CILI KASI TARUK! KENAPA NUBE SERANG BANK YANG DIMILIKI OLEH MELAYU/BUMIPUTERA SAHAJA?

Nak tahu cerita penuh? KLIK SINI

Takkan la sampai kesatuan kerja pun nak jadi RACIST ni? Biar betul?

69 Responses to "CILI KASI TARUK! KENAPA NUBE SERANG BANK YANG DIMILIKI OLEH MELAYU/BUMIPUTERA SAHAJA?"

  1. Bro gua dah 4 hari tak pergi kedai cina,,, gua fikir kita semua pakat2 tekan PM jgn bagi mika kat cina lagi,,, biar cina datang melutut kat org melayu dan biar cina akhirnya yg akan ckp PAS DaP dan PKR sampah,,, cina pada dasarnya memang tidak mahukan melayu, bukan krn PAS dan PKR cuma PAS dan PKR ni adalah peluang utk org cina mendapat kesempatan mengunakan org melayu tanam melayu jadi tidak nampak lah rasis sangat,, cina sialni memang bijak,, cina yg kuat rasuah melayu org politik dan kakitangan kerajaan supaya mrk blh menipu kemudian menyatakan bahawa kerajaan melayu rasuah,,,, melayu pun satu sial duit punya pasal sanggup jual bangsa dan negara,,,,, kalini kita tekan PM biar melayu bangun kan ekonomi melayu carilah melayu yg berjaya agar boleh membatu melayu yg malas mcm org org politik yg bodoh yg selalu jual kuasa,, sebenar nya ada ramai melayu cerdikdan pandai berniaga di malaysia olh krn mrk tiada peluang dan tak kenal org goment atau anjing politik maka mrk tidak dapat ketengah nak menyukup kan syrat org melyu cerdikni kurang arif dlm rasuah dan di tambah kan lagi sifat org melyu yg ada kuasa berasa dengki pd melyu yg berjaya,,, bro betul kan ayat2 gua dan siar kan di blog lu,,,, salam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju bro...
      aku dh lama amal cari kedai muslim dulu....

      Delete
    2. NI LAGI SEKOR MELAYU BODO NI..

      CUMA KO TANYA PM PENIPU KO TU.. ANAK DIA LEBIH PANDAI CAKAP MELAYU ATAU CAKAP CINA???
      SIAPA KAWAN KAWAN ANAK DIA, CINA KA MELAYU??

      SAPA BAKAL MENANTU DIA, MELAYU KER CINA KAZAKSTAN?

      DUIT SIAPA YG DIA GUNA UTK BERKEMPEN? NALLAKURUPAN OR MULTIPURPOSE??

      ADA KER DUIT BUKHRY <-- MAMAT NI PUN BUKAN MELAYU...

      BODO LA LU SANGAP.. TAKKAN CINA HILANG DI MATA MELAYU UMNO/BN(MASUUUKKKKK MAAAA)

      KORANG NI SEMUA MCM ANJING YG DUK HIDU TAIK TUAN SENDIRI... BODO SOKMO... IKUT SGT LA PERANGAI MAMAK TOGAK GUINESS STOUT CINA NI..

      HARAM JADAH ANAK HARUMAN BETUL LA BANGSA KORANG NI..

      Delete
    3. anon 10:34

      kedai muslim tapi pembekalnya masih cina

      Delete
    4. betul tu...buy chinese last. sg wang tu taada langsung kedai melayu. bkt bintang 1 dlm seribu...itu pun warung je. sebenar secara psyche org cina mmg tak harap kebolehan org melayu. mmg melayu dipandang rendah sbb kealasan dan jugak sbb nak senang cepat.

      melayu klu nak makan cari kedai melayu sbb katanya cina tak ada doa masa nak masak. tp klu tukar tayar kereta atau nak beli baju/jeans/kasut dia cari kedai cina. klu nak buat renovate cari cina sbb katanya melayu klu buat tak pernah puas hati atau habis kerja. ini sindrom melayu.

      kena ubah semua ni...dan cina adalah antara sbb yg melayu masih ditahap ni. so tolonglah melayu...buy malay first and chinese last..klu dia tak perlu undi melayu tentu dia tak perlu duit melayu.

      p/s yg dok kutuk melayu kata anak haruman dah tentu bkn melayu tuuu

      Delete
    5. Bhai 11.08...sekurang2nya perniaga muslim masih mndapat keuntungan...lg pun dah ramai melayu mnjadi pmbekal skrg ni...dan semakin bnyk produk bumiputera muslim dipasaran...

