan bangsa yang serba naif ini dengan itu anak muda tidak akanmudah termakan hasutan pembankang ...
    Kesinambungan dari itu ... Datuk Sri sebagai anak kepada Tun Razak telah menerima tempias akibat dendam mereka kepada Tun Razak. Ini kerana Tun Razak telah menubuhkan pelbagai agensi kerajaan untuk membantu bangsa melayu bangkit dalam pembangunan ekonomi. Ini amat tidak disenangi mereka. Agensi-agensi seperti FELDA, MARA dan pelbagai agensi lain yang ditubuhkan oleh kerajaan telah banyak membantu bangsa melayu ... Apatah lagi kebanyakan kakitangan agensi tersebut adalah dari kaum melayu ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf Datuk Sri ... ini hanya pandangan dari saya, orang kampung yang serba lemah akal dan fikir berbanding dengan akal dan minda penasihat Datuk Sri yang bijak bistari itu ... Datuk Sri tentu lebih minat mendengar nasihat mereka yang hebat-hebat itu ...
      Datuk Sri ... hamba orang kampung tidak meminta banyak di atas nasihat tersebut ... bukannya 25% atau projek berjuta atau sebagai eksekutif sebuah syarikat tersohor sebagaimana yang Datuk Sri berikan kepada penasihat Datuk Sri .... Apatah lagi nasihat tersebut hanya nasihat yang kecil dan tidak bermakna kepada kejayaan politik Datuk Sri ... dan tidak pun menyebabkan satu majlis besar meraikan Datuk Sri hasil dari nasihat itu ...
      Sebagai rakyat kecil dan tidak memiliki apa-apa ... saya hanya minta perkara yang kecil sahaja ... Pertamanya janganlah Datuk Sri perbuat sesuatu yang akan menyebabkan harga barangan naik dan menyebabkan kami, pengundi Datuk Sri yang tinggal di kampung-kampung menerima bahana akibat kenaikan harga barang tersebut. Saya amat yakin Datuk Sri akan mampu melakukannya kerana kebijaksanaan penasihat yang ada disekeliling Datuk Sri itu tentu dapat memikirkan idea yang bernas dan berguna kepada kami rakyat yang kecil ini.
      Keduanya ... kami yang tinggal di kampung sukar untuk pergi ke bandar-bandar besar bagi mendapat perkhidmatan perubatan ... kami ini hidup kais pagi makan pagi ... kais petang makan petang ... alangkah molek rasanya jika kami mendapat perkhidmatan kesihatan di kampung kami sendiri ... jadi tidak perlulah kami menaiki teksi atau bas untuk ke bandar bagi mendapat rawatan kesihatan. Kami tidak minta hospital besar ... seperti kat bandar ... cukup rasanya sebuah klinik kecil yang ada seorang doktor ... dua orang pembantu perubatan dan beberapa orang misi disamping jururawat desa yang bertugas di klinik tersebut. Setidak-tidaknya seorang pembantu perubatan dan beberapa orang misi disamping jururawat desa. kami berharap waran perjawatan untuk perkhidmatan kesihatan di kampung-kampung ini ditambah ... bukannya apa ... budak-budak Datuk Sri kat JPA itu amat kedekut untuk menambah waran perjawatan ... ini akan menyebabkan masalah tersebut tidak akan selesai kerana tanpa waran perjawatan tentunya tenaga pekerja tidak akan bertambah. Budak-budak Datuk Sri kat JPA akan sentiasa melihat kepada waran perjawatan apabila mahu mengisi sumber manusia dalam mana-mana jabatan.
      Ketiganya ... kami berharap sistem pendidikan di sekolah diperkemaskan ... kami berharap guru-guru ditambah dengan waran perjawatan juga ditambah ... bukannya apa ... budak-budak Datuk Sri kat JPA itu amat kedekut untuk menambah waran perjawatan ... ini menyebabkan banyak sekolah mempunyai masalah kekurangan guru ... tetapi tidak dapat di isi kerana waran perjawatan tidak dapat ditambah. Kasihan saya mendengar keluhan guru-guru yang gagal mendidik anak murid dengan baik kerana kekurangan guru ... tetapi apabila saya berjumpa dengan guru ... mereka beritahu jumlah guru tidak dapat ditambah kerana tiada waran perjawatan ... Malangnya anak kami, iaitu pelajar yang tinggal di kampung kerana tidak mendapat pendidikan yang sempurna akibat masalah kekurangan guru ini ... Dan anak kami ini adalah dari bangsa melayu yang telah mengundi parti politik Datuk Sri ... Saya juga memohon agar Datuk Sri menambah kemudahan bagi sekolah-sekolah yang berada di kawasan kampung ... jadi dapatlah anak kami menikmati prasarana yang sama dengan pelajar di bandar dan pelajar yang bijak pandai ... Ah projek yang Datuk Sri berikan kepada sekolah itu pun hamba sebagai rakyat tidak akan dapat memperolehi keuntungan apa-pun ... tetapi sekurang-kurangnya kontraktor yang merupakan anak-anak melayu tempatan dapat sedikit manfaatnya ... mereka ini jugalah yang banyak membantu parti Datuk Sri semasa PRU baru-baru ini ... sedangkan saya dan rakyat lain hanya menumpahkan setia kepada parti pimpinan Datuk Sri ...

