CILI KASI TARUK! SATU ARTIKEL YANG AKAN MEMBUATKAN PAKATAN LAHANAT NAMPAK BODOH NAK MAMPOS!

7 April 2011, Nurul Izzah Anwar Ibrahim yang merupakan Ahli Parlimen Lembah Pantai menyatakan KEPILUAN dan KESAYUANnya apabila usul yang dicadangkannya, Rang Undang-Undang Ahli Persendirian 'Akta Pemansuhan Darurat' telah ditolak oleh Setiausaha Dewan Rakyat atas alasan empat proklamasi darurat yang masih wujud, tidak boleh dimansuhkan begitu sahaja. Sebaliknya pemansuhan hanya boleh berlaku menerusi pembatalan proklamasi oleh DYMM Yang Di-Pertuan Agong atau ketetapan-ketetapan yang dibawa oleh Kerajaan dan diluluskan dalam kedua-dua Dewan Rakyat dan Dewan Negara.

Nurul Izzah memberikan pelbagai gambaran yang hebat apabila usulnya itu ditolak. Kononnya penolakan tersebut akan membuatkan Malaysia ketinggalan jauh di belakang negara lain dan tidak mengamalkan kebebasan serta bersikap kukubesi terhadap rakyat sendiri.

Para pemimpin Pakatan Rakyat bersama-sama pecacai mereka terus menyerang Kerajaan Malaysia dan Barisan Nasional kerana masih bertegas untuk mempertahankan undang-undang yang disifatkan sebagai jumud, kuno, primitif dan zalim walaupun hakikatnya undnag-undang berkenaan adalah sebagai langkah pencegahan terhadap masalah jenayah dan bagi memastikan keselamatan negara terjamin.

16 September 2011, Perdana Menteri Malaysia, Najib Abdul Razak mengumumkan Kerajaan Malaysia memansuhkan tiga proklamasi darurat sekaligus menghapuskan undang-undang ISA dan Ordinan Darurat. Kononnya pemansuhan ISA 1960 adalah untuk menjadikan Malaysia sebagai negara pengamal demokrasi terbaik di dunia. Malah ianya merupakan salah satu daripada perjalanan transformasi negara.

Khamis 19 Julai, Kementerian Dalam Negeri membebaskan 1,473 orang banduan yang sebelum ini ditahan di bawah Ordinan Darurat, Akta Kediaman Terhad 1933 dan Rang Undang-Undang Buang Negeri (Pemansuhan) 2011.

Antara banduan-banduan yang dibebaskan itu termasuklah mereka yang terlibat dalam jenayah pemalsuan wang, pemalsuan kad pengenalan, kongsi gelap dan maksiat, perjudian haram, serta dadah.

Ada suara-suara yang menyatakan kebimbangan berhubungan tindakan kerajaan yang disifatkan terlalu terdesak untuk mengambil hati para pengundi. Bagaimanapun, kerajaan memberikan alasan, terdapat undang-undang lain yang akan menggantikan kesemua undang-undang yang telah dimansuhkan itu. Pada masa yang sama, kerajaan turut memberi jaminan bahawa undang-undang yang telah dimansuhkan itu tidak akan dapat dipergunakan oleh para penjenayah untuk meningkatkan kadar jenayah di negara ini.

Itu cakap untuk sedapkan hati. Rata-rata menyedari, Pakatan Rakyat yang begitu bersungguh-sungguh mahu menghapuskan Ordinan Darurat dan ISA sehingga sanggup berarak di jalan raya dan menyusahkan ratusan ribu warga kota, hanya mencari publisiti. Apabila kerajaan akhirnya akur dengan kehendak mereka, kemenangan besar telah pun dicapai. Perkara berkenaan dijadikan sebagai bahan untuk bermegah-megah dan kemudian sebagai modal untuk Pakatan Rakyat menyatakan bahawa Barisan Nasional sudah tidak relevan serta perlu digantikan kerana mudah ditolak dan didesak.

Tidak sampai dua tahun, akhirnya yang paling kuat memekak kerana peningkatan kadar jenayah adalah daripada kem Pakatan Rakyat sendiri. Lim Kit Siang dan Anwar Ibrahim adalah yang paling hebat memperlekehkan pihak polis dan pihak berkuasa termasuklah kerajaan kerana gagal membendung kadar jenayah kekerasan dan maksiat yang sedang berlaku di Malaysia.

Dan sekali lagi, kerajaan serta Najib Abdul Razak digambarkan sebagai pihak yang tidak mampu memikul tanggungjawab mengamankan negara ini. Sedangkan mereka terlupa bahawa yang bersungguh-sungguh mahu menghapuskan segala akta pencegahan adalah Pakatan Rakyat serta disokong pula oleh para pecacai mereka yang bijak menulis dan memutarbelit kenyataan.

Undang-undang lama yang kononnya tidak berkesan, kejam dan tidak berperi kemanusiaan itulah, rupa-rupanya telah menyelamatkan Malaysia daripada musnah akibat perbuatan penjenayah serta mereka yang cuba menghuru-harakan negara ini. Pakatan Rakyat ternyata mempunyai perancangan jangka panjang untuk menghuru-harakan dan memastikan negara ini tidak aman apabila mengusulkan pemansuhan undang-undang tersebut, manakala kerajaan Najib Abdul Razak yang menerima usul tersebut, ternyata telah diperdayakan oleh konco-konco Pakatan Rakyat yang diambil dan dilantik untuk menjalankan kajian.

Apa guna melalak dan melolong tentang peningkatan kadar jenayah sekarang ini setelah undang-undang pencegahan dihapuskan? Kalau dahulu pandai sangat mencari alasan dan berhujah tentang perlunya Ordinan Darurat dihapuskan, mengapa pula sekarang ini langsung tidak mempunyai sebarang idea untuk menghapuskan peningkatan jenayah terutama sekali jenayah kekerasan?

Kenapa dipersalahkan kepada PDRM sedangkan yang menggubal undang-undang adalah puak-puak di Parlimen? Kalau dah pandai sangat nak hapuskan segala macam undang-undang di negara ini, terutama sekali undang-undang pencegahan, padanlah muka apabila rumah sendiri sudah tidak selamat untuk diduduki!!!

Dan mana pulak perginya barisan peguam yang maha hebat seperti Latheefa Koya Kutty, N.Surendran, Sivarasa Rasiah dan sebagainya yang bersungguh-sungguh cuba membuktikan bahawa undang-undang pencegahan seperti ISA dan Ordinan Darurat adalah zalim dan tidak baik untuk rakyat Malaysia?

Malangnya, Pakatan Rakyat itulah yang dikatakan BAKAL KERAJAAN YANG SANGAT BIJAK!

HOUSE PK: Ini aku petik dari Kedahan69ers! Sekarang korang nampak? Aku dah lama nampak. Satu je aku nak kata KEMBALIKAN ISA atau sekurang-sekurangnya kembalikan EO! Boleh?

101 Responses to "CILI KASI TARUK! SATU ARTIKEL YANG AKAN MEMBUATKAN PAKATAN LAHANAT NAMPAK BODOH NAK MAMPOS! "

  1. Amareka yang dikatakan pengamal demokrasi tulin itu pun ada isa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum,

      Iklankan barangan yang ingin dijual atau perniagaan anda di laman web www.produkmuslim.info

      Terima kasih

      Delete
  2. Inilah akibat kerajaan sekarang sebagai lembu cucuk hidung. Ikut saja kata-kata minority sampai orang majority fedup dan marah....
    Contohnya ... kata-kata pembangkang dijadikan panduan sedangkan majority kata tidak.

