CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Wednesday, May 15, 2013

PANAS! JOM SUPPORT PPIM DAN BOIKOT BARANGAN CINA DAP LAHANAT!

KUALA LUMPUR 14 Mei - Lebih 20 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam mahu rakyat negara ini memboikot beberapa produk yang hanya mementingkan keuntungan semata-mata.
Jurucakap NGO berkenaan, Datuk Nadzim Johan berkata, mereka bukan mahu bersifat rasis memboikot produk-produk berkenaan, namun sudah sampai masanya rakyat sedar dan bangkit.

Kebanyakan produk yang diboikot itu, kata Nadzim, turut tidak selamat untuk dimakan dan ini tidak disedari masyarakat.

"Selama 50 tahun sebagai contoh, kerajaan memberi monopoli kepada sebuah syarikat yang membekalkan tepung, namun selepas diberi kepada syarikat Melayu/Islam, mereka kata mereka dianiaya.

"Adakah mereka dianiaya? Selama selepas merdeka siapa yang kaya? Bukan Melayu yang kaya, namun kita tidak pernah mempersoalkannya. Kenapa bangsa lain nak mempersoalkannya pula?" dakwanya dalam satu sidang akhbar di Jalan Tun Ismail di sini hari ini.

Dalam pada itu, Nadzim berkata, pemboikotan yang dilakukan terhadap beberapa produk itu juga mengambil kira kepentingan kesihatan rakyat negara ini.

"Ada produk yang kita kesan mempunyai kimia yang boleh merosakkan kesihatan dan tidak ramai yang tahu mengenai perkara berkenaan," katanya.

Setakat ini, ada lima produk yang akan diboikot oleh gabungan NGO Islam dan akan ditambah dari semasa ke semasa.

Senarai penuh produk yang diboikot oleh NGO-NGO Islam itu boleh didapati dengan melayari laman web Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) di http://www.ppim.org.my

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130514/dn_30/Gabungan-NGO-Islam-ajak-boikot-produk-pentingkan-keuntungan#ixzz2THHhaNDg
© Utusan Melayu (M) Bhd


235 comments:

  1. ABC...ASAL BUKAN CINA

    RASIS...AKU PEDULI APA....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sana mcm aku...aku mmg racist dan aku tak takut kalo dilabel rasist...mereka terang2 racist tp perasan mereka tu baik...budak2 muda melayu tak mahir dgn muslihat cina..itu sbb mereka mudah terpedaya dgn konon2 semangat setia kawan yg mereka lakunkan...mereka bijak bermuka2 dan bermulut manis...kalo dh lama bergaul dgn mereka, barulah nnt sedar hati budi mereka...

      Delete
    2. Asal Bukan Cina DAP kafir Harbi

      Delete
    3. kongket sama itu cina lahat.....kongket dia kuat-kuat. ludah dia punya puki.

      Delete
    4. Melayu Pandai KJ sudah beri jawapan hari ini..Kah...Kah...Kah..Wahai insan bodoh sila dengar:- Kita tahu masyarakat cina tidak sokong kita.Tapi macan saya sebut tadi, bila kita salahkan komuniti itu. keadaan tidak akan bertambah baik. dia akan rasa lebih marah lagidan apa pasal kita marah bila dia undi orang lain, itu hak dia.Kita kena cari apa sebab dan kita kena perbaiki. Jangan kita mengapi-api senario ini. Ini satu lagi kes mamak bodoh parpu memperbodahkan orang melayu. Nasib baik ada penjelasan dari melayu pandai KJ....kah...kah....kah

      Delete
    5. Cina kurang ajar perlu di ajar.....boikot barangan mereka!!!!!

      Delete
    6. Beli di Kedai 1 Malaysia, jangan di kedai cina

      Delete
    7. Matlamat perjuangan DAP ialah menjadikan bangsa melayu dibawah telunjuk mereka, sekarang mereka mengambil kesempatan diatas kebodohan melayu2 itu sendiri. Orang2 Melayu sedang alpa ada bom dalam lipatan...

      Baca disini selanjutnya: http://terbey-lastik.blogspot.com/

      Delete
    8. Statement PPIM ni tak rasis langsung OK. Dia cakap boikot barang BUKAN ISLAM untuk kepentingan MUSLIM. Agama bukan bangsa. Tp kebetulan pula CINA mostly BUKAN ISLAM dan MELAYU itu MUSLIM. Kat mane rasisnya sini!?.boikot ni benda yg murni bukan kotor.

      Delete
    9. Bang Non tak setuju boikot china doll

      Delete
    10. Kita tak kisah diaorang nak undi siapa pun.
      Tapi jgnlah pura2 sokong di depan,,blakang
      tikam kita.......

      Delete
    11. Dulu saya suka beli tepung cap sauh bagi mak saya buah kueh. Awas kepada surirumah hati guna cloroc guna sarung tangan dan jangan banyak hidu bau kimia tu. Emak saya kena stroke meninggal saya syaki benda ttu la puncanya.

      Delete
    12. PPIM hangpa kena step up sikit. Kita dah ada Undang2 Persaingan 2010 yg boleh diguna utk cegah aktiviti kartel, price fixing etc. Jika ada bukti yg kukuh, pengguna & PPIM harus tampil ke depan supaya kita boleh desak Suruhanjaya Persaingan (MYCC.gov.my) caj mereka di mahkamah.

      Delete
    13. NK NOIKOT MENDE,TU KT TV3 TU,STILL ADE MASSIMO NY IKLAN,KTE UAT X NMPK JELA,TV3 KAN SEKUTU KITE

      Delete
    14. Boikot jugak The Star, sokong Utusan Malaysia

      Delete
    15. Boikot Air Asia sebab ada melayu yahudi haram jadah

      Delete
    16. tv3 kalau tak buat iklan produk cina dap, alamat balik kampung tanam kacanglah tv3 nihhh...

      Delete
    17. bodoh korang semua!

      najib penat2 nak satukan rakyat Malaysia melalui konsep 1Malaysia, korang pulak nak musnahkan perpaduan Melayu-Cina.

      bodoh!

      Delete
    18. Bhai juragay yg lu goyang lak apahal...klu lu rasa lu cukup crdik lu boleh prgi mampus dgn 'kecerdikkan' lu...hahaha nk ckp tntng konsep 1 malaysia...hahaha undi dap nk ckp tntng prpaduan...identiti pun tk berani nk guna identiti sndiri,nk ckp tntng politik..

      ABC...ASAL BUKAN CINA

      Delete
    19. Saya rasa teramat pelik dgn juragan fake ni mgapa syiok sgt dgn juragan benar ni...bapok ke dia nih??

      Delete
    20. ABCN = Asal Bukan China Dap

      Delete
    21. Boikot itu cina sampai dia nangis, sampai dia pergi pejabat SPR mintak balik kertas undi dia, pangkah balik dacing.
      Puki punya cina, orang suruh pangkah dacing dia pangkah roket.
      Puki punya cina.

      Delete
    22. May 15, 2013 at 11:39 AM
      http://drlwilson.com/ARTICLES/BREAD.htm
      http://drlwilson.com/Articles/hypertension.htm
      http://foodmatters.tv/articles-1/top-10-food-additives-to-avoid
      http://www.natural-medicine-vermont.com/dont-eat-sugar-or-white-flour
      http://www.teamearthfare.com/~/media/TeamEarthFareV2/HR%20Resources/FPGuide11final.pdf
      http://rafanisi.blogspot.com/2012/07/tepung-cap-sauh-selamat-menggunakan.html
      Gula, warna Tepung tukar kepada warna putih dengan menggunakan Bromine dan Chlorine. Kena juga lihat ada tak hypertension ini boleh dapat stroke. Benzoyl Peroxide guna untuk penyakit kulit kenapa pulak terdapat dalam Tepung Jenama Cap Sauh.

      Delete
    23. http://my.clevelandclinic.org/heart/prevention/askdietician/margarine.aspx
      http://parentunderground.wordpress.com/2012/03/05/new-research-confirms-the-dangers-of-eating-white-flour-and-simple-sugars/
      Inflammation eating too much cake made from flour mix with transfat created through hydrogenation Butter vs Margarine.

