CILI KASI TARUK! KALAU KENA TIPU SEKALI KESIAN! TAPI KALAU KENA TIPU BERKALI-KALI ITU BODOH NAK MAMPOS NAMANYA!

Kalau kena tipu sekali orang kata kesian sebab orang yang kena tipu tu dia tak tau, tapi kalau dah berkali-kali kena tipu dan masih nak harapkan pada bangsa penipu ni. Itu bodoh nak mampos namanya.

Aku nak share sikit la cerita-cerita misteri yang agak complicated sikit. Ini bab penipuan. Penipuan Maha Hebat!

Sejak dari awal semasa orang Cina mendapat durian runtuh lagi aku dah agak something is wrong. Mereka terus-terusan dapat macam-macam, asal baru niat je dah akan muncul depan mereka. Akhiirnya kaum penipu ni mendapat idea baru. Merka tipu tahp nak mati punya.

Ini cerita bab kempen di seluruh negara, setelah kaum Cina DAP mendapat pelbagai macam faedah, setelah mereka dihiburkan dengan PSY, Jackie Chan, Michelle Yeoh dan entah apa-apa lagi, maka kaum Cina mula berpakat dan membuat sesuatu yang tak dijangka

Mereka tahu banyak agensi yang membuat culaan mengikut pada sokongan dibawah secara fizikal, maka kaum tak mengenang budi ni pun berdrama, apabila turun orang BN untuk berkempen, kaum Cina dAP berebut-berebut nakkkan bendera BN, Baju BN dan macam-macam lagi sampai habis stok la, jadi perkara ini membuatkan calon setempat melompat gembira dan kembang lobang hidungnya.

Fenomena Cina DAP berebutkan barangan BN memang berlaku diseluruh negara. Mereka ambil sahaja apa yang diberi oleh calon-calon BN, termasuk la makan minum dan pelbagai macam lagi. Setiap acara anjuran BN kaum tak sedar diri ini akan turun dan memberikan sokongan padu tahap babi punya sampai pemimpin tertinggi pun tertipu.

Harus diakui kaum Cina DAP ni sangat bijak adanya, mereka cepat belajar, terutama sekali bab nak menipu. Yalah kata orang kalau tak menipu bukan Cina DAP namanya. Jadi bile mereka tahu culaan agensi dan Jalinan Rakyat ikut pada sokongan dibawah maka mereka mempergunakan benda tu untuk menipu.

Tak siapa sangka kaum ini akn tikam belakang Bn dengan begitu teruk sekali, hanya 3 peratus sahaja dikeseluruhan negara yang menyokong BN! Dasyat sungguh mainan mereka ini. Tambah pulak merka mendapat gelaran Tsunami! Jadi makin besar la kepala mereka ini kan?

Sepatutnya jangan dicakap Tsunami Cina, sepatutnya dikata sekarang yang ada hanyalah kerajaan Melayu/Bumiputra sahaja. Bila mereka dengar Tsunami itu yang semua rally 505 mereka la yang paling rami sekali kerana mereka iaitu kaum Cina DAP masih beranggapan mereka boleh tentukan kerajaan.

Sekarang aku nak masuk bab siapa yang sebenarnya kena tipu ni. Kalau dilihat secara nyata dan apa yang terjadi di Selangor dalam perlantikan `exco ni, BARULAH KITA SEMUA TAHU, sepandai-pandai kaum Cina DAP ni pun kena tipu jugak akhirnya.

Mereka sangka dengan menyokong Pakatan ni maka mereka akan diutamakan dan bangsa lain akan diketepikan, tapi mereka tak sangka di Selangor mereka telah dipermainkan. Selain dari MB berbangsa Melayu, 6 orang exco juga adalah terdiri dari kaum yang mereka sangat benci tu, wakil kaum mereka hanya 3 orang saja dalam exco.

Jadi setelah diberi mimpi basah oleh Anwar bahawa pakatan akan menang dan tak menjadi kenyataan, setelah mereka tertipu macam babi sundal, akhirnya perhimpunan di Amcorp mall menyaksikan hanya bawah 15 ribu sahaja yang berkumpul. Mereka sudah tahu mereka sudah tertipu.

Sekarang mana mereka nak pergi? Kepada siapa lagi mereka nak mengadu nasib? Atau mereka akan berlakon untuk menyokong BN balik dan pemimpin kita mahu tertipu lagi? Permulaan tadi aku tulis kalau kena tipu sekali kita kesian la kan?

Tapi kalau dah direla untuk ditipu berkali-kali itu BODOH NAK MAMPOS namanya kan? Jadi aku nak seru pada semua kaum bumiputra, kita kena teruskan kempen boikot kita. Bukan apa kita kena ajar mereka ini. Mereka kena tahu kita perlukan satu sama lain sekiranya mereka nak mainkan bangsa yang bukan Cina, maka menjadi kewajipan kita semua untuk ajar mereka.

DAMAGE HAS BEEN DONE! Somebody have to pay the price now! And DAP Chinese must pay it la. Kita kena boikot barangan Cina dan Buy Chinese Last. Insya'allah aku dan kengkawan blogger aku yang lain akan membuat pendedahan berapi pasal penipuan kaum Cina DAP dalam produk makanan harian kita.

Ingat, jangalah diri anda kena tipu selalu dengan kaum Cina DAP ni. Kita kena teguhkan pendirian kita, fokus kita hanya untuk bantu Bumiputera yang telah menyokong kita. Jangan dilayan pada yang tak sudi dan tolong la pecat manusia lahanat yang bagi idea yang merosakkan diri.

Bertindak sebelum terlambat! Jangan tunggu sampai nasi jadi Bubur! Sesal dahulu pendapatan sesal kemudian langsung hilang pendapatan! Belajarlah dengar rintihan orang kebanyakn yang sayangkan anda. jangan percayakn penasihat yang hanya pentingkan diri. Jangan mudah tertipu dengan cerita rekaan. Dengarlah!

Alies Anor please resign ok! Omar Ong pun wajib diboikot sebab dia pun Cina DAP gak. Yang lain-lain lu fikir la sendiri..

KEPADA BERUANG R! BUKAN LEVEL AKU KAN NAK TULIS NI? LEVEL KAU APA? SPM JE KAN? WOW! KAH KAH KAH

127 Responses to "CILI KASI TARUK! KALAU KENA TIPU SEKALI KESIAN! TAPI KALAU KENA TIPU BERKALI-KALI ITU BODOH NAK MAMPOS NAMANYA!"

  1. Apa nak heran...puak2 threesome nie akan mengguna segala cara untuk merompak harta rakyat..Nak menghalalkan tindakan mereka ,akan berkokoklah ularmak2 PAS mengeluarkan fatwa songsang..maka juak2 dibawah akan terkesima lalu bertakbir memuji kafir harbi DAP..Manakala dipihak blogger PR selagi tidak kering najis di punggung DAP selagi itulah akan dijilatnyaa tanpa merasa puas...... itulah standard melayu pembangkang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas lagi kesian...teloq dah kena pegang dengan datuk seri anwar ibrahim...prinsip utama digadai diganti negara kebajikan ala dap...anwar memimpin pas melaui proksi..

      Delete
    2. Aku setuju pendapat parpu. Kali pertama itu pelajaran. Tapi utk kali ke2, kalau tak belajar, mmg bodoh & apa saja perkataan yg seerti dgnnya. Tapi aku rasa lah, apa yg kau tulis ni parpu, takkan sampai kat najib punya.

      Delete
    3. ABC, ABCD, BBC, BCL mesti diteruskan sehingga mereka anggap Malaysia ni neraka bagi mereka, sehingga mereka melutut menyesal, sehingga mereka isytihar untuk menjadi warga MALAYsia yang tulin dan sejati.

