BIAR BETUL? NOH OMAR DILANTIK PENGERUSI UMNO SELANGOR?

Aku malas nak tulis pasal ni, kalau korang nak BACA KAT SINI

Nampaknya takde peluang la kita nak menang Selangor balik ni...apa pandangan korang pasal ni?

99 Responses to "BIAR BETUL? NOH OMAR DILANTIK PENGERUSI UMNO SELANGOR?"

  1. kalau betul cerita ni, maka konpem lah najib ni memang PM dan prsiden UMNO yg paling teruk dalam sejarah. lagi teruk dari pak lah yg suka tidoq. najib ni pusing2 tang tu jugak, ambik yang tu jugak. menyampah betui dah aku. ptuih!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Butuh Pak Hangpa la, asai org Melayu jadi ketua dalam umno saja mula la hangpa marah. Aku berani kerat kote, kalau ketua umno di selangor nama dia Noh Marican Naina Omar mesti hangpa puji melangit kan? Dasar Mamak Haram Jadah, patutlah orang kedah cukup benci buah kote mamak!!!

      Delete
    2. Tukaq sikit, Noh Kutty Omar Kodeer, masa tu statement Mamak Kimma Kimmak dalam UMNO akan jadi macam ni, "Nampaknya, Tan Sri Khalid merupakan satu-satunya MB yang pertama dan terakhir buat Pakatan Rakyat di Selangor. Aura kepimpinan pemimpin "melayu" seperti Dato' Seri Noh Kutty Omar Kodeer akan terkesan di hati rakyat". "Melayu" macam Ali Hamsa gelak ja kat UMNO... :-)

      Delete

    3. Pak Othaman tak nak beri apa2 komen kah?

      Kat atas ni dah berapi peluru terjah Tun & Mukhriz ...

      Tak berani kah defend AnonymousJune 25, 2013 at 10:35 PM ...
      dan taji sama AnonymousJune 26, 2013 at 5:36 AM & AnonymousJune 26, 2013 at 5:43 AM ... he he he ...

      Tenggelam punca lah kalu lagu ni ...

      Delete

    4. Tak pun, Pak Man terjah balun sama AnonymousJune 25, 2013 at 10:35 PM ...
      dan sokong hujah2 AnonymousJune 26, 2013 at 5:36 AM & AnonymousJune 26, 2013 at 5:43 AM ... hi hi hi ...

      Delete

    5. Hal ini dia sudah give up dan tolak ketepi.... dia tak mahu masuk campur atau ambil peduli lagi ... agaknya lah ...

      Delete
    6. anon 5.36, 5.43, 6.44, 7.13..

      dr atas saya baca semua komen..ada pro dan kontra..bagus utk diteliti oleh semua pihak.. hanya yg di atas mau berubah atau tdk.. ada setuju dan ada membantah

      pru sudah abis..apapun alasan..yg terlibat dulu wajib mencari punca sebenar.. wajib ambil yg manis dan pahit..bukan hanya disaji yg manis..

      kenapa kalah mungkin kawasan cina atau kawasan melayu tapi tdk menyukai calon.
      kenapa menang mungkin calon disukai atau pengundi memilih parti bkn org. seribu satu kemungkinan.

      Yg manis mudah diterima tapi yg pahit pasti melenting. harusnya yg pahit itu lebih dikaji. Dr situ kita membetulkannya. Sudah tiba waktu yg diatas berubah total yg di bawah di lebihkan. Saya lihat di pakatan juga sama yg diatas mengaya diri. Telah byk bukti. hanya kerana undi cina kemungkinan mereka menang. lihat komen di bawah kita dpt memastikan kehendak pengundi lebih memandang calon itu sendiri.... ini sudah berlalu. Siapah kah penyambung kpd menentu kejayaan seterusnya.

      Ada pemimpin atas..pengerusi dll. tapi bagaimana di bawah yg lansung terus ke bawah..langsung ke rakyat..tdk perlu buka buku...pasti terus org dpt menjawab fungsi pemuda Umno dan wanita Umno.

      Begitu byk komen tentang bdn ini yg diperkatakan. Bahkan kita telah baca ulasan seseorang anak muda di cili padi dan komen org lain. Sungguh mengejutkan.

      Dr dulu telah terdgr..suara sumbang..tapi kini anak muda sendiri berbunyi. Ramai berminat menjadi ahli..anak anak muda berkelulusan baik ingin memohon menjadi ahli tapi tdk diproses hanya diperap tanpa tindakan. Adakah takut anak muda ini akan mengganti tempat mereka. Saya juga tertanya berapakah jumlah baru yg telah direkrut menjadi ahli..golongan muda yg aktif maksud saya diseluruh negara.

      Selepas pru tugas sebenar terletak dibahu pemuda pemudi Umno meletakkan hala tuju Umno utk menghadapi pru 14. Saya juga melihat dan menanti pergerakan pemuda pemudi Umno sebelum dan
      selepas pru. Saya sekeluarga berada dlm tahap mengecewakan melihat pergerakan mereka. Rasa ada satu kehilangan jika dibandingkan dulu dr zaman baru merdeka.

      Kita belum dilahirkan tapi kita dpt merasa kekuatan pemuda dan pemudi Umno dr buku sejarah..cerita dr org tua.

      Semenjak beberapa tahun ini seperti hilang taringnya. Buatlah sesuatu najib..rombaklah barisan anda...tapi ingat tindakan anda jgn menggadaikan Melayu Umno Agama Bangsa.

      Ambillah yg pahit dulu..telanlah yg manis kemudian. seperti mkn ubat..jika pahit kita cari yg manis kita letak dilidah..nikmatnya kita sihat. tapi jika telan yg manis dulu.. kemudian terlekat yg dipahit ditekak. berkerut muka kita menahannya.

      Delete
  2. Satu keputusan yang paling bodoh.Memang BN tak akan menang kembali Selangor macam ini. Transformasi lubang jubor Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mencarut memanjaaaaaaaaaaaaaaaaanggg mulut ko tu

      Delete
  3. Tak payah la nak sibuk2 amik tau psl negeri org, jaga la negeri masing2, selangor kalah pun sbb adanya org luar mcm korang, kami tak perlu org perak, pahang, kelantan dll masuk campur urusan negeri kami, selangor pun ada blogger bagus, nak bantu konon...bantu penuhkn poket korang ada la...pui!!!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku undi kat selangor. aku volunteer tampal poster, naik bendera, polling agen, counting agen. najib, noh omar dan zin badak dah hancurkan peluang nak rampas balik selangor. carik org lain lah kalau nak selangor menang balik. orang menyanpah dah dengan tiga-tiga orang ni. ikhlas cakap.

      Delete
    2. aku pun ahli umno dan pengundi selangor. kalau najib buat keputusan betul aku sokong. tapi kalau nak jahanamkan lagi umno selangor, mampuih aku tak sokong. aku bukan mcm pengikut peliwat tegar. najib nak terjun longkang dengan noh, korang terjun la, jangan nak suh orang ikut skali...

