WAHAI PIHAK BERKUASA! TOLONG AMBIL TINDAKAN KEATAS NGEH KOO HAM KERANA MENGHINA TUANKU SULTAN JOHOR!

Aku tengok dia ni semakin melampau sejak kebelakangan ini. Dah tiba masanya manusia racist dari parti chauvinist ini diambil tindakan sekeras-kerasnya!

85 Responses to "WAHAI PIHAK BERKUASA! TOLONG AMBIL TINDAKAN KEATAS NGEH KOO HAM KERANA MENGHINA TUANKU SULTAN JOHOR!"

  1. Dia hina mca bukan sultan
    takde hal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksud babi tu MCA tak perlu hormat atau tunduk pada Sultan? Ini kurang ajar namanya. Kalau dah jadi rakyat negeri Johor, patuh, taat dan setialah kepada Sultan. Kalau tak berambuslah ke Singapork atau ke mana saja.

      Yang tersurat dan yang tersirat gua nilai dari segala sudut.

      Delete
    2. Sultan adalah badan tertinggi dlm negeri. Adakah maknanya dap tak perlu subservient atau tunduk kepada sultan?

      Pdrm apa lagi tangkap di bangsat ngeh ini atas tuduhan menghina institusi diraja dan hasutan supaya cina membenci sultan.

      Delete
    3. Agaknya Ngeh ni berani bercakap kerana dia ingat jika pemimpin Umno berani menghina Raja2 Melayu, orang lain pun ada permit boleh memperlekeh Raja2 Melayu, sedang dia tak tau menghina Raja2 Melayu cuma HAK MUTLAK pemimpin2 Umno, kerana cuma Umno saja di dunia ini yg ada permit istimewa utk menghina Raja2 Melayu.

      Contoh 100 bukti Umno menghina Raja2 Melayu:

      1) "Bukanlah mustahil jika satu hari kelak tuntutan dibuat rakyat untuk MENGHAPUSKAN Sistem Beraja sama sekali walau apa pun yang diperuntukan oleh Perlembagaan,” - Ucapan Dr Mahathir di Parlimen pada 18.1.1993
      2) Pada Januari 1920 pengasas Umno Dato’ Onn Jaafar dibuang daripada istana Johor dan membawa diri ke Singapura kerana mengkritik Sultan Ibrahim atas isu harta.
      3) Tahun 1974 Tan Sri Ghazali Jawi (bapa Dato’ Seri Tajul Rosli) enggan mematuhi arahan Sultan Idris untuk meletak jawatan Menteri Besar Perak, walaupun perjanjian asal Ghazali cuma pegang jawatan dua tahun sahaja. Sultan Idris sangat murka dan bernazar tidak mahu cukur jambang, selagi Ghazali Jawi tidak mahu meletak jawatan. Semenjak itu krisis antara UMNO dengan Sultan Idris Shah berlarutan, sehingga tahun 1977.
      4)Pada tahun 1979 kes Dato’ Rahim Bakar bekas Menteri besar Pahang yang berselisih dengan Sultan pahang. Bewrikutan kes itu, media pro Umno (Utusan, BH dan NST) mengkritik sultan secara terbuka.
      5) Pada 1983 Umno menggunakan seluruh media arus perdana untuk membelasah Raja-Raja Melayu kerana menolak cadangan meminda pengurangan kuasa DYMM Yang Di Pertua Agong mengenai pengisytiharan darurat. Kekayaan Raja2 didedahkan, kisah moral dan keaiban Raja2 diperbesar-besarkan.
      6) Pada tahun 1991 dalam Persidangan Agung Umno, Sultan Kelantan dihentam secara terbuka kerana menyebabkan Umno kalah di Kelantan.
      7) Dalam Persidangan Agung Umno 1991, perwakilan Umno meminta harta raja disiasat. Berita ini dilaporkan di muka depan Utusan Malaysia. Apakah ini bukan derhaka?
      8) Pada 18.1.1993 usul Pindaan Perlembagaan Persekutuan yang membolehkan raja dihadap ke mahkamah dibawa oleh Perdana Menteri Dr Mahathir ke Parlimen. Apabila Raja-Raja Melayu minta tangguh pindaan ini, maka media mengkritik secara terbuka salah laku raja dan memalukan baginda Raja2 dengan menyelak kisah moral Raja2 Melayu. (sila lihat BH 19/1/1993)
      9. Sepanjang Januari hingga Mac 1993 beberapa siri rapat umum haram Umno diadakan bagi mengecam Raja2 Melayu di Alor Setar, Bagan Datoh, Seremban, Batu Pahat dan Melaka untuk menunjuk sokongan kepada Dr Mahathir dalam menentang Raja-Raja Melayu.
      10. Pada 29.4.1993 Umno diketuai Anuar Musa mengatur istiadat menabalkan Sultan baru, Tengku Ibrahim Inderaputera untuk mengganti Sutan sah Kelantan ketika itu, Sultan Ismail Putera di Ketereh. Ia sesuatu yg sungguh biadab yang pernah dilakukan oleh Umno kepada Raja2 dengan mengenepikan Raja yg sah di sisi undang2.
      11. Shahidan Kasim bekas MB Perlis pernah membuat kenyataan biadab “ Sultan Kelantan sekarang tidak layak menduduki takhta...saya ada bukti” (BH 11hb Jun 1993)
      12. 23 daripada 24 ADUN Terengganu ugut boikot angkat sumpah Dato’ Ahmad Said selepas pilihanraya 2008. Mereka buat kenyataan terbuka menyanggah pihak istana dan mahu Idris Jusoh jadi MB Terengganu. Manakala penyokong Umno pula menunjukkan sepanduk: sultan binatang!
      13. Tan Sri Rahim Tamby Chik sewaktu menjadi Ketua Menteri Melaka meminta supaya amalan panggilan ‘patik’ yang digunakan sewaktu berkomunikasi dengan sultan dihentikan, memadai dengan hanya menyatakan ‘saya tuanku’. (Lihat BH 3/2/1993).
      14. Dato’ Ahmad Zahid Hamidi ketika menjadi Ketua Pemuda Umno mencabar supaya Sultan Kelantan Ismail Petra turun takhta kerana baginda didakwa bukan waris yang sah (Lihat BH 11/2/1993).
      15. Dr Mahathir menyatakan Raja-Raja Melayu pemalas dan tidak henti-henti meminta benda-benda bodoh daripada kerajaan (Lihat BH 30/1/1993)

