CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Tuesday, June 25, 2013

BAYDAK BERCILI! NAJIB DAN ANWAR BERMESRA, SIAPA YANG MENDERITA?





Adalah menyejukkan mata melihat dua pemimpin yang berlainan ideologi politik dan citarasa duduk semeja dan makan bersama.

Ini berlaku di antara Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim setelah selesai upacara mengangkat sumpah ahli-ahli Dewan Rakyat pada pagi 24 Jun lalu.

Ini adalah satu senario yang tidak terbayang boleh berlaku oleh penyokong-penyokong pembangkang yang hanya beberapa jam sebelum itu berguling-guling di atas jalanraya di hadapan bangunan Parlimen dan bertempur dengan pihak keselamatan.

Akhirnya sejumlah daripada penyokong tersebut ditangkap pihak polis kerana cuba merempuh masuk ke kawasan Parlimen.

Mereka yang terlibat sebelum itu sanggup bermalam dalam khemah di Padang Merbok dalam keadaan cuaca yang panas dan berjerebu yang amat merbahaya kepada kesihatan.

Ini semuanya tidak dipedulikan demi pengorbanan dan keyakinan kepada pemimpin agung mereka, Anwar.

Malah sehari sebelum itu juga, pemimpin terhebat mereka berucap berapi-api di atas pentas di Padang Merbok menghasut rakyat menentang kerajaan malah Ayatollah Husam Musa mengeluarkan fatwa syahid kepada siapa yang rela mengadai nyawa demi rasa sayang yang mendalam terhadap Anwar.

Ada di kalangan penyokong-penyokong pembangkang yang begitu taksub dan ekstrem sanggup mendirikan pusat pendaftaran bagi mereka yang mahu menjadi pengebom berani mati.

Begitulah hebat aura dan tarikan persona Anwar dengan dibantu oleh ulama tahi kucing seperti Husam yang mengabsahkan segala tindakan pembangkang walaupun ia bertentangan sekali dengan undang-undang mahupun logik dan akal manusia. Sementara penyokong ‘Khalifah’ Anwar berhempas pulas menahan lapar dan dahaga di bawah matahari terik, Anwar pula bersenang-senang, gelak ketawa, riang ria bersama pemimpin negara yang sebelumnya dilaknat, dikutuk, dimaki, difitnah dan dicerca dengan pelbagai dakwa-dakwi.

Anwar nampak seolah-olah telah melupakan segala apa yang telah beliau hemburkan untuk memboikot majlis angkat sumpah dan persidangan Parlimen.

Malangnya topeng yang dipakai ini jarang boleh dilihat oleh penyokong-penyokongnya yang memilih untuk membontotinya membabi buta dengan menelan apa saja yang keluar dari mulut pemimpin mereka.

Mungkin mereka juga akan mempertikaikan kesahihan gambar yang menunjukkan Anwar makan tengahari dengan Perdana Menteri dengan mengatakan ‘rupa macam dia tapi bukan dia’.

Untuk maklumat lanjut sila hubungi sekretariat di talian 019-913-0000 [END].

Terima kasih

House PK: Ini adalah kenyataan Media Persatuan Pengguna Islam Malaysia. Mereka gelak tawa kan? Sekarang mari kita tengok siapa yang jadi kaldai...


















Otak ada kan? Fikir la, jangan anda diperbabikan selalu....

91 comments:

  1. Dah saya nyatakan dalam entry/posting saya sebelum ini....apakah sandiwara mereka sebenarnya. Di luar mereka berhentaman bagai nak rak sehingga rakyat berpecah-belah dan bermusuhan, tapi di dalam bangunan parlimen, lain pula ceritanya.

    Duduk bermesra-mesraan... malah bersantapan duduk bersebelahan seolah-olah tiada persengketaan berlaku antara mereka.

    Inilah yang dinamakan MUNAFIK atau HIPOKRIT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nuar kan spesies dua alam. Luar kutuk Najib, dalam bole berbaik2 dengan Najib. Apa nak diherankan..? Cuma macai2 dia la yang paling rugi sekali. Terus menerus diperbodohkan sesuka hati.

      Delete
    2. Kalau dikatan bodoh mereka marah.sebenarnya memang bodoh.....bebal murakkab

      Delete
  2. Suatu ketika di Indonesia (scene dari satu sandiwara):

    JK: Jadik … apanya pulak gue bisa nolong ini kali?

    NR: Begini pak … orang2 bn makin teruk menghentam saya … ada ura2 pau nanti aka ada komplot nak jatuhkan saya …

    AI: Hang dah dikenakan puak2 cina tu … kalau setuju, kita pekena pulak puak2 cina tu dgn pr sekali .. hang mau dak?

    NR: Setuju …

    JK: Habis begei mana dgn sumpahan nya dulu ..

    AI: Bukan sapa tau pun … bapak bikin goreng saja la ..

    NR: … berapa banyak ko nak, sial …? Pak jusuf pula??

    AI: … dlm RM no! … hang jangan pekena aku dlm rupiah pula … jangan jadi mcm dlm sumpah tu ..

    JK: Waduh … kok masih ada syak mengesyaki … ok la kira settle … ini yg orang inggeris ngomong … tiada yg kalah … semua menang … situasi win-win … ha ha ha …. (gelak jahat)

    JK/NR/AI: (ramei2) hah hah hah … hah hah hah hah … hah hah hah hah hah … (mcm masa dekat sekolah dewasa buta huruf … cerita p ramlee .. pendekar bujang lapok …)

    ReplyDelete
    Replies

    1. Tun .... sebagai apa?

      Delete

    2. Pendekar Musytar !!

      Delete
    3. Tun Dol adalah pak mertua khairy yang bebal nak mampos

      Delete

    4. Rasanya salah!

      Yg bergambar bertiga tuu ... yg tengah tu 'Pandikar Musytar' ... he he he ...