      Bhai...lu nk sokong cina,atau nk bg duit lu 100% pada cina itu hak lu sbgi cina..dan klu lu melayu, maka lu blh jd cina lbh dari cina dan itu masalah lu bhai utk letakkan cina segalanya..

      Bhai APAKUPEDULI-LAHANAT...klu lu tak peduli,apa yg lu kisah siapa anak pm nk kahwin ngan sapa...lu peduli bhai..

      Bhai..lu peduli apa dia nk pakai duit sapa nk kempen...dia ambik harta bapak lu ke..dia curi duit lu ke...lu peduli ke dap,pas dan pkr guna duit sapa utk kempen...lu peduli bhai

      Bhai...lu peduli apa kita org nk dgr ckp sapa pun...lu peduli apa klu kita taknk dgr ckp hj hadi,anwar atau kit sial...lu peduli bhai

      Bhai...lu peduli pada cina...kitaorg peduli apa dgn apa yg lu peduli...lu tanggung org melayu bangang dlm pr makan ke..lu bayar rumah dan kereta org melayu pr ke...bhai AKU PEDULI APA LU SAPA...

      ABC...ASAL BUKAN CINA...

      Delete
    6. Mengapa puak chauvinist Umno yg dilaknati Allah kerana sikap assabiyah mereka marah sangat dengan Cina? Adakah Najib cuma dpt 46% undi dan PR dpt 52% undi menyebabkan penyokong kerajaan mandat minoriti rasa tergugat kerana majoriti rakyat tidak menyebelahi puak assabiyah yang dilaknati Allah?

      Jangan begitu kawan.... Patut kawan rasa gembira kerana ramai calon Parlimen dan calon DUN Cina dan India telah kita hantar ke neraka dlm PRU-13 dan digantikan dgn calon Melayu. Patut korang rasa seronok dan bangga wahai si-chauvinist melihat calon2 Cina dan India ditewaskan oleh calon2 Melayu dlm PRU-13:

      1. Rafizi (PKR) menang lawan Gary Lim (BN) - Pandan.
      2. Dr Siti Mariah (PAS) menang lawan S. Murugesan (BN) - Kota Raja.
      3. Tan Sri Khalid (PKR) Menang lawan Tan Kok Eng (BN) - Bandar Tun Razak.
      4. Imran Hamid (PKR) menang lawan Kong Cho Ha (BN) - Lumut.
      5. Datuk Arif (DAP) menang lawan Hoh Khai Mun (BN) - Raub.
      6. Kamarul Bahrin (PKR) menang lawan V.S Mogan (BN) Telok Kemang.
      7. Khairil K. Johari menang lawan Teh Leong Meng (BN) Bukit Bendera.

      Kerusi DUN pula:

      1. Azman Nasarudin (PKR) menang lawan S. Ananthan (BN) – Lunas, Kedah.
      2. Datuk Anuar Abdullah (PAS) menang lawan Tan Ken Ten (BN) – Kota Lama, Kelantan.
      3. Azan Ismail (PKR) menang lawan Datuk Toh Chin (BN) – Bandar, Terengganu.
      4. Tengku Zulpuri (DAP) menang lawan Datuk Chuah Boon (BN) – Mentakab, Pahang,
      5. Mohd Rashid (PKR) menang lawan Wong Mun (BN) - Pantai Jerjak, Penang.
      6. Dr Idris (PKR) menang lawan K. Parthiban (BN) – Ijok, Selangor.
      7. Aminul Huda (PAS) menang lawan Teo Yew (BN)- Parit Yani, Johor.
      8. Abdullah Husin (PAS) menang lawan M. Sorianarayan (BN) – Puteri Wangsa, Johor.

      Kesimpulannya 7 Ahli Parlimen Melayu bertambah dalam Parlimen kali ini dan 8 ADUN Melayu bertambah di DUN. Tak seronokkah korang melihat pertambahan Ahli Parlimen dan Ahli DUN Melayu dan pengurangan Ahli Parlimen dan Ahli DUN bukan-Melayu?

      Mengapa korang yang mengaku chauvinist tak gembira melihat 7 Melayu PR menunjuk jalan keluar kpd 7 bukan-Melayu dari memasuki Parlimen dan 8 Melayu PR menunjuk jalan keluar kpd 8 bukan Melayu dari memasuki DUN?

