CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Tuesday, May 28, 2013

WAHAI RAFIDAH AZIZ! KENAPA MASIH BERDIAM LAGI DALAM ISU AZRAN OSMAN RANI HINA UTUSAN?

Tuang air apa tu? Wow
Rafidah terus senyap, langsung tak bersuara..aku tertarik satu gambar yang diaparkan dalam blog RBF Online dan aku jugak nak share dengan korang kenyataan media Wanita UMNO mengenai isu Air Asia X dan kebisuan Rafidah!

Pergerakan Wanita UMNO hari ini melahirkan rasa hairan dengan sikap Pengerusi Lembaga Pengarah AirAsia X, Tan Sri Rafidah Aziz yang masih berdiam diri berhubung kenyataan yang dibuat oleh Ketua Pegawai Eksekutif syarikat itu, Azran Osman-Rani baru-baru ini.

Penolong Setiausaha Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Rosni Sohar berkata, Rafidah selaku pengerusi syarikat berkenaan tidak harus bertindak demikian memandangkan sikap Azran itu umpama tidak menghormati kepimpinannya sebagai bekas pemimpin Wanita UMNO yang membela kepentingan wanita Melayu di negara ini.

"Azran sepatutnya sedar akan kedudukan beliau sendiri sebagai anak Melayu yang mendapat manfaat besar di syarikat penerbangan tersebut.

"Tindakan tegas daripada Rafidah juga didesak bagi membuktikan semangat kebangsaan yang ada dalam syarikat yang mewakili nama baik Malaysia di serata dunia masih terus kekal," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Azran menerusi akaun Facebook dan Twitternya baru-baru ini bertindak mencerca Utusan Malaysia sebagai sebuah akhbar rasis hanya kerana menyiarkan artikel berbentuk pertanyaan bertajuk Apa lagi Cina mahu? pada 7 Mei lalu.

Kenyataan biadab itu mendapat bantahan daripada pelbagai pihak termasuk Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang menuntut penjelasan Rafidah berhubung kenyataan Azran berkenaan.

Mengulas lanjut, Rosni berkata, Rafidah tidak seharusnya lantang mengkritik dan mengadu-domba pada landasan Wanita UMNO semata-mata.

Tetapi, kata beliau, apabila perkara yang membabitkan kepentingan Melayu, Rafidah mengambil keputusan untuk berdiam diri atau mungkin bekas Ketua Pergerakan Wanita UMNO itu sendiri setuju dengan kenyataan Azran tersebut.

"Apakah begini sikap seorang ahli Majlis Tertinggi UMNO?" soalnya.

Persoalannya, tambah beliau, apakah Azran membuat kenyataan tersebut setelah mempertimbangkan atau membaca akhbar-akhbar Cina yang mana lebih rasis daripada Utusan Malaysia sendiri?

"Saya bagi pihak Wanita UMNO mendesak Azran untuk membuat permohonan maaf secara terbuka kepada semua orang Melayu," tegasnya.

Utusan Online


118 comments:

  1. Mama Fidah terkelu seribu bahasa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si-botak lahanat ni tuang air apa tu?
      Adakah jenis air yg dituangnya itu sama dgn jenis air berwarna kuning bertulis tiger beer yg berada di depan meja Parpu Kari the giant pada Mac 2011???
      Mungkin Parpukari dapat mengenali si-botak lahanat ni tuang air apa. Seperti kata pepatah Melayu hanya jauhari mengenal manikam, hanya Parpukari yg mengenal air halal dan haram....

      2x5=10
      5x2= adakah 12???

      Delete
    2. AZRAN botak hanya layak kulum kote.
      Cakap stail mat saleh tapi habuk pun tak dak.

      Delete
    3. PIDAH GAJI JUTA....TAKDE MASA DIA NAK LAYAN BLOG BODOH NI

      Delete
    4. kenapa nak bengang dgn si Azran ni? beliau hentam utusan je pon, bukan hina UMNO?

      Delete
    5. Tingkah seorang pemimpin yg berjuang untuk kepentingan peribadi. Dia juga punca industri kereta nasional (proton) jatuh. Dia juga mengkhianat Tun Mahathir ketika zaman Pak Lah. Rakyat meluat dgn UMNO kerana pemimpin seperti Rafidah Aziz. Ramai lagi penasihat-penasihat PM Najib (orang Pak Lah) yg menyebabkan Melayu di Selangor menolak BN/UMNO seperti dibongkar oleh Tun Daim Zainuddin.

      Delete
    6. Hey juragan buaya, haritu kau kutuk UMNO/UTUSAN - lu ini memang PENYAMAR tak guna, kau ingat orang Melayu bodoh! Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
    7. Azran beruk ni berat sebelah kenapa tak hentam sama durat khabar cina.

      Delete
  2. Ooo.. itu la air dalam botol yg paling tak rasis di seantero dunia! Kalau nak tau laa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengapa bila orang tua botak tu kecam Utusan ramai yg sengal?
      Apa kena mengena orang Melayu dengan Utusan Malaysia yang sudah 8 kali kalah saman fitnah?
      Ingat org Melayu ni hina sangat ke hingga nak disamakan dengan akhbar pemfitnah? Budaya fitnah adalah budaya Utusan bukan budaya murni masyarakat Melayu.

      Botak dan Utusan Malaysia sama saja. Botak ini ada latarbelakang sosial yg tak baik. Utusan pula ada latarbelakang tak baik juga kerana suka buat fitnah.
      Jika yg seekor tu nampak seperti syaitan, seekor lagi pula sudah terbukti dia iblis.
      Melayu tak perlu pedulikan agenda si-botak dan agenda si-Utusan, kedua2 nya sama saja.....

      Delete
    2. Hey Anonymous 6:32, jangan nak menyamarlah PENAKUT - baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu! Lu benci sangat UTUSAN yang kami kasih, apa pasai? Kalau kami Melayu atau Bumiputera lain nak kritik lu, asyik nak tutup mulut kami! Lu saja boleh cakap - "freedom of speech dan justice" konon (lu ingat lu ’intellektual’ lah tu - KAKI AKU!), tapi tak mau bagi orang lain cakap – apa lu ingat Malaysia warisan pusaka nenek moyang berzaman Melayu dan Bumiputera lain sebelum dijajah British lagi, si DAP-si KIT-SIAL/PKR punya?! MAJORITI rakyat Malaysia cintakan keamanan dan UMNO/BN telah menang dipilih MAJORITI rakyat - jadi baik lu yang tutup mulut wahai lu si RACIST! Dan kalau ada majistret PIJAK undang-undang macam sampah demi PKR/DAP-si Kit-SIAL yang RACIST, patut DISIASAT polis dan KDN dengan tegas - patutlah Utusan dipijak dalam mahkamah!

