JOM SERTAI FORUM RAKYAT DENGAN PPIM!

151 Responses to "JOM SERTAI FORUM RAKYAT DENGAN PPIM!"

  1. Pembangkang sebenarnya takde modal. Contohnya mereka cakap Tun M corrupt la kroni lah dan zalim.

    Tapi kita kena ingat masa 80s dan 90s tu berapa kerat orang yang boleh memajukan Malaysia. Sama masa merdeka berapa kerat jadi doktor.

    So kalau sekiranya Tun M pilih YTL sebagai contoh untuk membangunkan sesuatu apa itu pun disifatkan kroni sedangkan terbukti YTL berjaya sehinggakan dapat kontrak berbillion di UK.

    Masalahnya budak sekarang ni memang semua ada degree semua berkebolehan kerana dibimbing oleh BN. Malangnya mereka ni di brainwash oleh boss boss Cina mereka yang mengatakan kerajaan corupt. Tapi kita sedangkan kerajaan BN juga berlainan oleh kerana ramai yang boleh menyumbang untuk membangunkan negara oleh itu open tender memang sesuai tapi dulu lain sekarang lain.

    Masalahnya pembangkang nak orang muda bayangkan yang apa berlaku di 80's dan 90's dengan sekarang ni keadaanya sama.

    Harap kerajaan BN ni lebih keras ke atas mereka yang kaki fitnah ni. Tolonglah orang Melayu fahamlah setiap era tu kerajaan BN berbeza mengikuti keperluan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apapun jangan lupa pakai baju HITAM SETIAP HARI SABTU menandakan kita setuju dan menyokong usaha murni ANWAR IBRAHIM menjadi negara yang lebih bersih, progresif, moden dan inklusif.

      Tinggalkan Umno. Say No To Umno, Say No to Racism.

      Tinggalkan bapak-bapak rasuah dan racist dalam umno yang cuba mengheret negara ini ke zaman jahiliah

      Delete
    2. Baju hitam cina melambangkan telah berlaku kematian. Pr mengajak rakyat memakai baju hitam maksud pembangkang malaysia dah mati. Cantik la bro.

      Delete
    3. Mrk ni klu pernah jadi petugas spr atau agen calon di pusat mengundi baru dia tahu urusan pengundian dan mengira undi.....

      Tanpa pengalaman tersebut....mrk mmg mudah dikencing pendubor yg sejak azali mmg gay dan spt budak kecik yg mgadu tidak diberikan gula2.
      Biasalah perangai pondan bermisai dan berjanbgut sejemput....mgada2..

      Delete
    4. NAJIB menang 133 kerusi ANWAR 89 kerusi.......maka Najib Menang

      tapi

      NAJIB dapat 46% jumlah undi ANWAR 52% jumlah undi......Anwar lebih banyak Penyokong.

      Oleh itu Cakap NAJIB hanya laku dalam Parlimen
      Cakap ANWAR laku di serata Negara

      HIDUP Najib hanya menang "on a technicality" . Anwar menang "on reality".
      Punca Masalah = SPR!

      Delete
    5. Bhai...betul ke anwar menang on reality... Bkn kit sial ke....tp jika diambil pada kaum yg mnjadi kaum dominan di tanah melayu lu agak2 sapa yg lbh kuat...

      Delete
    6. 9.40am ingat ni dlm kepala otak kamu yg tersalah cerdik. SI NUAR TU KENA BUANG DULU KERANA RASUAH LA BODOOOHH
      RACISM NI ADA DLM HATI SI LKSIAL TU KLAU TDK KERANA DASAR KERAJAAN MALAYSIA DARI DULU SI LAHANAT TIDAK DAPAT KECAPI APA YG DIA KECAPI SEKARANG TERMASUK SI PERASUAH ANWAR IBRAHIM. JGN SUDAH TERLAMBAT BARU MENYESAL. ANAK CUCU KAMU TIDAK AKAN BACA ALFATIHAH D KUBOR KAMU SBB KAMU BERMUAFAKAT DGN DAJJAL YG NYATA.

      Delete
    7. Juragan 69,

      Siapa kaum yang kuat atau bakal kuat tak jadi hal.

      Sebab yang kuat akan bayar CUKAI PADA KADAR 26%. Setiap yang berjaya adalah asset/rahmat kepada Malaysia. Kalau ramai Cina yang berjaya....lagi banyak cukai kita kutip.

      Kalau ramai Melayu berjaya....lagi banyak cukai kita kutip

      Kalau ramai India berjaya....lagi banyak cukai kita kutip

      etc.....

      Inilah model negara maju, bukan model mendengki dan mensabotaj antara kaum seperti sekarang.

      Dulu British pakai "divide and rule" , melayu kat kampung, india kat estet, cina kat bandar.
      Sekarang Umno pakai "divide and rule" juga.....different rules for different folks.......Umno jadi kaya raya, kaum-kaum dibawah amat tidak berpuashati. Melayu tak kaya pun.

      Fenomena yang berlaku sekarang adalah satu evolusi untuk Malaysia menjadi "dewasa". Oleh itu ANWAR WAJIB DISOKONG!

      Delete
    8. Bhai 04.23...dlm bahasa mudahnya...biarkn saja melayu mnjadi sejarah ditanah melayu...bhai apa keadilan yg cina dh buat pada melayu sbln mereka berkuasa spnhnya..

      lu nk sebut nama anwar pada aku bhai...bhai aku mmng rasis dan aku akan pastikn zuriat aku mewarisi darah melayu muslim yg brsikap rasis...

      Bhai...apa lg yg tak cukup pada kaum cina...
      Harta dan ekonomi milik mereka...ilmu dunia juga milik mereka...apakh prmilikan negara dan kuasa politik juga mesti mnjd milik mereka...sorry bhai lu salah org...

      ABC...ASAL BUKAN CINA..
      UBAH...USAH BAGI ANWAR HARAPAN...

      Delete
    9. Anon 413

      Mungkin kau muda dan tersalah info.

      Anwar kena tangkap dulu kerana "menyalahguna kuasa" menyuruh pihak polis "gempak" umi hafilda yang mem"fitnah" Anwar melakukan persetubuhan haram dengan Shamsidar Taharin, bini Azmin Ali.


      Samada betul anwar kongket samsidar tak dapat dibuktikan walaupun tilam anwar diheret ke mahkamah setiap hari........Ini semua angkara Firaun kesayangan,..... Malaysia jadi bahan gelak dunia semasa itu.

      Anwar tak pernah kena tangkap curi duit rakyat.

      TAHNIAH KEPADA UMI HAFILDA YANG KAHWIN DENGAN BENGGALI......Anak yang bakal lahir akan mempunyai status bukan-bumiputera.....tak boleh masuk matrikulasi, takkan dapat tempat di IPTA kalu tak dat 10A.

      PADAN MUKA UMI HAFILDA ....KENA KANGKANG KAT BENGGALI HARI-HARI , ANAK DIA PULA BAKAL DITINDAS UMNO!

      Delete
    10. Juragan 69

      RACISM is a personal choice. Tak salah kalau kau rasis. Tak salah kalau tak beli barang kat kedai cina. Macam melancap, salah ke. Akhirat jawab kat Tuhan je lah.

      Tapi kalau jentera kerajaan tindas kaum minoriti.....ia adalah satu jenayah. Kalau kau halalkan penindasan ia satu dosa. Dalam Islam, meletakkan sesuatu bukan pada tempatnya ialah takrif kezaliman. Setengah ulama kata ....menghalalkan benda yang haram hukumnya murtad.

      Sekarang baru gua faham kenapa TGNA nak meludah muka orang Umno yang mencadangkan penyatuan Umno-pas. Dalam kepala TGNA,gua rasa, umno itu kafir kerana "menghalalkan racism".............Minta maaf kalau pandangan gua terlalu ekstrem, tidak bermaksud menyinggung sesiapa.

      Delete
    11. Astagfirullah, aku tak tau nak cakap apa dgn penganut agama pas ni, sampai tergamak cakap umno kafir. Sedangkan nenek moyang kau dulu yg tubuhkan umno ni. Nenek moyang kau yg pernah undi umno pun kafir ke? SeIslam mana pun muslim tu, sealim mana pun ulama tu, tapi bila dia rasa diri dia lebih Islam dari org lain malah merasakan org Islam lain kafir, dia sajalah yg paling Islam, maka dah terbit riak dalam hati, riak tu syirik kecil saudara, dan syirik ni dosa yg Allah tak ampunkan. Hati2..

      Alasan nak tuduh umno kafir sbb racist. Adil ke padahal tuduhan ni satu fitnah? Belajar la sejarah, jgn bongkak. British bawak masuk cina n india dulu, cina khas dibandar shj, melayu dikampung, dan india di ladang2. 3 kaum ni tak pernah berjumpa,jarang berurusan, malah bermusuhan. British takkan beri kemerdekaan sbb 3 kaum ni takde perpaduan. Disitu lah umno mic mca ditubuhkan mewakili suara2 kaum ni,dan 3 parti ni bergabung bentuk perikatan. Sedarlah nenek moyang kita dulu lg racist, sampai nampak org asing pun nk gaduh, ni tanah melayu kata mereka. Tak sedar ke saudara skrg ni melayu cina india boleh duduk semeja, tidur sekatil, kita dah tak racist sbb perikatan dah merapatkan jurang kaum. Sekarang perikatan diterajui barisan nasional.

