CILI KASI TARUK! AKIBAT MENANG TIPIS NURUL IZZAH TERKENA PENYAKIT GILA MEROYAN!

Entah apa gilanya, Nurul Izzah yang hanya menang tipis di Lembah Pantai dan sedang berhadapan dengan petisyen memandangkan kemenangannya pada saat-saat akhir, kelihatan terlalu ‘meragukan’, anak perempuan Anwar Ibrahim itu kembali melalak tentang ‘penipuan SPR’ yang dia dan gerombolan termasuklah bapanya sendiri, gagal buktikan.

Seluruh angkatan Pakatan Rakyat, termasuklah di kalangan pecacai mereka sendiri, sekadar berani menyatakan bahawa ada penipuan yang berlaku tetapi mereka tidak dapat membuktikannya. Mereka menyebarkan pandangan mereka itu secara meluas dan tanpa mempedulikan rasional daripada tuduhan yang mereka lemparkan.

Namun memandangkan mereka tidak punya harga diri dan tidak langsung berasa malu, tuduhan tersebut terus dibesar-besarkan tanpa perlu disokong oleh mana-mana hujah atau bukti yang lebih meyakinkan.

Pilihanraya Kecil Kuala Besut nampaknya merupakan pilihanraya kecil pertama pasca PRU13. Dengan kedudukan kerusi yang agak seimbang antara Barisan Nasional dan PAS di Terengganu, kerusi DUN Kuala Besut akan menjadi pertarungan yang lebih sengit dan penuh dengan drama.

Nurul Izzah Anwar Ibrahim sudah pun memulakan drama pertama. Dia yang memang terkenal sebagai drama-queen, mengambil kesempatan untuk memperlekehkan Suruhanjaya Pilihanraya yang telah menguruskan kesemua pilihanraya di Malaysia dan memberikan peluang kepadanya untuk bergelar Ahli Parlimen semenjak dari tahun 2008 lagi.

Malah Suruhanjaya Pilihanraya yang sama jugalah yang telah menguruskan kerjaya bapanya selaku Ahli Parlimen semenjak tahun 1982 sehingga kini menerusi pilihanraya yang diuruskan oleh Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia. Sepanjang kemenangan Anwar Ibrahim selaku Ahli Parlimen, tidak pernah pula kedengaran SPR menipu!

Pada PRU13, Pakatan Rakyat cuba mempopularkan isu 40,000 rakyat Bangladesh yang kononnya telah didatangkan ke Malaysia menerusi pesawat-pesawat khas sebagai pengundi untuk Barisan Nasional. Begitu juga dengan isu blackout selain isu dakwat kekal. Beberapa isu lain termasuklah isu pengundi hantu, turut ditimbulkan.

Baca seterusnya di Perak Today

147 Responses to "CILI KASI TARUK! AKIBAT MENANG TIPIS NURUL IZZAH TERKENA PENYAKIT GILA MEROYAN! "

  1. I love you nurul izah..... love love love

    ReplyDelete
    Replies
    1. I luv u Norule Ijah...call me when u r free...mmmmmmuaaahhhh

      Delete
    2. call waktu mlm ka???? muaaahhhhh
      mmmmm....
      ijah sibuk bang...sedut bawah aje boleh tak.. keh keh keh...

      Delete
    3. Syiok sendiri betina sedut anuu lecturer (sbb tak pandai sekolah) tak kenal pon korang 4.19 & 5.38
      Allah nak tunjokkan pd dia personally anak2nya sendiri akan murtad. Klau korang hidup lagi tgk mcm mana dia selesaikan masaalah klau terjadi demikian. Mak bapak tok sah cerita semua dah tahu. Didik anak jadi yahudi majusi nasrani keluarga 69 ni lah.

      Delete
    4. Aku tak kisah apapun.....yg penting puki norule ija

      Delete
    5. Aku love pantat dia aje lepas guna pantat dia aku tingal aje

      Delete
  2. Nurul menang (tipis) sebab 100% cina mengundi dia, Undi Melayu berpecah dua tapi masih ramai juga mengundi BN.

    Tak masuk akal langsung BN membawa masuk 400,000 rakyat Bangla dgn kapal terbang ke, kapal laut ke, kapal selam ke, kapal sink ke? Itulah pembohongan bodoh si Ad Dajal Anus Ibrahim & puterinya si Ijjah Liberal. Bukankah di bilik pengudian itu ada pemerhati/wakil parti untuk mengawal sebarang penipuan atau orang tak berhak mengundi? Jika SPR menipu atau tidak telus, bagaimana mungkin Bapak Dajal & puterinya boleh menang & mempertahankan kerusi parlimen masing-masing?

    Sungguh malang kita mempunyai wakil rakyat tapi sebiji sawi bakti pun belum ada, kecuali kekacauan, kekecohohan, pembohongan saja,

    ReplyDelete
    Replies
    1. KALAU IKUT UNDI POPULAR SEPERTI YG DI LAUNG2KAN PEMBANGKANG SEBENARNYA UMNO YG PALING POPULAR SEBAB UMNO MENANG 88 KURSI PARLIMEN DAP CUMA 38. DAP CUMA BERGANTUNG PADA UNDI PAS PR. JADI JGNLAH MENYALAK SANA SINI WAHAI CIK NURUUL. KAU DAN BAPAKK AKU SEBENARNYA DAH LAMA DITALKINKAN. INGATLAH ALLAH BANYAK2. JGN ASYIK BUAT DOSA SAJA. MACAI2 TLG FIKIR BAIK2. BALIKLAH MENYOKONG UMNO DEMI MASA DEPAN ORANG MELAYU.

      Delete
  3. Norule.....I KNOW WHAT U DID AT BELAKANG PINTU......

    ekkekeekekkekekekekekekkeekkekekekekeekekekekekekekkek

    ReplyDelete
    Replies
    1. muaahhhhhh...sedut....muaahhhhhh.. sedut..... sedutttttttt terussssss

      Delete
  4. Menyambung perbincangan saya dgn pemuja KJ.

    Anonymous June 29, 2013 at 12:23 PM menyatakan:
    Dlm bisnes besar juta2 ... orang pakai main contra shj ... pak man bekas orang koporat tak kan tak tau ... mana nak guna petty cash ..Otak kena ligat & licik ... baru orang Melayu jadi kaya & berjaya ... tak mahu ambil belajar dari cara cina ...Nak harap menyangkul serelung dua tanah kat kg tu ... tak kan kemana ... sbb itulah kita tengok ramai jutawan Melayu asalnya bukan anak orang kaya ... Syed Mokhtar dll ... bahkan Tun M sendiri ...jgn cetek fikiran lah pak man ..
    -----------------------------------------------------------------------------------------

    Komen balas Othaman Ahmad:
    Nah,,,,,,kan bagus berbahasa sopan budaya bangsa. Saya hargai itu.

    Sebenarnya saya sangat arif tentang cina kerana saya sentiasa dikelilingi cina sejak di bangku sekolah, zaman remaja hinggalah ke alam pekerjaan. Sebahgian mereka adalah guru saya dan ada juga kemudiannya anak murid dan anak buah saya semasa mengepalai Jabatan Total Quality Management, Human Resource & Administration. Dari segi pekerjaan & perekonomian, memang mereka komitted tapi materialistik, hingga sikap kiasu mereka menghalalkan apa jua cara demi mencapai matlamat.

    Berbalik kepada business transaction dalam penjualan & pembelian saham, saya setuju dgn pendapat anda keadaan kini tidak perlu membawa wang berguni-guni macam zaman Penyamun Tarbus Ali Baba cerita 1001 malam. Tapi bukankah kita perlu menunjukkan collateral atau jaminan bahawa kita punyai wang secukupnya? Dari punca mana si KJ punya collateral tersebut yg bernilai ratusan RMjuta?

    Silakan beri hujah anda. Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1.Pak man cuma anti si KJ!bagaimana pula dengan punca kekayaan anak-anak mahathir!!mirzan,mohzani dll!!
      2.Siapa di belakang kekayaan mereka!!bagaimana syarikat perubatan melayu dulu dijual pada temasik singapura!!boleh pak man ceritakan bagaimana mohzani menjadi top 20 jutawan malaysia!!
      3.boleh pak man cerita!!baru adilkan!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    2. Collateralnya adalah Pak Mentuanya yang sedang asyik tido berdengkur waktu tu.

      Sekian,

      Salam Hormat.

      Terima KaseeYY...!!!

      Delete
    3. kj ... sikitol jahanam ... adalah akronim yang sesuai ...
      biar apa pun alasannya ...

      Delete
    4. BIAR GEMPA MENGGEGAR BUMI
      BIAR BERDENTUM GURUH DI LANGIT
      KILAT MENYABUNG DI DEPAN MATA
      MELANGKAH UNDUR TIDAK SEKALI

      Bukit disalak anjing tidak gugur sebutir batunya
      Durian digelek mentimun tidak jejas akan durinya
      Harimau tidur bendengkur tidak bengkok taringnya
      Gajah tak turun minyak tidak longgar gadingnya
      Singa tidak mengaum tidak tumpul kukunya
      Serigala tidak memburu tidak hilang pantasnya
      Jerung tidak ke karang tidak hilang mangsanya
      Helang tidak menyambar tidak buta matanya
      Tebuan tidak menyerang tidak hilang sengatnya
      Merbah tidak bersiul tidak hilang suara merdunya
      Murai tidak berkicau tidak hilang nyaring suaranya
      Ayam jantan tidak berkokok tidak hilang betinanya
      Merak tidak mengepak tidak hilang kilau bulunya
      Kerbau tidak ke lumpur tidak patah tanduknya
      Kuda tidak berlari tidak hilang lajunya
      Ular menyusur akar tidak hilang bisanya
      Emas tidak dipakai tidak hilang nilainya
      Intan dipalit lumpur tidak hilang sinarnya
      Matahari ditutup kabus tidak hilang cahayanya
      Bulan tidak berbintang tidak hilang serinya
      Bintang dilindung awan tidak hilang gemerlapnya
      Laut dicurah tawas tidak hilang masinnya
      Tebu ditabur jadam tidak hilang manisnya
      Keris tidak diasap tidak kan kurang loknya
      Pedang tidak dihunus tidak hilang tajamnya
      Panglima duduk bersila tidak hilang tangkasnya
      Pendekar berpeluk tubuh tidak hilang jaguhnya
      Guru tidak mengajar tidak hilang ilmunya
      Penyair tidak berlagu tidak hilang suaranya
      Pendebat tidak berpidato tidak hilang petahnya
      Pendita tidak menulis tidak hilang ilhamnya
      Askar tidak menembak tidak hilang cekapnya
      Nakhoda tidak ke kapal tidak hilang arahnya
      Drebar tidak memandu tidak hilang lesennya
      Taukeh tidak ke gudang tidak hilang untungnya
      Pemimpin tidak berteriak tidak hilang pengikutnya
      Pembesar tidak meroyan tidak hilang popularitinya
      Pemikir tidak melatah tidak hilang bijak akalnya
      Tokoh tidak menunjuk tidak hilang kedudukannya
      ITULAH KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA
      MENTERI BELIA DAN SUKAN NEGARA
      BAKAL MENJADI PERDANA MENTERI KITA.

      Delete
    5. alangkah cocok & bahagia sekali .... jika dulunya KEJORA JUARA melamar Nurul ... sesal dahulu PENDAPATAN ...

      Delete
  5. Norule ....perangai cam jalang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. norole betina haramjadah terkutuk, sama ngan bapanya si anugerah taik reput yg mengaku konon dia adalah anugerah tuhan sebenar...khaaak tuiii!

      Delete
    2. sambung sikit.... ada pulak org bagi gelaran pak syeikh malaya... kah kah kah... imam mahdi...kah kah kah

      Delete
    3. I love puki norule......

      Delete
  6. Love u nurul...pompuan murahan....

    ReplyDelete
  7. Puteri anwar yang blow job dan berzina dengan pensysrah dia oleh kerana nak lulus. Inshallah pempuan jalang ini sehingga hayat dia hanya berjaya menjadi pembangkang sahaja. Anak beranak perangai sama, kaki zina, pembohong, penipu dan pemfitnah agung. Balasan akan kamu terima dan akan datang soon tu you perempuan jalang

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1.betulka matt tuduhan ko kat sinurul tu terutama isu berzina!!ko ada bukti dan saksi ke!!
      2.kalau tidak ada!!buta-buta jee ko masuk neraka nanti!!

      Delete
    2. oopsss..lupe ..bideo besi xleh jadi bukti n saksi sang professor pon masih idop....tapi kalo kene tang puak korg kemain perlu bukti n saksi...

      Tapi kalo menuduh DSN / DSR dgn kes Altantuya ...takat hearsay pon boleh korg digest dlm kepala hotak korg yer...tudohan BN/UMNO dgn rasuah ..kemain menyalak korg pasal tuduhan tuh...mmg ada tapi bkn kesemua...mcmla puak korg xde rasuah.....poodaaachhitttt...

      Delete
    3. Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim)

      Betapa beratnya tuduhan tanpa membawa saksi sehingga turun ayat al-Quran dalam surah an-Nur ayat 4-5 yang bermaksud : "Dan orang-orang yang menuduh wanita-wanita yang baik-baik (berbuat zina) dan mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, maka sebatlah mereka (yang menuduh itu) dengan 80 kali sebatan, dan janganlah kamu terima kesaksian mereka buat selama-lamanya. Dan mereka itulah orang-orang yang fasik.”

      Ulama memberi tafsiran bahawa mereka yang membuat tuduhan tanpa empat orang saksi walaupun mereka telah bertaubat selepas membuat tuduhan maka hukuman tetap dijalankan keatas mereka (80 kali sebatan) dan persaksiannya tidak boleh diterima selama-lamanya, hanya sifat fasik akan terhapus apabila mereka bertaubat.

