PANAS BERAPI! TO'KI PPIM MENCERITAKAN TENTANG ORANG CINA DI MALAYSIA

62 Responses to "PANAS BERAPI! TO'KI PPIM MENCERITAKAN TENTANG ORANG CINA DI MALAYSIA "

  1. Gila ke cakap mcm ni?!

    Mamat ni sape sebenornye... tak ponah dengo pon! To'ki Wo'ki....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak yg gila buta sejarah! Org PAS dan PKR ini adalah talibarut komunis dan seharusnya dibuang dari Malaysia ini atau sebaiknya berhijrah lah ke S'poe segera. Baru tahu makna kehidupan sebenarnya.

      Delete
    2. Itulah asyik dengar cerita kunyit anuwar je, sampaikan pembela pengguna Islam Melayu pun kroang tak kenal, kalau cakap pasal Kit Siang, satu keturunan kau kenal kan anon? Melayu jenis pukimak mcm ko ni la yang merosakkan negara

      Delete
    3. To'ki dr persatuan pengguna islam malaysia...selaku bersiaran di radio bernama 24 (93. 9) dari isnin hingga khamis jam 1 - 2.30ptg....ada kebenaran apa yg dia cakap tu....

      Delete
    4. Awak Red Bean Army jangan sibuk di sinilah!

      Delete
    5. ABC..BCL..BBC..

      Delete
    6. Asal Bukan Cina komunis Dapig.teruskan tok ki

      Delete
  2. SaynotokuntakintekMay 10, 2013 at 9:50 PM

    Cerita kisah Sejarah lampau perihal kedatangan Cina ke Tanah Melayu bla bla blu gluk blub..Melayu jgn lupa Komunis itu Cina,sekarang mereka wujud sbg parti yg sah..sah utuk mengkasutkan Melayu..Dipijak Kepala..tanya sakit tak?..jawabnya..hehehe taklah tak sakit pun...itulah Melayu..bangsaku..penyabar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu mamak cam parpukari ape sejarah dia.... masuk malaysia untuk toreh getah... sekarang dah jadi blogger pulak.

      Delete
    2. Bukan penyabar ttp taksub sangat dgn Parti Ajaran Sesat, boss mereka semua maksum macam Nabi konon. Yg satu lagi kemaruk nak jadi PM sebab dah pernah sedap jadi TPM semua lubang dah bantai, projek semua dah sapu.

      Jadi tinggal kita yg berakal ini cepat2lah mengubah UMNO!

      Delete
    3. @ AnonymousMay 10, 2013 at 9:53 PM:

      Kalau Mamak pun mereka adalah yg terdekat dgn Melayu, dah Islam mereka menghormati Agama bukan yg lebai berjanggut berjubah ttp dlm hati dan jiwa mereka busuk macam makan babi org Cina Malaysia ini. Mudah2han dihancurkan parti sesat ini segera oleh Allah swt.

      Delete
    4. kalau cina DAP dipanggil komunis.....cina MCA dipanggil apa pulak????

      Delete
    5. mustaqim,

      berjanggut berjubah itu sunnah, hina sunnah nabi seperti menghina ALLAH, biasanya yang dizahirkan melambangkan dari hati... contohnya bila kau beriman kau zahirkan dengan solat, puasa dll. bila kau tak beriman pada waktu mungkin kau tinggal solat dan berbuat perkara2 kufur dan fasik....simple je kan

      Delete
    6. Tak payah nak 'detail' lah wahai bodohnya anda ini. Satu Komunis di depan medan perjuangan dan yg satu lagi pembantu lah! Kan mereka satu 'racist'. Cuma yg satu lagi tu 'oppotunist' sama seperti anda juga kan??? Dua-dua pihak boleh cari makan! Ingat si British yg amat teliti kajian sejarahnya pun tidak pernah mempercayai kaum Cina dgn mengadakan kawasan hitam dan putih supaya dakyah komunis ini tidak menjadi dominan di Malaya suatu mas ketika dahulu.

      Inilah Tok Aki dah cakap tak mahu belajar sejarah dan sejarah akan datang membelajarkan anda dlm bentuk 'physical'!!!