      Patutnya korang yg chauvinist perlu berpesta dengan kemenangan calon Melayu PR itu...pesta boleh dilakukan di mana2...kalau perlu panggil 2 ekor katak yg bertanding di Pasir Mas dan Shah Alam mengetuai perayaan kemenangan calon2 Melayu PR yg berjaya menendang keluar calon2 bukan Melayu BN.

      Jom kita berpesta bersama Ibrahim Ali dan Zul Nordin!!!

      Delete
    7. calon melayu, tapi pengundi cina.... piiiiirrrraahhhh....

      Delete
    8. Di Terengganu yang hampir2 jatuh ke tangan Pas tu pengundi Cina cuma 5%....itu calon Melayu, pengundi pun Melayu, tapi tolak tetap tolak, kerana Melayu juga menolak BN...

      Jom kita tolak Najib yg prestasinya lebih-lebih-lebih teruk daripada Pak Lah. Jom ubah Umno, biar org muda yg berpijak di alam nyata memimpin Umno!! Masa untuk Najib berundur dari Umno sudah tiba, signal sangat jelas....Tak kan tak paham lagi asyik bermimpi diulit lemak perut Rosmah???

      Delete
    9. apa yg pahan cakap cina, pernah kerja dgn cina & duduk singapork paham betata racist & sikap anti melayu oleh puak pendatang hanyut ini.

      yg lain2 menyamar melayu @ yg mimpi siang ahri, duduk kawasan sekolah pondok mmg tak kenal cina & cakap melayu asobiah.

      Delete
    10. Cina akan sokong termasuklah bagi undi asalkan dapat pecah belahkan melayu. PGayR dan PAS jadi proksi DAP lahanat untuk hancurkan melayu.

      Delete
    11. Takrifan “Melayu” dalam Perlembagaan Persekutuan

      1. MenurutPerkara 160(2), “Melayu” bermaksud seseorang yang
      a. Menganut agama Islam
      b. Lazim bercakap bahasa Melayu
      c. Mengamalkan adat istiadat Melayu

      mengikut takrifan diatas Syed Mokhtar Al Buhary adalah MELAYU

      Delete
    12. Bhai 11.10...aku rasa mana melayu yg pri umno/bn dlm blog ni tak peduli pun lu nk panggil chauvinist melayu...dan aku secara peribadi mngaku yg aku rasis...tp rasis aku bukan nk pergi bunuh cina yg ada kt malaysia....

      Aku pertahankn apa yg jd hak bangsa aku, dan aku yakin cina dap juga pertahankn bangsa cina...ttp aku dipanggil rasis atau chauvinist...habis tu cina nk pnggil apa...lu yg takda bangsa(mnkin anak haram)yg lu tak tahu identiti sndiri..aku prlu kesah ke...

      Bhai...lu ambik dari mana peratusan tu...lu ingt sabah sarawak bkn rakyat malaysia ke...
      Adakh cina di semenanjung lbh mulia jd rakyat malaysia dari sabah/sarawak..lu ni bengong ke bangang dlm politik...

      Burung kakak tua yg dibela oleh dap...itu bangsa yg sesuai utk lu...hahaha lu nk ckp tntng asobbiah...belajar dulu bhai..kenal diri kemudian lu belajar kenal siapa tuhan lu.. Umno/melayu dilaknat Allah...cina dap dimuliakan oleh Allah ke...laknat atau tidak biar Allah tntukn,sbb lu pun blm tahu pntu mana yg lu akan tuju...

      Hahaha...calon melayu pr!!! Bhai jgn jd bodoh atau mmbodohkn diri kerana utk jd cina yg lebih cina...lawak bhai lu nk ckp tntng melayu dlm pr...lu boleh berpesta dgn calon melayu lu...aku kesian ngan mat sabu sbb tak dpt nk jamah babi dgn guan eng...

      Bhai 12.09...hahaha..lu buat lawak siot bhai.
      Lu boleh buka umno lu utk lu boleh arah sapa ptt jd presiden...lu tak gentle bhai, dah takda isu ke smpi ds rosmah masuk dlm ini citer...kemon bhai,klu jantan buat cara jantan...tp jgn trlbh jantan cam anwar...

      ABC...ASAL BUKAN CINA.

