CILI KASI TARUK! SAMPAI BILA KITA KENA TUNDUK DENGAN PAKATAN HARAM?

Dengar baik-baik ya apa aku nak cakap ni wahai pembaca sekalian. Aku nak bagitau korang satu perkara yang sangat penting. Ini pasal kekuatan UMNO, harus diingat UMNO menang lebih besar kali ini berbanding pada tahun 2008.

Ini adalah hakikat dan tiada siapa pun boleh sangkal! UMNO menang 88 kerusi berbanding Pakatan yang menang 89 kerusi. Yang bangsat dan gagal adalah parti komponen dalam BN. MCA dan Gerakan adalah parti paling teruk kalah dalam PRU yang lepas ni.

Kalau tanya aku, elok saja MCA dan Gerakan dibubarkan! MIC pun boleh la, tak le hebat mana pun. Sabah dan Sarawak memang power! Makanya UMNO memang kuat dan UMNO menang dengan jayanya. Tetapi kenapa aku dan kengkawan aku menghentam War Room yang dinintangi oleh ALIES BUKAN LEVEL AKU ANOR, OMAR ONG, OSMAN RAZAK` dan lain-lain lagi.?

Sebabnya kalau mereka ni tak tunjuk pandai dan degil, makanya UMNO boleh menang lagi besar. Tapi sebab mereka ni jenis `PUNAISIHAT `dan CON`SULTAN yang pandai menipu akhirnya terbukti mereka gagal, bab nak mengampu Cina bagai na gila pun idea mereka juga.

Tapi aku bukan nak cerita bab itu sekarang. Aku nak cerita pasal keputusan yang sangat mengejutkan yang dibuat oleh PM pasal SPR, maaf la ya aku sangat sayangkan PM Najib. Aku cuma nak bertanya kenapa dibuat keputusan sebegini? Aku terpanggil nak tulis pasal ni sebab aku terbaca satu komen dalam blog aku, begini bunyinya:

Dah sampai macam ni orang komen, sakit hati juga aku baca, tapi nak buat macamana ini adalah komen individu yang sangat tidak puashati dengan keputusan-keuptusan yang dimabil sejak kebelakangan ini. Aku boleh diamkan saja, tapi disebabkan aku sayangkan PM Naib, mak aku terpaksa menyuarakan pendapat rakyat kat sini.

Persoalannya sekarang kenapa perlu kita tunduk pada semua permintaan Pakatan haram ni? Tidak cukupkah kita selama ini melayan mereka dengan segala macam kemahuan mereka? Ambiga mintak macam-macam untuk Pilihanraya, SPR bagi lepas tu dia tak puashati lagi, contohnya dakwat kekal mereka mintak pastu mereka juga kata dakwat tu tak betul!

Pakatan ni apa saja kita ikut kehendak mereka pastinya mereka tak akan puashati punya. Bila PM kata letakkan SPR dibawah Parlimen, maka mula pemimpin Pakatan kata memang sah SPR ni ada masalah. Seolah-olah pada pandangan mereka memang ada something wrong dengan SPR.

Apa yang pasti SPR adalah dibawah Yang Dipertuan Agong dan sebaik-baiknya jangalh diusik. Mereka disana bukan nak sokong mana-mana arti. Mereka hanya menjalankan tanggungjawab yang telah diamanahkan oleh Yang Dipertuan Agong.

Kenapa kita perlu tunduk pada kemahuan Anwar and the gang? Biar la mereka melalak yang pastinya kita jangan termakan hasutan mereka, kerana kalau diikut pun mereka tetap tidak berpuashati dan terus-terusan mencari isu yang kadang-kadang tu tak masuk akal.

Aku mahu PM Najib terus terajui negara tercinta ini tetapi PM wajib kena bersihkan Punaisihat dan Con'sultan yang memberi pandangan yang tak masuk akal dan merosakkan diri. Kami sayangkan PM, kami mahu PM look forward dan berhenti meratapi nasib kerana Cina tidak bersama.

Ini bukan Tsunami Cina tapi ini adalah kebangkitan Melayu Bumiputra yang mahu negara tersu kekal aman damai! Ayuh PM ku yang kusayangi, bangkitlah kamu dan kemudilah negara ini untuk menjadi negara maju menjelang 2020! Kami bersamamu.

Bantu mereka yang telah membantu kamu wahai PM yang kusayangi. Jangalah dilayan kaum yang tak sedar diri ni. Dengarlah rintihan kami yang mahukan perubahan. Kami mahu orang Melayu dan Bumiputra dibela. Sudah tiba masanya kita kena ada pendirian sendiri.

Biarlah SPR dibawah Tuanku Yang Dipertuan Agong!

Ikhlas,

House PK

181 Responses to "CILI KASI TARUK! SAMPAI BILA KITA KENA TUNDUK DENGAN PAKATAN HARAM?"

  1. Aku geram betol dengan Najib . Orang cina dah terang terang tolak BN , Najib masih mahu ambil hati orang cina .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu kita ingat Pak Lah lembik, tak sangka Najib 20 kali ganda lebih lembik dari Pak Lah. Apa ke jadah Najib masih beri penghormatan keterlaluan kpd Anwar?? Mungkin Najib masih ingat ketika Anwar jadi boss nya masa dia jadi Timbalan Ketua Pemuda Umno dan Anwar Ketua Pemuda?? Lupakan, tak payah lebih2 hormat kpd Anwar. Jadilah spt Pak Lah yg tak pernah hormat kpd Anwar...

      Delete
    2. Mohon kerajaan beri peruntukan kpd Sekolah-Sekolah Pondok dan Agama sebagaimana yg diberi kpd sekolah-sekolah cina. Antara sokongan yg diberi kpd BN diPRU13 baru-baru ni datangnya dari mereka yg terlibat dgn sekolah-sekolah pondok yg telah beralih arah kpd BN. Kebanyakan keadaan sekolah-sekolah pondok dari segi struktur bangunan, perpustakaan, penempatan pelajar, kantin dan lain-lain kemudahan tidaklah sebaik sekolah-sekolah cina. Harap mendapat perhatian.

      Delete

    3. Serba sedikit Perjalanan Dato' Seri Najib Tun Razak

      i. Perjalanan Najib sebagai Perdana Menteri akan tiba dipenghujung selewat-lewatnya pada pertengahan tahun 2014.
      ii. Gerakan bertubi-bertubi didalam UMNO sendiri akan mendesak Najib untuk melepaskan jawatan.
      iii. Punca gerakan ini bersuara adalah disebabkan kegagalan Kabinet yang dilantik beliau yang tidak menepati cita rasa orang Melayu
      iv. Kegagalan Najib didalam memertabatkan golongan Melayu serta tuntutan orang Melayu, membuatkan orang Melayu terutama UMNO memboikot program Najib
      v. Sikap berlembut serta mengutamakan kaum Cina akan membuat orang Melayu secara terangan membantah Najib.
      vi. Ketiada serasian diantara hala tuju serta perjuangan Najib dan Muhyiddin menjadi ketara.
      vii. Najib akan melepaskan jawatan diatas alasan 'ketidak tentuan kesihatan' dirinya.

      Delete
    4. Hahaahhahahhahhahaahhaaa......
      Najib dgn pendubor tak sama perjalanan hidup mrk....
      Dulu pkr parti paling kuat dan paling agung yg aku sertai....
      Skrg sebijik mcm mata pendubor menjeling lubang taik...
      Makin lama makin melingkup dan makin tersungkur dgn 2 team yg berbeza...
      Satu team yb jamban....satu team isteri 'dayus'...
      Pendubor tersepit antara 2 kekasih hatinya....
      Woi...lu org ingat rakyat tak tahu ker??????

      Delete
    5. wei Parpu ko tak payah lah nak bela najib, mulut orang tak boleh ditutup..rakyat dah tunjuk kebencian...suruh Najib blah sebelum dia diblahkan oleh orang2 melayu.

      Delete
    6. Haiya olekjektif tite sebagai lakyat 1 malishia huh mesti jilat jubor cina untuk teluih hidup.

      -Ah Jib Gor-

      Delete
    7. MMG najib Bukan PM malaysia..dia hanya Pak Turut mcm Paklah..Mahthir PM malaysia..yg berkuasa. Zahid menteri dalam negeri yg mengawal stafnya.

      Najib dikawal cina

      Delete
    8. Sedar Jgn X Sedar kita Melayu dah banyak berlembut. Orang MELAYU/BUMIPUTRA nak lihat yg kerajaan UMNO/BN sekarang berkerja kearah mengenang BUDI kpd golongan ini yg telah membantu BN memenangi PRU13. Golongan ini harus dberi prioriti dlm dasar2 negara. Apakah kerajaan akan terus melayan mereka yg telah mengkhianati BN semasa PRU 13.INGAT Jgn sampai golongan penyokong2 kuat yg terdiri dari BUMIPUTRA/MELAYU dpinggir. 5 tahun masa X lama PRU 14...... Kalau golongan ini menolak BN ........ BN akan berkubur. Tsunami CINA...menolak BN walaupun mereka telah dberi bermacam2 yg dminta mereka......Jgn mengharap kerana BN telah dTIPU oleh mereka PRU 12 dan PRU 13. Kalau sekali lagi kena TIPU...... BERKUBUR lah UMNO/BN.

      Delete
    9. Tuan,

      Ingin saya sampaikan sedikit luahan hati saya dan beberapa orang rakan tentang PM kita ini.
      Setelah begitu lama menyokong PM (sejak sebelum PRU12 dan PRU13 lagi), kini saya boleh katakan saya telah sampai ke tahap bosan dan meluat melihat tindak-tanduknya.
      Mengapa mesti dilayan setiap kehendak pembangkang?
      Mengapa mesti bertindak seolah-olahnya pihak pembangkang dimanja, dibelai dan diutamakan?
      Mengapa dilayan kerenah pembangkang berhubung dengan isu SPR?
      SPR telah berjaya menjalankan tanggungjawabnya dengan cemerlang. Pihak pembangkang akan hanya berpuas hati jika SPR diserahkan kepada mereka untuk dikendalikan sepenuhnya.
      PM sepatutnya mendengar rintihan dan pandangan daripada kami, rakyat marhaen yang meletakkannya ditampuk kuasa, kami yang menyayangi UMNO/BN, agama dan tanahair. Bukannya menari mengikut rentak dan irama yang dialunkan oleh pembangkang dan pengkhianat negara. Tunjukkanlah kejantanan bukannya kelemahan wahai PM.
      Adakah anda mendengar suara kami. saudara PM?
      Adakah anda belajar dari sejarah, saudara PM?

      Delete
    10. Harap Tun M dilantik menjadi menteri mentor kerana pemikiran Tun M mewakili pemikiran bangsa Melayu n Bumiputera keseluruhannya. Satu suara Tun M mewakili aspirasi jutaan Melayu n Bumiputera. Tempoh 5 tahun ini kita sama-sama melihat adakah Bumiputera diberi habuan ikan semata2 atau diberi pancing yg boleh mjana ekonomi jangka panjang hgga ke akhirnya. Kami yg mengundi BN menuntut kerajaan BN menetapkan sasaran 70% penguasaan ekonomi Melayu n BUmiputera sbb kami kaum majoriti di mana klu ekonomi kami lemah, x mustahil negara, bangsa juga agama akan tergadai kpd pihak asing.

      Delete
    11. Sokong Anom 8:24: Tun M patut dilantik menjadi menteri mentor kerana pemikiran Tun M mewakili pemikiran kaum Mamak, Melayu n Bumiputera keseluruhannya.....

      Delete
    12. Alahai Najib, kau ni cukup2 lah nak mengemis sokongan cina. Najib lebih cenderung kepada kecinaan, anak dia pun belajar bahasa mandarin. Apa yang di banggakan sangat bahasa mandarin dan cina ini. Cina ini dah bertukar2 sistem falsafah. Dahulunya monarki, lepas itu tukar kepada komunis, lepas tu sekarang ikut fahaman liberal kapitalist.Nama pun dah bertukat dari Tan Ah Kok kepada Robert Tan lah, Rachel Tan, Micheal lah macam macam lagi. Bangsa ini tiada pegangan fundamental yang betul. Kita ada Islam dan Al Quran, iaitu fundamental yang betul 100% yang boleh dipakai selama-lamanya. So, UMNO kenalah berpegang kepada Al Quran. Dalam pemerintahan Najib, nampak Islam kurang diketengahkan. Berbeza dengan zaman Tun M dahulu, di mana UIA dibuka, dan macam macam lagi. UMNo di saran bersatu dengan PAS. Tidak usahlah nak ambil hati MCA dan Gerakan, ahli2 mereka ini bukan boleh dipercaya sangat. UMNO dan PAS bersatu, terpulang kepada MCA dan Gerakan mahu terima atau tidak. Islam adalah agama yang cintakan keamanan, keadilan dan tidak menghalang/mengambil hak bukan Islam. Bersatu lah dgn PAS dan tunjukkan kecantikkan dan konsistentnya Islam. Ini dengan mudah dapat mengalahkan DAP yang mendukung fahaman liberal kapitalist barat.

