CILI KASI TARUK! NUBE DAH JADI NOOB KE?

Aku pelik betul sekarang ni, sejak kebelakangan ni dari ketua parti sampai la ketua kesatuan kerja semua nak main ugut-ugut pulak! Apa benda ni beb?

Nak tahu cerita penuh, KLIK SINI

13 Responses to "CILI KASI TARUK! NUBE DAH JADI NOOB KE?"

  1. Konek untuk dijual.
    Sedang duduk menikmati makan malam bersama teman teman serumah tiba tiba datang seorang budak lelaki berbaju melayu lusuh datang berdiri di sebelah meja. Kata aku, maaf dik abang tak beri sedekah di mapley. Tapi budak lelaki tersebut masih berdiri tegak tidak berganjak.Tiba tiba budak lelaki tersebut bersuara.

    Maaf bang, adik juga tak minta sedekah di mapley. Atau di mana mana tempat sekali pun. Adik datang berniaga. Mata aku melilau mengelilingi tubuh badan kurus budak lelaki tersebut. Entah apa barang nak diniagakannya. Tisu? Kerepek kentang? ataupun buku buku agama nipis untuk pencari makrifat?

    Nah, kata budak lelaki tersebut sambil mengeluarkan satu beg plastik hitam dan menonggengkannya di atas meja. Berketul ketul konek lelaki bertaburan atas meja. Bermacam macam saiz, berbagai bagai warna. Malah ada yang kelihatan seperti masih belum bersunat. Dengan muka polos, budak lelaki tersebut membahagikan konek konek tersebut kepada tiga bahagian. Yang ini konek orang orang bisu bang, jenis tak mempertahankan walaupun mampu. Jenis diam walaupun perlu bersuara. Konek ini harganya paling murah, kerana jenis ini boleh didapati dengan mudah. Yang ini pula konek orang orang bodoh. Jenis orang orang tahu mengikut telunjuk saja. Tidak ada pendirian tetap. Konek jenis ini harganya berpatutan. Dan ini pula konek orang orang yang tidak amanah. Kepercayaan diberi orang mereka tukarkan kepada kekayaan personal. Orang orang ini koneknya susah di dapati kerana kebanyakkan mereka memang sudah tidak berkonek sejak kecil. Barang rare bang, harganya sedikit mahal. 

    Semua di meja mengangguk angguk mendengar penjelasan budak lelaki berbaju melayu lusuh tersebut. Tangan masing masing berada di bawah meja memegang konek sendiri. Bimbang luruh dan menjadi barang dagangan budak lelaki tersebut. Lalu aku bertanya, dik, konek konek ni dapat mana? Menarik nafas panjang dan melepas sedikit keluhan suram, budak tersebut berkata,

     Ini adik kutip dekat bangunan Parlimen bang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku suka cerita kau ni...ada kelas.....berani mengonekkan orang ... ha ha ha

      Delete
  2. Blogger bodoh,rasis,anjing kurap....weekeeekkee hidup Anwar Ibrahim......raja,bapa kaki peliwat

    ReplyDelete
  3. Pelik sebab ko bodoh cam lembu,perangai cam anjing kurap,kefahaman cetek cam biawak....weekeeekkeee.....manusia yg sebodoh-bodoh dlm Alam ni.....x Faham?? Menang pun....sungguh bodoh.......

    ReplyDelete
  4. Kenyataan yg bodoh keluar Dr blogger anjing.......woooooooooooooo......

    ReplyDelete
  5. Hidup Anwar Ibrahim--- raja,bapa,kaki peliwat........MELAYU TULIN......

    ReplyDelete
  6. LIWAT SANA SINI....LIWAT SAPE PUN........LIWAT....JGN X LIWAT.....

    ReplyDelete
  7. terkini..dato azizan razak bekas mb kedah telah kembali ke rahmatullah... BETUL KE..?

    ReplyDelete
  8. terkini..dato azizan razak bekas mb kedah telah kembali ke rahmatullah... BETUL KE..?

    ReplyDelete
  9. ACAM....???? BLOGGER BODOH????

    ReplyDelete
  10. ANJING KURAP........ANJING BODOH.....

    ReplyDelete
  11. Twitter da trend pasal #ApaCinaMahu . Melayu dah mula sedar selama ni laungan 1 Malaysia cina tu tipu je. Talam 2 muka macam aljuburi saje.

    ReplyDelete
  12. NUBE berani nak berspring kerana menerima hasutan dan sokongan pembangkang.Semuanya bertujuan utk mengancam dan menggugat kewibawaan serta menekan kerajaan agar tunduk kpd pihak tertentu dlm mengurus ekonomi negara ekoran tindakan masyarakat Cina yg menolak BN dlm PRU 13.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!