    Orang Cina yg 22% dijaga, diberi budget yang cukup besar, sekolah cina dapat berjuta-juta ringgit dari kerajaan. TAPI sekolah kebangsaan sangsara. Tandas, photostate, peralatan sukan, classroom dsbnya amat daif & pibg kena support. Belum cerita pasal sekolah agama seperti KAFA & sek pondok.

    UMNO WAJIB BERUBAH. UTAMAKAN GOLONGAN YANG MENYOKONG BUKAN YANG MENENTANG. DAN BUKANNYA SATU PIHAK SAJA.

    BUDGET LEPAS CONTOHNYA terlalu utamakan golongan bawahan dan atasan. Golongan middle ditinggalkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AKU TERAMAT SETUJU BRO.ARAH MANA KAH KITA AKAN DIBAWA OLEH PM DAN PUNAHSIHATNYA...? PRU 13 MEMBUKTIKAN KEPADA KITA TANPA UNDI CINA ORANG BUMIPUTRA MASIH BOLEH MENANG SEKALI GUS MEMBERI PELUANG KEPADA BN UNTUK MEMPERKASAKAN UNDANG-UNDANG YANG TERMAKTUB DALAM PERLEMBAGAAN KHASNYA HAK ISTIMEWA ORANG MELAYU TANPA RASA TAKUT KEHILANGAN UNDI CINA.KUASA YANG ADA SEKARANG KALAU TAK DIGUNAKAN SEPENUHNYA UNTUK MENJAJARKAN KEMBALI ARAH TUJU NASIB ORANG MELAYU DIBUMI SENDIRI SEPERTI MANA YANG TELAH DIGARISKAN OLEH PEMIMPIN TERDAHULU YANG BERWAWASAN REALISTIK KITA BIMBANG PELUANG INI AKAN JADI PELUANG YANG TERAKHIR BUAT KITA.HARAP SANGAT PM TIDAK LEKA DAN TAK USAHLAH MEMIKIR UNTUK MELAKSANAKAN WAWASAN YANG TIDAK REALISTIK SEPERTI 1MALAYSIA YAG MANA TERBUKTI MENJADI SENJATA MAKAN TUAN.

      Delete
    2. Tahniah Bro, komen yg realistik, jgn kata skolah Melayu diabaikan, Balai Polis A4 paper pun takde peruntukan....apa citer ni. Bebel banyak pun tak guna Bro...Perlu ada wave desakan utk Najib step down. Anwar punya wave dah jadi buih, tarak guna punya Melayu. Bukan aku nak jadi gold finger but the realistic is there,Najib is very obidient to chinese. Kote kuyu punya PM.We need someone firm to protect Malay rights.Kalu Perkata or Jati nak jadi Parti Politik dan bertanding pada PRU14, of course aku akan pangkah 2 ngo ni....UMNO mengecewakan..

      Delete
    3. Walaupun saya tak sehaluan dgn Lee Kuan Yew & PAP hingga membawa diri ke Malaysia, tapi bila direnungkan semula, saya tabik hormat jatidiri mereka sebagai racist Cina hingga pulau sekecil itu dapat menundukkan nusantara Melayu. Mereka teguh dgn agenda racist cina tanpa segan silu walau dikelilingi Indonesia, Malaysia & Brunei. Hanya Tun Mahathir saja yang dapat menandingi Lee Kuan Yew. Tun Dol & Ah Jib Gor hampehhhhhhh.....

      Delete
    4. Walau mcm mana pun Najib perlu dikekalkan atas nasihat Tun Mahathir ...

      Delete
    5. lee kuaw yew tak cerdik mana....tadbir singapura hasil tinggallan british dah sediada maju lagipun singupura tak besar mana.......!

      Delete
  3. Singapuran pun masih ada ISA.Kesalahan kepada kerajaan kerana mengikut telunjuk pembangkan untuk menghapuskan ISA.Tidak perlu menuding jari menyalahkan pembangkang...sendiri yang buat keputusan demi populariti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya amat bersetuju. Inilah penyebab utama hilang kepercayaan saya terhadap Ah Gor (senjata ampuh dimusnahkan, kini keris makan tuan). Spura dan Amerika Syarikatpun ada ISA.

      Delete
    2. Mamang ramai lagi yg sudah hilang kepercayaan kpd Najib ..
      Elok lah kita ramai2 suarakan kpd Tun supaya Najib tidak dikekalkan memimpin UMNO & BN ...

      Delete
    3. Tun M tidak mahu 2 jawatan paling atas UMNO dipertandingkan.

      Delete
    4. Tun tidak faham isi hati orang bawahan ... dia ingat dia saja sentiasa betul ... Dua2 yg kat atas tu sama saja, kaki bodek Cina. Muhiyudin pun sama, masa dengan Cina Kedah, bukan main lagi janji nak buat banyak sekolah Cina lah, tokong lah ..

      Dgn orang Melayu, tak perlu apa2 janji, orang Melayu akan sokong kerajaan ... orang2 Melayu kampong senang diperbodoh ... ugut saja, tak payah janji2 ...

      Delete
    5. Ya, Najib kena turun, banyak yang dia buat tak kena sasaran, kena main dengan kuncu-kuncu sendiri dan kena tipu betul oleh DAP dan "rakan-rakan" di BN, belanja sewenang-wenangnya untuk raih undi cina dan india. Bagilah orang yang cerdik dan pandai pula mengendali.

      Delete
    6. Abang man June 21, 2013 at 3:40 PM

      Ooooo ... bang man marah najib ya ...

      ye ye ye ... nak cakap kat tun ... tak kire .. tak kire ..
      nak cakap jugak ...

      Delete
  4. ketentuanya disini kepimpinan Najib ternyata lemah ,bolih didorong olih tuntutan-tuntutan jalanan . Kesimpulanya Najib perlu digantikan , kita tidak mahu pemimpin yang macam lalang yang mudah ditiup angin.

    ReplyDelete
  5. Tun M masih relaven. Buah fikiran masih bernas dan melangkaui masa.

    Kita MEMERINTAH atau diperintah ???


    ABC+BCL

    ReplyDelete
    Replies
    1. buah dia pon dah lanjut dah

      Delete
    2. Kita DIPERINTAHKAN oleh Tun M supaya Najib dikekalkan ... jgn buat pertandingan ...

      Delete
  6. ► Ah Jib Gor malas membaca,gagal mentafsir,meramal dan merasa denyut nadi rakyat.Punai Sihat Omar Tongong Ong dan Persatuan BABI HANJENG Dong-Dong Tongong dijadikan sumber rujukan,pedoman dan kayu ukur mengenai pemikiran dan perasaan rakyat terbanyak.Kira Omar Ong dan Dong Dong Hanjeng ni macam Tokong Sembahan Ah Jib Gor la.

    ► Najib kini berada di satu tahap dimana dia telah dipukau oleh punai-punai sihat disekelilingnya sehingga dia tak nampak realiti yang sebenar.Apa yang Ah Jib Gor nampak sekarang ialah PUKIWAK BABI HANJENG CIBAI LANCAU Prrrtthhhhh KJ mangkok ayon rasuah jadi menteri CHaiiiTT..!!!...PtuiiiHHH..!!!!PtuuuiiiHH...!!!

    Terima Kaseyyy...!!!!!

    Salam Hormat.

