BIAR BETUL? HISHAM KEKAL SEBAGAI MENTERI DALAM NEGERI?

Aku baru dapat tahu yang Hisham akan dilantik sebagai Menteri KDN! Pertama sekali korang kena faham, aku takde masalah dengan Hisham. Tapi memandangkan keadaan sekarang yang semakin genting ni aku rasa adalah amat tidak sesuai Hisham dilantik sebagai menteri KDN!

Aku sangat kecewa dengan khabar ini. Sepatutnya PM lebih peka dengan keadaan sekeliling. Hisham tidak sesuai menjadi Menteri KDN dalam masa sekarang. Bagilah dia jawatan menteri yang lain. Maaf la aku bukan against Hisham tapi keadaan sekarang ni perlukan seorang menteri yang tegas dan tak fikir pasal pengundi kawasan dia.

Tolong la wahai PM yang ku sanjungi. Lantiklah orang lain sebagai Menteri KDN! Untuk masa-masa sekarang ni ada baiknya lantik Tan Sri Rahim Noor sebagai Menteri KDN. Ini cadangan sahaja, terserah kepada kebijaksanaan PM la.

Aku baru je tulis pasal pihak berkuasa tadi. Tolong la lantik orang lain. Please..apa pendapat korang wahai pembaca budiman sekalian?

Jom klik survey dibuat RBF!

192 Responses to "BIAR BETUL? HISHAM KEKAL SEBAGAI MENTERI DALAM NEGERI?"

  1. Kalau betul, aku sumpah tak akan mengundi BN lagi, biarla kapal BN melingkup kerana Pemimpin BN Bodo tak habis2, langsung tidak mencerminkan sifat cerdik...Wahai PM, bodoh lama kau belum buang kaun buat pula bodo baru...dulu kata sanggup hilang kawan kerana mahu pilih calon yang benar2 menepati aspirasi rakyat tapi adik Setiausaha Agung UMNO kau boleh pilih jgk...nampak sangat lah, kalau kau pilih juga si Bengap ni jd Menteri KDN aku akan buat kerja All out supaya Presiden UMNO diTUKAR>>>>

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perkataan yg paling tepat........ PM LEMAH !!!!!! HANCUUUUSSSSSS MALAYSIA & ORG2 MELAYU!!!!!

      Delete
    2. Kami umat Islam mahu ISA dikembalikan!! Biorlah orng laen nak kate ape. SINGAPORE sampai skang ade ISA. Vavian betul.

      Delete
    3. masyaallah....awat ler "naif" sngat PM ni....ada ke si joker tu nak dikekalkan??tak per...kita mulakan gerakan "memperbaiki kerajaan"..kalu bule Tweet, kita tweet ramai2 secara jujur...mnta reconsider..klu tak memng ranap ler,family aku cbut dr PDRM pun sbb dia...

      Delete
    4. "" Something fishy la.....pm!!!!!!! ""

      Delete
    5. aku setuju sgt PM lantik Hishamudin jd menteri KDN...bukan senang nak dapat menteri yg sanggup berunding dgn pengganas...korang bising2 kutuk PM ade berani ke buat tawaran dgn pengganas?

      Delete
    6. Aku dah kata, kalau Najib tak mampu letak jawatan sajalah. Dah terbukti Hishamudin tu tak ada wibawa langsung duduk kat KDN. Berani pada Melayu saja. Melayu saja yang dia nampak salah. Melayu saja yang diambil tindakan. Sama macam Najib yang cuma berani kurangkan bahagian Melayu tapi untuk yang bukan Melayu bukan main generous lagi. Apa dah jadi pada UMNO ni? Cukuplah dapat pembangkang yang bingai, yang dok jadi kerajaan atas sokongan bangsa sendiri tak payahlah lebih bersifat pengkhianat dari pembela. Baghal sungguh.

      Delete
    7. Hahaha...ramainya cai pr yg bg komen..cam ambik kesah ngan umno tp brtepuk tngan dgn masalah umno...

      Delete
    8. Hisyamudin ok
      dia tak gopoh dalam melakukan tugas amat penting menteri kdn
      seorang yang tenang dan matang

      aku sokong hisyamudin sebagai menteri kdn

      Delete
    9. Juragan 69, kalau hang nak tengok contoh komen cai PR bacalah komen Anonymous May 13, 2013 at 6:54 PM. Itu baru komen cai PR. Aku AnonymousMay 13, 2013 at 6:37 PM bukan cai PR. Aku penyokong UMNO dari dulu. UMNO memang ada tradisi dari sejak Tunku lagi. Kamu tak mampu pegang amanah dan tanggungjawab, kamu turunlah. Beri orang lain ganti kamu.