      Mereka nak minta maaf? Sorry, no maaf, maaf. Nak maaf, melutut dulu ...

      Malaysia jadi padang jarak? Lagi gua suka ...

      Delete
    4. Kali nie, bila depa muflis dan melalak nak balik menyokong Bn..jgn layan...kenakan syarat2 giler di luar keupayaan depa...cont..wat mou kaw2 punya..biar depa jadi tajhap hamba abdi kat bawah kaki org Melayu. Maaf no3x! jauh sekali! mcm kata parpu..ajaq cukup2. Jgn jadi pisang berbuah dua x! Kita terusk boikot barg dia...dan 3 perkara lg...bagi saingan dlm business telefon bimbit, bengkel kreta dan bina umh. Ujudkan konstraktor besar yg jadi Taico utk ketiga2 bidg nie. So mcm mne? go, go ,go grab it and do it right! Hidup Melayu!!!!!!

      Delete
    5. Kita perlu ujudkan semula konsep yg akan-akan konsep payung yg dapat membantu dan memecahkan monopoli cina di dlm perniagaan berskala sederhana dan besar... petronas hanya dibuka kepada bumiputra sahaja... pembekal kpd kerajaan hanya bumiputra sahaja dan mana-mana sykt alibaba kita hapuskan sahaja... hanya 100% bumi sahaja yg boleh berurusan dgn kerajaan... balak hanya utk bumi sahaja... korek pasir, kuari batu, lombong bijih timah, besi, emas hanya utk bumi sahaja... tolong beritahu Najib...

      Delete
    6. Najib tidak akan dengar atau baca kenyataan atau pandangan kita sebab najib dah jadi bodoh dan diperbodohkan .Aku naktanya parpu kari dah sejauh manaberkesanya tindakan orang melayu terhadap kempen BCl ini ?Kalau setakat berkempen saja samalah macam BN harapkan kempen ja .....Hebahkan kesan dari tindakan kita ini menampakan kejayaan ....ambil satu contoh kedai cina lihat perkembanganya dan buat pemantuan .......dan laporkan pada pembaca.barulah kita boleh menilai keberkesanan tindakan kita .......Jangan kita jadi macam orang latah ......nanti penat badan .....
      Berapa ramai melayu yang sedar akan kempen ini? adakah ianya disewbar secara meluas kepada semua orang orang Melatu?atau hanya golongan yang ada internet saja yang membaca maklumat ini.Aku lihat masih ramai lagi melayu tak tahu atau buat tak tahu....dan masih ramai lagi melayu masih membeli dikedai 99,serta memasuki workshop cina walaupun ada terdapat workshop Melayu dikawasan tersebut.....
      Orang melayumempunyai kuasa beli yang tinggi.Jangan harap sokongan dari kerajaan untuk melaksanakan kempin ini....Janganlibatkan najib ......angap saja najib dah tidak ada .....KITA BUAT DARI KITA UNTUK KITA .......Kalau boleh satu orang spot satu kedai cina dan buat penilaian berapa ramai melayumasuk sehari......Jangan libatkan pasaraya besar ....tesco,Jasco dan sebagainya .Kita spot kedai kedai handphone,komputer,kedai runcit ,restoren kepunyaan cina yg ada sijil halal...sprt,old town,Stbc,KNR,Cofee been dll.

      Delete
    7. Tak jalan punya bro, baru kelmarin gua pi Tesco A Star, Kedah. Penuh sesak tak ada parking. Boleh kata 99% customer Melayu bib ... Mampuih tak makanlah, kain baju kotoq belemuihlah tak dak sabun. Ada sabun pun kena ada mesin basuh, kalau tak lenguh mampuih nak tonyoh kain baju. Nak pi caghi tang mana lagi, kedai Melayu bukan ada ngok oi ... Mcm mana nak harap pada produk keluaran Melayu yg sangat terhad . Bila ada juga golongan Melayu (Islam) yang nampak nak berjaya dalam business dengan penghasilan barangan Melayu-Islam suatu masa dahulu, mereka di'bunuh' kerana ketakutan politik kerajaan (dieksplotasi, dimanipulasi dan dilabel sebagai kegiatan sesat , radikal dan teroris ), misalnya Al-Arqam. Dek kerana takut dengan bayang2 sendiri, Melayu sanggup aniaya Melayu, Melayu sanggup musnahkan Melayu dan Melayu sanggup bunuh Melayu. Orang2 Cina semangat kekeluargaan dan kekitaan mereka kuat walaupun berbeza ideology politiknya. Sedarlah Melayu … terutamanya Melayu yg bukan tulen mcm mantan Tun Malabari dan mungkin juga mcm PK …

      Delete
    8. Anon 2:09 pm
      Fahaman Al Arqam itu sesat lagi menyesatkan.... adakah kau relaa disesatkan akidah demi menghalalkan pernigaan...aku anggap kau bukan seorang muslim diatas kecetekan ilmu kau... Kalau nak mengharap Anuar mamak al juburi..lebih awal lagiMelayu dihapuskan... dasar anak haram bapak india ibu cina...

      Delete
    9. Salam 12:15 aku sekarang dah berbelanja di kedai borong rahim alor gajah dulu aku pergi ke famili stor. Barang aku pilih dari pembuat islam je.

      Delete
    10. Aku mmg bnci cina, jhata kejam...pendendam, cina tu dpt conquer ekonomi idup kaya raya kt mlaysia pasai melayu n org islam baik kot.. Cuba tgk bangsa depa kat indon n thailand juga kot bangsa depa kna perabeh dgn org tempatan pasai dorg start nk conquer ekonomi, tp kat sini nk tunjuk kpala, ni nmanya melepaskn khinzir tersepit, n aku ni sokonh bn atas nma umno, aku bekap bn bila mna org duk kutok kta bn duk bg mcm2 kat cina ms sblm pru, tp sungguh aku ckp aku kecewa kalo dia duk bt lg bnda bodoh tu lpas pru 13 ni, mmg dia patut trun la kalo dia bacul lg cmtu, mngjar populis, tp cina lgsg x suka hang, jgn nk bt melayu plak fedup dhn hang ajib goh oi...i need che det i want sum1 like dr mahathir badly.. Jhat2 dia melayu terbela terjamin...dia x yah jd cm najib tp still ramai perakui dia n suka dia...

      Delete
  2. boikot tetap boikot....nak jadi apa jadilah...
    semakin hari semakin terasa langit bertambah tinggi
    ABC, ABCD, BCL, BBC...yg namanya Cina harus diajar makan pasir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul cakap! Melayu sejati akan tersa hingga jauh kedalam lubuk hatinya perihal penipuan kaum sunami ni. barang sudah dijual, kita pun sudah membeli malah memborong lagi. Alang2 menyeluk pekasam biar sampai kepanggal ketiak! ABC! ABCD! BCL! BBC!!

      Delete
    2. Walaupun najib kata dia tetap akn jadi PM kpda semua rakyat Msia....tapi aku yakin 100% lepas ni najib akn berhati hati dgn puak2 dapigs ni. Dia saje je highlight mcm tu tapi semua petuntukan kpda kaum mlayu dan bumi....haha mampus la ko dapigs

      Delete
    3. sebenarnye najib adala antara hero melayu masa ni... kedai rakyat 1malaysia, kedai kain 1malaysia kedai ikan 1malaysia transformasi dll -siapa yg terasa bahangnye kalau tak bangsa sialan ni...sepatutnye kita sebangsa wajib bersatu ..jgn bercakaran sesama sendiri jgn benci membenci tuduh menuduh atau ungkit mengungkit sesama kita.Biarla pemimpin kita buat kerje dia...kita wajib menyokong...hasilnya nanti bangsa kita yang akan berjaya.....halau bangsa sialan ni dari bumi kita

      Delete
    4. RBA detected ... Hiduplah dengan reality bukannya dengan fantasi. Takut kita sendiri yg makan pasir kot, kalau dah putus bekalan. Dulu masa dekat nak raya, bila gula dan minyak masak susah dapat, melalak malalok orang2 Melayu takut tak dapat nak buat kuih raya. Kita tunggu tengok Ramadan dan 'Aidil Fitri yg akan menjelang, siapa yg akan berpusu-pusu ke gedung perniagaan Cina ..., mungkin dgn anon12.55 sekali anak beranak kot ... Carilah jalan lain yg lebih logic dan praktikal bro ...

