CILI LASI TARUK! BENARKAH CINA DAP DAH MULA GOYANG DENGAN KEMPEN BOIKOT?

Fahan Abd
SYA...what say you about the plans by Malay Muslim NGOs to boycott products own by Chinese with the Minister's "indirect" backing. Do you think the Chinese deserve such actions to be taken? Am asking for your opinion because you are a passionate defender of BN's policies. 

SYA Reply

No 1 : First of all I am against both side of boycotting be it the Chinese boycott the Malays or the Malays boycott the Chinese

No 2 : Now you know why I hate DAP so much ? It was all DAP leaders who question about the Malay entrepreneurs and uses all their DAP Red Bean Army pages to ask Malaysian to boycott the Malays business and products. 

No 3 : In life when there an action there will be a reaction. It is because DAP started this race boycotting game that resulting to the Malays and Muslims to also strike to boycott Chinese business and product. Who started it first ? 

No 4 : SYA never say the plans by Malay Muslim NGO to boycott the Chinese product is a right thing but at least I am fair enough to look at the root and the cause for this whole problem . 

No 5 : My final conclusion. Latest move by Malay Muslims NGO to boycott Chinese product is wrong but DAP and Red Bean Army who started this race boycotting issue is many times more wrong than the Malays NGO. I hope the Malays NGO can start to stop their boycotting. And if you are truly sincere please go and ask your DAP to declare to stop their boycotting first when they are the 1 that started it first.

No 5 : Malays and Muslims NGO got nothing to do with BN policy. But boycotting the Malays is directly from all your Pro DAP Facebook pages. Now you saw the differences ?

132 Responses to "CILI LASI TARUK! BENARKAH CINA DAP DAH MULA GOYANG DENGAN KEMPEN BOIKOT?"

  1. Bay City RollersMay 20, 2013 at 12:01 AM

    Kena ajar sikit kaum mata sepet ni .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la jgn main2 sama org Melayu. Kuasa pembeli lebih kuat dari kuasa pekedai. Boleh tutup kedai ma

      Delete
    2. Aq setuju bebenor.

      Delete
    3. BOIKOT KAUM BABIMay 20, 2013 at 1:39 PM

      SYA samdol, usah bermain dengan kata2 lah wahai pukimak anak setan. 99% perniagaan cina semuanya menyokong DAP. Jadi kita boikot saja semua perniagaan cina, maka impaknya akan terkena pada DAP juga. Bodo.

      Delete
    4. setuju..keparat DAP masih sombong & angkuh...

      Delete
  2. I think we ARE NOT BOYCOTTING THE CHINESE PRODUCTS.

    We are just CHOOSING TO BUY Malay-made products FIRST.... see the difference?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes bhai...ini jwpn yg ringkas ttp mmberi seribu pngertian...

      Delete
    2. mata diorang sepet....mana nampak sangat "difference" tu..? Kita teruskan beli barangan melayu/bumiputera.

      Delete
    3. sepet tu anugerah ALLAH

      Delete
    4. Buy muslim first.






      Murad Jailani

      Delete
    5. Betul tu. Kita bukan boycot cuma kita utamakan yang melayu/muslim dulu. Buy Malay/Muslim first and buy Chinese Last. Itu hak asasi kita kan..

      Delete
    6. Dah ketaq dah depa...tu belum kita kempen dar umh ke umh!..pa mcm kita wat daq? Moga telungkup terus busines kapir nie...!

      Delete
    7. Tak payah buy chinese last, terus pulaukan je. Cari alternatif lain bagi barang yang tiada. Boycott is mean PULAUKAN!

      Delete

  3. Product muslim Allah swt redho..yang hoq China pemakan BABI ada kah Alllah swt pandang ?

    Muslim bukan bodoh...yang bodoh ialah bukan muslim...bodoh sebab tak nak pilih selamat diakhirat ! Mampos ko !

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan muslim sebab belum dapat hidayah
      kita ni beruntung sebab diberi hidayah
      dalam neraka takde babi
      tapi ada manusia dan jin

      Delete
    2. Anon 2:11 AM, ko dah ikhtiarkan bukan muslim untuk dapatkan hidayah?

      Delete
    3. anon 2:11, dalam neraka ada babi yg bertopengkan manusia macam babi dapigs.

      Delete
  4. Tidak semua cina di malaysia macam cina dap laknat. That i know and I hope they are brave enough to disassociate themselves from cina dap laknat.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya bukan semua, 10% dr mereka tak sokong DAP. Muaha ha ha

      Delete
    2. Betoi3x......cina yg sokong BN kita kwn....hehehe.

      Delete
    3. Semua cina equal dap at heart. Skrg mereka dah tunjuk taring.. Jdk x pyh nk symphathic sgtlh..x beli kedai cina x mati

      Delete
  5. Buy muslim first


    allahhuakhbar

    ReplyDelete
  6. At least now we r glad tht there's sumone out there has answered this issue fairly and made it clearly to everyone about what is being talk to all the Malaysians. I truely agreed what SYA said, In life when there's an action, there will be a rection!! Nothing to do with BN policies... Moral of the story is dunt dare the Malays too much if u are not prepared with the rections taken. Dunt hurt ppl if u dunt want to get hurt..

    ReplyDelete
  7. Goyang Joget Cina adalah DAP pedulik haper ketawa besar lagilah ada,berjuta penyokong PKR dan PAS yg setia dgn kedai dan barangan di kedai,pasar dan supetmarket Cina..Boikot adalah usaha yg perlukan komitmen berterusan,masa yg lama serta kesabaran usaha yg gigih pasti membuahkan hasil.Cina akan goyang geleng kepala mengeluh akhirnya apabila kita berjaya berusaha berdikari sendiri.

    ReplyDelete
  8. rakyat malaysia utamakan produk malaysia

    ReplyDelete
  9. Nuu nhaah C Nuar Brahim hari hari Goyang badan kasi ceramah di tengah tengah bandar,jalanraya hasut rakyat jd badut gulingkan Kjaan BN..Tanyalah sama Nuar ada tak dia pesan Melayu PR boikot brgn Cina.

