KUNYIT HANGIT! AZMIN ALI SOUND ANWAR KAW-KAW DALAM TWITTER!

Menarik ni wei, Azmin Ali sound tepat pada muka Anwar yang nak buat perhimpunan haram malam ni, aku petik dari MyKMU, bacalah:

Krisis perlantikan Menteri Besar Selangor menjadi semakin menarik apabila Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat, YB Mohamed Azmin Ali, telah mengumumkan kepada para penyokong bahawa beliau akan meninggalkan PKR sekiranya tidak dipilih menjadi Menteri Besar Selangor.

Sehingga kini hanya tinggal Selangor dan Pahang belum menamakan calon Menteri Besar. Krisis di Selangor agak serius kerana DAP mahukan PKR yang hanya memenangi 14 kerusi untuk menjadi Menteri Besar berbanding Pas yang mempunyai 15 kerusi.

Dalam masa yang sama DAP tidak mahu Azmin sebagai Menteri Besar walaupun majoriti wakil rakyat PKR mahukannya. Sementara itu, sumber Istana dikatakan lebih menyukai calon Pas sebagai Menteri Besar.

Anwar sehingga kini masih belum berani menyelesaikan masalah di Selangor dan hanya menumpukan usaha untuk melumpuhkan kerajaan Persekutuan.

Tindakan Azmin ini telah dijangka setelah dalam twitternya semalam menyindir Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya bermuhasabah diri mengenai kekalahan dan jangan menyalahkan lain.
azmintwiter

108 Responses to "KUNYIT HANGIT! AZMIN ALI SOUND ANWAR KAW-KAW DALAM TWITTER! "

  1. Kepada Dato Seri Najib Razak,
    Perdana Menteri Malaysia

    Kami dari Gerakan 1MMNRU (1Malaysia Mahu Najib Razak Undur) mendesak agar Perdana Menteri Dato Seri Najib Razak bertanggungjawab ke atas keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 yang disifatkan paling teruk dalam sejarah Barisan Nasional dan seterusnya meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri dan Pengerusi Barisan Nasional atas sebab-sebab berikut:

    1. Prestasi yang amat buruk dalam PRU13, gagal mendapatkan majoriti 2/3 malah semakin merosot dengan Barisan Nasional hanya mendapat 133 kerusi Parlimen, penurunan 7 kerusi berbanding PRU12 mendapat 140 kerusi walaupun telah membelanjakan begitu banyak wang untuk berkempen terutama iklan di laman-laman web gergasi seperti Youtube, Facebook, Google, Yahoo dan lain-lain.

    2. Amat memalukan apabila 4 calon bertaraf Menteri Kabinet, 4 Timbalan Menteri dan 2 Menteri Besar telah tewas.

    3. Kehilangan sokongan daripada pengundi bukan Melayu dan Bumiputera terutamanya daripada kaum Cina menunjukkan bahawa gagasan 1Malaysia telah gagal sama sekali.

    4. Kegagalan Dato Seri dalam menangani isu-isu semasa yang dibangkitkan seperti korupsi yang melibatkan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Taib Mahmud dan lain-lain pemimpin tertinggi Barisan Nasional memperlihatkan kelemahan Dato Seri sebagai Pengerusi Barisan Nasional.

    5. Kontroversi yang melibatkan isteri Dato Seri, Datin Seri Rosmah Mansor adalah merupakan liabiliti terbesar bagi para pemimpin dan penyokong Barisan Nasional dan antara penyebab utama segala usaha yang telah kami buat selama ini untuk kembalikan sokongan rakyat kepada Barisan Nasional dan UMNO menjadi sia-sia.

    6. Prestasi Dato Seri Najib Razak mengetuai jentera Barisan Nasional diakui sendiri oleh Tun Mahathir di mana ia lebih teruk daripada prestasi Pak Lah semasa PRU12 (Sumber).

    Dengan alasan-alasan yang telah diberikan, maka dengan ini amat wajarlah sekiranya Dato Seri Najib Razak mengundurkan diri dan memberi laluan kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menggantikan tempat Dato Seri sebagai Presiden UMNO, Pengerusi Barisan Nasional dan Perdana Menteri Malaysia yang baru.


    Sekian dari kami,
    Gerakan 1MMNRU (1Malaysia Mahu Najib Razak Undur)

    MOHON SEBARKAN!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. parpu, tolong bann mamat copipaste ni... semak la... kat mana2 pun post benda yg sama...

      Delete
    2. Red Bean Army nak tabur virus.

      Delete
    3. gerakan pak hang

      Delete
    4. aku sokong najib razak bodoh 1mmnru xada syukur d hati sb tu ada ati busuk
      allah dh tentukan mcmtu kita trima positif ada kebaikan dia bg mcmtu

      Delete
    5. Dah menyalak lagi red bean army cyber trooper ni. Pi lah jauh-jauh. Ko suruh ko punyo idola-idola tu letak jawatan dan undur diri ke dalam Laut China Selatan. Bertambah aman Malaysia.

      Delete
    6. kepala otak ko la... najib dah buat yang terbaik.. bodoh punya manusia... pergi mampus la lagi baik. sokong sangat la cina dap bangsat tu!

      Delete
    7. mana punya kitol nih...nah lg 1 specis yg gila kuasa. Najib x gagal la. Malah beliau berjaya membuka mata hati kita untuk mengenal antara kaca dan permata. 5 tahun.beliau terpaksa mencuci dan membersihkan daki dan kotoran lampau. Di waktu yg sama beliau terus berusaha untuk negara. X semua orang boleh buat mcm beliau. Aku percaya...dlm 5 tahun mendatang Malaysia akan lebih maju dan makmur dibawah pimpinannya. Itupun kalau musibat yg sekor tu x buat kacau sgt.

