PAAS! KITA MESTI TERUSKAN BOIKOT BARANGAN/BISNES CINA!

Setelah apa yang aku siarkan semalam,KLIK SINI sepatutnya orang melayu dah sedar sekarang ini, selama ini yang memburukkan Syed Mokhtar adalah pencacai upahan DAP yang bergelar Red Bean Army! Mereka membuat pelbagai kempen untuk menjatuhkan peniaga Bumiputera!

Ada jugak segelintir melayu bingai yang terikut-ikut, sekarang kamu semua sudah tahu bahawasanya mereka memang dengan sengaja melakukan demikian untuk memarakkan api perkauman. Red Bean Army atau lebih tepat lagi kalau kita panggil mereka Red Bean Communist ni sangat jahat niat mereka.

Mereka memulakan boikot peniaga melayu terutama sekali Syed Mokhtar lepas tu bila kita mula boikot mereka, mulalah mereka kaum Cina DAP laknatullah ni mencaci kita, yang sedihnya ada juga melayu liberal seperti Azran Rani Osman terikut-ikut. Kalau ya si Azran lahanat ni bencikan peniaga melayu tak perlu kau sebagai seorang CEO nak tunjuk perangai Paria.

Wahai rakyat Malaysia dari kalangan bumiputera sekalian kita mesti teruskan kempen memboikot barangan Cina ini. Jangan lupa untuk membaca artikel menarik RBF Online tentang Air Asia. KLIK SINI

BOIKOT TERUS BOIKOT! BOIKOT BISNES CINA!

SENARAI BARANGAN MILIK ORANG ISLAM

1. Roti Gardenia (Syed Mokhtar Bukhary)
2. Bihun Jati Bernas (Syed Mokhtar Bukhary)
3. Minyak Masak Tiara (FELDA)
4. Minyak Masak Saji (FELDA)
5. Susu Manis Pekat Saji (FELDA)
6. Susu Manis Cair Saji (FELDA)
7. Magge Sajimee Saji (FELDA)
8. Mayonis Saji Mayo Saji (FELDA)
9. Marjerin Pelangi (FELDA)
10. Sos Cili Pelangi (FELDA)
11. Sos Tomato Pelangi (FELDA)
12. Jem Peanut SunBear (FELDA)
13. Sardin Agromas
14. Sardin Pertima
15. Kopi Hang Tuah
16. Bihun Sufi
17. Mi Kuning Sufi
18. Kuey Teow Sufi
19. Garam Sufi
20. Sos Lada Hitam Sufi
21. Sos Cili/Tomato Sufi
22. Kicap Masin/Manis Sufi
23. Tepung Goreng Sufi
24. Minyak Masak Sufi
25. Telur Cap Sufi
26. Ubat gigi Najwa
27. Ubat gigi Halagel
28. Garam Halagel
29. Tepung gandum Cap Bidara
30. Tepung gandum Faiza
31. Jus minuman Safina
32. Syampoo D'herbs
33. Mydin
34. MyMart (kedai keluaran Mydin)
35. Bihun Kampung

BOIKOT BARANGAN GENG DAP

SENARAI BARANGAN SEKUTU DAP
1.Tepung Gandum Cap Sauh
2. Sri Murni Minyak Masak
3. Sri Murni Nugget
4. Marina Nugget
5. Marina Tuna
6. Roti Massimo
7. PowerRoot Ali Cafe
8. PowerRoot Oligo Cereal
9. PowerRoot 9SPOT ISOTONIK
10. Malta
11. NutriMalt
12. Teh Cap Masjid
13. Teh Guru Cap Masjid
14. Pau Ahmad
15. Old Town White Coffee
16. Pasaraya EconSave
17. Pasaraya KK mart
18. Pasaraya 99 SpeedMart
19. Minyak Knife
20. Minyak Buruh
21. Minyak Naturel
22. Minyak Daisy
23. Drinho ALL DRINKS
24. Isomax Isotonic
25. HomeSoy
26. Farm Crows Butter

Sebarkan dan share dlm fb anda ke, blog ke, apa sahaja. Tekadkan hati. Kena ajar kaum DAP ni.

Copy n paste pd kawan2 kita yg lain dan mintak depa pun share dlm fb. . . Gelombang boikot ni dah nak berjaya! Tgu apa lg?  Share! Share! Share!

162 Responses to "PAAS! KITA MESTI TERUSKAN BOIKOT BARANGAN/BISNES CINA!"

  1. Yeah! Boikot! Kita kasi gegar! Diorang ingat, diorang je boleh buat? Anjing kalau dah goyang, pasti menyalak & meroyan nak mengigit walaupun sekadar ade gigi palsu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam neraka takde anjing,
      hanya ada manusia dan jin engkar pada perintah Allah

      Delete
    2. Salah satu jinnya adala anuwar munafiqun

      Delete
    3. Aku sokongggggg boikot barang Cina 1,000,000,000,000,000,000,000,000,000%!!
      Memang dari dulu aku sangat benci dengan Cina. Aku tak kisah dengan hadis2 yg mengutuk rasisme (assabiyah) hingga dalam satu hadis Nabi kata mereka yang menyokong rasisme (assabiyah) bukan umatnya. Aku tak kisah aku umat apa kerana aku sangat benci Cina!
      Juga aku tak kisah satu lagi hadis anti-rasisme bahwa tiada kelebihan org Arab ke atas Ajam (bukan-Arab). Juga aku tak kisah hadis riwayat Muslim yang berkata sesiapa yg memperjuangkan assabiyah dan apabila ia mati, kematiannya adalah seperti orang jahiliyah. Aku tak kisah hadis2 itu, jahiliyah pun jahiliyahlah yang penting aku assabiyah anti-Cina!!!
      Tak kisahlah tentang hadis2 itu kerana aku seperti kalian dan seperti PK kami lebih Melayu (juga lebih Mamak) dari Islam. Kerana apabila kita mati malaikat tidak akan bertanya apa agama kamu, tapi malaikat akan bertanya apa bangsa kamu? Maka jawablah kamu Melayu (bagi PK pula Mamak) agamaku. Segalanya kerana aku benci Cina, ketepikan dulu apa kata agama.

      Hidup Melayu!!!

      Delete
    4. Aku pun sokong kempen barang Cina ini. Sebab aku juga sangat benci dengan Cina!

      Mengapa aku benci Cina? Aku benci Cina kerana:

      i) Org Cina menganut Islam lebih dulu dari orang Melayu. Mengikut sejarah orang Cina menganut Islam sejak zaman Dinasti Tang dalam tahun 651 Masihi, sedang orang Melayu baru memeluk Islam selepas Parameswara memeluk Islam pada1409 iaitu 800 tahun selepas orang Cina memeluk Islam.
      ii) Rombongan pertama orang Islam dari tanah Arab yang menyebarkan Islam di China diketuai oleh Saad bin Abi Waqqas (سعد بن أبي وقاص), seorang sahabat karib Nabi. Mengapa Nabi tak hantar sahabatnya ke Tanah Melayu tetapi memilih China??
      iii) Ada hadis yang menyebut:"اطْلُبُو الْعِلْمَ وَلَوْ بِالصَّينِ (Tuntulah ilmu walau ke negara China). Mengapa tiada hadis yang menyebut tuntutlah ilmu hingga ke Tanah Melayu?
      iv) Perangkaan tidak rasmi menyatakan orang Islam di China sekitar 70 juta, sedang orang Melayu yang menganut Islam cuma sekitar 18 juta.
      v) Setiap kali Persidangan Agung Umno, Parti Komunis China sentiasa dijemput Umno sebagai pemerhati yang menunjukkan betapa sayangnya kerajaan kita kepada orang Cina.
      vi) Orang Cina Malaysia adalah penyumbang terbesar untuk dana pilihanraya BN. Semasa Lim Goh Tong menguasai Genting Resort dia telah menyumbangkan begitu banyak wang dalam angka bilion setiap tahun kepada BN bagi memastikan parti itu sentiasa menang dan aktiviti judi terus dilindungi di negara ini. Bila Lim Goh Tong meninggal, pewarisnya masih merupakan penyumbang terbesar dana kepada BN hasil keuntungan tempat peranginan itu dan laba perjudian Genting.

      Ini antara faktor yang membuat aku benci kepada Cina. Lagi-lagi Cina, lagi-lagi Cina, sejak zaman Nabi sampai zaman Najib Cina sentiasa mendahului Melayu.