      Delete
    13. Ya...ABC

      Mrk menang atas undi cina dapig....

      Delete
    14. 12.09 tgk la takan la sudah lebih 50 thn bn tidat buat apa2 untok negara. Klau kamu pg keluar negara gomen mereka buat apa terbaik untok negara dan rakyat mereka. Kamu chk negara2 yg tersangat miskin lebih lagi negara2 islam dan buat perbezaan dgn msia. Ckh n balance

      Delete
  2. BUY MUSLIM FIRST

    BUY CHINESE LAST MOVEMENT

    ABC=ASAL BUKAN CINA

    RASIS DIBALAS RASIS

    ReplyDelete
    Replies
    1. kedai muslim pembekalnya still cina

      sektor perniagaan kat malaysia ni melayu dengan cina berpisah tiada

      Delete
    2. Bhai 11.22...mak bapak ngan anak pun berpisah.. Nyawa dan badan pun berpisah...klu cina sebagai manusia boleh jd pengeluar, pmborong,pembekal dan peruncit...knp melayu yg juga manusia tak mmpu buat..
      Melayu dan cina berpisah tiada...

      salahkh....
      melayu mnjadi pengeluar kpd cina...
      Melayu mnjadi pmborong kpd cina...
      Melayu mnjasi pmbekal kpd cina...
      Melayu mnjadi peruncit kpd cina...salah ke

      ABC...ASAL BUKAN CINA

      Delete
    3. Mengapa puak chauvinist Umno yg dilaknati Allah kerana sikap assabiyah mereka marah sangat dengan Cina? Adakah Najib cuma dpt 46% undi dan PR dpt 52% undi menyebabkan penyokong kerajaan mandat minoriti rasa tergugat kerana majoriti rakyat tidak menyebelahi puak assabiyah yang dilaknati Allah?

      Jangan begitu kawan.... Patut kawan rasa gembira kerana ramai calon Parlimen dan calon DUN Cina dan India telah kita hantar ke neraka dlm PRU-13 dan digantikan dgn calon Melayu. Patut korang rasa seronok dan bangga wahai si-chauvinist melihat calon2 Cina dan India ditewaskan oleh calon2 Melayu dlm PRU-13:

      1. Rafizi (PKR) menang lawan Gary Lim (BN) - Pandan.
      2. Dr Siti Mariah (PAS) menang lawan S. Murugesan (BN) - Kota Raja.
      3. Tan Sri Khalid (PKR) Menang lawan Tan Kok Eng (BN) - Bandar Tun Razak.
      4. Imran Hamid (PKR) menang lawan Kong Cho Ha (BN) - Lumut.
      5. Datuk Arif (DAP) menang lawan Hoh Khai Mun (BN) - Raub.
      6. Kamarul Bahrin (PKR) menang lawan V.S Mogan (BN) Telok Kemang.
      7. Khairil K. Johari menang lawan Teh Leong Meng (BN) Bukit Bendera.

      Kerusi DUN pula:

      1. Azman Nasarudin (PKR) menang lawan S. Ananthan (BN) – Lunas, Kedah.
      2. Datuk Anuar Abdullah (PAS) menang lawan Tan Ken Ten (BN) – Kota Lama, Kelantan.
      3. Azan Ismail (PKR) menang lawan Datuk Toh Chin (BN) – Bandar, Terengganu.
      4. Tengku Zulpuri (DAP) menang lawan Datuk Chuah Boon (BN) – Mentakab, Pahang,
      5. Mohd Rashid (PKR) menang lawan Wong Mun (BN) - Pantai Jerjak, Penang.
      6. Dr Idris (PKR) menang lawan K. Parthiban (BN) – Ijok, Selangor.
      7. Aminul Huda (PAS) menang lawan Teo Yew (BN)- Parit Yani, Johor.
      8. Abdullah Husin (PAS) menang lawan M. Sorianarayan (BN) – Puteri Wangsa, Johor.

      Kesimpulannya 7 Ahli Parlimen Melayu bertambah dalam Parlimen kali ini dan 8 ADUN Melayu bertambah di DUN. Tak seronokkah korang melihat pertambahan Ahli Parlimen dan Ahli DUN Melayu dan pengurangan Ahli Parlimen dan Ahli DUN bukan-Melayu?

      Mengapa korang yang mengaku chauvinist tak gembira melihat 7 Melayu PR menunjuk jalan keluar kpd 7 bukan-Melayu dari memasuki Parlimen dan 8 Melayu PR menunjuk jalan keluar kpd 8 bukan Melayu dari memasuki DUN?

