PANAS BERAPI! UPACARA ANGKAT SUMPAH KHALID GAGAP SANGAT ISTIMEWA SEMALAM! NAK TAU APA?

UPACARA mengangkat sumpah perlantikan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor semalam mencatat sejarah tersendiri bila Khalid terpaksa memegang tombak Sang Buana yang melambangkan kekuasaan Sultan Selangor sambil membacakan 10 Aku Janji yang disediakan khas oleh pihak Istana.

Belum pernah dalam sejarah negara ini atau Selangor sendiri dimana keadaan tersebut berlaku.

Antara lain, Aku Janji itu mengkehendaki Khalid berjanji untuk memelihara kesucian Islam, memeliharan kedaulatan raja, mematuhi arahan dan ketetapan Istana, memelihara kedudukan istimewa orang Melayu an sebagainya.

Kalau kita ikut satu-satu Aku Janji yang disediakan oleh Sultan Selangor itu, tidak ada apa yang baru kerana semua perkara tersebut memang termaktub dibawah Undang-undang Tubuh negeri dan perlembagaan persekutuan, tapi bila Yang Teramat Mulia Tuanku mahu Khalid berjanji satu persatu dengan disaksikan lambang kekuasan baginda, nampak sangat kerajaan Pakatan di Selangor ini memang tidak boleh diharap untuk melaksanakan semua perkara tersebut.

Tempoh 5 tahun sejak mula berkuasa pada 2008, dijadikan panduan oleh DYMM Tuanku untuk lebih berhati-hati kali ini.

Sememangnya kalau dilihat semula, banyak tindakan Khalid dan kerajaan Selangor di bawah kepimpinannya sebelum ini yang tidak selari dengan undang-undang tubuh negeri.

Baca seterusnya di Perak Today

233 Responses to "PANAS BERAPI! UPACARA ANGKAT SUMPAH KHALID GAGAP SANGAT ISTIMEWA SEMALAM! NAK TAU APA?"

  1. Tu je? Mcm sial punya blog....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...takda sapa pun pksa lu masuk blog ni...tak suka chow...klu cerdik bg komen yg crdik...klu tk boleh nk ckp apa diam itu lbh baik...

      Delete
    2. Anon 9:28 PM!!

      LU MACAM MAK LU PUNYA P_KI!!

      ANAK HARAM LU!!

      Delete
    3. Dh tebiat ke hape ko ni 9:48?

      Delete
    4. Anon 9.06 kesian.. .9.48 pun kesian. .hu hu hu. .

      Delete
    5. sial....mcm pukimak lu

      Delete
    6. Blog ni tak sial yang sial dan dajjal tu lu - penjilat dubur anwar

      Delete
    7. Red bean army. Brp dap byr ko masuk blog2 proBN semata2 nak caci maki ni?

      Delete
    8. Red Bean army ni kita buat bubur, bubur kacang hantu, Resepi terbaru pun ada juga, "Red bean army, setor kunyit bersatu "

      Delete
    9. ha3,Itu sultan selangor ibarat pandang khalid macam macai layak jaga itu pintu pagar istana jer lepas ne.

      Delete
    10. Mulut tu jaga2 sket jgn mcm mcm? Dah ade insurance blum? Walau mcmne kita gelak dulu.. Ha.. Kesian Khalid cakap org macai ttp dia yg macai Nuar&sekutu..

      Delete
    11. balaci BN mmg camtu,lg2 mamak barua salim ni,haha,mke da la x bleh blah,mke ko tu duk bwh kaki khalid je,hahaha,majulah selangor

      Delete
    12. Mcm sial punya blog la lu tak senang minum/makan pagi dah masuk wa rasa lu belum berak sebab hati kaudu lu punya pasal. Wa ucapkan taniah pada pk.

      Delete
  2. tuan blog memang sial

    ReplyDelete
    Replies
    1. LU LAGI BESAR PUNYA P_KI MAK LU!!

      Delete
    2. Sial2 pun dia tuan blog ...

      Lu apa ... macai / pencacai.

      Tapi kalau lu DAPigs Red Bean Army ... lu memang makahai, pasohai. Tambah lagi satu ham ka chan.

      Suka lu je sialkan orang lain.

      Kurang2 pun lu boleh komen di sini, siap maki hamun lagi. Kalau DAP / PR punya blog lu sendiri buka lu sendiri komen.

      Delete
    3. HAHAHAHAHAHA..

      ATLEAST DULTAN TU MELAYU..

      SULTAN TAKDA MAMAKKKKKKKKKKK KELINGTUNG PUN..

      KUIKUIKUIKUI.. MAMAK NAK JADIK MELAYU YER.. KHAKKKK TUIIII

      ANAK HARAM JADAH PUNYA MAMAK KELINTIUNGGGGG...

      MAMAK O MAMAMAKKKKKK JAUH API DARI ARANG... MAMAK LA TUUUUUUUU

      KHAKKKK TUIII

      Delete
    4. MAMAK-MAMAK PUN KENAI JUGAK ISLAM. LEPASTU LAGI BAIK DARI PENGKHIANAT BANGSA. KAU ADE?

      Delete
  3. katun benor MB ni, ketawa aku tengok MB ni angkat sumpah, dia ingat dia pandai dia hebat, akhirnya kena juga terima perintah sultan,,, tu lah kisah MB ni angkat sumpah yang akan di kenang zaman berzaman akan datang, sejarah yang tidak dapat di lupa keturunan kita nanti,..di negeri lain ok je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Khalid berjanji satu persatu dengan disaksikan lambang kekuasan baginda.."

      Sepatutnya Khalid perlu berjanji disaksikan al-Quran bukan disaksikan lambang.

      Baginda Sultan sebagai Ketua agama Islam juga perlu berjanji disaksikan al-Ouran untuk menjaga rakyat baginda dengan adil serta menjaga moral baginda dan keluarga baginda supaya dihormati rakyat dan tidak mengundang fitnah....

      http://beritasemasa.com/gambar-kavita-kaur-sultan-sharafuddin-selangor

      http://beritasemasa.com/raja-muda-selangor-tengku-amir

      Delete
    2. Bhai...pkr berani ke brjanji ngan disaksikn al quran...berapa org pkr yg bersihkn nama dgn al quran...hahaha lu nk spin pergi smpi sultan selangor apahal...baginda tak masuk brtnding apa pun....ohh lupa lk org pr manatau hormat sultan melayu...diaorg dah ada sorang singh is king

      Delete
    3. Nik Aziz bertahun sumpah MB Kelantan pakai Quran tak?

      Delete
    4. Kalau rakyat selangor tak pilih dia sebagai pemimpin, bagaimana mungkin dia boleh jadi MB selangor.

      Begitu jugak najib...ramai rakyat malaysia masih memilih dia sebagai perdana menteri, maka dia masih kekal sebagai PM..

      Delete
    5. Bhai azazil...bila masa rakyat selangor pilih khalid sbgi mb dan ds najib sbgi pm...tp klu lu ckp takdir dari Allah yg mnyebabkn khalid jd mb dan ds najib jd pm,aku setuju bhai....satu soalan utk lu,sapa pilih anwar jd ketua PM...