      Delete
  3. Parpu, teruskan artikel yang membakar semangat! Sama macam GAP, aku pun selalu baca artikel GAP. Cinabeng pemakan babi yang sangat kurang ajar mesti kita ajar secara brutal cukup2. Kasi lingkup semua. Teruskan boikot barangan dan produk pemakan babi. Nanti bila cinabeng susah, pandai2 la diorang cari babi untuk mintak tolong. Kerajaan UMNO/BN jangan layan cinabeng ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan cinabeng....CINABI !!

      Delete
  4. OK ... sekarang aku nak tanya Parpu satu soalan . Parpu pegi tak sembahyang jumaat tadi ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tok imam ni la yg peluk lim guan eng kuat2..srkarang aku nk tanya..apa beza pas dulu dan pas sekarang.hehe

      Delete
    2. PAS dulu ..makan BABI haram tapi PAS skrg makan BABI halal asalkn dgn LGE...xcaye tanya Mad Sabu...
      PAS dulu berzina haram haram tapi PAS skrg berzina bole di sucikan dosa oleh Father N Ajis....

      Delete
    3. PAS sekarang banyak u-turn dan bengap nak mampos

      Delete
    4. Ni tok imam banyak baca iklan kasi pacak dalam haramkah lepas tu stim 24 jam. Kalau kawin lebih cari anak dara.

      Delete
    5. Masalah PAS ni satu, dia ingat Islam tu hak exclusive dia. Pasal tu pemimpin2 dia tanpa segan silu suka memantat bini orang tanpa berasa salah. Penyokong PAS pun diam je tanpa sebarang protes seolah2 membenarkan perbuatan tersebut. Maklumlah Paderi N.ajis telah ampunkan segala dosa mereka.

      Delete
    6. Ni Tok Imam red bean.
      Saja nak lagakan melayu.
      Pas ke,umno ke, pkr ke,
      Boikot tetap noikot cina harbi ABC!

      Delete
    7. RBA detected ...
      100% orang kafir masuk Neraka.
      50% dpd orang Islam masuk Neraka.
      Dpd orang Islam dlm Neraka itu, 10% adalah Melayu.
      Dpd Melayu dlm Neraka itu, 10% orang PAS dan 90% orang UMNO.
      Ha ha ha ...

      Delete
  5. Dap nk empat exco tp satu melayu pun tak da menang.... aiiyaaa..

    ReplyDelete
  6. Hai tok imam,......tanya diri sendiri dululah.

    ReplyDelete
  7. Tun daim mengulas ketiadaan exco penang dari pas...Pas memang bodoh..hanya layak jadi kuli pasang bendera dap dan jaga parking kat ceramah pkr..memang bebal..patut tukar lambang spenda saja.

    ReplyDelete
  8. ORANG CINA dah salah jangka mereka ingatkan boleh menang BESAR rupanya ALLAH dah gerakan hati org2 kampung,felda,felcra dan sebahagian besar orang sabah serawak untuk sokong BN..terselamatlah kali ini tetapi jika kita leka dan x berubah pru 14 tak tahulah macam mana

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum...senaraikan jugek restoren makanan segera mcm subway mcd kopi bin stabak dome deli france dave deli saper munyer.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. dekat OLD TOWN Parit Buntar aku tengok ramai melayu gi makan dan yg paling menyedihkan ada yg berkopiah, tak tahu la macam mana nak insafkan mereka ni.

      Delete
    2. Tebar risalah bro ... gerenti berhasil punya. Insya Allah.

      Delete
  10. Semua org tahu...pas dan dap tidak sebulu...hanya pendubor yg jadi perantara kedua2 parti...
    Dap spt biasa jenis cina yg tak akan mengalah dlm apa pun hal krn merasakan kaum lain cuma kelas kedua...mrk adalah cina..cina yg sedia dikenali sbg bangsa yg dulu bertamadun di dunia ini. ..wlpun pada hakikatnya...cina2 babi dap yg mula2 dtg ke tanah melayu merupakan cina2 yg miskin dan lari dari penindasan dan perang...
    Bila dah kaya...kuasa pulak diidamkan dan tanpa bangsa 2nd class...mrk tidak mampu merealisasi nafsu mrk...
    Bagi aku...cina babi dap adalah cina yg pandai berlakon...perasuah...kaki fitnah...melagakan cina supaya benci melayu...benci pribumi...benci india....melagakan kristian dan islam dan melagakan melayu dgn melayu....Puak babi cina nie mmg sial..
    Klu korang nak tahu puak cina babi dap nie...hidup mrk sejak lahir hingga mampos tak pernah campur dgn bangsa lain dan klu bercakap dgn mrk nie...tergagap2 lbh teruk dpd bangla yg dihina mrk..

    ReplyDelete
  11. suruh tun daim bertanding je la ...komen pandai ,.parpu dah jd kaya byk dpt duit hentam org sana sini..syok jd blogger ...level spm pun bole kaya....
    aidc

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...Manakala dipihak blogger PR selagi tidak kering najis di punggung DAP selagi itulah akan dijilatnyaa tanpa merasa puas...... itulah standard melayu pembangkang...

      Delete
    2. Sakit kena boikot barangan lu ke...

      Delete
    3. Ada ijazah pun ada yang tak ada kerja sampai sekarang......sebab banyak graduan melayu ni hampas....pemalas..dan dungu.....aku dah buang 3 graduan yang kerja dengan aku sebab malas dan tak perfom resumi bukan main lagi pandai itu dan ini ada pengalaman .......tapi gebang aja lebih ....nak tulis report pun tak tau jenuh ajar tapi bebal tahap gaban ....tak taulah macam mana boleh dapat ijazah ....Pandai lagi orang yang ada spm....

      Delete
  12. sebarkan senarai makanan dan kedai lahanat cina yg perlu diboikot di masjid dan sekolah2 melayu, kendduri kendara - berjihad kecil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul bro ... gerakan ni gua dah mulakan.

      Delete
    2. aku sokong...mari kita semua melayu bersatu......... pas ke umno ke melayu pkr ke melayu dap ke melayu atas pagar ke mari kita semua melayu bersatu halau bangsa celaka ni dari tanah melayu............

      Delete
  13. Ahli MCA pun pandai. Diorang pilih CSL yang terkenal tu sebagai presiden mca bukan sebab dia berkaliber tetapi sebab dia lemah dan berskandal. Apabila pemimpin no. 1 lemah, cina-cina akan memandang tinggi pemimpin cina yang lain iaitu LGE. ini semua plot cina selepas pru 12 2008 lagi... cina-cina x akan hormat CSL sbg dia ada skandal... mereka bagi alasan CSL xdak bermoral... dgn alasan ini, mereka boleh pilih DAP dengan bijak... Malah, keputusan MCA utk tidak mengambil sebarang jawatan sekiranya kalah teruk dlm pru 13 adalah sebab mereka yakin BN akan kalah pru13 ini. dengan keputusan ini, kaum cina ada alasan yg kuat utk tidak mengundi mca atau bn...

    Tetapi takdir org cina, 'yang dikejar tidak dapat, yang dikendong berciciran'.

