WEI ANWAR PUKIMAK! BILA TAKDE ISA MAKA GOLONGAN KAUM DAP MAKIN BESAR KEPALA NAMPAKNYA!

Siapa lagi orang yang paling kemaruk nak jadi Perdana Menteri Malaysia selain daripada Anwar Ibrahim. Bermula dari tahun 1982 sehinggalah 2013, tidak ada satu onar pun di Malaysia ini yang tidak melibatkan Anwar Ibrahim. Sekalipun di belakangnya adalah DAP dan kuasa asing, hakikatnya Anwar Ibrahim sendiri merupakan orang yang paling cekap menjalankan jarum subversif di negara ini walaupun pada ketika dia berada dalam UMNO dan menjadi anggota kabinet.

Keputusan PRU13 telah pun diketahui. Biarpun Barisan Nasional yang dipimpin oleh Najib Abdul Razak tidak mendapat majoriti dua pertiga di Parlimen Malaysia, tetapi dengan 133 kerusi Parlimen, sudah cukup untuknya memimpin sebuah kerajaan dengan dia sendiri kekal sebagai seorang Perdana Menteri. Malah lebih hebat lagi apabila Najib Abdul Razak membuktikan, dia mendapat sokongan kuat daripada Melayu dan Bumiputera sekalipun kehilangan undi Cina dan India.

Namun apabila membabitkan Anwar Ibrahim, perkataan PUTUS ASA dan KECEWA tidak ada dalam kamus hidupnya. Anwar tetap mahu memperlihatkan dirinya sebagai orang yang paling layak menjawat jawatan Perdana Menteri Malaysia. Anwar seringkali mendabik-dabik dada bahawa dia sahajalah penyelesai kepada semua isu di Malaysia biarpun terdapat terlalu banyak bukti, segala masalah dalam negara ini mempunyai tangan ghaib Anwar Ibrahim.

Anehnya, terlalu ramai yang percaya dengan segala-gala kata Anwar Ibrahim. Apa sahaja temberang dan pembohongannya, akan ditelan bulat-bulat dan dihadamkan dengan sebaik-baiknya.

Sedar akan keadaan tersebut, Anwar Ibrahim bijak mengambil kesempatan. Dia telah menggunakan kaedah meraih simpati sebelum PRU dengan menyatakan yang dia akan bersara dari politik, berambus ke Eropah dan tidak lagi peduli dengan politik negara ini sekiranya dia gagal menjadi Perdana Menteri dan majoriti rakyat tetap memilih Barisan Nasional. Namun siapa yang akan percaya dengan kata-kata Anwar Ibrahim. Dia sendiri pun tidak akan mempercayai apa-apa sahaja yang diucapkannya.

Tepat sebagaimana yang dijangkakan, sebaik-baik sahaja keputusan PRU13 diumumkan, Anwar Ibrahim menggelitik. Beberapa jam sebelum itu, Anwar Ibrahim mendahului SPR dengan mengumumkan yang Pakatan Rakyat sudah menang. Para penyokongnya bersorak dan begitu yakin kononnya Pakatan Rakyat telah menang besar mengalahkan Barisan Nasional. Justeru apabila keputusan sebenar diumumkan dan ianya bertentangan dengan apa yang diumumkan oleh Anwar Ibrahim, serta-merta mereka menuduh keputusan tersebut adalah satu penipuan.

Penyakit mahukan demonstrasi dan rusuhan, sudah menjadi satu ketagihan kepada Anwar Ibrahim dan para penyokongnya. Mungkin kerana selama ini mereka kerap terlepas dan kerajaan pula terlalu berlembut, membuatkan Anwar Ibrahim besar kepala dan tidak menghiraukan sebarang peraturan mahupun undang-undang di negara ini. Baginya, undang-undang terbesar dan terpenting adalah dirinya sendiri. Selain daripada itu, dia tidak mahu mengiktirafnya.

Yang menjadi masalah adalah natijah kepada rakyat. Walaupun Barisan Nasional berjaya mendapat mandat daripada rakyat Malaysia untuk terus menerajui kepimpinan negara, tetapi sebarang tindakan lewat atau tertangguh-tangguh akan menyebabkan mereka hilang kepercayaan kepada kerajaan sedia ada. Sebaliknya tidak mustahil, mereka akan turut menyertai Anwar Ibrahim dan gerombolannya untuk terus melakukan kekacauan di negara ini menerusi rusuhan, demonstrasi dan permainan harga barangan selain fitnah dan tohmahan yang disebar secara meluas menerusi media sosial.

Justeru, kerajaan terutama sekali Perdana Menteri seharusnya tidak membiarkan Anwar Ibrahim menyalak dan melalak lagi. Mulut Anwar Ibrahim seharusnya dikatup dan ditutup. Anwar Ibrahim perlu ’dihilangkan’ dari pandangan dan pengetahuan para penyokong dan pendukungnya. Tanpa Anwar Ibrahim, matlamat DAP untuk MENCINAKAN MALAYSIA akan gagal sepenuhnya!

Sumber: Sel13.com

96 Responses to "WEI ANWAR PUKIMAK! BILA TAKDE ISA MAKA GOLONGAN KAUM DAP MAKIN BESAR KEPALA NAMPAKNYA! "

  1. Takpala...biaq pi la kat depa...Bang Non pun lama nak jadi Perdana Menteri...2 tahun saja...pastu bang non bagi lagi kat Ling Kuang Engok Silidah Bewak tu...Bang Non dah janji kat semua china dah..depa semua suka tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengapa mereka marah sangat dengan Cina? Adakah kerana BN cuma dpt 47% undi dan PR dpt 52% undi menyebabkan penyokong kerajaan 47% terlalu marah kpd Cina?

      Mengapa dulu ketika pengundi Cina menyokong calon Cina BN mereka tidak dituduh rasis, tapi kini bila Cina menyokong calon Melayu PR mereka dituduh rasis pula?

      Bukankah bila Cina cuma pilih Cina seperti dlm PRU-11 dan sebelumnya, ketika itu mereka patut dituduh rasis kerana cuma menyokong kaum mereka sahaja? Mengapa pula bila mereka sudah keluar dari tembok perkauman sempit dan mahu menerima kaum lain (Melayu) mereka dituduh rasis pula?