      Delete

    5. Kalau gitu ... tun ... ahmad nisfu ... toke sampan tambang kat penambang ... boleh kot ... hi hi hi ...

      Delete
  3. Sedih kan? Para penyokong bergaduh sampai nak berbunuhan, alih2 pemimpin dok lepak gelak ketawa dari angkat sumpah sampai ke meja makan dan sesi bergambar.

    Padan muka 1Malaysia kena tipu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. penyokong2 bodoh je bergaduh2han... yg profesional ok je, makan semeja, tidur sekatil jugak...

      Delete
    2. Sedih kan? Para penyokong bergaduh sampai nak berbunuhan, alih2 pemimpin dok lepak gelak ketawa dari angkat sumpah sampai ke meja makan dan sesi bergambar.
      Padan muka 1Malaysia kena tipu...Anonymous June 25, 2013 at 5:59 AM

      Komen saya:
      Rakyat dibohongi oleh pemimpin-pemimpin dgn sandiwara mereka, Selepas berlakon, para pemimpin berebut mengangkat SAMPAH di dewan parlimen sebagai wakil rakyat untuk terus membohongi rakyat.

      Hentikanlah slogan 1 Malaysia kerana ini ada persamaan dgn slogan DAP Malaysian Malaysia yg berniat untuk membasmikan Hak Keistimewaan Melayu dan Bumiputera. Fahaman sama rata (tidak ada keistimewaan) ini juga adalah slogan Liberalisme yg diperjuangkan oleh Ad Dajal Anwar Ibrahim.

      Ternyata slogan 1 Malaysia gagal menyatu-padukan rakyat. Malah PRU 13 telah menunjukkan Cina bersikap perkauman chauvinist (pura-pura baik dgn Melayu) dan juga tidak menghormati & menyokong kerajaan langsung.

      Kepada Najib dan sekutunya (Melayu BaruMalay Liberals)........ usahlah merendah & menghina martabat Melayu dengan sikap terhegeh-hegeh kamu terhadap cina pengkhianat lagi laknat.

      Delete

  4. Gambar2 di atas mengingatkan gue peristiwa umat2 Islam di selatan thai yg ditangkap dan disiksa tentera thai dlm bulan puasa ... semua yg dikurung dlm trak2 tentera mati kesesakan nafas kerna berhimpitan ...

    Janganlah peristiwa ini berulang di Malaysia .. sebuah Negara Islam ...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Waduh … begitu ramei sekali pendemo2 aman diperlakuin sedemikien rupa oleh pihak berkuasa? Begitu ramei dilentangin … dipijakin … diikat, disiksa …

      Gue nggak ngerti apa ini pihak berkuasa agamanya Islam …? Sesama Islam bikin kejem … Tidak menghairankan jika foto2 sebegini didapatin dari Negara Thailand … penguasa2nya emangnya kafir & emangnya saban masa nunggu peluang jalimi penganut2 Islam …

      Msia seharusnya malu ngakui sbgei sebuah Negara Islam jika begini kekejamen pemerintah samanya warga Islam yg nggak berdosa …

      Makanya udah sepantasnya nya lah … makin ramei nggak mahu sehaluan sama pemerintahan umno yg nyata kejam, jalim, tiada peri kemanusiaan …

      Mengapa kiyai bapak husem, tokohnya kepimpinan PAS ditahan? Kerana hujahnya nyokongin anjuran suatu hadis: “sesiapa yg gugur nentangin kejaliman … makanya kematiannya itu adalah sbgei syuhadak ..”.
      Namun … atas sifat tamak-in kuasa, apa sahaja perkara kejam, ganas, jalim akan jadi halal sahaja …

      Ayuh … maju … nyanggahi & hapuskan kejaliman ….

      Delete
    2. Indon konon hahaha

      Delete
  5. Hakikatnya DSAI duduk semeja kerana mengikut protokol sebagai Ketua Pembangkang.

    Paling ketera dalam rakaman gambar diatas betapa begitu ramai "bodyguard" DSNR dan TSMY mengelilingi kawal ketat keselamatan meja tersebut.

    Menunjukkan betapa profesional dan matangnya politik DSAI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. begitu la jugak nye ngan najib n muhyiddin...kalo xprofesional nk ke mereka duduk semeja ngan anwar....pikir2 kn la...

      Delete
    2. body guard????yg pakai kopiah tu bukan ke pakcik yg selalu follow anwar ke mane2...yg tu bukan bodyguard ke???abis tu ape???bomoh ke????

      Delete
    3. hafiz bangang punya statement....

      Delete
    4. kebanyakkan org2 yg menunjuk2 alim dgn berkopiah nih bongok2 belaka!

      org2 berkopiah jugaklah kaki ngongkek dan ngayat tino!

      Delete
    5. HEI BARUA, MANA KAU TAHU TU BODYGUARD, KE KAU MAIN2 FITNAH JE YE BABI R.B.A, kalau kau x de kat situ baik kau diam je lakhnat, x payah nak sebarkan fantasi bodoh kau tu kat sini. anjing r.b.a, anny ababi DAN SALLY MMG MAKHLUK JAHANAM

      Delete
  6. Woi pantat ...DSAI,DSN,TSMY duduk siemeja bersama kerana protokol rasmi,Berbual mesra bertegur sapa walau berlainan pendirian politik suatu teladan yg baik.Mainan emosi dan riak air muka harus kena pd tempatnya.Kalau bab hipokrasi dan bermuka muka tiada keraguan yg menasabah bahawa Anwarlah juaranya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous June 25, 2013 at 7:03 AM
      DSAI,DSN,TSMY duduk semeja bersama kerana protokol rasmi,......................