      Delete
    8. jangan tertipu... ini sentimen RED BEAN ARMY dap....kah kah kah... orang ramai dah tau dan tak perlu layan...

      Delete
    9. Bukan DS Najib yg salah tapi pemikiran org Melayu yg dah diliwat oleh Al juburi yg merosakkan minda manusia bodoh macam kau.. Lain kali nak bagi komen fikir2 dulu.. Kau patut buat Gerakan singkirkan Al Juburi kerana masih lagi gagal nak jadi PM. Suruh dia berundur dari politik dan berambus ke luar negara jadi pensyarah mcm yg dia janjikan hari tu.. Tanpa Al Juburi Malaysia akan kembali aman sejahtera..

      Delete
    10. Kerana najib la umno kuat dan menyedarkan sebahagian besar umat islam melayu di PERLIS KEDAH & PERAK tentang bahaya undi pada PAS.sorry Read Bean Army you can only fool the hardcore PAS and PKR supporter but cannot fool most malay.we are getting stronger.kita melayu tidak boleh cara DAP.DAP berlagak macam tauke besar dgn kuli melayu.hanya ssesetengah melayu je dilantik jadi supervisor kalau ikut ckp dia.

      Delete
    11. Bhai...komen camni jgn bg respon atau reply...selagi kita reply selagi tu celaka ni akan post komen yg sama...

      Delete
    12. pala ayah ko gerakan 1mmnru..pala ayah ko

      Delete
    13. aku rasa ada lagi banyak kekosongan di wad sakit mental untuk simamat ni...

      Delete
    14. UMNO jangan dok rasa kemas sangat, jaga-jaga, kalau hangpa terserempak dengan TG Nik Aziz, mau kena ludah muka hangpa.... hehehehe UMNO dok rasa depa berkuasa sangat, TG Nik Aziz bo layan ja.....hahahahaha

      Delete
    15. aku nak DAP dharamkan seumur hidup..no turning back!!!

      Delete
    16. Umno tak kalah dlm pilihraya in kerana lebih 70% pengundi melayu menyokong umno dan BN pada kali ini. Mca aja yang kalah merana hampir 90% kaum cina telah menyokong dap. Syabas Umno dan BN kerana berjaya menawan semula pengundi melayu untuk menyokong karajaan

      Delete
    17. Masih sombong lg tuan? Tanpa PAS pun UMNO masih boleh bentuk kerajaan. Pun kita masih menghulur tgn utk bersatu. Fikirlah apa yg PAS dan UMNO boleh lakukan jika kita berada dlm saf yg sama.

      Delete
    18. Bila polis nak tangkap red bean army ni?

      Delete
    19. Astaghfirullah......berani korang menidakkan titah junjungan besar kita Ayahanda Tun Mahathir a/l Iskandar. Cepatlah bertaubat dan minta pengampunan dari Ayahanda.

      (jangan marah .....ini cuma selingan ringan-ringan,jangan ambil hati)

      Delete
    20. Pemimpin2 pembangkang yang bodoh melantik orang yang selalu gagal dalam misi dilantik jadi ketua. Pemimpin2 PR ikutilah pemimpin mca dgn gerakan bila gagal bagi orang lain ketui parti.

      Delete
    21. DS Najib tak gagal tapi Pemimpin PR yang gagal habis duit pelabur luar negara skg camne nak bagi dividen pada dia orang. Jawab nya kena jual pungkok la.

      Delete
    22. hang yang lebih lebih...Orang UMNO tak kata apa pun,Kami tetap sokong najib jadi Perdana Menteri,Sembang boleh percaya jangan.

      Delete
    23. Syukur doa aku dimakbulkan.....pm aku bukan seorg peliwat dan penzina tegar.....
      Anak bini boleh ler ko tipu termasuk org cina...
      Org melayu bumiputra jgn haraplah....kami msh ada agama utk menolak munafikun....

      JIJIK AKU DGN ANWAR...PADANLAH DGN CINA KAKI SEKS...YG BERGAMBAR DGN NURUL 2X5

      Delete
    24. Yini yanus 5:07pm punya worang துரதிர்ஷ்டமான butul-butul பன்றி குட்டி.

      Delete
    25. Komen yg tramat banggang dn bahalol dari seorg malaun yg sudah trlalu nipis nilai kemelayuanya.. jd secara tak lgsung kau tak layak dn tak payahlah nak mlalut anjing kat sini brcakap soal pmimpin mlyu dn survival bangsa mlyu dgn analisis yg cukup hancing sekali dari barua kpd pengkhianat mlyu..

      Delete
    26. usin May 8, 2013 at 9:03 PM
      butuh la.....
      ---------------------
      Kalau tak gini......bukan umno nama nya...

      Delete
  2. azmin? ahhh, auta jer semua ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO jangan dok rasa kemas sangat, jaga-jaga, kalau hangpa terserempak dengan TG Nik Aziz, mau kena ludah muka hangpa.... hehehehe UMNO dok rasa depa berkuasa sangat, TG Nik Aziz bo layan ja.....hahahahaha

      Delete
    2. Syukurlah dia dah tua dan menang...
      Klu kalah gerenti terjelepuk kat icu....
      Sempat lagi utk mohon maaf kata org lain kafir...
      Islam sgt ker jadi pelindung pendubor dan pemuki...???

      Delete
  3. Azmin? merajokk ler tuh! abam anwar sibuk nak jadi PM
    azmin nak jadi MB cepat tp abam anwar masih mau rusuh2

    ReplyDelete
  4. Jaga-jaga ko jemin. Jgn sampe nuar juburi mengamok. kang dia liwat bontot ko. kah kah kah kah kah.....