      Delete
    2. Keempatnya ... kami amat berharap keselamatan negara di pertingkatkan ... Janganlah setelah berlaku sesuatu peristiwa seperti kes Lahad Datu ... barulah anggota keselamatan di tempatkan di tempat itu ... dan lebih malang lagi jika penempatan itu hanya bersifat sementara dan waran perjawatan pun hanya dipinjam dari lain-lain bahagian ... kasihan kat bahagian yang mana waran perjawatan itu dipinjamkan kat sana maka bahagian yang memberi pinjaman perjawatan itu di atas kertas akan kelihatan ... perjawatan ada ... kekuatan ada tetapi orang itu tiada di bahagian tersebut kerana bertugas di tempat lain ... Inilah antara rungutan yang saya dengar apabila saya bersembang dengan beberapa orang polis di kampung saya. Saya juga amat berharap Datuk Sri menambah waran perjawatan di balai-balai polis memandangkan tugas sebagai penguatkuasa undang-undang kini amat mencabar tambahan pula ulah yang dibuat oleh pihak pembankang pada setiap hujung minggu menyebabkan beban tugas mereka bertambah selain dari tugas-tugas harian yang perlu mereka lakukan. Saya juga amat berharap agar balai-balai polis yang baru dibina di kawasan taman-taman perumahan dan dibekalkan dengan waran perjawatan dan anggota yang mencukupi ... Kepesatan pertambahan taman-taman perumahan tanpa bertambahnya anggota polis melalui pembinaan balai-balai polis dan penempatan anggota di balai-balai berkenaan bersama waran perjawatan yang baru menyebabkan masalah keselamatan penduduk setempat tidak dapat siatasi dengan berkesan.
      Datuk Sri ... dadah adalah merupakan masalah utama negara ... sehingga digelar sebagai musuh no 1 negara ... ini adalah suatu realiti, pelbagai usaha telah dilakukan untuk membasmikan masalah dadah ini ... namun malangnya kesannya seakan tidak dicapai .... masalah dadah tidak dapat diatasi ... bukan untuk membasmi ... untuk mengurangkan pun seakan jauh sekali. Undang-undang memang telah ada dan memang kelihatannya telah terlaksana ... namun kepincangan di sana sini menyebabkan perlaksanaannya jauh dari mencapai matlamat. Bayangkan Datuk Sri ... apabila saya pergi ke balai polis dan berhubung dengan bahagian anti dadah di balai berkenaan dan mengadu bahawa pada masa itu anak buah di kampung saya sedang membuat onar kerana kesan dari penagihan dadah ... saya diberitahu bahawa oleh polis tersebut bahawa pada malamnya mereka telah keluar dan membuat operasi menangkap penagih dan pengedar dadah. Hasilnya mereka telah berjaya menangkap beberapa orang penagih dan beberapa orang pengedar dadah yang memiliki sejumlah dadah dan kini anggota yang sama ... yang masih belum berehat ... perlu melakukan tugas lain ... seperti membawa pesalah dadah tersebut ke mahkamah dan ke hospital dan lain-lain tugas lagi ... mereka kini tidak mempunyai orang untuk membantu saya menangkap anah buah saya yang sedang membuat onar akibat ketagihan dadah itu ... kasihan saya kepada mereka Datuk Sri ... komited mereka kepada kerja amatlah saya sanjungi ... tetapi kekangan mereka dalam melaksanakan tugas dengan berkesan kerana kurangnya orang untuk melaksanakan membuat saya terharu ...