      Delete
  4. Kekalahan selangor pru13 pun sebab mangkok ni la...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kenapa salahkan dia (Noh) ... dia menang besar apa kat Tjg Karang ...

      Kena tanya dulu siapa pengerusi badan perhubungan UMNO Selangor !!!!

      Siapa susun perletakan calon BN-UMNO di Selangor!!! Mangkuk ...

      Delete
  5. Kami rakyat selangor bersatu menolak umno harbi dlm pru 13.kami tidak rela negeri ini dirompak oleh puak2 syaitan umno.semua pemimpin umno di selangor adalah penyamun duit rakyat selangor.dgn melantik muka penyamun spt noh udang n zin babi maka impian umno nak merampas selangor makin malap..terima kasih najib.bloger umno harbi spt parpu n gap juga harus dibuang krn bloger umno harbi hanya tau mainkan isu liwat n seks yg tidak membantu umno lansung dlm pru..kerja bloger umno spt ahli umno yg makan tahi tapi minta bayaran lebih n merompak duit kawan bloger yg lain..mmg celaka ahli umno ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenar nya undi majority melayu menolak PR dan sokong UMNO. PR menang di Selangor kerana kaum cina bersatu mengundi PR di atas arahan DAP rasis kerana dijamin oleh peliwat tua. Jadi jangan perasan yang majority melayu pilih PKR/PAS. Yang pilih PR hanya lah ahli bangang PKR/PAS. Walaubagaimanapun, kebenaran yang Selangor SANGAT PERLUKAN pemimpin baharu yang lebih berkaliber dan berintegriti. Udah-udah lah dengan pemimpin dah EXPIRE dan TIDAK DI SOKONG oleh ahli UMNO.

      Delete
    2. non 11.25..dr dulu cut and paste..rba.. yg celaka pakatan..lainkalilah..kalahkalahlah..
      celaka betul..asyik kalah aje..tak dpt pm
      celaka betul...demo gagal...kantoi
      celaka betul...org dah tau aku tipu..
      haaaa...betulkan celaka nuor pakatan

      Delete
    3. Anonymous June 25, 2013 at 11:25 PM.........
      Kami rakyat selangor bersatu menolak umno harbi dlm pru 13.

      Bagus.... anda menyebut UMNO harbi. Tolong jelaskan apa makna garbi, atau anda memang jahil mentohmahkan kami orang UMNO sebagai harbi. Saya menanti penjelasan anda.

      Delete
  6. Selangor kalah sebab Najib salah letak calon. Mungkin sebab konfiden sangat dengan strategi war room apa ke lancau. Aku tak pasti adakah Noh Omar patut dipersalahkan dan sesuai dilantik semula. Lagipun DAPigs lahanat agak kuat di kawasan2 bandar. Yang aku tau banyak lagi aspek lain perlu dilihat. Kekalahan di Selangor perlukan satu kajian dan penilaian semula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina paling ramai dalam Malaysia adalah di Selangor. Kedua ramai di P.Pinang, manakala Perak jatuh no 3. Jadi selepas PRU13, jangan mimpi Melayu nak ambik balik Selangor, apatah lagi dengan kudrat Jawa yang berapa kerat itu. Kalau diikutkan konsensus, Jawa diSelangor tak sampai 18% pun, yang lain-lain adalah anak negeri Tanah Jawi lain dari keSultanan Melayu (bukan Jawa) Siam Lai, Mamakdey, Tionglai,Karala, Perpateh dll.

      Persepsi bahawa Jawa dapat menjaga sepenuhnya UMNO/BN di Selangor sudah tidak terpakai lagi. Jawa juga yang memecahkan dominasi UMNO/BN dengan mendokongi PAS,PKR malah menjadi talibarut DAP, menadah angpau tokey2 Cina perasuah No1.

      Anak-anak negeri lain dilihat sebagai kelana yang datang mengadu nasib, mencari dan mencuri sesuap nasi dari kekayaan Selangor, sedangkan hakikatnya anak-anak dagang inilah yang berjuang, membina dan meningkatkan kekayaan negeri Selangor ini. Malah majoriti dari mereka dari generasi ke2 dan ke3 memilih menjadi rakyat kebawah Duli Sultan Selangor. Mereka ini yang merupakan kumpulan best brain, semangat kental, pengambil risiko serta kumpulan pekerja terbaik, semua berkumpul di Selangor, KL/WP.

      Jika begitu hakikatnya, Selangor tidak akan menghadapi ketandusan calon terbaik, malah kedua yang terbaik sekalipun. Bila anggapan dari segi politik Melayu, calon terbaik di Selangor hanyalah Jawa...sudah tentu keturunan Mamanda, Tionglai, SiamLai, cencaluk dan budu tidak akan laku.

      Delete

    2. Jgn nak hina Jawa ... UMNO Selangor mmg berharap kuat dgn Jawa ... sepanjang kawasan pantai dari Tjg Karang, Sekincan, Sabak Bernam, Kuala Selangor, Klang ... kawasan tengah spt Hulu Langat, Gombak, Ptling Jaya ... orang2 Melayu rata2nya wak & mbak Jowo bung! Mcm kat Johor juga ... tanpa Jawa UMNO bungkus ...

      Delete

    3. AnonymousJune 26, 2013 at 9:32 PM

      Kalu kwsan pantai tu gua setuju ... tapi kwsan tengah .. Gombak, Ampang, Shah Alam, Hulu Langat, Kuala Langat, Sepang ... UMNO bungkuih ... kwsan ni tak ramai Jowo kot ...

      Delete
  7. KALAU KITA MEMOHON NAK JADI PENGURUS BESAR..KITA MESTILAH MEMPUNYAI SIJIL DAN PENGALAMAN LUAS DALAM BIDANG KERJA YANG DIPOHON..SERUPA JUGA DENGAN NOH OMAR...DIA LAYAK MENJADI PENGERUSI UMNO SELANGOR...SEBABNYA DIA MENANG BESAR PADA PRU DITANJONG KARANG DAN PENGALAMAN LUAS DALAM UMNO.KALAU ADA CALON LAIN..SELAIN NOH OMAR..SIAPAKAH DIA...?

    ReplyDelete
    Replies

    1. Apakah anda bermaksud sekiranya ditakdirkan Noh Omar mati, maka UMNO akan turut terkubur bersama?

      Sedih... kesian UMNO Selangor ... begitu ketandusan pemimpin ... patutlah cikgu maktab pun amik jadi MB ...

      menang kat tjg karang tu menang UMNO/BN ... tunggul pun boleh menang kat tjg karang kalu UMNO/BN...

      hasrat nak tawan Selangor ...

