PENDEDAHAN BERAPI! SEMAKIN RAMAI BANGUN DAN TOLAK MUSIBAT BERNAMA KHAIRY SI KITOL!

Saya telah lama tidak menulis mengenai Khairy Jamaluddin. Seingat saya sejak beliau menjadi Ketua Pemuda UMNO Malaysia hanya sekali saya mengkritik beliau kerana kegagalan beliau menyusun jentera pemuda UMNO negeri-negeri. Hari ini apabila ada teman-teman membelasah beliau kerana menawarkan diri ke dalam kabinet, saya tidak turut serta. Biarlah beliau Ketua Pemuda UMNO Malaysia dan Pengerusi Pemuda BN menjadi Menteri atau Timbalan Menteri.

Namun hari ini apabila beliau menggunakan logik seakan orang bodoh untuk menjustifikasikan keputusan Pilihan Raya Umum ke 13, saya fikir – “Sudahlah, KJ!”

Dalam wawancara dengan Berita Harian hari ini Khairy berkata, “analisis kita jangan cetek sangat, jangan kata ini salah satu komuniti.”

Memang tak perlu salah orang lain. Yang paling banyak salah adalah Ketua Pemuda UMNO Malaysia yang selama 4 tahun ini tidak berbuat apa-apa untuk memperkuatkan jentera Pemuda terutamanya di Selangor. Sebab itu Selangor kalah teruk. Jentera Pemuda di seluruh negara hanya berjuang kerana tidak mahu BN kalah. Kalau mengharapkan kepimpinan KJ dah lama terlungkup. Berapa banyak negeri bertukar Ketua Pemuda di bawah KJ kerana tidak berkesan? Sebab apa tidak berkesan? Sebab KJ selama menjadi Ketua Pemuda sedaya upaya cuba menaikkan kroninya sebagai KP negeri biarpun tidak mendapat sokongan penuh.

Bagaimana orang sehebat KJ boleh menafikan bahawa perubahan pola pengundian kaum Cina kali ini sangat jelas? Bagaimana KJ mahu menafikan bahawa berlaku Tsunami Cina kali ini sedangkan hamipr 97% kaum cina tidak menyokong BN kali ini?

KJ menyatakan isu rasuah. Jika isu rasuah menjadi keutamaan begitu besar sehingga berlaku Tsunami Cina, mengapa Pakatan di Selangor yang terbabit dengan skandal Talam, Pasir, Yayasan Selangor dan PKNS masih menang lebih besar?

Khairy sebagai ketua Pemuda masih tertipu dengan politik kaum Cina yang kononnya anti rasuah. Lalu Kerajaan pun mendakwa bekas Menteri Besar Selangor kerana isu penyalahgunaan kuasa yang sekarang keputusan hakim mahkamah tinggi menjadi lawak jenaka sahaja. Adakah sokongan orang Cina di Selangor bertambah baik?

Kerajaan juga mendakwa bekas Menteri pengangkutan, Tun Ling Liong Sik atas tuduhan menipu kabinet dalam isu PKFZ walaupun Tun Mahathir sendiri kata beliau tidak ditipu. Adakah sokongan orang Cina di Selangor bertambah hebat?

KJ mengatakan kekalahan Zulkifli Nordin di Shah Alam kerana Melayu tidak menyokong BN. Memang benar ada Melayu lupa daratan yang lulus luar negara, perasan pandai tidak menyokong BN dan yang taksub kepada Pas. Tapi hakikatnya Zulkifli Nordin dan kedua-dua calon UMNO Shah Alam kalah kerana orang Cina. Kalau KJ tidak pandai membaca “kiraan peti undi” kerana jadi wakil rakyat parachut, mungkin ada orang boleh bantu beliau.

Kalau KJ boleh membuka mata sedikit beliau tentu sedar bahawa kekalahan BN di Sepang kerana kebodohan Ketua UMNO Bahagian Sepang memecah belahkan bahagian di saat akhir. Siapakah Ketua UMNO Bahagian Sepang ini kalau bukan penyokong kuat Pak Lah dan kumpulan KJ suatu ketika dahulu?

KJ kata cara MCA dan Gerakan mendekati kaum Cina cara “outdated”. Habis apa yang beliau buat selama menjadi Pengerusi Pemuda BN? Berapa banyak “enggagement” yang KJ telah buat dan berjaya menukar minda kaum Cina? Kosong!

Setelah sekian banyak yang Najib dan BN lakukan, adalah mustahil untuk segala pembaharuan ini tidak dapat menambah undi atau sekurang-kurangnya mengekalkan undi kaum Cina.

Namun undi kaum Cina merosot dengan teruk. Apa sebabnya? Apakah KJ mahu mengatakan pentadbiran Mohd Najib lebih teruk daripada Pak Lah? Jadi tiada sebab untuk undi orang Cina merosot dengan begitu teruk kecuali orang Cina telah membuat keputusan menolak BN.

Hakikatnya, orang Cina merasakan Pakatan akan memberi mereka lebih banyak keuntungan kepada bangsa mereka. Sebab itu mereka menyokong PKR, PAS dan DAP walau apa pun yang terjadi.

Mereka akan menggunakan apa sahaja isu untuk menolak BN. Ada yang menggunakan isu rasuah walaupun Pakatan di Selangor dan Pulau Pinang sendiri penuh rasuah. Mereka menggunakan isu moral Chua Soi Lek walaupun moral pemimpin PKR seperti Anwar Ibrahim dan Azmin Ali lebih teruk dari CSL. Mereka menggunakan isu pengundi hantu walaupun sehingga hari ini mereka tidak dapat membuktikan. Mereka menggunakan isu kos sara hidup yang tinggi walaupun hakikatnya merekalah yang menaikkan kos sara hidup.

Jika Khairy tidak menyedari hakikat ini selagi itulah BN akan berhadapan masalah. Walaupun sebelum ini saya menyokong KJ ke dalam kabinet, namun sekarang saya fikir kehadiran KJ dalam kabinet hanya menjadi seperti Saifudin Abdullah sahaja. Merugikan BN!

Akhir sekali janganlah memalukan pemuda merayu-rayu memohon jawatan kabinet. Bukan jantan pemuda UMNO merayu jawatan kabinet!

Kuliah Politik Untuk KJ
1. Pengundi Cina Mahu Kawalan Pemerintahan
2. Beranikah AG Mendakwa Khairy Jamaluddin, Ketua Pemuda UMNO Malaysia?

Sumber: MyKMU

161 Responses to "PENDEDAHAN BERAPI! SEMAKIN RAMAI BANGUN DAN TOLAK MUSIBAT BERNAMA KHAIRY SI KITOL!"

  1. Sudah sepatutnya KJ diberikan jawatan dalam kabinet...sebab dia menang dengan majoriti yang banyak.Dia disukai dan boleh menarik anak anak muda kedalam UMNO.Hanya dia yang berani untuk berdebat dengan pembangkang tak kira siapa pencabarnya.Dia adalah aset bukan dijadikan MUSOH.Pintu pembangkang sentiasa terbuka untuknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai....aku prcaya sebahagian besar ahli umno tidak akan meratap atas kehilangan satu pemimpin...dah berpuluh org bhai yg pergi...umno ttp umno...mnkn dgn hilngnya kj maka tmbul berpuluh lg tokoh yg trsmbunyi dan dismbunyikn....

      Delete
    2. sokong....takat standard kj..bersepah!

      Delete
    3. Butuh Pak Hang Juragan, kalau UMNO tak kisah kehilangan seorang pemimpin, hang suruh Mahadey dan Mukriz berambuih la....macam anak haram lagi hangpa ni, dasar pengkhianat umno, barua mamak belukang...

      Delete
    4. Alhamdulillah...atas dasar apa org yg trlalu bnyk jasa pada umno,melayu,islam dan negara kena keluar dari umno...bhai lu mental ke...atau jiwa kacau...thniah kerana pndi main blog wlu hujah nmpk tak .....

      Delete
    5. KJ melayu pandai..mamak pun takut. KAn mamak memperbodohkan melayu selama 22 tahun. Hanya KJ seorang sahaja memperbodohkan mamak sampai ...mamak resign daripada ameno. Kah..Kah...Kah ..mamak takut seorang melayu..itu dia KJ.

      Delete
    6. AnonymousMay 13, 2013 at 11:29 PM


      ► Takder saper takut lah ngan KJ tu.Orang keluar ramai-ramai masa dulu tu sebab meluat dengan perangai KJ yang macam Monyet Hutan tu.Diorang semua nak biarkan dia melalak sorang-sorang je.Kesimpulannya KJ yang diperbodohkan bukannya Tun M.Ada Fahemmm....!!!!!

      PtuiiiHH....!!! kat muka ko yang bodoh tu.

      Delete
    7. Lancau lah...bertanding kawasan selamat belakang mat hasan. Ikut mukhriz lah...senyap tapi kerja jalan. Bertanding kawasan Pas kuat di jerlun...menang. Di ayer hitam pun menang....KJ?...pi jahanam lah. Kalau najib tak sedaq gak...puak2 KJ lah yg pi merayu kat paklah jangan serah kuasa pd Najib..siut tul. Sorang lagi azlina penngerang...tu pun sekor.

      Delete
    8. KJ tidak memajukan UMNO. KJ menang di Rembau. Sokongan orang Rembau dan baik untuk Rembau. Tetapi tidak boleh dibuat lunjuran baik untuk Malaysia.

      Lebih baik dia kukuhkan Rembau dan Negeri Sembilan. Aishah pun dah boleh nak gertak Isa Samad.

