SURVEY BERAPI! APA PANDANGAN KORANG TENTANG KABINET NAJIB YANG BARU?


Aku nak buat survey ni, apa pendapat korang tentang Kabinet baru Najib ni? Apakah kamu semua puashati? Atau sebaliknya? Aku nak korang kongsi pandangan korang dalam ruangan komen aku ini, seperti biasa komen aku tarak tapis punya.

So marilah beri pandangan korang. Kalau boleh jangan la maki hamun, kita bagi pandangan kita secara rasional ok..

250 Responses to "SURVEY BERAPI! APA PANDANGAN KORANG TENTANG KABINET NAJIB YANG BARU?"

  1. RAHSIA UNTUK JADI ANGGOTA PENTADBIRAN NAJIB:-

    1) KENA LAWAN KERAJAAN DAN TUBUH PERTUBUHAN HARAM-PENGERUSI HINDRAF

    2)KENA PANDAI BODEK,AMPU&JILAT-MAT MASLAN

    JIKA ANDA SEORANG YANG TEKUN BEKERJA - BYE BYE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku suka watak2 ni dlm kabinet Najib:

      i) Pengerusi Hindraf. Dia ni kepala samseng dan kalau silap dia akan buat mogok lapar. Pejabat PM kena dilindungi oleh kaca 12", takut kepala gangster ni mengamuk nanti ada barang yg pecah. Selain itu kena sediakan doktor dlm pejabat takut dia buat mogok lapar pula.

      ii) Hishamuddin Hussein memang elok jadi Menteri Pertahanan. Kalau ada perbarisan tentera, mereka boleh pakai ala orang Scottish (berskirt) bagi menghormati Menteri Pertahanan kita yg lemah lembut ni...

      Menteri2 lain nanti aku komen kemudian. Satu lagi aku suka KJ...biar depa panggil dia si-Kitol, tapi akhirnya si-Kitol tlh membuktikan dia ada nilai dan kecaman Salim Kacang Parpu yg suka dia disingkirkan dari kabinet tak diindahkan Najib...Malu woooooo...

      Delete
    2. ya btol ckp kau anon2.16.aku sokong seribu persennn!

      Delete
    3. ATM akan Disupply Kertas dan Alat tulis dengan banyaknya sebab "Surat Mohon Maaf" akan menjadi rahsia pertahanan terbaru Malaysia.

      Delete
    4. Yang dok lantik idris jusoh, shahidan kassim, idris jala, ku nan, P. waythamorthy pengerusi hindraf buat apa . mereka semua ini dah tak relevan banyak lagi muka baru yang berkaliber.

      Delete
    5. Mari kita bersenam dan main guli bersama Si Kitol dan budak tingkat 4. Ajak skali pengerusi Hindraf.

      Delete
    6. KAH....KAH...KAH.....DS Najib cekap...cabinetnya bersih daripada mamak..fist time in history....Taniah. We love our PM.

      Delete
    7. Berita gembira...tiada mamak dalam kebinet..mamak mula ber suara ..http://www.malaysiakini.com/news/230333. ......PM dah boikot mamak.

      Delete
    8. Kesian mamak - balik blogging, money-changing dan teh-tariking. Tamparan hebat kepada ayahanda mahathir, berguling-guling dalam kubur, tanda marah yang amat.

      Padan muka mamak sekelian....kalau dah keling tu kelinglah, nak menyamar konon. Khaaaark Ptui!

      Delete
    9. Cina puki pun takde!

      Tahniah pada Najib kerana diberi hidayah dari langit agar membasmi bangsa Cina Puki dan Mamak Pariah dari kabinet.Dua bangsa ni memang yahudi malaysia, satu putih , satu hitam. Tahniah kat Najib!

      Delete
    10. tak kesah cinakui tak ada..sekolah cina yg masih wujud, org buat selamba aje -MINTAK di TUTUP ye.Tak suka bola BLAAAAHHH. Jenis yg TIADA NIAT UTK INTEGRASI patut di anggap sebagai PENDERHAKA!

      Delete
    11. Di minta bagi pendapat tentang cabinet baru kamu2 klr bahasa2 kesat. Begini bercakap d rumah kpd ibu bapak isteri dan anak2.
      Sekolah ke tidak kamu2 d cni? Sekolah mana yg mengajar kamu cakap begini.

      Delete
  2. KENA JADI HIPOKRIT TIKAM BELAKANG BUAT-BUAT SOKONG UMNO/BN KASI JILAAT SSEMUA KONGKEK SEMUA TARUH SEMMUA ....

    ReplyDelete
  3. yang penting hisham tak jadi kdn....

    lagi best kalo najib tutup sekolah cina penternak babi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha,lu lri tjuk der,chill la

      Delete
    2. Asal bukan cina dap....
      Lubang taik main lap pakai tisu....

      Delete
    3. Good, at last KDN get rid of Hishamudin but Najib hang on to dear cousin-Imagine the Sulu Pirates coming and Hishamudin will blow his pre recorded siren....warning, warning , warning......

      Delete
    4. X paham la ko komen ape.. bahasa melayu la. Tolong la. Nanti zaman anwar Ibrahim jadi pm guna la bahse ingeris smpai lebam. Bole tak?

      Delete
  4. Aku tak faham lah camane H2O pondan nak jaga pertahanan negara. Dia nak jaga keselamatan dalam negeri pun tak mampu, pembangkang pun tak berani ambil tindakan, apa lagi jika musuh negara seperti Singapore. Ingat lagi 'Penceroboh Sulu bukan pengganas'....

    ReplyDelete
    Replies
    1. H20 patut jd menteri pelancongan je

      Delete
    2. H20 sesuai dengan Kementerian Wanita je.

      Delete
    3. Pertahanan negara kita perlukan seorang menteri yang bole beri amaran tegas.

      Delete
  5. best punya cabinet, no more noh omar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan macam tu brader....suruh Noh Omar datang rumah aku, aku masukkan dia dalam gua punya kitchen CABINET, biar dia lemas terus.

      Delete
  6. kairy sangat sesuai jadi menteri belia dan sukan....tq najib..

    ReplyDelete
  7. Apakah jasa besar sangat puak hindu pariah tu sehungga dapat jadi pak menteri????

    Butakah Najib tak nampak jasa Ngo melayu seperti Perkasa, Jati, Tibai yang berjaya mengembalikan sokongan melayu kepada UMNO. Memang frust giler aku dengan perangai anak Alalyarham Tun Razak ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cer ko tgk dulu kemain lagi PAS mmbenci DAP...tapi stlh bersekongkol dgn DAP akhirnya PAS menjadi penjilat jubor dan BARUA DAP yg paling setia wlpon DAP terang2 mnhina Melayu n agama Islam......

      So pendekatan yg DSN buat lbh kurang sama cume UMNO/BN xsekejam n sehina DAP, sehingga mnganjengkan org len....perkongsian kuasa dgn MCA/MIC dah terbukti berjaya sehingga DAP dan ANUwar menanam sikap perkauman diklngn org cina...

      Delete
    2. Ulasan cina dap atas tu....
      Mrk nak sabotaj undi org india masa pru13 dgn menakut2kan mrk dgn tuduhan bangla....
      Mrk tahu mrk rasis dgn menipu undi india dlm cec dap dan kemelutnya ramai org india condong ke bn...
      Cina dap mmg sial...harap kabinet baru jgn ditipu dgn pelakon hebat cina komunis dap nie....

      Delete
    3. Puki punya pariah tu dapat menteri! Hari tu dia pergi failkan kes kat london kata india kat malaysia semua kena GENOCIDE.

      Pukimak dia....dah jadi menteri. Kita habis kulum dan jilat pun tak dapat apa. Sial betullah!

      -komen dengan ehsan Zul Kulum dan Breheng Budu

      Delete
    4. Mogok lapar ni BAGUS rupanya. Disarankan kepada melayu melayu umno yang tak dapat menteri agar berhenti puasa ramadhan tapi menggantikannya dengan MOGOK LAPAR ALA WAYTHA.