    ReplyDelete
  10. Cina ada tulisan / bahasa sendiri
    India ada tulisan/ bahasa sendiri
    Melayu? Bahasa pinjam, jawi dari arab.
    Sanskrit jawa dari hindu juga.
    Tamadun melayu? Bermula xsmpai seribu tahun pun.
    Syukur aku lahir Islam berbangsa Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi...apek.!!! Lu apa main main sini.....sana kerja la.....angkat taik babi.!!! aiiyaa.!!..banyak curi tulang anjing ini tua punya olang.....ham ka can.!!

      Delete
    2. dalam neraka takde anjing dan babi
      tapi ada manusia dan jin yang engkar pada Allah

      Delete
    3. Melayu ada tulisan....tulisan rencong kalau tak silap
      Kalau rasa hina sangat jadi melayu..ingatlah melayu tu islam.

      Delete
    4. May 20, 2013 at 2:40 AM.....islam mulia bukan sebab melayu....tapi jadi mulia sebab beragama islam.

      Islam bukan melayu, dan melayu bukan islam....cuma kebanyakan orang melayu beragama islam.

      Delete
    5. Org islam jenis apa kah yg merendah2 bangsa melayu dan meninggi2 bangsa cina? Konon tak pandang bangsa. Hakikatnya takde bngsa yg mulia sgt atau bijak sgt. Bangsa cina pun dihinakan org inggeris dan jepun, inggeris pun dihinakan jerman dan perancis, jepun dihinakan amerika... So moral of the story, buang masa je main isu bangsa2 ni

      Delete
    6. Anon 7:29
      Adakah Allah buang masa bila Allah menghina Yahudi didalam AlQuran. Allah pesan dgn satu lafaz "Fahzaruhum" Berhati-hatilah dgn mereka. Adakah engkau hendak manusia ini dijadikan tanpa berbangsa. Sejak bila engkau jadi tuhan.
      Kalau begitu engkau boleh joint dgn geng "TUHAN HARUN".

      Delete
    7. kena faham dalam dunia pergerakan manusia dari zaman nabi Adam hingga beberapa abad dahulu (maknanya jutaan tahun) telah menghasilkan manusia yang tamddunnya berladaskan penulisan dan oral. Sebahagian manusia, sperti Arab, Greek, Roman, Cina dan India memang mewarisi tamaddun penulisan lantas bangsa-bangsa dari golongan ini terhadapan dari segi pemikiran mereka. Manakala sebahagian manusia lain seperti di Afrika dan Polynesia, melandaskan warisan budaya hanya dari kadah penceritaan sahaja. Jika bangsa Cina dan Inggeris hebat dari segi tamddun pembuatan dan agen kemodenan, Bangsa Afrika dan Polynesia termasuk (Melayu), sangatlah kuat dan hebat dengan kematangan dan warisan berlandaskan community. Soalnay adakah orang Melayu sudah menyahut cabaran mencari ilmu dalam pelbagai cara? Orang Melayu tidak akan keman-mana kalau setakat membaca di google dan di Facebook dan Blog sahaja!

      Delete
    8. Islam juga bukan PAS...PAS juga bukan islam...PAS dikenali kerana menumpang nama agama Islam...tp xde kena mngena kerana PAS hanya sebuah parti yg xde beza dgn Umno...dlm PAS ada ustaz dlm Umno pun ada ustaz...kalo pengikut Pas kata dia perjuang islam xde beza pun dgn umno...kalo trase tlebih islam tu bukan kerana agama ttapi kerana ujub..riak...itu antar sifat terburuk dlm iman....Allah maha mengetahui..

      Delete
    9. Cina ada kacang merah..bubur kacang merah,roti kacang merah..lu pegi la makan kacang merah..apek..manyak sedap woo..melayu manyak jeles tada kacang merah.

      Delete
    10. bacalah sejarah... melayu ada tulisan sendiri? onrang indonesia kononnya sebelum penbentukan malaysia. raja melaka yg mai ke malaysia adalah raja indonesia.. dari palembang

      Delete
    11. aku akan kata ya..dulu melayu ada tulisan dia sendiri...tulisan rencong...RED BEAN ARMY DETECTED...tu sejarah yang dipusing...ingat PERAK MAN? tu sudah satu bukti melayu sudah wujud beribu ribu tahun...ko ingat melayu cuma setakat indonesia ka?? hahaha..bodoh kau...dulu kepulauan ini dipanggil nusantara melayu...dari indonesia hingga ke pattani siam..boleh cuba cek...masih ada org melayu di kemboja atau pattani siam...malah bukan setakat itu...di jepun ada penduduk peribumi yang masih menggunakan perkataan melayu...RED BEAN..YOU ARE STUPID DUMB DUMB!! HAHAHA...

      Delete
    12. ni bukan melayu. baca betul betul.. jepun punya pribumi, mereka punya bahasa lebih kurang sama, tapi bukan bahasa melayu

      Delete
  11. Seorang kawan pernah mempelawa saya menjadi agen satu syarikat semacam "jualan langsung" tetapi yg pasti syarikat ini (saya tak boleh sebut nama) akan mengaktifkan MYKAD/i.c. untuk dijadikan KAD DISKAUN .... kalau ada sesiapa yg tahu berkenaan modus operandi syarikat ini tolong beri pencerahan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengapa??ada sesuatu yg tak kena dgn syarikat ini??

      Delete
    2. geng sepet ni Mastercard pon boleh clone...semacam..??COPY maklumat utk di PASTE kpd MYKAD/i.c palsu...di jadikan satu Malaysian citizen...macam ada kaitan 500,000 pelancong cina yg belum keluar dr Malaysia dari hari mengundi..harap pihak berwajib tolong buat sedikit kajian kes yg menarik ini...

      Delete
  12. Chinese simply doesn't fit with democracy!!

    No wonder China itself embraced Communism since in general Chinese tends to always be on top and monopolize everything. They simply can't get along with others, be it in the educational system, within the Chinese community and other races, between the Chinese business community/chambers even among the triads/kongsi gelap, there must be one that will be more Taiko/ Abang besar maa...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. accept for 1%, that is the baba % nyonya the other 99% of the malaysian ching chong have the coolie's bloodline.

      their forefather, ancestor or whatever they were before that came to this malay peninsular, were the lowest in the mainland china's hierarchical society back then, during the chinese emperors' era.

      Delete
    2. Tau x pa...kita sedaq kira okay tu...boikot terus brg cina...jom!