      Delete
    24. http://hansard.millbanksystems.com/lords/1961/jun/15/chemicals-in-food-production-and
      CHEMICALS IN FOOD PRODUCTION AND PRESERVATION
      HL Deb 15 June 1961 vol 232 cc327-82 327

      § 4.51 p.m.
      § LORD DOUGLAS OF BARLOCH

      One could go further and say that many foods reach the consumer after having received not one but many chemical treatments. In the growing of food poisonous chemicals are used at every stage. Considerable amounts may remain in the soil from spraying of earlier crops and may be taken up into the circulatory system of the plant. Some are deliberately applied so that they may find their way into the sap with a view to protecting the plant against fungi or insects. Who can say how much of these poisons will reach human beings or what their effect may be?

      Chemical sprays are used in great profusion for the purpose of killing weeds, or as insecticides or fungicides. They are blown from powerful pumps, or spread by aeroplanes. They may drift for hundreds of yards, or even for miles, tainting crops for which they were not intended, or killing bees and other useful insects, or contaminating flowers and the honey derived from them. In fruit-growing, particularly, multiple sprayings are given at various stages of growth. Almost all, if not all, the chemicals used 329 are poisonous. Many of these substances are very persistent, or are combined with other chemicals to make them adhere, and are not removed by rain or by washing. It is hardly safe to eat the peel of any fruit, for there is no certainty that some chemical has not been used which penetrates into the peel, and even, in some cases, into the flesh. Mercuric compounds are an example of one of these things which is known to penetrate into the interior of tomatoes, and hence may be found in tomato juice. Some years ago in the United States it was found that oranges were being treated with thiourea as a preservative. The Food and Drug Administration tested them by feeding the juice to mice. Next morning the mice were dead.

      Delete
    25. I have referred to the United States Food and Drug Administration, with its highly skilled staff and extensive powers. We have nothing comparable. We do not even attempt to control the residues of pesticides and weed-killers in foods; nor do we control the use of fat extenders, flavouring agents and other chemicals used in processing foods. We simply do not know the extent to which they are used. The local authorities are responsible, in the main, for the enforcement of our food and drugs legislation. In carrying out the routine analyses to enforce the law the public analysts do not look for residues of pesticides, weedkillers, hormones and antibiotics, for the law does not prohibit them. Nor do they endeavour to find out what fat extenders are used, or what changes have taken place in processed foods. These things are not in themselves illegal. Whether foods containing such things are not, in the words of the Statute, "of the nature, substance or quality demanded by the purchaser", and so in breach of the law, is a difficult problem, and it would lead to very difficult legal arguments.

      The main responsibility has so far fallen upon the Food Standards Committee. Some four years ago I attended before it in order to give evidence on flour and bread, and other flour products. My evidence and the questioning took nearly two hours. When I left the secretary asked if he could borrow my notes. I gave them to him. More than a year later they had not been returned. When I wrote for them I was told they had been lost. I asked to see the shorthand note of my evidence, and I discovered that only a longhand note of 336 evidence was taken. Another thing I discovered was that the research officers of the bakers and the millers were sitting in the Committee as assessors, whatever that may mean. The Food Standards Committee has no research staff and no organisation of its own; it depends entirely upon the evidence which it may discover in public sources or which may be tendered to it by other people. It is no wonder that the protection of the consumer lags far behind the ingenuity of the manufacturer.

      Exact labelling is essential. When I appeared before the Food Standards Committee the Chairman asked me whether I would be satisfied if bread made from bleached flour were labelled 337 "fortified with added vitamins". I said that that would be begging the question twice, for it would conceal the fact that many vitamins had been abstracted or destroyed and would imply that what was added more than replaced what had been lost. It will be said that if the labels disclose the exact constituents people will not be able to understand the long chemical names; but to say that is to say that it is right to trade on people's ignorance. If they are told the truth, some, at least, of its significance will not be lost. If the Government permit additives to be used the least they can do to protect the consumer is to let him know what he is buying. We cannot afford to run the risks to health now being incurred. The cost in invalidity and illness can be very great. But that is not all. It is not right that we should allow our fellow citizens to be exposed to dangers which can and should be avoided, and which may imperil life itself. My Lords, I beg to move for Papers.

      Kenapa kita ikut negara Britain untuk menjual tepung yang berbahaya.

      Delete
  2. Saya dah mula boikot dah. Tak beli lagi barang depa tu. paper pun beli kat kedai melayu atau india saja. Servis kereta je masih pi kat kedai cina sebab dia memang jiran dan kawan baik saya lama dah dan kepala MCA. Tak pa kot. Memang dari dulu saya dok pi kat dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. babi cina....sial punya bangsa, suma mau kontrol

      Delete
    2. aku pun dah lama boikot barangan cina.....kerajaan perlu memperbanyakkan lagi Kedai 1 Malaysia di seluruh negara....

      Delete
    3. Bhai 10.58...mmng betul kerajaan ptt perbnykkan lg K1M,dn dlm masa yg sama pemilik/pengurus K1M prlu pantau dgn attitude pekerja mereka...slow dan malas..
      K1M & pasaraya mydin mmng amat mnjimatkn...barangan basah yg dijual di pasaraya mydin jauh lbh murah dari market atau pasaraya lain...dan yg lbh pnting mereka amat komited dgn status halal..

      Delete
    4. Beginilah mulanya dulu... cina dah mula buat macam ni kepada melayu dah lama dah, pasal mereka minoriti.. melayu dulu leka dan lupa... tapi baguslah kalau dah mula sedar...\
      kerja yg lagi besar adalah melenyapkan anwar kerana dia lah cina makin naik toncit.. ada baiknya, pasal kalau tak cina diam2 je kita pun tak tau hati budi mereka.. maka kini semua sudah terbuakti mereka mahu kuasai semua...

      wubra.blogspot.com

      Delete
    5. kat tempat aku kedai 1Malaysia dah jadi mcm tempat haiwan berzina je. xde org pegi

      Delete
    6. Hahaha bhai juragay terserlah sifat setan dlm diri lu...lu duk hutan mana bhai...

      Delete
    7. tmpat nk buat KR1M kene pilih kawasan yg ramai mlayu trutama yg sokong BN..aku pelik btul knaper krajaan buat KR1M kat bukit rahman putra yg ramai cina dap n melayu kaya? knaper x buat kat kuang yg ramai melayu sokong BN? alih2 speedmart plak yg masuk kuang.. nih yg pelik btul..ini strategi aper, strategi kwang..kwang..kwang..kwang ker????

      Delete
    8. KRIM kt Jln b.ubi Kuantan....pun satu hal....wp tgh2 bndr....tapi X de 'parking lot' dpn kdai....klu nk g punya la seksa nk cari parking....Aku ni stiap hari lalu dpn KRIM tu....tapi tngok je la....(masa bhnti tngu trafic lite)...dah naik meluat nk g sbb seksa yg amat nk cari parking!!!!

      Tu la PUNCA UTAMA.....PARKING HAMPEH!!! Mcm mane kata nk tolong rakyat?? Hrp pihak btngjwb KRIM di Kuantan mwngambil perhatian!!!

      Klu boleh buka 1 lgi KRIM di Indera Mahkota.....kdai brgn basah (pasar basah) & kering....sbb bukan main aku tngok kdai cina di IM 2...setiap hari pgi ptg....berderet2 org Melayu g beli segala mak nenek kt kdai dia....dia monopoli betul kt situ!!!

      Delete
    9. Naluri aku mengatakan ada babi dap menyamar juragan....sial.

      Delete
  3. Sokong & momentum boikot ni perlu diteruskan atau ditingkatkan.Kita tak mau ibarat kata pepatah hangat² tahi ayam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau cina datang kita punya kedai makan kita tarok tahi ayam dalam dia punya teh, kita tarik panjang-panjang. 3 kali minum dia mesti mati.

      Delete
    2. sorry to say lah, kempen boikot kat mane2 pon mmg akan jadi hangat2 taik ayam je. x kemana pon. cina bantai gelak je dgr melayu nak boikot

      Delete
    3. Hahaha bhai juragay agen cina rupanya...

