PANAS BERAPI! AZMIN ALI TERUS AMOK DALAM PKR!

Seperti ada yang masih dipendamkan, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali akhirnya sekali lagi melepaskan kemarahannya. Sekiranya sebelum ‘amukan’ lebih tertumpu kepada Wan Azizih selaku Presiden parti, kini bekas Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Dr Syed Husin Ali turut menerima yang sama apabila mengkritik Azmin secara terbuka melalui laman sosialnya.

Syed Husin melalui twitternya semalam mengkritik Azmin yang dikatakan telah tersilap langkah kerana mengunakan media untuk membuka pekung dalaman parti.

“Sayang, mungkin Azmin tersilap langkah. Tindakan serta knyataannya menjejas kewibawaan dan kredibiliti. Kenapa ke media? Tentulah Umno menari gembira” tegasnya.

Mungkin kerana berang dengan tindakan Syed Husin itu, Azmin akhirnya membidas kembali dengan mengatakan Ahli Dewan Negara itu tahu situasi sebenar yang sedang berlaku. Menurut Azmin lagi, bekas Presiden PRM itu pernah menyerang Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim apabila kaum kerabat dan saudara maranya dipinggirkan suatu ketika dahulu.

“Saudara tahu apa yang berlaku. Saudara juga hantar tweet serang Anwar kerana kerabat saudara tidak terpilih” bidas Azmin melalui akaun rasmi twitternya.

Ahli Parlimen Gombak itu turut meminta agar Syed Husin berhenti dari terus berpura-pura, kerana dikatakan ‘double standard’.

“Hentikan amalan kepura-puraan. Bila kena batang hidung sendiri, semua boleh. Kalau kena orang lain, soal kredibiliti. Tuntas!” bidas Azmin lagi.

Bagi menarik simpati para pencacai PKR yang dikatakan tidak senang dengan tindakan Azmin itu, dia dilihat cuba mengunakan Anwar yang dikatakan menyokong tindakannya. Ini kerana umum mengetahui pengaruh Azmin di dalam PKR hanya kepada para pimpinan cabang semata-mata berbanding Azizah yang mendapat dokongan penuh dari para pencacai yang masih terkesan dengan pengaruh simpati terhadapnya.

Merujuk kepada kenyataan Anwar yang diminta mengulas mengenai isu perebutan jawatan Menteri Besar Selangor itu, dia dilihat cuba bermain politik dengan menyokong tindakan Azmin yang ‘menyerang’ isterinya. Sedangkan sebelum ini dia telah akur dengan kehendak Azizah untuk memilih Khalid sebagai calon MB di Selangor.

“Saya tak ada masalah Tan Sri Khalid. Tapi masalahnya … bukan masalah tapi perlu satu perbincangan. Apakah ada calon lain, kemuka nama lain, nak teruskan?” kata Anwar semalam.

Pergelutan jawatan tersebut telah mencetuskan “perang” di dalam PKR apabila Azmin secara terbuka menuduh parti itu mengamalkan “nepotisma”. Menurut Azmin, proses memilih Khalid telah dilakukan tanpa melalui proses rundingan.

Disebabkan tidak berpuas hati dengan tindakan Azizah yang membelakangkan keputusan parti, Azmin yang turut bersaing untuk jawatan tersebut telah mengugut akan meninggalkan PKR bersama beberapa orang ahli parlimen PKR yang menyokongnya.

Kesimpulannya, parti ‘anak-beranak’ ini sedang berada di ambang perpecahan dan sekiranya gagal ditanggani, Anwar bakal menyaksikan parti yang mengunakan simbol ‘mata lebam’ ini runtuh dan hilangan sokongan rakyat. Masakan tidak, satu puak diketui oleh isteri tercinta manakala satu lagi puak diketui oleh ‘anak emasnya’ dan masing-masing mempunyai kunci mengenai salah lakunya.

Sekiranya masing-masing bertindak mendedahkan apa yang mereka tahu kepada umum, bakal menyaksikan Anwar tersungkur rebah ditelan cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri.

Sumber: MyKmu

46 Responses to "PANAS BERAPI! AZMIN ALI TERUS AMOK DALAM PKR! "

  1. abam azmin,jangan jadi durhaka
    nanti abam 'ah war gor' maraaaah

    ReplyDelete
  2. Hahah! Perangai merengek cam budak2. Nasib ko la Azmin oiii.. memang nama ko ade dlm list yg dicadangkan utk jadi MB, tapi silap la.. Sultan Selangor tak berkenan dgn cara ko sebelum2 ni. Ape2 hal, Khalid tetap angkat sumpah esok pagi!

    ReplyDelete
  3. Mula2 nama 4 orang naik.. Rani, Iskandar, Khalid & Azmin. So, at this point memang salah sorang dari PAS la yg jadi pilihan pertama.

    Skali Hadi hantar surat, tarik balik nama2 PAS utk jadi calon MB. Walhal tuanku dah titah, siapa pun wakil PAS yg dicadang, baginda akan setuju. Tapi Hadi tetap tarik diri, sebab konon dah janji dgn PKR & DAP.