      LUKA YG TAK TERASA ... MENGALIR DARAH YG TAK BERWARNA ...
      BAGAI JERITAN TANPA SUARA ... TANGISAN DLM KETAWA ...

      UMPAMA MIMPI DLM MIMPI ... UMPAMA MIMPI DLM MIMPI ...

      Delete
  8. SELANGOR KALAH SEBAB ORANG LUAR YANG MENETAP DI SELANGOR , YANG CARI MAKAN DI SELANGOR, YANG BERANAK PINAK DISELANGOR YANG TIDAK MENYOKONG UMNO.
    ORANG-0RANG LUAR INI SANGAT TIDAK SUKA DENGAN ORANG SELANGOR MUNGKIN SEBAB
    ORANG SELANGOR SENDIRI YANG TIDAK MESRA DENGAN ORANG-ORANG LUAR YANG MENETAP DISELANGOR.HARAP-HARAP LIHATLAH ORANG-ORANG INI.BERAPA RIBU ORANG LUAR DIBANDINGKAN DENGAN ORANG ASAL SELANGOR.
    ITU PENDAPAT AKU AJE
    MEMANG ORANG BUKAN ASAL SELANGOR CUKUP KUAT SIFAT KENEGERIAN MEREKA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika sejarah itu dapat diputar kembali, dan Kuala Lipis itu menjadi ibu negara Malaysia, sudah tentu semuanya berada di Pahang, manakala Kuantan itu menjadi pelabuhan antarabangsa sekarang. Adakah orang Pahang akan berkata seperti orang-orang Selangor?? bahawa anak negeri lain datang sebagai pengemis dan perompak di negeri mereka??

      Mungkin Selangor akan menjadi saperti Kelantan, yang tebal dengan sikap kenegerian dan keJawaan, corot dibelakang negeri-negeri lain.

      Rakyat Selangor perlu bersyukur dengan ketentuan dan sejarah. Orang-orang luar inilah sebenarnya membawa segala keberkatan, harapan dan perjuangan. Doa, harapan dan cita-cita mereka yang memberi rahmat kepada Selangor ini.

      Ketentuan Allah dan doa nabi Ibrahim, menjadikan lembah kontang Mekah subur dengan tumpuan hati dan Qiblat iman dari seluruh pelusuk mata angin. Otherwise, ianya hanyalah sebuah lembah yang kering dan tandus.

      Delete
  9. Sebagai menteri mungkin noh omar tak kelihatan bagus.
    tapi sebagai ketua pembangkang di selangor mungkin ceritanya berbeza.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm mana noh omar nk jadi ketua pembangkang kalau dia bertanding dulu pun kerusi parlimen. orang cerita pasal pengerusi perhubungan umno selangor.

      cuba tanya semua ketua bahagian umno, berapa kerat yang sokong noh. mereka tak sokong pasti ada sebabnya. 5 tahun noh pegang timbalan pengerusi. jahanam abih. sebab orang ini egonya tinggi. hanya dia yang betul, orang lain semua tak leh pakai.

      time orang sibuk nak selesai masalah rakyat dia sibuk celebrate birthday dia kt hotel. bila ada pemimpin yang tak hadir, dia nak cantas. apa ke gila najib nak lantik lagi orang mcm ni. ahli umno dah cukup lama bersabar dengan kerenah pemimpin semacam ini. tak tau la kalau najib nak gali kubur dia sendiri.

      Delete

    2. non atas tu main nak komen aje ..
      bukannya dia tahu pun pasal DUN dgn parlimen ...

      Delete
  10. DIA NI TARIKH LUPUT - CARI JENAMA LAIN
    CAKAP BERGEGAR EKOR BERLUMANG THAIEKKKKKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, betul, betul..

      Delete

    2. Betul! Tapi ada juga barang belum luput tarikh ... tapi cacat/rosak (defective) ... mungkin dia dah boleh kira defective ...

      Delete
  11. Babi kelantan byk sgt kt sgor..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab org selangor yg bodoh

      Delete

    2. Hoi awaenymousJune 26, 2013 at 6:34 AM ….

      Mung tu anjing babi anok hare jadoh laknak setae jahanae natae beghuk makyeh anok kegho nikoh musae ...

      Mung kalu do kaloh wat cagho kaloh … mung bodoh beghuk doh keno pebodoh dengae umno gilo caco meghebo ni lamo doh … tapi bukaenyo nok jadi ceghedik atau making panda … dari bodoh beghuk jadi bodoh lembu bodoh unto …

      Tak dok nok besabik dengae oghae kelatae … kemenangae PR di Selangor sbb doh ghama jadi ceghedik … bukok mato, tok buto macae mung … tolol jahanae laknak bahae bakar api neghako ….

      Mung betobak lah ... tubit lah daghi pemikighae bodoh bangae mung tu …
      bodoh bahlol bangae bengong baghal beghuk babi barua bangka bewok busuk ..

      Delete
    3. Translator:

      kamu tu anjing babi anak haram jadah laknat setan jahanam binatang beruk makyeh anak kera nikah musang ...

      kamu kalau kalah buat cara kalah ... kamu bodoh beruk dah kena perbodoh dengan umno gila caca merba ni lama dah ... tapi bukannay nak jadi cerdik atau makin pandai ... dari bodoh beruk jadi bodoh lembu bodoh unta ...

      tak ada nak bersabit dengan orang Kelantan ... kemenangan PR di Selangor sbb dah ramai jadi cerdik ... buka mata, tak buta mcm kamu ... tolol jahanam laknat bahan bakar api neraka ...

      kamu bertobat lah ... keluar lah dari pemikiran bodoh bangang kamu itu ... bodoh bahlul bangang bengong baghal beruk babi barua bangkai biawak busuk ...

      Delete
    4. jawapan yg tepat dr org kelantan utk menjawab soalan nuor dap pas pakatan.

      Org semua dah cerdik utk menentu pilihan mereka. Kalau dah kalah kalah lah.. buat cara kalah.. jgn nak salahkan org.

      Jadi tak perlulah buat fitnah ketika berdemo ajak org berdemo kaitkan dgn Islam syahid buat fatwa....terimalah kekalahan kerana semua org dah cerdik...tau berfikir.

      Delete
    5. AnonymousJune 26, 2013 at 6:34 AM
      Babi kelantan byk sgt kt sgor..

      Komen saya:
      Tak berani sebut benda alah (bab.....) itu kat orang Kelantan ....cuma saya heran jika kerajaan negeri Kelantan pimpinan Pas bagus, kenapa orang Kelantan merempat-bersepah kat negeri orang? Bukan hanya menyemak di Selangor, di Johor pun sama. Dah lah merempat dan menumpang teduh di negeri orang, tak sedar dek untung pulak tu. .Dia buat lagu dia je. Sepatutnya mengembik di kandang kambing & menguak di kandang lembu. Ini tidak.... dia berkuek di reban ayam. Kelate...kelate.. Tak ada mananya orang Johor akan merantau mencari rezeki di Kelantan selagi Pas memerintah. Begitu juga orang negeri lain.