    BN tetap strong, malah UMNO mmeningkatkan kerusinya... UMNO tidak gagal...

    Lepas berbelanja beribu-ribu duit utk datang mengundi, kaum cina x dapat menerima kenyataan bahawa BN masih menjadi kerajaan..

    PADAN MUKA CINA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul...betul....betul....

      Delete
    2. Upin Ipin kata ... Betul betul betul... Orang Melayu pun ramai juga yg pandai mcm Cina. Sebab itu mereka tolak ramai pemimpain2 yg skandal dan tak bermoral ... mereka pun buatlah pilihan dgn bijak ... Mcm kat Selangor dan Kelantan ...

      Delete
    3. Anon 2.33pm

      Ouiii... Kau maksudkan STOPA SPENDA dan ANUWAT IBRAHIM???

      Delete
  14. Anon May 31, 3.48pm,

    Klu dulu kita lihat sticker ABU di merata-rata tempat apa kata kali ni kita tampal pulak sticker ABC especially di restaurant mata sepet. Klu nak gempak lagi kita bagi flyers ABC bila nampak dorang nak masuk OLD TOWN. Aku rasa mcm nak wat jer sbb geram dgn mata sepet nie.

    ReplyDelete
  15. Rakan-rakan Islam dan Melayu ku... Kita kena ingat, Cina kafir harbi di Malaysia ini, sama hina dengan Yahudi.Mereka tidak akan puas, selagi Melayu tidak menjadi hamba mereka. Aku membesar dalam kawasan yang majority Cina. Bangsa pencuri, pengotor, penjijik ialah mereka. Selain sebagai ahli perniagaan, profesion mereka ialah sebagai Apek Jamban yang akan mengangkut tong taik yang akan dibuang ke dalam sungai. Kalau di pasar, mereka akan mencuri barang peniaga tua Melayu, yang berpusing untuk mengambil barang atau urusan lain. Mereka akan mencuri dengan pantas dan masukan dalam bakul mereka. Dalam pilihan raya ke 13, mereka melantak sakan apa yang BN bagi (BN tolol melayan Cina) Tapi undi tetap pada PR. Mereka bukan cintakan Malaysia, mereka bukan sokong GAY TUA, Tapi Mereka hendak rampas kuasa Melayu. Ingat, RAMPAS KUASA MELAYU. Ada faham?

    ReplyDelete
  16. Aku Anti Cina.
    Kalau aku jumpa cina tergolek tepi jalan pegi mampos la aku nak tolong..
    Tlg tengok boleh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengok pun aku xnak

      Delete
  17. jgn jadi bodo mcm teloq nuaq brehem

    ReplyDelete
  18. Dlm masa 1 bulan ni, aku dah berjaya mengelakan diri n family aku dari makan mc'd n masuk ke pasaraya NSK n Econsave.
    Kalu sebelm ni, selang seminggu mesti aku jejak tempt2 ni.syukur.selamat duit aku dari bg kat cina x basuh berak tu.

    ReplyDelete
  19. Saya suri rumah.dulu sayur beli kat NSK.skrg sayur saya beli kat tepi jalan jek.xpe, yg penting wang saya tidak mengalir ke kaum cina.itu lebih penting.biarlah mereka yg jual ditepi jalan yg org cina pandang hina dpt teruskan hidup dr bg duit pd cina yg dah kaya n tak kenang budi tu.

    ReplyDelete
  20. Pm najib kata pembangkang tipu pengundi cina ,hakikatnye pm najib yg tertipu, sian najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib test market untuk tengok sokongan kaum harbi ini tapi propaganda Dogs and pigs telah mengubah hala sokongan.

      Najib patut dah sedar apakah tindakan susulan

      Delete
    2. Saya sokong DS Najib! Sebab tu kena sokong pembangkang, mereka pandai tipu Cina. Ini apa ... kena tipu dgn Cina!!! Ha ha ha ...

      Delete
  21. Ya ya betul najib yg kena tipu. Dok tabok duit merata-rata kat cina, belakun jadi pemain naga cina, bagi concert kat orang cina dan hadir pulak ke hari terbuka puak rasis cina ,,,, kunun-kunun nak jadi hero cina ... last-last ... apa pun tak dapat.... nampaknya ketua umno ni yg diperbodohkan.Betul Kata ustaz azahar mahathir ada buat macam-macam projek ... kerja PM la ni tunjuk jari aja ....... saatuuuuuuu malaysiaaaaaa! Malunya aku jadi ahli umno.

    ReplyDelete
  22. Najib ler buduh pergi layan cina-cina ni semua, mca ka,dap ka,gerakan ka semuanya sama je sebenarnya.Kalau korang tengok, cina ni kalu kat tempat mereka, mereka tak kisah pun dari parti kerajaan atau dari parti PR, janji sesama bangsa cina. Kalau Umno berani kasi announcement satu kali dalam tv suruh melayu semua pulaukan cina besar-besaran.Baru ler best, ni harap orang bawah buat kerja, boikot ler, itu ler, ini ler, padahal Najib dan Menterinya sibok makan duit cina gak.Cit..ini macam sejuta tahun pun melayu takkan menang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. baik hang ckp sruh diorg smua balik kt china..heheheh.. tenang bro usah kecut..heheheh

      Delete
    2. Bukan duit Cina saja bro ... sekali dgn amoi Cina juga maa ... syiok ooo ...

      Delete
  23. Betul bro..saya setuju. Di Penang sebelum PRU13 ramai apek yang gantung baju 1Malaysia di kedai2.. tapi apa jadi?

    ReplyDelete
  24. apa yg penting boikot perlu diteruskan untuk mengajar mereka yg kita di Malaysia ini memerlukan diantara satu sama lain..

    ReplyDelete
  25. PM memang booooooodoh tak habis-habis kena tipu dengan BABI SIAL

    ReplyDelete
  26. Cina mca atau dap atau mana2 cina....

    ReplyDelete
  27. dari dulu apa cina nak semua dapat, peruntukan besar, makan besar, bantuan besar tapi akhirnya...puak ni jadi penipu besar, sudah2 la pm najib, jgn la tertipu lgi, mereka x kn sokong melayu..percayalah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nun di Kedah sana nun ... TPM kata nak buat banyak lagi sekolah Cina dan juga temple2 ... kalau bagi BN perintah. Ingat! Janji ditepati ...

      Delete
  28. Salam,

    Bagi menambah info pembaca mengenai produk Melayu, ini laman web terbaru NORAINI's COOKIES WORLDWIDE (100% MUSLIM).

    http://www.norainis.com.my/

    PRODUK:
    1.Pelbagai jenis BISKUT harian (jenama GOODKISS) dan Perayaan (biskut RAYA)
    2.Makanan dalam tin (canned food)- Susu Pekat Manis, Kreamer, SARDIN Ikan.
    3. PreMix - Untuk masakan- laksa Johor, Laksa Sarawak, Kari Ayam Tradsional, Kari Ikan, Asam Pedas, dsbgnya.sila rujuk laman web.

    SOKONGLAH PRODUK MUSLIM!
    BOIKOT PRODUK CINA KAFIR!!

    ReplyDelete
  29. PM hari2 cuba mendapatkan sokongan masyarakat Cina. Lagu IM4U, bantuan dana kepada Sekolah2 Aliran Cina, bantuan kepada Tokong2 dan bermacam2 lagi.

    Alih2 Ketua Kaum Cina iaitu DAP bagi arahan dan semua Cina tidak menyokong BN. Bukan saja tidak menyokong tetapi bersatu untuk menumbangkan kerajaan Melayu.

    Hakikatnya apa yang kita nampak adalah Anuwar cuba menipu DAP dan PAS, DAP cuba menipu PKR dan PAS dan PAS pulak sentiasa ditipu. Mujur juga hasil sokongan Cina yang mahu melihat Melayu tumbang, PAS telah menang beberapa kerusi.