      Delete
    9. mcm ni org umno??? dah tahu umno makin teruk masih lg nak bergaduh sesama sendiri. sampai bila melayu nak berpecah?? dalam umno sendiri pun ada puak2. sebelum kita menyatukan melayu malaysia ada baiknya kita satukan dulu umno ni. aku ni bukan ahli umno tapi akan jadi ahli umno. yg sudah tu sudahhlah, skrg bukannya masa kita sesama melayu nak bergaduh. kalau nak salahkan pemimpin sampai bila pun tak habis. hangpa tak suka kj psl dia buat tak betul masa paklah jadi PM. umno jd mcm ni skrg psl paklah...tun M pun salahkan paklah tapi hangpa semua kena ingat sapa yg beri restu paklah jd PM??? tun M jugak, so kalau nak cari salah org takkan habis. bukannya masa kita nak bergaduh...tolonglah...fikir positif la sikit. tak salah kalau najib bg kj jwatan kabinet, kalau ini terjadi kita semua kena sokong dan redha demi umno. andai kata kj jd menteri kalau dia tak buat kerja desaklah najib lantik org lain. jangan jd pendendam macam nik najis tu. kalau nak ikut menteri yg tak buat kerja ramai...menteri KDN tu lembik je. kalau nak cari salah org senang je, kerana menteri KDN lembik lah semua ni terjadi...nuar jubo buat himpunan haram pun tak buat apa2...tu kalau nak cari salah pemimpin. so janganlah bergaduh lagi...bersatu lah ahli umno semua sebelum nak menyatukan bangsa melayu.

      Delete
    10. Sokong dan berharap orang melayu jangan bergaduh lagi demi survival bangsa melayu yang seolah-olah hampir layu

      Delete
    11. bodohlah house pk. Kalau kau mahu tahu apa sumbangan KJ ialah kalau KJ tdk suruh mansuhkan AUKU dah lama dah ramai orang muda masuk pembangkang krn pembangkang akan mencari sebanyak mungkin oang muda sertai pembangkang untuk kalahkan UMNO. Nasib baik AUKU di mansuh dan orang mda semakin dekati UMNO dan orang muda lebih ceik politik. Lagi perkara ialah kalau KJ tdk lawan pembangkang debat dengan rafizi tentang pinjaman ptptn maka sudh tentu ramai orang muda sokong dan undi pembangkang pd pru 13. Hal ini krn debat adalah cara terbaik menangkis idea pihk lawan dan menerusi debat itu jugalah menyebab isu ptptn tdk menjadi isu panas. Takkanlah House pk tdk sedar2 lagi hal ini.

      Manakala orang cina sokong pembangkang adalah krn mereka mahu negara republik adalah agenda utama dap jadi tidak usahlah peduli orang cina lagi dan bukan salah mana2 orang UMNO kalah di selagor.

      Delete
    12. bodohlah house pk. Kalau kau mahu tahu apa sumbangan KJ ialah kalau KJ tdk suruh mansuhkan AUKU dah lama dah ramai orang muda masuk pembangkang krn pembangkang akan mencari sebanyak munkin orang muda sertai pembangkang untuk kalahkan UMNO. Nasib baik AUKU di mansuh dan orang muda semakin dekati UMNO dan orang muda lebih celik politik. Lagi perkara iailah kalau KJ tdk lawan pembangkang debat dengan rafizi tentang pinjaman ptptn maka sudh tentu ramai orang muda sokong dan undi pembangkang pd pru 13. Hal ini krn debat adalah cara terbaik menangkis idea pihak lawan dan menerusi debat itu jugalah menyebab isu ptptn tdk menjadi isu panas. Takkanlah House pk tdk sedar2 lagi hal ini.

      Manakala orang cina sokong pembangkang adalah krn mereka mahu negara republik adalah agenda utama dap jadi tidak usahlah peduli orang cina lagi dan bukan salah mana2 orang UMNO kalah di selagor.

      Pembangkang berjaya kekalkan selangor pru 13 dan tingkatkan jumlah kerusi parlimen mereka pd pru 13 krn mereka berpolitik 24 jam.

      Delete
    13. puak2 umno yg tua2 je takut dgn KJ ni..yg muda2 semua sokong..berbahas pun hebat byk fakta..nak harap bijan berbahas dgn pembangkang, toksah harap le..telor simpan dalam rambut semah

      Delete
    14. Bhai juragay yg bacul disebalik lmbng perjuangan org melayu...sejak bila lu peka dgn org umno...kemon bhai skurg2nya ds najib tidak sebangsat serupa lu...identiti pun nk tipu...kemon bhai jd jantan lh dh nk masuk pru14....

      Delete
  2. Kenapa kamu memusuhi si Khairy ? Mana ada pemimpin yang sempurna .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...isu disini bkn kesmpurnaan krn tiada yg smprna...namun kita brhak utk dptkn pemimpin yg trbaik...ia bkn melibatkn esok atau tahun depan...ttp survival melayu utk jngkamasa pnjng...
      Jika dlm pemuda beliau gagal...adakh kita harus mmprtaruhkn negara utk politik kj...

      Delete
    2. Setuju...KJ seperti juga Najib wajib berundur, kedua2nya gagal menawan hati golongan pertengahan Melayu, gagal menawan hati anak2 muda, gagal menawan hati bukan-Melayu lagilah. Setakat menawan hati penduduk2 luar bandar hanya akan menjadikan Umno terus berperanan sbg parti org luar bandar, bukan parti utk org Melayu secara total....

      Delete
    3. Kj ok
      juragan lancau

      Delete
    4. kj tu ulaq ayaq la..aku tau la org yg sokong kj ni barua upahan dia,podah..bropa dia upah hang?..

      Delete
    5. bodohlah house pk. Kalau kau mahu tahu apa sumbangan KJ ialah kalau KJ tdk suruh mansuhkan AUKU dah lama dah ramai orang muda masuk pembangkang krn pembangkang akan mencari sebanyak mungkin orang muda sertai pembangkang untuk kalahkan UMNO. Nasib baik AUKU di mansuh dan orang mda semakin dekati UMNO dan orang muda ebih celik politik. Lagi perkara ialah kalau KJ tdk lawan pembangkang debat dengan rafizi tentang pinjaman ptptn maka sudh tentu ramai orang muda sokong dan undi pembangkang pd pru 13. Hal ini krn debat adalah cara terbaik menangkis idea pihk lawan dan menerusi debat itu jugalah menyebab isu ptptn tdk menjadi isu panas. Takkanlah House pk tdk sedar2 lagi hal ini.

      Manakala orang cina sokong pembangkang adalah krn mereka mahu negara republik adalah agenda utama dap jadi tidak usahlah peduli orang cina lagi dan bukan salah mana2 orang UMNO kalah di selagor.

      Delete
    6. juragan palsu mmg lancau! cakap pakai kerandut telor bukan pakai otak! fakta 0

      Delete
    7. Kau yg palsu..

      Delete
  3. bagus jugak Khairy nasuk PKR @ DAP..dia boleh musnahkan Fucatan dari dalam..mcm Mat Taib..sial kepada pakatan di Hulu selangor

    ReplyDelete
  4. sebenarnya ramai orang mahu KJ jadi minister tapi bloggers saja yg war2 kan orang tak mahu KJ. Aku orang UMNO mahu KJ sebagai ketua pemuda UMNO ada tempat dalam cabinet. Bloggers2 kalau sokong BN jangan jadi batu api yg penuh dendam kesumat. Cerita Pak lah dak lebih 4 tahun dah. Yg keluar Umno dan masuk balik you bloggers dah jilat balik. say what you like about KJ, he stayed on as ketua pemuda tanpa jawatan and performed well as backbenchers. ana bukan geng level 4, dulu ana pun marah kat KJ tapi ana move on. KJ patut diberi tempat. - Uncle Dan

    ReplyDelete
    Replies
    1. ► Mangkok Ayon cerita 4 tahun lebih tak payah nak ungkit².Kesan 4 tahun lepas lah yang KJ ni buat sampai sekarang tak habis-habis Najib kena cuci.Ramai orang nak KJ jadi Minister?Saper orang yang ramai tu.Monyet Hutan ke?

      ► Masa Tun M datang kat Shah Alam sebelum PRU itu hari.Tun M bagi ucapan Selamatkan Selangor mana KJ dengan Jentera Pemuda UMMNO?.Yelllek..Aku yang hensem ni walau takder jawatan dalam UMMNO datang la jugak terhegeh-hegeh nak meramaikan dan memberi semangat.

      ► Dulu KJ suruh Pak Dol tidor je masa jadi PM.Apa-apa nanti dia + budak² tingkat 4 dia yang hantar report.Dia hantar report kat Pak Mentua dia everthing is under control.Under Control KEPALA BAPAK dia.Sikit lagi negara nak tergadai.Sikit lagi kita orang Melayu akan jadi MACHAI.

      ►Masa harga minyak naik melampau sampai 70-80 sen seliter dulu 2008.Seingat aku dia ada keluarkan statement.Rakyat must deal with that.Maksudnya pandai-pandai lah korang nak hidup atau pergi mampos lah ngan korang.Memang Cilakak haram jadah tahap babi turat Chap Chap Shoiiii...PtuiiiiHHH...!!!!!

      Sekian,

      Terima Kasih,

      Salam Hormat.

      Delete
    2. Bhai reentry...aku sokong dgn hujah lu bhai...ramai ahli yg trluka dan dilukai oleh kj sewaktu dia dipuncak zaman paklah...
      Pemuda langsung lesu...dia hnya pnting gaya brutal melayu urban yg tiada rasa hrmat pada yg lama...

      Bhai 10.21...mnkin lu mmpu utk buka mata kami dgn alasan yg kukuh knp kj harus di beri ruang dan peluang...apa jasa dan bakti beliau kpd umno...pemuda umno..melayu.. Negara....agusta hilang camtu jew...lotus hmpir2 hilang...apa dia bhai yg kami dibuta kn selama ni...