    ReplyDelete
  5. NAJIB BERJAYA TAWAN KEDAH... BERJAYA NAIKKAN KERUSI UMNO DARI 77 KE 109... HANYA MCA DAN PARTI CINA YG BIKIN SPOIL... KALAU X DPT 145 SEATS... SO APA RASIONALNYA DIA KNA UNDUR... BAHALOL...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro pembetullan umno 88je tapi kalau campur parti bersatu rakyat serawak bawah taib mahmud yg logo mcm umno tu baru 102 je.kalau campur parti upko kadazan dan pbs boleh majoriti mudah.anyway bumiputera rules this time.

      Delete
  6. Bila menang ok, bila kalah membebel. macam budak tadika main dam ular.

    ReplyDelete
  7. Taktik yg sama. Ntah2 geng read bean army. Ade bbrp posting, dr org2 berbeza, isu2 berbeza, tpi modus operandi yg sama. Paste mende yg sama kt mane2 blog pro kerajaan.

    ReplyDelete
  8. SEKARANG NI KITA BOIKOT KEDAI CINA KOMINIS JANGAN BLI BARANG KEDAI DIAORG KASI AJAR SIKIT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun dah mula cari kedai orang melayu , tapi sayangnya kedai melayu tu pun ambil barang dari kedai orang cina , habis cam mana , kalau ada idea tolong kemukakan

      Delete
    2. Wujudkan Pasar Borong 1 Malaysia yg besar di setiap daerah yg. Hasil pasar tani boleh dijual disana. Suburkan ekonomi org kampung melalui pasar tani. Bantu org kampung secara terus dlm masa sama dpt elakkn melalui peraih bangsa lain. Kumpulkan produk IKS bumipuetra di sana. Wujudkn pasaraya besar spt giant, carefour, tesco yg berasaskn produk pasar tani dan IKS bumipuetra. Jika besar dan semua barangan yg dicari ada disitu tidak mustahil kempen BBC ni akan berjaya.

      Delete
    3. ada kdi mlayu beli kasi AJAR SAMA SEPET "UBAH KE KDI MLAYU" mahal ckit xpa

      Delete
    4. http://aura2impian.blogspot.com/
      Beli kat kedai aku .....

      Delete
    5. Orang orang kelantan luar kelantan pun tak leh caya. org kelantan permastautin di kelantan mahu perubahan tapi penghijrah penghijrah dari kelantan ni bila balik kelantan buat onar pada semua peti undi. kebanyakan mereka ini adlah kakitangan kjaan dan peniaga2 tomyam diseluruh negeri2 lain. siapa yang travel d jalanraya pada sehari dua sebelum 5 mei dapat saksi butkti pembelotan anak anak kelantan ini. KIta boikot juga mereka ini... amacam?

      Delete
    6. Najib / govt kena bantu business melayu kat kaw bandar, Khazanah kena beli rumah kedai dan buat business 1malaysia diimana2. Jual apa yg cina jual, spare part, baby shop, house accesory, car accesory, bumputra bagi diskaun card.

      Delete
  9. Anonymous 5.20 PM , aku sokong 100% kenyataan kau , Sokongan kaum melayu makin bertambah pada barisan , kenapa lak PM kena berundur , Sekarang kena fikir mcmmana nak kuat kan lagi sokongan org melayu pada PM , sebab orang cina makin kuat dan bersatu atas nama DAP , kalau melayu terus mcm ni confirm satu hari nanti DAP akan kawal orang melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. BETUL BETUL BETUL.. AKU SETUJU.. UMAT ISLAM PERLU BERSATU DAN SEDAR SEKARANG.. KALAU UMAT ISLAM BERSATU PASTI CINA DAP HANCUR..
      PAS + BN = PASTI DAP TERSUNGKUR LINGKUP.. NEGARA KITA.. KITA YANG PUNYA.. BELUM TERLAMBAT JANGAN SAMPAI NASI MENJADI BUBUR..

      Delete
  10. YANG MENANG BUMIPUTERA ,INDIA DAN TERAMAT SIKIT CINA,KAMI DENGAN INI MAHUKAN DATUK SERI NAJIB BIN TUN HAJI ABDUL RAZAK MENJADI TERUS MENJADI PERDANA MENTERI,
    ANON 5.07 APA OTAK KAU DAH KENA CANCER.
    KALAU KAU DAH GILA KAU GILA SORANG .PENCACAI DARI LONGKANG .
    DATUK NAJIB TERUS JADI PM.DATUK NAJIB TERUS JADI PM.
    ANON 5.07 MENTAL DISODER.
    DAH KALAH BUAT CARA KALAH .KALAU TAK SANGGUP TERIMA KEKALAHAN BERHENTI JADI ORANG.

    ReplyDelete
  11. mana janji si jubor tu yang kata nk undur kalau gagal ke putrajaya??? mana??? gi tuntut janji dia la.. tak yah sibuk nak suruh najib berundur...

    ReplyDelete
  12. pas dan umno kena jadi abang adik. buang yang keroh ambil yang jernih, sama2 sepakat tegakkan undang2 syariah. kalau cinami bolih bersatu kenapa kita tak boleh. perlaksanaannya mulakan macam sistem banking islam. boleh pilih. lama2 yang haq akan kekal dan yang bathil kantoi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau nak kene ludah dgn org tua ke?

      Delete
    2. AnonymousMay 5:39 PM : pukimak ko nak kena rodok ker red bean army..mak ko kena tenyeh dengan gangbang smlm..sial cina babi!!!

