WAHAI PENCACAI PAKATAN! MANA DIA BUKTI BLACKOUT MASA PRU TEMPOHARI? MANA BUKTINYA?

Inilah antara gambar yang disebarkan dalam isu lampu padam atau ‘Black Out’ yang didakwa Pakatan Rakyat.

Siasatan awal Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menunjukkan sekeping gambar dimuatkan di internet menunjukkan kononnya berlaku insiden lampu padam semasa pengiraan undi pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) 5 Mei lalu adalah fitnah dan lakonan itu dirakamkan sebelum PRU13 lagi.

Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata kesimpulan itu dibuat hasil penelitian beliau bersama pegawai-pegawainya.

“Mereka telah melakonkan perkara ini sebelum pilihan raya lagi untuk disebarkan di internet sebagai helah bagi menunjukkan kononnya berlaku kejadian lampu padam, sedangkan ini semua cerita karut.

“Pada gambar tersebut ditunjukkan kononnya petugas SPR sedang mengira kertas undi dan terpaksa menggunakan lampu bantuan kerana lampu padam sedangkan petugas itu langsung tidak memakai baju SPR,” katanya kepada Bernama ketika ditemui baru-baru ini.

Beliau berkata bukti paling nyata apabila gambar tersebut menunjukkan terdapat ramai pemberita dan jurugambar berada di dalam tempat pengiraan undi sedangkan hakikatnya tidak ada sesiapa yang boleh berada di tempat tersebut
melainkan petugas SPR dan ejen calon.

“Prosedur Operasi Standard (SOP) dan tatacara kerja seperti yang ditunjukkan oleh gambar itu langsung tidak betul… mereka sudah terlupa, hendak menipu tetapi tidak faham tatacara kerja dan tidak matang.

“Malah dulang yang digunakan untuk meletak kertas undi juga bukan dulang SPR, bahan dan saiznya berbeza.. banyak perkara dalam gambar tidak ikut SOP SPR,” katanya.


Wan Ahmad berkata sehingga kini tiada sebarang laporan polis dibuat berkaitan dakwaan lampu padam dan itu membuktikan bahawa ia ternyata fitnah pembohongan yang direka-reka dan tidak berasas.

“Kalau ada lampu padam, tentulah ada ejen-ejen parti membuat laporan polis, mereka mewakili calon, mereka ada di tempat mengira undi, jika lampu padam dia yang akan mula-mula sekali berlari buat laporan polis, tetapi tidak.

“Malah pada malam pengiraan undi itu juga, saya apabila mendapat ‘tweet’ mengatakan lampu padam oleh ‘cybertrooper’ yang tidak bertanggungjawab, kita terus semak kawasan mana, kita semak dengan pengarah negeri kita, Pegawai
Pengurus dan saluran sekolah yang dituduh tetapi ternyata tidak ada apa-apa,” katanya.

Dalam pada itu, mengenai dakwaan sebuah akhbar pembangkang bahawa 24 petugas SPR di Besut, Terengganu telah dikurung bagi memangkah kertas undi, Wan Ahmad berkata beliau menyerahkan kepada pihak polis untuk menyiasat dakwaan berkenaan.

Beliau berkata namun kesemua mereka dipercayai masuk ke satu bilik itu untuk memangkah kertas undi masing-masing memandangkan kesemua mereka mengundi secara pos kerana bertugas pada PRU13.

“Salah seorang daripada mereka didapati telah membuat laporan polis… itu keputusan yang bagus dan betul agar polis dapat membuka kertas siasatan.

“Namun dipercayai mereka mendapat sampul surat yang berisi kertas undi untuk mengundi cara pos dan itu hak mereka untuk pangkah di mana-mana lokasi termasuk di dalam bilik yang dikatakan itu.. namun apa yang sebenarnya berlaku kita tidak tahu,” katanya.

Katanya, masyarakat tidak harus membuat andaian dan rumusan sendiri dengan hanya membaca melalui media pembangkang sedangkan semua yang dilaporkan berkaitan SPR adalah buruk dan berbaur fitnah.

Sementara itu, Wan Ahmad berkata cadangan pembangkang agar Tribunal Rakyat ditubuhkan adalah amat berbahaya kerana ia membelakangkan perlembagaan dan undang-undang negara.

“Siapa yang akan mewakili Tribunal Rakyat itu? Orang-orang mereka, pemimpin NGO yang selama ini yang menentang sistem dan dasar pilihan raya? Mereka yang menyemai budaya tidak baik dan tidak sopan pada anak muda?,” katanya. – Bernama

184 Responses to "WAHAI PENCACAI PAKATAN! MANA DIA BUKTI BLACKOUT MASA PRU TEMPOHARI? MANA BUKTINYA?"

  1. Rumah aku hari hari pakai lilin ... tak sibok pun .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebatnya org2 Malaysia, kreatif sungguh dlm pengeluaran video2 palsu ini. Dulu mereka buat video lucah lakonan org menyerupai Anwar, kemudian buat pula video lucah org menyerupai cikgu Pa, Nurul Izzah dan Nik Aziz, kini mereka buat video pengundian palsu pula.
      Hebat, hebat, hebat. Memang hebat org Malaysia!!!

      Amacam..aku cadangkan dgn kepintaran org2 kita dlm pengeluaran teknologi video palsu spt kes video lucah Anwar, cikgu Pa dan pengundian PRU-13 ini, kerajaan wujudkan "Hub Pusat Video Cerita Palsu" di Malaysia. Mana2 org atau pertubuhan yg nak buat cerita palsu dan fitnah terhadap kerajaan mereka, musuh politik mereka dan keluarga atau kenalan mereka boleh datang ke Malaysia. Kita mesti akan terkenal ke seluruh dunia selepas ini, caya lah....

      Delete
    2. Cai, aq nak tanya? Mana ko tahu video tu semuanya palsu? Mana bukti video2 tu palsu. Fuck la korang, asal kena kat batang korang semua kira palsu.....

      Delete
    3. Baghal! Mana boleh samakan still pic dgn video, bodo! Jauh beza cara nak dipalsukan! Jauh beza.. mcm nak banding langit dgn bumi.. mcm nak banding saiz kote Pak Syeikh dgn kote Cina.. Cina ciput!

      Delete
    4. Ni bukannya lampu yg blackout ni.. kepala hotak pencacai PR yg yg blackout nih! Sah lagi sahih!

      Delete
    5. Kesian anon 7:09. Tak pandai menilai rupanya....

      Delete
    6. Anon at 7:09 a.m.

      Video lucah ni sangat mengaibkan. Boleh memalukan diri sendiri, isteri, anak2, keluarga dan rakan2. Ini isu serius. Kalau palsu mengapa tak buat repot polis dan dakwa blogger yang memaparkan video ini.