    Oh, kerugian sungguh kpd PAS Selangor! Penat2 buat kerja, bila berpeluang jadi MB, big boss plak buat hal! Tanya Hadi, kalau PAS menang kat Terengganu, dia sanggup nak bagi jawatan kat PKR jugak ke? Tak mungkin.. Dah la kat Penang dok terlopong! Tanya Rani & Iskandar ape perasaan diorang agaknya?

    So sekarang tinggal la 2 nama.. Khalid & Azmin. Antara dua ni, of course la Khalid lebih diyakini. Hampir senua orang yg rapat dgn Istana tau yg Azmin tak digemari. Maka, faham2 la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuasa dan pangkat bukan matlamat.....dunia oh dunia!! sekejap saja...pejam celik dahhhh sampai noktahnya......

      Delete
    2. Dulu bila yg diperjuangkan tak mampu tercapai, bagi alasan tiada kuasa.. bila ada peluang pegang kuasa, tolak pulak atas alasan bukan matlamat. Macam mana ni? Sepatutnya, ini la peluang nak buktikan kepada rakyat melalui pelaksanaan matlamat yg selama ni diperjuangkan.

      Delete
    3. Kalau Hadi yg dicalon & Hadi yg menolak, bolehlah kata "kuasa dan pangkat bukan matlamat". Ini Rani & Iskandar yang dicalon, Hadi pula guna kuasa Presiden utk menolak.. ini tutup periuk nasi orang namanya! Hadi pernah menolak jawatan ke sebelum ini?

      Delete
  4. JOM BOIKOT BARANG CINA- Jangan makan daging babi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada orang 2 sanggup makan babi dari ayam!!!!!!!!

      Delete

    2. makan babi haram, minum arak haram, buka aurat haram, memfitnah haram dan bermacam2 perkara haram yang mendatangkan dosa...satu lagi perkara haram yang ramai orang melayu kita terlepas pandang dan menganggap perkara ini perkara biasa dalam masyarakat kita iaitu TINGGAL SOLAT

      Delete
    3. Memecahbelahkan ummah melalui penubuhan perbagai kumpulan pun haram juga.. Tegakkan prinsip Al Wala' Wal Bara'!

      Delete
  5. HAPUSKAN SEKOLAH VERNAKULAR!

    ReplyDelete
  6. Susah2 semua calun PAS tu dan 2 atau 3 lagi calon PKR sertai BN aje. Sekurang2nya Dr. Rani atau Iskandar boleh jadi MB Selangor yang baru. Lupakan DAP dan PKR tu. Kalau dah caranya begitu, belum buat perlantikan dah kelam kabut dengan pc lah dan mcm2 jadi. Ada kah kena bayar apa2 untuk join BN?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak join pr pun tak perlu bayaran....

      Delete
    2. Mcm 16 sept.....10 juta sbg umpan utk jilat butuh pendubor....

      Delete
  7. A B C...hari ini dalam sejarah 13MEI-44tahun masa berlalu ca ya nun alif masih xberubah.Mari kita ubah imi bangsa supaya patuh pada undang2 negara TANAH MELAYU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan jenayah pun...

      Delete
    2. OI TAK PATUH UNDANG UNDANG BUKAN JENAYAH????MEMANG HANG KETURUNAN BANGANG MACAM PAK HANG DAN TUK HANG SEKALI.

      Delete
    3. Belum sunat tu....akai dkt lubang taik

      Delete
  8. cicak mengkarungMay 13, 2013 at 9:03 AM

    Komen gua ... puak2 PAS ni cakap dulu baru fikir. Itulah masalahnya. Bila dah terlajak cakap, nak tarik balik umpama meludah ke langit. Mesti malu punya.

    Bila wartawan tanya soalan pandai pulak jawab ... kita akan bincang, kita belum post mortem, terpulang pada negeri. Ini Presiden PAS yang bercakap. Nampak sangat dia pun tak sure pasal banyak perkara.

    Kalau hari tu dia kata " ... terpulang pada kebijaksanaan Tuanku", dah sah ADUN PAS dah menjadi Menteri Besar pun.

    Tengok contoh DAP bila DAP menawan Pulau Pinang dulu. Bila ditanya siapa patut jadi Ketua Menteri PP, Lim Guan Eng terus kata "Gua la" walaupun dia bukan anak PP.

    Meroyan la ADUN PAS. Dah disuap masuk mulut, mari Presiden yang tak berapa cerdik tepuk belakang terus terkeluar dari mulut dan jatuh ke lantai. Nak kutip balik ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mereka ni tak kejar kuasa....dah terbuktikan

      Delete
    2. Bukti apany? Tonggang terbalik je yg aku nampak

      Delete
    3. Atau mmg tak mampu.....

      Delete
  9. Tapi Tuanku masih boleh memilih ADUN PAS sebab itu adalah prerogative Tuanku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. STOPA SPENDER DAN HADI LEBONG JANGAN JADI PENAKU???KAMI RAKYAT SELA NGOR MAU MB PAS???FAHAM!!!!!!!!!!