      Delete
    4. terajang itu juragan . puki punya cina.

      Delete
  4. What you should know about Gardenia??? Please read from their website (http://www.gardenia.com.my) and blog. This are the parts of their website/blog.

    About Us

    Gardenia Bakeries (KL) Sdn Bhd (GBKL) is a subsidiary of a food listed company, QAF Ltd, who also operates Gardenia Singapore, Gardenia Philippines and will soon be opening Gardenia bakery in Fujian, China.

    GBKL is an associate company of Padi Beras Nasional Berhad.


    Falsehood 4: BERNAS directed Gardenia to stop purchasing flour from Federal Flour Mills Bhd (FFM).
    Posted on May 30, 2012

    Source: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=265717473475310 (PDF Archive)

    Translation: Flour supply contracts signed with the FFM Federal Flour Mills has been canceled by UMNO!

    The Truth: Gardenia Bakeries (KL) Sdn Bhd [GBKL] has been a friend to FFM since the very beginning. The working relationship between a flour mill and a bakery is like a marriage. All our trade secrets such as ingredients specification and recipes must be intimately shared. With the coming of a new competitor back in 1998, we requested FFM to stay faithful to Gardenia because from our experience, we know our secrets can be leaked out to the new bakery. FFM have made their choice to work with the new bakery and hence, we have to make our choice. We chose to buy flour from the TEH family in Perak, i.e. Malayan Flour Mill Berhad.

    BERNAS became one of the major shareholders of GBKL in 2001 because of Industrial Coordination Act 1975. However, they have never interfered with our operation since day one.

    So the spins that were created to boycott GBKL are not only wrong, but very dangerous and irresponsible to play with communities’ feeling. We urge Malaysian to come back to their senses and not be exploited by lies.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Whatever ... buy Gardenia. Don`t buy Massimo. Fullstop.

      Delete
    2. Yehhhh!! Uu uu gardenia...sungguh sedap dimakan begitu saja.

      Delete
    3. Ini posting drp cyber trooper cina Dap yg dah gelabah. Aku peduli apa, aku tetap support gardenia, roti Syed Mokhtar, yg berjihad di dalam perniagaan. Org Islam Wajib beli produk org Islam

      Delete
    4. harap melayu2 bodoh yg nak boikot ni jgn tersilap boikot brgn melayu sudah. kesian org2 melayu yg nak maju. cina xpe boikot pn diorang dah kaye

      Delete
    5. Bhai...melayu bodoh yg lu ckp tak sebodoh lu la...lu blh teruskn dgn bangsa cina lu...

      ABC..ASAL BUKAN CINA

      Delete
    6. Inikalilah boikot cina punya kedai kasi mati lo

      Delete
    7. saya akan sebar kpd seluruh rakan taulan saudara mara yg speedmart yg dikata murah giler tu, yg tumbuh mcm cendawan slps PRU12 tu adalah cina DAP. speedmart ni ada shj dimana2 dlm setiap taman perumahan. kalau tak dihadkan kalau tidak ramai peniaga runcit akan bungkus.

      Delete
  5. MYMYDIN ATAU KEDAI 1 MALAYSIA TOLONGLAH
    BUKA DI BANDAR BARU PUNCAK ALAM NI.

    SOKONG BELI BARANG MUSLIM!!!

    ReplyDelete
  6. Perpaduan Melayu

    Saya rasa cukup lah nak ajak Pas berdamai dengan Umno. Cukup lah. Jangan buang masa. Tak akan berjaya selagi ada bulan dan matahari. Mungkin Allah dah takdirkan Umno dengan Pas tak akan bersatu, Umno dan Pas tak akan menjadi satu. Seperti mana Allah dah tetapkan Islam dan Kristian tidak akan bersatu, dan tidak akan menjadi satu, walau pun Hadi Awang dan Nik Aziz bekerja keras mati2an untuk menjadikan Islam dan Kristian adalah satu melalui perkongsian tuhan yang sama (Allah).

    Tinggalkan Pas, biar lah mereka, nampaknya mereka selesa dengan DAP, jangan diganggu kerukunan hubungan persaudaraan dunia akhirat Pas-DAP.

    Kalau Karpal Singh kata " Langkah Mayat " untuk Negara Islam. Saya percaya Nik Aziz dan Hadi Awang juga sanggup kata " Langkah Mayat " jika kita masih mendesak Umno dan Pas disatukan.

    Saya rasa, kita ada banyak NGO Melayu/Islam. Ayuh kenapa tidak kita satu kan orang melayu melalui NGO, NGO mungkin lebih berupaya daripada parti politik. Orang cina menyertai bermacam2 parti politik tetapi mereka bersatu melalui NGO mereka. Mereka dah buktikan kepada kita dalam PRU13.

    Tidak dinafikan kita perlu kepada parti politik yang memperjuangkan kepentingan melayu. NGO sepatutnya menyedarkan orang melayu, parti mana yang boleh diharapkan membela melayu. Menjadi atau tidak ahli kepada parti tidak penting, yang penting bila tiba pilihanraya undi parti yang kita yakin boleh menjaga melayu.

    Pada PRU13, orang melayu luar bandar dah buktikan. Mereka tak jadi ahli mana2 parti atau mereka jadi ahli parti tertentu, tetapi bila nak undi mereka buat perkiraan untuk menyelamatkan melayu daripada hilang kuasa politik di Tanah Melayu, lantas mereka memenangkan Umno.

    Sakit hati saya dengan jawapan2 daripada Nik Aziz (nak ludah muka orang Umno) dan Hadi Awang (Umno seperti orang yang sedang lemas dalam laut) bila diajukan soalan perpaduan Umno-Pas. Mereka berdua sangat sombong, sangat ego dan sangat takabbur. Saya rasa SETAN pun tak lah se sombong, se ego dan se takabbur Hadi Awang dan Nik Aziz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...komen lu terbaik bro...

      Delete
    2. cicak mengkarungMay 15, 2013 at 11:33 AM

      Lepas ni kalau N.ajis atau Hj. Hadi bagi hint untuk PAS bersatu dengan UMNO, suruh kedua makhluk ni ludah ke langit.

      Sombong, bongkak, riak, ego ...

      Delete
    3. Saya setuju, komen Hadi yg mengatakan Umno sedang lemas, jgn ditolong nantik Pas di tarik lemas sama" sungguh mengguris hati saya. Tapi saya teringat satu ayat Quran yg maksudnya " Allah hanya memberi petunjuk kpd sesiapa yg Dia kehendaki" maka saya agak Hadi merupakan antara mereka yg tidak diberi petunjuk. Jadi biarkanlah mereka ini. Kita bersama yg lain perlu bersatu, dan dgn momentem yg ditunjukkan oleh org Islam pada PRU yg lepas , irg Islam akan terus bersatu di bawah payung UMNO, hanya kita perlu buat perubahan drastik dlm cara Umno berjuang. InsyaAllah Allah akan memberi bantuan.

      Delete
    4. kepala dah tumbuh tanduk

      Delete
    5. UMNO + PAS bersatu, walau sukar tp jg putus asa dr RAHMAT ALLAH. Kita ramai2 doa dgn sebenar2 doa. Hati2 mereka dlm gengaman Allah milikNya jua. Mereka xda daya...bila kehendak Allah sampai untuk mereka bersatu. Tolong lah kami ya Allah.

      Delete
    6. ade jgk pemimpin umno nak satukan BN & DAP...aku tercirit2 gelak bhai

      Delete
    7. Bhai...lu dah takda isu ke...

      Delete
    8. Sadly barua2 pas klau mereka tahu perniaga tu supporter bn mereka tdk mahu beli barang2 d kedai tu. Azizan dah kena potong dua belah kakinya mmmpphhh nikki dan hadi tahu ke keadaan mereka d masa hadapan klau rasa diri dah super perfect sgt.

      Delete
    9. Tok garu.
      Tak payah lah umno nak bersatu dengan pas.
      Pas bukan ada apa pon.
      Lagi pon pas ni parti ajara sesat, bagaimana mungkin umno nak bersatu dengan orang sesat.
      Sekirannya bersatu umno/pas, dibimbangi ajaran sesat pula akan menular dalam umno...tak takut ke?