      Delete
  8. DS Wahid, the right man for the right job, Maybank will miss his leadership very much

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong. hope dia boleh bg idea bernas tuk PM.
      Dia antara tokoh yg bawa perubahan dalam maybank.
      dengan PM dikelilingi oleh orang-orang berkepentigan,
      harap DS wahid akan bantu & guide our PM.

      Delete
    2. Kalau maybank dijadikan contoh bagus,mmemang tak tepat.

      Pergilah maybank..berurusanlah dng mereka dalam apa jua urusan, tetiba datang cina sekor...haprak ditinggalkan kau menunggu.

      Maybank hanyak untuk org kaya, bangsa mana? Cubalah nak buat saving akaun...isi borang, minggu depan datang semula ya

      Delete
    3. kluangman, aku setuju dgn ko..cuma 1 je x setuju bila ko kata nak buat saving akaun tu... klu ko bawa duit ribu-riban sure dia suruh ko tunggu dan layan ko tak kira ko cine ke, melayu ke dll. dia bisnes, klu x lari le customer ooiii.

      Delete
  9. Terima Kasih Najib kerana melantik Tan Sri Anwar Ibrahim sebagai
    1) Ketua Menteri Demontrasi
    2) Menteri Jalanraya

    Terima Kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah tu....dilantik sbg anjeng penyalak dap musim kedua pendubor di parlimen....
      Dulu dia ketua...skrg ditabal sbg kuli dap....
      Tukang lap bontot lim babi...

      Delete
    2. Menteri Kebajikan LGBT dan Pluralisme

      Delete
  10. tak best la anuar berahim tak de.... kasi la dia jadi menteri... kesian dia..... Menteri Jalan Raya ke... Menteri Huru Hara ke... Menteri Hal Ehwal GRO ke.... Menteri Putar Alam ke.... apa apa laaa... kesian dia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan menteri...PM
      PM...pakar memantat...pakar meliwat...pakar menipu anak bini dan macai2 pr termasuk cina babi dap

      Delete
    2. Menteri Kebajikan Hal-Ehwal Mat Jambu dan Chinadoll

      Delete
  11. Tahniah kerajaan BN yang membalas jasa rakyat

    ReplyDelete
  12. knp hisamuddin stil ade dlm kabinet lg?? ment.pertahanan lak 2.xtao la pe yg nk depertahnkn t..jd ment.KdN po kelam kabut.adoy

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pa la kesian kat dia bagi lah can sikit nak proof diri dia bila lagi ini kalilah!

      Delete
  13. alaa..paling tak berkenan kat menteri pertahanan jer..tu jer..calon len ade tak?

    ReplyDelete
  14. setiap kabinet yg di lantik oleh semua PM kita dari dulu hingga kini, mmg ada cacat cela selama ni. xda yg perfect. so, aku bagi peluang kat najib tuk buktikan kabinet dia kali ni mmg betul2 transformasi .... InsyaAllah.

    ReplyDelete
  15. sokong anwar jadi menteri. tapi Menteri Haram Jadah atau Menteri Mangkuk Hayun. Amat sesuai dgn dia.

    ReplyDelete
  16. harap ada rombakan segera..tukar kementerian antara hisyam dengan nazri..datuk tajudin abd rahman di gandingkan dengan datuk zahid di kdn...tim menteri yang kosong9kementerian pelancongan) diberi kepada datuk hassan ali

    ReplyDelete
  17. Not bad, ada gabungan yg lama dan baru. Walaupun xde menteri dan timb. menteri dari MCA dan Gerakan tak menjadi banyak masalah. Harapan barisan kabinet nanti dpt memenuhi aspirasi rakyat dan tidak terpalit Dgn kontroversi yg boleh timbulkan persepsi negative.

    ReplyDelete
  18. boleh di katakan ok ok aje sb x faham knapa pemberontak hindu(HINDRAF)di beri jawatan menteri bukan apa takut nanti puak2 yg lain pun akan memberontak sb kalau memberontak dapat jawatan.as for KJ aku rasa kita patut beri dia peluang..klu agak2 x ok kita humban dia dari kabinet.zaman skrang pak menteri2 dah jgn nak besar kepala...rakyat akan menghukum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak2 ler...
      Tak kan nak bagi satu post dgn pendubor yg suka memberontak pulak....
      Aku percaya ds nsjib bijak

      Delete
    2. saya rasa kita kena percaya DSN...bersangka baiklah...

      Delete
  19. betul,,,selepas pru 12 mmg org cukup benci dgn umno,,,nak sebut pun naik satu mcm malu,,,ngo2 ni lah yg banyak membantu n org2 pas,rakan2 anuar yg keluar meninggalkan pr,,,walau pun depa x mintak tapi kalu bole hargailah mereka...

    ReplyDelete
  20. Menteri dari Melaka tiada. Tidak menepati kriteria? Penyokong BN Melaka mempersoalkannya.

    ReplyDelete
  21. kj tu kan sesumpah...tanda kejatuhan bn sudah kelihatan...

    ReplyDelete
  22. lupa pulak..... bagi la Mustapa Ali jadi menteri jugak.... Menteri Pakaian Dalam.... sebab seluar dalam dia putih dan bersih laa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tu timbalan pendubor....
      Pangkatnya rendah sikit krn main depan...
      Pendubor...depan belakang....

      Delete
    2. Stopa Ali bukan bukak warung roti canai ke....? Bila pulak masa nak keje menteri....

      Delete
    3. Stopa tengah sebuk berdakwah sebelah sempadan sana. Tolong membawa janda sundal2 siam ke jalan yg benar - dgn membina kilang spender Made in Thailand pulak.

      Delete
  23. PENGERUSI UMNO SELANGOR : NAJIB GAGAL DAN HARUS BERUNDUR.


    sebelum aku bercakap dan mengupas dengan lebih panjang, satu perkara pembaca harus faham.

    umno bukan milik individu, umno milik orang melayu.
    pemimpin bukan kebal dan tidak kebal.

    pemimpin yang baik harus mengakui kesilapan dan kelemahan.
    pemimpin yang enggan menerima kritikan, itu petanda ke arah kekalahan. ( perkara ini telah berlaku pada pas )

    najib menguruskan umno selangor pada pru 13.
    keputusannya dia telah gagal.
    makna gagal iaitu kerusi milik BN jatuh lebih teruk daripada keputusan pru 2008.

    aku kritik dan menegur demi untuk kebaikan umno dan melayu khasnya.

    JIKA SAIDINA ABU BAKAR R.A YANG MERUPAKAN KHALIFAH PERTAMA PEMERINTAHAN KHULAFA AR RASHIDIN PUN MOHON DIKRITIK, APATAHLAGI LAH UNTUK KITA MENEGUR DAN MENGKRITIK NAJIB.

    najib telah diberikan sepenuhnya kuasa mutlak dalam menentukan halatuju umno di selangor.

    maknanya tiada bangkangan dan dia diberikan kuasa luar biasa.
    namun dalam keadaan berkuasa penuh pun, najib gagal mentadbir umno selangor.

    artikel ini adalah permulaan untuk disambungkan kepada siri mendatang.

    antara siri penting adalah ...

    mengenai longlai najib untuk mengawal kem dalam umno selangor.

    kegagalan sayap begerak ( kecuali wanita yang wajib diberikan markah penuh )

    gagal mengenalpasti kelemahan calon dan lawan.

    ketua penerangan yang gagal mutlak berfungsi.
    ketua pemuda yang entah kemana.
    ketua pembangkang yang gagal menggegar dun.

    sikap kedekut dan taik hidung masin kumpulan pemikir ( antaranya INMIND) untuk berkongsi maklumat dalam menyebarkan isu.


    PS: asas untuk menang besar PRU 14 aku meletakkan syarat mudah.

    stage pertama mengenal pasti kelemahan dan kegagalan.
    stage kedua memperbaiki kelemahan.
    stage ketiga perang sampai menang !

    kalau kelemahan pun enggan dan tidak mahu dibincangkan, maka tak payahlah nak semak kepala nak menang pru 14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju dgn cdgn bernas sedara tu....
      Pernah tak disampaikan secara berdepan dgn ds nsjib 4 tshun yg lepas??????