      Tak larat nak taip dah...ada 85 lagi bukti betapa biadapnya Umno terhadap Raja2 Melayu sejak dulu, kini dan selamanya....

      Delete
    4. Agaknya Ngeh ni berani bercakap kerana dia ingat jika pemimpin Umno berani menghina Raja2 Melayu, orang lain pun ada permit boleh memperlekeh Raja2 Melayu, sedang dia tak tau menghina Raja2 Melayu cuma HAK MUTLAK pemimpin2 Umno, kerana cuma Umno saja di dunia ini yg ada permit istimewa utk menghina Raja2 Melayu.

      Contoh 100 bukti Umno menghina Raja2 Melayu:

      - "Bukanlah mustahil jika satu hari kelak tuntutan dibuat rakyat untuk MENGHAPUSKAN Sistem Beraja sama sekali walau apa pun yang diperuntukan oleh Perlembagaan,” - Ucapan Dr Mahathir di Parlimen pada 18.1.1993

      - Tahun 1974 Tan Sri Ghazali Jawi (bapa Dato’ Seri Tajul Rosli) enggan mematuhi arahan Sultan Idris untuk meletak jawatan Menteri Besar Perak, walaupun perjanjian asal Ghazali cuma pegang jawatan dua tahun sahaja. Sultan Idris sangat murka dan bernazar tidak mahu cukur jambang, selagi Ghazali Jawi tidak mahu meletak jawatan. Semenjak itu krisis antara UMNO dengan Sultan Idris Shah berlarutan, sehingga tahun 1977.

      - Tahun 1979 kes Dato’ Rahim Bakar bekas Menteri besar Pahang yang berselisih dengan Sultan pahang. Bewrikutan kes itu, media pro Umno (Utusan, BH dan NST) mengkritik sultan secara terbuka.

      - Pada 1983 Umno menggunakan seluruh media arus perdana untuk membelasah Raja-Raja Melayu kerana menolak cadangan meminda pengurangan kuasa DYMM Yang Di Pertua Agong mengenai pengisytiharan darurat. Kekayaan Raja2 didedahkan, kisah moral dan keaiban Raja2 diperbesar-besarkan.

      - Dalam Persidangan Agung Umno 1991, perwakilan Umno meminta harta raja disiasat. Berita ini dilaporkan di muka depan Utusan Malaysia. Biadapnya Umno!

