BOIKOT CINA DAP! SUDAH TIBA MASANYA DONG ZONG PERLU DIAJAR!!!

AKHBAR CINA HASUT KAUM CINA TINGKATKAN JURANG PERKAUMAN DI MALAYSIA!!

Akhbar Nanyang Siang Pau semalam menyiarkan kebimbangan persatuan ekstremis Cina iaitu Dong Zong dengan perlantikan dua menteri Cina di dalam kabinet Dato’ Seri Najib kerana kedua-dua mereka tidak fasih berbahasa Mandarin. 

Menurut Dong Zong mereka ini yang hanya menamatkan Sekolah Cina separuh jalan tidak mungkin akan dapat mewakili kaum Cina secara efektif sekali gus tidak layak digelar ‘wakil kaum Cina’.

Nampaknya, bagi kaum Cina tidak apa jika Zairil Khir Johari yang seratus peratus Cina dijadikan wakil Melayu di dalam DAP, tetapi tidak boleh bagi seratus-peratus Cina dijadikan wakil Cina di dalam BN selagi tidak fasih berbahasa Cina. 

Untuk pengetahuan Dong Zong satu-satunya bahasa yang wajib fasih di Malaysia adalah Bahasa Kebangsaan. Untuk apa seorang wakil Cina wajib fasih bahasa Mandarin sedangkan bahasa kebangsaan negara ini adalah Bahasa Melayu?

Dengan menegaskan bahawa wakil Cina wajib fasih Bahasa Mandarin, maka Dong Zong telah mengesahkan bahawa majoriti kaum Cina negara ini memang tidak fasih berbahasa kebangsaan. 

Sudah menjadi kewajipan bagi seluruh kaum Cina yang mengaku sebagai warganegara Malaysia untuk fasih berbahasa Melayu atau mereka tidak layak mengaku sebagai rakyat negara ini. 

Jelas, Dong Zong masih menganggap diri mereka berada di tanah besar China dan masih tidak sanggup menerima hakikat bahawa nenek moyang mereka telah berhijrah ke sini. Pun begitu, mereka tidak sanggup juga untuk kembali ke tanah besar kerana tahu bahawa hidup mereka lebih terjamin dan selesa di sini. 

Maka salahkah kita jika menyatakan bahawa kaum Cina sememangnya sejenis manusia yang semulajadinya tamak haloba dan tebal muka? 

Kaum ini tidak mungkin dapat diajak berbincang kerana segala-galanya hanya akan dapat diselesaikan sekiranya ia menepati kepentingan diri mereka secara total. 

Kerajaan wajar memahami satu perkara penting dalam mengatur langkah seterusnya selepas PRU ini iaitu:- Dong Zong atau kaum Cina tidak pernah berkongsi aspirasi yang sama dengan kaum-kaum lain di negara ini.

Kaum Cina tidak pernah inginkan kepada perpaduan kerana mereka tidak melihat keuntungan maksima di pihak mereka melalui perpaduan. 

Kaum Cina tidak melihat jurang perkauman dengan kaum lain yang terbukti dalam keputusan PRU yang lalu sebagai satu masalah kepada mereka. Jika ia merupakan satu masalah kepada negara, maka itu adalah masalah kerajaan, bukan mereka. 

Justeru, mereka bertekad ingin terus mempertahankan sifat perkauman Cina serta mendesak pemisahan kaum itu dari masyarakat keseluruhan sebagai sesuatu yang perlu diterima. 

Dalam kata lain, mereka ingin dipisahkan terus dari aspirasi negara tetapi di masa yang sama ingin terus menerima bantuan dan sokongan kerajaan.

Tidak ada cara lain untuk menangani masalah dengan manusia seperti kaum Cina selain dari bertindak tegas dan mengabaikan segala rungutan dan tuntutan mereka. 

Sudah sampai masanya kerajaan mengambil tindakan ke atas Dong Zong kerana menghalang perpaduan dan mencabar kedudukan bahasa kebangsaan. Inilah saja penyelesaian yang terbaik untuk kesejahteraan negara dalam masa panjang. 

146 Responses to "BOIKOT CINA DAP! SUDAH TIBA MASANYA DONG ZONG PERLU DIAJAR!!!"

  1. org cina pgi la kat DAP. jgn terhegeh2 nak menyibuk kt kerjaan. cina yg ada kt parlimen tu untuk sabah sarawak je. cina semenanjung boleh pgi kt lim kit siang. jgn pgi kt micheal chong ke tiong lai dan yg lain2 tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orait....kasi hantam sam itu Cina yang tidak sedar diri.....

      Oh juga pegi halau mereka jumpa anwar beraim. Kumpul ramai ramai pakai baju itam sokong sibahlol nuar. Tiba tiba nak komen tentang cina dalam kerajaan. Lu, lu punya hal lah sial

      Delete

    2. I have lived in overseas for several years. Every time bila balik KL rasa seronok sgt sebab almost all the restaurants would say about 98% roughly in the malls especially were halal. Kami selalunya brag dgn kawan2 muslim di overseas bahawa malaysia ni so blessed. I blk lagi sekali in 2008 masa tu tsunami politik. Still banyak restaurants halal just the same as before. Back in 2010 stayed for several months, masih ok although dah ada few restaurants yg tak halal. 2011 i balik lagi, dah ada few more. This time i balik...my God...terkejut i... Banyak betul restaurants yg tak halal. Also its interesting to know that the same mall that i went before, banyaknya restaurants dan cafes yg statusnya "PORK FREE". Bersepah-sepah...Malaysia isnt the same anymore. Dan ramai melayu makan di tempat mcm ni. Its ok for the "PORK FREE" status restaurants in overseas but in malaysia? Bukankah malaysia is best known for their HALAL eating outlets??

      Delete
    3. Nanyang Siang Pau ni memang akhbar haram jadah. Ini akhbar chauvinist Cina seperti jiga Utusan Malaysia akhbar chauvinist Melayu. Sepatutnya semua org Malaysia boikot dua-dua akhbar Chauvinist Cina dan Melayu ini yg bercakap dlm bahasa yg sudah ketinggalan zaman. Patutnya ramai2 kita hanyutkan saja Nanyang Siang Pau ke Laut China Selatan dan Utusan Malaysia ke Selat Melaka kerana kedua2nya tak menggambarkan inspirasi rakyat Malaysia yg cintakan perdamaiaan dan bencikan chauvinisme...

      Delete
    4. Air Asia tak nak boikot Nanyang Siang Pau kerana rasis ke. Beruk melayu 2 ekor dalam Air Asia.

      Delete
    5. Bila kerajaan nak announce penghapusan sekolah Vernakular? Org2 Melayu yang undi BN tengah tunggu ni

      Delete
    6. Kerajaan perlu tarik balik semua logo/kelulusan halal di restoran cina barulah tindakan boikot boleh berkesan.

      Delete
    7. Utusan Malaysia siar berita benar berlaku dan pahit untuk diterima oleh Cina DAP chauvanis dan tidak provokatif sebenarnya Akhbar cina boleh dikatakan semua rasis dan menghasut secara halus..

      Delete
    8. Boikot xperlu banyak alasan dan syarat itu ini..xperlula mintak tolong kerajaan ke apa..cukup setakat diri sendiri..keluarga dan rakan2...jangan hadkan diri kalau nak boikot..boikot secara total

      Delete
    9. Bagi depa faham hal nie...DS Majib jgn llayan kaum cina nie?