      Delete
    5. Puak2 yang menjual dan menggadaikan kalimah Allah, agama Islam dan berkawan dengan kafir harbi chauvinist adalah kalangan yang engkar pada perintah Allah

      Delete
    6. wei anon may 20..ko jgn nak tunjuk bodohlah..aku ty engko islam ke?..LKS islam ke?..LGE Islam ke?...kalo dorang islam tak kan ade masalah rasis yg tercetus..dorang nilah puncanya...reaksi org melayu hanyalah tindak balas hasil perjuangan rasis korang yg sekian lama mencaci org melayu dlm media cetak dan elektronik terutama yg berbahasa mandarin...ko nak score point dgn ko fakta2x tu?..ko ingat kami heran..cina yg dtg sini majoriti cina tongkang pecah dr selatan..bukan keturunan islam hui and uygur..ko jgn nak samakn dorang dgn LGE ato LKS..bebal btol lah engko ni..korang ni cina seberang laut yg tak sedar diri..

      Delete
    7. Ecewah! Nak crite kat aku pasal hadis2 assabiyah konon.. ko faham ke makna assabiyah? Gi blajar asbab al-wurud hadis2 tu dulu, baru datang balik ajar aku. Sambil tu, gi blajar hadis pasal Al Wara' Wal Bara'.

      Ni lagi sekor yg sebut "hadis" tuntut ilmu walau ke China.. tu hadis palsu la! Gi blajar hadis sebelum sebar hadis2 palsu la oi!

      Delete
    8. Utamakan Produk Muslim!

      Delete
    9. Berlagak alim keluarkan hadis.. skali hadis palsu daaaa..

      Delete
    10. aku boikot cina babi dap. .
      dah kaya dan senang tapi masih ada hati nak rampas hak pribumi, mmg sial cina dap nie!!!
      cubalah faham sikit..klu negara china dijajah org jepun dan jepun mguasai segalanya..ko boleh jangka apa akan berlaku!!!!nak ker org cina jadi kuli jepun selamanya???
      SIAL betul bangsa cina babi dap nie..tak sedar diuntung dah kaya nak tindas pribumi,mmg sial!!!!
      Agak2 la pukimak oii.!!!!!!

      Delete
    11. Ini hadis sahih untuk renungan penyebar hadis palsu;

      Sabda Rasulullah shalallahu-‘alaihi-wasallam :
      “Sesungguhnya berdusta ke atasku (menggunakan namaku) bukanlah seperti berdusta ke atas orang lain (menggunakan nama orang lain). Barangsiapa yang berdusta ke atasku dengan sengaja, maka siaplah tempat duduknya dalam neraka” [Diriwayatkan oleh al-Bukhari 1/439 dan Muslim 1/10. Hadith ini adalah mutawatir – Lihat : Ibn al-Salah, ‘Ulum al-Hadith, ms. 239]

      Sabda Rasulullah shalallahu-‘alaihi-wasallam dalam salah satu khutbahnya yang dikhabarkan oleh Abu Qatadah radhiallahu-‘anhu:
      “Aku mendengar Rasulullah shalallahu-‘alaihi-wasallam bersabda di atas mimbar ini : Hendaklah kamu sekalian menjauhi (daripada) terlalu banyak menyampaikan hadith daripada aku. Maka barangsiapa yang menyampaikan sesuatu (hadith) daripadaku – hendakah dia menyatakan yang sebenar-benarnya (sahih). Dan barangsiapa yang mengada-adakan dusta atas namaku padahal aku tidak (pernah) mengatakannya – maka hendaklah dia mengambil tempat duduknya di neraka” [Sunan Ibnu Majah – no: 035]

      Delete
    12. Amacam "Anon menuntut ilmu di Negeri China", panas tak punggung? Ko blajar ape kat negeri China? Camna nak jadi komunis? Blajar buku rujukan Red Bean Army?

      Delete
    13. Ini la akibat blajar hadis dari Chairman Mao! Rosak aqidah!

      Delete
    14. Orang Melayu/Islam ni secara naturalnya prefer guna produk hasil tangan Melayu/Islam juga, terutama makanan. So tak perlu kempen secara agresif pun utk seruan ni berjaya. Yg penting, sampaikan info yg mana produk Muslim & yg mana produk kafir. Info ni penting. Tanpa info, sapa yg perasan jenama cam Seri Murni atau Teh Cap Masjid tu hasil tangan kuffar? Memang nama2 jenama tu dipilih utk mengaburi mata konsumer Muslim. Sebarkan maklumat.. tingkatkan ilmu!

      Delete
    15. Betul, tak payah sebut hal politik atau kaum pun. Kat ofis aku, aku sebut je "Jangan beli lagi roti Massimo, produk kafir. Beli roti Gardenia, kompeni orang Islam yg buat." Setel! Satu ofis setuju!

      Delete
    16. Anon 9:07 AM ...

      Apa lu merepek ni? Kalau cara komen, macam pernah belajar kat UIA je tapi lu tak faham apa lu tulis.

      Lu pergi mengaji lagi baru boleh komen yang molek di sini.

      ABC, BBC, BCL ...

      Allahu Akbar

      Delete
    17. boikot chairman mao. jangan belajar hadis dari chairman mao.

      Delete
    18. Anus 903 dan 907 temberang.

      : "Boikot ini pernah dilaksanakan pada zaman Rasulullah terhadap orang Yahudi. Sebagai contoh Telaga Ruumah (Bir Ruumah) yang dimiliki oleh Yahudi, telah diboikot oleh umat Islam di Madinah. Begitu juga dengan pasar-pasar Yahudi yang diboikot di Madinah. Ini kerana berlaku penipuan yang dilakukan terhadap orang Islam,"

      Dalam Haramkah korang pun ada tulis.!
      Korang adalah lahanat..lahanat..lahanat.!!!!!!!!

      Delete
    19. Kita perlukan lebih sejuta penyertaan untuk menjayakan kempen ini.....

      Satu hati, boikot barang cina, BBC,BBC, BBC ,BBC, BBC ,BBC, BBC ,BBC, BBC ,BBC, BBC

      Delete
    20. Anon,May 20, 2013 at 9:46 AM
      Pribumi Malaysia bukan org Melayu pon, pribumi Malaysia orang asli.Jgn nak samakan pribumi dgn Bumiputera.Pribumi=org Asli, Bumiputera=Melayu lain sesangat.

      Delete
    21. Astaghfirullah...berpada-padalah dlm berhujah..kedua-dua pihak jgnlah sampai mempermainkan hadis & al-quran. Takut tergelincir aqidah.Ambillah pendirian yg sederhana. Kita tdk boleh membenci sesuatu kaum hanya kerana mereka tdk sebangsa dgn kita. Walaubagaimanapun saya tetap menyokong kempen ini. saya pun telah lama buat. Cuma jgnlah kita suka mengeluarkan kata-kata kesat dan melampau. Berdosa dan takut kempen ini tak menjadi. Saya lebih suka kita berkempen secara berhemah..Semoga berjaya!

      Delete
    22. BOIKOT BARANGAN GENG DAP

      SENARAI BARANGAN SEKUTU DAP


      MINYAK MASAK
      1) Minyak Sri Murni
      2) Minyak Knife
      3) Minyak Buruh
      4) Minyak Naturel
      5) Minyak Daisy

      MINUMAN
      1) PowerRoot Ali Café
      2) PowerRoot Oligo Cereal
      3) PowerRoot 9Spot Isotonik
      4) Malta
      5) Teh Cap Masjid
      6) NutriMalt
      7) Teh Guru Cap Masjid
      8) Drinho All Drinks
      9) Isomax Isotonic
      10) HomeSoy
      11) 100 Plus
      12) Sprite
      13) Coca-Cola

      BARANGAN PENGGUNA & MAKANAN SEGERA
      1) Pau Ahmad
      2) Sri Murni Nugget
      3) Marina Tuna
      4) Marina Nugget
      5) Roti Massimo
      6) Farm Crows Butter
      7) Tepung Gandum Cap Sauh
      8) Semua Prodik London Biscuits (London Rolls DLL)
      9) Semua Produk Khee San Bhd (Gula-Gula Fruit Plus, Fizzy Orange, Mint, Wafer & Lain-Lain Makanan Tepu)
      10) Semua Produk Malaysia Dairy Industries Ple Ltd (Vitagen, Marigold, Peel Fresh, HL Milk DLL)
      11) Semua Produk NONA
      12) Colgate

