PANAS BERAPI! SIAP SI KITOL 'FAILURE' NI NAK PERTIKAI KEPUTUSAN PM?

Rentetan dari artikel GAP yang menceritakan bagaimana seorang Ketua Pemuda UMNO yang gagal menarik golongan muda pertikai tentang salah pilih calon oleh PM, terutama sekali calon Parlimen Shah Alam, `klik sini

Maka aku nak cakap sikit la, korang jangan marah bila aku nak bercakap tentang kebenaran ok! Mari kita fikir cara rasional, bagaimana seorang Ketua Pemuda BN yang gagal menarik sokongan anak muda ni cuba pertikai keputusan PM?

Bukankah dia ni seorang yang stylo, disukai ramai anak muda, belajar tinggi tapi takde dia tak berjaya menarik anak muda, setakat bertanding kat safe seat macam Rembau tu boleh la lu cakap banyak beb, kalau betul lu jantan yang sangat popular dikalangan anak muda, bertanding la kat PJU ke PJS ke.

Setakat jaguh kampung dan menang kerana bertanding dalam kawasan MB tak payah cakap banyak la. Dah jadi ketua pemuda dengan begitu lama sekali pun masih tak dapat nak satukan pemud, pastu pengikut dia dok angkat dia kata dia sangat popular dalam twitter, ada beratus ribu follower dia, sangat digilai oleh gadis tapi still tak dapat tarik minat golongan muda sertai BN? Why?

Khairy patut muhasabah diri dia dulu sebelum nak pertikai keputusan PM. ku tau Kalimullah adalah kontraktor dibelakang Khairy and the gang untuk jatuhkan Najib, khabarnya Reezal Marican pun trlibat sama dalam movement untuk jatuhkan PM! Balas dendam la sebab dulu Tun Dol kesayangan depa dipaksa letak jawatan.

Apa yang mereka tak faham adalah disebabkan kerakusan mereka dulu la, PM Naib terpaksa hadapi semua perkara buruk yang terjadi hari ini. Wahai pengikut Khairy, akan aku pertahankan PM habi-habisan sebab aku tau dia susah hari ini kerana korang macam celaka dulu!

Aku perhatikan sepanjang 15 hari kempen si Ketua Pemuda yang menang cara tipu ni hanya tumpukan segalanya di Rembau sahaja, dia langsung tak bantu PM mahupun TPM untuk berkempen! Apa benda ni beb? Kalau nak dilihat Azeez Rahim lebih layak jadi Ketua Pemuda dari dia ni, nak tau kenapa? Sebabnya majoriti anak muda di Baling semua menyokong Azeez.

Kalau Azeez pun boleh tarik anak muda, kenapa manusia yang ada double degree dari oxford ni tak berjaya tarik sokongan anak muda? Khairy kena cerminkan diri dia dulu sebelum nak bukak mulut. Malu la sikit brader.

I can forgive but I cannot forget! Tolong la Khairy, jangan la memalukan diri kamu yang dah memang gagal untuk laksanakan tanggungjawab kamu sebagai Ketua Pemuda UMNO dan BN! Aku tau budak-budak dia nak sangat dia jadi menteri penuh. Tapi aku nak pesan sikit kat PM, kalau mamat macam ni dilantik menteri buat ngabihkan boreh jo!

He is a failure! So, Khairy, Just shut up and fuck off!

64 Responses to "PANAS BERAPI! SIAP SI KITOL 'FAILURE' NI NAK PERTIKAI KEPUTUSAN PM?"

  1. KJ ni xhabis2 cari pasal lah.. dia dendam kes geng tingkat 4 kena demolish masa bapak mertua dia kalah..

    KJ harus disingkirkan sbb dia jd duri dlm daging. pndai2 lah nk pertikai bab calon.. sbrnya letak calon tokong pun Cina mmg tetap xkn undi BN lg.. bodoh sgt ke nk paham??

