HOUSE PK MENYOKONG PENUH KENYATAAN DATO SERI ZAHID HAMIDI!


Apabila Dato Seri Zahid Hamidi keluarkan kenyataan yang aku sokong 1000% maka mulalah Pakatan Haram menggelupor sebab Zahid kata kalau tak ikut undang-undang negara ini maka berhijrahlah ke negara lain. Aku cukup puashati dengan kenyataan Zahid ini. Inilah yang terbuku dihati aku selama ini. Kalau sesiapa tak nak hormat undang-undang negara ini maka silakan berambus!

Maka marahlah Anwar kepada Zahid dengan kata-kata negara ini bukan bapa kamu yang punya! Anwar betul-betul terasa dengan kenyataan Zahid ini, malah aku dengar Guan Eng pun dah marah sampai nak beli tiket kapalterbang untuk migrate ke tanah besar Cina! Pendek kata semua pemimpin Pakatan Marah dengan kenyataan Zahid ini.

Macam biasa pemimpin UMNO lain semua playsafe dan mendiamkan diri! Tetiba saudara Khairy muncul dan kata ini kenyataan peribadi Zahid! Bukan pendirian kerajaan! Alamak, aku dah malas nak kacau Menteri KBS ni tapi bila dia cuba masuk campur hal urusan menteri lain maka aku pun kena campur jugak la, kenapa perlu Khairy sibuk urusan orang lain? Dia PM ke?

Biarlah Zahid buat apa yang patut kenapa perlu orang lain nak sibuk? Kalau ya pun tak nak sokong. Tak payah la nak memandai..aku dah letih la dengan mainan pembangkang ni, sampai bila kita nak tolerate? Biarlah Zahid buat kerja dia, kenapa perlu rakan seperjuangan dalam kerajaan nak kritik dia?

Jaga la kementerian sendiri dulu, janga la buat perangai Populist dan cara New Politic ni. Kerajaan kena bertindak tegas demi menjaga kestabilan negara. Aku menyokong apa yang diperkatakan oleh Zahid Hamidi! Jenis-jenis manusia kurang ajar tak hormat undang-undang negara memang patut berambus keluar dari negara ini.

Wahai Khairy, janganlah politikkan semua benda, ini keselamatan negara. Time bapak mertua kau dah berlalu. Dari zaman Pak Mertua kau la negara ini rosak. Sudahlah! Tutup mulut kau dan tarik sokongan anak muda. Faham?

214 Responses to "HOUSE PK MENYOKONG PENUH KENYATAAN DATO SERI ZAHID HAMIDI! "

  1. .

    Saya sokong 100 peratus kenyataan Datuk Zahid . Saya adalah seorang melayu yang sangat racist . Jikalau anda tidak bersetuju dengan kenyataan Datuk Zahid , anda boleh berpindah kenegara lain .

    .

    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Telah lama orang melayu belajar utk merapatkan jurang antara kaum, dari sebelum merdeka sehingga skrg. Namun kaum cina seolah jual mahal dan tidak mahu memahami apa yang org melayu lakukan..

      Maka telah sampai masanya biar org cina pula belajar macamana utk rapat dengan orang melayu.. Buatlah apa yg terbaik agar org melayu pula cuba memahami bahawa org cina berusaha pula nak merapatkan jurang perkauaman.

      Aku bukan rasis tapi aku teramat rasis dengan bangsa ku...

      Delete
    2. Aku juga sokong kenyataan Zahid. Macamlah mereka tak tau seluruh tanah Malaysia ini adalah kepunyaaan mak bapa Zahid. Kerana negara ini kepunyaan mak bapa Zahid, ikut suka dialah nak halau korang pergi mana pun, itu pun tak boleh paham ke?? Apa hak korang pengikut Pakatan, korang bukan bayar income tax, cukai tanah, cukai pintu, cukai jalan, cukai jualan, cukai tembakau dan 1,001 jenis cukai lagi; semua cukai2 itu dibayar oleh Zahid sebagai pemilik tunggal tanah Malaysia ini. Korang mana ada apa di negara ini, tanah korang, rumah korang, harta korang, kereta korang, anak bini korang pun Zahid yang punya, oleh itu ikut suka dialah nak usir korang ke mana2 pun. Ada paham?

      Oleh itu sebagai seorang yg tak ada apa2 hak di negara ini, tak pernah bayar apa2 untuk negara, silalah korang keluar dari negara ini. Biar Zahid sebagai pemilik tunggal negara ini buat apa dia suka dengan negara miliknya seorang. Pergi berhambus!!!

      Delete
    3. KJ diam la lu...Lu kena paham lu tinggal dalam kandang kerbau yg sentiasa dicucuk hidung, kena angguk2 ikut perintah tuan, yang lu berlagak seperti manusia tu sapa suruh? Dah tau menjadi sebahagaian dari kerbau yg dicucuk hidung, diam sajalah seperti kerbau2 jantan betina lain dalam kandang kabinet. Jangan berlagak seperti manusia berotak bila berada dlm kandang kerbau yg dicucuk hidung!

      Delete
    4. NAH KAU CINA BANGSAT...Pendekar melayu sudah datang. Pure Full-Blooded Malay Minister going to fuck all the chinese. Fuck the chinese pigs.

      Tiew Nya Ma FAA HAI!

      Delete
    5. Salam zahid cakap sebagai menteri dalam negeri betul la apa yang dia cakap kalau tak nak ikut undang undang negara bolih bla la. Pergi ke negara yang kira undi popular. Penyokong pr pun banggang nuar dah byk kali kalah masih suruh jadi ketua pembangkang. Zahid hamidi wa tabik lu. Jangan takut nuar bodoh dan sakit jiwa tu, jgn takut dengan lim kit siang yang jadi bapak iblis/setan. Datuk dia datang malaysia pasal tak dapat cari makan di cina

      Delete
    6. Sokong kenyataan Zahid. Kerajaan dh terlalu toleransi sblum ini, tp dianggap lembek plak. Kerajaan kena bertegas n istiqamah dgn pendirian itu. Mmg ramai akan mencemuh tp kita kena faham n yakin dgn apa yg kita buat. Di akhir zaman ini, ada yg betul dikatakn salah, dan salah dikatakan betul. Jadi pemimpin ikut penilaian n justifkasi yg benar n istiqamah, muga Allah s.w.t memberi perlindungan n rahmatNya. Zahid tak cakap pun negara ni dia punya. Zahid cakap mcm tu sbb nk jaga kesejahteraan negara. Tapi mcm biasa ada yg spin dn hanya pihak yg taksub sj mudah tmakan spin tu spt yg dh diterang dalm entri blog sblm ni ckp.

      Delete
    7. Depa x baca atau x faham kot bila baca kenyataan DS Dr Zahid. Suka2 putaq belit kenyataan org lain. Yb tu kata..sap2 yg x suka ngn undan2 negara ini, tolong keluar dr M'sia! Itu pon nak spin ka? Dgn lain perkataan Brambus dr M'sia, tinggalkan M'sia atau p KLIA bawa passport, beli tiket k/terbang, naik k/terbng ke negara pilihan hati kalian. Ada faham ka?????

      Delete
    8. Bhai...aku rasis dan aku tak prnh malu utk katakn yg aku rasis dan aku akn pastikn anak2 aku rasis...rasis aku bukan samseng kpd bangsa lain...aku rasis dlm mmprthankn hak agama dan bangsa aku...salah ke..pas tak rasis ke...dap tak rasis ke dlm kecinaan mereka di tanah melayu...

      Hahaha...kj telah tunjuk siapa dirinya yg sebenar...cuba mnjd mnteri yg popular dgn statemnt beliau dan bkn dgn hasil kerja beliau...kj tak prnh berubah dari zaman ecm libra,my team dan x naib presiden FAM... Apa jwpn kj dgn libra...apa jd dgn my team.. Apa yg kj bawakn dlm FAM...dan apa smbngan trbesar kj sbgi KP umno...

      Ds zahid bkn brckp kerana dia melayu,dia brckp bkn kerana dia ds dr zahid hamidi... Ttp dia brckp atas mandat dan amanah beliau kpd keselamatan negara...beliau mnteri yg diprtngungjwp dgn kem.dlm negeri...apa yg akan polis katakn kpd penjenayah...lu fikirlah...

      Malaysia bukan BAPAK anwar,hjhadi,kit sial, karpal singh waima nik aziz punya....bagai mana dgn hak rakyat yg menerima keputusan pru...tak kira bn atau pr...kami dah jlnkn tngungjwp utk pilih kerajaan..kami ada hak utk hidup aman dlm tmpoh 5tahun.

      Anwar dan juaj2 beliau ingt ini bapak dia pnya negara...sesuka hati nk rosakkn keamanan negara...bhai 07.15...lu pun blh berambus klu lu dh tahu malaysia ini milik ds zahid...jgn jd bangang klu dh tahu....

      Delete
    9. Ader sesaperboleh tolong lempang penampirkan si KJ nie.Satu benda perancangan ke haper pun dia tak buat lg utk Kementrian dia,dah nak menyibuk pasal KDN pulak.Si KJ nie pantang betul dpt kuasa cikit dah melebih lebih sudu dari kuah.BUDAK Khairi bin Jamaludin ni mcm tak sabor sabor lak nak jd PM..

      Delete
    10. May 19, 2013 at 12:44 AM......anda lah pejuang melayu yang tulen..tahniah!

      Delete
    11. Aku sokong Zahid. Teruskan semangat pahlawan melayu. Kpd KJ lebih baik lu tutup mulut. Jgn menangguk di air keruh. Jgn jd duri dlm daging. Jaga lu punya KBS. Nasib baik dpt KBS. Patut tak payah bg.