    Berbalik kepada sokongan padu Cina untuk menumbangkan BN iaitu pemerintahan Melayu, tindakan yang dikira BACK FIRE ini akan mendatangkan banyak implikasi dan komplikasi kepada kaum tersebut. Bak kata Parpu ... Berani buat berani tanggung la yea ...

    Jadi untuk kaum Cina, tak perlu la bersedih kerana apa yang kamu buat sebenarnya telah mengguris hati dan perasaan sahabat2 kamu bangsa Melayu. Oleh yang demikian, terima je la tindakbalas dari bangsa Melayu di atas segala pengkhianatan kamu.

    Kawan Cina gua kata ... Cina kalau tak tipu, tak bohong, bukan Cina namanya.

    Sebenarnya gua nak kata ... kalau lu mampus pun gua dah tak peduli dah. Jadi ... pergilah mampus.

    ReplyDelete
  30. Orang Cina sebenarnya sudah lama meletakkan Melayu sbg proksi mereka dalam setiap perniagaan mereka terutama bagi mendapatkan projek Kerajaan.

    Dalam masa yang sama juga mereka sudah lama memperolok orang Melayu dengan meletakkan orang Melayu sebagai pekerja atau penyelia supaya ramai Melayu tertarik dgb sandiwara mereka.

    Kempen ini boleh berjaya andai kita benar benar bersatu namun sudah ada gerakan yang mengatakan ini propaganda UMNO. Sedih apabila ini dinyatakan sendiri oleh orang islam Melayu melalui corong corong masjid bahawa sebenarnya UMNO dalam keadaan terdesak.

    Inilah perpecahan bangsa kita yg semakin payah utk diperbetulkan.

    Bagi pandangan saya, jagalah keluarga anda dan diri anda. Carilah harta sebanyak mungkin sebagai bekalan.

    Pedulikan bangsa Melayu yang terhegeh-hegeh dahagakan "kesamarataan" yang terus terusan menjadi "orang suruhan" cina berpiket, terpekik telolong serta melalalak tak tentu pasal hendak kan itu dan ini.... sedangkan bangsa lain (Cina & India) berusaha keras mencari duit dan menambahkan ilmu untuk merperkuatkan diri menghadapi hari muka.

    Renungkanlah...Siapa yang rugi apabila melihat bangsa lain bertambah kaya...
    hidup mewah dan menjadi TUAN kepada kita.

    Bangsa Kita...seperti biasa..berebut rebut nakkan kuasa yang sudah berpecah menjadi 3 bahagian!

    ReplyDelete
  31. Kerana kesilapan yg jelas, Najib kenalah berundur kali ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hantu China...pgi menyakat tempat lain...

      Delete
    2. Anjing Cina cuba masuk barking.. halau2..

      Delete
  32. Sebenarnya cina dap mrancang nk mjatuhkan DSN dgn kekalahan yg mhinakan melalui sokongan bohong kaum cina dap. Tp kuasa Allah s.w.t tlh mhancurkan perancangan cina dap nie. Bg mjayakan rancangn cina dap ini, pkr n pas tlh dpergunakan dgn hebatnya. Cina dap mmg tlh bjaya mperkudakan pkr n pas tp kuasa Tuhan mgagalkan niat mereka utk merampas tanah air tcinta kita ini. Tuhan telah mgerakkan bumiputera di kg, felda, S&S mengundi BN bg menyelamatkan Tanah Melayu. Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  33. Membeli barangan China sama seperti bagi mereka peluru bunuh Melayu.

    Kerajaan mesti tumpukan banyak masa untuk rangkaian kukuh ekonomi Bumiputra di samping membuat satu agenda negara yang boleh menyatukan Melayu.

    China dah ada agenda. Ia itu kesamrataan atau Malaysian Malaysia.

    China sudah hampir berjaya mengguakan prinsip Pecah dan Perintah keatas orang Melayu dan Bumiputra.

    Sentiasa ingat membeli dengan orang Islam pasti dapat pahala. Sambil berbelanja sambil beramal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau cina muslim pon kite boikot jugak ke?cina muslim pon kite perlu parang jugak ke?
      Aku rase korang ni dah menyimpang jauh sngt ni...
      Komen kat sini dipenuhi dgn dendam & kemarahan tahap rasis yng sngt bahaya & extreme..
      Serius,aku takut baca komen2 kat sini...dah mcm sesat pon ade aku tngk..korang bole nak maki aku hatta babi sekali pon..
      Tapi ini adelah luahan ikhlas dari seorang hamba Allah..

      Delete
    2. Bor..kn anon tu ckp membeli dengan org Islam? Cina Islam tk rase dia org Islam ke? Uruf/adat sbeut Cina tu kita refer pd Cina Kafir.. dn yg buat hal pun Cina Kafir.. yg jd pelacor2 China doll perosak Melayu pun Cina kafir.. ape hl yg ko terase sgt plak?

      ko Mualaf ke? rilek bro.. klu ko Islam kita bersaudara.. jgn ko jd parasit sudahla..

      Delete
    3. Sekiranya aku belom jadik muslim,adekah patut aku dihina kerana aku bukan melayu?
      Apekah salah aku bila dilahirkan sebagai cina?
      Apekah dlm islam menhalalkan perkauman?
      Mcm mane dgn saudara saya yng belom memeluk islam?
      Adakah bile saya sudah menjadi muslim,saya terus menjadik seorang melayu?

      Delete
    4. Jangan lupa juga di Negara Cina nun ... berjuta-juta umat Islam dan mereka adalah saudara kpd semua Melayu yg Islam ... Renun-renungkanlah.

      Delete
  34. Apabila saya baca artikel PK ini, saya tak jelas apa motif dan agenda sebenar di sebalik penulisannya. Namun, saya dapat agak ianya bukan hanya agenda Melayu/China tetapi lebih kpd agenda ‘survival’ UMNO. Kalau nak kata marah kepada Cina yg pembelot, kenapa nak dipersoal bila Cina kena ‘permain’ di Selangor? Biarlah, baru mereka tahu Melayu juga cekap menipu dlm politik, bukan mereka sahaja. Andaikata masa pru13 dahulu, kerusi parlimen Melayu/Bumi BN (122 kerusi yg dimenangi), BN tewas semuanya, maka sudah tentu majoriti kerusi2 itu akan jatuh ke tangan PAS @ PKR (yg didominasi oleh Melayu). Dengan 38 kerusi yg dimenangi DAP (dpd 222 kerusi semuanya) adakah puak2 Cina chauvenis ini akan dapat memerintah Negara ini. Adakah Melayu2 dlm PAS/PKR akan jadi begitu bodoh untuk tunduk di bawah telunjuk DAP yg minority ini? Kalau Melayu Selangor pandai mencatur dan mengajar puak2 Cina ini bila berjaya memerintah, tidak mustahillah Melayu seluruh Negara juga akan bijak mencatur dan mengatur kedudukan dan strategi kalau dapat memerintah Negara. Janganlah terlalu dijumudkan fikiran bahawa hanya UMNO sahaja yg mampu dan berkeupayaan untuk meneruskan survivaliti Melayu. Melayu adalah majority di tanah air tercinta ini, kalau Melayu bersatu, tidak kira di bawah pimpinan parti mana, survival Melayu pasti tidak perlu dirisaukan. Apa yg dicurigai oleh rakyat buat masa ini ialah kerakusan pemimpin Melayu yg memerintah sekarang, yg lebih banyak agenda perjuangan poket peribadi dan keluarga, yg mengheret mereka ke kancah ‘korupsi’, penyelewengan dan sebagainya. Jika selepas mendapat ‘pengajaran’ dari PRU13 ini, pemimpin dan kepimpinan Melayu BN mahu berubah mengikut aliran, selera dan citarasa rakyat, mungkin kredibiliti dan integrity UMNO boleh pulih dan dapat meraih semula sokongan rakyat. Apa2 pun survival Melayu adalah priority utama yg kita kena fikirkan ….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang di bawah riuh rendah suruh boikot barangan atau syarikat Cina...tapi....tang kat atas tu riuh rendah hilai ketawa bersama Cina....masa terdekat ialah TDM bersama sama Vincent Tan di Korea (Jeju Isl) ..kenapa tak suruh pengarah Melayu dalam syarikat Cina untuk berhenti atau tarik diri...contoh dalam Syt Genting,Sports TOTO,Carlsberg, Berjaya Group dll......Cakap saja pandai berani tidak.