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom KJ kita join PR sekarang. Kawan kou Rafizi dah lama tunggu. jom jom. PR betul2 perjuang kan nasib rakyat. Tapi klu nak jadi kaya raya duduk jelah dlm umno!!!!!!

      Delete
    2. Bukan salah KJ org muda dan golongan rasionalis pertengahan umur Melayu tak undi Umno. Ia salah Umno yg masih menganut mazhab yg tak sesuai dengan agama dan tak sesuai dengan zaman.

      Juga bukan salah Najib bila BN kalah teruk lebih dari kekalahan masa PRU-12 di zaman Pak Lah menjadi PM. Bukan salah Najib yg berbeza dgn Pak Lah yg ada harga diri dan maruah lalu sanggup meletak jawatn dan hilang kuasa.

      Usah bandingkan seorang Najib dgn seorang Pak Lah yg ada nilai harga diri dan maruah. Najib terlalu terkongkong di bawah ketiak SUAMInya Encik Rosmah. Berbeza dgn Pak Lah dia suami dan bukan ISTERI kpd Jane Abdullah. Pak Lah bukan seperti Najib yg menjadi ISTERI kpd Encik Rosmah.

      Delete
    3. Hahaha...bhai,lu pnya big taiko tak pula rasa malu ya,bila kalah dan kalah...org yg menang lu suruh resign...hahaha org yg dah puluh tahun gagal tak payah resign ke...lu juga sama dgn loser dlm pr...

      ABC..ASAL BUKAN CINA

      Delete
    4. giler perang psiko pencacai DAP.. yg kalahnya PR, Anwar wajib letak jawatan, cuci diri kotor dgn mcm2 kerja jht.. BN menang apesal Najib nk kena letak jwtn?

      Zaman Pak Lah aksi mentadbir negara mmg hancor.. jd kalah disebabkan unsur2 GAGAL memerintah.. so bertgjwb atas MENANTU nya lbh berkuasa, elok dia letak jwtn.. Najib sudah bina negara dna pulihkan dr kerosakan, tp faktor yg bukan kawalan Najib sudah berlaku, yg pnting Najib sudah terbukti tadbir negara dgn berkesan, bukan asyik TIDOR.

      Najib kepit dgn ROSMAH aku suka.. Islam ckp HALAL.. tp si NUARtu KEPIT jantan JAMBU, duduk celah kangkang China Doll.. meninggalkan JAM OMEGA.. JANTAN-BETINA dia kepit dua2 sekali.. apakh kau tidak malu wahai PENCACAI DAPig-PR? sudah kalah maa.... bikin malu maa..!!

      Delete
  2. DAP dan PKR serta PAS ada cyber trooper Pemuda UNMO ada

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan masalah PR ader cybertrooper ke atau tak, isu nye di sini adalah MASALAH RAKYAT dan ASPIRASI RAKYAT. Jika sesuatu isu itu di ketengahkan, contohnya RASUAH DAN SALAH GUNA KUASA,komen2 yg diberikan di ruang cyber, byk yg menghentam UMNO/BN. Org2 ini bukannya cybertrooper PR yg dibayar oleh PR. Mana2 right thinking Malaysian pun akan membenci rasuah dan salah guna kuasa yg di amalkan oleh pemimpin UMNO/BN.

      Delete
    2. Bhai 12.27...lu ada rasa ke dgn komen dari member lu...hahaha cybertrooper pr di bayar utk bg komen???...

      Delete
  3. Memang dia sabotaj parti dalam diam..menempel bila ada program belia bersama Najib..nilah manusia gunting dalam lipatan..

    ReplyDelete
  4. Remove him from ketua pemuda umno\bn... Tak ada guna punya orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ORANG MACAM NI MMG TAK LAYAK PUN JADI PM..BAHAYA..BAHAYA..BAHAYA..

      Delete
    2. INI SEMUA SALAH DIA.. SEBAB DIA LAH DAP DAN PKR DAPAT KUASA BESAR DI SELANGOR DAN PENANG. BILA DAP DAPAT PENANG DAN SELANGOR MEREKA DAH ADA DUIT. SO PRU13 DIORANG DAH LEBIH BERSEDIA.

