WAHAI PAKATAN HARAM! TERIMALAH KERAJAAN BN DI PERAK DENGAN HATI YANG TERBUKA! TAHNIAH DR ZAMBRY AND THE GANG

Pihak pembangkang perlu mengotakan janjinya untuk menghormati keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) yang memihak kepada Barisan Nasional (BN) selepas meraih 31 daripada 59 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dipertandingkan.

Pengerusi BN Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir, berkata dalam sidang DUN terakhir, Pengerusi DAP, Datuk Ngeh Koo Ham ada menyebut pihaknya akan menghormati keputusan rakyat sekiranya BN dipilih semula untuk membentuk kerajaan dan sebaliknya jika Pakatan Rakyat (PR) pula menang.

Bercakap kepada pemberita selepas mengumumkan kemenangan BN di kediaman rasmi Menteri Besar, sebentar tadi, Zambry berkata, kejayaan itu dicapai hasil kerja keras jentera parti sejak empat tahun yang lalu.

Kemenangan itu juga katanya, akan menjadi pendorong kepada BN untuk bekerja lebih kuat dalam tempoh lima tahun akan datang.

Ditanya mengenai pola kemenangan BN yang tertumpu di kawasan majoriti pengundi Melayu, Zambry mengakui parti itu menang di kebanyakan kawasan yang majoritinya pengundi Melayu.

“BN menang di kawasan yang majoritinya pengundi Melayu tetapi tewas di kawasan yang mempunyai peratusan pengundi Cina,” katanya sambil menegaskan pihaknya akan membuat analisis dalam tempoh terdekat berkaitan pola pengundian berkenaan.

Mengulas lanjut, beliau berkata, BN Perak juga akan melaksanakan pencarian semula dalam konteks politik negara yang berteraskan kepada konsep kesederhaan atau juga dikenali sebagai wassatiyyah.

Mengulas mengenai kekalahan tiga kerusi Parlimen iaitu Taiping, Lumut dan Kampar, beliau berkata, faktor undi Cina menjadi punca kepada kekalahan BN di ketiga-tiga kerusi berkenaan.

“Sebagai contoh, Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha tewas dengan majoriti tinggi di DUN Sitiawan sedangkan di DUN Pasir Panjang dan DUN Pangkor tidak begitu ketara.

“Undi di Pangkor dan Pasir Panjang tidak mampu menampung undi yang diberi pengundi Sitiawan, sekaligus menjadi punca kekalahan beliau kali ini,” jelasnya lagi.

Sumber: Perak Today

107 Responses to "WAHAI PAKATAN HARAM! TERIMALAH KERAJAAN BN DI PERAK DENGAN HATI YANG TERBUKA! TAHNIAH DR ZAMBRY AND THE GANG"

  1. Yahuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    ReplyDelete
  2. Tahniah melayu PR kerana masih buta dengan permainan cina...'aku racist? G check balik result PRU ni tgk sape yg racist

    ReplyDelete
  3. Apa pun tahniah aku ucap kepada
    dr zamri kerana mendapat mandat dari rakyat perak

    ReplyDelete
  4. Apa yang aku nampak,sikit sangat melayu yang datang mengundi....tu yang tak dapat rampas balik selangor,p.pinang....lim kit siang boleh menang pulak tu...habis lah johor kena jual.
    3.29am: Kesemua 3 negeri yang dipertahankan Pakatan - Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan - mendapat majoriti 2/3.

    3.58am Keputusan muktamad Parlimen: BN 133, Pakatan 89.

    ReplyDelete
  5. kali ini anuwar bising, kita buat cuci 1.0. kita kasi cuci pukimak anuwar dan born loser nik aziz!!

    ReplyDelete
  6. 10.47: Khalid Samad (PAS) menang di Shah Alam menewaskan naib presiden PERKASA Zulkifli Noordin (BN) dengan majoriti lebih 10,000.

    12.40am: Calon Bebas, Datuk Ibrahim Ali gagal mempertahankan kerusi Parlimen Pasir Mas 
    ---------------------------------------------------------------------
    Kalau calon lan kalah aku tak ler haru sangat, tapi calon dua orang ni kalah, memang aku aku terkilan dengan sikap orang melayu. Tak nampak ke orang melayu yang dua orang ni pejuang melayu tulen.


    عزازيل

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa nak buat bro!!

      Kerajaan beri pelajaran pada semua Melayu tu tapi bukan makin pandai malahan bertambah bongok!!

      Sefih aku dgn kebodohan Melayu TOLOL tu!!

      Delete
    2. Rasany lebih ramai org melayu yg undi zn dr ks..ttp ks ttp menang sebab wujudnya kawasan br spt bandar setia alam yg didominasi oleh kaum cina..kat situ kita dh nampak diorg takkan pilih bn..tp pilih pas...so...zn kene wat sesuatu.supaya perkara yg sama tak berulang.

      Delete
    3. itulah bukti kerajaan mmg tulus, x macam cinaharbi yg racist

      Delete
    4. Melayu intelek PR ini adalah golongan bodoh dalam pandai...