      Delete
  2. Sampai bila2 pun....hidup Anwar Ibrahim-- kaki peliwat,raja peliwat,bapa peliwat....liwat semua anak melayu.....bangsa bangsat.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berdoalah kita agar Najib dikembalikan kejantanannya spt ketika Mahathir memimpin Umno...
      Berdoalah juga kita semoga telur Najib yg dirampas dan disembunyikan Rosmah dikembalikan semula kepadanya.
      Pengikut Umno perlukan seorang lelaki utk memimpin Umno...

      Delete
    2. Berdoalah agar NAJIB DAPAT DIKETEPIKAN dalam pemilehan diPersidangan Agong nanti ,ahli-ahli UMNO perlu sedar tiada gunanya kita menyimpan kepimpinan yang bagini,sudahnya orang Melayu juga yang hanchor.

      Delete
    3. Simpan tak simpan...ko cina babi dap simpan pendubor jadi anjeng korang...korang dap makin kuat...pgayr makin lemah...
      Pas terkontang kanting disepak terajang maharaja lim dan pendubor!!!!?????

      Delete
    4. Cina bangsat. Perasuah . . Tumpang hidup tanah melayu . . Cina haram. .

      Delete
    5. najib patut dikuborkan sekarang, negara msia sekarang dibawah kangkang rosmah

      Delete
    6. setuju... najib memang patut dikuborkan. terlau beri muka kepada cha ya nun alif...

      Delete
    7. anon 6.52 am....yg patut d kuburkan ko bukan nyer najib,...ko duduk serumah dengan najib ke yg ko ckp rosmah control najib tu????????klu aku ckp pencacai2 pakatan harami bodoh ko x leh terima tp hakikat nyer pencacai2 pakatan harami mmg bodoh nak mapus.....

      Delete
  3. Temn sokong mike!!!dah tibe masenye najib dan kerajaan fokus gilebabi pd melayu/bumi!buang smye punahsihat2 yg kaki ampu..kaki tibai projek..kaki itu kaki ini...udoh2 le tu najib oi!!!jgn smpe kume smue pulok getik....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buangkan semua duri dlm daging demi kejayaan Agama, Bangsa dan Negara. Semua parasit perlu dkenal pasti dan dbersihkan dlm organisasi.

      Delete
  4. Najib bodoh takde telur, asik play safe pakai kondom aje. Bangang anak haram.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau takde telur tak payah pakai kondom bodo

      Delete
    2. Pendubor lagi bodoh....org lain henjut chinadoll tak ada la sampai kena rakam...bodo

      Delete
    3. Apala Anon ni 2 X 5....memangla Najib takde telur sebab dia "Jantan".

      Sebetulnya si Betina dan org pompuan yg ada telur sebab tu org pompuan tiap2 bulan period turun darah sebab 2 bijik kilang telur dalam badannya aktif. Kat sekolah tak belajar Sains ke?

      Sapa yg kata dia ada telur itu Betina namanya....pegi main jauh2!!!

      Delete
    4. Duduk atas stage dengan mic satu, lilin beribu, baru ada teloq... idup teloq idup teloq!!!!!

      Delete
    5. ► Warhhggg..Kah..Kah..Dalam Politik Najib kena ingat permainan secara selamat adalah permainan yang paling berbahaya.Sekali sekala bukak la kondom tu.Kasi pancut dalam terus baru sedap macam Stopa Spender.Im Coming....Arrrrghhhhh....PtuiiiiiHH...!!!!!

      Delete

  5. 'sampai bila kita kena tunduk pada pakatan haram'

    setakat ayat pukul rata macam ni
    gua pun boleh cakap

    lu tulislah apa dasar anwar yang diikut najib tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la lu malas nak baca semua nak hidang depan mata, macamana melayu nak maju ni? Takkan setiap kali tulis nak kasi detail, that is general knowledge u moron. Makan lagi kunyit anwar tu kan dah jadi bodoh. Mak bapak lu masih lu kenal lagi tak? Or lu nak PK kasi tau detail pasal siapa keturunan lu?

      Jadilah melayu bijak sikit, rajin la cari..patut le mudah kena bodoh, ilmu takde kosong

      Delete
    2. Iyalah lu betul

      Delete
  6. Kebodohnakmamposan Najib adalah setaraf dengan ketongongan Pak Lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar dgn n.ajis 2x5 taraf bodohnya...

      Delete
  7. Langkah yg pling baik adalh najib perlu undur diri..bro pk,najib mngelitkn umno bkn merakyatkn umno..

    ReplyDelete
  8. Najib suka hisap lendir puki cina dan kulop hancing cina, sebab tu suka sangat bagi muka pada cina mughollazoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar suka mantat chinadoll dan jantan gay...patutlah sial memanjang....bodoh melayu nie jadi anjeng penyalak cina mughollazah

      Delete
    2. lendir cinadoll memang best. tak pernah cuba rugi woh. fikir fikir pun boleh terangkat

      Delete
  9. Dengan selamba bodohnya Najib hanguskan berjuta ringgit duit rakyat bagi kat sekolah cina. Last2, cina tetap tolak Najib. Kalau banyak tu duit tu bagi ke sekolah agama, confirm Kelantan dah jatuh ke BN.

    Najib bangang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu anwar sumpah tak pernah mendubor dan memuki gerenti pr menang besar....

      Anwar pendubor

      Delete
  10. Tujuan SAMSENG-SAMSENG RASIS DAP/PKR yang semakin GANAS kebencian mereka terbalikkan bendera tercinta kita - juga untuk menghina lambang Islam di bendera kita, dan begitu benci orang Melayu kerana selalunya pengikut setia Islam, yang berkuasa kuat politik di bumi tercinta, pusaka nenek moyang berzaman Melayu dan Bumiputera lain ini! Dan juga bila menghina DYMM Agong dan Permaisuri sebagai penjaga daulat Islam. Ini adalah sebab kenapa UMNO/PERKASA dan parti Bumiputera lain, mesti jangan ditipu dalang dua muka durjana seperti Gerakan dan MCA untuk buat parti tunggal kononnya - geramnya!

    Bahagian Pertama:

    Sebenarnya DAP dan sekutu kuat penjajah Barat-Zionisnya, itu nak tipu kita, berpura-pura berlagak macam DAP masih Komunis, dan untuk menipu golongan Melayu bodoh PKR/DAP yang fikir mereka ini kononya "intellektual" sebab baca pasal Karl Marx, Lenin dll. DAP ini sebenarnya sekarang bukan lagi dikuasai pro-Komunis Cina tetapi pertubuhan penjajah Kristian Zionis yang amat merbahaya, untuk menjadikan Malaysia dan Indonesia, sebagai satu lagi Israel tetapi di Asia, sebab Singapura sudah terlalu kecil dan tak ada minyak-gas bertimbun macam di Malaysia, terutamanya di Malaysia Timur, dan juga Indonesia, untuk dikuasai!. Kemudian penjajah Barat-Zionis ini akan menawan tanah Islam lain di Selatan Thailand/Filipina, yang juga kaya dengan minyak-gas yang bertimbun.

    Pertubuhan Kristian Zionis ini sebenarnya adalah senjata politik yang amat merbahaya dipergunakan oleh CIA-US/MI5-UK/Peranchis/Jerman/Israel/EU-NATO (di Malaysia melalui DAP/PKR) untuk menjajah negara-negara atau tanah Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Jadi fahaman Kristian Zionis digunakan untuk cuba memecahbelahkan orang Islam termasuk dengan menubuhkan pejuang 'jihad' (yang sebenarnya diketuai bukan Islam Kristian Zionis, tetapi menyamar sebagai Islam untuk melagakan dan memperdayakan Shia-Sunni sampai berbunuh sesama sendiri atau dibunuh amat kejam pejuang 'jihad' pengganas bukan Islam itu, seperti di Libya, Syria dan Iraq), cuba mengkristiankan Melayu/Islam dan Bumiputera lain yang Islam atau bukan Islam seramai mungkin, dan menghasut kaum Kristian biasa dan bukan Islam lain, supaya membenci orang Islam (di Malaysia, dihasut membenci orang Melayu dan Bumiputera lain yang Islam termasuk di Malaysia Timur).

    MAKCIK Tempurung.

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN paling penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca)

    ReplyDelete
  11. Bahagian kedua:

    Dan ramai yang bukan Bumiputera PKR pula menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah sebab nak terus membodohkan penyokong Melayu/Islam PKR dan PAS, untuk menyembunyikan rahsia mereka ini sebagai Kristian Zionis. Sebab itulah saya juga syak sebabnya Theresa Kok contohnya sering ke Jerman di mana pertubuhan Kristian Zionis amat kuat (Passport Malaysia tak benarkan ke Israel).
    Lihatlah betapa bahayanya pertubuhan Kristian Zionis ini di:

    1. http://londonprogressivejournal.com/article/9/in-depth-christian-zionism, In Depth: Christian Zionism, by Ravender Singh Sembhy, Fri 11th Jan 2008:

    …The Christian Zionists’ theory seems to be that Islam is the false global religion of the Antichrist which is threatening Jewish and Christian life, along with Israeli expansionism, thus further delaying Christ’s return....

    2. http://www.elca.org/What-We-Believe/Social-Issues/Journal-of-Lutheran-Ethics/Issues/May-2005/Challenge-the-Implications-of-Christian-Zionism.aspx, Challenge the Implications of "Christian Zionism", Ann E. Hafften:

    …. [4] "Christian Zionism" as manifested in the programming of the Christian Broadcasting Network (cbn.com) and the Trinity Broadcasting Network (tbn.org)...is a movement with serious political and economic leverage that advocates Israel as a nation that reaches from the Mediterranean to the Jordan River or even the Euphrates; the transfer of Palestinians from the West Bank and Gaza to other Arab states….

    Israeli Ambassador Zalmon Shoval stated: The whole land between the Mediterranean Sea and the Jordan River is ours ... historically, morally, and by virtue of international law. We do not see ourselves as "occupiers;" of anyone else's country; there never having been a Palestinian or other sovereign state in what is now usually referred to as "the territories." Nor, is it illegal for Jewish people to live anywhere in the area. These are not Arab lands, the way the press routinely defines them.'".....

    MAKCIK Tempurung.

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN paling penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca)

    ReplyDelete
  12. Ahli UMNO wajib tolak Najib pada perhimpunan agong nanti. Suruh dia buat operation pasang telur dia balik, baru Najib boleh masuk UMNO semula.

    Najib pondan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli pkr wajib tolak anwar pendubor mula dari sekarang.Suruh dia bersumpah laknat dan operate kote nya ganti kote babi...lepas tu dia tidak kuat memuki dan mendubor lagi...gerenti pkr kuat semula.

      Anwar pendubor

      Delete
  13. Entah bila Najib akan umum untuk haramkan pekerja Bangla sebab Anuar berahi and the geng meroyan kononya orang bangla adalah pengundi hantu.

    Najib semakin kecut telor dan puak cinebeng semakin besar kepala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey lu benci orang Bangladesh sebab kebanyakan mereka Islamkan! Lu ingat kita bodohkah - sebab itu lu tak hentam pekerja asing lain bukan Islam termasuk GRO Cina PELACUR yang makin berlambak di P. Pinang dan Selangor bila DAP MENJAJAH!

      Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!Hidup PERKASA kerana tidak tunduk kepada angkara durjana pengkhianatan DAP/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis!

      MAKCIK Tempurung.

      (PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

      Delete
  14. Tengok muka Najib sama bencinya Melihat muka Pak Lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok muka anwar sama bencinya melihat muka lim babi dan n.ajis...

      Delete
    2. SAMA LA AKU PUN MELUAT TENGOK MUKA 2 EKOR NI..PELINGKUP BANGSA MELAYU..1 MALAYSIA KONON..PIRAHHH

      Delete
  15. dah banyak dh aku tulis artikel tentang pandangan dan komen aku pasal hal2 spt ini dan hantar dlm blog 1 malaysia najib ni. 150% aku yakin najib tak baca langsung tulisan aku. betul2 aku tengah hangin dgn najib ni. aku sokong bn, tp hati aku semakin sakit dgn pm ni. pm yg gila glamour dan populariti. itu pasal la mat sabu pernah pilih najib untuk berlakon filem 'NAJIB TRANSFORMER'...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEBAB TU AKU MALAS NAK LAYAN BLOK NAJIB TU..BUAT PENAT JA.. SAH NAJIB TAK BACA PUNYA..TAK SEMPAT BINI ADA SEBELAH.....PAHAM JE LA

      Delete
    2. Punyalah nak ambik hati cina sampai nama pun tonjolkan nama cina,..ah jib gor!
      macam bangang jer.....eh, boleh pulak berlakun bergendang cina !

      macam sial jer perdana menteri Malaysia yang sorang nih !
      Gulingkan Najib dalam pemilihan Umno nanti,....gantikan dengan Muhyidin yang lebih tebal kemelayuannya.

