PANAS! KETUA PENGARAH PELAJARAN SELANGOR, SILA AMBIL TINDAKAN!

Salam tuan, Hari ini ada satu penolong kanan sekolah anak saya cakap pasal politik dlm kelas anak. Sapa yg sokong BN berdiri atas kerusi. Anak saya dan 17 org lagi murid2 pun berdiri atas kerusi dan disoal kenapa pilih bn. Anak sy jawab sbb dato nawawi dan cikgu tersebut mencebik dan suruh duduk. Cikgu menulis di papan hitam berkenaan manifesto bn dan pr. Beliau mengatakan pr bijak dan bn bodoh. Esok saya nak jumpa ppd dan adukan perkara ini. Cikgu tersebut kurang ajar. Ini berlaku di sek ren kebangsaan sek 19, tengahari tadi. 

Ibu Bapa yang Susah Hati! 

Apa bemda ni beb? Kenapa makin melampau puak pakatan ni? Sampaikan sekolah pun dah jado tempat sebar dakyah politik mereka? Kementerian Pelajaran kena ambil tindakan kes ni. Siasat jangan tak siasat. 

Aku hatap ibu bapa budak ni buat laporan polis. Ini perkara yang serius. 

39 Responses to "PANAS! KETUA PENGARAH PELAJARAN SELANGOR, SILA AMBIL TINDAKAN!"

  1. Gambar di atas macam gambar super impose tapi slipper tu macam slipper dia keluar lift hotel dgn Eskay.

    Mukanya ada tanda2 orang yg sangat kecewa. Tidak kah Allah yg menentukan nasib kita, menang atau kalah? Kalau Allah kata bumi kita bukan untuk DAP maka itulah dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. layarilah laman portal web berita terkini DAN PERCUMA www.freemalaysiakini2.com

      Delete
    2. GAMBAR DIATAS ADALAH MAT GERSANG SEDANG KETANDUSAN LEPAS NI DIA AKAN BERKEMPEMLAH PADA MURID-MURID SEKOLAH DI KAWASAN SELANGOR ..

      Delete
  2. Bila kucing terlalu kenyang dah lemah, sudah tentu tikus bermaharajalela dan kebal undang2, mereka melakukan apa saja dan terlepas dari apa2 tindakan.
    DS Najib harus berani, tegas dan berani ambil tindakan dari permulaan dan jangan pilih bulu supaya apa saja angkara dapat dikenkang sebelum menjadi masalah besar.
    Rombakan besar harus dibuat dalam semua kementeriaan. Hanya yg amanah, tegas dan berwibawa dan punya imej yg bersih harus dan rakyat bole menerima harus dikekalkan dalam jawatan menteri. Yg mempunyai rekod yg burok dan kebenciaan rakyat, lemah dan lemau tak payah lah menyebuk dan jangan dikekalkan jawatan ataupun buat jememteriaan yg tak ada apa2 faedah seperti kementeriaan hal ehwal Mak Nyah2 atau bapok2 dalam negeri.
    DS Najib harus ambil perhatian terhadap undang2 yg sudah lapok, peguam negara, kehakiman, SPRM dan kementerian Dalam negeri yg dilhat terlalu lemah yg mengakibat keparat2 mempermain mainkan dan memperbodoh bodohkan rakyat dan negara. Fuckatoon Haramjadah dan komunis biaDAP dilihat besar kepala kerana mereka kebal undang2 dan bebas melakukan rasuah, korupsi dan jenayah dan tidak ada tindakan terhadap mereka. Jika ini dibiarkan pada PRU14 nanti kemarahan rakyat yg menyokong BN akan menjadi sperti era Zaman Tun Tdolah dan akhirnya nasib DS Najib akan sama speti Tun Tdolah disepak dalam kehinaan.
    Harap DS Najib berubah sebelum rebah dan sebelum kesabaran rakyat yg menyokong BN menjadi kebencian dari lebih benci dari membenci Nuar Jubor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu org2 cina bgtu angkuh dgn mgatakn undi mereka adalah pnentu kpd hidup mati pmimpin mlyu tp skrg ni jelas trbukti undi mreka lgsung tak mjejaskn ktuanan mlyu. Inilah masa krajaan najib lebih mnumpukn kpd agenda bumiputra serta org india yg slama ni agak trsish sdikit sbg pngajaran. Pdulikn soal smada mreka trtipu atau ditipu krn apa yg dilakukn mreka adalah satu agenda trancang utk mguasai bumi mlyu dgn mlakukn allout swing atau satu pukulan maut habis2an utk kali terakhir bg mbwa masuk kdua kaki masuk ke putrajaya stelah sbelah kaki mreka telah brjaya msuk ke putrajaya pd pru12. Prcaya lah stelah niat busuk mreka tk brjaya maka mreka akan buat u turn dgn mnampilkn satu opera cina bhwa mereka mnyesal telah diprdaya tp yg dijdkn kambing hitam adalah pmimpin mlyu PR dn bknnya DAPIG. RASIS mreka tetap tkkn hilang tp apa pn tindakn swing mereka ini tlah mbuatkn bangsa mreka dicop di dahi satu dunia sbg bngsa yg tdk boleh dprcayai dn amat kiasu skli. Amat memalukn skli. Telah bpesan datuk nenek kita bhwa mcmana baik skli org cina pd kita dlm hati dia tetap busuk dn kaudu skli pd org mlyu. slps ni akan dtg kita saksikn pula bagaimana mlyu pas pkr yg skrg ni tgh brgmbira sakan atas kmenangan calon mreka ditergolekan oleh bngsa chauvinist lg kiasu pd pru14.