      MAKCIK Tempurung.

      Delete
    3. Anon 6.32 p.m.

      Lu punya komen tiada substance. Semua komen lu berkisar tentang keburukan Melayu tapi kita semua tahu kaum lu paling rasis di Malaysia. Cina Tanah Besar pun tak suka Cina Malaysia sebab sombong dan bongkak.

      Lu orang memang spesis Dogs And Pigs ham ka chan.

      Delete
    4. Anon 6,32: Antara rasis DAP dan rasis Utusan sama saja. DAP ajen komunis, Utusan pengikut komunis...komunis vs komunis. Kedua2 nya musuh Melayu...

      Delete
    5. Anon 9.38 (makcik bawah tempurung): Aku setuju dgn kata2 kau, "UMNO/BN telah menang dipilih MAJORITI rakyat..". Memang Umno/BN dipilih MAJORITI rakyat kerena parti yg kita sayangi itu dipilih oleh 47% rakyat, sedangkan MINORITI rakyat memilih PR (51%). Tapi cikgu tadika aku kata 51% itu majoriti, 47% minoriti.

      Mohon pencerahan sebab aku tak dapat bezakan antara minoriti dan majoriti, maklumlah aku ni cuma lulus tadika, aku ingat 47% itu majoriti, cikgu tadika pula kata 51% majoriti. Mana satu yg betul???

      Delete
    6. Anon 10.52 p.m.

      Untuk tubuh kerajaan Persekutuan lu mesti menang lebih 112 kerusi Parlimen. Kalau itu pun lu tak faham, baik lu pergi Tadika belajar lagi.

      Anon 10. 43 p.m.

      Jangan buat komen bodoh la.

      Delete
    7. anon 10.52pm, better lu p sambung belajar tadika. benda pertama yg perlu utk tubuhkan kerajaan persekutuan ialah se2buah parti mesti dpt majoriti mudah iaitu 112 buah kerusi d parlimen dan bukannya melalui undi popular yg dsebut pembngkang. perlembagaan malaysia xmau belajar. bila jd bodoh asyik kena tipu dgn pembangkang saja.

      Delete
    8. Anon 10.52: Bangangnya lu...tak dpt bezakan kerajaan yg dipilih oleh majoriti rakyat dengan kerajaan yg dipilih oleh majoriti kerusi. Utk makluman lu, BN bukan parti yg dipilih majoriti rakyat sebab cuma 47% rakyat memilih BN, tetapi BN dipilih oleh majoriti kerusi sebab 133 drpd 222 kerusi memilih BN.

      Lu kena paham dlm konteks demokrasi Malaysia, suara rakyat termasuk suara 51% rakyat yg pilih PR tak penting, yg penting ialah suara kerusi. Ini kerana kerusi di Malysia ada roh dan nyawa, sedang rakyat Malaysia dianggap Pemerintah tiada roh dan nyawa...

      Delete
    9. mungkin air tu Malta...bak kata Parpukari, Malta xpe x haram

      Delete
    10. Hey juragan buaya, haritu kau kutuk UMNO/UTUSAN - lu ini memang PENYAMAR tak guna, kau ingat orang Melayu bodoh! Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
    11. Juragay buat lawak bodoh. Budak tadika pun tahu Malta warna gelap.

      Delete
    12. Pemimpin UMNO banyak rosak. UMNO kena berubah dan tak perlu PAS tukar UMNO.. UMNO perlu lebih Islamik. Cina tak sokong UMNO

      Delete
  3. Saya no komen tapi saja gatal tangan nak tulis .

    ReplyDelete
    Replies
    1. asalkan lu bukan red bean army xpe..dan jgn sesekali kutuk UMNO di sini

      Delete
  4. Si botak celaka dan nenek Rafidah bukan main seronok tengok air setan sampai sanggup meminggirkan bangsa melayu dan utusan malaysia. Boikot air asia, si botak celaka dan nenek Rafidah sekali!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu ice krim soda tak haram
      kalau ye pun benci pada seseorang itu
      janganlah cepat sangka buruk

      Delete
    2. gambar ni dah lama, tp kenapa baru keluar di blog PK eh? hmmmmm.. fikir2

      Delete
    3. Hey juragan buaya, haritu kau kutuk UMNO/UTUSAN - lu ini memang PENYAMAR tak guna, kau ingat orang Melayu bodoh! Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
    4. Bhai juragay bacul...lu buat lh blog sndiri klu lu nk cepat...

      Delete
  5. Wahai TS Lafidah yg bermaruah, berintegriti dan berprinsip, kalau kisah Lembu kaw kutok Sharizat sampe lunyai, kaw berkokok sampe dia yg tiada kena mengena dalm kes Lembu, bertanggungjawab melepaskan jawatan menteri. Kaw cakaplah pasal maruah, interigiti dan prinsip tetapi bila kena batang hidung serompong kaw, kaw buat deeek je. Inilah dikatakan taik lalt seberang lautan kaw bole nampak, tetapi tahi vavi depan mata, yg kaw bole bau busok nya, kaw tak nampak dan buat2 bau harum je. Masalahnya kaw sebagai Chairman dan CEO kaw mengeluarkan kenyataan dan mencalarkan nama baik UMNO, bangsa Melayu, apa kaw tak terasa, apa takde kena mengena dgn kaw. Jangnlah jadi kulit melupakan kacang, jangan lah setelah madu dihisap sepah di buang saja. Selama kaw hidup bnyak yg telah kaw dapat dari Parti dan kehormatan dari rakyat, apakah kaw tidak mengenang jasa itu semua. Darimana kaw dapat pangkat TS kalau bukan kerana UMNO dan rakyat yg memberinya. Ingatlah CEO kaw adalah ahli keluarga kaw yg telah buat najis dan mencalar maruah PArti dan bangsa kaw sendiri, tak kan kaw nak diamkan diri. mana pergi maruah, prinsip dan intergriti yg kaw melalak lalak dalam kes Lembu. Janganlah jadi manusia yg tak tahu mengenang budi setelah mengkecapi kemewahan hidup. Sekarang maruah dan integriti serta prinsip anda dipersoalkan. Mana kaw nak letak airmuka kaw? Kalau kaw masih ada airmuka lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn kaitkan shahrizat dgn lembu..harap maklum

      Delete
  6. Rafidah ni pun macam melayu lain juga, kata lah apa pun asalkan aku kenyang sudah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. x baik lu hina rafidah bhai...beliau byk berjasa dlm UMNO

      Delete
    2. Hey juragan buaya, haritu kau kutuk UMNO/UTUSAN - lu ini memang PENYAMAR tak guna, kau ingat orang Melayu bodoh! Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
  7. Bloger bodoh
    utusan diisndir macamtu pun nak dijadikan isu besar

    memang tajuk utusan tempoh hari melampau 'apa lagi cina mau'
    kepala hotak dia

    utusan bodoh feat bloger bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape tajuk blog ko arini? "Saya Bagi Apa Saja Cina Mau?"