      Delete
  16. Entah lahhhh mungkin juga ounasihat Najib adalah orang-orang Anuar sebab itu banayak perkara luar jangka terjadi yang lebih tepat mengikut citarasa pembangkang

    ReplyDelete
  17. Amaran!repor polis!NGO buat demo,dah lali dengan Pembangkang sebab satu apa pun x diambil tindakan melalui saluran undang2.Dimana ketegasan kita,tgk s'pore,raayat Malaysia buat demo,terus diambil tindakan!
    Kalau macam ni Cacing bukan saja naik ke Mata,boleh buat U turn kat dlm lubang Hidung lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye betol..sokong2.. Cacing dh boleh bjoget2 kat mata, masuk ikut mata kiri kuar ikut mata kanan, bleh stunt dari mata kiri ke kanan.. Hahaha..kerajaan kartun, biar je suara 2, 3 kerat, kaum minoriti jd penentu kerjaan n hala tuju negara yg dipilih majoriti rakyat. Rakyat majoriti dikerakan n kaum / kumpulan minoriti disanjung dgn harapan pru 14 minoriti ni akan bg undi kat kerajaan..hahaha.. Kerajaan sgt sibuk nk puaskan hati pembangkang n penentang kerajaan tp mlongkangkan majoriti rakyat yg mberi undi kpd kerajaan yg memerintah. Persepsi lebih penting dpd realiti. Maknanya gosip n fitnah lebih bwibawa dpd fakta. Semua dh jadi kerajaan 69. Pemimpin pembangkang n kerajaan yg bkepentingan nk mperbodohkan rakyat sbb ingat rakyat bodoh sbb xde gelaran prof, dr., YB,.. Yg xde gelaran tu smuanya bodo-bodo belaka. AKu sokong Tun M jd PM semula.

      Delete
  18. Kalau zaman Mahathir dulu, dia batuk aje terus cina-cina palat tak jadi naik kepala. Itu belum lagi dia lempang parosak2 negara sampai masuk ke penjara ISA. Tapi si Najib, setakat kasi amaran demi amaran je. Sama2 pondan mcm sepupu dia.

    Muhyiddin Yassin patut take over jadi PM daripada Najib si pondan tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AKU SOKONG AMT SOKONG..BUANG SLOGAN 1 MALAYSIA

      Delete
    2. Kalau sungguh bagai dikata, ayuh gerakkan kempen Muhyidin for PM !!

      Delete
    3. KITA NAK PM YG TEGAS. BILA KITA MEMPERJUANGKAN MELAYU/ISLAM ITU LAH HAK KITA........ INI HAK KITA ......INI HAK KITA..... KITA BUKAN RASIS.

      Delete
  19. Jangan buat dosa kering dengan memaki hamun PM Najib.

    Kalau tak suka kita tukar di Perhimpunan nanti.

    Najib pun tahu dia akan "DILANGGAR'' diperhimpunan UMNO nanti.

    Najib sendiri telah membuat dan menunjukkan kita kearah itu.

    Selamat Berundur - Najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar dah sah gagal dan tipu cina...patut kita tolak...
      Dasar babi yg suka mendubor dan memuki sampai mati....ko punca rakyat tolak pr....

      Diminta pendubor berundur dgn hormat....ko sial yg bikin pr kalah...kalah sebab ko pendubor sial nak mampos!!!!!!

      UBAH PENDUBOR DAN PEMUKI...SIAL BEB...SIAL!!!!!

      Benci pendubor

      Delete
    2. PERHIMPUNAN UMNO PUN ADA BERANI KA NAK CAKAP..SEMUA URUT TELOR NAJIB

      Delete
    3. Hey anon 10:23, selagi ada DAP kit SIAL, GRO Cina PELACUR pun makin berlambak di P. Pinang dan Selangor tempat DAP-asal kaum pendatang, MENJAJAH!

      Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!Hidup PERKASA kerana tidak tunduk kepada angkara durjana pengkhianatan DAP/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis!

      Delete
  20. Pukimak la ahli umno semua..yg korang pg undi BN aritu buat apa?.mmg ahli umno ternyata bangang n bebal semua..skng Najib dh jd PM..ikut suka la nak buat apa?korang ahli bwahan ni duduk diam2 la..nnt NAJIB bg BR1M lagi tahun ni...yg penting kami diatas ni masyyyukk..boleh enjoy dgn perempuan simpanan kami..yeeahhh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, lu main jubor mcm Anwar buat ape nak simpan perempuan? Layan toy boys sudehhhh...

      Delete
    2. Wa sokong bro, dia nak ita sokong al jubs main bontot, kepaa butoh pak dia, mati hiudp balik pun kami tak akan sokong si pemain belakang ni

      Delete
    3. Kami undi bn dulu sbb kami lbh cerdek dpd pembangkang

      Delete
    4. Hey anon 8:32, selagi ada DAP kit SIAL, GRO Cina PELACUR pun makin berlambak di P. Pinang dan Selangor tempat DAP-asal kaum pendatang, MENJAJAH!

      Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!Hidup PERKASA kerana tidak tunduk kepada angkara durjana pengkhianatan DAP/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis!

      Delete
    5. Aku undi umno bukan sebab najib, tapi sebab takde parti alternatif yang boleh diharapkan untuk membela melayu selain umno.

      Delete
  21. Aku tetap sokong najib, tanpa dia sebagai pm....6mei lalu BN dah jadi pembangkang....hampir pasti

    betapa seronoknya aku tengok peliwat tua tu terkebil kebil menyalahkan lampu padam.

    tahniah najib lu dah menang ibu segala pru

    wassalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Menang" kepala jubor kau bodoh. Pak Lah kuat tidoq pon boleh menang lagi banyak kerusi daripada Najib.

      Delete
    2. Aku sokong najib jugak sebab dia menang

      Delete
    3. YA MEMANG NAJIB MENANG...MENANG SORAK..

      Delete
    4. Sokongggg.
      Najib menang sorak jd PM
      (Perdana Menteri)
      Anwar menang sorak jd PM gak
      (Puki Mak)

      Delete
  22. Anuwar dah kehilangan modal untuk menggerakkan orang ramai untuk Malaysia Spring Kote Itik. Satu jalan saja tinggal untuk Anuwar menggerakkan Kote Spring Malaysia iaitu dengan cara Anuwar di tangkap. Anuwar tunggu dianya di tangkap.

    Mengikut undang undang Anuwar patut di tangkap tapi Polis buat tak tahu. Itu yang Anuwar bengang. Buat masa ini penyokong tegar jubor taik sedang mencabar, menggalak Polis menangkap Anuwar. Satu tindakan yang bijak oleh KDN untuk tidak menangkap Anuwar untuk satu kesalahan ciput yang akan di politikkan. Biar dia meroyan royan mengapa tidak di tangkap.

    Anuwar, kalau kau nak kena tangkap buat lah satu kesalahan yang besar yang jelas kotor dan jenayah dari segi undang undang baru lah Polis ada selera untuk tangkap lu. Setakat kesalahan macam Adam Adli tak da kelas lah itu budak ingusan suruhan kau. Kau mesti mau buat satu kesalahan besar yang sampai semua rakyat tak boleh maafkan baru lah Polis boleh tangkap kau.

    Sekarang meroyan lah engkau untuk di tangkap atas kesalahan setara Adam Adli untuk kau politikkan. Bukan semua perkara mudah untuk kau dapat. Perlu bersusah payah. Kalau berani buat kesalahan yang besar betul sampai rakyat pun benci. Barulah Polis ada selera tangkap kau.

    Selamat mencuba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..lawak la ko ni..x pasal2 aku ketawa..

      Delete
  23. Bodo apa pulak PK nih? Dah berapa kali bagitau... AL JUBURI MEMEGANG RAHSIA BESAR AHJIB NGOK (atau ahjib must go!)!

    Inilah natijahnya pemimpin dari keturunan BANGSATWAN! Hidup senang dari kicik! Bila besar tak tahu mcmana susahnya rakyat! Dengar denyut nadi pala hotak dia!

    Setuuuuuuuuuuuuu Meh-sia2!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar paling hebat...banyak mana pon rahsianya terbongkar...kakwan n norule tetap sayang...
      Walau sayang mana kakwan...norule dan red pork army dgn anwar....dia tetap pendubor dan pemuki bagi yg beragama di malaysia....

      Otak ku di blackout kan?!!

      Delete
    2. Kira si Jijah + norule sepakat dalam maksiat. setuju dgan karenah si suami anugerah tuhan/papa hebat. Penakut pon ada.

      Delete
  24. ADA ORANG FIKIR BILA DIA BODEK NAJIB, DIA DAH TOLONGLAH ! SEBENARNYA KALAU NAK TOLONG NAJIB KENA CABUT DURI RANJAU YANG MENGHALANG LALUAN DIA LEPAS TU TAK PAYAH PERKENAL DIRI. BIAR NAJIB TAK KENAL TAPI TUHAN TAU...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib nak tackle semua rakyat malaysia niat dan cara dia betul,
      hati lu mungkin belum ditawan lagi,

      itu pasal lu terasa disisihkan dipinggirkan sampaikan dengan cina pun nak berbanding banding
      ...merajuk macam makwe
      samalah dengan parpu harap perut je boyot hati ciput je nak pm manjakan lebih lebih apa punya jantan la

      gua hati kering dia nak bagi pada cina ,keling ,melayu, itu dia punya pasal lah

      gua undi bn sebab tak nak peliwat jadi pm itu je


      cp

      Delete
  25. KENAPA NAJIB TERLALU TAKUT SANGAT DENGAN ANUAR DAN KONCO KONCO DARI 2008 LAGI DEMO TAK HABIS HABIS RAKYAT SUDAH MUAK DENGAN CARA MEREKA ADA KAH KERAJAAN NAJIB MASIH TUNGGU KITA BOLIH LIHAT MASA ZAMAN TUN M TIADA INI SEMUA KERANA TUN M TEGAS DAN BERANI TANGGUNG JAWAB APA YG DIA BUAT TAPI NAJIB TERLALU BAGI MUKA KEPADA PEMBANGKANG DAN TAK BERANI BERSUARA HANYA DI SERAHKAN KEPADA KEMENTERIAN KDN SAJA MANA MUKING KDN BOLIH BERTINDAKAN SENDIRI KALAU TIADA SOKONGAN DARI PM DAN KAWAN YG LAIN JANGAN UNTUK JAGA UNDI SAJA DAN TAKUT KEPADA BANGSAT BANGSAT NI NAJIB KENA BUAT SESUATU RAKYAT AKAN MELIHAT KHAS NYA ORG MELAYU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu pr boleh terima pendubor dan pemuki sbg ketua anjeng penyalak mrk...
      Apa hal pulak kita tak dpt terima najib yg bersopan santun tu....

      Fikir2lah....

      Delete
    2. Sopab santun ngan cina jer tu adalah!!!!

      Peker2Lah...

      Delete
  26. Red pork army n macai2 anwar pendubor...
    Sila desak pendubor tu berhenti mendubor dan memuki...klu dia bagus mcm n.ajis....gerenti pr menang besar!!!!!
    Jgn pikul lagi bewak gay tua tu!!!!
    Dialah masalah besar pr sekarang...tanpa pendubor...gerenti pr boleh mng lbh 2/3 pru13....

    Aku malulah klu pm aku seorg pendubor tegar....malu..malu!!!!
    Aku bukan gay dan aku tolak gay jadi pm aku.....tak tahu korang..

    ReplyDelete
  27. Najib kata...orang melayu mudah di beli, orang cina payah sikit, sebaba tu najib beria ia nak ambik hati cina.

    ReplyDelete
  28. aku suka ah jib bor sbg pm. tapi terlampau menyampah pm bila selalu menyembah cina

    ReplyDelete
  29. Orang Umno dan BN tak perlu pun tunduk dgn Pakatan Rakyat PR kerana hanya dunia PR berlegar dlm lingkungan pengikut tengik dan mereka yg berjaya disesatkan oleh para dajal pakatan sahaja.Terang,nyata dan terbukti di seluruh dunia bahawa PR dipimpin oleh orang yg akhlaknya rosak teruk,akal fikiran dipandu oleh amarah,dendam,kemaruk kuasa dan hawa nafsu kejantinaan semata,samasekali tidak perlu bagi rakyat yg mahu berfikir dgn tenang,matang dan wajar utk memberi sokongan kpd pemimpin yg layak menghuni pusat pemulihan/hospital sakit jiwa.

