MARI BACA INTIPATI PERHIMPUNAN KAUM YANG DITIPU ANWAR LAHANAT AL KUNYITI DAN KIT SIAL

Pelik kan? Orang depa sendiri kata takde blackout! Abis tu tipu tang mana?
Smlm nye perhinpunan.. BN kl k selangor hantar spy n this is the result

Antara ucapan2 fitnah dan tiupan api kebencian (live salin kt hp)

1. Pengundi tentera diugut dan diancam oleh Bn
2. Membujur lalu melintang patah, nak tumbangkan kerajaan haram

3. Nurul Izzah - lagi 5 hari kita menyaksikan ulangtahun ke 44 13 mei
(nape bangkitkan isu ini?)
- We are against a goverment..

- tian chua- rakyat malaysia yg akan menjadi hakim.. Najib menipu, menggunakan SPR. Rakyat tidak akan memaafkan sesiapa yg menggunakan cara ini.. Mereka perlu diberi hukuman rakyat. Bangkit2, Bangkit Rakyat

- sivarasa - mlm ini kita istiharkan anwar the people's prime minister. Najib cuma ada 47% sokongan shj. Pilihanraya tipu! Mlm ini kita berikrar, kebangkitan rakyat. Najib tidak sah. Are we ready?

- saifuddin nasution - tolak2 tolak BN! SPR tipu! Cuba tgok jari semua.. Ada dakwat tak? Ini baru hari keempat.. Tumbang BN!

- Nik nazmi - perhimpunan sebegini jgn dihentikan sehingga BN tumbang.

- foziah saleh - kita rakyat sudah pilih PR utk ambil alih msia.. Tp bn curi keputusan Pru, guna segala media utk tipu pilihanraya

- Dr lim boh choi - ubah! Ubah! Kita mau bgtau najib, ini bkn tsunami cina, tp tsunami rakyat.. Ketua spr org umno! Penipu! Hari ni harus ubah parlimen.. Ubah! Ubah!

- Pas kedah Nasir - ada org cina tmpt sy, dipotong nama.. Walaupun jari blom ada dakwat.. Spr tipu! SPR tipu!! (nama tak sebut)
- Kita ada ramai anak muda!! Membujur lalu melintang patah!! Hidup rakyat!!

- dr Maria Kota raja - kita sbnrnya sudah menang di semenanjung!! Umno bn dah kalah sbnrnya!! Hidup2 rakyat.. Undur2 undur najib
- ketibaan anwar 10.10pm.. Satu stadium berdiri.. 
- tolak kerajaan smpi menang!! Satu stadium penuh dgn rakyat!!

- Lim kit siang-- (semua org bersorak dan menjerit seperti hilang akal, LKS belum berucap, baru tiba)
- hidup2, hidup rakyat!! Bangkit tumbang BN!! Semua org melayu, cina india.. Tv dan media hari2 maki pakatan betul?? SPR Tipu!! Kita kena sokong Anwar ibrahim!!
- Kami anak Malaysia!! 

- Mat sabu - saudara saudari sekalian, spr kata untuk adil celup jari.. SPR bohong!!! Undi awal undi pos mana ada celup jari?? Mari kita gelakkan spr.. Hahaha!! (satu stadium hahaha gelak) rakyat msia undi PR 60%!! Pembohongan akan berterusan, kita akan bangun menuntut keadilan!! Mereka main isu perkauman!! Kita sokong nik aziz!! (satu stadium gamat).. Kita sokong Lim Guan Eng (dua kali ganda gamat org melayu bersorak, sedih2)..

Bukan soal perkauman, yg kita lawan rasuah dan penyelewengan!! Jahanam2, jahanam perasuah!! Bn tipu!! Media tipu!! Hidup2 hidup rakyat!!
Kita mau pengawal PBB mengawasi pilihanraya msia, setuju atau tidak?? Kawasan sy, org siam keluar undi BN.. BN tipu!!

- Lim Kit Siang - umno ckp, chinese tsunami, tapi tgok stadium, wajah cina ke? Ramai org melayu!! Kita semua rakyat malaysia.. Najib adalah SYAITAN yg perlu ditolak, betol??!! ( satu stadium bersorak.. Bersih, bersih bersih)
Kita tinggalkan politik perkauman, politik rasuah!!
(malas nak salin LKS berucap pasal rasa bengang!)

- a samad said baca sajak (malas nak salin) tajuk "ibu segala tipu"

- Anwar Ibrahim..(10.30pm) - mlm ini rakyat beri jawapan.. "cina mau apa?".. Sy jawab, melayu, cina india , dayak, kadazan mau umno Bn tumbang!! Mau pilihanraya adil.. Jgn rrrampas hak rakyat Malaysia!! Jgn angkuh dan sombong!! Jgn la lagakan rakyat suku kaum suku kaum!! Mesej yg jelas, tolak perkauman, tolak rasuah!! Enough of umno Bn!! Sy lahirkan rasa terhutang budi pada rakyat yg bangkit! 
Kita xmau rasuah, kroni anak, saudara dan keluarga! Kamu tipu harga minyak, kamu tipu harga gula, dan akhirnya kamu tipu dakwat PRU! Malaysia sokong PR 52%. Suara rakyat perak sokong PR 55%!! Najib cuma 48% plus bangladesh, philippines dan indonesian..!!
Kamu BN guna tipu helah dan rakyat menolak. Adakah rakyat akan terima saja?? Tidakk!!
This is not a chinese tsunami, but a Malaysian tsunami! 
Apa mereka buat?? Sehari lepas mereka menang, terus main isu perkauman!! 3 hari menang, terus naik harga barang!

Majlis diakhiri dgn nyanyian Negaraku!!