      Delete
    5. Jangan buat rumah mahal2. Org melayu golongan middle class takleh nak beli. Tu sbb umno kalah. Kawasan elok sket buat rumah mahal2....padahal golongan middle class ngan bawah byk sokong umno n bn. Cina dan melayu kelas atasan ni byk sokong PR. Tgk lembah pantai, puchong semua PR byk. Kawasan bandar BN hamcus......ni dak projek setia alam kat lembah pantai skunk...buat kondo mewah harga 1 juta lebih sapa nak beli
      ...cina je la.....pola penduduk tak sekata. Puchong jgn harap nak nampak melayu dekat town tu....cina je....mcm bangi, shah alam, golongan melayu situ nakbsokong bn, kim salam. Bila dah senang dan tak perlu lagi guna hak keistimewaan bumiputera, dorang tinggalkan la. Pastu sokong hak sama rata.,padahal LKS tak sebut pon nak hapuskan sekah india n cina. Yg dia cakap hapua hakbemalyu. Kalau melayu cakap dorang tuduhbracist n melayu minta maaf...cis!!!!

      Delete
  7. Sudaghlah melayu semua, atas dasar islam, mari kite iratkan saf, pola pwngundi di malaysia dah berubah, BN dah x bole harap MCA utk undi cina. Sedarlah cina langsung x sokong melayu, buat apa kita bg semua pd depa? Sekolah cina, penurunan cukai, jawpannya mudah...mereka hendak memerintah msia. Kaum ni baik dap, gerakan, mca mmg bersungguh2 utk takover msia dgn mengkeldaikan PAS...buat apa bersorak kalu hampir 100% kws bandar dan majoriti cina dikuasai mereka? Sedarlah melayu, mari kite bersatu....

    ReplyDelete
  8. Betul...lihat gelang patah, bukit katil...semua kws majoriti cina, dap mwnang, hatta kws dun yg bertanding 3 penjuru, cbn melayu, dap cina, pas melayu, juga dimenangi Dap. Apa maksud ini semua? Pikir2 kan lahhh

    ReplyDelete
  9. Memang bengap org melayu..sebab itu cina menang, aku kata CINA bukan DAP...

    ReplyDelete
  10. Tahniah pengundi muda yg inginkan prubahan..anak2 kamunanti akan terima akibat dgn tindakan kamu..cina tetap dgn cinanya!!

    ReplyDelete
  11. WHOI BN CUMA MENANG DENGAN MAJORITI MUDAH TENTANGAN PR BEGITU HEBAT,KAUM LAIN TELAH MENOLAK SAMASEKALI BN.PRU DI MASA DEPAN AKAN DAPAT MENYINGKIRKAN BN.JOHOR DAH MULA DIGUGAT.BN MENANG TIPIS DIBANYAK TEMPAT.PEMBANGKANG TETAP KUAT.IDUP PR WARRRGGGGHHH

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya mmg kuat, tapi pembangkang cina...

      Delete
    2. tentangan dari cina racist dan melayu anjing belaan mereka. diam la loser

      Delete
    3. Harap Melayu sedar...PAS dikeldaikan habis-habisan oleh Cina. Ya, pembangkang menang tapi bukan pembangkang Islam. Inilah Melayu...menang sorak kampung tergadai! Semua umat Islam diseru bersatu dan muhasabah diri untuk menghadapi PRU14!

      Delete
    4. Ingat apa PM ckp awal pagi tadi kita mesti tolak racism/rasis. Apa pasall
      BN boleh menang dan maseh boleh memerintah. Kerana BN mengamalkan perpaduan kaum. Itu faktor yg sgt penting. Parti komponen berbagai kaumlah menjadi tunggak penting kemenangan BN. Kita tolak rasis. Tiada lagi racism!

      Delete
    5. wahai akuPR ,
      ko tak namapak lagi ke apa percaturan kerajaan letak Ghani Osman di Gelang Patah..Ghani Osman adalah wira yang mendedahkan dimanakah sokongan kafir laknatullah bangsa Cina .Dengan cara pengorbanan begini yang dilakukan oleh Hardcore MElayu ini nak melihat kat mana sebenarnya Sandiwara Kaum Cina di Malaysia ni..Jadi apakah tak terbukti lagi yang yang diterjemahkan Bangsa Cina di Gelang Patah.."bukan undi Parti tetapi undi Bangsa"..
      Melayu mengundi kerana inginkan parti menang tetapi Bangsa Cina mengundi kerana apa? Kuatnya talian darah Kaum Cina
      Melayu menentang Cina di Gelang Patah..2008 BN cina menang disitu..2013 DAP cina menang disitu. Apa maksudnya? Tak terang lagi ke.

      Delete
  12. Signal sudah terang Cina berpehak kapada Kaum Puak Racist dan Melayu Bodoh tak boleh di ajar PAS/PKR penjilat Dubur Cina Kominis Tegar!!

    So Kerajaan Melayu UMNO apalagi ajar cukup2 CINA KOMINIS BANGSAT dan MELAYU BAHLOL tu!!

    Lakukan apa yg di lakukan oleh Kerajaan Negara seberang tambak!! Tambahkan Warga Negara orang Islam dan tempatkan di kawasan banyak Cina dan Melayu PAS/PKR Bodoh!!

    Jalankan agenda pencatuan kaum di semua kawasan yg di duduki Cina Kominis ni. Cina ni dah percaya pada MCA dan tak akan tunduk pada orang Melayu!! Tapi orang Melayu bodoh PAS/ PKR jer yg BODEK CINA DAP KOMINIS LAKNAT!!