      Komentar saya:
      Maaf kerana mencelah. Ini tidak ada mengena dgn protokol........ini soal prinsip.... lakonan Anwar yang sebelum ini berapi-rapi menghasut penyokong-penykongnya untuk tidak mengiktiraf keputusan PRU 13 atas alasan SPR telah menipu sehinggakan ' BN kalah teruk di Selangor & Penang'. Gara-gara himpunan haram itu, mereka telah mencederakan beberapa staff Bandaraya KL dan juga anggota polis. Kelmarin kamu cerca BN, Kerajaan & SPR, alih-alih dgn muka tak malu terhegeh-hegeh angkat sumpah dan siap bergambar & berjamu selera semeja dgn Najib dgn sengeh kamu yg tampak meluat. Mana prinsip kamu kononnya pemimpin hebat, cakap tak serupa bikin........MUNAFIK. Kesian ada dan geram pun ada pada penyokongnya yg diperbodoh-bodohkan.

      Salam hormat
      Ex Son of Spura

      Delete
    2. Pembangkang tipu undi di selangor dan pulau pinang. Spr kat sana kebanyakn sokong pembangkang

      Delete
  7. abdullah hafiz, nak kata bengap terkasar bahasa pulak..tp mmg ye pun. Kan kata x setuju dgn keputusan pilihanraya..menipu la..blackout la..then apa pasal terhegeh2 pulak nak angkat sumpah?

    Kalau ye pun excited sgt nak angkat sumpah ok lah..ikut protokol..ok lah..yg nak semeja apa kes nya?

    kalau meroyan sgt nak semeja pun ok lah..ingat kenangan lama masa masih dlm umno..hehe..tp tak payah la nak bermesra2 samapi macam tu sekali..wah sgt mesra dgn pembunuh altantuya ye?

    yg kat luar tu bukan main begolok bergadai..baring atas jalan..pukul polis la apa lah..jerit sana sini..alih2 ketua korang siap gurau & gelak2 dgn org yg paling korang benci..

    korang teruk2 kat luar dia happy2 kat dlm makan best2 dlm aircond..wah..best kan? SGT BIJAK..tahniah sy ucapkan pada penyokong & pendemo sekalian alam.

    ReplyDelete
  8. perghhhhhh! bier buatan bumiputra anak mamak madey pedukang mmg kaw2 stim! nasib baik lu worang tak boikot kalau tidak tak dapat wa stim

    ReplyDelete
  9. salam tuan..mohon tuan pautkan blog saya di halaman tuan.terima kasih tuan.
    http://rezabtanahadat.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. smua politik...POYO....ha ha ha...sokong bagai nak rak...anak d rumah klaparan...isteri d rumah khausan...emak d rumah ksedihan...bapak d rumah khampaan....depa d sana kgirangan...elaun masuk...projek masuk...kita yg dok dalam ade fikir...yg bdarah ade fikir...yg memaki ade fikir...
    kite umpama duit 1 sen je...bguna bila byk...bile sikit d baling ke lgkang je...fikir fikirkan la

    ReplyDelete
  11. Sebenarnya perbualan mereka mungkin begini..
    Najib : u punya orang selalu mari kacau. Apa u mau?
    Anwar : so what? U takut ke? Kalau bukan jerebu, khemah kami tak akan pindah sampai u kalah. Hehehe...
    Najib : apa takut? Khemahlah hari-hari tak payah kerja lagi nyamuk gigit. Tengok kamu berapa lama boleh tahan. Hahaha....

    ReplyDelete
  12. Anon 7,58
    Apa lu cerita..nak kutuk anak madey.. sendiri mau ingat. Sendiri punya kepala berselumus taik jangan sibuk orang punya hal..
    Kilang arak kat Shah Alam bila mau tutup? Kandang babi apa cerita? Pusat maksiat kat selangor bersepah apa hal?
    Jangan dok gebang jer ..berbuih air lior ceramah..habuk pun tarak.
    Tuhan dah kasi chance dua penggal.. apa lagi..jalan la kerja jangan dok ceramah memanjang.

    ABC+BCL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rilek brother,sorry morray kilang arak sama itu kandang babi mana boleh senang senang kasi tutup,
      Rilek brother,mesin judi,kuda,pusat urut reflekseksologi mana boleh kasi tutup.
      Rilek brother,mana boleh kasi boikot kedai dan brngn Cina
      Rilek brother,semua kasi tutup kasi boikot nanti apa macam mau cari makan,negara boleh bengkrap woo
      Rilek Brother,kalau tak percaya tanya sama Najib sama Bang Non.Tapi jgn tanya sama Lim Kit Siang.
      Rilek Brother nanti Kit Siang cakap kalau mau maju SEMUA bisnes mau kasi tambah tak boleh kasi kulang....
      Rilek brother...kalau ikutkan hati mau..Rilek Brother...

      Delete
    2. Anjing cina.

      Delete
  13. wakakaka...yg pasti CINEBENG..l
    .daa kena...KENCINGGGG..amiko...GUAN ENGGG!

    ReplyDelete
  14. Drama semalam....

    Anwar: jib... I tergesa gesa datang dari segambut nak angkat sumpah

    najib: u buat apa dekat segambut

    anwar : segambut tu rumah i laaa

    najib: u dah makan.....makan dengan I..

    anwar:........