      Delete
    3. Oi dia cakap benda betul, ko yang Red bean, bagi Melayu focus massaalah, bukan penyelesaian

      Delete
  13. Tak akan berhenti dakyah Red bean Army.... lontar isu agar melayu mabuk dan berpecah....

    ReplyDelete
  14. Dakyah Red Bean Pundits...nak tipu melayu... Cina dah kena tipu..Dakyah meruntuh ...

    ReplyDelete
  15. Red Bean celako dah berdakyah... bo layan sama lu..

    ReplyDelete
  16. Fuh.....boleh tersedak anwar bila baca statment azmin

    aku harap ini bukan tweet palsu
    pkr perlukan suara sebegini
    jelas dan tegas

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau umno yg buat tweet kpd najib mcm ni, memang sah kena pecat. dlm umno mana ada kebebasan bersuara.

      Delete
    2. Dah mcm agama plak kebebasan bersuara ni. Hal dlm kain ko nk heboh-heboh buat apa? Bincang la ko sama ko sendiri. Buat apa sampai 1 dunia nk kena tahu masalah ko? Itu beza umno dgn puak ko. Ada masalah kita bincang dan selesaikan ikut cara kita, bukan selesaikan ikut tweet. Ikut facebook.

      Delete
    3. Umno ada disiplin
      contoh... jika BN menang di kedah
      mukriz akan jadi MB ini janji pm sebelum pru
      dan kita semua dapat lihat sekarang,
      keputusan begini hanya boleh dibuat dengan disiplin

      pkr tiada disiplin....janji nak bagi tapi tak bagi
      lama lama ada yang mengamok
      bila kena dapat tahu dia ditipu

      Delete
  17. saya cuma harap najib tak bagi muka lagi pada cina,haram menolong kaum yg menghina bangsa melayu ini.segala peruntukan sebelum kpd sekolah cina ditarik balik.dia bagi buat satu skolah cina are medini iskandar,sekolah melayu pun tak de dlm tu.yg ada sekolah antarabgsa org putih dll.saya kalau najib tatang lagi cina,sebagai pengundi tegar bn,saya akan protes undi saya

    ReplyDelete
  18. Baguie tu Min, buek apo nak kecoh 2 lagi. ado 30 laie ari tuk bantah.
    ari ujan ni,licin...
    kang semua kena domam.
    baik laie polok bini den kek umah.best..panas.
    jangan layan budak buruk siku tu dah la kememeh.
    yang boduoh jo akan keluor ujan 2 ni.
    jauoh pulak tu Kelana Jayo,
    jalan sosak jam pulak tu.
    kang sosat ada.
    den dongar Min nak kluar jiko tak dapet Menteri Bosar.
    baguie la tu Min.

    ReplyDelete
  19. kita x nak buat tema kita macam red bean tu ker?diorg mula berkerja 5 tahun lepas untuk pru 13 ni..jadi sekarang ni kita kena tubuhkan team kita..perang habis habisan

    ReplyDelete
  20. 1IMNRU BODOH TAHAP BABI.MEREKA NI PENCACAI JUAL AGAMA BANGSA.CUBA LA WARAS SIKIT.KAMU DAN KAUM CINA PERGI MAMPOS LAGI BAIK.PLEASE BE RATIONAL BUT NOT EMOTIONAL.

    ReplyDelete
  21. BLOGER BODOH!!!! MELAYU TULIN--- DATO SRI ANWAR IBRAHIM---- BAPA,RAJA,KAKI PELIWAT!!!!!!

    ReplyDelete
  22. kalau saya terserempak 2 orang hampir lemas d sungai, sorang melayu umno & sorang lagi cina dap, saya akan selamatkan dulu cina dap tu, kemudian membawanya ke hospital dan meninggalkan melayu umno tu mampus sendirian. Saya lebih rela mengaku saudara kpd cina dap dpd mengaku saudara kpd melayu umno, walau sedarah sedaging & seagama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AWAT HANG PERASAN SANGAT....HANG INGAT MELAYU UMNO HANGGUK SANGAT PERETOLONGAN DARI HANG.....HAHAHA...PERASAN....PERGI MAMPOS LA KAU DGN DAP..

      Delete
    2. rilek la anony 6.11, memang la dia tolong cina dap tu sebab dia pun cina dap...

      Delete
    3. mmmmm nak menyamar ler tuh

      Delete
    4. aku lebih rela dipanggil cina dap dpd dipanggil melayu umno.

      Delete
    5. Melayu umno tak bodoh, pandai berenang. Ko ingat cina tu nak grateful kat kau ke. Bila ko nak mampus nanti suruhla cina tu ucap shahadah kat telinga ko. Untung2 masuk syurga

      Delete
    6. mati lemas tu mati syahid... ok ler tu...melayu islam...

      Delete
  23. YE.....ye....ye......liwat sana n sini.....wekekeke......sape dato Sri Anwar Ibrahim??? Melayu tulin....agama Islam....tapi dok liwat sana sini......anjing kurap,anak haram......