      Delete
  12. Awas Noh! Kamu bakal dipenggal leher seperti Ali & Ghani …

    Noh menang besar dlm ribut Tjg Karang … tak lekat menteri? Kalo BN menang di Selangor @ juga Shah Alam, akan gaduh besar geng Noh dgn geng Zul Kulim … jwtn MB … Selangor kalah kegagalan siapa? Ingat! Najib adalah Pengerusi Perhubungan Negeri Selangor … Najib nak cantas Noh … ketua2 bhgn nakkan dia … kita tunggu kata Tun …

    Hati2 Noh! Dlm taufan besar UMNO Selangor, bahtera kamu bakal tenggelam … mcm Zin badak … mcm si Toyol ... Cgu Mat Taib yg lebih cerdik ...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Terima kasih ....

      Saya anak sedara Cgu Mat Taib, mantan MB Selangor ...

      Dia sekarang (semenjak tinggalkan UMNO) menjalani kehidupan spt seorang ustad dan saya banyak belajar dari beliau ...

      Saya merasakan memang banyak kebenaran dari apa yg telah diluahkan beliau ...

      Terlalu mengejar kehidupan dunia (dlm UMNO) akan membuat kita leka adanya suatu lagi kehidupan menanti ...

      Semasa bergelumang (...) dlm UMNO dulu, setiap masa asyik dgn percaturan bgai mana nak tambah duit dan bgai mana nak cantas kawan & lawan ...

      Kini (dgn menyertai PAS), beliau mula merasakan kehidupan yg lebih tenang ... dia mula menyedari bhw wang dan kuasa bukanlah segala-galanya ...

      Usaha menegakkan syi'ar Islam menjadi pilihan perjuangan beliau kini ..
      Saya berharap akan lebih ramai lagi pemimpin2 (terutamanya dari UMNO) akan mengikuti langkah bijak bapak sedara saya ini ....

      Delete
    2. Apalah bangang bebal ko ni kalau nak berubah insaf pergi mengaji pondok pergi mekah buat haji bukan masuk pas. Pas ajaran sesat.

      Delete
    3. setelah kenyang, akaun menimbun.. standard la insaf, pulangkan dulu harta yg dikaut tu, baru la afdal.

      Delete
    4. Anonymous June 26, 2013 at 11:48 AM

      Terima kasih ....Saya anak sedara Cgu Mat Taib, mantan MB Selangor ...
      Dia sekarang (semenjak tinggalkan UMNO) menjalani kehidupan spt seorang ustad dan saya banyak belajar dari beliau ...

      Komen balas saya:
      Syukur Alhamdulillah jika Mat Taib @ 'Mike Tyson Malaysia' sudah bertaubat. Namun akan lebih elok dan afdal jika beliau mengembalikan semua harta dan wang yang diperolehi melalui rasuah dan penyalah guna kuasa itu kepada kerajaan atau baitul mal ataupun rumah anak-anak yatim. Dikhuatiri jika beliau gagal berbuat demikian, segala ibadatnya tak diterima oleh Yg Maha Mengetahui. Saya harap beliau tulus dan ikhlas dgn taubatnya. Suruh dia kaji surah Al Ikhlas, dan tanyakan kepada pak-pak lebai Pas kenapa surah Al Ikhlas tidak ada ayat Al Ikhlas dalam surah tersebut. (Contoh surah 'An Nas' ada ayat An Nas). Sampaikan salam saya dan pesanan saya buat beliau. T. Kasih.

      Masih teringat Mat Taib terkantoi di Imigresen Australia ketika ingin membawa masuk wang tunai jutaan dollar bagi tujuan untuk membeli harta tanah di negara tersebut.


      Delete




    5. Othaman AhmadJune 26, 2013 at 4:41 PM

      komen saudara: "Saya harap beliau tulus dan ikhlas dgn taubatnya."

      Kalau sesaorang itu bertaubat dgn sebenar taubat (taubat nasuha) ... maka diampunkan Allah akan dosa2nya yg telah lalu ... sbg mana pejuang2 atau para sahabat di zaman Nabi spt Omar Al Khatab, Khalid Ibn Walid dll ... yg merupakan bajingan Quraish yg pada awalnya sangat kuat serta ganas menentang Nabi & Islam ... maka apa2 dosa kesalahan mereka yg lalu tidak perlu diungkit kenang lagi ...

      Begitulah juga dgn Sdr Muhammad Taib ... bekas MB Selangor itu ...


      Delete

    6. Sedang menunggu ... bila pula Khir Toyo nak join PAS ...

      Delete
    7. Standard la..Modal PAS, klu masuk PAS dpt masok syurga kan.. Tuhan hnya menilai hamba2Nya bdasarkan ketaqwaan bukannya parti mana yg dorang masuk. Klu tnye org PAS, semua ngaku ahli syurga belake.. Pas bsyubahat dgn cinadap pun halal, angkat cina jd pmimpin pun halal, pembesar pas buat dosa pun halal..pendek kata btul seme klu bleh ke PAS. Cuba klu yg ttangkap buat dosa tu umno..7 keturunan x abis

      Delete
    8. Rusak bahasa...nahu entah ke mana. Enam jadi ene. Tak faham langsung!

      Delete
  13. Kenapa org selangor boleh pangkah parti jubur & taliban? Sbb ramai sgt mamat kelantan pukimak kt sini...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Hoi awaenymousJune 26, 2013 at 6:46 AM ….

      Mung kalu do kaloh wat cagho kaloh … mung bodoh beghuk doh keno pebodoh dengae umno gilo caco meghebo ni lamo doh … tapi bukaenyo nok jadi ceghedik atau making panda … dari bodoh beghuk jadi bodoh lembu bodoh unto …

      Tak dok nok besabik dengae oghae kelatae … kemenangae PR di Selangor sbb doh ghama jadi ceghedik … bukok mato, tok buto macae mung … tolol jahanae laknak bahae bakar api neghako ….

      Mung betobak lah ... tubit lah daghi pemikighae bodoh bangae mung tu …

      Delete
    2. kepala bapak ko! cakap srupa beruk makyeh kihkih!

      Delete
    3. orang asal selangor banyak yg bodoh2... nasib baik orang luar dtg dan memajukan negeri selangor.

      Delete
    4. parang terbangJune 26, 2013 at 11:08 AM

      translate please.....

      Ini terjemahan bagi komen AnonymousJune 26, 2013 at 7:02 AM:

      Hoi awae (timangan untuk anak muda spt jang, jantan dll)nymousJune 26, 2013 at 6:46 AM ….