    ReplyDelete
  30. Soal aku ... siapakah Perdana Menteri Malaysia sebenarnya ... Najib atau nwar berahi ....
    aku tidak yakin Najib adalah Perdana Menteri Malaysia ...
    Najib hanyalah pelaksana kepada dasar yang dibuat ... dia bukan pembuat dasar ... Dasar dibuat dan dibentangkan oleh Nwar Berahi semasa perhimpunan haram dan ceramah-ceramah yang dianjurkan oleh PKR.
    Najib mengambil dasar-dasar yang dibentangkan itu dan melaksanakannya dengan penuh kepatuhan.
    Aku ibaratkan Najib adalah pengurus sebuah syarikat... sebagai pengurus syarikat dia perlu patuh kepada arahan presiden syarikat.
    Semakin Najib melaksanakan dasar yang dibentangkan oleh Nwar Berahi ... maka semakin galaklah nwar berahi membuat perhimpunan haram dan ceramahnya ...
    Kenapa Najib melakukan semuanya ... kerana punah tak sihat yang ada dikelilingi Najib hanya copi paste edit apa sahaja yang nwar berahi momokan dalam ceramah ...
    Nwar Berahi seru ... hapuskan ISA ... penasihat copi paste dan edit ... bentang pada Najib ... Najib setuju ... ISA dihapuskan ...
    Nwar Berahi teriak ... dakwat kekal ... penasihat copi paste dan edit serta rancang macam mana nak kaut untung dari bisnes dakwat kekal ... bentang pada Najib ... Najib setuju ... dakwat kekal yang tak berapa nak kekal digunakan ...
    Dalam kempen PRU Nwar Berahi kata ... kita turunkan harga kereta sekiranya kita menang pru ... penasihat copi paste dan edit serta rancang macam mana nak kaut untung dari bisnes kereta ... bentang pada Najib ... Najib setuju ... harga kereta murah menjadi tawaran dalam pru ... digelakan sakan dek pemikir dan perancang strategi pkr ... kerana sebelum ni jenuh dok bincang harga kereta tak leh turun ...
    terbaru Nwar Berahi kata letak SPR bawah parlimen ... penasihat copi edit dan paste ... bentang pada najib ... najib setuju ...
    Aku tengok sekarang ini Najib dikelilingi oleh individu yang copi paste dan edit idea pembankang dan bentang kepada Najib ... dapat kat najib ... terhangguk-hangguk Najib setuju ...
    buat AnonymousJune 3, 2013 at 8:06 PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jauh beza kerajaan dengan sebuah syarikat
      lebih lagi malaysia yang mengamalkan sistem demokrasi. saudara perlu paham

      jika malaysia mengamalkan sistem diktator/komunis ala korea utara barulah keinginan saudara itu dapat dipenuhi

      jika sistem demokrasi inilah caranya


      Delete
    2. Konsep n pendekatan yg selalu diulang oleh Najib ialah, "Rakyat tak perlu tukar kerajaan jk nak ubah sesuatu". Maka dgn itu, semua desakan anwar diikuti oleh Najib tanpa mmikirkan kesannya kpd rakyat atau desakan itu sbenarnya hny nak mengumpan najib agar terjun ke gaung. Najib x perlu pikir, sama ada desakan anuwar itu adalah kehendak majoriti rakyat atau sekelompok individu yg ada kepentingan masing2. Tugas najib hny ikut desakan anuwar krn persepsi najib ialah desakan anuwar adalah kehendak majoriti rakyat. Najib telah termakan persepsi anuwar atau telah masuk perangkap anuwar. kerajaan Najib x perlu buat penyelidikan atau kajian ilmiah bg menentukan kehendak rakyat, memadai dgr apa yang dijerit oleh anuwar masa demonstrasi. Mudah jer kerja pemimpin n jentera kerajaan.

      Delete
  31. Situasi terkini ialah UMNO tiada pemimpin berkaliber n berwibawa mjadi punca kpda kekalutan n keributan. Tanpa pemimpin yg kuat sudah semestinya rakyat huru-hara. Pemimpin yg berwibawa lebih suka mnyepikan diri, manakala 'pemimpin' yg lemah berlagak memberi pandangan yg merugikan rakyat. Rakyat dpt mengenal dgn jelas pemimpin lemah yg vokal ini. Harap pemimpin yg bwibawa jgn terus sepi, tp bangkitlah mjadi wakil aspriasi rakyat. Muga Tuhan memberi hidayah n kekuatan n kberkatan kpda pemimpin yg benar2 ikhlas mempertahankan agama, bangsa n negara tcinta ini. Pelbagai isu yg x penting n relevan dibangkitkan akhir2 ini, bagi memesongkan tumpuan sebenar yg harus diberi oleh kerajaan kpd Bumiputera, iaitu mperkasakan ekonomi bumi. Jika dap ada rangkaian bisnes pasaraya yg meluas, knape pula umno x mampu. Umno memg x mampu, jd kami harap Perkasa / Jati dpt menubuhkan rangkaian pasaraya di seluruh negara, sbb di pasaraya dap skrg adalah sukar utk kami membeli barangan keperluan bumiputera / mrk x jual. Sebaliknya kami dikelirukan dgn barangan jenama spt bumiputera / halal tp sbenarnya keluaran dap. Harap Perkasa / Jati dpt mlaksanakan fardhu kifayah ini.

    ReplyDelete
  32. Najib hilang arah???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib terlalu kecewa sbb cina x sokong dia lps berjuta2 duit n prasarana dilambakkan kpd kaum itu. Jadi najib nk cuba strategi lautan biru cara lain spy kaum cina ni akhirnya sokong dia jge. Sokongan cina sgt penting bg beliau. Sokongan Bumiputera x bpe penting. Najib terlalu ingin diangkat sbg pemimpin pujaan kaum cina. Jgn lupa, kami rakyat bumiputera melihat n menilai setiap aspek lisan, tingkah laku n pemikiran pemimpin yg kami beri undi dulu. Kami akan buat penilaian semula n diterjemahkan dalam undi pru14 nt.

      Delete
    2. AKU SOKONG 10.17 KALAU NAJIB TAK BERUNDUR AKU AKAN PANGKAH BULAN MENGAMBANG..SENANG SIKIT HANTU2 NAK DATANG MENGUNDI..

      Delete
    3. Najib tidak hilang arah. Najib hanya kehilangan UNDI CINA sahaja!

      Ahjib Goat.

      Delete
    4. 10.37 aku sokong. Kalau dah ada hantu aku nak sertai Parti Sampai Pagi.

      Delete
  33. Selagi ada rosmah, selagi itu umno akan sial sampai pru 14.bila presiden umno sial..maka orang melayu akan celaka..ayuh buang sial dlm umno ni..kalu tak orang melayu akan celaka..
    Celaka punya umno...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey anon 10:15, selagi ada DAP kit SIAL, GRO Cina PELACUR pun makin berlambak di P. Pinang dan Selangor tempat DAP-asal kaum pendatang, MENJAJAH!

      Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!Hidup PERKASA kerana tidak tunduk kepada angkara durjana pengkhianatan DAP/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis!

      Delete
  34. selagi ada nuar berahi selagi itu pas akan sial.. ayuh buang sial dalam pas... CILAKO PUNYA PAS

    ReplyDelete
  35. JGM SIBUK NAK JAGA HATI KAFIRLAKNAT SAJA. HATI KAUM BUMIPUTERA YG TELAH MENGUNDI BN DGN MAJORITI JUGA AMATLAH PENTING DIJAGA. JGN BIARKAN KAUM BUMIPUTERA PULAK BERALIH ARAH. DAN TOLONGLAH JANGAN SETUJU DGN RANCANGAN MEREKA UNTUK BERGABUNG MENJADI STU PARTI DGN UMNO. JANGAN JUGA KERANA MEREKA UMNO BERPECAH. DH SAMPAI MASA KEPENTINGAN KAUM BUMIPUTERA DIBERI PERHATIAN UG SERIOUS.

    KEPADA PEMIMPIN MELAYU YG LAIN TOLONG BELLAH NASIB KAUM BUMIPUTERA DAN INSTITUSI RAJA TEMPAT KITA BERNAUNG. KAMI TIDAK MAU JADI MCM SINGAPURE. HIDUP MEREMPAT DI NEGARA SENDIRI.

    ReplyDelete
  36. Buat usul undi tidak percaya thdp Presiden semasa perhimpunan UMNO kelak.

    ReplyDelete
  37. adohhhh..... sakit hati yang lepas ISA dimansuhkan belum reda... sampai gampang gampang ni berani buat pehimpun gampang n bermacam macam. timbul pulak yang baru... biarlah SPR tu dibawah Yang Pertuan Agong... dah elok kan... nak ubah pulak.. taruk bawah parliment.. lain jadi ni.... eeh... sakit betul hati... cerdik tahap mana ni.. geng tolong stop agenda bodoh ni...

    ReplyDelete
  38. Wakil HINDRAF dah ada dalam Kerajaan...Najib iktiraf Hindraf....Wakil DJZ juga dah ada dalam Kerajaan...bila pula Najib nak lantik wakil PAS, PKR dan DAP dalam Kerajaan..bila lagi Najib nak ambil team Red Bean Army untuk jadi cybertrooper BN....

    ReplyDelete
  39. PK,

    Pada gua Dogs And Pigs Red Pig Army memang haramjadah ham ka chan.

    Melayu yang tumpang sekaki kutuk Najib mungkin Melayu Pakatan atau Melayu UMNO yang jiwa mereka telah terusik.

    Tapi gua kira lu ni dah jadi macam double agent atau triple agent.

    Pilihlah lu dari kumpulan yang mana.

    ReplyDelete
  40. Puak umno bn kenapa bodoh dgn red pork army....
    Mrk yg nak sgt najib berundur....penyamar nyata banyak..
    Jgn diperbodohkan oleh red pork army yg makan tidonya mghasut sesama melayu...

    Anwar gay tak mampu menang jangan kita ikut latah dan meroyan dgn blackout 505 nya....
    Bangsa melayu umno tak sebodoh anwar yg mudah melatah dan meroyan bila tak mampu jadi pm...mmg salah dia sendiri kenapa rakyat yg ada agama tolak gay jadi pm...
    Yang kita msh menang dan tak mampu menerima jumlah majoriti yg tidak spt dulu kena buka mata dan hati...
    Tak ada lagi menang tanpa bertanding dan menang 2/3 mcm lalu....skrg zaman dah berubah...dan kita perlu menyesuaikan diri dgn keadaan skrg...
    Kena buka mata dan hati...jangan jadi mcm anwar gay yg meroyan gagal jadi pm....
    Klu ada melayu umno dan disokong oleh red pork army mendesak najib step down....lantak diorang la....
    Bagi aku...4 tahun najib jadi pm tak memadai utk dia menilai sapa kwn sapa lawan...kelebihan dan kekurangan dia...
    Klu anwar pendubor msh diberi peluang oleh dap dan red pork army wlpun sah dia lgbt sejak 1998...kenapa najib yg jadi pm sejak 2009 tidak dpt diberi peluang....

    ReplyDelete
  41. BODOHNYA PENASIHAT PM. MASA PILIHANRAYA PARLIMEN DAH BUBAR. AHLI PARLIMEN TAK WUJUD LAGI. AGUNG DAN KERAJAAN TETAP ADA. KALAU DAH BUBAR PARLIMEN SPR SAPA NAK URUS SELIA MASA PILIHANRAYA? INI LAH NAMANYA NASIHAT BANGANG.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Anon! Jelas sekarang ketidakupayaan dan ketdakbolehan Najib mentadbir dan memegang jawatan tertinggi Kerajaan. Siapa Najib nak umum2 perkara ini kepada public begitu sahaja? Dah dibawa berbincang dengan SPR sendiri ke? Dah dibaca peruntukan undang2 ke? Buat kerja terburu2 gelojoh dan gopoh. Sama macam tindakan beliau memansuhkan ISA, EO dan RRA, tanpa kertas putih tanpa mesyuarat khas badan perundangan. Main sondol je! Sheer incompetence on Najib's part as PM. Highly unacceptable! Found to be wanting. Turunlah berundurlah demi agama bangsa dan negara.

      Delete
  42. Kalau kita nak tahu kemana arah tuju kerajaan Transformasi Ah Jib Gor kita cuma perlu tunggu Anwar Ibrahim timbul kan macam2 isu dan kemudiannya Ah Jib Gor akan melaksanakan nya.

    Saya dah mula suspect isu isu yang di timbul oleh Anwar adalah KPI baru untuk kerajaan Ah Jib Gor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kredibiliti Najib sebagai Perdana Menteri tercemar , sangat tersemar dengan kenyataan bahawa beliau ada membuat perjanjian sulit dengan Anwar tentang keputusan ppru13 lalu menangkalahnya mereka. Hairan sebenarnya, kenapa Najib senyap diam membisu tentang perkara ini. Menafikan tidak mengiyakan pon tidak. Apa cer sebenarnya ni? Patutke dan wajar ke dan waras ke seorang perdana menteri buat perjanjian yang sedemikian? Ingat mentadbir negara ni macam main pondok2 atau main police and thieves ke? Ke Najib ingat main galah panjang? Apa sebenarnya yang sedang berlaku didalam pentadbiran negara kita ye?

      Tak boleh ke orang kanan UMNO seperti DS Mustapa Mohamed/ Muhyidin/ Shahrir Samad/ hatta Tun M sendiri bancuh sikit Najib ni? Takde dah lagi orang tua tua didalam UMNO yg boleh cakap pada Najib? Mana perginya pendekar dan pahlawan Melayu didalam UMNO?