      Delete
    3. ► Juragan 69.Pemuda lesu satu hal.Satu hal lagi semua kecot telor nak tegur dia al-maklumlah Pak Mentua dia Prime Minister.Masa tu semua bajet Pak Lah ni Mr Clean,Suci dan Telus.PtuiiiHHH...!!!!

      ► Waktu tu bukak TV,berita apa lancau semua muka dia pagi petang siang malam mengalahkan Perdana Menteri.Cakap fasih,ligat dan cekap tapi isi kosong.Sekarang ni Melayu kena hentam dengan Namawee,Extrimes dan macam-macam Kepala Babi Extremis lagi yang timbul ada dia backup ke?.Lagi dia bodek Kepala Babi adalah kononya Muhibbah dan bertoleransi.Dia ni Ketua Pemuda UMNO atau Ketua Pengakap?.

      ► Pandai berdebat pung pang pung pang tapi kerja tak jalan pun tak guna.Menurut kajian orang yang pandai berdebat ni otaknya singkat.Berbanding orang yang kurang bercakap atau mahir berdebat kerana mereka memerlukan masa yang banyak untuk berfikir secara halus dan mendalam.Ciri-ciri tu aku tengok ada pada Mukhriz Mahathir.

      Wabbilahiwaufik Wallhidayah Assalamualaikim Warahmatulahhiwabraktuh.

      Izinkan saya mengudurkan diri.

      Delete
    4. Pembetulan "orang yang kurang bercakap dan kurang mahir berdebat".

      Delete
    5. Orang yang pandai berdebat pandai juga menipu

      Delete
    6. ► Menipu satu hal.Putar Belit mengalahkan Ular Sawa Batik yang tak tahan tu.PtuiiiiHHH...!!!!

      Delete
    7. apa2 hal pun bagi aku yang dah 3 kali mengundi ni aku tetap salahkan Pak Lah dgn anak hantu dia..disebabkan depa la yang membebaskan Dajal mata satu tu..yang memporakperandakan melayu.bebaskan dajal untuk disucikan bagi menyertai BN..pada hal memusnahkan BN malahan bakal memusnahkan MALAYSIA..

      Delete
    8. Aku tak mahu KJ masuk kabinet....kerosakan yang mamat ni buat telah merosakkan UMNO dan BN amnya. Tengoklah coment dalam blog ni...sudah cukup untuk kita tahu.

      Kemenangan besar bukan bermakna layak menjadi pemerintah negara.

      Najib kena berhati-hati dengan mamat sekor ni. Tak pernah pemimpin UMNO menawarkan diri sebagai ahli kabinet. Itu hak PM.. MEMALUKAN.

      Delete
    9. bodohlah house pk. Kalau kau mahu tahu apa sumbangan KJ ialah kalau KJ tdk suruh mansuhkan AUKU dah lama dah ramai orang muda masuk pembangkang krn pembangkang akan mencari sebanyak mungkin orang muda sertai pembangkang untuk kalahkan UMNO. Nasib baik AUKU di mansuh dan orang muda semakin dekati UMNO dan orang muda lebih celik politik. Lagi perkara ialah kalau KJ tdk lawan pembangkang debat dengan rafizi tentang pinjaman ptptn maka sudh tentu ramai orang muda sokong dan undi pembangkang pd pru 13. Hal ini krn debat adalah cara terbaik menangkis idea pihak lawan dan menerusi debat itu jugalah menyebab isu ptptn tdk menjadi isu panas. Takkanlah House pk tdk sedar2 lagi hal ini.

      Manakala orang cina sokong pembangkang adalah krn mereka mahu negara republik adalah agenda utama dap jadi tidak usahlah peduli orang cina lagi dan bukan salah mana2 orang UMNO kalah di selagor.

      Pembangkang berjaya kekalkan selangor pru 13 dan tingkatkan jumlah kerusi parlimen mereka pd pru 13 krn mereka berpolitik 24 jam.

      Delete
    10. aku mmg gembira UMNO mng pru13, cuma terkilan kita x dpt tawan selangor..

      Delete
    11. Kau yg palsu

      Delete
  5. Kalau khairy si kitol ngkau apa kimak parpu...si kontol?!!!!!!

    ReplyDelete
  6. DEMOKRASI KITA TELAH DI RAMPAS & DI BUNUH OLEH ANWAR..!!!

    ReplyDelete
  7. sudah terang lagi bersuluh... apa yang cina mahukan sejak pru 12 buktinya pru 13
    saudara B.N hanya ada UMNO dan Bumiputera

    ReplyDelete
  8. Secara logik nya Khairy patut diberi jawatan kabinet sebab beliau Ketua pemuda dan di pilih raayat semasa PRU13.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ► Tapi secara "MAGIC" nya bukan dulu dia main duit ke nak menang jadi Ketua Pemuda UMNO.Jadi logik lah dia tak dapat jawatan kabinet.Ngko ingat Najib tu bongok tak tau ke?

      Harap Maklum

      Delete
    2. Bhai...kita tk mmpu nafikn juga jika calon lain diletakkn ditmpt khairi dlm pru... Calon itu juga menang...kj menang kerana umno bkn sbb jawatan kp umno.. Bhai...putera umno lbh hebat dari pemuda bhai...ajk kj lbh bekerja dan lbh hebat dari kp...ttp smpi bila...lain kalilh

      Delete
    3. Lu takut sangat dengan kj kenapa

      Delete
    4. Hahaha takut ngan kj...hahaha...lu buat lawak ke apa bhai...bhai reentry lu takut ngan kj ke....bhai 11.17...amendalh lu ni.. Kami tak takut dgn kj...kami cuma takut umno,melayu,islam dan negara hnyut pada adik dan abg lanun...lu carilh sapa adik dan abg lanun tu...

      Delete
    5. Jadi betul lah lu takut dengan kj

      Delete
    6. Tak faham bahasa Melayu nih...

      Delete
    7. ► Kotey dialah aku takut dengan KJ.Banyak jugak KJ berabis duit nak upah budak-budak Red Tube Army CyberTrompaH ni.Masa sebelum PRU habuk pun takder KJ ni.Bila dah habis PRU melalak-lalak pulak mintak itu ini.Kerusi Parlimen Rembau tu aku rasa kalau letak Mr.OS atau Sathia pun boleh menang kot.Kerusi selamat.Tak payah nak bajet hebat lah.

      Harap Maklum.

      Delete
    8. bodohlah house pk. Kalau kau mahu tahu apa sumbangan KJ ialah kalau KJ tdk suruh mansuhkan AUKU dah lama dah ramai orang muda masuk pembangkang krn pembangkang akan mencari sebanyak mungkin orang muda sertai pembangkang untuk kalahkan UMNO. Nasib baik AUKU di mansuh dan orang muda semakin dekati UMNO dan orang muda lebih celik politik. Lagi perkara iailah kalau KJ tdk lawan pembangkang debat dengan rafizi tentang pinjaman ptptn maka sudh tentu ramai orang muda sokong dan undi pembangkang pd pru 13. Hal ini krn debat adalah cara terbaik menangkis idea pihak lawan dan menerusi debat itu jugalah menyebab isu ptptn tdk menjadi isu panas. Takkanlah House pk tdk sedar2 lagi hal ini.

      Manakala orang cina sokong pembangkang adalah krn mereka mahu negara republik adalah agenda utama dap jadi tidak usahlah peduli orang cina lagi dan bukan salah mana2 orang UMNO kalah di selagor.

      Pembangkang berjaya kekalkan selangor pru 13 dan tingkatkan jumlah kerusi parlimen mereka pd pru 13 krn mereka berpolitik 24 jam.

      Delete
  9. Read this, dont read half way

    http://ifilesjs.wordpress.com/

    ReplyDelete
  10. Jika Pak Lah dan menantunya buat semua salah tapi bila Dr mahathir gan anaknya buat semua betul. Kita semua kena ingat bahawa politik UMNO menjadi kucar kacir semuanya kerana Dr Mahathir. Apakah sangat kewibawaan Mukriz untuk menjadi MB Kedah jika dibangdingkan dengan Ahmad Basha. Semua ini adalah kerana keinginan tinggi Dr Mahathir untuk menaikan anaknya untuk menjadi PM kelak. Antara halangan utama untuk Mukriz bertapak kukuh dalam UMNO ialah KJ. Maka itu Dr M akan terus menerus menyalahkan KJ serta Pak Lah dalam apa jua yang terjadi pada UMNO. Sudah2 lah....jadi lah seperti Pak Lah. Bilamana dah berundur tak sedikit pun Pak Lah melibatkan diri secara langsung dengan hal politik UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut giliran la.

      Lagi satu, perangai Mukhriz lebih baik.

      Kalau KJ nak sangat jawatan jadikan dia timbalan menteri kat mana2 dulu.

      Delete
    2. Ramainya cybertroopers KJ kat sini. Ahaks...

      Delete
    3. Bhai...tun m tahu ke kedah boleh mng..jln selamat adalh brtnding parlimen yg dh trbukti...adakh mukhriz mng tnpa bertnding,dan kedah dimngi oleh umno tnpa ditentang oleh pr ke...

      Bhai...klu paklh nk trlibat dlm umno secara lngsung pun takda sapa nk halang...masalah nya paklh tahu apa kesilapan beliau dan apa nilai beliau kpd umno...kerana trlalu prcaya dn syg kpd menantu yg mncaturkn politik umno...

      Delete
    4. AnonymousMay 13, 2013 at 10:47 PM cakap↓↓

      "Kita semua kena ingat bahawa politik UMNO menjadi kucar kacir semuanya kerana Dr Mahathir".