      Dan anda kata tntg penindasan,kaum minoriti ditindas. Dari segi apa kena tindas? Tolong terangkan,tuduhan tanpa bukti boleh jatuh fitnah. Kalau kena tindas,kenapa anada krishnan boleh kaya raya? Sedarlah, walaupun bangsa kita,bumiputera dpt mcm2 hak istimewa, bangsa kita tetap bodoh,miskin,malas. Bayangkan kalau semua diberi samarata? Kita semua akan dihalau dikampung2 je nanti. Sbb bangsa kita ni bodoh dan malas.

      Terfikirkah anda? Ekonomi malaysia ni bergantung kuat pada sumber alam, contoh petroleum. Petroleum ni bukannya kita curi dari negara India atau China, malah kaum cina n india malaysia yg datang ke tanah melayu dulu pun dtg dgn tgn kosong,mereka tak bwk minyak ke negara kita. Minyak2 ni diperoleh dari tanah kita, sumber kekayaan ni milik tanah melayu, jadi apakah melayu tak layak dpt hak istimewa? Apakah umno tak meletakkan sesuatu pada tempatnya? Fikirkan. Melayu tetap layak dpt hak istimewa sbb sumber kekayaan diperoleh dr negara kita, bkn China mahupun India. Dap, jgn sesekali ingat kami akan lepaskan hak istimewa kami, ni tempat kami. Tempat anda di China atau India. Kalau mahu samarata, baliklah ke China n India. Ni tempat kami. Satu-satunya tempat kami.

      Delete
    12. Mmg tgna ada hak utk meludah sesiapa setelah adun pas tak dpt tempat dlm kerajaan penang...
      Pas yg patut jadi mb selangor pun terpaksa diam takut kena ludah dap....kesian....

      Delete
    13. Kamu takut dengan bayang-bayang sendiri.

      Di Malaysia, TIDAK MUNGKIN cina atau india memerintah. Ini adalah kerana Cina cuma 21%, India 7%.. Kau boleh jadikan dia orang kawan atau kau boleh jadikan dia orang lawan . Itu hak Melayu sbab Melayu majoriti.

      Kalau dia orang boleh tahan, dia orang "stay". Kalau tak tahan, dia orang blah. Itu saja.Tak ada betul/salah dalam hal ini.

      Delete
    14. Bhai 05.16...aku dikatakn rasis klu aku brckp tntng hak org melayu...tp klu cina dap brckp tntng hak kaum cina yg tk prnh cukup itu dikatakan aktivis kaum...apa hal dgn lu...ckp mcm melayu tp tndkan lbh cina dari cina...

      Bhai...ada aku suruh kerajaan rampas harta cina utk lu katakn prnindasan kpd kaum minoriti...macam biasa lu org cuma ckp kerajaan zalim dan kejam...ttp dimana zalim tu dan dimana kejam nya kerajaan... Bhai bnyk kali aku ckp,jgn jd burung kakak tua yg pndi mngajuk ttp tidak tahu apa yg diajukkn...

      Bhai..'mghalalkn yg haram hukumnya haram'...lu saja ke yg tahu...lu saja ke yg islam...apa yg halal apa yg haram tu bhai.. Sekali lagi jgn jd burung kakak tua...bhai nik aziz nk ludah adakh itu sunnah Rasulullah yg jd pedoman kpd pas...siapa heran dan siapa yg peduli dgn keegoan wali pas...

      Bhai 06.33 knp mudah sngt congakan politik lu...ok klu lu nk mudah aku mudahkn...umno 22%..pas 20%...pkr 20% dan cina 21%...dap + pkr =41% + pas=61% siapa akan jd pm dan siapa yg jd parti dominan kpd pr...bhai lu ingt india akan sokong siapa...

      Bhai...cina(dap) tidak prlukn jawatan pm.. Yg pnting pm dibawah telunjuk...adakh anwar dari pkr akan lwn ckp dap yg sokong dia jd pm..dap juga mmpu naikkn hj hadi..
      Yg pnting pada dap ialah jawatan menteri kewangan,pendidikan,kdn,perusahaan, pertahanan dan tpm 1 dari dap yg lain pas blh kongsi dgn pkr... Lu dimana waktu tu bhai...

      Delete
    15. http://www.globalresearch.ca/malaysia-failure-of-u-s-to-subvert-the-elections-and-install-a-proxy-regime/5334439

      Delete
    16. Juragan

      Terdapat perbezaan fundamental nilai kau dan aku.........kau pentingkan kejayaan kaum melayu tanpa mengira cara..........aku pentingkan kejayaan negara tanpa mengira kaum dan cara mesti halal. Itu saja.
      You racist......i liberal.

      In the long run ......kau akan kalah sebab racist tidak pernah menang. Lihat hitler, milosevic, south afrika, idi amin, burma etc

      Delete
    17. Bhai 10.23....skdr brrtanya lu melayu ke...
      Kedua ibubapa lu mmng melayu ke...

      Delete
  2. Tak kisahlah forum rakyat atau forum lalat. Apa yg penting kini Najib perlu bertanggung jawab di atas kekalahan banyak kerusi BN kpd PR. Pencapaian Najib pd 2013 lebih teruk dari Pak Lah pd 2008 dan dia perlu meletak jawatan sebagai sebahagian dari tanggung jawab sosialnya. Bila 7 kerusi Parlimen hilang kpd PR dan 142 kerusi DUN hilang kpd PR manakala undi popular pula susut dari 52% (2008) kpd 47% (2013) ia adalah sesuatu yg sangat teruk utk Najib yg banyak melakukan salah percaturan dan tak bijak menyusun strategi.

    Najib perlu letak jawatan sbg PM dan presiden Umno, Muhyidin perlu diberi peluang. Umno memerlukan seorang yg ada ilmu agama dan Wanita Pertama yg menutup aurat menerajui kepimpinan negara yg cuma ada pd Muhyidin dan isterinya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha....bhai love umno,udah2 le bhai nk mncadi dosa dgn buat citer bangang lu...oppps lupa lak!!! Yg lu bukan pasti islam..apalh kena mngena first lady menerajui kepimpinan negara...hahaha bhai bila masa kita ada pm dari wanita..

      Lu tak payah nk atur sapa yg ptt jadi pm dan presiden umno...lu sapa bhai...lu cuma hansap dap dan anwar jew...lbh baik lu fikir camana nk huru harakn negara bersama anwar dan dap...lu fikir lh camana nk bg tanah melayu kpd cina dan china...lu pnya upah lg besar maaaa

      Delete
    2. Aku rasa Ko gunting dalam lipatan. Ko orang Biji Kacang Merah Ke?

      Delete
    3. Juragan 69

      Bukan salah kalau kita menelitikan kebijakan politik PM Najib. Dia dah berusaha bersungguh2 dgn menenggelamkan banyak keistimewaan Mwlayu di Malaysia ini. kalau nak cerita tak cukup kertas. Antaranya: satu2 PM UMNO yg membuang pegawai VP Melayu bahagian 'Explorations & Productions' PETRONAS dgn Cina SARAWAK Kristian tebal bernama Dato' Wee Yiaw Hin dari Shell. Bijak sgt kah Wee ni tak pernah ada pengalaman 'drilling oil wells'? Berapa banyak jurutera2 Melayu dlm bidang ini? kalau tak suka Melayu ambil org British atau American saja lagi professional sebab PM Najib kan British-trained!

      Kemudian konsep 1Malaysia. Siapa yg sepatutnya menjadi budaya contoh? Melayu atau Cina? Kalau anda ke rumah sahabat anda, adakah anda yg menjadi tuan rumah? jadi jawapannya Najib buta politik dan dayus.

      Kemudiannya mengampu Cina Malaysia; belanja million RM makan mlm Cina, mengaku di depan masyarakat Cina, I'm also an immigrant, (darah Bugis).

      Jadi cukuplah dosa Najib kpd bangsa Melayu dan menurut Pakcik Najib ni, Dato' Mustafa Khalid, Najib ni 5% otak Tun Razak pun tak ada!!!

      Kesian umat Melayu ni dibodohkan lagi setelah Pak Lah Bodowi.

      Delete
    4. Sama la dgn anwar. Dia perlu btggungjwb atas kegagalan PR menumbangkn BN. Lg teruk PKR puny kerusi dh kurang berbandingg PRU12. Bukan dulu dia kata nk jd pensyarah ke kalau PR gagal?

      Delete
    5. kalau dgn Anwar biar dia menjadi pensyarah di S'pore saja boleh menjilat banyak puki2 Cina pink colour punya.........

      Delete
    6. selepas Tun M, tiada lagi pemimpin umno yg layak jadi PM. aku nampak yg paling layak sekarang anwar. Masalah Tun M dulu nye x boleh tengok pelapis yg lebih bijak dari dia, pasti di cantasnye. tinggal lah yg ngok2 belake.

      Delete
    7. Anwar? Kau gila ke? Kalau dia tak ada masalah tak kan Tun Det nak buat penghinaan nyg terburuk dalam Islam? Main buntut? Tahu tak hukum nya apa? Sepatutnya Pak Lah dgn Khairy tak keluarkan Dajjal ni dari penjara! ttp apa nak buat semua dah jadi sejarah Melayu Malaysia.

      Delete
    8. Who is the best = Najib
      Who is the worse = Anwar

      Anwar terjerat dengan janjijanjinya kepada Yahudi, Israel, Amerika, agensi asing, DAP, orang China, Nur Misuari, Sultan Kiram dan kepada rakyat China Malaysia. Banyak janjijanjinya telah tidak ditepati, tetapi dicapati. Kesemua pelanggannya dah mula menagih janjijanji Anwar. Terbaru kita tunggu SPR wartakan keputusan PRU 13 dalam masa terdekat. jeng jeng jeng

      Delete
    9. Bhai mustaqim....lu boleh simpan lu pnya kempen utk salahkn ds najib...lu try cara lain lh bhai...