      Delete
  2. Budak kj sekor ni, kena makan pelempang aku baru dia tau. Isu ni biar si zahid yg jawab, yg ko sibuk-sibuk nak tumpang glamour apahal? kan dah bercelaru statement zahid ngan ko. baik ko dgr je nasihat house pk, duduk diam-diam jaga KBS dan usaha tarik sokongan pengundi muda. ada faham? apa pon i'm watching you. kalo ko buat hal, aku terus lempang kepala ko.

    ReplyDelete
    Replies
    1. zahid emosional vs kj rasional

      Delete
    2. KJ tak perlu jadi opportunist. Kalau dia tak setuju dengan kenyataan Zahid baik diam je.

      Gua kata dah KJ ni mulut dia celupar dan kurang ajar. Tun Mahathir dia sound, Dato Ahmad Said pun dia sound. Statement KJ hanya akan mengeruhkan keadaan. Jangan jadi gunting dalam lipatan.

      KJ keep to your ministry. Mulut macam pantat.

      Tunggulah Pergong nanti.

      Delete
    3. alamak... ada yang kata KJ ni rasional.. geng rasional tu macam mana?... jalan kan kerja sendiri... jangan sibok kerja orang,kalau pun tak sokong.. pehh.. mendidih darah... aku dah kata dia ni tak layak jadi menteri... korang tunggu.. PM pun nnti di sondol ni... tunggu aje..

      Delete
    4. Apa yang Zahid katakan itu adalah salam perkenalan dari Menteri KDN. Itu juga menjelaskan kebertanggungjawaban dia kepada negara...lepas ni jangan harap anak-anak babi nak dapat IC senang senang, kena buat ketuk ketampi dan nyanyi lagu negaraku sampai rongak gigi jawabnya. NO MORE CHINENESE CITIZEN. Yang nak migrate cepat cepat lucutkan warganegara.

      Menteri seorang lagi tu awal-awal dah tunjuk style de fuckto AlJub...menyibuk dengan tugas orang lain, kementerian sendiri pun belum buka jendela lagi. Style AlJub adalah melihat orang lain dengan 1000 kesalahan untuk menutup 1000 kelemahan sendiri, sehinggakan menjadi tugas resmi merancang fitnah dan huru hara, usaha membaiki mental penyokong jauh sekali.

      Delete
  3. aku sokong Zahid. tak suka undang-undang negara ni, pegi balik tongsan bikin lu punya kepala bapak punya undang-undang. aku seronok tengok semua geng babi kuning dah menggelupur kepanasan dengan statement Zahid. Inilah contoh pahlawan Melayu terbilang yang berani, bukan macam Hisham pondan sikit-sikit amaran. dari dulu sampai dah PRU-13, sikit-sikit bagi amaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju..sy pun sokong statement Zahid..ini bukannya masa lagi untuk bertolak-ansur..tkyah tunggu kudis jadi nanah yang busuk baru nk berubat..org pro pembangkang buat sesuka hati cam negara nie tkde undang2 dan terlepas tanpa ada tindakan!..yang jadi mangsa, orang m'sia cam kami yang nk negara aman dan tanpa rusuhan..tolonglah Zahid, bertindak cepat untuk keselamatan dan kedaulatan negara!

      Delete
    2. aku pon sokong.............

      Delete
    3. Aku lagi sokong kalau ada menteri boleh sumbat cili dlm mulot si KJ atau jahit terus bibir dia tu penyebok betul semua benda lepas lepas yg dia buat kantoi gagal.Dia patut usaha keras utk majukan diri dan portfolio barunya.

      Delete
  4. .

    Orang melayu telah memberi sokongan yang kuat dan padu dengan UMNO pada PRU yang baru lalu . Orang melayu tidak mahu pemimpin UMNO bersikap lembik dan lemah . Tahniah ! Datuk Zahid .

    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam saya sokong dato zahid bertindak la dengan undang undang yang ada tiada lagi amaran hapuskan perosak bangsa dan negara.

      Delete
  5. Aku nak tengok macamana KDN menggempur semua geng babi kuning tanpa belas kasihan. Kalo boleh guna kuasa FRU semaksimum mungkin. Ikut macam Mesir, sembur air asid, tembak gas pemedih mata, pukul, tendang dan tangkap masuk dalam black maria. Ini baru betul-betul menguatkuasakan undang-undang. Ajar sikir semua spesis babi kuning, ini Melayusia ada undang-undang. Tak suka lu semua boleh blah balik negara komunis atok nenek ko tu.

    ReplyDelete
  6. Couldn't agree more. Did anybody in d cabinet ask his opinion on this matter? NO. So KJ, please mind yr own business. Yr own ministry.

    ReplyDelete
  7. Aku nak tengok KDN guna full force macam zaman Dr. Mahathir dulu. Takde bagi muka langsung. Siapa yg nak tengok zaman kegemilangan FRU, imbas kembali masa zaman Dr. Mahathir dulu. Ketegasan beliau menyebabkan pembangkang pada masa tu terberak dalam seluar hari-hari. Tapi masok zaman Hisham pondan tua tu, boleh kata selalu ada rusuhan kat KL dan tempat-tempat lain di Malaysia. Aku nak tengok macamana FRU digunakan untuk mengekang keganasan pembangkang dari merebak ke seluruh negara. Ayuh kita semua sokong FRU dikembalikan kuasa mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu zaman remaja ku pernah sekali aku tengok bola kat stadium merdeka . Masa tu orang ramai betul jadi FRU di kerah untuk kawal keadaan . Aku kena sergah sekali dengan abang FRU muka bengis macam rimau . Demam seminggu . ha ha ha . Itu lah kenangan yang tak boleh ku lupa .

      Delete
    2. Kena kembalikan daulat DYMM dengan penguatkuasaan undang-undang terhadap anjing-anjing gila ini.

      Aku yakin jika tangan daulah DYMM ini direnggangkan dan dihentak dikepala anjing-anjing gila ini, akan berterabur tercirit-cirit mereka lari dengan ekor dicelah kangkang menahan pancutan kencing kerana gerun.

      Anjing-anjing ini perlu diajar bahawa kuasa mutlak yang berada dipundak kepala mereka adalah DYMM Seri Paduka...Raja-Raja Melayu...PAHAM??? Jangan Kurang Hajar sampai peringkat seolah negara ini NO MANs LAND.

      Aku cuma tambah kenyataan Zahid jer, sebab aku faham maksud dia.

      Delete
  8. saya teramat sokong dgn ketegasan dato seri zahid ini,kita sudah tunggu lama utk mendapat seorang menteri yg tegas utk mentabir KDN,
    Negara kita sekarang susah digugat oleh seorang yg bergitu taksub utk menjadi PM,
    Dan negara kita sudah di goyahkan oleh bangsa yg tak sepatutnya menbicarakan tentang pelembagan dan hak orang melayu....
    wajar kah seorang menteri yg baru beberapa hari di kabinet dalam kementerian yg lain berbicara tentang kementerian yg lain?
    Tahu kah yg dia yg kita sudah jijik dgn kerenah si pendemo tu,si penyokongnya berbaju hitam.....menyalak selalu,jam sana sini,menganggu org balik kerja....
    Sekarang kita sudah mendapat seorang yg berani berkata bergitu!apa lagi perlu la kita menyokong segala ketegasan beliau!,saya dengan sepenuh hati menyokong dato seri zahid,pada KJ jaga lah belia harapan bangsa....tidak perlu la mengambil tahu urusan kementerian lain...wasalam....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong statement ini sgt2...

      Delete
    2. berkata demi bangsa dan demi pepaduan bangsa kita.....dari anak jati perak...t,kasih kerana menyokong statement sy nie

      Delete
    3. berkata demi bangsa dan demi pepaduan bangsa kita.....dari anak jati perak...t,kasih kerana menyokong statement sy nie

      Delete
    4. KJ Perlu disingkirkan di pergong UMNO akan datang.Malaysia jadi macam ni sekarang di sebabkan oleh TUN DOL dan KJ.Aku yakin si KJ ni masih dgn cita-cita " TO BE THE YOUNGEST PRIME MINISTER OF MALAYSIA "

      Delete
  9. Pasal terlalu berlembutlah cina berani pijak kepala melayu !
    cukup! cukuuuuuuuup!!! ....tak usah dirayu lagi.

    keras mesti dilawan dengan kekerasan !!
    cina mesti ditekan supaya menerima dan patuh kepada ketuanan melayu/Islam dinegara ini.
    teruskan Zahid.....


    ReplyDelete
    Replies
    1. cina bangsa yang tak mengenang budi.
      Buatlah baik macamana pun....sampai satu masa mereka tetap tikam kita dari belakang.

      khairi boleh pi mampos..

      Delete
    2. Cina DAPigs telah banyak kali menghina Raja2 Melayu. Sekarang masa untuk bertindak. Kita telah berdiam diri dan bertolak ansur terlalu lama.Ini semua silap Anuwar.

      KJ ni macam nak balas dendam je. I am giving him six months. Kalau sikap dia masih menikam dari belakang, I recommend a petition for him to be removed from the Cabinet.

      Macam ni ke semangat setiakawan? Kata dah KJ ni pentingkan diri sendiri. Apa yang dia buat semua untuk menonjolkan diri dia sendiri.

      Delete
    3. Sebelum ini dap menyorok di belakang jd pak dalang di sebalik semua kekecohan negara ini. Sekrg dah tbongkar semua, dap dh x mnyorok lg, n terus tunjukkn belang. Dr bsembunyi n mggunakan org melayu bertukar kpd menentang terang2an. X kan kerajaan x faham lg?

      Delete
    4. Tegakkan KETUANAN MELAYU...Syabasss Dato' Sri Zahid. Aq bersyukur sgt2...lega2.....