      ► Ko cerita Tamil apa ni?Macam baru keluar dari Hutan je.Mahathir resign baru anak dia masuk Politik.Tak payah nak suruh-suruh Tun M diamkan diri macam Pak Lah la.Pak Lah tu otak sembab.Dulu ucapan yang keluar dari mulut dia mesti cakap "Yang Baik,Yang Elok,Yang Baik Yang Elok,Yang Baik Yang Elok lepas tu raba-raba Michelle Yeoh.PtuiiiHHH..!!!!!

      Delete
    5. Tolong Anon 10.47 senaraikan segala kemajuan yang telah di laksanakan oleh Pak Lah dan menantu cerdik nya...di persilakan..

      Delete
    6. bodohlah house pk. Kalau kau mahu tahu apa sumbangan KJ ialah kalau KJ tdk suruh mansuhkan AUKU dah lama dah ramai orang muda masuk pembangkang krn pembangkang akan mencari sebanyak munkin orang muda sertai pembangkang untuk kalahkan UMNO. Nasib baik AUKU di mansuh dan orang muda semakin dekati UMNO dan orang muda lebih celik politik. Lagi perkara iailah kalau KJ tdk lawan pembangkang debat dengan rafizi tentang pinjaman ptptn maka sudh tentu ramai orang muda sokong dan undi pembangkang pd pru 13. Hal ini krn debat adalah cara terbaik menangkis idea pihak lawan dan menerusi debat itu jugalah menyebab isu ptptn tdk menjadi isu panas. Takkanlah House pk tdk sedar2 lagi hal ini.

      Manakala orang cina sokong pembangkang adalah krn mereka mahu negara republik adalah agenda utama dap jadi tidak usahlah peduli orang cina lagi dan bukan salah mana2 orang UMNO kalah di selagor.

      Pembangkang berjaya kekalkan selangor pru 13 dan tingkatkan jumlah kerusi parlimen mereka pd pru 13 krn mereka berpolitik 24 jam.

      Delete
    7. Pak Lah diam je?? Hoii..tolong ckit...Dalam nampak diam tapi banyak minta...macam2 dia demand..business,tanah,jawatan anak menantu...Mana ada diam...Dis diam time tdo je.

      Delete
  11. Bagi peluang pada KJ bermakna bagi peluang untuk episod Anwar berulang kembali dalam UMNO. Bezanya KJ lagi cepat jual negara dari si nuar tu.

    ReplyDelete
  12. Bagi la beliau peluang inshaALLAH

    ReplyDelete
  13. Insyaallah jahanam negara?

    ReplyDelete
  14. Kenapa saya tak dapat link dgn blog-blog spt cucu tok selampit.flyingkick dan badut rakyat setakat ini.Ada masaalah kah?

    ReplyDelete
  15. HPK gua sambung belasah..

    KJ nak masuk PKR? Silakan. Saat ini dia bukan tandingan Rafizi, Nurul Izzah, Sam Ketot malahan Chegu Bad. Dari cara gaya bahasa komen beliau kali ini saya nampak dia cuba mengajar UMNO dan lari dari tanggungjawab. Nampak sangat dia mewarisi pemikiran Politik Baru ala Saifudin Abdullah yg kalah pada PRU lalu. Soalnya dimanakah gerak kerja KJ sepanjang PRU lalu? DS Najib banyak anjur program pada musim PRU tapi mana gerak gempur KJ sebagai KP UMNO? Apakah feedback masyarakat tetutama remaja yg dilaporkan pada DS Najib? Kenapa masih gagal menarik kelompok remaja cina menyokong BN? Apakah nak kena jadi menteri baru boleh kempen? Sedangkan ramai pemikir Pakatan juga berada diluar kerajaan yg mereka tadbir. Rafizi, Azmin, Sam Ketot, Chegu Bard tiada dlm Pentadbiran. Tetapi mereka sentiasa bergerak untuk tugas politik. KJ patut ambil kesempatan sewaktu diluar kabinet utk tambah pengaruhnya. Bukan sekadar diam sambil jaga kroni dan suka suka hati offer diri. Jgn ingat UMNO ni kebulur dgn bantuan dari KJ. Ingatlah KJ dia generasi pelapis yg mewarisi perjuangan hero2 melayu dulu. Letakkan semangat UMNO melebihi kepentingan peribadi. Pesan saya jangan jadi Anwar no.2.

    Maaf pengundi Rembau.

    ReplyDelete
  16. kenapa lepas pru ni sebok KJ ni bersuara?
    dulu bukan main bodek Najib. skrg ni kata2 dia mcm mencabar Najib dan org Melayu.
    U need to learn more. if u r not a diehard Malay then dont join UMNO.
    But then of course evryone knows why lah.....sbb gilerkan kuasa dan title PM tu kan.

    ReplyDelete
  17. ahmad bashah hanya ada kelulusan spm saja..lu ada taw..? Ahmad bashah hanya pentingkan mereka2 yg ada d sekitarnya sahaja..lu ada taw...ahmad bashah hanya berani bertanding d kwsn bakar bata ja..lu ada taw...ahmad bashah x ada idea ktika brucap..lu ada taw...

    ReplyDelete
  18. kalau setakat bloger haprak macam lu tak payah lah nak tentukan sapa yang patut jadi menteri

    parpukari bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan layan penyokong KJ disini. meka meka ini pencacai pkr yang menyamar.

      Delete
    2. Gua pemuda umno
      sokong kj
      veteran umno macam juragan
      tak suka kj gua tak boleh nak kata apa itu dia punya hal

      Delete
    3. Bhai 11.24...apa pun boleh bhai...lu ada saka ke...mcmana lu tau umur aku wlupun kita tak prnh kenal...hebat saka lu...bela saka je ke..hanturaya dgn jerangkung takda ke...

      Delete
    4. Pengampu Kj panas telinga..hu..hu..hu..

      Delete
    5. Kalau UMNO nak counter Malay urban yang menolaknya atas dasar forward thinkingini lah orangnya. Boleh letak dia dalam kabinet yang paling sesuai ialah Menteri Penerangan tapi pada masa yang sama lepaskan jawatan Ketua Pemuda UMNO. Ingat KJ menang besar di Rembau maka natijahnya beliau cukup layak untuk berada dalam kabinet. Itulah demokrasi.

      Delete
    6. bodohlah house pk. Kalau kau mahu tahu apa sumbangan KJ ialah kalau KJ tdk suruh mansuhkan AUKU dah lama dah ramai orang muda masuk pembangkang krn pembangkang akan mencari sebanyak munkin orang muda sertai pembangkang untuk kalahkan UMNO. Nasib baik AUKU di mansuh dan orang muda semakin dekati UMNO dan orang muda lebih celik politik. Lagi perkara iailah kalau KJ tdk lawan pembangkang debat dengan rafizi tentang pinjaman ptptn maka sudh tentu ramai orang muda sokong dan undi pembangkang pd pru 13. Hal ini krn debat adalah cara terbaik menangkis idea pihak lawan dan menerusi debat itu jugalah menyebab isu ptptn tdk menjadi isu panas. Takkanlah House pk tdk sedar2 lagi hal ini.

      Manakala orang cina sokong pembangkang adalah krn mereka mahu negara republik adalah agenda utama dap jadi tidak usahlah peduli orang cina lagi dan bukan salah mana2 orang UMNO kalah di selagor.

      Pembangkang berjaya kekalkan selangor pru 13 dan tingkatkan jumlah kerusi parlimen mereka pd pru 13 krn mereka berpolitik 24 jam.

      Delete
  19. KJ masuk cabinet akan jadi asset UMNO. Memudahkan dia menggerakkan Pemuda lebih baik. Menteri akan ada cloud. Pernah kita fikirkan, yang Malaysia kini jadi tempat Agenda "perang Proxy/Proxies?". Kalau Anwar didanakan oleh pihak Amerika, yang cina DAP ambil Dana dari siapa? Cuba baca ini:

    "Due to Chinese restrictions and heavy dependence by foreign companies in other countries, there is work going on to restart rare earth mines in other countries and pressure high manufacturing economies like Japan to look elsewhere to source their rare earth demands. Non Chinese companies which will benefit from increased demand is Lynas Corporation and Alkane Resources of Australia."

    http://www.theaustralian.com.au/news/nation/western-australia-sees-bonanza-in-chinese-move/story-e6frg6nf-1225978995918

    YANG ANTI-LYNAS ITU SIAPA BAGI DUIT? KENAPA LYNAS? NEGARA CHINA PENGEKSPORT SEBANYAK 90% RARE EARTH DI DUNIA. LYNAS AKAN MENJADI SAINGAN CHINA LEPAS INI, SEBAB, CHINA MAHU MENGGUNAKAN HASIL RARE EARTH BUAT MEREKA, DAN MENGURANGKAN MENGEKSPOT SECARA MENDADAK, LANTAS, HARGA RARE EARTH DI PASARAN DUNIA MENJADI AMAT TINGGI. INI AKAN MEMBUAT SELAMANYA BARANGAN RARE EARTH DARI CHINA AMAT MURAH JIKA DIBANDINGKAN DENGAN BARANGAN NEGARA2 LAIN. INI BUSINESS ESPIONAGE. TETAPI DI CHINA, NEGARA MEMILIKI SYARIKAT2.
    APA SAHAJA BARANGAN ELEKTRONIK SEKARANG, GUNA BAHAN2 RARE EARTH. FIKIRKAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina Malaysia yang membantah Lynas adalah kerana mereka tidak diberi peluang dalam projek besar ini. Mereka melihatnya pada jangka pendek bukan kerana cuba menyelamatkan kepentingan tanah besar China. Sejak dulu dan untuk jangka panjang cina Malaysia lebih berkiblatkan Singapura dan Taiwan kerana mereka merasakan mereka adalah orang buangan tanah tumpah leluhur mereka itu dan negara ini adalah galang gantinya - sebuah lagi wilayah Cina luar daripada tanah tumpah darah ibunda mereka.

