TERKINI! SENARAI KABINET KERAJAAN MALAYSIA!

Perdana Menteri: Datuk Seri Najib Tun Razak
Timbalan Perdana Menteri: Tan Sri Muhyiddin Yassin
Menteri Kewangan 1: Datuk Seri Najib Tun Razak
Menteri Kewangan 2: Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah
Timbalan Menteri Kewangan: Datuk Ahmad Maslan

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri
DATO JAMIL KHIR
DATO SRI ABDUL WAHID OMAR
IDRIS JALA
JUSUF KURUP
SHAHIDAN KASIM
NANCY SUKRI
JOSEPH ENTULU
PAUL SENG KUA

Menteri Pertahanan
HISHAMUDDIN TUN HUSIN
Menteri Kewangan II
AHMAD HUSNI HANADZLAH
MAT MASLAN

Menteri Pelajaran & Pengajian Tinggi
MUHYIDIN YASIN
IDRIS JUSUH

Menteri Dalam Negeri
ZAHID AHMAD HAMIDI

Menteri Pengangkutan
HISHAMUDDIN

Menteri Pelancongan
NAZRI AZIZ

Menteri Luar
ANIFAH AMAN

Menteri Kerja Raya
FADILAH YUSUF

Menteri Kesihatan
SUBRAMANIAM

Menteri Belia Dan Sukan
KHAIRY JAMALUDDIN

Menteri Sumber Manusia
RICHARD

Menteri Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna
HASSAN MALIK

Menteri Perdagangan Dan Industri
MUSTAPA MOHD

Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani
ISMAIL SABRI YAAKUB

Menteri Sains Teknologi Dan Innovasi
IVON IBIN

Menteri Sumber Asli Dan Alam Sekitar
G PALANIVEL

Menteri Tenaga, Teknologi Hijau Dan Air
MAXSIMUS ONGKILI

Menteri Kemajuan Luar Bandar Dan Wilayah
SHAFIE AFDAL

Menteri Perusahaan, Perladangan Dan Komoditi
DOUGLAS UNGGAH

Menteri Perumahan Dan Kerajaan Tempatan

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga
ROHANI AB KARIM

Menteri Penerangan Dan Komunikasi
AHMAD SHABERY CHEEK

Menteri Wilayah Persekutuan
TG ADNAN TENGKU MANSOOR
Anyway Ku Nan jadi Menteri Wilayah

Musuh Negara no 1 iaitu Khairy si Kitol jadi menteri KBS

Adehhhhhhhh

Tq MyKMU untuk senarai diatas



151 Responses to "TERKINI! SENARAI KABINET KERAJAAN MALAYSIA!"

  1. majulah sukan untuk negara,hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. si kitol lebih baik bersukan tarik belia muda mudi mendekati UMNO/BN

      Delete
    2. Yahuuuuuuu kj jadi menteri belia dan sukan
      kj lu kena ingat
      belia suku
      sukan suku

      bukanya sekadar menteri untuk belia yang bersukan ok

      Delete
    3. Setuju...Kita beri KJ peluang..dalam tempoh 2 tahun ini kalau tak perform kita "pancung " terus dari BN.... Berikan dia KPI untuk menarik golongan Muda kembali menyokong BN.

      Delete
    4. pembenciperusuhPRMay 15, 2013 at 8:12 PM

      Salim parpu Fuiyooooo... Khairi pegang portfolio Belia dan Sukan,Syabas Datuk Najib kerana prihatin dgn kehendak golongan muda kini.Gabungan muka lama dan baru gandingan kabinet yg mantap dan bagus utk rakyat..Hidup Najib,hidup Umno,Hidup BN,Hidup Malaysia..pi masuk longkanglah pembangkang hari hari ngangkang himpun haram di jlnraya menunjuk perasaan cara haram nak gulingkan kerajaan.

      Delete
    5. Padan muka cina....seekor pun tak jadi menteri.

      Delete
    6. Tahniah presiden Hindraff P Waythamoorthy, kerana dilantik menjadi Timbalan Menteri JPM. Lepas ini kau bolehlah mogok lapar di depan pintu pejabat PM jika permintaan org India tak ditunaikan kerajaan...hehehehe...

      Delete
    7. Hishamuddin kerang busuk jadi menteri pertahanan? Habislah negara kena ceroboh pulak..

      Delete
    8. Mana ada ceroboh. Diorang dtg melancong lahh...kahkahkahhhhh.

      Delete
    9. 3 general bangang dah berpaling tadah sewaktu PRU 13. Kita nak tengok berapa banyak kali ini akan berpaling tadah di bawah pentadbiran si Lembik. Saya salute (hormat) dengan ketegasan mantan KPN, Tan Sri Hasan Musa yang tidak berpaling tadah walaupun talah diperkotak-katikkan si Hisaputing.

      Delete
  2. Hishamudin menteri pertahanan, jangn sampai uniform tentera tukar jadi skirt.

    Ingatkan jadi menteri wanita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak menteri pertahanan laaa pulokkkkk

      Delete
    2. Noh Omar dan Shahziman Abu Mansor nampaknya tak ada joki kali ini..

      Delete
    3. iksh..iksh..sayang sungguh najib kat hisapmudin ni...tak dak bakat jadi menteri pertahanan..menteri menahan ada la..ka..ka..ka..ka..

      Delete
    4. Nampaknya pertahanan negara kita jadi lembut sikit....

      Delete
    5. Menteri amaran takde ke..?

      Delete
    6. pertahanan mesra amaran

      Delete
    7. Yang kesiannya Mantan Ketua Polis Negara... Bersara dalam keadaan terpaksa dan malu, akibat menteri KDN yang tidak PERFORM... Selepas nie tunggulah nasib Panglima Angkatan Tentera.