    Saya Yang Berkhidmat Untuk Negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu mana kenal KJ ... lu ikut cakap orang saja ...
      Lu taip dekat address website: "Siapa Khairi Jamaludin" ..
      Nanti akan keluar hampir 40 siri berkenaan dia ... satu bulan baru habis kalau mau baca ...
      Kalau lu taip serupa:"Siapa Mahathir Mohamed" ada lah keluar satu dua artikel ...
      Sbb gua tetap akan kata KJ lebih hebat ... Don't worry KJ, you'll be supported ... maybe not in this sick blog ... but out side there, in the real ARENA ...

      Matahari dilindung awan, tidak akan hilang cahayanya ...

      Intan dipalit lumpur, tidak akan hilang sinarnya ...

      Ular menyusur akar, tidak akan hilang bisanya ...

      Harimau tidur bergengkur, tidak akan tumpul taringnya ....

      Gajah tak turun minyak, tidak akan longgar gadingnya …

      Singa tidak mengaum, tidak akan tumpul kukunya …

      Panglima duduk bersila, tidak akan hilang tangkasnya …

      Guru berdiam diri, tidak akan hilang ilmunya …

      Bintang yg cerah adalah fenomena cakerawala ... ia tidak dapat dimalapkan dgn meteor2 yg berterbangan dan berkeliaran tak berhaluan ...

      Pergi jahanam dgn taik2 bintang yg dengkikan kegemerlapan cahayamu ...

      Kalaulah pemimpin2 dlm UMNO ibarat bintang2, ko KJ adalah bintang Kejora ...

      Kalau kau antara ribut, kau KJ adalah badai gelora …

      Kalau kau antara pendekar, kau KJ adalah juara …

      Kalau kau antara pejuang, kau KJ adalah perwira …


      Delete
  7. ► Satu benda lupa nak cakap.Aku dah banyak masuk ke Sekolah-Sekolah Kerajaan.Tak kisah la sekolah harian ataupun sekolah berasrama.

    ► Keadaan LOBANG JAMBAN tempat untuk nak BERAK amatlah daif dan ketinggalan zaman.Tempat mandi untuk sekolah berasrama pun sama.

    ► Rasanya Ah Jib Gor baik upgrade tempat untuk BERAK untuk budak-budak Sekolah Kerajaan ni dari melayan SJKCinabeng.Kerana pemberakkan yang selesa menjamin otak yang cergas dan pintar.

    ► Aku nak masuk toilet sekolah ni pun kadang-kadang potong stim nak berak.Terus Cancel...PtuiiiHHH...!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tandas anda mengambarkan jubo anda

      Delete
    2. Pasal dana untuk bersih tandas dah diberikan kepada sekolah anjing dan babi. Takkan itu pun tak tahu.

      Delete
    3. Pesan orang Almarhumah ibuku.... "jika tandas & dapur bersih, bersihlah orang itu luar dalam'.

      Itulah ilmu dan kata-kata hikmat saya guna pakai ketika ditemuduga dgn pelabur Jepun. Jepun memang taksub dgn slogan '5S' dan QCC mereka. Saya kata keutamaan untuk kebersihan & keselamatan pekerja adalah, KEMAS dan BERSIH di kantin, tempat pembuangan sampah, tandas pekerja dan tempat kerja, bukan hanya di tempat bos-bos. Saya dapat mengalahkan ratusan pemohon lain (kebanyakan kaum cina).

      Semoga ianya menjadi manfaat pada anda semua.

      Delete
    4. 'Melayu' pula taksub dgn lagi banyak S:

      Suap, Sapu, Sebat, Sental, Songlap, Seleweng, Selit, Seludup, ........................, Sayonara.

      Delete
  8. Assalamualaikum....dan kenape smpi la ni ni..org2 yg memburuk burukkan negara sendiri masih di alu alukan disini....sesaper yg memburukkan negara mestilah dilucutkan kewargenegaraannyer....samer jugak yg duk kempen sgt demo demo nih...sayangnyer..pm lemah longlai suka dgr pendapat punahsihat dr pendapat dr org2 yg dah terbukti kemampuannyer menerajui m'sia....kesian..kesian..kesian marhein m'sia.....siaper lg tmpt bergantung selain Allah...hanya Allah...

    ReplyDelete
  9. selepas tun m yang mencipta legasi sehingga malaysia mampu mencipta nama yang harum di mata dunia ... walaupun pelbagai gelaran menghina diberi kepada tun m oleh puak pembankang ... namun tun m ... telah mencipta satu legasi yang tiada tandingnya ...
    tun m juga dihina oleh puak cerdik tapi tak pandai dalam universiti tempatan ...
    contohnya pembinaan jambatan pulau pinang ... dihina oleh pakar ekonomi dari puak sosialis yang bersarang di um yang menjadi kebanggaan kepada malaysia kerana menjadi antara universiti tersohor ...
    tetapi kejayaan tun m membina jambatan pulau pinang menjadi antara pemacu kepada kemajuan ekonomi negara ... pun tiada ucapan terima kasih yang tun m terima dari pembankang ...
    tun m juga dikeji oleh puak pakar undang-undang dan perlembagaan kerana kekerasan tun m menangani puak pengacau kestabilan negara ... bagi tun m ... apabila banyak tenaga dan fikiran digunakan untuk menangani puak pengacau kestabilan negara yang berselindung disebalik kebebasan bersuara ... maka hasrat untuk membangunkan negara akan terbantut ...
    pemikiran tun m ini sebenarnya ada sama dengan pemikiran ayah tun gol (tun razak) ... apabila bekas hakim negara tun abas salleh terbabas berjumpa dengan tun razak dan meminta agar undang-undang pengcegahan tersebut dimansuhkan ... dengan tegas tun razak menolaknya ...
    kerana tun salleh terbabas hanya melihat dari sudut kebebasan individu dalam melaksanakan perkara yang ingin dibuatnya dan ketelusan perundangan yang memihak kepada penjenayah sebagai suatu keadilan yang mutlak tanpa memikir kepada perlunya sebuah negara yang stabil dan utuh untuk memacu ekonomi rakyatnya dan memberi kemakmuran kepada rakyat sebagai keperluan utama negara ...
    tun salleh terbabas mantan ketua hakim negara tidak perlu risau jikapun negara bergolak dengan peperangan kerana gajinya dijamin oleh perlembagaan ... kerajaan mesti membayar gaji kepadanya walau apa pun keadaan negara ... maknanya tun salleh terbabas tetap menikmati kehidupan yang normal walaupun negara kucar-kacir ... itulah jaminan perlembagaan untuk para hakim ... sebab itu tun salleh terbabas berani memberi nasihat kepada tun razak agar undang-undang pengcegahan dihapuskan ... dan dengan itu memberi ruang dan peluan untuk puak kominis kembai bermaharajalela ...
    anda boleh baca kisah ini dalam buku berkaitan perlembagaan yang ditulis sendiri oleh tun salleh terbabas ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. selepas mempunyai pm yang berani dan tidak popular ... malaysia akhirnya dikurniakan dua orang pm yang gila popular ...
      yang pertama tun dol ... betapa singkat akal dan fikirannya dan betapa dia tidak mempercayai pasukan keselamatan dan perlunya sebuah negara yang stabil dapat dilihat dari tindakannya menghantar pemimpin negara menghadap dan memohon maaf kepada pemimpin dari benua cina hanya kerana seorang perempuan kena ketuk ketampi dalam lokup ... tidak mahu dia mendengar penjelasan dari KPN ... terus diarahkan pemimpin tertentu menghadap pemimpin cina ... akhirnya apabila suruhanjaya diraja ditubuhkan ... kebodohan tindakan tun dol ... memang terserah ...
      kesingkatan akal tun dol disedari oleh KJ the kitol jahaman ... dan dimanipulasikan dengan sebaiknya oleh KJ the kitol jahaman (KJ : Kitol Jahanam akronim yang sesuai)
      tidak puas hati dengan pasukan penguatkuasa adalah menjadi hati nurani semua pemimpin pembankang dalam dunia ini ... namun pemimpin pembankang sukar menentang dan melumpuhkan pasukan penguatkuasa melainkan kelemahan kerajaan sendiri ...
      kejayaan melumpuhkan pasukan penguatkuasa sebenarnya diterokai oleh tun dol iaitu pm malaysia sendiri dari pimpinan kerajaan ... selepas pelbagai suruhanjaya diraja ditubuhkan dengan tekad dan semangat yang jitu ... walaupun mendapat tentangan dari agensi penguatkuasa ... tun dol dengan berani mahu menubuhkan IPCMC ... bahkan dia berikrar tidak akan pencen selagi kerjanyan menubuhkan IPCMC belum terlaksan tetapi setelah mendapat tentangan yang padu dari pasukan penguatkuasa maka SIAP pun ditubuhkan bagi menggantikan IPCMC ... dan pasukan penguatkuasa kini dikekang oleh kerajaan, dikritik hebat oleh pembankang dan bekerja dalam suasana yang tidak kondusif ... kekurangan waran perjawatan dan waran perjawatan yang tidak dibesarkan ... JPA enggan menambah waran perjawatan untuk pasukan penguatkuasa ... maka tekanan kerja pasukan penguatkuasa kian bertambah ... ditambah lagi tindakan kerajaan meminda undang-undang yang memberi manfaat kepada penjenayah ... menyebabkan kakitangan penguatkuasa bekerja di tempat yang boleh diumpamakan tempat di mana dewa hindu yang memiliki lapan tangan pun tak mampu menyiapkan kerja dengan sempurna ...
      slogan rakyat diutamakan dinyanyikan oleh tun gol ... tetapi kemudahan dan keselesaan pegawai dan kakitangan kerajaan dikurangkan ... waran perjawatan disempitkan ... menyebabkan tugas dan kerja semakin meningkat untuk kakitangan penguatkuasa ...
      ulah yang dibuat oleh puak pembankang saban minggu ... menekan lagi tugas dan kerja pasukan penguatkuasa ...
      apakah kerajaan fikir bahawa kakitangan dalam pasukan penguatkuasa segagah spiderman atau superman ...
      tun gol terus menyambung tugas tun dol dengan meminda undang-undang untuk mengekang kuasa kepada pasukan penguatkuasa dan membuat undang-undang yang memberi kelebihan dan keuntungan kepada penjenayah tanpa berusaha menambah waran perjawatan pasukan penguatkuasa ... akhirnya delima pasukan penguatkuasa ialah orang lebih tetapi kekuatan kurang ... punca sebenarnya ialah waran perjawatan pasukan penguatkuasa tidak memenuhi aspek dan keperluan pekerjaan pasukan penguatkuasa ...
      dan waran perjawatan ini tidak akan dibesarkan ... kerana tun gol memperkenalkan program KEJAP ... iaitu mengurangkan perjawatan yang dianggap tidak penting ... dan tidak menambah waran perjawatan yang penting ...
      ertinya tun gol sebenarnya sedang membina kemusnahan kerajaan secara amnya dan umno secara khususnya ...