    ReplyDelete
  15. Hahaha padan muka cine sokong dap n menang paling banyak kerusi.tapi sebagai pembangkang nk wtpe..lau dia sokong bn lagi dia byk untung.najib dh kowtim gn anwar sbnrnya supaya cine jadi bisu..gn care ni le sng cket nk kerajaan nk laksanakan agenda melayu..sebab tu isu perkauman skrg antara melayu gn cine je.yg si hindrafpulak najib dh pegang jadi lau pe 2 hal berlaku antara melayu gn cine keling mesti kasi potong same cine jgk..baru 2 ni keling mati lagi dalam lokap mane ade keling meroyan sgt..btol x?.sbb tu lah najib pilih tarikh pilihan raye siket punya cantek 5 mei..lepas dia menang je ayat pertama yg keluar dri mulut dia tsuBABI CINA sedangkang sblm ni dh mcm dia bagi kt cine. .bile last 2 minit dia tau cine x sokong dia gn care cmni je dpt ajar blek org cine..cube pikir lau bn menang 2/3 pon ape guna lau ape 2 nk dibuat utk org melayu tapi mca pulak yg akan menentang..lagilah makan dalam rakan sndiri yg mnjadi penghalang,tapi gn keadaan skrg buatlah ape yg terbaik utk melayu n bumiputera.perlu di igt jika ianya dilihat x dilakukan atau hangat 2 taik Babi x mustahil pru 14 akan bangkit melayu yg rilex 2 aje skrg ni! Bukan mcm melayu yg sejak blaja kt u bajet dialah paling bijak ape yg org len buat semua x btol.padahal ank 2 melayu kampong walaupon x blaja tinggi dn x berhijrah ke bndr masih leh cari makan malah boleh bantu mak bapak walau x seberapa..ni yg blaja tinggi lom sempat lagi nk rasa gaji sndiri n balas jasa mak bapak nk bejuang utk negara konon! korang ni baru nk kenal dunia lah..ibarat cm orang skolah rendah dh pernah isap rokok gn org yg masuk U (ZOO) bru nk try 2 isap,tu yg kemarok len pesen. .Ada faham. .? Cm bapak koranag dulu yg main moto,ko igt abat 21 ni ke bru org mula main moto atau bdk skrg ckp merempit. .bapak korg senyum je kt umah bile dia tenang 2 je beraksi dulu,tapi zaman bdk skrg yg ape bdk 2 ni buat boleh senang 2 nk tengok..salah 2 tengok kite igt binatang ke ape yg wt keje cmni. . .cm cite pi ramlee. . .BINATANG APA YG DIA TUNNGANG..bayangkanlah 1 hari nanti cucu ko tnya ATOK wtpe baring atas jalan? ????

    ReplyDelete
  16. First class punya aktiviti2 jubori... kesian rakyat2 mehsia, malar jak kena jadi babi ngan anjing!

    ReplyDelete
  17. enough is enough. kita dah banyak buat kerja kotor untuk mereka, tiba masa mereka pulak buat kerja untuk kita

    ReplyDelete
  18. Boleh sesiapa terangkan pada saya apa itu BAYDAK Bercili..? Tajuk yang ditulis oleh parpu kat atas.

    ReplyDelete
  19. BUKAN SETAKAT DIKENCING TAPI DIBERAK ANUWAR...KESIAAAAAN PENYOKONG2 !

    ReplyDelete
    Replies
    1. ....lepas diberak makan taik busuk anuwar...mudah ditipu, padan muka!

      Delete
  20. ha ha ha korang semua suda kena main.aku je yg x.

    ReplyDelete
  21. Aku sejak 1974 dah tau anuar , hisamudin rais n the gang kencing sama gua.. gua pi piket kat mesjid negara kena masuk lockup ..ikut perangai penghasut bodoh belajar sampai tak lepas ijazah..pi lari luar negeri..las2 jadi kuli ..mereka ???? sampai nak mampus masih pergunakan orang untuk kepentingan diri..Sedar2 lah anak muda.. kamu semua pun kema kencing .. sampai bila nak sedar diri tu kena kencing dengan badut badut ni..

    ReplyDelete
  22. yg rugi org melayu.. yg utg tetap org cina.. sokong atau tak sokong kerajaan.. kerajaan tetap utamakan org cina.. org melayu dan bumiputra hanya la alat utk kerajaan mengekalkan kuasa utk melayan tuntutan org cina dan mereka yg berfahaman liberal...

    ReplyDelete
  23. anuar kencing org dia.. najib kencing dan berak org melayu dan bumiputra...

    ReplyDelete
  24. ANWAR SUDAH KENCING SAMA PEYOKONG-PEYOKONG NYA ...PADAN MUKA BUAT KEJA BODOH SELAMA INI...

    ReplyDelete
  25. bodoh punya penyokong anwar boss duduk dalam dewan syok-syok sembang dengan najib minum bersama peyokong bahlol boleh baring kat jalanraya,,,,

    ReplyDelete
  26. KAH...KAH....KAH.....mamak kapla dongga....jawapannya senang dan paling muda. Yang akan derita adalah "MAMAK". Cam hang ni dah mula goyang. Melayu sama melayu ada strong brotherhood. Hang mamak ...kerja hangni api-apikan supaya melayu pecah belah, pastu heboh sana sani memperjuangkan hak melayu konon. Orang melayu sudah pandai, we say no to mamak. HArap tiada lagi mamak jadi mentri besar atau perdana mentri dimasa hadapan. Hidup melayu...Hidup DS NAjib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu? Wei pukimak, aku tau mak kau berzina sampai kau tak tau siapa bapak kau..Anwara dalah keturunan Keling masuk Islam. Bodoh ke kau ni? Melayu? Siapa kau panggil mamak? Parpukari? Kah kah kah..