      Delete
    6. Juragan69...10:01pm......kalau faham apa itu qadak dan apa itu qadar, tentu kau tak kata gitu.

      Delete
    7. Qada dan qadar....

      Delete
    8. Bhai azazil...apa pula fahaman lu tntng qada dan qadar Allah kpd khalid(pr) dan ds najib(bn).....adakh anwar juga faham tntng kuasa Allah...takdir Allah...dan janji Allah.

      Satu jew bhai...khalid bukan rakyat selangor yg pilih...jika ditanya kpd rakyat selangor,mnkin calon dari pas lbh di pilih.. Tp rakyat selangor tidak diberi peluang utk pilih siapa mb selangor...mereka hnya di beri pilihan utk pilih parti...dan parti yg krg sokongan dlm pr dipilih...nk buat camana dap jd penentu...

      Macam tu juga dgn ds najib...bukan rakyat yg pilih jd pm...ttp parti umno dgn solid meletakkn ds najib sebagai pm kpd seluruh rakyat malaysia tnpa mngira lu sapa...

      Delete
    9. Bodo pnya pnbngkng
      Dulu ckp agkt smph ngan Quran x blh
      Tup2 blh pertikai knp x angkt sumpah gn Quran
      Nmpk sgt ko pnya jahat n putar alam

      Delete
    10. Atas qadak Allah kalid jadi mb selangor, walaupon ada orang tak suka.

      Atas ketentuan Allah juga anuar tak boleh jadi pm, walaupon dia nak sangat jadi pm.

      Najib jadi pm bukan atas pilihan rakyat?....ahli umno bukan rakyat malaysia ke?

      Memang benar najib pm malaysia, sekiranya benar cara dia memerintah,.....
      maka akan senang dia dunia dan akhirat,....
      tetapi jika dia dia mengkhianati amanah yang di amanahkan kepada dia....maka dia akan berhadapan dakwaan 28juta kepala diakhirat nanti.

      Delete
    11. 11:24pm
      Aku setuju dengan engkau, pembangkang memang tak betul....

      Maka cara bersumpah yang menepati syarak bagaimana cara nya....

      Delete
    12. Hahaha...baguslh bhai klu lu boleh terima konsep qada dan qadar ini...dan semoga ada puak lu yg lain juga terima hakikat yg sebenar yg Allah masih memilih umno utk menjaga/memerintah malaysia...

      klu puak dap aku tak heran pun,wlupun puak ni selalu gak bg tazkirah pada ahli muslim dlm pas dan melayu pkr...pas takda bangsa melayu kan...tp yg aku pelik puak yg setakat jenis2 najis ni mereka ahli sngt2... Knp masih prlu berdemo 'blackout:

      Syukur...akhirnya aku dngr dari lu antara ahli pas merngkap ahli bersekutu pr yg mngakui melayu muslim umno juga rakyat malaysia...semoga puak pr yg gila nk brdemo mnghormati hak rakyat lain dlm bn yg nk mnjalani kehidupan dgn aman shgga 2018...thanks bro atas ulasan lu...

      ABC...ASAL BUKAN CINA

      UBAH...USAH BERI ANWAR HARAPAN

      MACAI...MEMPERCAYAI APASAJA CAKAP
      ANWAR IBRAHIM

      Delete
    13. Sejarah singh, Raja diorang lari tengah malam bila tahu nak kena serang,last last tanah air takde merempat di negeri sendiri,gertak kuat habok pun tarak, loyar buruk number one.Karpal cakap pong pang2 , bila takde modal,mengaku OKU, tah ia tah tidak tak boleh berjalan, auta number two in the world = Karpal tu singh ka?, serban pun takde, itu yang ganti nik aziz tuh, orang pas silap tengok.nik aziz ulama ka? bahasa dia tak tunjuk macam ulama,maki hamun, nak ludah orang, ulama ka, tok guru ugama sesat buat fatwa suka hati bapak dia je, senang la kaki todi undi pas masuk syurga

      Delete
    14. Taniah kepada BN telah menjadi kerajaan untuk rakyat malaysia. Malaysia pasti menjadi negara maju 2020 berlandaskan wasatiyah. Allah sentiasa melindungi rakyat dan negara malaysia seperti hadis nabi islam akan bangkit dari timor. Taniah untuk Ds Najib dengan kabinet baru nya. Babai nuar bila nak jadi pensyarah di kolej komuditi lbgt.

      Delete
    15. Anon 10:38 PM

      " ... kalau faham apa itu qadak dan apa itu qadar, bagi tahu dengan Al
      Jub tak payahlah nak berdemo lagi. Terimalah keputusan PRU Ke 13.

      Delete
  4. komen kau tu yang macam sial... bodo punya anon 9.06

    ReplyDelete
  5. "Khalid berjanji satu persatu dengan disaksikan lambang kekuasan baginda.."

    Sepatutnya Khalid perlu berjanji disaksikan al-Quran bukan disaksikan lambang. Baginda Sultan sebagai Ketua agama Islam juga perlu berjanji disaksikan al-Ouran untuk menjaga rakyat baginda dengan adil serta menjaga moral baginda dan keluarga baginda supaya dihormati rakyat dan tidak mengundang fitnah....

    http://beritasemasa.com/gambar-kavita-kaur-sultan-sharafuddin-selangor

    http://beritasemasa.com/raja-muda-selangor-tengku-amir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak ko ni berckp mcm org x cukup zat protein je. Yg Najib punya sumpah ko x percaya. Saiful punya sumpah ko ketawakan. Skrg nk cite sumpah guna Al-Quran plak. Ko baru jumpa bab ni ke dlm islam?

      Delete
    2. Tu cina dap tak sunat nyamar jadi org islam....si juragan palsu
      Cina dap mana peduli mendubor dan memuki...sama dgn cina pap yg suka memuki...dah budaya cina dap bila jauh dari bini....bini pun 2x5...
      Padan mrk campur dgn pendubor dan pemuki melayu mcm anwar tu...
      Patut benar org islam tolak korang....
      Jangan salahkan pas jer oiii!!!!!!

      Delete
    3. Di harap PPIM akan mengeluarkan jenama yang perlu di hindarkan dan yang bolih di pakai olih melayu islam. Demi dunia dan akhirat. Halal hub akan megeluarkan senarai barang barang yang haram dan halal. Asal bukan barangan baiseksual dan lgbt dan akhirnya saya ucapkan BCL.

      Delete
  6. Yg comment kat atas nie bukan sahaja sial tp mcm pukimak!
    Dah tau blog mcm sial yng ko bodoh masuk sini apasal?
    Ko memang sial lah muahahahaha.

    ReplyDelete
  7. Apa akibatnya jika mb khalid melanggar sumpah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maka dia akan mnjd org gagap yg sengau....

      Delete
    2. Dia akan di dubur dgn Kotek Bengkok Anwr Ibrahim!!

      Delete
    3. mana lebih BESAR DOSA MB langgar sumpah raja selagor dgn RAJA & melayu yg langgar hukum hakam Allah?

      Delete
    4. Nusa Bentara ...

      Apa lu cerita ni bro ...? Awat tanya soalan yang lu sendiri tahu jawapannya.

      Delete
    5. 1211am...

      Jawab lah mana lebih besar...