      Delete
    3. Itu adalah antara contoh jabatan kerajaan yang saya lihat menghadapi masalah kurang orang dan kurang perjawatan di dalam jabatan mereka. Ada yang mana satu jabatan tu ... apabila saya pergi ke pejabatnya ... saya tidak pernah berjumpa dengan pegawainya ... kerana apa Datuk Sri ... kerana pegawainya perlu menjalankan tugas di luar pejabat ... iaitu membuat lawatan ke tapak-tapak projek yang diusahan oleh orang kampung dan untuk makluman Datuk Sri ... jabatan itu hanya mempunyai seorang pegawai sahaja ... dialah kerani ... dialah pegawai ... dialah pemandu ... dan dialah segala-galanya ... ada kalanya dia perlu hadir kursus dan menyebabkan pejabatnya tertutup tanpa ada orang bertugas. Saya yakin Datuk Sri tidak melihat masalah yang kecil ini kerana terlalu asyik memikirkan perkara yang besar-besar tetapi kekangan yang sata beritahu itu ada kaitannya dengan sistem penyampaian perkhidmatan kepada rakyat sebagaimana yang Datuk Sri war-warkan. Sistem tersebut tidak akan mampu bergerak dengan optimun sekiranya orang yang perlu mengendalikan sistem itu tidak cukup ... walaupun sistem itu mampu bergerak ... ianya seumpama menggunakan tayar dengan tiga skru ... sedangkan tayar kereta itu perlu empat skru ... maka lama kelamaan tayar tersebut akan rosak ... bahkan rim dan lain-lain akan jahaman ... memang kereta tersebut boleh bergerak ... tetapi ianya hanya untuk pergi ke benkel bagi diperbaiki dan ditambah skru tersebut ....
      Rasanya sudah banyak saya sampaikan ... harap-harap Datuk Sri luangkan masa untuk membacanya dan melaksanakan permintaan saya penduduk kampung yang serba naif dan daif ini yang mengharapkan slogan Datuk Sri iaitu Rakyat Diutamakan tercapai .... sekian ....

      Delete
    4. 1.nak tambah sikit pada latuk ajib ghoorr!!!
      2.latuk tenguk!!mana ada cina turun!!semua cina dah insaf latuk!!depa semua dah sokong bn!!
      3.boleh tambah peruntukan pada puak cina latuk!sekolah cina!!perniagaan cina!universiti cina!!pelajaq cina!!
      4.itu kit siang pun dah melah muka!!

      Delete
    5. Kepada DSN, buat strategi yg tepat dan bsifat jangka pjg. Semua dasar dan tindakan kerajaan mestilah utk mperkasakan jati diri, sahsiah, dan ekonomi bumiputera dahulu. Setelah segala kekuatan bumiputera tercapai dan membentuk majoriti dan dominasi, baru la DSN fikirkan cina dap ni. Jgn pedulikan cina dap ni. Skrg ni Bumiputera yg mp tanah, tpaksa buat JV dgn tokey cina dap utk buat pbangunan. Knape kerajaan x melihat isu ni dgn menubuhkan bank khusus mbuat JV dgn Bumiputera tuan tanah bg mbangunkan tanah mrk yg mjanjikan kemakmuran secara bterusan. DSN buat la sesuatu yg menguntungkan Bumiputera secara jgka pjg dan tidak mnyebabkan tanah Bumiputera semakin mengecil ttp semakin btambah, x cukup dalam negara Bumiputera boleh beli tanah kat negara luar. DSN buat la unjuran pemilikan tanah oleh Bumiputera bg pastikan tanah milikan Bumiputera smkn btambah, bkn sbaliknya. Jgn nt lirik lagu "tanah dipijak milik orang" mjd realiti. Bumiputera adalah majoriti tp belum mcapai kekuatan dominan yg sepatutnya. Klu Bumiputera lemah, semua perkara lain akan gagal. Klu bumiputera lemah, DSN g mlutut kat cina dap suruh bersatupadu dorang x kan hingin lgsung. Malahan cina dap akan terus menipu dan lame2 mencuri..curi kuasa pemerintahan. Tp bayangkan klu Bumiputera kuat, kaya, bktrampilan, cina dap ni yg akan mlutut kat DSN nak bsatu padu, wp tpakse bpura2 dan bmuka2. Bumiputera yg liberal, plural, LGBT pun akan sokong DSN sbb Bumiputera telah kuat secara kolektif. Bumiputera liberal, plural, LGBT skrg ni skong cina dap sbb cina dap ni kaya, itu jer. Jadi, pikir2kan la..