      Delete
    8. Datuk Ishamudin selalu teragak agak dlm menguatkuasakan undang undang negara di bawah kementeriannya sebelum ini,diharap beliau akan lebih tegas kerana tugas mempertahankan negara jauh lebih berat dan mencabar.

      Delete
    9. Bayangkan jika Kiran ceroboh semula ... pasti beri AMARAN je lah !!!

      Delete
  3. Woii parpu bodoh, apa pon dosa kj sebelum ni lupakan saja. Mahadey pon lawan tunku. Yg dah lepas sudah lah. Yg penting dia ada bakat jadi pemimpin. kalo nak ikut kepale otak ko, hancur lah negara ni. Be cool.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kali ini aku sokong.Sudah kehendak DSN maka wajib kita merapatkan barisan menyokong penuh keputusan dan kepimpinannya walaubagaimanapun mata telinga dan hidung rakyat akan lebih peka memerhatikan tingkahlaku dan prestasi hjKJ

      Delete
    2. Parpu kan mamak. Dia nak geng dia jugak naik. Sebab itu la dok propa kata Azeez lagi bagus semua. Sama geng. Mana senang tengok melayu betul naik. Geng mamak perosak UMNO!

      Delete
    3. Woi BODOH - masalahnya yang dilantik jadi MBS tu ULAR dan pasti ULAR akan gigit bila dah dapat peluang

      Delete
    4. setuju ngan pendapat Anon 5:39

      Itu pilihan DS Najib.
      Gua yakin Najib ada baca blog ni tentang rintihan,kebimbangan dan ke antian kita kpd si kitol tu.
      Namun mungkin Najib dan buat sesuatu sampai beliau berani melantik KJ..
      sekurang2nya Menteri yg KJ sandang tu boleh buat tali ukur utk dia buat kerja. KJ pun pernah terlibat dgn pembentukan My Team kan...

      Daripada KJ jadi duri dalam daging lebih baik beri di jawatan menteri.
      Kita sama2 memantau gerak kerja dia.

      Kepada bro Parpu Kari,gua bersama2 lu pantau pergerakan si KJ.

      Delete
    5. Tq Bro Anon 5.39

      ZDia sudah jadi menteri tarak bikin kerja kita lanyak. Ingat takde apa pun yang kekal kalau tak perform!

      Sekarang aku nak tunggu siapa nak langgar dia untuk jadi KP.

      Let the game begin

      Anon 5.45, Kj pun mamak jugak. Tapi mamak cilaka punya. Lu tak tau jangan cerita buat mau kat orang ja

      Delete
    6. wolf wolf anjin2 kj dah mula bunyi..memang drM penah lawan Tunku..tapi apa jasa & sumbangan kera jamban, si kitol korek juboq tu jika nak dibandingkan dengan drM kepada negara?

      Delete
    7. Sisingamangaraja_GorgorMay 15, 2013 at 8:47 PM

      Yeap!... Aku stuju ngan Labu8455... Ramai yang tak kenal dia ni sebenarnya... Ramai ahli akar umbi UMNO ingat dia ni bese jerk, takde ape masalah!... Tambah2 lagi pencacai2 dia yang materialistik yang takde sifat perjuangan langsung, tau asik dok tunggu RM!, RM!, RM! dan projek3 dari dia tuh!... Tapi bagi aku & sahabat2 yang tau yang kenal sapa dia neh... Maleh la nak crite... Bagi pencacai dia nih, da tentu korang tak caye punye kan???!!... Nanti korang tau la sapa dia yang sebenarnya... Sblum ni baru dia tunjuk skit sifat2 keliberalian dia tuh contoh bila dia gi sokong timbalan menteri MCA mengenai isu meritokrasi penuh bagi sektor pendidikan dan ade banyak lagi sebenarnye, maleh aku nak crite... Tunggu la nanti time dia betul2 tukar dia punya "chameleon colour", mase tuh baru la korang tau sapa dia yang sebenarnya!!!... Jangan ingat kami ni mudah lupa!!!...~

      Delete
    8. mana pergi nya kuah klu tak ke nasi.Wakil tun razak - Najib.hisamuddin-T.H.On.Khairy - T.Abdullah.Tun.Mahadir- Mukriz.dan seterusnya la.Najib nak calon siap pulak utk tradisi dia.Busuk2 dan lembab pon kena lantik juga jadi menteri utk bakal PM akan datang.kah3.Tu pon klu masih dpt kekal pru14 ne la.

      Delete
  4. Yahoo...bye2 h2o...welcome zaid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...semoga zahid lbh utamakn negara dari mentor dan idolanya..anwar cukup dekat dgn zahid suatu ketika dulu,zahid prnh dicurigai sewaktu anwar dipecat dari umno...dan beliau juga dikesan antara yg terawal berada dirumah anwar pada hari pemecatan anwar...

      Semoga zahid tidak rasa trhutang budi dgn anwar yg merestui zahid sbgi kp umno...hrp2 zahid dpt gunakn kelemahan anwar yg dia tahu secara peribadi utk mngawal bapak anjing ni...

      Kj mnjadi mbs...semoga sukan tidak menerima nasib seperti myteam...dan belia tidak mnjd seperti nasib pemuda umno yg mnjadi lesu dan lembek...dan kj tidak gunakn jwtn mbs kearah mnjd kn belia tiada pegangan dan pedoman...

      Belia mesti mmpnyai jatidiri yg kental demi kemajuan negara...kj tidak gunakn belia utk kepentingan politik peribadi beliau...cukup2lh anwar meletakkn proxy beliau di kmtrrian pendidikn semasa beliau mnjwt jawatan menteri pelajaran dulu...

