CILI KASI TARUK! TAK PAYAH LANTIK SI KHAIRY APA-APA JAWATAN PUN!

Gambar ini saja untuk perli si Kitol!
Pada mulanya aku malas nak tulis pasal isu si Kitol aka Khairy ni, tapi bila aku tengok ada ramai pencacai dia nak dia dijadikan menteri maka aku terpanggil untuk memberi sepatah dua kata.

Pertama sekali, belum pernah ada dalam sejarah sesiapa pun mengOFFERkan diri untuk dijadikan menteri, tapi Khairy dengan bagga sekali offer diri dia untuk jadi menteri. Sangat memalukan, nampak sangat desperate mamat kitol ni.

Bila kita cakap kenapa anak muda tak mengundi BN? Jawapan askar-askar upahan Kitol bahawasanya dia takde jawatan menteri maka dia susah nak bergerak untuk tarik anak muda join BN! WTF? Itu je jawapan korang? Wei! Tony Pua, Nurul Izzah mahupun Sam Ketot tak perlukan jawatan menteri, malah mereka ni ahli Parlimen biasa je pun boleh tarik anak muda, apa cerita ni?

Kenapa nak kena ada jawatan dulu baru boleh kerja? Macam ni la Khairy, kau tengok contoh manusia paling kau benci iaitu Mukhriz, dia tak bising pun, dia senyap-senyap buat kerja, orang nampak akan kesungguhan dia hingga dia berjaya mengetuai rakan-rakan lain untuk memenangi negeri Kedah. Akhirnya dia dilantik jadi Menteri Besar.

Kalau kita berkerja dengan bersungguh-sungguh, maka orang akan hargai kita. Bukankah budak-budak kau selalu kata kau ni pengikut ramai dikalangan anak muda pelbagai bangsa? Mana mereka semua? Kau bertangding kat tempat melayu beb. Kenapa tak bertanding di PJU ke PJS? Baru betul jantan!

Pastu kau upah seorang penulis upahan yang diketahui ramai mengambil upah untuk menulis, aku malas nak sebut nama dia tapi aku sertakan keratan portal milik Kalimullah The Malaysian Insider seperti diatas ni. Desperate gila kau ni nak jadi menteri ya? Kau tak peduli pun masalah yang dihadapi parti?

Come on la Khairy, kalau kau bagus dah lama PM lantik kau jadi menteri, setakat pandai bercakap dan pandai bergaya belum nejamin kau setia dengan parti! Kalau aku jadi Najib mampos aku tak lantik kau langsung! Kau buktikan dulu baru boleh cerita.

Orang masih ingat betapa haramjadahnya kau dikala Pak Mertua kau berkuasa, mana mungkin kita lupa wahai Khairy! Kau bermaharajalela dan cantas sesiapa yang kau tak suka, apa yang berlaku hari ini dalah pembalasan dari Allah! Aku masih yakin kau adalah agen Singapork!

Orang semua meluat tengok perangai kau. Geli aku wei, kau nampak desperate gila! Aku dengar Tun Dol nak paksa Reezal mamak merican tu dilantik menteri penuh menggantikan Nor Md Yakcop kan? Udah-udah la tu, kami tau kau punya gang Ismail Sabri dan Shaziman ada dalam kabinet tu.

Zaman Pak Lah al bodohwi dah berlalu, kini biarlah Najib yang pilih siapa dia nak. Aku dah cakap apa yang aku nak cakap. Bakinya aku serahkan pada kebijaksanaan PM. Dia nak lantik ke tidak itu hak dia sebagai PM, kalau ikut hati aku dalam keadaan sekarang baik tak payah bagi apa pun si Kitol ni..

Peace y'alll!

186 Responses to "CILI KASI TARUK! TAK PAYAH LANTIK SI KHAIRY APA-APA JAWATAN PUN! "

  1. Aku yakin menteri belia dan sukan akan jadi milik kj
    p/s kj pernah datang rumah mak mak aku masa pru dulu

    dia memang tak sombong
    aku siap bergambar dengan dia lagi
    korang jangan jeles

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya la tu, dia bergambar je terus kau cair dan dia nak jadi menteri ya? Esok kalau anwar datang rumah kau,kau akan suruh dia jadi PM plak kan anon? Kalau ya pun nak sokong bagi la sikit fakta. Cheh

      Delete
    2. Bhai 09.44...lu spesis jantan ke atau pmpuan atau...masalahnya cara kau komen....awww mnyampah mak...

      Delete
    3. Tah apalah kau nie... nak bodek pun berpada-padalah ini blog anti-KJ.

      Delete
    4. Jgn bagi KJ jawatan kabinet.


      Khairy jamaludin nie la makhluk yang lepaskan anwar ibrahim keluar dari penjara. Angkara tun dol dan menantunya menyusahkan UMNO.

      Biar kj cuci balik najis yang dia buat. Lepas cuci bersih baru ckp pasal jawatan menteri.

      Puuuiii..

      Delete
    5. Kj ckp aje lebih, kerja tak tau buat ...lebih kurang mcm anwar
      Pemuda UMNO bwh kj hancus ..lemah tk bermaya
      Kerja2 yg sepatutnya di perjuangkan oleh pemuda terpaksa diambil alih oleh NGO melayu seperti perkasa

      Delete
    6. Kj perlu diberi peluang
      selagi dia tak dak video lucah gua sokong dia

      Delete
    7. KJ cuma sesuai menjadi pegawai khas hal ehwal ternakan lembu seMalaysia ni je. yg lain hancus jdnya...anon 9.44, rasanya kaulah salah satu yg perlu dijaga KJahanam tu

      Delete
    8. Bagi KJ mmg antara Melayu yg Brilliant dan berjuang diatas platform yg betul. KJ is smart than other in PR people. I wish KJ will be people best person to debate with those stupid people in PR. I think KJ is smarter than NuarJuburi but Rapussy is the Nuar in the Making.

      After seen the KJ debate with stupid agent from PR shown PR leaser is useless than their supporter because the leader is brainless. PR just good in spin but lack in knowledge. PR easily bluffing their supporter because their use manupulated technic especially for those stupid mean no seeking the further clarification. PR manupulated stupid people for their gained supporter. PR easily claim the stupid people is more than smarter & manupulated their supporter for stupid thing. Anyway please Beware of PR tactics.

      Delete
    9. Oiii bhai....sekurang-kurangnya si KJ tu Ahli Parlimen....lu apa ada. Setiap Ahli Parlimen ada equal chances utk dilantik sbg menteri. Lu jangan busuk hati la bhai....pergi jual roti lagi baek daa

      Delete
  2. Baru sekejap td mengada2 bg komen tentang MB Terengganu. Kau org nak tahu kenapa? Kerana KJ sampai hari ini masih berdendam dengan DS Ahmad Said kerana DS Idris Jusoh disisih pada PRU12, dan KJ serta puak2nya tak sempat untuk mengosong Treasury Terengganu.

    Kalau dgn DS Ahmad Said Dia boleh berdendam,dengan DS Najib Razak lebih lg dendamnya.Kalau lah berada dalam Kabinet,hancur dibuatnya.

    Untuk perhatian KJ,Perbendaharaan Negeri Terengganu selamat dibawah DS Ahmad Said.Dok soh berangan nak buat macam tahu 2004-2008.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul, khairy punya proksi iaitu Patrick Badawitak sempat nak rompak abis, Tuanku Mizan selamatkan terengganu dari menjadi mangsa kerakusan Pak lah anak beranak beb

      Delete
    2. Orang Ganu tau sapa KJ semasa zaman Idris Jusoh beb.

      Delete
    3. Betul, we know what you did when your father in law is a Prime Minister. Pasai hangla UMNO jahanam sampai sekarang.

      Delete
    4. cicak mengkarungMay 12, 2013 at 10:44 PM

      KJ ni MB Yuppie. Tengok dia tweet dengan Azmin ...

      Sebelum dia komen Dato Ahmad Said pun gua memang tak suka dia. Ini lagi dia kutuk. Pemuda UMNO pun dia tak boleh command macam mana nak jadi menteri. Tak payah.

      Suruh dia jaga Rembau je ...