      Delete
    6. Bhai 12.30...lu pasti bukan muslim tp nk tahu hukum islam kn....Allah segala2nya hidup atau mati umat manusia...

      Delete
    7. selamat malam J69.... mengapa melayu UMNO bermuka2 tunjuk "taat" kpd Sultan ketika mereka kalah.... tapi masa mereka berkuasa dulu sultan kena londeh dan lanyak satu macam je? nak jaga... melayu, raja,Islam.... ke? atau nak jaga kepentingan 'lanun2 darat' umno tu?

      jangan jadi munafik ....warisi perangai kitol.. budaya bermuka2 dan bodek pembesar

      Delete
    8. Sedangkan pendubor dan pemuki pun takut akan Allah.....
      Klu dia rasa tak bersalah dah lama dah dia bersumpah laknat dan dah lama aku akan undi pr...
      Sayang sekali dia tak mampu krn takut ditimpa Bala....janji Allah kpd penipu.......

      Delete
    9. Kisah raja yg ko ceritakan tak sama dgn raja dan sultan skrg...Skrg raja dan sultan dah dekat dgn rakyat....
      Nampak ko blm lahir waktu tu dan mgkin juga ko nak spin mcm pendubor tu juga....

      Delete
    10. Jawabnya tombak akan terbang melayang mengetuk kepala sikalid kah....kah...

      Delete
    11. Bhai nusa amenda yg lu cuba sampaikan... Bhai jgn lu pula yg mnjd manusia munafik yg lbh rela mnjadi burung kakak tua...bhai siapa yg mnjd sikitol bhai....apa yg aku pelik dap tak prnh berubah sejak prnubuhan hingga trjadi 13 mei...ttp kenapa skrg melayu yg ubah demi nk jatuhkn melayu...

      Delete
  8. untuk org melayu yg xsedar diri & cina komunis di malaysia, sendri mau ingat...ini tanah melayu...ada raja2 melayu...xkan korang nak dapat tanah melayu ni...anon 906...cuba celik2kan mata & hati ko tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 55 tahun umno yg dok beri tanah melayu ke cina selama ni... apa kao tak peduli?

      Delete
    2. 11:55pm


      Jika umno yg beri tanah pada cina...ia tidak salah dan dibolehkan.

      Delete
    3. Bhai...kira ok le tu 55 tahun bg tanah kt cina...selangor tak bg tanah ke selama 5 tahun ni...kelantan pun bg tanah 10,000 ekar utk jd mb jew...lu tak tnya lak kt perak 11 bulan berapa bnyk tanah hilang kt individu dan prsatuan cina...

      Bhai...lu tak kira lak berapa bnyk tanah status kg baru yg diberi hak milik utk 999 tahun...lu agak2 berapa bnyk kg baru utk org melayu di perak...utk pngetahuan lu kg baru diujud dari kg cina yg dipanggil 'CAMP' ttp ditukar kpd status kg baru slps prmutihan kwasan slps kita bebas dari ancaman komunis...dan kg melayu dipnggil kpd kpg tersusun...knp hnya kg baru jew yg trlibat...lu nk tahu lu tnya nizar dgn ngeh dan nga diperak...

      Bhai...dikedah utk 5 tahun ni lu agak2 berapa bnyk tanah di hutan pedu diteroka utk balak...balak..cina...cina..balak...pp lg ganas...tanah utk buat projek perumahan kos rendah di jual kpd syarikat cina utk buat hospital swasta...bhai lu rasa rumah kos rendah tu utk cina atau melayu/india....

      Delete
    4. Terdiam dgn hujah juragan...

      Delete
    5. jrgam.... kelantan tak beri hakmilik, hanya sewakan kpd cina untuk usaha perladangan kerana kekurangan modal (royalti dirampas.. UBN)dan hasilnya kembali kpd rakyat.. ini rakyat kelantan faham.. sebab tu PAS Kelantan tetap berwibawa....

      Delete
    6. Bhai 01.19...sewa ke apa ke...lu redha dgn apa yg trjadi dikelantan...dulu bg kt cina singapork...skrg cina perak...isu dia CINA knp mesti cina juga jd pilihan para ulama..
      Kelantan ada 90% melayu,ttp cina luar juga jd pilihan...bodoh sngt ke melayu kelantan dan bangang sngt ke melayu malaysia dan bebal sngt ke melayu didunia...

      Apakh nik aziz mmbuat keputusan brdasar kn nas atau hadis yg menyuruh islam bntu kafir dan lupakn islam lain....bhai lu prnh lalui loging di kelantan...lu tngk2 kemusnahan kpd alam semulajadi...kita bkn dizaman primitif yg blh buat sesuka hati kpd bumi malaysia yg kita pinjam dari generasi akan dtg...

      Delete
  9. Khalid Brahim dah kena Check-Mate dengan Sultan Selangor. Anwar dan DAP tepuk dahi...Dah tandatangan AKUJANJI bila ingkar alamat BALAlah akan menimpa PKR dan sekutu-sekutunya. Daulat Tuanku.

    Anon 9:06 dan 9:12, janganlah feeling sangat. Apa nama Pakatan kalau tak boleh dapat penyelesaian. PAS dok canang benda lain, takut dengan DAP atau nak jaga hati DAP, PKR pula Presiden dan Timbalan Presiden pun berkelahi last-last boleh U-Turn yang kena tempiasnya UMNO. Semula salah UMNO menang pun salah UMNO. Masing-masing ada hala tuju masing-masing. Bab sepakatan antara DAP-PKR-PAS tu wayang aja. Rakyat yang taksub dan jumud aja yang boleh mengharungi IGAUAN para Presiden-Presiden DAP-PKR-PAS. Gen-Y ni tak menjiwai Sejarah Tanah Melayu dan Malaysia. Tak boleh beza yang mana intan dan batu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg macai2 pr yg baru tumbuh bulu ketiak nie buta sejarah....pendubor yg puas kencing muka mrk tu disanjung tinggi mcm tokong.

      Delete
    2. kita semua masih buta sejarah..yang mendakwa diri mereka celik sejarah tu pun sebenarnya tak juga celik...kerana masih keliru dengan fakta2 sejarah yang diputar alam kan

      Delete
    3. Bhai 10.48...klu dah sejarah pun di putar alam mngikut fahaman lu dan pr...maka sejarah mana yg tak berputar...atau kita tak perlu sejarah utk kenal siapa keturunan kita dan prjalanan keturunan kita...apa pun boleh bhai asalkn puak lu puashati...

      Delete
    4. sejarah apa yg kau baca? --- bagaimana kedatangan kaum cina ke selangor & tanah melayu? perebutan takhta anak2 raja di selangor? --- sejarah terkini skandal PKFZ-- tanah rakyat dibeli dgn harga murah oleh broker UMNO/BN kemudian dijual dgn harga yg tinggi --- yg kaut keuntungan bukan rakyat tapi kapitalis2 UBN!

      bangsa melayu & kaum bumiputra ditipu oleh UMNO/BN ...sejak sekian lama... SPR pun "penipu besar" kpd rakyat Malaysia?

      Delete
    5. Bhai itu sejarah atau himpunan fitnah dari juak2 anwar...