      Patutnya korang yg chauvinist perlu berpesta dengan kemenangan calon Melayu PR itu...pesta boleh dilakukan di mana2...kalau perlu panggil 2 ekor katak yg bertanding di Pasir Mas dan Shah Alam mengetuai perayaan kemenangan calon2 Melayu PR yg berjaya menendang keluar calon2 bukan Melayu BN.

      Jom kita berpesta bersama Ibrahim Ali dan Zul Nordin!!!

      Delete
    4. hari ini pembekalnya Cina, 10 tahun lagi mungkin pembekal tu dah bungkus sebab Melayu dah tak de duit. ataupun pembekalnya dah bertukar jadi melayu & mamak.

      ada member bg tau Ramlee burger, Adabi pun dah dimiliki cina.
      So ekonomi parasit..yg bekerja dgn cina biasanya mengadu disiksa atau dianaktirikan..

      Delete
    5. ingat kaum melayu or islam semua. ramai cybertroopers dap yg menabur fitnah dan mengelirukan kita.

      so simple kita beli barangan melayu or islam tak kira cina muslim or india muslim kerana halal dan membantu ekonomi org islam sesama islam. kita racis so apa diorang peduli ,so apa diorang nak buat?

      yang penting kita beli sesama islam kita lebih trjamin halal dan terjalin ukhwah sesama saudara muslim.
      berjumpa kita bagi ucapan salam dah dapat pahala,kalau berjabat pula,gugur dosa2 antara kita berbanding berurusan dgn cina..........

      pergi baca di blog2 dap dan mca, mngapa mereka mnyokong dap skrg ini........selidik dgn fakta bukan auta.....
      beri komen dan lihat jawapannya.......jgn hanya membaca utusan dan harakah saja !!!!! buka minda dan berlapang dada......berani kerana pintar dgn fakta,jgn kebenaran ditakuti,mungkar disenangi.....

      buka mata wahai muslimin muslimat.......

      Delete
    6. Bhai 12.19...tulis cam melayu...wlupun lu lbh cina dari cina...lu sentap ke bhai klu melayu mmpu mnjadi pengeluar,pmborong, pmbekal dan peruncit...lu boleh hrp apa pun utk sepuluh tahun lagi...

      kawan lu yg ckp ramlee ngan adabi cina dah ambik...laa knp lu tak ckp ngan dia...'aku peduli apa ngan ramlee dan adabi...skrg ni melayu dah nk bg negara ni pada cina..."hahaha try ayat lain lk bhai...cam takda rasa jew...

      Delete
  3. KHAKKKKK TUIIIIIIIII...

    BODO PUNYA MELAYU UMNO/BN NI.. MMG STOK SIALAN LAAAA BANGSAT HARAM JADAH ANAK HARUMANNN..

    KO INGAT KEDAI MELAYU TU BELI BARANG BARANG DIA KAT KEDAI SAPA??
    TAKKAN BELI KAT KEDAI MAMAK MCM OWNER BLOG BANGSAT NI...

    ELOK KORANG BERJALAN BOGEL DAN MAKAN SAMPAH SARAP(HEH SAMPAH PUN SAKI BAKI CINA PUNYA LA).. MCM TU ELOK KORANG MAKAN TAIK KORANG SENDIRI SBB YG TAIK TU MMG KORANG PUNYA SENDIRI..

    MMG MELAYU UMNO/BN NI BODO BODO STOK HARAM JADAH ANJING SURUHAN BETUL LA...

    HOIII.. ADMIN... NUBE TU ATTACK BANK MELAYU BUMIPUTRA KIRA OK LAAAAA AS LONG AS BUKAN BANK MAMAKKK MCM BANGSA KO TU...