      Delete
  10. KJ dia it again! Seems he never learned his lesson; still being unnecessarily arrogant with his so not needed, irrelevant comment. Did anybody in d cabinet ask his opinion on this matter? NO. So, mind yr own business, KJ! Don't simply interfere other ministry. Even if u still r a son in law of d Prime Minister, u SHOULD NOT HAVE INTERFERED. Be professional, not MR KNOW ALL.

    ReplyDelete
  11. Dulu sebelum PRU , berya ya betol PAS kata nak buat hudud . Sekarang kita tengok , PAS nak buat hudud tak kat Kelantan . Tak kemana nya ...percaya laa cakap aku . Setakat nak pancing undi jer . Dah 23 tahun PAS perintah Kelantan , sampai sekarang pun tak de hudud . Penipu betol ... tapi yang ajaib nya ramai pengikut yang masih percaya kat PAS . Hidup hidup kena kencing sampai basah kuyup .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, hudud ni sebenarnya mana ada sebut dalam Quran. Memang perkataan 'hudud' tu ada disebut beberapa kali tapi takdak satu pun merujuk kepada undang-undang seperti yg kita boleh tgk di negara-negara Arab. Puak PAS ni memang suka menipu guna ayat-ayat Quran, konon nak tunjuk UMNO tak islamik. Pemimpin PAS ni bukanlah bijak mana pon, tapi yg jadik masalahnya ialah masih ramai Melayu yg bodoh terpedaya dengan imej-imej seperti serban, jubah, janggut, tongkat dsbg. Aku tgk Melayu UMNO pon 2 kali 5 bodoh percaya nak wujudkan undang-undang hudud di Malaysia.

      Delete
    2. rujuk kitab umno
      hasil didikan otai umno
      maka wujudlah penganut umno

      Delete
    3. Istilah penganut UMNO tidak wujud sebenarnya melainkan PAS sahaja yg dr dulu mempermainkan ayat-ayat Quran utk memecah-belahkan perpaduan Melayu. Sampai hari ni aku hairan hudud negara mana satukah yg PAS mahu ikut? Sebab yg aku tau hudud di Arab Saudi, Iran, Somalia, Qatar, Bahrain, Yaman dll adalah sangat berbeza di antara satu sama lain. Kahkahkahkah... lawak bodoh ape la puak pas babi ni buat, tp masih ramai penganut pas beriman dgn janji nak laksanakan hudud. skrg senyap jek sebab tak dapat perkenan dr Lim Kit Siang.

      Delete
    4. Anon 5:18 PM ...

      Buat komen tu berlandaskan fakta. Apa yang kamu komen tu fitnah. Otai UMNO yang mendapatkan kemerdekaan daripada penjajah British dulu.

      Melayu PR buat apa?

      Delete
    5. beri peluang kpd pr mentadbir negara dulu, dengan itu, baru kita boleh menilai, apakah sumbangan pr pada rakyat kelak,
      belum cuba, mana kita nak tau???

      Delete
    6. Kat selangor yg dipimpin oleh pr tu? Tak cuba tak tahu?

      Kat kelantan yg dipimpin oleh pr tu? Tak cuba tak tahu?

      Kat penang yg dipimpin oleh pr tu? Tak cuba tak tahu?

      Kat kedah yg dipimpin oleh pr tu? Tak cuba tak tahu?

      Anon 543pm, sah kau masih hidup dalam gua.

      Delete
    7. anon 6:37
      beri peluang kpd pr mentadbir negara di pusat pentadbiran kerajaan di putra jaya.
      buat2 tak paham pulak ko ni....

      Delete
    8. Halamak ... kat negeri pun hancur... ni nak pusat pulak... besar angan angan...

      Delete
    9. Jaga kampung huru-hara, tp klu jaga negeri gerenti makmur. Mcm janji kasanova nk mengayat anak dara.

      Delete
    10. Hudud hanya untuk pancing undi....
      Hudud pas dgn hudud islam tak sama....

      Syorkan pas kelantan tubuh enakmen hudud...
      Aku sokong penuh...jgn takut dgn kerpal seng...

      Delete
    11. kitab umno punya skrip la ni

      Delete
    12. Pas tak ditegur dlm quran, tapi umno banyak kali/ayat dlm quran buat teguran: "Yaa aiyuhallazii na umno ...".

      Delete
  12. KENAPA MEMPERTIKAIKAN KERAJAAN YANG DI PERTUAN AGUNG DAN RAJA-RAJA ?

    Hampir keseluruhan rakyat Malaysia yang tidak memahami asas penubuhan negara Malaysia ini walaupun pernah mengetahui berkaitan dengan perlembagaan negara. Bahawasanya asas terdirinya negara Malaysia ini adalah bertunjangkan perlembagaan itu sendiri.

    Sistem pemerintahan di Malaysia ini sebenarnya adalah system “Raja Berpelembagaan” maknanya Raja sebagai ketua kerajaan Malaysia yang memerintah melalui perlembagaan negara. Yang Di Pertuan Agung dan Raja-raja memerintah dengan menyalurkan kuasa eksekutif kepada wakil kerajaan yang dilantik olehnya iaitu Perdana Menteri atau Menteri Besar/Ketua Menteri. Namun sedemikian rakyat berhak untuk memilih wakil untuk mewakili mereka didalam kerajaan ini melalui sistem “Demokrasi Berparlimen”.

    Maknanya rakyat memilih wakil mereka yang bersidang membahas apa juga perkara bagi kepentingan rakyat dan negara di dean rakyat atau dewan undangan negeri melalui sistem (demokrasi) undi iaitu pilihanraya bagi setiap 5 tahun sekali atau kurang termaktub kepada pembubaran parlimen (Dewan Rakyat) itu sendiri. Siapa yang memperolehi undi majoriti akan terpilih menjadi calon rakyat di parlimen atau dewan undangan negeri.

    Wakil yang mendapat sokongan majoriti ahli-ahli parlimen (dewan rakyat) atau ahli dewan dewan undangan negeri itu secara dasarnya dipilih (bukan dilantik) untuk menjadi Perdana Menteri atau Menteri Besar / Ketua Menteri bagi mengetuai dan diberikan kuasa eksekutif memerintah sebagai wakil Kerajaan oleh Yang Di Pertuan Agung atau Raja-raja. Tetapi kuasa mutlak untuk melantik atau menolak wakil itu ke jawatan tersebut adalah kuasa mutlak Yang Di Pertuan Agung dan raja-raja.

    Namun berapa ramaikah diantara kita rakyat Malaysia yang benar-benar memahami atau mengetahui konsep ini? Pada hakikatnya ianya bukanlah kerajaan BN atau PR tetapi adalah kerajaan Yang DiPertuan Agung dan Raja-Raja.
    BN atau PR itu adalah parti yang mewakili wakil-wakil yang dipilih oleh rakyat. Dengan menyatakan kerajaan BN atau PR itu adalah satu konsep yang salah dan berlandaskan kepada maksud politik itu sahaja adalah tidak tepat sama sekali.
    Kita telah melihat dalam beberapa keputusan dan tindakkan ke bawah Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja yang menolak perlantikkan wakil-wakil tertentu sebagai Menteri Besar atau anggota majlis mesyurat kerajaan negeri bagi mewakili kerajaan negeri yang di perintah oleh Raja-Raja.

    Kerana lazimnya semenjak daripada kemerdekaan negara Malaysia, yang Dipertuan Agung atau Raja-Raja bertindak atas nasihat. Samada untuk menerima atau tidak adalah budi bicara Yang Di Pertuan Agung dan Raja-raja. Kerana sinonimnya apa yang kebiasaannya Perdana Menteri Atau Menteri Besar/Ketua Menteri sembahkan akan diperkenankan oleh Yang DiPertuan Agung dan Raja-raja namun pada realitinya ianya tidak begitu dan ianya telah terbukti Yang Di Pertuan Agung dan Raja-raja mempunyai kuasa mutlak untuk menerima atau menolak.

    Merujuk kepada perhimpunan besar-besaran untuk menzahirkan rasa tidak puashati terhadap pilihanraya yang telah dan akan diadakan dengan menyatakan ianya adalah satu penipuan atau manipulasi pada dasarnya adalah penghinaan kepada Yang Di Pertuan Agung dan Raja-raja dan bercanggah dengan perlembagaan negara artikel 118 dan 118A iaitu undang-undang tertinggi negara iaitu :-

    sambung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dap heret singapore masuk malaysia ..perlembagaan boleh dibubarkan...refer to perlembagaan act....skarang dap tengah cucuk sabah...jangan play2

      Delete
    2. Tolong baca dan fahami yer.....

      Delete
  13. Sapa yang tak suka dengan peraturan dan undang undang negara ini sila blah

    ReplyDelete
  14. Cara mencabar pemilihan

    118. Tiada pemilihan ke Dewan Rakyat atau ke Dewan Undangan sesuatu Negeri boleh dipersoalkan kecuali melalui petisyen pilihan raya yang dikemukakan kepada mahkamah Tinggi yang mempunyai bidang kuasa di tempat pilihan raya itu diadakan.

    Cara mempersoalkan petisyen pilihan raya mengenai tidak adanya pemilihan

    118A. Sesuatu petisyen yang mengadukan hal bahawa tiada apa-apa pemilihan telah dibuat ke Dewan Rakyat atau Dewan Undangan hendaklah disifatkan sebagai satu petisyen pilihan raya dan Mahkamah Tinggi boleh membuat apa-apa perintah yang
    difikirkannya patut mengenainya untuk memaksa suatu pemilihan dibuat tetapi kegagalan membuat pemilihan dalam mana-mana tempoh yang dinyatakan oleh Perkara 54 atau 55 atau oleh peruntukan yang bersamaan dalam Perlembagaan mana-mana Negeri, mengikut mana-mana yang berkenaan, tidaklah menjadi suatu alasan bagi mengisytiharkan bahawa seseorang ahli telah tidak dipilih dengan sewajarnya.