      Delete
    2. tindakan tun gol ini adalah umpama membuat undang-undang memihak kepada pengkhianat negara atau penjenayah dan menambah beban kerja pasukan penguatkuasa tanpa menambahkan kekuatan waran perjawatan pasukan penguatkuasa ...
      tun gol terus menekan pelaksana undang-undang KPI diperkenalkan ... KPI mesti dicapai ... KPI inilah yang akan memusnahkan kerajaan secara tidak lansung ...
      dalam KPI pendakwaraya diukur dengan melihat jumlah kes yang didakwa dan dibandingkan dengan jumlah kes yang mana penjenayah disabitkan kesalahan ...
      Bagaimanakah pendakwaraya mengatasi tekanan untuk bermain dengan KPI ini ... jawapannya mudah ... kurangkan kes untuk dituduh ... dan pilih kes yang mempunyai potensi besar untuk menang ... maka penjenayah akan dicadangkan dibebaskan oleh pendakwaraya sebelum dibebaskan oleh hakim ...
      akhir kalam aku ucapkan tahniah kepada tun dol dan tun gol kerana anda kini telah hampir berjaya memusnahkan kedamaian negara tercinta ini ...

      Delete
    3. KJ ... ko tak perlu bimbang ...

      Biarkan luncai2 di atas terjun bersama labu2 mereka ...

      Biarkan anjing2 di atas menyalak bukit putrajaya engkau ...

      Realitinya, hakikat ttg kebolehan ko yg akan menentukan kejayaan ko ...

      Salakan dan lolongan mereka tidak akan menghasilkan apa-apa, malainkan dosa ...

      Intan dipalit lumpur, tidak akan hilang sinarnya ...

      Ular menyusur akar, tidak akan hilang bisanya ...

      Harimau tidur bergengkur, tidak akan tumpul taringnya ....

      Gajah tak turun minyak, tidak akan longgar gadingnya …

      Singa tidak mengaum, tidak akan tumpul kukunya …

      Panglima duduk bersila, tidak akan hilang tangkasnya …

      Guru berdiam diri, tidak akan hilang ilmunya …

      Bintang yg cerah adalah fenomena cakerawala ... ia tidak dapat dimalapkan dgn meteor2 yg berterbangan dan berkeliaran tak berhaluan ...

      Pergi jahanam dgn taik2 bintang yg dengkikan kegemerlapan cahayamu ...

      Kalaulah pemimpin2 dlm UMNO ibarat bintang2, ko KJ adalah bintang Kejora ...

      Kalau kau antara ribut, kau adalah badai gelora …

      Kalau kau antara pendekar, kau adalah juara …

      Kalau kau antara pejuang, kau adalah perwira …

      Delete
    4. Kalu ko antara pelakun, ko yg paling pandai sandiwara ...
      Kalu ko antara petualang, ko yg paling banyak buat angkara ...
      kalo ko antara banyak rakyat, ko lah yg akan rosakkan Negara ...
      Kalo ko antara banyak mamat, ko yg paling buat hati aku membara ...

      Delete

    5. Kalau kau antara pahlawan, kau bagiku ibarat satria. ..
      Kalau kau antara jejaka, kau lah yg buat jiwaku gelora ..
      Kalau kau antara teruna, kau lah jadi rebutan si dara …
      Kalau kau antara anak2 panah, kau adalah panahan asmara …

      Delete
    6. Saya pun tak nak ketinggalan........

      Tun Dr. Mahathir Mohamad...... you have always been controversial and transformational. Many misundertood you as leader extraordinaire. As an avid reader of a wide range of subjects, you used to be passionate about science. It was during your tenure tenure as Prime Minister that science assumed prominence & you remain a strong believer in the power of science and innovation in nation building.

      Under your leadership, the Barisan Nasional won landslide victories in the 1982, 1986, 1990, 1995, 1999 & 2003 General Elections.

      As prime minister, your thoughts and ideas were put to the test. Though many initially criticisd your many so called mega projects for development, they later had to swallow their words. It soon proved that those mega projects were the ones which helped Malaysia achieve commendable progress. It was during your time that Malaysia experienced rapid economic growth and achieve modernization on par with some of the developed and industrial countries of the world. There is no doubt now that science played an important contributing role in that resounding socio-economic success.

