CILI KASI TARUK! INI BUKTINYA NGEH KOO HAM BEBAL NAK MAMPOS!

Kenyataan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sitiawan, Datuk Ngeh Koo Ham yang menyelar kerajaan Barisan Nasional (BN) Perak kerana mengadakan Sidang DUN selama sehari pada 28 Jun ini ibarat ‘meludah ke langit, terpercik ke muka sendiri’.

Pengerusi DAP Perak itu dalam akhbar Sinar Harian Edisi Perak hari ini mengeluarkan kenyataan yang tidak wajar dengan menuduh kerajaan BN Perak takut untuk berdebat dan “masih dibayangi dengan kerajaan perompak kerana menjalankan sidang dewan dalam waktu yang singkat”.

Pengerusi Kelab Adun Barisan Nasional (BNBBC) Perak, Datuk Khusairi Abdul Talib, berkata Koo Ham sepatutnya menyelidik terleibih dahulu apakah yang sebenarnya berlaku semasa sidang dewan pertama sewaktu pakatan pembangkang memerintah kerajaan negeri Perak pada 2008.

“Sidang pertama pada 25 April 2008 yang bermula pada 3 petang juga berlangsung selama beberapa jam sahaja, semata-mata bertujuan memilih Speaker dan Timbalan Speaker serta mengangkat sumpah oleh ADUN-ADUN.

“Sudah menjadi kelaziman tidak ada perbahasan pada sidang pertama dewan pada awal penggal, dan ini juga berlaku semasa pakatan pembangkang memerintah Negeri Perak,” katanya dalam satu kenyataan akhbar hari ini.

Mengulas lanjut, Khusairi yang juga Adun Slim menegaskan, selepas sidang pertama, Kerajaan PR Perak ketika itu mengambil masa dua bulan untuk mengadakan sidang berikutnya, iaitu dari 24 hingga 27 Jun 2008.

“Nampaknya Koo Ham hanya pandai menuding dan ‘meludah’ muka orang lain, tetapi dia terlupa sebenarnya dia menuding dan meludah mukanya sendiri.

Baca seterusnya di Perak Today

25 Responses to "CILI KASI TARUK! INI BUKTINYA NGEH KOO HAM BEBAL NAK MAMPOS! "

  1. Tunggu Apa Lagi Wahai Pejuang Melayu, Marilah Belasah Adik Najib Pulak!!

    Ketika CEO Air Asia X, Azran Osman Rani memberikan komennya mengenai Utusan Malaysia yang dianggapnya mengamalkan sifat perkauman beberapa minggu lalu, berbondong-bondong mereka yang meggelarkan dirinya pejuang Melayu membelasah beliau. Mereka melabelnya dengan pelbagai tuduhan seperti tidak sedar diri, anak Melayu yang lupa diri, tidak tahu sejarah dan pelbagai lagi. Bahkan kisah kehidupan peribadinya juga cuba didedahkan untuk mencari sisi buruknya.

    Antara yang menonjol menyerang beliau ialah Perkasa dan beberapa NGO lainnya. Utusan yang diserang pula menyediakan wadah yang cukup terbuka kepada sesiap saja yang sanggup mengeluarkan kata-kata kejian kepada Azran berhubung isu itu.

    Malah Utusan yang berasa tercabar kerana Air Asia X tidak mahu lagi membeli iklan di akhbar itu turut menjawab bahawa iklan yang dibeli oleh syarikat tambang murah itu tidaklah sebesar mana, malah banyak iklan kosmetik, jamu, memutihkan wajah, kolagen dan seumpamanya yang dikatakan membeli lebih banyak daripada Air Asia X.

    Walaupun akhirnya diberikan jawapan bahawa komen Azran dalam twitternya mengenai Utusan Malaysia itu adalah pandangan peribadinya dan tidak melibatkan kemungkinan sebarang tindakan boleh diambil terhadapnya, masih ramai yang tidak puas hati dengan penjelasan itu.

    Ia kemudiannya buan saja melarat kepada kempen-kempen memboikot Air Asia yang dicadangkan oleh beberapa blog serta laman sosial yang pro UMNO, bahkan kesilapan kecil yang dilakukan oleh Air Asia pun cuba diperbesar-besarkan. Hakikatnya dalam tempoh beberapa minggu ini, Air Asia menjadi bahan kecaman utama dalam Utusan dan oleh pihak-pihak lain yang pro kepadanya.