      Delete
  2. ntahnya. ini malaysia tau. bukan NEGARA CINA NAK FASIH MANDARIN. CUMA CINA dap JE TAK RETI CKP BAHASA MALAYSIA. TAPI NAK HAK SAMA RATA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di Selatan China Mandarin bukan bahasa harian tetapi bahasa hokkien,kantonese yg lebih popular.Org cina Malaysia ug berlagak pandai Mandarin jika ke China pun bercakap kantonis n hokkien.Ingat hokkien Malaysia tak sama dgn hokkien yg dicakap di China.Mereka sendiri kelam kabut.

      Delete
    2. Apa yg mereka sibuk sangat jika Cina tak fasih Bahasa Mandarin? Apa masalahnya? Patut Cina-Cina haram jadah ini mengikut perangai orang Melayu yg tak kisah bila ramai pemimpin2 Melayu yg tak fasih atau malu nak cakap Bahasa Melayu.

      Ada orang Melayu kisah bila Gabenur Bank Negara tak pernah cakap Melayu? Ada orang Melayu kisah bila pemimpin2 Umno suka bercakap Bahasa Malish (bahasa rojak Malay + English) di TV? Ada org Melayu kisah menteri2 Umno selesa memberi ucapan dlm mesyuarat atau persidangan dlm Bahasa Inggeris? Orang Melayu tak kisah pun dengan bahasa mereka, nak mampos bahasa mereka pun mamposlah...

      Jika org Melayu tak kisah dan tak sayang dgn bahasa mereka, mengapa org Cina bikin bising bila menteri-menteri Cina tak fasih Mandarin? Boleh blahlah Nanyang Siang Pau, konon nak tunjuk sangat sayang kpd bahasa mereka hingga paksa menteri2 Cina bercakap Mandarin. Menteri2 Melayu tak cakap Bahasa Melayu dunia tak kiamat pun......

      Delete
    3. DAP and the geng sebenarnya sebati dengan akhbar cina dan dong zong.

      Delete
    4. tak pelik pun, lumrah

      Delete
  3. Kalau orang cina nak menjual ... orang melayu dah lama sedia membeli . Fikir fikir kan lah .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu...org Melayu dah lama membeli barang kedai Cina. Bukan saja beli barang, malah hutang kedai Cina dengan bunga yg tinggi.Tak cukup dgn tu jadi barua Cina dgn bekerja di kedai Cina kerana kedai Islam lebih suka ambilp ekerja Indonesia dan Bangla. Bodoh punya Cina, lu jual barang, org Melayu tetap beli...bangsat!!

      Delete
    2. oppsss .. dah ramai melayu melanggan china doll ....

      Delete
    3. jawablah kat akhirat nanti

      Delete
    4. Melayu yang banyak alasan dan terkial2 nak boikot sila balik indon...

      Delete
    5. Kita beli ngn hantaq depa balik negeri asal depa?

      Delete
  4. Buy muslim first.....sebar2kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn lupa beli nasi kandar. Tapi awas jgn pergi ke dapur Mamak kerana aku pernah terjumpa suasana di dalamnya yg menyebabkan belum sampai rumah dah muntah berlambak2 dlm kereta. Jangan juga tanya pekerja2 mereka dah solat ke belum kerana mereka mungkin beragama Hindu...

      Delete
  5. 1.kah!kah!kah!melalak la macai-macai kununnya tak mau beli barang cina!!
    2.najib a.k.a ajib gor siap pi melutut jumpa Dong Zong!!siap berlakun dalam raya cina lagii!!
    3.setakat macai yang kununnya boikot barang cina!!sedangkan pemimpin2 umno tiap hari meminta "hampers" dari tokey cina!!malah JKKK kampung kelas F pun rata-rata bertokeykan cina dalam setiap kontrak kerajaan!!
    4.Kah!kah!kah! melalutla hangpa semua!!last sekali dituduh perkauman oleh pemimpin hangpa sendiri!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betultu
      kat Selangor nie ....ramai melayu bertaraf pak lebai menjilat pungkoq Cina untuk dapatkan kontrak....yang masuk rumah urut percuma pun ramai....

      Delete
    2. Jgn diperlekeh bangsa sendiri.Org macam awak inilah yg membantu merendahkan martabat kaum Melayu.

      Delete
    3. aku setuju kita Cina mesti perhambakan Melayu ni semua, kalau kita ambil Melayu bekerja dengan syk kita make sure perah darah mereka secukupnya dengan gaji yang rendah supaya mereka sedar siapa berkuasa.to hell with perpaduan.kami Cina sudah kuat dalam bidang ekonomi.kami akan teruskan mensabotaj beberapa kerat Melayu kaya tu sampai mereka bankrupt.

      Delete
    4. Kita Cina sudah berjaya dalam semua jenis perniagaan, walaupun tiada sijil halal Melayu-melayu bodoh yang tak cukup belajar agama islam tu datang makan dikedai kita macam orang tak makan sebulan, gelojoh. mamposlah Melayu.kami akan rampas kuasa dari tangan Melayu.

      Delete
    5. non1144, betul tu!!!!

      Delete
    6. Bila Malayu sudah boleh makan bah ku teh, itik salai, yum seng sama kedai kita, bawak anak-anak, mak papak makan cinese food sama kedai kita, dioarang tak tanya pun kita boleh kasi tahu itu semua halal looo. Malayu percaya sama kita. Mereka sudah perpaduan sama kita, tak perlu BN ka cakap. Mereka percaya sama kita tak perlu JAKIM cakap.

      Itu tak kira Malayu langgan sama amoi kita, main mesen kuda kita, urut minum sama kita, malayu sama cina sudah beradik-beradik maaa. Cina tak pernah minta Malayu jadi cina, tapi Malayu juga sangat suka pada cina, kita orang baik-baik juga, tatak tipu. Semua cina taiko ada simpan Malai moi, kasi main bersih juga, apa taiko kassi tolon juga sama Malai moi duit, kereta, rumah.

      Malayu miskin pun cina kasi tolong jadi along juga, boleh pinjam duit untuk beniaga ka, belanja ka, tak susah kalu tak boleh bayar kira bunga dulu. Dari dulu pun Malayu suka utang sama cina, itu sudah kira perpaduan dan macam beradik beradik juga. Kalau tak dapat bayar cina angkat tanah, rumah itu adil kan.

      Malayu tak boleh idup bahagia mewah kalu cina tak kasi bantuan. Malayu pun kena pandai Mandarin jugak.

      Delete
    7. Mula kan dgn diri sendiri kalau nak boikot..xpayah tengok orng lain...ni mesti jenis bodo tgk line tol panjang situ la dia nak beratur..bodo..

      Delete
    8. Inilah jenis Cina RASIS yang tak tahu malu! Cakap Melayu pun macam orang bodoh! Dahlah tu, Cian jenis RASIS ini PENYAMUN, PERAMPAS, PENIPU tak habis-habis! Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
    9. Hoi! Budk kacg merah ! berambusss dr blog nie!

      Delete
  6. Pasal apa Perkasa diam saja. Hairan sungguh. Dah berani masuk bertanding PRU13, bila kalah jangan la malu pula. Orang Melayu hanya ada Perkasa untuk mempertahankan hak di negara tanah tumpah darah ini. Ayuh Perkasa, jangan segan-silu. Saya sudah sekian lama mempertahankan Perkasa di dalam blog, baik yang menyokong kerajaan ataupun tidak. Kalau orang pemimpin UMNO mahu menjauhkan diri dari Perkasa, tunjuk jari tengah pada mereka. Kalau mereka mahu bergabung dengan MCA, Gerakan ataupun MIC, Perkasa mesti berdaftar sebagai Party Politik dan usahakan bergabung dengan PAS. Itu pun kalau PAS mahu keluar dari Pakatan. Saya yakin sebilangan besar ahil UMNO, seramai lebih 3 juta akan ikut serta.