    Kasi mati sama itu olang bangsat cilakak!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAHNIAH CINA RACIST, KAMI AKAN INGAT SUMBANGAN ANDA!!!

      Delete
  13. Pengundi2 Melayu mesti sedar!!

    Bersatu dan tinggalkan Pemimpin2 Melayu Penjilat DAP!!

    Cara pemikiran Cina Kominis dah menunjukkan pendirian sebenar!!

    ReplyDelete
  14. Salam Bro,aku simpati dengan orang-orang melayu yang masih tak sedar dengan mengundi pembangkang.Kalau kita hanya mengharapkan kepada UMNO sahaja,aku percaya suatu hari nanti Malaysia akan diperintah oleh DAP.

    ReplyDelete
  15. Macam mana DAP tak menang ditempat2 yg banyak Cina, dalam keluarga terdekat aku yakni abg aku dan anak2 pinaknya semua menyokong pakatan atau DAP, sampai kami bergaduh2 pasal nih tapi bila aku tanya semula after all ngapa smapai nak menyokong sangat DAP...dan according dari abang aku dia kata lebih baik dia sokong China DAP daripada UMNO/BN sebab walaupun dorang bukan Islam tapi JUJOR/HONEST dan tak rasuah macam dlm UMNO/BN sampai gaduh2..last2 aku malas dah..ini adalah antara sebabnya mengapa dorang mendapat 2/3..For ur info...family abg2 aku tuh adalah professional dan semua lulusan luar negara sekarang masih berkhidmat dengan kerajaan!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jujur/honest? These overly educated melayus never learn anything.....studied overseas konon....professional konon. Kalo DAPigs memerintah all those are of little value to them. Tony pua siap buang ko kerja dgn kerajaan....nanti la!

      Delete
    2. Setuju dengan ko.. aku pun mengaji luar negeri gak atas biasiswa kerajaan... aku gamut anak anak abang ko Dan kita semua nanti tak de lagi peluang untuk dapat biasiswa atas dasar melayu..sbb pemimpin cina akan bangkang Dan halang.. aku sedih sbb dah terbukti DAP racists tapi ADA melayu masih tak sedar diri.. kerusi DAP bertambah manakala kerusi PKR dan PAS berkurang.. Najib kena tengok semula bantuan kepada puak cina racists nie..

      Delete
    3. Najib wajib untuk fikir kan akujanji pada cina. Mereka puak-puak cina TIDAK PILIH BN. Mantapkan kawasan melayu. Swingkan kesemua peruntukan kepada kawasan melayu.

      KALAU NAJIB MASIH BERHARAP LAGI DAN MIMPI LAGI... AKU PON JADI PEMBANGKANG BN

      Delete
    4. Jgn nak marah kat aku... aku pun sedey dgn apa yg terjadi dalam family kami, especially my own siblings n his children....sebab perbalahan dalam politik antara kami, khasnya presently susahlah, hubungan kekeluargaan sgt teruk , dunno what to do now...sob sob..

      Delete
    5. Siblings ko tu buduh tak guna belajar luar negara tapi tetap buduh. Di Malaysia ni siapa yg ajar rasuah kalau bukan cina sampaikan tuhan diorang pon boleh diberi rasuah. Cina ni kalu jadi muslim yg taat baru boleh percaya itu pun kena hati-hati. Aku tahu sebab aku banyak berurusan dgn orang cina.....fikir-fikrkan.!

      Delete
    6. Setuju dgn pendapat Anon 10:52. Itu memang betul cina yang ajar rasuah merasuah ni....

      Delete
  16. Salam,

    Dari apa yang saya perhatikan PRU13 ini membuktikan ketidaksetiaan kaum cina di Malaysia.

    Saya mencadangkan agar Kerajaan Persekutuan dapat membuat sesuatu agar ngeri yang dimenangi oleh Pembangkang ini tidak lagi diberikan keistimewaan seperti dahulu,0.

    Kerajaan persekutuan harus ingat kerajaan negeri yang diperintah oleh pembangkang bukan lagi keutamaan untuk persekutuan so untuk bajet hendaklah diberikan setakat cuku-cukup makan bagi mereka.

    Bagi kaum cina pula jangan mereka lupa ekonomi adalah yang terpenting bagi mereka so apabila mereka bantuan kerajaan Persekutuan ini bermakna mereka menutupmperiuk nasi mereka sendiri.

    Diharap PM kita tidak lagi melayan kerenah kaum cina tapi untukmkeadilan biarlah mca diberikan peluang dan ruang dalam pemerintahan.

    Kerajaan persekutuan harus berfikiran logik jangan dibantu kepada mereka yang menolakan bantuan so biarkan negeri yang dimenangi oleh pembangkang hidup atas kaki mereka sendiri. Janga lupa sayang pada yang peduli benci pada yang menepis.



    ReplyDelete
    Replies
    1. so saya mau najib bertindak bijak menaikkan bangsa melayu mulai sekarang,orang cina racist pendatang ni abaikanlah

      Delete
  17. tahniah.. tetapi aku sedih MELAYU dipermainkan dan pergunakan oleh cina DAP... lihatlah hasilnya... melayu mari kita bersatu.. jangan nanti kita, anak cucu kita akan dijajah pemikirannya oleh DAP.. aku benci parti tu.. perkauman yang kuat dan memperalatkan melayu......