    Bagaimanapun apabila semalam adik Najib yang juga CEO CIMB, Nazir Razak memberikan sokongan kepada kenyataan Azran itu, di manakah suara-suara pejuang Melayu yang garang bersuara sebelum ini? Kenapa tidak dibelasah adik Najib itu? Kenapa tidak digerakkan kempen memboikot bank CIMB pula

    Dalam komen sokongannya terhadap Azran, Nazir menyatakan apa yang dilakukan oleh Azran itu adalah tanda beliau seorang pemimpin iaitu berani menyatakan sesuatu yang diyakininya benar.

    ka selama ini Utusan dan NGO yang merasakan diri mereka pejuang Melayu begitu tersinggung dengan komen Azran, maka mereka sepatutnya lebih tersinggung dengan komen sokongan yang diberikan oleh Nazir. Ini kerana Nazir mengetahui beliau adalah adik kepada Perdana Menteri dan juga anak kepada bekas Perdana Menteri, Tun Razak yang tidak seharusnya bersikap sedemikian.

    Orang ramai tentunya masih menunggu serangan balas daripada Utusan, Perkasa dan beberapa NGO terhadap adik Najib ini. Apakah mereka berani bersuara sebagaimana nyaringnya berteriak kepada Azran dahulu? Kalau boleh, mereka juga sepatutnya mendesak Nazir berundur daripada jawatannya sebagai CEO CIMB kerana jelas pendiriannya itu menunjukkan beliau juga tidak sedar diri dan tidak tahu sejarah perjuangan Melayu di negara ini.

    Atau mungkinkah pejuang-pejuang Melayu ini merasakan oleh kerana ia dilakukan oleh adik Perdana Menteri, maka ia boleh dianggap sebagai angin lalu dan dimaafkan saja? 

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak guane ni? adik najib pun sokong ceo air asia x?

      Delete
    2. Jangan kata adik najib, silap silap ds najib pun sependapat dengan azran...

      P.s... hanya katak bawah tempurung je yang baca utusan

      Delete
    3. hanya babi dalam kandang yg tunggu masa nak kene patah tengkok jer baca harakah, keadilan daily , roketkini n media mengong2 pakatan haram...

      Delete
    4. aku langgan sensoroil pun dari harakah....nak ubat kuat datang la ceramah pas.....sekarang ni nak cari ustazah-ustazah la pulak tapi tak nak la kahwin.....apa nak heran stopa ali idola aku.....umno ade?...cis bangsat punya umno!

      Delete
    5. Kalau org sokong stopa..idola..ni dah sah suku sakat stopa suka spender putih.. Kesianla bini hang..gonyoh sana gonyoh sini..aku apa peduli..org Umno apa peduli dgn idola hang..
      Hang yg bangsat..elok tu hang joint the club dgn nuor..mulut cakap islam..belakang cakap.juboqqq buntotttt..hivvvvv

      Delete
    6. Oooiii non...pi tengok blog lain..dah keluaq kat blogger lain...punya la hebat org Umno yg pahit tetap ditelan..bukan yg manis aje..

      Punya la hebat parti Umno..Umno tetap menang...tapi jika tak betul akan diturunkan secara terhormat dlm persidangan Umno..mata non buta ka dah byk kalah dlm pertandingan..la ni lagi hebat beratus ribu akan mengundi...huuuu hebat umno...

      Nak kata org...dlm pakatan kuku besi.. Mana boleh nuor bininya anaknya di sentuh...sama juga dgn yg lain..dlm pas pun sama...dap pun sama..parti anak beranak..dr dulu org yg sama aje...nanti hang dah bongkok tetap org yg sama di atas..tuiiiiii

      Dlm Umno dah bersilih ganti...dlm pakatan sama aje..ni kena langkah mayat dulu..
      Hahhahhah

      Delete
  2. Orang Kuat Umno: Aku berani bertaruh jari, aku ulang...bertaruh jari jika Utusan, Perkosa dan NGO serta blogger2 pembodek seperti PK berani secara terus terang membedal Nazir dan buat kempen memboikot CIMB. Aku ulang....jika mereka (termasuk PK) berani membuat kempen memboikot CIMB aku akan serahkan jari aku yg telah disembelih kepadanya...Soalnya mereka ada berani ka, masih ada telur ka????

    Mesti tarak berani punya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prince of Noob: Yg terbit dlm Utusan itu ialah kenyataan dari pertubuhan haram dan tak berdaftar bernama 'Gabungan Pertubuhan Bukan Kerajaan Islam'. Ia bukan kenyataan rasmi Utusan dalam lidah pengarangnya.