      Delete
    2. Cantek. Bagaimana pandangan saudara tentang perang maya pula? Bukan apa, dah naik menyampah tgk budak2 melayu terpengaruh & dok sebar hasil2 fitnah Geng Kacang Merah & sekutu depa.

      Delete
    3. saya ada komen di blog yg lain sebelum ini betapa kecewa dan tidak faham nya saya mengapa tidak ada seorang menteri pun dari Selangor sedangkan di Kelantan yg kalah berkali kali di berikan peluang menjadi Menteri atas alasan untuk memperkuatkan UMNO Kelantan. Najib adalah Pengerusi BN Selangor, Pengarah Pilihanraya BN Selangor ....tapi prestasi BN Selangor lebih teruk dan Najib tidak mahu mengambil rasa kebertanggungjawaban langsung ...dia lepas tangan. Dia salahakn orang lain. Pada saya ini adalah satu bukti betapa najib tidak ada pengalaman luas bertempur dalam felanggang politik. Najib naik ke tampuk dgn jalan mudah dan tersedia. Najib tidak pernah di uji sebagai pemimpin dengan begitu hebat. Bila di uji sebagai Pengarah Pilihanraya BN Selangor, Najib gagal teruk tapi salahkan orang lain. Tanpa Menteri dari Selangor, siapakah lagi yg dapat najib tonjolkan sebagai pemimpin di saat genting begini!? Apakah selama ini Najib sendiri buta dan tidak dapat mengenal pasti pemimpin pelapis BN Selangor?? Bukankah najib sendiri begitu yakin yg Selangor akan kembali semula ke BN? Keputusan Najib ini hanya membuatkan BN Selangor makin susah dan payah .....semakin payah utk 5 tahun mendatang ini. Mungkin benar, Sultan Selangor juga amat berdukacita dengan situasi ini. Najib memalukan rakyat Selangor, bukan pendudk Selangor. Selangor kalah kepada PR bukan kerana rakyat Selangor tetapi penduduk Selangor. Kenapa najib tidak menghukum dirinya sendiri atas prestasi buruk BN di Selangor? Najib mesti lepaskan jawatan sebagai Pengerusi UMNO dan BN Selangor serta merta!!!! Tapi percayalah bhw najib tidak membaca tulisan kita semua. Najib sebuk melayan twitternya dan FBnya yg kononnya popular itu?? Najib mengekalkan hishamuddin sepupunya di kem pertahanan bukan kerana prestasi (apa pencapaian KPI Hishamuddin???) sebagaimana yg najib laung-laungkan tetapi kerana nak jaga keselamatan diri najib sendiri .....takut berlaku rampasan kuasa agaknya!! Najib bercakap tentang winnable candidate tetapi lebih dari 6 orang pegawainya bertanding di PRU13 ini yg bukan berasaskan winnable candidate tetapi wincable candidate!! Najib patut malu kerana bercakap tak serupa bikin. Najib sebenarnya ada PM kepada parti UMNO sahaja. Parti komponen lain dia tak berani usik termasuk ong tee keat di pandan!!! Berubahlah najib!!! BN bernasib baik kerana majoriti melayu, bumiputra dan india menyokong BN bukan kerana faktor najib!!! Saya percaya selepas Perhimpunan Agung UMNO pada tahun ini, akan berlaku rombakan kabinet. Apa kah hishamuddin masih kekal???

      Delete
  24. PAP suruh ubah. Najib dah ubah. Hampir 100% menteri / timbalan menteri dari melayu / bumiputra. India tu cuma nak pancing sokongan kaum india pada PRU 14. Padan muka c... resis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak boleh salahkan mca gerakan dan supp...
      Mrk dah mencuba ttp stigma bhw bn parti rasuah sgt menebal sbg dakyah cina dap....
      Wlbgmanapun...kits dah tahu lakonan cina2 nie...
      Harap mrk dpt memikirkan demi kebaikan rakyat malaysia....

      Jangan bangkitkan sampai kiamat hak melayu bumiputera...
      Jgn perlekehkan dan nghina agama islam dan raja2 melayu..
      Mrk majoriti dah kaya dan senang...adakah rasis jika kita cuba memuliakan bangsa dan agama kita?

      Delete
    2. najib dah sediakan kerusi menteri utk mca .....kenapa tidak biarkan MCA bangun tanpa jawatan Menteri sedangakn di Selangor Najib boleh berbuat begitu?? Kenapa kementerian Perusahaan Awam tidak di wujudkan semula!?? Sampai sekarang tiada penjelasan dari najib .....kerana itu hak prerogatif dia ........ kepala otak dia!!!

      Delete
  25. PM masih gagal memahami konsep pentadbiran negara secara keseluruhannya. Raja berpelembagaan ataupun demokrasi berpalimen? Siapa yang berkuasa? Raja atau ahli politik.

    Kalau sekiranya faham yang tersirat daripada tersurat maka tak di angkat lah hindraf umpamanya atas alasan apa juga. Adakah segala tindakkan sebelum ini tidak memadai? Adakah artikel 3 perlembagaan dan kuasa raja2 hendak terus dimomokkan dengan sistem divide n rule melalui sistem kapitalis demokrasi. Sampai bila pun masalah yang ada pada dasarnya tak selesai.

    Kiasan dan sindiran raja2 melayu dah bagi, bila nak sedar. Tapi sebab mendaulatkan hak asasi kapitalis maka ianya bukan satu perkara yang baru walau siapa pun diletakkan didalam kabinet untuk melaksanakan amanah. Apa juga perkara yang berlalu selama 56 tahun akan berlaku lagi waima PR pun memerintah. Bibit2 kehancuran kerana tidak amanah akan terus berleluasa. Sedar, sedarlah.

    ReplyDelete
  26. maaf DAP suruh ubah. bukan PAP.

    ReplyDelete
  27. Najib tertekan dengan asakan Pak Lah untuk menjadikan KJ sebagai menteri. KJ adalah musuh negara yang no 1. Dia adalah refleksi kepada sifat Anuar Ibrahim.BN akan mengalami zaman kejatuhan kerana KJ akan cuba sedaya upaya menjatuhkan kerajaan Melasyu yang ada dengan kononnya idea politik baru dia. Kegagalan dia dalam menerajui Pemuda UMNO adalah sangat terang lagi bersuloh. Pemilihan UMNO yang kan datang ahli ahli yang akan mengundi wajib menjatuhkan dia. Hanya itu saja untuk meengeluarkan KJ dari UMNO. Biar dia mati dalam senyap. Orang yang tak ada jiwa melayu macam KJ sangat berbahaya dalam politik UMNO. Ingat lagi Anuar Ibrahim yang meminta minta jawatan untk kepentingan peribadi. Lihat lah nanti semua gerombolan dalam Kem Belia akan dikerah untuk memenangkan agenda peribadi beliau. Negara kan hancur tapi dia tak akan perduli dan Anuar akan tersenyum puas. Proxy nya telah menembusi kecerdikan Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg itu tanggapan rakyat thdp kj....
      Klu kj ingin jadi spt pendubor...aku percaya dia akan jadi sial mcm pendubor.....
      Apa2 pun...kita beri peluang pd dia...

      Delete
  28. klu nk puaskan hati smua memang susah..wpun ada kekurangan dan kelebihan sana sini kita berilah peluang pada mereka utk buat kerja yg tlah di amanahkan..jgn hanya tahu menghukum x adillah utk dato sri najib..all the best dato..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul....aku rasa tak mampu pikul tugas seberat najib..Yang rasa nak bantu...gunakan saluran dgn betul...

      Aku percaya...pendubor lagi tak reti mntadbir jiks diberi peluang krn org2 yg berada di sisinya hanya nak harta dan kuasa...
      Lagipun yg paling rapat wajib pandai memuki dan sealiran dgnnya...

      Delete
  29. Cis! Ketua pemberontak Hindu dijadikan menteri!! Gila beb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina dap memuja pendubor si dalang lanun kiram boleh pulak....
      Hindraf tak bunuh rakyat malaysia....
      Pendubor. ..tian babi dan sivababi telah bersubahat mmbunuh 10 wira negara!!!!!!!!!!!!