    ReplyDelete
  24. 1MNRU gamaknya dah kena balas pungkog dgn Anuar sijubo sampai otak dia mereng.
    Saya dari grup Pelampau Haluan Kanan menegaskan bahawa Najib mampu membawa Malaysia ke arah kejayaan. Anwar dan geng-geng rasis, gila dan meroyan hanya akan menjahanamkan pungkog-pungkog di Malaysia

    ReplyDelete
  25. Kita Orang Islam dan Kita Orang Melayu. Dengar sini baik-baik dan Guna Kepala Hotak Yang Allah berikan.
    Kita Bukan Puak Taksub. Kita Sokong Seseorang Pemimpin Melayu dan beragama Islam. Kenapa Melayu? Kenapa Islam? Kenapa Status ni Penting? Sebab Hanya Melayu Islam Yang Tolong Melayu Islam. Kita Tahu Parti politik bukan lah sempurna sebab ia bukanlah ciptaan Allah. Puak-Puak Tabsub Saya yg berpemikiran dengkal dan cetek menghukum Pihak berlainan Ideologi dengan mereka padahal Pihak Tersebut Melayu Islam Juga. Ada satu pihak pula kata ianya seputih susu. Susu memangla putih kalau campur dengan suku nila pun rosak juga. Begitu lah pihak sebelah lagi. Aduh. Taksub-taksub.
    Kita Dilahirkan sebagai Islam dan Orang Islam Khalifah dalam Muka Bumi Ini. Ciri-ciri Khalifah bukanlah mencaci, Menghukum, Melaknat, mengutuk, dan menumbulkan perasaan buruk pada manusia lain lebih-lebih lagi pada orang islam.
    Kita Jangan Tabsub. Kita dengar, lihat, Baca dan berfikir apa yg berlaku sebenarnya. Kita Dengar kedua-dua belah pihak. Apa Yang Tak Kena. Kita Jangan Berpecah dan menghukum Kaum Melayu Islam Yang Lain. Sebab suatu hari nanti hanya orang Melayu Islam Yang Tolong Melayu Islam. Kita Kena ada pendirian hidup. Tapi Kita jangan jadi taksub. Kita Jangan Cakap Puak Sebelah sana tak betul sebab kita kat sini mungkin ada juga tak betul dan sebaliknya. Manusia adalah makhluk, parti itu ciptaan manusia dan makhluk serta ciptaan manusia itu banyak buat kesilapan.
    Di Kampung, Di Bandar, Di Pekan, Orang Melayu Islam Memaki Hamun Sesama sendiri. Masjid dah jadi tempat mencaci, Menghukum, Melaknat, mengutuk, dan menimbulkan perasaan buruk eksklusif pada orang Melayu islam berlainan idelogi. Puak sebelah ini tak masuk kedai, tak menyapa, bermasam muka, dan menghukum puak sebelah lagi dan begitu juga puak disebelah sana. Sebab apa? Taksub. Jangan angkuh, jangan sombong, jangan menghukum. Sebab Hanya Melayu Islam yang akan tolong Melayu Islam. Tak Hari ini, Suatu hari nanti... Waktu tu barulah kita tahu. Selain Bukan Melayu Islam, takkan tolong kita, sebab mereka pasti tolong kaum diorang. Takkan nak tolong kaum kita pulak. Takkan tiba-tiba datang kat kita terhegeh-hegeh nak tolong kaum kita.
    Jangan Sombong. Jangan Angkuh. Bukak Kepala. Kita bukan lah lagi majoriti. Kita dah berpecah 3. Melayu kat Malaysia bukanlah 90%, bukanlah 100%. Kita lebih kurang 60% je. Pecah 3 jadi 20 %. 20% itu Manoriti bukan majoriti. Tak belajar matematik??? Bila kita bersatu kita kuat. Bila Kita berpecah, Kita Lembik, Kita Lemah. Bila Kita Lemah, Orang mudah ambil kesempatan kat kita.


    -Kelab Pencinta Perpaduan Melayu Islam Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SETUJUUU.. KALAH DAN MENANG SUDAH KETENTUAN ALLAH.. ADA HIKMAHNYA.. KALAH MUNGKIN ADA SEBABNYA ALLAH TAK BAGI MENANG.. KALAU UMAT ISLAM BERSATU INSYAALLAH AKAN KUAT SEPENUHNYA DAN PASTI BANGSA CINA YG DOK BERSATU SEKARANG GIGIT JARI UNTUK CAPAI MATLAMAT MEREKA.. ALLAH BAGI KITA AKAL FIKIRAN UNTUK BERFIKIR SEPENUHNYA BUKANNYA MENGIKUT HAWA NAFSU DAN TAKSUB SEMATA-MATA.

      Delete

  26. Taksub. Taksub. Sampai Yang Batil Tak Nampak.
    Walau sebesar gajah sekalipun.

    Taksub. Taksub. Sampai sanggup meruntuhkan silaturahim sesama sendiri.
    Taksub. Taksub. Sampai sanggup mencaci, Menghukum, Melaknat, mengutuk sesama sendiri.

    Taksub. Taksub. Biarlah mampus segalanya.
    Asalkan perasaan taksub dipuaskan.

    Taksub. Taksub. Sampai Melayu tak pandai belajar daripada sejarah.

    Taksub. Taksub. Tak sempat nak guna Akal. Takpe-takpe. Asalkan Nafsu dipuaskan dahulu.

    Taksub. Taksub. Bila jumpa puak-puak taksub ni, aku nak bisnes, berkawan, bersilaturrahim dll pun susah. Puak-puak tabsub ni kalau berkata-kata sibuk memaki, mencaci dan menfitnah je.
    Pastu Pihak yang berlainan idelogi dah bermasam muka pulak.
    Marilah Bersatu. Berpendirian penting, Tabsub itu Sial. Hormati dan Sayangi sesama melayu Islam kerana Hanya Melayu Islam Yang Akan Tolong Melayu Islam. Bukan Melayu Kristian. Bukan Mamak. Bukan Cina. Bukan India. HANYALAH MELAYU ISLAM.
    LU TAK PERCAYA GUA. TAK PERCAYA TAKPA. Tu tengoklah nanti. Waktu tu Melayu Islam juga yang tolong Melayu Islam. Lu nak kutuk pun wa tak kisah. Wa cakap benda betul kalau lu bukak kepala. Bila Kampung Tergadai nak Pegi Mana. Malaysia ni satu-satunya Negara kita ada. Nak Balik Jawa. Orang Jawa pun buat protes tak habis2 kat Malaysia. Nak Balik Tanah Melayu Temasik (sekarang dikenali Singapura)??? Dulu Kita Bagi sewa tempat tu, sekarang kita nak sewa pun tak bagi. Tapi cakap pun Tak guna, Sebab puak-puak taksub dah terlalu taksub. Aduh. Taksub-taksub. Sick.
    Kita Perlu ada pendirian. Kita Kena Mengundi. Tapi jangan jadi Puak Taksub yang bila bercakap memecah belahkan sesama kita orang melayu dan orang Islam.