    ReplyDelete
  18. Sapa kata China x rasuah. Pegi dah. China kalau menipu, rasuah bukan cina namanya.hakk..ptuih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cina=rasoowah=penipoo

      Delete
    2. Melayu memberi - dituduh rasuah
      Cina memberi - dikatakan hadiah

      Teruk betul melayu kena spin otak masing2

      Delete
  19. Yang paling malang adalah pas. Tertipu ngan dap. Melayubpas pun pecah belah.

    ReplyDelete
  20. SALAM MKN TAIK BEWAK2 AMENO SEKALIAN.. PENGUNDI HANTU, UNDI POS, KIRA BALIK, BLACK OUT TIBA2 BN MNG... TAW DAH TAKTIK KOTOQ HANGPA TU.. HABIS LA BDK2 PANDAI, BUAT PENAT HEMPA BELAJAQ, NNT AMENO BGI DEGREE KAT BODO JUGAK.. TAK PAYAH BLAJAQ PANDAI2.. MASUK MAKETAB ATAU MASUK GOMEN ATAU BELI DEGREE KAT OUM KA UNI KOLEJ SWASTA KA.. PAHTU BULIH APPLY JAWATAN TGGI DPT GRED TGGI, BUAT ROGI BLAJAQ..

    Tggu 16 sep nnt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apahal 16 sept? Bontot ko nak sungkit lagi ke? Hahaha...bingai berapi la ko ni!

      Delete
    2. Aku tunggu.. sebab Anot akan tetap keluarkan alasan demi alasan... terbukti cina dap tetap rasis.. Dan Cai Cai macam ko akan terus buat fitnah bangla jadi pengundi hantu..Dan Cai Cai cam ko akan terus bodow sbb undi pos ka kira undi ka lampu padam ka.. semuanya ada agen parti masing masing.. kalau ko rasa tertipu.. maknanya agen parti ko tu bodow tahap cipan ler.

      Delete
    3. wow lot taik penjilat cina rasis dap sudah sedia mau jilat lagi lima taun jubo lim konkeet siang malam

      Delete
    4. ITU DIA ALASAN BODOH ANJING PR, LOSER IS ALWAYS LOSER, ANJING CINA RACIST IS ALWAYS ANJING CINA RACIST

      Delete
    5. klu ko melayu islam terima lah qada dan qadar...xpyh reka alasan...pengundi hantu pun pr yg bw...ingat tak semua rakyat msia sukavpd anwar...minta dia bykkan doa and minta petunjuk kenapa Allah msh blon bg dia jd PM...itupin klu ko islam tp klu bkn lantak ko lah...

      Delete
    6. Red bean army @ dap.......

      Delete
    7. Lord ried

      Tggu 16 sep nnt.. untuk al jub jolok kat mulut lu atau lu kulum Assmeeeen punya.

      Tahun 2008 pun serupa juga.

      Delete
  21. nampaknya...undi CINA tetap pada DAP...frust beb...bukit gantang kalah,changkat jering kalah..kuala sepetang kalah......ape2 pun syukur alhamdulillah Bn menguasai Perak dan Malaysia

    ReplyDelete
  22. Cina berkumpul menjadi bandar. Melayu berkumpul menjadi kampung. BN tak majukan tempat bandar pun tak boleh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BN kena majukan kampung jadi bandar. Tak perlu bergantung kepada bandar Cina. Beli barang dari bandar Melayu.

      Delete
  23. Aku berpendapat masalah orang melayu ini tidak lain dari berdengki dengan bangsanya sendiri, tak boleh melihat bangsa melayu yang menang dalam politik mendapat habuan lebih sedikit atas dasaar usaha mereka.. Tetapi mereka lebih rela melihat bangsa lain mendapat habuan itu..walaupun mereka sedari bahawa itu akan membawa keburukan suatu hari nanti..
    Sikap kedua ialah sifat ego Melayu sangat tinggi...mereka anggap penyokong UMNO adalah terdiri dari orang kampung yang tua-tua dan tidak berpelajaran seddangkan mereka yang berpelajaran harus membedakan diri dengan orang kampung tetapi mereka tidak sedar parti kekampungan inilah yang banyak berjasa dan memajukan orang Melayu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu PAS / PKR buta2 kena tipu dengan DAP.

      Kah, kah, kah, kah, kah ...

      Bodohnya Melayu.

      Delete
  24. Pukimamak punya bloger..buat penat Umno harbi bagi korang upah je..buat kerja mcm babi..lansung tak berguna pada Umno.Puak bloger celaka inilah yg meruntuhkan sokongan rakyat pada Umno..lain kali kerja pakai otak la..ni bangang tak habis2...korang pikir guna video lucah tu boleh pancing undi ke?....buat habis duit umno je..mampos lagi baik...

    --Enchek Ibrahim Aleee---

    ReplyDelete
    Replies
    1. Red bean army leeee...

      Delete
    2. Anon 8:34 AM ...

      Lu sohai ...

      BN masih memerintah.

      Lu tentera rasis DAP boleh pergi mampus.