      Calon2 Melayu yang berjaya mengalahkan calon bukan Melayu di kawasan majoriti bukan-Melayu:

      1. Rafizi (PKR) menang lawan Gary Lim (BN) - Pandan.
      2. Dr Siti Mariah (PAS) menang lawan S. Murugesan (BN) - Kota Raja.
      3. Tan Sri Khalid (PKR) Menang lawan Tan Kok Eng (BN) - Bandar Tun Razak.
      4. Imran Hamid (PKR) menang lawan Kong Cho Ha (BN) - Lumut.
      5. Datuk Arif (DAP) menang lawan Hoh Khai Mun (BN) - Raub.
      6. Kamarul Bahrin (PKR) menang lawan V.S Mogan (BN) Telok Kemang.
      7. Khairil K. Johari menang lawan Teh Leong Meng (BN) Bukit Bendera.

      Kerusi DUN pula:

      1. Azman Nasarudin (PKR) menang lawan S. Ananthan (BN) – Lunas, Kedah.
      2. Datuk Anuar Abdullah (PAS) menang lawan Tan Ken Ten (BN) – Kota Lama, Kelantan.
      3. Azan Ismail (PKR) menang lawan Datuk Toh Chin (BN) – Bandar, Terengganu.
      4. Tengku Zulpuri (DAP) menang lawan Datuk Chuah Boon (BN) – Mentakab, Pahang,
      5. Mohd Rashid (PKR) menang lawan Wong Mun (BN) - Pantai Jerjak, Penang.
      6. Dr Idris (PKR) menang lawan K. Parthiban (BN) – Ijok, Selangor.
      7. Aminul Huda (PAS) menang lawan Teo Yew (BN)- Parit Yani, Johor.
      8. Abdullah Husin (PAS) menang lawan M. Sorianarayan (BN) – Puteri Wangsa, Johor.

      Nampaknya perkataan rasis perlu penjenamaan semula, RASIS dlm istilah baru hendaklah bermakna seseorang yg TIDAK bersemangat perkauman sempit. Seseorang yg TIDAK RASIS pula ialah mereka yg bersemangat perkauman sempit.

      SETUJU...?

      Delete
    2. Bukan maksud rasis.....bila 4 tahun lepas najib lbh sayang org cina dan bagi apa shj yg mrk nak....bila pru13 mrk tolak bn bermakna mrk telah dirasiskan oleh cina dap.....
      Calon pr yg tak pernah tunjuk muka pun boleh mng dan mb dan km yg bnyk bantu mrk juga blh tewas dgn undi rasis yg dihasut oleh cina dap....
      Ketakutan mrk teramat sgt sehingga bn mcm musuh yg sgt kejam bagi mrk....

      Kim KL

      Delete
    3. hahahaha...sory im allergic with bullshit and sort of.

      All those kawasan you said is 50/50 not majority, yes.

      Jangan terlalu sempit pemikiran tu.. Jangan tengok dari sebelah pandangan saja. Ko kene paham parti yang dominan. Yang dominan tu la yang berkuasa. Cina dlm pkr ni kalau lompat parti to dap so what will happen?. Yang berlawan actually only DAP and PAS. Pkr is a 'boneka' for both to take advantage. For me this 'rasis' issue start to blown when DAP blow the siren. And this make more strong when the stupid red bean army play the 'fitnah' to the top level in almost all political blog nor website. Aku dah stop baca Tranungkite.net and all related.

      At which I see too much stupidity at their finest. Just go to tranungkite.net and see by yourself. Some of the comment are totally not from malay or muslim at which doing 'reverse saiko'. I believe its done by this mr.bean army. Beritasemasa.com also infected by this mr.bean army.

      Just to add, this bangla voters is diversion from cina dr tanah besar illegally vote for dap. Yep this is true.

      Delete
    4. Red bean army is Abrahah army in modern version.

      Delete
    5. cuba kou tengok ni http://www.youtube.com/watch?v=kPU3Cg7LdTU aku rasa lagi bagus.

      Delete
    6. Anon 7:23 PM ...

      What`s the catch? Don`t pretend you don`t know and don`t try to divert the issue.

      But still ... DAPigs red bean army. Makahai. Pasohai.

      Delete
    7. Cuba baca" Gross distortions in Malaysia's Voting System - Dato Ramesh Rajaratnam, Ernst & Young". Dia kata 56% MELAYU SEMENANJUNG MENGUNDI PAKATAN RAKYAT!

      Undi BN bermakna undi BAPAK-BAPAK SONGLAP!

      Songlap ratus-ratus juta, bagi brim500 suruh diam, main jauh-jauh.

      Tapi takpa, semakin lemah BN, semakin besar habuan kepada rakyat......ada brim, ada krim , ada blim dan macam macam ....im.
      Kalau masa dia kuat...jangan haraplah! silap silap kau pergi ofis dia mintak tolong dia halau kau macam anjing.

      Delete
    8. anon 723. kau ni memang bebal dan bodoh. cina memang tak undi bn atau cina yang mewakili bn. faham tak. kalau maknya cina pun kalau jadi wakil wakil bn anak cina mampus tak akan sokongnya. Semua Melayu dah faham ini, kau tak faham atau buat tak faham, kau punya pasallah.

      Tentang popular vote tu kalau bodoh , tak faham lebih baik kau diam. PRU di Negara Aku bukan undi kira kepala, wei bodoh..ini undi kira kawasan faham? KAWASAN...Di sekolah "Jenis" dia orang tak ajar ke.

      Delete
    9. DAH tu Azmin, kau tu Tim Presiden tapi cakap macam budak tadika ,,,, perkara lepas, dah jadi sejarah, tak perlu diungkit. lg pun PAS dah akui & ambil tanggungjawab. yang penting jadikan ia pengajaran untuk generasi akan datang! jangan diulangi!

      PKR kalah ditempat bertindih alasannya "kerana PAS"! bagaimana dikawasan PKR satu lawan satu dengan BN dimana lebih banyak lagi yang kalah tu?