      RESTORAN
      1) Old Town White Coffee
      2) Baskin Robbins Ice Cream
      3) Dunkin Donuts
      4) Sakae Sushi
      5) Mc Donalds
      6) Restoran Papa Rich
      7) FourLeaves
      8) Secret Recipe
      9) Chicken Rice Shop
      10) Starbucks


      PASARAYA
      1) Pasaraya EconSave
      2) Pasaraya 99 SpeedMart
      3) Pasaraya KK mart
      4) Pasaraya NSK
      5) Giant

      BARANGAN & PERKHIDMATAN PENGGUNA (BUKAN MAKANAN)
      1) Goh Ban Huat (GBH) –Pengeluar kelengkapan tandas & pembentungan
      2) Focus Point (Optometrist)
      3) Bas Konsortium Ekspres
      4) Bas KKKL Ekspres
      5) Bas Five Star
      6) Bas TranStar
      7) Bas Genting Ekspres
      8) S & S Ekspres
      9) Eagle Ekspres
      10) Bas SE Super
      11) Antar Holiday
      12) Boon Best
      13) Air Asia
      14) Revlon
      15) Timberland
      16) Johnson-Johnson
      17) Kimberly-Clark
      18) Seng Heng
      19) Popukar Book Store

      MEDIA
      1) The Sun
      2) The Star
      3) Semua Akhbar Berbahasa Cina
      4) Rocket
      5) Suara Keadilan
      6) Malaysiakini


      Update sehingga 26 Mei 2013, Kalau saper-saper ada maklumat barangan @ perkhidmatan penyokong DAP @ PKR yang perlu diboikot sila maklum….ABC…BCL…

      Delete
  2. Kena wujudkan cop rasmi la utk produk2 syarikat Melayu / Bumiputera / Muslim. Setakat halal, kompeni komunis pun bleh dapatkan. Utamakan Produk Muslim! Ini cara komsumer tegakkan prinsip Al Wala' Wal Bara'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom kita boikot dana RM40 juta yg taukeh Cina dari Hong Kong (Michael Chia) beri kepada Umno Sabah. Tak guna betul mengapa kita ambik duit RM40 juta itu seperti yg diakui sendiri oleh Ku Nan dan Shafie Afdal??? Boikot dana Cina, boikot dana Cina!! Juga kita boikot dana berbilion2 daripada taukeh Cina Genting Resort kpd Umno utk kempen pilihanraya sejak dari zaman Lim Goh Tong sampai pewarisnya kini. Boikot wang Cina utk Umno, boikot...boikot...boikot!!!

      Delete
    2. LANCAU LAH BOIKOT ROTI, BOIKOT MINYAK MASAK DAN MEE!

      ....tak ada kelas langsung!kedai kecik yang terjejas, bilionaire cina gelakkan kita.

      Alang alang boikot, boikotlah BANK cina! Baru menggelabah bilionaire cina.

      Delete
    3. Aiii.. baru boikot barang takde kelas, dah meroyan? Rileks la.. slow2.

      Delete
    4. pukimak nak mampos cina dap, dah kaya dan senang nak rampas hak pribumi..
      tak sedar diri..pghasut cina benci melayu, melayu dgn melayu, islam dgn kristian..
      patut peghasut dlm cina dap yg jadi batu api halal dikuburkan sahaja..

      Delete
    5. BOIKOT Public Bank, Hong Leong Bank dan Alliance Bank.
      Biar Teh Hong Piow, Quek Leng Chan dan Surin Upatkoon pegang tangan terjun dari KLCC bunuh diri.
      "Three billionaires commit suicide"- akhbar Star

      Delete
    6. Orait! Kita start dgn 3 bank ni! Yeah!

      Delete
    7. Anus 936 am....ialah pau inti kacang merah lahanat.

      Boikot jangka panjang la bodoh...lagipun kesannya terus kpd pemberi undi dapigs......sikit sikit lama lama jadi gunung......

      Delete
  3. Petronas patut menyokong usaha kita ini... Ada banyak kedai mesra petronas sedagai agen mengedarkan barang barang bumiputera tapi mereka sendiri sabotaj org org melayu... Ceo petronas pun patut kena peka.... Kau duduk diatas pun sebab org melayu yg usahakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. segala2nya dengan izin Allah, bukan melayu.

      Delete
    2. Mmg dgn izin Allah tetapi Allah masih perintah manusia berusaha.

      Delete
    3. Melayu adalah salah satu bangsa di muka bumi ni. Di dalam negara ni, melayu itu beragama Islam. Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu bangsa tu melainkan bangsa tu sendiri mengubah nasibnya

      Delete
    4. Anus May 20, 2013 at 8:47 AM ialah cai dapig gila vavi.

      Allah telah pilih bangsa Arab untuk memulakan kembangkan Islam di tanah arab.
      Melayu Islam di Malaysia zaman ini telah ditakdirkan Allah untuk boikot bisnes dapigs.

      Delete
  4. Awas .... Banyak usahawan cina menggunakan tulang binatang didalam sistem prosesan air mineral dan aur suling.... Jakim patut hebahkan .... Jgn biarkankan kita minum air bangkai haiwan atau manusia

    ReplyDelete
    Replies
    1. penapis air yg datang dari korea

      Delete
  5. Babi sial punya cina.... Patutlah banyak air mineral atau ro yg tak dapat sijil halal....

    ReplyDelete
  6. Awas air mineral di stesan minyak petronas dari taiping...lokasi nye atas tu telaga air ada kubur cina.... Mari kita minum sebab petronas tak bagi pilihan distesan minyak mereka kecuali air mineral dari air kuning taiping... Chuan sin

    ReplyDelete
  7. kacang merah ni nanti kita rebus buat inti kueh pau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana boleh pau asal dr cina, nanti rosakla program BBC ni nanti.

      Delete
  8. Kempen dgn keluarga & kawan2, boikot perniagaan cino..

    ReplyDelete
  9. Haah diatas kilang air milik chuan sin ini di air kuning taiping ada jirat cina....aku lama tak minum dah......

    ReplyDelete
  10. Tahniah.... Walaupun kita dah terlewat sedar tentang kepentingan beli produk produk melayu.... Kita dah bermula hari ini dan seterusnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yessiree.!!!

      Delete
    2. Xnak boikot produk bangla, myanmar, indon, nepal skali ke? Boikot la sbb dorang ni pon banyak juga menjatuhkan org melayu.

      Delete
  11. Aku dah lama boikot brgn cina..buat apa kayakan kedai depa...bukan bayar zakat pun..baik pu kedai islam. Sekurang2nye depa kuar zakat jika untung...di taman2 bnyk kwdai runcit etc cina..pulaukan depa..

    ReplyDelete
  12. Yg sial ni cina kiasu berlagak mcm malaysia ni bapak diaorang yg punya. Cina puak ni memang nak perintah msia...pulak tu ada melayu bodoh yg sokong...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org melayu pulak dari dulu gila kuasa, tanah ni org asli punya bagi balik la kat org asli bior drg perintah pulak.Org melayu keturunan indon xsedor diri..tok nenek dok xsampai 200 tahun dah nak tunjuk kepala plak.Kalau cina balik cina, melayu balik indon la.Dok semak kat Malaysia ni buat apa?

      Delete
  13. Cina meniaga memang x ikhlas. Cuba tgok kluang cafe..bertahun org islam makan minum kat kluang railway dan kluang kopitiam. Baru tahu kopi dia tak halal...pukimak punya cina tak jan x tau halal haram 90 % pelanggan melayu...bila tertangkap tau mohon maaf...jom jangan pergi lagi kedai macam ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah satu sebab mengapa di selangor dan bandar-bandar utama ramai melayu yg sokong dapigs/pr sebab hati dah hitam dek terminum dan termakan produk haram dapigs.

      Delete
  14. kempen ni lagi menunjukkan siapa yang rasis sebenarnya. Nak sokong brangan Melayu boleh. Tapi aku pantang kalau kedai melayu yang cakap "kalau melayu tak tolong melayu siapa lagi" terus aku pergi kedai lain. Kalau nak suruh buat macam tu... kana suruh peniaga/ businesman melayu tu pertingkatkan servis dan perkhidmatan. Aku nak membeli tengok kepada tawaran dan kualiti. kalau kedai tu bagus, aku pergi. lantaklah kaum apa. Aku Malaysia. Bukan Melayu Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buy Chinese Last..BCL,ABCD

      Cina mgaku rakyat malaysia tapi bercakap bhs malaysia mcm pukimak spt mat2 bangla dan china doll jer persis ayat2nya patut malu dgn bangsa dari negara luar.
      dah lebih 50 tahun duduk di malaysia krn tak nak pulang ke china patutnya dah cukup fasih tetapi sikap mementing diri sendiri dan beranggapan mrk adalah bangsa superior maka langsung tiada nilai sorg nasionalis.
      pegi mamposlah sikap dan dakyah cina dap di malaysia!!!!!!

