GEMPAR BERAPI! ABBY JALANG MENYOKONG BETINA JALANG YANG HINA AGAMA ISLAM?!




Yang atas adalah statement betina jalang yang gambarnya adalah gambar kedua yang aku siarkan. Betuna jalang hina Islam kaw kaw punya.

Tapi yang paling aku tak boleh terima bilamana si Jalang PAS bernama Abby Abadi boleh sokong pulak betuna jalang tu.

Aku nak tanya puak PAS! Apa pandangan korang pasal isu ni wahai ahlul PAS!

93 Responses to "GEMPAR BERAPI! ABBY JALANG MENYOKONG BETINA JALANG YANG HINA AGAMA ISLAM?!"

  1. Aku lagi meluat Rosmah dr Abby ni..mmg laki bini siyaallll...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maka jdkanlh rosmah sbg alasan utk kita hina nabi dan agama kita semahu- mahunya. Maka ajarlah anak tuan menghina agama dan nabi krn benda tu x salah disebabkn rosmah. Kita dan anak-anak tidak berdosa menghina agama dan nabi sbb yg tanggung dosa itu adalah rosmah. Betul tak?

      Delete
    2. Maka laki bini tu pun kata "ada aku kesah ke ko nk kate aku sial ke ape ke..sohai la lu

      Delete
    3. Nice anon 11.15 PM....bg depa menghina agama dan Nabi Muhammad perkara kecil jer tapi jgn sesekali mnghina ulamak2 jadian mrk yg terzuhud n lagi suci.macam N Ajis n UAI.....hah ...mau kuar petir n halilintar krn marah yg teramat sgt....

      Delete
    4. ini kan red bean army yang lahanat belaan babi. jangan layan.

      Delete
    5. Ko meluat pat PM dan Isteri??

      Ko siapa?? YOU ARE JUST ONE NOBODY MOTHER FUCKER!!

      Delete
    6. Masa UMNO bawa kepala lembu hina Hindu.......itu tak mengapa pak?.........itu kalian panggil protesssss namanya. Itu bisa dong.

      Delete
    7. Makanya pak, hina saja agama islam ini semau hati bapak, krn yg salah itu umno. Ayuh ajarin anak-anak kita yg salah itu sebenarnya enggak salah kerana umno yg paling salah...

      Delete
    8. kenyataan ini pasti dari dajall syaitan..patut kau lagi siyallll..bahlulllll

      Delete
    9. sebagai muslim..nabi muhammad saw wajib dipertahankan.. melebihi dr yg lain. Begitu tinggi tarafnya di sisi Allah.. kerana itu umatnya di izinkan Allah utk mendpt syafaat drnya. Ini kan pula dihina oleh org kafir.

      Ustazah.. Al Quran diciplak dr mana??? Apa rukun Islam dan Iman kita diciplak??? tidak ada satu pun yg berubah..semua dr Allah firman Allah.. bagaimana mungkin kita boleh biarkan org kafir menghina Islam.
      Ustazah...terangkan beza gospel dan bible.

      Bagaimana mungkin anda dan kita sebagai muslim membenarkan org kafir menuduh nabi saw kita bernikah dgn aisyah ketika berumur 6 thn.. di sini aje jika kita kaji.. pendpt ulama berbeza. Lebih lebih lagi menuduh nabi dgn sifat yg dinyatakan.

      Nak pertahan agama..apa kaitan dgn Islam dan nabi kita. Nak pertahan agama tapi kenapa menghina nabi kita. BIADAP CINA KAFIR.


      Delete
    10. 11:06 kau kenal tak binatang antara babi dgn tenok, kerbau dgn lembu, kucing dgn arnab bodoh betul la kau gi belajar kat sekolah kemas. KESIAN.

      Delete
    11. ANON 11.06 NI ANAK DAJAL AGAKNYA. APA HAK KAU NAK MENBENCI MAKHLUK ALLAH. APA DIA TAK BERTUDUNG KAU YG KENA BALUN BILA MATI NANTI. ATAU KAU SAKIT HATI SEBAB DIA LEBIH PANDAI BERCAKAP DARI MAK DAN BINI KAU. WALAU APAPUN ALASAN JGM BAGI RUANG SIALAN INI MENGHINA NABI SWT KITA.

      SATU LAGI ADA SEKOR INDON YG SIBUK MENGATA UMNO. SURUH DIA BALIK INDON AJAR BINAWE2 KAT NEGARA DIA JGN BAKAR HUTAN. APA DLM HATI KECIK DIA TAK RASA BERSALAH KE BUAT ORG LAIN SAKIT. ATAU DIA MMG BANGSA TAK BERHATI PERUT MCM INDON ATAS SEKOR INI YG CUBA MASUK CAMPUR URUSAN NEGARA ORG.

      Delete
    12. Indon kat atas ni red babi army. . Tenteraa babii metah. . @ tentera setan merah

      Delete
    13. Ustazah plastik yg bodoh lg bahalol lg banggang.. Junjungan besar kita dicaci hina pn kau boleh biarkn sdgkn umat islam tdk mghina jaran buddha. Kalau umat islam sendri tdk prthnkn nabi so sape lg yg akan prthnkn nabi dn kalau kita tdk brtindak prthnkn nabi maka akan hilang la maruah nabi serta agama islam..