      SALAH PAK LAH DAN KHAIRY LA SEBENARNYA.. JANGAN BAGI DIA JAWATAN MENTERI.

      DIA GAGAL SEBAGAI KETUA PEMUDA UNTUK MENYATUPADUKAN PEMUDA. DIA GAGAL MENARIK BELIA MENYOKONG BN.

      DIA JUGA GAGAL... SIAL BETUL DIA NIE..

      YANG BENAR..

      AKUMARAH..

      Delete
  5. Si kitul ni masih bising..dia ingat orang lupa apa dia dah buat dgn pak mentuanya?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. BN gagal dapat 2/3 berpunca dari Pak Lah kaki tido la KJ ooiii...sekrang kau memekak kenapa? Bukankah kau yang terlibat dengan mertua kau membebaskan Anuwar? berapa kali kau jumpa wan azizah dan ezam di London bincang hal ni? berapa banyak kau dapat sial la kau? sebab tu kau sibuk pergi hantar passport ANuwar supaya dia boleh cepat2 pergi Jerman ambik duit...

      Eh KJ, org UMNO yang tolol sj ikut kau, itupun berapa kerat sj...

      Delete
    2. Cant stand the way he talk. Ada air cam bagus sgt.

      Delete
  6. khairy ni umpama duri dalam daging memalukan bangsa sendiri..orang yang diangap penting diri dalam hidup..

    ReplyDelete
  7. Bila mamak menyanjung mamak... Untunglah UMNO, tulang belakang sekarang adalah geng mamak. Melayu habis kena tendang terajang dok tepi.

    Mama, bugis, jawa jadi bos dalam UMNO.

    Melayu mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. BODOH LA KAU NI..

      MAMAK PUN MELAYU GAK, BUGIS PUN MELAYU, JAWA PUN MELAYU.. YANG PENTING ISLAM.. "BODO" (STAIL AZHAR IDRUS)..

      Delete
    2. mamak dah terlebih dos melayunya

      Delete
    3. sokong! janji Islam.. dn sama2 fhm keperluan perjuangan. KJ pengkhianat..MUNAFIK dlm diam

      Delete
  8. Kan dia taget nk jd menantu pm je dlu
    ...sdri mau igt la mtif dia....cian la anak pklah nti
    ..anytme je dpat madu x pun lady j nti...bhy si khairy ni..

    ReplyDelete
  9. aku kagum gak denga kelulusan dia ni dulu
    tapi semenjak tahun2 kebelakangan ni,
    anak menantu Pak Lah ni laenn macam ...

    kata ketua Pemuda
    tp aku x nampak apa dia buat

    ReplyDelete
  10. dia nasib baik psl org Rembau konal dio menantu Pak Lah klu tidak krn Pak Lah Unit Amal PAS dah belasah dia ingatkan pengundi dan calon Bangla...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha betui.. saya pon nampak rupanya bangla hehe

      Delete
  11. Aku tk faham dgn sifat pemimpin UMNO..

    CINA sudah terang2 tolak dan hina UMNO-BN, kenapa masih TERHEGEH2 nak ambil hati mereka?

    Lagi satu, tak perlu laung2kan CINA MAU APA..atau perkataan2 yg berbaur perkauman jelas.. krn itu akan jd back-fire masa depan.

    Tiru sikap CINA.. mereka RACIST secara WASILAH-perantaraan sesuatu. Mereka tk kutuk MELAYU tp KUTUK UMNO. Mereka tk kutuk MELAYU tp kutuk Syed Mokhtar..


    UMNO BN cepat melatah.. tapi cepat semula MENJILAT dan BODOH tindakan.. kita usah bergaduh, tp buat DASAR MERIT!