      Delete
    5. Bukan ganu jew.bhai...berapa ramai pemuda yg dicantas dan keluar zaman kj tngh teruja nk jd kp umno....mamat ni mmng bangsat habis...klu ds najib lantik kj jd mnteri...maka ds najib undang kebencian ahli umno kpd...

      Aduyai...aku nk tulis nama mamat ni pun aku bnci...brp harga agusta dijual...betapa biadapnya mamat ni pada tun m...pnca tun m berseteru dgn pak lah antaranya simamat ni lh...pas dan pkr atau dap tak nak ke mamat ni...

      Bhai...mamat ni takda beza dgn anwar tu... Cara mereka yg rakus dan mmpunyai cara yg hmpir sama utk kuasai politik negara...
      Jgn harus kita bg peluang dan ruang pada mamat samseng taik kucing ni...

      Delete
    6. Lancau lu juragan
      kutuk ketua pemuda gua


      Delete
    7. Bhai 11.30...hahaha lu kelakar siot bhai tk kira sapa pun lu...hahaha

      Delete
    8. Anon 11:30pm

      Ketua pemuda lu tk buat kerja
      Cuba citer sini apa sumbangan pemuda UMNO kepada bangsa Melayu semenjak kj jadi ketua ??
      Apa sumbangan kj pada UMNO semenjak jadi ketua pemuda ??
      Yg aku tau kebanyakan undi org2 muda pergi pada PR ...apa pemuda UMNO buat ??
      Putera bawah Azeez lagi aktif dari Pemuda UMNO

      Delete
  3. awak tu saper ? cakap lebih lebih ni apa jawatan kau dlm UMNO ? Malaysia ni macam kau punya jer nak bodoh bodohkan Pak Lah...kerja tulis ni budak SPM pun boleh bro, belah lah kau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak lah memang bodoh macam babi, disebabkan kebaian dia orang benci UMNO, tapi disebabkan blogger seperti parpukari dan kawan2 dia la kami minat umno balik terutama sekali Najib yang terpaksa mencuci taik peninggalan Tun Dol, Kau tu siapa beb? Hanjeng mana kau ni? Kau tau tak apa yang terjadi? Sian kan? Sebab tu mudah tertipu ngan Anwar, hik hik hik

      Delete
    2. Jasa Pak Lah negara hampir hancur kononnya telus. Kerana ketelusan Pak Lah, Anuar Ibrahim terlepas awal dari masanya..tak gitu.

      Delete
    3. Betul cakap anon 1033. Mana ada PM yang dihadiahkan bantal oleh pelajar melainkan Pak Lah Badwi.

      Delete
    4. Bhai darth...lu salah masuk bhai...kj ni luka bnyk hati org umno...bhai,aku sentiasa hrp kn mamat ni tngglkn umno...dia antara kitol didlm umno smpi skrg...kj klu lu ada baca blog PK atau blog lain...lu muhasabah diri lu dgn segala apa yg lu dh buat pada umno...
      Lu takkan dapat raspek dari ahli umno...

      Delete
    5. Darth AderMay 12, 2013 at 9:50 PM

      belum pernah dalam hidup aku jumpa spesis seBODOH kau ni. yang kamu nak suruh blah tu saper? ini tempat dia dan blog dia. dia nak blah kat mana. bukan ker baik kamu tuh yang blah ngok!!! lagi pun bukan aku jer, malah ramai lagi yang bersetuju dengan artikel nih. kamu tuh dah makan ubat, atau dah tersalah makan ubat?

      Delete
    6. Mr. Darth Ader ...

      Please don`t make stupid comments. Please ...

      Delete
    7. Ehhh... aku sokong artikel ni 101% !!!

      Kalau Darth Ader nak tanya aku dengan soalan yg sama kpd penulis blog ni (parpukari);

      "awak tu saper ? cakap lebih lebih ni apa jawatan kau dlm UMNO ? Malaysia ni macam kau punya jer nak bodoh bodohkan Pak Lah...kerja tulis ni budak SPM pun boleh bro, belah lah kau..."

      Ini jawapan aku (kalau dia nak sgt tanya balik la.. hehe)... aku ahli UMNO, aku ada jawatan dalam UMNO dan apa yg penulis blog ni tulis aku sokong sbb ianya berasas !!!

      Kalau bkn sebab pak mentua si KJ tu, dah tentu Malaysia x huru hara mcm skrg... dah la lembik... Najib dpt Malaysia yg serba-serbi dalam keadaan tergugat kerana Pak Lah.

      Yg sibuk2 Darth ni dok tanya pasal keahlian UMNO parpukari ni awatnya, mcm mana Darth ni x tau trend sokongan zaman Tun M, Pak Lah dan bagaimana Najib bertungkus lumus nak buat correction action atas apa yg Pak Lah tinggalkan... Kalau si Darth ni ahli UMNO, mesti dia tau !!!

      But... pelik.. Darth x tau... Jd, aku dan sesiapa je yg baca komen ko tu boleh juga meragui yg ko tu bukan ahli UMNO !!!

      Hanya ahli UMNO je yg faham apa yg parpukari lontarkan dalam artikel ni !!!

      To my Bro Parpukari... wa pinjam ini story utk blog wa... ^_^

      Delete
    8. kau orang sudah lupa siapa "melepaskan Anwar dari penjara"? Anjing ini lah menggigit kaki UMNO sekarang!!!!!!!!
      Najib jangan lupa!!!!!!!

      Delete
  4. He is anwar in the making. NO NO AND NO to kj. Bercakap pon kemain hebat seperti si nuar ni. Dia naik semua nanti kena liwat. Dulu dua punya hina tun m sekarang kulit tu dah tampal dgn kulit b#b^ ke tawar diri. Eeeiiiii sudah geli geliman saya. Pm better think hard kj can switch into anwar team when he is inside. Rasa tak dapat nak maafkan dia dgn pak mertua dia ketika mereka lepaskan si tali barut. Pd saya kj dan badawi pon tali barut pengkhianat kpd umno. Hateful...

    ReplyDelete
  5. Buang yang keruh ambil yang jernih. Saya sokong KJ diberi jawatan tanda perpaduan dalam UMNO-BN. Ramai-ramai kerjasama kerajaan teguh. Rakyat makmur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita boleh maafkan orang tapi macamana nak maafkan pengkhianat seperti KJ ni? Dia telah menjual banyak aset negara kepada singapore. Baca balik sejarah ok

      Delete
    2. Nak muntah aku beri ruang KJ jawatan..Bro. Biarlah dia sebagai Ketua Pemuda Umno tanpa jawatan dalam kerajaan.

      Delete
    3. Jangan beri apa-apa pada KJ. Cukup apa yang telah dia dapat semasa Bapak Mertuanya menjadi PM.

      Delete
    4. Sokong!!!


      Cuci dulu najis yg kj wat pada umno. Baru ckp pasal jawatan.

      Delete
    5. Bhai forensic...umno ttp umno wlupun tnpa mamat kj ni...aku yakin bhai,pemuda akar umbi pun ramai yg tolak mamat yg lbhkn nama,glamor dan harta dari perjuangan bangsa melayu...punah ds najib klu diberi peluang kpd kj...dia tak lebih kpd cermin anwar...

      Delete
    6. Aku sokong kj jd menteri sbb setiap kali aku ke Parliment aku tengok dia berhujah dengan penuh fakta....yg paling best bila dia bodoh dan kantoi kan ANUr BRAHIm dlm kes melindungi hak Negara Israel. Tp terpulang pada YAB PM ITU HAK DIA.

      Delete
    7. FORENSIC PATHOLOGY ... you analysis is not thorough.

      Delete
    8. AnonymousMay 12, 2013 at 11:37 PM
      FORENSIC PATHOLOGY ... you analysis is not thorough.

      I am NOT a political analyst. BUT.... I strongly support the current theme of UMNO-BN "Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan". Don't just say it,... DO IT. Semoga negara kita aman makmur, ameen. (Kurang sikit kerja forensik).