      Delete
  2. " Sy fhm apa yg dia tulis krn nk ptahan kpercayaan dia. So? "

    Habis tu org islam x pyh tulis utk pertahankan kepercayaan kita kpd nabi ke?

    Sy juga fhm apa yg org islam tulis krn nk pertahankan kepercayaan kita kpd nabi. So?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sally yeh ni perlu diberi sedikit taklimat tentang Islam. Tak boleh lah bila kafir hina Islam tak apa sebab tak faham.

      Delete
    2. Klu di negara Islam lain, sally yeh kapir ni dh lama kena hukum. Mudah2an sally yeh kapir ni mdpt balasan atas kebodohan dan keangkuhan macam iblis segera...amin.

      Delete
  3. Eeh..biasala ustazah mee segera keluaran hamPAS..mmg cnfirm keluar fatwa dr PAS lps ni menghalalkan segala penghinaan trhadap Islam dan Rasulullah S.A.W.
    Ckp tp ilmu tak penuh di dada mcm ni la jdnya..

    ReplyDelete
  4. dah x laku MELACURKAN dri sekarang nak MELACURKAN ugama plak si mulut bau bangkai babi..dah2 lah...

    ReplyDelete
  5. Inilah akibatnya bila orang jahil(abby) yg baru nak kenal agama tulis pasal agama.Aku kenal ramai jahilun2 macam ni yg menjadi penyokong(penganut) pas bila baru nak insaf selepas lama bergelumang dosa.

    Abby ni jahil,pandangan dia dan ramai lagi sijahil2 yg baru nak kenal sejadah ini adalah semata2 bersentimenkan politik lebih dr agama.Dia sokong kafir harbi ni pasal kafir ni sokong dap.Biarlah kafir tu hina nabi ke,maki Allah ke,diorang akan kata,'takpe..sebab dia kafir tak faham Islam,yg sirosmah tak pakai tudung tu takde pulak korang kecoh'.Satu perbandingan bertaraf jahiliyyah dari para jahilun yg dayus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. inilah kesan bila agama diguna utk halalkan politik pas...

      Delete
    2. sebab tu dlm islam ada fardu ain dan fardu kifayah..ada dosa kita tanggung sendiri tapi ada dosa kita masyarakat sebagai muslim kena tanggung dosa bersama.. dah byk kali org heboh pasal rosmah sampai dah jadi bhn kempen. rba pun guna isu ni panaskan org Islam. Jadi bukan kita tanggung dosa.. itu di atas bahunya.. tapi rosmah tdk menghina nabi dan rosmah mungkin tdk menyokong org yg menghina nabi.

      Sebagai Islam kita wajib mempertahan nabi Muhammad saw melebihi yg lain. Jika ini negara kafir kita tau begitulah sikapnya..tapi ini negara majoriti Islam dan dia juga dibesar di negara ini. Walau kafir tapi dia bukan bebal sampai tdk boleh menghormati agama Islam.

      Ini bukan perbandingan jahiliyah.. tapi inilah kenyataan yg kita hadapi.. org Islam lebih menyokong pendpt org kafir. Org Islam sendiri membiarkan org kafir menghina Islam. Bahkan membiarkan dirinya dipergunakan oleh org kafir.

      Laluan utk murtad berbagai cara.. kini peranan internet telah diguna secara meluas..terutama blog berbahasa ing. Jika kita tdk membuat bantahan atau memberi penerangan..seolah olah itu satu kebenaran. Menuduh nabi Muhammad telah menjadi lumrah org kafir tapi ada org Islam yg percaya dan
      murtad.

      Jika anda pernah bercakap dgn org murtad..kita tdk pernah menduga
      mereka terpesong dgn begitu mudah. Berlegar di dlm kepala kita tak kan ibu bapanya tak ajar.

      Saya pernah mendgr mereka berkata.. tuhan kita sama Allah..hanya namanya sama jadi boleh tukar agama. Itulah permainan kristian hanya atas nama.

      Perkara biasa bagi org kafir utk murtadkan org Islam dgn menghina nabi kita...mereka kata nabi isa anak tuhan dan kita sebaliknya. Jadi kita harus tunjuk dgn tegas bukan dibiarkan.

      Nanti kita juga menerima akibatnya. Saya takut kata kata yg kita keluar akan
      diguna utk mudah murtadkan org. Lihat org tu berkata bla bla bla..yg lemah iman akan mudah terpedaya.

      Saya telah pergi kedua negara yg telah byk murtad..tak terduga hanya perbandingan kecil boleh murtad. Saya menyokong anda semua membuat bantahan keras kpd sesiapa pun yg
      mempersenda nabi Muhammad saw kerana ini negara majoriti Islam. Jgn diam seolah olah itu benar..bahaya kpd yg lemah iman.

      Kita anggap kecil rupanya besar akibatnya.

      Delete
    3. Ramai jge pengikut pas berasal dr mereka yg bnyk melakukan maksiat semasa muda. Jadi masuk pas dgn harapan dpt dipandang Islamik, naik darjat segera dan mdpat laluan pantas ke syurga. Tp klu mereka ni duk diam je lantak la, tp yg bbahaya sgt klu suka bkata2 yg namapak kejahilan yg amat sgt. Dh bnyak sgt si abby ni buat mcm ni, umat Islam rasa teramat marah dan x dpt nak menahan diri dr mdoakan agar Tuhan mberi pembalasan yg setimpal kpd dia. Wallahualam.