    DLm exam..jika dpt CGPA under 3.00, adakah student itu akan dpt DEAN LIST? jika SPM dpt 2-3A adalah dpt keistimewaan tajaan JPA?


    jadinya, MERIT Cina pd pemerintah pada paras failed-result.. so balasannya ialah no more special benefits.. xpyh menjerit2 atas pentas.. cukup dengan NAJIB senyum banyak2.. tp GUBAL DASAR BARU..

    DASAR bangunkan perniagaan MELAYU secara banyak2..spin-off.. dasar pendidikan utk MELAYU dan ISLAM, dana2.. dasar yg hapuskan sekolah aliran CINA.. mau tidka mahu itulah resam alam..


    Org Melayu masih tk bijak..cepat melatah tp akhirnya jd mcm ZAM MAIDIN.. otak nk jilat CINA xsudah2.. mcm xboleh hidup tnpa CINA.. sbb itulah mereka tk heran Melayu.


    Hentikan perkongsian sambutan RAYA bukan Islam.. ini juga mgkin undang kemurkaan Tuhan..kembali spt dahulu kala.. MANIS2 SAYUR shj..


    CUKUP2LAH.. BN UMNO jika masih xberubah TSUNAMI MELAYU akan melanda atas UMNO.. negara akan kucar kacir...

    UMNO trlalu cintakan CINA.. terlalu jaga hati CINA.. tiada langsung MERIT atau HUKUMAN.. masih ada suara2 pemimpin UMNO yg jelas jd BALACI Cina wpun CINA sudah hina berkali2 UMNO dan MELAYU..


    bangsa lemah akan tumbang akhirnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. IOOOOOOO ENCIK..

      PKR DAN PAS PUN JILAT JUBOR CINA DAP GAK.. JANGAN LA HENTAM UMNO JER.. MEMANG DASAR MELAYU PENJILAT..

      TAK PAYAH LA NAK BUAT REVERSE PSYCHOLOGY..

      Delete
    2. PAS blum perintah malaysia..lgpun tkkn lh nk tiro kebodohan PAS.. so yg obvious asyik sngka baik dgn Cina ialah UMNO..sdngkan UMNO byk peluang utk ubah lanskap penguasaan ekonomi jajahan Cina ini. skdr pndgn. Aku tetap sokong UMNO cuma kcewa ditahap UMNO dihina teruk.. ada pemimpin UMNO yg "terhegeh2 " kita akan dekati pengundi Cina utnuk memahami hasrat mereka.." SIAL lah pemimpin Melayu cmni!!

      Delete
    3. Dah nampak hasrat mereka apa yg mereka hendak. Samseng lahanat

      Delete
  12. PATUT KJ TAK PERLU TANDING SBB DISEBENAR BUKAN KETUA PEMUDA YG DI IKTIRAF-
    EH AKU ORG GOMBAU LOTAKKAN 'JENAZAH' SEBAGAI CALON PASTI MONANG SYARAT LAMBANG DACING
    KJ ORG DAH BOGI BETANDING KAU NAK MAIN BLAKANG APO HEBAT KO KAU -
    APA KAU MASIH DIBLAKANG BERKIBLAT ALJUBOK ?????
    DIA NI MENANG KP CARA APA SURUH DIA BERSUMPAH JIKA DIA MENANG DGN UNDI JUJUR ,,,,,,,,,,,,KITA MELAYU NEVER EVER LUPO

    JANGAN BAGI APA JAWATAN PD DIA PONGAP DIA JADI REBUNG PEKASAM JIKA LANTIK DIA DLM KABINET MENT AKAN BNYK RETAK

    ReplyDelete
  13. Kimak ni perasan lebih.perasan hebat padahal populariti menumpang org je.klu x de mamat ni pemuda dan umno lg kuat.dia ni ialah gunting karat dlm kain dan duri beracun dlm daging.maknanya BAHAYA dibiarkan

    ReplyDelete
  14. Hambo nak tanyo, Puteri UMNO apo cito??? Bertapa di atas Gunung Ledang ke?? Langsung tak dengar cerita masa berkempen.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehtah nye,,,mana pegi putera puteri umno tu??? pemuda pun sonyap jo... aku tgk najib je ke hulu ke hilir smpai serak2. ke dah berkubur aku je yang tak tau??