      Delete
    2. Aku tgk kita lebih beremosi drpd Cina. Ofis aku 50/50 Melayu dan Cina. Kepada yang hanya bercampur dgn Melayu sahaja akan berfahaman begini. Aku tak backing sesiapa. Cuma kempen ni membuatkan melayu terlalu rasis dan terlalu takut dan tidak yakin. Itu pasal ada yang bercakap "melayu kalu berniaga akan ada hasad dengki sesama sendiri, Cina atau India kalau berniaga akan tlg menolong (walupun sikit2 gaduh ada) Aku dah fedap dengan cara kita yang asyik meminta dan kerajaan pula memberi. Ini membuatkan kita selesa dan asyik menunggu disuap. Berapa kali kita bangun dan fikir bagaimana nak berkerja lebih masa dan lebih keras? itulah salah satu mengapa Mahathir kecewa. Kalau betul nak maju, mulakan dgn diri sendiri. Jgn takut bersaing dgn bangsa lain. jgn dapat bayaran/ untuk terus beli kereta baru. Itulah cara kita berniaga pula.

      Delete
    3. Ada jugak Cina nak memantat kat sini. Kalau buat ayat macam karangan nak periksa, tak payahlah. Cara lu tulis pun gua dah tahu lu Red Bean Army. Langsung tak ada kutuk Cina, asyik Melayu je yang salah.

      Padan muka lu, kurang ajar sangat dengan Melayu, sekarang kita perang tengok siapa yang tahan.

      Kita nak tengok siapa yang selesa sekarang? Makahai. Ham Ka Chan.

      Delete
    4. Woi Apa Citer ... gua tahu lu DAPigs Red Bean Army. Lu jangan buang masa la di sini. Gua tak faham apa lu tulis.

      Kalau lu nak kutuk Melayu lu kutuk je la. Jangan kutuk sipi2 atau sindir. Lu kutuk direct la. Kita nak tengok lu berani atau tidak? Lu takut Melayu PAS dan PKR tak sokong lu ke lepas ini? Diu lei ma.

      Delete
    5. Sbnrnya puak2 cina babi ni mmg dah lama boikot kedai n barang melayu...kalau x caye tengok lah cina akan g beli kat kedai cine ke melayu....cuma melayu je yg duk terhegeh2 beli kat kedai cina. Harga puak2 cine ni jual kat cina lg murah dari jual kat melayu.x resis lg ke tu? Adik aku sekolah cina n pandai ckp cina.dia selalu kantoikan tokey2 cina bila g beli barang, dia dngr je tokey tu kasi tau harga kat cine lain, lps tu dia plk tanya berapa harga?confirm apek tu kasi mahal..apa lg, dia ckp cine lah ngan apek babi tu....tersengeh2 apek..mmg babi...x resis lg ke tu?

      Delete
    6. Apa CiterMay 20, 2013 at 9:35 AM. Kalau nak citer hal bergaul dgn pelbagai kaum mai ikut aku pi tinggal di sabah atau sarawak 5 - 10 tahun dan buatlah perbandingan...dalam pengalaman aku ternyata cina semenanjung TERLEBIH dan TERSANGAT RACIS terutama puak DAP.

      Delete
  15. Ade jugak Melayu yg bebal tak faham penggunaan lazim bahasa Melayu! Bila orang sebut Cina tu, maknanya Cina kafir la mangkuk! Cina yg beragama Islam tu orang kita selalu sebut Cina Muslim. Bila orang sebut India tu, maknanya India kafir la mangkuk! India yg beragama Islam tu orang kita selalu sebut India Muslim @ mamak. Takkan itu pun tak faham? Ni Melayu ke atau Red Bean Army ni?

    ReplyDelete
  16. Bay City RollersMay 20, 2013 at 9:42 AM

    .

    Saya mohon perbanyakkan Kedai Rakyat 1 Malaysia .

    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya nak pasaraya mydin masuk ke bandar2 dan pekan2 di sarawak..

      Delete
    2. kerajaan negeri tak perlu lagi sekat hak rakyat pribumi mgharap syarikat2 melayu bumiputera dari semenanjung dtg ke swk.
      harap sokongan penuh dpd km..percayalah yg cina dah tolak bn..mrk akan undi dap pilihanraya dun swk nanti. hentikanlah ambik hati mrk,tanpa mrk bn negeri boleh mng..bagi peluang pribumi utk bernafas. asyik jadi kuli dan hamba cina ja!!!!!!

      Delete
    3. KEDAI 1 MALAYSIA PATUT ADA DI SUBANG BESTARI AND KOTA DAMANSARA.

      Delete
  17. Salah ke kalau Melayu rasis untuk bangsa dan agamanya sendiri? Kalau nak tengok bangsa lain rasis senang aje. Resign kerja kerajaan dan kerjala dengan tokey Dapigs. Tengok hidup anda senang atau tidak. Ada brani?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul betul betul..takat kje gomen byk komplen..kerja tak buat sibuk dgn politik bila x naik gred complain byk..berhenti keje gomen takut hutang banyak nk byr.. Pergu la kerja comp. Cina baru la tau maksud RACIST yg sbnar... Dlm formal meeting pn cakap mandarin walaupn ada melayu..bodoh punya melayu sokong DAP..

      Delete
    2. Sokongggggg........cuba la apply kerja jadi manager kat company cina...dan paling best cuba tgk general manager level kat company besar2 macam great eastern..prudential...kurnia + amgeneral...cam sial...sekor melayu pun xde....makahai cina...

      Delete
    3. HANYA ORANG YANG PERNAH KERJA DGN CINA DAPig TAHU CAMANERNYA SIALNYA CINA NIH...CINA KAT MALAYSIA NIH SAMA JER DGN ISRAEL, KLU ATAK CAYA G LA KERJA DGN DEPA, TAU LA LANGIT TINGGI RENDAH, CINA NI KAN LAHIR DARI PENJUBURAN DOG & PIG, DAN YANG KELUAR ADAKAH DAPig

      Delete
  18. Saya sokong! Melayu Shah Alam perlukan Kedai Rakyat 1Malaysia! Sila wujudkan di kawasan yg majoriti mengundi BN tempohari!

    ReplyDelete
  19. Kalau banyak kedai 1 msia pun tapi kalau banyak sgt produk produk cina babi buat apa....

    ReplyDelete
  20. AKU BOIKOT BARANGAN CINA... TERUTAMANYA KHABAR THE STAR, FIRMA GUAMAN PUAK2 DAP/ PA'SYAITANKAN RAKYAT DAN BARANGAN KELUARAN SYARIKAT "FFM BERHAD' SERTA "PPB GROUP BERHAD".. SILA LIHAT LAMAN WEB BELIAU www.ppbgroup.com utk boikot semua barangan syariakt cina haramjadah tu......

    ReplyDelete
  21. Pendapatan orang Melayu di anggarkan RM 10b sebulan. Jumlah orang Melayu yang merangkumi lebih 50% penduduk Malaysia mempunyai kuasa membeli dan jumlah yang cukup untuk menyokong peniaga Melayu. Apa yang perlu di lakukan ia lah menjalankan satu kajian terperinci tentang perbelanjaan orang Melayu. Di manakah sebahagian besar pendapatan mereka di belanjakan. Kemudian usaha di lakukan untuk membantu peniaga Melayu untuk berkecimpung di dalam rantaian perniagaan dan pengeluaran produk produk tersebut. Perkitaran perbelanjaan ini dapat membantu mengukuhkan ekonomi orang Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 10:32 AM ...

      Gua setuju lu punya idea. Very good.

      Delete
  22. mulai munggu depan PIHak2 NGO ISLAM patut keluarkan Pamplet2 kempen boikot BBC ni ke Masjid2 setiap kali jumaat Dan Surau2 supaya kempen kita ni berjaya....ayoh kita mulakan sekarang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika ada juga Melayu / Islam yang bantah kempen ABC BCL ni, kita sumbat jak mulut dia dgn taik babi.