      Delete
    4. aku setuju dengan hadis dan ulasan itu ...
      tetapi kenapa hanya dibaca apabila melibatkan kes tersebut terkena kepada puak pkr dan pas sahaja ...
      manakala apabila fitnah dikenakan kepada puak umno / bn hadis tersebut tidak dibaca ...
      contohnya ada seorang matan presiden pas ... menuduh tun m menonton vidio lucah dengan cucunya ... sedangkan ini adalah fitnah jahat ... dan lebih jahat lagi setelah ayat al-quran, hadis dan selawat nabi dibaca ... maka fitnag tersebut dikatakan dengan beraninya ... tiada sebarang saksi pun ...
      contoh kedua presideng pas menuduh umno melepaskan air empangan semasa prk di tenang dalam negeri johor ... presideng pas tersebut tidak memberikan sebarang saksi pun yang melihat umno melepaskan air ...
      contoh ketiga ... naib presiden pas ... menuduh nwar berahi meliwat ... dan diwar-warkan dalam ceramah ... sedangkan pada masa itu tidak ada 4 saksi pun melihat nwar berahi meliwat jantan tersebut ... tuduhan hanya bersandarkan surat yang dikeluarkan oleh mangsa liwat yang mempamirkan no kad pengenalan dan nama mangsa liwat serta pernyataan nya ... tidak ada pun ulamak pas memberi nasihat kepada mat sabu pada masa itu ...
      dan ianya berbeza semasa nwar berahi menjadi sekutu kepada pas ... hadis tersebut diwar-warkan dan menjadi sumber rujukan utama ...
      bahkan hadis itu menjadi dalil untuk mempertahankan stopa spender ... walaupun stopa spender setiausaha agung pas hanya menjawab no komen dan dia dah serahkan kesnya kepada peguam ...
      stopa spender kekal jawatan sebagai setiausaha agung parti agama pas ...
      malangnya lagi tidak ada majlis solat hajat perdana mendoakan agar Allah menunjukan kebenaran dan menimpakan bala kepada pelakun yang memegang watak stopa spender berbanding dengan tindakan mempertahankan nwar berahi ...
      apatah lagi tadak pun majlis bacaan yasin 40 dan doa agar Allah menhancurkan kebatilan dengan memusnahkan pelakun watak stopa spender ...
      atau tidak ada pun sumpah muhabalah dari stopa spender ...
      heh eleh ... kalau kena kat puak pas dan pkr ... pelbagai hadis dikeluarkan ... kalau buat kat umno ... mung tak pakai hadis pung ...

      Delete
    5. Anonymous June 29, 2013 at 5:12 PM menyatakan:
      "Ulama memberi tafsiran bahawa mereka yang membuat tuduhan tanpa empat orang saksi walaupun mereka telah bertaubat selepas membuat tuduhan maka hukuman tetap dijalankan keatas mereka (80 kali sebatan) dan persaksiannya tidak boleh diterima selama-lamanya, hanya sifat fasik akan terhapus apabila mereka bertaubat".
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------

      Komen balas saya:
      Bukan setakat 4 saksi, malahan jutaaan orang menonton (dalam you tube) bagaimana Nurul Izzah dengan penuh keyakinan mempertahankan hak individu (termasuk Melayu Islam) untuk memilih pegangan agama (murtad) sewaktu sessi dialog di sebuah gereja anjuran pihak pembangkang tahun sudah. Beliau kemudian turut mengecam amalan dan undang-undang negara berkaitan murtad adalah lapuk.

      Melihat anda seorang berminat menggunakan hadith dan saya yakin anda seorang berpengetahuan dalam ilmu agama, saya ingin bertanya:-

      Kenapakah tiada perkataan 'Al Ikhlas' di dalam surah 'Al Ikhlas itu', tidak seperti surah An Nas. Apakah hikmahnya atau yang tersirat di sebalik ketiadaan perkataan 'Al Ikhlas' di dalam surah tersebut.

      Di atas maklum balas anda itu nanti, saya dahului dgn jutaan terima kasih.

      Yg Ikhlas
      Othaman Ahmad



      Delete
    6. 1.Takm payah pusing-pusingla!!terus pada fakta!
      2.Dah jelas dalam Surah An-nur pada sesiapa yang menuduh wanita berzina tanpa saksi!!
      3.Suara Allah melalui ayat-ayat Al-Quran pun nak spin kee!!!
      4.Budak tadika pun boleh faham ayat tersebut!!

      Delete
    7. tadak nak spin nya anom 717 ...
      lihat penghujahan secara menyeluruh ...
      lihat kelaku mat sabun, lihat kelaku presiden pas dan matan presiden pas yang menuduh tanpa bukti ...
      adakah mereka ini tidak terikat dengan hujah mu ning -
      1.Takm payah pusing-pusingla!!terus pada fakta!
      2.Dah jelas dalam Surah An-nur pada sesiapa yang menuduh wanita berzina tanpa saksi!!
      3.Suara Allah melalui ayat-ayat Al-Quran pun nak spin kee!!!
      4.Budak tadika pun boleh faham ayat tersebut!!

      Delete
    8. aku nasihatkan kat anom June 29, 2013 at 7:17 PM agar membaca hadis dan ayat al-quran tersebut dan beri tazkirah kepada mat sabu dan haji adi serta minta mereka berdua bertaubat ...
      mat sabu kenalah minta maaf secara terbuka kepada nwar berahi yang difitnahnya ...
      manakala haji adi perlulah bertaubat dan minta maaf kepada ahli umno keseluruhannya kerana fitnahnya itu ...
      dan kepada matan presiden pas yang menfitnah tun m tu ... aku dengar tun m dah maafkan ... okey lah ...
      tetapi aku akan ulang kebejatannya biar dibaca oleh orang ramai dan dia akan terus menerima apa yang sewajarnya patut diterima sebagai balasannya di atas perkataannya itu ...

      Delete
    9. Lebih 1 juta ahli UMNO dikafirkan oleh Amanat Hj. Hadi . . .

      Yang dah meninggal tu dah maafkan Hj. Hadi ke? Sesungguhnya jiwa Hj. Hadi kosong dan sunyi.

      Delete
    10. 1.Eh ko spin pada hadi awang dan mat sabu pulak!!ini soal menuduh perempuan berzina tanpa saksi!!dan perkara tersebut ternyata JELAS DAN NYATA di larang oleh Allah melalui ayat dalam Al-Quran!
      2.siapa yang menuduh sepatutnya disebat 80 kali dan merupakan orang yang fasik!!akhirnya akan masuk NERAKA!!

      Delete
    11. loh ... haji adi fitnah umno ... tak salah ...
      fadil nor fitnah tun m ... tak salah ...
      mat sabu fitnah nwar tak salah ...
      sedangkan dalam hadis adalah jelas dan nyata menyatakan bahawa adalah berdosa kerana melakukan fitnah ...
      aku tidak spin tajuk ... aku katakan mereka bertiga adalah ahli fitnah yang nyata ... kamu tak nak nasihatkan dia orang ka ... atau kamu tak jumpa hadis berkenaan perbuatan melakukan fitnah ... kasihan ...
      kasihan anda hanya melihat satu sudut yang sempit ...
      dan sudut lain dibiarkan terkankang ...
      no rule ozzah menyokong pemurtadan islam dari kalangan orang melayu kamu tak nampak ...
      jadi no rule izzah kekal masuk surga kamu walaupun menyokong pemurtadan ... kasihan ...

      Delete
    12. 1. "Hukum rejam kepada penzina adalah primitif." - Tun Dr. Mahathir, 3 Mac 1994, dalam kenyatannya kepada wartawan di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim. Dan Terbaru Hukum Hudud tiada dalam Al-Quran. Hanyalah rekaan Ahli fekah..
      2. “Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan.Ini sangat memalukan ummat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.” - Tun Dr. Mahathir Mohamad, 14 Julai 1992, dalam temubualnya dengan media massa.

      3. "Pada pendapat saya, undang-undang Islam tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia sekarang. Lebih baiklah undang-undang yang ada dikekalkan." - Sulaiman Daud, 20 Ogos 1993, dalam temubualnya dengan media massa.
      4. “Apakah kalau kita tidak tutup (aurat) kita tidak Islam? Banyak benda yang disuruh oleh agama Islam yang kita tidak buat, tetapi kita masih Islam” - Tun Dr. Mahathir Mohamad, di majlis tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997.

      5. "Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab Jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. Akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat” - Tun Dr. Mahathir Mohamad: 5 September 1997 di Perhimpunan Agung UMNO, PWTC.

      Delete
    13. (Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997). "Sapa tau janggut Nabi macam mana? Sapa biasa tengok janggut nabi, ada gambar? Kita tak tau. Ada pulak yang kata janggut mesti sampai ke pusat. Ada yang special sikit macam tu! (ketawa). Apakah kita nak jadikan ini ukuran agama Islam kerana kita berjanggut maka kita Islam. Kononnya Sunnah Nabi. Kita tak tau. Kita tak tau sebenarnya macam mana janggut dia (Nabi) (menahan ketawa). Di zaman itu nak cukur pun mudah ke?

      Dia bukan ada Gillette. Zaman nabi ada Gillette ke, tak dak. Pisau cukur pun tak dak masa tu. Jadi masalah macam mana nak cukur masa tu. Lepas itu, dia berjalan sana sini naik unta. Bukan nak dapat air banyak...(di) padang pasir".

      Delete
    14. “ Hanya yang diperlukan ialah bersyukur kepada Tuhan. Nikmat dan rezeki yang kita dapati bukan daripada orang yang menyampaikannya. Jika tidak orang itu, orang lain yang akan menyampaikannya. Jadi kita juga TIDAK PERLU berterima kasih kepada Nabi Muhammad s.a.w. Jika tidak Nabi Muhammad, orang lain yang akan diutuskan untuk menyampaikan agama Islam. Oleh itu TIDAK PERLULAH kita mengagung-agungkan Nabi Muhammad. Memadailah dengan bersyukur kepada Allah s.w.t sahaja.”

      - Ucapan Dasar Presiden UMNo, Dr Mahathir Mohamad. Petikan dari Berita Harian/Utusan Malaysia 11 Mei 2000

      Delete
    15. 1.lagi hebat!!
      2.Hukum Allah di permainkan!
      3.Nabi Muhammad S.A.W dipersendakan!!

      Delete
    16. nik ajis melawan al-quran terlupa nak sebut ka ...
      katanya dia bersedia menjadikan iblis sebagai sahabat demi nak menewaskan umno ...
      sedangkan dalam al-quran melarang manusia menjadikan iblis sebagai sahabat ...
      dan menurut nik ajis ... sesiapa yang tidak mempercayai walaupun satu ayat al-quran maka jatuh kafir hukumnya ...
      dan gugur iman seseorang kerana perkataan, perbuatan atau iktikad ...
      itu kata nik ajis lah ...
      dan seperti biasa bagi puak pas ... melawan hadis dan al-quran tidak menyebabkan mereka terkena hukum seperti yang mereka katakan ...
      tetapi kalau umno perbuat ... hem ... hujah yang kamu keluarkan di ataslah kamu akan gunakan ...

      Delete
    17. nik ajis kata ... nabi muhamad lahir seperti mamat-mamat kat kampung biasa tu tentu tak dikira sebagai mempersendakan nabi muhamad kan ... kan ... kan ...

      Delete
    18. nik ajis buat lambang cross finger tak berdosa kan ... kan ... kan ...
      ustaz azhar idrus lambang cross finger tak salah kan ... kan ... kan ...
      dan ramai lagi puak dalam agama pas buat cross finger ...
      kamu nak tahu apa itu cross finger rujuk laman ni ... http://en.wikipedia.org/wiki/Crossed_fingers
      kamu tentu tahu ada hadis yang menyatakan sesiapa menyerupai sesuatu kaum, maka dia termasuk di dalam kaum itu ...
      er ... seperti biasa hadis ini hukumnya tidak akan kena kepada penganut agama pas kan ... kan ... kan ...

      haji adi dah buang hukum hudud pas dalam perjuangan agama pas kamu tak tahu ka ... katanya dia kini memperjuangkan negara berkebajikan ... dan hukum hudud pas kini bukan keutamaan ... hukum hudud pas kini hanya tak sampai 1% dari perjuangan pas ...
      dia sebut 1% tu sebab dia boleh jual hukum hudud pas kat kamu ... dan kamu percaya ...
      dia sebut negara berkebajikan dan hukum hudud pas bukan lagi keutamaan sebab dia boleh jual kat kafir harbi ... dan puak kafir harbi percaya ...

      Delete
    19. Othaman AhmadJune 29, 2013 at 5:36 PM

      Komen anda:
      Kenapakah tiada perkataan 'Al Ikhlas' di dalam surah 'Al Ikhlas itu', tidak seperti surah An Nas. Apakah hikmahnya atau yang tersirat di sebalik ketiadaan perkataan 'Al Ikhlas' di dalam surah tersebut.

      Pak Man ni ada phd al-quran kot ... dapat di Spore??? Nak ajak berdebat pasal quran pulak ...

      Al-Ikhkas itu nama surah pak man ooii... suran Al-Ikhlas itu menceritakan tentang keesaan Allah ... ianya menyiratkan ttg keikhlasan kita meyakini keEsaan Allah ...

      Bukanlah surah2 dlm alquran itu Allah turunkan dengan namanya sekali ... Nabi, para sahabat dan ulama yg beri nama surah2 itu ...