      ABC...ASAL BUKAN CINA

      Delete
    10. Dulu aku tak tahu sapa anwar....
      Sekarang bila aku dah tahu dan bakal jadi pm...aku TOLAK...

      Hanya org cina dap yg 97% undi dia krn ajaran mrk pendubor dan pemuki adalah halal jadi pemimpin...
      Mcm maharaja cina yg banyak gundik2....halal bagi mrk dan halal buat pendubor....

      Klu nak pr nak menang sgt....carilah bakal pm pr yg bukan pendubor dan pemuki dari parti yg majoriti...
      Org islam haram pemimpin mrk pendubor dan pemuki....blm ada dlm sejarah islam

      Delete
    11. kejayaan konspirasi umno telah menghasilkan pendosa2 yg perasan hebat di dunia.

      Delete
    12. Anon 12:55....mgkin ko msh kecik masa pendubor kena humban dari umno dan aku antara manusia yg turut bersimpatu dgn pendubor tersebut...
      Tapi bila aku tengok video besi pendubor mghenjut china doll dan tak dapat mnunjukkan mana pegi jam omegay nya...aku jadi keliru....
      Bila saiful sanggup bersumpah laknat...bertambah keliru aku bila pendubor bacuuuul melakukan perkara yg sama.
      Kemudian kluar gambar bersiri salam butuh dan cium mulut lelaki gay....
      Kemudian video hd pendubor terkam jantan gay....

      Mmg itu hak butuh dia nak memantat mana2 lubang pun...hatta lubang botol mahupun lubang ekzos sekalipun....

      Klu dia nak ko percaya yg dia suci....bersumpah laknatlah spt saranan dr. Maza dan n.ajis yg turut mgakui dlm islam mmg dibolehkan....

      Kenapa sampai sekarang pendubor tu takut?????
      Adakah takut jadi Bala yg bersumpah laknat tapi hakikatnya fitnah.....
      Klu ko berani...ko sarankan depan pendubor tu!!!!

      Bekas ahli pkr kota-xReformis 98

      Delete
    13. Bodowi tu yg lepaskan si ai ni. He is an arse. He is also responsible for causing this havoc by letting this freak ai loose. Munafiq.

      Delete
    14. Tapi yg lbh asshole ialah macai melayu pkr yg mndaulatkan pendubor nie.....
      Kesian....mrk mmg dilahirkan buta dan bodoh....
      Klu tak....pr dah menang besar jika melayu bumiputera undi sheikh dpd pendubor...

      Delete
  3. Sy sgt setuju dgn saranan Sdr2 di atas. Lebih cepat PM Najib turun maka cepat pembaharuan UMNO dan org Melayu akan merasa tidak dikhianati dlm perjuangan mereka terutama dgn sokongan mereka dlm PRU13 baru2 ini.

    Inilah masanya org Melayu membuat 'Tsunami Melayu' dgn menurunkan PM Najib segera dan kuncu2 beliau seperti Hishammudin dan Khairy J. Mereka inilah yg menjadi duri dalam daging dalam UMNO.

    Semuanya adalah 'spoilt boys' dimanjakan oleh kaum kerabat saja. Mana dia tahu susah senang org kampung? Yg menjadi 'think tank' tenaga pemikir mereka2 ini kebanyakannya adalah Professor KANGKONG yg bodoh2 masuk TV arus perdana membuat cadangan 'national reconciliation'? Nak buat apa Org Cina Malaysia dah bersuara dgn sangat jelas!

    Jadi kini hanya tunggu apa HUKUMAN mereka yg membelot!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko org PR ke? Sama jer dengan R** B*** A***. Ada org citer, puak2 ni sekarang selalu komen kat blog jadi pengacau...

      Delete
    2. Kenapa bodoh sgt AnonymousMay 10, 2013 at 11:32 PM?

      Sy UMNO dan selamanya UMNO ttp bukan UMNO dicucuk hidung macam PAS dan PKR atau spt anda sendiri. Tidak taksub dan berfikiran waras dgn perjuangan Melayu Islam Malaysia.

      Apa pulak sumbangan anda?

      Berfikirlah dgn rasional.

      Delete
    3. cam mana PM nak turun, dlm kempen nye pun merayu2 supaya orang undi BN. bersunguh2 dia merayu untuk menjaga pangkatnye itu.

      dia juga pernah bertanya, antara anwar, hadi dan dia siapa lebih layak jadi pm... sendiri dia jawab, dia lah yg paling layak... geli gelemang aku mendengar nye.

      Delete
    4. Boleh turun dgn syarat UMNO turunkan beliau November 2013 ini!!!

      Delete
    5. siapa yg berani nak angkat tangan nak lawan PM
      siapa yg berani nak candangkan seseorang nak lawan PM
      siapa yg berani memberi sokongan terang2an kepada org yg nak lawan PM

      siape siapa semuanye x de teluq, semuanye jaga periuk nasi masing2.

      sebab nye kat sini bukanlah 100% demokrasi.

      Delete
    6. Anda masih belum pandai berpolitik.

      Politik adalah 'perception' org ramai - 'democracy'.

      Jadi sekaranglah kita mulakan nya.

      Dalam perhimpunan UMNO nanti PM Najib pasti turn gulung tikar.

      Pak Lah pun turun inikan Najib yg dayus takut bini dan macam2......

      Delete
    7. Bhai mustaqim apa pula sumbangan lu pada umno selain berkempen utk turunkn ds najib....bhai mustaqim salah ke bhai 11.32 tnya tntng status lu dlm blog...apakh dgn mmbodohkn org yg brtnya tntng lu sapa dgn cara yg berlapik"R** B*** A***" lu nk hangin satu badan...knp dgn bodohkn org lu rasa lu dh jd hebat dlm blog ke...

      Bhai...klu lu benar2 umno lu tak perlu nk komdem presiden umno dlm blog...klu lu dah bnyk jasa pada umno...lu ckp dlm perhimpunan umno yg lu nk ds najib turun
      Mana tau bhai lu lbh sesuai jd mr presiden..

      Sorry bhai...bahasa lu yg biadap tak tentu pasal bukan satu tiket utk kami yg pro umno utk respek lu...lu terlalu hebat utk kami yg didlm blog ni...lu nk maki aku pula ke....no hal bro...sbb jauh di sudut hati aku, aku tk nmpk prjuangan lu sesuai dgn umno...lu takda beza dgn pr cybertrooper...
      Lu lbh kpd reverse physhology org lain...

      ABC...ASAL BUKAN CINA

      Delete
    8. Hukuman apa bro hukuman jahiliah alias orang bodoh tak nak ikut undang2 negara malah hukum allah pun lu langgar.

      Delete
    9. Setisp pemimpin umno mgalami cabaran dan situasi yg berbeza....
      Bukan nak merendahkan mana2 pm....jika selain dpd najib dgn situasi skrg mgkin bn dah tumbang..
      Cuma kesilapan najib ialah gagal menentang fitnah2 yg dituju pada beliau dan bn dgn bersungguh2 tidak spt tdm....
      PR banyak dibantu oleh fitnah dan dakyah mll ceramah dan laman2 web mrk dari dulu hingga sekarang tanpa usaha penjelasan..

      Mmg satu kesilapan krn membiarkan fitnah nyata dimainkan tanpa tindakan undang2...spt apa yg menimpa SPR sekarang!!!!!!

      Delete
    10. Benar...aku petugas spr utk bbrapa pru tak nampak pun pgundi hantu yg dikatakan pr masuk ke pusat mgundi...
      Agen2 parti tak ada masalah pun menerima keputusan pgiraan undi dan mengesahkan dlm borang 14...
      Yang tak tahu apa2 mudah dikencing oleh mrk yg tak mampu jadi pm baru!!!

      Delete
    11. Berhati hati dgn agenda musuh.mereka memang tidak senang dengan org umno.mereka lempar tuduhan terhadap org umno seolah tidak cekap.tuduhan rasuah tidak jelas padahal mereka sendiri memgamal neopotisme kronisme favaroutisme apatah lagi rasuah.tetapi mereka hanya mengembar gemburkan salahlaku umno sahaja.blogger pro bn perlu cekap dan gembar gemburkan kesalahan mereka dengan jelas seperti tender tidak terbuka pembinaan terowong bawah tanah bernilai 6 billion,skandal pasaur haram,pusat urut dan judi ,sksndal balak dan sebagainya.mereka memilih anwar kerana dia lemah dan mudah akur dgn mereka.

      Delete
  4. Betul macaman UMNO nak berubah kalau Najib berdegil dgn kekalahan dasar dasarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu ni bodoh tak tau baca telinga pekak tak dapat degar dgn terang pasal tu lu merapu bn/ ds najib dah menang dia pemlmpin BN. Lu orang menyokong orang sejak dari mula telah gagal masih nak ikut dan lantik jadi ketua pembangkang. Bo o o o odoh nya a a

      Delete
    2. Cuma aku nak ucapkan TAHNIAH kpd dap yg dpt bnyk kerusi dpd pas dan pkr...
      TAHNIAH kpd pkr krn anwar jadi kuli kali ini...krn dap jadi bos skrg...
      Bermakna PENDUBOR telah dilantik sbg anjing penyalak dap bagi musim kedua dia sbg pembangkang......
      Hoiyea89x!!!!!