House PK: Aku dah tak tau nak kata apa lagi kat manusia jenis depa ni! Masih tak boleh terima akan kekalahan mereka? Sudah Kalah Kalahlah! Apa mau cerita lagi? Hilang 2 negeri masih boleh kata depa menang besar? Apa punya bodoh la Pakatan ni? Wahai rakyat Selangor, kata korang cerdik pandai, ini yang korang pilih? KAH KAH KAH! 

84 Responses to "MARI BACA INTIPATI PERHIMPUNAN KAUM YANG DITIPU ANWAR LAHANAT AL KUNYITI DAN KIT SIAL"

  1. Saya merujuk kepada intipati ucapan nurul izzah seperti dalam artikel di atas. Kerajaan mesti bersiap sedia kemungkinan akan berlaku gelombang spring pada 13 Mei 2013. Angka 13 membawa makna yang besar bagi mereka iaitu :

    1) PRU ke-13

    2) Tarikh 13 Mei

    3) Tahun 2013

    Pastikan tragedi berdarah 13 Mei 1969 tidak berulang lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh iye ke. Ada kedai cina tidak jauh dari rmh mak aku mmmppphhh

      Penduduk kgbr

      Delete
    2. Hakikatnyer undi UMNO yg mwakili Melayu dan Bumiputra Meningkat... Percayalah Malaysia tidak akan rosak kerana PRU. .. .TETAPI disebabkan oleh hasutan dan rusuhan makhluk laknatullah diatas...Sepatutnyer mereka berlapang dada sebaliknyer mereka memilih menjadi syaitan yang direjam...Sudah sampai masenyer kekerasan PR dilawan dengan ketegasan KERAJAAN BN yg dipilh rakyat. ..KALI INIlah..

      Delete
    3. Mrk dah main2 lagu sentimen perkauman, hasutan & provokasi....apakata bgi mperingati 13 Mei ni...kita mtk KJAAN buat TAYANGAN PERDANA FILEM "TANDA PUTERA"...WAJIB TAYANG DI SEMUA SEK. RENDAH, SEK.MENENGAH & UNIVERSITI HATTA TV1, TV2 & TV3....

      Dah terlanjur kit sial, al jubor, mat sabun burit, tian chuak dll 'pemimpin gila' pakatan....gelar PM Syaitan & negara ni korup & zalim....kita nak diam aje je??? Kita bukan nak ajar rakyat merusuh mcm apa yg mrk slalu buat....tapi kita HANYA cuba untuk menyedarkan umat
      MELAYU.... Cina & India juga rakyat keseluruhannya. ...siapa kit sial & dap sebenarnya....

      Negara Msia kan dah terbukti negara yg adil & DEMOKRASI...takkan demokrasi hanya di sblh pihak pihak pembangkang aje?? Kami para pengundi BN/Umno ini adalah rakyat yg WARAS & BERTAMADUN...tahu membezakan antara baik & buruk.....Mohon Kjaan timbang permintaan kami ini.....

      Delete
    4. Angka 13 termasuk dalam angka-angka keramat kumpulan illuminati - penyembah iblis aka promoter dajjal. Dengan logo mata satu PKR, maka jelaslah siapa mereka ini semua. Juga, siapa Lik Kit Siangmalam sial nak panggil najib syaitan???

      Delete
    5. NO 13!!!!! takde dalam alquran dan hadispun, abaikan fahaman khurafat ni, kena yakin tiada mendatang kan kesan makhluk keatas makhluk laih kecuali atas kehendakNYA.....

      Delete
    6. Melayu Selangor memsng tak sedar, mengaku professional islam- tapi bagi DAP menang sama rata dengan PAS. Terlalu lalai- sibuk nak kafirkan sesama Islam terus bagi kerusi free pada DAP. Kat Sepang, ustaz ustazah PAS bangga undi DAP. Tak sedar lagi tu, bertahun DAP dok kutuk Melayu bertahun2, takdanya DAP dok heran PAS, kat Kelantan tu lagi dia tak sedar, DAP tak hingin nak perintah Kelantan. Pi tengok Kelantan, negeri dia kotor, orang lelaki asik seludup beras, dadah, bunuh orang... Pentadbiran lemah, so biarlah PAS perintah Kelantan sampai bila2...

      Delete
  2. Saya dah mulakan dengan keluarga saya dulu. Biar apa anggapan orang lain. Saya peduli apa. Duit saya punya.
    A sal
    B ukan
    C ina
    Saya akan cari kedai melayu dulu untuk berbelanja?
    B uy
    C hinese
    L ast
    Duit saya . Saya punya sukalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong BCL. Di Penang dah mula pengurangan kaum cina pi kedai makan melayu di beberapa tempat.

      TUNJUKKAN SOKONGAN SAUDARA.

      Delete
    2. Sokong.....

      Delete
    3. Untuk makluman "BUY CHINESE LAST" memang merupakan polisi kerajaan sejak Mahathir jadi PM. Kalau terbeli juga, mereka menamakannya "KETIRISAN".

      Sekarang bapak-bapak rasis melayu pulak suruh orang melayu "BUY CHINESE LAST" .........matilah cina ini macam.


      Gua tengok korang semua dah jadi Neo Nazi ala Malaysia. Silap-silap DEB korang ubah jadi DAK (dasar apatheid kebangsaan)

      Delete
    4. Kalau dengan Mahathir, sampai dia dah berhenti kau org masih takut kat dia...jahanam punya cina...BCL...

      Delete
    5. Bhai 08.21...lu ada masalah dgn 'bapak' rasis dari umno ke...dan lu boleh terima rasis dari puak kiasu ke...lu ada masalah dgn ABC/BCL ke...dan lu boleh terima yg cina tak prnh support bisnes melayu...
      Bhai lu ada masalah ke klu benar dasar apertheid baru di tanah melayu???