    MELAYU IS MELAYU
    CINA IS CINA

    MAMAK BUKAN MELAYU <-------- TOLONG SIMPAN DALAM HATI KO.. KALAU KO TAK PAHAM JUGA MMG KO ANAK HARAM JADAH LAAAAAAAAAA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. layan je blog house---> hugh laurie simamat aetiest
      layan je blog parpu---> kari---> mamak bukan melayu

      Delete
    2. ABC..ASAL BUKAN CINA
      ABC...ASAL BUKAN CINA
      ABC...ASAL BUKAN CINA
      ABC...ASAL BUKAN CINA
      ABC...ASAL BUKAN CINA
      ABC...ASAL BUKAN CINA
      ABC....ASAL BUKAN CINA

      Delete
    3. Apa khabar Red Babi Army,

      Takrifan “Melayu” dalam Perlembagaan Persekutuan

      1. MenurutPerkara 160(2), “Melayu” bermaksud seseorang yang
      a. Menganut agama Islam
      b. Lazim bercakap bahasa Melayu
      c. Mengamalkan adat istiadat Melayu

      mamak yang menetapi ciri2 di atas dianggap melayu, kau apa hal panas bontot ka.

      Delete
    4. perbezaan antara melayu dan islam ialah amalan dan pertuturannya......

      kalau dah memaki hamun mencarut adakah ini muslim beragama islam......ajaran islam kah ini??????

      berbeza pendapat adalah biasa sedangkan mazhab pun ada 4......tetapi biarlah berhemah...
      disipplinkan diri dahulu sebelum kita nak mengkritik org lain......

      Delete
    5. http://novandri.blogspot.com/2013/05/melayu-dihina-lagi-pemimpin-sembah-cina.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+novandri+%28MINDA+INTELEK+MELAYU%29

      Delete
    6. Kalau kau tak bukan melayu, kau ni melayu sendat akal. Kau faham tak bezanya, kuasa di tangan melayu dan kuasa di tangan orang lain. Kalau kau melayu, yang majority pilih kau cina, kau tu patut dan wajib kerja untuk cina. Kau kena bagi perhatian , hati kau kepada cina. Tapi, kalau bukan melayu dipilih majority orang melayu, dia akan bekerja untuk yang memilihnya.
      Cuba lihat yang dating dalam perhimpunan haram 8 May di Kelana jaya, cina yang majority. Anwar tu, cina anggap berkerja untuk mereka, mereka anggap Anwar tu membawa agenda mereka. Anwar yang songsang dah melayu tolak, yang menyokong beliau yang ramai,orang cina yang tak tahu hokum Allah.

      Delete
    7. Babi punya cina. ABC dan BBC.

      Delete
    8. 10.51am. Ni lagi sekor melayu yg bapanya tidak azan d telinga setelah d lahirkan. Ada ekor depan belakang.

      Delete
  4. buya chinese last movement begin! tubuhkan satu NGO utk melaksanakan plan ini agar semua org melayu mndapat info yg sepatutnya

    ReplyDelete
  5. Betul tu klu boleh jgn buy cino tetap komunis

    ReplyDelete
  6. jgn gado ooii.. melayu memang bodo n cina pun bodo .. ! semua bodo .. yahudi jugak cerdik ..tak gitu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...lu mesti mngaku yg lu pun yahudi..

      Delete
    2. buy chinese last .
      asal bukan cina dap = abcd

      Delete
    3. Melayu mana bodoh. Negara masih lagi di perintah orang melayu. Melayu yang sokong kafir harbi yang bodoh.

      Delete
    4. Memang yahudi tu cerdik.. kita kat malaysia sebuk bergaduh bertekak..bangsa palestine dilanyak habis2an. Pandai dorang kan digress tumpuan kita. Malaysia ni je yg lantang bersuara utk palestine nak harap negara arab? Tak payah lah. Korang nampak game depa ni..

      Delete
  7. Sama2 jilat...sama2 rasa..Itu Lah Pakatan Rakyat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas jilat dengan rasa kita berak.... huhuhuhuuh PAKATAN RAKYAT=PR=People Rich=Permiskin Rakyat mengkayakan orang yang dah kaya memiskinkan orang yang dah miskin pergi mamposs PR....

      Delete
  8. Org PAS & PKR nie nama aje islam.... dah kalah PRU 13 lagi buat demo... itu tak adillah ini tak adil...

    Dah termaktub yg PR kalah terimalah hakikat... (Qada & Qadar)

    Ini tidak melalak dgn puak2 yg terang2an menolak islam dan tidak beriman kepada ALLAH...

    Apa punya melayu/islam....


    ABC Asalkan Bukan Cina

    ReplyDelete
  9. ABC..ASAL BUKAN CINA
    ABC...ASAL BUKAN CINA
    ABC...ASAL BUKAN CINA
    ABC...ASAL BUKAN CINA
    ABC...ASAL BUKAN CINA
    ABC...ASAL BUKAN CINA
    ABC....ASAL BUKAN CINA, kafir lahanat, haramjadam, bangsa kuli lombong....keh...keh...keh... kat China banyak cina mati dalam lombong arang batu.