      Delete
    6. spr restu bn curi undi pr, ini sejarah pru13

      Delete
    7. Sejarah yg dicipta dgn bukti2 palsu....dah dirangka jika gagal ke putra jaya....
      Lain kali jgn mendubor dan memuki....
      Jgn juga melacur agama....
      Silap pendubor bawak lanun kiram nak gagalkan pru13 di sabah.....
      TU PUNCA UTAMA KAMI TOLAK PR....
      SALAHKAN DIRI DAN CERMINKAN LUBANG TAIK KO TU...MGKIN 2X5 MAIN LAP DGN KERTAS TISU MCM CINA DAP JUGA!!!!!

      Delete
    8. akan kekalkah kerajaan UBN di putrajaya dari 'kemenangan' hasil penipuan, politik wang, rasuah, ugutan, penyelewengan rtm, spr, jpn, pdrm, dll itu?

      Delete
    9. Nama pun Nusa Bentara...mental tahap hutan..Aku pun setuju kalu kau kata Sifu Nua kau mendahului cipta sejarah...de fuckto PM???..Belum PRU13 dah cipta tiori SPR tipu PRU..Lepas PRU salahkan EVERYBODY kecuali diri sendiri...Allah pun mungkin disalahkan kerana tak memehak kepada kamu.

      Bak mai aku tengok tapak tangan!!!memang kau ditakdirkan tertipu sehingga PRU14.

      Delete
    10. nasi mentah..

      KOS barangan harian semakin naik... ekonomi semakin merudum.... kos hidup tinggi, kualiti perkhidmatan curut.... apakah kerajaan pusat UMNO/BN masih mampu bertahan?

      YB2 PR .. IKHLASkan perjuangan dan perkhidmatan kpd rakyat masing2 ... jika Allah izinkan... mungkin kerajaan pusat PR akan terbentuk lebih awal lagi... YAKIN lah kuasa Allah mengatasi kuasa makhlukNya!

      Delete
    11. Kos kenaikan yg dikuasai cina dap main lap lubang taik!!!!

      Delete
    12. Bhai 02.43 & nusa....tak cukup ke Allah izin kn lu org brkuasa di 5 negeri semasa pru12, Allah tarik balik nikmat perintah 1 negeri slps 11 bln...Allah tak izinkn lu org utk mnkhianati tanah melayu pd 16 sept...dan pru13 Allah tarik balik negeri jelapang padi yg diduduki hmpir 80% umat islam....

      Knp selama lbh 20 thn pas kelantan gagal buktikn kewibawaan pas utk mntadbir...ada kh kerana mb pilih hidup secara zuhud maka segalanya mesti zuhud dan redha dgn apa yg ada...pp negeri maju yg dimonopoli oleh cina...berapa ramai rakyat melayu yg berubah kehidupan slps dap perintah... Hnya pemimpin pr melayu jew yg berubah, ttp rakyat...

      Selangor...juga negeri yg telah maju...knp pkr yg mnyokong dan di sokong oleh pas tidak mmpu mngubah prsekitaran selangor mnjadi negeri yg maju bercirikn syariah...
      Pasti rakyt selangor yg dikuasai lbh 50% melayu mnharapjn selangor mnjd negeri islam yg maju...mngapa pbt gagal mngawal pusat maksiat disana...bro aku respek klu pkr mmpu mmbasmi 30-40% pusat maksiat yg ada diselangor...hmm lg lu mau ckp kegagalan kerajaan bn sdgkn pr lbh gagal utk mntadbir....

      Delete
    13. mana sama juragan69
      bn mentadbir malaysia 56thn
      pkr mentadbir selangor 5thn

      Delete
    14. Bhai...adakh pkr prlukn 56tahun utk tutup apa yg trbuka selama ini....dan siapa pula yg prlukan berpuluh tahun utk tutup apa yg pkr bukakn semenjak 2008....

      Delete
    15. kita kena bersangka baik, doa yg baik2, itulah jalan yg terbaik
      insyaallah...

      Delete
  10. Itu lah dulu ikut Cina Dap sekarang angkat sumpah macam kena sekolah je kah kah kah

    ReplyDelete
  11. He he, patutpun macam tu, kalau tidak Khalid ikut telunjuk DAP, islam, raja dan melayu dipermainkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasi Pulut Ikan KeringMay 16, 2013 at 2:29 AM

      Sultan hanya mengingatkan Memanda, tanah tumpah darah ini Tanahnya Melayu, Takdirnya Seru Syiar Islam 2 kurun selepas wafatnya Rasulullah. Amanatnya Islamlah ia sehingga Hari Kiamat.

      Sultan hanya mengingatkan Memanda, musuh bangsa musuh agama ( kafirun) telah tertulis di Ummul Kitab, sentiasa tidak akan redha dengan akidah dan kehidupan Islam mu sehingga kamu menjadi sebahagian dari mereka.

      Sultan hanya mengingatkan Memanda, jangan derhaka kepada rakyat semetelah derhakanya kepada ArRashid.

      Delete
  12. haha! kelakar jugak tu, Khalid nampak macam pak pacak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada gaya jadi pengawal istana Anwar.

      Delete
    2. Disekolahkan si gagap nie....baeek punya....

      Delete
    3. Tombak tu utk menyula pendubor....

      Delete
  13. Yg sial bukn nya blog...!!! yg bangang adalah puak2 pakatan yg diterajui olih pak jubor aka DAP...mlayu pula sntiasa menjilat.... yg patuh pd PR je yg xtrima....kami ank2 selangor tetap akn pertahan bumi selangor. ...lawan tetap lawan....raja tetap kmi pertahankn...lu sapaaaa......!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut sunah Rasul SAW ke.. pertahankan penyangak2 penipu , perasuah & politik wang UMNO?

      penganut2 UMNO jangan taksub asobiah dan amalan jahiliyyah yang bercanggah dgn syariat & akidah Islam!

      Delete
    2. Mcm lah penganut agama pendubor tu baik sangat.....
      Dahlah wei...lupa ker yg pendubor tu bapak rasuah jugak....

      Delete
    3. ai2 umno...ko ni asyik mencarut dari dulu, kini & selamanya....

      Delete
  14. Caya lah samalu Juragan 69....Bedal je puak aljuubori yg tak sedar diri ni. Tang salah umno sumue nampak, tang assmin aiskrim, nurul asssskrim diaprang lupa... Jasad Melayu rohnya Cina...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lupakan cina , abaikan melayu sat....kembali kepada islam
      islam penyatuan ummah
      apapun dikeliling kita, nampakkan islam

      Delete
    2. Kena undi PAS ke ni ... ?????

      Delete
    3. STOP politik fitnah, lucah, dangkal, negatif, sempit UMNO/BN ..... masa kita muhasabah diri sendiri drp kutuk orang lain..... be productive comments....... pupuk semangat solidariti & patriotisme Malaysia untuk kita BERUBAH kepada tadbir urus yang baik, cekap, demokratik, progresif dan saksama ke arah mencapai "negara maju 2020"

      Delete
    4. Hahaha...bhai nusa lu komen cam dpn cermin jew....