      Sekali kalah tidak selamanya kalah … kita tidak akan sentisa bodoh tapi orang umno jgnlah sentiasa gila berebut kuasa seperti cara lama … kita (umno) kena jadi lebih cerdik umpama beruang panda … bukan seperti lembu atau unta …

      Jgn terpengaruh dgn cara orang2 kelantan … kemenangn PR di Selangor sbb perletakan calon kurang cerdik … kali ini (pru14) kita akan menang … tolong jangan khianat parti nak bubuh api bakar perpaduan umno di sini (Selangor) ….

      Nanti mereka tahu (penyokong PR) yg mereka semua adalah bodoh bangang semua …

      sekian. t kasih ..

      Delete

    5. parang terbangJune 26, 2013 at 11:08 AM

      AnonymousJune 26, 2013 at 7:02 AM itu sebenarnya setuju dengan AnonymousJune 26, 2013 at 6:46 AM dan berharap orang Kelantan jangan cuba nak bawak pengaruh pembangkang di Selangor ...

      AnonymousJune 26, 2013 at 9:17 AM tidak faham dengan loghat Kelantan, sbb itu dia marah (buka marahkan isi tulisan itu tetapi penggunaan loghat yg tak dapat difahami) ..

      Delete
    6. cakap melayu la bro, baru org boleh faham...

      Delete
  14. 1.Mai nak habaq kat hangpa semua!!Mat Taib Tyson dalam satu ceramah sebelum PRU 13 di utara!!dia habaq sebab dia tinggalkan umno dan masuk Pas!!
    2.SEMASA DIA DALAM UMNO TIADA DOK BINCANG PERKARA BERKAITAN KEAGAMAAN!TIADA ROH KEISLAMAN!!PAKAT-PAKAT DOK BEREBUT NAK CARI DAN BUAT HARTA JEE!!
    3.termasukla puak-puak umno yang ada diselangor sekarang!!

    ReplyDelete
    Replies

    1. Tu lah sbb nya pasai apa UMNO bungkuih di Selangoq ...
      Baguih cekgu ... jasa cekgu dlm menumbangkan UMNO tetap dikenang ...

      Delete
    2. Mat Taib dah senak kenyang, burukkan org lain plak sbb ingat orang lain mcm dia dulu. Kami penyokong umno ni satu ke benda x dpat apa2 pun, beribadah xde beza dgn org pas pun, lbh ckt ada la..huhuhu.. Mat taib ingat dia buruk perangai, semua org pun mcm tu ke?

      Delete
  15. Replies

    1. Ini orang papua new guinea sudah sesat ... tolong bawa dia ke mana2 balai polis terdekat ...

      Delete
    2. orang papua new guinea tertonggeng dlm tong minyak injin lama ...

      Delete
  16. Begitu banyak BN habiskan dlm bentuk wang dan tenaga masa PRU13 yg lalu di Selangor … tapi masih gagal …. kenapa?

    Sedangkan dgn DSN sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Selangor pun, BN tidak mampu rampas kembali Selangor … kenapa?

    Campur tangan Tun Daim (mahu pun Tun M, jika ada ..) tidak akan membawa apa2 penyelesaian dan mungkin hanya akan mengeruhkan lagi keadaan …. kenapa?

    Tidak perlu disalahkan sesiapa … bukan soal siapa ketua bahagian atau siapa ketua perhubungan … siapa pun yg pegang tidak dapat mengubah keadaan … kenapa?

    SEBABNYA:

    1. Kerajaan PR Selangor telah membukti kpd rakyat suatu contoh kepimpinan yg telus dan bersih serta telah berjaya menjimatkan begitu banyak dana tabung kerajaan negeri.

    2. Rakyat Selangor tidak mahu tertipu lagi sbgai mana mereka telah ditipu sekian lama sebelum PR memerintah.

    Kekalutan menyusun atur ketua2 bahagian atau ketua perhubungan negeri tidak akan memberi apa2 melainkan akan bertambahnya kudis dan luka … hakikatnya ialah Selangor akan terus berada di bawah kerajaan PR … seperti Kelantan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu posting yg cukup baik untuk UMNO buat kajian.

      UMNO telah banyak berjasa kepada agama, bangsa, & negara. Tapi sayang....pemimpin2 UMNO yg ‘korup’, ‘menteri rasuah’, ‘MP kaki betina’, ‘YB salah guna kuasa’ membuat rakyat membenci dan muak terhadap UMNO. Gejala rakus membolot kekayaan telah menjanamkan UMNO. UMNO tiba-tiba tumbang dan ranap di Selangor setelah Pak mengambil alih pemerintahan dari Tun Mahathir. Kenapa dan bagaimana ini boleh terjadi?

      Sila kaji selidik apa yang sedang berlaku di badan2 korporat dan GLC ketika ini yang diperkotak-katikkan oleh orang-orang Pak Lah (seperti KJ, Kalimullah, Omar Ong dll) yang terdiri dari Melayu Elit, Melayu Baru Liberal. Mereka ini hidup penuh dgn kufur nikmat tanpa sebarang sumbangan bermakna (significant contribution) kepada bangsa.

      Kita sayangkan UMNO tapi jika ada pemimpinnya mungkar, kita tidak usah gentar mengkritik demi kebaikan. Kita bukanlah Pak Angguk yang buta dan boleh diautakan.

      Delete
  17. selangor ni dikira sebagai negeri bandar. Dan negeri bandar ni ramai Cina. kalau lantik Noh sebagai ketua perhubungan UMNO, sampai bila2x pun BN tak akan menang. Oleh itu lantiklah seorang berbangsa Cina sebagai Ketua Perhubungan Umno. Itupun kalau umno bukak keahlian kepada bangsa Cina.

    Nak tanya sikitlah, apa pasal UMNO cuma dianggotai oleh mamak dan melayu (tidak termasuk Sabah)? Orang Cina dan Tamil yang beragama Islam tak boleh menyertai UMNO ker?

    ReplyDelete
    Replies

    1. United Malay National Organisation!

      Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu!

      Ada fahaaaam ???

      Delete
    2. Buat statement belit2 dan tanya soalan belit2.

      Saja nak sakitkan badan.

      Delete
  18. 1. Kerajaan PR Selangor telah membukti kpd rakyat suatu contoh kepimpinan yg telus dan bersih serta telah berjaya menjimatkan begitu banyak dana tabung kerajaan negeri-------->>>>aku sokong....rizab duit selangor di bank sblum pru 12 400 juta....selepas pru 13 1.6 billion lau tak salah........tapi selepas aku g teluk intan lalu jalan sabak bernam aku tak sokong balik...jalan teruk sgt seumpama jerangkap maut...lori pun xmo lalu loorng kiri dah teruk sgt.....

    penyelengaraaan adalah ptg esp jalan kelapa sawit atau tepi laut-tanah gambut....dia mendap k...tgk kat jejembat dia punya kecerunan teruk sgt...kalau bawak 80km sejam pun kompom baby dalam keta melambung2.....

    mmg la kerajaan dapat jimat duit sbb x selenggara jalan...tunggu maut je laa...selain tunggu maut pelabur xmo masuk dah sbb jalan terus sgt....

    sesapa nak komen bab nie mestilah org yg dah ikut jalan k.selangor-teluk intan dari zaman selorong bawak ke dua lorong skurangnya 6 bulan sekali...lau x no kredabiliti tak paham kadaan jalan sebelum n selepas...