      Kalau tak mahu buat repot polis, buatlah sumpah laknat ... itu pun kalau berani.

      Bodoh tak boleh diajar.

      Cina kata lu sohai.

      Delete
    7. Datuk seri anwar ibrahim boleh ditabalkan sebagai Raja Fitnah nombor Wahid

      Delete
    8. anon 7 09.
      video ni palsu bukan kerana super imposed atau sebagainya, baca lah dulu Timbalan Pengerusi SPR tu ulas, takda baca ka? video ni palsu sbb dia tidak menggambarkan keadaan sebenar masa hari pengundian, harap kau paham, kalau tak juga , suka hati kau lah Labu....

      Delete
    9. Anus May 25, 2013 at 7:09 AM, aku cabar ko cari orang-orang yg mukanya kelihatan dalam gambar pengiraan undi palsu tu kemudian kenalpasti betul-betul siapakah mereka kemudian buatlah laporan polis supaya ko puas hati.........

      Delete
  2. SPR HARUS AMBIL TINDAKN TERHADAP KEREKA YG MENIPU RAKYAT MALAYSIA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SPR kena bersumpah laknat bhw mereka atau pegawai2 at atau agen2 SPR tak pernah menipu dlm pilihanraya yang lepas2.............

      Rakyat mau perubahan, rakyat tuntut janji UBN, tapi transfformasi BN kepada pemerintahan diktator ganas dan kapitalis tamak!

      Delete
    2. Bhai 08.31...knp spr lak yg kena sumpah laknat...spttnya org yg mnjdkn gmbr ini sbgi bukti yg wajib utk brsumpah laknat...bhai klu nk jd naif pun jgn jd lmbab.dato eskay snggup brsmpah laknat menuduh anwar,tp masalahnya anwar cuma berani brckp di pntas politik tp bkn brsmpah laknat...bhai lu ada info ke,diMANA blckout tu...

      Delete
    3. 9:11am.....sumpah laknat kan senjata utama umno...kenapa tak boleh pulak?

      Delete
    4. juragan69, kalau rumah ko blackout, ko terus talipon polis

      Delete
    5. sesiapa yang rumah diorang blackout terus buat aduan kat balai polis

      Delete
    6. kalau nak memohon bekalan eletrik pun pergi kat balai polis jugak ke????

      Delete
    7. ada otak taknak pakai, situasi rumah blackout dengan pusat pengiraan undi amat jauh berbeza, kalau kau nak buat laporan polis rumah kau blackout tak sapa nak halang, inilah padahnya kalau otak dah blackout.

      Delete
    8. kalau taknak buat laporan polis sila buat petisyen, lawan kat mahkamah, spr bagi 21 hari tempoh... sorang pun tak berani... wahkakakaka....

      Delete
    9. Anon 8:31 a.m.

      Lu nak buat tuduhan tu biarlah spesifik. Nyatakan dimana dan bila SPR menipu. Kalau tak ada bukti baik lu diam.

      Lu suruh Anuwar buat sumpah laknat bukan dia dalam video Chinadoll, Azmin bukan dia kena blowjob, Nurul Izzah bukan dia buat blowjob, Muspender bukan dia tindih pelacur Melayu. Wan Jijah kata nak saman lecturer Nurul tapi sampai sekarang pun tak saman lagi.

      Sekarang gua nak tanya lu, lu berani ke sumpah laknat lu tak pernah melancap? Sohai ...

      Delete
    10. Bhai 09.37...hahaha apa kena mngena rumah blackout dgn isu skrg...lu biasa buat repot ke klu rumah lu blackout...hahaha simpati aku utk lu..

      Delete
    11. Selagi aku tak jadi pm,aku akan terus meghoyan. Selagi anwar tak jadi pm, limkit siang tak jadi tpm, guan eng tak jadi ment kewangan selagi itu dunia tak akan aman. Menteri pertahanan adalah ment pertahanan.

      Delete
  3. propaganda paling bengong. lain kali tolong berhati2 dari aspek teknikal. ini dengan gelojoh dan sikap kurang guna akal, senang je kantoi. baju pegawai/kerani spr, dulang spr, wartawan yg bersepah. mamat tukang sediakan kostum tu memang bengong ke hape? asal masyuk je kot!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa marah - marah ni usin....orang umno kan baik belaka....janganlah marah marah

      Delete
    2. Malaysia kearah anarkinperkauman yg sempit Demi UMNO

      Delete
    3. anarki? ko tau apa maksud anarki? pi baca wiki, pastu boleh komen...

      Delete
    4. Anarki tu tak pakai peraturan yg betul ... Undang2 sendiri ..... Kacau bilau ..... Ikut Hawaii nafsu umno saja.....

      Delete
    5. Baguslah Malaysia ke arah anarki perkauman tetapi demi Islam / Melayu / Bumiputera bagi menentang kaum paling rasis didunia iatu Cina.

      Anon 8.34 a.m. lu jangan nak spin la kata demi UMNO. Agenda lu dalam Pakatan sebenarnya demi DAP sahaja tapi lu kata demi rakyat.PAS dengan PKR pun ikut saja.

      Sohai ... we are watching you.

      Delete
    6. anon1145
      matlamat pakatan bukan untuk mana2 parti tapi untuk rakyat, untuk rakyat, sekali lagi..... DEMI RAKYAT

      Delete
    7. Rakyat tak mau cara pakatan...rakyat tak mau cara pakatan sebab pakat yang palsu..pura-pura pakat lepas tu jadi hura-hara...tak caya tengok malam ni...ingat pakatan haram ni baik...ketuanya DAP melayu dungu ikut saja!!!

      Delete
    8. Kita tengoklah malam ni DAP belakang..depan melayu dungu..yang kena tangkap sapa???sangup diperhambakan oleh DAP????

      Kalau aku tak tergamak bhai......sapa nak kena tipu dan diperkudakan dengan DAP???ikutlah malam ni.

      Delete
    9. Dap imam, makmum pas, pakatan bilal

      Delete
  4. Dah ada gambar tu,apa nak tunggu lagi,siasat le sapa2 orang dlm gambar tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh punya pencacai, sah2 gambar tu tak jelas. Bodoh, letak kat intenet gamba jer, tempat tak bgtahu kat mana... tak ke macai2 anuwar semua bodoh 2 belaka

      Delete
    2. Anon 1:27 a.m.

      Sohai, kalau dah ada gambar buat la repot. Suruh la lawyer2 Pakatan Haram Ambabigatal, Tipah Koyak file pertuduhan.