    RD.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PERKASA tidak berdiam diri bro. Mereka sudah pasti akan mengkaji dan merangka sesuatu yang terbaik untuk kesinambungan bangsa Melayu diTanah Melayu ini.

      Ini kerana UMNO, khususnya Pemuda UMNO telah GAGAL...saya ulang, a total failure, to become a pressure group on behalf of the Melayus.

      Tuntutan terbaharu...tempat diIPTA dinaikan kota untuk Melayu dan Bumiputr. Juga untuk peluang perniagaan...dan Pak Najib kita pun sudah pening kepala.

      KAlau Dong whatever boleh dilayan, mengapa tuntuan PERKASA tidak diberi layanan KHAS.....

      Sokong PERKASA.... BBC, BCL, ABCD.... dan Cina lu boleh bla dari Tanah Melayu

      Delete
    2. Orang Cina tengok kamu semua dalam Perkasa macam babi bodoh. Melayu bodoh.mari kita hancurkan Melayu dan Islam.kerana mereka menghalang gerakan mengkristiankan Melayu.

      Delete
    3. Rakan-rakan DAP seperti PAS sudah komited membantu kami menghancurkan Melayu/Islam di Malaysia.dengan bantuan PAS kami akan ajar Melayu dalam UMNO hingga berjaya menghancurkan semua Melayu termasuk PAS.

      Delete
    4. Hey Anon 5:08 & 5:12, inilah jenis Cina RASIS yang tak tahu malu! Cakap Melayu pun macam orang bodoh! Dahlah tu, Cina jenis RASIS ini PENYAMUN, PERAMPAS, PENIPU tak habis-habis! Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
  7. Masaalahnya semua rakyat Melayu tahu ,tetapi malangnya Najib tak tahu ,mungkin buat tak tahu atau tak mahu ambil tahu,dah banyak kali diberi tahu .
    Pemimpin yang tidak peka sebagini wajib diketepikan,menghanchorkan Melayu dan Negara.

    ReplyDelete
  8. Lucu kaum China ni. Mula mula dia bermimpi memerintah Malaysia setelah berpusu pusu tanpa ketinggalan mengundi PR di PRU13 sehingga menjadikan statistik kedatangan pengudian terbaik PRU13 di atas 80%.

    Sanggup mengambil risiko semata mata gilakan kuasa tanpa mengetahui secara faktual yang dengan China saja tidak akan menjadi kerajaan tapi dengan Bumiputra pasti akan membentuk kerajaan.

    Adalah satu kegagalan dan penyesalan sepatutnya pada kaum China kerana telah hampir hampir 100% memihak kepada PR yang kini jatuh menjadi pembangkang. Inilah risiko yang patut di terima. Berani bermain api risiko terbakar diri pasti ada. Maka terima lah risiko jelas ini iaitu kaum China tidak di wakili langsung di dalam BN parti pemerintah. Mereka sendiri tidak mahu suara mereka di dengari dan mereka tidak sudi BN mewakili mereka!

    Terserah kepada kerajaan yang memerintah iaitu BN untuk menjalankan kuasa pemerintah sebagaimana juga yang di mimpikan kaum China sekiranya mereka memerintah kalau menang pada PRU13.

    Apa pun yang BN letakkan untuk mengambil tahu masaalah kaum China bukan lagi menjadi hak orang China untuk menolak atau menerima kerana mereka telah dengan jelas memberi isyarat MENOLAK BN pada PRU13.

    Walaupun BN meletakkan Monyet atau Beruk untuk menjaga hal ehwal orang China itu pandangan BN. Pandangan pembangkang tidak perlu dalam hal ini. Sekiranya tidak puashati apa apa pun bawa hal ini ke Parlimen satu tempat yang di sediakan untuk bertekak.

    Apakah perlu mengetahui bahasa Mandarin untuk mengetahui masalah kaum China? Adakah kaum China perlu di lihat dari kacamata Mandarin atau dari format tanah besar China?

    Kamu tidak layak mempersoakan apa yang berlaku dalam rumahtangga yang kamu tinggalkan. Jaga hal kamu dalam PR.

    Setelah orang China membayangkan dia tidak memerlukan dan tidak sudi BN mengambil tahu hal mereka tiba tiba tanpa malu mereka mempersoalkan siapa yang mewakil mereka melalui kerajaan? Apa faedahnya kita memihak dalam PRU13 kalau kita tidak merasa pahit atau manisnya akibah pilihan tangan kita pada PRU13?

    Orang China tidak tau malu? Membodohkan masyarakat dalam kebodohan meraka?

    ReplyDelete
  9. Najib tak akan buat apa2, percayalah. Pemimpin yg takut kat kaum cina ni nak bela org melayu? Jangan haraplah. Orang melayu masih tetap sokong Najib pasal tak ada pilihan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa boleh? Nuar brahim?kahkah.lagi hancur.

      Delete
  10. Boikot tetap boikot , nak naikkan peniaga melayu !

    ReplyDelete
  11. Kewnapa DAp tak label Dong Ziong sebagai rasis...

    ReplyDelete
  12. Woii Mohd Najib Razak! Lu tunggu apa lg... Tlg la torture kaum cina ni.. Torture je 5 tahun ni. Next election klu tak sedar jgk, torture lg 5 tahun.. Unless klu lu xde telur la bro.. Dlm masa sama melayu2 kat luar tu jom la sepakat weh.. UMNO & PAS klu combine mesti cun punya! Ok la xyh buat kecoh2 pun xpe.. Kita buat snyp2.. Si anak ibrahim tu pegi mampos la sama dia.. Biar la dia ngongkek amoi2 DAP supply smpi dia masuk kubur..

    To all chinese that voted for DAP, FUCK YOU ALL!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang Cina berikan undi kepada DAP, aku boleh terima. Yang aku tak boleh terima adalah ada Melayu bangsat yang sokong dan undi PR, khususnya DAP.....

      Bebal ke mereka ini. Aku tau sebab they brag about voting in DAP dan boleh kata lagi...peduli apa aku dengan BN, undi aku pada DAP....ini lah mereka yang tidak pernah memikirkan tantang massa hadapan diri sendiri dan anak cucu mereka nanti... Pasti kena sumpah laknat oleh waris waris mereka tu nanti

      Delete
    2. Melayu yang sokong DAP adalah melayu-melayu bangsat sj...balik kelantan time PRU haritu pun banyak yang letak bendera DAP kat kereta...tak sangka orang Kelantan sebodoh itu...

      Delete
    3. Orang cina dah kaji tabiat dan habitat orang kekantan.Anwa pon tau tabiat ni.

      Delete
  13. Jom Kempen Hapuskan Sekolah Venakular kerana tidak berfungsi sebagai alat Perpaduan Masyarakat Malaysia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila kerajan nak announce penghapusan sekolah Vernakular? Org2 Melayu yang undi BN tengah tunggu ni

      Delete
  14. Bahagian pertama:

    Banyak pertubuhan Kristian Zionis yang amat bahaya, tumbuh macam cendawan di Malaysia termasuk tak berdaftar sebagai gereja (di rumah atau dewan bukan Islam), termasuk di pendalaman Borneo, juga punca utama menyebabkan ramai anak muda Cina, India dan Bumiputera bukan Islam (Orang Asli atau di Borneo) di Malaysia terpengaruh dengan sikap ekstremis benci Melayu dan Islam, melalui DAP. Bahkan Melayu dan Bumiputera Islam lain, terutamanya yang dipinggir keluarga atau mahu bebas ikut cara Barat melampau, di pujuk masuk Kristian Zionis ini . Dan DAP ini sebenarnya sekarang bukan lagi dikuasai pro-Komunis Cina tetapi pertubuhan Kristian Zionis, sebab itulah Theresa Kok contohnya sering ke Jerman di mana pertubuhan Kristian Zionis amat kuat. Ramai yang bukan Bumiputera PKR pula menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah sebab nak terus membodohkan penyokong Melayu/Islam PKR dan PAS, untuk menyembunyikan rahsia mereka ini sebagai Kristian Zionis.