      Satu lagi perlu diingat dikebanyakkan kawasan Calun PKR bertanding, pekerja/ pengundi bawahan yg bantu gerakkerja pilihan raya calun2 PKR adalah dari PAS.... sedangkan ahli grassroot PKR terlalu sedikit & lemah! Ini pun PKR kena terima kasih kepada PAS yg telah memenangkan mereka, sama seperti PAS kena terima kasih kepada DAP yg telah menyumbang kpd kemenangan PAS!

      PR perlu keluar dari minda politik sempit kepuakan/ perkauman/ jumud. PR perlu bina budaya politik baru "patriotisme Malaysia" - merentasi sempadan kaum atau daerah atau status sosial- "bersatu demi rakyat dan negara"!

      Delete
    10. This comment has been removed by the author.

      Delete
    11. sebenarnya orang Umnu telah lama memberikan undi ikhlas pada MCA, MIC dll komponen (sejak PRU 1 lagi), tetapi Dap hanya berikan undi pada Pas dan PKR dalam 2013 dan itupun kerana 'dengar guruh di langit..." kih kih

      *guruh itu adalah songkok TPM
      *yg Depa curahkan ialah undi
      *ikhlas zero

      Delete
    12. Satu analisis yang penuh hancing dn kosong roh mlyu dlm hati. Prlu diingati undi yg diberi oleh org cina pd calon mlyu pktn haram syaitan bkn brerti mereka suka pd calon atau tdk anti mlyu tp ianya satu strategi mereka utk PR menang pru13 dimana mreka tahu didlm pr kuasa dapig lebih dominan brbanding paspkr dn hasrat mereka utk mlihat bangsa mereka mnjd PM lebih luas ruang brbnding dlm BN. Satu kajian scara sulit dibuat keatas org cina tentang siapakah mereka sokong maka jwpn yg diberi adalah "kalau dgn BN sampai mati pn UMNO jd PM tp sama PR org cina boleh PM". Org cina skrg telah mngecop didahi mereka dgn amat jelas mberitahu satu mlysia bhwa org cina adalah satu bangsa yg tdk boleh diprcayai. Jd jgn khayal dn lupa satu hari nnti pkra yg sama akan dilakukn kpd mlyu pktn syaitan. Ingatlah pesanan org2 tua dulu bhwa mcmana baik sklipn org cina pd kita tp hati dia tetap kaudu dn busuk pd org mlyu.

      Delete
  2. Melayu tulin...melayu boleh---- Anwar Ibrahim,raja,bapa,kaki peliwat.....dia dah stok berkotak-kotak KY untuk nak start liwat anak muss melayu.....wekkkeeekkeeekkee.....liwat sana,liwat sini.....APA ko bleh buat.??? Bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bawak mengucap saudara.biarla Allah swt yg menentukan.jgnla tambah dosa yg sedia ada.byk2 ingatkan Allah...

      Delete
    2. Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan malaysiakini

      Freemalaysiakini2.com

      Delete
    3. ayat2 kaum rasis & taksub kpd UMNO..... kita bukan UMNO ni tak ada masalah dlm isu ini... Allah lah lebih berkuasa!

      Delete
  3. bila bewak bewak umno bersuara dengaq sebijik macam pukimak dia,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi la Anuwat jadi Perdana Menteri....please....Dia dah janji dia bukan nak jadi PM lamalama...2 tahun saja....pastu dia bagi la kat lim kuang engok la pulak...please....dia dah janji kat semua orang china tau....orang melayu taktau...please

      Delete
  4. Pembangkang paling kuat isa dah kalajh...silap ari bulab blik rumah asal,pkr...
    Terima kasih pengundi temerloh

    Budakteranung

    ReplyDelete
  5. walau najib sdh bekerja keras, ini keputusan pru13 yg dia dapat:
    undi pr = 5.6 juta
    undi bn = 5.2 juta

    jumlah kerusi semenanjung:
    pr = 80
    bn = 86

    kaedah berkempen:
    BN = media: kerajaan, suratkhabar seluruh msia, internet, ceramah, peruntukan, TV, edar cd lucah dan banyak lagi.
    PR = suratkhabar (kws terhad),kempen & internet.

    dgn kelebihan yg ada pd bn, keputusan undi bn bertambah teruk malah jumlah pengundi pr kini melebihi jumlah pengundi bn...hahahahahahahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. walau bn menang kerusi, tapi sokongan rakyat kpd pr ternyata melebihi bn. terima hakikat, kerajaan bn yg ada sekarang sebenarnya ditolak rakyat, cuma dapat memerintah kerana kemenangan dinilai dari sudut jumlah kerusi dimenangi.

      Delete
    2. ...DAN PEMENANG BAGI PRU KE 13 ADALAH.....JENG.JENG...BN. TERIMA KASIH RAKYAT...TAHNIAH BN KERANA BERJAYA MEMBENTUK KERAJAAN BARU...BIARKAN LAH PUAK-PUAK PAKATAN MEROYAN....TAHNIAH, TAHNIAH..BERIBU-RIBU TAHNIAH DATO SERI NAJIB..DAN KERAJAAN BARU BN...WE HAVE THE LAST LAUGH...HAHAAHAHA..HAHAHHA..HAHAHAHAAA

      Delete
    3. Tapi ko kena ingat....ia bermusim dan kebetulan strategi dap berhasil kali ini....tahniah!!!!
      TAHNIAH DS NAJIB KERANA MSH JADI PM AKU....

      Syukur bukan pendubor dan pemuki pujaan cina dap dan islam pas dan pkr jadi pm aku.....
      Tahniah buat beliau atas lantikan vip dap sebagai anjing penyalak dap bagi musim kedua...hihihihi

      Delete
    4. Hangpa pun...tak kesian ka kat bang non...laaama dah dok nak jadi PM...sampai mimpimimpi keluaq ayaq...bagila kat dia....bagila sat.. ini kali la...dia kata 2 tahun saja....pastu dia nak bagi kat china DAPig la pula....Bagila sat

      Delete
    5. DEN CDO
      hehehehe lucu membayangkan muka & bunyi lembu ketawa mcm ko. hahahahahahaha. Nak ulas pun tak guna, lembu mana faham apa2. Boss dia ketawa, dia pun ikut ketawa...hahahaha. eh! lupa anak ber dna lembu dia pun turut ketawa sama...hehehe

      Delete
    6. Aku mng krn cina undi 97%......
      Bukan atas meritokrasi......
      Org melayu bumiputera nak tolak....lantsk pi...
      Cina dap buat aku mng.....