      Delete
    10. Gua rasa lu yang macai pr

      Delete
    11. Jangan ikut sifat babi, anjing dan iblis

      Delete
    12. AnonymousMay 13, 2013 at 7:10 PM, kalau lu rasa gua maca PR too bad la. Lepas ni jangan harap la UMNO nak dapat undi aku..

      Delete
    13. Salam sahabat saya tak kisah awak bn atau pr cuma kaji la sifat babi, anjing dan iblis.

      Delete
    14. AnonymousMay 13, 2013 at 7:16 PM, aku tak berminat dengan sifat babi atau anjing atau Iblis. Lu sajalah kaji

      Delete
    15. Salam. Sifat itu la yang terdapat pada nuar, lge dan lks.

      Delete
    16. Oii...Parpu, si Hisyamidin tu sepupu Najib....kau apa ada???? Sepupu Rosmah?? Pirahhhh bhai!! Asik jeles je mamak ni...jual capati lagi baik laa

      Delete
    17. Najib pon tak jadi pengkhianat negara ka?

      Kalau benar, pastikan najib kekal 2 term sahaja....

      Muhyiddin boleh bawa usul bawa najib turun...

      Delete
    18. Kalau Nak cari kesilapan, Semua org ada silap..
      Accident siapa suka dgn accident… tp
      ALLAH jadikan nya semua seimbang..
      Org yg accident rugi.. Tp org Tarik, Repair, & insur untung..

      So Semua ada "pro n con" nya..

      Jgn Merungut…..

      Delete
    19. DSN, kabinet esok akan cerminkan kekuatan dan kelemahan DSN sendiri. Siapa la kami. Hanya rakyat biase je.Tp SATU undi kami sgt sgt berharga.

      Delete
    20. Bergurulah segera dgn TUN M seblm terlewat. Negarawan ulung yg tiada tandingan.

      Delete
  2. Tolonglah wahai blogger2 yg 'power'..tegurlah si Najib tu...
    Hisham tak layak sama sekali...
    PM dah buta ker...pekak...? dungu...???

    aku yakin blogger2 spt HP dan lain2 mampu menegur PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la hari tu ada orang buat kempen 1Malaysia Mahu Najib Razak Undur (1MMNRU), korang kutuk. sekarang terima jelah apa keputusan yg najib buat ya, jgn komplen apa2 lebih2 lagi kalau rosmah lepas ni makin menjadi2. ingat, jangan kompen, terima sahaja

      Delete
    2. Bhai 04.28...lu kesah ke dgn ds najib pilih hisyamudin atau lu lepaskn geram sbb lu pilih pr tp bn gak menang...bhai ada ke PK buat kmpen utk jatuhkn ds najib...klu takda lu tak payah nk over...

      Delete
    3. Jangan ikut sifat babi, anjing dan iblis

      Delete
    4. Spesis DAPigs Red Bean Army. Makahai. Pasohai.

      Delete
  3. Biaq betul Najib!

    ReplyDelete
  4. HE!HE!HE!

    MAKNANYA MEMANG DS NAJIB TAK RESPEK KEPADA ORANG UMNO YANG DI BAWAH NIH ! ORANG UMNO JER YANG PERASAN MACAM KITA NI ' BERMAKNA DAN BERHARGA '.

    JADI AKU PUN SELALU KATA, BERSEDIALAH UNTUK MELIHAT ORANG MELAYU UMNO LARI DARI PERJUANGAN. BUKAN DERHAKA TAPI TAK SANGGUP JADI PAK TURUT YANG TAK ADA MARUAH !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan ikut nafsu babi, anjing dan sifat iblis

      Delete
  5. Yess..satu kemenangan kepada PR..tahniah Najib..Umno harbi semakin berkubur...
    Umno hancur, rakyat makmur..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha apa yg hancur bhai...jiwa lu kacau ke semenjak pr kalah...isk isk sblm lu nk kesian pada sapa2...lu kesian pada diri lu dulu...

      Delete
    2. Ini la dia nafsu babi dan anjing dan sifat iblis

      Delete
    3. Cilaka la seorang muslim tu apabila memfitnah saudara seagamanya kapir dgn mengatakan 'umno harbi'.