      Delete
  5. Apa salahnya kita bagi peluang kepada mereka, kejujuran mereka seketika...Insa Allah...jgn pra sangka buruk

    ReplyDelete
    Replies
    1. INSYA'ALLAH BERILAH KHAIRY PELUANG. CUMA KHAIRY KENA KERJA SUNGGUH2 YA. JADI MELAYU UG BOLIH MENJAGA HAK BUMIPUTRA DAN JGN SEKALI2 AMBIK RASUAH. BERSIHKAN NAMA UMNO BUAT SEMUA YG TERPILIH. DAN KINI RAMAI ORG MELAYU DIHARAP DPT SOKONGAN ORG PAS JUGA. BILA RAMAI MELAYU YG MENERAJU NEGARA. HARAP DAPATLAH MEMGUBAH NASIB MELAYU DAN AGAMA ISLAM.

      Delete
  6. Padan muka cina. Mana lagi lu olang mau minta tolong. Itu DAP komunis xdak apa-apa kuasa mau tolong lu olang dlm parlimen maa... padan lu punya muka. kahkahkahkah..... ptuih.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahha
      Dulu 90 % pembekal perkhidmataan barangan dan kerjakerja kontrak MOH dipulun oleh kaum tu... lepas ini lu org gigit jarilah..

      Delete
    2. rasis gila kau!

      Delete
    3. Memang aku rasis... apa aku ada minta sedekah kat ko...

      Delete
    4. Ko boleh cerita teori rasis ni dengan budak budak bukan dengan aku..

      Delete
    5. Padan muka cina DAP. Kene ingat cina+DAP!! Aka yello jews. Kukuikui

      Delete
    6. HAI ANON 4.58 ITU PUN RASIS KE. KALAU KAIU NAK TAU KAUM TU LAGI RASIS. SURAT KABAR DIA TULIS MCM2 MENGATA ORG MELAYU. KALAU ADA MELAYU YG TAU APA YG MEREKA KATA. DAB MARAH MAKA DGN MUKA TEBALNYA MEREKA MINTA MAAF. KAU KENA PEKA LAH. JGN MAIN IKUT2 CKP ORANG. PUAK NI DAH RASIS LAMA SGT. JGN SOKONG MEMBABI BUTA. KINI MASA UTK MELAYU BERSATU.

      Delete
    7. Hatred breeds hatred. Kalau diterbalikkan senarionya dan bangsa melayu pulak yang berada dalam situasi begitu selepas lebih 50 tahun....otomatik lah akan menjadi defensif dan melawan. Hangpa kena pi belajaq organisational behaviour la wei!!

      Delete
  7. Hancur!!!!!!!!! dari Menteri Keselamatan Dalam Negeri jadi Menteri Pertahanan? Selamt maju jaya ATM ha ha ha Nasib kau le Labi!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ATM jadi mesin ATM je lah...

      Delete
    2. Hahahahahahahahaha....
      takperlah bro...sepupu Najib tu...
      Lagipun kita lum ada isu perang...takper.
      Yang penting Najib dah GRAB dia dari KDN..itu yg paling penting.

      Moga Zahid Hamidi boleh terus keluarkan TARING dia..
      ditangan beliau isu Lahad Datu belum selesai lagi.

      Menteri2 lain NO KOMEN...semua ok.

      Yg paling penting KDN dah ada kapten baru
      Menteri Pengangkutan 'org kita'
      Menteri Kerjaraya 'org kita'
      Menteri Kesihatan ..India
      DAN .....Ismai Saberi dah di grab jugak...BRAVO NAJIB.

      Delete
    3. Masing2 cium keris

      Delete
    4. apa salahnya cium keris? keris kan simbul kepahlawanan kami? kami lebih rela cium keris dari cium juboq hangpa mcm puak2 pas tu wahai red babi dap

      Delete
  8. Dia hanya musuh kpd bloggers konon mesra kerajaan tapi menghancurkan kerajaan sedikit demi sedikit mcm blog ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen kurang cerdik hi, hi, hi ...

      Delete
  9. Walaupun nyampah dengan KJ kita terpaksa akur atas kpasiti dia sbg KP UMNO. Anyway TAHNIAH DATUK SERI ZAHID HAMIDI, Menteri Dalam Negeri yang baru!! Barulah buku bertemu ruas dgn Anwar.. Tak benci Hishamuddin. cuma dia salah kementerian.. KDN tak sesuai dgn dia dlm era Anwar ni.

    ReplyDelete
  10. Tahniah kj, buktikan kemampuan anda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaupun byk persepsi buruk ttg kj..sebagai rakyat biasa sy menyokong ds najib..sebagai ketua tentu ds najib dah memikirkn dari semua sudut..kita terima dengan hati terbuka dan berdoa pemimpin kita ini dapat menjalankn amanah yg sgt berat ini...insyaAllah...

      Delete
    2. Manusia boleh berilmu, boleh berkarisma, boleh petah berbahasa dan berhujjah, boleh serba boleh tapi jangan kurang ajar. Jangan nak tunjuk pandai dengan menghina orang lain dan jangan pijak kepala orang lain untuk naik.

      Delete
  11. betul la tu, hisham kat situ bertahan je laaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib wat camtu psal nk selamatkn hishammudin dr asyik kene tembak ngan korang..kawasan paling selamat adalah kem tentera..ado sesiapo beghani buek demontrasi dlm kawasan kem askar??? peace no war..wakakaka..

      Delete
  12. Mata Sepet ketandusan wakil,nampaknya Najib dah faham dgn realiti politik tanah air,usah di rajuk pada yg tak sudi,cari lain sebagai pengganti.Biarlah mereka berkongsi jalan raya dgn Anwar al jubori dan di harap Dr.Zaid dapat bertindak tegas.

    ReplyDelete
  13. parpukari, sudah-sudah la ko nak dendam dgn khairy. dia pon manusia ada buat silap. yang penting aku nampak si kj ni boleh tarik undi anak muda utk umno. bagilah peluang. aku harap ko maafkanlah khairy tu. kesian aku tgk dia. bagi peluang. kita sama-sama tegur dia kalau dia ada buat salah masa pegang menteri belia and sukan.