      "Dah ada gambar tu,apa nak tunggu lagi,repot dan siasat le sapa2 orang dlm gambar tu". Standard lu pandai komen je ... ham kia chan.

      Delete
  5. Pembangkang sengaja bercakap perkara yg tiada bukti kerana itulah identiti mereka.Bukti kemenangan PR di Pulau Pinang,Kelantan dan Selangor tanda ketelusan SPR dikelabukan kaburkan begitu saja.Sekarang ni nak usulkan pula penubuhan Tribunal Rakyat sebagai medan lolongan dan salakan PR tanpa mengira kedaulatan undag undang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju setuju setuju...pembangkang memang pakar dlm mereka cipta benda2 palsu dan fitnah spt ini seperti mereka membuat video fitnah org2 menyerupai Anwar dan Cikgu Pa sebelum ini. Kiranya negara kita memang pakar dlm pembikinan video fitnahlah, tak kira Anwar, cikgu Pa dan SPR semuanya boleh dikambing hitamkan puak2 celaka ni dlm video lakonan mereka...

      Delete
    2. Aik, macai ni bersuara lagi la....

      Delete
    3. Bhai 07.15 entah2 lu pelakon dlm gmbar tu kot...

      Delete
  6. Mereka yang mula merekacipta fitnah, puak mereka yang percaya pada fitnah tu tanpa usul periksa, lepas tu mereka fitnah kata bn menipu, kemudian mereka sendiri mengamuk kerana bn menang.....kemudian buat fitnah lagi kata bn menipu.....hiduplah mereka dengan memfitnah walaupun berserban atau bertudung labuh ....ikutlah telunjuk dap & anwar tu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bn mana ada menang pru13, menang palsu adalah

      Delete
    2. menang kat selangor, pp, kelantan, kl palsu jugak ke? eh eh asli la pulak yek? piiiiiiirahhhh....

      Delete
  7. .


    Dulu , aku cakap melayu bodoh macam lembu . Maaf ... kerana aku silap . Sebenarnya rakyat Malaysia bodoh macam lembu .


    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi Cina bangkai ...

      Delete
    2. Nak buat mcm mana menteri2 kita dah jadi lembu dicucuk hidung, rakyat pun bodoh mcm lembu jugalah....

      Delete
    3. Sudah2 la tu manjakan sangat kaum tertentu semata2 nk menang. Jgn nanti yg dikendong berciciran.
      Sudah2 la tu.

      Delete
    4. Anon at 7:19 a.m.

      Rakyat Malaysia bodoh ... jadi lu pun bodoh la. Sohai

      Delete
    5. CINA kuat makan khinzir prangai n muka pun serupa khinzir...CINA pengotorr..hey DAP CINA khinzir lu pegi balik china la or pegi singapore..dekat sket....semak la kat malaysia..busuk hancin x cebok....hati lagi busuk..ultra kiasu...racisttt...cakap melayu pun x reti..lagi elok bangla ckp melayu..memalukan..plus lu org ada sini toilet sume kotor busukkk..CINA pengotor sama mcm hati lu juga kotor tahap x ley buat apa..

      Delete
  8. Tak mampu nak bayar Pengarah Filem Ke.....?

    Main tangkap muat je.......
    Drama macam ni tak layak masuk mana-mana saluran pun....
    Ataupun....pengarah drama ini makan extra....Komisen Takde Bill...

    PR dah dikencing oleh pengarah drama ini....

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  9. Video bersuara Cikgu Pa buat donno pulak.!

    ReplyDelete
  10. Satu pencerahan yg terbaik oleh SPR apa lagi Fuckaton spinlah lagi cerita tak habis2 nak fitnah muaklah degn perangi diorang Al Jub dan kuncu-kuncunya

    ReplyDelete
  11. Tag tauliah SPR untuk PRU13 berwarna biru gelap. Aku tak tahulah tag yang dipakai oleh mamat-mamat yang pegang lampu suluh tu darimana, putih jer nampak...Sah tipu.

    Kalau tak caya aku ada tag tu sebab aku juga bertugas pada PRU13 lepas.

    ReplyDelete
  12. Kotak/dulang yang digunakan sah bukan SPR punya. Itu kotak yang Ah Keong guna untuk isi strawberry Cameron Highland. Lambang parti SPR terletak dibibir kotak, bukan dilekatkan pada badan kotak.

    Kalau nak kelentong kaji betul-betul, minta pendapat SPR dulu, dan dapatkan bahan yang tulin.
    Kalau setakat lakunan, Rambo jatuh 20 tingkat pun tak mati, siap boleh lastik helikopter lai.
    Lembu pun geleng kepala kalau macam ni rakyat Malaysia telan bulat-bulat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu pun pencacai pr dok percaya...kot la nak tengok balik kotak undi sama ke tak dengan spr punya...ni dakk...terus percaya...macam lembu...kaji betul2...kaji betul2...

      Delete
    2. tu la dia yg buat lakonan semula tu pun melayu la..melayu la yg duk buat keja bodoh bangsat ni sume..melayu yg ada dlm PR ni memamg di gunakan tuk kerja bodoh2 je la demi merealisasikan cita2 DAP ..yg keja busuk cam ni melayu la buat..lpas tu racun la melayu2 ni sume dgn dakyah2 palsu lagi bodoh DAP n anuar LUBANG MANIAC tu

      alahai kesian melayu PR..

      Delete
  13. Kerja red bean army dari no, 447797990 4.5.2013 7.24 pm SMS ke HP aku tertulis "maklumat risikan, PR akan menang 126 kerusi, BN cuba tipu dengan undi warga asing. Tahankan pusat undi utk pastikan rakyat menang. UNDI PERUBAHAN N. ABU!PR dan menang."

    ReplyDelete
  14. Pengajaranya;

    kalau nak menipu pun ikutlah s.o.p
    jangan main semberono je

    jika tidak inilah jadinya

    ReplyDelete
  15. Nampak sangat apa saja penipuan puak2 ni macam bodoh. Kuasa Allah bagi gelap otak masa rancang semua tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko nak tipu Allah jugak ke? Apakah Allah bersama kaum asiobiah zalim UMNO nih?

      Delete
    2. DAri mana ko tau sapa tipu Allah? Apa bukti? Kapal sing whatsapp ko ke

      Delete
    3. weyh samdol Anon 8.58AM..ko ni islam ke cina kapir laknatullah...jahil sngt ke ko ni kalo ko islam..Allah Maha Mengetahui...mana boleh tipu..eh biadap..dah kalah nak menggila..ni la dia keldai DAP bodoh tahap max mmg x ley nak tolong...

      Delete
  16. Lambat MENJAWAB & MENANGKAP & MENDAKWA..
    JENAYAH BERLELUASA..