      Delete
    3. Bangsa paling cokia.... inferior tp berlagak superior.... klu dalam baha melayunya kucing tp perasan diri jadi Singa...hahaha..x sedar bangsa Melayu ni ibarat harimau bijak menyimpan kuku...!!!! ABC, ABCD,BCL!!!

      Bangse sepet boleh BERAMBOS dari bumi Malaysia kalu dah x suka duduk sini ky..syohh2...main jauh2 la pemakan bab*..

      Delete
  13. hampir 99% cina kompem DAP..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang patut pun, cina sokong cina
      itu bukan perkara pelik

      Delete
    2. kalu cina ni baik dengan melayu pulak, nanti korang kata dorang ni tak ikhlas , bermuka2....hei!!! serba salah

      Delete
  14. Cina Dapig semua tidaklah berani sangat kalau tidak ada Melayu gila kuasa yang tolong tolak dari belakang.....Setakat cucu cicit Chen Ping tu serahkan kepada Komando 69 jer....

    ReplyDelete
  15. Bay City RollersMay 20, 2013 at 2:01 AM

    .


    Walaupun aku tak suka Anuar , tapi aku bangga gak dengan dia sebab dia sorang melayu dapat tipu berjuta juta cina .


    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inikalilah nwanabilah take beer

      Delete
    2. May 20, 2013 at 2:01 AM....betul jugak tu....najib pulak ditipu berjuta cina.

      Delete
    3. Sbb dia ada mengalir drh cina dln tubuh bdn diaaaa?

      Delete
    4. Janji diCAPATI dan Ini KARILAH gabungan yang paling best.. sedap dan saling lengkap melengkapi

      Delete
    5. Based on result of PRU13 92% Chinese supported DAP THE COMMUNIST.

      Delete
    6. Mula2 cina biarkan Anwar pikir dia tipu cina. Tapi aku compem kalaulah pr13 tu hari pkr menang dan Anwar dilantik jadi pm..disini kau tau lah sapa cilok sapa....wakaka....

      Delete
  16. CINA IBARAT MATA KAPAK.DIA TAK KAN DAPAT MENEBANG POKOK KAYU KECUALI KAYU JUGAK YANG BANTU DIA JADI ULU KAPAK.ULU KAPAK TU LAH ANWAR.BETUL TAK?

    ReplyDelete
    Replies
    1. siketol moden dengan datuk mandalia,,,PKR n PAS

      Delete
  17. Saya dah mulakan ABC+BCL selepas pru13. Saya mulakan dgn keluarga saya. Kamudian saya kempen kawan dan jiran. Insyaallah lambat laun berjaya.
    Sebab nampak sangat bangsa mata sepet ni tidak bolih diajak kompromi. Jadi kita cuba runtuh tuhan mereka. Tuhan mereka adalah DUIT. Siang malam DUIT saje yg dikejar.

    ABC+BCL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita perlukan sejuta penyertaan dari kalangan muslimin &MUSLIMAT dalam kempen ini.

      Satu hati, boikot barang cina
      BBC, BBC, BBC

      Delete
    2. Teruskan movement n momentum ini...tgk la apa yang juak2 hasil keluaran SJKC ni dah buat pada agama Islam, bulan2 puasa pun selamba menghina agama Islam..ini nak dibelai2, buat baik lagi??? Boikot semua barangan pemnyokong DAPig nihhh!!!!

      ABC, ABCD, BCL selamanyaaa!!!!!!!

      Delete
  18. One thing straight about the Chinese is their hair.

    ReplyDelete
  19. Berakhirnya Politik Ibrahim Ali, Si Pengkhianat Itu...

    Ibrahim Ali, akhirnya tumpas di gelanggang sendiri. Beliau tewas ditangan Nik Mohd Abduh Nik Abdul Aziz dengan majoriti diperolehi calon PAS itu sebanyak 8047 undi.

    Nik Abduh, Timbalan Ketua Pemuda Pas Pusat, memperoleh 33,431 undi berbanding penyandang kerusi, Datuk Ibrahim Ali yang mengumpulkan 25,384 kerusi.

    Kerusi Parlimen Pasir Mas telah menyaksikan pertembungan satu sama satu setelah calon BN untuk kerusi tersebut, Che Johan Che Pa, tidak menyerahkan borang pencalonan di pusat penamaan calon biarpun hadir sama pagi ini. 

    Presiden PERKASA mendapat sokongan bulat daripada mantan perdana menteri Dr Mahathir Mohamad untuk mempertahankan kerusi tersebut.

    GB sebelum ini pernah menjangkakan kekalahan Ibrahim Ali setelah beliau menipu TGNA dan PAS di Kelantan dimana beliau telah bertindak mengkhianati PAS setelah menang PRU12 pada 2008 di atas tiket PAS.Berakhirnya Politik Ibrahim Ali, Si Pengkhianat Itu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm salah forum la ko ni beb. Lari tajuk.

      Delete
    2. AA LA MAN MAI NI

      Delete
  20. Lps pru13, aku beli brg n perkhidmatan NON CHINESE sahaja. Kdg2 jauh sikit la.. mahal sikit la.., seposen duaposen, takpa la, ASALKAN BUKAN CINA. Jihad utk menentang komunis ni, perlu istiqamah.

    ReplyDelete
  21. Hassan Ali Mendapat Apa Yang Beliau Sebutkan.. Tak Dapat Satu Undi Pun...

    Hassan Ali pernah menggesa rakyat supaya "jangan beri Pakatan walau satu undi". Tetapi apa yang berlaku adalah disebaliknya dimana undi Pakatan Rakyat telah bertambah.

    Malah di Selangor sendiri PAS telah berjaya menambahkan kerusi daripada 8 kepada 15 kerusi DUN.

    Dan yang tak mendapat satu undi pun ialah Hassan Ali sendiri, apabila beliau tidak lansung dapat menjadi calon bagi UMNO/BN yang dbodeknya di sepanjang program jelajah dari utara sampai ke selatan tanahair.

    Beliau akhirnya dipermainkan UMNO BN.

    Umum mengetahui bahawa Hassan Ali amat bercita-cita untuk menjadi Menteri Besar Selangor setelah termakan hasutan dari UMNO BN kononnya beliaulah orang yang paling layak menjadi Menteri Besar Selangor ketika beliah masih lagi di dalam PAS.