    ReplyDelete
  14. Pada masa sekarang tanggungjawab Menteri Dalam Negeri lebih tinggi statusnya dari Menteri Pertahanan. Tahniah kedua dua Naib Presiden UMNO dan juga Ketua Pemuda UMNO (ptuih). Kerana apa jelas kali ni UMNO mendominasi kerusi Menteri. Suka tak suka inilah barisan tertinggi UMNO. Kita benci Kj tapi org UMNO suka kita nyampah Hisham tapi org UMNO suka. Adatlah....masa utk bekerja.

    ReplyDelete
  15. KJ ni adalah aset berharga BN. sebab dia adalah pemuda yang berani ke depan berhadapan lawan yang vocal. belaiu juga berani berdebat dgn sesiapa saja dan hujah yg dikemukakan adalah bernas. sokonglah KJ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju! KJ berdebat mmg guna fakta! Raspussy berdebat byk bagi pendapat esendiri! Tahniah DS Najib sbb ambik KJ! Aku harap KJ dapat kembalikan sokongan anak muda kepada BN

      Delete
  16. Kementerian keusahawanan masih lagi takda. Bagus jugak tak buat kementerian keusahawanan sebab kementerian tu tak relevan. Pembangunan bumiputera tak boleh dirangkumkan dalam satu kementerian keusahamwanan saje. Kepentingan bumiputra kene ade dlm agenda utama setiap kementerian. Baru bentul. Siapa persoalkan lagi kenape sebab kementerian keusahawanan x diwujudkan , anggap mereka telah ketingalan keretapi.

    ReplyDelete
  17. Tentera lepas ni jika ada pencerobohan akan si beri amaran, Peluru akan d ganti dgn bedak muka, unifom tentera akan berskirt, kereta kebal aka di tukar pakai kancil..dulu polis pakai kancil...buat malu kejap kejap rosak, naik kereta polis mcm dusuk dalam oven ..pejabt Polis mcm dalam mikro wave..tentera nasib kau lah..Najib da letak sepupu dia yg lembik di sana.. Apa yg polis rasa selama ini kau orang rasa lah..Polis da jadi Pondan si bawah menteri Krismudin..gauningat ramai tentera kaum cina pasti ramai dlam atm..Dia bukan kah suka burit cina..heheeh semua dia bagi amatan..china masuk yakmkeluar dia buat bodoh aja..sebab faham faham aja lah..

    ReplyDelete
  18. Yess , Najib dah buktikan rakyat Sarawak adalah tunggak utama kerajaan sekarang. Maju Sarawak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Provokatif!!!!
      Dah cina MCA rasa dikhianati oleh bangsa mrk dan berjanji jika kalah tak nak jwtn kabinet....
      Aku cukup respect dgn cina MCA dpd dap....dap hanya pandai mghasut...rasis dan bongkak!!!!

      Delete
  19. kira bagus jgk list ni. wpun KJ dibenci tp betul bagai dikata bagilah peluang. cuma elok letak sbg timbalan dulu sbb biasa yg jawab kat parlimen adalah timbalan sementara menteri buat keja rasmi kat kementerian. yg paling bagus akhirnya PM sedar dgn game MCA berani dah kalah suruh PM mintak kat dia utk letak muka cina. konon x mau langgar resolusi MCA. ada pun sekor je tu pun dok kat JPM sekadar cukup syarat dan nak dgr masalah cina. Kalau aku haram x letak sekor mukababi dlm kabinet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju...Kita beri KJ peluang..dalam tempoh 2 tahun ini kalau tak perform kita "pancung " terus dari BN.... Berikan dia KPI untuk menarik golongan Muda kembali menyokong BN.... keep watching...

      Delete
  20. aku lega lah jugak sikit tuk KDN ...
    KJ, takpe lah ... kite belasah je kalau dia ada buat silap.
    menteri pertahanan, tok mudin, sila duduk diam2 k,
    biar Panglima Angkatan Tentera buat keje ...

    ReplyDelete
  21. Rilek bro.. H2O tu aku rasa 2-3 bulan lg jaga bas dgn lori.. Najib tau percaturan nak kenakan Anwar

    ReplyDelete
  22. Entah la... Tak rasa seronok pun dengan cabinet ni. Aku nak Menteri KDN yang boleh humban Kit Sial dan ANUwar dalam penjara, samapai dua-dua mampos. Aku nak menteri Perdagangan Dalam Negeri yang boleh tingkatkan penguasaan ekonomi Melayu. Aku nak menteri pelajaran, yang bagi 100% Biasiswa Kecemerlangan kepada Melayu dan bumiputera macam zaman aku sekolah dulu. Biar kekayaan Negara ini dinikmati oleh Melayu. BBC Boikot Barang Cina.

    ReplyDelete
  23. Rilek bro bro sume... DSN dok pasang strategi kita sokong je lah. Zahid KDN sparing partner KPN baru.. Kejap tu bro... Dtk Nazri M Pelancongan ... Elok tu "boleh pantau tourist dr negara cina dan " tourism Medical" .... Selamatlah Hishamudin boleh memarang dgn kapal selam yee.... Apapun Hidup UMNO.

    ReplyDelete
  24. Pala hotak kau laa ... musuh nombor 1 si Khairy . Apa salah Khairy maka kau dendam tak sudah . Macam ini punya melayu pun ada .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lantiklah dia jadi apa pun tapi mulut jangan celupar. Orang Melayu kata jangan kurang ajar. Sekali kurang ajar maka akan terbiasalah akan kurang ajar.

      Bila dah jadi menteri ... pertuturan dan tingkahlaku kena disesuaikan dengan keadaan.

      Itu pandangan gua ...