      Delete
    3. kamu yakin ke dia tu pendubur?
      cuma tun det & kronis je yg tahu....

      Delete
    4. Aku sgt yakin anwar srorg pendubor....
      Wlpun tdm sgt sayang dgn pendubor ini...bila ada mangsa berani bersumpah mrk telah diliwat...kena humban ler....karpal singh dan sekutunya pun tahu tapi senyap krn pendubor adalah anjing garang dap yg kuat menyalak dan menjaga mrk....
      Cai...klu ko kena liwat oleh seorg sheikh.....apa yg mampu ko buat spy org yg pandai berkhutbah tapi pendubor dan pemuki ditangkap dan disabit kesalahan??????....
      Jwpannya mll mahkamah dan sumpah laknat!!!!!

      Pendubor mng di mahkamah krn masalah teknikal pihak pndakwaraya...dan pendubor bernasib baik krn dibenarkan tidak duduk di ksndang tertuduh dan agak sukar disoal pendakwa....
      Wlpun dia dah menang di mahkamsh....sebagai org yg percaya 1 tuhan hanya bersumpah laknat yg mampu menyelamatkannya....FAHAM!!!!!
      SUSAH SGT KER!!!!!

      Bekas ahli pkr kota-xReformis 98

      Delete
    5. Anon 1:16....
      Waktu pendubor dlm umno...karpal singh pernah menuduh dan mencadang undi tidak percaya kpd pendubor krn moralnya teruk....
      Kenapa karpal berani????
      Sebab dia cukup bukti utk melawan balik jika pendubor menyaman balik...
      Mgkin ko tak tahu atau ingat krn ko msh kecik masa tu...skrg dah dewasa nak jadi penjilat butuh pendubor dan pemuki tu.....

      Delete
    6. kalau si-tua kutuk tu bukan pendubor tak kan lah mat sabu berani memberi gelaran Sheikh Anwar Aljuburi kpdnya.

      Delete
    7. Macai2 pkr dan pas yg baru setahun jagung mana tahu cerita sebenar.Yang mrk tahu pendubor adalah zuhud wlpun ada video besi dan terang melacurkan agama demi undi bumiputera sabah dan swk...
      Jadi dalang lanun kiram pun mrk tak peduli krn akai mrk mmg dah dibasuh dgn kencing pendubor....
      Kpd yg msh sayangkan negara...jgn lah pendubor tu sbg pemimpin korang...
      Tengoklah asskrim ali yg mgamuk krn tak dpt jadi mb slgor krn anwar dah pernah janji jwtn tu dgn dia....alih2 dia salahkan umno sedangkan dlm hati mmg nak ludah muka pendubor yg menipu dan pernah janjikan jwtn tu dgn dia....
      Siap memburukkan kwpimpinan khalid gagap yg lemah...
      Semuanya krn kuasa dan wang??
      Aku mb...kuasa dan wang aku yg pegang...itulah impian mrk....siap tarik adun2 pkr tanda sokongan kpd impiannya utk jwtn tersebut.....
      Sebab tu lah pkr tumbang dan hidup pun atas sokongan cina dap.....

      Delete
    8. beranikah korang semua bersumpah laknat yang anwar adalah seorang peliwat???

      Delete
  5. Enjet enjet cemut siapa sakit mari keluar Umno,Najib dah kalah tapi tak mau turun,Najib PM Malaysia syok sendiri,enjet enjet cemut siapa sakit naik atas tolak najib kasi jatuh,enjet cemutuuuut 1Malaysia mari tolak Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sah ko org tut......

      Delete
    2. Wahai penyokong Najib berfikirlah dgn rasional siapa bodoh dan rugi mengampu Cina Malaysia? Siapa yg membuat konsep 1Malaysia? Siapa yg berbelanja bermillion RM utk buat makan malam Cina, siapa yg bangga dgn anaknya berbahasa Cina? Siapa yg mengaku "I'm also an immigrant!" Siapa yg pilih calun2 BN di Selangor dan Kelantan? Siapa yg membawa penyanyi Korea ke P Pinang? Dan hasilnya PRU13 BN cuma dapat 133 kerusi. Pak Lah Bodowi pun lebih baik dan pandai.

      Jangan jadi penganut PAS dan PKR yg taksub membabi buta! Akan hancurlah bangsa merdeka Islam Melayu ini!!!

      Delete
    3. Hahaha...umno gak yg salah ds azizan kena potong kaki....dan najib gak salah sbb tak hantar doktor dari dap utk rawat azizan... Klu tak mesti tak kena potong....

      ABC....ASAL BUKAN CINA

      Delete
    4. Sama dgn pendubor yg jadi anjing penyalak cina...
      Bezanya anwar dgn najib....anwar pendubor dan pemuki yg tiada masalah haram dkm msyrkat cina

      Delete
    5. Kami rakyat tetap sokong Najib jd PM 10000%. Najib cuma berusaha mengajak semua kaum kepada perpaduan, kerana beliau bersangka baik kepada semua kaum. Tapi sekarang dah terang lg bersuluh, apa yang cina mau....

      Delete
  6. apalah... kan Najib mewarisi keadaan BN paling lemah.. pastu pembangkang lak semakin kuat dan bertalu2 tabur fitnah BN.. kalau masih Pak Lah confirm PRU13 BN dah bungkus.... yang patut dilenyapkan bukan Najib tapi Nuar.. lepas satu satu provokasi.. al maklum dapat bimbingan dari US/Yahudi.. Msia lebih aman dan baik tanpa si nuar....

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan salah kan musuh kalau kita tiada pendiding yang kebal. fikirlah cam mane nak bina dinding itu.

      1. jadikan ulamak sebagai rujukan, bukan sebagai hiasan
      2. jgn pejam mata dgn rasuah, walau tinggi mana pangkat orang itu
      3. Toll, petrol, ptptn, harga kereta, harga rumah dan harga makanan perlu di lihat dgn cara serius.
      4. jgn bazirkan wang kerajaan dgn project2 yg kurang perlu.

      dan macan2 lagi lah... sama2 repair lah klu nak BN terus menjadi pilihan rakyat.

      Delete
    2. Sekarang ni time perpaduan. Cuma harap Najib tak boleh liberal sangat oleh kerana orang liberal dan Cina yang tak sokong BN. So harap Najib lebih tegas http://www.mobtv.my/talkshow-3308.html.

      Prof Dr Hoo Ke Ping pun kata Najib kena keras kerana orang Cina tak respect leader yang lemah lembut. Tgok betul juga ketua yang berjaya seperti Lee Kuan Yew, Komunis Cina dan Tun M semua berjaya mengawal orang Cina. Yang tak berjaya seperti Tengku Rahman kerana lembut, Pak LAh dan sekarang Najib. So harap Najib lebih tegas tolong orang Melayu, India, Sabah dan Sarawak.

      Delete
    3. x payah buat BR1M, salurkan wang segera kepada rakyat melalui pusat zakat... siapa yg layak bantu je terus, jangan dok heboh2. bantu rakyat biarlah iklas bukan ade udang sebalik batu.

      Delete
    4. Betul sgt Sdr2 ku. Inilah pemikiran org Melayu yg betul. Ini adalah perjuangan bukan setakat Takbir Takbir Takbir ttp umat Islam yg dirugikan.

      Ayuh kita sebarkan 'Tsunami Melayu II'.

      Kalau Anwar & gangs - senang saja masukkan penjara semula mungkin 100 tahun. Alasannya juru-rancang serangan kaum Sulu Filipina di Lahat Datu. ttp bukan dgn Hishammudin - dia pun sejenis DAYUS juga. Kena ada Menteri Dalam Negeri yg baru.

      Delete
    5. BR1M tu memang ikhlas tapi kalu tak bagi tau nanti PR putar cakap ni idea dorang lah mcm mcm. Tgok je lah BN buat masjid bertahun tahun pun dorang kata BN tak buat ape ape utk Islam, buat UIA sistem bank Islam pun dorang akan kata BN tak buat ape ape utk Islam. BN tak heboh pun.

      Lagipun kalau BR1M takde orang tau macam mana orang nak dapat kenalah bagi orang tau untuk register untuk dapat wang.

      tapi bila datang kat PAS dorang kata tak ikhlas lah padahal dorang bazir duit unuk kemen dorang tak habis habis kutip derma untuk politik tu yang masalahnya.

      Delete
    6. ya, dengan mengadakan lebih banyak masjid, kewangan islam dan macan2 lagi memang bagus dan tip top.

      Satu lagi yang penting ialah amalan islam dlm hidup seharian, mesti kena tip top juga.

      contoh: kalau PM Najib pakai kopiah setiap hari :
      1. Pasti dia nye x kan tinggal sembahyang
      2. Pastinye dia kan jadi contoh dan ikutan ramai
      3. Pastinya dia dipercayai ramai dan penuh berintergriti
      4. Pastinya dia seorang yg sgt amanah
      5. Memang untuk masa sebulan orang kan mengata macan2, tapi itu sekejap je, lepas tu semua kan tabik spring.

      6. x perlu pun ilmu agama tahap tinggi, sembahyang 5 kali sudah cukup & selalu sembahyang di masjid2 bila ade kesempatan.
      7. aku pasti semua kaum melayu cina india akan beri sokongan penuh kepada PM kerana gaya hidup yang boleh dipercayai dan amanah.

      just my 2 cents. tq

      Delete
    7. Bhai mustaqim lu punya idea utk tngkap org mmng hebat bro....bila lagi org nk salahkn umno dan ds najib...bravo...bravo

      ABC...ASAL BUKAN CINA

      Delete
    8. 1:23am.....setuju dengan cadangan anda. Memang orang melayu aku ikut apa pemimpin tertinggi dia buat, orang melayu akan ikut.