      The mysteries of science continue to excite your goodself. This has inspired you to suggest that Science and Technology programmes be focused on local experience. You believe Science and Technology is a simple, easily understood project. You interprets science as knowledge that can explain all of Almighty Allah's creations to Man, and should be appreciated.

      At the launching of the New Economic Policy (NEC), You emphasised the role of Science and Technology to induce rapid economic growth and overall productivity and to create a strong industrial base for the nation. This effort continued under the National Development Plan (NDP), the 6th Malaysia Plan (6MP) and the 7th Malaysia Plan (7MP). Under this long term plan, Malaysia is set to be a fully developed nation in line with Vision 2020.

      It is through your vision that Malaysia has risen to great heights in the industrialization drive to put Malaysia ahead as a nation.

      Tun.... it was also under your leadership and vision that moved Malaysia one step further along the road to industrial progress. The launching of the National Car, Proton on 9 July 1985; the blast into orbit of MEASAT1 on the night of 13 January 1996; the Multimedia Super Corridor (MSC) that is equipped with an integrated telecommunications network to meet sophisticated and value added needs, are just a few of the projects on Science and Technology that were implemented under his leadership.

      Today, Malaysia is still progressing under the strong socio-economic foundation that he helped establish. Malaysians continue to enjoy the prosperity that came from the industrialized economic growth that he initiated. Tun your enormous contribution has left an unforgettable legacy for our future generation.

      Tun..... you've made me proud to be a Malay, Muslim and Malaysian. You're not only a leader to us Malaysians, but also to the developing nations & Muslim countries. You are indeed a World Class Leader. Thank you and may Allah SWT always bestow the best place here and hereafter.

      Humbly yours
      Ex Son of Spura

      Delete
    7. Let me be the second x-son of Spura to fully & wholly share your writing above. Well analyze and meticulously written.

      Delete
    8. anon 2.58.. antara ribut kaulah badai bergelora...ni yg paling tepat......semua org Umno setuju abissssssss bergelora dlm Umno.

      Dah tercampak..ditiup puting beliung.. mengakupun kj buat bergelora dlm Umno. ni tambah lagi regina dap..torpado dtg.

      Delete
    9. Ni apo coghito moghoyan pakcik ni maghi ngangkek & bodek tun dokek blog ni ...
      baik tulih sajo surat, hantar kek ghumah dio ...

      Nanti eden kaghang surat cinto dokek awek eden, tulih kek sini ... bongang pulak oghang nanti ...

      Delete
    10. Anonymous June 22, 2013 at 12:39 AM
      Ni apo coghito moghoyan pakcik ni maghi ngangkek & bodek tun dokek blog ni ...
      baik tulih sajo surat, hantar kek ghumah dio ...

      Othaman Ahmad @ 'Dak Semondo kek Rembau (Kg Mentuo sei di Lubok Cino)
      Bukan apo-apo... Jang oiiii...! Sajo jo....nak botulkan pepsi ko (eh kesitu pulak) persepsi oghang kek Tun Mahathir yg dah banyak jasonyo kek kito oghang Melayu. Wa kari masin? Haittt........Ohayo Gozaimas, domo arigato. Sayonara! (Lagi-lagi tersasul...cakap Jopun lak,,,,!).

      Delete
  10. NAK KE KERAJAAN HIDUPKAN ISA...? KERAJAAN TAKKAN BERANI PUNYER.....NANTI CINABENG MARAH....HAHAHAHAHA.....HARKKKKK PTUIHHHHH!!!! HABIS SEMUA BENDA NAK DISALAHKAN POLIS.....HABIS SAPA PULAK YANG 100% BETUL...? CILAKAK LU NUAR!!! CILAKAK LU OMAR ONG!!! CILAKAK LU CINABENG!!!

    ReplyDelete
  11. Mentor ah jib gor Tundun bodohwi peminat tegar puki cinabeng

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni mesti geng kak bedah ...

      Delete
  12. Orang kata siapa kena nasik kangkang akan menjadi dungu dalam perbuatan sehariannya.Betul ke?

    ReplyDelete
  13. Dah mansuh sampai kiamat pun tak kan dapat hidupkan semula. Najib dah buat silap besar ikutkan cadangan punahsihatnya yang jadi gunting dalam lipatan. Terlahu nak mengambil hati kaum-kaum yang dari awal lagi sudah nampak tak akan menyokong BN.

    ReplyDelete
  14. BN berkuas dimalaysia, taoi takut untuk bertindak, walaupon berkuasa.

    Macaai dan sh chai nya pon sama, cuma berani dialam maya saja, dialam nyata semua menikusssss...

    ReplyDelete
  15. 24thn madey mata terbelalak pasai tak dpt juai san miquel kat kelantan tapi dpt buka kilang san miquel kat kedah orait jugak lps juai kuin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei mak kau punya puki, kilang carlsberg dan guiness kat shah alam tu tutup la dulu, kerajaan negeri selangor kan korang punya pukimak? Apa punya pukimak la korang ni? Asyik menipu orangje, lagi best ada gak pukimak yang boleh percaya.

      Delete
    2. Wei mak kau punya puki, kilang carlsberg dan guiness kat shah alam tu tutup la dulu, kerajaan negeri selangor kan korang punya pukimak? Apa punya pukimak la korang ni? Asyik menipu orangje, lagi best ada gak pukimak yang boleh percaya.

      ------------------------------

      Apa pon hujjah kau, aku tetap suka bn perintah malaysia. Sebab bn lah semua kilang yang engkau sebut itu muncul dan kekal di malaysia.....tahniah BN!

      Delete
    3. Apa pon hujjah kau, aku tetap suka bn perintah Malaysia. Sebab bn lah kilang yang engkau sebut itu muncul dan kekal di Malaysia.....tahniah BN!________________________________________________________________ apa nak buat... dah si kafir lakhanat ikat tangan ustaz2 Pas Kelantan kopiah putih surgha.....tahniah PAS!

      Delete
    4. yg pasti san miguel semua org dah tau.. tak kan org yg bawak citer ni tak faham lagi. Berapa kali org nak terang..bebal betul. patutla org pakatan mudah ditipu.

      Sudah lah bawak kisah san miguel tu. nampak betul tahap iq hang..

      Delete
  16. Dah pemimpin dan kerajaan BN Umno tak boleh harap terpaksalah rakyat bangun berusaha sendiri memboikot Cinabeng.Kerajaan Najib sudah pasti tidak setuju dgn tindakan ini namun apabila Cina semakin biadab dan bongkak orang Melayu tiada pilihan lain.Teruskan Jihad boikot ekonomi Cinabeng..utamakan barangan Islam Melayu Bumiputra...tolong sesangat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong dgn punuh jiwa dan raga. I whole-heartedly support such spirit.

      Delete
  17. MAHUKAH KITA LIHAT INI BERLAKU?

    Ingat....!Saya.....Atas! (Jgn lwn saya … klu lwn, saya akan …)
    Ikat......Seksa....Anda (Anda nak tahu kenapa? Sbb saya …)
    Ingin.....Sekat....Anda (dpd menewaskan saya … jgn ingkar)
    Ingkar....Saya.....Ajar (… kalau ada harta atau tanah anda ..)
    Ingin.....Saya.....Ambil (jgn cuba halang, dan jgn inkar ...)
    Ingkar....Siap.....Awak (kenapa tak sokong saya …)
    Itu.......Salah....Awak (kalau nk lwn juga …)
    Itu.......Susah....Apa (kerah semua polis …)
    Ikat......Semua....Angkut (tlng beritahu yg lain …)
    Ini.......Suatu....Amaran (jgn tanya kenapa …)
    Ikut......Suka.....Aku....(aku yg perintah …)
    ISTIMEWA..SUNGGUH..AKU ….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh belah ...!