    Sila baca, Christian Zionists, Israel and the ‘ second coming’, Donald Wagner di http://www.informationclearinghouse.info/article4930.htm:

    10/09/03

    (Daily Star) The term Christian Zionism is of relatively recent vintage and was rarely used prior to the early 1990s. Self-proclaimed Christian Zionist organizations such as the International Christian Embassy-Jerusalem and the US-based Bridges for Peace, both with offices in Jerusalem…..Briefly stated, Christian Zionism is a movement within Protestant fundamentalism that sees the modern state of Israel as the fulfillment of Biblical prophecy and thus deserving of political, financial and religious support. Christian Zionists work closely with the Israeli government, religious and secular Jewish Zionist organizations, and are particularly empowered during periods when the more conservative Likud Party is in control of the Knesset. Both the secular and religious media place Christian Zionism in the Protestant evangelical movement, which claims upward of 100-125 million members in the US...

    ...Christian Zionists have been hostile toward Palestinian Christians and generally detest Muslims as evil forces worshipping another God. Recent comments by Christian Zionists such as Jerry Falwell, Pat Robertson and Franklin Graham (the son of evangelist Billy Graham) have added to the suspicion with which many Muslims view the Christian West. … Some estimate that 20-25 million American fundamentalist Christians hold these views, and the phenomenon is growing.

    Donald Wagner is professor of religion and Middle Eastern studies at North Park University in Chicago and executive director of the Center for Middle Eastern Studies. He wrote this commentary, the second in a series of five on Christian Zionism, for THE DAILY STAR.

    MAKCIK Tempurung.

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung" untuk mengelirukan pembaca).

    ReplyDelete
  15. Bahagian Kedua: Oleh kerana itulah KDN mesti ada Intelligence yang amat cekap dan terus berani, kerana pertubuhan Zionis Kristian ini melalui menyamar sebagai gereja biasa, NGO atau perhimpunan peribadi di rumah-rumah , sebenarnya mahu menyemarakkan benci dan rusuhan antara orang Islam dan Kristian yang telah lama hidup aman di Malaysia ini. Dengan mempergunakan isu "Allah" dalam injil, mereka mahu menanamkan marah orang Islam dan mahu mencetuskan keganasan dan huru hara. Kemudian DAP dan penaja Kristian Zionisnya boleh MENYALAHKAN orang Melayu/Islam dan UMNO, serta kerajaan BN sendiri, termasuk di mata dunia. Seolah kita mendiskriminasi orang Kristian, tetapi DAP dan penaja Kristian Zionisnyalah yang mahu menggertak orang Melayu/Islam dengan ancaman menggunakan "Allah" dalam injil. Sedangkan God bermakna Tuhan dalam bahasa Melayu - itu sepatutnya tidak perlu dipolitikkan oleh DAP kerana perlu menghormati hak orang Melayu/Islam di Malaysia.

    Tetapi, tujuan utama DAP dan sekutu penjajah Barat-Zionisnya, saya mengesyaki, adalah untuk menjatuhkan Malaysia sebagai negara Islam, dan kuasa politik dan ekonomi bangsa Melayu dan Bumiputera lain, juga supaya mereka boleh tawan minyak-gas kita yang makin bertimbun di Borneo terutamanya, dari Petronas.

    MAKCIK Tempurung.

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung" untuk mengelirukan pembaca).

    ReplyDelete
  16. orang cina di negara ini amat bernasib baik dan beruntung besar sebab orang melayu beragama islam dan beradap sopan , berbudi bahasa.. Batasan agama melarang segalanya..dosa pahala, syurga neraka wajib diambilkira..
    SEANDAINYA orang melayu seperti cina juga , yang kepercayaan kepada agama hanya dokumen saja, PERCAYALAH ..nasib kaum cina belum tentu terjamin selamat hidup di negara ini..
    Oleh itu, orang cina cubalah belajar menghargai pengorbanan orang melayu di tanah melayu selama ini..

    ReplyDelete
  17. Den rasolah, diorang nih tengah meraban tuh. Cakap apo pun, Najib diam jo. Kalau di ikutkan selalunyo najib dah bagi apo-apo statement kato jangan risau den akan tolong, tapi diam sunyi sopi jo Ah Jib Gor nih.

    Ado pun Najib kato dio PM tuk sumo. Raso den lah kan, Najib ni sajo carik orang yang tak berapo ghoti cakap manderin. sajo sakit kan ati dio orang. Kalau dio nak tau apo-apo pun boleh tanyo anak dio kan. Lagi boleh percayo dari orang luar. Tu yang sumo dah terloncat-loncat tuh. Nak tau apo yang najib nak buek. Uh pun tak Eh pun tak. Tak ko tu lagi sakit hati.

    Hahaha Suko den tengok orang tu terloncat-loncat, Najib wat dek je...

    Yang si Zahid lak, ribut takde angin tak de tiba-tiba terus tegas.. hehehehe

    ReplyDelete
  18. Kalau di china zaman revolusi kebudayaan apek-apek tua dalam persatuan mcm dong zong dah kena tembak sampai mampus dek firing squad.

    ReplyDelete
  19. Tangkap ahli-ahli dong zong dan tahan reman buat mental toture dalam lokap kalau bising lagi pasal meningkatkan pendidikan cina.

    ReplyDelete
  20. Persatuan Dong Zong patut diharamkan sama macam kerajaan haramkan Parti Komunis Malaya.

    ReplyDelete
  21. Kaum cina (dap) adalah sampah yang ditinggalkan oleh british. sampah itu sekarang telah menjadi terlalu busuk dan sekarang kita terpaksa mengatasi bagaimana untuk menyahkan bau yg tak tertahan lagi busuknys itu. Kepintaran sahaja yg dapat mengatasinya.Justeru itu kita harus cerdik ,amanah ,rajin dan apa saja nilai yg dituntut oleh agama kita yg perlu ada pada kita.Kita perlu berkeupayaan mengendalikan hidup sesama kita tanpa mereka.Bagaimana?This is the first lesson in thinking yg kita perlu lakukan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kain Pelikat SundaMay 29, 2013 at 7:17 PM

      Orang-orang kafir tidak akan berhenti merosakkan Muslim sehingga kamu meninggalkan agama kamu dan menjadi sebahagian daripada mereka.

      Orang-orang Cina tidak akan berpuashati dan berhenti dari merosakkan Melayu sehingga Melayu menjadi berpuak-puak, bertelagah sama sendiri sehingga hilang kekuatan dan kuasa, dan Cina masih tidak akan berpuashati sehingga mereka mendapat kuasa itu.

      Mereka telah cuba pertama kali melalui Bintang Tiga, Komunis. Mereka gagal. Mereka mencuba sekali lagi pada 1962, mereka berjaya mendapatkan Singapura dan menjadikan negara mereka berperlembagaan Cina Moden Sosialis. Mereka tidak puashati 1969 mereka mencuba melalui 13 Mei, kerana mereka percaya Melayu tidak mampu memerintah lebih dari 10 tahun selepas Merdeka..Mereka gagal. Perjuangan mereka tak pernah luntur. 2004 memberi sinar harapan untuk mereka berkuasa melalui proksi..jawapan berada pada PKR@Anuwar Ibrahim. Mereka gagal tapi gerakan ditingkatkan pada 2008, masih gagal menumbangkan orang Melayu.

