INSYA'ALLAH! BN AKAN MENANG 2/3

Menjelang pilihan raya, ramai penganalisis yang menjalankan kaji selidik bagi menentukan siapa yang bakal menerajui kepimpinan mengikut suara rakyat. Salah satu daripadanya, kajiselidik yang dijalankan oleh Institut Kajian Politik (MAPAN) UUM dan Majlis Profesor Negara (MPN).

Hasil kajian itu menunjukkan PM Najib Razak dan BN lebih mendapat sokongan rakyat berbanding pakatan pembangkang yang nampaknya bakal tumbang pada PRU kali ini. Kajiselidik UUM & MPN ini lebih terperinci dan merangkumi sampel yang tepat dibandingkan dengan kajiselidik UMCEDEL yang hanya mengambilkira pelajar-pelajar Semenanjung sahaja.

Sampel kajiselidik tersebut menunjukkan 3550 pengundi layak berbilang bangsa dari Semenanjung, Sabah dan Sarawak. Kajiselidik ini berkadar 95% tahap keyakinan dengan margin of error 0.022 dan itu menunjukkan bahawa kadar kesilapan yang sangat kecil.

Jika kajian ini menunjukkan lebih keyakinan rakyat terhadap BN, ini merupakan satu kelebihan bagi kerajaan untuk terus menerajui kepimpinan negara. Hasil kajian yang melibatkan rakyat ini lebih memberi peluang untuk rakyat menyatakan pilihan dan keyakinan mereka kepada parti yang dipercayai mereka.

Rakyat nampaknya sudah ramai kembali untuk memberi kepercayaan kepada kerajaan, mungkin akibat serik dengan kepimpinan pembangkang yang hanya berlandaskan retorik semata.

Pembangkang ada juga membuat kajiselidik, termasuk Anwar sendiri yang menampilkan hasil kaji selidik beliau di dalam blog rasminya. Nampaknya, kajian itu merupakan satu kajian yang boleh diragui. Banyak angka dan juga hasil-hasil kaji selidik yang sebenarnya tidak kukuh dan kurang meyakinkan.

Macam mana juga kajian yang dijalankan oleh pihak pembangkang, nampaknya gagal untuk menambah keyakinan rakyat untuk menyokong parti itu. Sudah banyak penipuan dan pembohongan yang dilakukan pembangkang yang sudah tidak dapat dibayar semula dengan apa-apa jua untuk membeli kepercayaan rakyat.

Apa-apa pun, pilihan raya sudah semakin hampir, rakyat sudah semakin bijak untuk memilih dan menentukan apa yang mereka inginkan. Yakinlah dengan pilihan yang dibuat, semoga negara lebih aman dan maju. Jangan digadai masa depan negara, inilah khazanah dan satu-satunya warisan yang ada untuk ditinggalkan untuk anak-anak kita. Bijaklah dalam memilih.

Sumber: MyKMU

32 Responses to "INSYA'ALLAH! BN AKAN MENANG 2/3 "

  1. kalau yakin sangat cukup2 lah memfitnah.. bosan betul la

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu semua bukan fitnah tp kenyataan....pencacaci pr yg bodoh nak mampos je yg kata itu semua fitnah

      Delete
    2. kalau yakin sgt x perlulah pertolongan hantu bhai!

      Delete
    3. dah byk sgt org pembangkang gila sex nak bt mcm mana kan

      Delete
  2. Keluar lah video best lagi, tak payah kempen kan? Dah confirm menang

    ReplyDelete
    Replies
    1. kang aq jentik telur kome kang baru tau

      Delete
    2. x perlulah video lucah kalau yakin sgt menang bhai!

      Delete
  3. Siapa yang kuat fitnah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye lah tu umno....pas n pkr yg kaki fitnah,,dah lah hamba cina

      Delete
  4. aku pasti bn akan menang esok

    ReplyDelete
    Replies
    1. so pegi lah anta balik mamat2 bangla kat KLIA tu.. kesian depa bhai!

      Delete
  5. sudah lah tu pada cacai pr semua..dah nampak sangat dah pr nak mampus dah,yg aku pasti umno menang

    ReplyDelete
    Replies
    1. sentap ke dgn kebangkitan rakyat akhir2 ni?

      Delete
    2. Sentap sgt sampai nak buat malaysia spring!!!!
      Minoriti vs majoriti....
      Pr vs Rakyat....

      Atas pagar

      Delete
  6. lagi berapa jam je anjing2 pr melalak dekat depan umah aku ni esok semua dah kalah duk diam lah nnt,huhu padan muka anjing pr semua

    ReplyDelete
  7. BN MENANG YE!!!
    BN MENANG YE!!!
    BN MENANG YE!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku balik ngundi pon sebab BN bagi rm200..tapi tetap pangkah PR bhai!

      Delete
    2. sbb pr bg ko 2000 ka...takat ko nak fitnah bn xde bukti baik ko tak yah cite bhai...lu blk kg tanam jagung lg bagus lah bhai

      Delete
  8. Otak dan hati PR telah ditutup dari kebenaran...
    sbb tu tak boleh terima kebenaran...

    Org Bangla dtg utk kerja kat Malaysia pun di katakan pengundi hantu!

    bengap nya pemikiran mereka!!!!

    Hidup BN
    Hancur DAP & PKR
    PAS perlu insaf dan tolak Nik Aziz/Hadi/Stopa/sabu dan yg sewaktu dgnnya..
    PAS perlu cari pemimpin seperti ust Nasharudin

    ReplyDelete
  9. Pakatan rakyat
    pakatan yg disokong oleh yahudi

    PKR -parti kencing rakyat
    DAP - parti komunis
    PAS perlu insaf

    ReplyDelete
  10. Juragan penipu serupa tentera kacang merah.