      Delete
    2. Masuk dah red bean army..... Boikot tetap boikot..... Pi mampus sama cina....

      Delete
    3. Carilah jalan lain yg lebih praktikal dan manasabah, banyak sangatkah barang keperluan harian keluaran kilang Melayu atau bekalan oleh syarikat Melayu di merata-rata (selain Kelantan dan Trengganu). Jangan nanti sampai pakai baju Melayu, naik Keretapi Tanah Melayu dan baca paper Utusan Melayu sahaja ... Hiduplah dengan reality bukan dengan fantasy! Jangan lama2 nanti, boikot jadi 'buy kot' sebab dah terpaksa ...

      Delete
    4. So what kalau Pk memperjuangkan survival UMNO!!!!!!!!!!!!!

      Survival UMNO adalah survival orang Melayu dan ugama Islam!!
      Cina pun tau itu sebab Cina nak hancurkan UMNO. Kau pun tau sebab itu kau ada kat sini. Jangan ingat semua orang Melayu bodoh..yang sebelah kau aje yang bodoh. You rascist bastards.

      Delete
    5. Anjing RBA mari lagi ... Betul ke PK memperjuangkan survival UMNO ????????????? atau sedang merangka landscape untuk 'graveyard' UMNO? Kau pergi tengok dekat artikel terbaru dia dlm blog ini ... dan belek kelebek respon yg diberi ... sampai yg kata dia Yahudi pun ada .
      .. ha ha ha ...
      Survival UMNO adalah survival orang Melayu dan pemimpin2 korupnya.
      Cina pun tau itu sebab Cina nak hancurkan UMNO. Kau pun tau sebab itu kau ada kat sini. Jangan ingat semua orang Melayu bodoh ... yang sebelah kau (UMNO) aje yang bodoh. You rascist idiot.

      Delete
  35. 1. Jangan lupa golongan DAP yang bercadang malah PR ni tak mempertahankan Kalimah Allah digunakan didalam injil

    2. PR bersama musuh Islam di Malaysia seperti Ambiha

    3. Kalau nak juga sokong parti politik macam ni maka kita akan menjadi seperti Indonesia http://www.youtube.com/watch?v=3DrskbDaw3A

    4. Sudahlah berpolitik mari kita bersama menjuangkan Islam

    ReplyDelete
  36. Bila budak mentah KJ =Oxfort kawin anak paklah, bilionare jutawan termuda.
    Omar Ong = Eisenhower pun ikut nada yg sama. JLO gemok pun buat yg sama..clone the KJ (cambiasa copy & paste babi)..

    PM kena sedar budak2 mentah ni graduate western yg tiada kualiti..dulu2 Yes, british graduete = British gentlemen.

    Sekarang British pun nak cari duit aje..menyesal buat LKY/ Singapork akhirnya mcm babi juga tamaknya.


    ReplyDelete
  37. SOKONG A,B,C JOM BOIKOT BARANG CINA BANGSA TIDAK MENGENANG BUDI SEMUA NAK BOLOT

    ReplyDelete
  38. Pas sudah lama boikot barang cina kini umnogok nak tiru
    tak malluuuuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas sudah lama boikot barang cina? Ooo. Abestu bersatu ngn LGE tak boikot ye?

      Delete
    2. PAs usah boikot brg Cina? hahaha sb tu Hadi pelok erat Lim Sial dan Nik Najis bongkok diri pd Lee Kuan Kayu.. pastu 'sedekahkan' beribu hektar tanah Kelantan pd cicit komunis Nga Ngeh.. wah2.. China Doll Anwar xboikot pun?? PAS jgk yg sokong!

      Delete
  39. Nak minta bloggers2 yang sayangkan agama, bangsa dan Negara, untuk selalu ingat-ingatkan orang melayu pengkhiantan kaum cina terhadap orang melayu umno/BN sehingga PRU 14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju biar pru 14 satu cina pun tak ada yang pangkah bn dengan itu pr akan menang bergaya yahoooo

      Delete
    2. Gua ni neutral and non-partisan tapi gua ada buat banyak pemerhatian.
      Dalam hal agenda perpaduan kaum, gua tabik sama PR. Masa berkempen PRU13 dulu, ramai sekali Cinanakharam yg berselimut dgn bendera PASesat atau pun bendera PKRembat untuk berkempen. Mereka juga begitu ramai turun berkempen untuk calon2 Melayu parti DAPukimak.
      Dalam BN tak nampak pun suasana begitu. Tak ada kelibat langsung mereka berselimut dgn bendera KATImperialis. Masing2 duduk dlm longgok sendiri. Yg dok berarak usung bendera hanyalah puak2 Me layu terkulai.

      Delete
  40. Kita perlu ujudkan semula konsep yg akan-akan konsep payung yg dapat membantu dan memecahkan monopoli cina di dlm perniagaan berskala sederhana dan besar... petronas hanya dibuka kepada bumiputra sahaja... pembekal kpd kerajaan hanya bumiputra sahaja dan mana-mana sykt alibaba kita hapuskan sahaja... hanya 100% bumi sahaja yg boleh berurusan dgn kerajaan... balak hanya utk bumi sahaja... korek pasir, kuari batu, lombong bijih timah, besi, emas hanya utk bumi sahaja... tolong beritahu Najib...

    ReplyDelete
  41. Mana2 melayu bumiputera atau india yg pandai buat laman web umpama directory merangkumi barangan dan perkhidmatan yg boleh dijana oleh kita semua utk seluruh negara...
    Dgn adanya directory tersebut kita boleh klik dan cari serta menilai barangan halal dan perkhidmatan spt mekanik ker yg tidak berasaskan cina babi dap....Mana2 ngo yg pakar sila hasilkan agar sesiapa shj boleh upload barangan dan perkhidmatan mrk...
    Mgkin ppim boleh bantu menjayakan satu directori yg dpt dikongsi oleh semua melayu bumiputera dan india....

    Dgn adanya directory online nie...jika keta rosak...kita boleh cari pribumi punya bengkel yg berdekatan...restoran halal kepunyaan melayu...kedai runcit pribumi atau india yg berdekatan...

    Dgn cara ini memudahkan pengguna tidak membeli brgn cina babi dap....TOLONG SESIAPA BOLEH USAHAKAN UNTUK JANGKA PANJANG....

    ReplyDelete
  42. Dgn India bkn Islam pn kita kwn la..tp hati2 jugak..xleh harap juga.. nnt patut balik.. biawak lidah ada cabang...