      Delete
    7. @ AnonymousMay 10, 2013 at 10:40 PM

      Bukan mempersendakan sunnah Ar Rasul tetapi pemakainya nak menipu Org Melayu yg 'simple minded'. Kerana yg mengamal sunnah sekarang sudah menjadi 'trendy' bukan dgn niat menjadi Islam sebagai Ad-deen panduan cara hidup lagi. Jadi siapa yg termakan cili dialah yg meras pedasnya. dan ingatlah Ar Rasul pernah bersabda dgn makhumnya bahawa bukan Allah swt melihat pakaian anda ttp iman yg murni.

      Delete
    8. Mustaqim,

      tak solat pun tak apa asalkan beriman yang murni, itu maksud awak?
      tak payah menutup aurat asalkan beriman yg murni, maka tak berdosa?
      apabila seorang muslim mempamerkan syariat islam dalam kehidupannya, dikatakan nak menipu dan berpura2.
      jadi! bila orang beriman yg murni, buat perkara mungkar dan maksiat, mereka dianggap mulia????
      semoga Allah memberi petunjuk pada kita semua....

      Delete
    9. Mamak atau peranakan india tu dah wujud sebelum merdeka lagi.. Zaman sultan melaka pon pedagang india muslim dah dtg menetap bernikah bercampor dgn org tempatan dan dianggap sebangsa seagama.. India yg toreh getah tu yg x islam .. kalau ikut agama hindu , kebanyakan india yg dibawa mari toreh getah dia org kasta rendah .. tapi kita org melayu x dak kasta kasta ni so cina india smua boleh hidup sama sama.. Tapi ko tu yg amalkan sistem kastaa walu mengaku agama islam kot sbb sllu hina keturunan mamak.. Puiiiiiii tapi kalau ko kacang merah x budha kristian atau atheist..

      Delete
    10. AnonymousMay 10, 2013 at 10:40 PM yg hina Islam ialah org yg berpura dan berlagak alim pada pakaian sahaja tetapi mulut/kata-kata dan perbuatan mereka boleh menyebahkan Islam disalah tafsirkan dan dipandang serong oleh bukan Islam, malah sesama Islam boleh berbalah oleh sebab mereka ini.

      Delete
  3. Sebenarnya Cina Malaysia memang mahu merampas Malaysia dan Alhamdullilah Allah swt menyelamatkan Malaysia ini. Jadi kita perlu cepatkan buangkan barah2 dalam UMNO seperti PM Najib dan kuncu2 beliau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada yg cdgkan anwar ibrahim....akan mendatangkan barah dan laknat Allah....!!!!!
      Belum ada kalifah islam seorg peliwat....!!!!!

      Delete
    2. Org gila macam PAS dan PKR sahaja yg mencadangkan Anwar! Kalau DAP mereka sengaja suruh Anwar di depan supaya senang cucuk hidung!

      Kenapalah bodoh sgt bangsa Melayu ku ini. TAK PAYAH MASUK UNIVERSITI atau KOLEJ pun kalau nak memahami isu ini.

      Delete
    3. Bhai mustaqim...ds najib mmbawa dua amanah yg berbeda didlm dunia politik di malaysia...beliau adalah presiden atau ketua kpd umat melayu yg berwadahkn kpd umno/bn...dlm masa yg sama ds najib ada lh pm kpd semua bangsa di malaysia..beliau bukan milik mutlak bangsa melayu sbgi pm

      Bhai..bolehkh kita nafikn yg ds najib telah di takdirkn utk mewarisi umno yg dlm keadaan lemah atas beberapa faktor...dan dlm masa yg sama corak politik malaysia amat berubah dgn adanya makhluk brnama anwar ibrahim yg ingin mnjadi pm ditahap luar biasa...

      Dap...parti kiasu cina yg amat chauvinist dgn prjuangan malaysia malaysian sejak dap ditubuhkn...cina2 dimalaysia tidak prnh rasa yakin dgn melayu yg berada dlm kelompok mereka...mnkin mereka yg telah mnguasai ekonomi tidak mahu umat melayu brsaing dgn mereka dgn bantuan kerajaan dan juga melalui umno...