      Maka atas maslahat semua umat.....pas / umno, tak payah lah bersatu....

      Delete
  7. JIKA ORANG MELAYU ADA SEMANGAT UNTUK MENOLONG PERNIAGAAN BANGSA SENDIRI MEMANG BAIK SEKALI. ITU SEPATUTNYA LAMA DAH KITA BUAT BUKAN SEJAK KITA TAHU BANGSA CHINA UNDI DAP PADA PRU13. INI KEDAI MELAYU JUAL MAHAL SIKIT, DAH PI BELI KEDAI CHINA. HABIS TU MACAM MANA MELAYU NAK BERJAYA DALAM PERNIAGAAN. MELAYU KALAU DIA KAYA DALAM PERNIAGAAN DIA KELUAR ZAKAT. BENDA NI SEMUA KEMBALI KEPADA SESIAPA SAJA YANG BERAGAMA ISLAM.

    AKU HARAP JANGANLAH KITA HANGAT-HANGAT TAHI AYAM SAJA DALAM TINDAKAN. KALAU AMBIGA BOLEH MINTA ORANG JANGAN BELI PAPER UTUSAN, BH, KOSMO DLL ELOK JUGA KITA BUAT PERKARA YANG SAMA KEPADA MEREKA.INI UNTUK MENGAJAR MEREKA YANG SEDIKIT KURANG AJAR.JIKA MEREKA BOLEH HASUT ORANG BOIKOT ORANG MELAYU, KITA JUGA BOLEH BUAT BENDA YANG SAMA. YANG TOLONG BANGSA CHINA JADI KAYA PUN MELAYU JUGA.

    AKU MASIH INGAT DULU,PEMILIK SYARIKAT SHAHPADU BERKATA DALAM SATU INTERVIEW DALAM AKHBAR UTUSAN (KALAU TAK SILAP/DAH TAK INGAT TARIKHNYA). DIA KALAU NAK BELI KASUT, DIA CARI KEDAI MELAYU DULU. KALAU TAK ADA KEDAI MELAYU BARU DIA MASUK KEDAI CHINA. PEMBERITA YANG INTERVIEW KATA 'BUKANKAH INI SIKAP PERKAUMAN?' JAWAB DIA, 'KAUM CHINA LAGI TERUK SIKAP PERKAUMANNYA. TU DIA TU BARU SIKAP MELAYU TULEN. MALAHAN DALAM PENGAMBILAN KAKITANGAN SYARIKAT PUN DIA DAHULUKAN KAUM BUMIPUTERA. JIKA TAK ADA BARU DIA AMBIL BANGSA LAIN. KALAU SEMUA USAHAWAN MELAYU ADA SIKAP MACAM DIA, DAH LAMA MELAYU KUASAI EKONOMI DI MALAYSIA. TAPI NAK BUAT MACAM MANA TAK RAMAI YANG BERHATI MELAYU MACAM DIA. ADA TU BARU JADI CEO SEBUAH SYARIKAT PENERBANGAN DAH BERLAGAK LEBIH CHINA DARIPADA CHINA.

    KALAU MELAYU TAK TOLONG BANGSA, NAK HARAPKAN SAPA LAGI? DALAM HAL PERNIAGAAN KENA IKUT SIKAP YAHUDI. DIA HANYA MEMBELI DI KEDAI YAHUDI SAJA! TIDAK HAIRAN LAH KAUM YAHUDI HEBAT DALAM EKONOMI SELEPAS BANGSA CHINA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...mmng betul dgn apa yg lu ckpkn ttng syarikat shahpadu...dulu aku prnh kerja dgn satu company yg gunakn syarikat pngangkutan...dan apa yg aku nmpk shahpadu antara syrkt bumi yg benar2 mmbntu org melayu...begitu juga dgn kpb...dan waktu itu aku akn pstikn forwarding company ialah RZA corp....

      Delete
  8. Aq n family dah lama praktikkn BUY CHINESE LAST....boikot mungkin susah sikit tapi...sedaya upaya aq akan cari kedai atau perkhidmatan org Melayu/Islam...mslhnya kalo kite pergi kedai/perkhidmatan penganut2 PAS/PKR yg melayu tuh...kadang2 trbakau hak ati sbb mulut depa xhenti2 mencaci kjaan...padahal mrk menikmati apa yg kjaan buat skrg mcm naiktaraf kedai runcit...rasa2nya nak aq rasa mcm nak katok jer kepala mangkok2 jamban tuh...kufur nikmat betoi...

    ReplyDelete
  9. Jgn emosi, pastu tu lupa.. hangat2 taik ayam aje. Buatlah betul2, tunjukkan kuasa beli melayu. Kedai melayu dan islam pula kena sangat2 baiki customer service. Layan betul2 customer, senyum dan mesra. Cina dah lama boikot barang2 Melayu hatta gunakan nama islam dan melayu utk produk2 mereka.
    i. Petronas pun depa tak pi.
    ii. Celcom??, berapa ramai customer bukan melayu celcom? Melayu ajelah yg support celcom walaupun service teruk dan mislead pelan pakej.

    iii. Camne nak boikot AirAsia jika banyak route dia dah sapu dan rakyat bergantung kpd route tersebut? Nak kata murah, tak jugak. Oleh kerana MAS tiada route yg profitable tu, terpaksalah naik airasia walaupun x suka. Service hampas, rakyat jadi paria aje bila naik airasia. Mana ada customer careline AirAsia Malaysia jika anda ada problem flight yg kerap bertukar jadual? Cuma Australia aje boleh ajar Airasia. Rakyat Msia kena main aje. DEpa untung berjuta, hangpa dapat apa?

    Tindakan SEGERA:
    Senaraikan semua barangan muslim/melayu dan halal supaya semua islam termasuk muslim Cina, India dan Melayu hanya beli produk muslim. Buat all-out bukan emosi, pastu lupa dan hangat2 taik ayam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku stuju, stuju, stuju ngan pndpat ko bro..

      Delete
    2. setiap blog kena buat logo!! macam logo boikot barang yahudi

      Delete
  10. Sebarkan kempen boikot ini seluas2nya dan ianya mesti berterusan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn lupa boikot tempat judi genting jgk...tokey dia cina! tp x sure cina umno ke cina dap

      Delete
    2. Elehhh jiran saya peyokong pas slalu bw anak2 pg genting. Bercuti. Haram kah? Nak muntah aku mendengarnya...

      Delete
    3. Tak salah ke genting...berjudi jangan...

      Delete
    4. Tak pergi Genting dan Sunway Lagoon pergilah Fraser Hill atau Cameron Highland. Pergi Genting ambil masa lama kerana banyak orang Cina suka berjudi jika pergi Taman Bertema ada Rollar Coaster nanti mereka jadi kaya raya. Malahan Sunway Lagoon adalah syarikat orang Cina.

      Delete
  11. aku sokong boikot 200%

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong saje x buat x gune bhai!

      Delete
    2. ABC...ASAL BUKAN CINA..

      UBAH..USAH BAGI ANWAR HARAPAN..

      Delete
  12. Take Bir. PETRON tu halal ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoi bodoh! siapa suruh lu minum petrol!
      ......... cina semakin bodoh sejak dia kalah pilihanraya ni

      Delete
    2. cicak mengkarungMay 15, 2013 at 11:36 AM

      Ha, ha, ha ... anon 10.45 kan dah kena sebiji.

      Delete
    3. Petrol kalau campur alchohol pun halal digunakan oleh kereta... Apalah bangang sgt

      Delete
    4. bodohnye org umno. ko ingat makanan/minuman je ke halal?

      Delete
    5. Bhai juragay...mksud lu mcm status lu anak haram yg tk smpt nak di halalkn ke...hahaha

      ABC...ASAL BUKAN CINA

      Delete
    6. anon 1:01pm
      ish ish juragan69 tak baik memfitnah juragan 69 macamtu.....berhujah tanpa memfitnah itu, adalah mulia disisi Allah.