      Mereka amat percaya 2013 adalah tarikh keramat berkuburnya kuasa Melayu dinegara ini. Mereka lakukan satu ledakan bawah tanah, sambil proksi mereka Anuwar menyanyi dan menari dipentas. Tujuan ledakan itu untuk membuat lubang kubur yang luas dan menimbus kuasa pemerintahan Melayu/BN selama-lama nya...Namun mereka masih GAGAL.

      Cina tidak akan berpuashati sehingga Melayu meninggalkan perjuangan mereka, Melayu meninggalkan, melupai perjuangan nenek moyang mereka, sehingga pejuang silam dan kemerdekaan dikatakan pengganas, sehingga Melayu melihat dengan hina akan bangsa sendiri. Mereka percaya mereka akan berjaya walau mengambil masa 100 tahun lagi. Mereka percaya kuasa akan mmenjadi milik mereka, lambat laun Melayu akan berpecah, bersengketa dan hanyut menjadi bangsa gasar yang merempat.

      Untuk sementara waktu Melayu nikmatilah dan tidurlah dengan sedikit kuasa yang telah terhakis ini. Mungkin masa tidak begitu lama untuk dikejutkan oleh satu tsunami lagi. Cina tidak pernah tidur dan tidak berhenti berusaha.

      Delete
  22. tarak mau lah! nanti ahjib ngohk marah!

    Pakcik Temporong

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakcik ini Tanah Melayu kan. UMNO utk org melayu kan. Sekarang BN dah menang jadi bolih pakcik beritau sidong zong jgn lah nao menyalak. Anjing yg kuat menyalak pun kalau kita jaga dgn baik tau balas budi tapi sidong zong ni tidak. Jadi tak perlu jadi mcm anjing asyik menyalak.

      Delete
    2. aiya pak cik ahh.. itu dong zong serupa anjing kurap bawak rabies @ penyakit anjing gila. nanti dia gigit banyaj susah lor

      Delete
    3. mana ada, tipulah

      Delete
    4. apa plak umno untuk melayu, umno untuk kroni saja, kalau betul umno untuk melayu, dah takde doh melayu yang miskin merempat selama berpuluh tahun umno memerintah, tapi sekarang ni punya ler ramai melayu miskin merempat, malah tauke-tauke cina menguasai ekonomi malaysia, Menteri yang jaga pekerja pun lantik yang bukan melayu sampai punya ramai orang melayu teraniaya. Buduh ler sape yang kata umno untuk melayu, kena kencing berpuluh tahun orang melayu ngan umno. kahkahkah

      Delete
    5. Hey "pakcik temporong", cakap Melayu pun macam orang bodoh! Dahlah tu, lu ini PENYAMUN betullah asyik nak MERAMPAS gelaran aku! Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      MAKCIK Tempurung.

      Delete
    6. Lu juga anonymous 6:32, baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      MAKCIK Tempurung.

      Delete
    7. Lu kena faham bro macai...
      Negara nsia ni berbilang kaum. Bukan suku sakat ko je kat msia ni. Semua kaum la nk kna jaga. Kalau abg ipar ko anuar brahim tu jadi pm...blum tentu macai2 mcm ko hidup senang....silap2 msia ni abg ipar kau nuar brahim jual kat sinapork/israel dajjal.....sendri mau fikir la bro macai....!!!

      Delete
  23. SIDONGZONG NI MMG MUKA TEBAL TAK TAU MALU. TANPA SEGAN SILU NAK MEMPERSOALKAN CINA YG ADA DLM CABINET MINISTER.

    LU APEK ITU CINA DARI SARAWAK UTK ORANG SERAWAK TAU. LU DULU KASI TAU LU PUNYA KAUM JGN UNDI BN JADI SEKARANG LU JGN BISING2.

    KITA SUDAH TAU LU PUNYA HATI MANYAK YAHAT LOO. ORANG MELAYU SANGT BAIK SAMA KAUM LU TAPI INI MCM LU BALAS.

    ITS BETTER FOR YOU TO SHUP UP AND GET LOST. WE DO NOT NEED UNGRATEFUL TRAITORS LIKE YOU ALL. LET BN RUN THE GOVT WHICH IS YOUR CHOICE TOO.

    TO THE GOVT PLS RETURN BACK ALL WHICH IS RIGHTFULLY BELONG TO THE BUMIPUTERA LIKE THE STUDENTS SCHOOLARSHIP THE BUSINESS FOR THE BUMIPUTERA AND MORE INFRASTRUCTURE FOR THE BUMIPUTERA AND ALSO INDIAN LAH.

    THE GOVT HAVE GIVEN SO MUCH TO THESE CLAN AND YET THEY CHOOSE TO SIDE DAPIG. SO WHOSE MISTAKE IS THAT. FROM NOW ON GOVT SHOULD STOP GIVING THEM WHAT THE BUMIPUTERA GET. KALAU TAK SUKA BOLIH SAJA PINDAH KE SPORE. SANA MMG KAUM KAU LEBIH BERKUASA. BUT THIS IS MALAYSIA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 500% setuju!!!

      Delete
    2. tak betul tu

      Delete
    3. Hey anon 5:42, lu tak suka ap kita peduli! Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
    4. Gubal balik DEB dan naikkan share pengagihan kekayaan Melayu/Bumiputera kepada 45%. Bantu kaum India melalui progrem IKS dan Tekun, mereka pun kaum yang rajin tetapi selama ini diketepikan oleh gerakan DAPigs.

      DAPigs berlagak seolah mereka menjalankan satu mini-government, dan mempunyai kuasa menentukan apa yang berhak kaum cina dapat. Mereka lebih cinese daripada China benua.

      Delete
  24. Inilah sifat semula jd turun temurun kaum cina kiasu dapigs laknatullah anjing2 haram jadah yg tk kenang budi yg mmg da tak boleh nak diubahkn lg. Stlah dihalau dihina dr tanah china krn miskin mlarat atau kalah dlm perebutan kaw kongsi gelap anjing2 ni pn jadi pndtg haram blyar naik tongkang dtg malaya utk cari seauap nasi utk hidup. Masa tu anjing2 ni bkn main baik lg sikap dia dgn org mlyu serta raja mlyu tp slpas dpt krakyatn atas budi baik org mlyu dn mnikmati ksenangan dibumi malaya anjing2 ni mula tunjukkan belang sbnr dgn agenda jahat tnpa belas kasihan utk mnguasai tanah mlyu dn mletakan org mlyu serta raja mlyu pada tahap yg penuh kehinaan sbg contoh lihatlah singapork. Agenda jahat ni tkkn padam didlm hati anjing2 kiasu laknatullah smpai bila2 pn.. benar kata seorg penulis barat yg myebut seandainya di negara kamu trdpt komuniti cina maka jgn ssekali kamu trlalu mberi kbebasan kpd mereka kelak nnti mereka akan mgunakn peluang ini sebaik mngkin utk mguasai kamu serta negara kamu tnpa rasa belas di hati. Oleh itu utk mgekang agenda jahat anjing2 ini maka kerajaan wajib mnjaga dgn sebaik mngkin org mlyu, india dn bumiputera sabah srwak tnpa gentar serta takut krn amat jelas skli pd pru13 lps undi dr anjing2 ni tk dpt mgugat kuasa krajaan mlyu wlpun sblum ni anjing2 kiasu ni dgn rasa amat angkuh mrasakn undi mreka adalh pnentu kmenangn calon2 mlyu tp hakikatnya TIDAK krn ALLAH SWT lebih mlindungi umat mlyu islam dibumi mlyu yg penuh kramat ini. Wallahualam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudah tiba masanya ditubuhkan agen-agen pecah dan perintah mereka nie