      Tu jer yg ada pada aku....
      Undi cina yg termakan dakyah palsu dap.....
      Malu weii...mng dgn cara menipu!!!!!!

      Delete
    7. Apa pun BN dah menang. DS NAJIB DAH JADI PERDANA MENTERI MALAYSIA. TANIAH UNTUK RAKYAT YANG MENGUNDI BN HAJAT DAH TERCAPAI. YANG TAK MENGUNDI BN PUN TANIAH KERNA MEMBUAT RAKYAT MENGENAL SIAPA PENDERHAKA AGAMA BANGSA DAN NEGARA.

      Delete
    8. Realiti sebenar, bilangn kerusi n undi yg lebih bnyk oleh pr disumbangkan dpd lbh 90% kaum cina, x kire meritokrasi calon, cina ttp undi pr. Bila nk masuk ipt, pasaran kerja, bisnes cina demand amalan meritokrasi, tp masuk bab politik, merit campak longkang. Bg bn, undi drp bumiputera btmbah, mnunjukkn trend pemindahan undi dari pr ke bn.

      Delete
    9. BN ni kerajaan minoriti undi 47% saja, USAH BERLAGAK SOMBONG & SAMSENG!

      Delete
  6. Jika Anwar Ibrahim bukan seorang BISEXUAL , Kemungkinan besar Pakatan Rakyat menang PRU13.
    Anwar Ibrahim adalah punca kekalahan Pakatan Rakyat.
    Anwar Ibrahim harus bertanggung jawab. Dia harus letak jawatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul....klu dia angkat sumpah laknat.....akan aku ajak waris2 aku mngundi peliwat tua nie.....
      Tu jer liabiliti pr yg buat pr tak dpt undi 2/3 rakyat malaysia....

      Delete
  7. Duit Penaja berapa bnyk sudah ambil kita tak tahu. Janji dgn Penaja penuh yakin yg Pakatan akan menang bergaya. Bila kptusan keluar, tertonggeng. Sekarang tidur pun tak dpt sebab Penaja tagih janji. Jd takdak cara lain guna plan B bawak rakyat demonstrasi tunjuk tak puas hati. Rakyat Akan bertelingkah lalu pecah belah, keamanan tergadai, lalu Penaja nak masuk dgn kuasa konon nak tegakkan keadilan. Negara tergadai sebab itulah tujuan asal. Pengkhianat negara sepatutnya di hukum!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dorang ni mana nak percaya bab penaja ni bro.. never think outside the box lah org melayu ni. Tahu tak sekarang ni hangpa ni digula2kan. Pengundi hantu lah, black out lah, tipulah, apa lah. Lagi satu, terima je lah dgn hati terbuka, bukannya lepas ni takdak pru dah. Tunggu lah 4-5 tahun lg, apa susah. Sapa yg menang tu sila jalan kan tugas tak yah duk hingaq la. Sebok nak kumpul sana lah kumpul sini lah. Kecoh..

      Delete
  8. Mengapa mereka marah sangat dengan Cina? Adakah kerana BN cuma dpt 47% undi dan PR dpt 52% undi menyebabkan penyokong kerajaan 47% terlalu marah kpd Cina?

    Mengapa dulu ketika pengundi Cina menyokong calon Cina BN mereka tidak dituduh rasis, tapi kini bila Cina menyokong calon Melayu PR mereka dituduh rasis pula?

    Bukankah bila Cina cuma pilih Cina seperti dlm PRU-11 dan sebelumnya, ketika itu mereka patut dituduh rasis kerana cuma menyokong kaum mereka sahaja? Mengapa pula bila mereka sudah keluar dari tembok perkauman sempit dan mahu menerima kaum lain (Melayu) mereka dituduh rasis pula?

    Calon2 Melayu yang berjaya mengalahkan calon bukan Melayu di kawasan majoriti bukan-Melayu:

    1. Rafizi (PKR) menang lawan Gary Lim (BN) - Pandan.
    2. Dr Siti Mariah (PAS) menang lawan S. Murugesan (BN) - Kota Raja.
    3. Tan Sri Khalid (PKR) Menang lawan Tan Kok Eng (BN) - Bandar Tun Razak.
    4. Imran Hamid (PKR) menang lawan Kong Cho Ha (BN) - Lumut.
    5. Datuk Arif (DAP) menang lawan Hoh Khai Mun (BN) - Raub.
    6. Kamarul Bahrin (PKR) menang lawan V.S Mogan (BN) Telok Kemang.
    7. Khairil K. Johari menang lawan Teh Leong Meng (BN) Bukit Bendera.

    Kerusi DUN pula:

    1. Azman Nasarudin (PKR) menang lawan S. Ananthan (BN) – Lunas, Kedah.
    2. Datuk Anuar Abdullah (PAS) menang lawan Tan Ken Ten (BN) – Kota Lama, Kelantan.
    3. Azan Ismail (PKR) menang lawan Datuk Toh Chin (BN) – Bandar, Terengganu.
    4. Tengku Zulpuri (DAP) menang lawan Datuk Chuah Boon (BN) – Mentakab, Pahang,
    5. Mohd Rashid (PKR) menang lawan Wong Mun (BN) - Pantai Jerjak, Penang.
    6. Dr Idris (PKR) menang lawan K. Parthiban (BN) – Ijok, Selangor.
    7. Aminul Huda (PAS) menang lawan Teo Yew (BN)- Parit Yani, Johor.
    8. Abdullah Husin (PAS) menang lawan M. Sorianarayan (BN) – Puteri Wangsa, Johor.

    Nampaknya perkataan rasis perlu penjenamaan semula, RASIS dlm istilah baru hendaklah bermakna seseorang yg TIDAK bersemangat perkauman sempit. Seseorang yg TIDAK RASIS pula ialah mereka yg bersemangat perkauman sempit.

