WAHAI ORANG CINA! MESEJ KHAS UNTUK LU ORANG DARI AMERIKA!

US recognizes Malaysia election result despite opposition claims of irregularities
BY THE ASSOCIATED PRESS MAY 6, 2013

WASHINGTON - The United States has recognized Malaysia's election result, calling it the "most competitive" in the Southeast Asian nation's history, despite opposition claims of irregularities in the vote.

State Department spokesman Patrick Ventrell said the U.S. looked forward to working with the government to be formed by Prime Minister Najib Razak after his coalition returned to power after winning Sunday's parliamentary elections with a diminished majority and despite losing the popular vote.

Ventrell told reporters in Washington on Monday that the U.S. was aware of concerns about voting irregularities and noted the opposition parties faced significant restrictions on access to the media.

He said addressing these issues is important for strengthening confidence in the electoral process, and called on all parties "to peacefully respect the will of the voters."

Read more: http://www.vancouversun.com/news/recognizes+Malaysia+election+result+despite+opposition+claims+irregularities/8344591/story.html#ixzz2SaxQtGKC

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

17 Responses to "WAHAI ORANG CINA! MESEJ KHAS UNTUK LU ORANG DARI AMERIKA!"

  1. Rumah Kita

    Mari kita cari titik persamaan,
    Jangan dibesarkan titik perbezaan,
    Di situ bermula perpaduan kita,
    Di situ bermula perpecahan kita.

    Mari kita cari titik persamaan,
    Jangan dibesarkan titik perbezaan,
    Di situ bermula perpaduan kita,
    Di situ bermula perpecahan kita.

    Benarkah ini rumah kita,
    Jika benar dek oi,
    Jika benar duduk di kerusi,
    Jangan di lantai,
    Jangan duduk di lantai saja.

    Benarkah ini rumah kita,
    Jika benar dek oi,
    Jika benar makan la isi,
    Jangan menghirup,
    Jangan hanya hirup kuahnya,
    Jangan hanya hirup kuahnya.

    Baru tentu hala tujunya,
    Anak cucu terpelihara,
    Berbaik berpada-pada,
    Jangan cacing naik ke mata.
    Oooo...Ohhhhh.

    (Music)

    Baru tentu hala tujunya,
    Anak cucu terpelihara,
    Berbaik berpada-pada,
    Jangan cacing naik ke mata.
    Oooo...Ohhhhh.

    Mari kita cari titik persamaan,
    Jangan dibesarkan titik perbezaan,
    Di situ bermula perpaduan kita,
    Di situ bermula perpecahan kita.

    Mari kita cari titik persamaan,
    Jangan dibesarkan titik perbezaan,
    Di situ bermula perpaduan kita,
    Di situ bermula perpecahan kita.

    Rumah ini rumah kita,
    Memang benar dek oi,
    Sudah terang lagi lah nyata,
    Jangan sengketa,
    Sesama kita jangan sengketa.


    Rumah ini rumah kita,
    Memang benar dek oi,
    Jangan biarkan orang yang jaga,
    Ditangan kita,
    Buruk baik ditangan kita,
    Buruk baik ditangan kita.

    Baru tentu hala tujunya,
    Anak cucu terpelihara,
    Berbaik berpada-pada,
    Jangan cacing naik ke mata,
    Oooo...Ohhhhh.


    Mari kita cari titik persamaan,
    Jangan dibesarkan titik perbezaan,
    Di situ bermula perpaduan kita,
    Di situ bermula perpecahan kita.

    Rumah ini rumah kita,
    Memang benar dek oi,

    Rumah ini rumah kita,
    Memang benar dek oi,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahu ke depa bahasa melayu nak nimati lagu ni.....

      Delete

    2. Babi panggang depa tau la...

      Delete
  2. SYABASS MELAYU DAN BUMIPUTRA SABAH/SARAWAK YG TERUSAN MENYOKONG UMNO,JIKA TIDAK HANGUSSSSS BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dap kalah mca menang sama juga cina. dap ada 3 calon melayu menang ... mca ada ke. kalau calon bn bukan melayu menang sama juga.

      http://relaxkedaikopi.blogspot.com

      Delete
  3. Could not imagine how better it can be, do they compare with other part and countries in the world.

    ReplyDelete
  4. US's endorsement is only "lips service".
    "Ventrell told reporters in Washington on Monday that the U.S. was aware of concerns about voting irregularities and noted the opposition parties faced significant restrictions on access to the media."
    Read the fine print: "It's ok Mr Ibrahim. We will think of something".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well the problem is with Mr Ibrahim refusal to accept defeat. Tomorrow via his asslickers Mr. Ibrahim is planning a gathering cum demo cum uprising cum spring to buttfuck his supporters once more. If he really wants to start a fight he should take it directly with DAP leaders cos they have really buttfuck his asshole. Mr. Ibrahim should just keep to his promise to retire from Malaysian politics and start lecturing in Croissant University in France.