      Delete
  23. akupun melayu rasis, utamakan produk melayu tapi takdelah sampai nak menghasut dam membenci dengan kaum lain,
    memecah belahkan perpaduan ummah, itu berdosa
    kalau nak berjaya, kenalah tingkatkan usaha,
    bukan dengan cara menjatuhkan org lain,
    ini ajaran islam,
    melayu boleh!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Encik Anon 11:19.. skarang ni orang nak kurangkan beli produk kafir, nak galak beli produk Muslim. Macam mana boleh pecah belah ummah ni?

      Delete
    2. Perlu ke mengaku melayu? Sini ramai melayu jd xperlu memperkenalkan diri tu melayu?nampak sgt bkn melayu@ melayu DAP

      Delete
    3. pegi je kedai2 melayu, mahal sikit x pe... beri sokongan

      kadang2 kedai melayu mahal sikit, sebab dapat dari pemborong pun dah mahal... mahal sikit x pe.. sokong kedai melayu.

      Delete
    4. Eleh ... DAPigs Red Bean Army menyamar Melayu. Lei Ham Ka Chan. Lei Ma Kahai. Lei Pa Sohai.

      Duit gua, suka gua la nak beli ke, tak mahu beli ke? Tapi mulai sekarang gua sokong ABC, BBC, BCL ...

      Delete
    5. AnonymousMay 20, 2013 at 11:19 AM mesti ingat bahawa yang di tentang / lawan sekarang ni ialah kafir harbi, puak ini yg memulakan dulu memboikot produk orang Islam. Orang Melayu / Islam dah hulurkan perpaduan tetapi mereka telah memilih perseteruan...ada faham.!?????!.....

      Delete
  24. Educate rakan2 dan saudara mara terdekat..bukan boikot cina tapi utamakan produk bumi islam.. Mendesak polis2 tempatan serbu perniagaan haram kaum cina spt dvd haram.jackpot.pelacuran dan lain2 yang mana tidak berlesen..peniaga cina haram spt inilah yang jd tulang belakang penyumbang wang persatuan cina kemudian disalurkan ke DAP..mudah..satu utamakan produk islam..dua.. Desak hapuskan perniagaan haram..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong produk muslim, yes.! Saya sokong 1000000%.

      Namun bagiku tiada istilah "tapi" lagi.....boikot tetap boikot....ABC BCL BBC.... NOKTAH.!!!

      Delete
  25. SATU LAGI...
    Tutup semua akaun di Hong Leong, Public Bank, OCBC, tutup semua insuran, kad2 kredit anda dari bank2 berkenaan. Ramai orang2 atasan bank2 ni adalah penyokong totok DAP lahanat.
    Yang amik insuran tuu semua gii pindah Takaful Nasional, Takaful Ikhlas, Takaful Maybank... dan byk lagi bank2/sykt2 insuran Melayu.

    ReplyDelete
  26. Terbaik!!!!!
    Terbaik!!!!!
    BBC KENE TERUSKAN BUKAN 5 TAHUN TAPI SEUMUR HIDUP!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong...aku dah ajar dan didik anak dan waris aku.....
      Cina dap didik kaum mrk benci dan sabotaj melayu...kita pun ikut sama...

      Delete
  27. Boikotlah casino kat genting,.projek IPP,hotel2,contractor, kedai hardware,sparepart, hospital cina yg.untung juta2 barulah ada kesan..kalau stakat barang keperluan untung ciput x ada kesan ma.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama kempen HAK MEMBELI PRODUK BUMI...EVERY CENT COUNT...mcm mengundi gak hak mengundi every vote count

      Delete
    2. Buat secara berterusan.......CIPUT CIPUT LAMA KELAMAAN JADI EVEREST........

      Delete
  28. Kontraktor melayu sub 100% pada cina...untung atas angin ma..

    ReplyDelete
  29. Dekat Puasa ni boikot produk keluaran NONA, ingat ka bumiputra punya tapi CINA. Guna FAEZAH ATAU ADABI.

    ReplyDelete
  30. Kena kau red bean..lu nak tunjuk alim kuar hadis la. Cina di cina lebih dulu masuk islam la..bodoh betul. Yg orang melayu marah cina mcm lim kit sial tu..cina kafir yg x habis2 nak jatuhkan melayu....gua melayu rasisi so what cina sial ????

    ReplyDelete
  31. UTAMAKAN PRODUK MUSLIM! JADIKANNYA AMALAN ANDA!

    ReplyDelete
  32. masalah nye org melayu x macan tu... kalau kat kedai cina murah 5 sen pun dah mula beralih ke kedai cina... ini lah perangai melayu... tengok je di kota bharu kelantan... pelanggan semua org melayu, taukeh2 semua nye cina.

    ReplyDelete
  33. aku dah mula boikot pada 6hb mei 2013.kalau pergi kedai cina semua barang ada.semua nak beli.so duit pun banyak habih.sekrg klu beli kat kedai melayu, boleh jimat banyak.beli je apa yang ada kat situ.buang keegoan.guna je apa apa yg ada kat situ.

    cuma yang penting sekarang kerajaan kena usahakan agar kedai kedai melayu tumbuh bagai cendawan terutama dalam bandar. so mudah untuk kita mendapatkan semua keperluan tanpa perlu ke kedai lain.

    sekarang ni agak sukar juga untuk mendapatkan kedai kedai melayu yang menjual segala barang terutamanya barang dapur dan rumah (keperluan harian)dalam satu kedai.MACAM MACAM ADA SEMUA ADA.

    kalau kita semua membeli, pasti kedai melayu pun boleh maju. boleh jual dengan harga yang murah sebab pekedai2 membeli dengan harga borong dalam jumlah yang banyak.sekarang ni harga barangan mahal sikit jika nak dibandingkan dengan cina, tapi insyallah jika kita pakat pakat membeli , kedai melayu akan maju dan macam macam akan ada.

    ReplyDelete
  34. Air mineral spritzer dan mesra di stesen minyak petronas punca dari kubur cina weiii... Sial nye cina cina nie.... Sia sia aje kita minum air bangkai... Petronas tak kan nak diam aje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara2 sekelian ...

      Tak perlulah beli air mineral lagi. Masak air sendiri.

      Gua tengok babi2 ni jarang beli air mineral. Semua bawa dari rumah.

      Delete
  35. !!!PENTING!!!

    ada berjuta/billion FUND melayu tersimpan kat Public MUTUAL... please MELAYU semua keluarkan fund anda itu, bubuh dalam FUND MELAYU spt amanah saham bumiputra, ASN/AB dan macam2 lagi amanah saham Negara, bila duit kita kita letak kat dalam kantung cina, segala macam benda depa boleh buat dgn fund cash sebegitu dari kita termasuklah membunuh anak2 melayu kita secara terancang dan senyap2. so, please semua keluarkan duit anda dari PUBLIC MUTUAL (funder cina DAP) CIMB pun ada CIMB mutual.

    ReplyDelete
  36. Putrajaya tidak sokong boikot perniagaan Cina, kata menteri

    KUALA LUMPUR, 18 Mei — Putrajaya tidak menyokong dengan gesaan badan bukan kerajaan (NGO) dan blogger pro-Barisan Nasional (BN) yang berkempen memboikot perniagaan Cina, kata menteri Kabinet baru Datuk Hasan Malek hari ini.

    Walaubagaimanapun, menteri perdagangan dalam negeri, koperasi dan kepenggunaan (KPDNKK) tersebut berkata pihaknya tidak boleh menyekat hak dan pandangan oleh NGO serta blogger terbabit, tetapi akan memanggil pihak terbabit untuk berbincang mengenai kemelut itu. 

    “Saya akan panggil NGO-NGO ini untuk berbincang. 

    Kita akan cari jalan penyelesaian... setiap NGO ada pandangan masing-masing, kita tidak boleh sekat dan ada hak untuk berkata sedemikian,” tambahnya. 

    Namun, Hasan menegaskan kementeriannya berkhidmat untuk semua rakyat Malaysia tidak mengira bangsa, bukan hanya untuk kepentingan sesetengah pihak. 

    “Kita tidak akan terbabit dengan pandangan mereka yang mahu memboikot. 

    “Apa yang saya tahu, kita adalah kementerian untuk rakyat Malaysia,” kata Hasan dalam sidang media selepas merasmikan Ekspo Beli Barangan Malaysia disini. 

    Baru-baru ini selepas berakhir pilihan raya umum ke-13 (PRU13), beberapa NGO Melayu termasuk Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) secara terbuka menggesa memboikot perniagaan Cina, kempen tersebut kemudiaannya semakin meluas di kalangan blogger pro-BN.