    SETUJU...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak...sebaba PRU 13 in kaum Cina tidka memilih calon..dia memilih PARTI...

      Delete
    2. Tahniah....dap mmg hebat kali ini tapi belum berjaya capai 2/3 undi seluruh rakyat malaysia..
      Hanya berharap pd sentimen mghasut dan perkauman utk mng.....

      Delete
    3. Bagus melayu bukan boleh percaya sgt.tgk la ada yg keluar esok.hanya melayu bodoh tahap bebal je boleh jadi balaci DAP.aku tanya org melayu kat luar sana?korang percaya ke kat cayanunalip?aku rasa melayu pkr pun sceptical kat cayanunalip.kalau sembang ngn org totok pas.kita sentiasa berwaspada dgn DAP.berwaspada?what the heck.there u go my friend the so called red bean army,dont trust malay.remember tunku aziz.

      Delete
    4. Lantak la apa org bn atau penyokong bn nak cakap macamana pun bn dah jadi kerajaan yang dah kalah pun bercakap tak puashati nak berdemo buat apa tak ada akal punya org.

      Delete
    5. Tak setuju. Undi cina pada calon2 PKR/PAS adalah kerana nak tumbangkan BN. Fakta dok ada jangan jadi moron.

      Delete
    6. kita orang melayu dah kenal sapa anuar ni.. orang cina kena dah ngan budak melayu ni.. sehebat cina.. hebat lagi budak melayu bernama anuar..satu malaysia cina di kencingnya.. sampai kitsiang panik sbb cina macam dah perasan..apsal cina menang tapi kena merusuh kat jalan.. jarang kat negara lain kalau menang kena merusuh lepas tuu.. Doa rakyat malaysia termakbul.. kita tak perlukan peliwat dan penzina utk memimpin umat islam malaysia.. sbb tu Allah bagi kemenangan buat Umno dan Bn.. AllahuAkhbar!

      Delete
  9. more from:http://landdestroyer.blogspot.com/2013/05/us-pivot-toward-asia-trips-in-malaysia.html

    Clean & Fair Elections?

    While the battle cry for Anwar Ibrahim, his People's Alliance, and Bersih have been "clean and fair elections," in reality, allegations of fraud began long before the elections even started. This was not because Anwar's opposition party had evidence of such fraud - instead, this was to implant the idea into people's minds long before the elections, deeply enough to justify claims of stolen elections no matter how the polls eventually turned out.

    At one point during the elections, before ballots were even counted, Anwar Ibrahim declared victory - a move that analysts across the region noted was provocative, dangerous, and incredibly irresponsible. Again, there could not have been any evidence that Anwar won, because ballots had not yet been counted. It was again a move meant to manipulate the public and set the stage for contesting Anwar's inevitable loss - in the streets with mobs and chaos in typical Western-backed color revolution style.

    One must seriously ask themselves, considering Anwar's foreign backers, those backers' own stated intentions for Asia, and Anwar's irresponsible, baseless claims before, during, and after the elections - what is "clean and fair" about any of this?

    Anwar Ibrahim is a fraud, an overt proxy of foreign interests. His satellite NGOs, including the insidious Bersih movement openly funded by foreign corporate-financier interests, and the equally insidious polling NGO Merdeka who portrays itself as "independent" despite being funded directly by a foreign government, are likewise frauds - drawing in well-intentioned people through slick marketing, just as cigarette companies do.

    And like cigarette companies who sell what is for millions essentially a slow, painful, humiliating death sentence that will leave one broken financially and spiritually before ultimately outright killing them, Anwar's US-backed opposition is also selling Malaysia a slow, painful, humiliating death. Unfortunately, also like cigarettes, well-intentioned but impressionable people have not gathered all of the facts, and have instead have based their support on only the marketing, gimmicks, slogans, and tricks of a well-oiled, manipulative political machine.

    For that folly, Malaysia may pay a heavy price one day - but for Anwar and his opposition party today, they have lost the elections, and the cheap veneer of America's "democracy promotion" racket is quickly peeling away. For now, America has tripped in mid-pivot toward its hegemonic agenda in Asia, with Malaysia's ruling government providing a model for other nations in the region to follow, should they be interested in sovereignty and independent progress - no matter how flawed or slow it may be.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cicak mengkarungMay 9, 2013 at 8:59 PM

      Thanks bro ...

      Delete
  10. Buy from chinese last..
    A good woman does something

    ReplyDelete
  11. NO MORE BULLSHIT, FUCK DAP.
    WHATEVER IT TAKES, FUCK DAP!!

    ReplyDelete
  12. pakatan = semua ada, ada sosialis, ada kapitalis, ulamak pun ada, wow!! KOMBINASI karut!!!!

    ReplyDelete
  13. anwar ibrahim mesti bertaubat! kah kah kah!!! anwar anwar, macam taik la kau ni

    ReplyDelete
  14. layarilah laman portal web berita terkini DAN PERCUMA www.freemalaysiakini2.com

    ReplyDelete
  15. anwar ni sebenarnya sakit mental..jiwa kacau

    ReplyDelete
  16. Tanda akhir zaman adalah kelahiran dajal..tapi sebelum munculnya dajal yg besar akan muncul dulu dajal2 kecil. dlm konteks dimsia ini dajal kecil itu adalah anwar..dajal maksudnya pendusta.

    ReplyDelete
  17. Hikayat penglipurlara.. wayang kulit box opis.. aku ni jadi penceramah kt pentas lawak lg atau kt kelas student ni? to be continue......

    ReplyDelete
  18. anwar adalah seorang pendusta besar dan munafik tegar..anwar tak mungkin bertaubat sikapnya adalah membujur lalu melintang patah..pegangan anwar lebih baik menjadi raja dineraka drpd menjadi hamba disyurga.akidah anwar adalah sama dgn syaitan azazil yg direjam.

    ReplyDelete
  19. wahai anak2 muda jgnlah kamu mensia2kan usia mu dgn mengikut anwar yg dilaknat Allah..tidakkah kamu melihat anwar mensia2kan usia tuanya dgn kemurkaan Allah apabila melakukan kerosakan dimuka bumi dgn cara yg melampau batas.