    Untuk makluman, Suruhanjaya Pilihanraya yang di pengerusikan oleh wakil yang dilantik oleh Yang DiPertuan Agung dan Raja-raja. Mempertikaikan Suruhanjaya Pilihanraya ini samalah ertinya dengan mempertikaikan kuasa Yang Di Pertuan Agung dan Raja-raja.

    Perhimpunan haram berkaitan pertikaian ini yang mengugat keamanan dan keselamatan negara yang tidak bertunjangkan perlembagaan negara harus di tentang sehabis-habisannya kerana pada dasarnya ianya satu penghinaan. Dan kita lihat pemimpin parti pembangkang iaitu Karpal Singh membuat lapuran polis keatas perhimpunan ini kerana tidak mahu di kaitkan kepada diri dan parti yang di dokongnya. Ini kerana beliau memahami apa yang termaktub didalam perlembagaan yang mana hukumannya adalah amat-amat berat iaitu secara ringkasnya ;-


    BAHAGIAN XI

    KUASA KHAS MENENTANG PERBUATAN SUBVERSIF, KEGANASAN TERANCANG, DAN PERBUATAN DAN JENAYAH YANG MEMUDARATKAN ORANG AWAM DAN KUASA DARURAT

    Perundangan menentang perbuatan subversif, tindakan yang memudaratkan ketenteraman awam, dsb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau puak PR masih nak spin..x tau lah....bagi aq lengkap catatan di ats....rujuk perlembagaan negara terutama fasa 163?

      Delete
  15. 149. (1) Jika sesuatu Akta Parlimen menyebut bahawa tindakan telah diambil atau diancam oleh mana-mana kumpulan besar orang, sama ada di dalam atau di luar Persekutuan—

    (a) untuk menyebabkan keganasan terancang terhadap orang atau harta, atau untuk menyebabkan sebilangan besar warganegara takut akan keganasan itu; atau

    (b) untuk membangkitkan perasaan tidak setia terhadap Yang di-Pertuan Agong atau mana-mana Kerajaan di dalam Persekutuan; atau

    (c) untuk menggalakkan perasaan niat jahat dan permusuhan antara kaum yang berlainan atau golongan penduduk yang berlainan yang mungkin menyebabkan keganasan; atau

    (d) untuk mendapatkan perubahan, selain dengan cara yang sah, apa-apa jua yang ditetapkan melalui undangundang; atau

    (e) yang memudaratkan penyenggaraan atau perjalanan apaapa bekalan atau perkhidmatan kepada orang awam atau mana-mana golongan orang awam di dalam Persekutuan atau mana-mana bahagiannya; atau

    (f) yang memudaratkan ketenteraman awam di dalam Persekutuan atau mana-mana bahagiannya, atau yang memudaratkan keselamatannya,

    “maka apa-apa peruntukan undang-undang itu yang bermaksud untuk memberhentikan atau mencegah tindakan itu adalah sah walaupun peruntukan itu tidak selaras dengan mana-mana peruntukan Perkara 5, 9, 10 atau 13, atau walaupun, jika tidak kerana Perkara ini, peruntukan itu akan terkeluar daripada kuasa perundangan Parlimen; dan Perkara 79 tidaklah terpakai bagi Rang Undang-Undang untuk sesuatu Akta yang sedemikian atau bagi apa-apa pindaan kepada sesuatu Rang Undang-Undang yang sedemikian.”

    Perkara 5 :- Kebasan Diri
    Perkara 9 :- Larangan Buang Negeri Dan Kebebasan Bergerak
    Perkara 10:- Kebebasan bercakap, berhimpun dan berpersatuan.
    Perkara 13 :- Hak terhadap harta.
    Perkara 79:- Perjalanan Kuasa Perundangan bersama.
    Maknanya perhimpunan haram ini wajar diambil tindakkan sekeras-kerasnya berlandaskan perlembagaan negara sebagai undang-undang tertinggi melalui wakil eksekutif kerajaan Yang Dipertuan Agung dan Raja-raja iaitu Perdana Menteri melalui Kementerian Dalam Negeri (Suruhanjaya Pasukan Polis) menguatkuasakan peruntukkan ini.

    Rakyat perlu sedar dan faham bahawasanya Yang Di Pertuan Agung dan Raja-raja yang memerintah melalui instrumen-instrumen yang dilantik olehnya.

    Bukannya ahli-ahli politik yang berkuasa, kerana tanpa perlantikkan oleh Yang Di Pertuan Agung dan Raja-raja yang menyalurkan kuasa eksekutif maka ahli-ahli politik sebenarnya tidak memiliki apa juga kuasa perlaksanaan yang di peruntukkan oleh perlembagaan negara walaupun dipilih oleh rakyat.

    Sebagai orang melayu islam jangan kita derhaka kepada kerajaan yang dilantik oleh Yang Di Pertuan Agung dan Raja-raja yang memerintah.

    ReplyDelete
  16. Kalau Zahid guna kuasa KDN untuk kepentingan politik dengan mengenakan tindakan keatas musuh politik kerajaan, bersedialah untuk ucap selamat tinggal kepada putrajaya. 10 - 20 tahun lalu mungkin sesuai di kala orang takde akses informasi seperti sekarang. Teruk-teruk Najib buat transformasi untuk menunjukkan keterbukaan BN tapi orang bawahnya buat bengap pula. Sekarang sudah hilang majoriti undi, jangan lepas ini hilang majoriti kerusi pula semata-mata nak tunjuk hebat menghukum tak kena tempat. Patutnya blog macam ini yang KDN KENA ambil tindakan kerana menyebarkan kebencian kaum dan mengadu domba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. red bean army detected!!!

      Delete
    2. Jadi kiranya Anwar yang menggunakan pengaruhnya untuk kepentingan politik beliau dengan cara menghuru-harakan negara tu OK la ek? Janji jangan guna kuasa KDN demi politik... Betul? Biar je la Anwar huru-harakan negara, melaga-lagakan bangsa, menimbulkan sentimen perkauman asalkan Zahid tak gunakan kuasa KDN dia untuk politik. Memang bijak cara anda menuturkan kata-kata.

      Delete
    3. terbaeeek 5:09

      Delete
    4. buduh,mana ada menteri dalam dunia halau rakyat sendiri, abis ler cukai mau di kutip kalau rakyat negara sendiri reramai blah dari negara tu. Menteri israel pun tak halau rakyat israel, cuma menteri malaysia je yang dok mau halau rakyat negara sendiri..kahkahkah..anwar tu bukan menteri, pi lantak dia ler mau kluar statement aper, tapi hang zahid menteri, apa yang hang buat, akan di perhatikan rakyat jelata. Jangan jadi macam Ali rustam dah ler, masa berkuasa hina sangat bangsa cina, last skali itu cina semua tak mau undi dia, tau marah plak, salahkan cina pula, pasal mulut, ketam binasa.hahaha

      Delete
    5. Anon 509pm buat statement bodoh.

      Transformasi najib tu bawa kejayaan ke? Pru13 bn lebih berjaya ke walaupun penat2 najib dah jilat tangan cina? Apa maksud najib tsunami cina?

      Apa yg aku nampak ialah pembangkang dan cina peduli apa dgn transformasi atau perpaduan. Yg penting cina jadi perdana menteri dan hapuskan keistimewaan melayu.

      Zahid nampak dgn jelas motif pembangkang yg jahat, dan pandangan beliau seperti juga ramai rakyat malaysia termasuk cina2 intelektual. Aku percaya zahid hanya tumpu kpd pengkhianat2 tersebut dan bukan semua org.

      Hoi anwar!!! Kau ingat negara ini kepala bapak kau punya ke? Melalak siang malam kat jalanan seperti anjing kurap yg kelaparan.

      Aku sokong zahid. Aku benci khairy jamaluddin. Jom kita pilih ketua pemuda baru. Buang kj ke tong sampah.

      Delete
    6. Baguih...pilih Ketua Pemuda baru.! Pilih yg benar2 hidup mati utk org Melayu.

      Delete
    7. Anon 5:09 PM ...

      You are a DAPigs Red Bean trooper. Don`t pretend to be a Malay. Makahai.

      Delete
    8. Anon 6.07 p.m.

      Kalau nak berambus, berambus aje la. Kita pun tak perlu kaum macam lu kat negara ini. Bagi peha nak betis, lepas tu nak pijak kepala. Pergilah pindah ke Singapork negara yang menjadi mentor lu.

      Orang Melayu dah tahu agenda Cina di negara ini. Tunggulah tindakbalas dari orang Melayu. PRU 13 telah mendedahkan hati kaum Cina yang busuk.

      Perumpamaan Melayu ada menyebut. Kalau jumpa ular dengan orang India ...

      Sekarang kita ada perumpamaan baru. Kalau jumpa ular, orang India dan orang Cina ... kita dah tahu apa nak buat.

      Selamat menjadi rakyat Persekutuan Tanah Melayu. Lu kaum yang tak reti mengenang budi dan tamak.

      Delete
    9. Betul tu. TIBAI........

      Delete
  17. Zaid hamidi cara dia
    kj dengan cara kj
    tiada apa yang aneh pada dua menteri ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ glamourboy jagalah kementerian sendiri.

      Jangan sibukkan kerja orang lain.

      Delete
    2. ya... masalanya dia nyebok keje orang... sebab nak cari glamour... keje sendiri yilek...

      Delete
  18. Datok zahid..auta je lebih......masa dia jadi ketua pemuda umno,.....
    ....beria-ia dia protes kedatangan menteri pertahanan israel ke singanpura....
    tapi baru kena sergah menteri singapore....lintang pukang mintak maaf pada singapura.