    Akibat dari hasutan itu beliau telah melakukan beberapa tindakan bodoh seperti menggugurkan Khalid Samad dan Shaari Sungip dari barisan pimpinan PAS Selangor disamping melakukan tindakan-tindakan yang tidak menggambarkan beliau seorang yang boleh bekerja di dalam satu pasukan khususnya Pakatan Rakyat sehinggalah akhirnya beiau dipecat yang menurut kenyataan Presiden PAS, "keputusan ini dibuat berdasarkan kepada tindakan-tindakan YB Dato’ Hasan Ali yang menyalahi dan merugikan kepentingan Parti sebagaimana yang diperuntukkan dalam Perlembagaan PAS." Boleh baca di SINI tentang kisah pemecatannya.

    Jika Hassan ALi ikhlas dan jujur di dalam perjuangannya, besar kemungkinan hari ini beliau adalah diantara pemimpin PAS Selangor yang paling kanan untuk dicalonkan sebagai MB Selangor.

    Namun demikianlah "sibghah" (celupan) dan perancangan Allah... Hassan Ali kini sudah menjadi sejarah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa cakap bodoh kau ni...

      Delete
    2. Ni lagi satu manusia yang tak tau bahasa...salah tajuk daaa

      Delete
    3. kerusi bertambah pasal sokongan cina, dah la tu insaflah sedara

      Delete
    4. Anon 7:17 AM ni mungkin aktif blog, mungkin tak de sape yg nak jenguk blog dia. Tu sebabnya menyemak kat blog org lain. Kesian kat dia. Menempel je keje dia. Kah! Kah! Kah!

      Delete
    5. this fella talking rubbish

      Delete
    6. Lu komen cerita basi la anon 7.17am.

      Delete
  22. GURU SAYA PERNAH MEMBERITAHU SAYA DAN RAKAN-RAKAN BAGAIMANA ORANG YAHUDI MEMBERI SOKONGANYA PADA BANGSANYA,ORANG YAHUDI SANGGUP MENYEBERANG JALANRAYA DALAM HUJAN LEBAT HANYA UNTUK MEMBELI SEKOTAK MANCIS DIKEDAI MILIK BANGSANYA PADAHAL DISEBELAHNYA SAJA ADA KEDAI MENJUAL MANCIS TETAPI BUKAN MILIK YAHUDI.

    WALAU KITA ANTI YAHUDI,SIKAP MENOLONG BANGSA YAHUDI NI BOLEH DICONTOHI.

    ReplyDelete
  23. Persatuan Pengguna Islam Pun Dah Jadi Macam Perkasa!!

    Agak memeranjatkan tindakan Persatuan Pengguna Islam Malaysia yang mengajak orang Melayu memboikot barangan keluaran lima syarikat milik orang Cina yang didakwa mereka mendanai perjuangan Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat dalam pilihanraya lalu. Menurut persatuan itu, tindakan syarikat Cina itu telah menyebabkan perpecahan di kalangan rakyat.

    Tidak diragui lagi bahawa tindakan persatuan ini menunjukkan mereka separuh matang dan kebudak-budakkan dalam tindakannya. Soal sokongan mana-mana pihak kepada sesiapa dalam pilihanraya bukanlah hal yang salah di sisi undang-undang dan bukan juga suatu jenayah, jadi tidak perlu mereka bertindak sehingga ke tahap itu.

    Lagi pula soal siapa menyokong siapa dan siapa tidak menyokong siapa, adalah urusan politik dan biarlah orang politik atau parti politik menyelesaikannya. Kalau suadah berdaftar atas nama persatuan pengguna, bergeraklah mengenai hal-hal kepenggunaan sahaja.

    Sebelum ini diketahui bahawa Persatuan Pengguna Islam ini agak aktif dalam hal-hal kepenggunaan yang melibatkan halal haram atau sihat tidak sihat sesuatu barangan itu kepada pengguna. Tetapi dengan tindakan terbaru meminta orang Melayu memboikot barangan keluaran syarikat Cina atas faktor politik menunjukkan mereka sudah terkeluar daripada landasan perjuangan yang sebenarnya

    Mereka ini menjadi tidak ubah seperti Perkasa yang memperjuangkan hak istimewa dan kepentingan Melayu. Tetapi Perkasa memang jelas asas penubuhannya sejak awal lagi, manakala Persatuan Pengguna Islam ini pula hanya berbuat demikian selepas berakhirnya pilihanraya ini saja.

    Apakah disebabkan dua calon Perkasa, Ibrahim Ali dan Zulkifli Nordin kalah dalam pilihanraya dan merasakan Perkasa tidak relevan lagi, maka Persatuan Pengguna Islam merasakan kini sudah tiba masanya mereka mengambil alih tempat Perkasa pula?Atau mungkinkah orang kuat Persatuan Pengguna Islam, Nadzim Johan mempunyai hasrat terpendam ingin menjadi calon BN dalam piliharaya akan datang dengan memulakan langkah menyerang Anwar dan menjadi hero baru kepada orang Melayu mulai sekarang sebagaimana yang dilakukan Ibrahim Ali dan Zulkifli Nordin sebelum ini?

    Isu halal haram dan barangan pengguna yang diragui pun masih banyak yang boleh diperjuangkan oleh persatuan ini daripada turut sibuk dalam hal-hal yang berkaitan dengan politik. Selesaikanlah itu dahulu.

    Kenapa dikatakan tindakan boikot ini tidak matang dan tidak mungkin berjaya ialah kerana produk Islam tidak cukup untuk menampung keperluan orang Islam sendiri. Malah dalam sebuah negara seperti Malaysia di mana orang Cina lebih menguasai perniagaan dan pengeluaran produk pengguna, setiap langkah kita tidak mungkin dapat dielakkan daripada mengguna barangan keluaran bukan Islam.


    Perstuan Pengguna Islam dan beberapa NGO yang bersamanya juga tentunya sedar hakikat itu?

    Boikot ini tidak lebih langkah populis untuk menonjolkan diri tetapi hasilnya tidak akan ke mana. Lihatlah dulu bagaimana dengan kempen boikot barangan Amerika, Israel, Britain dan sebagainya. Apa jadi dengan semua kempen itu sekarang? Bukan saja kita masih mengguna dan mengagungkan barangan keluaran Amerika dan Britain, mungkin termasuk Nadzim dan pemimpin NGO terbabit juga barangkali turut mengguna produk Amerika dan Britain, malah beberapa syarikat kita didapti terus menjalinkan perdagangan dengan Israel.