      ABC....ASAL BUKAN CINA

      Delete
    6. ABC/BCL akan mula terasa tiga empat tahun lagi. Masa itu Bumiputra/orang India akan merasa kenikmatan hasilnya. Maka berduyun2 lah rakyat keluar mengundi mempertahankan kedudukan yang ada. BN kembali mendapat majority dua per tiga.

      Ingat masa 2/3 dulu2 cina buat duit...sekarang tidak semudah itu .....

      Delete
    7. Juragan 69

      Ekoran polisi kerajaan "BUY CHINESE LAST" dan pelbagai lagi polisi yang menidakkan hak orang Cina, cina menjadi ANTI-MELAYU secara menyeluruh.Anak cina dapat 10A dalam SPM pun tidak akan dapat tempat dalam IPTA.

      Cina pula mengamalkan "NEVER BUY MALAY, NEVER HIRE MALAY" .Kalau dia tahu pekerja melayu dia pandai , dia akan ditindas sampai bila-bila. Memang betul, Cina bangsa haprak yang silap haribulan akan makan parang melayu.....tapi PUNCA cina jadi macam itu adalah penindasan secara hampir total oleh jentera kerajaan.

      Sekarang, GOMEN SABOTAJ CINA, CINA SABOTAJ MELAYU. Cina benci Melayu, Melayu benci Cina. India benci cina dan melayu. Cina dan Melayu benci India. Mamak terselamat sehigga kemunculan House PK kepunyaan mamak.

      Inilah punca Malaysia jatuh dalam serba-serbi, perang dingin Cina-Umno.

      Pada 1957, Malaysia negara ke2 terkaya di Asia selepas Jepun. Hari ini kita gostan kebelakang setiap tahun. Kalau Umno tidak ubah.....ALJUBORI yang digeruni akan menjadi PM Malaysia di masa terdekat.

      Delete
    8. oi juragan 69,
      cina dah MEMANG anti melayu secara menyelruh sejak dulu lg. cuba ko listkan 'penindasan2 secara total kerajaan pd cina', minat jgk aku nak dgr citer dongeng ko nih. ko ingat DEB tu suka2 tun razak nak buat ke? ada sbb dan sbbnya ialah cina yg dulu main kotor x bg peluang keje n meniaga pd melayu. ini fakta sejarah aku sarankan ko lg byk membaca dan kalau ko ni melayu, berentilah jd apologetik. jgn jd mcm bangsa jerman ada guilt pd yahudi pasca perang dunia ke2. kesimpulannya gelombang BCL akan tetap diteruskan cuma approachnye mesti lebih menjurus kpd buy muslim malay + bumiputra first sbb yg penting kita nak bangunkan ekonomi ummah kita. dgn tu kita bukan je boikot cina, bahkan jg secara x langsung boikot barang us, yahudi, china, dan negara2 luar yg lain.

      Delete
    9. aku dah mulakan ABC/BCL.

      diorang ni samada LUPA atau TAK TAU sbb subjek sejarah mase skolah sume fail.. tang cheng lock dan sambanthan dah ANGGUK TANDA TERIMA dan setuju bahawasanya :
      - ini negara Melayu
      - Islam sbg agama rasmi
      - Bahasa Melayu sbg bahasa rasmi
      lepas tan cheng lock dan sambanthan ANGGUK TANDA TERIMA, baru diorang start discussion nak memerdekakan TANAH MELAYU.
      sedarlah diri tu wei, ini TANAH MELAYU!

      Delete
  3. Ni bukannya dah kira menghasut ke?

    Takde yang nak buat laporan polis?

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 6:46

      takde bukti, nak lapor ke benda kat polis????

      Delete
    2. Telah terbukti cina hina bangsa aku, pemimpin aku, raja aku,bendera aku, bukan kah perbuatan ini tanda kebencian cina terhadap kami? Jadi kalau aku berbincang perkara ini dengan kekawam dan berpakat untuk ABC/BCL salah ke? Polis case ke. Apa? cina boleh buat apa dia suka, cakap apa dia suka. Melau/bumi mesti tunduk diam dan akur..

      Kalau menteri lembik tu ambil tindakan dulu, tentu sekali kami "stand down". Kami ada banyak lagi kerja lain..

      Delete
  4. Rakyat Malaysia telah mengundi dan melantik PR sebagai pembangkang,pengimbang,penegur,pemantau dan penilai kpd kerajaan BN.Sudah tentu perjuangan PR yg sebenar ialah menumbangkan BN secara rampasan kuasa dan itulah yg hari hari mereka usahakan.Anwar yg sgt lama kemarukan utk mnjdi PM tiada tanda akan berundur dr politik.Malaysia akan terus bergolak selagi penyucuk buntut ini masih terus aktif.

    ReplyDelete
  5. Mereka ada KUASA EKONOMI. Tapi nampaknya itu belum cukup buat mereka. Mereka ingin merampas pula KUASA POLITIK yang merupakan satu-satunya harta yang dimiliki oleh Orang Melayu. Mari kita bina empayar perniagaan kita sendiri dari supplier hingga ke peruncit. Kita wujudkan bengkel motor 1Malaysia, bengkel kereta 1Malaysia, pasaraya 1Malaysia dan jenamakan produk milik bumiputera 100%. Pastikan kali ini ekonomi kita pegang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah saya dah lama beli d kedai melayu melainkan terpaksa.