    Dengan kj boleh lah dia cakap gitu...sebab dia tahu kaj tak boleh buat apa pon.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. red bean army detected!!!

      Delete
    2. Singapork ada gamba bogel ramai menteli dengan amoi maaa...
      Mesti takut loh...

      Delete
  19. Saya sangat setuju dengan kenyataan Zahid Hamidi dan harap2 di perhimpunan umno yang terdekat ini pastikan ada calon baru untuk mengambil tempat ketua pemuda umno.Kj adalah liabiliti umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liabiliti UMNO! Jgn simpan lama2..nanti org kata menanggung biawak hidup!

      Delete
  20. DAPigs Red Bean Army ... welcome to the blog, ham ka chan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak cina babi dap yg suka mskan sup janin bayi nie suka mghasut...
      Doktrin mrk mudah...benci umno...benci melayu...
      Tengok bukan main pukimak gelar pm syaitan....
      Tak sedar dia tu syaitan yg hasut cina benci melayu...
      Sial anak haram keturunan lim kit sial si babi haram nie....
      Kata org malaysian....bahasa malaysia dia tahap pukimak mcm pendatang haram...
      Serupa red pig army dap nie...cakap bm macam sial...senang jer nak tahu cina babi dap nie....cakap bm mmg pukimak n suka main kayu 3 mcm kerabat pap mrk....

      Delete
  21. entahlah, aku pun naik nyampah dengan KJ ni
    sblum ni aku neutral jer, sekali dia kuar statement cenggini
    marah lah aku. diam boleh tak KJ?

    ReplyDelete
  22. Penyakit neurosis parpukari masih belum sembuh
    apa saja yang terkait dengan kj darah parpu akan menyirap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khairy dan Hishamudin auw auw lembik.
      Kita mau orang macam Zahid.
      Tegas dan berani.

      Delete
  23. Datuk Zahid,
    Saya sokong penuh kenyataan Datuk. Jangan minta maaf. FUCK them all. Orang melayu yang waras akan sokong Datuk. Kalau Datuk mengalah, orang Melayu akan kutuk Datuk nanti. Sebagai Menteri KDN, mesti tegas seperti Allahyarham Tun Dr. Ismail. Jangan beri muka kepada pelampau pelampau dan penjenayah. Kalau Datuk dapat bendung mereka ini, rakyat awam yang suka kepada keamanan dari semua kaum akan hormat Datuk. NGO NGO dari pro pembangkang jangan hiraukan. Ambil tindakan keatas mereka jika mereka langgar undang undang. FUCK them hard.

    ReplyDelete
  24. zahid all the way........hai cina masa kau dah tamat...ayuh bangkit Melayu...HIDUP MELAYU......NIKAN NEGRI MAJORITI MELAYU....mana ade mat salleh kasi muka pada cina...kat negeri jorang........tak suke..boleh belah......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..kita perang sama2 ngn DS Zahid...Hidup Melayu!

      Delete
    2. Aku sokong penuh....klu rasa nak menang sgt...pegi berhijrah ke singapore ker....atau israel

      Delete
  25. Memang dari sebelum merdeka lagi cina jual mahal dengan melayu. Tak mahu bergaul dengan melayu dan anggap melayu hanya buruh/pekerja murahan untuk perniagaan cina.
    Melayu terhegeh hegeh nak berintegrasi dengan cina.
    Kini, dengan angkuh mereka kata negeri paling kaya/maju iaitu Penang dan Selangor milik mereka.
    Tak cukup dengan itu, kini mereka menekan Agama Islam. Kebebasan murtad dsb.
    Ganyang cina habis habisan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aq setuju, aq setuju, aq setuju........

      Delete
    2. Mrk buat mcm2 dakyah spt kalimah Allah agar islam dan kristian berantakan....
      Sedangkan org kristian tak pernah sibok dgn kalimah tersebut....
      Yg herannya pemimpin agama islam yg sibok2 sgt..
      Biasalah mainan politik kotor dap dan anwar ibrahim demi undi dan keinginan melihat negara huru hara...
      Ketulahan atas mrk!!!!!!

      Delete
  26. rasis ke tak rasis ke, Malaysia hak aku!! aku orang melayu. UMNO hak Melayu. DAP Cina punya lo.

    ReplyDelete
  27. Apa pun bagi aku najib paling bodoh ambik budak kj ni jadi menteri. Tunggu la dia tikam belakang ko perlahan-lahan... lepas

    ReplyDelete
  28. Buang kj dari umno. Kita perlu labih ramai ketua seperti zahid.

    Lihatlah apa jadi pada pelembik softfool kat temerluh. Kena kencing depan belakang hingga menangis dan taubat nasuhah.

    Zahid jgn berundur. Ingat di depan kamu duri tapi di belakang kamu api yg membara dek khianat oleh cina2 dan melayu2 bangsat. Kuatkan lagi suara kamu dan kami akan setia bersama kamu.

    ReplyDelete
  29. saya teramat sokong dgn ketegasan dato seri zahid ini,kita sudah tunggu lama utk mendapat seorang menteri yg tegas utk mentabir KDN,
    Negara kita sekarang susah digugat oleh seorang yg bergitu taksub utk menjadi PM,
    Dan negara kita sudah di goyahkan oleh bangsa yg tak sepatutnya menbicarakan tentang pelembagan dan hak orang melayu....
    wajar kah seorang menteri yg baru beberapa hari di kabinet dalam kementerian yg lain berbicara tentang kementerian yg lain?
    Tahu kah yg dia yg kita sudah jijik dgn kerenah si pendemo tu,si penyokongnya berbaju hitam.....menyalak selalu,jam sana sini,menganggu org balik kerja....
    Sekarang kita sudah mendapat seorang yg berani berkata bergitu!apa lagi perlu la kita menyokong segala ketegasan beliau!,saya dengan sepenuh hati menyokong dato seri zahid,pada KJ jaga lah belia harapan bangsa....tidak perlu la mengambil tahu urusan kementerian lain...wasalam....

    ReplyDelete
  30. Datuk Zaid , nak takut apa . Orang melayu dah beri sokongan kuat dan padu pada UMNO . Kena tunjuk belang . Jangan takut . Orang orang melayu di belakang mu Datuk Zahid . Mara terus mara . Just FARK them all .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong dgn dgn ketegasan Dato Zahid, zaman bagi amaran (hisham auww dah berlalu) .

      Delete
  31. Betul lah kata zahid tu > elok sgtlah hijrah saje k negara lain, kalo tak mau meroyan bila diambil tindakan nnti!!

    Apa susah sgt kj nak faham desakan zahid ni?

    Ada makna lain tu!!

    ReplyDelete
  32. komen2 yang tak setuju di sini- semua buta sejarah, pura2 nak tunjuk baik sebab belum kena habis lagi dari puak ni tungu kiamat utk balas konon (lazy thinking), semua self-hating Melayu kena brain-wash dik cibai terus pandang buruk kpd bangsa- sendiri (hypnotic power of the Cibai senang kankang kasi free, no sweat). Kenapa melayu bila kawin cina , si Apek atau si Cibai lagi kuat, dominate the relationship ye??? Olang melayu manyak lem-bek lor.

    ReplyDelete
  33. saya teramat sokong dgn ketegasan dato seri zahid ini,kita sudah tunggu lama utk mendapat seorang menteri yg tegas utk mentabir KDN,
    Negara kita sekarang susah digugat oleh seorang yg bergitu taksub utk menjadi PM,
    Dan negara kita sudah di goyahkan oleh bangsa yg tak sepatutnya menbicarakan tentang pelembagan dan hak orang melayu....
    wajar kah seorang menteri yg baru beberapa hari di kabinet dalam kementerian yg lain berbicara tentang kementerian yg lain?
    Tahu kah yg dia yg kita sudah jijik dgn kerenah si pendemo tu,si penyokongnya berbaju hitam.....menyalak selalu,jam sana sini,menganggu org balik kerja....
    Sekarang kita sudah mendapat seorang yg berani berkata bergitu!apa lagi perlu la kita menyokong segala ketegasan beliau!,saya dengan sepenuh hati menyokong dato seri zahid,pada KJ jaga lah belia harapan bangsa....tidak perlu la mengambil tahu urusan kementerian lain...wasalam....

    ReplyDelete
  34. KJ DAH MULA TUNJUK BELANG. OPPORTUNIST ....NYARIS MENJATUHKAN BN PD 2008 BERSAMA PAK MENTUA DIA.

    ReplyDelete
  35. Apa!! Si nuar ni ingat msia ni bapak dia punya yg dia boleh buat sandiwara sial dia tu. Yg percaya barua2 dia yg sudah d rasuah oleh si perasuah peliwat ni.
    Kj ni mmg saya tidak percaya kpd dia bec the way he talks just like ai. Besides pak mertuanya yg lepaskan ai hgga bermaharajalela membuat fitnah tomahan demi tomahan terhadap tokoh2 umno. Dan bn pula tertalu d zone selesa main buat dek dgn fitnah2 yg d lemparkan oleh dajjal laknat. Lahad datu boleh tahan ke anda semua tengok apa yg sudah d lakukan oleh si sial ai dan sekutu dgnnya. Ada tidak anda d cni yg keluarga bekerja sebagai pertahanan negara dan ada yg hilang nyawa ketika bertugas betapa peritnya bg mereka yg kehilangan tempat bergantong.
    Najib better open up your eyes bigger becoz you hv to confront wit many dajjals. You better get your men gng and deal this assholes with firm hands...may Allah be with you and the peaceful people of malaysia. InsyaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga2 byk pihak buka mata dan telinga di ats statement di ats....terutama PM.!

      Delete
    2. Pendubor dan pemuki mampu tipu anak bini dia...apatah lagi macai2 lubang taik dia...