      Delete
    6. 1.ala latuk!!lu jangan ikut itu komen diatas!!itu semua komen rasis!!lu senang anak beranak!adik beladik senang!jutawan!!sapa tolong!!gua dan kawan-kawan jugak!!lu jangan lupa semua tu lo!!
      2.itu anak beranak mahathir!!mohzani!mirzan!!jutawan!!sapa tolong!!bangsa gua jugak!!lu ingat lagi lo!!mohzani jutawan melalui kencana sapura!kencana patroleum!!itu semua jasa bangsa gua jugak!!depa semua patner tidoq dan nominal jee!!yang bagi modai adalah bangsa gua jugak!!ramai lagila pemimpin umno jutawan kerana bangsa gua yang tolong!!mula dari jkkk umno hinggalah menteri umno!!banyak habis ayaq lioq la kalau gua mau cerita satu-persatu!!
      3.lu ingat lagi ka sama tengku wong!!sama negeri dengan lu!!tengku wong berkuasa di pahang la!!kasi sama itu sultan kaya raya!!sama jugak dengan gamuda!!bagi kaya anak sultan perak!!itu bumita di perlis!!bagi kaya raja perlis!!semuanya sukusakat gua ooo!!sama-sama mai satu kapai sari tanah besaq dulu!!
      4.gua amat terima kasih pada lu!!sebab buat ipts!!ramai anak-anak bangsa gua boleh dapat ijazah!!tambahan pulak bila ku kasi syarat kalau dapat first class!!pptn dapat free!!ramai lo anak bangsa gua dapat biasiswa pptn!!sebab lamai pensyarah ipts bangsa gua!!gua jugak telima kasih sebab lu bagi koata 10% bangsa gua masuk matrik,masuk mrsm!!gitu jugak miritokrasi masuk ipta!!bangsa gua lamai yang pandai-pandai!!yang dapat straights A lamai!!kursus-kursus macam medic,kejututeraan,farmasi,proggramer!!lamai bangsa gua kat ipta sikalang!!itu tak kila diipts lagi oooo!!ayoooo!!biaq pi la lu punya bansa lu ramai jugak masuk ipts dan ipta!!kursus bahasa,arts,hospitaliti,pla sekolah!!lamai bangsa oo!!!
      5.gua jugak telima kasih sama lu!!sebab buka itu iskandar malaysia!!lamai bangsa gua kat sana!sama jugak sukusakat gua dari singapula!!gua tenguk itu iskandar malaysia!!macam negeri gua saja!!
      6.cukupla takat ni ajibb ghorrrr!!banyak telima kasih sama lu!!nanti lu panggil PSY lagi oo!!syioqqq ooo!!panggil sama itu michell yeohhh !!!!oppppp lupa pulak gua!!!TAN SRI Michell Yeohhhhhhh!!!!

      Delete
    7. Mutut lor. Wa sikalang manyak senang ati. Apa wa ckp sume itu melayu pakatan ikut lo. Wa pun tarak sangka itu pas pun ikut ckp kite cina dap. Wa cina dap, tunjuk muka, ckp baik2 skt sje, itu worang pas sulah manyak senang ati. Shikalang ar, apa yg wa buat, itu melayu pakatan xde berani bangkang wo. Wa kontrol itu pemimpin pas, sume itu pengikut ikut saje lor. Wa senang ati itu wang sudah manyak, tp wak mutut2 x puas ati satu pekara lg wo. Itu kuasa wa mau penuh punyer, kita cina dap sikalang tengah keje, pikir manyak kuat wo mcm mane guna itu boneka melayu pakatan spy wa cina dap dapat ini kuasa lor. Wa cina dap aa, tatak mau gado2, biar melayu same itu melayu sj gado. Itu pasat la wa x maw pigi 226 @ 622, ape pon lor wa tatak ingat lg wo..