      - Pada 18.1.1993 usul Pindaan Perlembagaan Persekutuan yang membolehkan raja dihadap ke mahkamah dibawa oleh Perdana Menteri Dr Mahathir ke Parlimen. Apabila Raja-Raja Melayu minta tangguh pindaan ini, maka media mengkritik secara terbuka salah laku raja dan memalukan baginda Raja2 dengan menyelak kisah moral Raja2 Melayu. (sila lihat BH 19/1/1993)

      - Sepanjang Januari hingga Mac 1993 beberapa siri rapat umum haram Umno diadakan bagi mengecam Raja2 Melayu di Alor Setar, Bagan Datoh, Seremban, Batu Pahat dan Melaka untuk menunjuk sokongan kepada Dr Mahathir dalam menentang Raja-Raja Melayu.

      - Pada 29.4.1993 Umno diketuai Anuar Musa mengatur istiadat menabalkan Sultan baru, Tengku Ibrahim Inderaputera untuk mengganti Sutan sah Kelantan ketika itu, Sultan Ismail Putera di Ketereh. Ia sesuatu yg sungguh biadab yang pernah dilakukan oleh Umno kepada Raja2

      - Shahidan Kasim bekas MB Perlis pernah membuat kenyataan biadab “ Sultan Kelantan sekarang tidak layak menduduki takhta...saya ada bukti” (BH 11hb Jun 1993)

      - 23 daripada 24 ADUN Terengganu ugut boikot angkat sumpah Dato’ Ahmad Said selepas pilihanraya 2008. Mereka buat kenyataan terbuka menyanggah pihak istana dan mahu Idris Jusoh jadi MB Terengganu. Manakala penyokong Umno pula menunjukkan sepanduk: sultan binatang!

      - Dato’ Ahmad Zahid Hamidi pd 10.2.1993 mencabar supaya Sultan Kelantan Ismail Petra turun takhta kerana baginda didakwa bukan waris yang sah (Lihat BH 11/2/1993).

      - Dr Mahathir menyatakan Raja-Raja Melayu pemalas dan tidak henti-henti meminta benda-benda bodoh daripada kerajaan (Lihat BH 30/1/1993)

      Tak larat nak taip dah...ada banyak lagi bukti betapa biadapnya Umno terhadap Raja2 Melayu sejak dulu, kini dan selamanya....

      Delete
    5. Mengikut ARTIKEL 153, PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN, YDP AGUNG atas nasihat Perdana Menteri BERKUASA MENENTUKAN PERATUS :
      1) PENJAWAT AWAM BUMIPUTERA
      2) LESEN PERNIAGAAN YANG DI "RESERVE" UNTUK BUMIPUTERA
      3) PELAJAR BUMI DI IPTA dan BIASISWA

      Oleh kerana cina semakin kurang ajar, mintak mintak Agung memperuntukan agar semua kriteria diatas dipenuhi 100 PERATUS OLEH BUMIPUTERA.

      Kesian Cina .....tak boleh berniaga, tak boleh ke universiti, tak boleh kerja kerajaan.

      Delete
    6. Semutapi

      Apa ini? kau buat tesis ke? Tak lojik langsung kau ni.

      Delete
    7. Kenapa perkara itu terjadi????
      Hanya yg tahu sejarah sahaja msh ingat....
      Tapi alhamdulillah sekarang...raja dan sultan amat dekat di hati rakyat...
      Mgkin itu yg ingin diubah oleh pendubor dan pemuki cina dap!!!!!

      Delete
    8. Kalau kat Siam dah masuk penjara dah. Majlis Raja2 patut adakan undang2 untuk memelihara institusi berkenaan. Tak perlu minta kelulusan Parlimen.

      Kalau tak, puak2 haramjadah asyik mencari peluang dan ruang untuk menghina Raja2 Melayu. Si babi patut diharamkan untuk menjejakkan kaki di bumi Johor.

      Ingat lagi ...
      Aduka Taruna hina Sultan Johor
      Nizar hina Sultan Johor
      Ahmad Abd Jalil hina Sultan Johor
      Sekarang seekor babi pun hina Sultan Johor.

      Kalau Tuanku Sultan menitahkan kepada rakyat baginda yang setia, ada yang kena salai ni ...

      Jangan dicabar Melayu yang berdiam diri.

      Delete
    9. Jika UMNO pernah menghina sultan dulu, adakah parti yg dikatakan harapan rakyat juga boleh sedemikian? bukankah sepatutnya membawa harapan yg baik, menunjukkan tauladan yg baik? Kalau mcmni, buat apa nak UBAH sedangkan tiada apa yg ditambah baik

      Delete
    10. Semutapi ...

      Semua perkara yang kamu katakan dilakukan oleh UMNO telah pun ada tindakbalasnya tapi adakah Raja2 Melayu masih marahkan UMNO?

