CILI KASI TARUK! BETUL KE LEPAS OMAR ONG @omarmu MASUK PETRONAS MELAYU SEMAKIN TERPINGGIR?

Untuk cerita penuh, KLIK SINI - PETRONAS MESTI DISELAMATKAN!

21 Responses to "CILI KASI TARUK! BETUL KE LEPAS OMAR ONG @omarmu MASUK PETRONAS MELAYU SEMAKIN TERPINGGIR?"

  1. tengok...jadi anak menteri senangnya nk bukak bisnes...baca between the lines....anak menteri mana.
    http://my.entertainment.yahoo.com/news/nina-jovian-mandagie-pilih-tarikh-perkahwinan-pada-11-12-13--044400548.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami kakitangan awam menuntut kenaikan 2 tangga gaji pada julai ni. Janji mesti ditepati.

      Delete
    2. Aku dengar belum ada sebarang petanda kenaikan 2 bln gaji pada julai ni....kalau xda punggah la kita.....

      Delete
    3. Slalunya yg slalu minta naik gaji di sektor krjaan adalah pyokong pr.

      Delete
    4. Betul sesangat ler tu...
      Contoh nyata ialah keputusan jumlah undi PRU 13 di Putrajaya.

      Delete
    5. Betul sangat...kekawan saya geng PR, gitulah.....kalut bab gaji, tapi kerja culas, tiada komitmen.. asyik berkira jer.....

      Delete
    6. Itulah ... PR minta nak perintah, nak bagi naik gaji, korang tak mau ...

      Delete
  2. Betul ke parpu..? Ko mesti cakap betul punya. Macam The Unspinners, ko pun teruskan cungkil citer tentang punahsihat2 PM dan team AKA pengkhianat yang terdiri daripada 'melayu baru' bangsat tak sedar diri. Negara kita ni sedang nazak sebab adanya bangsat ni semua. Ptuihhh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. DEY MACHA... LU TALAK PICAYA KA.. HAHAHAHAHA

      Delete
    2. Hebat umno..yg pahit yg manis tetap diambil bukan mcm carlos santonggek ni yg manis aje dia ambil...yg.busuk kotoq bossnya dia sorok..

      La tu Umno tetap menang..pakatan berpuluh tahun nuor kalah..santonggek ni tak percaya nuor kalah..org lain percaya
      Hahahahahehehehe

      Santonggek hang percaya ka nuor dah kalah...kahkahkahkah blackouttttt

      Delete
    3. Geng2 Melayu baru ni termasuklah adik PM sendiri, Nazet ... Hangpa nak kata apa ...?

      Delete
  3. SIAPA YANG LANTIK DIA NI YEA? PR KOT. HAHAHAA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei Red bean puki, pi main puki betty chew tu, dah lama kering sebab guan eng dok main dengan betina lain, lagi satu kau panggil umno sebagai parti porno kernana dedah pemimpin kau berzina kan? Abis tu mereka yang berzina yang kau pertahankan tu nak panggil apa si pemakan babi?

      Kila ini negala sikalang aa kongkek takpa punya maaa, tapi kalau kasi bocoq aa itu salah wooo, sibab cina cilaka talak kisah punya, sendili punya ammak pun diaolang boleh kongkek maaa...ada butut aaaaa santiago?

      Kongkek ka, main bulakang ka, tarak hal punya janji bukan melayu maaaa, ada butut ka Santiago? Lu sudah kongkek lu ammak ka?

      Delete
    2. hahahaha... hang dtg period ka melalut mcm org gila ni. awat serius sgt. najib bayaq hang brapa juta.

      Delete
    3. Sape lantik azmin..shamsidar ka..kahkah sape lantik santonggek..nuor ka kahkah
      Ngapa hang melalut kat sini..takde keja ka.. Nak tunggu raja goyang ka..raja goyang dtg baru santonggek diam..menonggek kat sana kahkahkah..

      Berapa juta santonggek dpt..tak kan bayar spender putih aja..kahkahkah stopa bayar kat pompuan tu pun byk..duit mana tu. Duit tin milo ka..kahkahkah

      Delete
    4. Diumumkan nama carlos dah digelar dgn gelaran SANKONGKEK atau SANTONGGEK
      Bagus non di atas tu..sesuai bebeno gayanya..seangkatan dgn gengnya..
      Hahhhh hahhhh

      Delete
    5. PR ni memang tak guna lah! Semua kes rosak nama Negara adalah angkara PR! Kes Geng Kiram Sulu angkara PR, kes2 pengaruh Yahud-Zionis angkara PR, kes bunuh Jalil Ibrahim kat Hongkong angkara PR, kes bunuh polis angkara PR, kes bunuh Altantuya angkara PR, kes injet jet TUDM hilang angkara PR, kes duit PETRONAS, kes duit Tabung HJ, kes duit KWSP, kes duit Zakat ... mcm2 lagi ... mana ada kes2 besar yg bukan angkara PR ???