      Delete
    2. SOKONG 100000% 6.11

      Delete
  3. Bila kucing terlalu kenyang dah lemah, sudah tentu tikus bermaharajalela dan kebal undang2, mereka melakukan apa saja dan terlepas dari apa2 tindakan.
    DS Najib harus berani, tegas dan berani ambil tindakan dari permulaan dan jangan pilih bulu supaya apa saja angkara dapat dikenkang sebelum menjadi masalah besar.
    Rombakan besar harus dibuat dalam semua kementeriaan. Hanya yg amanah, tegas dan berwibawa dan punya imej yg bersih harus dan rakyat bole menerima harus dikekalkan dalam jawatan menteri. Yg mempunyai rekod yg burok dan kebenciaan rakyat, lemah dan lemau tak payah lah menyebuk dan jangan dikekalkan jawatan ataupun buat jememteriaan yg tak ada apa2 faedah seperti kementeriaan hal ehwal Mak Nyah2 atau bapok2 dalam negeri.
    DS Najib harus ambil perhatian terhadap undang2 yg sudah lapok, peguam negara, kehakiman, SPRM dan kementerian Dalam negeri yg dilhat terlalu lemah yg mengakibat keparat2 mempermain mainkan dan memperbodoh bodohkan rakyat dan negara. Fuckatoon Haramjadah dan komunis biaDAP dilihat besar kepala kerana mereka kebal undang2 dan bebas melakukan rasuah, korupsi dan jenayah dan tidak ada tindakan terhadap mereka. Jika ini dibiarkan pada PRU14 nanti kemarahan rakyat yg menyokong BN akan menjadi sperti era Zaman Tun Tdolah dan akhirnya nasib DS Najib akan sama speti Tun Tdolah disepak dalam kehinaan.
    Harap DS Najib berubah sebelum rebah dan sebelum kesabaran rakyat yg menyokong BN menjadi kebencian dari lebih benci dari membenci Nuar Jubor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SOKONG NAJIB MESTI BERUBAH DIA MESTI LETAK JAWATAN MCM PAK LAH DULU.Datuk Najib tolong undur dan bagi laluan pd TS Muhyidin hari ini juga..terima kasih.

      Delete
    2. Knp ds najib perlu ltk jwtn?bodoh la lu

      Delete
    3. Hi anon 7.11am Red Bean Army loe its better for u to ask youe bloody rasis Lim Kit Cheebai n Lim Guan Lanchow to resign. In Malaysia theres no place for a bloody rasis pig n families here. Go back to your kwangtung n rest in piss there.