      Perbuatan Melayu menegor Raja dipanggil menderhaka.
      Perbuatan kaum lain dipanggil menghina, biadab dan kurang ajar.
      Kalau dah Melayu jangan biadab macam kaum lain.

      Datang tak berjemput, pulang tak berhantar. Sedarlah diri.

      Delete
    11. Semut api yg tak berapa nak berapi, engkau taip lah 85 fakta tu lagi pun takde paedah nya....
      "Raja adil raja disembah, raja zalim raja disanggah"

      "Atthoah bil makruf" - Ketaatan itu hanya pada kebaikan.

      Kisah yg engkau taip tu adalah rentetan peristiwa pembunuhan adik prebet Adam (Dipukul dgn kayu golf) yg telah menjadi buah mulut seluruh negara. Mahathir ketika itu perlu mencari jalan penyelesaian utk meredakan keadaan. Prebet Adam telah melepaskan bebrapa tembakan di Chow Kit.Keadilan perlu diberikan kepada rakyat.
      Kalau engkau duduk tempat Mahathir masa tu lah kan, apakah yg engkau akan buat utk meredakan kemarahan rakyat. Adakah engkau akan mendiamkan diri kerana yg mati tu bukan adik engkau. Fakta engkau tu adalah fakta yg tidak melihat kepada keperluan semasa.Fakta hasut dan terus menghasut. Aku tau engkau tak cerdik tapi bila engkau keluarkan fakta tu bertambah jelas ketidak cerdikan engkau.

      "Tasarraful ala raiyyah manutubil maslahah"
      Tugas peminpin itu memenangi kemaslahatan rakyat.

      Ada faham.....

      Ni bangsa bagi seinci nak sekaki , apalagi dek kerana fakta bodoh engkau ,cina bangsat ni ambik kesempatan .YG rugi bukan Sultan, bukan Menteri kabinet tapi Rakyat Melayu dibumi Jawi ini.

      Delete
    12. Jgn nak spin la sial, ini tanah melayu lu mesti sembah raja melayu ada mengerti, sohai lu cibai, misti red cock army ni....

      Delete
    13. anon 3:40
      Engkaau kata orang spin, tapi engkau spin apa faktanya. Orang tu hujjah ada fakta . Lu apa ada hampeh......Nak tulis lain kali fikir-fikir jangan syok sendiri...kah kah kah..........

      Delete
    14. anon 3:40
      manusia tak boleh disembah

      Delete
  2. gunakan peruntukan undang2 yg ada,,,kuasa yg agung bagi pun dah ada...cina2 ni berani pasai org pas n pkr menyokong mereka n sangup mati mempertahankan cina2 kafir harbi...

    ReplyDelete
  3. dia ni mmg bapak pig, muka mmg minta kaki aku ni!!

    ReplyDelete
  4. dia ni kan anak saudara chin peng

    ReplyDelete
  5. Sapa sapa pandai bahasa ingris tolong terjemahkan
    parpu ni pemalas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya cuba terjemahkan.

      "MCA terlampau merendahkan diri/tunduk kpd UMNO,sekarang terlampau merendahkan diri/tunduk kpd Sultan? MCA tak boleh buat pendirian sendiri?Bagaimana hendak mewakili rakyat? "

      Lebih kurang begitulah maksudnya.

      Delete
    2. Tepat sekali...DAP sedang menggerakkan usaha utk menghina sistem Kesultanan Melayu..
      Dalam hal ni PAS la keldai tunggangan yg paling cerdik!

      Delete
    3. Pukimak punya Ngeh....kalau 100 tahun lepas cina cakap macam ni dah disula, disalai dan dikerat kecik-kecik bagi makan babi.

      Pukimak punya Ngeh.

      EH ! NGEH! AH ! OH! NGEH ! OI pukimak cina, taruk nama betul-betul la. HAM KA CHAN!

      Delete
    4. Sial propaganda komunis cina babi dap nie!!!!!
      Org melayu bumiputera tak nampak lagi ker????
      Atau dah kena rasuah puki2 cina hancing tu!!!!

      Delete
    5. anon 12:53
      malaysia ku aman
      alhamdulillah.....

      Delete
  6. Pas kan ade takkan diorang nak jadi tunggul je dalam pakatan
    sound lah sikit member dia ni

    paling cikai pun tweet lah kata kata nasihat pada ngeh koo ham

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu bukan main sakan puak2 PAS ni nak dakwahkan DAP ni, takkan tak tertarbiah lagi ke?

      Delete
  7. Dulu orang bilang belajar Bahasa Inggeris. Malas Dan tak hendak.