    ReplyDelete
  20. anwar tidak akan merasa penat maupun lelah dlm mengadu dumba dan menabur fitnah2 beracun walaupun sudah mencapai usia senja..wahai anak2 muda ketahuilah tidaklah akan merasa penat dan lelah dlm urusan kejahatan dan kekejian itu melainkan syaitan yg direjam.

    ReplyDelete
  21. Selagi nafas nya belum berombak , taubat nya masih di terima allah itu dosanya dgn agama /allah tapi dosanya dgn rakyat malaysia hanya rakyat yang bolih menentukan.

    ReplyDelete
  22. anwar sebenarnya adalah seorang yg telah berputus asa dari rahmat tuhannya lantaran dosa2nya..dan tidaklah berputus asa dari rahmat Tuhan melainkan org2 yg kafir.

    ReplyDelete
  23. anwar dalam kepanasan kerana majoriti melayu islam telah menolaknya..yang tinggal hanyalah harapan terhdp org2 kafir dan syaitan utk membantunya..bukankah sejahat2 teman itu adalah syaitan yg direjam.

    ReplyDelete
  24. xpe bang nuar, sabar dan terimalah keputusan spr. jangan ajak rakyat memberontak. itu bukan budaya kita.
    -PR_PAS

    ReplyDelete
  25. KENAPA CEPAT SGT POLIA TngkP BLOGGER MELAYU DI KATAKAN MENGASUT? PAPAGOMO CONTOHNYA DAN BYK LAGI, BILA RED BEANS AMRMY TAK PULAK POLIS AMBIL APA APA TINDAKAN.POLIS TAK SEDARKAN KAU ORG DI KATAKAN ANJING ANJING ANJING OLEH PAKATAN..SETIAP KALI PERHIMPUNAN KAU ORG DI HINA, DI MAKI, DI PUKUL, D GIGIT. OOOP MEKA IKUT PERINTAH..PERINTAH DARI SIAPA TU? ..INGAT DALAM PEJABAT NAJIB DAN BUKIT AMAN ATAU DI MANA AGENSI KERAJAAN, GLC ADA MANUSIA DALAM HATINYA ADA LAMBANG BULAN, MATA HANTU DAN ROKET. MASIH TAK CAYA. BILA BERSARA ATAU TAK TERPILIH TERSERLAH WAJAR SEBENAR MEKA, LANTAKLAH ..PATUT RAKYAT DA TAK CAYA SAMA POLIS.MEKA DA WAR WAR KAN SEJAK ERA PAKLAH. DGN TUBUHNYA SURUHANJAYA DAN SURUHANJAY UTK PDRM DI SITU BERMULA , RAKYAT DA TAK CAYA DGN PDRM , SEGALANYA SIKIT SALAH LAKU DI POLITIKKAN..NIAT NAK JATUHKAN KERAJAAN, PAKLAH DAN NAJIB MASIH TAK SEDAR, MASIH SELESA MASIH SYOK SENDIRI. BILA RAMAI ORG DATANG PROGRAM NAJIB YG DATANG TU TERPAKSA DAN DI PAKSA TERUTAMA AGENSI KERAJAAN, GURU, KEMAS , SETIAP BAHAGAIAN HANTAR BEBERAP BUAT BAS UTK GENAPKAN 5 ATAU 10 RIBU..SIAPA YG TIPU NAJIB..PEGAWAI NAJIB. BUKA PAKATAN. BN BERUCAP UNGGUP MEMBOSANKAN. RASMI SANARASMI SINI, JUTA SANA JUTA SINI, TUKANG SORAK DA DI ATUR. PAKATAN BERCERAMAH MAKI HAMUN, FITNAH, WOW SUNGGUH MENARIK, NAJIB DAN ROSMAH DI SEBUAT TERANG TERANG, BN MASIH BERLAPIS DAN BERBUDI. DI SITU RAKYAT KATA BN LEMBIK, TAK BERANI SAMAN KERAN SEGALA FITNAH YG DI TABURKAN, RAKYAT ANGGAP ITU BETUL, BENAR..KAU TENGOK NUAR DIA BIJAK, "U ULANG I SAMAN KAMU" WPUN BN KUTUK KATA NAK TUTUP MULUT WARTAWAN ATAU RAKYAT, RAKYAT MASIH 90% YAKKIN ANUAR DI ZALIM ANUAR DI FITNAH, NAJIB DAN ROSMAH SEMUA CAYA ITU SEMUA BENAR..YG BESTNYA ROSMAH TERANG TERANG KENA KUTUK.. DA CAKAP TAK PAYAH USUNG BINI KE HULU KE HILIR.ROSMAH NI PULAK SUKA SAKAN LAGAK MCM 1 LADY..DA KENA DA DGN PAKATAN, MASIH TAK SEDAR, PAKAILAH TUDUNG. SEMUA BERCAKAP TP SEMUA BUAT BUTA PERUT, PEKAK BADAK..KINI TERIMA LAH RACUN YG KAU SEMUA BUAT. ANUAR SAJA NAK KALIH DARI RAKYAT DOK IKAT KES LIWAT DIA AKAN D BICARAKAN BULAN DEPAN..ANUAR KINI YG GOYANG..LAYAK JADI KETUA PEMBANGKAN ITU PUN ATAS BELAS EKSAN DAP..NAK JADI PM DA TAK PAYAK..JADI KETUA BANDUAN LAYAK LAH LEPAS INI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Polis kacau Papagomo sebab dia friendly bloggers jadi polis berani lah.
      Amaran IGP yang keluar setiap kali ada perhimpunan Haram sapa pun peduli. Ada yang melanggar undang2 pun tak masuk penjara contoh macam Ambiga,Khalid Ismath,Adam ADli dll.
      Polis kita ada telur tangkap orang BN sahaja.