    Sebabnya tidak lain ialah kerana produk kita tidak cukup dari segi jenis, jumlah dan kualiti untuk kita hidup dalam dunia yang serba terbuka ini tanpa mengguna barangan dari negara-negara terbabit.

    Begitu juga dengan boikot barangan yang dianjurkan oleh Persatuan Pengguna Islam ini, ia juga akan menemui kegagalan dan tidak akan mendapat sambutan kerana sebab yang sama - produk keluaran Islam tidak cukup jenis, jumlah dan kualiti untuk kita meneruskan hidup tanpa bergantung kepada keluaran syarikat-syarikat Cina.

    Bersambung.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu nie Budk kacg merah ka?

      Delete
    2. Memang tak baca punya budak..orang cakap beli barang melayu dulu,takdak kalo baru cari barang depa ..bodo

      Delete
    3. Woi dasyatnya kebodohan budak ni, ni pasti budak babi merah.

      Delete
    4. Wahai bangsgsaku....sedarkah kita cina xkan kongsi nikmat ekonomi dgn melayu...apakah sudah buta mata hati kamu

      Delete
    5. Another fella talking rubbish. Stick to BCL, BCL, BCL.!!!!

      Delete
  24. .....sambungan.

    Lagi pula sesuai sebagai namanya Persatuan Pengguna Islam, eloklah mereka menumpukan kepada hal-hal kepenggunaan saja. Urusan politik dan selain daripada itu biarlah orang lain yang melakukannya. Banyak lagi urusan berkaitan kepentingan pengguna yang boleh mereka perjuangkan.

    Tambahan pula terlanjur Persatuan Pengguna Islam itu menyatakan tindakan syarikat Cina terbabit mendanai perjuangan Anwar dan PR sebagai memecah-belahkan perpaduan, tindakan boikot yang yang mereka lakukan lebih memberi kesan kepada perpaduan rakyat berbilang kaum di negara ini.

    Ia akan menyebabkan jurang yang dalam antara Islam dengan bukan Islam, Melayu dengan bukan Melayu.

    Nama saja Persatuan Pengguna Islam, selain sumbangan dalam hal ehwal kepenggunaan Islam tidak dilakukan sepenuhnya, malah seperti mereka juga ghairah mahu menjaja nama Islam untuk kepentingan peribadi dan terlebih duaniwi. 

    Shahbudin dot com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah sohid la tu...p main jauh2...blog nie utk Pro BN ajer tau?

      Delete
    2. bodoh betul shah budin ni. betul la isu yg PPIM perjuangkan ni bahkan sepatutnya benda ni dah lama org melayu islam kena fight. isu kepenggunaan brgn keluaran melayu islam ni penting sbb melalui perniagaanlah umat Islam dapat kuatkan ekonomi ummah utk hadapi serangan kafir harbi yg sangat disayangi oleh shahbudin.

      jentayu

      Delete
    3. Luar biasa betul lah kebodohan dia ni, mesti anugerah tuhan.

      Delete
    4. rba detect..

      Delete
    5. Ada lagi satu produk orang melayu amat sesuai sangat dekst nak raya ni. Coklat! Kakak-kakak yang meniaga kuih raya beli coklat / cooking chicolate dari kilang melayu. Aku dan geng dah lama berhenti ambil dari cina. Tak da salah ambil darri orang melayu. Kilang dia dekat balakong. Email dia belinda_hbtrading@yahoo.com
      Hargapun murah. Hentillah kayakan cina-cina ni. Boikot aje Yummyke, Bske with Yenke, Mak Cikke(ini satu lagi sial, dia perbodoh-bodohkan orang melsyu guna nama Mak Cik tapi cina gampang ni punya

      Delete
  25. Orang PAS memang dah amal "jangan masuk kedai Cina" sejak puluhan tahun lagi. Makcik saya org kuat PAS kalau ada perhimpunan tersepit sekok Cina, dia akan asingkan pinggan dan cawan, pi belakang dan samak perkakas2 yg diguna Cina, jijik katanya..

    Oleh itu kalo kita sepakat UMNO dan PAS, berapa kerat sangat Melayu Islam dalam Keadilan?

    Keluarga serta rakan2 kami dari Perlis sampai Sabah (exTKC, exMCKK, exRMC) dah mula dalam 1minggu dua hari jangan sekali masuk kedai Cina. Rangkaian network kami luas.

    Apa Cina mahu adalah wang ringgit perbelanjaan dari 60% KAUM Bumiputra...jangan belanja diKedai mereka.

    Sama seperti McD, tiap burger yang dibeli andaikan menghadiahkan satu peluru untuk tembak rakyat Palestine.... sama juga kita disini, tiap sen diberi kepada Cina sebagai rezeki mereka untuk menghina, mengherdik kita kaum Bumiputra Negara ini.

    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong 100%. BUY CHINESE LAST ....YES !!!

      Delete
  26. Helo rakan2... kenapa pakaian seragam sekolah ie baju kurung, tudung serta baju2 Melayu (sek Agama) di bekalkan oleh pengedar2 Cina?

    Sama juga dengan beg serta kasut2... yg berkemampuan tolong usahakan keluaran dari Bumiputra kereana ramai anak2 kita akan memerlukan pakaian seragam tiap tahun...

    Yg berkemampuan, tolong mempergiatkan jualan online... tidak seharusnya pakaian sekolah anak2 kita mereka yang sediakan!

    Gedung2 seperti Mydin, tolong turunkan sedikit harga... dekat tempat saya cap Masjid tetapi yg bekalkan Cina, pandai nak tarik minat orang Islam!


    Peniaga

    ReplyDelete
  27. Saya suka perenggan yang terakhir tu....

    "Nama saja Persatuan Pengguna Islam, selain sumbangan dalam hal ehwal kepenggunaan Islam tidak dilakukan sepenuhnya, malah seperti mereka juga ghairah mahu menjaja nama Islam untuk kepentingan peribadi dan terlebih duaniwi. "

    Pertanyaan: Dah berapa lama satu parti politik yang menggunakan Islam dan apa sumbangannya dan berapa ramai ahli DAP yang dah masuk Islam sejak matlamat menghalalkan cara diamalkan. (Ayat Al-Quran digunakan DAP sewenang-wenangnya.)