      Delete
    2. Aku cadangkan dipinjam orang cina dari kawasan selatan china dari negara China menyamar jadi orang DAP untuk pecah belah diorang nie

      Delete
    3. Hey anon 5:42, lu tak suka ap kita peduli – KAKI AKU! Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
    4. lagak samseng

      Delete
  25. Untuk pk,
    Kalau boleh ,kawallah sikit "tentera red army beans" yg menyelinap keblog ini.Rasa bosan dan benci benar negok ulasan -ulasan jahat ,bodoh dan menghasut yg dipaparkan.Pilih -plihlah sikit,jgn sampai penyokong setia blog ini pula jadi bosan dek kerana terlalu kerterbukaan.Terimakasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkah...cai karat totok umno, bila dah kalah ilmiah, semua orang di tuduh jahat, padahal hati cai karat umno dah panas sebab tak dapat menjawab persoalan dengan ilmiah, yg cai karat umnok tau jawab, memaki hamun, memfitnah dan menuduh orang lain, lepas tu cerita seks dan lucah. itu je ler dalam otak cai karat umnok, tak berubah dari zaman mak bapak mereka hingga ke anak cucu mereka.

      Delete
    2. Hey anon 6:28, lu memang dari nenek moyang lu ha, memang penipu, perampas, penyamun! Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
  26. DAP yg tak boleh cakap bahasa kebangsaan patut diberi status kad pengenalan merah sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. malaysian 1malaysia

      Delete
    2. Hey anon 5:44, lu ini memang tak paham bahasa Melayu lah! IMALAYSIA, bukan IBANGSA, lu paham tak? Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
  27. Terlalu ramai pun wakil Cina melalui DAP dalam Parlimen/pembangkang /Dewan Rakyat.Cina nak sangat biarlah mereka sekongkol dgn PKR dan PAS.Cina tak pernah menghargai dan menghormati BN dan Umno pun,mereka hanya memikirkan kemakmuran ekonomi kaum sendiri,Cina tidak mahu memikul tanggungjawab sosial negara jadi polis dan askar secara langsung,Cina cakap mereka adalah pembayar Cukai paling banyak,Cina sgt yakin bahawa periuk Nasi Malaysia adalah dibawah kawalan mereka.Sebab itu Kerajaan PRU 13 Malaysia adalah kerajaan Melayu bumiputra tanpa Cina harus buktikan kecekalan dan kebolehan Melayu utk lebih berdikari di bumi sendiri.

    ReplyDelete
  28. Piggi mampuss laa piggy...
    ini semua salah umno...
    wakaka..

    ReplyDelete
  29. org CINE kalau berniaga banyak menipu ....ha ha

    ReplyDelete
  30. Tak reti ckp melayu jgn duduk malaysia...memalukan..then again ini bangsa yg tak reti malu...

    ReplyDelete
  31. Lihat ini:

    http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/19606-penemuan-minyak-di-tumpat-r-hantar-sempel-untuk-kajian

    Hebat betul petroleum di Kelantan, terus boleh jadi petrol RON 95 tanpa perlu disuling terlebih dahulu.

    PAS memang suka membodohkan penyokong mereka, sebenarnya petroleum asli berwarna lumpur hitam, tapi lihatlah petroleum yang ditayangkan oleh puak PAS dari geng R yang suka membohong itu, warna macam RON 95, memang sah PAS suka membohong.

    Malahan sebenarnya Sinar Harian pun dah pergi ke lokasi berkenaan, didapati terdapat sebuah stesen minyak 200 meter dari lokasi telaga berkenaan, berkemungkinan kebocoran tangki bawah tanah di stesen berkenaan, kerana sedarlah petroleum asli berwarna lumpur hitam, perlu disuling terlebih dahulu untuk hasilkan gas memasak, minyak tanah, petrol, diesel dan akhir sekali bitumen yang berwarna hitam yang digunakan dalam proses membina jalan tar.

    Blah la PAS, kata parti Islam, tapi membohong orang tak ingat dosa pahala, Islam jenis apa ni? Bawak-bawak bertaubatlah.

    Pakatan Rakyat: Menifesto Bukan Janji, Tapi Sekadar Nak Menipu Pengundi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Pakatan Rakyat: Tipu Terus Tipu, Auta Terus Auta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Sedarlah rakyat Malaysia sekalian akan hakikat ini. Sekian, terima kasih.

    Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

    Encik Mohamad.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam sial saja menghina intelek pembaca.. elok pun kerajaan larang Haramkah tabloid paling bodohh di dunia ni diharamkan jual pada orang ramai/

      Delete
    2. tak sehina utusan yang kalah saman tujuh lapan kali setahun, esok lusa Utusan dan puaknya, masok kubuq, mampus kena balun ngan mungkar nangkir sebab memfitnah tanpa berhenti.

      Delete
    3. Hey Anonymous 6:26, jangan nak terus jadi penipu, penyamun, perampas - baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu! Lu benci sangat UTUSAN yang kami kasih, apa pasai? Kalau kami Melayu atau Bumiputera lain nak kritik lu, asyik nak tutup mulut kami! Lu saja boleh cakap - "freedom of speech dan justice" konon (lu ingat lu ’intellektual’ lah tu - KAKI AKU!), tapi tak mau bagi orang lain cakap – apa lu ingat Malaysia warisan pusaka nenek moyang berzaman Melayu dan Bumiputera lain sebelum dijajah British lagi, si DAP-si KIT-SIAL/PKR punya?! MAJORITI rakyat Malaysia cintakan keamanan dan UMNO/BN telah menang dipilih MAJORITI rakyat - jadi baik lu yang tutup mulut wahai lu si RACIST! Dan kalau ada majistret PIJAK undang-undang macam sampah demi PKR/DAP-si Kit-SIAL yang RACIS, patut DISIASAT polis dan KDN dengan tegas - patutlah Utusan dipijak dalam mahkamah!

      MAKCIK Tempurung.

      (PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

      Delete
    4. itu je ler yang mampu puak umno buat, memaki hamun, memfitnah, mencarut dan bercerita lucah, esok lusa dok dalam kubur, berjela mau menjawab ngan mungkar dan nangkir, ganster samseng kat dunia pun tak sampai mana, masuk kubur, tak sempat mau bersuara dah kena ketuk kepala ngan mungkar nangkir, 40 hasta terbenam dalam tanah kepala kena luku ngan mungkar nangkir. Hidup ni sementara je, pejam celik, pejam celik, akan sampai masanya mengadap Allah swt, sekurangnya aku tak membela pemimpin penyamun, kaki makan komisyen cina, kaki fitnah, kaki cerita lucah macam pemimpin umno dan karat mereka...yarkkk...hidup ni biar manafaat, takde masa aku mau jadi barua asobiyah bangsa ni.

      Kat tempat aku, ada gak karat yang hidup dari muda sampai ke tua tak pernah berubah ngan mentaliti karat totok umno ni, berlagak ganster, memaki hamun, memfitnah, bercerita lara yg mengarut lagi lucah dari muda sampai dah umur 60 pun tak berubah-rubah gak, hidup plak simpang perenang, masih mengharapkan upah dari yg tak seberapa buat kerja temberang dari bos-bos umno, hidup yang sia-sia je yang Allah swt berikan pada golongan ni. Orang lain yang seusia ngan dia, dah lama berjaya dalam hidup dan amalan, karat umno dah umur 60an pun masih lara lagi dengan kehidupan yang sia-sia. Nauzubillah min zalik, moga Allah swt tak jadikan aku golongan seperti mereka ni, yang mensia-siakan kehidupan mereka, dari minda yang sepatutnya boleh di luaskan semasa mereka muda tapi mereka sendiri menyempitkan otak dan kehidupan mereka dek kerana perkara yang sia-sia. Karat umno, karat umno, insaf ler wei.