      Delete

    2. Gua agak AnonymousJune 25, 2013 at 1:09 PM ini ejen kitol junior ... secara indirect dia nak attack tun & anak tun ...

      Tengok statementnya: "HArap tiada lagi mamak jadi mentri besar atau perdana mentri dimasa hadapan."

      Parpukari ada jadi MB atau PM sebelum ini?

      Dia marahkan parpu sbb dah buat banyak entry kasi followers paku sama kitol ... jgn give up parpu ... lanyak kitol lagi ..

      Delete
    3. Anonymous June 25, 2013 at 1:09 PM
      HArap tiada lagi mamak jadi mentri besar atau perdana mentri dimasa hadapan. Hidup melayu...Hidup DS NAjib.

      Komen saya:
      Dalam buku Sejarah Melayu dan Hikayat Laksamana Hang Tuah, baginda Sultan Mansur Syah memanggil Bendahara Tun Perak dgn gelaran 'Mamak Bendahara'. Begitu juga Sultan Mahmud Syah memanggil gelaran yg sama kpd Bendahara Tun Mutahir. Dalam buku sejarah juga kita pelajari selain pedagang Arab & Parsi, pedagang Islam Malabar (Mamak Malbari) juga berperanan dalam mengislamkan orang Melayu Melaka dari anutan agama hindu. Justeru kita sebagai insan yg bertamaddun, usahlah perlecehkan perkataan 'Mamak' yg tak banyak sedikit telah berjasa di Tanah Jawi.

      Sementara itu, saya mengesyorkan anda mengkaji TA'RIF MELAYU/BUMIPUTERA. Sila dapatkan naskah perlembagaan negara kita, baca dan fahamilah. Anda juga boleh google di internet..Constitution of Malaysia.

      Sekian harap maklum

      Delete

    4. Jgn lupa juga sejarah 1988 ...

      Mamak malabari lah juga yg telah jadikan UMNO sebuah pertubuhan yg haram ... dari asalnya sebuah parti halal 1946 ...

      Jangannya jadi emosi nantinya pak ...

      Delete

    5. ndon4:11 jangan nggak tahu ...

      Bapak Othman tu panteng benerr jika disentuhin soalnya mamak ..
      Baginya tun malbari bagei dewa dari kayangan ... diturunkan membina sorga di Malaya ini ...

      Menyanggahi tun sama baginya bagei menyanggahinya rosul ..

      Delete

    6. dia jugak amat anti samanya mas khairi, anak menantunya mantan tun Abdullah badawi ... gue nggak pasti atas sentimen apanya ...

      Delete

    7. Mat2 indon harapnya nggak usah turut campur bikin ribut sama politik di sini … takut nantinya kamu beri komen yg tidak tepat … makanya nanti bakal dilibasin kependudukan tempatan … biar gue shj bikin olahan …

      Yg benerr nya tokoh2 UMNO yg senior dalem parti melihat mas khairi sbgei anak muda yg ganteng amat … penonjolannya yg begitu mendadak, amat berkarismatik, udah bikin gundah sama mereka … Mas khairi sebenerr nya ingin bawa satu arus pembaharuan dalem partinya UMNO … yg mana dalem jaman sebelum ini ramei yg berada dalem pemikiran kolot banget … nggak gemerr akan perubahan …

      Makanya nanti mereka yg tua2 akan rasain kurang senang berboskan seorang yg begitu muda sbgei pembesar utama, yakni PM … begitulah jadinya tatkala jaman tun … bapak anwar yg amat tidak disenangi tokoh2 umpamanya pak rais, pak Rahim (thambi) dll udah bikin komplot khianat …

      Delete

    8. ndon4:50am
      jgn mikirin lu seorang aja yg tahu belaka ... beri peluang sama orang lain numpang bicara ... gue jugak udah lama ngikutin blognya pk ini ...

      bapak Othman itu jgn lu nggak tahu, sifatnya talem dua muka ... suatu masa nyokongin pak najib ... suatu ketika nyanggahin nya pula ...
      dia nggak punya pendirian kemas mahu pun jati diri ... emangnya kita tahu dia anti banget samanya si khairi dan secara tidak langsungnya sikapnya serupa samanya pak najib ...

      dia cuma takut dan terpaksa lebih hati2 ... takut banget samanya tun ... lantas dlm pura2 terpaksa lah juga nyatakan sokongan sama pak najib ... karna tun udah bikin perintah agerr pak najib harus kekal dan nggak bisa dinyanggahin ... ini yg ndon harus ngerti ...

      Delete
    9. mungkin betul juga pandangan AnonymousJune 26, 2013 at 5:48 AM ...

      komen AnonymousJune 26, 2013 at 4:00 AM itu pun mungkin dari dia ... tetapi atas nama anonymous ... secara serentak dia nak balun KJ dan nak bela tun M ... serampang dua mata ... talam dua muka ... senapang dua laras ... gergaji dua mata ... depan belakang boleh ...

      Delete
    10. Wahai sdra penyamar yg tertera di bawah.............
      Anom June 25 @1:53 AM, June 26 @ 4:17 AM, June 26 @ 4:21 AM, June 26 @ 4:50 AM, June 26 @ 4:58 AM, June 26 @ 5:48 AM, June 26 @ 5:58 AM, June 26 @ 8:32 AM, June 26, @ 12:50 PM.