      Umpama contoh ; bila parameswara masuk islam maka semua orang melayu melaka juga berbondong bondong masuk islam.

      Tun razak dengan buku hijau nya......orang melayu pon sibuk dengan buku hijau nya.

      Mahathir dengan wawasan 2020.....orang melayu pon sibuk dengan wawasan itu.

      Pak lah dengan islam hadhari nya.....orang melayu pon sibuk pasal islam hadhari.

      Sekarang ni 1 malaysia pulak......orang melayu pon sama...


      ......hngga lah muncul salam 1 malsysia (aku pon tak reti macam mana nak jawab salam ni?)

      Delete
    9. Bhai cantik lu pnya nick name...666 !!! Klu lu muslim lu tak prlu nk jwb apa2...sbb sblm ungkapan salam 1 malaysia,pastinya as-salam diungkapkn terlebih dulu...dan klu lu bkn muslim,lu cuma jwb salam 1 malaysia..
      Takda isu pun...salam 1 malaysia tak lbh dari hai !!! Atau ganti kpd selamat pagi petang siang malam dlm bahasa asing tg biasa digunakn rkyt dimalaysia...itu jew tak besar mana pun isunya....

      Delete
    10. 11:31am....memang tak ada isu apa pon, cuma aku nak bagi tahu begitu taat nya orang melayu pada pemimpin nya, melebihi segala nya.
      Alang kah bagus nya kalau semua rakyat malaysia macam kau.....aman malaysia.

      Delete
    11. Kesilapan najib ialah terlalu gentle dgn fitnah2 anwar...jika beliau tegas....org akan lbh respect...
      Harap ada dlm barisan ksbinet pak menteri shebat rahim noor.....tegas dan berani....jgn bacul!!!

      Dulu aku benci rahim noor nie wlpun bapa aku polis....sekaran beliau dan bapa aku tentu bangga melebamkan mata si dalang lanun kiram nie.....

      Delete
    12. Bhai 666...bhai ketaatan kpd pemimpin bkn org melayu jew bhai...bangsa mana yg tak taat pada pemimpin dan negara di dunia ini dipanggil penderhaka...jd lu tak prlu specific kpd melayu jew...pnyokong pr tak setia dan taat ke...jika bangsa lain tak setia dan taat maka takfa pengganas di dunia ni...

      ABC...ASAL BUKAN CINA

      Delete
  7. Tik tok tik tok the clock is ticking....

    Tungguuuuuu....Hari SPR wartakan keputusan PRU 13

    ReplyDelete
  8. Anwar ni memag pembelot Islam kerana sanggup defend Israel gila lah Malaysia sokong orang macam ni, negara kita terlampau liberal. Dorang tak tau ke yang ramai business international boycott Israel ikut kita.

    Stephen Hawking yang pandai tu pun baru ni declare dia boycott Israel ni Anwar nak pastikan keselamatan Israel.

    Tolonglah sape Melayu yg mengaku Islam rentilah sokong Anwar. Malulah orang barat nak boycott Israel kita seronok dapat kepujian church Israel hancur lah PR ni takde pendirian Islam.

    Demi kuasa sanggup lupakan agama paling sedih PAS yg konon parti Islam hanya tinggal nama dan hanya memperjuangkan Negara Kebajikan.

    Semoga PAS hancur oleh kerana bergabung dengan pembela pembela Israel ini.

    ReplyDelete
  9. aku hairan kenapa nak salahkan najib segala, aku atas pagar pun tak rasa najib salah cuma dia silap percaturan dgn pengundi cina hakikatnya ramai pengundi melayu dan pribumi berpaling pada najib. kalau dikaji dari segala permainan politik nampak pihak pakatan memainkan politik baling dan sorok, dan ini membuat rakyat tak dapat berfikir dengan jelas contoh berkaitan dakwat kekal atas permintaan pakatan tapi dihuruharakan kerajaan dengan pengundi hantu supaya dakwat itu satu penipuan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...mmng betul apa yg lu ckpkn...yg bnyk brckp seperti umno blm pasti lg wadah prjuangan yg sebenar...hati2 bro sbb ada grup yg dipanggil cybertrooper dan red bean army yg bekerja utk dap utk reverse phsychology org melayu dlm blog...so hati2 bro...

      ABC...ASAL BUKAN CINA

      Delete
  10. ABC = Asal Bukan Cina dan kita boycott juga jemput para akademik pro PR ni kerana mereka juga rosakkan pemikiran orang muda. Harap kerajaan siasat orang akademik ni yang akan mengasas orang muda supaya jadi terlampau liberal sehinggakan tidak perdulikan isu isu ugama. Mereka ni lebih percayakan fitnah fitnah

    ReplyDelete
  11. Mengikut jangkaan korang, kalau Muhyiddin ditempat Najib seblum PRU13, BN boleh menang kah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh menang

      Delete
    2. Pasti menang sama seperti apa yg ds najib menang...takda beza

      Delete
    3. insyaallah tak menang kalau sprm lebih telus dan amanah

      Delete
    4. Umno dikatakan sinonim dgn rasuah....adakah bapak peliwat tidak rasuah???
      Adakah dap tidak rasuah sehingga beng hock diugut hingga mmbunuh diri krn khuatir kononnya kesucian dap akan tercemar????
      Dan kenapa kerajaan penang labur kebih rm3billion di china siap dgn bukti bergambar pihak lim babi sbg km boleh tidak tahu!!!!!!!

      Jadi mereka yg melaungkan ubah...mrk sendiri tidak berubah...
      Peliwat tetap meliwat
      Penzina tetap berzina
      Dan perasuah tetap merasuah.....

      Delete
    5. A QUESTION WIT READY ANSWERS.
      ATI-ATI BILA MENJWB/MELAYAN..

      Delete
  12. nuar masa kna tangkap tahun 1998, pru tahun 1999 bn mng 2./3, pru 2004 nuar msh dlm jel bn mng 2/3 180 parlimen, pru 2008 nuar dh bebas bn mng majoriti mudah 140 parlimen, pru 2013 bn majoriti mudah 133 parlimen, jd npak sgt nuar la punca org melayu pecah belah bila ada 3 parti melayu skrg dgn nuar berpolitik 'siang malam' melemahkan umno/bn dgn cacian, fitnah tanpa henti yg mana umno dulu baginya adalah sebuah parti keramat dan sudah tentu setiap apa yang dilakukan nuar mmg dicucuk dibajai oleh pihak yang tidak mahu dasar yang menguntungkan melayu ini diteruskan dan skrg kejelasannya sdh npk dlm pru13 ini, jd apakah nasib kita di pru14 nanti.?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika bn berubah pru14 bn menang lagi

      Delete
    2. BUKAN ISU KALAH/MENANG.
      ISU MMG NAK JADI PM AT WAT EVER COST.
      ISU 2LIBERALISE THE NATION TIL NO LONGER AN ISLAMIC CONTENT EXISTED AT WAT EVER COST.
      ISU 2DIMINISH KESULTANAN MELAYU AT WAT EVER COST.
      THT IS THE ISU..THE REST e.g. RACISM, CRONISM, NEPOTISM, CORRUPTION..R ALL MECHANISM2ACHIEVE IT.
      the isu of existing SRK & SMK (C) & (T) + dgn polisi bantuan kerajaan pusat-the government of the day selama ini against sekolah agama ISLAM yg hanya dbantu oleh kerajaan negeri mengikut kemampuan dr duit kutipan zakat
      -tht is NOT LIBERAL..IT'S RACISM.
      THY WIL KIP ON DEFINE IT THY WAY THY WAN IT BEST4THM AT WATEVER COST.
      such school not even existed anywher except in CHINA&INDIA..not even in USA or INDONESIA..both nations r DEMOCARCY..& LIBERAL thn TANAH MELAYU..

      Delete
  13. Yang patut dicuci serta diambil tindakan tegas adalah kakitangan awam yang bekerja makan gaji dengan kerajaan BN. Dalam waktu yang sama mereka menghasud membenci kerajaan dan menguntungkan kroni masing2.. karenah kakitangan awam yang pro pembangkang ini lah yang memburukkan imej kerajaan dan menambahkan lagi rakyat membenci kerajaan BN...

    Bagi peniaga pro pembangkang, kontrak diperolehi dari kerajaan BN melalui talibarut pembangkang yang jadi sesumpah dalam jabatan kerajaan.. kalau di sekolah pula, yang naik pangkat majoriti adalah pro pembangkang. apa tidaknya, dari pengetua sampai tukang cuci jamban semuanya sesumpah dari longkang.. melayu yang asal dari kelantan memang sah ..sokong BN cari makan tetapi undi bagi cina DAP pun sanggup jika tiada calon PAS bertanding...

    ReplyDelete
  14. Selesai PRU 13, Kerajaan BN mula hisap darah rakyat..  melalui Barang Naik (BN)..

    SATU

    Cukai GST – Goods and Services Tax – cukai kepenggunaan yang berasaskan kepada konsep nilai ditambah.

    Ianya dikenakan ke atas barangan, juga perkhidmatan di setiap peringkat pengeluaran dan pengedaran dalam rantaian pembekalan.termasuk barang dan perkhidmatan yang diimport. 