      Delete
  30. Kenape Idris Jala ikan ada lg...apa sumbangan nya??
    Pendemo ganas Hindraf ??
    Ahmad Maslan...Tim Menteri Kewangan??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu org melayu pegang MAS....lingkup memanjang...
      Terima kasih idris jala....
      Asal jgn cina babi dap yg pegang MAS....
      Korang nak buat terowong sampai ke china pun...lantak korang....asalkan hati ko puas cina babi dap....

      Delete
  31. satu je cacat cela kabinet yg baharu ni..menteri keris masih dalam senarai..yelah dia kn sepupu najib, tak kn najib tak bg muka kat sepupu sendiri..
    bn ada lebih 130 mp, tak kn tak ada mp yg lebih baik drpd menteri keris ni yg asyik beri amaran..amaran..amaran..hingga akhirnya hanya amaran..

    apa sj kementerian yg menteri keris pegang mesti hancur..tunggu dan lihatlah nnt pertahanan ni..

    apa2 pun sepupu beri kepercayaan kpd menteri keris, berilah sokongan padu mudah2an akan lebih baik..

    bersangka baiklah kpd YB2 yg telah dilantik..

    untuk Malaysia yg tercinta..

    dulu, kini dan selamanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kementah ada nak beli barang baru kot?

      Delete
  32. Biarkan Hindraf dalam kabinet, selama ni dia menyalak kat luar sekarang bagi dia handle espcially kaum dia....nanti kita gelak-gelakkan ramai-ramai. Bak kata kawan aku seorang India yg anti hindraf....Dulu Hindraf mintak macam-macam sampai tak hengat dunia,He said "they suppose asking the rational demand not emotional",Najib freezing this Hindraf. Jadi tukang bukak fail dari 8am-5pm macam Kerani.
    By hook or by crook, aku rasa Najib HAD to step down.
    Segala telah tercalar, aku komen disini dgn membawa maruah Melayu yg telah dipijak oleh segelintir bangsa aku sendiri dan Cina harbi. Apa yg Najib buat 5 tahun yg lalu seolah-olah bukan bertambah baik bahkan bertambah parah.Masukkan NGO Melayu utk sama-sama lead the team.Re shuffer the cabinet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 97% cina tolak bn.....
      Hindraf nak sertai bn...aku tiada masalah asalkan jgn cina babi dap....
      Berlakon tanda sokong tapi hanya lakonan...

      ABCD
      BCL

      Delete
  33. Kabinet yang akan mendorong kepada kecelakaan UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asalkan tiada pendubor dan pemuki serta cina bsbi dap....insyaAllah berjaya....
      Pendubor....bewak hidup pkr dan pas
      Tapi anjing gay yg kuat menyalak utk tuannya si cina babi dap.....

      Delete
    2. Nampak takk. Orang PAS DAP PKR akan direct sebut UMNO tak sebut BN.haha wa kenal maklu.

      Delete
  34. Mana Menteri dari Melaka?

    ReplyDelete
  35. Yang lain tu ok la. Saya anak jati Johor, lahir dan besar di negeri ini, tapi bilia pilih menteri saya tak kira negeri, walaupun orang Johor kalau saya tak berkenan, saya tetap tak suka. Kenapa Hisamudin masih ada dalam kabinet, dia memang tak layak..perangai dia memang buat malukan orang Johor je. Dia lebih sesuai jadi menteri pembangunan wanita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul2. kate2 ko bawak pengaruh besar untuk kuburkan BN dan hisyamudin. Ko ade tokoh gantikan anwar ibrahim.

      Delete

  36. Kepada DS Najib,

    Kami orang-orang Melaka berasa terkilan kerana YB YB dari Melaka tidak diberikan kerusi yang pada perkiraan kami sangatlah sikit jumlahnya di dalam barisan kabinet Dato Sri.

    Mengapa tidak ada seorang pun di antara YB kami yang menjawat jawatan Menteri? Biarpun negeri kami kecil tapi kesetiaan kami kepada UMNO dan BN tidaklah boleh dipertikaikan.

    Jika dikira dari segi kemampuan, Melaka terus maju di bawah kepimpinan YB YB kami dan ini jelas membuktikan akan kemampuan YB YB dari Melaka.

    Yang besar jangan disangka gajah dan yang kecil jangan disangka kancil. Intai-intailah kami di Melaka.


    p/s: Melaka hanya ada seorang wakil Timbalan Menteri di dalam kabinet kali ini..Alahai kesian Jebat dengan negeri Jebat ni..Kesabaran orang Melaka teruji lagi!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sory bro...

      kami org2 melaka tak kejar pangkat dan harta..yang kami tekankan semangat kerjasama dan keamanan negara adalah lebih mustahak..DARIPADA MELAKA BANGSAKU ADA, DARIPADA MELAKA JUGA AKAN KU PERTAHANKAN..

      Delete
    2. Relaks la bro...

      Macam kesetiaan tak ikhlas je?

      Delete
    3. Benar....kuasa dan pangkat hanya sementara...
      Sayang mantan km melaka tewas...
      Mgkin percaturan ds najib nak letak beliau dlm kabinet tidak kesampaian....
      Apa2 pun kesetiaan tetap utuh....

      Delete
    4. Wp aku bukan org Melaka tapi aku rasa terkilan sbb Tok Ali tidak dilantik dlm kabinet.... walhal telah terbukti beliau berjaya meletakkan Melaka sbg negeri yg digemari pelancong, peningkatan ekonomi negeri yg ckup baik berbanding negeri2 lain....juga beliau sgt2 disenangi rakyat!!!

      Wp beliau kalah di tgn sam ketot (yg tersgt2 la berjasa tu...waima letak seketul batupun jadi calon...cina2 rasis pasti undi punye!!).... bukan bermakna beliau telah ditolak oleh rakyat Melaka!!! Tok Ali sepatutnya diberikan tempat dlm kabinet agar dapat memantapkan lagi prestasi BN/Umno yg amat mencabar kini....

      Memandangkan jawatan utk Menteri Pengangkutan masih lagi 'O', harap dpt dilantik Tok Ali memegang portfolio tersebut. Pada hemat aku (generasi warga emas ini) Tok Ali amat sesuai sbg Menteri Pelancongan@Kemajuan Wilayah sebenarnya!!! Oleh krn mca berjanji tidak mahu menerima sebarang lantikan.... so Xpyh la PM nak pujuk2 rayu pulak!! Ini lah masanya BN/Umno patut tunjuk ke cina2 yg X kenang budi tu.... yg org Melayu mampu mentadbir negara tanpa mereka!!!

      Ttg barisan kabinet baru ini tidak spt yg aku hrpkan.... (bengkek je aku tngok setengah2 nama), tapi siapa kita utk mempersoalkannya!! Apa2 pun nasib baik Hisham tidak di KDN lagi, klu dia masih di situ... sah2 aku X undi BN la pru 14 nanti!!!





      Delete
  37. Persoalan yang bermain dalam kepala ialah kenapa H2O dan ZH bertukar kementerian. Aku tau mereka berdua ni org kuat DSN, adakah ni semua untuk cover apa yg berlaku di Mindef? Kenapa tak letak org lain. Bagi aku H2O gagal sebagai menteri KDN dari rally bersih sampai ke Lahad Datu. Satu lagi DS Wahid, dah elok2 meneraju Maybank jadi menteri JPM menggantikan tempat sifunya Mohd Nor Yaakob. Kenapa? Adakah sebab nak bagi lebih peluang kepada CIMB yg diteraju oleh adik DSN? Sebelum ni pun dah dengar cerita peluang bisnes Maybank dicantas oleh CIMB melalui MOF. Jika telahan aku ni betul maka BN akan menghadapi bala besar PRU14 kelak. Adios. -Aku Melayu-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak mcm dakyah cina babi dap jer nie....