      Delete
  20. It seems like most pro-gov bloggers have some kind of grudge towards Khairy. We all know he had done wrong but please, it has been like eternity. Why not we support him instead, he has done good to the young Malay. I will definitely support him if he is in the cabinet. We need a hardworking, brave, bold and vocal young blood. In this uncertainties of the Malays, we must stand strong together and not building divider and hatred among us. Peace. - Eiz Din

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well put my brother. InsyaAllah.

      Delete
    2. Terbukti...yg banyak hingaq dan banyak berdebat bercakap ni tak boleh buat kerja..tukang hancur parti...bermula dgn nuaq lah..

      Delete
    3. U sound like one of the red beans lah. peace.

      Delete
  21. JIKA KAMU SOKONG KJ, BERMAKNA KAMU SOKONG ANWAR IBRAHIM!!KAMU INI BUDAK YANG BARU LEPAS SEKOLAH, JANGAN CUBA NAK BERLAGAK PANDAI SANGAT, ORANG LAIN TIDAK BODOH...HANYA KAMU YANG BODOH BERCAKAP MERAPU....BUTA SEJARAH.

    ReplyDelete
  22. Dia speaking London tu, dia rasa cerdik sangat dah tu..

    ReplyDelete
  23. Yb kj perlu diberi peluang
    sapa yang takut pada kj tu pergi mapuslah



    ReplyDelete
  24. Dah bagi peluang tapi curang...cukup lah .

    ReplyDelete
  25. Dulu dah bela sekor, ingatkan jinak tapi rupanya serigala jadian. Sampai sekarang masih menyalak tak berhenti-henti walaupun telah ditendang keluar rumah. Ini ada sekor lagi nak masuk tunjuk muka poyo tapi tengok gaya dah sah jadian juga. Cukuplah sekali bela serigala jadian dalam rumah. Bukan reti bahasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serik dah..setuju sangat.

      Delete
    2. Bhai...aku pun setuju...tp apa yg aku nmpk cara kj lbh bangsat dari abg lanun dia masa dlm umno....anwar mngajar umno utk lbh mngenali peribadi org yg lebih kn jawatan dari tngungjawab kpd umno,melayu,islam dan negara...taubat lahum kata ustaz kazim

      Delete
  26. Kalau tak boleh pertahankan melayu dan islam tak sepatutnya jadi ketua pemuda UMNO

    ReplyDelete
  27. Replies
    1. Kj memang hidup...sape tak sokong dia ...abih lah orang tu..dia "matikan"...
      Sape yang sokong...kayo lah dio...

      Delete
  28. Jangan lupa BOIKOT BARANG MELAYU PENJILAT CIBAT juga!!! Ini lagi BANGSAT!!

    ReplyDelete
  29. no always no to kj hisamudin

    ReplyDelete
  30. Tak ingat kes ECM LIBRA?.kes ular lidi telan naga..tak KJ punya kes ke?. siap dapat loan 10 juta dari syarikat yg jual saham. Giler tul

    Tak ingat dgn bos air asia siap sponser buat myteam..hanya semata2 nak tunjuk hebat sangat sampai jurulatih pun tak dak lesen boleh jadi jurulatih dalam liga M.

    Tak ingat harga minyak naik gile abrbi punya..gula..tepung..sial betul lah macai2 kat sini yg boleh lupa.
    Tak ada dalam sejarah pemilihan pemuda orang ramai demo sampai penuh dewan sesak...

    Kalau najib lantik juga...aku kira inilah last aku involved dgn cyber war umno...

    ReplyDelete
  31. Bekas Hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Mohd Noor Abdullah menjelaskan, dalam Perlembagaan menyebut bangsa Malaysia terdiri daripada lima kaum iaitu Orang Asli, Melayu, Bumiputera Sabah serta Bumiputera Sarawak dan kaum-kaum lain.

    “Saya syorkan kita berhentilah menggunakan istilah Melayu, Cina, India ini kerana dari sudut Perlembagaan tidak ada disebutkan kaum Cina dan India. Namun kita yang memberikan kedudukan kepada mereka



    ReplyDelete
  32. Jika kita lihat raja-raja kita dahulu berpandangan jauh telah memikirkan untuk menubuhkan Rejimen Askar Melayu untuk menjaga keselamatan orang Melayu kemudian ditubuhkan pula undang-undang rezab tanah Melayu. Semua ini dilakukan atas nama kebimbangan sekiranya sesuatu berlaku terhadap orang Melayu. Saya istilahkan dua tiga serangkai, rangkai pertama ini saya namakan warisan orang Melayu iaitu Raja Berperlembagaan, agama Islam dan Bahasa Melayu. Definisi orang Melayu ialah orang beragama Islam, bertutur dalam bahasa Melayu dan adat Melayu yang mewakili raja-raja Melayu.

    Seterusnya rangkai yang satu lagi saya namakan pusaka orang Melayu. Pertamanya ialah Askar Melayu, kedua tanah rezab Melayu dan yang terakhir kedudukan istimewa orang Melayu. Ia dinamakan pusaka kerana ini merupakan peninggalan pemimpin kita dahulu. Oleh itu semua usaha ini perlu diteruskan dan dipertahankan oleh semua orang Melayu.


    ReplyDelete
  33. Kontrak sosial bukanlah istilah undang-undang. Ia satu perjanjian antara kaum-kaum di negara ini di mana orang Melayu memberi kerakyatan sebanyak 800,000 kepada orang Cina dan India semasa kita menuntut kemerdekaan dahulu. Mereka ini subject to British colony di Pulau Pinang, Melaka dan Singapura. Mereka ini bukan warganegara negara ini ketika itu. Maka penjajah British memberi syarat jika mahukan kemerdekaan mereka ini perlu diberi kewarganegaraan. Oleh itu sebagai balasan, orang Melayu perlu diakui mempunyai kedudukan istimewa sebagai peribumi di negara ini. Tiga keistimewaan harus diberi kepada orang Melayu iaitu pentadbiran negara ini diberi kepada orang Melayu. Pelajaran dan biasiswa diberi kepada orang Melayu dan permit dan perniagaan diberikan kepada orang Melayu. Ini kerana orang Melayu keciciran dalam banyak bidang. Dahulu penjajah buat sekolah di kawasan bandar. Oleh sebab itu orang Cina ramai yang pandai manakala orang Melayu pula ramai yang tinggal di kampung, asalkan dapat makan pakai serta dapat mereka beribadat, itu sudah cukup. Namun apabila merdeka orang Melayu ini tidak mahu lagi keciciran dalam semua segi.

    ReplyDelete
  34. Masih segar dalam ingatan bagaimana penguasaan KJ semasa zaman pak Lah dulu. Sye tak dgr plak ada orang yng puji urus tadbir KJ masa tu, yg dengar hny suara2 mengutuk marah. Dia kena buktikan kesetiaan dan kecmerlangan yg sngt myakinkan rakyat dulu, tanpa perlu kpd jawatan. Org yg hebat, kehebatannya dilihat rakyat, rakyat menyokong n mencdgkan jawtan kpdnya, dan bila dia memegang jawtan, rakyat akan berasa selamat dgn tindakannya. Klu pemimpin itu hebat, semua rakyat akan sepakat mengatakan beliau hebat, bukan hanya sekelompok individu sje. Kami amat sygkan agama, bangsa n negara ini dan x rela melihatnya hancur sekelip mata. Mencegah lebih afdhal drpd merawat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..cegah sebelum parah...sebelum nasi jadi bubur...Kerakusan nya menguasai setiap ceruk pentadbiran negara sampai ke mesyuarat peringkat negeri pun dia masuk tangan.Sudah terserlah perangai nya...Luka yang di buat mertua & menantu ni amat dalam sehingga sukar untuk Najib nak ubati nya...Jangan kacau lagi urusan negara.

      Delete
  35. Bagi mereka nama Chinese yang lebih penting daripada Malaysian. Orang Cina sangat berbangga dengan tamadun mereka yang maju. Oleh itu, di mana mereka berada mereka lebih berbangga dengan kedudukan dan tamadun mereka. Maka kita harus memberitahu mereka ini bahawa mereka adalah Chinese Malaysian supaya mereka tahu mereka menghargai negara ini dan bertindak sebagai bangsa Malaysia.

    ReplyDelete
  36. Ulasan yg bagus utk orang melayu buka minda dan celik seceliknya....

    ReplyDelete
  37. Adakah Perlembagaan kita mendiskriminasikan kedudukan kaum-kaum lain ini?

    Perkara ini tidak berlaku kerana Perlembagaan ini dipersetujui oleh semua pihak ketika mula-mula digubal. Maknanya tidak ada diskriminasi jika semua pihak bersetuju. Perkara ini tidak patut timbul sama sekali malahan mereka patut akur bahawa Perlembagaan tidak langsung menyebut tentang kaum Cina dan India. Kita ambil contoh Barack Obama, beliau memperkenalkan dirinya sebagai African-American. Cuba beritahu yang mana penting dalam istilah tersebut? Jika kita melihat kepada nahu bahasa, adjektif adalah yang menerangkan kata nama. Jika kita lihat ada kaum Cina mengaku mereka sebagai Malaysian Chinese, Malaysia yang menjadi adjektif dan Chinese menjadi kata kerja. Jika dilihat kata kerja itu lebih penting dari adjektif. Oleh itu kita dapat lihat nama Chinese lebih penting daripada nama Malaysian. Ini menunjukkan mereka lebih berbangga dengan nama Chinese diletakkan di depan bukan Malaysian.



    ReplyDelete
  38. Jadi, kita mesti melihat dari sejarah dan bukan keadaan sekarang yang dipisah-pisahkan?