    Setahu kita semuanya ditangguhkan dan tarikh untuk meneruskannya belum diumumkan. Tetapi dalam senyap-senyap, selepas BN menang pilihanraya ia terpampang dalam resit Tesco seperti di atas ini.. 

    Tahniah kepada pengundi UMno BN!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunggu apa lagi pergilah buat demontrasi
      ajak anwar sekali

      Delete
    2. Bhai 06.57...sejak bila lu perasan dgn GST tu...knp tesco jew ? Knp sblm pru GST takda ke...

      Delete
  15. Azmin Ali mahu tinggalkan Pakatan Rakyat? Adalah dipercayai bahawa 11 tokoh kanan Pakatan, yang dikatakan baru terpilih sebagai ahli Parlimen  akan menurut jejak langkah Azmin. Ketiadaan Azmin di perhimpunan raksasa Pakatan yang dihadiri Datuk Seri Anwar Ibrahim di Kelana Jaya, Selangor pada malam Rabu, turut menarik perhatian, begitu juga dengan tweet pedas Azmin mengenai program tersebut.

    Tiada perjanjian MB S'gor mesti PKR

    TIADA perjanjian yang mengatakan kerusi menteri besar Selangor mesti diperuntukkan kepada PKR sekiranya Pakatan Rakyat berjaya mengekalkan kemenangan di negeri itu, tegas Pemuda PAS Negeri.Justeru Timbalannya Mohd Sany Hamzan meminta beberapa pemimpin PKR negeri, termasuk Azmin Ali tidak melatah serta "mencermin dan sedar diri" sendiri sebelum membuat kenyataan berhubung perkara itu.

    "Pemuda PAS negeri Selangor menganggap kenyataan (pemimpin PKR negeri) Azmin Ali, Zuraida Kamaruddin dan Shuhaimi Shafiei yang menekankan bahawa kerusi MB Selangor adalah kerusi tetap PKR adalah ibarat orang tamak haloba yang tidak sedar diri terhadap kemampuan diri kendiri. 

    "Mungkin PKR Selangor masih bermimpi yang mereka masih memenangi kerusi DUN Selangor melebihi PAS dan DAP," katanya merujuk kepada keputusan pilihan raya umum ke-13 pada Ahad lalu.

    Pakatan berjaya menewaskan BN dengan kemenangan PKR sebanyak 14 kerusi serta PAS dan DAP masing-masing 15 kerusi. 

    PKR sebelum ini parti dominan dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) tetapi keadaannya kini berubah, sehingga dispekulasikan rakan Pakatannya dari PAS berminat sama. (Malysiakini)

    ReplyDelete
  16. Berita Luarnegara Lapor Najib Dijangka Lepaskan Jawatan PM Hujung Tahun Ini

    Berita Reuters yang disiarkan di luarnegara menyatakan, Perdana Menteri Malaysia Najib Razak berkemungkinan perlu melepaskan jawatannya di penghujung tahun ini, memetik sumber dalaman partinya apabila Barisan Nasional menang tetapi dengan prestasi paling buruk di dalam sejarah pilihanraya di Malaysia.

    Najib, 59, telah cuba memperkuatkan masa depan politiknya dengan harapan memperkukuhkan majoriti BN di parlimen melalui pemberian BR1M kepada rakyat Malaysia sebelum berlansungnya pilihanraya kali ke 13 pada 1 Mei yang lalu.

    Tetapi usaha Najib dilihat gagal setelah BN cuma memenangi 133 kerusi daripada 222 kerusi parlimen, kurang 7 kerusi daripada pencapaian BN pada tahun 2008 dan gagal memperolehi majoriti 2/3 yang diharapkannya.

    Untuk kali pertama di dalam tempoh 44 tahun, BN juga gagal untuk meraih undi popular.

    Tertekan dengan keputusan itu, Najib kini berdepan dengan tugas sukarnya selepas ini. “Kita akan dapat menyaksikan Najib akan turun di penghujung tahun ini,” kata seorang pemimpin kanan UMNO, parti yang mendominasi BN.


    “Beliau mungkin enggan (letak jawatan), kita tak pasti tentang itu, namun beliau telah menunjukkan prestasi paling buruk. Beliau kini tidak mempunyai banyak kuasa tawar-menawar lagi,” katanya, yang lebih suka untuk tidak mendedahkan identitinya.

    Mantan Perdana Menteri Mahathir Mohamad, yang masih mempunyai pengaruh di dalam UMNO, memberitahu Reuters tahun lalu bahawa Najib perlu memperbaiki kedudukan 140 kerusi yang dimenangi di dalam tahun 2008 atau berrisiko kedudukannya tergugat.

    Kaum Cina, yang membentuk seperempat penduduk Malaysia, memilih untuk menolak Barisan Nasional, satu penerusan terhadap tren 2008. Mereka telah menolak dengan jelas parti MCA, parti kaum Cina di dalam BN.

    Najib, yang tersentak dengan keputusan pilihanraya tersebut telah menyalahkan “Tsunami Cina” sebagai faktor kekalahan BN. Namun yang nyata juga, sokongan dari masyarakat Melayu terhadap BN, terutama di kawasan bandar, juga merudum, satu petanda kelas menengah Melayu kini mengharapkan satu perubahan.

    Najib, akan terpaksa berdepan dengan cabaran dari dalam UMNO sendiri seawal Oktober atau November, apabila parti itu mengadakan perhimpunan dan pemilihan terhadap kepimpinan parti.

    “Di dallam pemilihan kali ini, kita akan dapat menyaksikan mereka yang tak berpuas hati bangun dan meminta Najib untuk meletakkan jawatannya", kata sumber berkenaan yang juga pernah menduduki kerusi kabinet sebelum ini. 

    Barisan Nasional juga gagal untuk merampas Selangor, yang diwarwarkan sebelum ini oleh Najib, negeri yang amat perlu ditawan kembali oleh UMNO.

    Najib kini mengepalai sebuah parti yang kehilangan undi popular, sebuah parti gabungan yang terpaksa berhempas-pulas untuk membuktikan legitimasi pemerintahannya,” kata Wan Saiful Wan Jan, Ketua Institut Untuk Democradi Dan Hal-Ehwal Ekonomi di Kuala Lumpur.

    “Pada pendapat saya ia bukan perkara mudah untuk Najib”, tambahnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sentimen cina dap yg takut dgn najib....
      Zaman pendubor dlm umno mcm tu yg aku dgr tapu sayang pendubor adalah sah pendubor dlm pr...

      Delete
    2. Melayu yg dah kaya hasil perjuangan umno tapi lupa diri malah bersekongkol dgn dap dan menyokong hak samarata, memang melayu yahudi. Melayu mmg penuh dgn sifat dengki, perasaan hasad, mahu dia saja kaya, anak cucu biarkan menderita.

      Bangsat punya melayu. Kaya dan berjaya bukan kerana pandai, tapi sbb hak istimewa yg umno juangkan dulu. Muka masing2 bukannya straight A's, bukannya 4.0, masing2 dapat masuk universiti sebab kuota bumiputera. Tp lepas berjaya mahu hapuskan kuota bumiputera dan perjuangkan hak samarata, mmg dasar tak mengenang budi.

      Benar rezeki Allah yg tentukan, tapi rezeki tak dtg bergolek tanpa usaha. Penat lelah nenek moyang kita perjuangkan hak kita, dgn senang2 nak dihapuskan bila dah berjaya. Mmg celaka punya melayu. Tidak tahu bersyukur, selalu kufur nikmat, malah lalai dgn nikmat Allah. Dilahirkan lepas merdeka, tak rasa hidup ditindas, mmg selalu akan lalai dgn nikmat Allah.

      YA ALLAH, jika kami mengkufuri nikmatmu, ampuni kami, jika kami lalai dgn nikmatmu maka ampuni kami dan terbitkan la dihati kami rasa bersyukur. Kau satukan kami Ya Allah, kerana kami telah berpecahbelah dgn amat dahsyat, sehingga jelas dimata kami, musuh Islam telah bersatu sebelum kami. Tiba masanya kami bersatu ya Allah, kau tunjukkan lah kami jalan kearah perpaduan ummah...Amin

      Delete
  17. 7:12am...biar najib jadi pM sampai dia mati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar pendubor jadi anjing penyslak dap sampai butuhnya mati....

      Delete
    2. Biar pendubor terkutuk jadi gila sampai dia mati

      Delete
  18. BN kehilangan undi popular kerana sokongan pengundi cina lebih kurang 97% 'chinese tsunami' kali ini berarah kepada pembangkang, tetapi sokongan pengundi melayu/bumiputra masih kuat dan sokongan pengundi india kembali kepada BN tidak seperti pru12 dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okey tak ade masalah

      Delete
  19. Najib Wajib Terapkan Islam Setelah Menjadi PM

    PRU-13 yang baru sahaja berakhir telah sekali lagi memberikan kepada Najib untuk memerintah Malaysia. Kini amanah kepimpinan di Malaysia sekali lagi berada di tangan Najib. Ada pelbagai kisah gembira dan nada sedih yang mewarnai perjalanan PRU-13 yang baru sahaja melabuhkan tirainya. Apa yang pastinya, Najib telah pun mengangkat sumpah untuk terus berkuasa selaku Perdana Menteri Malaysia ke-6 buat kali ke-2.