    ReplyDelete
  28. Siapa boleh sahihkn khabarnye ibu biologi (kandung) sebenar tok nuar ni cina s'pore & djaga oleh ibu tiri...

    ReplyDelete
  29. Siapa boleh sahihkn khabarnye ibu biologi (kandung) sebenar tok nuar ni cina s'pore & djaga oleh ibu tiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada dlm satu berita blog parpukari. Carila sendiri...

      Delete
    2. bekas mantan mb perak yang semewel tu pun keturunan cina dap - tak silap sepupu cheng peng and ada kene mengena dengan ngek ngok.

      no wonder dia orang ni muka jer melayu hati perut komunis. memang darah keturunan komunis.

      Delete
    3. Mantan MB Perak (PRU12) dulu tu tgk muke pun tau muke komunis..itu pasal pasca pemerintahan PAS di Perak..ngok ngek mintak mcm2, samapi diluluskannyer pemberian tanah sampai 999 tahun pada bangse komunis...Si Nizar Lambai tu mmg x ble pakai..kaki jilat bontot DAPig!!

      Delete
  30. Tiap2 hari sabtu pakai baju putih. Mana yg kerja beruniform bj hitam tak blh buat apala.
    Habis kerja leh tukar tshirt putih. Ayuh bangun khalifah islam. Buat jgn tidak buat.

    ReplyDelete
  31. sy peniaga dan sy setuju dgn idea boikot ni. masalahnya sy ni menyewa lot kedai cina camna citer. satu lg masalah kat mesia ni lot premis perniagaan sumer sepet kontrol kerajaan wat apa ntah.

    ikan sepet

    ReplyDelete
  32. Ini kisah teman..teman pergi satu pasaraya ni.masa tu ada dua orang cina nak tengok roti kat display.teman rasa mereka nak tengok roti gardenia dengan masimo mana satu yang laku.teman tengok roti masimo banyak lagi gardenia dah habis banyak..Teman pun terus beli gardenia depan diaoran berdua.dengan mengambil dua roti gardenia besar lagi sambil mengepok gepok roti gardenia depan mereka berdua..ha ha ha .terkulat kulat mereka lihat teman macam bersahaja je beli dua sekali gus..memang pun teman nak tunjukkan mereka..jangan haraplah lepas ni dema nak lihat syarikat bayar zakat ni dikotak katikkan..teman kalau lebih roti tu teman sedekah kat anak murid teman..sedekah banyak banyak..makan roti berkhasiat..teman sekolah agama..lagi sedekah lagi murah rezeki nampaknya..kempen le beli barang islam sedekah kat mereka yang memerlukan..tak miskinnya kita bersedekah..itu janji Allah yang maha esa.yob.yong..harap sebarkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara .....tindakan saudara adalah yang 'terbaik'......teruskan niat murni ini.

      Delete
  33. Lot premis perniagaan selalunya dimiliki oleh orang bukan bumiputera. Projek belum siap mereka dah awal-awal lagi book. Orang kita tak ada wang jadi tengok sajalah. Sebab itu kerajaan dah bantu melalui penyediaan lot-lot perniagaan melalui agensi seperti MARA dsbnya. Tu pun ramai yang tak ndak dengan pelbagai alasan. Bila kerajaan menolong orang Melayu, puak pembangkang kata nepotisme, kronisme, curi wang rakyat dsbnya..Jadi di mana silapnya?

    ReplyDelete
  34. MELAYU jaga2 dgn skim cepat kaya & MLM cina yg bersepah2 duk rekruit melayu... antaranya COSWAY, CNI.. nii betul2 cina totok DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul..mulai skrg kita kena boikot mlm cina DAN juga mlm melayu yg ada potensi menipu org Islam..

      Delete
  35. Start bln ni aku bli brg dapur kt kedai rakyat 1 malaysia kt johor jaya. Tpi yg aku pelik knape kdai kr1m bukak kt johor jaya. Kn BN kalah kt ctu. Lg pn johor jaya lubuk DAPpigs. Bukak la kt permas jaya kawasan khaled nordin

    ReplyDelete
  36. Takda kena mengena dgn BN..sukahati kami la nak beli barang muslim...apa hak cina nak halang? Kalo cina dah sibuk dgn kempen politik biar kita mulakan kempen ekonomi...jangan lembut hati nak bg peluang dah...bkn secara kekerasan tp cara haluass...boikot boikot tanda bantahan racist DAP