      Delete
    2. Amat2 sokong ujudkan segala2 ekonomi org2 melayu, bangkit la jgn nk jdi kuli org cina aja sepjng zaman, jadi kuli org cina melayu, belanja kayakn org cina melayu, jd tali barut org cina melayu dek kata segala2nya org melayu dh lama jadi barua cina pendatang di bg betis nk peha, kalau x sdr lg x tau la apa akan jadi ngn anak cucu kita nanti

      Delete
    3. Saya dah mula BCL ... sokong perniagaan orang Islam. Anda bila lagi?

      Delete
  6. Proses pilihan raya dimalaysia berjalan dengan lancar nya.
    Di masa akan datang, pastikan bekalan aletrik berada pada tahap maksima, supaya tidak akan berlaku apa yang telah berlaku..


    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat ni tidak ada official report pasal blackout. Setakat ini semuanya fitnah dan penipuan semata- mata. Kalau benar- benar ada tolong bagitahu. Pihak PR dah bagitahu tapi setakat ini semuanya palsu.

      So apa yang nak di maksimum kan? Takkan nak dilayan fitnah?

      Delete
    2. 7:26....kat tempat saya, seminggu sampai 2hinnga 3 kali seminggu blackout, apa yang diharapkan selepas pilihan raya perkara yang sama tidak belaku lagi.

      Delete
    3. Kalau dah routine... itu bukannya plan. Anyway... kira undi bukannya ambil masa seminggu pon. Malam pengiraan undi di tempat undi ada blackout ke?

      Delete
    4. Maaf org2 pakatan, org bn mmg tak cerdik, tp kami genius. Kami tak layan benda2 hearsay, kat mahkamah pun tak laku. Apa kata bagi bukti kat mana blackoutnya, siapa dalangnya, mana buktinya..dan seterusnya, bawak p mahkamah. Hasutan demi hasutan, fitnah demi fitnah hanya menambahkan dosa anda shj, dan demi Allah, semoga puak yg menyebarkan fitnah ini akan diberi petunjuk oleh Allah, sama ada dlm bentuk hidayah atau bala.

      Delete
    5. Juga kegagalan Menteri KDN untuk mengarahkan agensi-agensi pekerja asing supaya menundakan kemasukkan pekerja asing ke Malaysia buat sementara waktu sehingga proses pengundian selesai untuk mengelakkan sebarang persepsi mengenai pengundi hantu...

      Delete
    6. malam pengiraan undi blackout, muncul peti undi utusan dajal, dajal nak buat hal dajal....sidajal kempunan .....akhirnya, apa nak jadi akan terjadi...padan muka, amek ko.....apa2pun aku hepi calon yang aku undi menang...alhamdulillah

      Delete
    7. 7:34am...ini tak ada kena mengena pasal kira undi.

      Delete
  7. Hasutan... ISA perlu diwujudkan semula!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 7:23am...saya pun setuju ISA diwujudkan semula...tapi mestilah adil.

      Sekiranya pemimpin pembangkang menghasut rakyat membenci kerajaan memang wajar ditangkap dan di penjarakan.

      Jika pemimpin kerajaan menghasut rakyat supaya membenci pakatan oembangkang, ia juga perlu di tangkap dan dipenjarakan.

      Kalau macam ni aku setuju sangat2...

      Delete
    2. Aku pun setuju sangat2 ISA diwujudkan semula....

      Delete
    3. Azazil, kalau takde isa pun polis dah mmg adil. Cina dap yg menghasut kena tangkap utk siasatan, papagomo pun kena jgk. So dah mmg adil pon.

      Yg tak adil tu anuar, sesuka tok nenek dia cakap najib amalkan kroni parti anak branak saudara n keluarga, habis dia tu apa. Dah tak mengaku azizah bini n izzah anak dah ka? Atau mmg sbnrnya dah cerai atau izzah bkn anak dia? Dah lah pening aku layan org yg paku dulang paku serpih ni. Kalau lalu depan mata, mmg aku ludah je anuar ni

      Delete
    4. 8:42am.......tangkap dan pejarakan anuar, jika benar dia menghasut.

      Delete
    5. ISA......SOKONG!! SOKONG!! 1000 %....

      Singapork yg 'tersgt' la byk 'demokratik' tu pun masih guna ISA.....Kak Hisham la punye idea ni....mansuh ISA!!! Coz cina berlambak di Semberong!!
      Yg tolak ISA ni ialah puak2 mata sepet jeeee sbb byk sgt mencipta jenayah kt Msia ni!! Hanya puak2 pelampau yg X nak ISA!!! Kami rakyat yg cintakan perpaduan & keamanan amat Menyokong ISA!!!!


      **********VOTE FOR ISA*********

      Delete
  8. Sokonglah bangsa sendiri kerana Cina pun benci dan muak dgn Melayu.Barang keperluan harian ikhtiarkan beli kat kedai Melayu lebih berkat halal dan membantu bangsa sendiri.Jadikan kedai Cina pilihan terakhir kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong 100%.
      Saya sudah...ANDA BILA LAGI?

      Delete
  9. Ingat ini Tanah Melayu maka utamakan Melayu,siapa lagi kalau bukan KITA,orang Cina pun pandang rendah pd kita.Cina lebih suka ambil pekerja asing drpd prkerja tempatan.Ingat DAP nak kontrol Malaysia utk digabungkan dgn Singapurak.

    ReplyDelete
  10. Cina tak mahu kongsi kuasa dgn Melayu.DAP nak jadi ketua kongsi gelap kat Malaysia..