    Jika Najib melaungkan slogan 1 Malaysia, maka pasti ramai rakyat di seluruh negara akan menyahutnya. Ketika Najib meneriakkan “Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan”, maka kebanyakan rakyat turut mengaminkannya. Begitulah betapa besar serta kuatnya pengaruh dan kuasa sebagai seorang pemimpin negara. Malangnya, kuasa yang ada pada tangan para pemimpin umat Islam termasuk Najib tidak digunakan oleh mereka untuk menegakkan syariat Islam. Dalam Islam, kepimpinan itu adalah suatu amanah yang mana adalah menjadi kewajiban kepada mana-mana pemerintah umat Islam itu untuk menerapkan Islam dalam konteks bermasyarakat dan bernegara. Pemimpin negara itu wajib menerapkan hukum-hakam Islam.

    Jika Islam masih terus dicampakkan daripada pemerintahan sepertimana sebelum ini, maka ingatlah ancaman Allah kepada mereka yang tidak berhukum dengan hukum yang telah diturunkan oleh Allah SWT,

    “Dan barangsiapa yang tidak berhukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah, maka mereka itulah orang-orang yang kafir/zalim/fasik” [TMQ al-Maaidah (5) : 44, 45, 47]. 

    Wahai Perdana Menteri Malaysia! Sewajarnya sebagai seorang yang beriman kepada Allah dan Rasul, satu-satunya akujanji yang sepatutnya ditepati adalah sistem Islam semata-mata dan  bukan yang selain daripadanya. Bukankah  sebagai seorang Muslim, kita telah melafazkan akujanji kepada Allah pada setiap hari untuk hidup kerana Islam dan beramal untuk Islam semata-mata? Firman Allah SWT, 

    Katakanlah: Sesungguhnya solatku, dan ibadatku, dan hidupku, dan matiku, hanyalah untuk Allah Tuhan sekalian alam“. [TMQ al-An’am (6) : 162]. 

    Ingatlah wahai Najib! Islam adalah satu-satunya sistem kehidupan yang diterima oleh Allah SWT dan tidak ada lagi pilihan yang lain. Sistem selain daripada Islam pasti akan menemui kegagalan di dunia mahupun di akhirat.

    Dan barangsiapa yang mencari deen selain Islam, maka tidak akan diterima daripadanya, dan ia pada hari akhirat kelak termasuk daripada orang-orang yang rugi”. [TMQ Ali-‘Imran (3) : 85]. 

    Hizbut Tahrir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...lu cuma sebut nilai islam...tp apa nilai islam yg lu mahukan...hudud??? Lbh baik lu nyatakn secara nyata nilai islam yg camana yg lu mahukan...atau nilai islam mana yg tak kena dlm malaysia...jgn sekadar lmpr batu dan sembnyi tngn....

      Delete
    2. 11:11am....itu untuk mereka yg nak islam.
      Yang tak nak islam macam kau dikecualikan.

      Jangan bimbang, dan jangan naik angin.

      Delete
    3. Hahaha...perjuang islam dah sentap ke... Kemon bhai takkan lu tak boleh kongsi nilai islam yg lu rasakn dlm kerajaan...camana baru tnya dh sentap...bhai secara nyata lu dh buat fitnah...atas dasar apa yg aku tolak islam dan naik angin...atau lu yg hangin dgn soalan aku...aku cuma mnta lu nyatakn secara jelas...lu nk syiah ke...lu nk taliban ke..atau pemerintahan islam moden yg sederhana...susah sngt ke bhai..smpi lu buat fitnah...camana nk dpt syahid...

      Delete
    4. juragan 69 ,

      adakah islam dalam pentadbiran umno benar2 bertepatan dengan apa yang ada dalam alquran?
      adakah pemimpin2 umno telus dan ikhlas memperjuangkan islam?
      macai2 samseng, beridea fitnah dan porno adalah akhlak orang yg fasik,
      akhlak penyokong menggambarkan kepimpinan TUAN mereka.
      fikir2kan lah

      Delete
    5. 1:48pm...
      Syiah - pembantu/penyokong.
      Taliban - pelajar/penuntut...

      islam sederhana......ada ke?
      Islam melampau......kat malaysia ada tak?






      1:53pm.....juragan69 tak berbunyi kalau ada puak tayang video porno, tapi dia akan berhujjah panjang lebar bila ada yg mencadangkan supaya malaysia melaksana hukum dan syariat sepenuh nya.

      Bila kita kata dia tak suka pada islam...marah pulakk.

      Delete
    6. Hahaha...bhai 01.53...sbb itu aku tnya lu
      nk islam yg MACAMANA...bukan spin sana,spin sini...cuma lu nyatakn nilai islam yg macam mana... Tak payah cerita apa yg dh ada tp lu cerita nilai apa yg lu nak...tp smpi skrg lu pusing balik...lu tak faham ke dgn soalan aku...

      Bhai 02.12...aku tak sentuh pun tntng video..
      Lu mmng sentiasa teringatkn tntng video ke...bhai apa tndakn stopa ali dan pas ya bila nk repot dan saman...klu fitnah takkan nk biarkan jew...bhai itu yg tnya islam yg camana yg lu org nk...klu nk contoh kn kelantan aku tak nmpk pun apa bezanya...

      Bhai tak prlulh nk ckp aku marah klu lu org sndiri gagal nk jwp persoalan aku...tak pyh jd seperti burung kakak tua bro...kemon bhai jd gentle dgn persoalan aku...biar kita semua nmpk secara bertulis apa yg lu org impikn kpd kerajaan...

      Delete
    7. 3:03pm.
      Bila orang sebut pasal islam je engkau akan berhujjah panjang lebar, berhujjah atas sebab tidak setuju.
      Bila maksiat yang dibuat oleh puak yang engkau sokong, sepi tanpa hujjah memgingkari nya.
      Engkau tak bersetuju dengan aku itu perkara biasa.
      Tapi orang islam yang tidak bersetuju pada islam.....ini perkara sangat luar biasa.

      Delete
    8. Islam sgt ker bila pendubor dan pemuki nak diangkat sbg pm....
      Bawak mengucaplah....tak ada org pas yg lbh layak dpd pendubor tu ker?????

      Delete
    9. org islam yg menyokong kaki kelentong dan pendubor tersangat luar biasa.

      Delete
    10. ramai dikalangan cai umno termasuk juragan 69 tak faham pasal islam. penerangan menyeluruh adalah perlu supaya semua org tahu dgn konsep islam terutama hebahan melalui media arus perdana.

      Delete
    11. Bhai 07.45...klu lu dah khatam semua tntng islam dan lebih faham tntng islam..bagus lh klu lu boleh bg penerangan...itu yg lbh baik dari pusing sana sini...islam ni bukan ke haq mutlak lu org...

      Delete
  20. Jwtan MB Selngor msti di serah kpda PAS... kita smua sokong PAS utk MB .. hudud akan bermula di negeri Selangor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin pas semua bodoh macam lembu

      Delete
    2. Pukimak lu...lu mng besar di kelantan....
      Buatlah hudud di kelantan dulu....
      Mb selangor ts khalid...

      Delete
    3. bahasa melambangkan bangsa
      aku melayu, itu cuma bangsa,
      tapi Allah lebih peduli kan Iman aku dari bangsa aku

      Delete
    4. 12:33pm....kalau yer pon marah sangat, tak payah lah sebut benda tu.
      Jadi orang islam, bukan orang melayu.

      Delete
    5. Bukan kh lebih indah mnjadi melayu muslim...bhai adakh hadis atau nas yg mnyatakn kita hilang kebangsaan kita bila kita mnjadi islam...adakh cina yg memeluk agama islam maka dia bukan cina...bukan ke cina itu bangsa dan budha itu agama...

      Delete
    6. 3:11pm...bangsa dan agama memang tak sama. Cuma kita kena sayang agama lebih daripada kita sayang kepada bangsa.
      Jangan sesekali kita anggap agama itu kepunyaan bangsa kita, sebagai mana melayu malaysia yg beranggapan islam adalah agama orang melayu.

      Delete
    7. Bangsa dan agama memang tak sama tetapi roh yg ditiupkan oleh Tuhan kpd badan pada tiap2 bangsa itu tetap sama, tidak berbangsa bangsa, maka apabila menjadi jasad baru lah badan itu berbangsa bangsa dan berpuak puak, hakikatnya manusia pertama yg diciptakan Tuhan iaitu Nabi Adam tidak mempunyai bangsa, hatta sampai sekarang pun tiada siapa yg tahu Nabi Adam itu bangsa apa, ertinya semua manusia ini pada asalnya adalah sama, dari keturunun yg sama, tidak kira dari bangsa mana pun jua. Bangsa dan puak tidak akan kekal, yg tetap kekal hanyalah Tuhan Yang Maha Besar lagi Maha Agong.

      Delete
    8. Bhai azazil & 06.53...adakh mnjadi satu dosa atau kesalahan bila kita mmbicarakn tntng bangsa melayu dlm konteks politik negara...dan berdosa juga kh klu aku mmprtahankn hak bangsa melayu...aku tak prnh ckp utk buang islam...bhai adakh jika melayu lemah maka islam itu mnjadi kuat di malaysia...

      Bhai azazil adakh mnjadi satu kesalahan jika kita katakn agama utk org melayu itu islam...jika salah,dimana kesalahannya..dan adakh lebih sesuai jika kita kata agama pas adalah islam dan umno itu bukan islam wlupun umno dan pas berteraskn melayu...
      Atau lbh sesuai pas tiada bangsa...