      Delete
    5. Ya....mari kita berhenti berkempen...pru13 dah tamat dah....
      Lupa...pendubor msh berkempen dgn tshirt hitam kusam....MUHASABAH DIRI LAH WOI....
      Jantan gay nusa bentara dah sedia menonggeng utk diduburi tu...
      Terimalah hakikat jubor oiiii!!!!!!

      Delete
    6. YA aku pun sokong yang demokratik saja......

      Delete
    7. Nusa Bentara ni baru terlepas dari wad mana??? Kah kah kah...Juragan, meh kita gi mancing!!! aku sakit perutlah dengan budak Nusa ni...mulas perut plak.

      Delete
    8. Anon 12.24 p.m.

      DAP/PR ham ka chan.

      Delete
  15. Tahniah mb selangor dgn upacara angkat sumpah yg baru....tapi kena ingat ko jadi yb krn undi org cina....sumpah tetap sumpah.....janji jgn dicapati!!!!!!"

    ReplyDelete
  16. AKU HERAN MELAYU YG JADI PENJILAT DAP NEHHH...BODOH LG DUNGU!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asal dpt jadi pm....apa2 pun halal dilakukan.....
      Pendubor....pendubor
      Patut la sial memanjang....

      Delete
    2. pendubor tua kutuk memang dah jadi sial, apa yg dibuatnya semua mensialkan dan menjahanamkan dirinya sendiri.

      Delete
    3. adoi sejarah..inilah dia fakta sejarah yang diputar alamkan untuk kepentingan seseorang.... tanggunglah siapa yang memulakannya, menjaja hingga ke akhir hayat tanpa berkesempatan membetulkannya....minta dilindungi

      Delete
    4. Bhai 11.10...sapa pula yg ptt melindungi org yg buat pengakuan serta tuduhan yg disertai dgn sumpah laknat atas nama Allah yg beliau jd mangsa....adakh anwar akan mnyimpan hnga ke akhir hayat tanpa berkesempatan mmbetulknnya....

      Delete
  17. Maka dia akan mnjd org gagap yg sengau....


    Dia akan di dubur dgn Kotek Bengkok Anwr Ibrahim!!




    Memang ini trade mark dia.....jangn pelik.

    ReplyDelete
  18. sepatutnya, minta mb baru angkat sumpah dlm masjid negeri shah alam, bersaksikan jemaah jumaat. baru trill, pegang Al-Quran dan angkat sekali sumpah laknat jika engkar 10 akujanji tu.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...situ juga khalid kena laknat dgn Allah...baru kena aku janji dgn sumpah pun...adun pas dan pkr dah tak berani dtg istana...klu buat kt masjid shah alam mau kosong masjid tu 3 waktu.....

      Delete
    2. penggalak cacimakian....bagaikan muzik kehidupan...
      dibimbangi ianya satu penyeksaan dihujung nyawa
      kasihannya roh yang bersedih keatas jasadnya yg berdosa

      Delete
    3. Betul sangat bro ... bila gagal laksana tugas, rakyat sumpah terus kojol.

      Delete
  19. bang non n n.ajis x ajaq adab,,,sultan tunjuk adab n sopan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belajar adab dengan Lim Kit Sial pasal tu kena sekolah dengan Tuanku. Padan muka Flintstone.

      Delete
  20. Tahniah khalid kerana jadi mb selangor.anda berjaya menghalang puak umno harbi dr merompak negeri makmur ini..kami rakyat selangor bersatu menolak umno harbi penyamun toyo...mb khalid mmg bijak dr pemimpin umno harbi yg lain spt Zul Kulum..
    Hahahah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah khalid...takziah azmin.....
      Azmin exumno kaki penyamun dah kena sepak....baik jadi yb rumah2 urut yg makin berlambak di selangor...
      Servis kulum dlm jamban...20 sen....

      Delete
    2. Khalid menghalang UMNO dari merompak tapi tutup sebelah mata bila Cina DAP merompak dan menyamun.

      Cina DAP boleh buat apa saja di Selangor sebab Khalid bukan dari parti majoriti. Dulu bolehlah buat2 tutup mata tapi kali ini kalau slack lagi, jawabnya kena sula lah dengan Tuanku.

      Delete
    3. Khalid Ibrahim sebelum ni dia bukan ke ahli UMNO? Bila dah tak dapat memiliki kemewahan terus buang UMNO join PKR. Pengkhianat parti. Dulu sikit punya angkat sumpah hidup mati sama parti. Sekarang ni apa dah jadi. Tidak mengenang jasa ahli-ahli UMNO yang naikkan dia dulu. Sekarang janganlah nak kata UMNO tu rasuah memanjang! Dulu dia pun sama juga mungkin sekarang masih ada tapi teknik cara dia sekarang mungkin dah berubah. Mana mungkin manusia tu boleh berubah dengan sekelip mata. Rezeki depan mata mengumpan nafsu serakah. Dia bukannya maksum.

      Delete
    4. tahniah MB TSKI! selamat berkhidmat kepada rakyat & negara!

      Delete
    5. Dap perompak t anah selangor

      Delete
    6. anon 8:57
      mana buktinya?

      Delete
  21. setuju sultan buat macam ini baru dia tau , elok dipraktikan di pulau pinang pula

    ReplyDelete
    Replies
    1. sultan sepatutnya jangan buat kerja bodoh ikut telunjuk UMNO/pembodek2 kitol tuu..... jgn jd macam sultan perak pd 2009 dulu....

      Delete
    2. Anon 1.30 a.m.

      Ham ka chan.

      Delete
    3. Cina dap jgn bodoh...klu berani buat kenyataan terbuka mcm karpal singh...
      Tanya balik cina dap perak....kenapa mrk berpaling tadah????
      Dapat kuasa sikit dah nak kurang ajar....
      Patut la org selalu kata 'Balik china lah!!!!'......

      Delete
    4. Bhai 01.30...apa masalahnya dgn sultan perak...blh lu jelaskn lg dgn statement lu... Hahaha bhai jgn jd burung kakak tua yg munafik...

      Mngikut
      Apasaja
      Cakap
      Anwar
      Ibrahim = MACAI

      Delete
  22. Mestilah Khalid takut kerana akan dapat balik sumpah pahala macam PI Bala. Habis nyawanya melayan macam daun di potong menjadi dua helai daun pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu dia mampos....peluang timb presiden pkr jadi mb...
      Mmg ditunggu2 khalid kena makan sumpah....
      Azmin....ko jadi exco jamban kulum je lah....

      Delete
  23. Menyalak2 bang non claim PR menang dgn undi popular, tp dlm masa yg sama menafikan hak wakil PAS jadi MB sngor. Memalukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas tak popular kerusi je lebih

      Delete
    2. PAS menang sorak Kampung sendiri tergadai...

      Delete
    3. PAS tak perlu tamak kuasa atau harta.... yang penting kita perlu ruang berkhidmat untuk tunaikan amanah dan berdakwah kepada fisabilillah yang berkesan, agar pada PRU14 seluruh rakyat & raja Selagor dapat menjadi insan soleh serta ummah yang maju dengan "baldatun toyyiibatun warabbun ghafur"-(negeri yang terbaik-aman makmur-dibawah keampunan serta redha Tuhan)

      PAS may has lost a battle but won the war! PAS was won the people's heart!