      Delete
  43. ► Aku rasa Najib dah tersepit dengan konsep 1Malaysia yang dialungkannya.Kalau berat ke arah Bumiputera nanti apa jadi pulak dengan konsep 1Malaysia yang dilaung-laungkannya.Nanti konsep 1Malaysia ni nampak macam cuma cakap-cakap TAIK je.

    ► Aku yakin dan percaya idea 1Malaysia ni bukan datang dari lubuk sanubari Najib.Ianya mungkin datang dari Punai-Punai Sihat yang sengaja mahu meletakkan Najib dalam keadaan serba salah sepeti hari ini.

    ► Maka terpaksalah Najib berterusan mengampu kaum-kaum lain secara berlebihan atas dasar semangat 1Malaysia kununnya.PtuiiiHHH..!!!

    ► Patut la Tun M dulu tak berapa gemar dengan konsep 1Malaysia ni.Sebabnya kita jer yang sibuk 1Malaysia tapi PUKIWAK BABI HANJENG tu masih terus dengan agenda BABI HANJENG mereka.Sekolah sarang komunis BABI HANJENG pun tak nak dimansuhkan.1Malaysia kepala butoh dia.

    ► Tapi Raja-raja Melayu dan keistimewaan Melayu semuanya nak dihapuskan kasi lenyap.Yang peliknya ada jugak Melayu macam Nurul Ijjah penghisap batang kepala kotey belakang pintu papan menyokong gerakan melenyapkan hak-hak orang Melayu.Ini kita panggil BABI HANJENG.PtuiiiHHH...!!!!

    ReplyDelete
  44. UMNO needs to change, i.e. Real Change back to Tun Mahathir's era. The current administration is already weak and poor and now with Najib's proposal to place SPR under the parliament, its getting even worst. Is'nt this is what Ambiga and gangs want?

    Knowing that Anwar Ibrahim and Lim Kit Siang are irresponsible nuisances and menace to the nation, yet Najib dare to risk and jeorpadize such idiotic idea.

    I can understand it is tricky to bring about change – it must be a delicate balancing act, but the fact is it must be done wisely. Otherwise, UMNO will disappear and become irrelevant as what Gerakan have become, and MCA & MIC too are on the verge of diminishing. It is as if, whatever voice from the people went to deft ears to Najib.

    I have always admired Tun Mahathir and his spirit and energy to do what is right best for the nation, the Malays and Islam. In that sense, I still firmly believe in the struggles of UMNO and cannot trust PKR or PAS will ever come close to ever being able to protect Malays and Islam from the position of strength.

    I am saddened when I see UMNO leaders who are weak yet arrogant, who choose to hang around despite clearly being a liability to the party’s struggles, UMNO being duped by unscrupulous members or advisor for their personal gains etc. It really breaks my heart because we know that UMNO can be much better ......…if only it choose to do so.

    The above outcry may sound harsh, but I love UMNO and the nation more than UMNO leaders. I hope Tun Mahathir will do something about it.

    Speaking WITHOUT PREJUDICE, FEAR OR FAVOUR.

    Othaman Ahmad
    UMNO Membership No: 00320553

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm with you En Othman...

      -Rakyat Kelantan -

      Delete
  45. ► Dulu masa zaman Pak Lah.Khairy Jamban siap boleh main-main dekat tingkat 4 macam playground.Pak Lah pulak boleh nyenyak tidor siap sempat sambar satu bini baru.Tapi BN memang jugak boleh bentuk kerajaan.Masa tu HINDRAF tengah macam SIAL.Pak Lah satu sen pun tak layan.

    ► Tapi yang peliknya kenapa Najib begitu FOKUS dan BERTUNGKUS LUMUS untuk meraih sokongan kaum Cina Pelampau ni.Apa yang membuat Najib begitu bermotivasi untuk meraih sokongan mereka?.Madu dan Susu yang kita beri tapi mereka membalas kita dengan TAIK BABI HANJENG..!!!!

    ► Ah Jib Gor telah dimandulkan dengan konsep 1Malaysia.Ketua Pemuda UMMNO langsung tak berguna satu sen pun untuk membela nasib orang Melayu.Sekarang tengah high masuk TV pagi petang siang malam gila glamour macam dulu-dulu.PtuiiiHHHH...!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib nak tackle semua rakyat malaysia niat dan cara dia betul,
      hati lu mungkin belum ditawan lagi,

      itu pasal lu terasa disisihkan dipinggirkan sampaikan dengan cina pun nak berbanding banding
      ...merengek macam makwe
      samalah dengan parpu harap perut je boyot hati ciput je, nak pm manjakan lebih lebih apa punya jantan la

      gua hati batu dia nak bagi pada cina ,keling ,melayu, itu dia punya pasal lah

      aku undi bn sebab tak nak peliwat jadi pm itu je

      Delete
    2. ► Ngko cerita Kepala Taik apa ni..!!!!Aku cerita ni bukan pasal kisah silam diri aku atau individu yang dipinggirkan la BAHLOL.Ini soal lagi besar.Ini Soal orang Bumiputera atau Melayu yang dipinggirkan selepas memberi sokongan yang ikhlas,tak berbelah bahagi dan padu kepada Ah Jib Gor.

      ► Kau bukan hati batu tapi kau kepala bodoh nak mampos keras macam taik batu.Sebab tu kau tak faham apa isunya dekat sini.Mangkok Ayon betul kau ni.

      ► Kau ingat ngko sorang je ke undi BN.PtuiiiHHH...!!!!!!

      Delete
  46. Saya ulangi.....................

    Saya amat khuatir ketuanan Melayu akan hanya jadi satu sejarah silam yang akan dikaburi masa dan arus liberalisme, jika pemimpin no. satu UMNO masih alpa serta lemah walaupun telah dikejutkan dengan ombak politik perkauman cina & fitnah anwar yang turut dibantu hartawan Cina, pihak gereja/evangelist dan Parti Sesat Pas.

    Barisan pemimpin UMNO dalam kabinet sekarang adalah antara yang paling lemah pernah ditemukan. Sebagai contoh, Hishamudin sepatutnya ditendang keluar kerana gagal berfungsi sewaktu jadi Menteri KDN, di mana imej dan maruah pasukan Polis telah dilanyak hingga lunyai oleh pembangkang tanpa apa-apa pembelaan yang munasabah dari Hishamudin. Malah 8 anggota keselamatan kita gugur kerana 'bad decisionnya'. Kini beliau berada pula di Kementerian Pertahanan – saya tak tahu apa yang si lembut ni dapat pertahankan sekiranya negara diserang. DYMM Yg Dipertuan Agung telah bertitah bahawa semua pihak harus akur dengan keputusan PRU 13. Ini bermakna jika mana-mana pihak berbuat demonstrasi/himpunan haram bagi menyangkal keputusan PRU 13 tanpa mengikut lunas-lunas perundangan negara, maka jelaslah pihak berkenaan telah MENDERHAKA kepada DYMM Yg Dipertuan Agung serta negara. Kini saya amat berminat untuk melihat apakah Kerajaan pimpinan PM Najib berani bertindak tegas menangkap pihak-pihak yang berterusan kurang ajar dan biadap menyanggah titah Baginda Sultan DYMM Yg Dipertuan Agung nanti.

    Selagi Najib dikelilingi tuan-tuan penasihat jahanam dan orang-orang Pak Lah, selagi itulah UMNO akan hilang kredibilitinya dan akhirnya hancurrrrrr.

    Semoga Tun Mahathir dapat membantu memperkasakan semula UMNO sebelum terlambat.

    "WITHOUT PREJUDICE, FEAR OR FAVOUR".

    Othaman Ahmad
    No. Ahli UMNO: 00320552

    ReplyDelete
  47. Najib tak perlu transformkan reformasi songsang Anwar & the gang. Reformasi asal dan tulen telah digariskan terlebih dahulu oleh ayahandanya, Allahyarham Tun Abdul Razak selepas peristiwa 13 Mei 1969 di mana Melayu ketika itu jauh ketinggalan walau kuasa ada di tangan pemerintahan Melayu (Tunku Abdul Rahman). Tun Razak tidak sempat menyempurnakan Dasar Ekonomi Baru (DEB/NEP). Penggantinya, Tun Hussein Onn tidak ada keupayaan untuk tansformasikan Reformasi Tun Razak. Hanya bila Tun Mahathir mengambil alih pemerintahan, barulah ianya dapat ditransformasikan. Hasilnya, Malaysia jadi contoh kepada Negara Ketiga dan negara-negara Islam, martabat melayu didaulatkan di sektor perindustrian, swasta maupun kerjaan, penerapan nilai-nilai Islam di pelbagai aspek seperti pentadbiran, insuransi, perbankan, imej keislaman pada mercu bangunan-bangunan (contoh putrajaya), pembinaan lebuhraya utara-selatan, pembinaan ribuan masjid/surau dan sekolah agama rakyat, ASB/ASN, kuota pribumi di universiti dan pengurusan di sektor swasta, dll.

    Hairan, kenapa Najib akur dgn kehendak puak Cina sedangkan mereka secara biadap tidak mempedulikan kebaikan serta kemurahan kerajaan BN/UMNO? Kami ahli UMNO tidak mahu Najib Ah Gor, tapi Najib Tun Abdul Razak yg berdarah keturunan Bugis.

    Bukankah Wawasan 2020 Tun Mahathir itu cukup baik untuk kita semua?

    Speaking "WITHOUT PREJUDICE, FEAR OR FAVOUR".

    Othaman Ahmad
    No. Ahli UMNO : 00320553

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pm adalah untuk rakyat malaysia tak kira ahli umno ke dap atau pas
      ds najib perlu adil kepada semua, maknanya selepas menang pru najib bukan lagi pemimpin bn tapi pemimpin negara,

      kita ada yb jika ada apa masalah cari yb, tak kira lah yb tu dari parti mana aku percaya mereka akan ambil pot masalah penduduk kawasan dia,
      contoh...berlaku masalah air tempat gua...yb nya azmin , kalau gua mengadu dijamin dia akan peduli walau gua ahli umno tegar,

      bila kita paham perkara ni maka tak timbul sapa tunduk pada sapa

      yang jadi bodoh rakyat malaysia sekarang ni semua benda nak dihalakan pada pm
      yb yang kita lantik tu untuk apa

      Delete
    2. Masa ngundi xnak DSN jd pm, tp bila dap kalah nk plak DSN jdk pm smua kaum kununnya. Klu tanpa sokongan kami yg mngundi pm, pm kalah, pemimpin ko mesti x pandang kami punye mcam kt penang tu, hipokrit...

      Delete
  48. Hoi !! melayu belacan, terai le petai jering dulu, baru mulut busuk, kentut busok.
    hati mau baik la , bongok , sah Melayu Bodoh, cakap tak melalui otak,...letak kat
    bontot je, hidang kat anuar, baru ada um !...wek wek, muntah kedarah......Taubat la !, mak babak kau dulu kata, dimana bumi dipijak, disitu langit dijunjong...
    U.M.N.O ni!, mak babak kau rang yang lahirkan, hingga kesenangan, kemewahan di
    kecapi melimpah ruah. dah makan , tido sebantal, jangan mimpi bukan bukan.......
    membenci, mencaci sesama bangsa.....kau rang nak Melayu hilang pelembagaan dlm
    Malaysia.....sah le, kau ni, barua pengampu anak haram jadah, cina nak mampus
    lagi cepat, lagi baik. menyusah kan mak babak je!............

    ReplyDelete
  49. UNDUR NAJIB UNDUR !!

    ReplyDelete
  50. PM seMESTINYA terima keputusan PRU13 seadanya. Semua dah tahu siapa sahabat dan musuh, termasuk musuh dalam selimut seperti akhbar STAR kepunyaan MCA tapi menyokong dasar DAP !!!

    PM seMESTINYA tinggalkan mereka yg tak lagi sokong BN and tumpukan kpd kehendak org Melayu, Islam dan mereka-mereka yg menyokong BN. Tak perlulah reserve jawatan menteri utk MCA !!! Lantik je professional PAS sebagai menteri di JPM ... ade berani ? ... tunjukkan BN benar-benar ikhlas kearah perpaduan org Melayu and Islam !!!

    Dan satu lagi, cukup-cukuplah isteri PM nak gesa jabatan kerajaan tubuhkan TASKA. Lebih baik menteri berkenaan yg cakap. Org dah naik muat bila isteri PM cakap seolah-olah dia ada kuasa. Memang dia ada kuasa ke ?

    Sy setuju jika PM letak jawatan macam tun lah ... accountability sebab kalah PRU13 dan kerusi BN kurang dari PRU12 ... jangan salahkan war room je ... yg buat keputusan pun perlu bertanggung jawap ... tak gitu ?

    TSMY berani ke ?
    atau nak tunggu pemilihan UMNO ?

    ALLAH KNOWS BEST.

    ReplyDelete
  51. Sekadar Pendapat Saja.

    Najib ni mudah sangat di tipu. Tengok masa penamaan calon. Sorang pun ketua2 parti cina MCA, Gerakan dan SUPP tidak menawarkan diri bertanding, alasan konon nak bantu kempen BN. Saya pada waktu itu dah terdetik di hati kecil, " mesti ada yang tak kena ni, adakah akan berlaku satu keajaiban pada PRU13 ni ".