    2. Rakyat Selangor tidak mahu tertipu lagi sbgai mana mereka telah ditipu sekian lama sebelum PR memerinta-------------ini pun aku sokong......sbb dia baru ditipu 5 tahun...skurangnya 20 tahun ditipu campur dengan 50 tahun bn...baru genap 70 tahun....dah cukup bodoh dah tue.....errr....kilang arak tutup dah???????

    Kekalutan menyusun atur ketua2 bahagian atau ketua perhubungan negeri tidak akan memberi apa2 melainkan akan bertambahnya kudis dan luka … hakikatnya ialah Selangor akan terus berada di bawah kerajaan PR … seperti Kelantan!-------------ini pun aku sokong........tapi kerajaan klantan islam....xda rumah urut(wallahualam)...xda disko(wallahualam) xda judi(wallahualam)...selnagor sume ada malah ada dngan banyak....so kerajaan kelantan bawah pas aku sokong sgt...tapi kalau kerajaan slengor bawah pas lagi aku sokong...bawah pkr atau dap melainkan org bukan islam je sokong....

    ReplyDelete
  19. sorry ter emo dengan komen ano tadi.....xbley ke pakai id sebenar nak bagi salam pun susah takut bukan islam ke....

    nie komen aku pasal noh omar dilantik pengerusi bn slangor.....ada calon lain selain dari noh omar ke????????????????????lagi satu daim kata mohd zin x bagus x sebut pun noh omar.......itu main rambang j..hakikatnya.....sapa yg di akar umbi umno selangor tahu mohd zin gagal dari mula lagi.....bahgian pcah belah...cawangan cah keeting dsb...........zul nordin calon s.alam pun mohd zin x komn menda.....

    sometimes mmg ada leader yg politiknya zero..dan x semestinya leader pandai politik dan xsemestinya politician pandai memimpin...pakej nie jarang ada dan yg hebat kedua2 nya sbg leadr and politician pada aku adalah mahathir n anwar shj...cuma anwar ada isu anu jeeee..........

    isu zul nordin patut dibantah olh mohd zin bagi menunjukkan keprihtinannya memperjuangkan umno selangor....samada najib terima atau x soal kdua...soal sbg ketua dia kena suarakan suara akar umbi....

    skali lagi...kalau bukan noh omar yg bentuk org kampung jawa tanjung karang.....sapa lagi yg layak??????????????????????????????????menantu mat taib????????????sohaimi shaadan-dia politician bukan pemimpin...sapa lagi...habaq sikit nama yg ada???????umno slangor sendiri dah kehabisan pemimpin.....pmimpin cawangan aku dah 25 tahun pegang jawatan..umur dah 60 tahun..klulusan srp..intenert pandai laaa tang youjizz.....xkan nak lantik dia kotttt?????????

    ReplyDelete
    Replies

    1. Tun M pernah berkata ... lihat ramai cerdik pandai dan ahli professional dlm pembangkang ... kenapa tak ramai cerdik pandai nak sertai UMNO ..

      Tak pastilah sejauh mana benarnya kenyataan Tun itu ...
      kalau benar ... terima sajalah ... SRP ke SPM ke ...
      Cgu maktab pun boleh jadi MB!!

      Delete
    2. mustaqim abdul rahmanJune 26, 2013 at 1:16 PM

      Carilah siapa shj ... dlm seluruh negeri Selangor yg luas ini kalo tak ada orang lain & nak harap Noh sekor ni shj, baik bubar shj UMNO Selangor ...

      Noh mungkin ada bakat politician ... tapi sbg pemimpin ... layak sbg back bencers shj ... cakap sentiasa angkuh & bongkak ... tak tahu langsung nak bawa diri & bermesra dgn orang bawahan ...

      Harap menang besar Tjg Karang tu pun sbb orang2 petani/pesawah Tjg Karang bulat dan nekad menyokong BN@UMNO ...

      Letak mana2 wak jowo atau banjerr masin sbg calon pun gerenti BN menang punyalah kat Tjg Karang ...

      Delete
  20. Salam Persahabatan,

    Mohon jasa baik pihak blogger linkkan RAKYAT NEWS dalam senarai blog pilihan di blog anda.

    Jutaan Terima Kasih.

    http://www.rakyatnews.my/

    ReplyDelete

  21. UMNO perlu menyusun rencana berbeza bagaimana menangani dua kelompok Melayu ekstreme di bandar dan di luar bandar. Yg dibandar dgn pengaruh PKR manakala yg di luar bandar dengan pengaruh PAS. Maka UMNO tidak boleh menggunakan pendekatan yg sama dlm menangani dua kelompok ini. Di Selangor, kumpulan Melayu ekstreme yg kurang menyokong UMNO bolehlah di katakan golongan yg lebih ‘urban’. Dlm mendekati masyarakat Melayu di Selangor, pendekatan atau senjata yg berbentuk pembangunan asas mungkin tidak sesuai lagi berbanding di banyak kawasan luar bandar seperti di Kelantan, Terengganu, Pahang atau Kedah. Mereka Melayu yg lebih urban mungkin lebih menilai dari aspek moral dan rohani berbanding aspek material. UMNO ialah sebuah parti Melayu secara tidak langsungnya ialah parti Islam. Dengan itu, mungkin sudah sampai masa dan ketikanya untuk UMNO beralih kpd pembangunan kerohanian dan Islamiah dalam mendekati rakyat2 Melayu bandar. Untuk berbuat demikian, perlulah ada dan ada lebih ramai pemimpin2 yg mempunyai sifat diri dan ciri2 ke arah itu sebagai menjadi contoh teladan kpd rakyat. Jika tidak, modal ‘pemimpin korup’, ‘menteri rasuah’, ‘MP kaki betina’, ‘YB salah guna kuasa’, dll akan digunakan oleh pembangkang sbg satu senjata … Senjata dlm bentuk mendedahkan ‘kepincangan atau keburukan pemimpin’ ini digunakan secara moden melalui kumunikasi IT dan mudah sampai kpd penduduk2 bandar. Jika pemimpin2 UMNO tidak mahu akur dan masih sombong bongkak dgn sikap lama … tak usah mimpilah untuk tawan Selangor!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hairan juga sbb semua pemimpin pas dan pkr yg buat kburukan hny memadai dgn tak mengaku sj dh dterima dgn senang hati oleh penyokong2nya. Klu pemimpin pmbangkang buruk itu fitnah umno wp ditunjukkan bukti tp klu pmimpin umno buruk mmg sah wp tanpa bukti. Nmpaknya perang saraf pembangkang sgt bkesan melalui media alternatif yg ditunjangi oleh RBA

      Delete
  22. Hello mr parpu;
    ini ada teguran membina untuk lu

    kalau nak jadi bloger kena rajin la sikit, kalau setakat buat posting sehari satu...baik tutup je blog ni

    hah itu aje...wassalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya suka sedikit.byk blog kerajaan yg nak dilihat..jika nak komen lagi guna byk masa..kena pulak line bermasalah.. kita juga kerja..

      yg penting info yg nak disampaikan. Blog pakatan bosan..hanya pro aje ditayang. yg kontra di delete..

      sikit tapi ulasan bagus jadi komen byk. Dr komen aje kita dpt byk info.