    ReplyDelete
  37. MESTI SENARAIKAN BARANGAN DAPUR DAN KEPERLUAN MILIK BUMIPUTERA DAN ISLAM DI AKHBAR DAN LAMAN WEB DAN FB SUPAYA SENANG DIRUJUK OLEH MASYARAKAT... INI BOLEH MEMBANTU PENGGUNA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SENARAI PRODUK KELUARAN BUMIPUTERA ISLAM
      1. Roti – Gardenia (Syed Mokhtar Bukhary)
      2. Minyak Masak -Tiara (FGV-FELDA)
      - SAJI (FGV-FELDA)
      - ALIF (Sime Darby)
      - ADELA (FGV-FELDA)
      3. Susu Pekat Manis – SAJI (FGV-FELDA)
      - ALIF (Sime Darby)
      4. Susu Cair – Saji (FGV-FELDA)
      5. Mee Segera – SajiMee Saji (FGV-FELDA)
      - ADABI
      6. Beras – FAEZA
      - Langsat Biru (JUARA SELERA –SG ACEH)
      - Langsat Hijau (JUARA SELERA)
      - Juara Selera
      7. Garam – HALAGEL (garam bukit)
      8. Kicap Masin/Manis – Kipas Udang
      - Tamin
      - ALIF (Sime Darby)
      - Rohaya
      - JALEN (Johor)
      9. Sos Cili/Tomato/Tiram – ZUZA (Kedah)
      - Rohaya
      - ADABI
      - Pelangi (FELDA)
      10. Cuka Buatan – Mudim
      - Rohaya
      11. Tepung Gandum – FAEZA
      12. Tepung Perasa/ Goreng – ADABI (tepun ayam)
      - ADABI (tepung Cucur Ikan Bilis, jagung, udang)
      13. Rempah Masak – ADABI, Brahim’s, FAEZA, AGROMAS, Imans
      14. Kunyit – AGROMAS
      15. Jagung Tin manis – ADABI
      16. Pasta spaghetti – ADABI
      17. Santan Paket – ALIF (Sime darby)
      18. Taucu – JALEN, Tamin
      19. Jus Pekat Buah2an – Tamin
      20. Perasa Ros Sirap – Rohaya, Tamin
      21. Mayonis -Mayo Saji (FELDA)
      22. Marjerin – Pelangi Delima Oil(FELDA)
      23. Sos Tomato Pelangi (FELDA)
      24. Jem – Peanut SunBear (FELDA)
      - Jem Strwaberry – AGROMAS
      25. Kopi 3-in-1 – ADABI-Tongkat Ali Cordyceps (5-in-1)
      i. -Kopi HANG TUAH (2-in1, 2-in-1)
      26. Biskut Coklat – GOODKISS (Noraini’s Cookies)
      27. Frozen Daging Burger/ Nugget – RAMLY, NAFAS, AYAMAS
      28. Sardin Agromas
      29. Sardin Pertima
      30. Bihun Sufi
      31. Mi Kuning Sufi
      32. Kuey Teow Sufi
      33. Garam Sufi
      34. Sos Lada Hitam Sufi
      35. Sos Cili/Tomato Sufi
      36. Kicap Masin/Manis Sufi
      37. Tepung Goreng Sufi
      38. Minyak Masak Sufi
      39. Telur Cap Sufi
      40. Ubat gigi Najwa
      41. Ubat gigi Halagel
      42. Tepung gandum Cap Bidara
      43. Jus minuman Safina
      44. Syampoo D’herbs
      45. Bihun Kampung
      46. Rempah- Imans
      47. Rempah-Brahim’s
      48. Bihun- FAEZA
      49. Jeruk Buah2an- jenama PAK ALI
      50. Kedai Kasut Sukan – ALIKHSAN
      51. Kuah Rojak/Garam Belacan – ZUZA, PAK ALI, FAMA
      MILIK CINA BUKAN ISLAM
      - ROTI MASSIMO
      -ROTI Hi5 – SILVER BIRD (kek, pelbagai jenis roti perisa)
      -BERAS JATI – SERBA WANGI
      -BIHUN JATI
      -BIHUN eCOBrown
      -BERAS RAMBUTAN
      -FROZEN- SAUDI burger, nugget, potatoes
      -KOSMETIK – SAFI
      -BIHUN EKA-FATIMA
      -KOPI-SUPER POWER KOPI
      -MUNCHY’S BISCUITS
      -MINYAK MASAK SERI MURNI (FFM-Robert Kuok Group)
      - SRI MURNI nugget
      -MARINA Nugget
      -MARINA Tune
      - PowerRoot Ali Cafe
      - PowerRoot Oligo Cereal
      - PowerRoot 9SPOT ISOTONIK
      - Malta
      - NutriMalt
      - Teh Cap Masjid
      - Teh Guru Cap Masjid
      - Old Town White Coffee
      - Minyak masak Knife
      - Minyak masak Cap Buruh
      - Minyak masak Naturel
      - Minyak masak Daisy
      - Drinho ALL DRINKS
      - YOE’s All drinks
      - Isomax Isotonic
      - HomeSoy
      - Farm Crows Butter
      - Pasaraya EconSave
      - Pasaraya KK mart
      - Pasaraya 99 SpeedMart
      - Pasaraya Billion
      - Pasaraya Pacific
      Company BAS EKSPRES juga banyak Melayu Punya:
      1. Transnasional (group of Nadi Corp-Dato Nadzmi)
      2. MARA Liner (MARA)
      3. COSMIC
      4. SANI Ekspres
      5. ETIKA
      6. JELITA (Jelita Transtours)
      7. Pancaran Matahari
      8. Durian Burung
      9. Ekspres Perdana
      10.AB Ekspres
      11. Mutiara Ekspres
      12. Mahligai Ekspres
      13. Shamisha Ekspres
      14. Utama Ekspres

      Delete
  38. CINA DAH KURANG AJAR SEBENARNYA. DAH KAYA APALAGI NAK KUASALAH PULAK.

    CINA CILAKA YANG RACIST LEPAS TU DIA U TURN TELUNJUK PADA MELAYU. YANG PERNAH BEKERJA DENGAN CINA SAHAJA YANG TAHU BERTAPA RACISTNYA MAJIKAN CINA DALAM SOAL GAJI KEPADA PEKERJA MELAYU.

    HAK MEMBELI HAK PENGGUNA. ORANG MELAYU PATUT BELI DARI PENGELUAR MELAYU KERANA TERBUKTI HALAL DAN BERSIH.

    ReplyDelete
  39. Jgn kesian atau simpati.. Cukuplah 60 tahun kita kayakan die org.. Terus boikot cina.. X kira apa dia org kata.. X kira.. Jgn lupe.. Cina mcm api.. Kecik kwn besar lawan..

    ReplyDelete
  40. Kita jangan cakap saja...Kita melayu kita kena buktikan kita boleh boikot..saya dulu semasa kerja dgn bangsa tu dimaki lancau walaupun tak buat salah apapun.betapa hinanya kita sebagai orang melayu.kita sanggup bertolak ansur demi perpaduan tetapi sudah jelas miat mereka hari ini. Mereka tak puas digelar 'boss' tetapi mahu lebih dari itu.

    ReplyDelete
  41. KITA AKAN BOIKOT SAMPAI DIA ORANG MAKAN KACANG MERAH SAJA SEBAGAI MAKAN MALAM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kacang merah basi yg tak laku, babi kelaparan pun tak nak makan.

      Delete
  42. Ini negara demokrasi rakyat ada hak untuk beli atau boikot mana mana produk...OK...SO GUNALAH HAK DEMOKRASI TU.

    ReplyDelete
  43. Bukan saja boikot kedai cina tapi kena boikot juga air kerana ceo botak kurang ajar

    ReplyDelete
  44. Bumiputra adalah majority. Cina adalah minority. Bersatu bumiputra. Boikot tetap boikot

    ReplyDelete
  45. pergilah kedai Cina dari dulu pun tak layan kita habis siapa yg mulakan. Kenapa tidak disamaraktakan sole distributer brg luar neger kepada semua kaum, kenapa ada monopoli , maka tukar dasar segere. Kita juga mesti bangun banyakkan perniagaan orang kita supaya tidak was was.