    Hasan turut menekankan perkara yang lebih utama bagi kementerian yang diterajuinya ketika ini adalah mengenai kepentingan nasional melibatkan keseluruhan rakyat Malaysia. 

    Kita mestilah pentingkan isu nasional terlebih dahulu, yang penting adalah rakyat. 

    Maknanya ialah memastikan kebaikan untuk rakyat terlebih dahulu,” tegas beliau lagi. 

    Antaraa blogger yang sudah memulakan kempen memboikot tersebut adalah bigdogdotcom.wordpress.com, gerakan-anti-pkr.blogspot.com, parpukari.blogspot.com, anotherbrickinwall.blogspot.com dan theunspinners.blogspot.com. 

    Pertikaian dan langkah menyalahkan pengundi masyarakat Cina bermula apabila Perdana Menteri dan Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak, menggunakan istilah “tsunami Cina” selepas keputusan pilihan raya menunjukkan BN kekal berkuasa tetapi prestasi merosot, apabila memenangi hanya 133 daripada 222 kerusi Parlimen.

    Akhbar Umno, Utusan Malaysia, juga di muka depan pada Selasa lalu mengeluarkan tajuk “Apa lagi Cina mahu?” Sebagai tindakan menunjukkan keputusan pilihan raya dibentuk oleh kaum Melayu menentang kaum Cina.

    Namun, penganalisis Merdeka Center menegaskan Pilihan Raya 2013 bukanlah “tsunami Cina” kerana ia menunjukkan peralihan besar masyarakat bandar berbilang kaum dan pengundi kelas menengah menentang BN.

    Pnganalisis telah mengatakan kekalahan bersejarah BN dalam Pilihan Raya 2013 adalah disebabkan oleh gabungan tersebut kehilangan sokongan daripada kelas menengah dan pengundi bandar, mendalamkan lagi jurang bandar-luar bandar di negara ini. 

    BN juga hilang lagi tujuh kerusi Parlimen kepada PR Ahad lalu. BN mendapat 133 kerusi sementara PR mendapat 89 kerusi Parlimen dalam Pilihan Raya 2013. -T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Msh lagi pak2 menteri nie nak jaga hati cina babi dap nie....
      Dinasti lim cina dap paling pukimak sama dgn pendubor dan pemuki china doll tu...
      Mrk tiada semangat 1malaysia langsung....
      Mrk mghasut cina benci melayu dgn mgatakan hak cina tiada dlm prlmbagaan sedangkan cina paling kaya dan senang....
      Mrk laungkan kempen guna kalimah Allah utk lain agama utk mgwujudkan sengketa islam dgn kristian di negara kita...
      Mrk gunakan red pig army mrk utk mghasut melayu benci melayu tanpa peghujung...
      Mrk hasut dan dakyah rakyat dgn isu 505 mrk agar rakyat membenci kerajaan yg dipilih rakyat dgn harapan akan ada rusuhan....

      DIMINTA RAKYAT SEMUA SEDAR ANAK2 BABI ITU TIDAK PEDULI DGN NASIB RAKYAT..PERPECAHAN DAN KEBENCIAN ANTARA KAUM DEMI HAJAT MRK TERCAPAI....
      JIKA DITAKDIR ADA RUSUHAN....MRK HARUSLAH BERTANGGUNGJWB ATAU MATI BERSAMA!!!!!!!

      Delete
    2. Sapa pengundi bandar nie?????
      97% pengundi cina yg telah dihasut oleh cina dap....
      Cina benci melayu
      Melayu benci melayu
      Islam benci kristian

      Sentimen anak2 babi dap yg tidak peduli berlaku rusuhan di negara ini..Tidak sensitif demi cita2 mrk tercapai...Pukimak babi dap...mampos ko!!!!

      BCL
      ABCD

      Delete
    3. Menteri nak kata apa dia punya pasal. Gua dengan puak2 gua tetap boikot barangan yang dibuat atau diperdagangkan oleh Cina.

      Gua tetap boikot barangan Cina. ABC, BBC, BCL ...

      Tak boleh cara physical gua buat cara kempen.

      DAP boleh buat risalah minta Cina tumbangkan kerajaan Melayu, mengapa gua tak boleh kempen supaya puak2 gua supaya menentang Cina.

      Jangan salahkan Melayu, salahkan DAP.

      PRU Ke 13 telah memperlihatkan sifat sebenar kaum Cina di Malaysia. Mereka sebenarnya kaum yang tamak dan berhati busuk.

      Delete
    4. Menteri tu dah kata dia tak sokong dan dia juga tak halang......apalagi pandai pandailah korang fikir.......buatlah mana yang patut.

      Delete
    5. Jgn marah pd menteri tu. cuba baca betul2 apa dia ckp. sebenarnya dia setuju dlm diam. ayat politik bukan ayat direct mcm kita biasa ckp. dia x kata pun kjaan akan halang ke apa maksudnya kita dpt green light utk teruskan gerakan ni. cuma kita kena fokus pd buy malay muslim first dan bukan boikot kedai cina sbb matlamat utama kita adalah utk kayakan sebanyak mungkin usahawan melayu, bukan balas dendam. lps usahawan melayu kaya dia akan menyumbang pd pembangunan sosioekonomi org melayu dan umat islam dan lps tu barulah kita boleh mendabik dada dan mengatakan kita adalah tuan sebenar bumi Melayu ini.

      jentayu

      Delete
    6. Tuan sebenar bumi melayu katanya, tapi yg dok kerja jadi buruh bina2 bangunan kat keliling malaysia ni smua org bangla/Indonesia.Org melayu xnak plak majukan negara dgn jadi buruh kontraktor smua bagai.Jgn la asyik pikir nak majukan bisnes jual sayur,kropok je.Majukan lah negara dr segi pembangunan jgak..sampai bila org melayu nak harapkan org bangla/indon bina rumah,ofis,kedai utk org melayu, kan lagi manis kalau org melayu sendiri yg bina smua tu,barula ada rasa bangga.

      Delete
  37. AKU DAH MEMANG LAMA TAK BELI KAT KEDAI CINA SEJAK KES ROTI MASSIMO...TERBAKAR HATI BILA AKU BACA KOMEN CINA KAT FB PASAL ROTI GARDENIA.

    SETAKAT NI TIADA MASAALAH. PRODUK DAN PENJUAL MUSLIM MENJADI KEUTAMAAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong...harapan agar roti gardenia beroperasi di sarawak....
      Sana sini...roti cina yg bnyak di sarawak....

      Delete
    2. Roti massimo bukan sedap pun. Cina pun tak suka.

      Delete
  38. Itu ayat surat kabar aje tu dari seorg menteri yg nak berlakon adil.... Muntah hijau aku baca msg menteri tu.... Uwekkkkkkkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cis!!!!
      Dah bertahun puak cina babi dap nie mghisap darah pribumi....kerajaan masih nak layan juga cina babi dap ini...
      Woi....97% cina tolak bn tapi msh lagi nak hadap puak babi yg dah kaya dan dikayakan oleh kerajaan bn nie!!!!!
      Dahlah wei!!!!!Tolong pribumi pulak wei!!!!!

      Delete
    2. Cuba suh menteri pergi bincang dengan red bean piggy suh jangat boikot produk muslim? jgn sampai melayu pun bosan dengan korang
      \

      Delete
  39. Bn menang jahat... Tgk kita org dpt perintah sgor... Kita bg lagi byk lesen sundal dan urut... Kelab mlm dan mesin kuda.....mereka kafir dan itu hak meka....kau org nak ckp apa.....kilang arak tu pun beri hasil yg byk pada kjaan negeri..... Jgnlah nak kerohkan hubungan dgn peniaga cina tau.... Tk kasih apek tk nyonya.... Kita tak perlu ada report kad.... Kita manyak baik punya..... Tk kasih sokong sama kita maa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 6:26 PM ...

      Cina buat silap semasa PRU Ke 13 dan gali kubur sendiri. Sekarang macam cacing kepanasan. Tapi orang putih kata `the damage has been done`. Kita tak akan lupa hati busuk Cina. Depan kita ha, ha, ha dia gelak bersama kita tapi rupanya dibelakang dia pegang pisau nak tikam kita.

      I will make sure from now onwards the Malays will hate the Chinese like poison. That is a promise. There`s a new Malay saying ... if you encounter a snake, an Indian and a Chinese ... kill the Chinese first.