    -Kelab Pencinta Perpaduan Melayu Islam Malaysia.

    ReplyDelete
  27. Dasar penipu ....pkr dan pas pn sana...berebut2 nk kuasa....

    ReplyDelete
  28. najib buat kedai 1MALAYSIA sepet dah melalak mcm anjing kdi lepa dah x laku
    hidup UMNO utk slamanya

    ReplyDelete
  29. Manusia yg jijik...suka bezakan agama dgn orng lain....manusia yg bodoh.....fikiran sempit smp x leh terima ajaran lain orng....kalau APA yg ko cakap semuanya betul,jd lain orng yg salah semua....bodoh sungguh....caci,maki adat orng bodoh......fakta x pernah ambil bincang,hanya sekadar maki je......kenyataan bodoh hanya beri orng marsh,terutama blogger yg bodoh......hidup PAS--- PARTI AJARAN SETAN......HIDUP ANWAR IBRAHIM--- BAPA,RAJA,KAKI PELIWAT.......WEEKKKKKKEEEEEEEKEKEKE

    ReplyDelete
  30. Azmin ni tanding kerusi parlimenkan ? Dia ada pegang DUN ke nak jd MB tu..? Confuse lak aku..

    ReplyDelete
  31. Salam Perjuangan

    Mohon Dipautkan Link Blog Ini
    http://beliabangkit.blogspot.com/

    Tq

    ReplyDelete
  32. Anwar pun bengang dengan Azmin dia salah percaturan di Selangor. Last PAS-DAP yg naik.... Kesian Ketua pembangkang yang dilantik, dah la majority seat di parlimen terlepas ke DAP. DUN seat pula dirampas PAS-DAP. HANCUR PKR...HANCUR SHEIKH

    ReplyDelete
  33. Kepada Dato Seri Najib Razak,
    Perdana Menteri Malaysia

    Kami dari Gerakan 1MMNRU (1Malaysia Mahu Najib Razak Undur) mendesak agar Perdana Menteri Dato Seri Najib Razak bertanggungjawab ke atas keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 yang disifatkan paling teruk dalam sejarah Barisan Nasional dan seterusnya meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri dan Pengerusi Barisan Nasional atas sebab-sebab berikut:

    1. Prestasi yang amat buruk dalam PRU13, gagal mendapatkan majoriti 2/3 malah semakin merosot dengan Barisan Nasional hanya mendapat 133 kerusi Parlimen, penurunan 7 kerusi berbanding PRU12 mendapat 140 kerusi walaupun telah membelanjakan begitu banyak wang untuk berkempen terutama iklan di laman-laman web gergasi seperti Youtube, Facebook, Google, Yahoo dan lain-lain.

    2. Amat memalukan apabila 4 calon bertaraf Menteri Kabinet, 4 Timbalan Menteri dan 2 Menteri Besar telah tewas.

    3. Kehilangan sokongan daripada pengundi bukan Melayu dan Bumiputera terutamanya daripada kaum Cina menunjukkan bahawa gagasan 1Malaysia telah gagal sama sekali.

    4. Kegagalan Dato Seri dalam menangani isu-isu semasa yang dibangkitkan seperti korupsi yang melibatkan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Taib Mahmud dan lain-lain pemimpin tertinggi Barisan Nasional memperlihatkan kelemahan Dato Seri sebagai Pengerusi Barisan Nasional.

    5. Kontroversi yang melibatkan isteri Dato Seri, Datin Seri Rosmah Mansor adalah merupakan liabiliti terbesar bagi para pemimpin dan penyokong Barisan Nasional dan antara penyebab utama segala usaha yang telah kami buat selama ini untuk kembalikan sokongan rakyat kepada Barisan Nasional dan UMNO menjadi sia-sia.

    6. Prestasi Dato Seri Najib Razak mengetuai jentera Barisan Nasional diakui sendiri oleh Tun Mahathir di mana ia lebih teruk daripada prestasi Pak Lah semasa PRU12 (Sumber).

    Dengan alasan-alasan yang telah diberikan, maka dengan ini amat wajarlah sekiranya Dato Seri Najib Razak mengundurkan diri dan memberi laluan kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menggantikan tempat Dato Seri sebagai Presiden UMNO, Pengerusi Barisan Nasional dan Perdana Menteri Malaysia yang baru.


    Sekian dari kami,
    Gerakan 1MMNRU (1Malaysia Mahu Najib Razak Undur)

    MOHON SEBARKAN!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brader, i suggest you go eat some baked beans, then for dessert ais kacang. Later go watch some mr.bean movie ok.

      Delete
  34. Satu peringatkan ikhlas tentang kebenaran untuk renungan semua terutamanya RBA semoga mereka sedar bahawa amalan mereka adalah sia-sia sahaja insyallah.

    What should a humble person be like?