    ReplyDelete
  11. Ini lah kelemahan BN, tidak pandai & bersungguh2 menangkis fitnah pembangkang. Mengharapkan TV3 , Astro, RTM , Utusa & Beritab Harian. Tak semua orang tengok benda2 tu semua, semua duk lepak kat kafe dgn HP, Tablet, dll. Dengan sekelip mata berita fasal bangla, PR akan menang, blackout semasa undi disebarkan secar meluas. Apa yg BN buat, dook cakap dgn pemberita, tu semua fitnah senang je. Tak semua orang tengok beb.
    Ini politik zaman siber beb alaf baru bukan politik 80'an atau 90'an.
    Wake up BN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebanyakkan Wakil BN Sebelum ini tidak menngunakan teknologi IT sepenuhnyer...mereka hanya bergsntung kpd aura najib dan muhyidin dalam menangani sesuatu isu....Isu2 Rakyat banyak dibiarkan..lebih2 lagi bila tak tercalon....

      BCL Forever..

      Delete
    2. Eh bukan semua blogger BN tak menangkis fitnah pembangkang. unspinners, Stopthelies, syedsoutsidethebox,cucutokselampit khairulryezal, Anwaraidc dan ramai lagi. Sendiri tak check keh?

      Delete
    3. Eh lu pun mengaku pembangkang fitnah? Kakaka. Pembangkang mmg kurang cerdik skit, nak tuduh bangla jd pengundi hantu, dia amik video bangla turun bas. Eh bangla ngundi dalam bas ke? Atau bangla ngundi kat perhentian bas? Ke canne?

      Sapa kata cybertroopers umno tak attack. Kitorang dapat buktikan bangla yg dituduh tu chindian malaysia, melayu mamak. Lu org da kantoi. Mana ada bangla wei.

      Issue blackout yg tersebar tu pun, hearsay je, bukti takde. Jalan cerita takde. So kalau percaya tu mmg bodoh la kan??

      Conclusion yg boleh dibuat, org pakatan bodoh2 belaka. Ke canne?

      Delete
    4. Juga kegagalan Menteri KDN untuk mengarahkan agensi-agensi pekerja asing supaya menundakan kemasukkan pekerja asing ke Malaysia buat sementara waktu sehingga proses pengundian selesai untuk mengelakkan sebarang persepsi mengenai pengundi hantu...

      Delete
  12. Yang berucap tu belajar tang mana. Ini lah yang dikatakan bangkang dari longkang. Kata org politik tp tp bengong. Ini pilihanraya malaysia. Bukan pilihanraya amerika. Kemenangan berdasarkan jumlah KERUSI. Bukan individu. Cth: kaw A ada 20,000 pengundi. B-5,000 & C-2000. Kalau kaw A, 18,000 org pilih parti cap roket, Kaw B & C pilih parti cap timbang sedangkan jika digabungkan jumlah kedua2 pengundi di kedua2 kaw B&C tak mencecah pun jumlah pengundi kaw A, adakah kita nak kata parti roket menang. sedangkan Parti cap timbang menang 2 kerusi. Jangan nak bodoh2 rakyat. Kamu bodohkan je lah Org kat dalam stadium tu yang membodohkan diri mereka.
    Kalau kamu kata BN hanya dapat 47% undi, dan pr dapat 63% hanya benar jika individu yang bertanding. Tapi yang bertanding adalah parti. Kamu daftar dulu Pakatan Rakyat tu. Kamu pun bertanding atas parti HARAM. Yang datang penuh stadium tu mangkuk ayun dan yang berucap tu mangkuk jamban.
    Masa perhimpunan tu sorang polis pun tak kelihatan. Bagus. Polis jgn masuk campur. Yang susah, sesak pun orang depa. Kalau buat kat penang pun harap polis jangan ambik port. Yang akan terjejas busines, trafik dan segala macam susah pun depa. Polis Jauhkan diri anda, sebab kalau anda ada, mereka akan buat kacau utuk buat provokasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong. Part mangkuk ayun mangkuk jamban tu lawak tp benar. Kakaka

      Delete
    2. Betul tu....bagus gak Polis tak msuk campur....klu berlaku kemalangan@kematian ke.....biar lah mrk sendiri tanggung....Klu berlaku letupan lagi bagus....biar mati bergelimpangan smua...lagi baik....hidup pun X guna sbb byk menyusahkan org aje!!! Bangsa kufur nikmat ALLAH SWT ni la ropanya!!

      Delete
    3. Yang sokong pas pun bukan semua sokong dap dan yg sokong pkr bukan semua sokong pas.register pakatan dulu baru kita iktiraf.

      Delete
  13. Lim kit siang berkata "hidup2, hidup rakyat!! Bangkit tumbang BN!! Semua org melayu, cina india.. Tv dan media hari2 maki pakatan betul?? SPR Tipu!! Kita kena sokong Anwar ibrahim!!
    Kami anak Malaysia!!"

    Berbau Anarchism ini. Kenapa nak tumbang kerajaan Malaysia selepas SPR dah lihat bilangan undi yang telah dibilang oleh ahli SPR?

    "Kita xmau rasuah, kroni anak, saudara dan keluarga! Kamu tipu harga minyak, kamu tipu harga gula, dan akhirnya kamu tipu dakwat PRU! Malaysia sokong PR 52%. Suara rakyat perak sokong PR 55%!! Najib cuma 48% plus bangladesh, philippines dan indonesian..!!"
    Harga Minyak dan Gula dikawal oleh Kerajaan sekarang mereka DAP PKR PAS tak salahkan Ambiga keh?

    ReplyDelete
  14. Aku bagi analogi la.kalau ko pass paper yg tough mcm add math fizik bio chemistry dapat A+ tapi kantoi paper BM ko tetap kantoi SPM.memang banyak org bandar esp cayanunalip sokong pr tapi org luar bandar perlu ada wakil.kalau mcm ni org kampung takde wakil ler.