      Ketahuilah bahawa saya pernah menetap di daerah Menteng, Jakarta selama 2 tahun. Selain itu saya pernah bekerja dgn PT Jaya Kerta Jaya, cabang Spura (3 tahun) dan PT Indofood International Corpn (4 tahun). Dgn pengalaman itu, saya cukup mengenali bahasa Betawi Jakarta. Anda cuba menyamar sebagai orang Indonesia berbahasa Betawi, tapi malangnya kelihatan sumbang dan jelek. Jadinya, kamu tidak usahlah temberang di sini. Kalau umur setahun jagung, pendidikan dan pengalaman tak seberapa, usahlah perbodohkan diri sendiri dengan luahan-luahan kamu yg tak berfakta, penuh dgn cerita lucah dan mengadu domba bangsa serumpun.

      Gue yakin bahasa Betawi gue lebih asli dari lu. Jangan jadi blok on.....brengsek!

      Delete
    11. saya pasti ramai yg membaca blog ini dan memberi komen. tapi ada satu pertanyaan yg ingin saya kongsi bersama semua dan en othaman. kita tau kisah rba..majoriti anak cina tidak fasih berbahasa melayu. tapi rba gagal melawan hujah anak melayu. terkini rba sendiri bercelaru dan membawa haluan sendiri atau bergerak secara skala kecil.

      Tentu ramai yg sedar sejak kebelakangan ini ada yg berbahasa indonesia jakarta. Berbagai pertanyaan timbul. Seoalah olah mengajak org indo mengundi pas dan pkr. kita tau org seberang yg baru dtg mana boleg mengundi dan jika ada ic merah mereka tdk boleh mengundi. Jika ia tuju ke org yg telah lama menetap di sini..kita tau dulu tdk ada negara..bebas bergerak. nenek moyang kita sejak merdeka telah mengundi dan kita telah mengenal secara jelas semua parti dan ahli politik yg bertanding. apa tujuan anon berbahasa indo ini.

      org baru dtg hanya layak ic merah dan keturunan kita semua mengguna bahasa melayu. Saya yakin ada pihak yg mencari org baru utk mengganti peranan rba yg tau berbahasa melayu walaupun lenggok berlainan.

      Jadi sudah pasti mereka mengambil org indonesia. di mana mereka berada samada di dlm negara kita atau berada diluar hanya pihak blogger yg boleh melacak atau mencari kedudukan mereka.

      Tapi saya tersenyum melihat gelagat IQ yg ditunjuk...betul betul level bawah.. adakah mungkin menyuruh org mereka ygg baru bekerja mengundi dan menyokong si nuor dan pas... kelihatan org mereka berlarian dikejar RELA DAN PDRM. Dah sah guna ic merah...ah begitu byk kenyataannya yg memalukan dirinya dan negaranya sendiri.

      Begitulah jika org yg melakukannya kerana duit dan tdk mengerti kedudukan dlm negara. Kadang kita melihat ia menyokong nuor.. ada waktu menyokong pas.. ada ketika pulak menyebelahi kj... tahap rba baru yg menonjolkan kerendahan IQ

      Delete

    12. Dia mungkin nak test IQ followers semua! Syabbas AnonymousJune 26, 2013 at 4:45 PM, anda tidak terjerat ...

      Delete
    13. Anonymous June 26, 2013 at 4:45 PM, Selamat petang & Assalamualikum. Geli hati saya membaca komen anda yg berbunyi :-
      "Tapi saya tersenyum melihat gelagat IQ yg ditunjuk...betul betul level bawah.. adakah mungkin menyuruh org mereka ygg baru bekerja mengundi dan menyokong si nuor dan pas... kelihatan org mereka berlarian dikejar RELA DAN PDRM. Dah sah guna ic merah...ah begitu byk kenyataannya yg memalukan dirinya dan negaranya sendiri".

      Dari stail penulisan si 'blok on' (dlm bahasa Betawi bermaksud bodoh) itu, saya penuh yakin dia seorang Indonesia celup bukan original Indonesian. Spesi beginilah anasir yg bakal menghancurkan Melayu & Islam. Lihat saja tulisannya yg penuh dgn cerita pornografi tanpa segan silu. Naudzubillah Min Dzalik...... mintak dijauhkanlah orang seperti ini.



      Delete
    14. en othaman..saya yakin orgnya sama hanya diulang ulang atau td kebih dr dua.. begitulah org dibayar..hasil yg keluar sampah..mungkin rba indon ini baru keluar dr salah satu pulau terpencil atau keluar dr kg yg tiada tv.

      Siapa saja yg pernah tinggal lama di indonesia akan tau demo jalanan atau apa saja jenis demo perkara biasa di sana..di kg di kota sama aje. Tunjuk perasaan rusuhan itu lumrah dan juga melibatkan kematian. Apatah lagi cedera..itu kebiasaan. Kita akan terkejut jika melihat suasana yg berlaku di mana dinegara kita tdk ada kejadian sedemikian. Inilah yg dikata perbuatan dirinya memalukan negaranya sendiri.

      Kg bergaduh dgn kg sebelah..barisan rumah.atau blok rumah boleh bergaduh dgn blok sebelah..guna senjata tajam guna senjata yg dibuat sendiri guna panah guna batu bakar rumah bukan satu tapi satu kg bakar hancur kereta...ganas anarkis.

      yg anda lihat di negara kita itu kecil.. itulah budaya yg dibawa nuor. Begitu memalukan rba indon yg sibuk di negara org tapi negara sendiri bermasalah byk.