      You Chinese DApigs can say what you want but you will pay for what you want to do to us.

      Big mistake. Tiu nia ma, ham ka chan.

      Delete
  40. Lu boikot ka lu apa ka.... Lu tetap beli balang sama gua.... Wa cibai melayu bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau sedang menggelupur dlm ketakutan, padan muka kau babi sial haramjadah....khaaak tuiii!!!

      Delete
    2. KALAU TAK GOYANG APASAL DATANG SERANG BLOG ORANG??????

      Delete
    3. kite preksa mah siapa owner ...kalau cina..caicien...sayonara......sikarang...boleh tau siape business owner ma..takboleh tipu...hoh....aiyaaa....nang bo tinang..kui..bo ti kui...

      Delete
    4. Anon 6:34 PM ...

      Apasal lu cibai diri sendiri? Ham ka chan, makahai, pasohai, diu nia ma.

      Delete
    5. sikarang ..melayu tak bodoh macam lu ingat ..sikarang manyak melayu ada baca punya orang ...skiijap lagi lu boleh tutup itu kedai..ho..lu boleh bankrap...lu sudah UBAH...maaaa....

      Delete
    6. U celita sana Sini sana sini... Tp u beli kita punya barang juga... U org x maw bising2... Kita org ckp... Itu melayu ckp tak surupa bikin...aiiiyooo

      Delete
    7. wa tengok ni hari cina sudah takut o....kah! kah! ka! itu red bean pon sudah takut o....ki!ki!!.ubah!ubah!ubah!

      Delete
    8. oi red bean..mampuslah kau kejap lagi kena rebus dengan..polis dah cam kau..by the way barang cina sikarang oh..sudah tak laku oh...kijap lagi boleh bankrap ..boleh tanam itu red bean ....lu makan itu red bean soup hari2...mah.....sampai boleh bodah maa....

      Delete
  41. dalam ekonomi consumer is king...beware buyers...itu kan theori terkenal...suke hati orang lah kalau si...cine dapat diberi susidi/concession sampai jadi kaya...sekarang boleh UBAH....sekarang ubah haluan tu ke Melayu pulak..kasi Melayu kaya ...sekian lama jadi miskin sampai 50 tahun....duit customer suka hati customerlah....ini hal ekonomi..........laissefaire system.......orang punye duit pun nak control ke????

    ReplyDelete
  42. Tanya Sama Cina ,
    Apa Sebab Goyang,
    Nanti jawab cina,
    Untung dah kurang

    ReplyDelete
  43. Ingat semua...EVERY CENT COUNT..WALAUPUN SEPOSEN SEKALIPN..JGN MEMBELI DIKEDAI CINA..PERNIAGAAN CINA

    ReplyDelete
  44. UBAH! Ubah budaya konsumer kita! Utamakan produk Melayu Bumiputera Muslim!

    ReplyDelete
  45. http://www.hmetro.com.my/articles/Insuransamnaik9_2013/Article/

    myMetro | Insurans am naik 9% 2013

    ReplyDelete
  46. Teruskan boikot. DON'T STOP. Sampaikan pesanan ini kepada semua orang Melayu samada di bandar maupun di kampung. Sebenarnya orang Melayu mempunyai kuasa membeli.

    ReplyDelete
  47. Cina ni selagi dia belum Islam tak ble percaya sangat sebab mereka ni semua benda boleh makan...saya teringat seorang celebrity chef bangsa cina dari singapork pernah cakap...dia kata......

    " Chinese eat anything with wings except an airplane. Chinese eat everything with legs except the table."

    Dahsyat sungguh..!!!

    ReplyDelete
  48. Di Penang Mereka dh boikot perniagaan org melayu sejak 2008 lg..mula dgn perniagaan yg sangkut paut dgn ahmad ismail yg gelar mereka pendatang..kemudian mana2 premis perniagaan yg ada bendera BN masa kempen pilihanraya 2008 mereka tak akan beli atau makan smpi skrg.

    ReplyDelete
  49. PK ni ko asyik letak JATI sbg bumi.. JATI tu caya nun alip punya la..a adoii.. naya je diorng sebar dlm FB nnt..

    ReplyDelete
  50. Company BAS EKSPRES Melayu Punya:

    1. Transnasional (group of Nadi Corp-Dato Nadzmi)
    2. MARA Liner (MARA)
    3. COSMIC
    4. SANI Ekspres
    5. ETIKA
    6. JELITA (Jelita Transtours)
    7. Pancaran Matahari
    8. Durian Burung
    9. Ekspres Perdana
    10.AB Ekspres
    11. Mutiara Ekspres
    12. Mahligai Ekspres
    13. Shamisha Ekspres
    14. Utama Ekspres

    ada beberapa lagi yg company bumi tp tak pasti kesahihan untuk listed

    TOLONG ELAK NAIK COMPANY CINA HARBI PUNYA

    -Konsortium Ekspres
    -KKKL Ekpsres (TRANS Lim-nama pun tau dh)
    -FIVE STAR
    -TranStar
    -KL-Genting Ekspres
    -Yakin BG/Bukit Gantang Ekspres
    -S&S Ekspres
    -Eagle Ekpres
    -SE Super
    - Antar Holiday
    - Boon Best

    ReplyDelete
  51. Transnasional tu pun lebih kpda cina... Nama aje dato nadzmi.... Jati diri tak da bangkai nie.... Semua jualmkat cina....tanah tanah milik mara holding yg terlepas kat bangkai nie semua dijual nya pada cina.... Kerajaan patut ambil tindakan tegas pada bangkai nie sebab lebih hina dari petualang bangsa.percayalah bangkai ini akan pulangkan balik transnasional pada kerajaan atas alasan kos tinggi dan tak menguntungkan...dah habis kau sakau jual tanah tanah besok besok ayat dia minta kerajaan tebus semula demi kepentingan untuk semua rakyat.... Kjaan nak tolong bankai ni pikir 10 kali ye.... Zam tdm bolehlah minta nyawa.... Tapi zaman dn lu buat hal.... Kita tuduh dato bangkai nie sebagai pecah amanah

    ReplyDelete
  52. Boikot stesen minyak cina utamakan petronas petron dan syarikat bumiputra yang lain..... jom ajar kiasu ni kekuatan ekonomi kuasa membeli orang melayu dan Islam......

    ReplyDelete
  53. Petronas tak sokong melayu lah oooi...semua barang barang di kedai mesranya adalah produk cina babi...petronas pun tetapkan hanya air dari bangkai cina dan kubur cina saja yg mesti kita beli dari stesyen minyak mereka

    ReplyDelete
  54. Boikot petronas.... Bodohnya ceo melayu... Makan gaji buta... Tun mahathir sebagai penasihat petronas jgnlah mkn gaji buta saja... Tegaslah sikit

    ReplyDelete
  55. Melayu harus pertingkatkan kualiti barang dan perkhidmatan baru lah boleh dapat sokongan dan bersaing dengan Cina. Ini satu kelemahan orang Melayu, buat kerja sambil lewa sedangkan dalam Quran pun Allah ada sebut bahwa Allah suka mereka yang apabila buat kerja, buat kerja dengan baik dan teliti. Peliknya sifat ini ada pada orang Cina tapi tak ada pada orang Melayu. Tidak heranlah kenapa Dr Mahathir selalu sebak bila cakap pasal orang Melayu. Walaupun kerajaan beri macam macam kemudahan dan peruntukan untuk orang Melayu pertingkatkan qualiti dan prestasi bangsa ini agar dapat bersiri sama tinggi dengan bangsa asing tapi mereka tidak gunakan peluang ini sebaik mungkin. Mereka inilah yang menyebabkan bangsa asing pandang hina kat ugama kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu dulu sekarang dah ade improvement......many evidence.....

      Delete
  56. Seorang warga asing yang memeluk ugama Islam pernah melahirkan keperihatinannya tentang industri pemakanan orang Islam yang dimonopoli oleh orang bukan Islam.

    ReplyDelete
  57. hangat hangat tahi ayam jer lah org melayu umno nak boikot barangan org cina.