      Delete
    9. He is lying thru his teeth same like ai sbb pandai berhujah. Kerjanya sblm ini mcm mana. Dah tahu nak bagi can mcm mana lagi. Mudah la bercakap buang yg keroh ambil yg jernih...ni bkn seperti rmh tgga ini pentabiran NEGARA.

      Delete
  6. beb, sombong tak sombong itu lain cerita, hanya untuk menangi hati orang, mereka sanggup pakai topeng buatan mereka,semua manusia sama saja, ko tak ingat ke samdol KJ ne ngn pak mertua dia yg bawak keluar anuar ??? ko tak ingat ke dia dan pak mertua dia lah yang mensabotaj putrajaya, dengan menyekat pembelanjaan pentadbiran dan pengurusan putrajaya? time perhimpunan umno lek jee buat muka kerek bila Tun Mahathir naik ke pentas ? kita semua manusia, jgn salah tafsir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ANWAR DIBEBASKAN ATAS ALASAN YANG DIA TAKKAN KACAU PAK LAH LAGI, LAST2 DIA KACAU SAMPAI PAK LAH JADI TUKANG KEBUN SEKARANG. KAH KAH KAH KAH KAH

      Delete
    2. Kasi taruh itu KJ rapat ke bumi... tarak guna punya olang.... (pakai slang Mak Mertua Tiri KJ).

      Delete
    3. Yes kita pailang mamat ni...

      Delete
  7. Cukup2 lah KJ. Berbakti dulu baru fikir upahnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tah apalah KJ ni... aku yang ambil upah pasang poster pun depa tak bayar habis lagi.

      Delete
  8. Beri peluang kepada KJ. Berhenti daripada sifat berdendam dengan kelebihan yang ada pada orang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana boleh, kau dah lupa apa KJ buat di tingkat 4 dulu?

      Delete
    2. Parpu ko track ip budak atas ni.. Nak sgt aku trace pencacai Khairy Jamaludin nie.


      Ingat! !! Khairy nie lah yang datang rumah anwar ibrahim serah passport. Mcm lahanat la perangai kau.

      Sekarang Umno dah lintang pukang walhal tun m serah kuasa dlm keadaan baik.

      Delete
    3. Gua ingat PRU 11 2004 pembangkang bagi Pak Lah menang kaw, kaw. KJ pun naik tocang. Pembangkang punyalah puji Pak Lah bagus. Rupanya ada udang sebalik mee.

      PRU 12 2008 Pembangkang lanyak BN cukup-cukup sehinggakan BN hampir tumbang.

      KJ semasa dalam UMNO semua benda dia nak setting. Mana ahli2 UMNO tak menyampah.

      Delete
  9. udah-udahlah kj....kau tak layak. balik melancaplah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya macai pr yang tak suka yb kj
      gua pemuda umno sokong kj sepenuhnya

      Delete
    2. Ok lah, ok lah....Gua sokonglah . Hidup KJ!

      Delete
    3. Ha, ha, ha ...

      Adalah pulak spesis DAPigs Red Bean Army kat sini. Makahai, pasohai.

      Delete
    4. "Hanya macai pr yang tak suka yb kj
      gua pemuda umno sokong kj sepenuhnya" - Anon 10:14

      Get ur fatcs right la bro... Aku ahli UMNO ada jawatan lg... aku nyampah ngan KJ & Pak Lah...

      The real facts is... hanya macai PR je yg sayangkan KJ ni.. Deme cukup syg sbb nak balas budi KJ dan mertuanya yg berjaya menggoyahkan negara dan sokongan BN ketika melepaskan tampuk pemerintahan kpd DS Najib.

      Delete
    5. Gua pun ada jawatan maaa...
      Gua sokong kj apasal lu talak sokong

      Delete
  10. Kj ada daya tarik yang sangat kuat
    kepada golongan muda
    like magnet

    ReplyDelete
    Replies
    1. Magnet? Kalau lain kutub macam kau melekatlah. Kalau kena sama kutub mampus takkan terima si mata kuyu tu.

      Delete
    2. Magnet kepada Puteri UMNO ke ???

      Delete
    3. Mata kuyu dia tu cuba korang perhatikan dia main pandang hujung mata. Mak saya ckp org gini firashat. Stab from the back one kmdn nanti pusing2 cakap seperti apa yg berlaku sekarang.
      Tolong la ramai lagi anak2 muda yg boleh d training (rendah diri a must) menjadi ketua yg baik dan berkaliber. InsyaAllah.

      Delete
  11. common lah bro Pk, Sporting Lah Sikit!
    bagilah si Kitol chance. Ini Karilah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak boleh, kami anti-KJ.

      Delete
    2. NO WAY NO HOW NO CAN DO. TABLEYYY...

      Delete
  12. AWAS PEROSAK SEBENAR UMNO ADA DI MANA2. ORANG YG MEMINTA AGAR DIBENCI SESAMA MELAYU DALAM UMNO ITULAH SEBENARNYA PEMUNAH BANGSA. MANUSIA BEGINILAH YG MESTI DIBUANG KELUAR DR PARTI MELAYU YG DISAYANGI INI. SAYA BUKAN UPAHAN SESIAPA..TAPI SAYA ADALAH SEORANG YG AMAT MENYAYANGI BANGSA SAYA.MENGAPA MESTI HENDAK MEMECAH BELAHKAN LAGI PERPADUAN MELAYU. SAMPAI BILA AMARAH MAHU DISIMPAN? BUKANKAH SETIAP MELAYU ITU MESTI BERSATU, YG SALAH MESTI DITEGUR DAN DIBIMBING?

    ReplyDelete
    Replies
    1. KHAIRY TU BUKAN MELAYU PUN., APA PERJUANGAN MELAYU DIA BAWAK ANON? TAKAT KATA BUKAN ORANG ITU ORANG INI PASTU PAKAI ANON. PTUIIHHH, KAU TU MELAYU JENIS APA? TGK MUKA KHAIRY TU DAH LE MUKA MAMAK TONGKANG MATA SEPET AKIBAT KENA ICE SELALU, BODOH LA MELAYU MCM KO NI MUDAH KENA TIPU NGAN AJEN ASING SEMACAM KHAIRY TU. AGEN ASING NAK TEGUR MACAMANA? NAK TEGUR SINGAPORE KE? KALIMULLAH AND THE GANG SEKARANG NAK JATUHKAN NAJIB..MELAYU LA SANGAT KAN?

      Delete
    2. ABIH KAU TU MELAYU JENIS APA?? MACAM BAGUS JER.. KAU KUTUK ORG LAIN SUKA HATI KAU..ADA BUKTI KJ AGEN ASING, BUAT LA LAPORAN. MAIN TUDUH NI DAH SAMA MCM PUAK YG SATU LAGI. HMM, DASAR MANUSIA PARASIT DLM UMNO

      Delete
    3. Kita melayu yang tak suka KJ mendekati Kabinet Datuk Seri Najib.... syohh KJ pergi jauh-jauh.

      Delete
    4. Bhai 10.46....isu disini umno akan jd lbh parah bhai...apa tujuan dia ujudkn my team dan kenapa yg dia beria2 nk masuk dlm fam...apa bakti beliau utk bola malaysia...
      Semua sandiwara kj utk mnjd kp umno...tp dlm masa yg sama pemuda mnjd lembik... Ajk pemuda lbh ramai yg menonjol dari kp umno...

      Delete
    5. Woi juragan bodoh...lu ingat BN sekarang stabil sangat ke
      prestasi terburuk dalam sejarah... pru13

      lagi lu mengada ngada tak suka itu tak suka ini

      sapa dia pemuda BN yang lebih baik dari kj
      lu sebut nama

      Delete
    6. Anon 11:36 PM ...

      Jangan kata orang bodoh kalau lu lagi bodoh.

      KJ jadi Ketua Pemuda sebab masa tu bapak mertua dia PM. Dia punya Timbalan lagi baguslah dari dia.

      Gua tak kira lu siapa, bapak lu siapa. Kalau lu pandai tapi kurang ajar pun tak guna, betul tak?

      Ketua2 Pemuda dulu tak macam KJ. KJ ni glamour banyak dari kerja. Lepas tu mulut celupar kat orang tua. Kurang ajar la namanya tu.