      Delete
    4. Apa la bahlol. Sikit2 letak jawatan. Anuar yg sepanjang hidup menyusah dan menipu rakyat x kou suruh letak jawatan pulak. Dasar kepala lutut letak kat kepala

      Delete
    5. Stelah menang pru 13 skrg inilah masanya bg ds najib mbersihkn pentadbiran awam dn bhgian keselamatan negara dr musuh dlm selimut trdiri dari pegawai2 pringkat trtinggi kerajaan yg slama ini turut trlibat scara halus brsekongkol dgn al juburi dlm mghuru harakn negara bg mewujudkn satu gambaran buruk pd kerajaan utk tumbangkn najib.

      Delete
  4. Selangor di bawak kangkangan PR srmakin byk guru berfahaman PR yang berpolitik semakin elok dan bijak utk PT Selangor

    ReplyDelete
  5. Rahsia peradaban manusia di bongkarkan, Ingin Tahu hubungkait Kerajaan Srivijaya dan Mesir purba? -------->>>> KisahBenarDunia <<<<<<

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah kaitan dengan Mesir dan Indonesia sekarang kerana mereka di bawah kawalan Amerika Syarikat.

      Delete
  6. tak payah cikgu yg ajar.. anak2 pun dh diajar jd kurang ajar oleh mak bapak yg yg penyokong tegar PR. anak sy di sekolah, balik mengadu, abang kepada rakan sekelas dia yg bersekolah menengah bercakap kotor/kurang ajar pasal perkataan BN depan dia. BN= bontot najib. kalau budak2 pun blh keluar perkataan mcm tu.. sapa lg yg ajar kalau tak mak bapak? penyokong PR ni kan rajin usung sana sini anak2 pegi ceramah, demo pelbagai?

    ReplyDelete
  7. Anon 7:08 aku sokong..rata-rata cikgu perempuan pun dah pandai citer politik sbb laki dioarg pembangkang...semua salah dimata diaorg..kes anwar 1998 pon ko xtahu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi ckgu pembngkang la yg rmai naik pangkat, cepat plak tu..

      Delete
  8. apa punya cikgulah ini nak memdidik murid ke nak megajar murid dalam politik dan mempertikaikan hal politik mmg tak guna betollah adanya cikgu sebegini..

    ReplyDelete
  9. Melayu tulin---- anak melayu lahir Di Malaysia.....Anwar Ibrahim---- bapa anjina,raja peliwat,kaki penipu.........bodoh anjing melayu......

    ReplyDelete
  10. Saya syorkan buat lapuran kepada pengetua dan ppd. Guru tersebit boleh diambil tindakan disiplin.

    ReplyDelete
  11. Kat sekolah sy 70% ckgu sokong pr...mula2 sy pelik gak...mcm2 isu sy dengar..lama2 br saya nampak...diorg ni asyik baca blog2 pr je n.then wat perbandingan ngn b.harian or utusan...paham2 jelah...kalo blog pr tu bukan sume betul sgt..byk fakta dimanipulasi..diorg ckp umpama A to Z dan 360 darjah kerajaan tak betul..ini dah jd barah...sy cadangkn pihak jps tukarkn je cikgu begini ke sek sjkc or sjkt..supaya mereka lebih menghargai keamanan dn persekitaran kerja yg mereka miliki...kini

    ReplyDelete
  12. begitu jugak orang umno yg hantar anak2 belajar sek tahfiz dgn tujuan supaya anak2 dipenuhi ilmu agama dan menhafal AL-Qur'an. Tapi lain pulak yg terjadi...anak yg balik pulak mengajar mak bapak supaya benci kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelik tapi memang terbukti benar. Orang2 umno hantar anak persekolah kebangsaan dan lepas tu hantar pulak ke sekolah agama untuk mereka belajar Al-Quran, fardu ain, fardu kifayah, bahasa arab, sejarah islam dan lain2 serta selalu perpesan supaya jangan berkata buruk atau berdusta apatah lagi mengutuk memaki

      Tapi anak2 puak PR terutama PAS ni mungkin sebab Tok guru cakap ok boleh maki maka caci maki memang makanan mereka. Yang baru lahir kalu boleh bercakap pun akan pandai mencarut memaki.