      Delete

    2. Itu ………………Siapa ………..Awak? (BN ? PR? RBA?)
      Ingat …………..Siapa ………..Aku? ( Islam? Kafir? Munafiq?)
      Ini ……………….Seteru ……..Anda? (aku tak mahu bermusuh …)
      Insaf ……………Semua …….Abang (lwn kekejaman …)
      Ingat …………..Semua …….Adik (hapus penindasan …)
      Ini ……………….Seruan ……Aku (untuk semua …)
      Ingin ……………Saya ……….Ajak (menegakkan keadilan …)
      Ikut ……………..Sebelah ….Aku (tanpa benci atau prasangka …)
      Ini ……………….Sebagai ….Amalan (jihad menentang kebatilan …)
      Ingin ……………Semua …..Ambil (iktibar & pengajaran …)
      Islam …………..Sebagai …Agama (ajaran kebenaran … )
      Insan ………….Sembah …Allah (dgn penuh ikhlas dan redha …)
      InnsyaAllah…Selamat …Akhirat (dari Jahannam & … mendpt nikmat Jannah..)


      Delete
  18. Anak papa pengkhianat tiada jati diri apabila dia rela "makan aiskrim" hanya untuk lulus peperiksaan. Mungkin dia pun rela khianati negara, bangsa dan agama utk kepentingan diri dan keluarga.

    ReplyDelete
  19. saya menyokong penuh supaya sekolah vernakular ditutup dan boikot barangan cina. TAPI ia haruslah dilakukan atas nama BN. Biasiswa dan pinjaman pendidikan serta kemudahan2 hospital juga HANYA diberikan kepada melayu. Saya yakin PRU14 pasti BN mampu menang 2/3.

    ReplyDelete
  20. yang bodoh sapa?ah jib gor~tak perlu cari kesalahan orang lain.kalau pembangkang tuntut itu memang kerja dia.yg kita pi ikut sapa suruh?sudah2 lah ah jib gor,sekarang kamu pun pening nak ngadap krenah pembangkang y tak pernah habis.itulah pasal org tua ada kata buat baik berpada ah jib gor.

    ReplyDelete
  21. AH JIB GOR AH JIB GOR I LOVE PM I LOVE PM HAHAHAHA

    ReplyDelete
  22. ah jib,boleh tak upgradekan semua sek jenis keb,biar nampak first class sikit.kat situlah anak2 melayu miskin sederhana belajar.buatlah lobi2 kat sekolah cantik2,ala hoteel,supaya anak orang susah merasa duduk di sofa empuk dok dlm aircond sekejap.biarlah dia rasa sekolah tu dunia dia paling indah.ini juga dpt motivatekan diri dia anak3 melayu susah.fikirlah siang malam pasal nak bei segala kesenangan kpd anak melayu susah seperti ana2 org kaya merasa.hak kami rakyat miskin jgn dinafi.

    ReplyDelete
  23. Teringat saya senikata lagu Melayu (Lancang kuning) dendangan Eddy Silitongga yg popular pd tahun awal 70an, berbunyi... "KALAU NAKHODA, KALAU NAKHODA KURANGLAH FAHAM...HAI KURANGLAH FAHAM. ALAMATLAH KAPAL, ALAMAT KAPAL AKAN TENGGELAM". Lagu ini pula dirakamkan semula oleh penyanyi Jamal Abdullah. Tak sedar menitis air mata ku berlinang di pipi mengenang nasib UMNO & generasi Anak Melayu akan datang dek kebodohan & KEBENGAPAN pimpinan yg ada sekarang.

    BIJAK TAK BOLEH DIIKUT....BENGAP TAK BOLEH DIAJAR!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagu LANCANG KUNING itu menggambarkan apa yg mungkin akan berlaku, tapi lagu Pop Yeye 60an “TAK MENGAPA” menceritakan apa yg telah berlaku:

      Alangkah sedihnya …partiku …
      Duka meliputi UMNOku …
      Si racist di parti …
      Sudah kencingkan aku …
      Tapi tetap kutunggu …

      Kau pangkah DAP geng kamu ..
      Partiku pun parah PRU …
      Namun tetap ku merayu padamu cinabeng ..
      Kembalilah padaku …

      Chorus:

      ……….Duhai cinabeng kurindu padamu …
      ……….Bukan kau niaya aku …
      ……….Partiku BARISAN laaahh ..

      Tapi tak mengapa …kucerita …
      Nanti tiba masa … ku dok rasa ..
      Betapa hebatnya … lagi luka kecewa ..
      Gagal dalam piliharaya …

      Delete
    2. Justeru.........selain Pakatan Rakyat, musuh dalaman wajib kita perang habis-habisan, dan mereka ini terdiri dari 'Level Four Boys', Inner Circle (tuan-tuan punasihat) yg berfahaman Melayu Liberal/Baru cetusan Anwar Ibrahim. Si Kalimullah & KJ berperanan penting dalam golongan ini. Merekalah punca Tun Dol menyeleweng dari Wawasan 2020 Tun Mahathir (konon menganggap wawasan Tun Mahathir ketinggalan zaman). Barah ini semakin menular ke era Najib hingga habis kekayaan negara dijual mereka kepada orang asing.

      Saya akan selongkar demi Agama, Bangsa & Negara.

      Delete
  24. Hingga ke hari ini saya tertanya-tanya apa rasionalnya 2 syarikat gergasi perladangan Sime Darby & Golden Hope bergabung. Yang pastinya kedua-dua hampir pupus dan kerugian besar setelah bergabung.

    Kini ada ura-ura pula Sime Darby akan digabungkan dgn Felda. Pakai nampak Felda juga akan 'Fail Daaaa.....'.

    Dalam hal ini, saya tabik hormat dengan kepintaran Melayu Baru/Liberal Nazir Razak sekali lagi dalam menjahanamkan syarikat-syarikat korporat Kerajaan. Apa dia peduli, yang penting beratus juta masuk ke akaun banknya.

    Bukan fitnah atau tohmah, ini adalah laporan dalam Busines Times dan topik hangat dikalangan businessman. Macam si Kitol Jahanam yg menjual saham Telekom kpd sykt Spura Temasek Holdings. Kebanyakan orang Melayu, khususnya orang Bawahan tidak tahu kejadian songlap menyonglap ini. Johor Bahru tinggal satu-satunya bandaraya kosmopolitan yg masih dlm genggaman orang Melayu. Kini dengan wujudnya projek Iskandariah ilham Pak Lah dgn pelabur Spura, pakai nampak JB juga bakal terlepas seperti Spura, KL, Kota kinabalu, Kuching, Ipoh & Penang.

    Kita bukan Pak Angguk tak bertempat. Bila tak betul, kita sanggah tapi dgn hemah dan kritikan membina(constructive criticism). Berani kerana benar.

    Speaking WITHOUT PREJUDICE, FEAR OR FAVOUR.




    ReplyDelete
    Replies
    1. co dah nak bungkus..tu pun katanya dlm byk cina...jadi cari pasangan baru..felda byk duit.. tu la adik najib kata Melayu baru konon...bersaing...tak sedor diri dia bila pulak bersaing..laluan mudah buat projek..abgnya kat situ..nak bersaing apa..ambik je la projek..

      masih tak tau malu lagi..cina kui agaknya undi abg dia...tuiiiiioi

      Delete
  25. Matlamat Pakatan Rakyat sudah tentu utk mewujudkan satu mekanisme bergelar undang undang yg memberi mereka kekuasaan bertindak dan berfungsi seperti Kerajaan khususnya di Peringkat Parlimen.Pembangkang berhasrat mengurangkan seberapa byk kuasa kerajaan sebelummenggulingkan dgn mendapatkan kebenaran Dewan utk mengadakan Undi tidak Percaya kpd Perdana Menteri dan Kabinet yg ada.Coup de etat secara demokrasi adalah strategi terancang dan licik pembangkang utk merampas kuasa.