      Delete
  4. Salam 1 M
    Terlalu kerap teman baca mengenai si mualaf ni...
    Macam-macam cerita yg tak menyenangkan otak...
    Persoalannya, siapa yg bawa si mualaf tu masuk Petronas.
    Bagus sangatkah dia?
    Kalau tak ada dia boleh muflis ke Petronas?
    Siapa yg mula wujudkan Petronas dan memajukannya hingga ke tahap sekarang?
    Kerana dia ke Petronas boleh berada di tahap sekarang?

    ReplyDelete
  5. Inilah Syarat-syarat utama untuk menjadi Orang Besar di GLCs Malaysia.

    1. Pertalian darah atau kaum kerabat Orang-orang Besar GLCs Malaysia, walaupun tidak ada kelayakan akademik.

    2. Lulusan dari Havard atau Cambridge dan dari keturunan Orang-orang Besar GLCs Malaysia, walaupun kelayakan tak seberapa.

    3. Kelayakan Akademik Menengah dari MCKK. Sekolah-sekolah lain dikategori sebagai Sekolah bukan anak Orang-orang Besar Pemerintah dan GLCs Malaysia.

    4. Graduan-graduan dari lain-lain Universiti dalam dan luar negeri dikira sebagai 2nd Class tanpa Hons. terutama keluaran MARA dikira sebagai produk Melayu Kuno/Kampung dan Non Liberal.

    5. Graduan IPTA tempatan dan berketurunan Melayu (bukan anak Orang-orang Besar) hanya layak memohon program pembangunan dibawah IKS, TEKUN dan SME sahaja. Mereka yang berminat dibahagian Pertanian boleh memohon Progrem tanam nenas, kulat, kenaf,tembakau dan lumut laut. Mereka yang suka kepada air boleh memohon dibawah program pelihara keli, anak puyu, belut dan lintah. Manakala mereka yang tidak suka kepada mana-mana bidang tersebut boleh pilih program ubi kayu buat kerepek...Mereka MEMANG tidak berkelayakan menjadi teknologist pengurusan Petronas, sebab mereka Melayu Kuno Non-Liberalis.

    6. Sekurang-kurangnya tidak suka bercakap dan berbudaya Melayu atau berketurunan Melayu Baru Neo-Liberalist aka PanAsiatik/MalaiCin/MacingLish.

    ReplyDelete
  6. MAKLUMAN PENTING BUAT AKAR UMBI UMNO & WARGA MELAYU

    PM dikelilingi oleh orang-orang yang dibenci rakyat - Omar Ong, Idris Jala PEMANDU, Azman Mokhtar KHAZANAH, Nor Md Yakcop KHAZANAH, Hishamuddin Hussein dan lain-lain mangkuk-hayun yang tidak tahu menahu tentang kesusahan hidup rakyat - termasuklah adiknya Nazir Razak.

    Inilah dia sindrom anak orang kaya. Nak dengar nasihat pun cuma dari orang-orang bangsawan dan elitist. Boleh blah lah lu, PM. Gua sudah menyampah dengan lu.

    Berbeza dgn Tun Mahathir yang berasal dari rakyat biasa dan pernah menjual kuih untuk menyara hidup semasa zaman kecilnya.

    ReplyDelete
  7. Remember…… Petronas was formed 5 years after May 13th incident and today contributes 45% of Govt revenue….. is ranked among Fortune Global 500′s largest corporations in the world. Fortune ranks PETRONAS as the 68th largest company in the world in 2012. It also ranks PETRONAS as the 12th most profitable company in the world and the most profitable in Asia.

    Ini adalah satu dari punca kejatuhan Najib kerana mengambil pencacai-pencacai Pak Lah sebagai Punahsihat beliau. Selain Petronas dan kabinet menteri, ramai lagi spesi seperti itu terdapat dalam GLC.

    Alangkah malangnya jika Petronas yg jadi periuk nasi dan kebanggaan negara hancur dek ulah penjahanam seperti Omar Ong. Amat menggerunkan bila cina sialan sudah mendapat tempat di GLC dan badan korporat negara. Pakai nampak Melayu akan menjafi fakir seperti zaman dulu.

    Najib harus pecat dia bagi mengelak kemarahan orang Melayu. Jika tidak.... Najib sendiri akan dipecat.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!