      Delete
    5. Aku suka yang pakai seluar spender XXXL...dan mentaliti anon 7.15pm. Minyak dan air bercantum tidak kan? kan?....TAKBIIIIIIIR!!!!

      Delete
  32. Mereka tak hendak MCA dan Gerakan mewakili mereka.Kalau ada apa yang mereka perlukan,mintalah sama DAP.

    ReplyDelete
  33. Berhati hati ketika membuat komen...
    anda sedang diperhatikan


    p/s jadilah warganegara yang bertanggungjawab

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey anon 3:24 & 5:49, lu tak suka orang Melayu cakap ya – KAKI AKU! Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
    2. Peghati betoi-betoi segala gambaq Anuwar dan haramjadah-haramjadah Cinayang tak henti-henti berkumpul sejak 6.5.2013 hingga sekarang. Roadshow kepala hotak hang!!!

      Peghati dan dengaq betoi-betoi apa Karpal Sing, Nik Amar dan Azmin dok kata..." Kita terima keputusan PRU13, lets move on, Kerajaan yang dipilih rakyat tidak boleh ditumbangkan melalui jalanan"..Diorang ni berlakon macam 3 Abdul, membodohkan rakyat semua. Tapi sebaliknya Haramjadah Anuwar, LGE, Mat Sabu, Saipudin dan Husam dok meraung kot ataih pentas dok bakaq api rasist anak-anak Cina bodoh.

      Oghang Melayu tak takut kena peghati eh!!!Kalu bukan negagha hangpa, memang sah ni negagha kami.

      Delete
  34. Najib xnak buat, kita melayu buat jer la, nak boikot brg cina, boikot sampai cina bangkrap, bunuh diri, lari duduk luar negeri, kita buat jer, xpayah la nak tunggu najib ker, Perkasa ker, Pemuda UMNO ker, kita mula sikit2, kita kasi roti massimo berkulat dulu, lps tu Old Town Coffee tutup kedai, lps satu, satu

    ReplyDelete
    Replies
    1. patutlah oldtown copi dah byk tutup mcm seKENCING IKAN BAKAR krna mlayu dah tak makan tapi old toen kopi kat cimb kl milik adik najib penuh jer mlayu siap pakai songkok tinggi lagi mentekedarah kopi dibelanja dek tokey cina

      Delete
    2. pedasnya!!!

      Delete
  35. Korang perasan tak ? Selepas pilihanraya , pemimpin PAS lebih banyak membisu . Ada yang terang terangan tidak bersetuju dengan rancangan Anuar untuk adakan demonstrasi jalanan . Pemimpin PAS dah takut kerana mereka kalah banyak kerusi dalam PRU13 . Dalam Pakatan , PAS lah yang paling kurang kerusi Parlimen . Kalau Pakatan dapat perintah negara ini , bermakna PAS akan diketepikan saja . Hadi Awang nak jadi Perdana Menteri tak kan dapat kerana pasti ditentang oleh DAP dan PKR .

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan kata PM nak jadi MB selangor pun kecut buah .. poooraahhhlah PAS .. baik bersatu dengan UMNO memperkasa Islam dan Melayu ...

      Delete
    2. kuasa tak penting

      Delete
    3. Parti Islam Sehampeh-hampehnya. Tak pernah hampeh Sehampeh-hampeh PRU13. Malu besaq, sanggup juai, gadai prinsip tapi kena kencing sepanjang jalan.
      Terkedu tengok Tok Guru tiup lilin birthday kat rumah Kapal Sing. Tanda awai PAS akan terus menumpang glamer dan tuah Kapir Harbi.

      Delete
  36. dah kau org tak suka cina pergi lah halau balik china..x payah lah bran tulis dlm blog ni housepk ko pun sama bran tulis jer tindak kan takda..bodoh punyer malayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayu ke mamak????

      Delete
    2. Hey anon 4:32, lu tak suka orang Melayu cakap ya – KAKI AKU! Baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
    3. hey anon 7:02 budohlah lu org ni hahahah...menyalak jer buat aper...bukan boleh setel masalah...samajer ngan housepk bran tulis jer..kasi berntindak lah... adiosss!!

      Delete
  37. Sebagai ah gor, pm kena dengar tu. 1 malaysia utamakan cina dahulukan cina. Ah jib gor pemimpin bn yg terakhir jd pm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey Anonymous 4:43, jangan nak terus jadi penipu, penyamun, perampas - baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
  38. Hidup Dong Zong

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey Anonymous 4:47, jangan nak terus jadi penipu, penyamun, perampas - baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
    2. Terompah kayu GetahMay 30, 2013 at 12:43 AM

      DAP-si KIT-SIAL/PKR bukan PENJILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis. Mereka ini adalah mereka, iaitu Kia Soo Kapir Harbi, Cina totok makan babi, amat membenci Melayu sejak dulu, kini dan selama-lamanya!!!Tak ada kena mengena dengan Barat. Tapi gunakan alasan Zionist semata-mata mahu tutup gerakan Komunis dan tamakhaloba mereka. Orang Barat sendiri berkata " Never Trust and Never deal with Chinese".

      Kenapa salahkan Barat dengan masaalah depan tangga rumah kita??? Kalu mahu hancurkan negara ini, Barat lebih berjaya hancurkan rosakkan Melayu dari Cina. Melayu pantang dipuji,pantang dihulur dan pantang ada harta/pangkat,Tanggang jadinya. Sanggup kencing kubur nenek moyang. Kubur Melayu lebih tak terjaga, semak samun dan lintang pukang, menunjukkan Melayu tak kisah tentang keturunan silam!!! Melayu juga tak kisah dengan keturunan masa depan!!Asal dapat berkepit dengan Pak Hitam, jadi anak gagak lah keturunan dia, sebab gila Pxxxx besag. Kalu kena kepit dek mata sepet tak potong, mata sepetla jadinya, kalu Mat Saleh yang kepit, lebih dari meeem jadinya Melayu ni, rambut itam jadi putih dawai....Tu tak kira berlonggok kat Lombok dan Bangladesh...Melayu!!!!

      Barat tak mengajar Melayu jadi bodoh, tapi Melayu Bodoh yang tak pernah cerdik jadi makanan Kia Soo Kapiaq.

      Delete
  39. Beruk Azran bila nak kenakan Akbar berbahasa cina. Takut dituduh rasis ke. Beruk

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak nak jadi samseng kot?

      Delete
  40. DONG ZONG NI ANTAR KAT INDONESIA .BARU MEREKA TAU BETAPA BERTUAH NYER MELAYU MELAYAN MEREKA

    ReplyDelete
  41. Bila Don Zong mintaMandarin jadi bahasa Kebangsaan.

    ReplyDelete
  42. PAS penyokong kuat Don Zong macam mana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke?? buktinya????