      Anak saya mengadu yang rakan sekolah agamanya mengaku dia suka PAS dan ahli keluarganya sokong PAS. Masa nak tunai solat fardu dia tumbuk anak saya dibahagian belakang kerana dia mahukan shaf tempat anak saya sedang berdiri dan sudah pun bersedia untuk bersolat.

      BAYANGKAN BETAPA BIADAPNYA PERBUATAN MEREBUTKAN TEMPAT SOLAT DALAM SURAU OLEH ANAK AHLI PAS.

      Delete
    2. dulu saya pun pi sekolah agama rakyat. ada sorang ustaz ni ckp "ulamak" atau "ular dalam semak"? sekarang baru saya faham... tak semua usa\taz cuba didik ke arah PR.. ustaz saya tu, saya percaya dia BN.. tapi sebab sokongan dia.. dia diberhentikan....

      Delete
  13. Masa sebelum pilihan raya dulu anak saya balik rumah nyanyi lagu TANYA SAMA POKOK? Saya tanya siapa ajar? Anak saya cakap cikgu? Saya tak pasti lagu ni ada dalam sistem matapelajaran tahap 2 atau tidak? Kebetulan pulak masa tu tengah hangat pasal lagu itu dinyanyikan oleh PELIWAT.

    Sekiranya ada guru2 yang berpolitik dan terbukti mereka melakukannya tak kira yang rendah atau menengah pekara ni patut dibuat lapuran dan siasatan. Mereka cuba meracuni pemikiran anak2 kecil dan remaja secara halus.







    ReplyDelete
  14. Tahun 2014 murid thn 4 dh mula kssr...subjek kajian tempatan akan di ganti dengan subjek sejarah..tp sgt menyedihkn bila ada di kalangan guru sendiri mengeluh bahawa sejarah malaysia sendiri tak betul...mcmana nk ajar budak sejarah..saya rs guru2 golongan ini yg perlu di ajar sejarah...di sini sy nampak kesan maklumat yg dimanipulasi dlm alam siber sgt besar mempengaruhi minda sesetengah warga pendidik....sy sgt kesal kerana mereka ini sahabat2 sy sendiri...mereka gagal membuat pertimbangan secara rasional dn lebih gemarkn provokasi...harap2 guru yg mengajar sejarah perlu dr golongan yg menghargai nilai2 sejarah...bukan dari golongan yg merosakkn sejarah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu BN nak terus relevan, mesti peka dengan perubahan n perkembangan tkini. Ubah pendekatan kepada offensive. Rakyat muak tengok pemimpin BN yg nk tunjuk baik, diplomasi, tolak ansur,memahami, jaga hati org len bagai... Belajar drp Tun M mcm mane mjadi dominan bkn resesif,pasif. Ingat! si lemah jadi makanan si kuat.

      Delete
    2. Setuju 100%....time to be offensive. Cikgu2 kita kat sekolah ramai pemalas dn perosak. Hisap ganja, berniaga dn akhlak yg buruk. Inipun silap kerajaan. Ambil guru main tangkap muat sb nak tolong Melayu. Last2 dpt anjing kurap!!!

      Delete
  15. Macai upahan PR bongok gila bila kasi komen.
    Banyak sangat minum air kencing si anu.....sbb tu hati dah gelap....soal politik pun pun lintang pukang...inikan soal agama nak berhujah...
    Tak pernah sedar anak sekolah atas usaha kerajaan BN...sembahyang jumaat di masjid atas usaha BN sejak 56 tahun dahulu..