    NaSI BELUM MENJASI BUBUR..SESIAPA YG MENAYANG, MEMBUAT, MENYEBAR SEPATUTNYA DIHUKUM SEKERAS2NYA..KOMPUTER & ALAT, PELAKON PATUT DILUCUT KERAKYATAN.

    AYUH KDN BARU & PEGUAM NEGARA DAKWA PENYBAR FITNAH>>JIKA TIADA ASAS BUKTI KUKUH MAKA HUKUMAN PATUT DIJALANKAN SEGERA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerja polis gestapo UMNO....... penjenayah berleluasa n dadah bersepah2, maksiat merata2......

      Delete
    2. Tu la yg aku pelik.. Jenayah berlaku di mana2 pun kan bai.. Depan mesjid pun boleh kena tembak..
      Kena solat hajat lebih ni.. Kasi penjenayah buat jenayah kat negeri bn menang je.
      Ko leh doakan ke? Dia ko mustajab ke x

      Ke ko pun kera sama je penjenayah?

      Delete
    3. Boleh jugak kalu kita buat transfformasi perlembagaan ..... Perjawatan n oper asi Polis dibawah kuasa Kerajaan negeri bukan pusat macam USA...... Masa tu kita boleh banding jenayah n maksiat negeri mana yg bersepah.....

      Delete
    4. FBI tu apa.

      Delete
  17. Anuwar, Anuwar bodoh tak habis habis sebab tu lah Allah tak mau kau jadi PM dari dulu lagi.

    Kalau memang SPR menipu tiada lah negeri yang di menangi oleh pembangkang.

    Harap kan stor kunyit jer la ko Anuwar. Nak kelabukan mata Yahudi pasal duit dah telan. Disamping nak tanam persepsi yang SPR tak betul. Kalau cara SPR tak betul UK pun sama lah. SPR bukan di reka reka ianya mengikut acuan UK.

    Apalah nak jadi mat bangang ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah Allah redh dgn hitler, basir alasad, netayahu, mahmud taib .......?

      Delete
    2. Adakah Allah redha dgn kaum Lut?

      Delete
    3. Allah balik kan bumi penganjor liwat, zina dan ahli Munkar....... Tanpa kecuali......

      Delete
    4. Mengapa Allah tak lantik Nabi Noh jd PM walau pun beer dakwah 950 tahun......?

      Delete
    5. non535, kenapa Allah tak letak kau jadi PM?

      Delete
  18. ITULAH RUPA SEBENAR PAKATAN RAKYAT. KALAU KETUANYA PUN SUKA MENIPU APA YANG KITA NAK HARAP DARIPADA PECACAI PAKATAN RAKYAT? MENIPU DAN MEMFITNAH ADALAH DARAH DAGING KEHIDUPAN MEREKA. JIKA TIDAK MENIPU DAN MEMFITNAH MEREKA AKAN MATI KERING MACAM LINTAH KEHAUSAN DARAH.

    KEINGINAN UNTUK MENANG BUATKAN MEREKA LUPA SEGALANYA. MEREKA LUPA ADA TUHAN YANG MELIHAT PEMBOHONGAN MEREKA. ADA MALAIKAT YANG MENJADI SAKSI PERBUATAN MEREKA. TAPI SEPERTI BIASALAH, MEREKA BUKAN TAKUT KEPADA TUHAN. MEREKA TIDAK TAKUT KEPADA DOSA. MEREKA AKAN JUMPA TOK GURU UNTUK MENDAPAT PENGAMPUNAN.

    ReplyDelete
  19. Kantoiii PR..pukimak cina DAP terus senyap x mainkan lg isu blackout. Yg sibuk puok bangang PAS yg x belajar main ikut aje...so pukimak pwmbangkang apa lg korang nak spin. Cepat2...pikir..hahah...ni pengarah dan oelakon porno bolelah....

    ReplyDelete
  20. Yg puok pas macam monyet suke bila isu blackout dijerit2...tapi bila diselidiki ternyata fitnah...di facebook pun terus kelu..tiada lg maki hamun...solute SPR..

    ReplyDelete
  21. Kes cuba memfitnah spr macam ni tak boleh didakwa ke?Dah sah terang2 ada cubaan dan lakonan untuk mengenakan spr takkan polis tak boleh ambil tindakan?SPR atau sesiapa kena buat laporan polis dan polis wajib siasat siapa yg bertanggungjawab.Sudah tentu geng2 perang saraf pembangkang takkan umno pula.Pembangkang perlu diajar cukup2 supaya menghormati undang2 kerana cuba menipu dan memfitnah suruhanjaya pilihanraya dan menghasut rakyat supaya tidak menghormati dan mempercayai sistem pilihanraya negara Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. spr tu hormat undang2 ke???
      hanya spr je yang tahu....

      Delete
    2. oooo pr jer hormah undang2... harrkkkkktuuiiii

      Delete
    3. spr tu hormat undang2 tak?

      Delete
    4. sebab spr tak hormat undang2 lah rakyat bangkit bersuara

      Delete
    5. Sudahlah PR! Yang kerajaan semuanya tak hormat undang2..puak PR semuanya hormat undang2...ptuiila!

      Delete
    6. non154
      simpan2 lah ayur ludah tu

      Delete
    7. Betul tu..simpan la ayor ludah tu sbb cai pr dah takleh nak telan sbb mulut dorang dah penuh ayor kencing anuar jubor...daoigs dan pemimpin pas gila seks...kui3...

      Delete
    8. penyokong PR mmg dasar gelap hati..mangkuk ayun..nak2 melayu...melayu camni layak di hantar balik ke china or singapore dengan sedara2 cina dorg tuh..ha masa tuh bru ko tau apa erti racism sbnar..masa tu bru ko tau cina BABI tu kwn or lawan...

      Delete
  22. Penipu yg tak habis belajar, tp dah belagak mcm raja penipu, senang no terkantoi. Tp puak diaorg ni biasa mcm tu, belagak je lebih, kalau dah pakai kopiah lagak ngalahkan ust.

    ReplyDelete
  23. memang SIAL PAKATAN RAKYAT NI!!!! Tak abis-abis nak fitnah. Memang Kafir harbi Pencacai semua ni. Insaf lah Hoi!!!! Nak spin konon, tapi tak pandai langsung!!! Kami pengundi senyap dah tau SPIN Korang ni bodoh tahap gaban!!! Cina Kapir memang bodoh muda diperdayakan , begitu juga dengan Melayu Haprak!! dan Keling Karam!!! Hanya Melayu , India dan Cina BN saja yang cerdik dan bijak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi diktator ubn dok tipu dan tindas rakyat. .........