      Delete
    2. Woi anon 4:12
      Utusan komen gambar budak2 cina babi yg dok kat taiwan terbalik kan bendera msia. Itu kan kurang HAJAR namanya? So salah ke utusan komen APA LAGI CINA MAHU? dok di msia kaya raya menkedarah sampai boncet pun masih lagi x puas hati? APA LAGI CINA BABI MAHU???????

      Delete
    3. Lancau lu...takkan lah bendera terbalik pun nak dihukum seluruh kaum, aku percaya masyarakat cina pun malu dengan perangai segelintir muda mudi mereka yang tak cerdik...tak payahlah kita nak caci keseluruhan kaum cina wahai melayu

      Delete
    4. anon 4.12pm ;saper yg bodoh skrng aku rasa bukan blogger tp kau yg bodoh.....nie la klu melayu bodoh bercakap klu nak berhujah pakai kepala otak la jgn pakai kepala lutut....bodoh punyer pencacai pakatan harami.....

      Delete
    5. Anon 4:12 p.m. hanya ingin mengatakan dia la babi yang paling bodoh dalam dunia. Dogs And Pigs Red Bean Army ham ka chan.

      Babi memang bodoh.

      Delete
    6. setuju! tajuk utusan tempoh hari sgt melampau & blh membawa perpecahan kaum.

      nasib baik utusan, kalau kuar harakah mmg aku dah saman!

      Delete
    7. Hey juragan buaya, haritu lu kutuk UMNO/UTUSAN - lu ini memang PENYAMAR tak guna, lu ingat orang Melayu bodoh! Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
  8. "Rafidah ni pun macam melayu lain juga, kata lah apa pun asalkan aku kenyang sudah".

    Serupa dengan Cina, bagilah apa pun gua tetap terima tapi dibelakang gua sokong Dogs And Pigs. Kalau boleh gua mahu hapuskan Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalaulah lepas ini Najib masih nak bagi macam-macam pada Cina Dog And Pig, aku harap ada pemimpin UMNO lawan jawatan Presiden UMNO. Aku sokong UMNO, tapi aku tak mahu pemimpin yang takutkan Cina Dog And Pig.

      Delete
    2. aku sokong UMNO, tp aku x stuju kita timbulkan isu yg blh membawa perpecahan kaum...penat najib bwk konsep 1Malaysia utk rakyat

      Delete
    3. Hey juragan buaya, haritu kau kutuk UMNO/UTUSAN - lu ini memang PENYAMAR tak guna, kau ingat orang Melayu bodoh! Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
  9. Khas Untuk Penjawat Awam

    Nasib baik Pakatan Rakyat tak menang, jika tidak nasib kamu akan ????? ..... sila lah baca seterusnya untuk mengetahui. BEGINI CERITANYA ....

    Aku nak tulis ni untuk direnung elok2 oleh hangpa orang melayu yang duk makan gaji dengan Perkhidmatan Awam.

    1. Syukur kerana Umno masih bertahan untuk membentuk kerajaan. Itu pun kerana undi melayu, kalau melayu tak undi Umno, Najib dah sah jadi Ketua Pembangkang dah.

    2. Hangpa ingat tak Tony Phua cina DAP tu pernah merancang untuk mengecilkan saiz Perkhidmatan Awam jika Pakatan berjaya bentuk kerajaan. Kenapa yang dia kisah sangat dengan Perkhidmatan Awam ? Sedar tak hangpa anggota Perkhdimatan Awam 85% adalah terdiri daripada orang melayu. Tony Phua tak lah kata dia tak suka orang melayu monopoli Perkidmatan Awam sebab dia nak jaga hati orang melayu Pas dan PKR yang berkhidmat dalam Perkhidmatan Awam.

    3. Kita tahu ramai kakitangan awam yang undi Pakatan pada PRU13 baru2 ini. Malah slogan " Ini Kali Lah " turut meniti dibibir kakitangan awam yang berpangkat dan tak berpangkat. Mereka, kakitangan awam mahukan perubahan, Umno (BN) dah tak relevan lagi kata mereka. Yang tak berpangkat saya boleh terima mereka sokong Pakatan kerana inginkan perubahan, maklumlah mereka ini kebanyakannya lulus setakat SPM dan PMR sahaja, kemampuan otak atau IQ mereka sangat diragui. Tapi apa hal dengan yang kakitangan awam bangsa melayu yang lulus Diploma dan keatas, yang PHD pun ramai, yang JUSA A, JUSA B atau JUSA C pun tak kurang, ramai2 mereka undi Pakatan kerana mahukan perubahan, kerana merasakan Umno dah tak relevan lagi.

    4. Cuba bayangkan. Takdirnya Pakatan menang dan Tony Phua membuka balik fail cadangannya untuk mengecilkan saiz Perkhidmatan Awam. Sudah tentu hampir separuh kakitangan awam bangsa melayu akan diberikan pilihan " bersara awal " atas kepentingan perkhidmatan dan penjimatan kos operasi kerajaan. Dan sudah tentu yang akan diminta bersara awal adalah mereka2 yang " ada tak menambah, tiada tak luak " atau yang adanya sekadar " menjadi tunggul dalam jabatan " atau yang " mencari peluang buat duit dalam jabatan ". Yang paling ramai undi Pakatan pada PRU13 adalah orang2 semacam ini, saya sangat2 pasti.

    5. Cuba bayangkan. Pakatan menjadi kerajaan. Cadangan Tony Phua sangat positif. Saiz Perkhidmatan Awam perlu diperkecilkan untuk penjimatan kos operasi. Dan mereka2 kakitangan awam yang undi Pakatan untuk melihat perubahan, ya akhirnya perubahan itu datang dan menjadi kenyataan. Dan yang perlu berubah adalah anda, anda dalam " paksa rela " terpaksa meninggalkan Perkhidmatan Awam atas niat membantu kerajaan yang anda dokong iaitu Kerajaan Pakatan Rakyat.

    6. Apa perasaan anda agaknya selepas itu. Dahulu anda pegawai besar dalam Perkhidmatan Awam, tapi kini anda terpaksa buka Stall Burger, Stall Goreng Pisang, Stall Air Tebu, Stall Air Kelapa, Stall Charkoitiau dan macam2 stall lagi demi untuk meneruskan kelansungan hidup (hutang banyak, bini banyak, anak masih ramai yang belum lepas rumah).