      Bagaimana pula dgn hukum,jika ahli pas terlibat dgn saham yg dibuat atas nama bumiputera/melayu...adakh haram? Aku hrp lu dpt bg penjelasan sbb aku jahil agama kerana aku bangsa melayu dan mnjadi ahli umno..ilmu agama kita berbeza seperti alif pas lain,alif umno lain kn...

      Delete
  21. Pundek iskandar sial ni tak lma lg akn ikut papagomo ke dalam... bro jgn risaulah.. biar dia tonggang todi dalam sel nnt. Gud luck salim mamak pundek.

    ReplyDelete
  22. http://www.globalresearch.ca/malaysia-failure-of-u-s-to-subvert-the-elections-and-install-a-proxy-regime/5334439

    Itu pasal kita tak akan sekali support PR

    ReplyDelete
  23. saya rasa ds najib dah buat yang terbaik untuk bn.kita kena ingat perancangan untuk jatuhkan bn dibuat hampir 5 tahun, selepas sahaja keputusan pru 12 mereka sudah mula berkerja untuk pru13.red bean army dibayar 3 hingga 8 ribu sebulan untuk perang siber dan jumlah angkatannya berjumlah hampir 300 orang,ini tidak termasuk blogger pas dan pkr.berjuta-juta wang masuk dari luar dan dalam negara untuk demo bersih dan propaganda jatuhkan kerajaan,disokong pula ketaksupan penyokong pas dan ditambah dengan arahan dari ustaz azhar idrus yang disanjung anak muda melayu untuk tidak mengundi bn...saya rasa ds najib dah tahu pengundi cina tidak sokong bn sebab tu dia cuba juga pujuk tetapi ternyata gagal.dan untuk pru 14 ds najib harus mengubah strategi 100% dan kembali memeperkasa kan org melayu dan sabah,serawak...kuasai lah ruang siber kerana anak muda dah x baca surat khabar dan tgk berita di tv mereka mendapat maklumat di ruang siber.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 12:46pm

      ?
      Najib dah bagi br1m, pon orang tak sokong dia.

      Muhasabah cari apa silap kita, apa yang menyebabkan orang tak sokong kita.


      Bukan menyalahkan orang yang tak sokong kita.


      Tak kira samada pembangkang @ kerajaan.

      Delete
    2. Yang sangat jelasnya, undi popular pr mencanak sbb 97% cina undi dap. Hanya 3% undi mca.
      Mereka bersatu.

      Manakala 60% undi melayu memihak kpd bn, 20% pas 20% pkr.
      Kite terpecah belah kepada 3.

      Nenek moyang kita kata dulu,
      Bersatu teguh,bercerai roboh.

      Tp aku pulak nak kata,
      Bersatu mereka teguh, bercerai kita bodoh.

      Ya mmg bangsa aku ni bangsa yg bodoh.
      Jadi kaya pun hasil usaha perjuangan umno.
      Mmg rezeki Allah bagi, tp rezeki tak bergolek tanpa usaha umno.

      Wahai melayu bodoh, sampai bila kita nak berpecah, musuh Islam dah bersatu woi

      Delete
  24. Kepada siapa-siapa yang tak suka pada islam.....tak payah lah sibuk2.....


    Janji kau boleh kerja, boleh makan, boleh berhibur,

    boleh kahwin, ada rumah, ada kereta....


    .itu pon dah bagus dah...




    Tak payah lah fikir pasal islam bior yang suka pada islam saja yg bersusah payah pasal islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagaimana dgn pemimpin islam yg suka meliwat dan berzina.....sokong ker??????

      Delete
    2. Bagaimana dgn pemimpin islam yg suka meliwat dan berzina.....sokong ker??????
      ######
      Dah tahu dia berzina...tak payah sokong....
      ......begitu juga kalau pemimpin yang pernah bunuh orang,
      .......pemimpin yang ambik rasuah.
      ........pemimpin yang dayus
      ........pemimpin yang tak tahu bbeza najis berat dan ringan (silap2 niat mandi junub dia pon tak tahu)
      ...tak payah lah kita sokong.

      Delete
    3. Kami tak sokong orang yang memecah Islam dan pembela ISrael.

      Delete
    4. Tambah lagi satu azazil. Silap2 lepas balun janda terus siap2 pergi mesyuarat tak mandi junub.eh lupa, kalau mandi junub pun sah ke kalau zina pun in the first place tu satu dosa besar? Aiiii nak provok bn konon, pemimpin sendiri kotor. Makan luar, jantan betina tibai. Phuiii

      Delete
    5. 5:32pm...kalau tak apa-apa salah diam saja lah....jangan lah marah2.

      Delete
    6. Yang bawak lanun kiram pun kita wajib tolak....bersubahat mrk mmbunuh 10 wira negara...

      Delete
    7. 6:18pm.....kalau aku tahu siapa yang bawak lanun kiram, memang aku tebas leher dia.

      Delete
  25. Lawan........melayu lawan melayu....melayu kutuk melayu......melayu maki melayu........melayu dengki melayu........tu la perangai asal melayu.......wekekeke.......bangsa bodoh.........hidup Anwar ibrahim---- raja,bapa,kaki peliwat!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu dia cuma berani dengan orang melayu saja.
      Sebab tu dia tak lawan cina.
      Sebab tu dia tak lawan keling.

      Kalau dia pandai sihir, dia tidak sesekali sihir orang bukan melayu, tapi dia sihir orang melayu.

      Kalau pandai santau, dia tak santau orang keling/cina atau bangsa lain.

      Bangsa lain ada juga yang liwat dan berzina, tapi dia buat tak tahu.

      Tapi kalau bangsa melayu.....akan di ulang berkali kali.

      Delete
    2. Macam Be End memang suka buat filem lucah. Hidup Macai bE eND!

      Delete
    3. Bhai lu soh cai dari puak dap ke...masalah dlm video lucah knp pmimpin pr yg mnjd pelakon atau bodoh utk diperangkp...
      Allah maha berkuasa...jika fitnah maka berdosa besar dia kerana fitnah...ttp klu memang benar apa pula hukum kpd pelaku tu...

      Delete
  26. Rumusan yg saya dapat,

    Hidup perlu (bisnes dan lain2) Pandukan ISLAM, ikut ISLAM, Berpayungkan ISLAM

    ISLAM Anjurkan Sifat2/ Semangat / Perangai,

    • Disiplin
    • rajin
    • kerjasama
    • konsisten
    • bantu-membantu
    • tidak prejudis
    • tidak perkauman
    • Amanah
    • Adil & Saksama / Integriti

    ISLAM LARANG;

    1. Rasuah
    2. Seleweng wang kerajaan
    3. salah guna kuasa
    4. Tuduh Menuduh tanpa bukti / Fitnah
    5. MENGANGKAT BANGSA/ KAUM lebih tinggi dari ISLAM

    Jadi sama2 lah kita muhasabah diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak jadi pelakon lucah....

      Delete
    2. Rumusan lu kosong macam bulan

      Delete
    3. Hidup Macai Be End!

      Delete
    4. Syarat sah jadi pemimpin.

      1. Rasuah

      2. Seleweng wang kerajaan

      3. salah guna kuasa

      4. Tuduh Menuduh tanpa bukti / Fitnah

      5. MENGANGKAT BANGSA/ KAUM lebih tinggi dari ISLAMS.

      Barangsiapa yang ada syarat-syarat tersebut, maka layak jadi pemimpin.

      Delete
    5. Barang siapa beriman pada komen diatas tergelincir akidahnya

      Delete
  27. Yg larang......orng melayu yg suka buat......yg suruh buat semua x lakukan......paling suka buat ialah dengki,maki,caci n Anwar ibrahim suka liwat......bangsa bodoh....

    ReplyDelete
  28. 4.40 ai kena buang dulu sbb rasuah meyeleweng duit kerajaan dan dia tgh cium all the sepets . Bini sepet pergi ke china doll sepet cium dap sepet itu la kaum dia beromen gadaikan skali agama bangsa dan negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 7:12

      benarkah conspirasi ciptaan umno ini didalangi oleh tun det??

      Delete
  29. Kepada semua rakyat Malaysia baik pemimpin atau rakyat biasa yang menyokong BN dan PR pada pru ke13 yang telah pun selesai, dan keputusannya telah pun kita ketahui,jadi elok lah dalam keadaan sekarang kita semua bersatu dari terus asyik caci mencaci, menghina, berbalah tanpa kesudahan.Demi negara yang tercinta ini kita lupakan politik buat sementara dan marilah kita pandang kehadapan. Dibumi bertuah ini kita sebenarnya amat beruntung jika dibandingkan dengan negara-negara lain, negara kita adalah sebuah negara yang aman ,bebas, harmoni, makmur, neagara kita mempunyai banyak peluang-peluang seperti pekerjaan, perniaagan, keusahawanan dan ia terbuka luas kepada semua rakyat yang rajin mencari dan berusaha terutama didalam pentadbiran kerajaan sekarang dibawah pimpinan DS Najip. Jadi adalah lebih baik kita bersama-sama tanpa mengira kaum berusaha bersama membangunkan negara kita kearah menuju masa hadapan yang lebih cemerlang demi Malaysia yang tercinta.

    ReplyDelete
  30. Dasar dap tak letak adun pas dlm kerajaan penang mgambarkan mrk takut dgn islam atau mmg tidak percaya pada pas...
    Semua tahu jika dasar parti pap sgpore jadi sandaran...si bongkak babi lim akan sabotaj org melayu yg tak undi dap...maka dgn siapa lagi melayu penang berharap krn pengalaman lalu dan yg ada skrg pas dianggap sepi oleh babi lim dlm exco.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!