      Delete
    2. amek ko....apa ko rasa.....muaaaaaaaaa

      Delete
  26. melintangpukangMay 9, 2013 at 9:45 PM

    PRU 13 BN menang,menubuhkan kerajaan dgn majoriti mudah.Kaum Cina menolak BN sebaliknya menyokong pakatan pembangkang khususnya DAP.Pembangkang dijangka akan berterusan mengganggu kestabilan dan keamanan negara.Akan berlaku banyak Tunjuk perasaan,sabotaj dan kekacauan awam,piket piket NGO tertentu serta himpunan bergelar bersih yg ganas dan bermacam lagi.Pembangkang juga akan terus memanipulasi pakai isu dan senario kebangkitan dan tindakbalas ganas rakyat di Afrika dan Tanah Arab.Najib menghadapi cabaran terhebat mentadbir negara yg rakyatnya berpecah belah.Kepuakaan puak puak yg bertelagah adalah igauan malam dan siang hari yg berterusan menghantui Najib dan BN.Orang Melayu kini sudah berpecah kpd 4,pemihak PAS,PKR,DAP dan BN Umno..Kalau Bumiputra berpecah dgn Umno..riwayat BN akan berakhir..kalau itu berlaku Malaysia akan diperintah oleh PM Cina..amik korang....

    ReplyDelete
  27. ini pilihan raya parlimen bukannya pilihanraya presiden

    BODOH dan bebal .....dok canang undi populer. kat Malaysia dikira banyak kerusi dia lah menang.......bebal sampai ke TUA.....lak puak puak Pakatan Racist....


    jangan mare........

    ReplyDelete
  28. Dengan statistic yang 97% orang cina sokong pembangkang ini bermakna orang cina MCA dan Gerakan pun menyokong pembangkang semasa memasuk kertas undi ke dalam peti.
    Karton diatas kalau sebelum PRU memang betul tetapi bila di 'play-out' olih orang Cina selepas PRU kita orang melayu SEDAR tampa orang Cina pun kita boleh bentuk kerajaan jadi orang cina tak di perlu lagi dan di layan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah....pemikiran kamu memang hebat.

      Perkara yang kamu sebut pernah dicuba.....oleh Idi Amin dari Uganda pada 1970an, Robert Mugabe (ZIMBABWE) 10 tahun lepas, Junta Burma pada tahun 60an.

      Mereka semua iri hati terhadap kaum minoriti yang berjaya....mereka halau semua pendatang sehelai sepinggang.

      Pada tahun 50an Burma adalah negara yang maju dan makmur....PALING KAYA DI ASIA TENGGARA!

      Hari ini burma datang cuci pinggan di sini. Orang Zimbabwe kebulur diboikot semua negara( tetapi bosnya robert mugabe begitu akrab dengan Mahathir!, mungkin sebab itu mahathir pun rasis macam mugabe )

      Kalau Tuan pergi ke London, jangan terkejut melihat begitu ramai orang India!Semua segak-segak. Mereka semua adalah rakyat minoriti di Uganda yang dihalau tetapi telah diterima british 30-40tahun dulu. Uganda pulak....koyak!

      Bukan apa...Tuan kena belajar dari sejarah.

      Racism adalah satu jenayah di luar Malaysia. Tapi di dalam Malaysia, orang guna racism untuk cari makan.......sedih, isk,isk.

      Kenapa tak ikut islam? Allah kata semua manusia sama, yang menjadi ukuran hanya taqwa.

      Delete
    2. Dh dasar Hudud PAS tu pun samar yg nyata hanya selektif dn ade pulak kaum yg dikecuali jika dilaksanakan.. kata PAS for all?

      Delete
    3. anon 1049. Tak usah loyar buruk le. aku ingat lagi,keling yang dihalau tu adalah british ctizens. British pun tak mahu terima tetapi terpaksa. Keling ni keturunan PATEL. Cekik darah.

      Boleh jadi Uganda jadi miskin, sekurang2nya keling tidak apak mengorek harta negara mereka. Dia orang tak payah jadi driver, tukang masak, amah dinegara sendiri. Tanpa keling Uganda masih lagi sebuah negara di africa. Rakyat tak mampus pun

      Jika tanpa cina Melayu jadi papa kedana? F...k you...

      Delete
    4. mohamed,

      Uganda dulu OK , sekarang miskin tapi berbangga hidup tanpa keling.
      Burma dulu kaya, sekarang miskin tanpa Bangla
      Zimbabwe(Rhodesia) dulu kaya, sekarang miskin tanpa mat saleh.

      Kalau kau bimbang Cina , Keling dan lain lain kikis harta Malaysia,......kau agak-agak Melayu jadi miskin ATAU kaya kalau dihalau/bunuh semua cina/keling etc?

      Jawab Mohamed....Kau ni pakai pseudonym lainlah, memalukan Islam.

      Delete
  29. Tak kiralah apa kelebihan nak dikata pun..Realitinya PRU 13 adalah prestasi terburuk BN sejak 52 thn.Sebagai Parti pemerintah gabungan dgn kaum lain BN telah gagal walaupun prestasi pencapaian Umno secara bersendirian adalah baik.Datuk Najib mesti meletak jawatan PM sekarang juga,Tan Sri Muhyiddin Yasin sepatutnya kini mengambil ih teraju Umno BN srbagai ketua.Tolak Datuk Najib mcm tolak Pak Lah dulu.Tolak sekarang,Najib sila letak jawatan anda kerana konsep 1Malaysia yg anda cipta ditolak mentah mentah oleh kaum lain..undurlah jgn degil tolong dengar kata kats rakyat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendubor yg tak dpt jadi pm pr patut berundur....
      Betul kan!!?????

      Delete
    2. Setuju.. itulah realitinya bukan fantasi anwar yg hanya terus mengetuai sampai tua sesebuah parti! failer + looser!
      Undur anwar undur!

      Delete
    3. Bhai 10.24...bukan pnyokong pr dan lu yg hnya rakyat malaysia...ramai lg bhai yg berada dibelakang ds najib...jd lu blh join grup yg memekak utk naikkn anwar...bye..bye bro....

      Delete
  30. SETUJU,berundur secara terhormat jgn paksa diri utk berkuasa bila rakyat dah menolak kepimpinan yg korup,lapuk,dasar dasar gula gula rakyat yg gagal,beri peluang kpg orang lain pula utk buktikan kebolehan mereka.Berikan Malaysia PM baru.Kami sokong TS Muhidin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Langkah sama utk anu war ambil tanggungjawab utk berundur krn tlh trbukti gagal berkali2 piliharaya spt pemgakuan dia sblm ni & bg laluan pada DAP.. xkan 16 sep lg skali? amacam?

