PANAS BERAPI! PEMUDA UPAHAN PKR KATA UNDI 2 KALI! SEKARANG LEPAS KANTOI MANA DIA NAK LARI?


Seorang pemuda Mohd Fadhli bin Khaharruddin yang tampil bersama MP Kuantan Fuziah Salleh dengan dakwaan telah meloloskan diri untuk mengundi dihari pembuangan undi pada 5 Mei 2013, kini dikaitkan dengan habuan dari PKR.

Malah untuk menguatkan dakwaan terhadap SPR, pemuda berkenaan telah membuat laporan polis.



Dalam pada itu, desas-desus mengatakan bahawa bapa pemuda tersebut sedang menghadapi masalah kewangan, malah telah diisytiharkan muflis seperti maklumat di bawah [Semakan dibuat dari sumber SINI]
DALAM MAHKAMAH TINGGI MALAYA DI KUANTAN DALAM PERKARA KEBANKRAPAN (KUANTAN) NO:29-475-07-11  
Ber: Khaharruddin bin Awang Mohd (No.K/P: 4761356/550325-06-5117) D/a Noha Agency, lot 3, No. 59 Tingkat Bawah, Hotel KOSMA, Jalan Haji Abdul Aziz, 25000 Kuantan, Pahang Darul Makmur. 
Dengan ini diberitahu bahawa atas permohonan yang difailkan pada 29.05.2012 Perintah Penerimaan dan Perintah Penghukuman telah dibuat terhadap Khaharuddin bin Awang Mohd oleh Mahkamah Tinggi, Kuantan pada 25.09.2012. 
Segala hutang yang kena bayar kepada sibankrap hendaklah dibayar kepada Pengarah Insolvensi Negeri, Tingkat 4 & 5, Wisma Puriwirawan, Jalan Gambut, 25000 Kuantan. 
Bertarikh pada 27 haribulan September 2012 
(NORHAIZAN BINTI ABDUL RASHID) 
Pengarah Insolvensi Negeri Cawangan Kuantan, Pahang

b.p. Ketua Pengarah Insolvensi Malaysia
Dari semakan yang dibuat, penama di atas yang dikatakan sebagai bapa kepada Mohd Fadli juga mengundi di Sg Isap.


Soalnya sekarang, benarkah pemuda berkenaan berbuat demikian semata-mata untuk membebaskan bapanya dari muflis?

Kini pemuda berkenaan berdepan dengan kemungkinan berdepan dengan hukuman kerana melakukan kesalahan melanggar peraturan pilihan raya. Sumber: Akar Umbi

137 Responses to "PANAS BERAPI! PEMUDA UPAHAN PKR KATA UNDI 2 KALI! SEKARANG LEPAS KANTOI MANA DIA NAK LARI?"

  1. Hahaha...punya nk menang...apa pun boleh, simpati kpd pnyokong pr yg kata mereka rkyt yg cerdik...ttp mudah sngt terpedaya dgn tohmahan dan fitnah...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. YB tuh napa bangang sangat.....dia ingat petugas2 SPR bodoh. Jawablah yb tu kat mahkamah. Jk nak mng dlm pru buatlah cara jujur.

      Delete
    2. punya lah nak menang..terpaksa menipu..kah kah kah

      Delete
    3. Tu la standed YB pakatan...nak muhong pon biarlah yg ada akai sikit...dah la dulu kantoi pasal Lynas..kalo gitu kemenangan yb tuh bolehla di prtikaikan ye...sbb ada yg undi 2 x...

      Delete
    4. Memang sistem pengundian kita sungguh melucukan. Siapa yg pernah kerja sebagai kakitangan sementara SPR termasuk kerani tempat mengundi, ketua tempat mengundi, pengurus dan timbalan pengurus pilihanraya disaluti pelbagai kenangan lucu mengenai sistem pengundian kita.

      Nak tergelak baca kisah ratusan kes orang yang membuat laporan polis kerana mendapati mereka tidak dibenarkan mengundi kerana orang lain telah mengundi terlebih dahulu menggunakan .nama dan IC mereka.

      Nak tergelak kepada diriku sendiri yang lepas balik mengundi, basuh tangan dengan air biasa, tiba2 terlihat dakwat kekal dah tak jadi kekal; cuma dalam tempoh 2 jam selepas mengundi dakwat tanggal tanpa perlu guna cecair peluntur. Lawak sungguh SPR, beli dakwat kekal RM 5 juta yg kononnya tahan 5 hari tapi kekal tak sampai 2 jam. Berapa kos sebenar dakwat kekal yg tak kekal itu???

      Pilihanraya cuma sehari (sebenarnya cuma 9 jam) tapi jika rajin memperkuda sistem yg koyak rabak itu kita boleh mengundi berkali-kali.

      Tak lama lagi koleksi cerita2 lawak pilihanraya akan diterbitkan dalam "Al-Kisah Kartun Pilihanraya Malaysia"...Tunggu.........

      Delete
    5. komen anon 12.27 nampak sangat penuh retorikk dan hipokrisi .. pertama kononnya kakitangan sementara SPR tahu tentang penipuan ?? yang aku nampak ialah ramai kakitangan sementaa SPR tampil buat kenyataan menempelakk penipuan puak Pakatan ni macam Blackout dan pengundi hantu !!!