    Karang nampak bodoh Dan bangang Dan pandai sendiri mentafsir.

    Pi belajar lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. OO...bila Tun M pernah petik pepatah Inggeris mengenai syaitan dikenali & malaikat tidak dikenali, mana statement ko ni?
      Siapa yg perlu belajar lagi? Sape yg bangang n bodoh!

      Delete
  8. Dia kutuk mca, cina sama cina apahal melayu nak sebok.... biarlah csl jawab

    ReplyDelete
    Replies
    1. pukimak kluangman oi awat yang ko bangang sangat ni, pak ko dulu tak hantar ko g sekolah ker? wakil rakyat mca dalam exco negeri tu kena terima sebab dikri oleh sultan johor.ko faham berita tak?.lepas dah terima baru la ngeh babi tu keluarkan statement dalam twitter tu.

      Delete
    2. kluangman ... gua tahu ni spesis babi. Teruskan komen lu. Makahai.

      Delete
    3. Mmg bangang kluangman ni. Klau tak melibatkan sultan kita setuju cina nak memampuskan kaum mereka. Tapinyg tersirat ialah hasutan ngeh bangsat ni yg menghina sultan. Ijilah org melayu kata pukul anak kerana marahkan menantu.

      Jarum dap piggy ni dah lama dicucuk kat hidung bodoh nizar dan ramai bongok2 penganut pas yg mentakbir dan membenarkan dapig mempermainkan ayat alquran. Sedarlah wahai bangsa melayu yang cerdik.

      Delete
    4. Alahai kluangman........Entah sengaja buat tak faham atau memang bodoh tak faham.
      Kalau memang bodoh tak faham maka sah lah cai cai pr mengaku diri sendiri bijak tetapi bijak separuh-separuh dan berakal pun separuh-separuh.

      Delete
  9. woi dajjal yg dia p kait nama sultan apa hal,,,apa sultan tu cina ka??? hampa ni kena ajaq sekali lagi,,,jenis x serik2,,,hampa ingat pas n pkr dah x mau melayu,org melayu lain nak dok diam ka,,,sekarang ni org melayu wajib rasis pasai org lain ambil kesempatan di atas budi bahasa,,,KALI NI kami tolak tidak beransur kebelakang dah,,,dulu tolak ansur sampai nak tersembam ke tanah

    ReplyDelete
  10. Pihak berkuasa pon dah dikuasai oleh orang cina.......nak bertindak macam mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ke? Mana buktinya? Zahid dan khalid tu org cina ke?

      Delete
    2. May 19, 2013 at 10:42 AM....bukti nya bukan susah sangat.....cina dah buat macam-macam dah....tapi khalid dan zahid masih lagi belum ber tindak....

      Tapi sekiranya melayu yang buat sikit hal.....tentu anda dah maklum.

      Delete
    3. Bro 11.31 a.m. ... bahagian cina dah buat macam-macam dah....tapi khalid dan zahid masih lagi belum bertindak tu apa maksudnya?

      Maksudnya ... Cina buat benda berlapik, berhati-hati tapi Melayu main sondol je. Pasal tu kena tangkap. Taksub dengan ketua dan patuh pada arahan.

      Tapi don`t khuatir, saya pasti PDRM tengah melihat dan mengintai bahagian2 mana yang boleh didakwa. Kalau cukup bukti, sesiapa yang bersalah tetap akan didakwa. Ini ketetapan dan undang2 Malaysia.

      Tapi kalau ikut undang2 Pakatan ... bila buat salah, buat tak faham je atau rujuk pada Nik Aziz, gerenti diampunkan dosa. Bukan gitu?

      Delete
    4. May 19, 2013 at 3:06 PM....... Tapi kalau ikut undang2 Pakatan ... bila buat salah, buat tak faham je atau rujuk pada Nik Aziz, gerenti diampunkan dosa. Bukan gitu?

      #######

      Kalau berbalah dengan orang yg tak ada ilmu, ini aje lah hujjah yang kita dapat..dan dia akan berkata apa saja.....yang penting kemenangan bukan kebenaran

      Delete
  11. Sampai masanya kerajaan mewajibkan pelajar lulus subjek sejarah spm. Ramai cina skrg yg buta sejarah. Melayu yahudi pun ramai buta sejarah, sampai menyokong hak sama rata semata2 sbb taksub nak puja cina harbi.

    Cina depan2 kita mmg baik maa, tp belakang penyokong pas pkr, dia kata lu orang semua bodoh2 senang kena tipu maa. Cina kena tau, melayu generasi dulu nak halau cina keluar dr tanah melayu tp British tak benarkan. Akhirnya, melayu terpaksa terima cina sebagai warganegara only if cina respect hak melayu.