      Jangan ikut UMNO hanya nak menang PRU secara tipu & rasuah tapi hilang keyakinan rakyat & hak bangsa sendiri!

      Delete
    4. iyolah tu... PAS x tamak kuasa dan harta... yg kes Husam merajuk sbb x dpt jadi Exco Kelantan tu apahal?? x gila kuasa? x gila harta? x payah nk timbul soal projek kambing dia, lebih raya dia tu.. perangai gila kuasa tu dh terang2 tersuluh dr perangai dia yg x abis merajuk lg x dpt jd Exco.
      pasal UMNO menang secara tipu dan rasuah.. ada bukti? video tak leh pakai eh.. sbb PAS sendiri ckp video tu besi? stakat buah mulut org tanpa bukti bertulis ker.. apa ker... baik x yah ckp.. nanti jadi penyebar fitnah lak. takkan kaum2 yg "mendapat hidayat" dan "tiket ke syurga" ni x tahu lagi? sibuk gegar sana sini ckp BN penyebar fitnah tapi diri sendiri tu tak tercermin lak

      Delete
    5. Kesian....kalah dan dihina oleh cina dap dari dulu dan selamanya....
      Tak ada mulut utk bersuara dan dipinggirkan di penang dan selangor....nasib2...

      Delete
  24. sultan n yg dipertuan eloknya sekolahkan balik geng2 pas n pkr supaya beradab

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina dap perlu sedar dan wajib disekolahkan jugak....
      Cakap bm pun tunggang langgang mcm org asing jer aku tengok...sial...
      Ntah2...rukun negara dan lagu negaraku pun tak reti....
      Malu lah jadi yb klu cakap bm mcm sial jer...

      Delete
    2. Imigresen ni patut tangkap semua puak2 yang mengaku rakyat Malaysia tetapi tak reti bercakap bahasa Melayu walau sepatah haram. Tahan mereka semua dalam pusat tahanan dan siasat asal usul mereka. Mungkin inilah pengundi2 hantu yang disorokkan oleh DAP.

      Delete
  25. Mesti ada yg tak kena...cuma ada 37 orang Islam dari 89 ahli parlimen PR tetapi ada lebih 90 melayu Islam dalam 133 kerusi ahli parlimen BN...........nampak sangat ada pertembungan antara penduduk bumiputera/Islam dan bukan melayu (cina DAP )dalam penguasaan politik Malaysia.........Pas tak payah kira sangat dan kelihatan jadi pencacai DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang aku tak percaya sgt...cina dap!!!!!
      Termasuk kroni dan waris pendubor dan pemuki!!!!!
      Sial nak mampos!!!!

      Delete
    2. wowww berbangga nya dengan bahasa bercela
      keras dan sombong...dimana sopannya melayu apalagi mulusnya islam,
      bukan salah ibu mengandung....
      bila amarah mengatasi iman
      menjauh rahmat dari kehidupan

      Delete
    3. Mgkin lim kit siang ajar dia menyumpah org lain syaitan....

      Delete
  26. Anon ni asyik sebut tu aje....tak dpt puki mlm tadi agaknya..la tu sebut puki mak dia aje (pukimak)

    wiii apasal mulut tu herot... oooooo kena marah dgn an..ward.... asyik sebut sial kat dia..pi sana tutup mulut tu ngan lolypop cap cream masin

    ReplyDelete
  27. Kerisauan,keraguan dan ketidak percayaan pihak Istana Selangor kpd kerajaan PR sejak thn 2008 memang sangat berasas dan wajar.Selain gagal menunaikan janji janji lama kerajaan PR juga terus memperlekeh dan mempertikaikan pemartabatan Islam selaku agama rasmi negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gaya dan personaliti dah selekeh....tak heran rakyat selangor diperlekehkan...
      Jgn dicapati janji korang tu.....

      Delete
    2. betulkan amalan Islam penganut2 UMNO/BN bumiputera ko orang tu dulu.... jangan menyibuk islam orang lain yg kita sendiri aurat pun lawan perintah Allah!

      Delete
    3. Mendubor dan memuki amalan rasmi agama pgayr...

      Delete
    4. Bhai 12.42...pas ada mazhab baru ke...mkna nya dah ada 5 mazhab lh skrg ni...mazhab lu org jenis sombong dan riak ke...

      Delete
    5. 2:30am..memang ada lebih 4 mazhab.....tak itu pon tak tahu?

      Delete
    6. Kau yg tak tau mahzab ada 4 sj. Jgn nak memandai2 tambah2 atau kurang2 biadap laknatullah...terbongkam la korang seperti d acheh...

      Delete
    7. 2:38 / 7:49am
      Bagus jugak statement kau tu...maka tahu lah aku apa yang engkau tak tahu.

      Delete
    8. Bhai azazil...tak tahu lak aku dlm ahli sunnah wal jamaah mmpnyai lbh 4 mazhab...blh lu nyatakan mazhab selebihnya dlm ahlul sunnah wal jamaah yg jd ikutan kpd sebahagian besar umat islam.
      Bhai azazil hrp lu blh kongsikn ilmu Allah kpd semua blogger islam dlm blog PK...

      Delete
  28. aa..aa..ku , ber..jaann...jaaann ..jiii...gaa...gaaa.....gaappp hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 10:53
      ko gagap ke?

      Delete
  29. @ 10:45 PM terutama bab bangsa agama dan negeri selangor khas dan negara umumnya. syabas dymm.

    ReplyDelete
  30. Rakyat BN SelangorMay 15, 2013 at 11:22 PM

    Dlm Kerajaan PR Selangor,PKR dan PAS adalah KULI , PEKERJA SAH serta TUKANG HANGGUK utama kpd DAP Selangor.Contoh yg cukup jelas akan KEADAAN sebenar negara ini apabila Melayu menang sorak tapi maruah bangsa sendiri terhakis,Menteri Besar hanya semut yang menjadi pak turut kehendak Cina semata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dirujuk dari kitab umno
      diyakini penganut umno

      Delete
  31. Khalid gagap dah mcm pengawal istana pegang tombak...kelakar.

    ReplyDelete
  32. dah lama x dengar lagu yakini bn sayangi selangor dlm radio dan tv... hehehe.... kalau begini perangai sampai bila pun x leh ambil selangor kembali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. seperti rakyat kelantan & p.pinang, ..... rakyat selangor dah bijak menilai mana kaca, mana permata.... yg lanun SYABAS, mana yg bela rakyat, ......

      Delete
    2. Bhai...mknanya rakyat kedah lbh cerdik dari 3 negeri yg masih memilih utk dirompak dan disamun oleh tiga abdul...abdul mana yg lbh cerdik ya...simpati aku utk melayu yg menetap di 3 negeri...

      Delete
    3. You betul juragan benar...

      Delete
    4. rakyat biasa masih sayangi selangor, yakini BN.. cuma rakyat yg kaya raya takut kontrak2 yg dpt masa PR tu ditarik balik.. ye lah.. kalau dpt cara menipu, menyeleweng. kontrak semua dia sapu.. nilai semua beso2.. tp kualiti keja hampeh.. sehampeh PR.. MANIFESTO BUKAN JANJI

      Delete
    5. lancau lu rakyat biase syg BN,hahaha,ni lawak tahap anjing ko tau x,majority org selangor pandai memilih la bodoh.ptuih

      Delete
  33. tahniah MB TSKI! selamat berkhidmat kepada rakyat & negara!