      Lepas tu buat fitnah konon ramai tak boleh mengundi sebab IC dah digunakan ??? ini sama jugak macam kes 40ribu bangla yang mengundi tapi sekor pun tak dapat tangkap malah tak dapat dibuktikan pun ...

      dakwat kekal ni adalah permintaan bodoh pihak Bersih !! yang hanya digunakan oleh negara dunia ketiga !

      makin meroyan aku tgk puak pencacai Pakatan ni bodoh nak mampus sebab gilerr kuasa ...

      Delete
    6. Nak tergelak baca kisah ratusan kes orang yang membuat laporan polis kerana mendapati mereka tidak dibenarkan mengundi kerana orang lain telah mengundi terlebih dahulu menggunakan .nama dan IC mereka
      -----------------------------------------------------------------------------------------------
      YG RATUSAN KES LAPORAN POLIS TUH KAT VENEZUELA KE SBB KAT MALAYSIA XDENGAQ PON????????
      DEI TENTERA DAJJAL KACANG MERAH....LU. KALO XFITNAH 1 ARI BOLEH MATI KA?

      Delete
    7. Halo anon 12.27. Jgn ko sbrg ckp. Aku puas kerja dgm spr time election...bukan senang nk menipu time tu.. Agen parti2 ada bersama. MASA tu diorg leh bantah kalu salah. Cuba bagi saksi. Bgtau bukti. Ckp mmg senang beb. Semua org boleh. Tp bukti kena ada. Ko boleh la merapu dlm ni. Rasa hebatlah...dari mula buka tempat mwngundi sehingga akhir pwmgiraan undi agen ada. Kp ni lain kali pujuk la ketua bahagian parti ko tu jd agen. Pilihamraya akn dtg ko kerja la atau ko ni x pi mengundi tu yg ko x tau...nk menangkan parti ko bukan dgn cara begini. Dasar kcg merah busuk.

      Delete
    8. Janganlah marah kat anoni 12.27 tu. Apa yang dia cakap sangat-sangat bnar. Dia biasa kerja denan SPR jadi tukang tolak kereta sorong tuh. Bilik mengundi pun tak boleh masuk. he...he..

      Delete
    9. Kata jadi kerani mengundi.....boleh pulak balik rumah lepas mengundi..bila pulak pi buat kerja...rata2 kwrani mengundi dah habis kira undi baru balik...dah menjelang mlm atau pagi....
      Lcu..lucu..

      Delete
    10. Anon 12:27 x mengundi..tu sebab dia x tahu mcm mana proses buang undi dijalankan...cakap saja lebih weh

      Delete
    11. APA LAGI MANA2 YG MENIPU TU SUMBATLAH KE PENJARA. TAK GUNA CAKAP BANYAK. MCM ANON 12.27 SEPUPU AKU PUN KERJA DGN SPR. MEREKA MMG TELITI. MEREKA PUN TAU SETIAP PERBUATAN MEREKA DIPERHATIKAN. MEREKA MESTI TELUS DAN JUJUR.

      JADI SEKIRANYA ANDA NAK MENUDUH PUN AGAK2 LAH. MAMAT ATAS MMG KUREENG PELAJARAN AGAKNYA. SEPUPU AKU KATA YG BANYAK MENGANGGU BUKANLAH DARI ORG BN TAPI YG SATU LAGI. SSGT MENGACAU PROCESS PILIHANRAYA. MCM ORG TAK BERTAMADUN GAMAKNYA. LPS TI TUDUH BN PULAK.

      DAHLAH TU. KALAU KITA ADA NIAT JAHAT MAKA ALLAH TIDAK AKAN PERKENANKAN. MCM PASS PATUTNYA DAH SEDAR YG DAPP DAN PKRR BERNIAT BURUK. SEKARANG BN RMI MELAYU YG JADI WAKIL. JADI BERGABUNGLAH. SEMOGA KITA BOLIH SAMA2 TEGAKKAN SYIAR ISLAM.

      Delete
    12. BOIKOT BARANGAN GENG DAP

      SENARAI BARANGAN SEKUTU DAP


      MINYAK MASAK
      1) Minyak Sri Murni
      2) Minyak Knife
      3) Minyak Buruh
      4) Minyak Naturel
      5) Minyak Daisy

      MINUMAN
      1) PowerRoot Ali Café
      2) PowerRoot Oligo Cereal
      3) PowerRoot 9Spot Isotonik
      4) Malta
      5) Teh Cap Masjid
      6) NutriMalt
      7) Teh Guru Cap Masjid
      8) Drinho All Drinks
      9) Isomax Isotonic
      10) HomeSoy
      11) 100 Plus
      12) Sprite
      13) Coca-Cola

      BARANGAN PENGGUNA & MAKANAN SEGERA
      1) Pau Ahmad
      2) Sri Murni Nugget
      3) Marina Tuna
      4) Marina Nugget
      5) Roti Massimo
      6) Farm Crows Butter
      7) Tepung Gandum Cap Sauh
      8) Semua Prodik London Biscuits (London Rolls DLL)
      9) Semua Produk Khee San Bhd (Gula-Gula Fruit Plus, Fizzy Orange, Mint, Wafer & Lain-Lain Makanan Tepu)
      10) Semua Produk Malaysia Dairy Industries Ple Ltd (Vitagen, Marigold, Peel Fresh, HL Milk DLL)
      11) Semua Produk NONA
      12) Colgate