    Akhirnya apa yang saya takuti pun berlaku. Rupa2nya mereka bertiga (Presiden parti MCA, Gerakan dan SUPP) sudah dapat mencium naluri dan tekat kaum mereka iaitu melalui slogan " Ini Kali Lah " mereka kaum cina bertekat mahu menumbangkan Umno. Nyaris2 Umno tumbang jika tidak pada saat2 akhir orang melayu tidak membuat keputusan yang bijak.

    Najib ditipu oleh ketiga2 orang kuat parti cina dalam BN. Najib diyakinkan oleh mereka bertiga bahawa sokongan kaum cina kepada BN semakin bertambah baik daripada PRU12. Tapi dengan syarat Najib melayan semua permintaan dan tuntutan kaum cina. Maka Najib pun pulun lah bagi itu bagi ini kepada kaum cina. Najib tertipu lagi dengan kehadiran diluar jangka sampai mencecah 60,000 orang cina dalam satu majlis BN untuk meraikan orang2 cina di Klang (jika tak silap). Pada majlis itu rata2 hadirin mengibarkan slogan We Luv PM. Najib senyum sampai ke telinga.

    Nampak tak betapa bijaknya pemimpin 3 parti cina ini mengajar kaum cina berlakon depan Najib. Dan Najib tak habis2 menyebut, " We Will Deliver " kerana yakin kaum cina dah benar2 kembali kepada BN.

    Tahu2 bila keputusan PRU13 diketahui, 90% undi kaum cina pergi kepada pembangkang malah jika DAP yang bertanding hanya tinggal sekor dua orang cina sahaja yang undi BN.

    Apa kah Najib rela ditipu lagi oleh kaum cina untuk kali yang seterusnya. Sedangkan kaum melayu, begitu ikhlas. Jika mereka tak suka BN, mereka tidak hadirkan diri dalam majlis BN. Hati naluri orang melayu boleh dibaca, jika mereka berada dalam majlis anjuran BN, dari air muka kita dah tahu, " mereka akan undi BN ".

    Hj Ariffin

    ReplyDelete
  52. SPR adalah dibawah Yang Dipertuan Agong. Mereka menjalankan tanggung jawab yang . telah diamanahkan oleh Yang Dipertuan Agong.

    DENGAN MELETAKKAN SPR DIBAWAH PARLIMEN, PERANAN YANG DIPERTUAN AGUNG DALAM NEGARA SEMAKIN TERHKIS DAN ITULAH YANG DIKEHENDAKI OLEH MUSUH2 NEGARA. MENGHAPUSKAN PERANAN YANG DIPERTUAN AGONG DAN AKHIRNYA MENGHAPUSKAN SYSTEM RAJA2.
    Najib is MAKING A BIG MISTAKE. Najib, kerana ingin menunjukkan 'ketulusan' kerajaan hingga tidak sedar tindakannya akan memudaratkan nasib bangsa. Kalau kita takut pada manusia, Allah akan serahkan nasib kita pada manusia tapi kalau kita takut hanya pada Allah, Allah akan melindungi kita dan memberi ganjaran atas usaha kita.

    Umat Islam perlukan pemimpin yang berani seperti Tun Dr Mahathir. How I wished kerajaan lantik Tun sebagai penasihat before it is too late. We are very dissapointed with Najib, we have lost our respect for him.

    Please PK, put pressure on Najib so that he will not carry this out.

    ReplyDelete
  53. Hikmah disebalik keputusan PRU13... Sekurang-kurangnya kita tahu mana BATU, mana PERMATA.... So Najib sedang menyediakan penapis untuk membuang BATU tak berguna tu,,

    ReplyDelete
  54. 1.siannnn kat najib!!dahla kena main dengan anuar brahimm kemudian kena buli dengan puak cina!!
    2.kemudian kena tarik telinga dengan rosmah pulakk!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rosmah? NKRA Najib Kerja Rosmah Arah?
      Kesyiannn...

      Tapi kena awas, banyak sangat jembalang Fuckatan kat sini. Kita nak tolong repair UMNO dan Najib, tapi depa ni nak hancurkan kita.

      Delete
    2. yo... bro hati2 ngan jembalang fuckatan komen di sini.

      Delete
  55. ► Cuba kita buat misal perbandingan antara SRJKC dengan Institusi Diraja dan Hak Keistimewaan Melayu.

    ► Institusi Diraja dan Hak Keistimewaan Orang Melayu boleh dicabar,dipijak,dihina dan diperlekehkan tanpa rasa ragu dan gentar oleh golongan TAIK BABI HANJENG ni.Kita orang Melayu diam melopong siap ada yang menyokong sekali kunun educated la.PtuiiiHHH...!!!

    ► Cuba kalau kita usik sikit SRJCK sarang komunis TAIK BABI HANJENG ni.Mau seluruh keturunan TAIK BABI HANJENG ni mengamuk-ngamok macam SETAN GILER defend pusat brainwash askar-askar Red Tube BABI HANJENG ni.Tapi setakat ni aku tengok banyak Melayu telor dia semua masuk dalam burit nak pertikaikan kewujudan SRJKC ni.Nanti Samseng Kit Siang kasi hantam takottt wooooo...PtuiiiHHH...!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang lu takut sangat dengan cina kenapa dia bukan kacau orang pun anwar,hadi adalah rakan dalam pakatan dua orang ni melayu

      lu ni ada penyakit neurosis agaknya

      Delete
  56. najib, sedarla sebelum terlambat...

    ReplyDelete
  57. DS Najib

    Sila ambil maklum. Sebelum PRU13 para blogger pro kerajaan banyak membantu kempen untuk memenangkan Umno. Malah para pelawat blog juga sama2 memainkan peranan membela Umno. Selapas keputusan PRU13 diumumkan, mereka ini lah juga yang tak putus2 memuji anda dan mengucap tahniah kepada anda. Bilangan mereka ramai.

    Saya yakin dan teramat yakin, para2 blogger dan pelawat2 blog berkenaan telah memberikan undi kepada Umno pada PRU13 yang lalu. Saya dan mereka tidak undi Umno kerana nak selamatkan BN atau kerana nak angkat anda jadi PM. Kami undi Umno kerana nak selamatkan kuasa politik melayu. Kami tak rela melayu hilang kuasa memerintah negara ini. Kami tak mahu Malaysia menjadi Singapore. Kami tak mahu DAP menguasai kerajaan secara halus. Ya, memang kami teramat yakin, andai kata PR berjaya membentuk kerajaan, pasti DAP lah yang akan menentukan halatuju kerajaan PR. Kami buka mata dan buka minda, kami kaji apa yang berlaku di Selangor dan Pulau Pinang selepas PRU12 (Perak berjaya diselamatkan oleh Umno).

    Di Selangor, memang MBnya melayu, memang wakil rakyat PR melayu ada dari PKR dan ada dari Pas. Mereka itu semua betul2 jadi kupang tembaga atau tunggul. Yang control kerajaan negeri Selangor adalah DAP. Kes Datok Hassan Ali, contoh yang dirujuk.

    Di Pulau Pinang, tak usah cakap lah. Wakil2 melayu dalam DUN, bukan tunggul lagi tapi tak ubah macam alas kaki saja. Melayu ditekan, melayu dihimpit .. berani kah wakil melayu dalam DUN melawan arahan Lim Guan Eng. Lim Guan Eng menjadi Maharaja Cina di Pulau Pinang

    Tetapi selepas anda membentuk barisan kabinet baru, kenapa orang2 yang sama yang telah mengundi Umno pada PRU13, kini tidak lagi senang dengan anda, tapi tidak dengan Umno. Pasti ada yang tak kena dengan anda wahai DS Najib. Mahasabah lah diri anda. Zaman wakil rakyat atau YB nak berlagak sombong dah berlalu.

    Wahai DS Najib

    Tolong lah tolong. Jaga kemuliaan institusi raja2 melayu. KDYMM Yang Dipertuan Agong dihina, apa tindakan anda ? Institusi2 yang sedia ada di naungi oleh raja2 melayu dan Yang Dipertuan Agong, jangan sekali2 diusik. Perbuatan anda meletakkan SPR dibawah kawalan parlimen, ini tindakan menghina mertabat serta maruah Yang Dipertuan Agong, kami tidak undi Umno untuk membolehkan anda memijak2 kedaulatan raja2 melayu. Bangsa melayu dihina oleh guru bangsa cina komunis, apa tindakan anda ? Tapi bila satu orang cikgu melayu dalam perhimpunan di sekolah beliau mengajar telah mengeluarkan nasihat yang mengingatkan kaum pendatang tentang untung nasib mereka dinegara ini, beliau dituduh rasis dan tindakan serta merta diambil.

    DS Najib

    Anda jangan hanya berani merotan bangsa sendiri, sedangkan bangsa lain (cina dan india) nak menjentik pun anda tak berani.

    DS Najib

    Jangan ingat melayu2 yang telah mengundi Umno pada PRU13 tidak tergamak mengkafankan Umno pada PRU14 sekiranya, Umno gagal menjaga hal2 berkenaan melayu dan raja2 melayu. Melayu hari ini dah banyak belajar daripada pengundi cina. Kalau pengundi cina boleh berpakat secara diam2 untuk memenangkan DAP, bukan mustahil pengundi melayu boleh memenangkan Pas asalkan Pas bersedia berpisah daripada DAP.

    DS Najib

    Anda jangan buat keputusan sorang2. Minta pendapat serta pandangan ahli MKT Umno sebelum buat sesuatu keputusan. Ahli2 MKT Umno pula, jika cadangan Najib tidak menguntungkan melayu, jangan takut untuk mengatakan " TIDAAAKKKK ". Parti Tunggal sebagai contoh, terbela kah nasib dan masa depan bangsa melayu jika ianya dilaksanakan ???????

    DS Najib

    Janji kami kepada anda hanya satu. " Anda Jaga Melayu, Melayu Pasti Akan Jaga Anda ".

    Hj Ariffin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat setuju dengan komen Hj Ariffin....jangan berani merotan bangsa sendiri tapi dengan Cina nak jentik pun takut...mesej ini bukan saja untuk Najib tapi juga untuk penguat kuasa undang2 termasuk unit 'amal' dalam PAS sekali. Jangan hanya berani dengan bangsa sendiri.

      Delete
  58. Kerajaan Barisan Nasional jangan jadi seperti yang dikatakan oleh orang-orang tua terdahulu iaitu yang dikejar tak dapat, tapi yang dikendong keciciran.

    Ingatlah teladan Lebai Malang yang suka mengejar yang tak pasti tapi akhirnya makanan yang dimilik dicuri anjing, baju yang dipakai dicuri orang, balik di rumah pula dipukul oleh bini kerana ingatkan penjahat.

    Sedarlah bahawa dalam PRU 13, sokongan orang-orang kampung terutama dari bumiputera dan India adalah penyumbang terbesar dan boleh dikatakan 90% kemenangan kepada Barisan Nasional.

    Cukup-cukuplah kerajaan cuba untuk memancing undi penduduk bandar terutama golongan Cina kerana mereka sudah disemai ideologi untuk membenci Barisan Nasional oleh Pakatan Rakyat selama ini.

    Lihatlah berbilion ringgit diberikan kepada SRJK (C) dan program-program orang Cina seperti dalam kempen PRK Sibu, PRN Sarawak, PRU 13, tetapi akhirnya ramai orang Cina mengkhianati Barisan Nasional dengan mengundi Pakatan Rakyat secara besar-besaran dalam semua pilihanraya samada PRK Sibu, PRN Sarawak, PRU 13 yang lalu.

    Pihak kerajaan perlu mengkaji peti-peti undi yang memberikan kemenangan kepada calon-calon kerajaan di seluruh negara. Walaupun di DUN atau parlimen itu calon Barisan Nasional kalah, tapi di peti undi yang menyokong kuat Barisan Nasional, hendaklah diberikan keutamaan dari segi pembangunan kerana pihak pembangkang akan abaikan kawasan yang sokong Barisan Nasional di DUN atau parlimen yang dimenangi oleh pembangkang itu.

    Infrastruktur di luar bandar yang merupakan penyokong kuat kerajaan perlu diutamakan, adakan pembangunan infrastruktur secara besar-besaran di kawasan luar bandar supaya apa yang undi luar bandar yang dikendong oleh kerajaan tidak tercicir dalam PRU 13 nanti, tak payahlah nak kejar undi golongan yang dah diketahui tidak tahu menghargai apa saja usaha yang dibuat oleh kerajaan selama ini.

    Malahan saya berharap agar lebuhraya Pan-Borneo dari Sematan di Sarawak hingga ke Serudong di Sabah disegerakan supaya pembangunan di Sabah dan Sarawak dapat dirancakkan, dalam pembangunan lebuhraya ini, sila pertimbangkan laluan lebuhraya itu supaya berhampiran dengan kawasan luar bandar yang menyokong kerajaan supaya kawasan tersebut dapat dimajukan dengan lebih pesat lagi. Walaupun saya berasal dan menetap di Semenanjung, tetapi sebagai warga Malaysia adalah penting supaya pembangunan diseratakan di seluruh negara terutama di kawasan yang menjadi kubu kuat kerajaan.