      Delete
    7. Juragan mungkin lu tak ambik kesah pasal sukan
      untuk makluman lu mat yo dari my team

      Delete
    8. Bhai 11.36...alhamdulillah,lu lbh pandai dari aku itu anugerah Allah...tp aku bersuara sbgi ahli umno...dan kedudukan kj yg lu agungkn tak kan goyang pun dgn takdir Allah pada dia...umno tak prnh ketandusan pemimpin...jgn sejarah anwar berulang... Siapa pun jd mnteri aku redha sbb aku ahli umno.dan bkn ahli ds najib atau kj...

      Delete
    9. Bhai 11.52...lu salah faham bhai...mnkn aku tak ambik kesah sngt dgn sukan tp setakat ni stadium sabah/sarawak jew aku belum bawa family aku g tngk liga super...sbb team negeri aku tak sama level dgn sabah/srwk..

      Bhai...mksud aku,knp kj mmpolitikkn bola utk kepentingan politik dia...apa jadi pada my team...apa yg dia buat sebagai naib presiden fam pada bolasepak negara...dia gunakn my team dan jwtan dlm fam utk stepping stone dlm umno....dia tak ikhlas dgn apa yg dia buat...huru hara fam krn politik dia..

      Delete
  13. Alahai oghang kampung den ni woi. Undi den poie kek dio ni la, sobab tu dio buleh monang. Cemano buleh den dapek tau keri ni sobonar eh anuar in the making. Anuar pun dah tak lamo lagi dah tu. Tapi kalau ditakdirkan one day keri ni jadi mcm anuar, paghah lah umno wei. Aduhai keri oi, jgn tamak kuasa la jang oi. Kito sokong bn untuk generasi anak cucu kito, bukan untuk tempolok kau soghang jo jang. Kuciwa den oghang kampung den ni ha. Mungkin keri kono jadik lobih macho, baru anak2 mudo topikat. den musykil cemano izzah buleh ramai pongikut. Keri kono bolajar lobih laie yo. Tips eh mudah yo, tebar fitnah, melalak terkinja kinja ko hulu ko hilir, sonang la dapek pongikut mcm izzah tu

    Ghombau most wanted yaww

    ReplyDelete
  14. Aku memang x setuju langsung dia ni jd menteri..cita2nya
    Seperti pak sheikh anwar ibrahim..bukan nak berjuang sgt
    Utk parti tapi utk diri sendiri...biar setakst mp cukup .unless

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana boleh bagi jadi menteri, timbalan menteri pun dia belum layak weeei. Tukang cuci kasut mungkin ada kot.

      Delete
    2. ► Kabinet Laci je jawatan dia.

      Delete
  15. Haiya, Parpukari lu langsi lol, gua mula-mula amat tidak yakin lol pada ini budak hansem.... gua ingat ini kaki bodek dan tidak pandai bergaul maa.... gua amat merasakan agak tidak masuk akal bila KJ mempamirkan diri dalam suatu pertujukkan 'fashion' tetapi amat malang lol dalam hati 'hey' cute and handsome maa.... bersama pergawati dalam suatu show.... Namun bila gua melihat dan mendengar KJ berhujah padat dengan fakta ketika melawan hujah lembut abang Rafizi (ini gua reject, tak bole pakai lol) dan KJ juga berhujah bersahaja ketika bertemu dengan 'my old aunty' AMBIGA maka dalam diri gua hati ini berkata-kata dan anehnya gua dengar sendiri lol.... this is the guy, smart, brillient, quite tall, fair coloured Malaysian guy and do hope he'll become one of the prominent leaders in our loved country.... I sokong KJ...Hey apek, itu kuah kari jangan kasi tumpah lol... gua lugi ma..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alah masa kerry berdebat tu semua dah setting, masa ambiga semua ok, masa debat ngan gayboy rafizi tu khairy fumble. sudahlah apek, jangan nak berlakon maa. Kerry ni elok direhatkan dalam Zoo bersama-sama Zin Badak

      Delete
    2. Mei Ling ...

      Tahun 2004 pembangkang puji Pak Lah jadi PM, baguslah dll.

      Tahu 2008 pembangkang hampir tumbangkan kerajaan.

      Lu punya strategy dah tak lakulah.

      KJ ... no way.

      Delete
    3. Tapi hati kecil saya tetap kagum atas keberanian KJ berdebat dengan si lembut Rafizi... For me (might be I was prejudiced) Rafizi yang gementar manakala KJ confident sungguhpun gua tak tahan melinat jeritan mereka yang membenci KJ.... semasa old aunty Ambiga berhujah rata-rata memberi perhatian tetapi ianya dibidas oleh KJ dengan baik... I jadi kagum sama KJ... People changed, KJ mungkin ada buat kesilapan tetapi beliau boleh berubah....Bagilah peluang kepadanya .... pleease...

      Delete
    4. Anwar pun pandai berdebat.. Layak ke dia jadi PM?

      Delete
    5. MELAYU NK JADI KAPIR- LANGSUNG KAPOK- CKP JE TAKSAH PELAT2 CINAPEK STYLO BASI

      Delete
    6. ► Ini Khairy Jamaluding menyamar jadi Ah Soo tak basuh berak.PtuiiiiHH..!!!!

      Delete
  16. Oh ya maaf ye abang papakali....

    ReplyDelete
  17. KJ ni memiliki sifat2 yang lebih dahsyat dari nuar berahim...hindarkan budak ni...
    Menang di rembau kerana pengundi sayangkan UMNO-BN.

    ReplyDelete
  18. Kalau iapun jgnlah kutuk keterlaluan. Selain Nabi SAW mana ada orang ma'som macam baginda. Orang muda namakan, tapi kita tengok kebolehan KJ menangkis hujah-hujah Ketua Pembangkang dalam Parlimen sepatutnya sebanyak sedikit berilah credit. Jangan ungkit-ungkit dimana dia bertanding. Kit Siang bertanding kawasan majoriti kaum cina je, sama jugalah macam KJ. Salah ke? Jgn lupa, masa ni KJ Ketua Pemuda be. Apa salah beri peluang kepada dia. Jgn bongkar kisah-kisah lama. Kalau tak dipecah ruyong manakan dapat sagunya. Apa salahnya dia "offer" diri. Haram ke? berdoasa ke? Nik Ajis offer untuk bertanding sampai "kerepot" Menang jugak dia. Itu orang Melayu tak habis2 dendam kesumat. Lepas tu salahkan orang lain.

    ReplyDelete
  19. Dia ni gila glamour lah...kj ni mcm jantan j je selama 5 tahun dia jadi pemuda umno apa yg dia ada bt utk umno....aku tak nampak apa2 yg best pun dia bt...lps tu ada hati nak jadi menteri plak hak tui

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ berani mencabar puak-puak pembangkang sama ada di dalam dewan rakyat atau ditempat-tempat lain secara terbuka... yang lain menikuuuuus... I admire him..

      Delete
  20. kenapa kau orang asyik dengki dengan Khary, beliau memang layak, mungkin kau orang lupa bahawa beliau ketua pemuda dan berkelulusan. IsyaAllah beliau merupakan pemimpin masa depan UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketua Pemuda dan berkelulusan tapi kurang ajar dengan orang tua buat apa.

      Delete
    2. I don't believe you... KJ memang kurang ajar dengan orang tua seperti tok Anwar dalam Dewan Rakyat... gua pernah lihat.

      Delete
  21. KJ pandai. Tp x sabar. Bagi aku boleh bagi dia jd timb. Menteri belia dan sukan. Tgk dia dpt tarik org muda ke x? Kalau dia sabar dan muhasabah, dia boleh pergi jauh. Jgn jd Anwar Juburi udah ler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alo kawan..

      Tak payah jadi menteri pun boleh tarik golongan muda la.. Ko tak payah la nak rayu rayu utk kj.

      Kj muka tembo

      Delete
  22. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  23. Memang bagus bila ada Khairy J.Biar dia Cuci Umno dari kulapuk dan keusangan para pemimpinnya yg berfikiran dan berfahaman lama yg tidak lagi relevan dgn tuntutan dan kehendak masyarakat era abad ke 21.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan begitu, yang lama dengan yang baru ada kelebihan masing-masing. Yang lama berpengalaman yang baru bersemangat.... janganlah bezakan mereka dengan sifat lemah.