      Sama juga surah Al-Fatehah (maksudnya pembuka) ... apa Pak Man ada jumpa ayat sebut pasal fatehah ke dlm surah Al-Fatehah ... ayat nombor berapa ... perenggan mana ... perkataan apa???

      Surah ayat Alam Nasyroh diberi nama Al-Insyiroh/Al-Syahr (bermaksud lapang dada) bukan sebut pun insyiroh/syahr ...

      Surah Al-Taubah dinamakan juga surah Al-Bara’ah sbb dia mula dgn ‘Bara’atun ..’ ...
      Tetapi ianya lebih dikenali dgn nama Al-Taubah sbb banyak berkisar dengan pengampunan Allah ... tetapi tidak pula disebut tentang taubat ...

      Anjuran untuk TAUBAT NASUHA pula difirmankan Allah dalam surah Al-Tahrim (ayat 8) ...

      Banyak lagi lah kalau nak cari ...

      Eloknya Pak Man study al-Quran sendiri ... buka, baca bagi lancar ..., baca terjemahan ..., baca tafsiran ... (AT LEAST FOR NOT LESS THAN 50 TIMES...) ... barulah boleh nak berdebat pasal al-Quran ...

      Lain kali kalau dah tersepit tak boleh nak ‘counter attack’ sesuatu hujah kuat ... BE HUMBLE, JUST KEEP QUIET AND THINK ABOUT IT ...

      Kalau nak lencong tajuk pun, jgn lencong pergi dgn Quran lah ... lencong pasal Tun M ke ... pasal Spore ke ... pasal Najib ke ...

      Don't make yourself look like a narrow minded ... religion illiterate Malay Muslim ...

      Delete
    20. Pak Man ... ini ada satu ayat pasal nak promot UMNO ...

      "Yaa aiyuhal lazi na umno ... "

      boleh pakai ayat ni Pak Man! Goreng depa sikit ...

      Delete
    21. Apa2an aja mas2 di atas nyakatin & nyakitin samannya Pak Man ...
      Pak Man mahu debatin ttgnya KJ aja ... dia kena akur sama arahan itu ...
      Pasal lain Pak Man nggak mahu ambil tahu ... emangnya dia nggak tahu apa2 ..
      Loh ... kok ditanya pula sama Pak Man ttg anak2nya tun ... budak2 tu baik2 & bersih semuanya ... Pak Man emangnya rapat banget sama mereka ... mereka semua amat bermurah hati samanya Pak Man ... lebih2 lagi tun ...

      Delete
    22. IndonymousJune 30, 2013 at 5:50 AM

      Hati2 mas …

      Apa lu bilang pak man nggak tahu apa2…?
      Lu usah pandeng pak man tanpanya mata … dia ramei pengikut …
      Kalo pak man mahu dicabar ttnya kor-an dan hadis … dia nggak perlu jawab … bierr pengikutnya udah memadai … umpamanya mas ‘real &try capsule” … hebat banget anak muda itu ...

      Delete
    23. subuh subuh subuh ....

      Delete
    24. 1.Kununnya pak man nak tujuk pandai tentang Al-Quran!!cuba spin tentang ayat Al-Quran!
      2.Kalau pak man pandai!!tolong hurai maksud huruf Aliff tenguk!!

      Delete
    25. Anonymous June 30, 2013 at 4:56 AM

      Othaman AhmadJune 29, 2013 at 5:36 PM

      Komen anda:
      Pak Man ni ada phd al-quran kot ... dapat di Spore??? Nak ajak berdebat pasal quran pulak ...

      Al-Ikhkas itu nama surah pak man ooii... suran Al-Ikhlas itu menceritakan tentang keesaan Allah ... ianya menyiratkan ttg keikhlasan kita meyakini keEsaan Allah ...

      Don't make yourself look like a narrow minded ... religion illiterate Malay Muslim ...
      ------------------------------------------------
      Komen balas Othaman Ahmad:
      Tahniah..... jawapan anda hampir tepat. Surah ini adalah inti pati tauhid/keimanan kita terhadap Allah SWT. Surah ini yg saya gunakan di setiap dialog saya dgn orang2 Kristian (yg percaya tentang trinitas - 3 tuhan dalam 1).

      Keikhlasan hati kepada yg Maha Pencipta adalah amat terpenting dalam apa jua pun yg kita lakukan, baik dari ibadah (solat, puasa, sedekah dll), pekerjaan, perniagaan, pergaulan maupun berpolitik. Saya sering diingatkan Allah SWT suka orang yg ikhlas walau baktinya sebesar biji sawi. Apapun ibadah & pekerjaan kita semuanya kerana Lillahi Ta'ala, bukan kerana mengampu orang, habuan, pangkat ataupun takut kepada orang yang berkuasa. Justeru, saya tidak menggunakan Anonymous tapi nama sebenar saya kerana rezeki, ibadah, mati & hidupku ikhlas kerana Allah SWT. Hari ini penyelewengan, rasuah, penipuan dan segala kemungkaran berleluasa kerana ketidak ada keihlasan hati terhadap Allagh SWT. Mereka alpa dgn nikmat dunia dan lupa Allah sentiasa berada di sampingnya, melihat dan mendengar.

      Buat makluman, almarhum datuk saya (sebelah ayah) adalah seorang kiyai dari tanah Jawa yang telah diarahkan oleh gurunya berhijrah & berdakwah ke tanah Melayu pada penghujung abad ke 19. Selain mempelajari ilmu dari Sekolah Arab Aljunied, belajar ngaji dgn ustaz, almarhum datuk, almarhum ayah & almarhum ibu adalah guru-guru saya dalam bab ilmu agama.
      Kami adik beradik (termasuk semua sepupu saya) dianjurkan mendalami surah Al Ikhlas supaya lebih bertawaduk dan membacanya sebanyak-banyaknya selepas solat. Terima kasih kerana sudi membacanya.

      Yg Ikhlas
      Ex Son of Spura

      Delete
    26. Jgn asyik dgn surah al-ikhlas atau 3 Qul shj pak man ...
      Surah lain semuanya (114) kena study habis ... baru cun ...
      Anyway syabbas pak man ... politik, politik juga ... agama & hukum hakam jgn abai ...

      Delete
    27. Anon June 29, 2013, 10:10PM;
      “ Hanya yang diperlukan ialah bersyukur kepada Tuhan. Nikmat dan rezeki yang kita dapati bukan daripada orang yang menyampaikannya. Jika tidak orang itu, orang lain yang akan menyampaikannya. Jadi kita juga TIDAK PERLU berterima kasih kepada Nabi Muhammad s.a.w. Jika tidak Nabi Muhammad, orang lain yang akan diutuskan untuk menyampaikan agama Islam. Oleh itu TIDAK PERLULAH kita mengagung-agungkan Nabi Muhammad. Memadailah dengan bersyukur kepada Allah s.w.t sahaja.”- Ucapan Dasar Presiden UMNo, Dr Mahathir Mohamad. Petikan dari Berita Harian/Utusan Malaysia 11 Mei 2000
      =========================================================

      Inilah masalahnya apabila ucapan dipetik separuh-separuh.....sebenarnya ucapan Tun M ini ditujukan kepada pemimpin PAS yg melarang ahlinya berterimakasih kepada manusia khususnya kepada pemimpin-pemimpin kerajaan daripada UMNO/BN selaku pemerintah Malaysia.

      Delete
  8. Takziah pada yang dah pergi...tapi this is the best time to implement biometric as opposed to dakwat kekal..

    ReplyDelete
  9. Peragai hodoh.api neraka jahanam tempatnya.mmg pompuan jahat.dari muda dah berperanagai mcm taik.memalukan.tak layak memimpin rakyat.sanggup korbankan agama dan hak perlembagaan orang melayu dan menjual tanah melayu.berdoa dan bertaubatlah moga Allah dpt tunjuk dan pimpin kejalan benar...kesian anak melayu generasi akan dtg jikalau hak beragama menjadi pertaruhan utk menang undi....aku kesian anak melayu dan generasi akan dilahirkan nanti jika pengkhianat seperti ini masih ujud..takbir

    ReplyDelete
  10. Parpu love Norule anak papa liwat

    ReplyDelete
  11. Stim la aku tengak Nurul ni....tak tahan....nak terpancut dah ni....

    ReplyDelete
  12. AnonymousJ une 29, 2013 at 4:50 PM menyatakan:
    1.Pak man cuma anti si KJ!bagaimana pula dengan punca kekayaan anak-anak mahathir!!mirzan,mohzani dll!!
    2.Siapa di belakang kekayaan mereka!!bagaimana syarikat perubatan melayu dulu dijual pada temasik singapura!!boleh pak man ceritakan bagaimana mohzani menjadi top 20 jutawan malaysia!!
    3.boleh pak man cerita!!baru adilkan!!!!!!!!!!!!
    ---------------------------------------------------------------------------------------------

    Komen balas Othaman Ahmad:

    Ehh...ehh...ehh.. anak muda nie.... kenapa soalan balas saya tidak dijawab..... malah anda lari dari tajuk pula? Tak baik begitu. Tajuk persoalan saya kan, "Dari punca mana si KJ punya collateral tersebut yg bernilai ratusan RMjuta"?

    Soal anak Tun Mahathir biarlah kita bincangkan di lain forum ye.... kerana saya khuatir nanti jadi bidalan, 'a spade calling a spade'. Lagipun anda melempar tuduhan tanpa fakta dan hujah yang bernas, tidak seperti saya..... siap dgn tarikh, facts, figures and players concerned lagi. Jadilah orang dewasa dan bertamaddun dong....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Pengambil-alihan 7 hospital swasta dimiliki Pantai Holdings Berhad oleh syarikat Singapura didedahkan Persatuan Pengguna Islam Malaysia, semalam.
      Persatuan itu melihat pengambil-alihan itu sebagai bertentangan dengan tujuan asal yang digaris dalam menjayakan Dasar Ekonomi Baru.
      Ia sebelum ini dimiliki Datuk Mokhzani Mahathir yang mengambil alih daripada Berjaya Berhad.
      Pegangan Datuk Mokhzani hanya bertahan beberapa tahun sebelum dilepaskan kepada Datuk Lim Tong Yong dengan nilaian hanya 60 juta ringgit.
      Ia kini dikuasai Parkway Holdings dari Singapura dengan pegangan ekuiti 31 peratus sahamnya bernilai lebih 311 juta ringgit.

      1.Kenyataan diatas bukan fakta kee!!

      Delete
    2. Sdra Anonymous June 29, 2013 at 7:13 PM yg dihormati....
      Saya kira eloklah kita selesaikan kes KJ dulu, Selepas itu barulah kita bincangkang soal yang anda kemukakan. Buat kerja satu persatu sampai selesai. Itulah amalan saya sejak dari bangku sekolah sampai ke alam pekerjaan. Barulah kerja kita berkualiti, bukan berkuantiti tapi tak beres.

      Delete
    3. tambah sikit.. jika boleh en othaman bezakan dan terang tentang fakta antara co swasta sememangnya swasta kepunyaan perseorangan dan co memang hak milik kerajaan...cth bawah khazanah.

      bukankah pantai..swasta sesungguhnya
      pasar seni..memang hak milik kerajaan
      telekom..hak milik kerajaan.
      dll..tolong beri pencerahan

      ini bagus..kadang kadang sesuatu keputusan juga diambil berdasar kpd keadaan waktu itu.. adakah tujuan penyelamatan atau tujuan mengayakan diri atau sebab tertentu..

      seperti zaman soros..hancur mata wang dunia... byk negara di dunia mengambil keputusan berdasar kpd keadaan waktu itu. Tapi jika dlm keadaan kaya atau tdk bermasalah....itu perlu dipersoal??????

      yg lebih menyedihkan.. hak property melayu milik kerajaan diberi ke cina kemudian org melayu yg dihalau secara halus.. cth pasar seni.. dll..

      Delete
    4. Tak payah nak buang masalh berhujah dgn Pak Man Telo tak dak telor ni ... sat gi dia wak keluar ayat Quran lain pulak ... tak terjawab korang ...

      Lagi pun, dia ada 'percent' dari konglomerat Tun ... Mukhriz, Mirzan, Mokhzani ...

      The instruction is:" ... what ever the hell it is ... just keep the effort to get rid of that young cunning chap ... and you'll get what you deserve ... or else you'll be in big trouble ..."

      Arahan boss kena buat dulu ...

      Delete
    5. AnonymousJune 30, 2013 at 5:05 AM

      Tak payah nak buang masalh berhujah dgn Pak Man Telo tak dak telor ni ... sat gi dia wak keluar ayat Quran lain pulak ... tak terjawab korang ... Lagi pun, dia ada 'percent' dari konglomerat Tun ... Mukhriz, Mirzan, Mokhzani ... The instruction is:" ... what ever the hell it is ... just keep the effort to get rid of that young cunning chap ... and you'll get what you deserve ... or else you'll be in big trouble ..."
      Arahan boss kena buat dulu ...
      --------------------------------------
      Komen balas Othaman Ahmad:
      Bagus komen sdra itu......semoga Allah memberi melimpah rahmat kepada mu dan juga saya.

      Keikhlasan hati kepada yg Maha Pencipta adalah amat terpenting dalam apa jua pun yg kita lakukan, baik dari ibadah (solat, puasa, sedekah dll), pekerjaan, perniagaan, pergaulan maupun berpolitik. Saya sering diingatkan Allah SWT suka orang yg ikhlas walau baktinya sebesar biji sawi. Apapun ibadah & pekerjaan kita semuanya kerana Lillahi Ta'ala, bukan kerana mengampu orang, habuan, pangkat ataupun takut kepada orang yang berkuasa, termasuk Tun Mahathir. Justeru, saya tidak menggunakan Anonymous tapi nama sebenar saya kerana rezeki, ibadah, mati & hidupku ikhlas kerana Allah SWT. Hari ini penyelewengan, rasuah, penipuan dan segala kemungkaran berleluasa kerana ketidak ada keihlasan hati terhadap Allah SWT. Mereka alpa dgn nikmat dunia dan lupa Allah sentiasa berada di sampingnya, melihat dan mendengar.