    ReplyDelete
  34. NAMPAK NYER ORG MELAYU PUN NAK UBAH PERLEMBAGAAN JUGAK.PENDATANG NI YANG RAJA2 MELAYU SETUJU TERIMA SABAGAI RAKYAT MALAYSIA DAH MULA TUNJUK BELANG.BERUK NAK NAIK KEPALA.BG BETIS NAK PAHA.KITA UBAH SUPAYA MEREKA2 NI TAK BOLEH MENGUNDI.BG IC MERAH.TAK NAK SEK CINA.GUNA BAHASA MALYSIA JER.MCM KT INDONESIA...KITA TERLALU MEMBRI MUKA.SAMPAI NAK HALAU KITA PULAK.DAH BERANI CKP SEJARAH TAK BETUL.DULU TAK ADA PUN DNGR BENDA2 CMNI.KALAU TAK SUKA CARA KITA PI LAH BALIK NEGARA NENEK MOYANG KAMU.SETUJU?

    ReplyDelete
  35. Tahniah TSKI, PR dah berjaya bangunkan budaya politik baru pro-rakyat & patriotisme Malaysia! Amalan politik perkauman sempit & penindasan kapiitalis ala zionisme oleh UMNO/ MCA/ MIC/BN sudah kantoi di Selangor!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...budaya berdemo utk dpt kuasa di jalanan...pernindasan kapitalis yg dikuasai dap...patriot dlm pr...ehhh ada ke semangat patriot tu...politik baru aku setuju...politik mmberontak yg tidak hormati hak rakyat lain yg nk kn aman dan makmur hngga 2018...

      Delete
    2. Dah bombastik pulak Nusa Bentara ni...Evolusi politik Melayu kat Malaysia sejak 1999 hanya berkisar kepada sekitar dubor Toron King saja. Kapitalis DAP sebelum 1999 adalah satu kuasa politik yang effektif dan ikhlas kepada kaum Cina, begitu juga PAS tetap konsisten dalam safnya sehingga...1999.

      Tidak semena-mena EVERYTHING fokus kepada lubang jubor, kepala otak setiap peminat politik tersumbat dengan taik kuning (kunyit??) BY DESIGN oleh Toron King Nuar. Golongan yang tak sempat mengelak ( Pelajar malas, kelompok gasar, penggemar komik harakah ) terhidu gas toksik beracun dan tertuba peringkat kronik.

      DAP mencipta singgahsana Toron King..de Fuckto PM..Putrajaya HERE WE COME!!!Darth Vader bergerak merata ceruk negeri dengan mikrofon, menabur mentera dan jampi serapah, memusnahkan sisa-sisa akal yang masih berbaki, menjadikan ternakan zombi. Kerajaan pilihan rakyat yang memerintah dilukis sebagai bajingan dan ditampal kedalam kepala kepala zombi ternakan.

      Kapitalis DAP bermain sempoa..menolak biji, mengira angka. Dalam niaga/politik modal sama keluar, untung sama kongsi. Tokey tolak timbangan, buang yang lampung, yang basah dan yang tak masak....NAH!! Gua angkat 38, Lu 30, Aji angkat 21...OK maaa, kita beladik beladik maa.

      Toron King masih kempunan singgahsana...Modal Insan DAP diturunkan. Wa musti tolon sama lu angkat PM, kita beladik-beladik maaa. Wa kasi saplai Chinkey-chingkey assesori keleta, UTAR, Limkowing, prebet kolej mali.. berapa mau??60%? 70%? kasi penuh stalium..Wa kasi pakai itam-itam pnya, angkat itu niwana batu kawan cemetri mali.

      Itu lagi 30% 40% lu angkat lu punya Malayu bolo, maciam Nusa Bintala, kasi pakai itam-itam, masuk stalium maaa...Wa gelenti 1 taun lu jadi Laja Tolon.

      Sejarah tercipta.

      Delete
    3. Nusa Bentara ni spesies read bean army. Menyamar kat blog ni. Mewakili kaum dap. PRU13 kaum bumiputera menolak agenda dap n pr. Hny cina 100% sokong agenda dap n pr utk UBAH perlembangaan, ubah sejarah, ubah geografi kepada ketuanan dap.

      Delete
  36. PENINDASAN KAPITALIS.APA TU? SAPER YANG KENA TINDAS KAT MALAYSIA NI.CER CITER SKIT

    ReplyDelete
  37. CILI PADI TARUK, KENA KALU PUAS HATI

    ReplyDelete
  38. Aku kesian betol dengan PAS . Terpaksa tunduk kepada DAP kerana PAS mengharapkan pengundi cina untuk undi mereka . Di Selangor pun PAS terpaksa mengalah untuk jadi menteri beasr kerana DAP mahukan Khalid Ibrahim sebagai menteri besar . DAP mahukan Khalid Ibrahim sebagai menteri besar kerana Khalid ini macam kerbau yang sudah di cucuk hidung nya . Khalid Ibrahim ini sebenarnya hanya lah seorang menteri besar boneka di mana tuan nya ialah DAP . Nak buat macam mana dah melayu bodoh dengan berpecah belah .

    ReplyDelete
    Replies
    1. cewahh jose, luar dalam pr ko tahu...hebat ko ye!
      diorang tu kenal ko ke???

      Delete
    2. Bhai utk kenali pr...tak perlu diaorg kenal pun....

      ABC...ASAL BUKAN CINA

      Delete
    3. 10:58. Kami tau sbb kami cerdik. Kami dh ada ilmu di dada sblm dengar cerita pihak lain. Kami bukan pak turut, cara berfikir pun org remote.

      Delete
  39. bersihkan selangor dari rumah2 urut pelacuran yg smakin brtambah..bersihkan selangor dr kilang2 arak trutama yg kat kawasan Pas khalid samad!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg beri lesen kilang arak tu UMNO & kerajaan pusat BN... suruh najib PM & Mentri kewanga ko orang tu... batalkan pengeluaran lesen kilang/ jual arak seta judi di selruh negara..... tutup kasino GH tu

      Delete
    2. Judi kat genting 2 org islam leh masuk ke???? Pusat judi haram DAP pny je open,org islam leh masuk... Org cina ni mmg xlari gan judi,pelacur ni.. Nk judi,dh bagi kasino kat genting 2.. Tapi nk bkak gak tempat2 haram ni kat bandar t'tentu,nk tarik org islam terjebak...

      Delete
    3. Hg rasa pas berkuasa,bleh tutup ✗ kasino kat genting 2..? Sbb 2 tempat p'sdrian... Pepe pn kne bersih kn tempat2 haram ni.. Mudah sgt anak muda islam terjebak...

      Delete
    4. Cina hendak jugak pusat hiburan so, krjn kasi tmpt jauh2 atas bukit.. tp DAP PR buka pusat judi dan betina sundal di celah2 perumahan, tgh2 bandar.. so mudah access.. bab nafsu syaitan ni lebai pun blh kalah. So kenapa PR tk tutup klu btl PAS tu Islamik? Knapa asyik ulang modal BN? skrg PR dh berkuasa buang je lah.. sikit2 letak pd BN.