      Delete
  15. Nasib baik KJ xkena belasah dgn Cina DAP.. kn muka dn kulit die cm bangla, mata die cm nepal.. so baik suruh dia diam je lah xkrn UMNO BN entah dia cuci najis Cina PR je.

    ReplyDelete
  16. bugis dengan jawa bukan melayu?

    ReplyDelete
  17. Parpukari meroyan nampak......berapa diorang bayar ngkau buat posting ni.....memang siai la ngkau ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko yg bangang sbb ko duduk bwh tempurung reput. Ko xtgk kt TV7 ke ape KJ tu meroyan.. lu pn sial mcm KJ weihh!

      Delete
    2. Ngkau lgi bangang duduk bwh kelampang parpu kimak....mana ade pemimpin umno yg brani berdebat...semua telor termasuk dlm jubo ...pemimpin lancau la..

      Delete
    3. Bhai 12.22...hahaha tak abis lg isu debat..
      Hahaha...bhai debat belum tntu jd nyata sebab bnda tu oral jew...umno dh tahu apa yg lu org mahukn masa debat...umno/bn brckp sebagai pemerintah yg berpijak atas bumi yg nyata...sdgkn pr hnya pmbangkang yg hnya bngkang dan mmpu jnjikn bulan dan bintang,ssb dia bukan org yg brtngung jawab pada rakyat...

      Bhai...sedangkn manisfesto yg dijnjikn atas kertas pun bukan jnji yg ditepati oleh pr ini kn pula ckp kosong dlm brdebat...hahaha bhai,cari bnda yg lbh relevan dari terus provok rakyat...rakyat semakin nmpk dan jelas bhai...

      Delete
    4. Bhai aku pun totok umno...bgi la dia pluang smuanorg buat silap...yg aku nk jelaskan kat atas tu at least he got the balls utk berdepan dgn puak sblh sana.yang lain ada....

      Delete
  18. orang kampung aden tu, bolajar tinggi samapi kek london tapi bangang er betingkat2, kek ghombau bolehlah monang, lotak oghang buto pun boleh monang, maaflah den sokong bn gak, jangan jadi gunting dalam lipatan keri oi.........

    ReplyDelete
  19. Replies
    1. Hidup kj hidup kj hidup kj

      Delete
    2. Inilah masalahnya dlam UMNO, pemimpin yg cerdik pemikiran dan memberi komen yg agak bernas dlm sesuatu isu, telah di sisihkan oleh org UMNO sendiri. Kalau PR mahu menewaskan UMNO/BN dlm pru14, UMNO/BN perlu mengekalkan status quo macam ni. Aku harap TV3 dan UTUSAN juga perlu mengekalkan status quo seperti sebelum pru 13. Inilah yg sgt ditakuti oleh pemimpin PR jika mereka berubah.

      Delete
  20. Pemuda UMNO adalah sayap yg digeruni lawan suatu masa dulu..tapi kini..hampehhh.

    ReplyDelete
  21. hahahahahahahahaha! dah nampak, parpukari cuba promote suku sakat dia mamak Abdul Azeez jadi ketua pemuda. jaga2 keturunan si kitol nak jadi ketua pemuda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dah kata kat atas. Mamak dok promote mamak jadi ketua pemuda parti melayu.

      Apa jadah oii mamak jadi ketua melayu? Sejak bila mamak itu melayu???

      Sedar sikit la selama ini mamak memang seronok conquer Malaysia. KSN mamak, Bank Negara mamak...

      Melayu letak mana hah? Korang yang lain tu komen fikir sikit. Lama-lama KIMMA pun korang ingat melayu dek sebab mamak parpu punya pasal.

      Delete
    2. Bhai 11.38 & 12.04...lu kesah ke dgn umno..
      Kan ke lbh baik lu org tumpukn pada hajat lu org utk bg tanah melayu ni kpd cina...
      Lu kesah ke sapa nk kp umno...lbh baik lu fikir apa jawatan yg sesuai kpd hj hadi...