      Delete
    2. Ko melaayu. Tapi x islam kot. Kitorang islam. Hekeleh

      Delete
  38. APAPUN BUAT KERJA DULU, BIAR RKYAT NILAI, TAK OK, HUMBAN MEREKA....YG PENTING MENTERI KDN DAH BRTUKAR, HARAP JGN BAGI AMARAN LG UDAH LE...

    ReplyDelete
  39. Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi pun 2 x 5......

    Orang Anuar dulu, nak harapkan dia???? Entah lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asalkan dia bukan pendubor...
      Semua org termasuk ko pernah taksub dgn pendubor dan pemuki tu kan??...skrg mgkin tidak...masa mgubah kita..
      Biarlah org cina babi dap pulak jadi hamba kencing pendubor dgn baju org cina mati tu....

      Delete
    2. Orang kata mak Zahid cina....ada ke patut.

      Delete
  40. Terima kasih Perdana Menteri.10 wakil Sarawak ..memang tepat n berbaloi.

    Berilah peluang kpd kabinet baharu mentadbir negara.Persepsi negatif tidak menguntungkan sesiapa.Jika mereka tak bagus, jangan pilih BN pd PRU14.Tetapi saya tetap menyokong BN yg mempertahankan bangsa dan agama saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eleh...

      Kat Sarawak bukan menang 101% pung...

      Kenapa sampai 10 orang...

      Ada ura-ura nak lompat ke?

      Delete
    2. Bagi aku mudah...bn ada ramai yb2...tak perform...lepaskan jwtn...
      Hakikat ds najib nak pilih siapa...itu hak dia sbg pm....yg penting kesetiaan dan sokongan kita thdp kabinet baru...
      ABCD
      BCL

      Delete
  41. Mostly aku personally xberapa berkenan cthnya, Idris Jala, Shahidan Kasim (ada lg dia ni?), Hindraf, Ahmad Maslan (UMNO psywar pun fail ni nk jga finance pulak), Hisham pondan, Idris Jusoh, Rosnah Shirlin (lemau btol puteri under dia ni), Shabery Chik, KJ xmalu (patut bg deputy je dlu, org mcm dia ni kna diajar bersabar), Tengku Adnan, Ismail Sabri, Nazri kurang ajar.
    Yg aku suka Wahid Omar, Kamalanathan, Mustapha Muhammad, Anifah Aman. Yg lain xbrapa knal, maka xboleh komen. Mna Ali? rugi xbawak dia masuk, patutnya Ali yg pegang portfolio Tourism & Culture baru perlancongan meriah, dia byk pengalaman di Melaka bknnya si penyangak Nazri Aziz yg xde culture pny org. Terkilan org rajin mcm Raja Nong Chik xtersenarai. Lantik Wee Choo Keong utk Transport pls, xpyh la nk pujuk2 MCA.
    P/S : Bapak rmai under PM dept, buat apa ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ntah...

      Timbalannya pulak tak le seramai mentoghi.

      Delete
    2. setuju KJ patut dijadikan Timb saja kenapa nak terus lonjakan di ke menteri penuh? RNC patut di senaraikan.

      Delete
  42. nama-nama aku rasa tak patut ada:

    1. Hisham mat warning - siap memangku MOT lg tu
    2. KJ @ anwar in the making - dia ni bakal memusnahkan Malaysia
    3. Keling gampang hndraf tu.
    4. Deris Jalak lenteng (kenapa nama dia ada lagi?)

    Kalau keempat-empat nama ni tak releven bagi aku,nama najib jadik PM pn aku x suka.Sudah-sudah la najib. Kalau org putih atau org jepun dan lama resign suka rela. Tapi sifat orang melayu tak kira jawatan apa pun tak reti muka malu kena kutuk asalkan ada kuasa dan jawatan. Baik la najib pencen, joint pak lah main golf.
    So, BN hilang sokongan aku PRU14 nanti. Menyesal aku undi BN baru-baru ni. Keep on dreaming najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cara menulis dan komen mcm cina babi dap der....

      Delete
    2. kabinet 2013 @@@@@@@@@@@@@@@@@????????????????***********%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%.... 25%

      Delete
  43. aku pelek macam mana dato mary yap kain chin bolih jadi tim. menteri pelajaran, kan dia ni pengerusi sek mubaligh kristian. kita kata pr tapi kita yg lebih lebih, nak di kristiankan ke sek kat malaysia ni. harap dirombak segera.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHAHAHHAHAA..

      DLM BANYAK BANYAK KOMEN MELAYU UMNO.. AKU NEGOK KOMEN NI YG TERBAIK...

      MMG LA PLAN BN MENGKRISTIANKAN SEKOLAH SEKOLAH DENGAN KALIMAH ALLAH..

      HAHAHAHHAA.. PAKU SERPAH PAKU SERPIH.. NGATA ORANG DIRI SENDIRI YG LOBIHHHHHH...

      KUIKUIKUIKUI

      Delete
    2. Sory bro.. kalo tak kenal jan lebih komen.. menampakkan kebodohan jak.. byk sekolah d sabah mendapat pengiktirafan d bawa mary yap.. maktab sandakan yang kecil menjadi gah dalam pentadbiran mary yap.. smk teknik tawau mendapat anugerah akaun terbaik sehingga ke peringkat kebangsaan.. byak jasanya pada pendidikan di Sabah khasnya.. ko, apa yang ko buat?

      Delete
    3. Mrk tu cina babi dap yg cuba mghina org sabah....
      Nurul anak pendubor sekolah mubaligh....kenapa bertudung????
      Bodoh punya cina babi dap nak hasut melayu bumiputera...
      Pi minum kencing pendubor tu woi....

      Delete
    4. mende yg ko repekan ni 2.26? salah ke lantik dia? dan sejak bila pulak najib bermusuhan dgn mubaligh kristian? nonsane...

      Delete
    5. untuk program kristianisasi najib n UBN ....

      Delete
  44. Difficult decision to make, kena gi ngaji dlm dlm dgn Tun M.

    ReplyDelete
  45. kabinet yg AMAT bagus sebab:

    1) bagi menteri lembik jaga askar
    2) bagi anak didik anwar jaga kdn, mampos dia main wayang
    3) taruk ramai org pak lah bagi naik balik -kj, madzhir, idris jusoh, helmi etc
    4) hindu hindraf jadi menteri (apasal tak bagi melayu perkasa)
    5) warlord UMNO yg korupted mcm tajudin dan shahidan
    6) najib tak mau lepas MOF (hoiii...bila nak sedar)
    7) idris jala boleh bagi job banyak2 lagi kat "con"sultant
    8) dua dead wood shabery cheek and ismail sabri still on

    konklusi : ini kabinet nak bagi UMNO mati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni semua olang tak betui, siapa yang betui?..aljuburi saja ke yg betui?

      Delete
    2. Bro...

      Ini pung kira untung la...

      Isa Samad tak de dalam senarai.

      Delete
    3. Kalau anwar jadi PM

      TImbalan PM; Hadi

      MEnteri kewangan ; Nurul izzah

      KDN ; LKS

      Belia & Sukan ; Nik Adli

      Wanita ; Nurul Izzah

      KEsejahteraan bandar ; Karpal sing

      Mnteri luar: tian chua

      Ini baru menteri. Apa menteri2 ni buat mesti wajib betul. Tak macam umno. Bodow

      Delete
    4. Tu cina babi dap yg bagi komen...
      Yb2 mrk nie klu berdebat dlm parlimen atau dun bagi malu org malaysia jer...
      Lbh 50 tahun merdeka dlm malaysia cakap bm mcm pukimak....
      Tengok ler lim babi dan warisnya....cakap bm mcm sial jer...Ntah2 rukun negara dan lagu negaraku pun tak reti....
      Kadang2 ingat mrk nie pelancong dari china atau china doll krn bm mrk cukup sial....ada hati kata ini tanah mrk!!!!

      Delete
    5. heheheheeheheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee........ kabinet mengarut ....tokey judi @ MP Putrajya, mmabuk arak & raba pantat @MP Rompin.. jadi Mentri!?

      Delete
  46. Rasa nya almari kabinet aku lebih cantik dari menteri kabinet Datuk Najib .