      RESTORAN
      1) Old Town White Coffee
      2) Baskin Robbins Ice Cream
      3) Dunkin Donuts
      4) Sakae Sushi
      5) Mc Donalds
      6) Restoran Papa Rich
      7) FourLeaves
      8) Secret Recipe
      9) Chicken Rice Shop
      10) Starbucks


      PASARAYA
      1) Pasaraya EconSave
      2) Pasaraya 99 SpeedMart
      3) Pasaraya KK mart
      4) Pasaraya NSK
      5) Giant

      BARANGAN & PERKHIDMATAN PENGGUNA (BUKAN MAKANAN)
      1) Goh Ban Huat (GBH) –Pengeluar kelengkapan tandas & pembentungan
      2) Focus Point (Optometrist)
      3) Bas Konsortium Ekspres
      4) Bas KKKL Ekspres
      5) Bas Five Star
      6) Bas TranStar
      7) Bas Genting Ekspres
      8) S & S Ekspres
      9) Eagle Ekspres
      10) Bas SE Super
      11) Antar Holiday
      12) Boon Best
      13) Air Asia
      14) Revlon
      15) Timberland
      16) Johnson-Johnson
      17) Kimberly-Clark
      18) Seng Heng
      19) Popukar Book Store

      MEDIA
      1) The Sun
      2) The Star
      3) Semua Akhbar Berbahasa Cina
      4) Rocket
      5) Suara Keadilan
      6) Malaysiakini


      Update sehingga 26 Mei 2013, Kalau saper-saper ada maklumat barangan @ perkhidmatan penyokong DAP @ PKR yang perlu diboikot sila maklum….ABC…BCL…

      Delete
    13. Salam to ALL..

      Bersatu Teguh bercerai Roboh.. so simple ayat ni.. tapi amat bermakna... fikir2 kan lah..

      Delete
  2. demi wang semua boleh terjadi..sama dengan kes bapa saiful last2 takut tarik balik pengakuan,ni pun tak kemana nanti,biar spr dakwa org spt nie,kalau kalah biar pembangkang la yang tlg

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa laa beli bapak saiful tu ye utk tarik balik kenyataan

      Delete
    2. Joe bedul la yg tukang bapak jmp anwar..hehehe
      Nk amek ati lepas ketawa tgk video chinadoll.
      Dlm press bkn men nangis..hehehe

      Delete
    3. Bukan sape yg beli tapi tak dibayar spt yg dijanjikan so dia tarik balikla kenyataan tu. mmg munafik pakcik tu.

      Delete
    4. Juragay. Kenyataan species mcm bapa saiful boleh pakaii? Yg jual anak bini utk berjudi. Laknatullah kpd sesiapa yg backing species low life macam ni.

      Delete
    5. Specis mcm ni jugak laa yg kau peluk jilat cium dulu. Tak hingat?

      Delete
    6. Sori ye saya tak main jilat milat cium mium. Kau yg lupa. Jilat milat cium mium nih barua2 pkr. Tak suka msia tak layak kaut rezki d bumi bertuah msia. Rasa ada negara yg boleh trma kamu silakan.
      Kamu yg byk lupa dan kurang bersyukur.
      Pathetic looser just like saiful's daddy-o..

      Delete
    7. Bhai juragay...bapa saiful takda nilai lnsung dlm kes anak dia...lainlh klu saiful dakwa bapa dia saksi dlm kejadian liwat tu...hnya org terdesak jew yg prlukn apa saja yg blh kuatkn penafian beliau...bhai,hnya puak pr jew tg suka gunakn bapa saiful...

      Delete
  3. Aku dah bbrapa kali jadi petugas spr.....'menyemak ic dan muka pengundi'..melaungkan muka srt..no bil...no ic dan nama pengundi dan menggaris nama mrk dlm daftar pemilih...BELUM PERNAH aku jumpa pengundi mengundi 2 kali.
    Jika dakwaan jari belum dicalit tapi nama dah digaris...pon tak dibenarkan mengundi..
    Selain dpd aku..penyemak daftar..agen parti pun turut memotong nama2 org yg telah mengundi...
    Dan sbg kerani kami turut menyemak nama2 dlm daftar oleh ktm utk melihat jika berlaku kesilapan dan setakat ini blm pernah berlaku pengundi didaftar 2 kali....klu lah ada...agen2 parti boleh buat bantahan....
    Sebagai bekas petugas spr pru yg lepas...terasa hati jugak dgn manusia2 yg tunjuk pandai tapi hakikatnya bodoh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tambahan......daftar pemilih adalah berdasarkan jbtn pendaftaran negara....2 atau lebih nama yg sama perkara biasa....tetapi ic tak akan mgkin dimiliki selain dpd seorang penduduk malaysia...
      Bila antara bil. dan ic telah digarisi...dia tidak berhak utk mgundi kali kedua...
      Satu penipuan yg menjijikkan....