      Delete
  25. Tahniah Dr. Zamry and geng....Tahniah Saudara Parpu Kari...Love You!!!!!

    ReplyDelete
  26. He he SoUR grapes he he Sour grapes, BN win...Pakatan SIAL lose.......

    ReplyDelete
  27. Sudhla bn tetp mng n pr tetp kalh...tp cina smkn brkuasa n pas smkn mlp...klo mlyu x nmpk lg xtau la...sjht2 mlyu adlh sebaik2 cina...ini pasti bro...mulai skrg mlyu prlu usaha untk knkr ekonomi cina...care nih jew bg diorg rspk smla melayu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sisingamangaraja_GorgorMay 6, 2013 at 9:34 PM

      Buat permulaan harus boikot produk2, syarikat2, kedai2 & mall2 diorang secara besar2an... Ini sedikit sebanyak akan mendatangkan impak pada diorang...~

      Delete
  28. Zul Nordin kalah di shah alam kerana faktor undi 98% kaum cina pada khalid gereja ditambah pula dengan sedikit undi kaum melayu cuba tengok komposisi kaum shah alam

    di Pasir Mas kalau letak calun umno pun tetap kalah sebab sentimen kenegrian kelantan itu sendiri, kita nak tengok melayu kelantan bersama kita tapi depa ni free thinker lah? kih kih kih kih...

    PRU13 ini 95-97% cina sokong DAP! Melayu 80% sokong umno

    la ni.... tambah la lagi bantuan untuk kaum cina, untuk pengetahuan kaum cina undi MCA/Gerakan sejak merdeka sekitar 50-60% je...

    kita tunggu analisa selanjutnya....

    ReplyDelete
  29. Bina kem tentera di Gelang Patah.

    ReplyDelete
    Replies

    1. aku percaya kit siang akan berubah dan menerima semua kaum

      cina melayu india di gelang patah
      akan disayangi sama rata

      percayalah cakap aku

      Delete
    2. Ini komen dap @ red bean army....

      Delete
    3. Babi nak jaga melayu ... ptuihhh.

      Kita dah serik ...

      Delete
  30. Pada aku kemenangan bn ini tak dijangka
    ramai yang meramalkan bn akan kalah,hingga ds najib sendiri
    membayangkan akan berlaku peralihan kuasa ketika parlimen dibubar tempoh hari,
    namun lain pula yang berlaku ketika pru

    bn menang lagi
    yang aku nak tau apa rahsia bn boleh menarik kemenangan
    dengan berstatus 'under dog' ketika pru

    bn sempat lagi merampas sebuah negeri yang dikuasai pembangkang

    aku kagum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka merancang, Allah swt pun merancang
      Yg nyatakn perancangan Allah swt mengatasi segalanya
      Alhamdulillah
      Teruslah berserah diri kpdNYA

      Delete
    2. Betul2 ...

      Serangan mereka bertali arus tapi mujur Melayu / Bumiputera yang waras tidak menyerah kalah. Terima kasih juga kepada kaum India yang menyokong.

      Delete
  31. Suap lagi kepada cina kafir harbi dengan pelbagai.Terang lagi bersuloh mereka pilih bangsanya.Amat malang orang melayu masih bercakaran sesama melayu.Cina yang untong.Umno pkr pas melopong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan sekali....dah banyak kali....tak tauleee nak kata.

      Delete
  32. Pas krna mufarokah ngan pakatan cina tak lae caya dap sayng kat anwar sebab islan anwar tak seislam org pas.najib krna kaji semula.orng melayu ada umdi dap tapi dap tak bagi pun undi kat melayu

    ReplyDelete
  33. Najib kena check balik kenapa tak boleh menang macam zaman pak lah...pada hal pak bukan ada buat apa pon..
    Cuma yang aku tengok pak lah oernah jadi imam solat berjamaah, aku pon terpesona..kerana belum pernah pM sebelum pak lah jadi imam(yg aku tahu lah), cuma silap pak lah dia naik kan harga minyak banyak sangat....tu yg silap tu...

    Aku rasa kalau najib buat macam yg pak lah buat...senang2 boleh menang besar...


    عزازيل

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe kau iman kat tempat kau ke? kalau semayang jemaah seminggu sekali atau setahun sekali masa raya je baik kau diam.

      Delete
    2. Maksud aku.....dia boleh jadi imam.....daripada langsung tak reti jadi imam.



      عزازيل

      Delete
    3. Maaf...saya berpendapat bukan semudah itu. Punca kekalahan adalah PAS telah memecahbelahkan orang Melayu dan buta tak nampak mainan politik DAP. Orang Melayu bongok undi Cina tapi Cina takkan undi calon Melayu. Tahniah kepada kepimpinan PAS...menang sorak kampung tergadai! Orang Islam harus bermuhasabah selepas ini untuk persiapan PRU14!

      Delete
    4. Tapi bro..bolehke imam solat jemaah tu tarik undi cina?

      Delete
    5. 10:29am....mungkin engkau lupa dan aku pon tak ingat nak bagi tahu kau..
      Segala yang berlaku atas dunia ini atas ketentuan siapa...aku rasa kau pon tahu.
      Kita cuma brttawakkal,berdo, dan berusaha....tentu engkau tahu siapa yng menentukan.