      Kehadiran anwar dlm politik parti pmbngkng ibarat pucuk dicita, anwar jd binatang suruhan...dgn kehebatan anwar mnjadi jagoh politik jalanan dgn disertai oleh pas yg snggup buang misi dan visi mereka dlm perjuangan asalkn umno kalah.
      Anwar dgn cita2 utk jd pm dan pas dgn dendam kpd umno...maka dap semakin menmpkkn belang yg sebenar mereka...

      Bhai utk menyalahkn org mmng mudah dari kita meraikn kejayaan org lain. Pakatan rakyat masih mmpu menerima pemimpin munafik mereka wlupun brkali2 kalah dlm pru...mereka teruskn sokongan kpd pr utk jatuhkn kuasa politik melayu...apa beza kita dgn mereka yg sentiasa mmfitnah dan mmprlekehkn ds najib sbgi pm...dan kita mmbntu mereka utk memudahkn kerja pr..

      Bhai...atas jaminan apa yg pngnti ds najib mmpu utk menangani segala tekanan dari kaum cina laknat dan juga melayu sial dlm pr...adakh ts muhyiddin ada super power atau lmpu aladdin...dan jika ds najib letak jawatan maka ini memberi kemenangan besar kpd pr..dan umno semakin lemah...

      Bhai...lu mnkin pnyokong totok ts muhyidin tp bhai yg pnting umno mesti diperkuatkn kembali utk mnjamin kuasa politik melayu.
      Bhai...ungkpan'DS NAJIB MESTI LETAK JAWATAN' adakh itu penawar kpd pnyakit atau barah dlm bn...

      Sebelum kita persoalkn tntng usaha dan jasa ds najib kpd umno dan bn...adakh kita terfikir apakh ds najib saja yg perlu buat kerja...dan kita buat apa? Sebelm kita soal apa smbngan ds najib kpd politik melayu, apa pula smbngan kita kpd politik melayu.. Adakg kita tlh jalankn tngungjwb kita sebagai rakyat,melayu dan ahli umno..apa kita buat dgn segala tohmahan dan fitnah kpd umno dan bn....

      Bhai kita harus turun padang dlm mmbntu dlm prjuangan bangsa kita...kita tidak prlu jawatan utk kita bersama2 dgn kepimpinan umno dan bn...bhai jika umno itu kuat maka kaum cina akan kmbali mnghormati umno/bn...selagi kita mnyalahkn sesama sndiri sbb tak bawa apa untung kpd umat melayu...fikir2 kan lh...


      Delete
    4. liwat....rogol jubo

      Delete
  4. Alamak... afasal xde suara admin!? xdgr apa2.:(

    ReplyDelete
  5. Pe pulak Najib. Yang patut kena buang ni si Al Juburi Anwar tu lah dan kuncu2nya. Mereka2 ni lah yang menyokong dan bersengkokol dengan DAP. Buta ke mata kamu ni. Tak paham2 lagi ke. Sekarang ni Si Anwar tu dah tengah meroyan. Macam orang gila talak. Tak dapat jadi PM. Mula lah buat hal. Kalau nak jadi PM boleh. G rumah Taman Bahagia. Gua boleh kasi anugerah kat dia PM. PM = Pesakit Mental.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai penyokong Najib berfikirlah dgn rasional siapa bodoh dan rugi mengampu Cina Malaysia? Siapa yg berbelanja bermillion RM utk buat makan malam Cina, siapa yg bangga dgn anaknya berbahasa Cina? Siapa yg mengaku "I'm also an immigrant!" Siapa yg pilih calun2 BN di Selangor dan Kelantan? Siapa yg membawa penyanyi Korea ke P Pinang? Dan hasilnya PRU13 BN cuma dapat 133 kerusi. Pak Lah Bodowi pun lebih baik dan pandai.

      Jangan jadi penganut PAS dan PKR! Akan hancurlah bangsa merdeka Islam Melayu ini!!!

      Delete
    2. Blog2 bn sepakat bagi gelaran anwa pesakit mental kao orang ulang tiap2 hari aku cakap boleh mereng lah sinuar tu. Lagi lagi tok ki dia tu ada karen listrik.

      Delete
    3. Sebagai PM tak salah DS Najib mengajak kepada perpaduan seluruh rakyat Malaysia, yg salah ialah mereka yg menolak perpaduan.