    Orang Indonesia berhijrah ke Malaysia dari satu alam Melayu ke satu alam Melayu yang lain. Saya ingin bertanya adakah orang India yang berpindah dari Tamil Nadu ke Goa boleh dikatakan pendatang? Bukankah pelik jika orang Melayu yang bergerak dari Indonesia ke Tanah Melayu jadi pendatang? Kita kena melihat dari segi sejarah bukan pada masa sekarang. Jika sekarang sudah tentu berdasarkan undang-

    undang imigresen dianggap sebagai pendatang. Jika kita lihat sebelum penjajah memecah- belahkan kita, dunia sebelah sini adalah alam Melayu. Namun kini hakikatnya orang dari semua lima kaum tadi, kedudukan Orang Asli, orang Melayu dan bumiputera termasuklah bumiputera Sabah dan Sarawak terpinggir berbanding kaum-kaum lain. Itulah yang saya sedihkan. Oleh itu kita berhentilah menggunakan istilah Melayu, Cina, India ini kerana dari sudut Perlembagaan tidak ada disebutkan kaum Cina dan India. Namun kita yang memberikan kedudukan kepada mereka. Yang disebut ialah kedudukan orang Melayu dan Melayu disebut sebanyak 54 kali dalam Perlembagaan. Cina dan India langsung tidak disebut dalam Perlembagaan. Mereka harus sedar tentang perkara ini. Oleh itu kita harus sebut dengan jelas kedudukan ini, sama ada kita semua adalah bangsa Malaysia atau pun mereka hanyalah sekadar kaum-kaum lain saja.



    ReplyDelete
  39. Kesilapan besar kita ialah hanya mengenali bangsa sebagai Melayu, Cina dan India. Apakah kerana orang Melayu datang dahulu kemudian orang Cina dan kemudian India? Atau kerana orang Melayu paling ramai kemudian diikuti Cina dan India? Beritahu saya manakah negara yang tidak ada bangsa? Sama ada bangsa itu integral iaitu ada bangsa lain yang menumpang tetapi masih lagi disebut sebagai bangsa seperti bangsa Indonesia, bangsa Filipina, bangsa British, Perancis, Jerman dan sebagainya.

    Menurut Perlembagaan, bangsa Malaysia terdiri daripada lima kaum. Maka bangsa Melayu itu diturun taraf kepada kaum. Namun kaum Melayu adalah teras di negara ini dan kita ajak kaum lain untuk bekerjasama sebagai bangsa Malaysia. Lima kaum itu terdiri daripada, pertama Orang Asli, kedua orang Melayu, ketiga kaum bumiputera Sarawak, keempat kaum bumiputera Sabah dan kelima adalah kaum-kaum lain.

    Apabila menurunkan taraf orang Melayu kepada kaum, orang Cina dan India juga diturunkan taraf kepada “kaum-kaum lain”. Saya bercakap mengikut Perlembagaan dan jika kita menganggap teras negara ini terdiri dari kaum Melayu, Cina dan India, itu adalah salah. Di mana definasi Cina dan India di dalam Perlembagaan? Dalam Perlembagaan ada disebut orang Melayu, Bumiputera Sabah dan Bumiputera Sarawak. Macam mana hendak definisikan Cina dan India di negara ini jika sudah terdapat negara asal mereka dan keturunan mereka di sana. Oleh itu maknanya mereka ini bangsa Malaysia yang ada hubung kaitnya dengan soal bahasa, budaya, keturunan dan sebagainya dengan negara asal mereka. Sama ada mereka hendak terima atau tidak, itu adalah hakikatnya. Orang Melayu pun jatuh nombor dua dan bumiputera di tempat ketiga. Ini berlaku kerana dari segi sejarahnya Orang Asli ini lebih dahulu sampai, lepas orang Melayu barulah kaum-kaum lain sampai ke negara ini.



    ReplyDelete
  40. Boleh terangkan perbezaan antara indigenous dan aborigin dalam Perlembagaan?

    Ada dua perbezaan yang besar antara aborigin dan indigenous . Aborigin adalah penduduk asli negara ini dan indigenous paling sesuai untuk ditafsir ialah peribumi dan mereka ini dilihat bersesuaian dengan keadaan dan sekeliling mereka. Oleh itu adalah jelas orang Melayu dan native di Sabah dan Sarawak adalah sama sebagai peribumi. Maka bumiputera itu adalah terjemahan kepada native. Oleh itu jangan kata orang yang lahir di situ adalah bumiputera tetapi sebenarnya tidak. Begitu juga orang Cina dan India yang lahir di sini, mereka bukan bumiputera. Ini kerana bumiputera bukan sahaja lahir di sini tetapi keadaan hidupnya adalah bersesuaian dengan keadaan sekelilingnya.



    ReplyDelete
  41. Kalau kj hebat sangat kenapa masa dia perintah Malaysia dulu macam sial habis. sampai sekarang tak hilang kesialan tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betui, aku sokong. Masa dia punya pak mentua berkuasa dulu, najib pun dia nak bunuh. Bila dapat keputusan kurang baik, kj suruh budak2 dia serang najib untuk letakkan jawatan. Mujurlah penyokong Najib masih ramai dan tahu kenapa umno jadi macam ni sekarang. Kalau tak kerana anak beranak Pak Lah dulu pastinya UMNo lebih cemerlang. susah nak cuci taik yang ditinggalkan Pak Lah ni

      Delete
  42. umno low class, bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu punya ibu adalah ibu ayam.aku ingat kau punya bapak boleh jadi bangla ataupun apek cina.ibu kau beranakkan kau pun di bawah jambatan.kesian kau,dahla bodo,bangang pulak.malang sungguh sapa-sapa yang ada anak macam kau ni.

      Delete
    2. samalah macam kau...anak bawah pokok pisang...ha...ha..ha..

      Delete
    3. Dah takde modal lah tu 12.46...bahasa mencerminkan diri..

      Delete
  43. mcm ni org umno??? dah tahu umno makin teruk masih lg nak bergaduh sesama sendiri. sampai bila melayu nak berpecah?? dalam umno sendiri pun ada puak2. sebelum kita menyatukan melayu malaysia ada baiknya kita satukan dulu umno ni. aku ni bukan ahli umno tapi akan jadi ahli umno. yg sudah tu sudahhlah, skrg bukannya masa kita sesama melayu nak bergaduh. kalau nak salahkan pemimpin sampai bila pun tak habis. hangpa tak suka kj psl dia buat tak betul masa paklah jadi PM. umno jd mcm ni skrg psl paklah...tun M pun salahkan paklah tapi hangpa semua kena ingat sapa yg beri restu paklah jd PM??? tun M jugak, so kalau nak cari salah org takkan habis. bukannya masa kita nak bergaduh...tolonglah...fikir positif la sikit. tak salah kalau najib bg kj jwatan kabinet, kalau ini terjadi kita semua kena sokong dan redha demi umno. andai kata kj jd menteri kalau dia tak buat kerja desaklah najib lantik org lain. jangan jd pendendam macam nik najis tu. kalau nak ikut menteri yg tak buat kerja ramai...menteri KDN tu lembik je. kalau nak cari salah org senang je, kerana menteri KDN lembik lah semua ni terjadi...nuar jubo buat himpunan haram pun tak buat apa2...tu kalau nak cari salah pemimpin. so janganlah bergaduh lagi...bersatu lah ahli umno semua sebelum nak menyatukan bangsa melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju 99 peratus . Dari berpecah belah , lebih baik kita bersatu .

      Delete
    2. Bukan nak bergaduh sesama sendiri tapi nak selamatkan UMNO la ni, kalau korang tengok pembangkang nak sangat Kj dilantik jadi menteri kenapa ek? Sejak bila pembangkang sangat prihatin pasal UMNO? Mereka nak KJ jadi menteri supaya mereka boleh terus-terusan merosakkan UMNO. Ini bukan soal nak pecahkan umno faham? Kita nak selamatkan UMNO dari terus dirosakkan oleh makhluk perosak bernama Khairy

      Delete
    3. Tun M terpaksa bagi sebab permintaan arwah Kak Endon isteri Pak Lah.Arwah kan sakit jadi dia minta budi baik Tun M untuk jadikan Pak Lah Perdana Menteri.Tun M seorang yang berjiwa besar.Saya sedih Tun M di hina tanpa mereka mengetahui perkara sebenar.Pak Lah terlantik pun dengan perjanjian tapi Pak Lah memungkiri janji nya.

      Delete
  44. Kj ko berambuslah..... Perosak umno.... Ko pi join anwar....

    ReplyDelete
  45. Aku rasa nak tercirit dalam Spender je dengar rintihan-rintihan pilu dan shahdu dari CyberTrompaH KJ ni punya ayat...

    ► Berilah KJ peluang
    ► Vote For KJ.
    ► Hidup KJ.

    PtuiiiHHH..!!!!

    ► Aku dengar KJ ada tubuhkan Unit cybertropers ntah aku rasa Unit Media Baru ke apa lancau ntah nama dia.Training bagai apa lancau tapi aku tengok semuanya macam budak-budak lembam je yang join.Banyaknya syok sendiri bajet gempak je.Ntah-ntah maen Facebook cari pantat je lebih.Kerjanya tarak.Itu pasal dunia cyberwar belah JuburTaik jer yang nampak kuat.Sekian.

    ReplyDelete
  46. kalau semua tak betul, siapa yang betul? fikir2kanlah wahai bangsaku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ► Ini bukan soal BETUL atau SALAH.Ini soal belajar dari kesalahan masa lalu.Jadikan iktibar supaya tidak berulang lagi.Lagi 7 tahun misi untuk mencapai negara maju 2020.Kerosakan yang dilakukan oleh KJ amat serius dan memberi kesan kemusnahan yang panjang.Itu pasal dulu Karpal Singh sangat menyayangi dan menyintai Pak Lah dan KJ.PtuiiiiHHH...!!!!!