    BN tetap akan menang esok. PR akan tumbang.

    ReplyDelete
  11. Kita semua nak Islam di atas bukan duduk di tengah atau di naungi oleh bangsa lain. Cuba lihat keadaan islam Pr sekarang. Keputusan yang dibuat tidak menguntungkan umat islam kerana mengikut telunjuk bukan islam. Apakah akan berlaku jika Pr memerintah. Walaupun PM dari Pr seorang Islam adakah keputusan yang di buat bebas dari pengaruh bukan islam. Sebelum memerintah pun sudah berlaku. Bukan Islam terutama Cina mempunyai kekuatan ekonomi yang kuat. Jadi tiada masaalah jika mereka mempergunakan pengaruh ini jika mereka mempunyai kuasa memerintah. Kalau kita nak berubah, pastikan berubah kepada yang lebih baik bukan berubah kepada yang merugikan umat Islam.

    ReplyDelete
  12. Undilah Barisan Nasional untuk mengukuhkan lagi Islam di Bumi Malaysia ni.

    ReplyDelete
  13. Nampaknya puak lembu omno masih syok sndiri..sndiri wat kajian andiri kata sokongan meningkat...kahkahkah..lembu lembu..sokongan panya..ceramah bn pun puas sewa bas angkut..bila x de org angkut bangla..kag kah kqh..awat x angkot babi skali..kag kah kah.lihatlah di mana saja lautan manusia yg dtg ceramah pr..sukarela dgn hati ikhlas nak jatuhkan bn..siap bg derma lg..baju pr smpai x de stok..baju bn dpt free pun org jijik nak pkai.last2 bg wat lap taik babi..kah kah kah...omno2 lembu.

    ReplyDelete
  14. 6mei PR menang..minyak turun..harga barang turun..wow seronok,,
    7mei..yeayy yeayy..PR memang baik hati,,



    Tapi ;,,
    tokey kilang gula(example)
    "haiyaa..minyak turun, gula pun turun harga ka ? ini mcm mati oowww"

    hahaha ,.padan muka ko..nape mati ?

    harga gula turun maaa..1 kg turun 20 sen..10 kg rm2.00..100 kg rm20..ini macam 1 tan rm200 ooowww..saya 1 bulan keluar 10 tan gula,, ini cakap saya rugi rm2000 1 bulan ooww..so apa macam mau tarik itu rm2000 balik ???

    PR : lu tidak rugi la kwn..senang ma mau tarik itu rm2000 balik..lu kena turunkan gaji pekerja..kalau lu ada 10 pekerja, seorang lu turun gaji rm200..easy kannn...

    si tokey gula pun ikut kata PR..tokey mana mau rugi kannnnn ? hehe
    **itu baru bab gula..bab lain korang sendiri fikir yea..**

    8mei...rakyar jelata "jahanam punya PR..kami dh bg ko menang..senang2 korang turunkan gaji kami...pru14 kami bg BN menang"

    aku : itu la korang..seronok kan minyak turun harga ? yang merana kita kat bawah ni jugak..NASIB BAEK KENA POTONG GAJI,,KALAU KENA BUANG KERJA ????TOKEY MANA YANG NAK RUGI KANNNN ?? hehe..sorry

    ReplyDelete
  15. Pakatan Harapan Rakyat.......
    Mari kita rungkai satu demi satu....
    PAKATAN - merupakan satu gabungan dalam membentuk satu kumpulan baru yang lebih dinamik dan bertenaga. Namun, melihat maksud pakatan di sini mencerminkan gabungan yang luaran nampak kukuh tetapi dalaman terlalu rapuh, kosong.
    HARAPAN - satu kepercayaan yang boleh dipertaruhkan kepada seseorang atau individu. Di sini harapan menampakkan satu kekesalan yang tidak boleh diungkapkan jika direalisasikan
    RAKYAT - semua orang yang berada di bawah kekuasaan pemerintah atau pemimpin. Namun di sini rakyat lebih mengetahui kelemahan pucuk pimpinan yang amat berisiko jika dijadikan pemimpin.

    7 sebab menolak PR:
    1) Tiada pengalaman memerintah
    2) Manifesto bukan janji
    3) Hanya pandai menabur janji
    4) Tidak pandai mengurus diri
    5) Berpaksikan kepentingan individu
    6) Kecelaruan persefahaman dan tujuan
    7) MEMANG PATUT TOLAK SEBAB PR MENIPU "RAKYAT"

    UNDI BN!!!! TOLAK PR!!!!!!

    ReplyDelete
  16. Esok bermulalah era pemerintahann baru bercorakkan pemerintahan islam dibawah panji pakatan rakyat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar dan stopa direjam oleh n.ajis....hihihi

      Delete
  17. yang pasti PAS akan keluar dari Pakatan Haramjadah PR selepas PRU 13...

    Dah tak ada makna PR tu...PKR lak boleh cari lubang kubur kat mana2 di Malaysia atau di luar Negara untuk dikambus...

    DAP kata pada ahli2 jangan undi PAS, manakala pihak PAS lak kata jangan undi DAP dan PKR menurut surat yg dikeluakan oleh SUA PAS Stopa Ali..

    Huru hara jadinya kalau macam ni..

    Lebih baik semua cai2 PR memikir semula dan dengan secara rasionalnya elok kembali mengundi BN. InsyaAllah Malaysia kembali aman dimana kepentingan Melayu, Islam dan Raja2 Melayu terpelihara..

    Buang yang keruh, ambil yang jernih...

    Mari lah ramai2 undi BN !!!!

    Terima kasih kepada sekalian...

    ReplyDelete
  18. Amaran..artikel ini tidak boleh dibaca oleh supporter pas kerna akan menyebabkan anda sewel dan sindrom permanent head damage.terima kasih

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!