    ReplyDelete
  47. nampak gayanya kabinet najib boleh bertahan selama 5 thn saja.lepas tu bn bungkus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak macam tak boleh tahan lama.semua muka tak leh pakai.deris jala buat apa lagi jadi menteri.tal nampak satupun terbaik dari deris

      Delete
    2. Ilmu dan kepakaran idris jala amat ditakuti cina dap...MAS kluar dari kebangkrapan krn kebijaksanaan idris jala.....
      Woi...cina dap dan macai2 pkr....ko ingat ds najib nak buang pakar ekonominya.?
      Korang kan ada pendubor yg hebat sbg punai sehat mb selangor!!!!!

      Delete
  48. Kumpulan pendesak hak HINDU dapat jadi menteri, Kumpulan pendesak hak PERIBUMI dapat jadi ????????

    Fikir-fikirlah korang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. zul dan tok him sudah tanding, tapi kalah. nak wat cam na lagi?.....cool brather!!

      Delete
    2. KO PUN SATU SAMDOLL..

      ITU MACHA ANGKUT DEWATA 16TGN KASIK MANDRAM NAJIB MAAAA....

      KUMPULAN PENDESAK PERIBUMI DAH MAMPOS DUK DLM LONGKANG CIUM TANAH..

      BODO PUNYA MELAYU.. DULU KORANG MAKI HAMUN MATCHA NI ATAS BAWAH..

      SIKALANG APO SUDAH JADI MAAAAA... NAJIB TAK PERNAH PEDULI PUN APO LANCAU LU ORANG TULIS.. YANG PENTING DIA SELAMAT DARI GANG MATCHAAAA...

      HAAAAAAA.. I ADA BLACKBELT WARNA PINK TAUWWW1111!!!.. ministry of defence... auuuwwwww!!! tak kosa uu..

      AISHHHHHHHH... JAHANAM NEGARAKU!!

      Delete
    3. Asal jangan cina babi dap....
      ABCD
      BCL

      Delete
    4. Transport Ministry jangan bagi cina lahanat.....bagi kat Brahim Perkasa, lantik dia jadi senator. Lagipun muka dia macam orang bawak teksi.

      Delete
    5. Hahahahaaaa.....asal jgn pendubor dan pemuki!!!!!!

      Delete
  49. jangan marah marah pak! orang bapak tak dapat jadi menteri ke? tak kan najib nak pilih sampai 50 org jadi menteri. sabar pak sabar....itu hindu punya najib kasi taruk dalam peti ais jpm. kalu dulu najib ada dua musuh, dap dan hindraf, sekarang tinggal satu saja untuk dihadapi. ada bapak faham?......(pak tua)

    ReplyDelete
    Replies
    1. pak tua, mungkin teori ni betul, tapi yg nampak pasti nya orang melayu akan jadi musuh najib, hindu di bela, melayu di campak tepi. ada si tua faham?.....(pak muda)

      Delete
  50. Aku harap Dato Najib berundur serta-merta.

    ReplyDelete
  51. menyesal aku undi BN, Najib masih nak pegang MOF, kalau undi PR ari tu, 7 hb mei, minyak dah turun harga. MOF kena bagi orang lain yg pakar , Najib jadi PM aja sudah la dan ikut nasihat kewangan dari yg pakar.

    ReplyDelete
  52. Aku sangat terkilan KJ, shahidan kassim,idris jala, paria hindraf boleh masuk kabinet. satu lagi ahli parlimen yg paling bangang Hasaan Malek pun boleh jadi menteri penuh dan jaga kementerian yang penting pulak tuu.... ini mesti cable kuat daripada Nyonya Mansor satu dunia pun tau laa... akibatnya ko najib tak sampai PRU14, mesti merudum.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takut sgt ker cina babi dap dgn mrk nie!!!!????

      Delete
  53. cabinet seimbang najib...yg meyokong ketepi yg menentang di tatang..kenapa pemimpin hindraf di pilih?..mana wakil Jati,Perkasa,Perkida,Tibai dan lain NGO melayu..di lonkangkan.
    Negri kalah (kelantan) dan menang 2,3 kerusi bagi menteri penuh,melaka yang cermerlang (2/3 majoriti) dapat tmbalan aje...apa ni najib
    yang lebih melucukan mat maslan jadi tim men. kewangan..biar betul betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina babi dap yg suka jadi batu api.....
      Tu jer ker niat korang????
      Pas nak dpt bangku pun tak dpt...apatah kerusi dlm exco di penang...sial cina babi dap...

      Delete
  54. HAHAHAHHAA..

    PESRTIME AKU BACA MAMAK KIMMA PRESMA NI MERAYU DALAM BLOG " KALAU BOLEH JGN MAKI HAMUN LA"..

    HAHAHAHHAHAHAHAHAHA..

    YG PENTING KABINET KALI NI TAKDA WAKIL MAMAK KIMMA[K] PRESMA JADI WAKIL.. I LIKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

    KUIKUIKUI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn ada pendubor dan pemuki....
      Dan jgn ada cina babi dap....

      Delete
  55. Najib kena perkuatkan Dakwah Islamiyah. Harus melantik ulamak yang ikhlas dalam pemerintahan. Sekurang2nya sebagai penasihat. Contohnya
    1. Menangkis serangan PAS dan ajaran sesat mcm Syiah. Setakat ini Malaysia berjaya menangkis golongan sesat, tapu perlu diingatkan golongan syiah sudah mulai menyebarkan pengaruh mereka keatas rakyat Malaysia.
    2. Menaik tarafkan undang2 syariah, menerapkan sistem syariah yg lebih compliance to Quran dan Hadis, cthnya Hukum jenayah islam seperti takzir, kalau org kena rogol tak ada empat saksi macamna?
    3. Mempertahankan serangan Kristian spt isu Kalimah Allah.
    4. Memperkuatkan undang2 keatas homokseksual. Sekarang masyarakat kurang jelas. Macamana Anuwar boleh lepas, kat singapore pun org melakukan homoseks kena penjara. (Tapi yang aku tahu Anwar tak nk bagi DNA dia)
    5. Sekarang ini peluang paling baik untuk umat Islam memperkuatkan daulah Islamiah tanpa ragu/ takut.
    6. Pemimpin2 Islam mestilah yakin dengan menegakkan Islam yg sebenar sahaja akan melindungi umat Islam dari bala bencana tsunami dlm bentuk apa pun. Tanpa keyakinan ini, saya khuatir umat Islam akan di ancam dengan kemerosotan di PRU seterunya. Cara lama mungkin sudah tidak relevan. Walaubagaimanapun datuk moyang kita telah mewasiatkan Islam sebagai ugama rasmi di Malaysia yg tercinta ini. Terserah pemimpin yang sekarang ini mahu mengekalkan atau sebaliknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sapa ulamak yg ikhlas tu....bolih tahu nama?

      Delete
    2. ALAHAIII MACAM YO YO AN JER LU MAMAT..

      SUDAH JAGA 56TAHUN NEGARA KASIK BIKIN LA HUDUD.. MAU REAL ISLAMIK INI JER JAWAPAN NYA..

      KALAU REASON KATA MASIH STUDY.. KHAKKKK TUIHH LA UTK MELAYU UMNO..
      56TAHUN divide 5 TAHUN = masih study... JAHANAM ISLAM DI MALAYA!!!

      Delete
    3. Sedangkan ayat ayat mengharamkan minum arak itu datangya in stages. Nabi pun mengambil 20 tahun untuk menyatukan umat Arab menhjadi Islam.

      JAdi kalau kita nak buat sesuatu yang drastik ada kemungkinan masyarakat semua patut dihukum adakah itu caranya atau step by step dengan cara nabi mengetuai umatnya berlainan ketika di Mekah diteraskan kepercayaan kepada tuhan yang esa dan di Madinah barulah undang undang diperlaksanakan.

      Bayankanlah kita ni di zaman Mekah dan akan beransur ke zaman Medinna. Kalau salam sesama lelaki dan perempuan pun masih ada masalah untk masyarakat menerima apa lagi hukuman yang lebih berat.