      Delete
  36. Kawan2 jangan lah syok sangat. Nanti jadi macam apa orang kata menang sorak kampung tergadai! Apa2 tindakan pun hanya akan ada jalan penyelesaian jika ianya rasional. Kalau emosional, tak akan kemana. Kita mungkin boleh bermegak, bertepuk dan bersorak dgn kenyataan DS Ahmad Zahid, tapi praktikal kah? Ada apa2 akta atau peruntukan ungdang2 yg membolehkan kita bertindak seperti apa yg disebutkan DS tu? Mari kita bayangkan .... di suatu mahkamah ...:
    Pendakwaraya: “So & so ... Anda didakwa kerana didapati bersalah dengan menyatakan tidak puas hati dengan sistem pilihanraya di Malaysia. Setelah diselidiki segala bukti dan prima facie, pihak mahkamah mendapati anda tidak mempunyai sebarang karaguan yang manasabah terhadap tuduhan berkenaan. Maka ... anda dilucutkan kerakyatan dan diperintahkan meninggalkan Negara Malaysia dalam tempoh 24 jam selepas hukuman dijatuhkan. Anda boleh pergi ke mana2 negara yang anda rasakan sistem pilihanrayanya bersesuaian dengan citarasa anda”.
    Rasanya tak jadi ...

    ReplyDelete
  37. Steady lah zahid hamidi. Aku rasa dah lama sangat orang melayu mennggu ada menteri dlm negeri yg ada 'taring' dan 'kuku'. Kami sudah lemas dgn toleransi, timbang rasa dan tolak ansur.

    Cina dapig dah terang tunjuk apa yg diorang nak.

    No more timbang rasa, no more tolak ansur, no more toleransi.

    Lu nak pertikai artikel 153, orang melayu juga nak pertikai hak kerakyatan kamu.

    Asasnya cina diterima jadik warganegara jika mereka bersetuju utk menghormati hak org melayu yg termaktub dlm 153.

    Jadi jika tak nak hormat hak org melayu, lu boleh berambus dari tanah melayu ni.


    Cina ni yg lurus rambut je. Lain lain kusut dah huduh.

    Boikot barangan cina. BBC!!!!!

    ReplyDelete
  38. Tu la....bangsa bangsat beri kenyataan bodoh....anjing kurap,butuh pak hang,burit mak hang,puki mak hang busuk,keturunan melayu pun pendatang haram,butuh,ingat APA....lanciau.....anjing,keturunan babi hutan.....hidup Anwar Ibrahim--- anak jati melayu......bapa peliwat,raja peliwat,kaki peliwat.......anak haram.........puki mak......boikot butuh pak hang......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lg sekoq budak kacg merah...mari kita makan ngn cendol!

      Delete
    2. Anon 7.34 p.m.

      Lu ni babi ke tenuk? Buat komen macam orang sewel. Tapi gua tahu lu spesis babi sebab walaupun lu kutuk Anwar Ibrahim, lu tetap kutuk Melayu. Cina bangsat lu tak kutuk pun. Lu hari2 kena maki dengan gua. Ham ka chan, makahai, pasohai. Ini semua gua belajar dari lu babi punya blog ma.

      Mandarin kata ... hen hao.

      Delete
    3. Babi cina dap nie buta sejarah krn masih mentah dlm dunia sbnr....
      Senang ditipu oleh muka tokong umpama maharaja cina yg banyak gundik2 sundal....
      Tak heran puak nie benci kaum lain sampai 700 org india tidak menerima jemputan dlm cec mrk....
      India hanya kuda mrk...bila india tolak mrk...mrk mainkan isu bangla agar india takut turun mengundu.....mmg sial taktik mrk untuk hidup....
      Aku tak heran teori beng hock bunuh diri sekadar mainan kotor politik dap....rakyat malaysia tahu beng hock bunuh diri krn ugutan vip babi dap agar rahsia rasuah mrk tidak dibocori....
      Mmg sial cara mrk utj survive....hasut dan hapus dan pura2 baik mcm tokong!!!!SIAL LU!!!!!

      Delete
  39. sokong dato zahid...batang buluh aku dh lama xmkn org nie..dia cr nama anuar brahim,lim kit siang,tian chua,lim guan eng,karap sinki...nie nama org yang bangang,penyokong dia pon lbih kurang bebal dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. batang buluh tu buat bako lomang pun ok gak,
      lepas tu bagi siparpu makan, biar reda sikit marah dia kat kj tu

      Delete
  40. Sepanjang 5 tahun ini Zahid akan menobatkan dirinya sebagai menteri amaran terhebat mengalahkan Kerismuddin.Tidak akan ada seorang pun petualang negara diusik.Agenda paling utama ialah kuasa.Astro mula memberi fokus kepada kj........setiap 2 minit berita mamat ini......dia sudah mula bercakap bahasa PM.Agendanya adalah negara,bukan sekadar sukan.Beliau adalah anwar dalam pembikinan.Gabungan Zahid dan kj demi kuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalah KJ ni ... dia lihat daddy in law dia dapat jadi PM, jadi dia pun ingat dia nak jadi PM.

      Tapi kalau macam ni perangai dia gua gerenti dia juga akan jadi PM iaitu Pengkhianat Melayu. Masin ke mulut gua?

      Delete
    2. Definitly. Mcm ai perasuah peliwat tali barut pengkhianat pengfitnah pelacur agama bangsa dan negara.

      Delete
  41. KJ kau yg mintak nak jadi Menteri, dah dpt kan, pegi buat keje, jgn kacau kerja org lain, kau nak ada pandangan pun berkenaan kementerian kau jer

    ReplyDelete
  42. Aku sokong 101% Menteri KDN!!!!!!

    ReplyDelete
  43. Demokrasi ini merugikan agama suci Islam,bangsa Melayu dan Tanah Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAPigs Red Bean Army, apa lu merepek ni? Cara komen pun gua dah tahu lu spesis babi. Ham ka chan

      Delete
  44. Saya sokong YB Dato Zahid. Portfolio beliau memerlukan beliau bertindak untuk menegakkan "Kedaulatan Undang-undang". Mr. Karpal Singh pun dah buat laporan polis terhadap Ketua PR. http://jarahjanda.blogspot.com/2013/05/ketua-dap-buat-report-polis-terhadap.html
    Tanpa undang-undang kita akan dapat ANARKI. Semoga negara Malaysia aman dan makmur sentiasa, ameen.

    ReplyDelete
  45. Wah,,, KJ dah mula popular di TV3. Bungkus la UMNO. Seorang Anwar Ibrahim pun tak boleh handle. Dua orang jangan harap.

    ReplyDelete
  46. Zahid tiada kuasa untuk menangkap orang itu dan ini
    yang ada kuasa adalah polis

    ReplyDelete
    Replies
    1. DS Zahid x kata pon nak tangkap org..????????

      Delete
    2. Anon 9.12 p.m.

      Zahid tak perlu tangkap orang. Dia bagi arahan saja. Serupa lu macai, terima arahan saja.

      Kerja ikut law ma. Bukan macam Pakatan Haram suka langgar undang2. Makahai betul. Mahu negara jadi huru hara.

      Delete
  47. Salam bapak nuar kau sadar la diri kau ingat negara ni tak ada undang undang main ikut suka kau aje. Kau ingat undang undang negara ni bapak kau punya kau bolih buat ape kau suka. Kau ingat pemimpin pembangkang sebelum kau tu bodoh nak ikut kau aje. Kau mesti ingat jika kau jadi pm paling lama pun setahun je pastu dap kapal singki pun keluarkan kes lewat kau. Jadi nya penyokong pr buka la minda jika di tangkap kau ingat pr akan tolong lu sendiri la jawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Relaxla kita dah menang
      ada 5 tahun untuk kita enjoy

      Delete
    2. Correction...bukn relax tp koje jgn nak mengular!!!

      Delete
  48. Sememangnya cam burit mak hang,....bangsa bangsat....hidup Anwar ibrahim...anak jati melayu......puih bangsa melayu....liwat...kaki peliwat,bapa peliwat,raja peliwat,.....anak haram bangsa melayu,keturunan babi hutan

    ReplyDelete
  49. Hapuskan SISTEM DEMOKRASI yg diamalkan oleh Malaysia sekarang Gantikan terus dgn SISTEM PEMERINTAHAN HUDUD berlandaskan Al Quran,HadisQiyas dan ijmak Ulamak.Umno BN harus berkerjasama dgn PAS tegakkan NEGARA ISLAM.PELIWAT DAN PENZINA kenakan hukuman SEBAT ATAU REJAM sampai MATI.HAPUSKAN KEMUNGKARAN tanpa pilih bulu..hidup hudud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada rejam sampai mati dalam quran!! kau ni pagan ke? atau tak pernah baca quran. Kao tak tahu ke banyak ajaran ulamak atok kau tak pernah diterima oleh quran! shame on you as muslim. Tak habis hudud hudud hudud!

      Delete
    2. 24 THUN KELATENO HUDUD BUT DULU BEB,,,,DULU NAK GUNA WANG DINAR MANA ??? MENTRI DINAR DAH BEPINAR GILA TALAK EXCO

      Delete
    3. Aku setuju. Ajar sikit puak-puak cina dap evangelist ni. See how fast they turn against PAS.


      A reformed PAS - the way forward. Pemimpin UMNO ni dikuasai Melayu yahudi. KJ walaupun popular bukan pendekar melayu. Lebih kurang Anwar la jugak.

      Delete
  50. ape ni parpu...nape kutuk kj je ni...kalau dia silap, hubungi le dia dan nasihatkan...bkn dgn cara gini...syaf dh dirapatkan, tiba2 ko tumbangkan seseorang..dan ruang itu musuh akan gunakan sebaik mungkin untuk hancurkan umno...sudah2 laa..aku bkn org umno tp umno adalah harapan aku dan org2 umno harapan melayu...