    7. Anda bernasib baik sebenarnya, kerana kami orang2 melayu kampong yang tak belajar tinggi yang tak berpeluang jadi pegawai dalam Perkhimatan Awam, telah menyelamatkan anda semua melalui undi kami kepada Umno sehingga Umno berjaya terus memimpin kerajaan.

    Saudara2 ku dan kawan2 rakan ku yang menjadi kakitangan Perkhidmatan Awam, bayangkan apa akan jadi kepada nasib kamu dan anak isteri kamu takdirnya Pakatan berjaya membentuk kerajaan DAN IDEA TONY PHUA DI IMPLIMENTASI KAN.

    Berterima kasihlah kepada kami yang telah memenangkan Umno. Kami lah yang menyelamatkan anda, kami percaya anda sekarang tak rasa tergugat untuk terus mencari rezeki sebagai kakitangan Perkhidmatan Awam.

    Renongkan lah.....

    Hj Ariffin

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju dgn Hj Ariffin..tp ape kesimpulan dia ek?

      Delete
    2. Kesimpulannya pemimpin2 DAP/PR menipu rakyat.

      Delete
  10. Tabik Hj Ariffin...
    Melayu tongong memang suka ikut apa saja slogan yg dilaungkan.
    Mereka ni org yg x pernah bersyukur dgn nikmat makan gaji dgn kerajaan.
    Nak ubah kepala hotak diaorg la...
    Bila negara dah maju semua ada baru diaorg sibuk nak kacau kakitangan kerajaan...masa dulu kakitangan kerjaan susah payah dgn gaji kecil tak pulak diaorg sibuk nak tolong...
    Apa ? Nak jaga hati kakitangan pkr dan pas ????
    So pemimpin umno dan kerajaan sekarang aku nak tanya ? Korang nak jaga hati kakitangan yg macam ni kah ???? Yg makan gaji dgn kerajaan tapi bila pru menentang kerajaan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BN bela biawak hidup ...

      Delete
    2. Hey Anonymous, baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
    3. Undi bn. Lagi 5 tahun saya ada 3 anak umur 21 22 23, insyaallah saya daftarkan. Puak dap tak kawin dan beghanak, makin pupus dah, memang tak daya nak ubah lagi 5 10 tahun lagi.

      Delete
  11. Biasanya nya kalo bisu sebab dah *kena sumbat*...... sampai kembong :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. x perlu lu fitnah rafidah bhai!

      Delete
    2. Betul fitnah itu lebih buruk kesanya dari membunuh

      Delete
    3. Hey juragan Buaya & Anonymous, baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
  12. Andai BN mahu hulurkan bantuan atau apa jua perancangan biarlah caranya seperti BN memberikan brim
    yang layak dapat. jika ada cara lain alamatnya tak sampailah ketangan yang patut menerima

    ReplyDelete
  13. Aku ulang siar komen aku . Malam tadi aku tengok berita 8 malam kat TV3 . Dalam berita tu , wartawan TV3 temuramah seorang pelabur dari America . Pelabur tu berkata bahawa beliau menarik nafas lega kerana kerajaan BN menang dalam PRU dan dapat terus memerintah . Beliau berkata sebagai pelabur , suasana politik yang stabil adalah sangat penting dalam iklim pelaburan . Aku malas laa nak komen , tapi korang ada otak , korang pikir la sendiri . Mana ada negara dalam dunia ni dimana kerajaan sedia ada yang berpengalaman di gulingkan dalam pilihanraya kemudian ekonomi nya melonjak naik . Contoh yang terbaik , Mesir . Kerajaan Mesir Hosni Mobarak di gulingkan pada tahun 2011 kerana konon nya kerajaan diktator . Tapi tengok laa apa jadi pada Mesir sekarang . Bertambah buruk adalah . Ini bakal akan terjadi di nagara ini jikalau kerajaan yang berpengalaman seperti BN kalah dalam pilihanraya . Dengan suasana ekonomi yang buruk dan jatuh , yang paling rugi adalah orang cina . Tu sebab aku tak paham kenapa orang cina sokong parti pembangkang ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. problem nye, mangkok2 ni ingat tukar goverment mcm tukar baju, akal letak kat bontot, dia syok tgk org kumpul ramai2 kat tgh jalan buat rusuhan, ada lak siap biz air..dia org ingat main2 agaknya...tu lah, caya sgt kat anwar tu..Patutnya ISA x yah mansuh, biar takut sikit kapir2 ni...ni polis mintak reman pun kena reject...apa salah court bagi je...bangang betul...

      Delete
    2. Jawapannya sebab cina bodoh la brader. Anuar baru tipu sikit je, cina dah percaya. Thats mean, melayu lebih cerdik dari kaum cina. Cina ni bodoh sebenarnya, satu benda je yang cina pandai, pandai menipu. Kalau tak tipu, bukan cina namanya.

      Delete
    3. Negara ni kalau huru hara, yang akan lari dulu adalah pemimpin2 yang asyik menghasut rakyat untuk menentang kerajaan. Tak caya tengoklah ...

      Spesis babi macam tu lah. Selamatkan tengkok sendiri dulu. Anak2 buah boleh mampus ...

      Delete
    4. melayu ke cina ke semua makhluk Allah...

      Delete
    5. Hey juragan buaya, haritu kau kutuk UMNO/UTUSAN - lu ini memang PENYAMAR tak guna! Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
  14. hahaha...dah memang betul pun Utusan Rasis...satu lagi berita fitnah berlambak dalam Utusan, sampai kalah saman fitnah lima nam kali setahun.Takkan tak dapat terima kot Cai Umnok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bab fitnah tu bukan setakat utusan harakah pun kena saman jugak

      Delete
    2. woi puki, kau kapir ke apa? apa surat khabr cina x racist? kalau dia kutuk melayu pun kau tau? pandai baca cina? lahanat lu...anak haram...pegi bagi lubang jubor kau tu kat anwar...dia mmg suka org bangang mcm kau ni...senang nak tipu nanti..sok dah kena , sure ckp konsperasi umno..bastard lu .

      Delete
    3. itu je ler standard otak cai umno, kalau tak memaki, cerita lucah, kendian memfitnah. Pala otak kou kapiq, Nabi s.a.w pun tak tulis berita fitnah dan rasis cam Utusan tu tulis tiap ari.

      Delete
    4. Hey Anonymous 6:23 & 7:42, pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang cium kaki Barat-Zionis tu! Lu benci sangat UTUSAN yang kami kasih, apa pasai? Kalau kami Melayu atau Bumiputera nak kritik lu, asyik nak tutup mulut kami! Lu saja boleh cakap - "freedom of speech dan justice" konon (lu ingat lu ’intellektual’ lah tu - KAKI AKU!), tapi tak mau bagi orang lain cakap! MAJORITI rakyat Malaysia cintakan keamanan dan UMNO/BN telah menang dipilih MAJORITI rakyat - jadi baik lu yang tutup mulut wahai lu si RACIST! Dan kalau ada majistret PIJAK undang-undang macam sampah demi PKR/DAP-si Kit-SIAL yang RACIST, patut DISIASAT - patutlah Utusan dipijak dalam mahkamah!