      Jadi kita kena memahami dan harap kerajaan lebih keras terhadap gejala minum arak orang Melayu dan semoga masyarakat beralih daripada sikap liberal kepada Islamic. Itu yang perlu kkerajaan lakukan.

      Lagipun mengikut sejarah Islamic Empayar tak banyak masyarakat dihukum hudud persoalanya adakah ini kerana masyarakat memahami Islam sepenuhnya.

      Masyarakat sekaran ni bermasalah dari segi value bila kahwin dua diketawakan tapi bila suami berzina dimaafkan. Jadi susunan masyarakat perlu seperti di Medina. Allah lebih mengetahui harap harap hudud dapat dilaksanakan dengan adil dan bukan hudud ala PAS dan Taliban yang hanya kosmetik hudud dan disalah gunakan oleh sesetengah pihak untuk menghukum demi kepentingan sesetengah pihak (abuse of power).

      Delete
  56. lg 1 semua kepala2 dlm G.L.C yg naga,ikan keli dn seangkatan dgn nye pun dharuskn dtukar!majoriti rakyat meluat myumpah ari2 pd semua CEO AKA CON2 SULTANT GLC!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada 3 negeri pr....bnyk ceo aka consultant utk diisi oleh cina babi dap...
      Korang jgn jeles lah....
      Korang jadi consultant kpd pendubor bgmana nak jadi sheikh balik....

      Delete
  57. Huh, ramainya cacai umngok yg x puas ati ngan pilihan Bang Jibby. Lantaklah korang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua tu cina babi dap yg jadi batu api termasuk ko yg tak bersunat.....

      Delete
  58. Menteri lain gua tak peduli
    yang penting kj jadi menteri kbs
    pilihan ds najib tepat

    ReplyDelete
  59. Soalan pun bongok.jwpn pun sama bongok.puas hati? Mcm mn nak puas kan hati semua org.mesti la ada yg puas hati dan tak.ada yg x kisah pun.

    Yg penting ds najib tau apa dia buat dan sedia bertanggungjwb.nak puas kan hati semua org mmg mustahil.ramai yg mengutuk dan mengeji dr yg nak membantu.

    Blogger pun satu.mcm hampeh punya posting.mcm hebat sgt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rekas la bro...

      Ini blog dia...

      Dia kasi can bagi komen kat sini pun dah untung...

      Ada betui ka tuan blog?

      Delete
  60. .

    Aku tak kisah sangat kat senarai menteri kabinet Datuk Najib ... asalkan jangan pengkianat bangsa Anuar jadi PM .


    .

    ReplyDelete
  61. Gandingan Zahid Hamidi dan KPN diharapkan mantap
    Dato Nazri M Pelancongan - bolehka tu
    Hishamudin- Selamatlah boleh ronda dgn scorpene
    Yang satu ni pelek ckit kerana terlantik dgn sendiri iaitu Menteri Gali Lubang Kunyit- Anuar Ibrahim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yap aku setuju. Zahid hamidi kdn. Igp Khalid bagus. Dig pun bagus. Mantap sikit polis n kdn. Thx ds najib skip hishamudin. Lembek

      Delete
  62. Pengerusi Hindraf. gua setuju dia berada dalam kabinet Najib. Sebab sekarang Dap pun dah mcm samseng. Jadi apa salah Najib simpan samsing dlm kabinet dia, senang sikit nak ajar DAP & kuncu2nya. heheh mogok lapar pula.

    ReplyDelete
  63. menteri hal ehwal agama islam,,,selain ahli sunah waljamaah mesti di haramkan utk meninggikan syariat islam tak payah pas susah2 nakan parti yg mengunakan nama islam

    ReplyDelete
  64. Gred Hindraf lagi baik daripada UMNO Melaka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gred cina babi dap lbh kurang sama dgn pendubor dan pemuki anwar ibrahim...

      Delete
  65. best rupanya jadi perusuh india kat Malaysia ni. Dah merusuh buat huru-hara buat celaka sana sini dapat jadi senator, jadi timbalan menteri lagi.

    syabbaass...syabbaasss...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk diri anda dilihat anda perlu berbuat perkara yang akan menarik perhatian orang ramai........Kalau setakat menjadi ahli UMNO anda tidak akan dilihat oleh ramai orang ...Malah UMNO pun tidak nampak anda........Contohnya pemimpin HINDRAF,ZUL NORDIN dan ada lagi .........Andai kata hishammudin rais menyokong UMNO dan menghentam PR aku yakin dia akan dilantik jadi menteri atau ketua Menteri ........itulah sinerio sekarang yang dibawa oleh Najib Razak.........Kasihan UMNO........pada aku perkara ini mesti dihentikan ....

      Delete
    2. Ko nak harapkan cina babi dap sokong ko??????
      Ko nak harap pendubor dan pemuki sokong ko?????

      Klu rasa benar2 btggungjwb...bawak ngo atau wakil mp ko ngadap pm...nyataksn ketidskpuadhatian ko...
      Najib tak mcm pendubor...pendubor tak akan layan klu keputusannya dah dimuktamad...
      Mana tidak asskrim jamban naik giler dgn pendubor

      Delete
  66. Sebaiknya lantik Nasharudin Mat Isa di JPM atau Timbalan Menteri Kewangan. Barulah sesuai dengan usaha meningkatkan syiar Islam, perpaduan dan perkembangan perbankan Islam di Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju...pas setuju tak??????
      Asalkan jgn cina babi dap dan pendubor....

      Delete
  67. Jamil Khir Baharom kan ada jadi menteri kat JPM. Kenapa nak add on Nasharuddin Mat Isa plk. Lagipun dia masih ahli PAS. Tak adil la utk ahli2 UMNO yg setia berjuang dlm parti.

    ReplyDelete
  68. Tak tau sangat dgn muka menteri kali ni kecuali Kerismudin. Aku tak setuju dia dijadikan Menteri Pertahanan. Nanti ada yg bolos.
    Tak ada dept lain ke untuk kerismudin sekali pun masih nak simpan dia?
    Harap2 kabinet kali ni biarlah bukan jenis ok..... saja.
    Jantanlah sikit. Tiru mat kelantan tuh! Garang!!

    ReplyDelete
  69. Alhamdulillah.

    Overall aku puas hati. Kena dgn selera aku..
    overall la.. kalau nak kira satu2 tu memangla ada satu dua yg tak berapa nak masak..

    Tak da nak komen buat masa skrg nie.
    harap yg dapat pangkat tu buat kerja betul2.
    Kami rakyat dok tengok.. tak jalan nanti.. kami bagi jalan.. k.

    ReplyDelete
  70. Kebanyakan yang komen askar kacang

    ReplyDelete
  71. Kebanyakan yang komen askar kacang

    ReplyDelete
  72. Anwar merupakan Perdana Menteri kepada Perdana Menteri. Kiranya Perdana Menteri de Facto la..

    ReplyDelete
  73. Salam. Wahai sahabat2 Najib memang tak nampak nak bela Melayu. Jahanam kau Najib, Perkasa, jati, PPIM, Ngos Melayu yg lain punyalah pulun .. lawan dakyah PR hang bagilah satu tempat kepd salah satu Ngo's ni . Kalau nak bg kat Hindraf bg juga kat Ngo's ni biar balance. Pekak.. Aku mula bosan dengan Najib harap2 org Melayu turunkan Najib drp Presiden UMNO sebelum PRU 14 kalau tidak jahanam. Betul kata kawan ku kalau jenis pakai rantai dileher ni nampak sgt xde roh Islam.....Apa yg penting Islam dan Melayu bangsa lain lps tu barulah... Wahai bro Najib . Agib Gor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong 100%. Najib ingat org melayu tak perlu jaga, depa baik, tak lari punya. Kena ikat Cina ngan Hindu....ba***ng punya kepala. Paling lawak ada menteri re-cycle dalam kabinet.

      Delete
    2. Yang tak sokong ds najib dgn kata2 pukimak mcm tu ada 2 jer....
      1.cina babi dap...cakap bm mrk mcm pukimak...
      2.macai2 pkr yg tak sedar parti sendiri asyik tikam menikam angkara pendubor asyik memuki dan mendubor....