    Sekian, terima kasih.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  59. Seruan kepada pemimpin Pas

    Sila lah menyediakan diri anda untuk PRU14. Belajar lah menjauhkan diri daripada DAP. Pas tidak menjadi pilihan melayu pada PRU13 bukan kerana sifat semula jadi yang ada pada Pas. Tapi kerana bayang2 DAP telah menggelapkan aura sebenar yang ada pada Pas. Anda telah menolak rezeki sebenarnya pada PRU13. Insaflah. Cukup lah sekali kena bodoh, jangan benarkan DAP membodohkan anda untuk kali yang kedua.

    Tak bodoh lagi anda kata. DAP dapat 38 biji epal, sedangkan anda hanya dapat 21 biji epal sahaja. Pada hal Pas yang panjat pokok petik buah, kena gigit semut, kena gigit kerengga, nasib baik tak kena sengat dengan tabuan.

    Hj Ariffin

    ReplyDelete
  60. Ah Jib Gor has been stabbed in his back by the scheming Chinese who gleefully lined up to accept the BR1M cash handouts of RM500 all over the country twice whilst pretending to want to support Najib's hollow slogans of 'Satu Malaysia!'

    But the irony of all these treachery seems to be lost on Najib Tun Razak as he keeps trying to woo the Chinese or namely the Malaysian Opposition by still kowtowing to their incessant demands for the abolishment of this and that security apparatus or subjugating the Elections Commission to their every whim and fancy!

    The Malaysian Opposition have succeeded in getting the Elections Commission to be under the Parliament's watch now!
    'What other remaining Malay rights can I surrender next?' That is Najib Rosmah

    ReplyDelete
  61. Hello bro, Najib wont Listen to u all, He is the PM now, Whos cares..

    ReplyDelete
  62. Lepas pru orang umno jadi mengada ngada
    nak lebih perhatian,bantuan,itu ini
    macam pondan tak dapat sesuatu hentak kaki,
    marahkan cina marahkan india
    dah lu pemalas duduk la disitu

    ada yang lagi gila kononya nak jadi pembela bangsa melayu hi hi hi

    tak tau nak cakap apa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu pemalas apa? Kalau Melayu pemalas, macam mana dengan berjuta anak-anak Melayu yang dah berjaya di negara ini dan juga di luar negara?

      Macam puak DAPigs jugalah, orang Melayu nak pertahankan bangsa sendiri pun dituduh rasis, tapi mereka menghina orang Melayu, menghina Islam, malahan menghina Yang DiPertuan Agong dikatakan hak asasi pula, blah la, hak asasi apa pula, tak ada dalam sejarah manusia lagi orang yang tak menghina Islam, Melayu dan Yang DiPertuan Agong akan mampus kebulur, yang adanya adalah golongan yang mampus kerana mencari pasal hingga menyebabkan dilanyak oleh orang lain.

      Red Bean Communist yang berperangai tak senonoh merosakkan perpaduan apa cerita? Jenis tongong (tolol + bengong) macam puak Red Bean Communist ini memang tak layak jadi rakyat negara ini, cuba kamu semua berkumpul di Dataran Merdeka dan membuat kenyataan bangsat kamu dalam facebook dan blog selama ini, mau bersepai muka kamu semua kena penerajang dari orang-orang Melayu, jenis pengecut macam Red Bean Communist ni mana berani berhadapan, jenis bacul, pondan dan penakut.

      Kepada puak DAPigs yang tak reti berbahasa Melayu, apakah kamu layak jadi rakyat Malaysia? Sungguh memalukan bila puak DAPigs yang tak tahu berbahasa Melayu terhegeh-hegeh mintak itu dan ini malahan siap pertikai timbalan menteri yang wakili orang Cina di dalam jemaah menteri tak fasih bahasa Mandarin, sedarlah diri yang di Malaysia ni, tak fasih bahasa Mandarin tu tak ada nilainya, yang sangat bernilai adalah tahu berbahasa Melayu, kepada puak DAPigs yang tak reti berbahasa Melayu, kamu semua tak malukah dengan pendatang asing di negara ini yang baru dua tiga tahun di Malaysia tapi sudah tahu bercakap bahasa Melayu yang merupakan bahasa kebangsaan Malaysia sedangkan puak-puak DAPigs yang sudah berada di negara ini sudah berpuluh-puluh tahun cakap bahasa Melayu lebih teruk dari pendatang asing, apa cerita. Suruh nyanyi lagu Negaraku pun dah jadi Nigalaku, blah la puak DAPigs, sila belajar bahasa Melayu dengan seeloknya, kalau masih tak reti juga, sila berambus balik ke China sajalah.

      Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa,dan Tanah Air.

      Encik Mohamad.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    2. Itulah sibuk dengan sekolah jenis kebangsaan (C) dan tak mau bergaul dengan bangsa lain menyebabkan puak DAP ini hanya tau berbahasa Cina saja tapi tak reti bahasa Melayu.

      Bila cakap pasal sekolah satu aliran dan nak mansuhkan SRJK (C) mengamuk macam orang tak siuman, tapi bila golongan bangsa macam Melissa Gooi puak Red Bean Communist menghina Yang DiPertuan Agong, mana ada puak DAPigs ni yang bersuara untuk membetulkan keadaan, dasar DAPigs memang tetap DAPigs komunis jugalah.

      Delete
    3. Puak DAPigs yang tak reti cakap bahasa Melayu, kalau cakap pun berterabur mengalahkan pendatang haram, tak tak tau nak kata apa lagilah dengan puak-puak ni, inilah akibatnya jika ada sekolah berasaskan kaum hingga tiada penyatuan nasional.

      DAP sibuk cakap pasal Malaysian Malaysia, macam mana nak jadi Malaysian Malaysia selagi ada sekolah berasaskan kaum di negara ini?

      Mansuhkan SRJK untuk perpaduan.

      Delete
    4. Parti berasaskan kaum tidak menyebabkan perpecahan kaum kerana parti berasaskan kaum dalam Barisan Nasional membela kaum masing-masing untuk mendapat pembangunan demi kesejahteraan kaum masing-masing.

      Tapi sekolah berasaskan kaum terutamanya SRJK (C) adalah perosak dan pemecah belah masyarakat, malahan inilah punca ramai geng DAPigs tak tahu berbahasa Melayu walaupun tinggal di Malaysia, kalau nak sangat belajar dalam bahasa Cina sila berambus pulang ke China dan Taiwan sahajalah.

      Delete
    5. Adakan pungutan suara samada mahukan sekolah satu aliran iaitu sekolah Kebangsaan atau sekolah berasaskan kaum.

      Sedarlah bahawa sekolah berasaskan kaum hanya membuatkan perpaduan di negara ini makin sukar. Kalau nak kata nak pertahankan bahasa dan budaya Cina, apakah di sekolah kebangsaan tak boleh buat semua itu? Adakan kelas bahasa Cina dan buat persatuan budaya Cina di sekolah, tak ada masalah pun.

      Jika memilih keamanan dan perpaduan, marilah mansuhkan SRJK dan hanya sekolah kebangsaan sahaja.

      Jika mahu berpecah belah berdasarkan kaum, julanglah SRJK itu hingg ke langit sedangkan perpaduan di negara ini makin pudar.

      Sekian, terima kasih.

      Delete
    6. Pertahankan SRJK itu bukankah RASIS yg terang?

      Delete
    7. Boleh siapa-siapa tolong tunjukkan kat aku statement dari DAP atau PKR atau PAS yang pertahankan kewujudan SRJK dalam Malaysia?

      Delete
    8. QalamQabut, kau memang jenis kelam kabut, jenis baru keluar dari gua hingga tak tau bahawa sejak dahulu lagi DAP begitu lantang dengan pertahankan SRJK (C) ini, malahan PKR dan PAS pun sejak berkawan dengan DAP dah mula membela SRJK (C) ini walaupun sebenarnya SRJK (C) ini sarang perosak anak-anak pelajar.

      Delete
    9. Anonymous June 5, 2013 at 9:39 AM

      Aku nak baca statement DAP dan PKR tentang sekolah SRJK. Kalau tak boleh tolong dan tak tahu nak tunjuk kat mana, tak payah la jawab. Yang kelam kabut nak kutuk aku pasal apa?

      Delete
    10. woi bodoh, orang politik dap pandai, dia orang takkan akan menyokong apa2 yng rasist secara terang , walaupun dasar yang diperjuangkan memang rasist.sebab ini akan modal politik utk musuh DAP gunakan terhadap DAP. DAP buat secara halus. So kau takkan jumpa statement yang kau tanya itu. Tolol pnya manusia. Kalau ada makluk dari planet Mars turun sini, dan tanya sapa yang paling bodoh didunia ni, kau lah orangnya.

      Delete
  63. Lepas pru orang umno jadi mengada ngada
    nak lebih perhatian,bantuan,itu ini
    macam pondan tak dapat sesuatu hentak kaki,
    marahkan cina marahkan india
    dah lu pemalas duduk la disitu

    ada yang lagi gila kononya nak jadi pembela bangsa melayu hi hi hi

    tak tau nak cakap apa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas PRU juga puak Penyamun Rakyat melalak ke hulu ke hilir kononnya SPR menipu dan berpakat dengan kerajaan sedangkan calon puak Penyamun Rakyat juga menang kerusi DUN dan parlimen serta berjaya menguasa 3 buah negeri.

      Kalau dah rakyat tak suka dengan Pakatan Rakyat tu, sedarlah diri. Rakyat suka dengan kerajaan yang berwawasan macam Barisan Nasional, bukannya macam Pakatan Rakyat berpolitik siang dan malam hingga semuanya dipolitikkan tapi tak buat kerja untuk bantu rakyat pun.

      Kalau jenis tak tahu macam Pakatan Rakyat ni tak taulah nak kata apa jenis terlebih tongong (tolol + bengong) hinggakan tak tahu menilai apa yang baik dan buruk.

      Delete
    2. Ada juga puak Pakatan Rakyat yang melalak ke hulu ke hilir kononnya nak bela rakyat, tapi lepas PRU menipu para pengundi, malahan kanak-kanak tadika pun ditipu oleh Pakatan Rakyat, memang jenis golongan zalim hinggakan kanak-kanak tadika pun ditipu dan dizalimi.

      Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    3. anwar macam anjing gila , menyalak kesana sini waktu malam hari. anjing gila memang bahaya kepada orang ramai. Kalau masa aku kecil dulu, jiran panggil MPAJ datang tembak.

      Delete
  64. Hoi !! melayu budu son of belacan ,licin mengalah
    kan belut....sah la ni, melayu putar alam......
    baling batu sembunyi belakang tangan. tu la ! ,
    mak babak suroh sekolah tinggi tinggi, tak mau...
    dok terpekek terlolong, beguling pulak atas jalan raya ... terhegeh hegeh bersekongkol ngan anak haram jadah, khafir harbi, buat pa ?.... orang cam kau ni, Rm 100/ ja harga diri..
    terlalu murah, cheap sale pun tak laku......
    pi ra !!! mabuk kat mana mana....jatoh longkang
    dan mampus....hilang satu barua anak haramjadah,
    aman sikit mak babak !!.

    ReplyDelete
  65. kongsi dan sebarkan maklumat produk dan perniagaan islam n melayu melalui surau dan masjid. Kumpul secara formal dan print out utk diedarkan dan pasang di papan tanda masjid.
    http://wubra.blogspot.com/2013/06/cetak-tampal-produk-islammelayu-di.html

    ReplyDelete
  66. PANAS BERAPI!!!
    maklumat baru aku terima PARPUKARI dicekup pihak berkuasa ketika sedang mencekik di sebuah restoran cina
    sebab ditahan masih belum diketahui

    cili kasi taruk!!

    ReplyDelete
  67. Ong puteh sesat ke, atau melayu bodoh ?.....bongok le hang ni, lau dah Dapig jadi pre...Pkr jadi
    hamba..,Pas jadi barua,geranti punya jadi.......
    cina haram jadah ni, ada ajenda besar tersembunyi
    dalam lipatan kepala otak kau tu pun sama, bodoh,
    bangang......tak reti reti lagi.....Dong n dong
    kata tak ada mandr...lancau, lahabau tak boo
    ..... nampak tu ! >>>>>>>> hijau >>>>>>>
    let n go n barambus

    ReplyDelete
  68. penuh dengan caci nista ... komen kat sini puihh..

    ReplyDelete
  69. kesian PM aku DS Najib Razak, kiri kanan atas bawah depan belakang kena tibai... apa2 pun jom join contest yg ohsem nih...