      Makcik Tempurung.

      Delete
  15. Separuh akhir piala FA Terengganu menang ke atas Kelantan dengan keputusan penuh 4-1. Dengan ini Terengganu akan bertemu samada Pahang/Jdt yang akan bersaing malam ini bagi mengisi satu lagi kekosongan ke final idaman...piala FA


    ReplyDelete
  16. Duit,duit......dimana engkau duuit
    RMRMRMRMRMRMRMRMRMRM RM RM RM........

    ReplyDelete
  17. Apasal pulak bloger bodoh ni kaitkan rafidah sekali

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal lu bodoh la PK kaitkan rafidah sekali. Kalau lu tak bodoh tak la dia kaitkan rafidah. Apa la punya bodoh.

      Dogs And Pigs Red Bean Army sohai ham ka chan.

      Delete
    2. Macamtu punya komen pun dah kena tuduh red bean.....entahlah

      Delete
  18. Kak Pidah dah nyanyuk dah,! Atau pun beliau perlu masa yang lama untuk "make up tebal" di muka nya, maklum lah , dah tua kerepot muka dah tak berseri ,berkedut dan tak keruan. Bagi masa kat beliau sikit, baru bolih buat kenyataaan , bagi lah beliau berdrama dulu, ngangis sikit, cebik mulut dan muka sikit, cover line , salahkan media , dia aje betul kan.

    ReplyDelete
  19. Weh bersepah red.beans army....lancauuuuu

    Non 6.23 lu cina kui..lu minum memang lu kafir tapi lu minum sendiri bukan lu bawak nama bokap.nyokap atuk nenek moyang lu...itu botak bawak nama co..semua org tau lu Islam..bongok byk cara nak tunjuk promosi..nak tunjuk saya bebas..jadi lu rasis babi..ada acara lu hidang babi nanti ajak mat sabu duduk sama...guna otak bodoh kui...tengok acara bangap

    Non 6.32 sebelum lu keluar dr pukimak lu utusan dah lama memperjuangkan Melayu dan kemerdekaan. Lu dr mana..pegi naik tongkang.. Lu takde malu mengaku tanah melayu lu punya mau rampas kuasa. Nasib baik atuk nenek lu hidup zaman jepun..dibantu org Melayu..harusnya keluarga lu dah mampus..takde cucu mcm lu biadap..rasis lancau

    Red beans bangap..menang saman bukan bermakna benar...lu tengok yuktes..apa dia kata tipu daya byk dlm mahkamah. Lu menang lu mau bagi tau dlm court byk org lu. Lu red beans lancau marah apasal..sudah kalah..memang lu dah kalah...kalahkalahlah..

    Lu tak perlu malah malah...tak perlu libut libut lu dah kalah...gua manyak suka lu olang sudah kalah. Kalau boleh lu olang hapus semua.

    ReplyDelete
  20. Rafidah Aziz inilah contoh pemimpin Melayu/Islam yang menyebabkan anak muda Melayu/Islam jatuh di kaki PENJAJAH Barat-Zionis dan sekutu durjananya, si DAP/PKR! Semasa saya menyokong PKR kerana juga BUTA, TULI, BONGKAK dan BODOH dulu, ramai profesional Melayu muda yang saya temui, biadap, bongkak dan tamak seperti budak mentah Azran itu. Dia lupa, kalau tak ada Utusan Melayu yang turut BERJASA mempertahankan hak, warisan, identiti Melayu dan Bumiputera lain, serta Islam, si budak mentah masih berhingus meleleh Azran ini mungkin tak dapat ke sekolah sewaktu zaman penjajah British durjana dulu. Bapa saya sendiri, terpaksa berhenti sekolah umur 12 tahun sebab orang kampung Melayu dan Bumiputera lain yang miskin dipinggirkan penajajah (Kedua Datuk saya meninggal muda akibat kerja keras kat sawah), tak ada sekolah menengah di kampung. Lansung jadi askar, syukurlah anak-anak belajar dapat ke Univ., berkat jasa dan korban tanpa penat-lelah Bapa-Bapa Kemerdekaan/Pembangunan kita, termasuk Allahyarham PM Tun Abdul Razak Hussein (bapa kepada anak YATIM PM kita sendiri) dan Allahyarham TPM Tun Dr. Ismail Abd. Rahman. Saya benar-benar menyesal di atas kesesatan saya buat seketika di bawah PKR dan pengaruh Barat durjana! Tapi, sibongkak macam budak mentah Azran ini asyik nampak langit; lumpur di pandang rendah, terutamanya dari warisan pusaka sawah padi nenek moyang berzaman kita, sejak tanah pusaka Melayu dan Bumiputera lain ini belum dijajah British lagi. Baiklah budak berhingus melelh Azran ini dan geng PKR Melayu/Islam kembali ke pangkal jalan dan rumpun asal bangsa dan agama, kerana Allah SWT Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

    Makcik Tempurung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaa.... ahjib ngok pun sama jugak! ada dia ucap terima kasih pada org2 melayu yg undi dia hingga boleh jadi PM skg nih? dia ucap hsieh-hsieh nie atau tauseh-tauseh jak.... walau muka sda kena reject oleh tausan, tapi muka tembok mcm macik rosmah tarak boleh hilang punyer....

      pemimpin yg lebih mementingkan diri nih mmg patut kena laknat!


      Pakcik Tempurung

      Delete
    2. Binatang "Pakcik Tempurung" ini - inilah golongan PENYAMUN dan PENYAMAR DAP-si KIT-SIAL/PKR, gelaran aku dan Melayu lain, pun asyik nak rampas! Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki Barat-Zionis tu! Samseng dan pengganas PKR/DAP memang tak takut lansung langgar undang-undang termasuk mengapi-ngapikan Cina muda untuk benci melampau orang Melayu/UMNO, seperti yang berdemo tak habis-habis termasuk buat huru-hara depan balai polis, dan di Facebook si Venus Cina pengganas di Sydney, yang sampai mengugut nak bunuh PM dan bekas PM kita. Polis dan KDN, mesti jangan biarkan hakim-hakim dan peguam-peguam PKR/DAP PIJAK undang-undang macam sampah dan mengajar anak muda yang masih berhingus meleleh terus menjadi samseng atau pengganas macam Cina pengganas itu! Dahlah tu, pengganas Cina ni panggil PM tercinta kita ‘najis’ – dan DAP-si Kit Sial pula, panggil PM ‘syaitan’! Kurang ajar betul – tak ada lansung perasaan mengenang budi dan saling menghormati sesama kaum, terutamanya seorang PM. Kita layan dengan baik lepas mereka dibawa penjajah British durjana, bagi kerakyatan dan juga Singapura dengan mudah sekali, dan PM kita begitu berbudi bahasa dan menabur bakti kepada orang Cina!