      Delete
    7. Petronas minyak untuk kereta nanti mati segera pulak. Apalah nasib malang.

      Delete
  13. BOIKOT...BOIKOT...CINA CELAKA DAH NAIK LEMAK..

    ReplyDelete
  14. menang laa boleh boikot tapi nak beli barang kat kedai mana??kedai melayu banyak barang yang tak ada...harga mahal lak tuu...kedai 1malaysia kat tempat saya banyak barang tak ada susah lol.....saya selalu beli barang dekat supermarket seperti billion,giant,and tesco.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu camtu lu support giant...tp klu beli sikit2 cuba cari kdi melayu...mahal sikit takpa..harap2 duit yg kita kuarkn diguna kmbali oleh bangsa yg seagama dgn kita...dan kpd bakal pmbeli kereta,carlh salesman melayu...broker kereta melayu jgn jadi talibarut salesman cina...

      Delete
    2. siti mas ayu ... pakai tudung ye? cantik susunan ayat ???

      Delete
    3. Tesco ok Sime Darby ada share, AEON jepun punya.... Usahalah demi memantapkan ekonomi melayu

      Delete
    4. 11.41 nak susun ayat mcm mana lagi. Yg lelaki2 di cni ada yg menulis mcm bahasa ni mereka yg punya. Bagus kahhh? Kalifah sekelian...elehhhh lorat kamu ni...ajar adik perempuan elok2 sikit

      Delete
    5. Giant kepunyaan orang Cina Hong Kong dekat dengan negara China. Tesco memanglah franchise negara Britain. Jaya Jusco Aeon mestilah negara Jepun.

      Delete
    6. Tesco franchise dari Britain, Tapi kat sini Sime Darby ( Malaysian GLC ) yang franchise, Yang mesti dielak NSK, beberapa bulan sebelum mula berniaga, keluar tipu muslihat supaya baikot tesco, konon yahudi, sama modus operandi yg diguna kat Gardenia,kata ada dna babi, beberapa bulan sebelum keluar roti musimo, Cina kalu tak menipu bukan cina. Bangsa ni Wayang kuat,beranak banyak macam babi,Ikut sejarah tak kuat mana pun, Jepun negara kecik pun boleh bantai cina nih, amoi amoi kena kongkek jadi sex slave, pasal tu cina ramai keturunan anak haram jadah, peragai sama dengan binatang yang dimakan nya. BABI, ingat cina ingat.....? ABC

      Delete
  15. Mari sama2 kita meriahkan boikot barangan cina kurang ajar

    ReplyDelete
  16. Siti Mas Ayu, Paling teruk (worst case), belilah barangan berjenama giant atau tesco sebagai ganti kalau tak dak sangat produk bumiputera sebagai ganti. love u...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Giant memang perniagaan Hong Kong dekat dengan negara China Komunis Sosialis malahan Tesco memang kebanyakan barangan British. Terlalu sedikit barang buatan Malaysia macam Danish Cookies buatan Malaysia harga RM 5.

      Delete
  17. ya..dasar yahudi kecil..sama mcm jakjud makjud...inilah masanya melayu bersatu,gunakan kuasa membeli keatas barangan yg dijamin terutama produk bumiputera.Selama ini kita hanya peluk tubuh saja,lihat kaum2 ini bermaharajalela..now its time...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya sokongggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg 1000 % kita teruskan usaha murni ini............

      Delete
  18. Statement PPIM ni tak rasis langsung OK. Dia cakap boikot barang BUKAN ISLAM untuk kepentingan MUSLIM. Agama bukan bangsa. Tp kebetulan pula CINA mostly BUKAN ISLAM dan MELAYU itu MUSLIM. Kat mane rasisnya sini!?.boikot ni benda yg murni bukan kotor. KALI INI LAH!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul-betul........kita kalau makan kedai cina, dia mesti tarok minyak babi dan daging babi. dia potong kecik-kecik, kita tak nampak, dia gelak besar kat dapur. gua pernah kena.
      puki punya cina.

      Kalau nak cina betul-betul bengang.....Panggil di HAM KA CHAN!...dia mesti terdiam, silap-silap nangis. Cuba amalkan.

      Delete
    2. Engko ni babi kacang hantu merah, kan!

      Delete
    3. 11.27 babi kacang merah.

      Delete
    4. bro 1141 dan 1127

      Cuba kau pergi cari cina sekarang.....Kau teriak .."HAM KA CHAN" ! kuat kuat, biar cina lain semua dengar.....dia mesti berubah air muka.

      HAM KA CHAN ialah pekataan yang paling mengaibkan Cina. Lebih dari lain-lain perkataan mencarut. Ia bermaksud lebihkurang macam ORANG YANG KESEORANGAN DAN ORANG-ORANG SEKELILINGNYA SEMUA SUDAH MATI ATAU MENINGGALKANNYA. Dalam Inggeris ...ABANDONED/ORPHANED PERSON.

      Gua tahu sebab gua selalu campur cina.

      Delete
    5. tengah lepak kat old town

      Delete
    6. Ada kita orang kisah.Ko kan cina.

      Delete
    7. Kalau support Muslim dan boikot non muslim....
      1. Adakah kedai Rajoo dan Muthoo juga diboikot?
      2. Bagaimana pula sykt David n co. ????
      3. Adakah muslim di Sabah Serawak perlu memboikot sykt bumi yg non muslim?

      Jika YA, anda akn menyumbang kepada hampir 50% kejatuhan economy malaysia.

      Jika TIDAK, anda hanya lah rasis yg menyorok dibelakang Panji Islam.... bahase mudaj, raja spin...

      Delete
    8. hang jebay

      lu jangan banyak soal lah....lu boikot saja.
      Bila cina dah nangis, kita stop lah.

      Delete
    9. Bhai jebay...klu lu melayu pr,lu tak perlu pening kepala...bhai atas fakta apa yg boikot ini mnyebab kejatuhan 50% ekonomi negara...klu lu ckp kejatuhan ekonomi kaum cina,yes itu adalh knyataan yg tepat...

      Bhai adakh mnjadi satu kesalahan mnjadi rasis dgn mmbntu kaum melayu dlm bisnes dimana salahnya...berapa ramai kaum cina yg brsikap trbuka dgn bisnes melayu...jika tngk cara statemnt lu bkn melayu ttp guna nama spti melayu...

      Lu tak perlu buang masa utk jd juruckp kpd dap...atau kpd cina...jika bkn kerana politik tak salah pun melayu tlg melayu...lu blh pergi mampus dgn keegoan cina yg tak prnh rasa puas duduk du malaysia...

      ABC...ASAL BUKAN CINA

      Delete
  19. Saya sokong sepenuhnya BBC. Selama ni kita asyik bagi muka kat depa. Orang MELAYU tak RACIST tetapi kaum mereka yang masih tak hbs2 ujudkan perbezaan kaum.Kita dah byk tolong mereka jadi biar mereka rasa jika orang melayu tidak memberi sokongan pada kekayaan mereka. Ni lah kalo dah terlalu kaya maka akan jadi TAMAK. Kemudian dah tamak nk pulak TAMAK KUASA.
    YANG sedih ada melayu yang masih tk faham2.

    ReplyDelete
  20. SYABASA......SUDAH SAMPAI MASA KITA BERSATU......DEMI BANGSA MELAYU DAN TANAH MELAYU......JANGAN TUNGGU LAGI.....BOIKOT KEDAI CINA FIST....DEDAH MENTERI LEMBU CINA SECOND....(PAK HARUN)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hidup untuk melayu
      mati untuk melayu
      panglima parang, misai melintang
      songkok senget, porut uncit
      jampi mentera , kumat kamit
      asap kemenyan berperisa limau purut
      gigil menggeletar tanda menurun
      lagi apa yekkk????..tolong sambungkan sajak melayu ni...dah kering idea nih....

      Delete
    2. hidup untuk melayu
      mati untuk melayu
      panglima parang, misai melintang
      songkok senget, perut buncit
      jampi mentera , kumat kamit
      asap kemenyan berperisa limau purut
      gigil menggeletar tanda menurun
      tiba tiba dengar suara melantang
      bertanya kenapa Tok Guru panggil saya ke sini
      Tok Guru jawab balik saya hendak menerima kuasa sakti dan belajar ilmu batin.