      Itulah respons saya atas tohmahan sdra terhadap saya. Taksub saya hanya kepada yang Haq..... Allah Subhan Wa Ta'ala.

      Yg Ikhlas
      Bukan Anonymous tapi Nama Sebenar Othaman Ahmad

      Delete
  13. Pas-parti ajaran syaitan

    ReplyDelete
  14. Bapak borik. Anak rintik

    ReplyDelete
  15. Hok aoloh .... gapo dio ghiyoh sangak tu ...

    Oooh ... ceghito pasa oghe tuo pengceng tu ... kawae kesiae ke dio ..

    Tengoh ghisa gilo babi ... begha bojeng ...
    Oghe pakak hentae kiri kanae ... nok jawak hok mano pung tok tahu doh ... tok gheti nok pikir doh ...

    Mapuh dio ... tu lo padae muko ... nok tunjuk pandae sangak ...
    Pasa anok2 tung tu ... geghengti mapuh tak dok modal nok lawae ...
    Ni pasa kor-ae ngae hadih ni ... lagi tok gheti ... bodoh bengong teghuh ...
    Tak dok ko supoto dio nok tolong ... lagu ning tumbae telentae oghe tuo tu keno seghae jatung ..

    Kawae ghaso dio tok gheti nok jawak... kelik2 wak keluar coghito kito jahanae jugok gayo nyo ...

    Kesi-ae Pok Mae ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parang kontot:

      Translate please ...

      Delete
    2. Translator:

      (Mengeloh hairan) ... apa dia riuh sangat tu ...

      Oooh ... cerita pasal orang tua pencen tu ... kawan (saya) kesian kat dia ..

      Tengah risau gila babi ... terburai jambul ...
      Orang pakat hentam kiri kanan ... nak jawab yg mana pun tak tahu dah ... ta reti nak pikir dah ...

      Mampus dia ... tu lah padan muka ... nak tunjuk pandai sangat ...
      Pasal anak2 tun tu ... gerenti mampus tak dak modal nak lawan ...
      Ni pasal kor-an ngan hadis ni ... lagi tak reti ... bodoh bengong terus ...
      Tak dak ke supporter dia nak tolong ... mcm ni tumbang terlentang orang tua tu kena serang jantung ..

      Kawan (saya) rasa dia tak reti nak jawab... balik2 wak keluar cerita kitol jahanam jugak gaya nya ...

      Kesian Pak Man ...

      Delete
    3. AnonymousJune 30, 2013 at 5:27 AM
      Hok aoloh .... gapo dio ghiyoh sangak tu ...
      Oooh ... ceghito pasa oghe tuo pengceng tu ... kawae kesiae ke dio ..
      Tengoh ghisa gilo babi ... begha bojeng ...
      Oghe pakak hentae kiri kanae ... nok jawak hok mano pung tok tahu doh ... tok gheti nok pikir doh ...
      Mapuh dio ... tu lo padae muko ... nok tunjuk pandae sangak ...
      Pasa anok2 tung tu ... geghengti mapuh tak dok modal nok lawae ...
      Ni pasa kor-ae ngae hadih ni ... lagi tok gheti ... bodoh bengong teghuh ...
      Tak dok ko supoto dio nok tolong ... lagu ning tumbae telentae oghe tuo tu keno seghae jatung ..
      Kawae ghaso dio tok gheti nok jawak... kelik2 wak keluar coghito kito jahanae jugok gayo nyo ...
      Kesi-ae Pok Mae ...

      Komen balas:
      Apa kejadah bahasa yang dia nie merepek meraban? Tak pernah terdengar atau terjumpa dalam mana-mana pun sekolah akan bahasa ini? Bahasa yang tak pernah diiktiraf oleh UNESCO sebagai bahasa perantaraan bagi menimba ilmu atau perhubungan antarabangsa. Bahasa yg merusak bahasa Melayu.

      Delete
    4. ► Menate Beruk Huduh Sepang Gapo Mat Kelate ni cakak satu habuk pung kawe dok pahe.Yang Kawe pahe cumo cakak Pope Nik Ajis jo.Itu dia punya PASALL.........!!!!

      Hookkk Olllohhhh....!!!!!

      PtuiiHHH...!!!

      Delete
    5. Ho ... yo maghi doh budok mabuk lalok nih ... ingak kae mapuh kejong doh ... telae banyok pil kapsu dio ... tapi kawae dok cayo dio ni siumae ... kawae ghaso dok mabuk lagi ... langgoh air setae banyok maso gi night kelab tadi ...
      Natae harae jadoh gilo babi laknak beghuk mokyeh kegho kongkae macae ni pung Pok Mae bulih buak kawae ...

      Delete
    6. Parang karat:

      Translate please ...

      Delete
    7. Ha ... dia mari dah budak mabuk lalok ni ... ingat kan mampus kerjung dah ... telan banyak pil kapsul dia ... tapi saya tak percaya dia ni siuman ... saya rasa masih mabuk lagi ... langgah air setan banyak masa pergi night kelab tadi ...
      Binatang haram jadah gila babi laknat beruk makyeh kera kongkang macam ni pun Pak Man boleh buat kawan ...

      Delete
    8. tertinggal .. (dari translator)

      Delete
    9. AnonymousJuly 1, 2013 at 3:00 AM

      ► Burik beruk mu hohhhhh...Kawe dok pahe bunyi butir mu kecek gapo mace mat kelate maing ganja langgoh air todi bubuh budu dalam botoe.

      ► Mu kalo nak buat statemeng elok-elok sikit hohh..Jange pandar-pandar nak buak statemeng kawe telae pil denge langgoh air setae menate beruk tuh.

      ► Mu kalo buleh cakap ingerih atau cakap BM.Kawe check google translate takdok Bahasa Kelate.Payoh ah gini wohhhhh....

      Hokk Olllohhhh..!!!!!Ptuiiii...!!!!

      Delete
    10. ► Parang Kontol,

      Translate please......

      Thank You

      Delete
    11. Translator:

      dot do dot beruk mu hah ... Saya tak faham bunyi biji mu cakap apa mcm mat Kelantan main gendang lalok langgah air tadi bubuh budu dalam botol.

      mu kalau nak buat statement elok2 sikit hah .. Jgn pandai2 nak buat statement ... saya memang telan pil dgn langgah air setan ... beruk betul (saya).

      mu kalau boleh cakap inggeris atau cakap bm. Saya check google translate tak dak Bahasa Kelantan.Payah ah begini ohhhhh....

      (Mengeluh ..)..!!!!!Ptuiiii...!!!!

      Delete
  16. subuh subuh subuh ....

    ReplyDelete
  17. Bertanya ttg al-Quran atau mempertikaikan al-Quran ... ala Spore?
    Spore ----> Sek Gereja Anglican (Anglican Church School) ..
    Sekolah ----> Tarbiyah (ajaran)
    Ajaran Gereja ----> Kristien ....
    Kristien ----> Bible/injil
    Bible ----> New testament
    New testament ----> terjemahan B.Melayu dlm blog...

    WANG PUNYA PASAL ...

    Yaaa ... ada kemungkinan ... kita tidak tahu ... dlm dunia semua boleh jadi ... .... menyamar ... ? .... ala FBI... ? gestapo ... ? KGB ... ?

    Spore ----> Israel ....
    Israel ----> Yahudi ....
    Yahudi ----> Zionist ...
    Zionist ----> Hancur Islam ...

    Ya ... ya ... ya ... kemungkinannya besar ...

    Kita semua rakyat Msia ... khususnya orang2 Melayu & umat Islam kena hati2 ... resapan halus Kristien-Zionist ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. AnonymousJune 30, 2013 at 6:42 AM

      Bertanya ttg al-Quran atau mempertikaikan al-Quran ... ala Spore?
      Spore ----> Sek Gereja Anglican (Anglican Church School) ..
      Sekolah ----> Tarbiyah (ajaran)
      Ajaran Gereja ----> Kristien ....
      Kristien ----> Bible/injil
      Bible ----> New testament
      New testament ----> terjemahan B.Melayu dlm blog...

      WANG PUNYA PASAL ...
      Yaaa ... ada kemungkinan ... kita tidak tahu ... dlm dunia semua boleh jadi ... .... menyamar ... ? .... ala FBI... ? gestapo ... ? KGB ... ?
      Spore ----> Israel ....
      Israel ----> Yahudi ....
      Yahudi ----> Zionist ...
      Zionist ----> Hancur Islam ...
      Ya ... ya ... ya ... kemungkinannya besar ...
      Kita semua rakyat Msia ... khususnya orang2 Melayu & umat Islam kena hati2 ... resapan halus Kristien-Zionist ...
      -------------------------------------------------------
      Komen Balas Othaman Ahmad:
      Tuntut ilmu biar sampai tuntas, jgn sekerat jalan, takut jadi si kuding nak pakai cincin. Cari ilmu seluas-luasnya, walau mengembara di negeri & negara orang, jgn jadi katak bawah tempurung. Cermin diri dulu, apa yang dah anda capai & apa jasa mu terhadap keluarga, jiran, masyarakat & negara.

      Satu lagi, bila bercakap jangan macam orang menjaja di pasar lambak. Pembaca di blog ini boleh menilai tahap kecerdikan dan peribadian kamu dgn gaya luahan kamu itu. Sekian & terima kasih.

      Delete
  18. Syabbas Nurul Izah ..

    you had make the non-believers to have a more positive look and a non prejudice views towards Islam ...

    you're not only a simple politician ... to me you're a great Muslim missionary as well ...

    people who hate you will never see anything nice about you ... not only that ... they rather prefer to praise the culprits, rascals and bastards in their 'dirty team' ...

    never mind Nurul ... Allah is with you ... and may Allah bless you always ...

    look to see you holding firm Lembah Pantai and winning it again and again ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ... when that old chap hate your father ... through out his entire life he'll hate all of you ... your whole family ... your successors and even your ancestors .....

      what an unconscious stubborn minded old man ... pity him ...

      Delete
    2. ... in the real fact, childish and narrow minded people usually fail to think ... especially when they get older ... their mind tends to get stubborn and stagnant ... they just talk or write what the want or what they feel to do so ... they are actually the orthodox kind of people ... with their dogmatic way of looking to others views or opinion ... to them what they had herd or what they had learnt before is always true and cannot be challenged or denied ... (taksub & fanatik) ... apart from that they’ll look to others ideas as fool and stupid ... as if younger people by no mean will be better than the old folks ... they simple thrown away what is not in line or not parallel to their thought ... and pity to say ... that is the kind of heroes that umno is having as their members or supporters ...

      Their style is very simple for us to conclude:

      “FOR WHAT EVER REASON, FOR WHAT SAKE ... HEVEN OR HELL ... I JUST DONT’T WANT THIS!”

      what I am saying right now is just something in general, not directing to any particular individuals but ... malay idiom says: who ate the chily, he’ll taste the hotness ...
      and this kind of old stakes can be noticed or recognised if we keep on following this blog ...

      Delete
    3. AnonymousJune 30, 2013 at 7:07 AM
      ... when that old chap hate your father ... through out his entire life he'll hate all of you ... your whole family ... your successors and even your ancestors ..... what an unconscious stubborn minded old man ... pity him ...

      AnonymousJune 30, 2013 at 7:51 AM
      ... in the real fact, childish and narrow minded people usually fail to think ... especially when they get older ... their mind tends to get stubborn and stagnant ... they just talk or write what the want or what they feel to do so ... they are actually the orthodox kind of people ... with their dogmatic way of looking to others views or opinion ... to them what they had herd or what they had learnt before is always true and cannot be challenged or denied ... (taksub & fanatik) ... apart from that they’ll look to others ideas as fool and stupid ... as if younger people by no mean will be better than the old folks ... they simple thrown away what is not in line or not parallel to their thought ... and pity to say ... that is the kind of heroes that umno is having as their members or supporters ... Their style is very simple for us to conclude: “FOR WHAT EVER REASON, FOR WHAT SAKE ... HEVEN OR HELL ... I JUST DONT’T WANT THIS!” what I am saying right now is just something in general, not directing to any particular individuals but ... malay idiom says: who ate the chily, he’ll taste the hotness ... and this kind of old stakes can be noticed or recognised if we keep on following this blog ...
      -------------------------------------------------------
      My response (Othaman Ahmad):
      Yes.... I am a Malay, western educated but a staunch & fundamentalist Muslim. I strongly believe in righteousness & sincerity as taught in Islam since the day of our forefather, prophet Adam AS.

      I used to be young but don't rebel without just cause & reason. I learned a lot from the seniors due to their invaluable experiences. I was brought up & taught by my parents to respect the elders and always be grateful to Allah SWT and those who have contribute to us.

      As for you, pls read this if you are a true Muslim :-

      Keikhlasan hati kepada yg Maha Pencipta adalah amat terpenting dalam apa jua pun yg kita lakukan, baik dari ibadah (solat, puasa, sedekah dll), pekerjaan, perniagaan, pergaulan maupun berpolitik. Saya sering diingatkan Allah SWT suka orang yg ikhlas walau baktinya sebesar biji sawi. Apapun ibadah & pekerjaan kita semuanya kerana Lillahi Ta'ala, bukan kerana mengampu orang, habuan, pangkat ataupun takut kepada orang yang berkuasa, termasuk Tun Mahathir. Justeru, saya tidak menggunakan Anonymous tapi nama sebenar saya kerana rezeki, ibadah, mati & hidupku ikhlas kerana Allah SWT. Hari ini penyelewengan, rasuah, penipuan dan segala kemungkaran berleluasa kerana ketidak ada keihlasan hati terhadap Allah SWT. Mereka alpa dgn nikmat dunia dan lupa Allah sentiasa berada di sampingnya, melihat dan mendengar.