      Delete
  6. Maaf...aq dah xtahan dgn ke'bahalol'an betina neh...mmg BABI ABADI lah dia....krn politik sanggup mmprtahankan makhlok yg mnghina agama kite....masyaAllah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sya x percaya ini kata2 abby abadi tetapi kata2 dari abby babi..

      Delete
  7. Ini lah dia pompuan jalang lahanat. kalau pun dia kristian, ada orang islam ganggu dia atau kaum dia? dah merempat kat Negara orang nak cari pasal. Minta NGO islam buat laporan di atas penghinaan keatas Nabi Muhammad. jangan nak terima mohon maaf....tending masok lokap dulu dan sebelum lepas, kaunseling kan tentang agama islam. ini lah hasil tarbiah PAS kepada penganut DAPigs.

    ReplyDelete
  8. KALAU AKU JUMPA SALLY YEN LAHANAT NI DENGAN ABBY ABABI..DUA2 AKU KASI PENAMPAR MAUT LANGIT KE 7. SI KAFIR HINA ISLAM DAN NABI KITA SATU HAL LA. YANG ABBY ABABI NI KEJADAHNYA PULAK..? NI AGAMA APA SI ABBY ABABI NI..? KO NI ABBY, SEBENARNYA MENCARI REDHA IBLIS....BODOH TAK BOLEH DIAJAR....PTUIIIIHHHHH!!!!

    ReplyDelete
  9. Nak pertahan ugama adalah satu issue tapi perindialukah mengguna bahasa yang kesat dan mencemuh ugama dan kepercayaan yang lain? Salahkah sesama manusia menghormati setiap ugama dan adat resam setiap bangsa? Tak boleh ke berbincang secara aman, tanpa perlu mencetuskan hasad dengki sesama manusia?

    Melayu, cina, india, american, english, jepun, korea etc adalah cara manusia diasingkan mengikut negara asalic faith. kelahiran nenek moyang. Islam, kristian, hindu, jewish, buddha etc adalah cara manusia diasingkan mengikut kepercayaan ugama masing-masing. No matter how we slice it, if we do not know how to respect each others as human beings, we will be forever be divided and feel hatred toward one another.

    That is the problem with Sally Yen statement and that is the issue with Abby's comment. I believe both are believers of newfound kristianity and Islamic faith, yang ramai dipraktikkan oleh generasi muda sekarang. Tak ada tolak ansur, tak tahu nak hormat sesama manusia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah telah janjikan Syurga untuk Mukiminin dan orang beriman (Orang-orang yang telah bulat hatinya beriman dengan agama dan Rasul Allah). Selebihnya Neraka disediakan untuk orang-orang fasik, kafir, munafik, zalim (pada diri sendiri), bingai (orang-orang yang menzalimi diri kerana tidak mahu berfikir kerana Allah dan agama)selain jelasnya orang yang syirik kepada Allah (mempercayai selain daripada Allah termasuk percaya pada fahaman dan ideologi memperlekehkan keEsaan Allah serta menolak ajaran Rasulullah)

      Katakan kepada Sally dan kelompoknya...Agama kamu adalah pegangan kamu, agama kami adalah pegangan dan Addin kami. Kami yakin seyakin2nya bahawa agama kami ini yang benar dan sempurna, Rasul kami adalah Al-Amin dan Baginda adalah kekasih Allah yang dilimpahi dengan segala kesempurnaan. Alangkah indah sekirannya kelazatan iman ini dapat Sally dan kelompoknya kecapi bersama kami, sebagaimana mereka yang telah diberikan hidayah oleh Allah sebelum ini, mereka dulunya juga beranggapan sama malah lebih dahsyat dari Sally.

      Delete
  10. Biar betik abby keluarkan statement macam ni. mmg betul dia dengan kepercayaan dia, tapi kita tidak boleh seolah menunjukkan sokongan terhadap dia. Dia dah menghina nabi muhammad s.a.w ! mungkin abby mempersoalkan, apa tindakan kerajaan boleh buat.

    admin
    bankami.net

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin dlm hal ini abby tak salah. Mungkin yg salah adalah kerajaan. Apa pun, semuanya mungkin....

      Delete
    2. bodo lah kalo salahkan kerajaan.. akai xde ke.. fikirlah.. ini bukan pluralisme..

      Delete
    3. bukan salahkan kerajaan, tapi mempersoalkn apa kerajaan boleh buat. benda dan isu ni bkn sekali tapi dah berkali-kali. tu pun xleh pikir ker. semua kerajaan dalam mana2 negara kena kritik. xder yg betul.

      Delete
    4. Semuanya disalahkan kepada kerajaan, PAS dan Melayu PKR hanya tau jilat tapak kaki dan jubur DAP sahajalah. Si Carlos Santiago ni pun mana tau nak buat apa, hanya tau salahkan orang saja, jenis tak tau nak menyenangkan orang, tapi sibuk nak menambahkan masalah hingga jadi kusut, inilah Pakatan Rakyat, perosakkan yang sungguh merosakkan.

      Delete
    5. Nama pun carlos santiago. . Hahaha nak percaya ke?

      Delete
  11. DULU AKU TAK FAHAM KENAPA LOKMAN CERAIKAN ABBY BETINA PELACUR JALANAN.

    TAPI SEKARANG AKU DAH FAHAM SANGAT. PADAN MUKA KO ABI BABI!!