      Delete
    2. Yang peliknya orang sekampung yang sama-sama mengundi dengan dia pun takkan tak kenal kot jika dia menggunakan identiti orang lain untuk mengundi. Nama pengundi akan disebut dengan lantang dan ketiga-tiga orang terdiri dari kerani pengundian, ejen bn dan ejen pr akan menanda secara serentak pada daftar pemilih. Mana mungkin boleh mendaftar 2 kali. Takkanlah kedua-dua ejen tu buat derk jer meskipun nama pengundi telah digaris. Lagi satu, bagaimana kertas undi boleh dibawa keluar, sedangkan kerani pengundian ke-3 dah standby dengan pembaris untuk menjolok kertas undi yang dimasukkan ke dalam peti undi. Tambahan pula, kedua-dua peti undi betul2 berada di hadapan ejen. Jika ada kertas undi yang dibawa keluar. Kemungkinan besar ianya milik petugas spr sendiri iaitu kertas undi pos yang masih boleh dipos pada hari yang sama sebelum pukul 4 petang. Untuk makluman, kertas undi pos tidak dikira di tempat saluran mengundi. Ia dikira di Pusat Penjumlahan Undi sahaja.

      Cuma sebagai penambahbaikan kepada spr, tolong sediakan sistem biometrik seperti mycard reader untuk menguji ketulenan mycard dan thumb reader untuk scan cap jari pengundi. Pasal ditakuti ada pengundi yang mengklon mycard dan mencuri identiti orang lain. Lebih-lebih lagi jika pengundi tersebut tidak dikenali oleh penduduk setempat seperti di bandar-bandar besar.

      Delete
    3. Yang boleh dibodohkan oleh PR adalah pengundi-pengundi saluran 4,5 dan 6 iaitu pengundi pertama kali. Mereka belum pernah mengundi dan menyangka apa yang diarahkan/dirancangkan oleh ejen-ejen PR boleh dikerjakan. Mereka tidak tahu bahawa sistem yang telah teruji sejak 12 kali pilihanraya adalah reliable...kesian pengundi yang telah dimanipulasikan.

      Delete
    4. ejen Pakatan ni sibuk fikirkan malam ni nak main chinadollss , liwat jantan dan buat seks videooo !!! tu yang bodoh tu , dasar ejen pakatan yang pemalas dan kuat menipu !!! Bila dah pemimpin Pakatan pun menipu , ejennya juga sama-sama bersekongkol .. padahal mana boleh undi 2 kali , kasi garis nama dan ic tu habis citeee !!!

      Delete
    5. masing2 yakin dengan pemimpin2 yang mereka sokong itu benar dan bersih

      Delete
    6. aku pun dah 4 kali menjadi kerani spr bila election...aku nk tergelak bila baca cai2 pr komen pasal spr...sb tu aku xnak komen apa2 sb aku tahu tahap kebodohan mereka sgt tinggi...bila ada otak kita kena guna dan fikir yg mana betul dan salah...kena fikir sb di setiap bilik pengundi ada agen parti..klau xpuas hati dan ada kesalahan agen2 parti xakan duduk diam mereka mesti buat bantahan.....apalagi agen2 pr mereka terlalu teliti dgn nama setiap org yg masuk mengundi....cai2 pr yg dok komen bukan2 tu memang tahap pemikiran mereka terlalu bodoh...

      Delete
    7. anon 11.28
      kau betul,dia org ni kalau dah tak dpt nak duduk kat putra jaya tak payah lah cerita undi lagi... 5 tahun lagi baru cerita.. LAIN TAHUN LAH!!!!!!!! tak pun duduk kat tangga JPM pun ok jugak

      Delete
  4. Dia ni sah babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni lah babi pakatan... sondol je balai polis buat kantoi diri sendiri... ntah2 tak ngundi

      Delete
    2. dalam neraka takde babi, yg ada cuma manusia dan jin yg engkar pada perintah Allah.

      Delete
    3. Agak2 la nak komen pasal neraka....kalo ilmu x cukup samdol oii...kalo blaja dari buku cetakan kompeni cina harbi mmg itu jelah makhluk Allah yg nko tau ada kat neraka...bodoh punye harbi...

      Delete
  5. Saya setuju...kat kawasan saya pun ada jugak mcm tuu...dahlah mereka menang (PAS) tapi masih memburuk-burukan kerajaan pemerintah

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan hal pelik pun kalau yang buruk tu dikatakan buruk

      Delete
    2. Kalau buruk pas aka anjing serbia tak ada can menang.

      Delete
    3. non837
      banyak lagi kata2 baik yg boleh digunakan wahai umat muhammad saw

      Delete
  6. Bodoh, bangang, bahlol, tongong,,, ni aku geram Melayu lupa diri ni.. Kalo xtau pengurusan undi, tak payah la nak tipu. SPR dah urus 13 kali undi, ingat percaya cerita ko. Mana ko dapat 2 IC? Dari bangla? Bangla lagi bagus dari ko,,, tau cari duit daripada menipu org dengan bukti macam sial. Betul la MELAYU MUDAH LUPA!!!!

    ReplyDelete
  7. Bodoh, bangang, bahlol, tongong,,, ni aku geram Melayu lupa diri ni.. Kalo xtau pengurusan undi, tak payah la nak tipu. SPR dah urus 13 kali undi, ingat percaya cerita ko. Mana ko dapat 2 IC? Dari bangla? Bangla lagi bagus dari ko,,, tau cari duit daripada menipu org dengan bukti macam sial. Betul la MELAYU MUDAH LUPA!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. spr diuruskan oleh manusia...manusia tak sempurna, banyak kelemahan dan mudah buat kesilapan

      Delete
    2. Spin bodoh....apa guna agen parti yg korang lantik????

      Delete
    3. agen parti tu manusia...