      Delete
  25. Tak apa la. Jangan kritik apa-apa lagi pada masa sekarang sebab list ni dah final. Kita beri peluang mereka buktikan kemampuan. KJ atau Hishamuddin tak kisah. Beri peluang dulu. Kalau tak ada prestasi, baru kita betulkan apa yang perlu.

    ReplyDelete
  26. Zahid Hamidi pegang KDN,tengok macam mane dia deal dgn puak-puak yang tak puas dgn keputusan PRU 13.

    ReplyDelete
  27. Sokong orang muda jadi menteri KBS!!....KJ menang dengan majoriti lebih 18 ribu kat REMBAU!!..bukti yang dia telah menjalankan tanggung jawabnya untuk medapat sokongan dari kawasannya...tak gitu??

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang layak pun KJ ,,,

      Delete
  28. Sebagai rakyat aku akur dgn kabinet ds najib....
    Tak kan kita nak ikut mcm pendubor buat demo seluruh negara pulak.....
    Yang penting kita dah tahu sapa kwn sapa lawan...
    Usaha BBC..ABCD akan kita teruskan sampai kiamat....
    Teruskan usaha penyatuan....
    Dan beri sokongan kpd PM kita....

    tuah

    ReplyDelete
  29. Nape muhyidin x tukar portfolio? Merana lagik laaaaa hidup cikgi cikgi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau menteri pelajaran yang baru dilantik, lagilah pening cikgu-cikgi satu MALAYSIA!!...

      Delete
    2. Ok pe Cikgu Cikgi. Gaji tinggi, cuti sekolah cuti. apa lagi...

      Delete
    3. Cikgu Cikgi ni bagilah apa pun keistimewaan ... mereka akan tetap pangkah DAP/PR. Spesis yang tak reti bersyukur. Yang paling sial hasut anak2 murid benci kerajaan.

      Delete
    4. Pleaselh. Jgn anggap semua cikgu mcmtu.sy cikgu juga. Saya setia dgn bn. Rakan2 guru saya ramai yg berkorban masa dan wang ringgit untuk pelajar kami. Saya tidak menafikn ada guru yg tak tau kenang budi..tapi jangan anggap semua guru tidak patriotik.

      Delete
    5. kat sekolah memang ada xmenyokong kerajaan..yg pelik tu, duk kutuk kerajaan depan2..tapi sy seorang cikgu yang setia dengan UMNO..

      Delete
    6. tipu lah anon 8.05

      bersepah2 cikgu, makgu, bangku, pakgu yg menyokong PR dan ditokok tambah mat kelantan pink yg attached di federal/kementerian yg mengundi PR/PAS . musang berbau budu nak sembunyi tapi bau tengik tak boleh tutup.

      Delete
  30. Habislah negara si Hishamputing Menteri Pertahanan, katakan tidakk! Ai kena terima le demi Negara. Lagi satu Nazri Aziz Menteri Pelancongan, hmmm kena terima gak lee.

    KJ? tengok le mcmana dia nak tarik orang muda, sbb sblm ni kata sebab takde tempat dlm kabinet sbb tu susah nk tari pemuda, skrag, amik ko! platform terbaik, kalu tak dpt tarik orang muda sokong kerajaan AKU LUKU kepala ko.

    Shabery Cheek Menteri Penerangan, ok je ler.


    YANG PENTING SEKALI!! KDN Bukan Hishamputing.

    ReplyDelete
  31. aiik ... menteri pengangkutan si Hishamuddin ? Makin banyak laa mat rempit dan makin banyak laa pemandu yang tak berhenti kat lampu isyarat . kah kah .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodow. Dia pemangku la bodow. Tak tau jgn nak komen la. Bodow. Bak kate UAI

      Delete
    2. HISHAM DIE HARD FAN DETECTED

      Delete
    3. HISHAMUDIN RAIS FAN DETECTED. Pegi baca tukar tiub la wei. Haha

      Delete
  32. Tahniah najib. Dh smpi masa ada menteri yg lebih tegas dlm KDN. Skrg ni bnyk masalah timbl dari masalah dlm negeri. Ramai org dh naik tocang hasil budaya kita beri AMARAN. Brp bnyk AMARAN daaaaaa..... . Mmg ramai sgt nk Zahid jd menteri dlm negeri. Tngk cara die ganyang geng2 sulu. Xdak bagi peluang nye. Kali ni...harap anwar plak kena ganyang. X abis2 meroyan x tentu psl. Menyusahkn ramai rakyat lain yg cintakn keamanan. Angkut sekali hishamuddin rais tu. Itu mmg geng2 kaki demontrasi sejak dulu lagi. Buang negara, jgn bgi die masuk malaysia lagi. Menyusahkn rakyat sini.

    ReplyDelete
  33. Rilek sdr2,najib pun pecah kepala fikir nak susun kabinet dia tu.Memang ada slack sana-sini.Tapi sekurang2nya hisham ckmm dah tak jaga kdn,itu yg kita utamakan dulu.InsyaAllah gandingan zahid,kpn dan tkpn boleh mengajar aljub kali ini.

    KJ biarkanlah dia,kita bagi peluang dia tunjuk kebolehan tarik anak2 muda,kalau tidak kita hentamlah dia kemudian.Cina pun sudah dipinggirkan...bagus,kita tuntut najib hapuskan sekolah perkauman,kilang kepada chauvinis dap.

    Ayuh kita rapatkan barisan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ PATUT DIBERI PELUANG TUNJUKKAN KEBOLEHAN..KALAU TAK BERJAYA, BARU PERCATURAN SEMULA DIBUAT. SETUJU HAPUSKAN SEKOLAH PELBAGAI ALIRAN YG MENJADI AKAR MENCAMBAH PERKAUMAN..LAYAN CINA MACAM BIASA TAPI, JANGAN BELI BARANG MEREKA... BCL!!!!