      Delete
  24. Penggubal undang-undang (wakil parlimen) sedia ada semuanya berkepentingan untuk memuaskan hawa nafsu sendiri, bukan tujuan untuk rakyat dan negara. Si PEMBANGkANG dgn tipu muslihat berjuang habis-habisan menghapuskan ISA dan Ordinan Darurat. Sementara Si PEMERINTAH kecut dan akur dengan kehendak mereka.

    Both sides (beyond any doubt) are insincere and corrupted! .......................................FED-UP.

    ReplyDelete
  25. Eh tak ada kah cina yang join demo Blackout505 tu. Muka melayu ja yang banyak. Melayu ni bodoh sikit mungkin kerana terpengaruh dengan janji Mati Syahid oleh Husam kut.

    Woiii orang cina dan india, korang tak mahu Mati Syahid kah. Korang orang cina dan india tak tahu kah Mati Syahid tu maknanya Mati Masuk Syurga direct tanpa ada tapisan atau interview oleh malaikat yang jaga pintu syurga.

    Husam !!! Pauk cina dan india ni memang bodoh, bangang, bahlol dan bangkai. Kau dah buat offer Mati Syahid pun mereka masih juga tak mahu join Blackout505. Agaknya cina dan india ni bila mampos mereka tak mahu masuk syurga kut ??????

    Bodohhhhhhh punya cina.
    Bodohhhhhhh punya india.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pigilah.... Mana ada Syurga dan Neraka ? Itu semua tipu orang bodoh !!! Kah Kah Kah

      Delete
    2. Ko ni x penah ngaji kitab buddha ko ke?

      Delete
    3. takpa.lor...lu pigi dulu lor lu malayu manyak losa lu mati ini cara syahid lg bagut boleh masuk syuga terus ma...wa takpa manyak luit bulej kawtim sama malaikat jaga itu syuga nti wa bakar wang kertas manyak2 bagi sama tu malaikat atas sana..lu tk mau celita olang orr wa bakar wang kertas tipu punya bagi malaikat sana lia tk tau oo..sama lor selupa wa tipu itu anuaw....lu malayu lamai mati masuk syurga nanti oo pru14 wa buleh lapat kuwasaa pelintah malasia...sama2 untung lorr kawan...

      Delete
  26. Kalau orang Melayu dapat berkumpul beramai-ramai begini sewaktu tilawah Al-Quran kan bagus!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ingat babi babi penjilat buntut cina dan kuli yahudi ni nak datang tilawah al-quran ? Jadi macai penghasut cina babi lahanat diorang sanggup mati dan keluar fatwa sundal.

      Delete
  27. Ingatkan anjing dengan babi je berperangai macam tu, tapi ada juga Melayu2 bangang Pakatan Haram yang bertindak sedemikian.

    Lu tunggu la sat lagi polis kutip dan dakwa lu kat mahkamah. Sabar ye. Nak tunjuk hero la katakana.

    ReplyDelete
  28. Boom asap made in indonesia sudah mai, tak payah fru susuh payah nak lepas kan..kekeke

    ReplyDelete
  29. Kkah kkhah khah khak khah khah khah khah .Gelak besar aku tengok orang melayu kita .Orang melayu memang suka buat lawak khsh khah khah khah..............

    ReplyDelete
  30. Mana parpu ni...dah sehari takde posting baru....haaaaaaaa

    ReplyDelete
  31. Hrp Malaysia tiru stail Turki...Belasah je sekor2 ni...Semua kurang ajar...X reti hormat org...Keje nak menyusahkan org je...Pegi blaja la...Nak berdemo je kejenye...Dah selalu kita berlembut...Cara berlembut dah buat, cuba try cara keras pulak..Kerajaan zalim ke ganas ke pegi mampus...Sial nye Nuar...

    ReplyDelete
  32. carlsberg...cina dap ponya
    anchor & guiness stout..cina dap ponya
    tiger beer .... cina dap ponya
    semua itu kita boikot abis2an
    san miguel..amno madey mamak tongkang ponya yg nie jgn boikot pasai madey maksom

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!