      Delete
  24. Gua senang je nak tengok nilai si KJ ni.

    Tengok sahajalah Pemuda UMNO.

    Pemuda UMNO umpama lampu suluh abis bateri daa.

    KJ buat apa?

    Buat lomak ayam cili padi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul bro ... KJ ... tak payah la.

      Honestly, he is a very slick person. Very dangerous ...

      Bukan gua tak suka dia tapi hati gua kata ... no, no.

      By the way, apa dia buat untuk bangsa Melayu. Nothing, zero, eelek.

      Glamourboy ...

      Delete
  25. Siapakah punca kemerosotan PRU 12 ,2008?
    Siapa yang lemah memimpin?
    Siapa yang cantas mencantas?
    Siapa yang bercita-cita besar masa itu?
    Siapa pengampu-pengampu masa tu, yes man, walaupun boleh merosakan parti?
    Siapa yang degil tak mau dengar nasihat vateran parti masa tu?
    Siapa pencatur calon masa tu?
    Siapa yang....siapa yang.....siapa yang.....?
    Penganalisis politik! tolong cari jawapan, buat kajian dan tulis buku atau artikel untuk disebarkan.
    HIDUP UMNO!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa lagi KJ la.

      Delete
    2. Kj,manusia yg ikhlas ialah manusia yg tidak meminta minta.

      Enuff said.

      Delete
    3. KJ hanya menyatakan kesediaan berkhidmat namun jika tawaran khidmatnya ditolak tidak mengapa... carilah orang lain. KJ seorang pantas berfikir, gua melihatnya semasa perdebatan dalam Dewan...

      Delete
  26. Yob,
    Apa saja hujah hujah di atas kesemuanya teman memang sokong setuju muktamad dan tak bebelah bagi.
    Daripada dulu teman memang meluat .
    Buka Tv ada aje muka dia, teman tukar saluran serta merta.
    No to KJ !
    No To KJ !
    No to KJ !
    Tapi teman memikior, Najib akan ambil KJ atas dasar "accomaodation dan 1M4U.
    Kome ta kan tak tau kepala Najib-- inklusive blue ocean strategy.
    KJ akan same dengan Saifudin NEW POLITIK,Jenis suka adam Tanjung Malim punya cara.
    Cume nye, KJ lebih merbahaya, ada sifat taqiyah.
    No to KJ !
    No to KJ !
    No to KJ !
    arjuna waspada
    changkat lobak

    ReplyDelete
  27. dia dapat ketua pemuda dulu macamana eh?

    ReplyDelete
  28. KJ,jangan takut utk mengkritik Najib,Angkatan Pemuda Umno harus menyedarkan Najib dr Mimpi syok sendirinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cis... dapat kerusi bertanding pun atas ehsan Datuk Seri Najib... ingat dia tak dak calon lain ke???

      Delete
    2. Orang Rembau undi KJ sebab bendera BN. Kalau KJ pakai bendera lain, lama bungkus dah.

      Delete
    3. klau Najib pakai bendera lain pun bungkus gak

      Delete
    4. Lu sukak la ...

      Delete
  29. KJ adalah anak muda yg ada potensi dan telah berjaya dalam parlimen. setiap anak muda pernah tersilap kerana ghairah tapi selepas najib naik banyak perubahan dalam kj. YB KJ boleh bawa anak muda melayu kehadapan, otai umno bantula dengan ikhlas. bloggers pun jangan la jadi macam pok nik, berdendam kesumat. YB Khairi patut ada tempat dalam cabinet najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ boleh bawa anak muda melayu kehadapan? ... double bullshit. Orang bagi peluang jadi Ketua Pemuda UMNO apa dia buat. Semua hanya untuk project diri sendiri je.

      Delete
    2. Anon 10.53: pendendam tegar

      Delete
    3. ADA TEMPAT JADI KITCHEN CABINET ''BRAND KJ'

      Delete
  30. mukhriz diam-diam buat kerja pas tu dilantik jadi mb? memanglah, sebab dia harapkan bapak dia yang bising-bising tolong kempen tuk dia! orang cam ni yang jenis 'anak-bapak' lu orang harap jadi ketua? sok bapak dia takde, baru dia tau langit tinggi rendah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mukhriz diam2 buat kerja. Hati baik, Kerja ikhlas. Mulut dijaga tidak celupar.

      KJ buat apa aahhhhh????? Dia pandai tapi dia bodoh.

      Delete
    2. Bhai 10.53...lu mmng marah dgn tun m ke

      Delete
    3. Tun M bukan tolong Mukhriz kempen. Dia tolong BN. Habis tu Tun M tolong kempen kat Putrajaya sampai berpuluh ribu yg dtg tu sebab Ku Nan tu anak dia ke ? Tau nape Mukhriz banyak kali jatuh dalam business dan panjat balik utk naik ? Sebab Tun M x bantu anak2 dia sebaliknya didik anak2 dia utk usaha sendiri... Skrg mukhriz dh buktikan kebolehan dia.. He is gud in Business and also leadership.

      KJ apa ado ? Dpt jawatan pon kena guna pak mentua !

      Delete
  31. Aku rasa Najib takkan ambil KJ ni ... Najib pun bukan bodoh orangnya.Dia mesti bincang dgn Mahyudin dan Tun M. Saje je KJ offer diri dia ... dia nak spin dan tengok reaksi org dulu.
    Kalau dia betol2 ikhlas masa sebelum PRU 13 dia dah tarik ramai pemuda/belia yg tak join UMNO lagi spy join UMNO ... tapi skrg dah terlambat. Kita tunggu ajelah ... lepas ni masa perhimpunan agung UMNO dia mesti bye ...bye...bye kat Pemuda. Biarlah Pemuda berketuakan org yg betul2 ikhlas.
    Wassalam

    ReplyDelete
  32. APA YANG KJ SUMABNG KAT PADA PM?

    APA BENDA YANG DIA BERKEMPEN KETIKA PRU13?

    APA JADI PADA PEMUDA UMNO? HILANG TAK DENGAR CERITA.

    MACAM NI NAK JADI MENTERI?

    DUDUK RUMAH HISAP KOTE LAH KITOL!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahasa melambangkan bangsa..

      Delete
    2. DAPigs Red Bean Army. Makahai, pasohai.

      Delete
  33. Puki la mukhriz tu..harapkan orang kesian kat bapak dia mamak kerala tu je..kalu mamak kerala tu xde, dh lama mukhriz tu jadi tukang pasang bendera umno je bro..mukhriz hanya tumpang populariti mamak kerala tu je...KJ berjuang bersendirian..KJ adalah pelapis yg umno perlukan..bukanya spt ketua pemuda umno penang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 11:06 PM ...

      Orang tak pilih KJ sebab mulut dia celupar macam kamu. Kimak betul.

      Delete
    2. Ya allah..bukalah mata hati bangsaku yg berhati batu ini..lembutkanlah hati mereka agar saling memaafkan dan eratkanlah perpaduan antara mereka..janganlah benarkan mereka membenci dan menyakiti sesama mereka demi kelangsungan bangsa melayu yg dapat menjaga agamaMu

      Delete
    3. Bhai 11.06...lu jaga parti pr lu lg baik...bhai yg lu nk kecoh psl tun m apahal...tun m ke yg tawarkn diri utk jd mnteri...lu nk cmpur hal dalaman umno apahal bro....