      Delete
  21. aku beli barang MELAYU/ISLAM first, just b'cos of that you cannot say im a racist
    but listen!, i'am just willingly telling you that i'm a rasist by right, so WHAT?
    is anything wrong for being a racist?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina klu dia nak beli barang pun dia akan cari cina dulu....hakikat...

      Delete
  22. I am a Malay racist in Malayland. Anybody got any problem with that?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya juga adalah seorang melayu yang rasis .

      Delete
    2. sesiapa yang pandai buat t-shirt bercetak, tolong cetak T-shirt bertulis, "I AM A RACIST, SO WHAT?" aku nak tempah. mintak email & contact number anda.

      Delete
    3. SayaSayangMalaysiaMay 15, 2013 at 12:37 PM

      Saya juga.. ME TOOO!!

      Delete
    4. AKU JUGA.I CONCURRED. ANY PROBLEM ? Surat khabar cina dah lama kutuk melayu,Bila surat kabar Melayu tanya " APA lagi Cina Mau " cina melolong macam anjing,tak boleh sentuh, Kalau aku jadi pengarang surat khabar aku tulis " Cina patut kena sembeleh" bukan rasis sembeleh pun tak boleh? nak pancung pulak?

      Delete
  23. Boikot jugak The Star, sokong Utusan Malaysia

    ReplyDelete
  24. Cina dap dah lama boikot barangan melayu
    orang melayu je lembab

    ReplyDelete
  25. Aku nk tolong melayu, melayu pulak yg nk bunuh aku. Aku naik teksi dr stesen bas ke rumah, jarak 3km, melayu pakai badge dacing sebat aku smpi RM15. Teksi saga lama je pon.

    Dr rumah, aku call teksi, cina dtg ambik. Bwk smpi stesen bas sama. Teksi waja. Br RM6 die caj aku. Melayu mkn melayu... bodoh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha xthn tu nk kencing.. pakai batch dacing.. aku pun bleh gk pakai batch PKR ke PAS ke pastu bawak teksi charge ko Rm100.. hahaha

      Delete
    2. nak citer pun agak2 la.....apa ke bangang.....lebih baik ko direct je hentam BN....

      Delete
    3. Boleh test sendiri kt medan gopeng ipoh. Jangan pegi jauh. Mintak g dekat2 je. Nnt tak mampu bayar.

      Oh ye... sepanjang jalan, pakcik tu duk becakap pasal kes liwat... taksub sungguh...

      Kalau mlm, aku kene caj rm20... mai test teksi ipoh... tak tipu punye... cekik darah kaum sendiri... puih..

      Delete
    4. Kenapa pulak jauh perbezaan diantara RM 15 - RM 6 = RM 9 dan RM 20 - RM 6 = RM 14 bukan kah waktu malam naik teksi memang mahal sedikit?

      Delete
    5. Bhai jebay..sejak bila lu jd prihatin kpd kaum melayu..lu tak prnh suka dgn melayu


      ABC...ASAL BUKAN CINA

      Delete
  26. I AM A RACIST MALAY AND VERY PROUD OF BEING ONE.....!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah ... that's the way to go ...Brother .

      Delete
    2. Cayalah!

      kalau ada barang you buat/jual bagitau lah. Gua teringin nak beli.
      Salam racist. mmmuuuuuaaah

      Delete
  27. APA1 PUN KITA CARI KEDAI MELAYU DULU, KALAU DAH TAKDA PILIHAN BARU KITA BELI KAT KEDAI CINI... PASAL ORG CINA PUN BUAT MCM TU DARI DULU HINGGA SEKARANG...

    ReplyDelete
  28. AkuSayangMalaysiaMay 15, 2013 at 12:36 PM

    SENARAI PRODUK KELUARAN BUMIPUTERA ISLAM

    1. Roti - Gardenia (Syed Mokhtar Bukhary)
    2. Minyak Masak -Tiara (FGV-FELDA)
    - SAJI (FGV-FELDA)
    - ALIF (Sime Darby)
    - ADELA (FGV-FELDA)
    3. Susu Pekat Manis - SAJI (FGV-FELDA)
    - ALIF (Sime Darby)
    4. Susu Cair - Saji (FGV-FELDA)
    5. Mee Segera - SajiMee Saji (FGV-FELDA)
    - ADABI
    6. Beras - FAEZA
    - Langsat Biru (JUARA SELERA –SG ACEH)
    - Langsat Hijau (JUARA SELERA)
    - Juara Selera
    7. Garam – HALAGEL (garam bukit)
    8. Kicap Masin/Manis - Kipas Udang
    - Tamin
    - ALIF (Sime Darby)
    - Rohaya
    - JALEN (Johor)
    9. Sos Cili/Tomato/Tiram - ZUZA (Kedah)
    - Rohaya
    - ADABI
    - Pelangi (FELDA)
    10. Cuka Buatan - Mudim
    - Rohaya
    11. Tepung Gandum - FAEZA
    12. Tepung Perasa/ Goreng - ADABI (tepun ayam)
    - ADABI (tepung Cucur Ikan Bilis, jagung, udang)
    13. Rempah Masak – ADABI, Brahim’s, FAEZA, AGROMAS, Imans
    14. Kunyit – AGROMAS
    15. Jagung Tin manis – ADABI
    16. Pasta spaghetti – ADABI
    17. Santan Paket – ALIF (Sime darby)
    18. Taucu – JALEN, Tamin
    19. Jus Pekat Buah2an – Tamin
    20. Perasa Ros Sirap – Rohaya, Tamin
    21. Mayonis -Mayo Saji (FELDA)
    22. Marjerin - Pelangi Delima Oil(FELDA)
    23. Sos Tomato Pelangi (FELDA)
    24. Jem - Peanut SunBear (FELDA)
    - Jem Strwaberry – AGROMAS
    25. Kopi 3-in-1 - ADABI-Tongkat Ali Cordyceps (5-in-1)
    i. -Kopi HANG TUAH (2-in1, 2-in-1)
    26. Biskut Coklat - GOODKISS (Noraini's Cookies)
    27. Frozen Daging Burger/ Nugget - RAMLY, NAFAS, AYAMAS
    28. Sardin Agromas
    29. Sardin Pertima
    30. Bihun Sufi
    31. Mi Kuning Sufi
    32. Kuey Teow Sufi
    33. Garam Sufi
    34. Sos Lada Hitam Sufi
    35. Sos Cili/Tomato Sufi
    36. Kicap Masin/Manis Sufi
    37. Tepung Goreng Sufi
    38. Minyak Masak Sufi
    39. Telur Cap Sufi
    40. Ubat gigi Najwa
    41. Ubat gigi Halagel
    42. Tepung gandum Cap Bidara
    43. Jus minuman Safina
    44. Syampoo D'herbs
    45. Bihun Kampung
    46. Rempah- Imans
    47. Rempah-Brahim's
    48. Bihun- FAEZA



    MILIK CINA BUKAN ISLAM-BOIKOT!

    - ROTI MASSIMO
    -ROTI Hi5 – SILVER BIRD (kek, pelbagai jenis roti perisa)
    -BERAS JATI – SERBA WANGI
    -BIHUN JATI
    -BIHUN eCOBrown
    -BERAS RAMBUTAN
    -FROZEN- SAUDI burger, nugget, potatoes
    -KOSMETIK - SAFI
    -BIHUN EKA-FATIMA
    -KOPI-SUPER POWER KOPI
    -MUNCHY'S BISCUITS
    -MINYAK MASAK SERI MURNI (FFM-Robert Kuok Group)
    - SRI MURNI nugget
    -MARINA Nugget
    -MARINA Tune
    - PowerRoot Ali Cafe
    - PowerRoot Oligo Cereal
    - PowerRoot 9SPOT ISOTONIK
    - Malta
    - NutriMalt
    - Teh Cap Masjid
    - Teh Guru Cap Masjid
    - Old Town White Coffee
    - Minyak masak Knife
    - Minyak masak Cap Buruh
    - Minyak masak Naturel
    - Minyak masak Daisy
    - Drinho ALL DRINKS
    - YOE’s All drinks
    - Isomax Isotonic
    - HomeSoy
    - Farm Crows Butter
    - Pasaraya EconSave
    - Pasaraya KK mart
    - Pasaraya 99 SpeedMart
    - Pasaraya Billion
    - Pasaraya Pacific

    ReplyDelete
    Replies
    1. Konpius aku.Ada yg kata barang adabi cina punya.