      ABC...ASAL BUKAN CINA

      Delete
    3. Alahai Juragan oi.. Apa kira sekarang siapa anti dengan mamak kira Anti UMNO ke? Kira penyokong cina ke? Otak letak dekat mana?

      Aku cakap korang bagi muka dekat mamak keturunan putar belit termasuk la si parpu ni. Abis negara kena jual pada mamak. KSN mamak, bank negara mamak... sekarang ketua pemuda pun nak ambik mamak juga ke?

      MELAYU nak letak mana??? Siapa yang jual bangsa sebenarnya? Kau la Juragan!. Silap-silap kau pun mamak jugak! Mamak Perosak UMNO!

      Delete
  22. Orang yang terbaik untuk ketuai Pemuda adalah orng yang berjuang demi parti bukan seperti KJ.. Dia lupake yang dialah orng yang pergi penjara untuk keluarkan Anuar dari penjara. KJ ni adalah duri dalam lipatan yang mensabotaj BN dari dalam demi Anuar. KJ x pernah berjuang demi UMNO.. dia sama seperti Anuar hanya berjuang demi menjadi PM x kira apa2 cara.. Waktu ini dia dan 4th Fllor boys sibuk mengumpul kekayaan bagi kelangsungan politiknya pada masa hadapan. Pemuda perlu lebih bijak dan tolak sikitul ni

    ReplyDelete
  23. Nama saja ketua pemuda UMNO, masa melayu dan islam teruk kena hina apa dia buat?

    ReplyDelete
  24. kj yg opportunist ni lg better dr korang yg mcm lembu kne cucuk idung,tau ikut je

    ReplyDelete
    Replies
    1. yep betul tu, aku sokong kenyataan yg ni....org UMNO/BN byk yg kena cucuk hidung. Kasihan mereka...

      Delete
    2. Kau sendiri seperti kerbau tunggangan ai apa dia ckp semua korang percaya walhal dia tu besar melantak rasuah. Kesian juga jadi tunggangan keldai dari limkitsialll. How stupid is that. Korang ingat pandai sgt percaya kpd si sundal agama (abim konon) tu sendiri sudah kena screw dgn dia korang tak sedar... kesian korang ni..

      Delete
    3. Bhai...lu org pakat2 le bawak kj ni keluar dari umno dan jdkn dia ketua amk ataupun kp pr...dia mnjadi kp umno pun bkn atas merit ttp kerana pak lah...pemuda mnjd lbh lemah dibawah kj...

      Secara jelas dan nyata...pemimpin pemuda dibwh kj lbh menonjol dari kp kj..dato mukhriz lbh menonjol dari kj wlupun dia tudak mnjadi kp...dan smmngnya dato mukhriz calon terbaik mnjd kp..jd klu lu org ada hajat,di persilaknlh utk amik kj...

      Delete
  25. Dan apa pulak kau buat?!!!....

    ReplyDelete
  26. Si Khairy ni sebenarnya tukang pencukup saja dlm BN iyeke benarkah begitu,dia ni memang popular di kalangan pemuda dan pemudi Umno sahaja diulang dikalangan Umno saja.Mungkin PM patut bagi dia jawatan sebagai Timbalan Menteri bagi dia peluang asah bakatdan pendedahan kepimpinan di peringkat kabinet.Orang muda darah muda mcm dia ketua pemuda biasaklah kuat mengkritik.Najib boleh berundur secara sukarela kalau dia nak.Rakyat Malaysia pun setuju kalau TS Muhidin jd PM pun kan kenkawan ...betullahkan....

    ReplyDelete
  27. Ciri pemimpin UMNGOK yg berwibawa http://www.youtube.com/watch?v=ALVoqBuIt1o

    Ciri blogger As-Siddiq http://www.papagomo.com/2013/05/live-pru13-zulkifli-nordin-menang.html

    Antara ciri2 macai UMNGOK, bongkak dan pendusta..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senyap ja si katak lebai tu.. Mmg dasar Babi Negara!!