      Delete
    2. buduh..Najib yang jumpa Dong Zhong, orang lain pulak yang di persalahkan, dulu sampai sekarang masih tak berubah otak puak umno ni.kahkahkah

      Delete
    3. PAS cancel agenda hudud kerana dap..bukti jelas dan bersuluh..langsung x konsisten.. Pemimpin hanya dihormati jika tegas...kalau lembik dan lalang janganla jadi pemimpin...Nasihat khas pada tok guru hadi dan ds najib

      Delete
    4. hang ludah boss umno hang sendiri kaa? Bukan Pas yang pegang pusat sampai berpuluh tahun tapi umno yang pegang kerajaan pusat berpuluh tahun sampai cina ni semua berkuasa selama berpuluh tahun, so pemimpin siapa yang lembik tu? kahkahkah

      Delete
    5. Sekurangnya umno konsisten..x macam pas kejap islam kejap kebajikan..sia sia ibrahim libya mati kerana negara islam..hidup2 kena tipu dgn hadi

      Delete
    6. konsisten ke mendenya..konsisten merembat reta rakyat ngan makan komisyen taikon cina selama berpuluh tahun ka?

      buduh, kalu umno konsisten, takde ler melayu miskin merempat punya ler ramai sekarang ni, cina plak kaya raya, taikun-taikun mereka pegang ekonomi negara. Minda pala otak puak umnok ni tak pernah terbuka mau pikir pasal ni semua, hidup ler kau puak umno ngan minda sempit dari muda sampai tua dan gol, kat tempat aku, ramai dah terbuka otak mereka untuk memikirkan kembali perkara ni, cuma yang terlebih karat dan totok umno je yang tak berubah sampai gol.kahkahkah

      Delete
    7. Hey Anonymous 7:04, jangan nak terus jadi penipu, penyamun, perampas - baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
    8. Pas selangor apa yang ko cakap pada umno sekarang kena kat batang hidung pas munkin lebih dasyat lagi.

      Delete
    9. Bahaya orang PAS kawin sama orang PAS ialah ia akan melahirkan generasi kemetot akal, perut buncit dan malas berfikir. Ini adalah lumrah disebabkan proses IN-BREEDING.

      Dalam industri Ruminan, propagasi melalui In-Breeding adalah dielakkan demi mengelakkan ketulinan dan keaslian daging. Malah mengurangkan risiko kecacatan gene dan tahan serangan penyakit.

      Bila PAS tidak menerima pembenihan dari luar, jadilah mereka kelompok yang sakit yang sentiasa menidakkan kecacatan mereka. Mereka akan kata orang lain kapir tidak Islam saperti mereka. Mereka kata orang lain jahat tak baik saperti mereka. Dan mereka akan berkumpul mengelilingi unggun api dan ketawa berdekah-dekah sesama mereka.

      Sedangkan Kapir Harbi sedang menarik kerusi dari bawah bontot mereka!!! Mereka akan terhenyak ujung sulbi!!mak datuk sakitnya!!!Tapi kumpulan mereka tetap ketawa berekah-dekah....

      Delete
  43. Laa... pasal apa Dong Zong nak komen berkaitan menteri lantikan kerajaan BN. Dong Zong bukan pun penyokong BN lagi pun dia dah tipu Najib. Hey Dong Zong tunggu la bila PR menang PRU dan bentuk kerajaan baru la lu boleh komen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka akan tetap berperanan sebagai ejen politik Cina DAP. Apa pun kenyataan mereka, ianya tetap kenyataan politik DAP/CINESE TOTOQ. Cinese akan tetap buat bising, walau pun kenyang.

      Kalau tak mau bising baik bagi makan itik. Terus senyap.

      Delete
  44. aku tak masuk pon kopi tiam2 tu sebab kopi dia TAK SEDAP dan lauk dia berbau HANYIH. Mintak tukang2 kedai makanan melayu upgrade kerbersihan di kedai2/warong sekeliling Msia ni. Kucing kurap belambak , naik meja etc... korang aje yang tak geli kot.Mana sifat kebersehan yang melambangkan bangsa? Dah pernah makan ternampak bulu kucing dalam lauk. Malu juga kat pelawat - tourists. Depa ni perhatikan semua ni. Malu lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau nak tau majoriti tukang masak di kopitiam adalah myanmar dan vietnam

      Delete
  45. Kenapa Anuar nampak macam terdesak sangat . Sebab umur nya sekarang 65 tahun . Dalam masa 5 tahun lagi , umur nya cecah 70 tahun . Dah kira tua kalau nak jadi Perdana Menteri .

    ReplyDelete
  46. ULTRA RACIST DONG ZHONG!!

    Padnlah jugak kerajaan pun lembik. Tgk Sgpore.. terus cantas demo 21 org kena tahan. dn jgn campur urusan singopre kata krjn mereka pd ahli parlimen DAPig..

    Malaysia sudah terlewat utk tegas.. krn puak2 haramjdh sudah menguasai media internet dn moral rakyat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Better late than never

      Delete
  47. Kalau tgk d blog ni masih ada melayu mmpersoalkan dan memperlekehkan usaha boikot...ya akui la anda dan keturunan anda bergantung hidup dengan cina sbb tu la byk alasan...nak seribu daya xnak seribu dalih..biarla org lain xnak boikot ke apa..mulakan pada diri dahulu br rakan dan saudara mara.. Rasanya nenek moyang melayu seperti anda yang banyak alasan ini dulu tak mahu merdeka kerana takut orang putih tiada dan tiada keyakinan diri..melayu seperti anda eloklah dipulangkan kepada indonesia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju!!! MELAYU DAP HARUS PULANG KE INDONESIA TEMPAT ASALMU

      Delete
    2. Hey Anonymous 6:37 lu jangan nak terus jadi penipu, penyamun, perampas - baik lu pergi balik lubang DAP-si KIT-SIAL/PKR yang JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu!

      Delete
    3. Itu lah masalah melayu ini yg tiada kesepakatan semua berpecah belah , isu islam, melayu, liberal, membuatkan melayu kebingungan seperti tidak tahu apa yg sebenarnya mereka perjuangkan, dan pihak kafir tahu perkara ini dan mereka juga telah meresap secara halus di dalam jiwa-jiwa melayu meracuni dari dalam sehingga melayu terus berbalah sesama sendiri menyalahkan antara satu sama lain lalu masing-masing pun akan menggatakan mereka lah pihak yg paling benar, itulah kelemahan melayu dan kelemahan umat-umat islam bukan sahaja di sini tetapi di seluruh bumi, pihak kafir tidak berpecah belah mereka semakin bersatu dan mereka akan merancang dan terus merancang sehingga melayu dan islam yg keliru ini akan berterusan di dalam kekeliruan......

      Delete
  48. Hahahahahaaaaa..kakakakakakaaaa..
    tujuannya..kononnya..INI KALI LA..nak tunjuk yg mereka slama ini da tak tahan TERTINDAS dbumi ini brooo...HAHAHAHAHAHAHAAAAAA..
    in ACTUAL FACT depa sudah kena jual by nuor broooo..
    mereka termakan tipu daya..spin nuor..langsung terlondeh semuanya..DA TERANG LG BERSULUH..
    NOW EVERYBODY KNOW WHO THY R BROOO..
    TUHAN ITU MAHA AGUNG..dberikan kita PETUNJUK YG JELAS dgn siapa sbenar we r dealing wit brooo..

    ReplyDelete
  49. BANGSAKU MARI KITA BERSATU HANCURKAN BANGSA CINA YANG MENGUASAI EKONOMI DAN KINI INGIN KUASA POLITIK PULA. HALANG ORANG MELAYU YANG TAK SEDAR DIRI SPT ANUAR IBRAHIM DAN ORANG PAS YANG MEMPERALATKAN AGAMA, MELACURKAN AGAMA DEMI KESENANGAN DUNIA YANG SEMENTARA

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!