      Lagi pun pertubuhan haram itu dalam kenyataannya tak berani pula menyeru orang Melayu memboikot CIMB. Utusan juga tak berani membuat seruan itu. PK lagi la tak berani....

      Delete
    2. Apa barang serah jari...ko serah ANU ko utk di kerat....ada bran?????

      Delete
    3. Woii bodoh kau jangan nak batu api sini la kacang merah. Kau pegi je guna jari kau tu untuk korek ke jolok ape yang patut.
      Pasal boikot ni korang semua ramai2 demo la minta pemimpin2 PR kau semua boikot persidangan Parlimen bukan hari pertama je tapi selama lebih 6 bulan.
      Ini lah bapak segala boikot.Bukan takat ugut2 berlakon jek macam budak2 kecik gaduh.
      Amacam ade beran?

      Delete
    4. Boikot le cimb tu. mana macai umporno pejuang budaya seks ni?

      Delete
    5. aku pakai maybank je....tapi aku boycott beli spender macam stopa ali.....amacam penyokong penzina mau ka?

      Delete
    6. Atau mungkinkah pejuang-pejuang Melayu ini merasakan oleh kerana ia dilakukan oleh adik Perdana Menteri, maka ia boleh dianggap sebagai angin lalu dan dimaafkan saja? Atau mungkinkah pejuang-pejuara.June 12, 2013 at 6:29 PM

      Parang terbang....dah betul stopa ali tu berzina, video bukti pon dah ada....kenapa masih tidak didakwa stopa ali tu.....buat apa nak simpan lagi orang macam tu...

      Delete
    7. Carlos jobor hitam....
      Pejuang budaya seks????!!!!!
      Aku klu nak angkat pendubor dan pemuki jadi pm samalah aku mendaulatkan lgbt di negara ini!!!!!

      Bodoh...mcm ayam jantan....ligat berkokok tapi ekor penuh dgn najis!!!!!!!!

      Delete
    8. dari ko serah jari adalah lebih afdal ko serah jubo ko yg berkedut tu kpd si pendubur tua kutuk...kehkehkeh.

      Delete
    9. Carlos santonggek..tak salah dgr ni..sape pejuang seks...dah tau bertanya pulak.. Bukan ke hang anak asuhan pejuang seks bebas..LGBT tu kan kawan hang semua.. Tu betulkan carlos pakai spender putih..sama mcm tuannya

      Delete
  3. Nga, Ngeh, Ngok tiga ekor ni seperti perumpamaan Melayu 'mengata dulang paku serpih'.. PR masa perintah Kedah juga pernah buat dua kali lima seperti kerajaan BN juga. Jadi jangan kata BN teruk, mereka juga teruk macam BN juga!

    Sebenarnya kedua2 kerajaan negeri BN dan PR lebih mementingkan politik dari rakyat. Dan kedua-duanya adalah sama-sama penakut...

    ReplyDelete
  4. Nak buat macam mana ... dah rakyat Malaysia bodoh macam lembu .

    ReplyDelete
  5. Perkasa sudah hilang bisa
    Jati sidah hilang taring
    Umno hampir hilang kuasa
    Najib hilang.......
    Melayu bakal hilang segala galanya......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perkasa, jati, pekida dan umno cuma berani bertindak keatas orang melayu sahaja.
      Pekida pernah menghalang pemimpin melayu pembangkang bereramah dimasjid, tapi takut bertindak keatas pemimpin cina yang mempertikai hukum islam..

      Delete
  6. Malu dpt yb2 meroyan nie.....
    Malang sungguh pengundi mrk nie!!!!

    ReplyDelete
  7. ngeh tersengeh sengeh gila babi nak mampos.

    ReplyDelete
  8. Yg pasti Ngeh HAMbabi..tokey old town white coffee...BOIKOT terus brg cina kafir. Melayu Islam ingat ni salah seorg dap yg suka mengutuk Melayu..anda Melayu ya boikot terus.

    Tak kan org Melayu perak lupa..dap yg tunjuk lagak ketika perintah perak..dah nampak sebijik mcm cina singapork..tadika utk anak Melayu ditutup..rezeki guru Melayu terhapus..tanah dah tergadai..nak buat masjid dipersusahkan..

    Hello pas Melayu pakatan.hang semua nak hancur sesama Melayu ke..kata berjuang utk Melayu..bersih..bersih kepada otak hang.. Bersih utk cina dap..bongok hang

    Guru Melayu sikit aje satu sekolah mungkin beberapa org.. tapi ramai anak anak Melayu jadi
    mangsa..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!