      Delete
    2. Anon 8.51 AM. Kau ni satu lagi manusia bodoh tahap gaban. BN diktator kepala otak hang!! Sial punya budak!!! YANG DOK TIPU DAN TINDAS RAKYAT selama ni BUKANNYA BN tapa PR alias DaPIG, Parti Ajaran Sesat dan Parti Kelentong Rakyat!! Pengikut PR ni mudah ditipu dan memang sial seumur hidup, tak reti nak beza antara YANG BENAR dan YANG BATHIL!!!! insaf lah hoi !!!!

      Delete
    3. Ko lagi bahlol ..... Umno terang2 buka kasino, kiang arak,biarkan melayu beerzina, dedah aurat, dadah, pendatang haram, .?..ko Buta ke?

      Delete
    4. aii, mini kasino, mesin kuda, rumah urut yg bersepah2 kat selangor ni umno jugak je yg bukak? kat taman umah aku dh ada judi kuda bukak sejak awal tahun umno jugak ke bukak? ayoooo... lesen kene renew setiap tahun bhai, umno jugak ke yg renew lesen diorng kat selangor ni setiap tahun? eh selangor ni umno punya ek? sbb tu diorng renew lesen diong setiap tahun... wahkakaka....

      Delete
    5. 2x5 lah jawabnya

      Delete
    6. anon 9.58. Kau ni memang super bahlol. yang buka judi maksiat bermaharajalela kat Selangor tu sapa !!! PR yang dah nak mampos lah yang buka!! Tu pun nak salahkan UMNO gak ke. baik kau pegi cuci buntut kau tu, ada lagi air mani Anuwar tu. Pruih !!!!! Sial punya budak !!!!

      Delete
    7. Demi kesejahtahraan rakyat selangor, urut tapak kaki diperbanyakkan. Untuk teknologi hijau ada tandas bangunan baru di pj dikurangkan paip basuh berak. Boleh istinjak pakai tisu kalau ketiadaan air.

      Delete
  24. Aku tengok macai pakatan iblis je dalam gambaq tu dan depa macam dah tahu konon nya blackout nak berlaku sebab tu bawa lampu suluh dengan depa lagi... Bang non lain kali kalau nak tipu buat lah dengan baik lagi. Inilah akibat berbaik sangat dengan kit sial. Cina ...tak tipu bukan cina nama nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakistan rakyat Vs Barisan Setan UBNO yg dok bermaharajalela sekarang......

      Delete
    2. Anon 9.11 AM. Ni satu lagi SETAN PR!!! Yang Barisan Setan tu bukan nya BN tapi PR lah yang setan DOK BERMAHARAJALELA DI JALANRAYA DAN PADANG DI NEGARA NI. Aku Kesian tengok puak-puak sesat ni. Maklumlah sekolah pun tak tinggi, senang lah Anuwar dan DaPig Sial Kafir Harbi nak mempergunakan depa ni. Dah kalah nagku jelah. kesian kat mak bakap au lahirkan kau spesis macam ni. Ptuih!!!!!

      Delete
    3. tapi tun det cakap puak bn ni yg kurang cerdek

      Delete
    4. satu baris tu je ke tun det cakap? aku rasa ko tak pernah pun melawat blog tun det dan baca.... address tun det pun tak tahu... pigidaaa.....

      Delete
    5. sebab kurang cerdek lah sampai sekarang tun det tak rehat2 sebab nak bantu umno yang dah tenat

      Delete
    6. Bukan sbb nk bantu UMNO yg dh tenat tp nk bantu manusia2 PR yg buta mata hati tak dpt nk terima kebenaran dan kekalahan..

      Delete
  25. Malaysia karan negara politik Gestapo dan mafia UMNO/BN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 8.38!! Ni Lagi satu Setan ciptaan Kit Siang Kafir Harbi dan Anuwar PENGKHIANAT NEGARA!!! Pi main jauh-jauh... suh..suh...suh... Dah kalah ngaku je lah!!! Memang SIal betul kau ni.

      Delete
    2. Bodo.... Bila masa PR pernah memerintah Malaysia ..... Bila PR tadbir Malaysia .. Amalkan rasuah, arah spr tipu, manipulasi undi pos, arah JPN beri IC kpd pendatang asing..... dsb....

      Delete
    3. kalah bermaruah,
      menang palsu.

      Delete
    4. kalah dgn majoriti kaum kiasu, kerusi islam pun makin kurang, bermaruah la sangat.... eh, ke ko ni kaum kiasu itu? hahaha...

      Delete
    5. Allah menilai hamba2nya melalui iman dan amalan bukan kaum/bangsa

      Delete
    6. Tinggilah sgt iman tu bila bersekongkol dgn puak yg perjuangkan pluralisme dan liberalisme agama, puak yg perjuangkan lgbt, puak yg terang taknak negara dan udg2 islam sedangkan mrk tak dpt dikuasai oleh kamu... bro..klu menangpun PR..bolehke PAS nk tegakkan negara dan udg hudud..klu stakat negara berkebajikan dh lama kerajaan skrg laksanakan..tp yg peliknya kelantan dan kedah (selama 5 tahun lepas) dan selangor takde pulak tertegaknya udg2 hudud..hatta kilang arak kat selangor yg dikatakan akan ditutup sebelum ayam berkokok pd esoknya jika PR menang..masih lg gagah berdiri dgn megahnya di tanah kerajaan negeri bukannya di tanah kerajaan persekutuan sedangkan PR dahpun memerintah selngor..sudah2la nk menipu rakyat!

      Delete
    7. pusat pentadbiran kerajaan tolak hudud jangan harap negeri2 dlm malaysia ni nak jalankan hudud

      Delete
    8. Bro, apa kena mengena dgn pusat ptd kerajaan..nak buat enakmen udg2 hudud tu dlm b/kuasa negeri..itu termaktub dlm perlembagaan persekutuan dlm Jadual kesembilan senarai dua, senarai negeri..w/pun hanya berkuatkuasa utk org2 Islam negeri tu saja..tp sekurang2nya buktikanla di negeri yg PR menang dulu..kerajaan persekutuan hanya sekadar bg pandangan n nasihat saje..

      Delete
    9. pegi mampos la UMNO/BN mafia pun..asal MELAYU kat atas...hahaha..x kan la nak DAP BABI TOYOK, lim kit siang pagi malam dan keturunanye yg tersangat BABI prenagainye itu kat atas..keturunan babi itu lagi bapak gangster..jahat..kapir....yg mmg merenyam sngt nak pijak melayu, nak buat melayu merempat di tanah airnya sndri...