      Delete
    5. anon 9:58
      rujuk pada komen 1:35 am

      Delete
    6. Bhai 10.53...adakah ini alasan atas kegagalan...kata hebat dlm prjuangan...klu setakat bg alasan...ohh itu umno...ohh ini umno...baik tak payah brtnding pru,janji berbagai kpd rakyat...nk jd adiwira,super hero atau aktivis islam atau rakyat klu ending dia...ohh itu umno...ohh ini umno...
      Baik rakyat pasrah dan terima umno/bn seadanya...

      Delete
    7. kilang2 arak/rumah2 urut ni kene renew lesen kat najib ke tiap2 tahun? biar betul?

      Delete
    8. 10:53. FItnah dr pr pun percaya telan n hadam 100%. Dh siasat ker?

      Delete
  40. asyik menyalahkn org jer..dulu xde kuase ko ckp lain..skrg da ade kuase ko sayang plak dgn punca pndapatan HARAM tu..ko da tau bn salah yg ko nk ikut diaorg lg apepasal???? mane pegi pndirian ko???nak seribu daya..x hendak seribu dalih!!

    ReplyDelete
  41. Anak murid 75 86May 16, 2013 at 6:56 AM

    Nak tumpang ucap selamat boleh ? Selamat Hari Guru utk semua cikgu cikgu seluruh Malaysia. Peace no war to all, cikgu BN ke Pakatan ke Bebas ke Non Partisan ke, Selamat mendidik anak bangsa menjadi manusia berguna, tahu bersyukur dan tahu berterimakasih. Jasamu dikenang !

    ReplyDelete
  42. ada juga cikgu yg x bertangung jawab menghasud anak murid benci kerajaan...eloklah cikgu2 ni sedar diri anda kakitangan kerajaan atau berhenti jadi guru atau p sekolah pembangkang

    ReplyDelete
    Replies
    1. guru2 dari negeri pembangkang kot

      Delete
  43. Cikgu kelantan saya tahu sangat penghasut ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kelantan negeri pembangkang..ok la tu

      Delete
    2. Tak ok sbb pembangkang dr kelantan,selangor,penang ni jenis suka hasut org lain.
      Walaupun dia cari makan kt negeri yg ditadbir BN,
      Dia akan bawak dakyah sesat utk hasut org benci kerajaan.
      Aku da jumpa banyak org mcm ni.
      Gaya hasut mcm kelantan tu maju mcm singapork
      Xsedor diri kelantan mundur n makan hasil atas usaha org BN,
      Ada hati nak kutuk kerajaan.
      Allah maha adil, bila nikmat Allah bg dikufuri
      InsyaAllah ada balasan menanti

      Delete
  44. ambil tindakan atau buang je guru2 yg tak bersyukur tu,,,ramai lagi bakal2 guru yg reti bahasa

    ReplyDelete
  45. rezki dari ALLAH ada kat mana2..jangan takut

    ReplyDelete
  46. sesape yg menumpang kt selangor ni sedar la sket ok

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesape yg menumpang kat malaysia ni sedar la sket ok

      Delete
    2. Kan da kene..hahaha

      Delete
    3. igt kte ni menumpang je kt muka bumi ALLAH ni,x perlu la nk riak ok....

      Delete
  47. ABCD Asal bukan cina DAPIGS

    ReplyDelete
  48. .

    Saya adalah seorang melayu yang racist . Jikalau anda ada masalah dengan sikap saya , pintu sentiasa terbuka untuk anda berpindah ke negara lain .


    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro lu bleh g mampos ngan lu nye rasis,hahaha,aku peduli ape ngan lu nye rasis,ni malaysia bkn bapak ko yg punye,hahaha,x puas ht,ko bleh.....

      Delete
  49. Sebenarnya Tuanku Sultan amat smart, dia tahu si Khalid ni gagap..jadi dari segi psychology nya kalau orang gagap dapat memegang sesuatu..tombak tu..maka berjalan lancer lah lidah dia..tu sebab Sultan suroh dia pegang tombak macam pak pacak...kau bayangkan majlis ni berjalan sampai 5 jam nak tunggu si Khalid gagap ni abiskan baca watikah tu..nyaya beb..hha ha ha..mampos lah kau Khalid si pengkhinat bangsa!!!!!

    ReplyDelete
  50. PKR/DAP sebenarnya nak bawak Malaysia ni jadi Republik...nak hapos dan Ubah sisitem yang ada..buka DEB aje..ni system Raja dan Kesultanan..semua dia orang nak ubah...bukan nak ubah traffic light atau AES aje..depa nak bubarkan Sultan..telah di lihatkan bibit2 nya umpaman Jalur Gemilang/Negara ku di perkotak katik kan.
    Ugama Islam pun beb
    Jadi UBAH depa ialah lebeh dasyat..jangan Melayu tertidor tak tahu..aleh2 dgn adanya anasir pengkhinat macam Anuar /Khalid mcm ni tak lama lagi lah!!!!

    ReplyDelete
  51. As salam dr ustaz ridhuan tee abdullah..ape khabar?..smoga dr n family sihat sejahtera n dlm rahmat ALLAH..kami org2 melayu Islam ckup hormat dgn dr n rakan2 seperjuangan dr..klu la ramai kaum cina kat malaysia ni ikut dan perangai mcm dr tak kiasu n tamak haloba, insyaALLAH aman malaysia ni n kaum2 lain boleh maju dlm bisnes..takde la wujud cina mcm robert kuok yg kerajaan da bagi dia memonopoli bisnes tepung n gula slama lbih 50 tahun, tp bila kerajaan buka monopoli tu kpd org melayu Islam iaitu syed mokhtar maka robert kuok ni kata kerajaan menganiaya dia..apelah punya tamak n kiasunya perangai si robert kuok ni..dah la tepung cap sauh robert kuok tu guna gandum kualiti rendah yg dicampur klorin supaya tepung tu jd putih melepak..sesiapa yg selalu makan kuih yg diperbuat dr tepung cap sauh boleh jatuh sakit..apalah punya jahat n tamaknya robert kuok ni sampai sanggup menipu n menganiaya pengguna kerana nk kaya n lg kaya punya pasal..cina DAPIGS klu tak bagi rasuah n tak menipu dlm bisnesnya tak sah..
    ABCD Asal Bukan Cina DAPIGS

    ReplyDelete
  52. Apa la rendahnya IQ org2 BN ni. Cakap guna akal. Bangkai depan mata xnak tengok. Jahil!! Audit NEGARA dan sahkan yang negeri2 di bawah PR adalah terbersih dan at least Selangor & Penang termaju berbanding dengan zaman BN! Bersih dan Amanah!! Pikiran lapok BN ni masih kekal.

    ReplyDelete
  53. Sapa2 yang hina Khalid Gagap, ingatlah tu adalah anugerah Allah. Kalau lah anak2 kamu ditakdirkan gagap, semoga kamu pula bertabah! Abaikan kawan2nya yang mungkin akan mengejek anak2 kamu juga nanti.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!