      Delete

    2. Bro ... lu punya bahasa kasi improve sikit lah ..

      Mcm bangla sedang lari dari polis saja gaya bahasa ....

      Delete
  23. Sdra ku Anom Jun 25 @ 1:50 PM, saya amat bersetuju dgn kenyataan sdra.....
    modal ‘pemimpin korup’, ‘menteri rasuah’, ‘MP kaki betina’, ‘YB salah guna kuasa’, dll akan digunakan oleh pembangkang sbg satu senjata

    UMNO telah banyak berjasa kepada agama, bangsa, & negara. Tapi sayang....pemimpin2 bersifat yg sdra sebutkan tadi itulah yg membuat rakyat membenci dan muak terdadap UMNO. Gejala rakus membolot kekayaan telah menjanamkan UMNO. Sila kaji selidik apa yang sedang berlaku di badan2 korporat dan GLC ketika ini yang diperkotak-katikkan oleh orang-orang Pak Lah (seperti KJ, Kalimullah, Omar Ong dll) yang terdiri dari Melayu Elit, Melayu Baru Liberal. Mereka ini hidup penuh dgn kufur nikmat tanpa sebarang sumbangan bermakna (significant contribution) kepada bangsa.

    Kita sayangkan UMNO tapi jika ada pemimpinnya mungkar, kita tidak usah gentar mengkritik demi kebaikan. Kita bukanlah Pak Angguk yang buta dan boleh diautakan.

    Syabas sdra..... UMNO perlu perwatakan sdra agar ia terus relevan dan menjadi pemimpin negara.

    ReplyDelete
  24. KAH...KAH....KAH...Mamak Kepala Dongga dah gelabah lagi. Ketua UMNO Selangor adalah Melayu......Hidup Melayu...Hidup DS Najib. "Kasi taruk dongga" ...Mamak Salim satu kenyataan yg paling bodoh dan banggang.

    ReplyDelete
  25. Jenis2 pengundi Melayu ketika PRU13:
    1. Aku ni apa jadi pun tetap pangkah BN.
    2. Aku tetap nak pangkah BN sbb nampak hanya BN yg boleh bawa pembangunan.
    3. Aku memang sokong BN tapi tengok calonnya, rasa mcm nak pangkah PR, tapi pangkah BN lah.
    4. Aku memang sokong BN tapi tengok perangai pemimpin2 BN, rasa mcm nak pangkah PR, tapi pangkah BN lah.
    5. Aku memang sokong BN tapi tengok perangai pemimpin2 BN, rasa mcm nak pangkah PR, tapi fikirkan basib bangsa Melayu, pangkah BN lah..
    6. Aku memang sokong BN tapi tengok perangai pemimpin2 BN, rasa serba salah, tak payah mengundi lah.
    7. Aku memang sokong BN selama ini tapi tengok perangai pemimpin2 BN, nak tukar pangkah PR lah pulak, cuba tengok….
    8. Aku memang sokong PAS tapi tengok PAS dah berpakat dgn DAP, rasa mcm nak pangkah BN, tapi pangkah PR lah.
    9. Aku memang sokong PAS tapi tengok PAS dah berpakat dgn DAP, rasa mcm nak pangkah BN, serba salah, tak payah mengundi lah...
    10. Aku memang sokong PAS tapi tengok PAS dah berpakat dgn DAP, serba salah pulak, mcm tak mahu mengundi ... pangkah BN lah...
    11. Aku rasa nak sokong PKR, nampak PR kemas, bersih dan telus dlm pentadbirannya.
    12. Aku memang sokong PAS, tetap akan pangkah PAS sbb PAS lebih Islamic.
    13. Aku ni sampai kiamat pun tetap akan pangkah pembangkang dan tak akan pangkah BN.
    14. …………
    Banyak lagi!
    Apa yg perlu dibuat oleh UMNO Selangor ialah mengadakan satu ‘intensive’ atau ‘detail’ study tentang sikap dan pe’el pengundi2 Melayu di Selangor, ramainya jenis yg mcm mana … mungkin terpaksa gunakan penyelidik2 professional yg bersikap positif dan tidak prejudis terhadap mana2 golongan Melayu penduduk negeri Selangor. Bila sudah ditemui punca akar umbinya, maka bolehlah BN merangka satu strategi atau pendekatan yg paling baik bagi menangani dan meraih undi2 Melayu Selangor bagi menyokong UMNO-BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous June 26, 2013 at 4:57 PM menyatakan:
      "Bila sudah ditemui punca akar umbinya, maka bolehlah BN merangka satu strategi atau pendekatan yg paling baik bagi menangani dan meraih undi2 Melayu Selangor bagi menyokong UMNO-BN".

      Komen balas saya:
      You are absolutely right, buddy! In order to solve problem and find solution, we need to find the root or cause of the problem. Why some Malays begin to reject UMNO? And.....who they are? How are we going to tackle the problem? Wahat are the corrective action (for short term) and preventive action (long term planning)?
      Anyway, some of the root of the problem & the culprits causing the problems already been highlighted earlier in this blog. Its up to Najib now to remedy the situation which is so damn alarming.

      Delete

    2. Sokong! Buat kajian mendalam/terperinci ttg nilai dan sikap (trait & trend) orang2 Melayu Selangor ... cari jln bgmana nak tarik mereka sokong UMNO ... kalau di Kedah atau Kelantan program pembangunan infrastruktur dan kemudahan asas berjaya mengalih perhatian orang2 Melayu, di Selangor belum tentu lagi ...

      Ini soal orang Melayu, hidup mati UMNO-BN Selangor bergantung 100% kpd orang2 Melayu ... Biarkan puak2 Cina tu ... hentikan agenda nak tarik balik sokongan mereka kpd BN ... akan sia2 shj ...

      Mereka ini kalau susun berapa ribu program pun tetap tidak akan pilih BN ... jgn tertipu lagi .. Kalau program boleh dapat duit, gerenti akan dapat sokongan/sambutan luar biasa dari mereka ... tapi undi ... sorry ..