    ReplyDelete
  58. Mana kedai tayar,elektrik,hardware Melayu.....nak potong rambut pun susah nak cari kedai Melayu...seharusnya perlu diperbanyakan usahawan dan perniagaan Melayu...mungkin sudah terlewat lima puluh tahun baru nak sedar....sepatutnya usaha ni dijalankan dari dulu lagi

    ReplyDelete
  59. Boikot filem David Teoh ceritanya hanya hampeh... banyak memperbodohkan orang Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Semua filem keluarannya boleh buat Melayu rosak dengan cerita hantu, rempit dan gangster...terutama kepada penontong kanak2 dan remaja. Pengarah Melayu dapat jawatan dan kereta mewah sanggup jadi balaci Cina Teoh Pekung.

      Memang tak penah tengok baik di panggung atau di TV. Benci!!

      Delete
  60. AKU MASIH INGAT TONY PUA NGAN PKR SERANG KEDAI 1 MALAYSIA.MCM2 TUDUHAN. JAHAT SUNGGUH.YANG PALING SEDIH MELAYU PUN SAMA .....APA NAK JADI NGAN MELAYU NIIIIIII.

    ReplyDelete
  61. ORG CM TONY PUA TU PUN ADA MELAYU SOKONG.MELAYU MELAYU.TUN MAHATHIR DAH BNYK KALI PESAN PADA MELAYU.TAPI TUN PULAK MELAYU SERANG.

    ReplyDelete
  62. GARA2 GILA NAK JDI PM HURUHARA NEGARA.GADAI SEGALA2

    ReplyDelete
  63. aku nak tahu lagi barang2 yang cine buat jadi boleh boikot bila gi shopping atau the need arises..hari2 kena update....especially siape yang tahu...company mana cina punye bukan setakat makanan ..goods and services...apa2 je yang you all tahu....UBAH!UBAH!UBAH!.....

    ReplyDelete
  64. INI BULAN AKU AKAN KELUAR KAN DUIT DARI PUBLIC MUTUAL MENYESAL AKU SIMPAN KAT SITU !!!!!!!1

    ReplyDelete
  65. aku dah tampal lebih dari 50 keping poster BUY MALAY FIRSY,BUY CHINESS LAST bus stop2 dan dinding2 bangunan kedai.harap semua orang akan buat perkara yang sama.

    ReplyDelete
  66. ape nak takut jorang boikot barang melayu...consumer malay market share is more than 50%....yang terantuk benjol will be cine...anyway this will mean melayu dah boleh bukak banyak bisness sebab ade banyak demand.....

    ReplyDelete
  67. Support tutti frutti (naza group), mph bookstore (syed mokhtar), al ikhsan, mizi sports. As long as we have kesedaran. Spread to as many people as possible

    ReplyDelete
  68. SETUJU SANGAT..aq pon dah stop beli barang/produk kat kedai mereka..dan stop beli roti massimo, minyak masak seri murni,gandum cap sauh, buttercup farm cows, daisy, naturel, mnuman drinho,dll.. dan aq gantikan dengan beli produk2 org melayu yg lebih halal dan terjamin kesuciannya..

    ReplyDelete
  69. kita ajar mereka..ayuh orang2 melayu, boikot tetap boikot..

    ReplyDelete
  70. saya pun dah tobat tak kan beli barang cine lagi......kena check owner......

    ReplyDelete
  71. da i atas tadi, mgkin bukan org melayu.berani dia kata orangmelayu bukan orang asal sini.dia kata org asli.makna dia kata china dan melayu kita semua ni sama je iaitu dtg dr luar.bukan bumi putra.1 sini adalah kwsn tanah melayu..malayia, singapura, indon..tanah melayu.cha sana nun, tanah bsr china.india sana..jgn cuba nk pusing.raja2 yg buka dlu adalh dr area sini.2 bukan bumiputera..knp kau persoal? dlm hati kau dah ada sifat x baik terhadap kami org melayu.lu duduk sini pun sudah sng..org melayu baik tau.lu leh kaya duduk sini.apsal lu Q? lu mau semua ka? lu mau sng lu cendiri..kami? kami mau duduk mna? talok la lu.dah la lu ckp melayu pun x pandai.sini area tanah melayu..tu yang ada bhsa melayu.lu duduk lama pun xtau ckp melayu.sbb xtau sbb lu rasa ek, lu rasa bhs mleyu x tarak ada kelas.lu nk tau cmne itu melayu sgt baik sama lu? kalu lu xtau jalan mau tnya..lu tanya org melayu..walu lu tanya dr dlm keta di traffic light..org melayu akan jwb dan layan sama u.sbb u tanay pun sbb lu tau melayu akan akan sama lu.cuba kalu wa tanya sama lu?...ramai yg ckp..:taktau ooo

    ReplyDelete
  72. dah kasi i/c nak negeri pulak..aku tempeleng sekor2 babi ni baru tau..kah!kah! kah! dia sudah takut sikarang macam2 komen dia buat. bagus barang jorang tak laku sangat....teruskan boikot barang cina!

    ReplyDelete
  73. Itu barang lu mau boikot Minyak Buruh, Knife, Naturel pekerja syarikat 80% melayu. Boss kaya raya.Nanti business tak untung dia senang sahaja.. angkat semua business dengan investment dia labur negara lain.. sekarang sudah start pergi vietnam.. itu pekerja melayu gaji RM1500 anak 5 orang.. nanti hilang kerja rata rata ratusan pekerja melayu.. siapa mau bayar gaji ? lu bayar mereka ah? cakap boikot senang.. nanti pekerja pekerja melayu juga susah.. guna otaklah.. orang kaya akan tetap kaya boleh cari jalan keluar.. pekerja melayu miskin hilang kerja macam mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. oi red bean bengap ..factoty melayu lain akan dibuke..jorang boleh kerje situ...oh dah takut..padan muka kau ..anyway nice try ,cina camouflage melayu...cibai/lancau..punye red bean...

      Delete
  74. Jangan BELI DI KEDAI CINA. Pergi BELI KEDAI MELAYU, ISLAM SAHAJA. Aku sokong 100%

    ReplyDelete
  75. BOIKOT RESTORAN CINA

    1.The Chicken Rice Shop
    2.Old Town White Coffee
    3.Mc Donald
    4.Kenny Rogers
    5.Papa John’s Pizza
    6.Wendy’s Hamburger
    7.Krispy Kreme
    8.Starbucks Coffe
    9.Kyros Kebab
    10.TGi Fridays
    11.Dave’s Deli
    12.Baskin Robin’s
    13.Coffee Bean
    14.Domino’s Pizza
    15.Carls JR
    16.Secret Recipe
    17.MarryBrown
    18.Dominos Pizza
    19.Kemaman Kopitiam
    20.Paparich
    21.Pak Li Kopitiam
    22.Pak Hailam Kopitiam
    23.Mr.Kaya Kopitiam
    25.Roti Bakar Kopitiam
    26.Victoria Station
    27.ChaTime
    28. Nandos

    TOLONG SEBARKAN PADA SEMUA!!!

    BOIKOT BARANG CINA!!!

    ReplyDelete
  76. SOKONG RESTORAN MELAYU

    1.A&W (Milik KUB)
    2.Burger King (Milik Ekuinas)
    3.The Manhattan Fish Market (Milik Ekuinas)
    4.Poppeyes (Milik Ekuinas)
    5.San Francissco (Milik Ekuinas)
    6.Tutti Frutti Ice Cream (Milik Naza)
    7.Ramly Burger (dijamin masih milik melayu)
    8.Otai Burger (Melayu)
    9.1901 Hot Dog Fast Food (Melayu)
    10.Burger Bakar Abg Burn (Melayu)
    11.HPA Radix Fried Chicken (RFC)
    12.Old Malaya Kopitiam (Selangor)
    13.Lam Yong Kopitiam (Selangor)
    14.Jonker Walk Kopitiam (Selangor)
    15.Lay Pak Kopitiam (KL)
    16.Umai Kopitiam (Negeri Sembilan)
    17.Pak Tam Kopitiam (Negeri Sembilan)
    18.Manjung Kopitiam (Perak)
    19.D'Impian Kopitiam (Johor)
    20.Mai Kopitiam (Kedah)
    21.Umai Kopitiam
    22.Kfc (Milik Qsr Brands)
    23.Pizza Hut (Milik Qsr Brands)
    24.Rasamas (Milik Qsr Brands)
    25.Ayamas (Milik Qsr Brands)
    26. The Loaf

    TOLONG SEBARKAN PADA SEMUA!!!

    BOIKOT BARANG CINA!!!

    ReplyDelete
  77. Mari laa kita berkempen dgn cara berhemah spt Rasulullah & para sahabatnya...jauhi kata2 yg menyinggung perasaan & manusia lain....in sha allah.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!