    ReplyDelete
  46. Ada ke statement dalam mana-mana surat khabar Cina atau dalam blog yang mereka memboikot barang bumiputra sebelum PRU13?
    Kita jangan membuat tuduhan melulu kalau tiada bukti.
    Kempen yg sepatutnya "Belilah barangan keluaran Bumiputra dan Indian". Orang india pun sokong BN.

    ReplyDelete
  47. Aku dah putuskan hubungan dengan sedara mara bini aku cina pukimak...
    kalau bini aku tak puas hati aku akan ceraikan dia talak 3....
    hebat tak aku??????hahahahahaha..

    ReplyDelete
  48. korang nak tau tak mcmmana cina bunuh melayu...aku story sikit.
    pusat judi harajadah internet(roulette)dibuka oleh cina pukimak untuk
    menghancurkan generasi muda melayu yg 99% mengunjungi pusat judi.
    yang menghairankan aku mengapa kerajaan BN lambat bertindak?????mgu lepas aku pegi segamat dan aku lihat pusat judi harajadah berspah dipekan jementah dan buluh kasap segamat.
    Aku minta Datok Sri Dr.Ahmad Zahid Hamidi selaku menteri dalam negeri bertindak sekarang sebelum melayu dipupuskan oleh cina haramjadah.

    ReplyDelete
  49. SEDAR LAH WAHAI bangsaku sebelum kita terlambat.
    Sesungguhnya kita semua ISLAM bersaudara.
    Mari lah kita ingat meningati and bangsa kita tidak pupus dek angkara
    Cina durjana.

    ReplyDelete
  50. Kerajaan BN mesti bertindak sekarang...















    Kerajaan BN mesti bertindak sekarang...
    Penguatkuasaan terhadap org2 melayu yg.memasuki kedai magnum toto dan kuda masih bebas...semua ini adalah punca ekonomi
    dapigs.....aku cadangkan judi yg halal oleh kaum dapigs hanya dibuka sebulan sekali bukannya3 atau 4 kali seminggu.
    Korang setuju tak??????????







    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju. kedai keciljual handphone. underwater... jual judi haram.

      Delete
  51. Aku nak komen pd sapa yg perlekeh melayu. Cina ada tulisan cina.melayu ada tulisan rencong. Melayu adalah salah 1 keturunan nabi ishak yg hilang. Kaum yahudi dah lama tahu melayu adalah kaum yg diimaksudkan. Bertapak lebih awal di utara india sebelum berhijrah ke semenanjung. Bukti asal Himalaya atau tanah tnggi melayu. Keris juga telah dijumpai di piramid okinawa jepun menunjukkan melayu bangsa paling awal tamadunnye. ..bnyk bukti tamadun melayu..baca sendiri...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Bukan takat puak si sepet ni tak tahu n x membace sejarah...orang melayu yang jadi barua DAPigs pun sebenarnya lagi teruk n x tau pun asal usul bangsa mereka itu sendiri..melayu2 si kitol yang berpelok sakan dgn DAPigs ni memang x suke mengkaji sejarah n membaca..

      Buat si sepet..jgn ingat diam melayu itu beerti lemah..sokong anon atas ni..sejarah ketamadunan melayu nusantara bermula dari pergunungan Himalaya hingga ke jepun n taiwan, n ader orang2 pribumi taiwan or korea boleh berbahasa melayu lama.. keris lama yang dijumpai di lautan jepun tu ditemui juga kota lama dengan tulisan rencong Melayu pada blok2 batunya..

      Bila Melayu dah tak tahu asal usulnya itulah jadi Melayu mcm si kitol..dok bangga usung bendera DAPigs n bangga pertahankan bangsa asing, si sepet... Teruskan kempen BCL... Kita sedarkan bangsa Melayu yang kita merupakan tuan kepada Persekutuan Tanah Melayu ini... biar bangsa pemakan bab* ni sedar jgn nak angkuh sangat...boikot jer sampai si sepet ni bankrap...lg pun produk makanan yang dihasilkan si sepet ni belum tentu halal, suci n bersih... boikot sampai diorang balik Tong Sannnn!!!!!! Lu boleh blah la sepett!!!!!

      Buy Chinese Last!!!!
      Buy Chinese Last!!!!
      Buy Chinese Last!!!!
      Buy Chinese Last!!!!
      Buy Chinese Last!!!!

      Delete
  52. KATA KATA CINA...
    DEMOKRASI SEBAB NAK SAMA UNTUNG DGN BUMI..
    JUSTICE SEBAB DIA KURANG UNTUNG NAK UNTUNG LEBIH SIKIT.
    UNDI D.A.P. DIA INGAT NUAR KASI INI NEGARA REPUBLIK SEMUA BUMIPUTRA DAN SULTAN KUASA SAMA RATA..CINA SEPET INGAT UNTUNG SAJE..SEKARANG KITA TERUSKAN USAHA INI BERTERUSAN DAN TEKUN UNTUK MEMBOIKOT TERUS MEREKA NI, JANGAN PEDULIKAN MELAYU MELAYU MACAM AZRAN AIR ASIA..

    ReplyDelete
  53. pembetulan.melayu adalah keturunan nabi ibrahim hasil perkahwinan baginda dengan qaturah di burma.keturunan nabi ibrahim dan qaturah ini turun ke nusantara dan digelar bani jawi.melayu dan yahudi serta arab adalah sepupu.wallahualam!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengarut punya hikayat

      Delete
    2. Pada Kutukan dewata. Itu cerita tahyul.

      Delete
  54. tolonglah semua....kita jawab kita Beli barangan melayu/Muslim dan kita tak boikot pun barangan bangsa Cina....freedom....macam freedom of speech yang depa duk lalakkan tu....so kita pun nak freedom....freedom of choice to buy Malay/Muslim products....tak gitu mamat dan minah ku yang disayangi semua ???

    ReplyDelete
  55. la ni depa dok kempen pulak UNITY melalui akhbar THE STAR... DAP ANJURKAN UNITY?? hahaha...ORANG MELAYU JANGAN TERTIPU DENGAN PROPA NI...NI ADALAH CARA MEREKA KONON NAK KAWAN BALIK DENGAN ORANG MELAYU...SEBIJIK AKU TAK PERCAYA...!! FUCK THEM ALL!!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!