    A humble person, as opposed to a boastful person, knows that everything he owns is given to him by Allah either as a blessing or as a trial. He is aware that as a human being, he is impotent and needy and that he does not have the power to do anything unless Allah so wills. Therefore, he always turns to Allah and thanks Him for every blessing. Allah has praised the humble attitude of the believers:

    The servants of the All-Merciful are those who walk modestly on the earth ... (Surah al=Furqan:63)

    ReplyDelete
  35. kami nak lim kit siang je malam mati berdiri..itu doa kami..amin

    ReplyDelete
  36. alhamdullilah ... berkat doa guru yang agung lagi suci dan mempunyai karamah yang tak terbilang ... maka puak-puak yang batil akan dan pasti berpecah-belah. marilah kita terus bermunanjat dengan keberkatan doa TGNANM semoga dengan keberkatan doa kita dan doa TGNANM maka makin cepatlah puak yang batil itu berpecah-belah dan insyaAllah akan hancur berkecai dilanda tentera ah-zab.

    ReplyDelete
  37. kepada semua media tak payah le dok highlight kat tok guru tu lagi....tak dak pekdah....dia skrg bekas MB je......cara korang bagi publisiti mcm ni akan buat penyokong totok dia marah....dia pun mcm anuar jugak lg diberi publisiti lagi meraban.....dah2 le tu jgn buang masa dan tenaga cite pasal dua org ni lg.....bg tumpuan untuk naik imej BN dan bongkar penipuan dap....

    ReplyDelete
  38. Saya rasa sudah sampai masanya Perdana Menteri membuka mata dan menolong
    kaum yang tertinggal TERUTAMANYA bumiputra dan kaum India. Lihat dan baca lah
    di blog milik PAS... rata-rata mengeluh akan tak turunnlah harga minyak, harga kereta, PTPTN.... Mereka ini orang2 melayu yang benar2 harapkan sesuatu tentang pendidikan mereka. Janganlah pilih bulu... tolonglah kelas2 tahfiz, kelas2 agama yang perlukan bantuan kita. Kita marah kepada kanak-kanak atau pelajar-pelajar kelas tahfiz yang merayau2 mencari derma tapi kita tak segan2 menawarkan berjuta2 ringgit untuk sekolah Cina.
    Saya ahli UMNO dan Penyolong tegar BN...tapi kasihan dengan PAS. Mungkin ramai yang seperti saya. Fikirkanlah....Siapa yang hendak dibantu. PAS mungkin ideologi politik nya berbeza tetapi seagama dengan kita. Fikirkanlah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 5 tahun akan dtg nie harap pm beri tumpuan pulak pada melayu dan bumiputra sbh swk termasuk india...
      Bukan mksud rasis....dah berlebih bantuan kpd cina nie sehingga kami pgundi setia bn hanya mampu diam terkedu memandang.....mgkin nak ambik hati....sedang cina2 di bandar2 dh cukup kaya dan senang!!
      Mintak pm panggil semua yb2 bn khasnya di sabah dan swk dan tanya apa keinginan dan kehendak rakyat yg terpinggir tetapi setia mgundi bn....

      Delete
  39. PANTAU RED BEAN ARMY, INI LAH PUNCA MELAYU "URBAN" JADI BANGANG, URBAN SANGAT LA, BAGHAL

    ReplyDelete
  40. BUKAN APA AKU RASA DIA NI DAH TERBANYAK SGT MAKAN DAGING BABI TU......hehehe DASAR MANUSIA BANGSAT TAK SEDAR DIRI PI LAH KO JILAT BONTOT CINA DAP TU...

    ReplyDelete
  41. Aku sokong PAS jd MB SELANGOR... Padam muka ko cina... Takut eh??

    ReplyDelete
  42. liwat sana,liwat sini....hina sana,hina sini....maki sana,maki sini....tuduh sana,tuduh sini.....benci sana,benci sini.....butuh sana,butuh sini.....puki sana,puki sini.....dpt apa???.....ubah sana,ubah sini....sunguh bodoh.....blogger bodoh.....hidup anwar ibrahim.....bapa,raja,kaki peliwat!!!

    ReplyDelete
  43. Harapan Rakyat, Mensejahterakan Peliwat.Bangsa Cina ni kita dah tahu apa yg mereka hendak,KUASA.Kpd penyokong pas dan pkr,bertaubatlah. Besok korang akan ditanya di padang mashar mengapa berkrompomi dgn kapir laknat dan mengangkat peliwat sebagai pemimpin.Kebenaran yg korang minta,Allah sudah tunjukkan.

    ReplyDelete
  44. 1MMNRB....ini gerakan kepala bapak engkau.lu tulis macam bangsat, bahalul,sial punya keturunan. UMNO kali ini tambah lagi 10 kerusi parliament.Pencapaian DS Najib adalah lebih baik utk UMNO. 1Mmnrb.....1 Malaysia mahu lu pegi mampus.

    ReplyDelete
  45. red bean army boleh blah...siapa makan bean (kekacang) banyak selalu kentot oooo

    ReplyDelete
  46. Klu la umno gan pas bersatu,jln hukum hudud.. Bru mampos bsnes maksiat cina DAP ni..

    ReplyDelete
  47. Jangan layan monyet-monyet ni..tumpukan pada kawasan yang menang...tempat yang kalah biar wakil rakyat dia selesaikan....

    ReplyDelete
  48. Sebarang pertelingkahan dan persilihan faham di kalangan amat dialu alukan dan perlu disuburkan dgn matlamat PR akan retak dan pecah berderai .PR terdiri dtpd unsur air,minyak dan lahar yg masing masing mempunyai matlamat,cara dan pendirian serta haluan yg jauh berbeza.Satu kapal dikemudi tiga nakhoda..rakyat biasa jadi mangsa..permasalahan yg tidak berkesudahan..