    So skrg lu org dah tak respect hak melayu, melayu boleh tarik lu orang punya taraf warganegara maa. Mahu ka??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jutaan Cina telah tipu Najib dlm PRU13..
      Tapi sorang aje Melayu boleh tipu jutaan Cina . ..

      Ha..ha..ha..alahai PM Pakatan pil kuda..!

      Delete
    2. May 19, 2013 at 8:53 AM..
      Sudah sampai masa orang melayu menghayati islam sepenuh nya, bukan faham islam dalam hal ibadat saja.

      Delete
    3. Setuju sgt dgn pendapat 11:39 AM, tetapi dalam al-Quran juga banyak mengisahkan sejarah2 kaum terdahulu. Apa tujuannya? Mengapa perlu sejarah?

      Statement di atas seolah-olah melontarkan fitnah kepada org Melayu yg hanya faham Islam stakat ibadat sahaja. Berhati2 dgn statement, kelak menjadi fitnah.

      Delete
    4. May 19, 2013 at 12:25 PM

      Sejarah itu perlu...bagi tujuan ikutan atau pengajaran...

      Itu statement bagi yang memahami islam dari segi juzuk ibadat saja dan golongan ini memang ada dan ia bukan fitnah bagi orang melayu.....tapi ramai orang melayu yang begitu.

      Delete
  12. umpama bisul dah nak pecah,,,aku takut umat melayu yg dah lama bersabar ambil tindakan sendiri dah tak hirau undang2,,,apa guna undang2 yg sedia ada dah lama tak kuat kuasa...nak pedang dari langit mencari musuh allah nanti hampa pulak tak tahan...

    ReplyDelete
  13. Itulah namanya DAPig..
    sebab dalam kesepakatan, ada ketika mesti selari dgn kehendak pucuk pimpinan.
    UMNO ialah teraju BN yg mendukung perlembagaan termasuk kedaulatan institusi Raja. MCA wajib align dalam perkara ni..dan apa saja perkara yg telah dipersetujui...

    Tapi malang..PAS lebih patuh dan menyembah
    DAP malah jadi tukang jawab DAP..

    DAP mewakili rakyat derhaka..!!

    ReplyDelete
  14. pergh...melayu kalau sembang...kedai cina boleh terbakar...tapi..surau masjid tak penuh jugak

    phuiiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Surau & Majid tmpat aku OK je walaupun ustz PAS doakan kehancuran orng UMNO...

      Tempat kau ni ada problem ni..cuba tanamkan ukhwah sesama penduduk..baru le orng dtg surau & masjid

      Delete
    2. Betul masjid dan surau tempat org umno semua aman dan baik2 belaka. Lainlah surau2 org pas yang sarat dengan hasut dan fitnah. Pulak dipenuhi dengan bodoh2 penganut pas yang rasa taksub sambil hulur duit haram untuk jatuhkan kerajaan islam yg diiktiraf.

      Bodoh punya red bean apek dan melayu kitol ni.

      Delete
    3. Anon 9.06 ... jangan riak dan takkabur

      Delete
  15. pantang derhaka n penakut anak melayu bangsa jawi...jgn sangka semua melayu dok diam kata penakut,,,bila dah habis berfikir n dah ambil kira,,,masa tu sekupang pun dah tak guna...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape CINA mau same SULTAN?

      Delete
    2. Betul bro ... jangankan sekupang, satu sen pun tak guna.

      Delete
  16. Benar kata DS ZAHID. Kalau dah tak suka sistem kerajaan TANAH MELAYU INI bolih berambus dari sini. Melayu yang mempertahankan species ini pun bolih ikut sekali balik TONGSAN.

    ABC+BCL

    ReplyDelete
  17. Ngeh ni dah ngok, mampus la cepat, govt act tough fast! Kalau tak melayu nga nga!

    ReplyDelete
  18. Wahai Zahid, bertindak segera, jangan cakap je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atau orang Melayu akan mengambil tindakan sendiri terhadap cina saekor ini.Ada banyak cara untuk memberi pengajaran kepada ngeh koo ham ni .....orang orang melayu perak pernah melakukanya.......tidak mustahil pristiwa pasir salak berulang kembali.......

      Delete
    2. Gua paham maksud lu bro ...

      Tapi spesis babi mana baca sejarah Melayu.