      Itulah respons saya atas tohmahan sdra terhadap saya. Taksub saya hanya kepada yang Haq..... Allah Subhan Wa Ta'ala, bukan Najib, bukan Tun Mahathir, dan juga bukan Anwar Ibrahim....!!!!

      Yg Ikhlas
      Bukan Anonymous tapi Nama Sebenar Othaman Ahmad_

      I speak WITHOUT PREJUDICE, FEAR or FaAVOUR.



      Delete
    4. Wooitt! ... Pak Man udah kena samanya peluru sesat?

      Kok kenapanya jadi pedas kalo nggak makan cili ... barengkali banyak makan Maggie ... hi hi hi ..

      Delete
    5. AnonymousJune 30, 2013 at 8:55 PM
      Wooitt! ... Pak Man udah kena samanya peluru sesat?
      Kok kenapanya jadi pedas kalo nggak makan cili ... barengkali banyak makan Maggie ... hi hi hi .
      -----------------------------------------------------------------------------------------------.

      Komen balas:
      Cantiknya bahasa.....orang tua kamu tak ajar ke berbahasa elok? Jgn perbodohkan kamu dgn berbahasa Indonesia yang macam sampah. Tak reti bahasa ke? Kenapa masih bersembunyi di sebalik anonymous,. pengecut ke? Saya saran kalau kamu pejuang untuk jalan yg benar, tunjukkan identiti kamu..

      Delete
    6. Kata zalim berasal dari kata zulmum yg bermaksud kegelapan. Maksud kata gelap atau kegelapan dari sudut maknawi dan rohani boleh terpakai kedua-duanya bagi memberi makna zalim yg tepat.
      Salah membuat pilihan boleh disebut zalim kerana menganiaya diri sendiri, menyakiti orang lain adalah zalim, membutakan hati dan akal untuk menerima kebenaran juga zalim, apatah lagi memecahkan perpaduan ummah adalah perbuatan zalim yg amat dahsyat. Firman Allah SWT yg bermaksud;
      “Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah kepada Allah sebenar-benar takwa kepada-Nya; dan janganlah sekali-kali kamu mati melainkan dalam keadaan beragama Islam. Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai berai, dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu (masa Jahiliah) bermusuh musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu karena nikmat Allah orang-orang yang bersaudara; dan kamu telah berada di tepi jurang neraka, lalu Allah menyelamatkan kamu daripadanya. Demikianlah Allah menerangkan ayat-ayat-Nya kepadamu, agar kamu mendapat petunjuk.”(ali-Imran 3:102-103).

      Dalam sebuah Hadis Rasulullah SAW;
      Maksudnya: Daripada Abu Hurairah radiallahu`anhu katanya: Rasulullah sallallahu `alaihi wa sallam bersabda: “Sesungguhnya Allah meredhai ke atas kamu tiga perkara dan membenci ke atas kamu tiga perkara, kamu mengabdikan diri kepadaNya dan tidak menyekutukan-Nya dengan sesuatu pun, kamu berpegang dengan tali Allah (agamaNya) dan tidak berpecah belah.” (HR Muslim no:3236).

      Daripada Ayat Quran dan Hadis tadi jelas menerangkan bahawa perpaduan Umat Islam itu sangat sangat dituntut kerana Allah SWT telah menetapkan bahawa melalui perpaduanlah Umat Islam itu akan menjadi lebih kuat dan segala ajaran Islam akan dapat dilaksanakan secara semuanya. Andaikata umat Islam berpecah belah, akan jadi lemahlah umat Islam dan mudah dipermainkan oleh musuh musuh Islam. Maka jika ada individu atau kumpulan yg ingin memecahkan perpaduan Ummah maka mereka inilah yg harus ditentang kerana mereka inilah yg senebarnya sangat zalim.

      Delete
    7. Setuju!

      Allah Ta'ala mengarahkan kita mendamaikan dua pihak yg bersengketa:
      Ayat 10 surah Al-Hujurat:
      Sesungguhnya orang yg beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah antara dua saudara kamu (yg bertelingkah) itu dan bertaqwalah kamu kpd Allah supaya kamu beroleh rahmat.

      Kita juga dilarang mencemuh antara satu dengan lain, yg mana, ini juga boleh membawa kpd kezaliman.
      Ayat 11 surah Al-Hujurat:
      Wahai orang yg beriman, janganlah sesuatu puak (lelaki) mencemuh dan merendah2kan puak (lelaki) yg lain, (kerana) mungkin puak yg dicemuh itu lebih baik dpd mereka (yg mencemuh). Dan janganlah sesuatu puak kaum perempuan mencemuh dan merendah2kan puak perempuan yg lain, (kerana) mungkin puak yg dicemuh itu lebih baik dpd mereka (yg mencemuh). Janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengah yg lain dan jgnlah kamu panggil memanggil antara satu sama lain dgn gelaran yg buruk. Amatlah buruk gelaran fasiq (kpd sesaorang) sesudah dia beriman. (Ingatlah) sesiapa yg tidak bertaubat, maka merekalah orang2 yg zalim.

      Delete
    8. Gue nampak persengketaan dan tuduh menuduh seperti ini sering kalinya berlaku antara para penyokongnya umno dengannya penyokongnya pkr … sengit banget perbalahan yg berlaku sesamanya Islam …

      Apa kata jika gue cadengkan … buberr kan aja kedua-duanya … pantasnya semua masuk aja PAS … usah tenat mikirin lagi …

      Delete
  19. Tanda2 kiamat mhampiri ialah tiada lagi manusia yang menyebut ..Allah..Allah.. Umat akhr zaman ialah umat Nabi Muhammad s.a.w. Ulama kristian telah mengubah ajaran agama tauhid oleh Nabi Isa a.s dgn mengubah sifat2 Tuhan dr Esa kpd tiga. Nama Tuhan diberikan sesuka hati mengikut persetujuan masyarakat, bukan merujuk Kitab Injil, sebaliknya kitab yg telah diubah berulang kali demi mnyembunyikan kebenaran. Jelasnya, yg memesongkan penganut agama awam ialah golongan ulama mreka sdr. Golongan yg menamakan dan mnnonjolkan diri sbg ulama semakin melencong dan x berani mcegah kemungkaran. Yg menonjolkan diri secara Islamik dgn btudung dan mnutup aurat, tetapi begitu lantang bsuara ttg pluralisme, liberalisme, isu video. Yg bersalah dipertahankan dgn bsungguh2 krana dh tjebak dgn perangkap yahudi dan kapir harbi. Berasa bangga apabila dipuji kapir harbi, sanggup menjual agama, bangsa dan negara kerana duit yg sdikit. Tlupa, kekayaan sekerat dua kroni tanpa kekayaan bangsa secara menyeluruh tidak bawa ke mana, sebaliknya akan trus mjadi hamba dan sanggup melihat kaum sendiri dperhamba dan diperkudakan. Mereka ini sgt mjijikkan. RBA kelihatan menyerap ke dalam blog pro bn dlm pbagai bentuk penyamaran, indonnymous, kelatenymous. Klu dlam blog pro pembangkang, jgn harap ada entri yg menentang dan tiada gangguan RBA. Demi kebenaran kena istiqamah, jgn penjahat yg istiqamah bak jerat yg x pernah lupakan mangsanya. Ulama sebenar amat diperlukan oleh umat Islam kini yg bpandukan kepada Al-Quran dan hadis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanda2 kiamat mhampiri ialah tiada lagi manusia yang menyebut perkara2 baik …
      Tanda2 kiamat mhampiri ialah bila manusia tidak lagi menerima pakai ayat2 al-quran ..
      Tanda2 kiamat mhampiri ialah bila lebih ramai manusia yang menyebut perkara kotor dan najis, mencarut dan mengeluarkan kata2 lucah ..
      Tanda2 kiamat mhampiri ialah bila makin ramai manusia yang memaki hamun, mengherdik cerca, berkata nista,menyumpah seranah … membuat fitnah …

      Delete
  20. Peoples are saying that the young ones should show respect to the elders … that’s right, but it doesn’t mean that the elders mustn’t show any respect to the younger group … for them (the elder) to be respected … they must show or provide good examples to the youngsters … Let me take an example in this entry itself … the main concern of the topic is about Anwar’s daughter … but one old chap tries to deviate the discussion or the argument to Abdullah’s (former PM) son in law instead and challenging others to debate or argue over the matter … why? The very simple reason is that he has collected a lot of information regarding the matter and what he need to do is just merely copy and paste it here… but when people tend to throw in something else … for examples … the controversial over the sons of Mahathir (ex PM) or something to do with al-Quran or hadith (prophet’s saying), then he’ll just run away and escape … so, how then he is expecting us to respect him …

    ReplyDelete
    Replies
    1. AnonymousJune 30, 2013 at 1:51 PM

      Peoples are saying that the young ones should show respect to the elders … that’s right, but it doesn’t mean that the elders mustn’t show any respect to the younger group … for them (the elder) to be respected … they must show or provide good examples to the youngsters … Let me take an example in this entry itself … the main concern of the topic is about Anwar’s daughter … but one old chap tries to deviate the discussion or the argument to Abdullah’s (former PM) son in law instead and challenging others to debate or argue over the matter … why?
      --------------------------------------------------

      Great...... don't worry, I'm still around and nor shying away not like you who don't even have the gut to use your own identity but hiding behind anonymous. FYI I'm still sticking my unfinished business with the blogger concerned pertaining to KJ. So pls do not have any wrong idea of me deviating from Nurul's topic.

      Another thing, I refrain myself & have no interest from touching the sex scandal of Nurul but merely on the subject of apostasy. Please browse through in details this blog before jumping to conclusion.

      I. Othaman Ahmad is my real name.

      Delete
    2. AnonymousJune 30, 2013 at 7:51 AM

      Your random shots had already hit one target ... bravo ... just wait first ... maybe you'll hit some more ...

      Delete
    3. Othaman AhmadJune 30, 2013 at 4:30 PM

      There are quite a number of comments above … dedicated to you if I’m not wrong (mentioning you as Pak Man) …

      I believe that they are very eager waiting for you … maybe with full of anxiety … so please don’t let them down …

      I have a very a strong feeling that you’ll not escape and you’ll not be reluctant to respond to them …

      Delete

    4. Tun:
      Fire! Fire! Fire! Don’t drop the gun … don’t make them move …

      Delete
    5. AnonymousJune 30, 2013 at 7:13 PM
      “BULLSHIT YOU … DON'T PLAY AROUND WITH THE WORDS FROM THE QURAN … FOR WHATEVER SAKE … HEVEN OR HELL … I WON’T STAY AWAY FROM MY WORDS …”
      and that kind of statement will surely come out from stubborn stagnant old minded folks ….
      -----------------------------------------------------------------------------------------------------
      Is that all you can say? The above statement is your insinuation and certainly not mine. I'm not playing around with surah Al Ikhlas... but I mean bsusiness...real business with it. That's the problem in our society now, they are not sincere in whatever endeavours. For example, how come until now you still remain to be anonymous. Where is your sincerity, man....??????

      Delete
  21. Firman Allah dlm Surah Al-Hujurat:

    6) Wahai orang yg beriman, jika datang kpd kamu seorang fasiq membawa suatu berita, maka selidiklah dahulu (ttg kebenarannya) supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dgn perkara yg tidak diingini atas sbb kajahilan kamu (ttg berita itu), sehingga menyebabkan kamu menyesali akan apa yg telah kamu lakukan.

    7) Ketahuilah bahawa di kalangan kamu ada Rasulallah. Kalaulah dia menurut kehendak kamu dlm kebanyakan perkara, tentulah kamu akan mengalami kesukaran, tetapi Allah menjadikan kamu cinta akan keimanan dan menghias hati kamu dgnnya, serta menjadikan kamu benci kpd kekufuran. Mereka yg bersifat demikian adalah orang2 yg mengikut jln yg lurus.

    8) (Mereka dijadikan keadaan demikian) sbg limpah kurnia dan nikmat pemberian dpd Allah. (Ingatlah) Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.

    9) Jika dua pihak dpd orang2 beriman berperang, maka damaikanlah antara keduanya, tetapi jika salah satunya berlaku zalim terhadap yg lain, maka perangilah puak yg zalim itu sehingga dia kembali mematuhi perintah Allah. Jika dia kembali patuh, maka damaikanlah antara kedua2nya dgn adil, serta berlaku adil lah. Sesungguhnya Allah suka kpd orang yg berlaku adil.

    10) Sesungguhnya orang yg beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah antara dua saudara kamu (yg bertelingkah) itu dan bertaqwalah kamu kpd Allah supaya kamu beroleh rahmat.

    11) Wahai orang yg beriman, janganlah sesuatu puak (lelaki) mencemuh dan merendah2kan puak (lelaki) yg lain, (kerana) mungkin puak yg dicemuh itu lebih baik dpd mereka (yg mencemuh). Dan janganlah sesuatu puak kaum perempuan mencemuh dan merendah2kan puak perempuan yg lain, (kerana) mungkin puak yg dicemuh itu lebih baik dpd mereka (yg mencemuh). Janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengah yg lain dan jgnlah kamu panggil memanggil antara satu sama lain dgn gelaran yg buruk. Amatlah buruk gelaran fasiq (kpd sesaorang) sesudah dia beriman. (Ingatlah) sesiapa yg tidak bertaubat, maka merekalah orang2 yg zalim.