    ReplyDelete
  49. haahah,,,sebenar nya cina dh kene tipu gan cina DAP,pasal tu sekarang cina buat provok,,cina bangsat dah confident BN tumbang pru-13,,tp silap,,NAJIB dah tau pegerakan bangsa makan babi ni,,pasal tu umno menang dari 121 ,cuma kalah 11 kerusi je, 1 peningkatan yg cukup baik,,pengundi MELAYU atas pagar semua menyokong umno,

    org cina saja mau mencabar org melayu...

    mereka saja mau bermain dgn api...

    org cina mungkin terlupa beberapa fakta yg penting sebelum mereka kamikaze bunuh diri dari BN...

    mereka lupa bahawa tuaku rahman dulu org kedah....keturunan merong mahawangsa...

    chedet ...melayu campoq karala...

    tun hussain ....melayu campoq turki..

    tun abdullah... melayu kedah campoq arab..

    tun razak....bugis ...tapi tak lama...

    tak lama tu laa yg byk bawa perubahan...

    kita jgn lupa laporan razak, transformasi sistem pendidikan.. felda, dll yg dibuat masa zaman tun razak...

    org bugis ni ....azam dia kukuh mcm gunung, kreatif dan pemikir yg hebat..

    jgn cari pasal la dgn org bugis ni... keturunan ni adalah penyimpan alter terahsia melayu yg dikagumi...

    najib cukup hebatt.... kerja dia berseni, tgk saja keputusan pru13....umno menang kerusi terbanyak 109 kerusi dari 120...

    apa tandanya tu...??? tandanya org melayu dah balik ke UMNO...

    dlm masa yg sama najib berjaya sisihkan kaum cina dgn kerja yg cukup berseni...

    simple saja... kalu kerusi umno turun dan undi cina ke mca tu maknakata malapetaka...

    tp bila undi umno naik dan undi cina turun dari mca tu tandanya rahmat...

    najib tak mahu org cina berada dlm 5 thn pelan transformasinya...tu je jawapannya...

    semuanya dirancang dgn begitu teliti...think tank umno lebih hebat dlm merangka strategi..

    najib gunakan kesempatan dlm pada org cina menolak bn dan sentimen benci melayu yg dimainkan dap utk beri kelebihan pada umno...

    apa2 pon umno tetap memerintah negara ini...dan dap yg hanya bertanding 60 kerusi tak memungkin utk mereka printah tanah melayu...

    npknya org cina yg terperangkap dgn game yg diatur najib.... well done tahniah ...

    najib mmg berupaya utk bawa ekonomi ke tahap yg membanggakan....tgk saja apa yg najib buat dlm 4 thn lpas...

    bayangkan kecemerlangan yg najib akan bawa dlm 5thn akan dtg... hehehe...

    org cina akan tangisi sikap kebodohan mereka...

    automatically kaum cina akan terlepas dlm menikmati pusingan ekonomi yg rapid...pusingan terakhir sebelum thn 2020...

    semua plan dan strategi tersebut tersimpan kemas pada think tank najib yg diwarisi dari tun mahathir..

    maknakata kaum cina akan terlepas semua projek construction mega yg akan dilaksanakan secara besar2an selepas ini...

    kaum cina akan terlepas dlm pertumbuhan dan peluang perniagaan secara besar2an yg akan dilaksanakan oleh najib selepas ini...

    kaum cina hanya akan bergantung pada network dan sistem tradisional perniagaan mereka..

    dlm 5 thn lg...kaum cina akan jadi slave di bumi yg bertuah ini..percaya lah...

    tun daim sudah balik ke msia yg simpan trilion duit org melayu yg dibawa keluar masa thn 1997-2002...

    indikasi tu sudah cukup utk menakutkan org cina tp malangnya sikap tamak kaum cina akhirnya akan memakan diri..

    tahniah abg najib... saya hampir tertipu dgn result pru13 ni...

    sebenarnya ia adalah satu rahmat yg besar utk org melayu... tahniah abg najib tahniahh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus jugak hang punya hujah...tapi hang boleh percaya ke najib tak lantik cina babi dalam kabinet dia?.....ke hang ni red vigina army ni...puji lambung2

      Delete
  50. Kerajaan malaysia skrg adalah solid kerajaan melayu dan bumiputra.

    Mohon DS Najib batal semua peruntukan kpd sekolah dan kaum cina.beri bantuan penuh kpd sklh agama rakyat dan kafa.

    Tak guna berbaik sangka dan berbudi kpd kaum yg tak mengenang budi.bkn racist tp itu lah yg sepatutnya

    ReplyDelete
  51. Hemm..elok lar tu si Eskrim Jamban bertemu ruas ngan si Pelaywat x sadar diri. Pok Mostafe Spenderman jadi pengadil! Baru lar betoi!

    ReplyDelete
  52. takkan tak tahu tu " lawak " adik beradik. lagipun puak PKR ni semuanya kaki wayang ..

    habis peluk habis2 ...

    Gerakan 1MMNRU tu meroyan abis .. bodoh sesangat tak tahu Beza Kalah Menang ..

    1 + 1 jawapannya 3 ke Gerakan 1MMNRU !!

    ReplyDelete
  53. parang terbang,,aku bukan pengkhiant bangsa,,aku pasti najib akan buat,,2013 adalah tahun pertama kebangkitan bangsa melayu,,setelah 500 tahun,,pasal tu najib letak 1malaysia pasal tahun ni tahun pertama kebangkitan melayu.,semoga najib dan barisan kabinetnya nanti sentiasa success,,insyaalah

    ReplyDelete
  54. azmin ikut skrip drama yg telah di tetapkan oleh pengarah dia tu.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!