    DARI MELAYU SARAWAK

    ReplyDelete
  51. Tangkap dan dakwa pemimpin pembangkang yg hasut rakyat utk gulingkan kerajaan.Bicarakan mereka atas tuduhan menentang yg dipertuan Agung.Penjararakan pemimpin2 yg kurang ajar ini atau suntik dgn racun maut dipenjara.Polis tak perlu bg amaran lagi tangkap terus..

    ReplyDelete
  52. Sokong tentera dan polis belasah kaw kaw pemimpin dan pengganas jalanan yg mahu menghuru harakan Negara..Pakai keteta perisai langgar sampai hancur pencacai ganas dan gila.ini.

    ReplyDelete
  53. Lepaskan Gas Sarin atau gas habuk bubonik kpd Kumpulan pembangkang haram yg mahu mengspringkan Malaysia.

    ReplyDelete
  54. Lagi cepat Malaysian Spring berlaku lagi bagus.......masa tu kita hapuskan petualang negara satu persatu........tak kira parti mana asalkan pengkhianat bangsa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi! Budk kacg merah!!!!! berambus dr blog nie? Hangpa x dialu2kan...muka tembok....

      Delete
    2. Sebelum buat Malaysian Spring, apa kata buat Selangor, Kelantan & Penang Spring dulu?

      Delete
    3. Aku nak ramai2 cina babi dap pemakan sup janin anak haram di barisan depan...
      Takkan macai2 melayu pr jer!!!!!

      Delete
  55. Siok sangat dok maki bangsa melayu,sebab bangsa bangsat ni hanya tahu maki bangsa sesama je.....Woi bangsa melayu anjing kurap.....weeekkkeeekj hidup Anwar ibrahim--- melayu jati,bangsa bangsat,anjing,bapa peliwat,raja peliwat,kaki peliwat.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syaitan Budk kacg merah..jgn nak provok kat blog nie...p main jauh2..x daq coklat atau gula2 kat cini....

      Delete
    2. Wekekeke....bodoh sangat bangsa ni....nano palsy,bapa peliwat,anak haram,keturunan babi hutan......memang susah nak cakap dgn anjing kurap....weeekkee......anjing kurap......coklat butuh pak hang.....

      Delete
    3. SATU LAGI JTUH GILA

      Delete
  56. yg si khairy nak sibuk hal kementerian lain apasal? aku tak yakin diani blh buat kerja.. cthnya masa dia no 2 dlm FAM, bola sepak msia makin teruk.. sblm itu bukan main sedap mulut dia suruh org atasan FAM letak jwtn..

    ReplyDelete
  57. Setuju dengan dato zahid..kalau boleh jangan bagi amaran, gunakan saja keris yang ada dibendera tu...bila lagi nak test power

    ReplyDelete
  58. woi...kau jangan nak kutuk2 cina ya. Laki aku cina, dia yang bagi aku makan . Patutnya Zahid Hamidi kena pergi luar negara sebab dah nak mampus orang tua tu. Tak yah tanam kat sini....nanti jadi hantu SETAN....hahaha
    Kau orang tak bayar bunga cukai pintu yang mahal seperti 7percents setahun. Kau orang tak slalu lalu tol, memanglah kau orang boleh cakap cam tu. Kau orang punya anak tak dicacatkan oleh DOKTOR KERAJAAN. Kau orang boleh sokong Zahid Hamidi Bahalul tu la...
    Kau tahu tak, kalau kau ada kes nak tuntut keadilan sebab doktor kerajaan dah cacatkan anak kau, kau orang tak boleh guna peguam kerajaan. Sebab kata peguam krj, dia orang dah diingatkan krj BN tak boleh saman kerajaan.
    Kau bolehlah suka sangat ngan zahid bodoh tu padahal kau tak tahu yang Masa zaman mahadir harga minyak murah tau, tapi sekarang semuanya naik. Gaji murah pulak. Kau pikir tak tu semua. Kau tak caya cakap aku, cuba kau cari mangsa Hospital Kerajaan, pastu kau tuntut keadilan untuk yang teraniaya...dah pasti pengarah surukkan PENIPU PROFESSIONAL TU. Walaupun hantu tu tipu dalam laporannya, kau adukanlah kat polis2, takde apa yang dia orang buat tau. Ish...ish...ish...Kalau kau tak caya kau cubalah tolong mangsa. Kau senang dapat keadilan ke tidak. Lepas tu baru kau percaya cakap aku ni dan kau tak marah pembangkang lagi sebab kau fahamlah sikit. Walaupun parti kita berbeza...aku tak benci orang melayu de sebab aku pun orang melayu cuma aku benci pentadbiran skang yang biarkan orang menderita. ADUAN DIBUANG DALAM TONG SAMPAH
    Lagi kalau kau nak kutuk cina...BN pun bergabung ngan parti cina MCA DAN INDIA MIC. Skang dah gabung ngan parti HINDRAF PULA. Padahal parti tu benci BN dulu. Aku tak fahamlah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak betul komplen

      kalau lu tak suka dengan peraturan malaysia

      lu boleh blah

      Delete
    2. kau bangang...biul...hahahaha

      Delete
    3. No big deal Cina "tak kembali BN".
      GE13 show the Bumis do not need their votes to hold on to power.
      They can fcuk themselves for all other Malaysians care.
      And that's the truth.

      Delete
    4. RAMAI BANGLA KAU GILA CINA APASAL--- ALLAH BAGI REZKI BKN CINOK

      Delete
    5. Hang marah kat doktor kjaan, gi repot MMC, tak puashati, amek loyer, klu kes jenuin mungkin leh menang, sebab hakim biasenye simpati ngan mangse.

      Delete
  59. AKU SOKONG ZAHID, KJ ko bersyukor dengan penerimaan UMNO dan jagan buat KEBENCIAN orng! ZAHID buktikan ketegasan dan laksanakan tanggongjawab, jgn peduli dgn gulngan PARASIT

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau tu bodoh

      Delete
    2. DAPigs Red Bean Army. You can go to hell. Ham ka chan.

      Delete
    3. HOW ABOUT MCA?

      Delete
    4. Only daPigs!!!!!

      Delete
  60. woi suka hati akulah banyak komplen sebab kau bodoh.
    sebab kau orang bodoh...
    Lagi zahid cakap camtu...pembangkang takkan kembali kepada BN...bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah sokong bn lu boleh join gua kita masuk JATI

      Delete
    2. Pembangkang tu lu la bodoh.

      Lu jangan la risau pasal BN, lu risau la pasal Pakatan yang sampai sekarang masih haram. PAS gua dengar pun dah nak belah dari Pakatan.

      Delete
    3. Biarlah orang tu nak undi sape...hak dia kan.
      Dia tak susahkan kau pun
      Orang BN kan baik2, takkan terkeluar perkataan bodoh dari mulut.
      Orang BN kan bijak jadi takyah lah kata2 orang,...tak baik.

      Delete
    4. Salahkah orang undi parti PAS?
      sekurang2nya PAS boleh insafkan orang macam aku ni.

      Delete
    5. Penyakit ahli pas memang macamni waktu kalah insaf,tobat,sepakat,jujur
      bila menang berebut kuasa bagai nak rak
      contoh di kedah dulu

      Delete
    6. Kita dah lihat contoh di seluruh negara. Ada segelintir je pemimpin PAS yang betul2 memperjuangkan Islam. Yang lain semua tamak dam hampasss.

      Delete
    7. Mng kalah adat bertanding....
      Yang aku benci sgt..si jubor anwar brahem dan kit sial cina babi dap anak haram sial nak mampus tu nak ajak rakyat buat rusuhan....
      Cina dap mati....mrk kaya raya....waris mrk kaya dan senang...
      Macai2 melayu india mcm mana????pendubor dan lim babi sial tu nak tanggung?????

      Delete
  61. Selepas pilihanraya lalu saya balik kampung. Dah balik kampung lalu terus melawat kebun orang tua saya. Semak samun dan banyak binatang liar merosakan tanaman.
    Semak samun bolih di tebas dan di racun. Spicies kacang2 hantu liat sikit. Kita kena tebas dan sembor racun. Biar sampai keakarnya. Ini supaya tidak akan menyemakan kebun kita.
    Binatang liar yang terdiri dari babi hutan dan berok2 tua ini kita kena hapuskan. Jika tidak anak2 babi akan terpengaroh dengan babi yang lebih tua. Begitu juga berok tua bakal mempengarohi berok yang masih muda merosakan tanaman. Jadi kita perlu menghapuskan babi hutan tua dan berok tua ini dahulu sebelum ia mempengarohi yang muda2.
    Disini ketegasan kita perlu supaya kebun dan ladang KITA bersih dari anasir yang merosakan. Dengan ini saya sokong kenyataan DS Zahid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus...there you go. Semangat org muslim msia mcm ni la yg kita mahu . Khalifah yg d pilih. Allahu Akbar..
      Ameenn

      Delete

  62. Elok2 KJ..shut up....esok orang panggil hang menteri kepala butoh nnt hang marah...baru jadi menteri dah pandai nak mengomen menteri senior..

    Yg Zahid chakap tu perkara benar dan ianya bukan isu pandangan peribadi...Zahid berchakap sebagai Menteri... .....apa punya bodohlah KJ menteri baru nih....Patutnya tambah chili lagi kat kata Zahid tu...sial punya orang negri sembilan nih...

    Lagi sekali hang komen macham tu esok hang tengah rasmi program belia kami baling dengan telor kemurok...jangan main2 dengan kami KJ....baru padan muka Hang...

    ReplyDelete
  63. No big deal Cina "tak kembali BN".
    GE13 show the Bumis do not need their votes to hold on to power.
    They can fcuk themselves for all other Malaysians care.
    And that's the truth.