      Adalah menjadi tanggungjawab PM untuk memakmurkan seluruh rakyat jelata Malaysia tidak mengira bangsa. Yang tidak bertanggungjawab ialah mereka yg memusnahkan ikatan perpaduan rakyat Malaysia yg telah lama terbina.

      DS Najib bukan bertujuan nak mengampu sesiapa, tetapi sebagai PM yg bertanggungjawab DS Najib bertujuan meyakinkan bahawa usahanya untuk kemakmuran semua rakyat diyakini. Orang yg harus dipersalahkan ialah mereka yg sengaja menimbulkan keraguan kepada rakyat terhadap usaha murni tersebut.

      Delete
  6. Kalau nak maju bersaing dgn kaum lain orang Melayu mestilah kena rajin berniaga..bangla myanmar kemboja indon pakistan nepal cina republik dtg Malaysia rajin banyak jdi peniaga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org Bodoh saja yg kata Melayu tak rajin. Org Cina di negeri Cina lagi pemalas malah menjadi petualang masyarakat. Sila lihat berita National Geographics dll, nak buat jamban pun tak reti berak rata2 macam di India!

      Org Melayu dipimpin oleh pemimpin politik JAGA-HATI dari zaman merdeka 1957 lagi sampai lah ke hari ini. Jadi kalau org Melayu tidak lagi amalkan politik JAGA-HATI, siaplah org Cina dan yg tidak menyokong UMNO & BN. Kita akan 'PUNISH' mereka sehingga kalau mau beli babi pun kita buatkan AP IMPORT kpd org Melayu baru pandai kan! Atau nak makan babi sila ke Singapore! Dan di bawah JPM ada Chinese Affairs Dept. serta diketuai oleh seorang India. Ternyata PM Najib masih dayus serta mustahil berani membuat seperti yg disebutkan.

      Dgn kuasa politik akan lahirlah kuasa ekonomi kalau kita buangkan politik JAGA-HATI yg tidak memenangkan Melayu!!!

      Delete
    2. dari dulu dah diberitau , takde maknanya umno ni nak jaga hak melayu....

      Delete
    3. Hahaha...bhai mustaqim,lu pnya inpirasi dlm politik trlalu drastik bhai...jika lu ada dlm prbncangan kemerdekaan dgn british.. Comfirm smpi sekarang kita tak merdeka... Bhai brckp mmng mudah sbb bukan kita yg mnjadi pembuat dasar...dan bukan kita juga yg berada ditmpt pm....

      Mnkin ckp lu sesuai utk kita ckp dlm mesyuarat agung umno...ttp bkn didlm perjalanan kerajaan barisan nasional..bhai adakh kita perlu mngamalkn dasar aptheied dlm sistem demokrasi...klu ya...aku no komen bhai dgn pilihan lu...

      Delete
  7. Apa yg penting skng,Najib kena ceraikan rosmah n berkahwin dgn nora danis atau wawa zainal.ini akan meningkatkan sokongan atas pagar n pengundi muda..Rosmahlah penyebab umno tenggelam..rosmah terlalu berat unt umno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah satu saranan yg bijak dan praktikal. Ttp PM Najib beranikah? pernah beliau berkata kpd teman sy, 'Jahat sgt kah bini aku ni?'

      Jadi susah lah sy nak komen lagi.

      Delete
    2. terlebih penting jika pas nak dapat balik undi keseluruhan orang melayu...nik aziz seharusnya bercerai dengan 2 bininya tu kahwin dengan kim kardishian atau lady gaga....sekiranya terjadi....pas akan dapat keseluruhan orang melayu termasuk melayu planet nameck...

      Delete
    3. Bhai mustaqim...jika tngk pada komen lu, sorry aku katakn lu takda beza dgn pr cybertrooper...hahaha lu dasyat bhai kwn lu kawan rapat kpd ds najib...dan bkn standard lu utk komen budak2 tak cukup akal...sbb lu ada kelassss

      ABC...ASAL BUKAN CINA

      Delete
  8. Secara semulajadi ideologi demokrasi memang tidak sesuai dengan kaum Cina atas sifat kiasunya. Oleh sebab itu ideologi komunisma adalah yg paling sesuai bagi mengimbangi tuntutan kiasu mereka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. komunis cina ni la yg menjadi penyumbang terbesar dalam ekonomi negara, seperti dalam sektor perniagaan, ianya didominasi oleh kaum cina

      Delete
    2. Anon 11:18 PM ...