      Delete
  34. Elok le tu Hishamputing jadi Menteri Pengangkutan, kt jalanrayakan banyak tanda AMARAN, org bukan hirau sgt punn. Sesuai sgt dgn personaliti Badut dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu lagi bodow

      Delete
    2. 6:20 hISHAM FAN CLUB

      Delete
  35. hadoiiiiiiii ..... stressnya aku!!!! ... JAGA KDN PUN FAIL ... NAK JADI MENTERI PERTAHANAN???? .... Bungkus lah mesia kalau macam ni!!!! ... APA DIA NI BAKAL CALON PM LEPAS MUHYIDDIN KE? .... SORI LAH NAJIB NEXT PRU UNDI AKU BUKAN TUK KO LAGI!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANGAN MARAHKAN NYAMUK KELAMBU DIBAKAR. KAU NAK BERJUANG UTK MELAYU ATAU NAK MELINGKUPKAN MELAYU KALAU MEMILIH PR. SEPATUTNYA MENTERI2 NI BOLEH DITEGUR JIKA PENTADBIRAN MEREKA ADA KELEMAHAN..BUKANKAH KINI TEGURAN SECARA LANGSUNG BOLEH DIBUAT DLM FAN FACEBOOK MEREKA? USULKAN APA2 YG TAK BETUL BERATUS2 KALI,MOGA MEREKA SEDAR SEGALA TINDAKAN MEREKA DIPERHATIKAN RAKYAT

      Delete
    2. KAH...KAH...KAH..

      Delete
  36. Dr.Zaid + TS Khalid+ Bakri Zimin,ok lah nampak mantap.Jangan bimbang Hishamudddin jadi Menteri Pewrtahan,kita bukan nak berperang dgn negara luar.Kalau ada penceroboh macam di Lahad Datu,KDN yg perlu bertindak awal,dan dalam operasi pun Polis dihadapan.Jangan sampai Hisahmuddin beli lebih banyak kapal selam dah lah.

    ReplyDelete
  37. Hoi Parpu.. sampai hati hang x umum satu lagi menteri.. Menteri Hal Ehwal Stadium, Bung Nuar... tak cium bau surega

    ReplyDelete
  38. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  39. Kiram! siap la hang kena amaran bertubi2 nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiram: Kami akan menyerang Malaysia!
      Hisham: Ini Amaran terakhir yang last, kami akan bertindak sekiranya diserang... dengan Amaran yang lebih menggegarkan tekak!

      Delete
  40. oit parpu kjhairi jaji menteri apa lu susah..suka tada india balik la podah

    ReplyDelete
    Replies
    1. RED BEAN DETECTED

      Delete
    2. KDN kasi sunat RBA.baru insaf puak RBA ni.

      Delete
  41. Parpukari tolong jgn nak kondem KJ psl dia salah seorang yg cukup sabar dan telah diuji kesetiannya kpd UMNO.Mana ada dlm sjarah UMNO, Ketua Pemuda tak dilantik jadi Menteri Kabinet.2008 hingga 2013 beliau relek.
    Kini PM dah nilai dia boleh dibawa masuk kedalam kabinet dan sesuai diletakan diKementerian Belia dan Sukan yg engkau sibuk nak kondem dia apahal, atau pun engkau nak sesuatu drpd dia tapi tak dapat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eleh ... gua adalah semasa Pergong tu. Pemuda bagi laluan sebab BAPAK MERTUA dia PM ketika itu. Malaslah nak cakap, lu fikir la sendiri.

      Delete
  42. ok la tu kj jd mntri kbs, dia punya bdn pn slim x mcm rafizi gmok pndek prut boroi, dn dia pn brani debat mcm ari tu smpai rafizi pn tekelu lidah nk jwb fakta2 yg bernas yg dari kj..

    ReplyDelete
  43. Celaka punya Khairy dapat jugak....boring dah aku dengan Najib nih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ikut menteri stadium pendubor tu tak pulak ko boring cina tak sunat oi...

      Delete
    2. Jgn gitu tak baik tau...

      ikhlas, Menteri Amaran

      Delete
  44. Menteri pengangkutan tu hisham ckmm cuma jadi pemangku.Itu reserve untuk cina yg sudi katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina: Ala, ala, gua mau itu post. Hali-hali goleng kuey tiau boling maaa.

      Delete
  45. Hisham Menteri Pertahanan: Kita Serang pengganas itu! SERANGGGG!!! Nah ko, nah ko, amik nih, aku kutil ko, hamik! ohh, aku tiat, tiat ko, ohhh! Atoi. Oooo main kasar ye?!! Siap ko! Nah amik! adoi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 6:33...kejadian injin kapal terbang hilang, jangan lah ia berulang lagi.
      Hisham kena pastikan bahawa setiap pesawat tempur mesti ada injin nya...

      Delete
  46. TERKINI! SENARAI KABINET KERAJAAN MALAYSIA!

    #######

    Pastikan tiada rasuah, amanah, bersungguh dalam segala hal yang baik, dan amar maaruf dan nahi mungkar menjadi keutamaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyAllah saudara azazil...kita sama2 doakan...
      Jika terjadi....aku akan sanggah wlpun aku undi bn...

      Delete
  47. Datuk Seri Noh Omar tak dapatke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul gak, nape dia tak dpt ye? Takde kesesuaian ke, dari bagi si Amaran tu memangku Pegangkutan, elok bagi dia. Dh le Pertahanan (haha) pun dia.

      Delete
    2. cukup2 sudah cukup sampai di sini saja,,,,

      Delete
  48. Lah dari kdn ke kpm bolehke,nanti tak pasal2 musuh ceroboh pun dia amaran je.

    Datuk Seri Noh Omar tak dapatke,apa kes!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian noh omar dia tu ok ...cuma kes NFC ja........:)

      Delete
  49. apa? menteri pertahanan? untuk pertahankan siapa? orang2 yang suka langgar undang2?