      MAKCIK Tempurung.

      Delete
    3. Lim Kit Sialan sebenarnya perli Nik Ajis dan Anuwar Berahim tu yang panggil najis dan syaitan ...

      Delete
    4. Memang benar pengganas Cina Venus di facebook itu panggil PM tercinta kita ‘najis’ sambil gertak nak bunuh PM dan Tun Dr. Mahathir (saya dah buat repot polis kat Sydney)– dan DAP-si Kit Sial pula, panggil PM ‘syaitan’! Ini adalah KENYATAAN!

      MAKCIK Tempurung.

      Delete
  21. Non 5.54 lu lancau..lu mau tipu melayu..semua cina undi dap laknat..lu olang dlm paper surat blog maki mengutuk melayu..nak rampas kuasa. Lu ingat melayu tak boleh cakap cina lu ingat melayu tak boleh baca cina...lu pegi cakap sama HANTU LAYA..org Melayu UMNO ISLAM UTUSAN TAK BODOH YG BODOH ORG PAKATAN

    Lu sama lancau grateful..lu bukan grateful tapi mamposssssful...gila meroyan sama mcm boss lu..sudah tau kalah mau menang..lu mana mau letak muka lu..taruk dlm jamban..sudah kalah mau menang apasal malah malah.

    UMNO MENANG YEYE DAP RED BEANS KALAH YEYE..tak salahkannnnn kannnn UMNO MENANG DAP RED BEANS GILA MEROYAN MCM BABI

    tersebutlah kisah seekor anjing menyalak bukit..bukit diam..menyalak lagi..sampai gila
    anjing menyalak...ingat bukit boleh bercakap.. Sama mcm lu dah kalah menyalak..pi naik tongkang biar sedorrrrrrr asal usul lu.

    Kenapa menyalak di sini..tak menyalak kat malaysia kini lagi...takut kena tangkap buat BERITA FITNAH.BUKAN UTUSAN TAPI LU YG FITNAH. UTUSAN BERANI TUNJUK MUKA..LU ADA BERANI TUNJUK MUKA LU KAT POLIS..BOLEH POLIS BAWAK LU MASUK COURT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua anon 5.54 adalah penyokong BN yang cintakan keharmonian. kita tak boleh marahkan seluruh kaum itu hanya kerana dua tiga orang dari bangsa dia buat hal.dan gua juga tak setuju dengan kempen BBC


      salam 1 malaysia

      Delete
    2. 97% pengundi Cina sokong Dogs And Pigs untuk tumbangkan BN yang diterajui oleh UMNO. Apa maknanya tu?

      Apa lagi Cina mau. Melayu bagi susu tapi Cina balas tuba. Sekarang terimalah balasanya. Kita akan bagi racun, kasi mampus terus.

      Dah terlalu lama Melayu bersabar tapi kalu ini kita perang.

      BN kalau masih tidak membantu Melayu, tidak membantu penyokong2 BN TETAPI masih mahu membantu Cina yang jelas dan terang mahu menghapuskan bangsa Melayu, hanya untuk meraih undi . . . GUA AKAN SOKONG PAS walaupun gua amat benci dengan sesetangah pemimpinnya.

      Delete
  22. Tan Sri Kak Pidah berada dlm dilema Ditelan mati anak ,diluah mati bapak,kalau boleh beliau tak mahu menyinggung perasaan mana mana pihakpun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau telan mati ...

      Kalau luah mati ...

      Baik kulum je, kalau tak nyonyot ...

      (kepala hotak jangan kuning ye)

      Delete
  23. Hey Anonymous 6:23 & 7:42, pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang cium kaki Barat-Zionis tu! Lu benci sangat UTUSAN yang kami kasih, apa pasai? Kalau kami Melayu atau Bumiputera nak kritik lu, asyik nak tutup mulut kami! Lu saja boleh cakap - "freedom of speech dan justice" konon (lu ingat lu ’intellektual’ lah tu - KAKI AKU!), tapi tak mau bagi orang lain cakap! MAJORITI rakyat Malaysia cintakan keamanan dan UMNO/BN telah menang dipilih MAJORITI rakyat - jadi baik lu yang tutup mulut wahai lu si RACIST! Dan kalau ada majistret PIJAK undang-undang macam sampah demi PKR/DAP-si Kit-SIAL yang RACIST, patut DISIASAT - patutlah Utusan dipijak dalam mahkamah!

    Makcik Tempurung.

    ReplyDelete
  24. PEMBETULAN: Hey Anonymous 6:23 & 7:42 p.m., baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang JILAT kaki Barat-Zionis tu! Lu benci sangat UTUSAN yang kami kasih, apa pasai? Kalau kami Melayu atau Bumiputera lain nak kritik lu, asyik nak tutup mulut kami! Lu saja boleh cakap - "freedom of speech dan justice" konon (lu ingat lu ’intellektual’ lah tu - KAKI AKU!), tapi tak mau bagi orang lain cakap – apa lu ingat Malaysia warisan pusaka nenek moyang berzaman Melayu dan Bumiputera lain sebelum dijajah British lagi, si DAP-si KIT-SIAL/PKR punya?! MAJORITI rakyat Malaysia cintakan keamanan dan UMNO/BN telah menang dipilih MAJORITI rakyat - jadi baik lu yang tutup mulut wahai lu si RACIST! Dan kalau ada majistret PIJAK undang-undang macam sampah demi PKR/DAP-si Kit-SIAL yang RACIST, patut DISIASAT - patutlah Utusan dipijak dalam mahkamah!

    Makcik Tempurung.