    ReplyDelete
  12. Anon 16.11 baik bertaubat..... Nampaknya dia tak kisah orang hina Nabi dan Ugama Islam. Memang betullah orang macam dia ni akan melenting dan marah bila orang menghina tok guru-tok guru mereka dan pemimpin-pemimpin mereka. Mereka macam suka orang mennghina Nabi dan Allah. Nampaknya bagi mereka parti mereka dah jadi ugama mereka..... Nauzubillah hi minzalik... bertaubatlah saudara.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan keliru Anon ini bukan Melayu...pasti orang Red PIg Army. Kebanyakan komen yang macam ini semua orang Red Pig Army. Bantai habis2an, tak perlu beralas.

      Delete
  13. Dia fhm bila org bukan islam nk mempertahankn kepercayaan mereka.

    Tp bila org islam nk mempertahankn kepercayaan mereka pd nabi, dia x fhm ke?

    ReplyDelete
  14. Nik Aziz adalah Tuhan bagi penganut PAS...........PAS pula menyembah DAP=Dajjal Anutan PAS.Undang-undang negara sekarang memberi keizinan kepada rakyatnya menghina Melayu dan Islam.Jika ada laporan polis seluruh negara,maka barulah individu itu akan dijemput untuk diambil keterangan dan kemudian akan dilepas bebas.Inilah negara paling bebas bersuara.Parlimen mula bersidang esok.......elok wujudkan undang-undang baru untuk cina dan hindu yang sedang menikmati hilangnya ISA sebelum mereka pula yang mati.Tahniah kepada Abby Abadi yang menyokong penghinaan terhadap junjungan kita itu.Inilah kebebasan bersuara yang Najib maksudkan sebagai TRANSFOMASI.

    ReplyDelete
  15. Hei Abbabi.....mana datangnya duit 50k tu....jawab dulu

    ReplyDelete
  16. Malam ni gempar di blog parpukari tentang abby abadi membela orang yang menghina nabi,

    Sy paham...apa yang abby abadi tulis itu adalah dari kepala bodoh dia. So?

    ReplyDelete
  17. Tino sial ni memang menempah padah....dah la bodoh, sombong plak tu.....tapi nak buat macam mana dah jernih kapiaq....degil dan bebal....jgn kau berjumpa dgn yang panas baran....mampus kau...mmg kasi panas la betina ni....

    ReplyDelete
  18. Abby ni kalau aku dapat.....aku pukul dia dogie style....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ah..ko memang mamat melayu tak pernah puas seks. Lagi orang benci lagi ko berahi nak pukul makan. Apa punya jenis selera - segala lobang longkang pon jadi

      Delete
    2. mcm anuwar ibrahim

      Delete

    3. AnonymousJune 25, 2013 at 1:20 AM

      Ko jangan harap & jangan mimpi ...

      Aku yg dapat dulu dlm mimpi kedua-dua sekali Abby & Sally ... aduuuhhh ..aaaah ....uuuuuuhhhh .... yeaaaaaa.. abby ... ouuucccchhh ...oooooohhh ...yesss sally ... yeaaaaaa yes yes yes ... abby sally .... aaaaaaahhhhhhhhhhhh ...

      Delete
  19. Dua dua betina sundal haram jadah. Sial celaka lagi membabi kan lahanat sial

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko kesahhhh?????
      cermin diri duluuuuu

      Delete
  20. Pope Nik Ajis cakap.Itu dia punya pasaall...!!Tino tu buke isle..dia dok pahe.Jadi tok jatoh doso kak dio.PtuuuiiiHHH...!!!Kalau dah BABI HANJENG kutuk Islam Ah Jib Gor dengan Ketua Pemuda Umno Bintang Kejora Bergermerlapan mana berani bersuara.Semua kerandut zakar diorang menyorok kat celah Bedah.Silap haribulan lagi dia backing BABI HANJENG atas alasan Satu Malaysia.Patut la Japan Bunuh Cina ni dulu macam BABI HANJENG KURAP je.Baru aku faham sebab apa.Bangsa takder adab. PtuiiiHHHH...!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hujah macamni berADABke??????

      Delete
    2. hujah reentrycapsule kurang cerdik lagi jahil

      Delete
  21. Hadi Bawang Besar cakap FB Sally tu datang dari PC.PC Sally tu besi.Tak boleh jadi bukti sohih.Dzolim kalau kita hukum dia.Stopa Spender cakap kalau dapat 3some Sally dengan Abby ni sekaligus memang terangkat kotey.Im coming...Arggghhhhhh....!!!Sial punya ahli PAS.Bertopeng Agama tapi perangai Syaiton Nirajjim.PtuuiiiHHHH....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. fitnah lagi!!!!!!!

      Delete
    2. Anon 10:25, puak-puak korang menuduh yang bukan-bukan kepada PM dan keluarga serta menuduh macam-macam kepada pimpinan kerajaan tak fitnah ke?

      Oooo, mungkin ingat dengan mengundi PAS dan sekutunya dapat masuk syurga, syurga konon, syurga dajjal sajalah, sampaikan politik dan agama pun dah tak kenal, inilah betapa teruknya puak-puak Pakatan Rakyat terutamanya PAS yang dah keliru dan tongong ini.