      1019am...perpecahan memang tetap belaku setelah datang nya kebenaran.
      Cuma kita kena tengok diri kita....adakah kita dijalan yang benar atau sebalik nya.

      Mana mungkin anda mahu bersama orang islam yang fasiq dan ahli maksiat, tentu anda mahu berpecah dan tidak besama mereka.


      عزازيل

      Delete
  34. Duri dalam daging rmai kakitgn krajaan sokg dap.. Tolgla buat sesuatu kpd mrk jika tak nk malaysia tgadai

    ReplyDelete
  35. Salam.Apa pun TAHNIAH melayu kerana kebodohan mengalahkan melayu.

    ReplyDelete
  36. TAHNIAH DAN TERIMA KASIH UNTUK MELAYU BUMIPUTERA PENYOKONG2 BN.

    SO MULAI SKRG, NAJIB DAN MUHYIDDIN, MAKE SURE TAKDE MENTERI DARI MCA. MCA DAH CAKAP AWAL2 BUKAN? LET THE MALAY PEGANG MENTERI. AND GIVE CREDIT TO OUR INDIAN FRIENDS YANG DAH SWING BALIK KEPADA BN.

    DAN YANG PALING PENTING, NAJIB DAN MUHYIDDIN, JANGAN LEMBIK DEPAN CHINESE. INGAT, KAMI ORANG2 MELAYU BUMIPUTERA TETAP KUAT DI BELAKANG ANDA. SO TUMPUKAN PERHATIAN KEPADA MELAYU BUMIPUTERA. IN SYA ALLAH, SOKONGAN BERTAMBAH PADA PRU14. KUASA POLITIK MELAYU MEMANG KUAT DI BELAKANG UMNO.

    KEPADA PAS..MASIH MAHU DIPERBODOHKAN? DENGAN BERAPA KERAT KERUSI ITU BOLEH BUAT HUDUD KE? NAK GADAI KALIMAH ALLAH LAGI?

    KEPADA DAP, TERUSKAN DENGAN RACIST DAN CHAUVINIST KAMU. DULU POTONG 5 EKOR BABI KAN? SEKARANG AKU MAHU TENGOK KAMU POTONG 4 EKOR BABI. 4 MAKSUDNYA APA? 'SI' (MATI)!!!! LEPAS INI KAMU 'SI' LAAAA...HEHEHEHE

    KEPADA PKR, TAK BANYAK KOMEN. JUST GO TO HELL!

    ReplyDelete
  37. How stupid ade org anggap cina jujur, honest? Ni hasil dr fitnah2 yg berterusan dilakukn dlm blog2 dan mcm2 lagi tanpa bukti. Allegation without proof, pastu pecaya 100%. Aku nk tanye korang...knp buat2 lupa...buat2 x nmpk, buat2 pekak, pemilihan CEC DAP, knp x telus. Itukah honest? Kwn aku sorang bangsa cina, dia ckp cina sama cina pn sama2 menipu, kau kata honest? How stupid. X nmpk ka kita sama2 agama, bangsa, bergaduh, berpecah, yg bangsa lain bersatu. X nmpk ka betapa bodohnya sebhg dari org2 islam. Betul2 nk jadi pak kaduk. Bersorak menang, tpi kampung tergadai. Islam, Melayu..... look at the big picture. Tolonnggg lahh.... Guna akal skit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah yg aku cakap kat abg aku n his children ..sampai bergaduh besar terang2 b4 mengundi memang mereka dah sokong DAP/pakatan..I'm so helpless...

      Delete
    2. Sisingamangaraja_GorgorMay 6, 2013 at 10:38 PM

      Bro... Cube ko tanye diorang... Boleh ke kalo daPIGs memerintah negara ni diorang buat cam UMNO/BN?... Adil tuk semua kaum walau masyarakat Bumiputera diutamakan... Semua kaum dapat masuk universiti... Bukan hanya kaum Bumiputera je yang dapat matrikulasi malah ada jugak kaum2 India dan sepet ni yang berkelayakkan dapat, walaupun kuota tuk diorang memang sikit... Soh le famili abg ko tu pikir... Kalo daPIGs tuh mansuhkan semua yang berkaitan Bumiputera termasuk matrikulasi dapat ke cucu cicit diorang nak masuk universiti?... Kalo sekadar SPM cukup2 makan jerk, camna nak sambung STPM yang student paling banyak score As dalam SPM pung buleh gagal STPM... Paling tinggi pung diorang buleh dapat 2-3 sub... Tambah lagi dah tentu puak2 daPIGs akan ketatkan syarat kemasukkan bagi kursus pengajian diploma... Kalo camni le dah tentu cucu cicit diorang akan kencing atas kubur diorang... Sorry to say!... But thats the truth... Ko pung tau daPIGs tuh proksi singaPORK/paPIGs... Camna diorang wat kat pulau tuh camtu la akan jadik kat semenanjung nih... Malah akan jadik lebih hebat lagi sebab LKY pernah berkata keluarga dinasti lim tuh terlalu kuat mengamalkan kukubesi lebih hebat dari bliau sendrik... So... Pikir sendri la... Aku rase famili abg ko tu ingat kalo diorang buleh dapat diploma atau bachelor's degree dah tentu diorang akan pikir cucu cicit diorang akan jadi lebih hebat dapat master's degree atau PHD... Pingat Hasat Dengki ada la kot... INGAT!!!... Sedangkan iman pung tak dapat diwarisi!... Inikan pulak ILMU!!!...~