      Delete
    4. Tak mgkin nama yg digaris akan dibenarkan masuk..
      Polis nampak dan kawal pintu...kerani pertama mggaris...agen bn dan pr mggaris....
      Tak akan mgkin...boleh semak balik senarai dftr pemilih di tangan agen dan spr...
      Benarkah tidak dakwaan mamat nie????

      Delete
    5. kau paling bodoh ketua umum ko bodoh lah. bukan bodoh tidak pelajaran tetapi bodoh kerana membuat fitnah, tipu yang bodoh..kau nganga terima aje tanpa fikir.

      Delete
  8. saya juga salah saorang polling agent BN saya tahu dan macam mana cara mereka mengundi setiap saluran dah disediakan nama mengikut nama dalam buku spr kami akan garis nama2 yg masuk mengundi dan kami sediakan smart card menulis bilangan setiap org mengundi dan buku yg ada nama kami garis no ic dan nama sekali bila kerani spr melaungkan setiap nama pengundi tak mungkin boleh 2 kali bila mereka sudah memilih party mana kertas undi akan dimasukkan dalam kotak mengundi yg jaga oleh spr kertas tu tidak boleh dibawa keluar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab itulah peti undi dibuat lutsinar spy dpt petugas spr...ktm dan agen2 parti melihat kertas undi mesti dimasukkan ke dalam peti undi..

      Delete
  9. Pegorbanan anak yang soleh

    ReplyDelete
    Replies
    1. pengorbanan anak yang bodoh

      Delete
  10. Patut tangkap semua yang buat fitnah tu, pemuda tu, fuziah dan sorang lagi tuh. Bicarakan kerana memfitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI..HI..HI..SETUJU, SETUJU..

      Delete
    2. SPR sudah pun buat PC mengatakan budak tu akan ditangkap kerana menyalahi undang-undang tiada orang boleh mengundi dua kali kalau dia mengundi dua kali bagaimana dilakukan, jadi kita tunggu SPR buat kes dulu.ia adalah kesalahan besar.

      Delete
  11. Berkorban.....dengan cara menipu?? Nauzulbillahminzalik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yakin ke, yg dia menipu????

      Delete
    2. Habis tu yakin ke spr menipu? Siap buat himpunan sana sini...

      Delete
    3. Aku sbg petugas SPR pada PRU 13 yang lalu memang diakui tiada ruang nak menipu dalam proses pengundian kerana ada agen parti dalam setiap bilik saluran.

      Delete
    4. kadang2 kita ni leka, maklumlah manusia

      Delete
    5. Di kalangan petugas spr diambil tanpa mengira parti krn spr percaya mmg sukar utk menipu krn dipantau oleh agen parti yg bergilir2 menyemak para pengundi dan juga kami.
      Lagipun taklimat spr telah menetapkan petugas WAJIB bersikap adil dan amanah mendukung tggjwb..

      Delete
    6. Ha..ah ..leka almaklum manusia macam si ai tu leka sampai mjadi perasuah merasuah.
      Leka terlalu leka sampai berjoget goyang atas pentas lepas tu jadi imam heeii leka pak nuar nih..sampai penyelamat negara mati d kelar2 badan d cukilnya mata pon beliau masih berseronok atas pentas...ya leka ya pak nuar menjahanamkan agama bangsa dan negara. Munafiq..

      Delete
  12. Kiri kanan YB tu bangga dengan benda-benda yang bodoh. Ingat orang2 dalam PDM tu kayu dan bendul ke, pekak dan tuli, buta dan rabun ke??? Nak menipu pun biarlah logik sikit, kan dah kantoi!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian macai2 cina babi dap yg percaya dongeng ini!!!!!

      Delete
  13. hahaha...x pasal2 masuk jail...ape punya banggang la budak nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. buktikan yang kau lebih cerdik dari budak ni????

      Delete

    2. bukti? brader yg atas tu tak wat repot undi 2 kali

      yg BEBAL ?jer wat mcm tu

      itu pun kau tanya...korang semua jenis bebal ker


      Delete
    3. Bhai 01.35...lu ptt buktikn yg budak tu lbh cerdik dari lu dan puak lu...klu budak tu claim dia blh undi 2 kali...mknanya budak tu lbh crdik dari pngundi pr yg lain yg nk sesngt menang....dia bodoh lu org lg bangang...

      Delete
    4. juragan69 jgn series sangat,cuma orang cerdik je boleh kawal marah,
      sabar itu sebahagian drpd iman

      Delete
    5. Tak guna cakap dengan babi-babi bodoh Red Bean Army ni..sebab mereka bodohlah mereka dipergunakan,

      Delete
    6. Red bean army bukan bodoh... Jgn lah ckp metrka bodoh.. Awak ingat awak pandai sangat ???????
      Red bean army x bodoh tapi BABi!!!!!! Kahkah kah kah.. Bnyk sgt makan babi jadik perangai serup babi jugak

      Delete
  14. check kesahihan laporan polis tu. dgn kaum peliwat nie, laporan polis pun depa boleh print sendiri....biasa lah, tactic kacang komunis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat laporan palsu makin teruk macai nie kena kat mahkamah nanti....

      Delete
    2. Org bebal dan otak tak berapa waras saja boleh percaya kencing fuziah and the gang.

      Delete
    3. Pantat Fuziah Salleh sudah burn hitam sebab kena toxic lynas macam dia tunjuk dengan daging ayam tempoh hari..