    ReplyDelete
  15. Sudah2 le anwar. Sbg org islam, salah satu dari rukun iman yg perlu diimani adalah percaya kpd Qada' dan Qadar. Mane nk letak qada' dan qadar. Mne nk letak rukun iman tu kalau berperangai cmni. Igt kata2 Ustaz Haron Din dan Hj. Hadi. Patut rasa bersyukur dan terima itu sbg qada' dan qadar. Pilihan yg terbaik dari Allah. Bnyk mende kite tak tahu. Tpi kita tunjuk pandai seolah2 tidak dpt terima keputusan tu. Sudah2 lah. Cukup2lah. Ini masanya masing2 wakil dipilih buat kerja utk bangunkn negara, kerja utk kwasan2 sendiri. Bkn berdemo x abis2. Kalau x abis2 lgi cmtu, ramai org melayu lagi muak. Org lantik die utk berkhidmat utk rakyat, bkn berdemo sana sini.

    ReplyDelete
  16. SHARE SATU KOMEN BAEEK PUNYA

    Pakatan Rakyat: Cerita Pasal Kebodohan
    mari kita bincang pasal kebodohan pula.

    1. tak percaya keputusan pilihanraya? abah ko menang majoriti 20,000-40,000 boleh percaya ke? mak tiri ko menang majoriti 60,000 pun pakai kotak undi luar hantar pakai helikopter? apa pekak sangat telinga ko tak boleh dengar
    helikopter terbang atas pusat undi?

    2. menang sebab undi bangla? eh, ko ingat BN menang majoriti 2-10 undi?? berapa banyak bangla korang tangkap? ade dapat 1,000 bangla kat satu tempat mengundi? kalau menang macam Dato' Tajuddin tu 7,000 majoriti, takkan bodoh sangat ko tak boleh nak nampak 7,000 bangla beratur mengundi? satu kampung boleh bau ketiak
    laaaaa.

    3. ada indon undi 2 kali? buktinya jari kiri dan kanan ada kesan calitan dakwat biru. aik? bukan abah ko kata tenyeh pakai sabun mandi pun boleh hilang ke? kenapa indon tu dan petugas SPR sengaja nak kantoikan diri pergi calit kiri-
    kanan? kenapa indon tu tak cuci pakai sabun dan kemudian keluar mengundi balik?

    4. kenapa bangla? kenapa tak cina dari china? kenapa takorang indonesia? kan lebih mudah nak tipu. kalau cina tu, muka pun sama penyek je. kalau indon tu, sama je macam muka orang melayu. siap boleh cakap melayu lagi fasih daripada cina malaysia lagi! kenapa banglaaaaa?????

    5. ok lah. KATALAH, betul isu BN terbangkan 30,000 bangla naik 4 pesawat tempah khas. BN sanggup bersusah payah, dengan risiko kantoi lagi, dengan kos tinggi, dengan pelbagai-bagai masalah, tapi demi nak menipu PRU, BN sanggup!! takkanlah
    Pakatan Rakyat tak sanggup nak upah seorang dua bangla RM1,000, bagi ic palsu, calit jari dia dan suruh dia berlegar-legar di kawasan pembungan undi. bila
    ditangkap, ajar dia jawab "ini BN punya kerja". mana lagi mudah nak buat??
    6. apa ke bahalol wakil parti daripada PR? mengulat? makan gaji buta? pergi meliwat? melayan perempuan simpanan? waktu proses undi tu, wakil parti PR tak boleh nampak penipuan? nama aku dipotong pada EMPAT senarai berbeza. takkan la tak perasan.

    7. Di Putrajaya, beribu orang kerajaan yang sokong PR. mereka elok sahaja mengundi Husam Musang. sama juga dalam SPR. MESTI ada penyokong mereka. takkan la pengundi PR yang berkhidmat di SPR tengok saja kalau berlaku penipuan?

    8. isu dakwat kekal. adakah itu satu-satunya mekanisma mengenalpasti pengundi? ic? senarai nama? no saluran? tapi, sebab itulah penggunaan dakwat kekal ni dicadangkan oleh ahli cerdik pandai PR. sebab mereka tahu yang dakwat ini mustahil akan kekal dan akan menimbulkan keraguan, pertikaian orang. memang inilah yang mereka mahukan. isu ini adalah sebahagian daripada persediaan mereka bila kalah PRU13.

    ******************

    macam ni lah wahai golongan tak faham bahasa ni. terimalah kekalahan walaupun pahit. ya, aku akui. memang nampak sokongan berat kepada PR. Bilangan undi pun lebih banyak. tapi itulah kelemahan (kecantikkan) demokrasi.keputusan mewakili kehendak kawasan setempat.Sebab itu aku tergelak kecil melihat budak-budak kampung (Kg.Gajah) beria-ia mengangkat sepanduk turunkan harga kereta dan hapuskan tol. berapa banyak kereta atuk-atuk dan opah-opah tu nak beli? baik
    mereka beli gigi palsu. sebab itu juga membuktikan, kenapa manifesto tak logik populis ini hanya diterima di bandar- bandar.

    ******************
    sudah jadi lumrah. anwar cakap mahkahmah penipu. mahkamah adalah alat umno.
    tapi bila kes liwat dia menang, kenapa diterima pula keputusan menipu itu?
    Anwar cakap PRU13 dicatur BN. Berpuluh lagi kerusi PR menang, bapak yahudi ko catur ke?

    @ fb Shah Act Genkiseven

    harap dpt share komen baeek punya nie terutama kt pro pr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaikkkk bro.tapiiiiiiiii masalahnya u bkn anuwar atau nik aziz atau hj hadi atau kit sial atau karpal karam atau tokong eng.puak kera hanya akan dgr ckp 6 jahanam tu sj

      Delete
  17. aku dah penat dengan mamat ni ...

    Letih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. letih! kesiaaannn.... amwar kenal ko ke???
      so jangan pedulikan dia...
      mudahkan!