      Delete
    3. Sejarah tu macam pita rakaman. Boleh di ulang tayang lah. Tangkap aje ngeh dan dakwa dalam mahkamah. Menang ke kalah ke itu lain cerita. Yang penting pdrm dan kdn dah jalankan tugas.

      Mereka ulang, kita tangkap lagi dan dakwa lagi. Buat selama2nya hingga semua naik jemu dan ubah undang2 jika perlu. Kalau parlimen setuju rakyat boleh hasut menghasut maka kita patuh dan terus hasut menghasut macam ngeh ni sehingga negara ini jadi jahanam jika itu yang rakyat semua mahu.

      Delete
  19. Kita tak boleh halang spesis babi ni dari buat komen. Hanya Admin yang boleh. Tapi kita nak tengok juga komen babi2 ni supaya kita tahu strategi mereka. Biarkan babi2 ni terus komen. Kalau tak, tak ada peluang gua nak meluahkan si hati gua kepada spesis yang sekian lama menghina bangsa gua.

    Teruskan komen lu wahai babi2 yang berhati busuk.

    ReplyDelete
  20. Apa nama kopi ngeh koo ham ini? Apa nama kopitiam dia?

    ABC BBC BCL

    ReplyDelete
  21. Aku hormat cina mca nie yg patuh titah sultan...
    Sebab tu bn dgn mca hidup rukun damai....
    Klu cina babi dap....mrk hidup dan pas dan melayu pkr cuma pura2 jer...
    Harapan mrk nak berkuasa dah gagal dan salahkan spr...

    Tak heranlah....mrk nie majoriti pendatang haram...tak reti hidup dgn bangsa lain..Cakap bm mcm sial jer...standard mat2 bangla!!!!!

    ReplyDelete
  22. orang melayu lagi hebat dari cina,
    sebab majoriti rakyat malaysia adalah kaum melayu,
    dalam tanah melayu ni ajelah, kita melayu ni boleh grrrrr,
    luar dari tanah melayu kita tak boleh la nak grrrrrr

    ReplyDelete
  23. Anwar dalang lanun kiram....sivarasa dan tian chua jadi anjengnya....
    Anwar dalang malaysia spring...adam sewel dan macai2 ABU jadi anjingnya...

    Mana cina2 dap....tak join sama ka??????
    Atau hanya jadi pom2 girl......!!!????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai2 melayu dan india hanya layak jadi macai2 cina babi dap jer!!!!
      Yang sanggup gadai nyawa demi pendubor dan pemuki hanya macai2 melayu...

      Macai2 cina babi dap gerenti jadi tukang sorak....mrk mana nak mampos utk pendubor dan pemuki...
      Mrk pun ada puki dan butuh yg perlu dijaga!!!!

      Kesian..macai2 melayu terus jadi kuli dan hamba cina babi dap....hahahaaaaaahaaaaaaaa

      Delete
  24. ngeh n nga koo ham anak menakan chin peng,,,darah keturunan komunis,,,kepala lagi mau potong ka

    ReplyDelete
  25. rakyat malaysia dah tentu2 mahukan malaysia ni aman

    ReplyDelete
    Replies
    1. malaysia memang dah aman pun

      Delete
  26. Hanya Melayu layak buat komen tentang Sultan dia atas dasar perjanjian Demang Lebar Daun dengan Parameswara. Kaum pendatang hanya layak taat setia. Baik buruk biar Melayu selesaikan dengan raja dan Rakyat. Kaum pendatang rakyat persekutuan bukan Rakyat dlm ertikata budaya Nusantara Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. halau semua cina. halau macam anjing.

      Delete
    2. Keturunan cina dap komunis tu yg hanjeng...
      PENGHASUT!!!!!!BAIK MAMPOS!!!!!

      Delete
  27. mmg ramai org pkr n org pas kata org melayu cakap je lebih,,,kalu depa dah diam, depa sapu sekali dgn hampa yg jadi barua cina2 kapir harbi ni...dah lama bersabaq jgn sampai org melayu tolak ketepi undang2 baru jadi padang jarak padang terkukur...apa kerajaan nak sampai mcm tu ka???

    ReplyDelete
  28. Kerajaan bersih..cekap..amanah dan menunaikan janji aku suka....
    Pembangkang yg bersih..cekap..amanah dan menegur kerajaan dgn berhemah aku suka...

    Klu pembangkang hanya pandai buat fitnah..dakyah..mghasut dan buat huru hara....hanya para macai2 babi haram yg suka..
    Majoriti rakyat dah muak dan bosan dgn perilaku gelagat para peliwat otak dan emosi rakyat ni....