      Delete
  22. Mutiara kata

    "perubahan adalah proses,
    bukanya acara"

    ReplyDelete
  23. Ramai cina Kristen hanya ikut-ikutan dan bangga konon nampak ada gaya kebaratan. Pada hakikatnya, mereka tidak mendalami ajaran kristen dan malah kitab bible pun dibaca berapa ayat saja tidak sepenuhnya. Doktrin kristian ajaran Paulus mengatakan, "Kepercayaan Jesus penebus dosa, Jesus adalah Anak Tuhan, Jesus juga Tuhan dalam bentuk manusia. Sesiapa yang meyakini akan kepercayaan ini pasti masuk syurga. Tak perlu berkhatan, tak perlu berpuasa, tak perlu bersolat, boleh makan babi & boleh minum arak". Pendek kata, orang kristian tidak perlu menyusahkan diri macam penganut Yahudi dan Islam. Maka berbondong-bondonglah orang Rom, Yunani, negara2 barat lain sampailah ke dunia timur (termasuk cina & india) terpengaruh dgn penyimpan ajaran kristian. Ketahuilah kristiian itu berasal dari perkataan 'kristos' dari bahasa Yunani yg dicedok dari bahasa asal Aramaik/Ibrani 'masaha' atau dlm bahasa Arab 'Masihi'.

    Ajaran Nabi Isa AS telah dipesongkan oleh Paulus setelah wafatnya Nabi Isa AS. Beliau adalah seorang pendita Yahudi yang berasal dari Asia Minor (Cyprus). Pada mulanya beliau menentang dan memusuhi ajaran Nabi Isa AS. Walaupun hidup sezaman, Paul tidak pernah bersua muka dgn Nabi Isa AS. Hanya setelah wafatnya Nabi Isa AS, beliau mula mengaku telah didatangi Nabi Isa AS dalam mimpi dan menyeru beliau berdakwah menyebarkan ajaran kristian ke seluruh pelusuk dunia. Bermula dari itu, Paul mengarang ajaran-ajaran mengikut kehendak nafsunya menyimpang dari ajaran sebenar Nabi Isa AS.

    Jika didatangi oleh orang kristian, nasihat saya kepada teman-teman ajukan saja pertanyaan berikut :-
    Who is the follower of Jesus, Muslims or Christians? Muslims honour & follow Jesus' teaching. Why not Christians follow the same? (Siapa sebenarnya mengikut ajaran Nabi Isa, Muslim atau kristian? Semua orang Islam menghormati dan mengikuti ajaran Nabi Isa AS, kenapa kristian tidak?).
    1. Jesus circumcised (Nabi Isa AS bersunat).
    2. Jesus perform prayer by placing his forehead on the ground. (Nabi Isa AS bersujud ketika bersolat).
    3. Jesus performed fasting (Nabi Isa AS berpuasa)
    4. Jesus prohibited pork (Nabi Isa haramkan makan babi)
    5. Jesus never consumed wine (Nabi Isa tidak minum arak).

    Ini pengalaman saya bila berdailog dgn orang kristian. Rata-rata mereka kaku dan tak terkata. Malah ada beberapa kenalanan saya memeluk Islam selepas berdailog dgn saya. Saya adalah bekas pelajar di Sekolah Dakwah Gereja Anglikan di Spura selama 12 tahun. Salah satu matapelajaran wajib adalah 'Bible Study/Pengajian Bible'. Setiap hari sebelum sesi sekolah bermula, murid2 diwajibkan mendengar khotbah paderi, menyanyikan hymnal song. Malah kitab bible dan hymnal songs diwajibkan murid untuk dibawa ke sekolah. Alhamdulillah, almarhum ayah saya juga menghantar saya bersekolah di Sekolah Arab Aljunied dan belajar ngaji di sebelah malam.

    Ikhlas dari
    Ex Son of Spura

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba tanya orang-orang kristian pasal trinity, mereka pun keliru pasal trinity, kerana ada yang kata ada tiga tuhan, ada yang kata tuhan wujud dalam tiga bentuk.

      Malahan kalau tuhan orang kristian wujud dalam tiga bentuk, apa perlunya tuhan buat macam itu, macam Allah dikatakan dalam bentuk tuhan bapa, kemudian menjadi jesus, kemudian jadi roh kudus, memang tak munasabah, Allah beri wahyu kepada dirinya yang bertukar jadi jesus melalui dirinya sendiri yang bertukar jadi roh kudus, sangat keliru dan sangat tak munasabah.

      Malahan kalau jesus itu anak tuhan, apa gunanya Allah membiarkan jesus yang kononnya anak tuhan itu disalib? Malahan kononnya jesus disalib kerana nak bersihkan dosa manusia, apahal pula Allah sanggup biarkan jesus yang kononnya anak tuhan itu disalib kerana nak hapuskan dosa orang lain?

      Orang-orang Kristian memang tak boleh jawab soalan ini kerana kepercaya mereka adalah kepercayaan menipu yang telah diputar belit oleh Saul dari Tarsus yang kemudiannya dikenali sebagai Paul sedangkan Paul atau Saul itu adalah penentang kuat Nabi Isa, tak pernah pun Nabi Isa kata dirinya anak tuhan, tapi Paul sengaja mengadakan pembohongan ini untuk menjahanamkan akidah manusia.

      Sedarlah semua.