      Delete
  38. aaaahhhh aku tak pedulik. korang bising la lagu mana pun. yang penting BN DAH MENANG. BN TETAP JADI KERAJAAN.. PR dapat sokongan rakyat konon..dapat sokongan si kafir harbi secara maksimum adalah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf saudara/saudari...Melayu tak boleh mengambil sikap "aku tak peduli, janji BN menang". Kita mesti ambil peduli sebab sudah terang DAP takkan mengundi Melayu tapi Melayu bongok dengan megah mengundi DAP. Tidak mustahil pada PRU14 Cina akan menghakiskan lagi kuasa BN dan tidak mustahil mereka akan dapat menjadi pemerintah Malaysia. Pada masa tu, sudah terlambat. Sedarlah Melayu!

      Delete
  39. BN mendapat mandate baru diatas sokongan bumiputra dari Lahad Datu ke Lundu dan dari Wang Kelian ke Tanjung Piai. Pastikan:

    1. Budget MARA digandakan.
    2. Bilangan MRSM ditambah sekali ganda dalam masa 5 tahun.
    3. Bilangan UiTM ditambah 50% dalam masa 5 tahun.

    ReplyDelete
  40. JANGAN DILANTIK MENTERI/TIM/SENATOR DARI PARTI YANG KALAH.............BIAR MEREKA MENGGUNAKAN AKAL DARI SEKARANG............

    ReplyDelete
    Replies
    1. minta zul nordin dan ibrahim ali dilantik senator.

      Delete
  41. wahai akuPR ,Pencacai pakatan Islam dan orang Melayu khususnya.
    korang tak namapak lagi ke apa percaturan kerajaan letak Ghani Osman di Gelang Patah..Ghani Osman adalah wira yang mendedahkan dimanakah sokongan kafir laknatullah bangsa Cina.Dengan cara pengorbanan begini yang dilakukan oleh Hardcore MElayu ini nak melihat kat mana sebenarnya Sandiwara Kaum Cina di Malaysia ni..Jadi apakah tak terbukti lagi yang yang diterjemahkan Bangsa Cina di Gelang Patah.."bukan undi Parti tetapi undi Bangsa"..
    Melayu mengundi kerana inginkan parti menang tetapi Bangsa Cina mengundi kerana apa? Kuatnya talian darah Kaum Cina
    Melayu menentang Cina di Gelang Patah..2008 BN cina menang disitu..2013 DAP cina menang disitu. Apa maksudnya? Tak terang lagi ke.

    ReplyDelete
  42. Cina memang undi khalid gereja sebab dia ikut telunjuk cina, contohnya dia sokong orang islam murtad.Cina memang suka orang yang boleh cucuk hidung macam ni.

    ReplyDelete
  43. BN pun kena terapkan nilai-nilai Islam kat mana yang perlu. Maaf cakap contohnya pemakaian tudung..

    ReplyDelete
  44. Assalamualaikum..yg bersusah payah mbangun negara n mbendung perkauman ketua2 melayu n segelintir cina india n lelain dah maju cina tabur perkauman n melayu dsalahkan n amik alih negeri bandar yg dh pesat maju..baguih x..bla dtuduh yg mmerintah sepi jenuh blogger tepis kelilin..buat blogger pro kajaan phalusi lg strategi mantapkan bukti mulakan penerangan yg konon nya cina x dpt aper2..jgn leka dgn kemenangan mantapkan barisan bantai yg lalai..

    ReplyDelete
  45. Salam. Aku anak peneroka felda dr pantai timur dah naik muak tengok apa yg berlaku. Brapa ramai belia melayu felda seluruh malaysia hisap dadah. Adakah mayat2 hidup ni yg nak diharapkan utk kuat kan melayu. Apa Gomen buat Sembunyikan fakta.
    Kesimpulannya yg BUNUH MELAYU ADALAH MELAYU. Dah nak hilang kuasa baru nak meraung salahkan org lain. Klau tidak sibuk berebut projek tikam menikam dari belakang. Anak bini tak smayang pun x ambil tahu.
    SEDAR SEDAR LAH BANGSA KU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa sangkut paut berebut projek dengan hisap dadah? takda kesinambungan langsung

      Delete
    2. Mestilah ada kaitannya ngok. Takkan nak buat karangan mcm darjah 6 baru nak paham. Yg mudah cam tu x leh nak paham. Nak sembang ekonomi n boikot cina. Pii lah

      Delete
    3. Sisingamangaraja_GorgorMay 6, 2013 at 11:14 PM

      Ahmad Affandi dan anon 6:44...~

      Korang tau ke sape yang proses dadah tu sape yang jadi drug lord / pengedar terbesar?... Dari mana datangnya modal nak wat semua tuh?... Korang tau tak???!!... Aku 1,000% konfirm pasti korang tak tau punya... Sebab korang tak bergaul ngan semua orang... Korang hanya mixed ngan ahli2 parti politik tertentu sampe otak pung dah jadi bengap...~