    ReplyDelete
  10. asal bukan melayu--bangsa bangsat,keturunan babi hutan,mengikut ajaran setan.....melayu tulin-anwar ibrahim-peliwat......melayu tulin-nik najis-nabi setan alam sementara......wewewekjkeekkeekkeekkee.....anjing kurap......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina bodoh. ABC.

      Delete
    2. cina bodoh,tapi melayu bangsat......kekekekeke

      Delete
  11. Ada kawan aku,bukan main lagi nak boikot kedai cina selepas keputusan PRU 13,Tut-tut jumpa dengan aku di kedai alat-alat binaan cina sedang membeli apa yang berlu dalam jumlah lebih 5 ribu RM..kih kih kih,,selepas itu aku balun dia cukup-cukup..pegilah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai mediash alam...takpa,mnkin dia dh cari kedai melayu tp tak cmplete kot barang yg dia perlukan...ehh lu pulak buat apa kt kedai cina tu....

      ABC...ASAL BUKAN CINA VS
      BCL....BUY CHINESE LAST

      Delete
  12. Nampak sedap je cayanun membantai melayu ye.ko nak jadikan malaysia ni selatan thai ke?ko nak kasi org melayu marah sampai ada yg psiko pi blow up your nightclub and shopping complexes ke?or nightclub penuh dgn kafir harbi so kalau kena pun memamg penuh darah halal dlm syarak.kalau ada melayu kat situ pun padan muka.please la jangan gaduh sampai tahap ni.cayanun dont push malay to hard.nanti provoke psikopat je.somemore sulu vengeance is coming.korang sume nak jafikan malaysia syria ke?please dont.lepas ni cakap elok2

    ReplyDelete
  13. Aku peniaga runcit melayu....mcm2 kena tekanan kena dgn puak depa...pengilang depa,pengedar depa, peruncit depa, pengguna saja kita,,,pakat2 pikiaq la tang mana blh tulung bagi jd fardhu kifayah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...sabar jew bhai,rezeki Allah psti ada utk lu...sama2 kita doa semoga ABC VS BCL VS BBC...akan jd satu kekuatan kepada bangsa melayu...

      Delete
    2. Kerajaan wajib wujudkan skim lesen pada pembekal & pemborong melayu. silalh rebut peluang.abc

      Delete
  14. hidup malayu tulin--- Anwar Ibrahim--- raja,bapa,kaki peliwat......hidup melayu tulin--- nik najis----nabi setan duni sementara.......hidup......

    ReplyDelete
  15. ABC....

    Syukur....pendubor dan pemuki yg dipuja2 cina komunis dap tidak jadi pm!!!!!
    Jadi anjing penyalak dap lah ko anwar bin ibrahim...TAHNIAH!!!
    Undi org melayu bumiputera jer ko tak dpt tarik...
    Undi cina lap jobor dgn kertas yg ko dpt....amekaw!!!
    JADILAH KO ANJING PENYALAK DAP SEHINGGA MAMPOS!!!!!

    ReplyDelete
  16. Duit Penaja berapa banyak sudah ambil kita tak tahu. Janji dengan Penaja penuh yakin yg Pakatan akan menang. Bila kptusan keluar, tertonggeng. Sekarang tidur pun tak dpt sebab penaja tagih janji. Jd takda cara lain bawak rakyat demonstrasi tunjuk tak puashati, rakyat akan bertelingkah lalu pecah belah, keamanan tergadai, lalu masuklah Penaja dgn kuasa konon nak tegakkan keadilan. Negara tergadai sebab itulah tujuan asal. Pengkhianat negara sepatutnya dihukum!f

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ataupun rahsia dalang lanun kiram terbongkar....gerenti tension sipendubor dan pemuki ini jika 3 org vip pmbgkang bocor rahsia.....
      No keampunan kpd pgkhianat negara!!!!

      Delete
  17. Hadiah dari BN kepada rakyat, terutama kepada pengundi umnongok.

    KUALA LUMPUR 8 MEI: Kenaikan tarif elektrik merupakan hadiah terbesar BN kepada rakyat setelah memenangi pilihan raya umum (PRU) lalu, kata Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bandar, Azan Ismail.