    ReplyDelete
  50. BOLEH KE MAMAT TU JADI MENTERI PERTAHANAN? ISU LAHAD DATU BELUM HABIS LAGI...BOLEH HARAP KE MAMAT TU?

    ReplyDelete
  51. Teman bersetuju dengan semua perlantikan kecuali 1. KJ kerana negara hampir hancur disebabkan tindakannya. Dia menang jd Ketua Pemuda pun teman tak yakin kerana mengira undi ambil masa lapan jam. Ape ke jadahnya mengira 790 undi mengambil masa begitu lama. Teman tengok KJ ni sebiji perangai Anwar. Najib akan susah dibuatnya kalau tidak diawasi. Percayalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa tu saingan Khairy adalah Khir Toyo dan Mukhriz

      Delete
    2. Sisingamangaraja_GorgorMay 15, 2013 at 8:37 PM

      Yeap!... Stuju ngan Anon 7:11... Ramai yang tak kenal dia ni sebenarnya... Ramai ahli akar umbi UMNO ingat dia ni bese jerk, takde ape masalah!... Tambah2 lagi pencacai2 dia yang materialistik yang takde sifat perjuangan langsung, tau asik dok tunggu RM!, RM!, RM! dan projek3 dari dia tuh!... Tapi bagi aku & sahabat2 yang tau yang kenal sapa dia neh... Maleh la nak crite... Bagi pencacai dia nih, da tentu korang tak caye punye kan???!!... Nanti korang tau la sapa dia yang sebenarnya... Sblum ni baru dia tunjuk skit sifat2 keliberalian dia tuh contoh bila dia gi sokong timbalan menteri MCA mengenai isu meritokrasi penuh bagi sektor pendidikan dan ade banyak lagi sebenarnye, maleh aku nak crite... Tunggu la nanti time dia betul2 tukar dia punya "chameleon colour", mase tuh baru la korang tau sapa dia yang sebenarnya!!!...~

      Delete
  52. TAHNIAH DSNAJB !!!!! SELAMAT BERJUANG KERAJAAN BARISAN NASIONAL DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA !!!! SEMOGA KERAJAAN BARU YANG HEBAT INI AKAN DAPAT MENEGAKKAN KEADILAN SERTA MEMBAWA NEGARA TERUS MAJU LAGI DIMASA AKAN DATANG.......HAPUSKAN PENGKHIANAT NEGARA..MUSUH DALAM SELIMUT..GUNTING DALAM LIPATAN..ULAR BAWAH MEJA..INSHAALLAH SELAMAT NEGARA MALAYSIA....HIDUP DSNAJIBBN1BUMIPUTERAXOXO !!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAPUSKAN JUGA PARASIT DLM UMNO YG TERANG2 MENGAJAK AHLI2 UMNO YG LAIN MEMBENCI SESAMA SENDIRI, YANG PUNYA HATI BUSUK BERNANAH DENDAM BERKESUMAT. YG CUBA MELAGA2KAN PEMIMPIN. MANUSIA SPESIS INILAH YG AKAN MENEMPEK DLM PARTI YG KEMUDIANNYA AKAN MEMUSNAHKAN PARTI UMNO YG DISAYANGI INI..HIDUP MELAYU!! TERAJANG PENGHASUT

      Delete
  53. Ingat tak? Masa HTH jadi Ketua pemuda cabut keris pun minta maaf. Malunya aku. Jangan musuh masuk negara kita, dia angkat bendera surrender pula. Dia pegang dua portfolio pula tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sisingamangaraja_GorgorMay 15, 2013 at 9:02 PM

      Aku rasa ko pung tau kan sapa punya idea yang soh dia cabut keris tuh???!!...~

      Delete
  54. aku pun tak setuju si kitol jadi menteri belia , tapi mungkin PM beri masa tgk performance dia, kalau tak perform sack je dlm sethn..

    ReplyDelete
  55. Geleng kepala aku. Dan la menteri amaran pegi kat kementerian penting, jd menteri pertahanan. Si kitol tingkat 4 menteri penuh belia dan sukan. Lagi menteri pengangkutan standby utk mca. What the heck??

    Yg paling aku suka nazri botak si baby sitter cina lahanat namawee dpt menteri pelancongan. Auww..!

    ReplyDelete
  56. Khas kepada peminat KJ,

    Cer citer kenapa kira undi tak sampai seribu sampai 8 jam? Aku lum boleh maagkan dia pasal geng tkt 4

    ReplyDelete
  57. Hishammuddin ni mmg di groom jd PM nih rasanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke...selepas Najib..Muhyiddin hampir pasti tak nak dah faktor umur, tapi aku rasa antara KJ dan Muhkriz

      Delete
  58. bARU JE dengar KPN beri amaran lagi pada yang nk buat demo nnt. Apa penyakit amaran ni?

    ReplyDelete
  59. ni baru betul,,,kan cina nak jadi 100% pembangkang n keturunan sikitul menjadi barua (pas n pkr)

    ReplyDelete
  60. Bijak, berani, semua ada. Tu je yg mampu aku katakan pasal barisan kabinet baru ni.
    Berani pinggirkan MCA walaupun diberi peluang utk tggu EGM MCA selanjutnya. Berani sbb wakil kaum India lg ramai dr Cina.
    Berani lg satu sbb berani ketengahkan KJ. Kau silap langkah KJ, kami rakyat M'sia pancung kau dari jwatan tu.

    Buy Chinese last la kita.

    ReplyDelete
  61. Saya cuma suri rumah, tak sgt pasal politik...cuma satu nama buat saya tersenyum.
    Waytamoorthy dr Hindraf.