      Delete
  28. najib gagal menyenangkan golongan muda
    yang senang pun penjawat awam
    gaji lepas naik naik
    aku nak kerja kerajaan tak dapat
    tak dak kroni nak tolong rekomen

    dengarlah najib..

    najib rakyat malaysia umur 21-35 menderita dibawah pimpinanmu

    aku orang pahang najib orang pahang
    najib tolonglah buat sesuatu yang bermakna dan konkrit pada golongan muda
    khusunya yang susah
    5 tahun lagi terlalu lama untuk aku bersabar dalam kepiluan ini

    help me ,i help you


    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro.. lu ingt jawatan dlm kerajaan tu simpan dlm rumah najib ke bro? Kau tk tgk ke jbtn krjn skrg byk awek muda.. jantan2 muda.. itu ikut saluran lah bro.. kalau ayam kt kg ko mampos... tkkn ko nk salah Najib tk menyenangkan ayam2 di kg?

      Apa punya bahlol kasi komen.. ko dh xlyk keje kerjaan ko keje lah dgn company Cina..ape susah.. lgpun gaya org mcm ko ni.. join krjn.. org mcm ko ni lah rasanya akan jd parasit dlm krjn.. kakitagn awm sudah senang tp mereka yg tk syukur.. sokong DAP-PKR jugak..

      Org muda Melayu pemalas..!

      Delete
    2. Saudara bongkak

      Delete
  29. KJ ni bukan material UMNO sejati. Dia bukan nasionalis dia hanya seorang liberalis yg oppurtunis dan hanya mahu keuntungan politik. Ramai dah kaji KJ ni pandangannya terhadap UMNO sering dlm kedudukan 50/50. Jarang beri markah penuh utk UMNO. Sebab itu dia ada ramai musuh dlm selimut.

    Walaupun berpemikiran liberal yg peliknya dia masih gagal mengangkat dirinya sebagai ikon walaupun cuba guna kaedah populis. Dari segi gaya hidup dia bak celebrity dunia hiburan. Tetapi masih gagal menjelmakan aura utk menarik golongan muda seperti Nurul Izzah. KJ perlu tinggalkan imej elitis. Kerajaan perlukan pemimpin yg serius bukannya pemimpin yg terkinja kinja dikhalayak sambil bersantai dgn artis2 terkenal.

    KJ juga harus menghormati Najib sebagaimana hormat dan setianya Najib pada Pak Lah. Walaupun ada kebencian dlm kem Pak Lah terhadap Najib yg kononnya di backing Tun Mahathir utk merampas jawatan dari Pak Lah. Jgn lupa Najib juga sangat akrab dgn Pak Lah malah Pak Lah yg memilih Najib sbg Timbalan. Kerana Najib juga dua mantan PM akhirnya duduk semeja. Nampak tak betapa besarnya pengorbanan Najib demi parti yg diwarisi? Rasa2 ada tak pemimpin lain yg berani usik Tun M dan Tun A selain Najib? Lagi cucuk ada.

    Saya rasa jika diukur dari usia KJ. 36 dikira masih terlalu muda. Mungkin hanya sesuai berjawatan setiausaha belum tahap timbalan. Namun dia masih boleh memegang jawatan timbalan di porfolio yg lebih remaja. Apapun KJ perlu keluar dari imejnya. Mungkin dia patut lebih tumpu pada pembentukan generasi muda dari sudut kenegaraan, spiritual dan lain lain.

    Memerhati sambil dari atas EX5 je.

    Mat Rempit harapan bangsa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sisingamangaraja_GorgorMay 12, 2013 at 5:48 AM

      Sokong!... Kalo buleh tak payah diberi apa2 jawatan... Patut dia tumpukan bagaimana hendak menarik generasi muda bagi persiapan PRU Ke-14... Aku dulu protes tak kluar ngundi masa PRU Ke-12 tahun 2008 pasal dia ni la...~

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!