      Lucu bila kata dipijak ditelentang di siksa dizalim..siapa yg suruh baring.. sendiri baring sendiri telentang..sendiri melawan siapa yg menyeksa..sihat gemuk.. itulah tahal IQ rba indon yg dibayar seolah tiada tv di rumah baru keluar dr hutan.

      itulah kebodohannya.. disiar secara live.. betul betul lawak.

      Delete
    15. anon 4.17.. anda org luar..mengaku atau menyamar itu masalah jiwa anda.. anda menegur en othaman seolah org yg menyanjung Tun seperti org yg menyamai Tun dgn rasul. itulah kerendahan IQ anda. lihat apa yg disanggah lihat apa yg bincang.

      Anda rba indon menyuruh org mengundi pas..dulu suruh sokong nuor.. kata anda memakan diri..bukankah pas selalu menjanji syurga.. sama seperti anda ah jgn direpotin undi pak kiai masuk syurga.. waduh siap tulis nama pak kiai lagi..

      anon..di sana sebut pak kiai..sini ulama..ha ha ha..janji syurga jamin syurga..itu lebih dr nabi..nabi sendiri memohon ampun utk umatnya.. kamu lagi hebat... anon kecualilah kamu kristian..mungkin ajaran kamu begitu.

      kami semua menyanjungi Tun kerana jasa yg telah ditunjukkan dan terbukti. Sebut satu negara didunia yg tdk ada masalah. Dlm keluarga aje ribut.. inikan ditambah anda rba indon yg buat fitnah di sini juga memfitnah JK disana.

      Delete
    16. anon 4.21, 4.50, 5.48 dan 5.58.. saya berkeyakinan orgnya sama..rba indon.

      dulu sokong nuor..sekarang pas..ini kj.. waduh bikin puyeng aje... konon mintak orgnya jgn ribut nanti susah tinggal di sini.. IQ tahap rendah..bila pulak org luar boleh mengundi..bangla..dah basi.. bila pulak org ic merah mengundi..bila pulak org luar berdemo kerana nuor...

      lo berapa talam..talam 3 muka..atau lo cobek..sekejap sokong nuor..sebentar lagi pas..la ni kj...ayoyo lo dipihak mana pakatan atau Umno atau dajjal. masuk tapi hentam keromo.

      Org indonesia kata MASUK TAPI NGGAK NYAMBUNG.... IQ tahap gaban.. kesian indonesia jika benar kamu pendatang di sini. IQ level rendah mudah diguna kerana dibayar dan memalukan negara lo sendiri dgn memfitnah JK.

      Delete
    17. Saya lihat banyak yg perkatakan hal IQ di atas.
      Saya ingin bertanya:
      Adakah seorang yg menulis dlm Bahasa Inggeris sepenuhnya(atas nama anonymous)samada 'broken English" atau 'perfect English', dia itu orang Inggeris (British @ Amerika @ Australia @ Canada ...)?
      Adakah seorang yg menulis dlm Bahasa Melayu tetapi loghat Cina apek (atas nama anonymous).., dia itu orang Cina?
      Adakah seorang yg menulis dlm Bahasa 'Indon' sepenuhnya(atas nama anonymous)samada 'broken indon' atau 'perfect indon', dia itu orang Indon (Betawi @ Jawa @ Bugis @ Sulawesi ...)?

      IQ siapa yg rendah?

      Delete
  27. sepatutnya Polis tu kencing aja muka muka laknat tu.. Melayu pulak tu..

    ReplyDelete
  28. Itu gambar Datuk Najib dengan Anuar semua tipu ... guna teknik superimpose photoshop . Aku yakin itu lah yang dikata oleh penyokong penyokong lembu parti pembangkang .

    ReplyDelete
  29. hahahaha... ramai sungguh lemubu dan babi fuckatan yg masih x sedar2 lg pasal benda nie.... diorang ingat dgn menyokong pemimpin dioraang tue akan membawa kepada kesenangan ke...... mimpi lah oi.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak bedah...nnti pakai tudung ye....lagi nampak manis bila pakai tudung

      Delete

    2. akak rimas ... kalau boleh tak payah pakai apa langsung lah ...

      Delete
  30. MATI PADANG MERBOK MATI SYAHID.
    JAMUAN PARLIMEN JAMUAN SYAHID.
    MASUK LOCKUP PUN SYAHID.
    CUBA FIKIR, SIAPA DI KALANAGAN KETUA KAMU YANG PALING BODOH NAK MAMPOS.
    SIAPA, SIAPA, SIAPA. ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamu tu yang bodoh nak mampus.... orang lain relex je...

      Delete
    2. yg nampak nazak nak mampos ialah pok nik dan aljuburi...yg lain relex je...

      Delete

    3. Ada hadis anjurkan:

      "Bareng siapa gugur tatkala nentangin kuasa jalim, maka kematiannya itu adalah sbgei syuhadak".

      Delete
    4. non 12.50.. aneh ya di kata zalim tapi berjuta rakyat luar masuk ke Malaysia. yg sah yg haram.. dah ditangkap dihantar balik..dtg lagi masuk lagi lalu jln tikus naik bot naik tongkang...

      yg kata zalim..lihat arab jadi pelarian.. berduyun duyun lari negara org.. atau lihat indo berduyun keluar negara sanggup gadai nyawa naik tongkang bot kapal kecil masuk Malaysia.

      lo buto mato.... jihad lo demo..makna semua demo di indo dizalimi..keh keh keh
      jadi jika ada yg mati dlm demo mati syahid.. keh keh keh... lo sah kristian indo..