      Menjadi penyumbang besar kepada ekonomi negara tak bererti kamu boleh memerintah orang Melayu di Tanah Melayu.

      Kalau kaum Cina tak ada pun tak apa, orang Melayu boleh hidup dengan cara mereka sendiri.

      Lu tak suka duduk di Malaysia, lu boleh berambuslah. Gua tak tahan punya. Bawalah kekayaan lu ke mana pun lu suka.

      Pergilah Singapork ... lu punya mentor state.

      Delete
  9. siapa yang menjalankan perniagaan pelacuran,penyeledupan,dadah,perjudian?I rest my case.

    ReplyDelete
  10. Extrem orang Cina yang ada fahaman Sosialis Komunis mesti akan ikut extrem kerana nak mengambil alih kerajaan.

    ReplyDelete
  11. 1969 Mei 13 tentang komunis katakan kepada orang Melayu balik kampung memang betul.

    ReplyDelete
  12. Tentang kawan Nadzim Johan's ayah pesan dan Pilihan Raya ke 13 memang betul hanya Tuhan sedang memberi peluang kedua untuk hidup sebelum terjadi kerajaan berubah menjadi lebih extrem.

    ReplyDelete
  13. Kesian pada mat2 Umno ni...asyik menghasut saja. Anak muda PAS tak makan minum di Starbucks, Kopitiam, Papa Rich dsbnya bukan kerana pemiliknya Cina tapi ragu-ragu akan halalnya. Tapi anak2 muda Umno melantak tak hingat dunia kat tempat2 tu kononnya moden, ada style dsbnya...yang kaki 'clubbing' pun anak2 melayu Umno juga. Siapa pemiliknya, bukan cina?. Sekarang sibuk nak hapuskan Cina dan boikot perniagaan Cina sebab dpat sikit undi.

    Tolong periksa dengan pemimpin dulu (dari JKKK sampai ke PM)...bukan apa takut mereka kebuluran. Harapkan gaji saja mana cukup dgn gaya hidup mereka...perlu diisi tembolok oleh tauke Cina yang kaya yang sama kaki rasuah dengan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poyo la komen lu.Starbucks org umno je g minum?cmne lu tau org umno?setiap kali beli kne isi form ke?sure jenis sekolah pasti yg pas punye bkn šek kerajaan.sbb tu Bengap tip gaban.

      Delete
    2. Anon 8:09 AM ...

      Lu jangan cuba spin. Lu punya komen serupa macan DAPigs Red Bean Army. Yang duduk bersembang kat joint2 macam tu ramai puak2 PKR yang konon2nya moden dan ieberal. Duduk berjam2 dengan Cina kapiak tak ingat waktu solat, lepas tu lu tuduh orang UMNO. Malay YUPpies yang sokong PR ingat mereka cool. Nantilah bila negara dah jadi macam Singapork, baru tahulah cool atau hot.

      Buatlah survey dulu barulah buat statement.

      Delete
    3. Yg pi minum starbucks org pkr dan dap jek...

      Delete
  14. Haloo..8.09...lu pegi cek ke tiap2 kedai yg u sebutkan tu...yg pengunjungnya adalah org2 Umno...

    ReplyDelete
  15. 8.09 ingat sikit anwar ibr ni dulu dia d tendang adala sbb rasuah. Kes liwat dia datang kmdn apabila saiful buat repot. Lepas tu klr yg lain2 yg kena main dgn anuu dia tuh. Buka la blog tan sri junid. Ai ni kerja nya membangkang sj. Allah kata jgn main blkg dia bangkang juga ckp Allah. Lepas tu kuat sandiwara crta sedih tah2 apa mcm bapok tua.

    ReplyDelete
  16. Macai upahan PR bongok gila bila kasi komen.
    Banyak sangat minum air kencing si anu.....sbb tu hati dah gelap....soal politik pun pun lintang pukang...inikan soal agama nak berhujah...
    Tak pernah sedar anak sekolah atas usaha kerajaan BN...sembahyang jumaat di masjid atas usaha BN sejak 56 tahun dahulu..