      Delete
  24. oh norman ... cuba lah kamu lihat jando mu skrg.. sian kan

    ReplyDelete
  25. Satu lagi....kitab bible atau baibel bukanlah Kitabullah asli yg diturunkan kpd Jesus @ Nabi Isa AS. Perkataan bible atau bibel berasal dari bahasa Yunani (Greek) 'Bibloid' yang bermaksud buku atau kitab. Kitab ajaran Nabi Isa AS adalah Kitab Injil. Kitab Injil asli telah hilang musnah dan digantikan/diperlengkapkan oleh Allah SWT dgn Kitab Al Quran Nul Karim melalui junjungan kita Rasulullah SAW.

    Nama Jesus itu pun ciptaan orang2 Greek supaya ia mirip dgn dewa Zeus yang disembah oleh Greek purba yang pagan. Nama nabi Isa AS dalam bahasa ibundanya (Ibrani/Aramaik) adalah Yehoshua dan diringkaskan menjadi Yesau. Yesau lebih mirip dgn Isa. Bukankah bangsa Israel & Arab itu asalnya sama (seperti Melayu Msia & Indonesia)? Bidaah-bidaah orang barat tidak ramai yang menyedarinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SOKONG 200% BRO!! betapa sesatnya Kristian tp org Islam spt jalang PAS tu msh mau support! Abby betina jalang PAS tu dh kena hollywater pork nick, mau ludah je muka betina sial tu. Die kesepian slepas xjd calon, so skrg nk popularkn dirinya, mula melacorkan Agama!

      Delete
    2. Saya heran bagaimana Nik Aziz & Hadi Awang boleh membenarkan Nama Allah diguna pakai di gereja dan juga dalam kitab baibel/bible? Katanya kedua pemimpin PAS ini ulamak mursyid dan kasyaf, tapi kerana bernafsu untuk menumbangkan Melayu UMNO dek dendam kesumat sanggup bersekongkol dgn Anwar pluralisme/libralisme dan DAP yg terang-terangan mahu menyebarkan ajaran kristian di bumi Melayu Islam. Lihat saja gereja2 di Penang & Selangor diperkasakan dan malah sekarang ada sermon (khotbah dalam bahasa Melayu) bagi tujuan pemurtadan. Dalam pada itu, apakah kerajaan BN/UMNO pimpinan Najib rela membiarkan perkara sedemikian berleluasa. Perkara seumpama ini tidak berlaku semasa era Tun Dr. Mahathir.

      Semoga teman-teman yg masih kuat mendukung Melayu Baru/Liberal renung dan kajikan sedalam-dalamnya. Bangkit dan insaflah dari terus terjerumus dari pengaruh dakyah memesongkan aqidah kita. Belum lagi muncul Ad Dajal Al Masih, sudah ramai Melayu Islam menjadi murtad secara sedar dan tak sedar.

      Do'a saya agar kita semua dipelihara Allah SWT adanya, Insya Allah...........

      Ikhlas dari
      Ex Son of Spura

      Quote:
      The bible narrates that there is the Old Testament and New Testament. Definitely after that there is the Final Testament. The Final Testament is......... Al Quran Nul Qarim.....!!!

      Delete
    3. Setiap dailog saya bersama orang kristian, saya menekankan bahawa setiap orang Islam diwajibkan mempercayai Jesus Christ @ Nabi Isa AS, dilahirkan tanpa ayah, kitab Injilnya dan mukjizat-mukjizatnya. Terdapat banyak surah-surah berhubung dgn Jesus Christ di dalam kitab kami Al Quran, malah melebihi Nabi Muhammad itu sendiri,

      Terjemahan Inggeris:
      During my dialog with the christians, I always emphasized that no Muslim is a Muslim if they do not believe in Jesus Christ, his miraculous birth without male intervention, the holy book Injeel/revelation (not bible) and all his miracles. As a matter of fact, we have so many verses about Jesus Christ in the Al Quran.....many more than prophet Muhammad SAW himself.

      Percayalah...... mereka semua terpegun dan mengaku tidak menyedari hakikat ini dalam ajaran Islam.

      Delete
    4. MEMANG TEPAT SEBAGAI DIKATA....

      ADA OLD TESTAMENT....
      ADA NEW TESTAMENT...
      ADA FINAL TESTAMENT....THAT IS THE QURAN.

      Delete
  26. Mampos nanti lu tau la sally !!!

    salam 2all,

    Ada masalah rumah tangga? Tegang sewaktu bercumbu tetapi lembik semasa mahu penetrasi? Itu masalah biasa kerana faktor usia, kami ada penawarnya!

    KAPSUL HERBA PACAK LANGIT 30 biji RM100, sili klik di bawah untuk keterangan lanjut,


    PACAK LANGIT UTK TEGANG LEBIH LAMA

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak oooooiiiiiii....

      Delete

  27. Waduuuhh ... neng sally ... lu bikin dentum banget sama jantung gue ... bikin gonceng lumat iman gue ....

    Waduh mak ... kalo gue bisa dapatin neng sally sama neng abby serentak ... mahunya 3 hari 3 malem gue tidak jamah makanan ... langsung nggak keluar kamar terus ...

    Waduh waduh waduh ... kalo gue jugak dapatin KAPSUL HERBA PACAK LANGIT ... siap sedia lu neng berdua gue pacakin ... hancur lebur ...

    Lu berdua bikin letih sama gue punya isteri ... gue masukin kamar dulu ... round ke-4 sama sama dia ...