    ReplyDelete
  64. kenapa mesti ada PRU13? cuba kau orang cadangkan jangan ada PRU lagi. Boleh ke? tak kan? Kau orang mesti tahu apa sebab diadakan.

    ReplyDelete
  65. Orang melayu perlu kan Pemimpin UMNO yang keras dan tegas macam Datuk Harun dulu . Harap Datuk Zahid macam Datuk Harun . Jangan beri peluang lagi . Orang melayu beri sokongan yang kuat dan padu pada UMNO di PRU lalu . Lawan tetap Lawan .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Datuk Harum tak boleh pakai......Depan setia dan jujur tapi belakang ra......su........ah

      Delete
  66. Najib amik kj aku sokong mula mula. Tpi bila cuba nak interupt keja zahid aku da mula bosan dgn kj ni. Ingat da insaf...bgi zahid..buat la yg terbaaik utk islam melayu dan negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAH LABAT BEB ,,,HOI KIJOL JADI KERA DGN SAMBAL BLACAN DAPAT JD MENTRI HELLO ITU TEMPAT ORG YG UNDI BN JGN SENASIB DGN MAWI HEBAT SBB UNDI - INGAT2
      GHOMBAU

      Delete
  67. Rasa KJ lebih sopan dan matang daripada Zahid. Dia lebih tahu keadaan masa kini perlu selesai cara yang betul. KJ pasti lebih cemelang masa depan......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang muda mestilah faham..
      Orang tua tau nak marah jer...

      Delete
    2. Orang yang sokong zahid tu...mesti orang tua

      Delete
    3. Red Bean Arny ... makahai.

      Delete
    4. apasal nak marah? Orang muda kan romantik
      Orang tua slalu cakap merapu.
      Betulkan? hahahaha
      mesti kau pun orang tua kan?
      Orang tua cam kau tu kena dekatkan diri ngan tuhan, jangan marah2 je tau

      Delete
  68. NAJIB DAN ANUAR??? Yang penting tak tinggalkan isteri pertama...hahahaha
    Kesian isterinya tu. Nasib baik kaya. Aku dah baca luahan dari isteri pertamanya. Kesian tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ni bdul ini issue politik bukan rumah tangga org - INI CICIT SETAN JGA BINI KU KOK ADA IF TAKDA ''CARI NUAR DIA TRIMA APA YG LUBANG HE IS OK,,,,KAU NI MESTI ATOK BUDAK NIIII

      Delete
    2. elok gak tu di citer pasal rumah tangga. Ye la..dari kau orang bergaduh pasal parti masing2 , baik kau hibur2kan hati kau sikit. Sekurang2nya kau pergi lah web page tu . Cari pengetahuan sikit.

      Delete
    3. Betul2 aku setuju...taip nama Anuar tak jumpa, taip pula nama Najib.

      Delete
    4. Orang kaya ni bernama dan kaya. Mereka tak akan tinggal isteri pertama tapi ada banyak spare girls. Duit banyak tak tahu guna buat apa nak banyak duit. Bila pergi Surga dimana duit bukan boleh bawa pergi......

      Delete
  69. Sunnah nabi
    sebelum tidur baginda akan memaafkan semua orang

    kita tiru je

    maafkanlah, najib, kj ,zahid, parpu, dan semua anon


    ya allah aku maaf kan semua orang yang pernah melukakan hati ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takkan tunggu nak tidur baru nak maafkan ?

      Delete
  70. Teruskn tugas zahid.. Kami sokong 100%. Cina laknat ni da melampau.. Pas n pkr melayu x sedar diri. Menag sorak negara tergadai

    ReplyDelete
  71. Rusuhan malaysia spring???????
    Ada ker sapa2 yg sanggup mampos nak angkat pendubor dan pemuki serta dalang lanun kiram jadi pm????????
    Harap makluman dijawab......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rusuhan malaysia spring tidak akan berlaku.
      Rakyat malaysia tidak berani macam rkyat negara lain.

      Contoh yang paling jelas...mereka tidak berani tukar kerajaan lain walaupon dah tahu macam mana perangai kerajaan yang ada mereka tetap memilih kerajaan berkenaan sebagai pemerintah.

      Delete
    2. Nak tuko kjaan, tak nampak ada pilihan yg lebih baik, pilihan yg ada nampak lebih buruk, same sendiri pon banyak sgt setuju utk tak bersetuju dan banyak pulak tahaluf siyasinye.

      Delete
    3. Apa2 pun...jika berlaku...biar org cina dap pulak di barisan depan...
      Hentikanlah org2 pas di depan pulak...
      Bosan....yg kuat merempuh...org pas..Yang seronok ambik gambar dan tepuk sorak....cina2 kafir dap nie!!!!!

      Delete
  72. Peraturan dan undang undang utk jaga keharmonian, kesejahteraan dan keselamatan bersama. Kalau tak suka cari tmpt lain yg takde undang undang atau yg undang undangnye korang suke.

    ReplyDelete
  73. dlm tentera n kakitangan kerajaan ramai pembangkang pasai kebanyakan mereka ni org kelantan...

    ReplyDelete
  74. Kerja Mentari Dalam adalah kerja paling susah. Buat lembut orang tak takut. Buat keras orang benci dan menyebab banyak musuh. Sekarang paling seronok tak payah sakit kepala ialah Hishamuddin. Dia boleh senyum hari-hari. Hehehehehehehehehe

    ReplyDelete
  75. Orang yang patut berambus adalah orang yang tak sukakan negara ni. Apa yang kerajaan buat semua tak tak betul. Jadi mereka tak berhenti memaki hamun.Maklumlah seperti orang tua Ai yang sibok meroyan tu! Dendam kesumatnya dan hajat tak kesampaian!. Oleh itu, PKR gunakan DAP gunakan PAS untuk lingkupkan keharmonian yang ada. Masing-masin bertopengkan adillah!, Rasislah! Agamalah!. Memang betul siapa-siapa yang tak happy pergilah cari negara yang boleh buat mereka happy! Tak semestinya CIna sahaja! Orang Melayu yang tak happy konon dapat inspirasi kekuatan dari orang Cina pun boleh berhijrah ke CIna! atau pun ke Madagascar!Ditegor katanya mereka muda dan berhak. Tidakkah boleh dibawa bertenang sekali sekali, Tanya diri sendiri siapa akan untung kalau pentadbiran negara bertukar tangan! Disuruh mebaca asyik nak berdemo dan merusuh. Akhirnya, kekayaan bahasa tiada, hanya tahu bahasa maki hamun! Kepintaran minda tak usahlah ditanya, memang memalukan! akhirnya yang mendapat markah baik dalam peperiksaan anak bangsa lain, kauorang budak Melayu, nanti bolehlah isi porfolio tukang parkir, tukang bawa kereta, tukang sapu jamban, tukang buat teh, tukang angkat beg, dan segala macam tukang! Fahamkah maksud nasib lebai malang! fahamkah maksud menang sorak kampong tergadai! Fahamkah maksud kokok berderai-derai, ekor bau tahi! Oh mungkin tidak, because I suppose your English is soooo.. Good! And you know what? the next time you work tell me when your collegues are mainly non Malays, how many of them would come congratulating you on how good you are! And when would they do it without pretending what they really want from you? Open your mind budak-budak Melayu!

    ReplyDelete
  76. Tahniah blog ‘HOUSE PK’, rasanya blog ini dah buat rekod, tak sampai 2 hari, respon/komen dah mencecah 200. Namun kebanyakan respon adalah bersifat emosional, aggresif dan kurang matang. Cubalah jadi matang sikit. Keadaan seperti dah terbalik, yang muda nampak cool & rasional tapi yg tua pulak bersifat tidak cerdik, ‘provokatif’, melatah dan menerjah. Masalahnya ialah yg ada banyak masa terluang adalah yg kurang cerdik. Yg cerdik ada banyak agenda lain yg berfaedah untuk dibuat. Sebab itulah lebih ramai komen datang dari kalangan ‘pukul gendang perang’ yg tak berapa cerdik ini sebab mereka tak ada kerja lain nak buat. Kesimpulan lain yg boleh dibuat juga ialah, mereka ini ramainya adalah penyokong ideologi DS Ahmad Zahid. KJ nampak cool & cerdik. Dia komen pasal MB Tganu pun dalam twitter secara ‘indirect’, dia tak sebut pun Mat Said, dia komen pasal ‘tsunami Cina’ pun tanpa menyentuh mana2 mana individu, dia pula tidak komen kenyataan DS Ahmad Zahid pasal ‘nyah dari negara ini’, dia cuma menyatakan ‘itu bukan pandangan kerajaan’. Dalam menangani pelbagai masalah dalam negara ini dengan keadaan pluraliti dan kompleksiti penduduk2nya, rasanya KJ ialah bakal pemimpin yg menepati kehendak keperluan nasional untuk masa yg akan datang. DS Ahmad Zahid lebih sesuai kalau berada di kementerian yg kurang menyentuh hal2 ‘mencetus perang’. KEPIMPINAN MELALUI TELADAN TIDAKLAH BERERTI MENTELADANI PEMIMPIN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha tahniah atas komen yg 'cerdik'... Cerdik sesngt...

      ABC...ASAL BUKAN MELAYU

      Delete
  77. Sokong kenyataan Dato Sri Zahid Hamidi....sepenuhnya 200%....

    ReplyDelete
  78. Rakyat Malaysia kebanyakkan nya ... bodoh macam lembu . Langsung tidak bersyukur dengan keamanan dan kemakmuran yang selama ini di kecapi .

    ReplyDelete
  79. Ai Anwar yang ko buat demo jalanana tak sedar ke ko ingat ni negara bapa kamu gak ke??? Porr raaahh....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!