    Luorg ingat semua tu PR yg usaha ? kepala hotak korang lah

    ReplyDelete
  17. AKU BN -HINGGA AKHIR HAYAT SBB BILA MEMBESAR DGN PARTI PERIKAT , NOW BN

    KENAPA KITA HARUS LAYAN CARA MEREKA? TANYA PADA MEREKA KHUSUS DAP
    1 . YG MENIPU DAP DALAM CEC KENAPA
    DISINI ROC MESTI SAMAN ATAU BATAL
    2 . BILA DITANYA PRU 13 -TIPU TANYA
    BALIK CEC DAP YG JELAS TIPU , APA
    DITANYA MINTA JAWAPAN CEC
    3 . PRU 13 SURUH DIA TANYA PD PENGUNDI
    KERAJAAN PUN KALAH SEAT.JGN LAYAN
    DISINI DAP CUBA NAK SPIN CEC CASE , TENGOK STYLO CINA PENIPU ,KITA TERIKUT2 - MEREKA RAJA TIPU .

    PENGUNDI HANTU

    1. AKU OPTIMIS MEREKA YG BAWA HANTU CINA TAK TIPU DIA MURTAD- SPR JGN TIDO BUAT PENILAIAN DAN SEMAKAN STATUS PENGUDI SEMAK DGN PEJ. PENDAFTARAN - INI CARA NAK LAWAN MEREKA -LAWAN CKP TAK GUNA SEMUA MEREKA PENIPU .

    AZMIN ISSUE

    1 . JGN LAH PERCAYA ORG SEBEGINI MAK
    DIA DIA TAK KISAH , BINI SKANDAL
    DIA SKANDAL , HIDUP MEWAH BNYK
    DUIT RASUAH , NAK HARAP SPECIES
    BEGINI ? JGN BAWA/BAGI DIA MUSUK UMNO ROSAK HABIS ,
    ANUAR
    DIA NI AKAN MAUT DLM PENIPUAN TUHAN DAH BERFIRMAN DLM QURNAN , MEREKA NI DAH PEKAK TULI DAN BISU ,

    APA NAJIB .UMNO BUAT -
    JGN IKUT DAN LAYAN ATAU LAWAN BALIK ITU CARA MEREKA , JIKA KITA TAK IKUT LAMA2 MEREKA JADI BODOH- KEBENARAN PASTI MUNCUL -

    MCA - ELOK MEREKA NI KELUAR DARI BN SURUH ORG CINA UJUDKAN MCA BARU ,MCM UMNO BARU , SOI LEK SKAPAL DGN NUAR -KAKI MAIN BLAKANG- DIA NGAKU SBB DIA DAH TAKDA PILIHAN DAN UTK MEMATIKAN ISSUE - HATI DIA SIKIT DAP - BEB INI LAKON - AKU PUN BOLIH TIBAI KAWAN DLM MESYUARAT TAPI SIANG2 AKU DAH KASITAU MEREKA BEGITU TAPI AKU TENGOK DIA NGENPIN SAMBIL LEWA ORG2 MCA ADALAH SATU DUA
    KES LAHAT DATU - HERET NUAR DAN TANGKAP AKAN BNYK LAGI PEMILIHAN - JUST WAIT AND SEE
    PRU14 INI MASA UMNO BUat sistem masukan melayu dikawasan cina , tiada cara . Dan tangkap pendatang cina le ni kita dok buru org islam indonesia TANGKAP CINA2 HARAM AMAT RAMAI
    PLEASE JGN TIDO ORG KERAJAAN , JGN RASUAH
    MATI KENA BALUN DAN KAMU AKN MELAHIRKAN KETURUNAN JAHANAM JIKA BAGI MKN DAN HIDUP BERLANDASKN RASUAH

    ReplyDelete
  18. MELAYU---- BANGSA X GUNA....BANGSAT.......RITIK BANGSA SENDIRI DULU......BANGSA MELAYU YG JIJIK,BANGSAT,ANJING KURAP.........SAPE ANWAR IBRAHIM??? ANAK MELAYU TULIN....RAJA,BAPA,KAKI PELIWAT!!!! MELAYU ANJING......