    ReplyDelete
  26. Dgn tahap IQ seperti ini, jika PR memerintah, apakah kementerian yang wajar bagi si budak mentah yg merepek meraban tak ubah seperti bapaknya Anugay. Inilah si anak Pendukung Islam Pluralisme yg pernah membuat kenyataan dalam gereja bahawa orang Melayu mesti diberi hak pilihan untuk menganut apapun agama yg difikir sesuai.

    Rasuah terjadi di kedua-dua pihak. Tapi penganjuran murtad dan penyelewangan aqidah banyak tercetus dari kalangan pemimpin Melayu Pahatan Rakyat. Yg ini pasti tiada maaf bagi mu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya...mcm tak takut kat Allah..ada pulak peguam Islam sokong..Melayu sokong. Hanya satu doakan anak mereka murtad. terbalikkan itu berlaku ke mereka..

      yakin mereka gembira...pasti gembira. jadi tak perlu bela di court...emak ayah daftar aje bantu anak murtad.

      Delete
  27. Apa kata kita melayu tunjuk suara melayu kt pm melaluiramai ramai dislike twitter pm fb pm dan segalanya berkaitan pm supaya pm sedar melayu mau pm sedar akan kekuatan bangsa sendiri . Tanpa bangsa sendiri siapa lah PM skrg ni kalau nk harapkan bangsa lain. Jadi kita just nak Pm lihat kalau bangsa sendiri membelakangkan Pm , rebah tersungkur nanti PM. Kita masih ada sekelumit harapan agar PM berubah tapi kena ada cara utk sedarkan PM melayu kita supaya tidak hanyut dgn penipuan cinabeng cauvinis dan melayu liberal haramjadah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih baik kita boikot waktu skrg dari waktu pru14 .. Boikot PM bukan sebab benci tapi nak suara kita sampai ke PM.. Kerana skrg jika PM sedar dia akan kembali ke perjuangan asal demi alif ba ta.. Dan bukan demi menjilat ba alif ba ya.. Ahahhaha

      Delete
  28. kesimpulan yg dapat dari komen2 di atas,musuh2 politik BN berada di dalam kerajaan dan luar kerajaan.Maka wujud tsunami vote oleh orang cina untuk phasa pertama.Phasa kedua akan tetap wujud tsunami vote di campurkan dgn pengundi baru 2.6 juta orang, maka kerusi parlimen PR,mungkin bertambah dan undi popular terus meningkat.Kerusi parlimen BN susut,tetapi masih menguasai putrajaya atas kesetian pengundi melayu yg di uji kesabarannya di PRU 12 dan PRU 13, serta masih memehak kpd BN.Kalau pengundi melayu meroyan di PRU 14....maka pemimpin Umno/BN kena ada pemimpin autra melayu dari segi rupa dan ketegasannya,faham akan pengisian perlembagaan negara dan di realisasi dgn baik,di sokong oleh ngo jati dan perkasa di bantu dan di angkat serta di perkuat, parti kompenan BN yg lain, maka akan di jadikan wadah perjuangan pengundi rakyat malaysia utk PRU14.Perlu ada kebijakkan yg luarbiasa pada pemimpin parti kompenan BN dan menolak mana2 pimpinan yg ada agenda kepentingan diri sehingga merosakkan perjuangan parti keseluruhannya.Maka parti umno akan menjadi tunggak penentu,nasib masa depan politik BN akan datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab itu saya cadangkan mari kita melayu ramai ramai yg setia dgn UMno dan BN ni mulakan tunjuk perasaan boikot kpd PM sekarang utk mengelak kejatuhan kerajaan Melayu pada pru14 ..Bukan membenci cuma nak PM buka mata bahawa jgn sesekali lupakan bangsa dan agama.. Jgn sesekali menyembah bangsa lain yg terkenal dgn sikap chauvinismnya. Mulakan dgn memboikot twitter PM fb PM dan sebagainya utk sampaikan suara kita sebab org sekelilin PM banyak melayu liberal cibai dan chauvinist bertopengkan melayu..

      Delete
    2. mcm mana nak buat tunjuk perasaan boikot pd PM tu..

      Delete
    3. 4.25 ni org pkr.

      Delete
  29. Memang benar, sekarang ini aktiviti yang dilindungi oleh kongsi gelap yang tentunya rapat dengan DAP, telah semakin maju dan berleluasa. Sesetengah tempat, kaunter ekor haram dah jadi macam kedai yang legal pula. Mesin judi memang bertambah disegenap ceruk. Urut "kaki" selalu terlajak keatas, "ayam" cina ke, vietnam ke, thai apatah lagi, semakin mudah terserempak. Sebabnya, "tokeh" yang membuka perniagaan ini, dah tak takut kena buang daerah, dah tak kena lokap lagi dah sekarang ini. Secara tak langsung, tindakan kerajaan "melatah" apabila dijolok pembangkang dengan menghapuskan undang-undang pencegahan, telah menguntungkan DAP serta memainkan peranan dalam meningkatkan aktiviti jenayah. Apalah kalau sekadar tangkapan secara kadangkala yang tak seberapa dibuat untuk melepaskan batuk ditangga!!! Orang kampung dah kata, you can't beat them, join them. Sama-sama cali makan maaa!!!

    ReplyDelete
  30. KAH...KAH...KAH....mamak bodoh ini cerita basi tahun 2011. KAlau mau tulis, tulislah isu-isu semasa. Barulah kita gembira nak komen....apadah? Ini bukan cili kasi taruk......ini pengarang lalok.

    ReplyDelete
  31. Kesian aku tengok pakatan yang tak boleh terima kenyataan
    kalah pru huhuhu

    berhimpun sana berlongok sini
    macam orang bodo..kesian

    orang bodo tak layak perintah negara walaupun jumlahnya lebih ramai dari orang cerdik...itulah hakikat.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous June 22, 2013 at 6:03 AM
      subuh, subuh , subuh , ......

      Othaman Ahmad:
      Waktu-waktu beginilah banyak ilham mendatan
      ------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Anonymous June 22, 2013 at 5:41 AM
      UMNO mampus .., susah apa, PAS ada ...

      Othaman Ahmad
      Kenapa tak mungkin......? Tapi bukan PAS Nik Aziz!
      ------------------------------------------------------------------------------------------------------
      AnonymousJune 22, 2013 at 5:55 AM
      Bukan ... dia dgn style pemikiran Melayu lama, dogmatic & orthodox ...
      Semua kata-kata Tun ... mcm hadis baginya ...

      Othaman Ahmad
      Tun Razak, Tun Dr Ismail, Tun Mahathir & me came from the same school of thought. We're firm on our principles, not orthodox, western educated but Malay fundamentalist!
      ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Anonymous June 22, 2013 at 6:36 AM
      Korang semua perasan tak, si othaman selalu letak 'ex son spura' di akhir penulisan dia? Apa yg dibanggakan sangat dgn Singapork tu, kita pun tak tahu ...

      Othaman Ahmad
      Agar Melayu di Msia insaf bahawa bekas anak Spura pun tahu menghargai & bangga jasa-jasa pemimpin hebat, Tun Dr. Mahathir Mohamed. Yg baik (walaupun dari Spura) kita ikuti, education di sana ketika dulu tak kalah dgn Harvard atau Oxford. Rasulullah SAW sendiri menganjur kita pergi ke China untuk menimba ilmu dalam hadithnya.