      Delete
    4. buta kau ni tak dollsam kj ni sapa -lanun ,nama je gombau nk masuk calon baru balik doll letakn dia rombau utk slamat-apa hebatnya dia - bolih ckp --AKU BOLIH JIKA JADI MP SBB ORG LANTIK KAU UTK CKP
      MR NAJIB --NONONO TO KJ NI SAMA MCM BAGI PERUNTUTKN PD CINA -UNDI CROSS DAPIG , NAJIB KJ DANGER
      DULU BELUM PENAMAAN CALON KJ CKP TAK PILIH PUN DIA ACCEPT- INI BN GOMBAU BAGI MONANG 'NAK MINTAK MENTRI- CUKUP NAJIB JGN RUSAKN UMNO NEXT ELECTION KP SURUH DIA TANDING ,,,LINGKUP
      JASA DOLL TUN ONLY FOR KITOL KJ NOT FOR NATION

      Delete
  34. Gua tetap berharap kj diberi jawatan dalam kabinet najib
    BN ketandusan pemimpin muda

    bloger tua yang tak suka kj....lu pergi mamposlah

    fuckoff parpukari


    ReplyDelete
  35. baguslah mcm ni jahanam UMNO semua bergaduh...pro dan kontra tu normal..tapi memang btollah ckp2x org cina melayu kalo berpolitik kalao benci memang benci habis...cina tak mcm tu dorang fleksibel..kita sepatutnya belajr cara nak fleksibel dlm ideologi kita utk bangsa bukan utk mana2x individu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gua sokong kj sebab dia ketua pemuda gua
      itu je

      Delete
    2. ► Baik ko sokong Ketua Kampung kau.Lagi bagus.

      Delete
  36. Najib Tidak Perlu Lagi Takut Lantik KJ Sebagai Menteri

    Selepas kemenangan tipis BN dan Najib pula sudah mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri, perhatian kini tertumpu kepada barisan kabinet yang bakal dilantik pula. Siapa bakal menjadi menteri, timbalan menteri dan siapa bakal gugur atau bertukar jawatan mula menjadi perbualan di sana- sini.

    Sementara Najib sedang memikir barisan kabinet barunya, tiba-tiba Khairy Jamaluddin atau KJ, Ketua Pemuda UMNO yang menang dengan undi lebih besar di Rembau, menawarkan dirinya untuk berkhidmat dalam apa saja peranan yang difikirkan sesuai oleh Perdana Menteri.

    Walaupun tindakan "meng-offer" diri yang dilakukan KJ ini sesuatu boleh mengundang pelbagai cakap-cakap di belakang, tetapi hakikatnya sebagai Ketua Pemuda UMNO yang jawatannya bertaraf Naib Presiden, beliau memang sewajarnya diberikan tempat yang sesuai, yang sepatutnya lebih tinggi daripada sekadar Pengerusi PUNB.

    Kalau pun tidak menteri, sekurang-kurangnya berilah beliau jawatan timbalan menteri. Apatah lagi Ketua Wanita, Shahrizat turut diberikan jawatan menteri (sebelum meletakkan jawatan kemudiaannya berikutan isu lembu NFC) dan Ketua Puteri, Rosnah pula diberikan jawatan timbalan menteri.

    Najib juga memberi jawatan timbalan menteri kepada Mukhriz yang kalah dalam persaingan jawatan Ketua Pemuda UMNO dengan KJ, begitu juga Razali Ibrahim, Naib Ketua Pemuda UMNO turut diberikan jawatan timbalan menteri.

    Hanya KJ yang tidak diberikan apa-apa jawatan dalam kabinet meskipun rankingnya dalam parti lebih tinggi berbanding Mukhriz dan Razali.

    Sebab itu, jika kali ini KJ bertindak pantas menawarkan dirinya, ia sebenarnya sekadar mengingatkan Najib kalau-kalau Perdana Menteri terlupa mengenai dirinya.

    Memang menjadi rahsia umum bahawa sebelum ini Najib agak keberatan untuk memberi apa-apa jawatan kepada KJ kerana takutkan Mahathir. Dalam serangannya kepada Pak Lah, beliau telah menjadikan KJ dan budak-budak tingkat 4 yang didakwanya mempengaruhi dan mengawal Pak Lah sebagai asas serangannya.

    Apabila Najib menjadi Perdana Menteri sebaik mengambil alih jawatan itu daripada Pak Lah, beliau takut untuk melantik KJ dalam barisan kabinetnya kerana bimbangkan serangan Mahathir, selain mengharapkan bekas Perdana Menteri itu membantunya mengembalikan sokongan rakyat yang agak terhakis selepas pilihanraya 2008 lalu

    Untuk mengambil hati Mahathir juga, anaknya Mukhriz telah dijadikan timbalan menteri.

    Percaturan Najib itu nampaknya menjadi, walaupun Mahathir kerap juga bersikap kritikal terhadap pentadbiran Najib tetapi serangannya sekadar cubit-cubit sayang saja. Najib terlepas daripada menerima nasib seperti Pak Lah.

    Tetapi kini setelah pilihanraya berakhir dan Mukhriz juga sudah dijadikan Menteri Besar Kedah, tiada apa lagi yang dirisaukannya mengenai Mahathir. Mahathir mungkin sudah puas hati anaknya menjadi Menteri Besar Kedah dan barangkali juga tidak melenting lagi jika KJ dilantik sebagai menteri atau timbalan menteri.

    Apatah lagi dengan keputusan buruk pilihanraya lalu yang sekadar mencatatkan BN menang 133 kerusi, kurang 7 kerusi berbanding 2008, Najib sebenarnya perlu menggembleng kekuatan semua pihak untuk mengembalikan masa depan yang cerah bagi UMNO dan BN

    bersambung.......

    ReplyDelete
  37. .....sambungan

    Faktor Mahathir tidak harus dianggap terlalu penting lagi, yang penting ialah sama ada BN boleh kekal lagi lima tahun akan datang. Sikap memilih kasih, pilih bulu dan mengenepikan mereka yang seharusnya diberikan serta takutkan kepada seseorang haruslah diketepikan sama sekali.

    Selain memilih barisan menteri dan timbalan menteri yang benar-benar berwibawa dan boleh diterima rakyat, KJ dengan jawatan kanannya dalam parti serta kewibawaannya sebagai pemimpin, memang seharusnya diberikan jawatan yang bersesuaian. Berterusan mengenepikan beliau hanyalah merugikan kerana KJ kini merupakan aset, bukan lagi liabiliti sepertimana tanggapan Mahathir ketika memusuhi Pak Lah dulu

    Mahathir juga barangkali tidak lagi terlalu marah kepada KJ sekarang ini dan menyedari aset kepimpinan yang ada padanya.

    Lagi pula, KJ sama seperti Mukhriz adalah antara pemimpin muda yang seharusnya diasuh untuk diketengahkan bagi mewarisi kepimpinan parti dan negara di masa depan. Demi masa depan parti, Najib tak perlu lagi takut dengan Mahathir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...tak payah kot...takda kena mngena dgn tun m...

      Delete
  38. aku selalu baca KJ itu ini.. jenayah tahap pengkhianat negara tu. tapi sampai sekarang takda dakwaan mahkamah 1 pun. apakata korang yg lebih tau list down 1 per satu kesalahan KJ ni. bukan apa, aku pemuda, aku tak nampak sangat figura pemuda2 lain yang menonjol mempertahankan UMNO bila diserang. yang lain nampaknya makan dah kenyang, terus senyap je...

    seriously, apa sebenarnya kesalahan dia??? aku start dulu stakat yg aku pernah dengar :

    1. sorong cadangan pada mantan PM cadangan batal projek jambatan bengkok??
    ...

    ReplyDelete
  39. Kj ni jaga Rembau lah. Pemuda UMNO tak buat apa2 utk menangkan PRU 13. yg buat kerja semua PM dan timbalannya. tukar org lain jadi Ketua Pemuda UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xbaek kata gitu pada umno, dah banyak jasa umno pada orang melayu.
      Sekarang tugas orang melayu pulak pertahankan umno,
      Tanpa umno, sapa lah orang melayu.

      Delete
  40. Tengok cara dia naik pun dah boleh agak kemana arah yang dituju. Klu DS Najib/BN nak melahirkan Anwar Ibrahim II, Silalah lantik KJ.

    Jawatan bukan untuk diminta-minta. Itulah ajaran islam yang sebenar. Well, Klu DS Najib lantik juga pelobi jawatan, Insya Allah; dia sebenarnya telah berjaya menjerut leher beliau sendiri. Lantiklah atas kredibiliti dan kebolehan. Itulah Nabi S.A.W pernah lakukan lebih 1400 tahun yang lalu. Dan baginda juga pernah menolak permohonan jawatan oleh orang tertentu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lancaulah macai pas
      lu sapa nak nak bandingkan manusia biasa dengan nabi

      Delete
    2. Bhai...sapa yg jd macai pas ni...