      Delete
  47. Saya setuju ini bukan masanya untuk berpecah sesama sendiri. Daripada menteri kabinet Gerakan yang ditolak rakyat sama sekali lebih baik ahli UMNO yang dipilih rakyat secara yang signifikan super.

    ReplyDelete
  48. Maaflah....bagi aku NO KJ...DAN HISAPMUDIN@ MENTERI AMARAN HUHU...

    ReplyDelete
  49. Kita boleh berbeza pendapat, tapi usah berbalah sesama kita sehingga terkeluar dari lunas adab dan sopan.

    Secara peribadi, 'Appraisal' saya terhadap Hishammudin selama beliau memegang Menteri Dalam Negeri adalah mengecewakan. He fails to deliver and on many occasions making wrong judgment that brings more harm than good. Kita lihat saja kes Himpunan Bersih 1, 2, 3 dan Pencerobohan Lahad Datu. Kelemahan beliau membuat pihak pembangkang semakin menggila dan langsung tidak menghormati undang-undang negara. Bayangkan, mantan KPN, Tan Sri Musa pun begitu kecewa terhadap beliau kerana Hishammudin sering masuk campur dan memberi arahan (tanpa pengetahuan KPN) dalam pentadbiran polis. Isu Ah Long sehingga kini pun masih belum tuntas, malah bertambah bermaharalela, seolah-olah mereka kebal dari tindakan undang-undang.

    ReplyDelete
  50. Apa la uols ni.. mcm anjing lwn babi..

    KJ STAYS!!!!..

    LONG LIVE KJ.. WE WANT KJ AS MINISTER.. CLUBBING ALL THE WAY!!

    MAMAK KARICIPAP NI MMG LAHANAT ANJING BABI MAMAK TAK SEDAR DIRI PENDATANG BELI IC CIUM JUBUR MAMAKS

    BODO BETUL LAAA

    WE WANT KJ
    WE WANT KJ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus, ini membuatkan kita lagi meluat dan bencikan Khairy agen asing. Period

      Delete
  51. buruk dan kejinya bahasa yang digunakan oleh orang yang mengaku Islam...

    ReplyDelete
  52. Setelah membaca semua komen2 diatas, aku dpt rumuskan banyak komen2 yg mengutuk atau menhentam kj adalah melibatkan dendam pribadi, ketepikan dulu soal itu, perkukuhkan dulu kedudukan melayu dan umno, barulah fikir soal dendam tu. peace.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya Khairy bukan melayu dan dia tak pernah pun memperjuangkan UMNO sebagai parti keramat orang melayu dol! Kau ni bengap ke? Apa benda perosnalnya? Semua kerosakan KJ lakukan memang tak boleh diperbaiki.

      Delete
    2. cyberterompah KJ le tu..

      Delete
    3. Dendam peribadi amende...Dah hancur negara ni dek kecerdikan melampau Kj & geng.Aku tak nak hilang kedaulatan Tanah Melayu..

      Delete
  53. Dia dulu dapat Ketua Pemuda UMNO macamana, ek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wang ...wang...wang...

      Delete
  54. Aku rasa KJ akan kalah dalam pemilihan Ketua Pemuda kali ini. Dulu orang bagi can sbb pak mertuanya PM.Kali ini entahlah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Busuk-busuk kj tu.....dia pon orang umno jugak.
      Kenapa dihina begitu sekali?

      Delete
    2. Bhai azazil ada masalah ke...prlukh umno jd sprti pr yg redha apa saja yg pemimpin diaorg buat...bukan lg redha,malah diangkat mnjd segala adiwira,superhero dan wali kpd segala wali...yg sedia menerima kiasu kit sial yg mnhina dan memaki keturunan lu....ehh lupa lak lu bukan melayu...

      sorry bhai aku ingt lu melayu...klu bukan melayu lu amik tahu parti politik org melayu buat apa...baik lu jaga parti bapak DEMOcratic yg mnjd wadah prjungan org yg tidak berbangsa, ttp beragama islam yg sama agama dgn bangsa melayu dlm umno...

      Delete
  55. Pakatan dicabar jemput SPR jawab dakwaan penipuan

    Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan mencabar parti Pakatan Rakyat untuk menjemput Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bagi menerangkan dakwaan penipuan yang berlaku semasa pilihan raya 5 Mei.

    Beliau berkata, tiada sebab mengapa SPR akan menolak pelawaan pembangkang sekiranya bertujuan untuk memberi penjelasan.

    Beliau berkata, tiada sebab mengapa SPR akan menolak pelawaan pembangkang sekiranya bertujuan untuk memberi penjelasan.

    Saya dengan ini mencabar pembangkang supaya memanggil SPR ke tempat mereka. Saya juga mengesyorkan supaya SPR saman mereka yang buat tuduhan terhadap SPR. 

    Tetapi paDa pandangan saya, mereka takkan jemput sebab kalau jemput habislah modal mereka. Nak cakap apa?," katanya dalam sidang media selepas sesi penerangan jentera Penerangan Umno bersama SPR di PWTC hari ini

    Sesi yang berlangsung kira-kira dua jam itu dihadiri oleh Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof serta ketua penerangan Umno bahagian dari seluruh negara. 

    Ahmad juga menjelaskan, sesi penerangan hari ini bertujuan untuk menangkis tohmahan pembangkang yang mendakwa pilihan raya kali ini yabg terburuk dalam sejarah negara. 

    Oleh itu saya jemput Tan Sri Aziz untuk memberi penerangan tentang tohmahan yang diberi oleh pembangkang.

    Segala tuduhan seperti black-out (masalah bekalan elektrik di pusat mengundi), peti undi dibawa lari telah dijawab oleh Tan Sri (Abdul Aziz) SPR dan kita berpuas hati dengan jawapan beliau," katanya lagi.


    Malaysia kini.


    Dengar tu, pembagkang...sambutlah cabaran tu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiba-tiba pulak banyak tempat pengiraan undi black out masa tu kan...kebetulan betul....ha...ha..ha...

      Delete
    2. Pasal blackuot tu, cma tBN saja yang ada jawapan nya...ingat tu, TBN bukan TNB

      Delete
    3. Tiba2...diaorg lupa kt mana blackout tu kn.. Wlupun diaorg ingt ada blackout tp bila tnya kat mana blackout tu...bnyk yg jwp kat A,B,C...dan yg best ada semua tmpt diakhiri dgn prkataan 'KOT'...hahaha psl apa bn ttp kalah di kelantan,pp dan selangor kt sini takda black out KOT...klu kira tmpt yg bn menang...mau gelap malaysia...

      Delete
    4. lackuot tu kat gelang patah....B

      Delete
    5. Bila sebut black out semasa pengiraan undi yang sebenarnya tidak berlaku dan merupakan bayangan dan mimpi yang cuba direalisasikan. Nampak sangat hati puak-puak ni memang maya dahsyat kotor dan kaki penipu yang menyerupai pemimpin-pemimpin mereka. Agak lucu bila dikatakan blackout tetapi tidak tahu di mana berlaku... Mimpi Anwar untuk berjumpa dengan Agong nampaknya berupa angan-angan yang tidak menjadi... ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha

      Delete

  56. The devil of saint vaganza....sahotlah chabaran ini sial hoi...

    ReplyDelete
  57. ape ade masalah ngan kj,lu org yg iri ngan die,cmon la der,ahahahah

    ReplyDelete
  58. Kepada Dato Seri Najib Razak,
    Perdana Menteri Malaysia

    Kami dari Gerakan 1MMNRU (1Malaysia Mahu Najib Razak Undur) mendesak agar Perdana Menteri Dato Seri Najib Razak bertanggungjawab ke atas keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 yang disifatkan paling teruk dalam sejarah Barisan Nasional dan seterusnya meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri dan Pengerusi Barisan Nasional atas sebab-sebab berikut:

    1. Prestasi yang amat buruk dalam PRU13, gagal mendapatkan majoriti 2/3 malah semakin merosot dengan Barisan Nasional hanya mendapat 133 kerusi Parlimen, penurunan 7 kerusi berbanding PRU12 mendapat 140 kerusi walaupun telah membelanjakan begitu banyak wang untuk berkempen terutama iklan di laman-laman web gergasi seperti Youtube, Facebook, Google, Yahoo dan lain-lain.

    2. Amat memalukan apabila 4 calon bertaraf Menteri Kabinet, 4 Timbalan Menteri dan 2 Menteri Besar telah tewas.

    3. Kehilangan sokongan daripada pengundi bukan Melayu dan Bumiputera terutamanya daripada kaum Cina menunjukkan bahawa gagasan 1Malaysia telah gagal sama sekali.

    4. Kegagalan Dato Seri dalam menangani isu-isu semasa yang dibangkitkan seperti korupsi yang melibatkan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Taib Mahmud dan lain-lain pemimpin tertinggi Barisan Nasional memperlihatkan kelemahan Dato Seri sebagai Pengerusi Barisan Nasional.

    5. Kontroversi yang melibatkan isteri Dato Seri, Datin Seri Rosmah Mansor adalah merupakan liabiliti terbesar bagi para pemimpin dan penyokong Barisan Nasional dan antara penyebab utama segala usaha yang telah kami buat selama ini untuk kembalikan sokongan rakyat kepada Barisan Nasional dan UMNO menjadi sia-sia.

    6. Prestasi Dato Seri Najib Razak mengetuai jentera Barisan Nasional diakui sendiri oleh Tun Mahathir di mana ia lebih teruk daripada prestasi Pak Lah semasa PRU12 (Sumber).