      .

      Delete
  32. Najib tidak mempunyai ciri2 kepimpinan gaya yg tersendiri… nak ikut cara Pak Lah, berlembut … dia tidak garang spt masa dia Pemuda dulu. Masa dia ketua Pemuda bukan main garang & lantang dgn Cina, sampai hampir ditangkap (di bawah ISA atau akta menghasut saya tak pasti). Tapi bila jadi PM, lain jadinya … bukan main lembut & bagi muka ke Cina. Bayangkan lah si kitol yg memang sudah lembut & lembik cair dgn Cina di zaman awal lagi, kalau jadi PM … ? Najib pula mcm tak tahu nak fikir & buat keputusan sendiri, asyik mengharapkan penasihat2. Dia anak bangsawan (sekarang jadi bangsawang), tidak dapat memahami hasrat orang2 Melayu bawahan, terutamanya oramg2 Melayu kampong. Kalau ada desakan dari kelompok Melayu urban, moden, liberal, … mungkin dia akan lebih faham …Kalau dibuat, undi ikhlas secara terbuka (tak boleh voting melalui internet, sbb orang2 kampung tidak dapat mengundi), saya percaya yg ramai akan menolak Najib.

    Persoalannya ialah campurtangan Tun M … Dia sudah bersara … walau pun dia mantan PM, dia tak bolehlah nak ganggu keputusan UMNO. Kita tetap menghormati dia dlm banyak hal, tetapi dlm hal memilih pucuk kepimpinan UMNO ini, saya rasa pandangan dia untuk terus mengekalkan Najib, elok kita tolak ketepi dahulu … Alasan takutkan UMNO berpecah itu, bukanlah alasan yg kuat sangat. Dengan mengadakan pertandingan, ianya adalah lebih adil kerana, Najib masih lagi boleh bertanding, bukannya dia nak disingkir begitu shj. Kalau dia masih mampu mendapat sokongan majority dari segenap lapisan UMNO, kita terimalah juga dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang kuat lah alasan Tun M tu, kalau diadakan pertandingan jawatan tertinggi UMNO ia boleh menyebabkan UMNO berpecah seperti pengalaman masa Tun M ditentang oleh Kuli dulu,lebih-lebih sekarang dizaman internet ini terlalu banyak parasit yang berkeliaran.... Bro sebenar nya Najib pun tidak kisah kalau ada calun yang mahu menentangnya... tetapi didalam UMNO sekarang ini adakah ada calun yang sesuai untuk menentangnya??? kalau ada siapa???... Kuli?... kalau Kuli kita sudah tahu apa kah jawapannya nanti...

      Delete
    2. Muhiyudin kan ada?

      Delete
    3. Amat setuju jangan ada pertandingan jawatan tinggi UMNO....jangan bertanding, cuma Najib turun dan serahkan jawatan presiden kepada Mahyuddin dan Zahid Hamidi ganti jadi Timbalan Presiden. Di peringkat Naib Presiden pula, kekalkan Safie Afdal dan pertandingkan dua kerusi Zahid Hamidi dan Hishamudin. Ini yang terbaik untuk survival UMNO. Rasa-rasa nya yakin boleh melihat satu perubahanan untuk memenangi PRU14.

      Delete
    4. kalu zahid jadi timbalan, apehal pulak nak pertanding zahid dgn hisham pulak ?

      Delete
    5. dah pening lah tu ... punasihat !!!

      Delete
    6. Rasanya bukan Zahid, tapi Ali Rustam kot ... tapi mcm mana nama dia tercicir? Begitulah adatnya orang yg kalah ... berjuang mcm mana pun kalu kalah orang dah tak pandang dah ... samalah nasibnya fuad gergasi kat Johor tu ... Yg menang pun orang tak pandang ... kesiaann Noh ...

      Delete
    7. Yg ini lagi pening:

      Najib nak amik kj, kalu nak sokong najib & tolak kj tak jadi …
      Nak tolak kj, kena tolak najib dulu … nak tolak najib bermakna tolak tun , tak mahu tolak tun kena amik najib, nak amik najib kena amik kj, nak amik kj, kena tolak tun, tolak tun maknanya tolak najib, tolak najib maknanya tolak kj , tak mahu tolak kj, jangan tolak najib, tak tolak najib, maknanya ikut tun, ikut tun tak boleh amik kj, najib nak amik kj, maknanya najib tolak tun, najib tolak tun tapi tun nak amik najib …?????? Peniiiinnng …

      Delete
    8. Nak bagi tak pening, singkirkan ketiga-tiganya sekali ...

      Delete

    9. Habis, anak Tun ...?

      Delete
    10. Sekali harung ... senang sikit nak atur ...

      Delete
    11. Sorry beb.......si Kitol Jamban tak boleh masuk dalam buku, terlalu membahayakan. Akan saya huraikan sikit demi sedikit siapa dia & kenapa dia harus dinyahkan dari UMNO. Dia nie opportunis dan tali barut pemerintah Spura. Orang businessman & warga Spore semua tahu. Asalnya nak pikat Nurul anak Anwar, tapi bila Anwar tak dapat jadi PM, dia beralih pulak kat anak Tun Dol. Dari situ bermulalah episode JR Malaysia.........jeng...jeng...jeng...!!! Bersambung kemudian...........

      Delete


    12. Hoi ... RBA ... ko nak bagi mampos UMNO ???

      Delete

    13. UMNO mampus .., susah apa, PAS ada ...

      Delete

    14. 5:32am

      Ini mesti terpengaruh dgn karya fitnah journalist politik ... Yahaya Ismail ... bunyi cerita pun sama saja ...

      Delete

    15. Bukan ... dia dgn style pemikiran Melayu lama, dogmatic & orthodox ...
      Semua kata-kata Tun ... mcm hadis baginya ...

      Delete

    16. Hadis tu ada 3 jenis

      Shahih (benar) .....
      Dha'if (lemah) .....
      Maudhu'k (palsu) .....

      Kena pandai2 pilih ......

      Delete
    17. subuh, subuh , subuh , ......

      Delete
    18. Korang semua perasan tak, si othaman selalu letak 'ex son spura' di akhir penulisan dia?

      Apa yg dibanggakan sangat dgn Singapork tu, kita pun tak tahu ...

      Lagi satu, dia mcm tau sangat pasal KJ & Spore ... kita pun tahu KJ pernah belajar di situ masa sekolah dulu ...

      Aku dok terfikir jugak ... dlm dunia ni mcm2 boleh jadi ... teringat zaman Nazi-Yahudi ... gestapo ... KGB ... FBI ....

      Entahlah ... spura ... spore ... spyuare ...

      Delete
    19. pembetulan:

      bukan spyuare ... aspyuare ... tak tak ...

      u are a spy ..

      Delete

    20. oh ya aku pun ada mcm pernah baca ...

      ... lihat Spore ....

      ... cuba kita ambil cth Spore ...

      .... walau pun Spura sebuah pulau kecil ...

      ... son of Spura ... mirip statement 'Ah Gor' ... brother of Chinese ... Chinapura???

      Spore-Israel ...

      Israel-Zionist ...

      Kuman, bakteria, microbes, virus Zionist ????????



      Delete
  33. Replies

    1. Kalau takut, tak sanggup tengok, adik jgn cari pasal kat sini ...
      Takut nanti, gambar adik keluar mcm tu jugak ...

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!