      Delete
    3. anon 11:42

      nabi manusia, bukannya malaikat.... manusia contoh jadi ikutan manusia sejagat

      Delete
  41. Parlimen rembau yg si kitol menang ni pn atas daya usaha tok mad serta wakil rakyat yg lain..kesian tgk tok mad nk back up si kitol ni pd PRU lps..lps menang heboh mcm dia yg bekerja..
    Klu bg jgk si kitol ni jawatan dlm kabinat, x mustahil nnt malaysia ni dia jual kt singapork..
    Senang mcm ni la aku ckp...mcm mn anwar masa mude2 dlu, mcm tu la jgk si kitol ni..

    ReplyDelete
  42. Sebelum PM lantik KJ jadi menteri atau timb mentari, tolong baca artikel kat link di bawah ni dulu... Apasal Nuar Berahim x kecoh2 psl komisen ni, tp kecoh psl komisen Perimekar untuk kapalselam yg sebyk Euro 115 juta sedangkan Perimekar kena buat mcm2 services..? Nuar dgn KJ ni kawan baik ke..?

    Komisen kat kompeni anak pak lah RM360juta di sini http://www.themalaysianinsider.com/sideviews/article/the-transformed-cronies-sam-peh/
    Komisen kapal selam di sini http://bigdogdotcom.wordpress.com/2007/04/27/penjelasan-isu-kontrak-scorpene-dan-su30mkm/

    ReplyDelete
  43. Sebagai Ketua Pemuda UMNO,KJ telah gagal untuk merapatkan saf saf Pemuda UMNO. PM telah memberi tugas kepada KJ untuk mengabung kekekuatan Pemuda BN untuk menarik dan menyakinkan orang orang muda bahawa BN adalah pilihan mereka tapi ia cukup jelas ia tidak berjaya hasil nya saluran orang muda tidak menyokong BN. Itu lah KPI nya. Mengenai tawaran untuk menjadi Menteri ia tidak pernah terjadi dalam lipatan sejarah politik Malaysia. Dia telah conditioning fikiran rakyat hingga menimbul kepayahan dan kesukaran bagi PM untuk menjalankan tugas di mana ia menimbulkan pelbagai pesepsi politik. Secara begini KJ telah memberi ruang kepada pembangkang untuk membuat pelbagai andaian yang negatif di dalam media sosial yang tidak perlu berpegang pada fakta dan kebenaran.Tanya lah kepada ketua ketua pemuda dari peringkat cawangan hingga keperingkat negeri, adakah mereka setuju KJ jadi menteri???.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...aku sokong dgn apa yg lu ckp...kj tak dpt sokongan sepenuhnya dari caw./ bahagian atau peringkat negeri...pemuda umno lesu dibawah kj...putera umno yg lbh menonjol dlm sebarang program umno....

      Delete
  44. Kalau bagi KJ jawatan menteri, nanti dia tabur kontrak-kontrak untuk raih sokongan bagi jawatan Naib Presiden UMNO, Say NO to KJ

    ReplyDelete
  45. Melihat komen-komen di atas gua nampak ramai juga kawan-kawan silembut yang ganas dan juga sedara AMBIGA yang ingin mebalas dendam kepada KJ.... itu pandangan gua lah lol... Gua tidak boleh tidur lol jika KJ tidak dijadikan Menteri... gua berhasrat.....ingin bersalam dengannya lol.. KJ memang langsi, tapi dia boleh bergaul dengan sesiapa sahaja... agak sosial dan smart looking... yang marah ni mungkin agaknya cemburu... dan Anon 11.52 pm amat janggal sekali membandingkan uncle Anwar yang decay dengan Perimekar yang dikatakan pulak kompani anak Pak Lah... abang oi... masa anwar pun kaitkan dengan keluarganya dalam perniagaan malah dalam DAP pun lagi banyak kaum keluarga mereka dapat habuan... toolonglah siasat sama atau sememnagnya pandangan gua Melayu memang gemar Menghancurkan Melayu.... walhal Cina memang mementingkan keturunan datuk moyang... walaupun agama atau pandangan berbeza... Chinese first Others late... bagi melayu pula... Jangan bagi Melayu berjaya melainkan AKU. Ini gua punya pendapatlah... jika salah, sori maa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nang boo thie nang kui bhoo thie kui -lu kiki ekok

      Delete
  46. nak komen sikit pasai kj nie..
    Kj ada agenda melebihi anwar. Semasa anwar masih tpm, kj cuba dapatkan nurul izah tapi bila anwar dipecat, kj mengambil anak pak lah, maksudnya dia mencari jalan mudah untuk naik pangkat dan dapatkan jawatan dalam umno.
    Sewaktu pak lah pm dan dia menantu, dia telah melakukan perkara yang tak senonoh dengan seorang selebriti tv. Masa tu seluruh keluara pak lah boikot, dia tak boleh masuk rumah pak lah dan ikut keluarga pak lah bercuti di luar negara.
    Semasa pak lah pm, dia lah yang berkuasa dan meletakkan orang2 nya di setaip negeri. Sogok untuk bertanding jawatan ketua pemuda dan menang dengan cara salah.
    Jadi apa bezanya kj dan anwar? Nafsu tak bertempat cuma tak main bontot je. Sekarang ini dia berpura2 baik la pulak. Sy cadangkan supaya ada pertandingan untuk jawatan ketua pemuda dan kita lihat nasibnya selepas ini bila pak lah dah tak ada kuasa.
    Kalau d.s najib memberi jawatan menteri pada sikitol ni alamatnya hancus.. Inilah orang yang amat bahaya dalam umno selepas anwar. Kalau umno tak hati2 tak mustahil anwar kedua akan wujud iaitu kj yang akan hancurkan umno demi kerusi pm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu punya cerita memang kelakar
      gua sokong kj

      Delete
    2. Wa setuju lu punya pandangan! Wa ingat lagi zaman Pak Lah bukan saja KJ melonjak dari nowhere ke somewhere, tapi bini KJ yang merupakan ahli kumpulan wanita Melayu sesat dan kufur bernama Sisters In Islam (SIS) juga naik tocang! Wa ingat lagi wanita2 kafir Melayu sesat ini yang diketuai Nori (bini KJ dan anak betina Pak Lah) menuntut macam2 seperti hak orang Islam murtad, hak isteri ceraikan suami, minta hapuskan poligami, minta hapuskan mahkamah syariah, kempen satu suami satu isteri dll. Benda2 yang mereka minta semua benda2 sesat bahkan merosakkan akidah. Komnon Islam Hadhari lah. Wa antara orang paling benci sama tu Islam Hadhari yang Pak lah bawa. Islam Hadhari Pak Lah sebenranya adalah Islam Liberalisme dan Pluralisme yang dibawa oleh bini KJ dan SIS..

      Delete
    3. ► Kalau Samivellu jadi PM agaknya anak perempuan Samivellu pun KJ sebat nak naik pangkat punya pasal.Sisters In Islam tu tukar jer lah nama jadi Sisters In GangBang.Geli lah aku diorang pakai nama Islam tu.Sekian.

      Delete
  47. Jika bukan KJ,,,,,, siapa, siapa lagi ma..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dato razali ibrahim..

      Delete
  48. Untuk apa kita bertekak KJ jd menteri atau tidak jika PRU 14,kita bangsa Melayu Islam kerugian..
    Sy sbgai ahli Umno yg tiada kepentingan mengharapkan perpaduan Umno-Pas demi survival bangsa & agama di masa akan dtg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pernah ke khairy perjuangkan melayu? Kalau ada sila share kat sini

      Delete
  49. Kj hensem.. I like kj...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ► Ke ko ni KJ?.By the way aku lagi Ensem dari KJ.Sekian

      Delete
  50. Aku setuju pandangan kau Parpukari! Tapi mu tau tak di Wall Facebook aku, bukan saja ada yg minta Najib lantik KJ jadi Menteri, bahkan ada yg minta dia dijadikan Menteri KDN! Tak ke harubiru namanya ni?