      Delete
  31. Jambatan Pulau Pinang

    Aku ingat budak2 mahasewel tu, kalau depa tengok gambar macam mana mesranya Najib dengan Anwar ... bersembang, bergurau, bergambar dan makan bersama .. silap2 ada yang terlalu keciwa sampai sanggup terjun dari Jambatan Pulau Pinang.

    Aku 100% sokong kalau budak2 melayu mahasewel tu ambil tindakan terjun Jambatan Puau Pinang .. tidak2nya jimat duit kerajaan daripada duk tanggung depa belajaq.

    Padan muka korang budak2 mahasewel. Anwar tipu korang hidup2.

    Hj Ariffin

    ReplyDelete
  32. 1.najib....ko keluaq ceeita altantunya.....siap ko!!
    2.anuar....ko pun sama...ko keluaq cerita saipul ...siap ko!!
    3.Rumusan: dua-dua tak boleh pakai...dua-dua keluaran umno!!tiada intergriti dalam semua hal!!!yang menerita adalah rakyat malaysia!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. Tun:

      Saya tak mau dengaq ... apa nama ... apa nama ... ceghita altantuya ka ... apa nama ... apa nama ... cegheta saipul ka ... apa nama ... apa nama ... cegheta Azizan ka ... apa nama ... apa nama ... cegheta syamsidar ka ...

      La ni hangpa atoq tektik ... apa nama .. apa nama ... cantaih buang budak tu ... apa nama ... apa namaaa ... budak oksfod tu ...


      Delete
  33. memang sial!!! la anuar nie tu je aku nak cakap!!kalau ko nak minum,minum je la rezekijangan di tolak!tapi jangan la ko gelak2 plak kat situ,lepas minum blah je la pegi bertempek dngan budah muda kat luar sana tu dengan baju melayu hitam ko skali baru la gentle!bukan hu ha hu ha kat dalam tu cam tak deape2 berlaku!bodohhh!!!!!!!

    ReplyDelete
  34. Semua penyokong yang membanta dengan slogan membencikan kerajaan adalah penyokong yang intelligent kebawah. Bersikap lebih teruk seperti babi dan anjing gila.

    ReplyDelete
  35. Berak merata rata kencing bersepah sepah kuang kuang hahahaha...!!!!!!!

    ReplyDelete
  36. Hujan sudah mari, jerebu sudah pergi. 505 blackout akan mari, keadilan akan jadi. Kah Kah kah

    ReplyDelete
  37. kebodohan pencacai2 pakatan harami terselah....anwar duduk kat dlm syok makan2 yg pencacai nyer sibuk duk tido atas jalan....terima la hakikat wahai pencacai2 pakatan harami yg korang mmg bodoh dan senang d perbodohkan oleh manusia yg bernama anwar .....muahahahaha....

    ReplyDelete
  38. apa barang rmai2 baring meniarap tgh2 atas jalanraya yg kosong.. tak mncabar langsong la buat peserta2 Blackout ni....

    cube la rmai2 baring/meniarap dkat tgh2 atas rel laluan keretapi KTMB tu ke..silap2 boleh masok MALAYSIA BOOK OF RECORDS beb...

    ReplyDelete

  39. Gue nggak bisa tidurrr ...!!

    Udah 4 atau 5 kali terjaga ... mimpikan Abby & Sally ...

    Bagei mana mahu kerja esoknya .... letiihhh ..



    ReplyDelete
    Replies

    1. Kalo nona sally samanya nona abby turut sama baring melenteng di sana ... hoh ... mau lain jadinya bapak polisi ... Gue pasti akan nyamarin diri jadi polisi ... bier gue urusin nona berdua ...

      Delete


  40. Hoi mala'un mangkuk2 keparat semua ... termasuk parpu tolol ...!!!


    Apa kamu semua mengharapakan Nuar & Najib & Muhiyudin bertumbuk dan berterajang dlm parlimen tu ????


    Apa kamu kecewa bila mereka tidak berentap dan bergasak dekat meja makan tu ... kasi berterabur habis makanan dan tunggang langgang lintang pukang meja kerusi ...


    Apa kamu hampa tidak dapat melihat Najib & Nuar jeling menjeling sambil menjelir lidah atau meludah ke satu sama lain ketika duduk atas kerusi itu ...


    Korang semua layak tinggal di hutan saja ...


    Berkawan dgn beruk, mawas, monyet & ungka ...


    Di sanan kamu boleh lihat banyak monyet/mawas/beruk/ungka bergomolan bergigitan dan bercakaran .... kamu pasti enjoy habis ... enjoy gileeee ...



    ReplyDelete
  41. Aku tau lah Najib tu lembik.. mmg kita faham. Tp nuar haram jadah tu boleh tukar 360 darjah. yg kt luar pencacai dia berguling sakan menentang 'kezaliman' Najib?? hahaha.. Nuar2.. ko punya munapik kalah bapak munapik zaman Nabi SAW. !!

    ReplyDelete
    Replies

    1. Dia bukan munafik ... dia cerdik!

      Kalau dia teruskan dengan hasrat untuk PR beramai-ramai tidak mengangkat sumpah di dewan rakyat sbg ahli parlimen ... maka PR akan dilemparkan dgn tuduhan yg lebih berat, iaitu "DERHAKA KPD YG DIPERTUAN AGUNG" ... dan seterusnya menghina raja, pengkhianat Melayu ... pengkhianat Negara ... agen komunis ... agen zionis dll ...

      Dia tidak mudah terbidas dgn jerat itu ... maka ... sbg ta'at & menghormati yg dipertuan agung ... dia rela melanggar janji yg dibuat dulu ...



      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!