      Delete
  15. TAKZIAH KRN GAGAL MENIPU....
    PETUGAS SPR DAN AGEN PARTI TELAH MEMBUKA MATA HATIKU YG PUAK PENDUBOR KAKI TIPU!!!!!!

    BCL BBC ABCD

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno mahu ko tidur ....dan terus tidur....umno tak rugi apa2 pun

      Delete


    2. UMNO mmg tak rugi...Melayu2 belacan yg sokong DAP yahudi ni la yg rugi

      kau Melayu ker? atau cina yahudi nyamar Melayu?

      Delete
    3. bangsa tak penting, bumi Allah untuk semua umat manusia,
      hanya rahmat Allah adalah segala2nya

      Delete
    4. Tapi ada bangsa dlm pr tak peduli masalah moral asalkan berkuasa....
      Yang bangsa sepetnya pula dah kaya raya tapi nak rampas hak pribumi....

      Mahukah kita membenarkan org luar buat rumah kita sesuka hati?????

      Delete
    5. rumah kita tetap dalam bumi ALLAH

      Delete
    6. Allah telah putuskan siapa menang dan siapa kalah, siapa PM dan siapa desprado.aku dah banyak kali kata percaya kpd qadak n qadar, tapi Anwar masih nak menyondol, walau bagaimana kau dan geng kau menang tetapi yang benar akan muncul juara..yang menipu akan muncul kecewa...hidup UMNO BN DSN.

      Delete
  16. Sungguh ku tak sangka makin lama makin menyampah aku ngan PR lepas pilihanraya...aku baca dua-dua blog dari kedua-dua parti....menyesal aku selama ni menghabiskan masa, MEMEDIHKAN mata, mebahayakan nyawa keluarga aku, bergaduh ngan family aku, bergaduh ngan kawan-kawan aku kerana menegakkan PR. Makin aku cuba cari salah kerajaan makin byk aku dapati kepalsuan PR. Ya Allah ampunkan aku...camner la nak jilat air ludah ni...baru aku tau maksud peribahasa menjilat ludah sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau yang tak boleh nak kawal diri....

      Delete
    2. Wahai sebangsa dan seagama ku lepas ini kawal la diri dgn zikirullah. Mudah sesangat berzikir. Berjalan kaki menonggang motor sedang memandu keteta bas lori k/terbang k/layar...etc sedang bergardening menyapu laman memasak etc... kita boleh berzikir...MUDAH SESANGAT...
      Lakukan la berterusan dan boleh terasa sendiri perubahan kpd diri yg sggh lemah ini.
      YA SAMAD..YA GHAFFUR..

      Delete
    3. Yang pandai kawal diri ialah, sontot cinadol, main belakang, ais cream dlm jamban, kemudian buat dek atau nafi, nampak macau aku tapi bukan aku.nasib baik lah aku dah lama lari dari PKR ketika itu aku takut kena liwat sebab aku ni lembut ckit Anwar selalu senyum sinis kat aku....eeeehhh

      Delete
  17. LKS dan cina2 dap SEMUA KENA TIPU dgn anwar. aku ingat cina2 ni cerdik tapi skrg slps PRU baru terserlah cina2 ni SEMUA BODOH2 belaka, mcm Dogs And Pigs.

    Ni pulak sekor budak Melayu yahudi bersama2 dua ekor pemimpin Melayu yahudi PR buat pengakuan bodoh nak mampos.

    SPR tunggu apa lagi, buat repot polis, tangkap dan dakwa mengikut undang2 yg ada. Jgn biarkan Melayu2 yahudi memperolok-olokkan undang2 negara.

    ReplyDelete
  18. Begitu juga dgn video blackout tu....
    Mcm mana ktm boleh mmbenarkan org ambik video?????
    Semua petugas diberi taklimat yg PATUT berada dlm pusat mengundi waktu undi dikira adalah seorg SAHAJA wakil agen parti dan kerani mengira undi dan ktm SAHAJA!!!
    Petugas didapati tak pakai tag nama dan dulang undi blm dikira patut menimbun dgn kertas undi...Mana pegi kertas undi yg beratus2 atau hampir seribu tu????SATU SALURAN LEBIH KURANG SERIBU...JIKA LEBIH 2 SALURAN KE ATAS...
    JIKA LEBIH 80% KLUAR MENGUNDI....PENUH SATU DULANG...

    Bekas petugas spr pru13

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tambahan....
      Mgkin benar kenyataan pihak spr bhw video tersebut dirakam awal....

      Agak2lah klu nak menipu....kami petugas sementara spr tak kira parti mjlnkan tugas dgn penuh dedikasi... adil dan penuh amanah....
      Agen2 yg mewakili parti bertanding jadi saksi kami mnjlnkan tugas selain Allah swt....
      Tuduhan sebegini menyakitkan hati kami.....

      Delete
    2. Betui...memang geram sebab kita bertugas spt yg sepatutnya dan telus tup2 tiba2 citer2 camni keluar, mmg rasa sakit hati dan bengang......

      Delete
  19. Penat kita duk layan pencacai PR dan Red Bean Army...buang masa jer.

    Yang perlu kita fahami...mereka2 yang duk menyalak di atas tu CONFIRM tak mengundi. Silap2 dorg belum berdaftar sebagai pengundi dan sangat layak digelar PENCACAI.