    ReplyDelete
  51. kj jadi menteri + tok mad jadi mb = resepi menjahanamkan negeri sembilan

    ReplyDelete
  52. Itulah Umno yg liat utk berubah dah terantuk tapi masih tertunduk tak mau tengadah pun sejak kekalahan PRU 12.Asyik agungkan pemimpin lama season dan lapuk yg dah merosot dr semua segi baik idea,kepimpinan,visi dan sokongan rakyat.Pemimpin muda mcm Khairy nak naik pun dicantas.Anwar in the making,menantu bodwi bodohlah.Woi Anwar Ibrahim tu dilahir ciptakan asuh oleh kilang Politikus Umno.Malaysia generasi baru amat teruja utk menerima Anwar yang baru,yg muda agresif,bijak dan bersemangat tinggi.Takpe tunggu PRU 14..Umno BN akan dikuburkan oleh pengundi generasi millienium Malaysia.

    ReplyDelete
  53. Cina dan PR hanya setapak langkah utk menguasai negara.pembangkang semakin kuat di Sabah dan Sarawak,majoriti BN srmakin mengurang sejak 2008 Umno masih khayal dibuai mabuk menang tipis PRU 13..5 tahun dari sekarang perpecahan Melayu akan menjadikan negara ini sbg Republic of Malacina.

    ReplyDelete
  54. Umno is all about Malays. Tapi KJ ni takde semangat kemelayuan langsung. Nada dia seiiring dgn pemimpin PKR. Dia ketua pemuda umno yang takde kuasa dan ahli pemuda pun tak respect dgn dia. So apa jasa dia yang Najib patut ambik kira untuk lantik Kj jadi menteri kabinet pun.He has yet to prove himself in terms of loyalty.Takde Sultan pun nak bagi dia gelaran Datuk...think about that.

    ReplyDelete
  55. New York Times melalui ruangan “The Global Edition” memaparkan kartun ini untuk paparan berita mereka dan kini mungkin ia menjadi tatapan seluruh dunia.

    Kalaulah gambaran sebegini yang diberikan mereka, tentu mereka tahu dan ambil tahu perkembangan politik Malaysia. Perjalanan politik Malaysia yang sumbang dan sumbing menjadi sindiran dan bahan gelak ketawa mereka. Buruknya sistem pilihanraya Malaysia terkenal seantero dunia.

    Sindir apapun, Najib tak kisah, SPR pun tak kisah asal BN menang!

    ReplyDelete
  56. kj is better..vote for kj

    ReplyDelete
  57. ► KJ punya Taik Cirit masa tahun 2008 tak habis cuci lagi tau sampai sekarang ni.Bila aku ingat Rembau langsung tak ingat nama dia.Yang aku ingat "Rembau Most Wanted Ya'll kumpulan Waris tu.Maknanya kerja dia selama ni takde satu pun yang terkesan di hati.PtuiiiHHH...!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu yg ko rse,aku rse die ok je

      Delete
    2. ► Benda cam gini tak boleh main rasa-rasa.Kalau isap atau gentel nipple tu boleh la main rasa-rasa.Kita tengok balik history dengan aktivit dia sejak tahun 2008 sampai sekarang.Compile kan dan kau akan lihat tak kemana pun pencapaian dia.Banyak kerosakan dah dibuat dan lebih condong ke arah Pakatan Taik.Setakat korang cakap muka dia hensem.Aku lagi hensem tahap dewa-dewa Kalaripayat.PtuiiiiHHH...!!!!

      Delete
  58. ► Dulu dia lah yang beria-ria suruh Pak Dol lepaskan Anuar dari penjara sampai terlompat-lompat dia nak jumpa Anuar serah balik Passport.Last-last Anuar keluar dia terlungkupkan Pak Dol.Maka terpaksalah Pak Dol jadi Pakcik Tua Pencen duduk petang-petang makan goreng pisang sambil layan paper.PTuiiiiHHH...!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg da lps ko nk kecoh uatpe,skg ni die da ok da,kj x ensem mne pon,mgkin ko lg ensem dr die,tp die lg educated n more better than u,kj dulu,kini n forever

      Delete
    2. ►Ptuihhhh...!!!KJ dulu,Kini dan foreever.Nak terberak aku dengar slogan kau.Macam la KJ tu ada buat benda yang terkesan pada UMMNO.Dah macam standard Tun M pulak ko letak dia.Educated tengkorak ko lah.Idea apa yang bernas kalau dia tu highly educated sangat?.Aku dengar Oxford pun beli macam Dr Fazley Pakar Motibasi tu.PtuiiiHHH..!!!Tapi bab ensem for sure la aku menang.Warghhhh...Kah...Kah....!!!!

      Delete
    3. tu yg ko dgr,yg org len dgr cmne lak,btw ape yg ko uat tuk improve parti ko,xde pe bro,kosong,just komen2 mengarut ko je,klu ko debat ngan kj pon kompem2 ko tpau awl,hahaha,ensem pon tara guna,PTUIHH.....hihihi

      Delete
    4. ► Woi mangkok.Kalau menang debat dan pidato tapi kerja satu haram pun tak jalan tak guna.Contoh macam Jubor Tahi cakap memang kelass.Mengigil bulu roma dengar speech dia.Tapi bila time kerja satu haprak pun tak guna.KJ pun sama.Branding dengan Marketing je lebih tapi produk haprak.Ko tak nampak ke dari 2008 aku hentam budak-budak Pakatan Taik sorang² dalam alam cyber ni.Tu pun ko cakap aku tak sumbang apa² pada parti.PtuiiiiHHH..!!!!

      Delete
    5. ► Woi mangkok.Kalau menang debat dan pidato tapi kerja satu haram pun tak jalan tak guna.Contoh macam Jubor Tahi cakap memang kelass.Mengigil bulu roma dengar speech dia.Tapi bila time kerja satu haprak pun tak guna.KJ pun sama.Branding dengan Marketing je lebih tapi produk haprak.Ko tak nampak ke dari 2008 aku hentam budak-budak Pakatan Taik sorang² dalam alam cyber ni.Tu pun ko cakap aku tak sumbang apa² pada parti.PtuiiiiHHH..!!!!

      Delete
  59. KJ layak untuk diberi peluang.
    Kenapa anda semua busuk hati dengan dia.

    Berpijaklah dibumi yang nyata.
    Dulu aku pun tak suka pada dia tapi ......

    ReplyDelete
  60. tentera kacang putih khairy dah mula nak menyerang khaaakkkk thhuiiii kat muka depa. Jangan beri yb jamban ni jawatan terus dan dia memang agen singapork sama macam idola tu al jub

    ReplyDelete
  61. NO TO KJ. TALI BARUT DLM UMNO SAMA DGN PAK MERTUANYA.BOOT HIM OUT.

    ReplyDelete
  62. Jangan gadaikan sokongan kami pada BN wahai PM. Bagi saja KJ jadi ketua murid di sekolah mana-mana dia nak. Sapa-sapa ada anak dara kat skolah tu kena hati-hati.

    ReplyDelete
  63. Gua sokong kj jadi menteri penuh

    ReplyDelete
  64. Gua tak sedap hati pasal satu perkara je.

    Pasal apa pak mertua dia lepaskan Anuwar dulu.

    Pasal apa dia secara open ada connection dengan Azmin melalui tweet ...

    Ini MP Yuppies gua tak berapa percaya. KJ ni belajar kat England ...

    Something is not right.

    Itu gua punya premonition ...

    ReplyDelete
  65. KJ ni satu makhluk politik yang sama spesis dgn naur. Jaga2 lah dgn dia ni. Kadang, kita tak tau siapa tangan2 ghaib disebalik seorang ahli politik tu. Tapi dpd tindak tanduk nye boleh di agak. Cuma kalau lah dapat dicari buktinya yg boleh tunjuk keduanya mendapat sokongan padu dari luar negara.

    ReplyDelete
  66. However, it is essential to do fairly well as a good affiliate, you will
    send it to coworkers first and see what shops have candle sections and which do not.


    Feel free to surf to my web site: The Student Loan People

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!