    Dengan alasan-alasan yang telah diberikan, maka dengan ini amat wajarlah sekiranya Dato Seri Najib Razak mengundurkan diri dan memberi laluan kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menggantikan tempat Dato Seri sebagai Presiden UMNO, Pengerusi Barisan Nasional dan Perdana Menteri Malaysia yang baru.


    Sekian dari kami,
    Gerakan 1MMNRU (1Malaysia Mahu Najib Razak Undur)

    MOHON SEBARKAN!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong.....UMNO berasal dari Johor....memang elok lah Muhyiddin jadi PM pulak...dahla PRU12 ni BN tak gentleman langsung...main blackout2 pulak...ha..ha..ha... malu betul....TURUN NAJIB!!!! beri peluang pemimpin UMNO yg lain pulak...

      Delete
    2. 9:19am
      Muhyiddin yassin...masa dia jadi MB johor...tanah kubur dan angin saja yang dia tak jual...

      Kalau lah dia jadi pm.....agak2 macam mana eak?

      Delete
    3. Red Bean ceroboh...bangkai..

      Delete
    4. Red Bean ceroboh ...bangkai.

      Delete
  59. aku suppoter pr.. psssttt... aku dgr ada org Dap ckp gmbr blackout dlm youtube tu tipu, gmbr tu diorg shooting sebulan sblum pru13..

    ReplyDelete
  60. bodohlah house pk. Kalau kau mahu tahu apa sumbangan KJ ialah kalau KJ tdk suruh mansuhkan AUKU dah lama dah ramai orang muda masuk pembangkang krn pembangkang akan mencari sebanyak munkin oang muda sertai pembangkang untuk kalahkan UMNO. Nasib baik AUKU di mansuh dan orang mda semakin dekati UMNO dan orang muda ebih ceik politik. Lagi perkara iailah kalau KJ tdk lawan pembangkang debat dengan rafizi tentang pinjaman ptptn maka sudh tentu ramai orang muda sokong dan undi pembangkang pd pru 13. Hal ini krn debat adalah cara terbaik menangkis idea pihk lawan dan menerusi debat itu jugalah menyebab isu ptptn tdk menjadi isu panas. Takkanlah House pk tdk sedar2 lagi hal ini.

    Manakala orang cina sokong pembangkang adalah krn mereka mahu negara republik adalah agenda utama dap jadi tidak usahlah peduli orang cina lagi dan bukan salah mana2 orang UMNO kalah di selagor.

    ReplyDelete
  61. Banyak betul cybertroopers kj. Dah macam red beans army pulak. Harap2, pm tak bagi muka kat budak2 tingkat 4 ni yang dah menjahanamkan umno pada 2008. Melayu moden konon. Kau orang pegilah keja dgn air asia. Dkt situ aliran kau sama dgn dia orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan cybertropper PR, tapi kami tak mau perkara macam ni menjadi retak yg bakal memecahbelahkan UMNO. kita patut terima apa juga keputusa DS Najib dalam pembentukan kabinet dan menyokong agenda utama kita menyatukan UMNO dan PAs.

      Delete
  62. KJ dah jadi excess baggage aka biawak hidup dalam UMNO dan Barisan Nasional....

    ReplyDelete
  63. Org melayu bercakaran sesama sendiri,org cina bercakaran sesama sendiri, orang asli relax dan cool jer sambil tersenyum melihat kebodohan melayu dan cina(tidak semua) yg tamak kuasa memperbodohkan diri mereka sendiri yg akhirnya membawa kpd: Yang dikejar tak dapat yg dikendong berciciran.

    ReplyDelete
  64. HAHAHA....HAPPY JE PEMBANKANG TENGOK BLOG NI. NAMPAK SANGAT PUAK2 UMNO RASIS, TAKDE PELAJARAN, RASUAH, CEPAT MELATAH, SUKA MENGAMOK, TIKAM BELAKANG, TIKAM DEPAN, TIKAM SAMA SENDIRI, OTAK KOLOT, OTAK KUNING, BADAN GEMUK MACAM BABI, TAK DE ADAB, BAHASA KESAT.......DAN MACAM MACAM LAGI.

    ....UMNO TERUS MARA...UNTUK RAKYAT BANGLA (nyanyi ikut lagu korang)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ► Ok la tu dari bajet alim-alim BABI lepas tu mengerang macam KALDAI tua masa berzina.Sarung spender macam Roti Canai basi.PtuiiiHHH...!!!!!

      Delete
    2. ► Ok la tu dari bajet alim-alim BABI lepas tu mengerang macam KALDAI tua masa berzina.Sarung spender macam Roti Canai basi.PtuiiiHHH...!!!!!

      Delete
  65. lagu baru korang...

    bersatu kita bersatu
    dengan setia berganding bahu
    jiwa kotor selalu
    kita rumpun yang layu

    bersama kita bersama
    menjunjung mamak kerala
    berjasa pada india
    melingkupkan malaysia

    lambang kita yang gagah
    dipandang endah tak endah
    merapu dan mengata
    bertuhan setan semata

    umno terus mara
    untuk rakyat bangla

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...ikut suka lu lh bhai,asalkn tak bunuh org dah le...itu untung duk kt malaysia...org jiwa seni ke,org jiwa kacau ke waima org sasau pun boleh duk kt malaysia ngan aman....

      Delete
    2. UMNO inginkan dan hendakkan orang Melayu bersatu, di atas adalah lagu PKR yang jiwanya sentiasa kotor dan merekalah menyebabkan rumpun Melayu menjadi layu... PKR juga amat tidak senang kepada mamak terutamanya dari Kerala kerana melingkupkan PKR di Malaysia.... PKR terus mara untuk mereka yang suka China doll, lesbian, menyeronokkan pensyarah, dan sering membuat aktiviti dalam toilet... Lambang PKR bermata satu dipandang endah tak endah oleh PAS bersekuar spender putih... Bermata satu merupakan setan semata bagi PKR. Saya rasa lagu PKR seperti yang dinyanyikan di atas amat sesuai dan diucapkan syabas...

      Delete
  66. Aku setuju KJ sebagai ketua pemuda UMNO mesti lantang memperjuangkan agenda melayu dan Islam. Lately, tgk KJ keluar dekat CNBC, kebanyakan komen lebih untuk meraih popularati untuk diri sendiri. Tak dinafikan, die memang talented dalam bercakap, tapi klau die gagal memperjuangkan agenda melayu dan Islam, jangan lupa orang UMNO juga yang naikkan dia dan orang UMNO jugalah yang boleh jatuhkan dia. UMNO memerlukan ketua pemuda yang lantang bersuara memperjuangkan bangsa dan agama.

    Untuk Zulkifli Nordin, aku tak rasa factor pengundi Cina yang menjatuhkan dia, sebab Shah Alam bukan kawasan Cina, dan majoriti pun bukan kawasan melayu moden kaya. Tapi di Shah Alam, banyak golongan melayu berusia yang sudah bersara dan lebih berminat kepada agenda keagamaan. Aku yakin sekiranya UMNO dapat membawa tokoh2 ulama menjadi penasihat kepada parti dan lebih kuat memperjuangkan agenda Islam, banyak yang akan beralih arah kepeada UMNO semula sebab PAS terbukti lemah. Sesuatu yang UMNO kena pikirkan, jangan hanya terlalu taksub dengan berkempen di media social.

    ReplyDelete
  67. Orang melayu kena beradab. BUKAN PAKAI BAHASA KOTOR MCM DERIS GOMO DAN SALIM GEMUK

    ReplyDelete
  68. Kalau ikut puak2 ni, dengan najib pun dia org tak mau...sebab 1malaysia tu dia org tak suka. Dasar katak di bawah tempurung. Takut nak bersaing dgn bangsa lain kalau tak pakai tongkat. Sebab tu lah kalau ada org cerdik sikit mcm kj, terus melatah mcm dunia nak kiamat. Kalau kat sekolah, dia org ni semua duduk kat belakang sekali dlm kelas. Kalau ada anak melayu volunteer kat depan, depa akn kutuk mcm2. Publisiti murahan lah dan mcm2 lagi. Pas tu bila besar, kerja malas, otak beku, bawak tauke cina jumpa menteri dan mintak komisyen, cas mcm pengusaha melayu la konon, bila byk duit sikit beli title dato. TAPI KEBANYAKANNYA PENGANGGUR MINTAK DUIT ORG POLITIK UNTUK TULIS BLOG LUCAH. KALAU TAK BAGI....SENDIRI MAU INGAT!

    ReplyDelete
  69. Berita terkini, Khairy dpt jadi menteri penuh - Menteri Belia dan Sukan. Sudah-sudahlah tu. Tak payah nak dah gaduh-gaduh, tuding-tuding jari. Yang dah lepas tu lepaslah. Bersatulah kita wahai org Melayu. Kuatkan semangat kita dan istiqamah utk BCL movement. Atur strategi utk PRU-14 dari sekarang. Orang-orang PR dah sibuk cari calon2 utk PRU-14 takkanlah BN dan UMNO sibuk bercakaran lagi. Ingat survival Melayu..

    ReplyDelete
  70. Pokok pangkalnya - jadikan Al Quran dan hadith sebagai sumber rujukan kita. Rasulullah sebagai role model kita.
    Zaman sekarang semua orang nak pegang kuasa. Di akhirat nanti jawablah org yg berkuasa di hadapan Allah, apa yg hangpa dah buat masa kat dunia dulu.
    Kalu aku jadi Najib, aku akan check bakal menteri semua, sempurna ka solat 5 waktu depa? baru aku decide. except non muslim.
    tapi if diri sendiri tak sempurna, sempurnakan lah diri sendiri dulu.
    Pesanan kepada pemimpin - jadilah pemimpin yang takutkan Allah.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!