    Bagi yang pernah mengundi mereka sangat tahu prosidur mengundi.
    1. Pemilih berdaftar yang SAH.
    2. Memiliki IC dan di SAHKAN oleh SPR.
    3. PRU 13 (atas permintaan puak2 BERSHIT) dakwat kekal diguna sebagai TANDA pengundi SUDAH mengundi.
    4. Sebelum mengundi..nama dan nombor IC disemak dan dibaca secara KUAT oleh pegawai bertugas untuk disemak oleh pegawai di sebelah hadapan.Setelah diSAHkan baru jari kiri dicalit dakwat dan nama pengundi diPOTONG seterusnya diberi kertas undi.
    5. Ada 3 orang pemerhati bebas dan juga pemerhati dari parti2 yang bertanding.

    JELAS dan LOGIK bukan...???

    Yang duk menyalak2 tu sebenarnya BUKAN pengundi dan yang pasti BELUM PERNAH mengundi atau memang budak2 dan anjing2 suruhan puak2 songsang dan DAPigs.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada aku lah. dakwat kekal tu tak perlu langsung.sebab selepas petugas membaca dengan kuat nama pengundi akan dipotong dalam daftar ini disak oleh agen parti dan semua termasuk ktm.depa cadang dakwat kekal untuk membuat cerita lah.tak kekal lah, dapat lah issue nak salahkan SPR. PRU14 tidak perlulah dakwat kekal.menyebabkan kertas undi rosak terkena dakwat tu.

      Delete
  20. Aku , empat kali aku mengundi ... tak sibok pun .

    ReplyDelete
  21. Assalamualaikum
    B
    C
    L

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa alaikum assalam ...

      BABI
      CINA
      LAHANAT

      Delete
    2. Seluruh dunia gelakkn org yg over confiden bole menang pru.akhirnya kalahh.....satu dunia juga gelakkan dia ssb guna taktik basi....menyalahkan org bila kalah. Marilah kita gelakkan dia ramai2.....hahahaha.....asal jgn buat demo sbb x dpt jadi ajk pibg sudahhhhh!!!! Hahahaha. .

      Delete
  22. Memang pr ni bebal. Sistem ini juga yg diguna pakai oleh bapak peliwat semasa dlm kerajaan dulu.
    Kalau nak menipu pun berpada2 lah. Apa korang ni dah tak ada agama ke? Ape ada masalah kan? Sedangkan dlm masjid pun dgn tanpa rasa bersalah puak pr terus terusan menipu dan membuat fitnah. Seolah olah hidup menongkàt langit?

    ABC+BCL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penipu mana boleh jadi PM..Allah reject outright.

      Delete
  23. Hidup Anwar ibrahim---- liwat semua anak muda melayu--- bangsa bangsat....butuh pak hang.....anjing kurap,.....liwat jgn x liwat.........bapa peliwat,raja peliwat,kaki peliwat.........liwat bangsa melayu----bangsa bangsat.....huuuuuuuuuuuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. sirempit berzikir

      Delete
    2. Anwar kena cuba liwat jubok dia sendiri.

      Delete
  24. Pihak berkuasa perlu tegas ikut undang undang macam singapura. Kalau tipu ke buat laporan palsu ke sepatutnya kenalah tindakan. Tak tahu bukan alasan.

    ReplyDelete
  25. PenggulaiKariPakatanMay 24, 2013 at 7:02 AM

    Bagus bagus,kpd sesiapa yg pernah ditipu,diCinadollkan,odiganggu seksual,diLiwat ,diRogol,Dinodai,DITERKAM oleh Pemimpin PR sila tampil buat laporan Polis jangan biarkan diri anda diselubungi kecelaruan minda dan ketidakadilan,penganiayaan dan kemungkiran janji Pakatan Pembohongan Rakyat yg kini berleluasa di mana jua anda berada.

    ReplyDelete
  26. GanyangpakatantahikMay 24, 2013 at 7:08 AM

    Dah nama pun PR,Pakatan Penipu Rakyat,pemimpin dan pengikut sama sama melalak,kencing berak di jalanan,Dia Liwat ,rasuah,Zina,Tip,bohong semua boleh masih lagi nak cakap pasal bersih,adil bla bla,,Tahi Kucinng punya Pakatan semua pemimpin mereka ada kes salahlaku..

    ReplyDelete
  27. Hari hari hasut orang buat demonstrasi jalanan,macamlah rakyat takyah kerja,takyah urus sara hidup anak bini,ayah emak abang adik kakak atuk nenek,mcm pemimpin PR yg memang kaya kerana makan rasuah semasa dlm Umno,yang SiPAS pulak hari hari buat ceramah mengemis perhabiskan duit rakyat.Apa bangang punya PR,kalau jdi Pemerintah dah tentu rakyat makan pasir dan minum air longkang..

    ReplyDelete
  28. muntahakudgrnamaPRMay 24, 2013 at 7:22 AM

    Macam kerbaulah PR nie asyik mandi berkubang bawa lumpur palitkan kat orang lain pulak..mcm ninak buat kerajaan pgiiidah..PR memang Pelumpur dan Pengotor Negara mcm ketua dia yg Pengotor penala saluran TAIK.khaaark...Uweeerkmk

    ReplyDelete
    Replies
    1. bahasa sirempit

      Delete
    2. Si jubor yg dipuja sepenuhnya oleh cina dap....