      Delete
  18. Ni cakap2 depa di perhimpunan tuh bukan masuk dibawah menghasut ka? Mendidih darah aku bila baca satu persatu....itule sebabnya dulu dornag nih beriya2 suh mansuhkan ISA!!! Aduyai.... kalau tak sennag cekup aje humban kedalam...Tolong le Najib n the gangs....buatle sesuatu..jgn le sia2kan undi yg kami dah bagi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang ko pegi mengundi najib tu sape suruh~
      yang kat paper hari2 tu kat tv2 semua tu x kira menghasut ker?
      menghasut secara terhormat~
      HAHAHA

      Delete
  19. Yahudi menguasai ekonomi dunia......org cinaa malaysia menguasai ekonomi negara..........yahudi berkuasa menjatuh ekonomi mana2 negara yg boleh dianggap sebagai musuh....org cina malaysia juga berkuasa menaikkan harga barang....jgn salahkan bn harga barang naik najib dh buat kedai 1 malaysia utk menagatasi kenaikan harga barang......kenapa nk cita pasal harga barang naik ini semua mainan tauke 2 cina utk tuding jari kesalahan pd kerajaan...boikot kedai cina beli barang kedai maiden support ekonomi org islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amat jelas tokey2 kedai cina sengaja highlight "HARGA BARANG SULAH NAIK MAA..SATU BULAN 3 KALI NAIK MAA.." Tujuannya satu spy rakyat marah kat kerajaan. Semua sudah dirancang. Hny mereka yg cerdek sj nmpak mainan kotor politik pmbngkng ini. Kerajaan BN perlu diterajui oleh pemimpin yang bijak, tegas, berani n jujur jk nk survive dlm dunia akhir zaman ini. Dgn suasana skrg bukan masa nk ambil ati, jg perasaan, sederhana, btolak ansur n lain2. Utamakan survival agama, negara n bangsa. Di mana kita tnpa negara kita? Kerajaan sekrg bhadapan dgn kumpuln yg lapar kuasa yg snggup buat apa sje..do @ die. So, apa gerak kerja kerajaan? Nk tgu nasi jd bubur? Keputusan PRU13 sgt jelas, tokoh2 pembangkang menang besar tp tokoh2 BN ramai yg tumbang, di mana kedua2nya adalah x munasabah. Adalah amat jelas kawsan majoriti cina pembangkang menang n kawasn majoriti bumiputera bn menang. Pembangkang x puas ati n sgt tkejut sbb depa ingat bumi smua sokong mereka. Ingat, masih ramai bumi yang bijak n rasional. Kami pilih BN krn kami yakin BN dapat mejaga negara tcinta ini. Sy doakan Allah s.w.t menurunkan bala kepada kumpulan yg bniat jahat mbuat kerosakan n kezaliman kpd agama, bangsa n negara ini. Amin..

      Delete
    2. Kerajaan kena buat satu reformasi ekonomi muslim.tambah bilangan pemborong muslim.latih pemborong muslim ambil barang direct daripada kilang tanpa orang tengah.dulu masa takde tesco nak beli jem strawberry pun mahal serba serbi mahal.kalau murah tu ntah apa rasanya.bila ada tesco jem strawberry british jual 4.50 jem dan banyak lagi contoh.selama peniaga cayanun ambil untung tinggi.patutnya kita teruskan free trade.yg untung kita pengguna .peniaga pandaila bersaing.

      Delete
  20. PAKATAN MARAH-MARAH TAPI SUKA DAPAT 3 NEGERI.. BESOK TUNGGU 3 EKOR BABI PANGGANG UNTUK MAT SABU DAN YANG SEKUTU DENGANNYA

    ReplyDelete
    Replies
    1. marah sebab spr x telus bukan sebab kalah...
      kena faham tu sikit...

      Delete
  21. jgn jd bodoh...byk kanlah membaca surat kabar. paper star ms 22 hari Rabu 8 may... DAP sendiri mengaku tk ada blackout pun...tk tahu sape yg buat cerita fitnah tu....hmm ye la tu tk fitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu rakyat bijak, spatutnya dah nampak taktik pembangkang. Lontar fitnah @ provokasi dulu, tgu ambik masa sikit spy smpai kpd rkyat n diserap mjdi persepsi. Pastu persepsi jd kepercayaan n diimani tanpa berbelah bagi. Klu nk beri penjelasan sbnar @ betulkan kemudian, meme x dpcayai dh sbab otak dh kena cuci. Klu dap ckp kemudian btau xde black out, sya analisiskn sbgai spy dap dilihat masih baik n pd masa sama kata2 tu x mjejaskn pembngkang sbb rakyat x kan terima jge. So dap jugek yg untung yek.. Sbb tu depa kata "kami x rasis, tapi bijak maaa.."

      Delete
  22. mat sabu tu takde sifat pemimpin pun penuh dgn aura negatif...penuh dgn ciri gangster adalah..mukapun tkde seri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha~
      kalau dah x suka sampai bila2 pun ade aura negatif...
      aku x nampak pun gangster tu kat mane...

      Delete
  23. "Aku dah tak tau nak kata apa lagi kat manusia jenis depa ni!"

    Tak payah kata apa2. Majority raakyat menolak mereka. Itulah yang mereka tidak dapat terima. Menjerit2 sebagai orang tidak siuman. Sekarang ni mereka tidak lagi jadi ancaman bagi kita. Sekarang ini mereka hanyalah bayangan2, melukut ditepi gantang. Ada tidak menguntungkan, tak ada tak meruguikan.