    12) Wahai orang yg beriman, jauhilah kebanyakan dpd sangkaan, kerana sesungguhnya sebahagian dpd sangkaan itu adalah berdosa. Janganlah kamu mengintip dan mencari2 kesalahan dan keaiban orang. Janganlah pula sesetengah dpd kamu mengumpat sesetengah yg lain. Adakah seseorang dpd kamu suka memakan daging saudaranya yg telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kpdnya. (Maka patuhilah larangan tersebut) dan bertaqwalah kamu kpd Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima taubat lagi Maha Penyayang.

    13) Wahai orang yg beriman, sesungguhnya Kami telah mencipta kamu dpd lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu pelbagai bangsa dan puak supaya kamu berkenal- kenalan (dan beramah mesra antara satu dgn lain). Sesungguhnya, semulia-mulia kamu di sisi Allah adalah orang yg paling bertaqwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mendalam PengetahuanNya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gue tertarik samanya tafsir ayat 9:

      “… tetapi bila mana salah satunya berlaku jalim terhadap yg lain, makanya perangilah puak yg jalim itu …”

      dan seterusnya gue ada jumpa sama satu hadis yg mengatakan:

      “… bareng siapa gugur bila mana dia dalem nentangin kejaliman, makanya gugurnya itu adalah sbgei syuhadak …”

      Pantasnya lah bapak kiyai husem berani berkata demikian … namun apa yg berlaku ialah bapak kiyai husem ditahan samanya polisi … berlaku lagi kejaliman ... kejam …! jalim…!

      Delete
    2. IndonymousJune 30, 2013 at 5:51 PM

      Apa mas kira Pak Man tergolong masuk dalem golongan orang2 yg jalim ... atau nggak?

      Delete
    3. AnonymousJune 30, 2013 at 5:58 PM
      IndonymousJune 30, 2013 at 5:51 PM
      Apa mas kira Pak Man tergolong masuk dalem golongan orang2 yg jalim ... atau nggak?

      Jawapan saya (Othaman Ahmad):
      Saya ingin terlebih tahu apa anda mengerti dan faham perkataan ZALIM itu? Dari mana asalnya? Mungkin sebagai Insan lemah, secara sedar dan tak sedar saya pernah melakukan kezaliman. Namun... bukankan kita diperintahkan melakukan solat 6 waktu dan beristighfar sebanyaknya. Yang paling penting... keikhlasan hati dan percaya Allah SWT sentiasa berada di samping kita Melihat & Mendengar.

      Nah... sekarang tolong sdra jawab apa yang anda faham tentang 'ZALIM', Insya Allah..... sesudah anda berbuat demikian, saya akan huraikan satu persatu apa makna erti ZALIM.

      Delete
    4. Ada pun kejaliman itu boleh dibicarakan dalem dua konteks:
      1. Kejaliman yg lumrah di mengertikan dalem bahasa Melayu sbgei kekejamen atau pun penindasan atau pun penganiayaan ..
      2. Kejaliman dalem pengertian bahasa Arab sebenerr … iaitu membuat pilihan yg salah …

      Umpamanya, dalem surah Al-Anbiyak, ayat delapan puluh tujuh:

      Dan peristiwa dzu-al-nun (sahabat ikan nun, Nabi Yunus) … dalem kegelapan (dalem perut ikan) dia berkata: “LAAA ILAAHA ILLAAA ANTA SUBHAANAKA INNII KUNTU MINALDZ DZAALIMIIN”. ---> Tiada Tuhan melainkan Engkau, Maha Suci Engkau, sesungguhnya aku adalah orang yg menjalimi diri sendiri.

      Dalem konteks ayat di atas, Nabi Yunus telah membuat pilihan yg salah … dgn meninggalkan kaumnya yg ingkar karna kecewa … dan lantas numpangin sebuah kapal …

      Delete
    5. Makanya, sbgei mengupas hujah IndonymousJune 30, 2013 at 6:42 PM dan juga bagi menjawab persoalan yg diajukan oleh IndonymousJune 30, 2013 at 5:58 PM, kita perlu membuat perkaitan begini:

      1. Pak Man udah ingkerr samanya ayat 6 surah Al-hujurat, alasannya … beliau mudah percaya sama pembawa2 berita yg fasiq … ttg tuduhan kemungkaran terhadap Nurul Ijah ….

      2. Pak Man udah ingkerr samanya ayat 11 surah Al-hujurat, alasannya … beliau mencemuh Nurul Ijah dgn bapaknya sekali … serta memberi gelaran buruk samanya bapak Nurul Ijah … yakni Al-DAJAL …

      3. Pak Man udah ingkerr samanya ayat 12 surah Al-hujurat, alasannya … beliau banyak membuat sangkaan buruk tanpa bukti atau kajian terhadap Nurul Ijah … suka mengintip dan mencari2 kesalahan dan keaiban orang … umpamanya terhadap Pak Najib …, suka mengumpat … umpamanya terhadap Mas Khairi dll ...

      Lantaren itu … makanya kesimpulan yg boleh dibuat ialah … Pak Man adalah sekutunya kpd orang2 fasiq dan Pak Man tergolong dalem golongan orang2 jalim (dalem konteks kedua seperti apa yg diterangkan oleh ndon 6:42pm) … bahkan juga Pak Man seorang yg menyanggahi ayat2nya al-Quran …

      Delete
    6. Oh ... only now ... I understand and get a more clear picture of what “kezaliman” actually mean … the explanation given above is quiet accurate and precise … but I believe someone will come out with some kind of statements that will sound something like this:

      “BULLSHIT YOU … DON'T PLAY AROUND WITH THE WORDS FROM THE QURAN … FOR WHATEVER SAKE … HEVEN OR HELL … I WON’T STAY AWAY FROM MY WORDS …”

      and that kind of statement will surely come out from stubborn stagnant old minded folks ….

      Delete
    7. Pak … Mas … Kakek … udah hampirnya magrib …
      Ayuh jema’ah … ke surau atau masjid …
      Ayuh … tegak-in sama syi’arnya Islam …

      Delete
    8. Kembali kita pada pokok bicara ttg kefasikan dan kejalimen ...

      Kok begitu penjelasen nya … makanya rameilah para pengkomen yg di atas boleh kita golongkan sbgei orang2 fasiq dan jalim … tapi yg gue rasa agak nyedihin ialah remaei nya antara mereka adalah penyokongnya umno … parti yg mendokong pemerintahan kjaan …

      Delete

    9. IndonymousJune 30, 2013 at 8:07 PM

      Apa mas cuba mahu maksudkan parti umno itu sebuah parti fasiq dan jalim …? Apa mas rasa nggak keterlaluan…? Tapi bila gua mikiran apa yg mas ketengahkan itu … ada jugak benerr nya … bila ianya sebuah parti sekulerr … makanya ianya nggak dapat lari dari kefasiqan maupun kejaliman … Emangnya udah banyak diperkatakan samanya umat2 Islam di Msia ini ttg itu … Pantas banget kalo tunjak pemerintahan di tukerr … jadikan nya lebih Islamik …

      Delete
    10. Begitu khusyuk dan lama benerr wiridnya Pak Man selesei sholah magrib ... mungkin sampei isyak bareng kali ... sekali dgn bacaannya Yasin ... tapi ... ini bukan malem Juma'at ...

      Oh ... gue lupa ... ini hari bukankah hari AHAD ... Spore ...

      Delete
    11. IndonymousJune 30, 2013 at 8:19 PM

      Mas maksudkan ... setiap hari Ahad dia akan pulang ke Spore ...?

      Delete
  22. 5.12pm. Kes nurul dgn lecturer bkn suatu tuduhan kerana ibu dia yg one of the stupidest woman of the century yg mengaku anak dia dlm video besi. No tuduh2 one maahh..reality...

    ReplyDelete
  23. I just want to try to write in English as a learning process for me …
    First of all, I would like to apologise profusely if I may make a lot of grammatical errors or wrong spelling in my writing … I’m not good in this language … but I feel interested with it when I use to come across with some comments written in English … like a few above … so please, do excuse and forgive me, in case I’m wrong …

    So … the deal is regarding Nurul Izah … peoples (mostly in this entry) as well as the owner of this blog is claiming that Nurul is a useless free minded lady … the question is, is that true and is it fair for her to be thrown with such a dirty accusation without she been unable to defend or protect herself … why not just call her and have an argument or a challenge or a debate with her if you rascals are damn great as what you are thinking of … Here, in this blog, you are very free to exploit and manipulate any nonsense about her and maybe you’ll get a lot of support … but are you very sure that you are really in the truth side …? All of you (those who are concerned) are really damn cruel and injustice … (zalim & fasiq) …

    ReplyDelete
    Replies
    1. AnonymousJune 30, 2013 at 8:37 PM

      Be patient … you’ll get an answer in a while … one brave man will come forward to teach you a lesson …

      He is a very well equipped man … of no fear (or no gear ..?) or favour (or no flavour …?) …
      He has his slogan: “NOT TO PASS AWAY BEFORE DEATH …”

      At the moment he is seeking helps from somebody … maybe his friends or relative … or maybe surving through the internet searching for ideas … or maybe browsing through the Quran to get any verses that might be relevant to compose his ‘bullet’ … and you’ll be fired in a short while …

      I am very anxious to forsee the upcoming war … fire fire fire … some one has to die … but in normal circumstance ... old man die first ...

      Delete
  24. Tuai padi antara masak
    Esok jangan layu-layuan
    Mana pergi lama nggak nampak
    Rasanya Pak Man udah lesuan

    Kalau roboh kota Melaka
    Papan di Jawa hamba dirikan
    Pak Man aduh lawak belaka
    Udah tinggel nyawanya ikan

    Pisang emas bawa belayar
    Masa sebiji di atas peti
    Udah cemas mahu belajar
    Pasal kor-an nggak mengerti

    Pulau Pandan jauh ke tengah
    Gunung daik bercabang tiga
    Pak Man aduh udah lah mengah
    Nasib baik nggak tumbang juga

    Sorong papan tarik papan
    Buah keranji dalem perahu
    Pak Man nak insaf sampeinya kapan
    Udah nak fasiq dia nggak tahu ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuai padi antara masak
      Esok jangan layu-layuan
      Ada lagi jgn nggak nampak
      Ini Pak Man emang jagohan

      Kalau roboh kota Melaka
      Papan di Jawa hamba dirikan
      Emangnya sungguh nggak disangka
      Pak Man sekadar nak cari makan

      Pisang emas bawa belayar
      Masa sebiji di atas peti
      Pak Man cuma sikit dibayar
      Cukup nanti lantas berhenti

      Pulau Pandan jauh ke tengah
      Gunung daik bercabang tiga
      Pak Man ini bukan nak bermegah
      Cucu cicit kiyai lah juga

      Sorong papan tarik papan
      Buah keranji dalem perahu
      Cari makan untuk masa depan
      Ada gaji korang nak tahu ..

      Delete
    2. Anak punai anak merbah
      Terbang turun buat sarang
      Bayar tunai sebagai upah
      Emangnya untung juga sekarang

      Perahu kecil mudik ke hulu
      Sampan kolek mudik kuala
      Dapat sikit joli dahulu
      Simpan kocek sekali sekala

      Delete
  25. What Nurul is saying is something to do with the ayah from surah Al-Baqarah (ayah256): “LAAA IQRAAHA FIDDIIN..” meaning: “TIADA PAKSAAN DALAM AGAMA…”.

    Look at what she had said:

    When you ask me, there is no compulsion in religion… how can anyone say, sorry, this only apply to non-Malays, it has to apply equally …
    BILA ANDA TANYAKAN SAYA, TIADA PAKSAAN DALAM AGAMA … BAGAI MANA BOLEH SESEORANG BERKATA, MAAF, INI HANYA DITUJUKAN KEPADA BUKAN MELAYU, IA HARUS DITUJUKAN SAMA RATA (SEMUANYA) …

    She is actually trying to mean that the holy Quran is for the entire world, the entire ummah … regardless of their believe or religion … the only thing is that she might had quoted is in a wrong phrase or phrasing in incorrectly … the little bit blur or ambiguity of her statement has given room for opportunists to manipulate and exploit it … making it look as if Nurul is encouraging the Malays to feel free of choosing any religion … or in other word, she is supporting apostasy.

    This kind of practice had been used long before this … especially when involving speeches in videos … for example, the sentence “NABI MUHAMMAD BUKANLAH SEORANG YG CERDIK JIKA BAGINDA …”, then the bloody opportunist will just quote the part: “NABI MUHAMMAD BUKANLAH SEORANG YG CERDIK. (full stop)”. People on hearing that will say that the particular person saying the words is damn “SESAT” …

    That is what going around today … and my advise is … be clever , investigate and think …

    ReplyDelete
    Replies
    1. Immature, orthodox, stagnant minds will come up with statement:
      “GO TO HELL WITH THIS DAMN BLOODY FOOLISH LADY”

      I can anticipate that …

      Delete
    2. It has become a common or normal practice … in competition … one way of how to get rid of the opponent is to make fake accusation on him/her … but that is strictly prohibited by our religion …

      But for some people … religion is a second matter … money and power must come first …

      Delete
    3. AnonymousJune 30, 2013 at 11:18 PM

      You are absolutely right!
      Not only the bloody practice is being used to kill the opposition, they also use it to eliminate their own people who seems to be a potential rival to them …

      I can still remember … quiet fresh in my mind, of what that had happened in 1998 … and I believe most of us still remember too …

      They make use of false evidence, fake accusation, abusing their power in the government forces, the law bodies … and in fact almost everything … money and power makes almost everything possible or nothing is impossible …

      WE ARE NOT WORRIED ABOUT OUR MANPOWER BUT OUR MONEY AND POWER ….