      CINA dasar ultra kiasu..lu balik negara lu la cina babi..melayu yg syg sngt dgn ostad2 DAP ni boleh ikut skali..phuii

      Delete
  26. Tak pi PJ ke petang ni Suara Rakyat 505 ............... Bongkar penipuan spr n UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. tunggu dan lihat....

      Delete
    2. Bro..guna akal la skit..klu nk bongkar penipuan gunakan siasatan polis bukannya demo..klu semua dakwaan penipuan tu dibongkar dgn demo..tak perlu ada polis kat dunia ni..

      Delete
    3. bantu polis dengan cara berdemo tak salah

      Delete
    4. Lu buat kelakarla...tak de cara lain ke nk bantu polis..

      Delete
    5. mana la x kena tpu dgn cina..melayu2 camni la yg sokong PR, yg cetek akal..di pergunakan..sian...PR menang bermakna kemenangan DAP kemenangan CINA..bg cina ni melayu n india punya taraf takat jd cai2 dorg buat keja bodoh n kotor je..jgn harap la ko nak jd sumbodi unless dia terpaksa or ada kepentingan tuk dia..which is very rare la..

      hangin aku,nant di sebabkan kebodohan bangsa aku yg mana pikiran da kena racun dgn agen yahudi lubang jubor tuh n cina kapir tuh, aku famili aku keturunan aku kna tnaggung akibat bila DAP yg bermaharajalela kat malaysia ni..

      Delete
  27. cari pelakun upahan ni tangkap n dakwa,,,cari dalang yg punya kerja n kerjakannya

    ReplyDelete
    Replies
    1. demoktratik ke tu...?

      Delete
    2. Demokratik tu buksn kebebasan menipu & menfitnah la, baghal! Akal ade ke?

      Delete
    3. Bila umno demo ko kata OK...... Bila PR ko lanyak! dasar apartied fascist Umno.....

      Delete
    4. demokrasi tu apa bhai? tau apa maksudnya? siapa pelopor demokrasi? nabi? anarki tu tau apa?

      Delete
    5. Setahu aku sosialis, komunis, fasis, syiah tu berlambak dlm PR....

      Delete
    6. takdelah anon2:34...dalam pr semuanya malaysian, rakyat yang membela rakyat....

      Delete
    7. BN pun semuanya malaysian, kerajaan rakyat yg sentiasa membela rakyat..

      Delete
  28. Anon 9.06 Nak bongkar penipuan spr n UMNO!!! Kau ni cerita apa. Nampak sangat jiwa kau ni dah kacau dan otak kau dah diresapi dengan fitnah. Bagi tau kawan-kawan kau, insaf lah. Sebenarnya yang PENIPU adalah ANUWAR dan KONCO-KONCO kafir nya!! Ada paham ka! Bahlol btul. Kecik-kecik tak nak mampus!! dah besar menyusahkan orang !! Ptuihhhh !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko orang betulkan akidah n akhlak Islam fanatik Umno ko tu dulu.... Orang melayu kampong yg tak berinformasi ditipu oleh umno dgn video lucah n songgokan politik wang umno sejak berzaman....

      Delete
    2. Ecewah! Cite pasal aqidah plak.. gi semak kitab aqidah imam Ahlul Sunnah pasal kepatuhan kepada pemimpin Islam yg sah.. aqidah ko yg harariyun & khawarij, ko nak ajar org pasal aqidah!

      Delete
    3. Kerajaan Islam umno? heheheee perasan macam kaum munafikin mengaku sahabat Nabi aje....... khurafat, maksiat, Munkar, kezaliman merata2 tu Kerajaan Islam ke?

      Pooraaaaah munafik Umno......

      Delete
    4. kerajaan islam pr? ramai sangat ke wakil islam dlm pr? piiiiiirahhhh,,,

      Delete
    5. ketua islam PR yang boleh liwat, cinadol, sapu duit rakyat berbilion. kroni, nepotisme, semua sanak saudara ibubapa, kawan jadi kaya raya. pasai tu dok gila nak jadi PM balek sebab nak balaih duit lagi.

      Delete
    6. Jaga red bean army dah masuk buat batu api supaya PAS UMNO berlaga.

      tanya sama pokok kenapa pokok goyang
      nanti jawab pokok angin yang goyang
      tanya pada anwar apa sebab gelisah
      nanti jawab anwar semua kalah
      tanya sama anwar apa yang kalah
      nanti jawab anwar Jamalul Kiram kalah, nak jadi PM kalah
      tak lama dengan Saiful pun nak kalah.

      Delete
    7. Wahai Anon 9.47 "Ko orang betulkan akidah n akhlak Islam fanatik Umno ko tu dulu.... Orang melayu kampong yg tak berinformasi ditipu oleh umno dgn video lucah n songgokan politik wang umno sejak berzaman...."

      ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Anon 9.47 ; kau ni gila ke atau meroyan pasal bini kau lari!!! Sebelum nak suruh UMNO betulkan akidah, kau gi betulkan aqidah Tok Guru Nik nNajis kau tu dulu. dan puak-puak hingusan Parti Ajaran Sesat . Bertaubat dulu, aku pengundi senyap atas pagar. aku kasihan tengok suku sakat PAS yang tak abis-abis jadi anjing suruhan DaPIG. asik kena main je dengan DaPIG dan Parti Kelentong Rakyat. kasihan sungguh....... Setakat kalimah Allah pun korang tak bleh nak jaga , tak payah lah nak suruh UMNO betul aqidah. Ada paham kah!!!!! ptuih!!!!!

      Delete
    8. Anon 10.19.. tu psl la aku suruh semak kitab aqidah Ahlul Sunnah Wal Jamaah. Ini ko blajar dgn kitab Tauhid Hakimiah hasil keja hizbiyyun & ikhwaniyyun.. tu pasal ko salah asuhan dalam bab menilai Negara Islam & Pemerintahan Islam. Kalau basic fundamental dah tak betul, penilaian boleh salah, iktikad jadi sesat! Tambah ilmu dulu.

      Delete
    9. betul tu non215, kaji dok kaji rupa2nya betullah kepimpinan umno ni tak menepati ciri2 pemimpin islam yang dituntut dalam alquran....macamana???

      Delete
    10. Abis ciri kepimpinan PR atau PAS yg gunakan tahaluf syasi utk bersekongkol dgn puak pluralisme dan liberalisme agama hingga sanggup gadaikan kalimah Allah, bersekongkol dgn puak lgbt, puak yg secara terang2 menolak negara Islam, malah bersama2 buat demostrasi dgn bercampurgaul dgn bukan muhrim kafir harbi yg dedahkan aurat dan bersama2 ikut amalan kaum nasrani dgn nyalakan lilin yg boleh rosakkan aqidah tu..menepati ke ciri2 kepimpinan Islam dlm alQuran dan sunnah?..