    Ternyata mereka irrelevant dalam scenerio politik Malaysia. Sekarang kita mesti perkasa ekonomi Bumiputra/orang india dan jadikan mereka irrelevant di segi economi pulak.Susah tapi tidak mustahil. BCL

    ReplyDelete
  24. Ini doa org melayu & bgsa Msia yg teranaya..sapa stju tlg aminkn doa sy....YA Allah...Engkau laknatlah Anwar Ibrahim,Lim Kit Siang,Mat Sabu,Karpal Sigh &bgsa Cina Laknat & pyokong pr pgkianat bgsa seazab2nya...trunknlah bala ke ats mereka..Kau Lindungilah bumi Msia tercinta ini dng keamanan..peliharalah negara ini dgn dtkbir oleh PM BN...biarlah bumi Msia kekal dgn nur Islamnya....lindungilah kami yg msih briman & taat pdMu yaAllah...kami redha dgn ujian ini sbg pcuci dosa2 silap kami yg lalu...Izinknlah Ya Allah kami bersatu...Berilah petunjuk & hdyah kepada umat Islam Dlm PAS,pkr agr kmbali bsatu bersama kami ya Allah...sesungguhnya kami golongan hambaMu teranaya dgn kejahatan mereka Ya Allah...trimalah doa rayuan kami Ya Allah...amin..ya rabbal alamin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagaimana pula kami2 yang teraniaya dengan kezaliman barisan nasional?

      Delete
    2. Amin ya rabbal alamin...

      Delete
  25. Amin... Pembangkang ibarat "Anjing dgn bayang2nya". So, tgu je la puak2 deme ni terjun ke dlam lautan dalam n trus x timbul hgga hari kiamat. Amin..

    ReplyDelete
  26. Tolak perkauman tolak PAKATAN khususnya DAP.YANG MENGHASUT KAUM CINA SUPAYA BENCI ISLAM/MELAYU.

    ReplyDelete
  27. Salam. Perhimpunan ini ialah sekadar utk 'divert attention' saja. Kaedah yg sebenar utk jatuhkan BN ialah dgn membuat perundingan dgn MP Sabah dan Sarawak. Dengar citer Anwar memang tak tumpu kempen di SS sebab banyak pakai modal. Jadi cara yg termudah ialah buat mereka lompat parti selepas kemenangan.Dalam kelekaan Bn menangani perhimpunan protes, mrk pula sedang giat menjalankan usaha memujuk MP SS. Jaga2 dgn permainan Anwar.

    Begitu juga perselisihan antara Azmin dan Anwar mungkin hanya muslihat mrk. Mula2 Azmin dan geng jadi part bebas dan bergabung dgn BN. Selepas MP SS lompat parti, maka mrk pun keluar lagi dr BN. Dgn ini BN akan ditipu dr dalam.

    Aku tak rela LKS atau mana2 kafir jadi TPM.Semoga Allah selamatkan kita dr tipu daya mrk jika ini benar. PK, harap dpdt sampaikan kemungkinan info ni kpd pihak yg bertanggungjawab.

    ReplyDelete
  28. Punya la banyak komen pasal BLACKOUT. Spy yang pergi tu lupa ke nak catit apa sebenarnya laungan di sebalik BLACKOUT tu? Ke spy tu pun tak berapa cerdik?

    Walaupun saya memang tidak setuju rally BLACKOUT, tapi ambil lah tahu dengan hati yang bersih.
    Beristighfar banyak banyak.
    Kita nih hidup di dunia tak lama, ditakdirkan meninggal dunia sejam dua nih dengan tak sempat minta maaf orang yang kamu umpat/fitnah di sini, menggapai la kamu di akhirat.

    Memperjuangkan Islam dan Melayu, tidak perlu jadi racist.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nk uat cmne,agame no2,huhu

      Delete
  29. kimak ko babi parpukari gemuk dah la hodoh..aku rakyat Selangor..suka hati aku la nak pilih sape pemimpin..ko pilih pemimpin korup ko punya pasal la

    ReplyDelete
  30. ORANG MELAYU SELANGOR YANG MEMBERI UNDI KEPADA PR IALAH :

    1. iman lemah dan mudah dipengaruhi oleh DApiG dan PArti Ajaran Sesat

    2. Perasan mereka ini elit dan lebih bagus dari melayu BN

    3. Moral dan maruah diri sememangnya dah rosak, lantas akidah pun rosak

    4. Teramat BODOH hingga mudah diperalatkan oleh DaPig yang rasis

    5. Hidup tidak pernah nak bersyukur dengan keamanan dan limpahan rezeki yang diperjuangkan oleh BN

    6. Kakitangan kerajaan yang lupa daratan , pengkhianat kepada bangsa dan negara

    7. Seringkali akan kehadapan terhadap apa jua pemberian kerajaan BN, terlalu kemaruk!!

    8. Bermasalah dalam keluarga dan juga peribadi

    9. Tidak belajar sejarah pembinaan negara hinggakan mudah terpengaruh dengan anasir luar yang ingin menjahanamkan negara

    10. Otak sudah tidak boleh berfikir secara rasional, emosi menguasai pemikiran. Kan bodoh namanya!!!

    ReplyDelete
  31. Anu..war tgh gundah gulana apabila rakan rakan subahat beliau yg berada diluar negara menuntut janji janji yg telah ditaburkan apabila beliau menjadi PM malaysia..akan tetapi tidak menjadi kenyataan..pelbagai kemungkinan dgn habuan habuan yg enak enak lg lazat yg telah menjerat lehernya sendiri.....3p.

    ReplyDelete
  32. Pmimpin pas buat smbhyg hajat musnahkn umno utk menang pru dn pmimpin umno pn brdoa smoga menang pru. Skrg ni doa spe yg dimakbulkn OLEH ALLAH SWT.. ??Sama2 kita terima qadha qadar ALLAH..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!