      Delete
    3. Bagus jugak Zul Nordin,Brahim Ali takde dalam kabinet. Bagi diaorg ni sebagai pendesak kpd Line up Rosmah. Line up Rosmah ni more worse dari line up Dolah Bodowi. Melayu perlu tubuh lebih banyak lagi NGO-ngo agresif dan defensif, bukan sekadar nak berhadapan dgn PKR PAS DAP bahkan berhadapan dgn Rosmah Mansur
      Setau aku lah allocation utk Kmenterian Belia dan Sukan cukup besar,KJ take over engkau orang tgklah prestasi sukan pasti merudum , duit peruntukan hilang entah kemana-mana. Macam ECM Libra jelah jadinya. Lepas tu buat muka sial je,JV dgn Cina Spork.

      Najib,Najib, nasib engkaulah Najib dapat bini macam Rosmah.

      Delete
  74. U saman la.. I ulang je...May 16, 2013 at 4:15 PM

    barisan kabinet yg antara terbaik...bg aku ok je kabinet ni....kita marah bila pemberontak hindu tu jd menteri..tp kita tak terfikir itulah antara transformasi....takkan selamanya kita nak berkonfrontasi sesama kaum dimalaysia???? najib bukan taknak bg mca peluang dalam kabinet..tp diorg yg menolak..so najib hormat keputusan pemimpin MCA..aku pun 100% tak suka KJ!!! tp hormat dgn keputusan tok najib..dia lebih tahu..harap KJ jangan jd musuh dalam selimut dah la......nak tegur kerajaan boleh..gunakan saluran yg betul..paling best ada datuk paul!! kasi ajar sama perasuah dan penerima!!

    ReplyDelete
  75. KABINET LEMBIK..KECUALI MENTERI-MENTERI DI JPM, PENDIDIKAN DAN PENGAJIAN TINGGI, BELIA DAN SUKAN, MITI....

    ReplyDelete
  76. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  77. Najib Razak's administration will readily acknowledge a debt of gratitude that they owe to the "few brave BN-friendly bloggers and individuals" who volunteered to accept "the job of defending the government".....rockybru..

    SYABAS PARPUKARI DAN BLOGGERS2 LAIN....

    ReplyDelete
  78. aku agak heran sikit masa pru 13....Waythamoorthy bertanding calon bebas dalam 5 penjuru...tapi aku tak ingat dun mana parlimen mana...

    Dalam 5 penjuru tu termasuk calon BN...so macamana pulak pendirian najib ni ??

    Mohon pencerahan

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebelum pru13 najibkn ada bt perjumpaan dgn wakil-wakil hindraf tu yg 80% undi org india dpt pd bn so pm kenalh tunaikan ...janji ditepati...ngo2 ln x perlu risau hak dn suara mereka masih di dengar pm asalkn x mnyalahi undang2 ...

      Delete
    2. Mgkin dgn hindraf suara sebilangan org india dpt didengari selain mic...
      Lagipun mrk sokong bn...
      Nak harapkan cina??????

      Delete
  79. Apasal x amik Ibrahim Ali jadi Menteri KDN

    ReplyDelete
  80. Bagi le depa buat keje dulu, pastu baru komen. Mana tau, esok2 Hindu Hindraf tu masuk Islam, pastu dakwah lagi kaum dia masuk islam dgn bantuan us ravi abdullah tu. Doa le yg baik2 bro.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju...insyaAllah.
      Pas tak mampu tarbiyah dap..bahkan n.ajis kena tarbiyah balik...

      Delete
  81. Ibrahim Ali jadi Menteri KDN??? Hari pertama kerja dah kena tembak kat traffic light Putra Jaya. Saper nak jawab tu.

    ReplyDelete
  82. Syabas PM Najib walaupun tidak 'perfect'beliau telah membuat satu pilihan yang terbaik mungkin.

    Rata2 yang dipilih terdiri daripada orang2 yang berkebolehan dan dapat menyumbangkan kepimpinan bagi kelicinan pemerintahan serta mencapai sasaran manisfesto.

    Pemilihan kabinet juga setidak2nya dapat memelihara 'maruah' BN serta beri mesej jelas bahawa BN masih boleh memerintah walaupun tidak disokong oleh kaum cina

    Pengurangan kuota menteri cina dapat sampaikan mesej pada kaum cina bahawa mereka kena henti politik ekstrim dan sokong balik BN. Atau bersedia untuk dipinggir.

    Kerusi pada MIC dan Hindraf untuk lebih tambat hati kaum india dan beri goncang lebih pada kaum cina

    ReplyDelete
  83. Aku rasa kalau ds najib lanttik datuk hasan ali ganding dengan datuk jamil khir lagi baik

    ReplyDelete
  84. Kalau Ibrahim Ali kena tembak mungkin Tian Chua and the Gangs boleh jawab kut.

    ReplyDelete
  85. Pada pendapat aku kabinet Najib ni cukup bagus dari segi bagi wakil-wakil BN daripada Sabah dan Sarawak pegang jawatan-jawatan yang berhubung dengan pembangunan. Nampak aspirasi Najib nak cepat membangunkan kawasan-kawasan yang rakyatnya setia dan menaruh kerpercayaan serta harapan kepada BN. Undi rakyat Malaysia di Sabah dan Sarawak tak tersia-sia atau akan disia-siakan.

    ReplyDelete
  86. yahooooo!!!! KJ jadi menteri!!! harap lepas ni dia akan dilantik pula menjadi menteri kewangan!!! i luv u KJ!!

    ReplyDelete
  87. yang lain kira ok le , tapi ini kerismudin , na mzri aziz ,kasi tutup buku le, orang pun sudah tak suka ,itu kj kasi dia tunggu lagi 2 penggal ,muka manyak tebal , mana ada orang ofer diri jadi menteri kabinet

    ReplyDelete
  88. Korang ni dah minum petang ke belum ?

    ReplyDelete
  89. GUUKU, APA LAGI YANG TUAN MAHU. (SATU ADAPTASI)

    Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa
    Jika hari ini seorang raja menaikki takhta
    Jika harri ini seorang ulama yang mulia
    Jika hari ini seorang peguam menang bicara
    Sejarahnya dimulakan seorang guru biasa
    Dengan lembut sabarnya mengajar tulis baca
    Jika hari ini seorang CEO menghina bangsa
    Jika hari ini seorang belia menjerit cerca di jalanraya
    Jika hari ini seorang pemuda; gagah memijak bendera
    Jika hari ini seorang tua mulis meludah ke muka
    Sejarah guru biasa telaah dicemar petualang bangsa
    Yang mencorak porak di luar kuasa guru biasa
    usahlah tuan bersedih luka
    Di dulang ilmu tuan masih tersemat panggilan keramat; 'cikgu'.
    SELAMAT HARI GURU.

    (Nukilan rasa anak-anak tadika Desa Nusa)

    Halim

    ReplyDelete
  90. Butuh pak hang,burit mak hang,puki mak hang busuk,anjing blogger,anak haram....burit mak hang,keturunan babi hutan....bila nak kena tangkap....anjing papagomo dah kena dah,anak haram......hidup anjing Anwar Ibrahim---- raja peliwat,bapa peliwat,kaki peliwst.....burit anjing melayu tulin.........puih...........annnnnjjjjjjiiiiinnnnnngggggggggg...........

    ReplyDelete
  91. Apasal anon 6.13 macam orang gila? kalau kalah pun terimalah kenyataan yang awak tu dah kalah, mana mau jadi menang pulak? kalah tetap kalah, dalam bertanding ada menag ada kalah, yang menang BN yang kalah PR, jadi terimalah kenytaan BN dah menag dan PR dah kalah.

    ReplyDelete
  92. kabinet bungkus!

    ReplyDelete
  93. Salam. Alhamdulillah, semoga Negara sejahtera, aman dan Makmur. Amin

    ReplyDelete
  94. Najib nih dgr cakap rosmah jak. lembut bagaikan sotong. bebal bagaikan keldai!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!