      Delete
    4. … and 10 years before that … I’m sure that you may still remember … how UMNO had turned to be an illegal organization … ruled by the court … and you should also had realized who the culprit is behind the chaos and havoc … and what a poor fate for UMNO … the culprit is coming back to get involve bringing trouble to UMNO again …

      Delete
    5. Pity again … how can one old chap had given his extreme blind support to that kind of leader … what will he get in return? Happy to see and to clap his hands looking at the incoming damages and destruction that is going to fall on to UMNO …? That chap had also shown his dislike and deep hatred towards the present PM … that’s why some people look or feel that this chap can be considered as an enemy to UMNO (hidden enemy or enemy under the blanket) … a fox with hen’s feather … or a scissor in the folded cloth …

      Delete
    6. AnonymousJuly 1, 2013 at 12:33 AM
      … and 10 years before that … I’m sure that you may still remember … how UMNO had turned to be an illegal organization … ruled by the court … and you should also had realized who the culprit is behind the chaos and havoc … and what a poor fate for UMNO … the culprit is coming back to get involve bringing trouble to UMNO again …

      AnonymousJuly 1, 2013 at 12:44 AM
      Pity again … how can one old chap had given his extreme blind support to that kind of leader … what will he get in return? Happy to see and to clap his hands looking at the incoming damages and destruction that is going to fall on to UMNO …? That chap had also shown his dislike and deep hatred towards the present PM … that’s why some people look or feel that this chap can be considered as an enemy to UMNO (hidden enemy or enemy under the blanket) … a fox with hen’s feather … or a scissor in the folded cloth …
      ------------------------------------------------------------------------------------------------
      My comment:
      Why........another 'anonymous'? Why are you all so mysterious and hiding? Why not being brave and courageous to indentify your true self if you guys are really righteous? Bak kata orang-orang muda sekarang, tak ada telur ke?

      Yours truly
      Othaman Ahmad
      (Not Anonymous)

      Delete
    7. AnonymousJuly 1, 2013 at 12:25 AM
      WE ARE NOT WORRIED ABOUT OUR MANPOWER BUT OUR MONEY AND POWER ….
      ---------------------------------------------------------------------------------------------
      What manpower......??? You don't even have the gut to show your identity but 'baling batu sembunyi tangan'....! Come on punkie........don't bullshit here...!!!!!

      Yours truly
      Othaman Ahmad
      (Not the chickened Anonymous)

      Delete
    8. Pak Man nggak perlu emosi ... jadi gentlemen, Pak Man ...

      Gentlemen are wise
      Wise men are humble
      Humble men are polite
      Polite men are matured
      Matured men are clever
      Clever men are gentle ...

      Delete
    9. ► Matured men are clever
      ► Clever men are gentle
      ► Gentel men tak pakai Anonymous la BAHLOL.
      ► Anonymous men are ONANI men just like u.PtuiiiHH..!!!

      Delete
    10. Waduh … Pak Man lu punya regu udah pulih dari laloknya … seneng banget lah Pak Man … udah ada tukeng tikam …
      Mahu bikin mampus samanya gue …
      Boleh tahan jugak bahasa ‘this swinging bowl …’
      Tapi Pak Man jgn ambil peluang mahu lari pergi kamarr ... atau lu berdua udah bikin 'shift' ... sekor jadi museng, sekor lagi lembu ...

      Delete
  26. Hoi mat2 saleh celup ... apa korang ingat ini blog mat saleh ke .. pegi sana us ke uk ke kalu nak tunjuk tera BI korang ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Releks le bro … kita try agak2 le sambil baca . Nanti pak man bangun … sakit kau nanti …

      Delete
  27. Awat sunyi sepi sangat ni ..?
    Mana pi habih …??
    Tinggai puak2 mat saleh celup ngan mat2 indon celup ja .. dok control blog ni …
    Pak man telo, kak bedah, parang terbang, real andtry capsule ... mana dia???
    Agaknya pak man tengah dok kutip teloq ayam kat reban kot dan kak BEDAH sdg menjalani pemBEDAHan … hati2 pak man … teloq tu bagi jauh sikit dari kak bedah … sat gi dia jentik pecah habih …
    Parang dak sangkut lekat kat pokok kot … real andtry capsule pulak agaknya dah kena raid dgn ADK …

    Ha ha ha tuan parpu … anta punya supporters sudah tenggelam punca habih dah … tak meriah lagi dah program fitnah ni ….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha ha … gue tahu … tapi dua orang aja (pak man samanya si capsule) … lagi dua gue nggak pasti …
      Pak man sama capsule emangnya regulerr dan pengikut setia, mana mungkin akan menghilang …
      Cumanya mereka kelesuan yg amat bangat … saban masa bergelumang di sini … ada kala jadi museng (jaga cari makan waktu malem) ada kala jadi lembu (jaga cari makan waktu sieng) …
      Mereka itu udah jadi ‘team’ yg rapat sekali … tapi cara mereka berbeda amat … seorang dgn kisah Spore nya … ‘facts & figures’ mana kala seorang lagi dgn maki carutnya … ‘fucks & fingers’ … susah jugak lah kalo mahu bikin perbincangan ….

      Delete
    2. AnonymousJune 30, 2013 at 11:58 PM
      Awat sunyi sepi sangat ni ..?
      Mana pi habih …?? Tinggai puak2 mat saleh celup ngan mat2 indon celup ja .. dok control blog ni …
      Pak man telo, kak bedah, parang terbang, real andtry capsule ... mana dia??? Agaknya pak man tengah dok kutip teloq ayam kat reban kot dan kak BEDAH sdg menjalani pemBEDAHan … hati2 pak man … teloq tu bagi jauh sikit dari kak bedah … sat gi dia jentik pecah habih …Parang dak sangkut lekat kat pokok kot … real andtry capsule pulak agaknya dah kena raid dgn ADK …Ha ha ha tuan parpu … anta punya supporters sudah tenggelam punca habih dah … tak meriah lagi dah program fitnah ni ….

      AnonymousJuly 1, 2013 at 12:11 AM
      Ha ha ha … gue tahu … tapi dua orang aja (pak man samanya si capsule) … lagi dua gue nggak pasti … Pak man sama capsule emangnya regulerr dan pengikut setia, mana mungkin akan menghilang … Cumanya mereka kelesuan yg amat bangat … saban masa bergelumang di sini … ada kala jadi museng (jaga cari makan waktu malem) ada kala jadi lembu (jaga cari makan waktu sieng) … Mereka itu udah jadi ‘team’ yg rapat sekali … tapi cara mereka berbeda amat … seorang dgn kisah Spore nya … ‘facts & figures’ mana kala seorang lagi dgn maki carutnya … ‘fucks & fingers’ … susah jugak lah kalo mahu bikin perbincangan ….
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------
      Nukilan dari Othaman Ahmad:
      Assalamualaikum sdra Indonesia celup......... saya masih ada dan bernyawa, malah segar lagi...!

      Maaf agak terlambat kerana malam ini agak sibuk. Lepas Isyak tadi ada rapat (mesyuarat) Jawatankuasa Penduduk. Habis rapat di rumah pula kedatangan tamu.

      Loh...... kamu kok pake Anomymous segala...kenapa begitu dong? Mana kejantanan kamu, bukankah harusnya kita berani demi jalan yang benar? Apa kamu tidak punya telur....?????

      Delete
    3. Othaman AhmadJune 30, 2013 at 6:30 PM

      Jeng jeng jeng ... here come again the mysterious man ...

      Gue mikirin Pak Man masih belum beri jawaban samanya banyak lagi posting di atas ... nggak mengapa ... nggak perlu dijawab semuanya ... cumanya Pak Man ada memegang satu janji ... jam 6:30pm ... mahu beri ulasen & penerangen terperinci satu per satu ttg perkataan 'jalim' ..
      Pak Man nggak boleh mungkirin janji ok ... sbb mungkirin janji adalah sebahagien dari ciri2 orang2 munafiq ... jgn Pak Man ... jgn jadi jalim, fasiq & munafiq ....

      Delete
    4. ► Woii Indon Penyet Kejora.Takkan aku nak meNgenToT je dekat sini hari-hari.Aku pun nak keluar jalan-jalan hari Ahad tengok wayang lepas tu makan dekat Restoran Ayam Penyet.

      ► Nantikan Fucks N Fingers + Masalodeh Kasi Taruk dari aku nanti.

      PtuiiiHHH....!!!!

      Harap Maklum.

      cc:- Unit Cyber Bintang Kejora.Ptuiii....!!!!

      Delete
    5. Jalim?
      Fasiq?
      Munafiq?
      .........
      Someone had already explained the word ‘jalim’ (but maybe not to the perfect extent that might be given by Pak Man …).

      The word ‘fasiq’ , I think is self-explanatory in the 6th ayah of the surah Al-Hujurat …

      Now … munafiq …
      Pretender, hypocrite, acting to be a person one not really is … especially regarding matter of religion.

      The characteristic of munafiq (as stated in the hadith):
      1. Not telling the truth (lying always)
      2. Breaching trust
      3. Breaking promises
      4. Get over acting when involve in argument

      If ‘someone’ had shown charact3 and charact4, then he is halfway (50%) munafiq ….

      Delete
    6. AnonymousJuly 1, 2013 at 1:42 AM

      Apa mas kira Pak Man tergolong masuk dalem golongan orang2 yg jalim ... atau nggak?cumanya Pak Man ada memegang satu janji ... jam 6:30pm ... mahu beri ulasen & penerangen terperinci satu per satu ttg perkataan 'jalim' ..
      -----------------------------------------------------------------------------------------------------
      Komen balas Othaman Ahmad (bukan anonymous atau mystery man seperti anda):

      Terlebih dahulu perkataan JALIM tidak ada dalam perbendaharaan kata-kata sama ada dalam bahasa Melayu, Indonesia maupun Jawa. Anda perolehi dari mana, sekolah mana? Justeru kalau dah warga Malaysia, jangan menampakkan kebodohan anda dengan berlakon lagak orang Indonesia. Penggunaan istilah pun caca marba, kan dah diketawakan dek orang....!

      Saya kira apa yang anda maksudkan ialah Z A L I M. Betulkan? Zalim adalah asalnya perkataan Arab yang dipinjam/cedok ke bahasa Melayu. Zalim dlm bahasa Melayu bermaksud tidak menaruh belas kasihan; tidak berperi kemanusiaan, menindas, menganiaya, tidak adil; kejam;

      Manakala Zalim dalam bahasa Arab Qurasy Al Quran itu luas ta'rifnya. Di bawah ini saya perturunkan beberapa petikan ayat-ayat suci dari Al Quran berhubung dgn ZALIM. Allah tidak menyukai orang-orang yang zalim (QS Ali Imran [3] : 57). Dia tidak menyukai orang-orang yang zalim (QS. Asy Syuura [42] ; 40). Demikianlah Kami memberi balasan kepada orang-orang yang zalim (QS. Al A’raaf [7]: 41). Kutukan Allah ditimpakan kepada orang-orang yang zalim (QS : Al A’raaf [7 ] : 44. Dan tidak pernah Kami membinasakan kota-kota; kecuali penduduknya dalam keadaan melakukan kezaliman (QS Al Qashash [28]:59). Dan sesungguhnya Kami telah membinasakan umat-umat sebelum kamu, ketika mereka berbuat kezaliman (QS. Yunus [10]:13). Sesungguhnya dosa besar itu atas orang-orang yang berbuat zalim kepada manusia dan melampaui batas di muka bumi tanpa hak. Mereka itu mendapat azab yang pedih. Surah Asy-Syura:42..

      Selain apa yang saya sebutkan di atas, maksud ZALIM sangat luas pengertiannya meliputi juga perbuatan melampaui batas seperti perzinahan, perhubungan seks sejenis, mencuri hak orang, memfitnah, mengadu domba, tidak amanah, memakan harta anak yatim, memusnah & mencemar alam semula jadi, haiwan, echology dan berbagai-bagai lagi.

      Dalam soal KJ, Anwar & Nurul, saya berpegang teguh bahawa mereka telah melakukan kekejaman. KJ menjadi jutawan segera (overnight millionare) tanpa penat jerih dgn mengambil kesempatan ketika Tun Dollah menjadi PM. Selaku Ketua Pemuda UMNO M'sia, beliau langsung tidak membantu ketika UMNO diserang hebat juga ketika kempen PRU 13. Anwar pernah diberi kesempatan menjadi pemimpin tertinggi UMNO dan negara, tapi satu sumbangan bermakna pun tiada kecuali bermain politik, salah guna kuasa & penyelewengan wang perbendaharaan negara. Akhlak buruknya yg pada mula hanya khabar angin sejak awal 80an kini sudah terdedah hinggga tersebar luas dan jadi kes mahkamah. Nurul pula bersekongkol dgn pihak Evangelist Gereja dan LGBT berhubung isu Hak Asasi Manusia & .Bebas Berugama & Pemurtadan. Isu murtad bukan boleh dipandang ringan. Jika tiada usaha untuk membendung, bukan hanya pemimpin, malah masyarakat setempat juga akan di soal di akhirat kelak. Di zaman para sahabat, murtad diperang habis-habisan.

      Sekian, Waulah Hu Alam.