      Delete
    2. Yeaahhh you are right on dot...ameennn..

      Delete
    3. Anon 907...

      Phewwww....welll said. Bravo ...

      Delete
  5. Bagusla ulasan positif drp US the Department of State...

    Mereka adalah bangsa bertamadun tinggi yang dapat menerima ketelusan proses pengundian melalui PRU 13 di Malaysia.

    Manakala puak2 Pembangkang PR masih lagi diselubungi pemikiran puak2' Cannibal' yang tak tau undang2 dan proses pilihanraya walaupun dah banyak kali masuk bertanding samada menang atau kalah.

    Memang cara pemikiran puak2 PR masih lagi macam puak Taliban di Pakistan atau Afghanistan.

    Sampai bila kes macam ni nak berakhir ???

    Adakah disebabkan oleh seorang manusia berstatus ' Dajjal Melayu ' yang masih bermaharajalela ?? ?

    ReplyDelete
    Replies

    1. Salam semua...

      Pada Hanafi Vale,

      Pada firasat saya Dia ni lebih dari Dajjal lagi...siap makan roh-roh manusia yg boleh dikumpulnya di sesuatu tempat kemudian melolong mengatakan begitu begini semahunya....

      Apa punya pokemak Shaitan nih....

      Delete
  6. Bila dah kalah dah lah ape nak dipersoalkan lagi. Kemenangan ini memang djangkakan oleh kerana kubu-kubu kuat BN walaupun terhakis namun ternyata BN masih berpengaruh di kubu kubu kuat ini.

    Percayalah undi Bangladesh sebanyak 40000 pun takkan mengubah keputusan kerana dengan jumlah pengundi yang ramai. Anwar dan penyokong PR kena faham bahawa orang Melayu, India dan peribumi tidak mahu UBAH. Kita mahukan stability dan juga parti parti yang kononya racial party untuk menjaga kementingan kaum masing masing.

    Ini masih relevant. Sememanglah orang Cina tidak setuju kerana kaum Cina sudah berupaya menguasai ekonomi oleh itu kuasa yang mereka nak.

    Tetapi bangsa lain masih memerlukan Parti ethnic masing masing untuk memelihara kepentingan mereka.

    Lagipun Anwar dan PAS telah fail dalam memeliharakan Islam kerana statement seperti menyokong keselamatan Israel dan PAS pula tidak mahu menjadikan negara Islam tetapi kebajikan. Sehinggakan kita pun tak faham ape pendirian mereka tentang kalimah Allah. Sebab itu saya merasakan terdapat ramai penyokong PAS undi untuk BN.

    Yang penting sekarang adakah BN menyahut pengundi mereka untuk mempertahan dan membuka lebih ruang untuk aktiviti orang orang Melayu pribumi dan Islam dari segi ekonomi dan sosial ataupun BN masih mahukan sokongan Cina yang telah ternyata tidak mahu sokong BN setelah banyak perubahan yang BN telah buat.

    Saya juga berpendapat bahawa so called moderate dan liberal Muslim ini tidak dapat sambutan seperti Saifudin dan Salahuddin Ayub. Namun di bandar boleh menerima mereka ini.

    Oleh itu mungkin UMNO letak orang liberal ni di kawasan bandar dan bukan di kawasan luar bandar.

    ReplyDelete
  7. Claims of irregularities?......Aku pon boleh claim. Tapi aku claim dapat duit....kehkehkeh! Bingai berasap lah caimacai PR ni.

    ReplyDelete
  8. AAKU RASA KAWASAN PEMBANGKANG YANG MENANG PUN GUNA PEGUNDI HANTU.

    ReplyDelete
  9. Sbenarnya cina2 kt johor byk yg ic 71, bknnye 01 sbg org johor. Baik siasat diaorg ni asal singapore ke mainland china

    ReplyDelete
  10. Salah satu cara memperkasakan bangsa melayu ialah kawin 2, 3 atau 4. Buat anak ramai2. Kerajaan kena bagi subsidi kalau ramai anak. Cina DAP tak suka anak ramai. Tak boleh kawin ramai. So population depa stagnant je. Population kita mencanak naik. Pas tu disemai sikap bersyukur dan patriotik. Mesti takkan boleh menang lah PR. Al Juburi mana boleh tambah anak kalu menjubur je unless dia tibai bini org ikut jalan depan. Satu masaalah je, konsep ni PAS dah lama buat. Tu yg banyak bini, tibai bini kawan, tibai mistrs jual tudung dan kawin org kemboja.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!