      Aku tanye lah korang kalo korang gi bli VCD, DVD atau BD haram (pirate), kemana akan disalurkan wang tuh?... Same gak ngan kegiatan along / loan shark... Kalo korang pinjam then korang bayar bunga yang 2-3 kali ganda, kemana disalurkan wang tuh? (kalo korang tak bayar mampus la korang!!!)...~

      Da tentu korang takleh jawabkan?... Sebab korang tak tau pung ape yang berlaku di sekeliling korang!... Jawapan nye adalah: Wang2 tersebut kan digunakan sbagai dana tuk tujuan bisnes2 haram yang len... Contoh cam yang korang pertikaikan tuh... Last2 anak2 Melayu yang jadik tokan kecil2an & anak2 Melayu jugak yang jadik konsumer... Penyudah nye 2-2 kantoi!!!... Bapak naga lepas!!!... Aku malas nak taip banyak2... Wat letih jari jerk!... Korang pikir le sendrik!!!...~

      Delete
  46. Woi melayu pas dan pkr barua dap.hampa ok sj ka tgk result pru13 ni.mcm x dak perasaan sj.ka hampa ni dah jadi melayu murtad lps tuan dap hampa menang bsr??

    ReplyDelete
  47. yang dah jadi menteri, adun ikut undang2. jangan la bermewah sangat....jgn lupe rakyat memerhati. keep on humble...kalau buat salah ada bukti yang secukupnya kene ikut proses undang-undang. jgn ingat dah jadi menteri atau ADUN you are above the law....byk orang menyampah pemimpin BN bila buat salah terlepas, gugurkan pemimpin-pemimpin speerti ini. Jgn ingat rakyat tak ingat.

    ReplyDelete
  48. Byk yang perlu diperbetulkan dalam BN. Cina telah buktikan niat mereka sebenarnya. Orang melayu masih berlaga dan mengkafirkan antara satu sama lain. Bg aku BN tetap kalah dari segi undian. PRU14 mereka akan all out. Selangor, Penang dan Kelantan dah jd deposit mereka. Sekiranya tidak buat apa-apa dan masih membangunkan kawasan orang cina dan meminggirkan Melayu di kawasan bandar, alamat PRU14 lingkup la BN. Penduduk di bandar mesti sekata. Rumah yang dijual mesti mampu milik. Jgn buat rumah kawasan bandar yang hanya mementingkan golongan elit. Golongan elit ini langsung tidak akan mempedulikan BN. Mereka datang bertanding di kawasan yang telah dimajukan BN dan kemudian mereka claim itu pembangunan yang telah dilakukan. Sia-sia saja usaha BN.

    ReplyDelete
  49. melayu = bodoh selamanya
    cina = macam cerita kungfu la ,die juga menang (dahlah kaya + berkuasa + semuala die punye senang dgn msia sekali lu kebas)

    ReplyDelete
  50. Kalau tak bohong..tak cina..lah. Ingat bangsa cina ini juga dikenali sbgai jews of the east. Talam dua muka..selalu meminta2 walaupun byak yg dah mereka dpt..money is god dan dlm niaga mesti tipu org. Now who have the last laugh.
    Aku nekad pegi kedai2 melayu je lps ni..mahal skit takpa..kira amal jariah aku kat sedara melayu islam.

    ReplyDelete
  51. Yang paling layak duduk dikerusi KDN sekarang adalah Nazri Aziz..Hishamuddin bolh bagi Kem Pertanian & Asas Tani.

    ReplyDelete
  52. dah memang melayu umno bangang.lg nk salahkan cina.dia orang pentingkn pelajaran,sbb tu bila pr nk bg prndidikan percuma utk semua kaum,mereka tolak bn.macai umno lebih pentingkan hiburan.buat konsert,bg pdang futsal.itu je ler.tanah rizab melayu pun umno bg cina,tanah ktm pun bg cina ko orang tepuk tangan.saham melayu susut 50b ko orang kata x pe.orang cina keja kumpul harta,ko orang melepak kt warong kopi tggu keja cina juga bagi.tanah felda pun digadai,siapa kaya..beli beras,gula pun kt kedai cina.kadang ada kedai melayu pun x nk beli kt sana.tnya najib siapa kroni dia.ramai cina juga.so ko orang macai umno jgn buat fitnah termasuk si blogger fool ni.walaupun pr kalah, ini juga menunjukkan bahwa umno bukan immortal.lambat laun jatuh juga jika pemimpin dipilih di kalangan mereka yg rasis,rasuah dan tidak amanah.its up to you guys to choose a good leader,but if were u, definitely not najib or muhyidin. tq

    ReplyDelete
  53. Hikmah tersembunyi... Alhamdulilah
    TERKINI & TERHANGAT ... CINA TIKAM BELAKANG
    Bangsa berpaksi Yahudi ... Tak senang dgn kejayaan & politik Bangsa melayu

    Cina kiasu ... Apa tersirat & tersurat

    Bersatulah bangsa melayu & umat islam

    Takbir...alahuakbar

    ReplyDelete
  54. dan aku juga nak mintak kerajaan menerima keputusan rakyat kelantan untuk terus bersama pakatan... inilah dinamakan demokrasi... so bagi la apa yang rakyat kelantan berhak yang telah lama dinafikan oleh kerajaan

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!