      Yang Ikhlas
      Bukan Anonymous tapi Othaman Ahmad





      Delete
    7. Tambahan isu Zalim (perbuatan melampaui batas)
      Munculnya pemikiran-pemikiran sesat seperti liberalisme dan pluralisme telah mendorong terjadi gelombang pemurtadan di kalangan kaum muslimin, karena fahaman-fahaman tersebut mengajarkan bahwa semua agama sama, bebas mahu beragama apa atau tidak beragama, bebas melakukan perbuatan apapun juga demi hak asasi manusia, tanpa takut dosa. Kini fahaman sedemikian telah menular di negara kita atas dukungan Anwar Ibrahim, Ambiga, Bar Society dan disokong oleh parti Pas & DAP, termasuk juga golongan Melayu Baru Liberal dalam UMNO.

      Waulahu A'alam.

      Delete
    8. Hok aolllohh ... kawae kato doh ...

      Kawae ghaso dio tok gheti nok jawak... kelik2 wak keluar coghito kito jahanae jugok gayo nyo ...
      Kesi-ae Pok Mae ...

      Oghae utagho ghoyak, gi maghi gi maghi tae thu ...
      Tigo jae gi dok selongkar kor-ae no wak maghi ulasae pasar zolim ... ingak kae gapo dio ... ghuponyo jupo setakak hok thu ..

      Kawae memae peghasae lamo doh ... oghae tuo gedebae ni tok leh nok paka sebutir gapo abhok ... kona pusing ... spinning ... oghae indong kecek puterr ... molek sangak kalu pengceng tak dok nok wat kijo gapho .. pok mae bawok teksi kayuh ... puterr puterr kaki mengayuh ... pok mae beca pok mae beca .. ca ca ca ca ....... cau ..

      Delete
    9. Belakang parang:

      Translate please ..

      Delete
    10. Translator:

      Hok aolllohh (mengeluh) ... saya kata dah ...

      saya rasa dia tak reti nak jawab... balik2 bawak keluar cerita kitol jahanam jugak gaya nya ...
      Kesian Pak Man ...

      Orang utara kata, pergi mari pergi mari tang tu ...
      Tiga jam pergi dok selongkar kor-an nak bawak mari ulasan pasal zalim ... ingat kan apa dia ... rupanya jumpa setakat yang itu ..

      Saya memang perasan lama dah ... orang tua samseng ni tak boleh nak pakai satu apa abuk ... corner pusing ... spinning ... orang indon cakap puterr ... elok sangat kalu pencen tak ada nak buat keja apa .. pak man bawak teksi kayuh ... puterr puterr kaki mengayuh ... pak man beca pak man beca .. ca ca ca ca ....... cau ..

      Delete
    11. subuh subuh subuh ...

      Delete
    12. Udah dibilang samanya mas kelatenymous 5:48am … gue jugak mahu bilang yg sama …

      Ligat banget puterr nya …

      Gue bingung amat mikirin obat apa ditelannya si tua ini … mampu dia berjaga sieng dan malem …

      Gue agak dia udah dapatin obat samanya bapak tun … dulunya ramei keheranan bgei mana bapak tun boleh bisa berdiri lama hingga dua jem berucep … malahan dalem satu hari dia bisa menjelajahi dua tiga lokasi untuk bikin ucapen …

      Pak man gue nasihatin jangan terlalu kuat kebergantungan kpd benda2 dadah atau steroid itu … ia bakal bikin musnah samanya lu punya baden belakang harinya …

      Kalo lu mahu ambil juga … gue sarankan lu ambil aja obatnya cerdasin minda …

      Delete
    13. AnonymousJune 30, 2013 at 7:02 PM
      Makanya, sbgei mengupas hujah IndonymousJune 30, 2013 at 6:42 PM dan juga bagi menjawab persoalan yg diajukan oleh IndonymousJune 30, 2013 at 5:58 PM, kita perlu membuat perkaitan begini:
      1. Pak Man udah ingkerr samanya ayat 6 surah Al-hujurat, alasannya … beliau mudah percaya sama pembawa2 berita yg fasiq … ttg tuduhan kemungkaran terhadap Nurul Ijah ….
      2. Pak Man udah ingkerr samanya ayat 11 surah Al-hujurat, alasannya … beliau mencemuh Nurul Ijah dgn bapaknya sekali … serta memberi gelaran buruk samanya bapak Nurul Ijah … yakni Al-DAJAL …
      3. Pak Man udah ingkerr samanya ayat 12 surah Al-hujurat, alasannya … beliau banyak membuat sangkaan buruk tanpa bukti atau kajian terhadap Nurul Ijah … suka mengintip dan mencari2 kesalahan dan keaiban orang … umpamanya terhadap Pak Najib …, suka mengumpat … umpamanya terhadap Mas Khairi dll ...
      Lantaren itu … makanya kesimpulan yg boleh dibuat ialah … Pak Man adalah sekutunya kpd orang2 fasiq dan Pak Man tergolong dalem golongan orang2 jalim (dalem konteks kedua seperti apa yg diterangkan oleh ndon 6:42pm) … bahkan juga Pak Man seorang yg menyanggahi ayat2nya alQuran.

      AnonymousJuly 1, 2013 at 5:58 AM
      Translator:

      Hok aolllohh (mengeluh) ... saya kata dah ...

      saya rasa dia tak reti nak jawab... balik2 bawak keluar cerita kitol jahanam jugak gaya nya ...
      Kesian Pak Man ...

      Orang utara kata, pergi mari pergi mari tang tu ...
      Tiga jam pergi dok selongkar kor-an nak bawak mari ulasan pasal zalim ... ingat kan apa dia ... rupanya jumpa setakat yang itu ..

      Saya memang perasan lama dah ... orang tua samseng ni tak boleh nak pakai satu apa abuk ... corner pusing ... spinning ... orang indon cakap puterr ... elok sangat kalu pencen tak ada nak buat keja apa .. pak man bawak teksi kayuh ... puterr puterr kaki mengayuh ... pak man beca pak man beca .. ca ca ca ca ....... cau ..
      ----------------------------------------------------------------------------------------------------
      Komen balas Othaman Ahmad:
      Ketahuilah perkataan 'Zalim' muncul 122 X di dalam 122 surah di dalam Al Quran. Tadinya saya hanya memberi beberapa surah sebagai contoh. Jika hendak disebutkan semua, saya kira itu akan memerlukan ruangan yang panjang. Pada kesimpulannya, perkataan Zalim dlm Al Quran adalah perbuatan yang menyekutukan Allah (polytheism), kafir (disbelievers) dan fasiq/mungkar-engkar perintah Allah SWT (wrong-doings/transgressor).

      Sengaja saya sebutkan KJ, Nurul & bapaknya kerana ia merujuk kepada soalan asal anda, bukan sama sekali untuk spinning seperti apa yang anda tohmahkan. (sila rujuk posting anda pada Anonymous June 30, jam 07:02 PM). Memang saya menggelarkan Anwar Ad Dajal (kerana memporak-perandakan negara, mendukung Islam Pluralisme/Liberalisme, akhlak buruknya) tapi tidak pada Nurul. Saya mengecamnya Nurul sebagai pembohong kerana menuduh SPR menipu.

      Kenapa masih Anonymous.....tak ada telur ke,,,?????????? Pejuang apa nie... bukan gentleman, tapi gentel man....!!!! Saya serahkan pada semua pembaca blog untuk menilaikannya.

      Delete
    14. Surah 114 shj ... Pak Man jumpa mana lagi 8 surah ..???

      Terbawak masuk mai surah dari kitab Hebrew kot ... hi hi hi ..

      Ini bukan shj jalim ... malahn udah boleh dikira sesat dong ...

      Anyway a good effort and a nice try ...

      Gue udah lewat mau pergi kerja Pak Man ... jumpa lagiii..

      Delete
    15. AnonymousJuly 1, 2013 at 7:36 AM
      Surah 114 shj ... Pak Man jumpa mana lagi 8 surah ..???
      Terbawak masuk mai surah dari kitab Hebrew kot ... hi hi hi ..
      Ini bukan shj jalim ... malahn udah boleh dikira sesat dong .. Anyway a good effort and a nice try ...
      Gue udah lewat mau pergi kerja Pak Man ... jumpa lagiii..
      ---------------------------------------------------------------------------------------
      Komen balas saya:
      Maaf....tersilap, maksud saya 122 ayat (bukan 122 surah). Anda benar Alquran hanya ada 114 surah.

      Salam.

      Delete
  28. Sembahyang subuh lah. Jangan NGENTOT je. PtuiiiiHHHH...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mas capsule apa lu ngomong dalem sederr atau mengigau ... sekareng masanya hampiri malem ... bukan hampiri sieng ...

      Itulah kesan nya lebihan ngambilnya air buih dan menelan diri sendiri (telan capsule) dengan banyak ...

      Gue pergi kerja dulu ... salem gue samanya Pak Man ...

      He he he ... huweeeeeeeaaaaarrrrgghhhhhh ... ptuiiiiiiiiiiiihhhhhhhh....

      Delete
    2. Gue ketahuan disaat ini lor sedang enak dibuai mimpi selepas lelah semalaman menjadi burung hantu.kok katanya mau pergi kerja hanyalah omong kosong aja.Apa apa pun sebelum ke kamar jangan dilupa gosok gigi dan dibasuhi buritnya supaya tidurnya nanti lebih tenang dan aman.Salam Ngentot dari gue di YogYakarta. PtuuuiiHHH...!!!

      Delete
  29. Alhamdulillaah … thank God … we are given the chance to live another one more day …

    We are grateful to be able to breathe this healthy air around and to have a very nice, calm and clear morning …

    Browsing through this entire entry from top to bottom, from a to z … what I can see is that the owner of this blog is not successful with his ‘fitnah’ agenda … happy and lucky enough, we saw a lot of the followers who have clear mind … quiet disagreed to what parpu is trying to meant upon Nurul Izah …

    And for the matter of evaluation we must not take into account the ‘dirty nonsenses’ responded by a few uncivilized hooligans …

    It look as if that then truth is prevailing out here in this blog … and we hope that the people will be able to make a correct and wise judgment over the present political dispute in the country … and hence, make a correct choice in the future ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setelah meneliti dari awal sampai akhir kami dapati ada pihak yang jelas pendiriannya seperti Reentry Capasules & Othaman Ahmad. Pada sebelah satu pihak pula, pendirian agak mengelirukan, sering berubah-ubah, adakala menyokong Najib dan adakala di pihak pembangkang. Ada kebenaran juga kata Othaman Ahmad kenapa perlu berselindung di balik 'ANONYMOUS' demi satu perjuangan yang haq?

      Delete
  30. Artikel ini telah saya hujahkan di KNKB (kkamdias.blogspot.com) pada June 28, 2013 at 6:09 PM. Sekadar untuk berkongsi fikir/renung.

    Anwar hanya BUDAK SASTERA LULUS GENERAL DEGREE sahaja!

    Lupakan siPELIWAT ini.

    Bukan sahaja demokrasi diliwatnya malahan keyakinan diri anak lelakinya pun diliwat sama. Bukankah Ikhwan terus bawa diri ke US tak berani balik Malaysia?

    Anwar memang SAH PELIWAT! Hanya yg otak DILIWAT Anwar sahaja yg masih puja mamat ni.

    Lihat di bawah ini (Mathematical Reasoning/Penaakulan Mantiq Tingkatan 5 aje):

    Premis 1: If p then q
    Premis 2: Not q
    Conclusion: Not p

    Kes I: p = Anwar TIDAK MELIWAT, q = Anwar BERSUMPAH

    Kes II: p = Anwar TIDAK MELIWAT, q = Anwar menjalani ujian DNA

    Kes III: p = Anwar bukan PELAKON DALAM VIDEO, q = Anwar MENYAMAN DATUK ESKAY

    Nota:

    1. Kes II sangat mudah difahami. Ibarat memulakan perlawanan bolasepak atau badminton di mana wang syiling dilambung. Keputusan lambungan syiling ialah Head (Kepala) atau Tail (Ekor). Maknanya kebarangkalian P(Head) = 1/2 = 0.5. Begitu juga P(Tail) = 1/2 = 0.5. Maknanya setiap kesudahan (outcome) mempunyai kemungkinan/kebarangkalian berlaku sebanyak 50%.

    2. Begitu juga jika Jabatan Narkotik membuat ujian urine/kencing ke atas sesiapa yg disyaki terlibat dadah. Keputusannya adalah sama ada positif ataupun negatif. Kebarangkalian seseorang itu didapati positif atau negatif masing-masing ialah 1/2 = 0.5 @ 50%.

    3. Justeru tidakkah Anwar punya peluang 50% yakni kebarangkalian untuk membuktikan dirinya bukan PELIWAT Saiful adalah 1/2 = 0.5. Beliau MENYALAK yg dia tidak bersalah meliwat Saiful TETAPI ironinya peluang untuk membuktikan dirinya betul TIDAK digunakan! Sampai sekarang Anwar tidak berani menjalani ujian DNA. Keputusan ujian DNA itu adalah sama ada SEPADAN atau TIDAK SEPADAN. Jika benar dakwaan Anwar bahawa beliau tidak melakukannya sudah pasti keputusan DNA kelak tidak sepadan dengan sampel yg ditemui di dubur Saiful!

    4. Untuk fahamkan Kes I, II dan III sila teliti betul-betul:

    TIDAK TIDAK = YA

    BUKAN BUKAN = YA

    5. Ironinya ramai Profesor Matematik Melayu/Islam termasuklah Prof Shaharir Mohamad Zain yg terbilang dengan istilah molek-molek seperti PeMelayuan Matematik, PemPribumian Matematik, PengIslaman Matematik tetapi akhirnya telah melakukan PengKebumian Matematik dalam isu LIWAT Anwar ini. Sejak 1998 lagi. 15 tahun berdiam diri! Mangalahkan Pak Lah Si Flip-Flop itu.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!