    ReplyDelete
    Replies
    1. HEY PHANG YOW - WA MLAYSIA LAI ,,,LO TIOGKOK LAI

      Delete
    2. tiu la ma kacauhai.....chinenese cok

      Delete
    3. X KISAH LU MANA LAI.....YG PENTING,BANGSA MELAYU--- BANGSA JIJIK,SUKA DENGKI,SUKA MAKI HAMUN,KAKI PELIWAT,BUANG ANAK.....PERANGAI CAM ANJING.......HIDUP ANWAR IBRAHIM--- RAJA,BAPA,KAKI PELIWAT!!!!

      Delete
    4. Ha, ha, ha ...

      I really don`t know whether to laugh or to cry ... hu, hu, hu ...

      Whatever it is ... DAPigs Red Bean Army ... makahai, pasohai.

      Well done Malaysia Chinese. You`ve just outdone yourselves.

      Delete
  19. mampos anuar sial aman malaysia

    ReplyDelete
  20. melayu bangang bunuh bangsa sendiri dengan pernyataan sebegini.."WEI XBAIK TAU KITA BUAT CINA MCM TUUUUUUU"
    last2 bagun pagi eh negaraku malaysia dh jadi CHINA PART 2...
    OMG

    ReplyDelete
  21. Pandangan saya, dalam keadaan ini beberapa perubahan/transformasi besar harus dilakukan UMNO segera. Antara yg utama:
    1) Anjakan paksi perjuangan UMNO drpd Melayu kepada Islam, tanpa meminggirkan Melayu sebagai bangsa teras Islam di negara ini. Harus bermula dengan penubuhan Majlis Syura UMNO yang memandu perjalanan parti. Perjuangan mempertahankan Islam dan Perlembagaan diperteguhkan pada peringkat ini
    2) Pembukaan keahlian penuh UMNO kepada Cina Muslim, India Muslim, dan Bumiputera Muslim lain seperti Siam, Orang Asli, serta suku2 di Sabah & Sarawak, berbanding sekadar ahli bergabung kini. Sayap khusus untuk setiap kelompok ini diwujudkan demi memperjuangkan hak masing-masing. Parti-parti Bumiputera di Sabah & Sarawak dijemput bergabung dalam satu Gagasan Mega ini
    3) UMNO harus menjuarai isu hudud dan negara Islam, berbanding PAS yang semakin tenggelam. Pelaksanaan secara hemah dan tertib amat penting, mengambil kira kewujudan masyarakat non-Muslim. Ini juga mendekatkan penyatuan UMNO-PAS.
    4) Berdasarkan perubahan 1, 2 dan 3 di atas, Cadangan penukaran nama asal UMNO kepada United Muslim & Native Organisation/ Pertubuhan Muslim & Bumiputera Bersatu
    5) Imbangan perubahan kepada parti komponen BN yang lain. Dengan UMNO kekal sebagai teras, parti lain harus berusaha kuat memahamkan kaum diwakili masing-masing supaya menerima realiti dan kemahuan masyarakat majoriti tanpa hak minoriti ini diambil
    6) Setelah pihak minoriti akur, usaha dakwah kepada mereka harus digiatkan dan mereka diajak menyertai pihak majoriti dengan menerima Islam. Penyusunan ekonomi dan lain-lain sesama masyarakat Islam adalah lebih mudah.
    7) Pergi lebih jauh dr itu, keadaan ini akan menjadi teras kekuatan baru di peringkat global yg memungkinkan keupayaan kita utk memecahkan penguasaan negara2 maju dengan adunan harmoni masyarakat berbilang kaum ini
    Persoalannya beranikah UMNO melakukan perubahan ini?

    ReplyDelete
  22. MELAYU = kelakuan baik, tidak menipu,tidak rasuah,tidak racist,berprihatin dan tidak akan menuduh kaum lain. CINA = kelakuan jahat,penipu,rasuah,racist,tidak berprihatin dan suka menuduh dan memboikot produk kaum melayu..... ANWAR IBRAHIM,KHIR TOYO,RASHID MYDIN dan SHAMSIAH = ?????.... LEE CHONG WEI,MICHELLE YEOH dan JIMMY CHOO = ??????... HIDUP MELAYU dan HIDUP UMNO.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!