      Kalau masih ada lagi pemimpin2 UMNO-BN masih terhegeh-hegeh nak atur agenda untuk puak2 Cina ni ... cantas shj ... kita kena kuatkan tekad dan nekad ...

      Hanya ini shj satu cara yg tinggal untuk 'survivality' umat Melayu di bumi tercinta ini ...

      Delete
    3. Bukan lah gua nak puji UMNO, nanti perasan pula ...

      Tidak dapat dinafikan UMNO lebih berjaya berbanding PAS atau PKR dlm menambat hati orang2 Melayu dlm PRU13 yg lalu ... PAS atau PKR tidak dapat nafikan hakikat kebenaran ini ...

      Memang PR mendapat peningkatan dlm kerusi parlimen dlm PRU13 berbanding PRU12 tetapi melalui kerusi DAP, bukannya PAS atau PKR ... sbbnya apa??

      Ini antara sbbnya:
      1. Motif/agenda/halatuju PKR tidak jelas kpd orang2 Melayu (yg jelas sekali ialah untuk tumbangkan BN atau untuk singkirkan pemimpin2 BN yg dirasakan banyak masalah peribadi), tetapi agenda khusus untuk orang2 Melayu apanya??
      2. Motif/agenda/halatuju utama PAS untuk tegakkan syi'ar Islam sudah makin kelabu bila bekerjasama erat dgn DAP yg nyata amat racist/chauvinist ...

      Kalau UMNO-BN melihat keputusan PRU13 sbg satu kegagalan, saya sokong … tetapi bukan gagal dlm ertikata sebenar … gagal mendapat kerusi yg lebih banyak dari yg telah didapati … (seperti seorang murid yg gagal mendapat markah lebih 90%, bukannya dia gagal ujian..)

      Untuk menangani motif PKR di atas … tiada cara lainlah melainkan membersihkan pemimpin2 UMNO dari segala ‘kekotoran’ yg selama ini digunakan mereka (PR) sbg senjata bagi melumpuhkan UMNO … serta pada masa yg sama perlu dibersihkan pentadbiran kerajaan supaya menjadi lebih kemas, cekap, telus dan berwibawa …

      Manakala untuk menangani motif PAS di atas … tiada cara lainlah melainkan “mengIslamkan’ UMNO … menjadikan UMNO lebih Islamic dlm segala kerja/program/akrtiviti/pentadbiran dll …

      Kalau kedua-dua yg di atas dapat dilaksanakan … insyaAllah UMNO akan kembali sbg sebuah parti Melayu yg lebih gagah, lebih diyakini dan lebih relevan kpd orang2 Melayu …

      Delete

    4. Saya bukan ahli PAS tapi pengundi PAS ...

      Kalau UMNO mampu untuk laksanakan cadangan sdr di atas:
      Jadikan UMNO lebih Islamic ...
      Jadikan UMNO (pemimpin & pentadbiran) lebih 'bersih' dari sebelumnya ...

      saya akan beralih mengundi UMNO ...

      tapi bolehkah????

      Delete
    5. Lu mau undi mana, mau sokong mana, lu punya pilihan, lu punya suka …
      Jgn nak memandai-mandai nak letak syarat itu syarat ini …
      Get lost …!!!

      Delete

    6. OK .. Tak apa lah .. saya terus undi PAS saja lah ..

      Asslmlkum ...

      Delete
  26. Saya rasa lebih baik Noh Omar jadi pengerusi UMNO Selangor dari Parpu . Kalau Parpu jadi pengerusi Umno Selangor , dah pasti lingkop .

    ReplyDelete
    Replies
    1. keh keh keh keh............... dua2 mangkok hayun

      Delete
  27. Kabinet Najib selamat tanpa Melayu Celup Cap Mamak.

    Parpu tak pernah kutuk atau balun Mamak.

    Aku pun comfius........Kenapa ye Parpu?

    ReplyDelete
  28. AKU SETUJU ATAS SATU SEBAB
    NOH LEBIH BERANI DARI NAJIB PONDAN
    SP NOH LAYAK JADI PEMIMPIN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib kan pm kita,xbaek kata gitu...

      Delete

    2. Berani Noh tak kena gaya & tak kena tempat ... lebih kurang Berahim Ali shj ... lama2 orang meluat ....


      Delete
  29. noh omar...kalau tanya org2 yg terlibat ngan industri padi....dia ni kepala lanun besar....

    ReplyDelete
    Replies

    1. gua ada cakap tadi .... dia menang atas nama UMNO-BN, bukan kredibiliti ygb ada pada dia ...

      Sana tjg karang ... atas nama BN-UMNO, batu karang pun boleh menang ...

      Delete
  30. Selagi barisan UMNO selangor sekarang tak ditukar ganti jangan harap selangor boleh menang balik. ko ingat rakyat selangor seronok dengan muka2 tu? semua muka2 beli undi cawangan, tak bagi muka baru golongan professional masuk UMNO, takut kene cantas. Semua muka kapur projek, salin proposal orang. selagi UMNO selangor tak buka keahlian dgn telus, jangan harap la bole menang balik.

    ReplyDelete

  31. Mari kita tengok statistic PRU13 bagi kawasan Melayu (10) di Negeri Selangor:
    (ambil parlimen shj sbb dun banyak sangat, susah nak buat kesimpulan)

    BN bertanding semua 22 kwsan parlimen tetapi hanya menang 5 kerusi (4 UMNO & 1 MIC)
    Dpd itu, UMNO yg hanya bertanding di 9 parlimen, menang 4 kerusi & tewas 5 kerusi.

    UMNO menang di 4 parlimen berikut:
    Tjg Karang (majority 4394), Sabak Bernam (majoriti 1644), Sg Besar (majority 399) & Kuala Selangor (majority 460)

    UMNO pula tewas di 5 parlimen berikut:
    Gombak (majority 4734), Ampang (13278), Hulu Langat (majority 17267), Kuala Langat (majority 5358) dan Sepang (majority 1104)

    Di satu lagi kawasan Melayu, BN Perkasa (nasib sama jika UMNO bertanding) tewas di Shah Alam (majority 10939)

    Di 12 parlimen lagi di mana BN tumpas adalah kawasan majority Cina.

    Lihat kpd majority di mana UMNO menang berbanding majority di mana UMNO kalah. UMNO sebenarnya benar2 dlm keadaan tenat di Selangor! Lihat juga kpd gelagat Cina2 Selangor!

    Fikir2kan lah pemimpin2 UMNO Selangor!

    ReplyDelete
  32. Kalau dilihat di kawasan2 di menangi umno semua majoriti kecil belaka, bermakna orang melayu dan orang jawa sendiri pun dah tolak umno... so kenapa ade lagi budak2 umno yg bingai ni tuduh kekalahan umno disebabkan oleh pendatang dari kelantan.. fikir2 lah sendiri budak2 umno bingai dan bangan.. jangan bawak kebangangan kou tu sampai ke lubang kubor.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!