      Delete
    2. Jom buat petition utk si anuwar berundur!

      Delete
    3. Ditakdirkan sbg anjing penyalak dap bagi musim kedua...tahniah pendubor....
      Hahahaaaashaaaa...dap yg majoriti...pendubor yg jadi kuli......
      Kasi guano eng ker!!????!!!!

      Delete
  31. Penyokong PKR lupa bukan semua rakyat Malaysia sokong PKR. Buatlah perhimpunan ramai mana pun, tak bermakna ianya mewakili Rakyat Malaysia. Cubalah insaf, dan lihatlah Selangor dibawah parti Keadilan, cuma air yg dapat murah...lain-lain janji cuma tinggal janji. Ramai juga penyokng PKR yang tinggal solat, sebab itu Allah beri petunjuk bahawa Anuar tidak layak untuk menjadi pemimpin Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul....asyik ingat lubang taik....

      Delete
  32. Betul tu mcm cai cai Umngok yg ketagih tengok bideo orang jolok Saluran kumbahan belakang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni h tentu peminat die hard fanatik #1 kepada pelakon- pelakon popular bideo tsebut..

      Delete
    2. Tak seronok pun...tapi bila orang kata anuar yang liwat..tu yang pakat nak tengok..betul ke anuar? atau iras macam anuar!

      Delete
    3. melihat aurat bukan mahram pun berdosa, inikan pula melihat orang berzina, lagilah berdosa....dilaknat Allah mereka yang terlibat dalam perkara maksiat ini, dari yang berlakon, yang membuat, mengedar dan menonton......

      Delete
    4. Bhai 12.19...camana lk dgn org yg buat zina dan meliwat ttp diagungkn...apa hukum kpd yg diagungkn dan kpd yg menagungkn...tak betullh camni bg hukum sekerat2...takkan lu pun sama dgn org yg selalu ambik petikan nas dan hadis sekerat2...

      Delete
    5. deiiiii juragan 44thn...pada ko nas dan hadis yang kena dengan kepala hotak ko je yang ko terima....kalau tak kena dengan hati dan nafsu ko, ko tolak.
      apa yang anon 12:19 komen tu memang betui apa

      Delete
  33. Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan malaysiakini

    Freemalaysiakini2.com

    ReplyDelete
  34. Kenapelah bn menang
    aku....aku
    arrrrghhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...lu knp bhai...bnykkn beristifar bhai...tp klu dh ditakdirkn lu sewel kerana politik,apa daya kita bhai...

      Delete
  35. Hidup malayu---- melayu tulin---- lahir Di tanah cinta ku--- Anwar Ibrahim bin anjing---- bapa peliwat...raja peliwat...kaki peliwat....orang yg amat bodoh telah memilih anjing ni jd pemimpin....ikutan memilih anjing ni....begitu juga kepata otak cam butuh pak dia.....otak bodoh,sebodoh-bodoh cam anjing kurap....semua anak haram...tu la Judah melayu tulin.....puihhhhhhhhhhh......ANJING

    ReplyDelete
  36. Sebelum ini manalah Kim & Son nak ikut telunjuk org lain, betulkan?

    Tapi di Kelana Jaya semalam punyalah ramai K&S ikut telunjuk org lain (De Funkto)...

    Sampaikan Depa sanggup basah kuyup di tengah padang! LOL kerana kerusi Tpm rupanya.

    Sing Chiew kata Jibby dan De funkto tagih restu K&S untuk dapatkan kerusi Pm? Walhal tang K&S sanggup dikeldaikan oleh De Funkto kerana kerusi Tpm apa cer? he he

    Kini terbukti lakaran kartunis Sing Chiew adalah tersasar:

    1. Pok Jib dapat kerusi pm meskipun tanpa sokongan K&S

    2. K&S tak dapat kerusi Tpm meskipun setelah dikeldaikan de funkto. ROTFL

    Apa yg Sing Chiew tidak perasan ialah Pok Jib perlukan sokongan K&S bukan kerana tanpa sokongan itu kerusi Pm tidak mampu digenggam!

    Pok Jib perlukan sokongan Chinese Community kerana hendak menginklusifkan komuti itu dalam arus perdana pengurusan kenegaraan.

    Berbeza dengan K&S:

    1. Kerusi Tpm tak mampu di miliki setakat jadi keldai De funkto...jauh panggang

    2. Dalam konteks kerusi Tpm, lakaran diatas jadi tepat apabila BN ditukar kepada Dap dan Chinese Community diubah jadi Rural Community.

    Maknanya kalau K&S hendakkan kerusi Tpm, setakat jadi keldai de Funkto tak cukup kerana tanpa mengurangkan ego dan bersalaman dengan Community Rural, K&S hanya boleh terus bermimpi.

    ReplyDelete
  37. Gunakan kartun yang sama tetapi labelkan yg berikut:

    1. King -- Chinese Community ubah jadi Komuniti Rural

    2. Peti wang -- tuliskan perkataan TPM

    3. BN -- jadi LKS

    4. PKr -- jadi Pas

    ReplyDelete
  38. INILAH JADINYA APABILA ISA DIHAPUSKAN..SEBAB MEREKA NAK BUAT MACAM2 KEKACAUAN MEREKA TAKUT DAHULU TETAPI SEKARANG SOSMA BOLEH DIKATAKAN TIDAK MENGERUNKAN.KERANA ISA PREVENTIVE DAN SOSMA SELEPAS BERLAKU BARU DIAMBIL TINDAKAN.SPORE MASIH KEKAL ISA.AMAN DAN DAMAI.MALAYSIA MANSUH ISA KACAUBILAU HURU HARA.BELUM TERLIWAT.

    ReplyDelete
  39. Kenapalah DAP PKR PAS nak salahkan Utusan Malaysia selepas Anwar Ibrahim dan Nurul Izzah hendak saman surat khabar itu. Dah lah Zenq signature Sin Chew Jit Po surat khabar dah delete gambar itu.

    ReplyDelete
  40. di malaysia je la cina dan india berani berkokok..di indon dan thailand jangan harap la...silap orang melayu juga

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!