    ReplyDelete
  62. najib mesti memerintah sejajar dan selari dgn islam .akhir zaman telah diberiathu dlm al quran islam akan kembali memakmur kan semua umat di muka bumi ni.klu najib masih tak ikut apa yang telah al quran khabar kan bermakna najib memerintah dgn melawan arus.akhir zaman ada lah zaman kebangkitan islam. lagi satu nak bagi tau najib."RAKYAT BOLEH DAN AKAN MEMILIH SIAPA YANG MEREKA MAHU DIJADI KAN SEBAGAI PEMIMPIN MEREKA .TAPI PEMIMPIN TAK BOLEH MEMILIH SIAPA YNG MAHU MEREKA PIMPIN.
    DLM SISTEM DEMOKRASI RAKYAT PILIH PEMIMPIN.BUKAN PEMIMPIN PILIH RAKYAT

    ReplyDelete
  63. Kabinet terakhir dari kerajaan BN. Barisan yang dinamakan bakal membenamkan terus BN ke lubang kuburnya sendiri. Singapura pastinya tersenyum riang. Anwar Ibrahim pula akan kehabisan modal dan mati kekeringan. Semua yang dia nak buat, kerajaan Najib sudah hijack.

    ReplyDelete
  64. Insya Allah, kabinet BN yg terbaru akan membawa Malaysia kembali melangkah gagah di peringkat serantau dan dunia. Malaysia yg lebih baik dari sebelumnya.

    ReplyDelete
  65. Cina takder atau tak banyak dalam Kabinet takper sebab Si Kitol tingkat 4 kan ada untuk membela perjuangan Kaum Cina.Dia kan Ketua Pemuda MCA.Ketua Pemuda UMMNO dah lama pupus.Kalau ada pun jenis spesis Bapok Peranakan.PtuiiiiHHH..!!!!!!

    Apa-apahal pun terima lah keputusan ini dengan hati yang terbuka dan berlapang dada.Mungkin ini strategi Najib nak meyerlahkan lagi penampilan dan watak sebenar Si Kontol dan Konco-konconya.Kalau kita lenyapkan terlalu awal nanti nampak macam kita ni zalim sangat yer tak.

    Cybertrompah dan konco-konco mesti tengah berpesta.Lepas ni boleh la sebat projek kasi licin.PtuiiiHHH..!!!!

    ReplyDelete
  66. Ketua menteri pembangkang? tanya sama pokok, apa sebab goyang

    ReplyDelete
  67. pe yg hang lalut2 nie.. hihi.. dah makan.?

    ReplyDelete
  68. aku tak gemar KJ di beri ruang dalam kabinet, tapi aku bersangka baik pada barisan tertinggi, mungkin mereka dah fikir panjang sebelum beri peluang mamat ni ke kabinet.

    tapi harapan aku, pantauan penuh perlu diberi, agar dia tak buat sewenangnya. Kita tak nak jatuh lubang biawak banyak kali.

    ReplyDelete
  69. Sudah-sudahlah Parpukari
    Jgnlah lagi labelkan KJ sbg si kitol apa lagi nak labelkan beliau sebagai musuh negara
    Skrg masa untuk kita bersatu , amik yang jernih buang yang keruh
    Bagilah peluang untuk beliau buktikan kemampuan dan taat setia beliau kepada PM

    Kalau kita terus melabelkan beliau dengan itu dan ini dan sedikit pun tidak memberi ruang untuk beliau buktikan kemampuan maka kita samalah dengan penyokong dan pemimpin PR yang sedikit pun tidak pernah menghargai jasa kerajaan BN yang banyak berbuat kebajikan demi kesejahteraan rakyat .

    buanglah segala prasangka buruk yang sedikit pun tidak memberi kebaikan kepada kita semua .

    hapuslah segala persengketaan peribadi .

    Mukriz Tun Mahathir pon dah dapat satu negeri iaitu Kedah , KJ pula dapat satu kementerian ...adil kan?

    apa-apa pun itu semua adalah amanah Allah yang mereka perlu pikul dan kita sebagai rakyat harus menegur sekiranya mereka tidak menunaikan amanah yang di berikan dan teguran kita mestilah berpaksikan kebenaran dan bukan kerana dendam kesumat . Kalau kita buat berdasarkan dendam kesumat , maka kita tak ubah seperti mantan MB Kelantan yang baru saja berundur dan akhirnya yang rugi kita dan anak cucu cicit serta umat Islam keseluruhan .

    ReplyDelete
  70. Sebagai rakyat yg kurang minat politik dan tak faham situasi politik malaysia, aku lihat bn khususnya umno adalah parti yg bersih. Ulang, parti yg bersih. Pemimpin umno not necessarily bersih.


    Ahli umno lebih mementingkan perjuangan parti demi memastikan melayu Islam kekal diiktiraf dan diberi hak istimewa di malaysia.

    Jika ada pemimpin yg busuk, akan diserang habis2.
    Mnunjukkan perjuangan parti didahulukan. Bukannya taksub pada pemimpin. Pemimpin bn juga silih berganti. Tiada yg gila kuasa

    Berbeza dgn pakatan,apa yg aku nmpk,pengikut mereka lebih taksub kpd pemimpin. Bila ditanya apa perjuangan parti, ramai x dpt jwp. Mungkin perjuangan selalu bertukar. Cth: kejap hudud, kejap tak jd.

    Atas faktor tu la pakatan takut nk tukar pemimpin, sampai ke tua masih aktif. Agaknya,kalau da tkr pemimpin, pakatan akan dpt sambutan lg tak? Bukan apa, rindu nak rasa keamanan yg dulu. Takde rusuhan jalanan, takde fitnah bertebaran. Issue bangla mengundi, dah dpt tangkap ke bangla tu? Issue blackout, da dapat bukti ke kat mana blackout?

    Semoga Allah lindungi pihak yg benar. Amin

    ReplyDelete
  71. spelling nama datuk douglas sepatutnya uggah bukan unggah.....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!