    Luorg ingat semua tu PR yg usaha ? kepala hotak korang lah

    ReplyDelete
  16. Terlebih dahulu tahniah diucapkan kpd BN atas kemenangan PRU13. DSN mempunyai tanggungjawab yg teramat berat dlm membentuk kjaan dan buat clean up.
    Since semua tulisan disini adalah berkaitan dgn GURU SEKOLAH dan saya bersetuju fenomena cikgu bercerita tentang UBAH kpd murid berlaku diseluruh negara, saya ada bbrapa cadangan.
    1. Cikgu yg berasal dari KELANTAN dihantar balik, biar dia org rasa keperitan org KELANTAN minum air kotor. Orgnya kerja di bandar besar, semua kemudahan senang dapat, bila nak undi balik KELANTAN, undi PAS, kononnya undi org ISLAM.
    2. Para ibu bapa perlu confront this kind of cikgu, ugut nak report ke dept, w/pun sometime dept pun org PR jugak.
    3. Menteri Pelajaran yg perlu kena buat balik BTN utk semua cikgu. Ajar dia org apa tugas hakiki dia org, didik budak, bukan hasut.

    PENYOKONG BN, DULU, KINI DAN SELAMANYA



    ReplyDelete
  17. Beberapa orang kaum keluarga jadi guru. Ada yang jadi pensyarah IPT. Kebanyakannya anti kerajaan BN. Anak-anak mereka yang belajar di IPT pun terpengaruh. Siap pakai baju ABU siang malam, hingga kena sergah baru buka. Dalam hati ni rela kalau mereka ini dipecat dari jawatan dan kerja mereka. Biarlah mereka minta kerja dengan kerajaan negeri Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan yang mereka puja-puja.

    Di sekolah tempat anak belajar pun, ramai guru usia 30-an ke bawah sokong PR. Mereka tidak berani buat onar kerana GB sokong kuat BN. Kalau ada yang buat macam kisah di atas, saya akan masuk kelas dan terus lempang guru yang berkenaan. Hukuman berbentuk dera seperti berdiri atas kerusi telah dilarang walaupun berkaitan akademik dan disiplin. Yang suruh berdiri atas kerusi sebab politik, memang layak makan pelempang mak bapak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju sangat. cikgu ni jenis pengundi senyap n bila keluar keputusan mereka bersorak kalau pr menang. Banyak yg kerajaan support tp hampeh yg mereka tunjukkan. wahai pekerja kerajaan.. dari kecil sampai ke besar semua hasil dari kerajaan tetapi akhirnya menempelak kerajaan. kalau nak protes sekalipun pasal kerajaan apa salah buat teguran terus kepada PM. PM kan dah ada FB.. Twiter.. blog pun ada.. tulis aje dalam situ n mb PM akan ambil maklum. abg ipar sy pensyarah sama jerk xabis2 kutuk kepimpinan pemerintah.. kalau betul semua yang dia bicarakan xpe ini main sedap ckp tanpa bukti bila bertengkar mana bukti jawapannya adalah.. kalau jawapan adalah... burung kakak tua kalau ajar cakap ADALAH pun pandai cakap

      Delete
  18. KEMENTERIAN PELAJARAN PERGILAH SIASAT DI SEKOLAH RENDAH , BANYAK GURU AJAR POLITIK SESAT PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak KPM siasat macam mana, ada kalangan mereka musuh dalam selimut. time naik pangkat cacai pkr sibuk2 minta, siap pilih bulu naikkan pangkat org pkr. terang2 guru pkr anti kerajaan di sekolah, kpm x buat apa pun..

      Delete
    2. senang je . tukarkan semua mereka yang anti kerajaan di akwasan pedalaman Sabah dan Sarawak. Biar dia orang rasa peritnya kehidupan dan bersyukur dengan apa yang BN lakukan. BN tolong bantu kaum melayu yang menyokong anda dan kaum bumiputera Sabah dan Sarawak. Mereka ini lah yang banyak berjasa dan menyelamatkan maruah BN pada PRU 13 ini. Kalau BN abaikan mereka percayalah PRU 14 mereka akan berpaling tadah.

      Delete
    3. Nak tukar ke sabah sarawak nanti habis geng2 sana kene tarbiah masuk pr...diorg ni racun...jd kita hantar je ke sek cina or tamil...kebanykn cikgu tak suka ngajar sjkc or sjkt...

      Delete
  19. Negara akn tenang kalau allah ambil anwar secepatnya...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!