      Delete
    2. Nope.. itu TROJAN HORSE nk lingkupkan ADABI..
      ADABI 100% keluaran Melayu Islam PERAK!! check dgn PPIM. Setakat hari ini tulah jwpnnya.

      Delete
    3. -TAMBAHAN SENARAI PRODUK BUMIPUTERA ISLAM-

      - Jeruk Buah2an- jenama PAK ALI
      - Kedai Kasut Sukan - ALIKHSAN
      - Kuah Rojak/Garam Belacan - ZUZA, PAK ALI, FAMA

      Delete
    4. Bhai 12.57...jeruk pak ali...hmm pasti jd pilihan klu aku prgi penang dgn family... Jeruk dia best...

      Al ikhsan...sudah semestinya...

      ABC...ASAL BUKAN CINA

      Delete
    5. jeruk PAK ALI 100% diproses di kilangnya di Simpang Empat, Pulau Pinang.. cukup terkenal dan sedap. banyak produk hiliranya selain jeruk. Ada kiosk2 Jeruk Pak Ali di semua Tesco2 wilayah Utara. kandungan jeruknya rendah gula sakarin.. xmcm jeruk Cina yg kaw2 punya letak ubat!

      Delete
    6. Anak2 yg menikmati jeruk pak ali,kita tak perlu risau dgn kesan sakit perut dan batuk sbb dulu aku beli jeruk cina pasti budak2 sakit perut dan batuk...ttp jeruk pak ali takda masalah tu...

      Delete
    7. harap fgvh dapat usahakan buat kilang biskut. Susah nak cari biskut macam cream cracker, biskut jagung atau biskut marie yg muslim. Biskut2 ni penting terutama sekali bagi mereka yang usahakan perusahaan kek lapis pasti guna biskut ni yang kemudian dihancurkan menjadi serbuk. untuk makan2 petang sekeluarga juga.

      Delete
    8. jangan cakap jeruk pak ali wei..terliur ni....kalo ada jeruk pak ali..tengah tido pun boleh makan...!

      Delete
    9. Aku nak al ikhsan masuk kuching....asyik2 cina je yg control barangan sukan di sarawak....

      Begitu juga pasaraya mydin....

      Roti gardenia....biar ada kilang


      Aku Anak Sarawak

      Delete
    10. alhamdulillah, terima kasih diatas senarai barangan ini,sedaya upaya saya akan praktikkan

      Delete
  29. Saya sebagai orang cina, menyokong 500% pemboikotan barangan cina. mereka sekarang, dah sombong. Bagi mereka, kalau tak berniaga dengan orang bukan cina, ekonomi tetap utuh. Harap semua dapat bersatu dan boikot saja barangan cina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya cina dan saya kuat makan babi....selagi najib jadi perdana menteri selagi tu saya tak bayar letrik...biar selamanya blackout...puas hati..dan nama saya tiu lama kacau hai......dalam bahasa melayunya saya hanya makan sedikit je makan babi....

      Delete
    2. Lantak ko ler nak makan satu lori babi....

      ABCD
      BBC

      Delete
  30. Assalam tetuan. Innama' a'malu binniyat.. Setiap amal bermula dengan niat. Betulkan niat kita semua. Bukan kita x mahu membeli dari orang kafir kerana meraka kafir, tetapi kita membeli dari orang islam untuk memajukan ekonomi umat islam. Rasulullah sendiri membina pasar di madinah bagi menangani kekuasa pasar kaum yahudi qainuqa' dan untuk memusatkan ekonomi umat islam seterusnya meningkatkan ekonomi umat islam. Tidak ada rasisnya di situ. Siapa kata membeli barangan dari orang islam adalah rasis, mereka mengatakan rasulullah seorang rasis. Oleh itu, bantulah perniagaan orang berbangsa cina, india, sikh, iban, kadazan, dusun dan orang melayu selama mana mereka beragama islam....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu aidil, aku sokong kau

      Delete
    2. Betul....perkara utama barangan org Islam....
      Cina kafir dah berpuluh tahun bantu keturunan mrk....kita akan bantu org kita pulak....

      Delete
  31. Kedai 1Malaysia perlu gabungkan produk AGROMAS dan FAMA untuk tingkatkan nilai produk Bumiputera secara meluas.

    Tkperlu bising2, tp di Kedai 1Malaysia dn Mydin kita letak semua produk Melayu-Bumi-Islam. disamping beberapa produk non-Malay yg jenama TEGAR. sbg tambahan strategi untuk tarik pelanggan..

    ReplyDelete
  32. Apa Najib patut buat:
    Perbanyakkan pemborong bumiputra,kalau boleh batalkan lesen pemborong2 cina.
    Tolong kaum bumiputra membuka kedai-kedai, bengkel-bengkel kereta dan sebagainya.
    Buka gedung perniagaan untuk bumiputra dengan cara mengambil contoh perniagaan Mydin.Batalkan peruntukan dana untuk sekolah SJK yang beratus juta ringgit itu,dan salurkan kepada pembangunan perniagaan bumiputra.
    Kenapa?
    Kerana cina mengkhianati Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak marah ke najib?? sebab korang cuba ajar dia macamana nak tadbir negara.
      korang tak percaya pada pentadbiran bn ke?

      Delete
    2. Bhai...sebnrnya mmng bnyk bntuan yg kerajaan buat utk memantapkn ekonomi kaum melayu...samada secara terus atau melalui badan2 yg diujudkn...antaranya skim prosper dibwh punb...samada kita ambik kesah atau kita lbh bnyk brsikp negatif sprti bhai 01.35...

      Selain diberi kursus utk mntapkn diri kita dgn risiko perniagaan,diajar bgimana utk mngawal akaun bla bla bla..kita akan diberi pinjaman mmpu bayar...dan apa yg aku tahu skim ini memerlukn org yg brminat dgn bisnes yg biasanya di monopoli oleh kaum cina...sprti kedai tayar,workshop dan peruncitan....

      Delete
    3. Najib xmrh mcm Pork Nick marah.. calako2.. hasan Ali kena tendang..hahaha. ust nasha kena cabut kaki.. brani ke sape2 kutuk Nuar di blog die? DIKTATOR Pakatan Haram.

      Delete
    4. tang sekolah tu saya setuju sesangat, kalau DS.Najib nak laksanakan 1 malaysia, semua sekolah adalah satu aliran saja, barang tentu sekolah kebangsaan.

      Delete
  33. Tepung keluaran Faeza (Islam) bebas bahan bleaching bahaya yg dipakai oleh company Cina utk lihat tepung gandum putih melepak!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tepung faeza tu warna biru ka???

      Delete
    2. warna putih le bro..erk xde2 warna hijau cm kaler bendera PAS..hahaha

      Delete
    3. warna hijo ni nyaman sejuk ...itu sebab Allah jadikan daun rimbunan kaler hijou.
      jangan jadi ornh hijo dah ler....jadi hulk

      Delete
    4. Biru nyaman.. lagi nyaman.. Allah jadikan lautan membiru..langit membiru.. cukup indah hari yg langit terang memBIRU..berlatar belakangkan gumpalan awan PUTIH..segar.. Alhamdulillah..

      Delete
  34. rakyat nak say no pada produk cina, pemimipin tertinggi umno pulak share bisnes dan melabur dalam bisnes cina?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi sedapnyer fitnah.. berilah bukti. Anwar laburkan saham dgn Yahudi, Cina laburkan saham pd pelacor2 China Doll, KONGSI GELAP, DADAH ko tak mau tau????? BOLOOOOO!