    Beliau mengulas kenaikan caj tambahan sebanyak satu peratus pada bil elektrik Tenaga Nasional Berhad (TNB) kepada pengguna dengan jumlah bil RM77 ke atas atau penggunaan lebih 300kWh sebulan.

    Pengumuman kenaikan itu dibuat Ketua Pegawai Eksekutif Pihak Berkuasa Pembangunan Tenaga Lestari (Seda), Badriyah Abdul Malek, sehari sebelum PRU berlangsung Ahad lalu.

    “Ini hadiah pertama BN kepada rakyat setelah menang pilihan raya. Selepas ini akan ada banyak lagi hadiah besar,” kata Azan ketika dihubungi.

    Menurutnya, pelbagai lagi kenaikan harga barang dan perkhidmatan akan berlaku selepas ini kerana BN mahu mengutip semula wang yang telah dilaburkan kepada rakyat sebelum pilihan raya lalu.

    “Sebelum pilihan raya, pelbagai gula-gula termasuk Bantuan Rakyat 1Malaysia diberi. Sekarang masa untuk balas dendam dan mereka tak sabar-sabar nak kutip semula wang tersebut daripada rakyat,” kata Azan.

    Pengerusi KEADILAN Terengganu itu juga tidak menolak kemungkinan tarif elektrik terpaksa dinaikkan kerana syarikat-syarikat kroni sudah melabur sebelum pilihan raya.

    “Saya dapat banyak maklumat bahawa BN dapat pelaburan dari banyak syarikat sebelum pilihan raya. Setelah menang, syarikat terlibat tekan BN untuk mendapatkan pulangan,” jelas Azan.

    Tambahnya, dalam tahun ini juga, beban rakyat akan bertambah kerana cukai barang dan perkhidmatan (GST) akan turut dilaksanakan.

    “Saya menjangkakan GST akan dikuatkuasakan tahun ini juga, selepas sidang Parlimen. Begitu juga harga barang, minyak dan tambang pengangkutan,” katanya.

    “Ini adalah bukti semua pemberian BN sebelum pilihan raya hanya gula-gula, dan saya simpati kepada rakyat yang percaya janji-janji BN,” kata Azan lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menyesal tak undi anwar hari tu....klu tak..mgkin tarif ini tak berlaku dan mgkin dia tak jadi anjing penyalak dap di parlimen.....

      Sapa suruh ko bacuuul angkat sumpah laknat oiii!!!!
      Klu tak...aku dan 96 waris keluarga aku ramai2 undi ko anwar!!!!!!

      Delete
    2. bodoh punye cai umno... ikut membabi buta je..

      Delete
    3. Bodoh punya PR=people Rich yang dikenakan bil RM77 keatas.. tu orang kaya kalau bayar 1% pun tak terasa la.. rumah ada aircond kena la.. tgk rumah aku ada kipas je bil pun tak tinggi tak de la kene charge.. korang ni da kaya nak kaya lagi.. bodoh... ni la pimpinan yang bakal di taja oleh PR orang kaya terus kaya orang miskin terus miskin...Pengerusi KEADILAN analisa dulu sebelum kamu bercakap sape suh rumah kamu tu ada aircond.. nak hidup mewah tapi modal tak nak kluar.. bengong!!!!!

      Delete
  18. ABCD
    ABCD
    abcd
    abcd
    abcd

    ReplyDelete
  19. ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP
    ABCD..........Asal Bukan Cina DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. mamak macam india
      mamak bukan melay

      Delete
  20. ini semua salah umno...

    ReplyDelete
  21. Hidup melayu tulin--- Anwar Ibrahim--- raja,bapa,kaki peliwat........Hidup melayu tulin---nik najis--- nabi setan dunia sementara........ nak kata APA lg......MELAYU........BODOH!!!!

    ReplyDelete
  22. Betina cina dap kawin dengan india anak dia bangsa cina dap ke? Jawapan tanya jerusubang.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. jawapannya mamak dap kot

      Delete
  23. red bean ada kat ruang komen ni ker?pergi bagitahu kat bos ko kitaorg dah tahu dah taktik orang

    ReplyDelete

  24. A sal
    B ukan
    C ina

    B oikot
    B arang
    C ina

    B uy
    C hinese
    L ast
    Saya dah mulakan keluarga saya dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi bila keluarga sakit rujukkkkk kat doktor cina dap ke????

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!