      Delete
  29. Nuar brahim perjuangkan apa..keadilan apa..Dlm Umno dulu dia paling kuat rasuah pemilihan Timbalan Presiden lwn Tun Ghafar Baba dulu dia menang kerana politik wang,Dia liwat dia guna kuasa politik arahkan polis tutup kes.Dia dibuang Umno masuk penjara kerana Salahlaku dan penyelewengan kuasa..Sekarang beliau masih meliwat Rakyat..apa semua ni..INILAH Dia Si Dajal Negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sejarah ciptaan kitab umno

      Delete
    2. Sejarah ciptaan kitab UMNO tapi skrip semua Anuwar yang buat. Hu, hu, hu

      Delete
    3. skrip rekaan umnussss

      Delete

  30. rukun moral pakatan haprak

    1.menipu
    2.spin
    3.berhimpun

    ReplyDelete
  31. Akhbar harakah merangkap lidah rasmi parti pas terjelir apabila diputuskan bersalah oleh mahkamah kerana memFITNAH

    ReplyDelete
  32. Elok lah tu, parlimen kuantan batal dan buat pengundian semula.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Permatang pauh pun kena buat semula....mgkin ada bantuan china doll si jubo

      Delete
  33. Satu perkataan je pd budak ni...bangang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. cerdik dan berani, ok la tu

      Delete
    2. Hahaha...berani tu mmng nmpk..tp cerdik tu langsung takda...biasanya yg nmpk berani tak kira tmpt tu adalh org yg bodoh dan bebal....

      Delete
    3. betul tu juragan69, macam kau kan????

      Delete
    4. Bhai 03.15(3 suku)...hahaha itu jew komen lu...lu tak berani atau bebal...simpati utk lu..

      Delete
  34. sumbat sekali fuziah tu dalam lokap. dialah yang jadi biang keruknya.

    ReplyDelete
  35. Test biometric masa nama dipanggil utk memangkah...

    ReplyDelete
  36. Test biometric masa nama dipanggil utk memangkah...

    ReplyDelete
  37. Test biometric masa nama dipanggil utk memangkah...

    ReplyDelete
  38. Wahai babi babi semua, kalau ada kes buat report polis, tunggu kes mahkamah selesai,, babi babi semua jika mahkamh menjatuhkan satu keputusan barulah ada kes dan fakta.

    Wahai babi babi sekalian, jangan paksa manusia mengaku benar setiap patah pekara yang terkeluar dari parti babi tanpa bukti sahih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. babi takde dalam neraka

      Delete
    2. Mana ko tau? Ko ahli neraka? Nampak sgt hujah kafir..

      Delete
    3. neraka dihuni manusia dan jin yang engkar dgn perintah Allah

      Delete
    4. babi babi haramjadah yg berTOPENGkan manusia adalah salah satu daripada golongan yg di-laknat dan di-murkai ALLAH SWT dan mereka inilah penghuni tetap Neraka Jahanam. Babi babi tua haramjadah terkutuk yg berTOPENGkan manusia ini adalah puak munafik dan puak yg melewati batas yg tidak mempercayai ketentuan dan Takdir/Qada dan Qadar ALLAH SWT, seolah olah mereka ini mempunyai kuasa melebihi daripada Kuasa ALLAH SWT. Mereka ini lah golongan haramjadah terkutuk yg diMURKAI oleh ALLAH SWT.

      Delete
  39. itulah akibatnya apabila sanggup menjadi pengundi hantu upahan bagi pihak parti yg ternyata jahat macam hantu.

    ReplyDelete
  40. My Stupid generation

    Jadi macai Cina adalah kemahuan Melayu
    Realiti adalah Fantasi
    Fantasi adalah Realiti
    Terbalikkan bendera adalah perkara yang baik
    Sikap kurang ajar adalah sikap murni
    Ketua gay disanjungi malah sanggup berkorban
    Video evidence tak boleh percaya dan terima
    Tapi 40000 Bangla datang boleh percaya
    Demonstrasi lebih baik daripada Aman Damai
    Komunis diterima sebagai wira negara manakala Polis dan Tentera dihina sebagai kera dan anjing
    Sedarlah Malaysian


    ReplyDelete
  41. SPR tunggu apa lagi ambil tindakan. Bersihkan Nama SPR ,Jangan biarkan Macai ini tuduh sebarangan.
    Supaya jadi pengajaran pada yang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BILA LAGI SPR NAK BAYAR GAJI PETUGAS PRU13?.............DUIT DAH HABIS KUTTT.....

      Delete
  42. PR ni memang hidup penuh dengan penipuan. Dah sampai tak ada modal, sampai penipuan bodoh pun sanggup dibuat. PR sepatutnya bukan Pakatan Rakyat tapi Penipu Rakyat atau Penghasut Rakyat.

    ReplyDelete
  43. SPR PERLU SAMAN BUDAK HINGUSAN ITU SECEPAT MUNGKIN DAN HUMBAN DIA DALAM PENJARA.....SI FUZIAH TOLOL ITU PUN KALAU ADA BUKTI TOLONG HERET SAMA...KAH..KAH..KAH AKU SUKA ORANG TOLOL DI AJAR AGAR LEBIH CERDIK CERDIK SIKIT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SPR NAK SAMAN BUDAK HINGUSAN?.....GAJI KAKITANGAN YG BERTUGAS PRU13 PUN MASIH BELUM DIBAYAR OLEH SPR........

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!