    ReplyDelete
  43. Melayu takutkah kalau Cina belot? Itulah yg diwar2kan menjelang PRU13 dahulu. Banyak SMS disebarkan kpd orang2 Melayu kononnya jika Cina tidak sokong BN dan BN kalah, hancurlah Melayu dan Negara Malaysia ini akan jatuh ketangan Cina. Saya juga mendapat SMS itu. Mari lihat reality dan logiknya. Dalam Parlimen sekarang BN ada 133 kerusi, PAS ada 21 kerusi, PKR ada 30 kerusi dan DAP ada 38 kerusi.
    Daripada 133 kerusi BN menang itu: 52 menang lwn PAS Melayu, 46 menang lwn PKR Melayu, 4 menang lwn PKR Cina, 1 menang lwn PKR India, 3 menang lwn DAP Cina, 2 menang lwn DAP Melayu, 1 menang lwn DAP India, 1 menang lwn PAS Cina, 13 memang lwn PKR Bumiputera Sabah/Sarawak, 6 menang lwn DAP Bumiputera Sabah/Sarawak dan 4 lagi menang lwn parti2 nyamuk lain di Sabah/Sarawak.
    Lihat pula kerusi pembangkang: 21 kerusi PAS menang semuanya adalah Melayu, daripada 30 kerusi PKR menang 17 adalah Melayu dan daripada 38 kerusi DAP menang 2 adalah Melayu.
    Andaikatalah DAP menang semua kerusi yg ditandingi atas calon Cina dan India, maka DAP akan ada 38 – 2 + 3 + 1 = 40 kerusi Cina + India (ini adalah mengandaikan semua Cina dan India belot tak sokong BN).
    Dan andaikata Melayu juga buat sama macam Cina dan India (tidak mahu sokong BN), maka PAS akan ada 21 + 52 = 73 kerusi Melayu dan PKR akan ada 17 + 46 = 63 kerusi Melayu. Maka Parlimen akan jadi: 73 kerusi Melayu PAS, 63 kerusi Melayu PKR, 2 kerusi Melayu DAP, 40 kerusi Cina + India DAP, 13 kerusi Cina + India PKR, 13 kerusi Bumiputera PKR Sabah/Sarawak, 6 kerusi Bumiputera DAP Sabah/Sarawak dan 12 lagi parti2 nyamuk dll.
    Dengan statistik ini, adakah Cina akan mampu merampas kuasa pemerintahan Negara. Jadi kenapa orang Melayu nak rasa takut, kononnya akan menggadai Negara jika tidak undi BN? Yg sedihnya, sentimen atau dakyah yg mengembar-gemburkan bahawa Melayu akan hilang kuasa, akan terpinggir, akan menjadi hamba ditanah air sendiri dsb telah sedikit sebaanyak berjaya meracuni ramai orang Melayu terutamanya yg di luar bandar dan kawasan terpencil seperti di Sabah/Sarawak. Sebenarnya yg sangat takut jika BN tidak mendapat sokongan ialah pemimpin2 korup yg ada dlm kepimpinan sekarang. Kekalahan BN bererti kehilangan kuasa untuk menegah pembongkaran apa2 salahlaku atau penyelewengan yg mereka telah lakukan selama ini. Melayu tidak perlu takut, ini tanah air kita, tanah tumpah darah kita dan nenek moyang kita. Yg perlu dibuat ialah mencorakkan pemikiran baru dan hala tuju politik baru yg lebih berintegriti, berkredibiliti dalam mengekalkan kuasa dan seterusnya ‘survivaliti’ orang2 Melayu, terutamanya dlm aspek bersaing dgn bangsa2 lain, khususnya orang2 Cina ….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu PAS PKR adalah lembu dan kuda DAP

      tentulah risau

      Delete
    2. alamak awak tak tahu sejarah singapura ke? tanya Lily Zubaidah Rahim

      Delete
    3. Biasa le ayat ayat red bean army....hanya pusing luaran....kajian dalaman simpan....takut tunjuk..... Dah boss ajar....bagi pusing itu statement.......

      Delete
    4. jgn pening baca statik tu....
      betul... walaupun cina 100% pilih DAP depa tak akan perintah ini negara secara direct...

      yang perlu dirisaukan... mereka akan perintah negara ini secara halus atau inderect dgn menjadikan melayu PAS dan PKR balaci mereka. Ini yang paling bahaya.

      tgk selangor... mb boneka takut pada DAP..
      tgk perak dulu... mb boneka juga takut pada DAP
      tgk penang.... satu exco melayu pun tarak... harap TKM1 jer melayu itupun boneka...

      ayat-ayat rasuah ni dah lama dimainkan... mana2 negara ada rasuah..
      kita tgk usa... negara kononnya bersih rasuah ...tapi nak buat undang2 kawalan senjata api pun tak boleh sebab ahli kongres diberi rasuah oleh syarikat2 senjata api. So...

      Di sgor, penang, kelantan takde rasuah???? Pirah.... satu2 kes boleh dibentangkan...

      Ingat kalau DAP, PAS, PKR perintah negara ni... tak de rasuah..? Ni namanya lawak akhir zaman... Come on bro... kita semua manusia... kalau berzina pun boleh apalagi rasuah....

      So... yang penting sekarang... kuasa negara ini mesti dipegang oleh melayu. First step ke arah ini adalah dengan boikot semua barang cina..
      biar susah sekarang untuk kesenangan masa depan.

      Mcm nak masuk syurga la kan... kena bersusah dulu

      Delete
    5. Carilah jalan lain yg lebih praktikal dan manasabah, banyak sangatkah barang keperluan harian keluaran kilang Melayu atau bekalan oleh syarikat Melayu di merata-rata (selain Kelantan dan Trengganu). Jangan nanti sampai pakai baju Melayu, naik Keretapi Tanah Melayu dan baca paper Utusan Melayu sahaja ... Hiduplah dengan reality bukan dengan fantasy! Jangan lama2 nanti, boikot jadi 'buy kot' sebab dah terpaksa ...

      Delete
    6. Kalau nak kata Melayu PAS/PKR lembu dan kuda DAP, lebih teruk lagi Melayu UMNO yg jadi peminta sedekah undi Cina. Tengok masa dekat PRU13 dulu rata2 mereka pergi canang nak tambah sekolah Cina dan tokong. TPM tanya orang Kedah:"5 tahun PAS perintah, berapa buah sekolah Cina mereka buka, berapa banyak temple mereka bina? Bagi kami perintah, kami akan buat banyak sekolah Cina dan temple ...". Ha ha ha ini kisah benar, bukan cakap kosong ...

      Delete
    7. Itu adalah kesilapan strategi , skrg bnyk org melayu sdh sdar dari kptusan pru 13, tanpa undi kaum cina pun, melayu-bumiputra tetap boleh mng 133 kerusi, jadi melayu baik umno,pas,pkr & bumiputra semanjung, sabah &sarawak kita bersatu dlm pru14 tentu kemenangan lebih besar kita mudah dpti nti.

      Delete
    8. Anon at 8:42 AM ...

      Lu ni Dogs And Pigs Red Babi Army. Lu memang ham ka chan.

      Delete
    9. BN-Janji Ditepati. Kami oghang2 Kedah tak sabaq sangat dah, dok tunggu Hospital Pakar baghu kat Baling, dan ... jeng jeng jeng ... 5 buah sekolah Cina baghu kat Kedah ... hoho hoi ... tak sabaq sungguh nii ...

      Delete
    10. Buat apa buang masa kat sini!!! komen2 penuh dengan muslihat dan penipuan dari Cina2 rasis dari red bean army.