    ReplyDelete
  70. tu ke melayu Urban....harpak ?......bongok ?......bodoh ?... biol! ,....tolol!.
    mak bapak kau kata, makan nangka, kena le getah........meludah kelangit, terpecek
    kat muka.....dato' nenek kau pulak kata, makan le cili nak tahu pedas ke ?....
    kakak abang kan dah kata, lau takut dilamun,... kena caci dan pelempang, pi main, belakang !...main depan nanti Hamdul.........
    he he he e eee ! Adios la bro.! boikot barang cina haram jadah, khafirharbi !.
    jangan jadi barua anak haram Dapig.

    ReplyDelete
  71. Dear Mr Parpukari. Please tell our PM DS Najib to stop all these nonsense once and for all. Just look at the remarks and comments made by the leaders of the opposition parties. They are all laughing at you laa Mr PM... Tak malu ke??? Pleesae laaa... kembalikan maruah MELAYU!!!

    - Rakyat Kelantan -

    ReplyDelete
  72. Kita asyik bantai Najib.. tp isi PEROT UMNO pn nk kena cuci jugak..!!

    Dalam UMNO telah lama DIKUASAI SPESIS KONTRAKTOR (badan Melayu Kepala CinaBABI- jdkan UMNO sbg ALAT utk dpt DUIT dan BERI/KONGSI dgn Cina bila dpt projek)


    cerdik pandai, org2 yg berotak saintifik, lari ke PR.. itu krn wadah itu ada dlm PR.. jd UMNO tinggal ketua2 cawangan yg bodoh2.. songkok tinggi..misai lebat sampi tutup bibir.. tp tk boleh pakai langsung..

    JURUTERA, SAINTIS dan DOKTOR semakin menJAUHi UMNO kerana SPESIS 'KOTRAKTOR' dan 'PeMAKAN KOMISEN' terlalu berMAHARAJALELA di dalam UMNO

    SO APA TINDAKAN SKRG?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pr tu bagus sebab takde kuasa lagi

      Delete
    2. anon 3.44..GUA MAU TANYA LU PASAI GUA MANYAK MUSKIL..APA PASAT INI EKONOMI MESIA CINA PEGANG..ITU PASAR SAMA BARANG LU MAKAN PON CINA KASI KONTROL MA.. ITU PASAR SAMA MAKANAN KALU LU MAU BELI KENA KASI RASUAH KA?? HAIYA GUA TANYA LU ITU MALUYU SAINTIFIK KELEJA APA DGN SIAPA..ITU MALUYU SAINTIFIK PAS SAMA UMNO SUKA KELEJA KELAJAAN KAN?..LU OLANG MALUYU SAINTIFIK MANA SUKA BISNES..LU OLANG TAK MAU BISNES MANYAK PENING KAPALA..JADI KALU CINA RAJIN FIKIR PASAI BISNES LEPAIH ITU CINA KONTROL EKONOMI APA PASAI LU OLANG MALUYU SAINTIFIK PAS UMNO MANYAK BISING..ITU MALUYU SAINTIFIK PAS UMNO BOLEH JADI ITU MACAM JAPON & OLANG PUTIH SAINTIFIK KA..LU TGOK ITU OLANG PUTIH SAINTIFIK BILL GATES KELEJA SAMA KELAJAAN OBAMA KA? ITU SAINTIFIK BILL GATES PON JADI BISNES MAN MA...ITU PASAI OLANG PUTIH MASIH KONTROL ITU EKONOMI AMERIKA SAMA WORLD ECONOMY.KALU CINA SAINTIFIK JADI BISNES MAN KONTROL EKONOMI MESIA LU MALUYU SAINTIFIK KELEJA KELAJAAN JGN BISING2 MA..SEKALANG CINA SAINTIFIK PON MAU CONTROL POLITIC POWER PASAI CINA SAINTIFIK TAK MAU MALUYU SAINTIFIK PENING KAPALA..LU MALUYU SAINTIFIK KALU PENING KAPALA MESTI SUKA GADUH2 REBUT JAWATAN KELAJAAN LA, REBUT PROJEK BUSAR LA, REBUT KUASA POLITIK LA. KALU CINA CONTROL POLITIC LAGI BAGUS MA KITA BUANG KELEJA ITU MALUYU SAINTIFIK SAMA ITU MALUYU NON SAINTIFIK YG SUKA GADUH, SUKA REBUT, SUKA PONTENG & MALAS KELEJA. JIMAT WANG KELAJAAN BILLION BILLION WANG. LU OLANG TENGOK CINA SAINTIFIK BISNES MANA ADA GADUH DENGKI. CINA TOLONG SAMA2 CINA SUPAYA LAPAT LKONTROL EKONOMI MSIA..LU MALUYU SAINTIFIK PAS UMNO KASI TONGONG BELI BALANG DARI OLANG CINA SAINTIFIK MA..LU MALUYU SAINTIFIK LULUK DIAM TIAM LAGI BAGUS. MALUYU SAINTIFIK SAMA CINA SAINTIFIK X MAU GADUH PASAI CINA MAU BISNES SAMA ITU POLITIK..HAIIYA..

      Delete
  73. Adios la Bro !........
    malay makan budu, telan cincalok , belacan , ulam
    segala pucuk pokok kan hutan....... asal usul kan
    sama, bukan cam melayu Urban ? ,....tak sadar diri
    penting kan diri , jari menunjuk kelingkeng bertaut ?....tu pun kata mak bapak kau jugak !...
    wala pun keteturunan bercampur baur.....cubit
    peha kanan, terasa jugak kat kiri. betul tak ?..
    lau tak betul , jumpa dato' nenek kau kat kampong......tujuan kita kat sini, bersatu
    bercerai roboh , cina anak haramjadah ni ,
    dah melampauuuuuuui batas batas , kesabaran
    kesusilaan normal kehidupan di bumi bertuah
    Malaysia yang kita hormati....... nak kutuk
    Raja berpelembagaan , ada had ?.....Melayu lau
    dah hilang sabar! ! !......jangan main main ,
    berpantang maut sebelum ajal !... tu pun ,
    pujangga melayu jugak yang kata.....
    Boikot ! Boikot ! Barang Cina.....

    ReplyDelete
  74. Kemana sebenar nya arah tuju najib nak bawak orang melayu?

    ReplyDelete
  75. UMNO Baru Terjaga Ketika Matahari Sudah Tegak Di Atas Kepala - TGNA

    Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan kenyataan Perdana Menteri mahu meletakkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) di bawah Jawatankuasa Khas Parlimen adalah bukti SPR sangat pincang sebelum ini.

    "Pada saya, ini sebenarnya tidak lain hanyalah sebesar-besar bukti bahawa proses perjalanan pilihanraya yang dikendalikan oleh SPR sangat pincang," kata beliau dalam kenyataannya kepada Harakahdaily.

    Bagi beliau, jika sebelum ini, ada pemimpin Umno yang mencadangkan agar sesiapa yang tidak berpuas hati dengan perjalanan pilihanraya boleh keluar dari bumi Malaysia, di mana agaknya wajahnya ingin diletakkan dengan pengumuman Presiden Umno itu sendiri?. 

    Sehubungan itu beliau mengingatkan para pemimpin Umno dan lain-lain pihak jangan memperlekehkan pandangan rakyat. 

    Saya ingatkan, jangan sesekali memperlekeh pandangan pandangan rakyat marhaen," tegasnya. 

    Saya berpendapat ini merupakan taktik terbaru Umno-BN untuk menghalalkan sebarang tindakan SPR di masa depan bagi mengekalkan kuasa mereka," katanya.

    Jika Perdana Menteri betul-betul ikhlas untuk melaksanakan pembaharuan sistem pilihan raya, beliau menyeru supaya segera dilaksanakan tuntutan Bersih 3.0 iaitu 

    1) melaksanakan lapan tuntutan Bersih 2.0, 

    2) pimpinan SPR meletak jawatan segera kerana kehilangan keyakinan rakyat terhadap SPR, dan 

    3) membenarkan pemantau antarabangsa bebas untuk memantau pilihan raya. 

    "Jika ini tidak dilaksanakan terlebih dahulu, maka sebarang perubahan hanyalah perubahan kosmetik dan bakal menjadi satu lagi projek penipuan Barisan National," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS pula baru terjaga bila matahari dah nak terbenam, PAS lebih sibuk mengutamakan politik tapi tidak pernah peduli akan kepentingan orang bumiputera / Islam hinggakan setiap hari kerja PAS adalah politik siang dan malam, tapi tiada langsung usaha untuk pembangunan ekonomi, pembangunan pendidikan, pembangunan sosial hinggakan banyak kes pembuangan anak, mat rempit, penagih dadah, dan macam-macam lagi, di mana PAS dalam mengatasi masalah ini? PAS hanya tau menjilat DAP tapi tak pedulikan kepentingan masyarakat ramai. Sedarlah PAS.

      Delete
    2. Di saat anak-anak bumiputera / Islam terjebak dengan penagihan dadah, UMNO yang ke hadapan untuk membantu anak-anak bumiputera / Islam yang telah tersasar itu, sedangkan PAS sibuk dengan politik maki hamun, menyesatkan masyarakat, langsung PAS tak pernah ambil peduli akan masalah dadah di kalangan anak-anak bumiputera / Islam kerana bagi PAS anak bumiputera / Islam nak hisap dadah ke, merempit ke lantaklah, PAS hanya dengan geng mereka dan sibuk nak berpolitik tanpa mempedulikan kepentingan ummah. PAS sungguh memalukan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
  76. HIDUP NAJIB ! HIDUP NAJIB !
    Hidup Melayu ! hidup Melayu ! Hidup Melayu !
    >>>>>>>>>>>>> Hi !!!! Hi !!!! <<<<<<<<<<<<<<
    pan tat caw , lau hau bau , shu saa tie ,
    ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha
















    ReplyDelete
  77. HIDUP NAJIB ! HIDUP NAJIB ! HIDUP NAJIB !
    **************************************************

    ReplyDelete
  78. HIDUP NAJIB ! HIDUP NAJIB ! HIDUP NAJIB !
    *************************************************

    ReplyDelete
  79. ISA dia dh buang,,,skg mkn diri...menyusahkan KDN bertindak..skg alihkan SPR pulak...lepas tu apa ld ah jib go!....lebih baik lu, go, go, go larrrrr.....benci!

    ReplyDelete
  80. Wahai PM DS Najib. Janganlah pekakkan telinga dari mendengar rintihan pengundi hanya kerana PRU 13 telah berlalu! Jangan terlalu mengikut telunjuk pambangkang yang hanya nak lihat Malaysia hancur. You give in and you will create a much bigger problem. Tengok pada penggunaan dakwat kekal pun dah cukup. Ada nampak Pembangkang puashati?? Lagi kena belasah ada laa.. So takkan yang ni pun tak nampak lagi?? ISA dimansuhkan... ada apa2 perubahan?? Akta perhimpunan aman, ada kaum2 tak mengenang budi ni berterima kasih?? Sudah2lah.... Jangan sampai pengundi yang dah kembali kepada BN memberontak semula... Toloong lah....

    ReplyDelete
  81. spr lembap. asyik2 ckp pasal SOP. jd liabiliti plak kat BN walaupun dikatakan badan bebas.

    ReplyDelete
  82. mendengar guroh dilangit..........................
    baru cadangan lu orang dah carca marba, SPR letak
    kat parlimen , dapat gengam megikut telujuk Najib.
    lepas tu, bubarkan Dewan Negara , bubar kan Dewan
    Rakyat.......... biar tak da langsung tada Par....
    balek la semula ka zaman Sultan Mansor shah !...
    ada berani ?

    ReplyDelete
  83. Najib must step down. Segala tindak tanduknya memedihkan hati.

    ReplyDelete
  84. Puyoo !!!!!!.....pedih hati , patah hati , jangan
    le begitu ?.....
    D.Y.Mulia Raja raja Melayu pun dah bangun serta
    bertegas jangan mengheret intisuti Raja berpelembagaan , kekancah politik kotor lagi
    menjijik kan....politik memang kator, daki kekotoran sukar di diputehkan.................
    U.M.N.O mesti di mahsuhkan , begitu juga P.A.S
    D.A.P dan semua parti parti politik..........
    Daulat Tuanku ! daulat tuanku ! daulat tuanku !
    hamba rakyat bersama tuanku sekelian ! ! ! ....
    negeri negeri perkesutuan Tanah melayu di bawah
    naungan Raja Raja , dikecilkan , direndahkan
    martabat kuasa Raja Raja, diharakirikan oleh
    parti U.M.N.O (dipinpim keluarga DiRaja).....
    Bertahta , mengukuh kembali kan Ititusti Raja
    berdaulat , bertahta kukuh di hati Rakyat jelata
    sekilian.....Ampun Tuanku ! patek sekelian ,
    berdiri tenguh, taat setia mempertahan...... kedalautan Raja Raja.......
    Hidup Tuanku ! Hidup Raja Raja Melayu !
    AminyarabballAllahmin.


    ReplyDelete
  85. DUALAT TUAKU ! DAULAT TUANKU !

    HIDUP RAJA RAJA MELAYU ! ! ! !

    ReplyDelete
  86. DAULAT TUANKU ! DAULAT TUANKU !

    HIDUP RAJA MELAYU ! ! !

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!