      Delete
    11. Kah3...trus snyap no 3.42....tu la kalo nko tu kafir laknat takyah la crite pasal agama islam...bodoh pnye kafir...

      Delete
    12. caya lah anon 8.39PM...

      Delete
  29. Memang pencacai ini sengaja nak menjahanamkan orang Islam, tapi terlau ramai orang islam yang terlalu bengap nak berfikir. Kalau korang nak figures pasal keadaan Cina dan Melayu sekarang, korang tenguklah link ini, ini bukan penipu macam gambar tu, tapi facts.Korang baca dan sebarkan

    http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2011/07/part-3-ethnic-wealth-disparity-in.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang JAHANAMkan Islam tu UMNO..... ideologi sekular kapitalis n politik zionisme tu.......

      Delete
    2. Tang mana UMNO sekular, kapitalis & zionis! Jgn label ikut suka.. tapi takfaham mkna.

      Delete
    3. Ko ni cerdik sangat ke....... Kalu asyik berguru dgn RTM, TV3 Dan berkitabkan utusan a msia, berita Hadrian tak yah nak baths la politik Islam........ Merapula ko ni.....

      Delete
    4. bih tu nak harap media BIAS pr? mkini, haramkah? keidaian? poooorahhh

      Delete
    5. Msiabikini, haramkah, keadilanun ..haprakkk

      Delete
    6. Anon 9.39 Yang JAHANAMkan Islam tu UMNO..... ideologi sekular kapitalis n politik zionisme tu.......

      Nampak sangat ko ni memang pencacai PR yang senang diperbodohkan. Itu lah pasal suruh ngaji malas, dah tak ada keje asik nak buat dosa dan fitnah. Ni nak bagi tau kat hang ni: Yang dok jahanamkan ISLAM tu adalah PAS dan PKR. pasai apa, sebabnya puak ni jiwa dah kacau dan sanggup dikudakan oleh DaPIG. Pasal tu kalimah ALLAH tak bleh nak jaga, tu lah asik dok baca HARAKAH yang asik memfitnah. Lain kali tafsir dulu ayat Al Quran , tengok tanda-tanda kaum yang menjahanakman ISLAM. Kau ni memang bodoh tahap sundal!!!

      Delete
    7. macai2 pr haramjadah semakin tertekan dan mengelupur kerana keMUNAFIKan mereka semakin terserlah....kehkehkeh.

      Delete
    8. Anon 9.39..abis kerajaan negeri PR di Penang n selangor tak amalkan sekular dan kapitalis ke..bukanke anuar yg dpt bantuan dan jadi agen zionis..jgn tulis melulu je bro..

      Delete
    9. Jgn dilayan kacang merah ni...ni budak cina kafir dok komtar ni...li ma pey banggali tiu...makahai...

      Delete
  30. pencacai n penjilat teloq nuaq brahim jenis otak reput

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tambah sikit,,, juga pencacai yang dok kulum kote Lim Guan Eng. sedapnya dapat isap kote LGE hahahahaha.....

      Delete
    2. pencacai n penjilat teloq nuaq brahim jenis otak reput.



      Tambah sikit,,, juga pencacai yang dok kulum kote Lim Guan Eng. sedapnya dapat isap kote LGE hahahahaha....


      _______________________


      Ini lah trade mark macai umno.

      Delete
    3. Ala takkan pusat mengundi je blackout??? Kawasan umahbsekliling tak blackout??? Nampak sangatvada org kacau DB box kat sekolah atau pusat mengira undi. Kalau blackout mana boleh satu bangunan sekolah....penipu punya PR. Oii toksah la menipu.....

      Delete
    4. Spr gagal...... tidak telus dan subahat dgn mungkar UMNO..... Patut letak jawatan ganti yg jujur Dan professional ......

      Delete
    5. Anggota Spr tanggung dosa terhadap 27 junta rakyat a Malaysia

      Delete
    6. Puak ni mana takut dosa, mereka lebih takut pada perdana menteri mereka daripada dosa.
      Sanggup buat apa saja, asalkan dapat memerintah....itu lah umno namanya

      Delete
    7. Juragan:-[ kau nimemang manusia sial!!! Oohhh lupa plak status kau anak luar nikah! Pasal tu kau senang je cakap puak UMNO ni tak Takut dosa lah, sedangkan satu dunia sudah tau puak PR tak sedar diri! Hidup tiap hari buat dosa memfit ah, maki hamun orang UMNO, dah kalah tu ngaku lah! Percayalah pada Qada dan Qadar, tapi ko ni percaya sangat pada ANUWAR PELIWAT alias PENGKHIANAT NEGARA, pasal tu lah kau jadi cam ni! Allah TAK REDA bumi Malaysia dipimpin oleh PEMAKSIAT!! Ada paham!

      Delete
    8. Dlm Islam mana ade tanggung2 dosa org lain? Belajar dgn Nasrani?

      Delete
    9. belajar tak habis, sekerat jalan

      Delete
    10. Dah macai read bean mmg xtau pasal islam...pukimak punye cina read bean...bahasa melayu punpelat mcm lancau...li ma pey banggali tiu...banggali karpal singh tiu lu punya ama..puiiii read bean sial...

      Delete
    11. CINA READ BEAN MMG DASAR BABI...lu berambus la cina babi...muka babi prangai babi..ckp pun mcm babi...dasar CINA BABI..DAP punya lambang patut tukar..lambang DAP patut gambar ROKET PENUH DGN BABI N ANAK BABI hantar dorg jauh2 dgn roket tuh..

      Delete
  31. parti pembangkang memg penipu...PAS jg lg kuat penipu...masing2 serban besar bakul..tp otak OOOOO...TIPU telah menjadi amalan hidup harian orang2 PAS...agama digunakn tuk menipu....jenis muka tak tau malu...mesjid yg dbina olih kerajaan BN tuk mengimarahkan umat islam beribadat dlm keadaan selesa telah dijadikan tempat memaki kerajaan.kakitangan kerajaan dri jabatan agama islam...makan gaji buta...hidup bergelumang dosa pagi petang siang dan malam...taksub kpd manusia...bukan kerana Allah..penceramah2 yg totok dgn parti pas harus ditolak..sebleum PRU tajuk kuliah ialah :memilih pemimpin yg diredai allah....lepas PRU semua tazkirah sudah tidak ada lg.dah menang..ustaz politik belaka..dunia akhir zaman..jgn percaya pd ustaz yg berserban besar bakul...alim taik kucing....kesian guru2 kena tipu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. serban tu kain je, napa salahkan serban pulak

      Delete
    2. May 25, 2013 at 10:09 AM....ulama yang boleh dijadikan ikutan di malaysia, siapa dia...