      Delete
    11. Kesilapan pengundi paling besar.... mereka sangka semua dalam pakatan adalah malaikat. Kalau mereka menang tak ada rasuah, tak ada kronisme, harga barang tak naik. Mereka berjudi dengan masa depan mereka dan anak cucu mereka. Yang paling rugi besar ialah orang Melayu. Orang Melayu patut sedar dari sekarang, sebelum terlambat bahwa hanya UNMO saja yang dapat membela nasib mereka. DAP adalah parti Cina rasis untuk Cina rasis. Mereka tak boleh harapkan PKR.... PKR adalah untuk penganut sekularalisme, liberalisme, pluralisme. Orang Melayu jangan gadai akidah untuk kepentingan dunia yang sementara sedangkan kehidupan akhirat adalah untuk selama2nya. Mereka juga tak boleh harapkan PAS selagi PAS berada dalam pakatan kerana tangan mereka terikat. Lagipun, PAS terbukti mengamalkan pilih kasih apabila mereka beri bantuan hanya pada penyokong2 mereka dan pulaukan yang tidak menyokong mereka. Mereka tak akan memberi walaupun kerana Allah. Segala2nya adalah kerana politik bukan kerana Allah.
      Berbeza dengan UMNO ...UMNO beri bantuan pada semua orang Islam,
      tidak kira apa fahaman politik. UMNO lebih Islam dari PAS. Pemimpin2 UMNO lebih berakhlak dari orang2 PAS. Bukalah mata dan hati kamu hai orang ISlam semua.

      Semoga Allah selamatkan UMNO demi kesejahteran umat Islam diMalaysia.
      Amiin

      Delete
    12. Orang Melayu patut sedar dari sekarang, sebelum terlambat bahwa bukan hanya UNMO saja yang dapat membela nasib mereka. Orang Melayu jangan gadai akidah untuk kepentingan dunia yang sementara (seperti mengadakan banyak pentas dan konsert maksiat serta menggalakkan pendedahan aurat) sedangkan kehidupan akhirat adalah untuk selama2nya.
      Semoga Allah selamatkan aqidah UMNO demi kesejahteran umat Islam diMalaysia.

      Delete
  44. Parpu... ko ade tak senarai bengkel motor dan kerete melayu punya.... asalkan bukan cina...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu mu nok tengok bengkel kegheto ko motor ko hok oghe Melayu banyok, mu maghi negeghi cik siti we kembe ... buke tu sajo, keda hardwe, keda komputo, keda bare suke, ..., pendek kato, mace2 ado ... Melayu belako ...

      Delete
    2. RBA dikesan lagi ... Hoi tak payah nak melalok lah nak boikot barang Cina. Setakat sepuluh dua ringgit lu punya duit, toke2 Cina tu tak akan mampus kebulor punya. Lu pi cakap sama lu punya pemimpin2 yg buat bisnes joint-venture, yg Ali-Baba, yg bagi projek GLC dan sub-con million-billion RM sama Cina tu, amik balik, bagi orang Melayu baru ada kesan ... Lu melalok buat habis air liur saja bro ...

      Delete
    3. Gua ingat tahun 1900 dulu kalau tak silap ada Melayu impot / mengedar kereta Subaru dari Korea tapi kena sabo dengan Toyota, Honda, dsbnya. Cina sanggup buat apa saja untuk bunuh saingan mereka lagi2 Melayu.

      Sebenarnya kita tak peduli kereta tu datang dari mana tapi kerajaan perlu bagi hak / permit mengimpot kenderaan luar atau barangan lain secara exclusive kepada Melayu, Bumiputera, India dan lain2 tetapi bukan kepada Cina lagi.

      Moralnya ... yang paling utama kita kena beli dari bangsa kita dan bukan dari Cina lagi.

      Delete
  45. Salam..

    Bro Parpukari...harap dapat letak artikel yang lucu sekali sekala kasi rehat minda...ok itu je

    ReplyDelete
  46. Lily Zubaidah Rahim, President Yusof Ishak's niece had documented the chinese systematic marginalisation of the Singapore Malays.

    Just look at the DAP's CEC election process and you will see the trickery and cheating that happened just to get the results they WANTED. Those vigilantes who harassed genuine voters are the best illustration of the great lengths they will go to grab power.

    They are all aware that anwar, pkr, dap are immoral but their utter disgust with UMNO, not BN galvanised such orchestrated actions including high costs to get overseas citizens to return to vote. It shows their RACIST tendencies. They simple HATE being ruled by the Malays together with the Sultans, who they felt waste THEIR taxpayers' money.

    These tribes will close ranks just to obtain political power.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Do you think that the MCAs, the MICs, the GERAKANs feel happy and like being ruled by the Malays and the Malay Sultanates? Are they really sincere being together with BN? Do the 'pornhero' Chua Sex Lek like the Malay rights and the imposing of Islamic laws in the country. Don't you ever think that these component parties/members have deep hidden hatred and disgust over UMNO? Come on anon5:21, think, think and think ...

      Delete
    2. There are two groups of people who are unhappy or feel rather 'unsafe' when the Chinese shows their supports and their political inclination towards the opposition:
      (1) the UMNO orthodox (2) the regular sin-makers.

      Delete
    3. (3) and the chinadoll! Please wash all the shits with water instead of tissues! No dirty 'residue', please!

      Delete
    4. Anon 8:29 a.m.

      Don`t make childish statements. The Chinese only show their support and their political inclination towards the opposition because that is the only way to divide the Malays and dominate the country. And we know what you will do after that. Singapork has been a classic example.

      Thank you for showing us the way.

      This Jihad will be slowly but surely.

      Delete
  47. Parpu..aku harap blogger blogger Pro Pemerintah jangan "hangat hangat tahi ayam"..pemimpin yang baik kita julang yang buruk kita sanggah..nak pegang senjata dah tak larat ..jawabnya ngan mata pena bisa ooo..boikot tu wajib tapi pi lah kenen kenen kat Kementerian Pengguna perbanyakan pemborong bumiputra/mamak..kedai 1 Malaysia banyakkan di pekan pekan kecil dalam bandar besar buat apa depa banyak pilihan ni mokcik pokcik kat luar bandar diSabah dan Serawak nu penting..tolonglah depa yang kat kg..TOLONG LAH..penoreh getah, pesawah, nelayan..itu denyut nadi negara..kenyang anak anak depa majulah negara..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm mana nak harap pada produk keluaran Melayu yg sangat terhad. Bila ada juga golongan Melayu (Islam) yang nampak nak berjaya dalam business dengan penghasilan barangan Melayu-Islam suatu masa dahulu, mereka di'bunuh' kerana ketakutan politik kerajaan (dieksplotasi, dimanipulasi dan dilabel sebagai kegiatan sesat , radikal dan teroris ), misalnya Al-Arqam. Dek kerana takut dengan bayang2 sendiri, Melayu sanggup aniaya Melayu, Melayu sanggup musnahkan Melayu dan Melayu sanggup bunuh Melayu. Orang2 Cina semangat kekeluargaan dan kekitaan mereka kuat walaupun berbeza ideology politiknya. Orang Melayu sentiasa berdengki dan suka sabotaj sesama sendiri, lebih2 lagi bila tidak sealiran dlm politik. Sedarlah wahai Melayu … terutamanya Melayu yg bukan tulen mcm mantan Tun Malabari dan mungkin juga mcm PK …

      Delete
  48. Mn tak nye si beruang r lembu2 smue cina...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lupa sorang lagi Cina, Mustafa Ong, bapa kpd Omar Ong. Dan jangan lupa juga, Tun M, DS Najib dan KJ pernah bersekongkol dengan depa ni tahun 1998 dulu ...

      Delete
  49. Assalam
    Beb, bagus jika wujudkan satu blog Boikot Barangan puak biaDAP
    Khas untuk promot produk Bumiputra disamping zahirkan muslihat puak biaDAP ni

    ReplyDelete
  50. Saya tengok takde seorang cina pun ambik roti gardenia di big aeon w.maju....semua beli roti mossimo.

    ReplyDelete
  51. Dulu beli barang kering dkt sri ternak sebulan
    Sebulan rm25k, sekarang dah p dekat Balaji kasi
    India pulak kaya. Dulu beli teh masjid Sebulan
    RM6k sekarang ganti BOH. Itu lah sumbangan
    Kecil agar ABC diteruskan.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!