    ReplyDelete
  25. Binatang lu "Pakcik Tempurung" - inilah golongan PENYAMUN dan PENYAMAR DAP-si KIT-SIAL/PKR, gelaran aku dan Melayu lain, pun asyik nak rampas! Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu! Samseng dan pengganas PKR/DAP memang tak takut lansung langgar undang-undang termasuk mengapi-ngapikan Cina muda untuk benci melampau orang Melayu/UMNO, seperti yang berdemo tak habis-habis termasuk buat huru-hara depan balai polis, dan di Facebook si Venus Cina pengganas di Sydney, yang sampai mengugut nak bunuh PM dan bekas PM kita. Polis dan KDN, mesti jangan biarkan hakim-hakim dan peguam-peguam PKR/DAP PIJAK undang-undang macam sampah dan mengajar anak muda yang masih berhingus meleleh terus menjadi samseng atau pengganas macam Cina pengganas itu! Dahlah tu, pengganas Cina ni panggil PM tercinta kita ‘najis’ – dan DAP-si Kit Sial pula, panggil PM ‘syaitan’! Kurang ajar betul – tak ada lansung perasaan mengenang budi dan saling menghormati sesama kaum, terutamanya seorang PM. Kita layan dengan baik lepas mereka dibawa penjajah British durjana, bagi kerakyatan dan juga Singapura dengan mudah sekali, dan PM kita begitu berbudi bahasa dan menabur bakti kepada orang Cina!

    MAKCIK Tempurung.

    ReplyDelete
  26. Ingrates orang putih kata kapada Azran dan Fidah..
    Typikal UMNO punya cerita berZAMAN.

    Orang bawah matian berjuang untuk UMNO dan Melayu.
    Peminpin UMNO selesa komfort zone kesamarataan syiok sendiri,kita dah berjaya dan seronok ketawa semacam dan tepuk tangan di ucapan Presiden UMNO tiap PAU .
    UMNO dan menteri UMNO amat suka berbelanja sakan dalam keraiain dan bermewahan dalam segala mesyuarat dan event dan apa saja kemeriahan sepanjang tahun,semua ada bujet melampau.
    UMNO belajar lah dari arahan kerajaan Beijing kapada Rakyat PRC.
    Siapa bolih tunjuk dan bukti dengan sepuluh jari ,ahli pemminpin UMNO yang tidak jadi kaya lepas dapat YB YAB dll ?
    BTW termasuk orang PKR sebab depa dulu orang UMNO.Sama punya perangai.
    Pas punya lain gaya, buat koleksi.....
    dap pun ada stail diaorang sendiri, bizneeeeessss cina.
    Itu sebab ramai melayu bandar disillusioned dan gerakan IBAI dapat sambutan.

    UMNO sendiri sudah marginalis orang melayu mulai 1994
    Presiden UMNO dulu dan yang ganti nya pada 2008 syiok sendiri, dan lupa pada perjuangan asal.
    Saperti saya sebut dulu dan sekarang, IBAI dan PR tak perlu kerja kuat nak jatuhkan UMNO.

    Bukti PRU 13.
    Najib tak mau tak suka tak ingin LISTEN LISTEN LISTEN. DEGIL betul ketegak
    Masih sebuk nak reconcile!
    Saya mau Najib sibuk kan diri membalas jasa pengundi melayu dan bumiputra yang masukkan 133 kerusi.
    Ini termasuk "buat apa simpan makhluk macam ini "?
    Untuk Inklusive ?!
    arjuna waspada
    changkat lobak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu melayu, bumi putra, india perlu diberi hadiah kerana telah mengundi BN
      tapi puluhan ribu pengundi mca dari kaum cina juga patut kita rai
      mereka berusaha menongkah arus walau rakan rakan mereka ramai yang sokong DAP

      Delete
    2. Dap.cina babi merah army lamai lamai hidang babi boleh ajak mat sabu makan sama sama kit sial..juga makan sama adik mat sabu gaung eng....lu myk pandai cari Melayu pakatan tunggang

      Melayu UMNO myk pandai...sebab tu menangggggggg

      Delete
    3. Dogs and Pigs Red Bean Army .. makahai, tiu niama, ham ka chan

      We don`t need you to advise us how to live our life.

      The ABC, ABCD, BBC, BCL wave will be even stronger.

      Over 5 years a lot of things will change. Take care.

      Delete
  27. Perlawanan separuh akhir piala FA pahang vs jdt ditunda akibat kebanjiran penonton di dalam stadium

    jarang terjadi macamni penonton terlalu ramai

    perlawanan ditunda ke tarikh yang belum diketahui




    ReplyDelete
  28. Potong stim betol . Aku puas laa tunggu depan TV semenjak pukul 9 lagi . Rupa nya tangguh . Aku pelik betol macam mana begitu ramai penonton di benarkan masuk sampai tepi padang ? Apapun , Terima Kasih kerana beri update .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin silap waktu jual tiket
      aku difahamkan yang duduk atas trex tu pun ada tiket

      Delete
  29. Tajuknya, "Kenapa Rafidah membisu seribu bahasa terhadap kebiadapan si botak gondol". Kenapa komen di sini banyak lari dari tajuk? Cuba kita contohi blog 'Outsyed the box"dan "Helen Ang' yang hujjah dan komen berdasarkan ilmiah dan fakta. Janganlah kita ikuti cara komen Red Bean Army dan Malaysia Kini yang macam sampah tak berkelas.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini parpukari style... ilmiah ke apa tak penting.

      Delete
    2. Lu ini memang PENYAMAR tak guna, lu ingat orang Melayu bodoh! Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
    3. Hey "Othman Ahmad", hang nak tutup mulut orang UMNO/Melayu apa pasai? Jangan nak MENYAMARLAH!

      Delete
  30. BERANI DIA KATA LEBIH? DIA CARI MAKAN SAJA KAN AIR ASIA TU...BIASALAH ORANG CARI MAKAN DENGAN ORANG LAIN MANA ADA KEBERANIAN NAK LAWAN CAKAP BOS. MUNGKIN DIA DAH TAK BAWA AL-QURAN DALAM BEG DIA DAH KOT. MASA DALAM UMNO DIA KATA SETIAP MASA ADA AL-QURAN DALAM BEGNYA.Heeehehehhee... Orang alQuran disimpan dalam hati bukan dalam beg tangan.

    ReplyDelete
  31. Nampaknya ramai PENYANGAK di sini disyaki dari PKR/DAP si-Kit SIAL yang berani menyamar sebagai Melayu atau orang Islam atau UMNO - kerana nak tutup mulut orang Melayu/Islam/UMNO. Kurang ajar betul si penakut-penakut tak ada maruah lansung ini - patutlah dijilatnya kaki kudis bernanah penjajah Barat-Zionis ynag menaja mereka!

    MAKCIK Tempurung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu je ler style karat totok umno, memaki hamun, kalau tak pun cerita lucah, memfitnah plak tu dah biasa doh kan, buduh sungguh cai menok ni, yang pegang kuasa berpuluh tahun adalah umno dan bn, bukan orang lain pun, tapi bila dah buat salah, dengan cepat mau menyalahkan orang lain yang tak pegang kuasa langsung. Patut ler melayu berpuluh tahun hancur di bumi sendiri, mentaliti sampah dalam pala otak melayu tak pernah berubah kepada mentaliti islam Rasulullah s.a.w bawa.