      Delete
    2. dah 56thn, ekonomi cina dah kukuh, baru sekarang nak jatuhkan cina, kena ambik masa 56thn juga ke????

      Delete
    3. Abis tu ko nk tunggu 100 tahun lg? dh sedar Cina tu sama mcm yahudi..kita mulakan skrg lah.. bodoh le org yg tnye tu

      Delete
    4. Bhai 12.47...biar lmbt asalkn kita buat dari langsung tak buat...yg tahu cuma meliwat..

      Delete
  35. Insya Allah dgn niat yg betul, berilah makan anak isteri kita dr sumber makanan yg HALAL.. dikeluarkan oleh umat Islam.. dgn keberkaan dr Allah itu moga2 generasi depan tidak LIAR dan KURANG AJAR seperti sekarang.. AMINN!

    ReplyDelete
  36. Hampa biak saja si Juragan ni. Kalau hampa layan, dia lagi meroyan. Biak saja. Toksah dok baca pun apa dia komen.

    ReplyDelete
  37. Aku dok jenuh tunggu kedai rakyat 1 Malaysia kat tempat aku .

    ReplyDelete
  38. Juragan 69 tu ada clone rasanya.. yg sekor clone tu hantu raya AnuGay.

    ReplyDelete
  39. sape2 leh bgto x...giant tu sp punye..bkn cine ke..cine singapore..tesco je dr eropah..jusco jepun rsnya..yg lelain tu sme cine..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Giant- mat saleh (Dairy Farms dari Hong Kong)
      Tesco- Mat saleh + melayu (sime darby)
      Jusco- Jepun

      Delete
  40. Kedai nombor ekor milik bumiputra takde ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku yakin ko ni syaitan yg menjelma utk bertanya..

      Delete
  41. Du;u SIME DARBY ade company buat jubin, perkakas tandas seperti toilet bowl, mmg berkualit dan cantik serta tahan lasak. jenama SIME INAX atau INAX. tp Sime Darby zmn Pak Lah tetiba lupuskan company ini konon atas nama penyusunan semula syarikat.. PUNAHHH

    Skrg company Cina mcm WHITE HORSE, ALPHA, JOHORE CERAMIC, INNO bukan main happy lah sbb INAX dh bkn GLC Krjn lagi..

    ReplyDelete
  42. Aku sebenarnya meluat degan idea boikot ni
    nampak macam perangai budak kecik
    sikit sikit merajuk
    tak nak kawan
    uwekkk

    gua boikot acara boikot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...ada sesiapa ambik ic lu...dan mnta lu brsumpah dgn nama Allah(klu lu islam)yg lu akan boikot cina...ada ke... Sndiri guna akal yg tuhan bg...

      Delete
  43. ABC + BCL + BBC + AIR ASIA = BOIKOT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei Dol ... kalau dah boikot Air Asia ...macam mana aku nak balik Sarawak dengan tambang murah . Tak kan naik sampan kut .

      Delete
    2. hoi ano dapig 4:26..apesal plak lu mau blik sarawak? bukan ka lu mau balik tongsan ma?

      Delete
  44. !!ALERT!! ada dua tiga ekor Red Bean Army detected!!!

    ReplyDelete
  45. arwah ayah org PAS totok, mak org UMNO tegar. since ako pandai pki duit mak ayah ako da ajar jgn mbeli dkt kdi @ dpt kn product cina ni. so korg pn kna ajar ank2 korg dr skrng mcm ako ajar ank ako. sbb nnt otak akn set x mo bli dkt kdi @ product cina ni. cume jgn hangat2 mcm hal palastine 2.

    best regrads
    T.S

    ReplyDelete
  46. Bawa bekal makanan tak payah pergi beri peluang bisnes orang Cina.

    ReplyDelete
  47. Cina dap dah kaya....kita tolong melayu bumiputera dan india pulak....
    Kita boikot habis2 an.....

    ReplyDelete
  48. Kurang pasti rasanya sime darby sudah beli tesco tapi masih guna name tu sbb dah pemous.

    ReplyDelete
  49. semalam aku demam panas...malamnya aku pergi klinik....aku cari..klinik melayu...selagi ada melayu...selagi tu...ada segalanya....nak mampospun aku akan cari melayu...hohoho....

    ReplyDelete
  50. Lepas nie aku punnak boikot semua yang ada kaitan gan cina tap memenai tak boleh jugak sebab aku bukak kedai runcit boleh katakan semuanya cina sepet yang jadi suplier kat kedai a punku tulah aku fikir kalau aku boikot karang aku nak jual apa pulak sebab jenama buatan melayu sikit sangat tak macam dorang tu semua ade kalau nak letak sup ekor babi am tin pun dorang adalaagi satu kalau bab membeli barang yang ada jenama memang orang melayulah yang paling berkira kalau nak makan sardin mesrinak beli sardin yang ada jenama contohnya ayam brand aku rasa nie pun jenama cina jugak aku jual cap orang kita sardin adabi jeling pun tak nak nie nak kata membeli jauh sekali jadi aku rasa lepas nie aku nak jadi rasis sikit aku nak pulang balik rak roti masimo dan aku akan tetap ambik gardenia

    ReplyDelete
  51. jaga2 ada juga cina kafir dap yang mnyamar tulis..ckp jangn boikot kedai cina kafir.dia suruh buat mcm biasa..konon nya penulis melayu ..boikot ttp boikot!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku cakap yang benar takan aku nak tipu mmg org kita suka beli kat cina jadi macammana kita nak tolong melayu yang lain kalau tak bermula dari sekarang jadi lepas nie jgn lagi duk kat kedai kopitiam milik cina rasis sambil sedut air kopi yang tak tahu asal usullnya tuptup tah tah kaya sapuan kat roti ada dna babi

      Delete
  52. giant hypermarket..7 eleven..singer..sengheng..u mobile cina dap punye la..tak tau lg ke? nk pegi hyper market pg la tesco ..mat salleh punye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas nie beli aje ayam gan ikan kat pasar tapi takut jugak yang tuan empunya cina babi tapi yang jaga melayu

      Delete
  53. boikot airasia....hidup melayu....

    ReplyDelete
  54. Aku racist.. hip hip horrraayy abc

    ReplyDelete
  55. Saya adalah salah seorang ahli keluarga Alamrhumah Hjh Aminah Hassan pengusaha Aminah Hassan Sdn Bhd. Saya terpanggil untuk memberi penjelasan berhubung pertuduhan jahat ini.

    Disini saya melahirkan rasa kesal diatas pertuduhan ini. Saya dengan ini menafikan sekeras-kerasnya bahawa perusahaan Aminah Hassan adalah milik bangsa cina, malah buat pengetahuan umum setelah kematian Almarhumah Hjh Aminah, kesemua pemegang saham merupakan anak-anak kandung Almarhumah sendiri yang berbangsa Merlayu dan beragama Islam. Jika kurang percaya, saudara boleh check dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia.

    Tolong berhenti dari menabur fitnah buruk seperti ini. Bagaimana orang Melayu hendak berjaya jika bangsa sendiri saling fitnah memfitnah. Bangsa lain (yakni pengusaha makanan bangsa lain) tidak pernah menabur fitnah ke atas perusahaan ini malah yang sering dengki adalah bangsa kita sendiri. Sungguh memalukan.

    Perkara ini bukan sahaja menjejaskan perniagaan malah mengaibkan orang yang telahpun menghadap ilahi yakni Almarhumah Hjh Aminah sendiri.

    ReplyDelete
  56. jangan beli barang dogs and pigs (DAP) sebab jorang kuat barking and barang jorang ade pork/pigs......

    ReplyDelete
  57. Aku setuju boikot kedai c. kita ajar mereka yang memang kurang ajar pun (hehehe). Perbelanjaan rumah aku sebanyak 3-4 ribu akan aku salurkan ke kedai Melayu terutama Mydin..BUKTIKAN supaya siapa yang berkuasa sebenarnya. Tanpa umat Melayu bisnes mereka akan hancur..

    ReplyDelete
  58. kalau dapat tau kedai melayu yang finance /support cina pun boikkot mereka sebab penghianat bangsa/agama....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!