    AKU NAK KEADAAN AMAN DAN HARMONI!!!!!
    PEGI MAMPOS SIPELIWAT RAKYAT NIE!!!!!

    Aku tanpa parti

    ReplyDelete
    Replies
    1. dan halau semua cina

      Delete
    2. Hanya halau cina babi dap jer....macam pendatang haram bercakap bhs malaysia!!!!!
      Pghasut bgsa cina benci melayu...dan hasut melayu benci melayu dan raja melayu....
      BALIK CHINA LA KIMAK!!!!!!!

      Delete
  29. Nak cerita banyak pun aku tak mau ... tapi ... kalau ada pihak yang sedia menjual ... orang melayu sudi membeli .

    ReplyDelete
  30. Cina dap nie cuba nak jadikan negara merdeka ini spt acuan waris mrk di singapork....
    Org melayu dan bumiputera dihapuskan hak dgn sokongan2 sahabat pendubornya yg gilakan jwtn pm....

    Ntahlah....klu 8 dpd 10 billionair malaysia org melayu mgkin aku boleh terima hak kaum pribumi dihapuskan...
    Tak sedar lagi kah cina dap mrk tu antara 8 dpd 10 org terkaya cina...

    Mtk cina dap jgn hasut rakyat dgn mghapus hak pribumi..kedaulatan agama islam dan raja2 melayu....
    Korang nak undi cina...97% korang dah dapat...
    Untuk undi cina dap yg menipu..mghasut dan menyebar fahaman dap...hentikan!!!!!

    ReplyDelete
  31. Sana sini cina babi dap kata kerajaan bn korup....
    Pendubor yg korup tu boleh mrk jadikan ketua!!????

    Yang banyak merasuah kakitangan kerajaan adalah org2 cina babi dap...!!!!!
    Kata anti rasuah....tak sedar pulak mrk perasuah besar.!!!!!

    Kerajaan bn yg ada sekarang....lebih tegas dgn puak pengamal rasuah nie!!!!
    Mentang2 mrk kaya dan berkuasa!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju....tuduh kerajaan rasuah tapi cina paling banyak bagi rasuah...mana peduli halal haram mcm pendubor..
      Ngeh ngok nie dpt tanah beribu ekar di kelantan dgn bersih atau rasuah??????
      Red Pig Army tolong jawab!!!!!!

      Klu bm korang lemah...mtk tolong macai melayu korang!!!!!!!

      Delete
  32. Sudah tiba masanya Sultan2 ni gunakan kedaulatannya pada si Pig ni.

    ReplyDelete
  33. Kalau najib boleh pencen jika terima org mcm ini, Najib dan Nazri, Hisahkerismudin pun bela mangkok ninboleh pencen..Melayu masih lupa. Mudah lupa.. Org da berak atas kepala pun masih boleh teima..Undi tak dapat..bukankah boleh di panggil bangang

    ReplyDelete
  34. Cina tak pernah dan tak akan hormatkan sesiapa secara ikhlas hatta Sultan kita sekalipun,mereka adalah pengamal cara,takut, drlura pura/hipokrasi,penuh tipu helah semata.Kehidupan mereka walaupun banyak dipengaruhi amalan tahyol tetapi banyak bersandarkan kpd logika akal semata,cthnya amalan membakar Hell notes utk merasuah dewa neraka.Jangan samasekali percaya dgn Cina yg bukn beragama Islam..

    ReplyDelete
  35. Ngeh should have mirrored himself first. Didn't DAP exco decided that ALL their MP/Adun should not accept any titles from the royal family? What happen to DATO' NGEH KOO HAM? DAP can't make any stand on its own? How to rep the people? Oh wait, the article below was written by The Star….hmmm, manipulate or taken out of context I guess, as they usually say?

    GEORGE TOWN - DAP chairman Karpal Singh has chided two party leaders, Datuk Ngeh Koo Ham and Datuk Teng Chang Khim, for accepting Datukships from state rulers, which is against the party’s long-standing principle.
    He said that according to the principle agreed upon by party members since the mid 1990s, DAP state assemblymen and Members of Parliament were not to accept Datukships during their tenure in office.
    “From now on, the party will take action against members who don’t follow this ruling,” he said, adding that the form of punishment would be decided by the party’s disciplinary board after a hearing.
    Ngeh, who is also Perak DAP chairman, was conferred the title in 2008 while Teng, who is the Selangor state assembly speaker, accepted a Datukship in 2010. – star

    ReplyDelete
  36. what to eat to treat fatty liver what to eat to treat fatty liver what to eat to treat fatty liver

    Feel free to visit my web site - homeopathic remedy fatty liver

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!