      Delete
    3. kkau ni siapa haaa kutuk PAS red bean army kah. berlagak macam pandai sangat.

      Delete
    4. Yalah, ada bau red bean army

      Delete
  32. Hihi. Kesianny aku tgok sorg penyokong pr ni. Disuruh bg bukti melalut yg bukan-bukan. Bgtau mana pusat yg blackout tu. Bgtau skali nama polling ejen dan counting ejen pusat tu. Ni dh mcm burung kakak tua je. Tak tau ujung pangkal main komen je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dengan anwar ni...apa saja dia kata,,apa saja dia buat 100 boleh percaya satu saja.orang ni tak percaya qadak n qadar.ya allah berilah hidayah kpd anwar.

      Delete
    2. puak umno pun kena percaya pada qada dan qadar, yang rakyat sudah bangkit bersuara

      Delete
    3. Klu setakat rakyat pr yg termakan fitnah dan tipu anuar yg bersuara tu..simpan jela..

      Delete
  33. org pr jenis otak reput

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol3x...otak taik reput.

      Delete
  34. Penipu besar puak PR ni. SPIN UMNO jugak yg buat video n gambar blackout. Sah2 pd mlm tu yg keluarkan gambar tu dr blog PR. Lahanat la kamu pembuat fitnah. Dunia akhir zaman ni yg dkata bergelumang dgn fitnah. Aku mmg tak percaya langsung dgn PR. Kata UMNO jahat ,puak ni lagi jahat. Video anwar video mustafa boleh kata palsu yg korang buat video palsu boleh pulak. Nak menang cara tipu Allah tak izinkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu sebab lah mereka kalah..tuhan tak izinkan segala fitnah, dan macam2 lagi. yang diarahkan oleh anwar..ingat allah melihat, mendengar aka kau kata dan lakukan./bahkan barang yang buruk terlintas dihatimu juga allah mengetahui tp apa nak buat dengan golongan yang tak takut tuhan.

      Delete
  35. Sapa yg pernah jadi petugas sementara spr dan agen parti bertanding tahu video itu propaganda yg tidak bertanggungjwb....
    Yg sePATUTnya berada dlm pusat mgundi adalah seorg agen mewakili setiap parti/calon bertanding dan petugas spr iaitu kerani mgira undi dan ktm..ITU SAHAJA..
    Bagaimana boleh jurukamera dibenarkan masuk dan merakam video???

    MINTAK PIHAK SPR MENJAWAB DGN PENUH JELAS SETIAP TUDUHAN MRK INI DI TV SALURAN UTAMA:
    *blackout *calitan 2 jari *undi 2 kali *bangla dan apa shj penipuan dan tuduhan thdp spr....

    UTK MMBUKTIKAN SIAPA YG SEBENARNYA MENIPU RAKYAT

    ReplyDelete
  36. Aku tak puas hati dengan boss aku. Janji nak bagi RM3000 untuk kerja2 mengutuk ni tapi dia bagi RM1000. Sial betul puak2 babi ni asyik nak menipu je.

    Tapi yang paling syok menipu Melayu dan India. Aku dibayar untuk menipu rakyat.

    ReplyDelete
  37. PR NI MEMANG JENIS BODOH,BAHALOL,BENGAP DAN ENTAH APA LAGI NAK KATA LAGI. RASA NAK MAKI TAK TAK BEBALOI.KALAU BAB MENIPU DAN FITNAH MEMANG MEREKA NOMBOR WAHID. SEDANGKAN DI MASJID RUMAH ALLAH PUN MEREKA TANPA RASA BERSALAH BOLIH MENIPU DAN MENFITNAH. USTAD USTAD PR NI KONON PANDAI AGAMA DAN HUKUM HAKAM PUN PENYEBAR FITNAH NOMBOR SATU.
    KESIAN KAT DIORANG NI BELAJAR AGAMA DARI KECIL SAMPAI TUA BAKAL TERJUN API NERAKA. INI DILIHAT DARI SUDUT PERANGAI EGO DAN RIAK MEREKA.WAULAHUALAM.KEMBALI SEMULA PASAL GAMBAR BLACKOUT.DAH TERANG TERANG INI FITNAH.NAMUN MEREKA BERSAMA MEMANJANGKAN FITNAH BODOH INI.
    KEPADA SPR SAYA SARANKAN SUPAYA SAMAN SAJE BANJINGAN INI SEMUA.SUPAYA MUDAH BAGI BLOGER DAN KAMI SEMUA DARI MENJAWAB FITNAH BODOH SEPERTI INI.BEGITU JUGA FITNAH FITNAH LAIN.KALAU TIDAK BENAR SEBARANG ISU ATAU FITNAH SAMAN SAJE.JANGAN KASI PENING KEPALA ORANG BAWAHAN SEPERTI KAMI.KITA MEMBERI TERLALU BANYAK RUANG KEPADA PUAK PUAK PR MENYERANG.
    BERANI KERANA BENAR


    ABC+BCL

    ReplyDelete
    Replies
    1. spr tak berani nak saman sebab mereka sendiri takde bukti yang mereka ni di pehak benar

      Delete
    2. Spr dh buat repot polis..siasatan sedang berjalan..tunggula sikit hr lagi..

      Delete
  38. kalau blackout semua orang kena keluar dari dewan tu. Pintu kunci polis jaga sampai TNB pulihkan bekalan BUKAN KIRA PAKAI TORCHLIGHT. Buat tipu macam ni ingat malaysia Loas atau zimbabwe keh?

    ReplyDelete
  39. ni baru blackout nampak kantoi, skrg ada berkotak2 kes kantoi pr nak ketengahkan mendedahkan kebebalan puak2 pr yg dungu2 belaka..

    ReplyDelete
  40. Dulu aljubur kimak kata orang melayu senang saja ditipu.. sekarang rakyat malaysia pulak dengan senang tertipu..rakuat malaysia melayu undi pas sama cina pangkah dap yang nak SPR buat deklarasi PR menang PRU13 dari bukti-bukti toye macam diatas...

    ReplyDelete
  41. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  42. Ketua Tempat Mengundi PRU13May 25, 2013 at 5:00 PM

    Sape percaya gambar ni nampak sangat bengongnya, kami sebagai petugas SPR (KTM) dah diajar prosedur yang sepatutnya.. lagipun memang yang patut ada dalam bilik mengira undi ni KTM, kerani mengira undi dan agen, pastu polis kat luar, gambor pun tak leh nak amik lagi 1 borang 14 pun agen da sain mane datang nipunya.. hurm puak PR yaNg banyak Nipu nie..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!