      Delete
    2. Dpd azmin dan khalid bergaduh....serah pada pas...
      Nape????Takut dgn dap ker?????
      Bodoh punya yb melayu....dlm tanah sendiri pun msh dijajah....

      Delete
  10. Lihat lah 'ketokohan' KETUA UMUM PR si anuwar dalam menangani isu yg kecik ni. Bukan isu negara ni! Belum lagi isu ASEAN! atau isu dunia!

    Sekarang pukul 9.09 pagi Isnin 13 Mei 2013, setakat ni BELUM ADA LG BERITA MB S'gor angkat sumpah.

    kalau penyokong PR masih blur lagi... hmmm tak tahu laa apa nak kata lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam bn pun bergolak...biasa le

      Delete
    2. La. Bn kan nk rompak duit rakyat. Pr plak bekerja utk rakyat. Dh tu knp sibuk dgn bn? Yg korg berebut jawatan MB sampai 1 dunia tau ni korg rasa apa yg rakyat pikir?

      Delete
    3. Aku dah kata dpd kita gaduh2...azmin tagih janji peliwat tua tu...khalid didaulatkan oleh isteri peliwat tua tu....
      Ada baiknya...pas jadi mb....habis cerita!!!!
      Tak kan pas pun msh nak dijajah oleh dap?!!!!
      Biar tuanku yg tentukan....dpd kita gaduh2...

      Delete
  11. Replies
    1. Aku setuju sangat!!!!!!!

      Delete
  12. Prerogative tak prerogative.. Macam mana Tuanku nak lantik dalam kalangan Adun PAS kalau PAS sendiri tolak utk dilantik?

    Belum ade "berita rasmi" tapi preparation utk angkat sumpah dah dibuat. Calon yg bakal dilantik akan mengadap Sultan pagi ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu ler....5 tahun mendatang gerenti tikam menikam akan berlaku di selangor dan yg pasti umno akan dipersalahkan.....
      Wei....hancur2!!!!

      Delete
  13. Jangan terpedaya muslihat mereka. AA menagih simpati rakyat dengan cara dia. Potong jaripun dia akan tetap bersama AI. Beringatlah ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak akan mgkin azmin kluar pkr!!!!!!
      Maruah dan periuk nasinya adalah anwar!!!
      Begitu juga anwar....jgn korang berangan!!!!!

      Delete
  14. Inilah peluang untuk kita dari Bangsa Melayu yang berugama Islam bersatu dan mebina syiar Islam yang terulung didunia ini. Wahai PAS, inilah masanya untuk PAS mebuat sesuatu untuk memperjuang PAS yang sebenarnya selama ini. Bukan dengan mengikut telunjuk kafirdan puak2nya. BN rasanya tidak membantah jika orang melayu bersatu tegoh walau apa carapun untuk kebaikan bangsa, agama dan negara. Ini yang dijelaskan dalam Perlembagaan Tanah Melayu. Jika PAS memerintah Selangor sekurang2nya rasuah dpt dibendung, gejala social seperti judi dan pelacuran itu dapat dikawal dengan sempurna. Aku mahu Selangor menjadi negeri Islam contoh yang baik untuk semua dan maju ketahap dunia. Fikirkan lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam bn membendung gejala sosial dan rasuah kan??????

      Delete
    2. Dh tu mcm mana cars pr bendung gejala sosial dan rasuah plak?

      Delete
    3. Cina dap tak main rasuah....mrk main ugut dan cover rasuah kroni mrk......
      Beng hock mati bukan angkara sprm atau bn...dia mgkin mati krn diugut oleh dap yg khuatir rahsia mrk 'jujur' dibongkar oleh beng hock.....

      Delete
  15. Ari tu bukan dia smash umno pasal kebebasan bersuara ke? La ni bila org kritik dia, apahal dia melompat? Mana kebebadan bersuara tu?

    ReplyDelete
  16. MAri kita ajak AA masuk umno..Kita bagi jawatan Naib presiden pada AA ni..inilah pejuang yg UMno perlukan..Ibrahim Ali n Hassan ali dah xleh guna dah..buat malu Umno je..

    ReplyDelete
  17. Masih ragu2 juga PAS ni nak memerintah walaupun diberi peluang kekemasan dan menjalankan haknya mengikut caranya sendiri. Sampai bila nak duduk bawah ketiak DAP ni?

    ReplyDelete
  18. Kat penang pun pas xdapat apa2 jawatan..penat saja barua pas pasang bendera dap...konvoi bendera dap..tido selimut dap...ptui bodo org pas!cam hanjeng..

    ReplyDelete
  19. Tudia. hang tikam aku, aku tikam hang. ha, tudia.

    ReplyDelete
  20. para blogger sila adakan kempen yang menunjukkan betapa telah lama sikap racisnya bangsa cina terhadap orang melayu.satu contoh ialah tangga gaji melayu dan cina dalam syarikat kepunyaan cina.saya pernah kerja sebagai tukang pendawaian mahir yang bergaji sama dengan seorang cina yang baru belajar cara-cara pendawaian elektrik.Ini 19 tahun dulu.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!