    ReplyDelete
    Replies

    1. oh aaaahhhhh oooo yeaaaaaaaaa yes yes ...... oh oh oouuhhh sally .... aaahh ooooooo ooooooohhhh ohhh yeeeessss abby oooh aah aauuu yeaaaaaa....
      sallyyyyyyy .....abyyyyyyyyyyyyy ..... yeessssssss yeaaaaaaaaa ouuhhh oooohhhhhh yes yes yeeessssssssssssssssssssssssssssssssssss .... aaaahhhhhhhhhhhh ...





      Delete

    2. Waduh mas parpu!!!

      Lu sengaja nyeksa-in batin gue …

      Lu tolong delete segera fotonya nona sally ….

      Gue ini isterinya tinggal di seberang …

      Nggak punya uwang cukup bikin tambang pulang … waduuuhhhh …

      Delete
  28. Ini adalah posting saya di blog lain satu ketika dulu berdailog dgn seorang penganut agama kristian berbangsa cina:

    Ex Son of Spura | April 8, 2012 at 2:36 am
    I like to share my experience in this topic. I am a Muslim and had behind me 12 years’ early education in an Anglican Church in Singapore. It was rare in the 50s & 60s for Malays to study in Christian missionary school then. My late dad took the gamble sending me to that school and it was certainly a blessing. Contrary to most Malays at that time, I was was able to speak and write fluently in English and had in depth knowledge ot the bible. In the beginning, I was amazed by some similarity in the name of prophets of both religion. But later, I found the doctrines and faith are far part. Nevertheless, I’m glad that I’ve studied and read the bible from A to Z. Therefore, Alhamdulillah, I’m confident and firm in my Islamic faith and always feel confortable when socializing with Christian friends.
    _____________________________________________________________________________________________


    Ex Son of Spura | April 9, 2012 at 12:02 am
    Good day to you too, maam.

    I left my Singaporean parents & siblings in 1977 to migrate permanently to Malaysia due to indifferences with the PAP policy. Throughout 35 years as Malaysian, I notice only the late Tun Razak & Tun Dr. Mahathir had tremendously brought eminent progress and development to the nation,

    For your info, it was compulsory for me to say the Christian prayer and sing the hymnal song at everymorning school assembly through out my 12 years’ schooling. However, my late dad arranged me to attend the Islamic Religious in the afternoon, at nightime reciting the Glorious Al Quran with guidance from an Ustaz.

    So when there is a discussion or a dialogue about these 2 faiths, I am always at ease. At every dialoge I'll start quoting, ‘No Muslim is a Muslim if he do not believe in Jesus Christ (Isa Al Masih). Jesus believes in One God. Jesus circumcized, Jesus fasted. Jesus stayed away from wine and pork. Jesus & Moses prayed by throwing their face to the ground. All these accounts are narrated in the bible where Muslims continue to practice. And trust me, all of them get stunned and they admitted they never knew such thing .

    ReplyDelete
  29. sally Lahanat yen memang kafir dan berniat jahat, kerja sikafir yg memang jahat semua org sedia maklum, tetapi apa cer si abby ababi pertahan kafir.!?!....

    ReplyDelete
  30. Kalaulah perempuan silly tu ada ilmu dia tak kan berani cakap macam tu. sally dah sah silly.

    ReplyDelete
  31. Anjing ngan babi ... mana yang mudah bagi dia, yang tu dia ikut.

    Di dunia mewah dan ceria tapi dalam hati sunyi sepi.

    Dari patung ke patung ... masih tetap menjadi kayu api.

    ReplyDelete
  32. tunggu je la waktu kiamat cukup2 kan lah amal ibadah kita.peace yooooo

    ReplyDelete
  33. betina rumah ayam mmg mulut sial pun kurang hajar..anak haram mak bapak tak di ajar namanya ni..

    ReplyDelete
  34. BETINA HARAM ELOK MATI DARIPADA DIA HIDUP DIMUKA DUNIA NI MULUT MACAM SIAL TAK HORMAT AGAMA ORANG LAIN...

    ReplyDelete
  35. mmg anak babi gampang la betina nie...dia ingat dgn kata mcm tu org akan amboik perhatian kot dan dia dapat publisiti... woi, babi sial.....!!!! ko ingat ko bleh lepas ke lepas keluarkan kenyataan mcm tu...... ko tunggulah ......

    ReplyDelete
  36. aq rasa babi betina nie ada org yg back up dia dr blakang la.. klu x , mcm mana dia bleh keluarkan kenyataan yg berbaur penghinaan mcm tu secara umum... ada akai ka???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong Kak Bedah ! from Puppy Love 49

      Delete
  37. Kdn mana. Dah ramai sgt yg mencaci agama dan Rasullullah. This us too much. Org pas takkan nak diam je. Ini bukan tugas kerajaan saja. Kita pun kena berkata sesuatu at keast bagi kafirlaknat ini tau ini negara islam. Kalau dia benci dia bolih berambus. Duduklah cina atau spore. Banyak bangsa dia. Jgn duduk kat Tanah Melayu. Ini utk org Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang asli nak duduk mana?........atas kepala hang? Aku dah fed up dengan imperialisma orang orang melayu........hang semak asal usul you dulu sebelum buka mulut kau yang basi.


      Senoi True son of Malaya.

      Delete
  38. Ini bukan menghina Islam lagi....ini menghina Rasullulah s.a.w., samakan Rasullulah s.a.w dengan h...!!!!!!!!!