      Delete
    2. Anon 6:57 a.m.

      Gua belajar bahasa ni pun dari puak2 Pakatan Haramjadah. Janganlah jadi manusia hipokrit dan munafik. Jangan buka mata tapi hati buta.

      Dan jangan menyamar untuk mengutuk Melayu.

      Gua gerenti lu memang Dogs And Pigs Red Bean Army ham ka chan.

      Delete
    3. Macik Temporong,

      Banyak2 org Melayu kat donia yg fana ini, hanya seorang mat melayu yang tarak sedar diri nak ada nama cina! Seteruk-teruk dan sebodoh-bodoh org2 melayu pun tak bernafsu mo ada nama cina melainkan mamat yg tarak sedar diri tuh! Taulah, adik dia pandai cakap mandarin... tapi jgnlah bodek nak mampos pada cina! Iklan raya, hijrah, maulidul rasul tak pula nak ambil part! iklan cina pulok dia nak sibuk! semualah untuk cina! So melayu nih apa dia nak buat? Cina undi DAP! Melayu jugaklah yg bagi dia jawatan PM!Itu pun bukan semua melayu! Tapi still bodoh2 jugak perangai tuh! Bentuk kabinet ikut nasihat rosmah dan penasihat2 yg berbau PKR! beginilah hakikat org yg terlalu lama tinggal kat oversea! bukan penjuang kemerdekaan tulin spt TDM!

      Senang cerita, ko ponya PM pujaan nih hamba atau keldai pembangkang jak!

      Suruh hapus PPSMI - patuh!
      Suruh hapus ISA - patuh!
      Suruh benarkan berdemo - patuh!
      Suruh guna dakwat kekal - patuh!
      Suruh hormat cina - patuh!
      Suruh ubah perangai.... part ini mmg suruhan akar umbi UMNO, tapi susah lah nak buat!

      Perasaan bagus sangat! Boleh blah lah! Lebih teruk dari pak Bodolah!!!

      Pakcik Temporong

      Delete
  32. UMNO=LEMBU....................peace yo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Better than DOGS AND PIGS ingrates. Its war bro.

      Delete
  33. Lihat ini:

    http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/19606-penemuan-minyak-di-tumpat-r-hantar-sempel-untuk-kajian

    Hebat betul petroleum di Kelantan, terus boleh jadi petrol RON 95 tanpa perlu disuling terlebih dahulu.

    PAS memang suka membodohkan penyokong mereka, sebenarnya petroleum asli berwarna lumpur hitam, tapi lihatlah petroleum yang ditayangkan oleh puak PAS dari geng R yang suka membohong itu, warna macam RON 95, memang sah PAS suka membohong.

    Malahan sebenarnya Sinar Harian pun dah pergi ke lokasi berkenaan, didapati terdapat sebuah stesen minyak 200 meter dari lokasi telaga berkenaan, berkemungkinan kebocoran tangki bawah tanah di stesen berkenaan, kerana sedarlah petroleum asli berwarna lumpur hitam, perlu disuling terlebih dahulu untuk hasilkan gas memasak, minyak tanah, petrol, diesel dan akhir sekali bitumen yang berwarna hitam yang digunakan dalam proses membina jalan tar.

    Blah la PAS, kata parti Islam, tapi membohong orang tak ingat dosa pahala, Islam jenis apa ni? Bawak-bawak bertaubatlah.

    Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Pakatan Rakyat: Tipu Terus Tipu, Auta Terus Auta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
  34. kah3xxxxxxxxxx.....mlayu jilat puki cina lawan melayu kroni tokey cine

    ReplyDelete
  35. apa kata kita meMelayukan bangla, mynmar, pilipina, afrika mcm pemimpin agung kita tun m meMelayukan pakistan & india dgn strateji ini aku yakin umno akan menjadi lebih kuat & mantap tanpa mengharapkan sokongan mca & mic lagi..cth kita blh letak merka sebg suku banglaYU, melaMAR, ppiliyu, malafrika tak pon kita jodohkan puteri umno & mak janda2 wanita umno dgn bangsa2 tersebut bagi memantatKan bangsa mlayu umno

    ReplyDelete
  36. apa kata kita ramai2 bawa masuk cina dap tukar jadi bangsa melayu pas songsang.. cinadoll, bino org, pelacor muda, jantan jambu kita jodohkan plak dgn ustaz tersohor islamik pas/pkr.. kan senang tak payah susah2 nak buat projek gelap lepas tu terkantoi.. depan orang ramai mulut cakap islam lepas balik ceramah kongkek bini org, pelacor muda, jantan betina habis dibalun.. fuh hebattt puak2 pas/pkr ni.. takebeerrr

    ReplyDelete
  37. Inilah contoh Melayu Leberal yang tak rasis. Fidah pun sama. Umno bukan sahaja sekular tapi juga liberal.

    ReplyDelete
  38. Orang kafir tidak akan berpuashati sehingga orang Islam mengikut cara hidup mereka. PAS pun dah banyak mengikut cara kafir. Berzina dan ada bukti video tak apa. Kalimah Allah kafir pakai pun tak apa. Peha Dap Betina pun free. Pas pun dah jadi liberal.

    ReplyDelete
  39. UMNO perlu berubah kearah lebih baik. Wakil Rakyat perlu bersikap.rendah diri. Gunakan resipi KFC MC Dee dll. Apabila jumpa.rakyat perlu mesra. Wakil Rakyat Umno perlu diberi kursus cara nak bergaul dengan rakyat. Sepatutny dia yg hulur salam dulu dan bukan rakyat. Semalam aku kat rumah member aku. Datang wakil.rakyat Umno. Salam pun dia tak hulur. Suara base menunjukkan bahawa dia ada.poweer. Sampai bila wakil rakyat Umno tak nak berubah. Mujur Melayu sokong Umno kalau tak dah lingkup Umno. Bo la berperangai sombong. Ada kuasa dan kaya bukan satu lesen untuk sombong.

    ReplyDelete
  40. Kita memang sayang Umno dan Melayu. Tapi kalau jumpa wakil rakyat Umno yg sombong terus rasa macam taknak undi Umno lagi. Umno bila nak berubah. Berhentilah bersikap sombong dan autokratik.

    ReplyDelete
  41. Najib perlu minta Ustaz Don bagi kursus kat wakil rakyat Umno adab-adab seorang wakil rakyat.

    ReplyDelete
  42. Ramai wakil rakyat Umno yg perlu diberi kursus cara bergaul dan bercakap.

    ReplyDelete
  43. Pemimpin.Umno perlu bercakap secara positif berkaitan hudud. Perlu disediakan teks untuk cakap tentang hudud. Macam stoppas, pasala video tanya lawyer saya.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!