    Ini lah jenis orang Islam yang ada dalam PAS. Orang Islam macam Abby ini memang banyak diMalaysia malah bersepah. Mereka nak menunjukkan konon2 mereka 'berfikiran terbuka', mereka tidak kolot, kita yang membela Nabi kita, ugama kita dianggap kolot, extreme dam macam2 lagi. Sekiranya benar Abby nak cari redha Allah, dia sepatutnya mempertahankan ugamanya dan Nabinya!!!Sebab itu dari dulu aku dah kata, ustaz2 PAS lebih pentingkan politik dari memperjuangkan Islam kerana itu ahli2 mereka masih ramai yang buta ugama. Sepatutnya orang2 seperti Abby dan ramai lagi ini ditarbiahkan dulu sebelum cuba tarbiahkan DAP. MUngkin ini yang ustaz2 PAS mau ...supaya penyokong2 terus buta ugama agar terus sokong PAS yang telah menyimpang dari ajaran Islam yang sebenar.

    Itu sebab seorang kenalan yang pernah berhijrah keMalaysia kemudian kembali ketanah air sendiri kerana tak tahan dengan sikap orang Melayu yang nama aje Islam tapi tidak mengamalkan ajaran Islam yang sebenar malah perangai macam orang jahilliyah. Menurutnya perangai orang Islam diMalaysia menunjukkan mereka punya "SHITTY CONDITION OF THE BRAIN". Abby termasuk dalam golongan ini. Siapa yang pandai terjemahkan dalam bahasa Melayu dengan cara halus silakan lah supaya orang Melayu faham.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terjemahannya "KEPALA TAIK " lah senang cerita.Sekian

      Delete
  39. Ini la abby babi abadi

    ReplyDelete
  40. Dan abby pelacur pas akan dipanggil polis bersama sally yen,ambik statement,lepas tu dibebaskan,tapi kalau ahmad bin lebai kulup,beragama islam,mengatakan bahawa si sally yen berak tak cebok,maka lim anak sial,guan eng anak kepada lim sial ni,dan juga karpal welcha,serta mufti agung fuckutan iaitu al jubs,akan melalak di tengah padang dan jalan mengatakan bahawa ahmad lebai kulup teLah menghina bangsa dan agama sally yen,lalu ratusan ribuan ostazah pas yg ketiak busuk akan menangis memeluk abby dan sally,.....itu lah realiti di malaysia,agama islam dah dimain mainkan.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni le jd kalo xcukup ilmu,tp nk jd ustazah.
      Kalo ye pn dia tu nk pertahankan kepercayaan dia,bkn dgn cara mghina agama lain.
      Org islam pn xbleh hina agama lain.
      Ingt! Kau agama kau,dan aku agama aku

      Delete
    2. Memang itu adalah realiti dimalaysia sekarang!!!Apabila kerajaan UMNO masih kuat tak ada yang berani memperlekehkan Islam atau menghina ugama kita atau Nabi kita tapi bila UMNO dah goyang sikit, DAPigs dan Cina rasis dah berani menghina ugama Islam dan Nabi kita. Ini menunujukkan PAS tidak ada taring dan tak boleh buat apa2 atau tak mau buat apa2 demi kelangsungan politik mereka.
      Ingat dalam Hadis, Rasullulah s.a.w ada sebut bahwa apabila kita berada dalam kumpulan yang menghna Islam, kita tidak boleh duduk bersam mereka kerana duduk bersama bermakna kita juga macam mereka. Apatah lagi ini menghina Nabi kita, masih kah lagi nak pertahankan mereka!!

      PLEASE LAH...ENOUGH OF THIS NONSENSE.

      Delete
  41. AKU PUN BOLEH LUAHKAN SERIBU SATU KEPINCANGAN DALAM UGAMA KRISTIAN TAPI NANTI POLIS PULA TAHAN AKU KERANA MENGHINA KRISTIAN. MAKLUM LAH NAK JAGA UNDI MEREKA.

    ReplyDelete
  42. KAU TULISLAH APA YANG HENDAK KAU TULIS, ADA KER JAWI, JAKIM, JABATAN PERDANA MENTERI, JABATAN-JABATAN AGAMA ISLAM NEGERI, MUFTI-MUFTI, ORANG-ORANG PAS YANG MENGAKU LEBIH ISLAM PADA ORANG UMNO, DAN SEMUA ORANG ISLAM DI MALAYSIA KISAH SANGAT KER? KALAU BENAR-BENAR MEREKA KISAH KENAPE KEJADIAN-KEJADIAN INI BERTERUSAN BERTALI ARUS JER? INI ADALAH SANDIWARA ORANG-ORANG POLITIK YANG MENGUTAMAKAN RAKYAT KONONNYA BERBANDING KEPADA KEUTAMAAN KEPADA RASUL. TIDAK BERIMAN SESEORANG ISLAM SEKIRANYA KASEH SAYANG KEPADA RASULLAH S.A.W TIDAK SEPENUHNYA. TIDAK ADA APA-APA TINDAKAN PUN, KALAU ADA HANYALAH HENDAK MELEPASKAN BATUK DITANGGA SAHAJA. KESIAN KEPADA MELAYU ISLAM.......KONONNYA ORANG-ORANG UMNO YANG SEPATUTNYA MENDAPAT PEMBELAAN, TETAPI DICACI DAN DIHINA UGAMA MEREKA.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!