      Aku harap lu sempat taubat nasuha anon 4.13.

      Sebagai umno follower, automatik lu iktiraf gua harbi. gua takkan maafkan lu sampai lu mampos!

      Ps. Sakit hati gua bila org kapirkan org lain ni. Ni sume sbb amanat alim alamak pas yg gila kuasa tu!

      Delete
    4. cicak mengkarungMay 13, 2013 at 8:18 PM

      Ini puak2 ikut Amanat Hj. Hadi. Sampai sekarang UMNO masih dikafirkan.

      Tapi kan ... itu mereka kafirkan UMNO. Tak tahulah terkafir atau tidak UMNO ni. Tapi yang pasti PAS telah mengkafirkan ahli2 mereka sendiri apabila bersekongkol dengan DAP.

      Hj. Hadi dah minta maaf ke daripada ahli2 UMNO yang telah meninggal dunia? Tapi gua tengok Hj. Hadi buat muka poker je.

      Lantak le ...

      Delete
  6. Biar betul...? Tak mau aku kerismudin tu lagi....dah berbakul2 amaran tapi tindakan takde jugak.....kalau nak lantik jugak, lantik la dia bawah Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kementerian apa pun dia ni tak layak jadi menteriNya...kalau najib sayang sangat kat sepupu dia tu lantiik je jadi Pengerusi Zoo Negara..

      Delete
    2. SETUJU SESANGAT!!!!

      Delete
  7. Aku sokong utk hisyam tidak menteri kdn. Wahai DS Najib ko jgn nk menguji org umno. Org2 kg dh tolong kau tapi mcm ko tak peka keadaan semasa brp kali org melayu /umno dihina ada hisyam buat apa2. Aku tau hisyam sepupu mu tapi memang xlayak aku ulang xlayak hisyam jd menteri kdn. Jgn nk uji2 lg hisyam tu. lembikkkkkkkkkkkkkkk. Kuat nangis(ciwek) org jawa kata

    Wakpro

    ReplyDelete
  8. Siapa yang jadi punahsihat Najib ?

    ReplyDelete
  9. Aku sama sekali membantah, jika betul, pelantikan Hisham ni sebagai menteri di KDN. Cukup2 lah kerosakan yang dia buat selama dia memegang jawatan tu. Lambat bertindak, terlalu berhati2 (atau terlalu takut), senang cerita tak ada telor nak berhadapan isu-isu keselamatan dan ketenteraman awam. Kalau Najib nak sangat bagi jawatan menteri, bagilah yang mana dia memang ada telor nak buat tapi bukan KDN! Ramai lagi yang layak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku org umno tp. .memang tak restu hisyam jd menteri kdn. Celeng betul la najib klu dia lantik hisyam menteri kdn.kesian org kampong tiap2 hari ngadu psl PATI ada dia hirau. Ada dulu masa cuti tahun baru cina dia g KL terperanjat beruk dia tengok ramai PATI kt KL walhal masa tu dia menteri kdn. Apa selama ni dia tidor ke

      Delete
    2. hishamudin tak serius tangkap dan halau balik pendatang haram. tangkap pendatang haram dari China yang banyak sembunyi di bandar Cina. tolong lantik Datok Tajuddin dr Perak. Pasti settle punya ! Negro pun tak payah ada...

      Delete
  10. Salam rakan-rakan,
    Suara kau orang semua hanya di pakai sebelum pilihanraya. Lepas menang jadi PM kuasa bukan ditangan kita lagi. PM berkuasa penuh.
    Terpulanglah pada dia kalau dia lantik sesiapun.
    Apa nak buat. Kita tunggu lah PRU14 pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. allo mummy,diorg naik coz suare,n coz suare pon diorg bleh jatuh ok,

      Delete
    2. Boleh blah la lu..hishamudin..najib lantik juga aku tak undi dah BN..BN jadi be end..

      Delete
    3. AMARAN buat najib.. takpe sekarang kau letak menteri AMARAN... Aku bagi amaran GE 14 aku bersumpah takkan pangkah BN lagi. dan aku akan sokong agenda menurunkan Najib dr singgahsana UMNO. sia2 je aku undi BN baru2 ni

      Delete
  11. ASTAGHFIRULLAH..Siapalah penasihat najib yg meminta ds hishamuddin ni diletakkan lagi dalam post yg mencabar nih.. malahan ada yg mahu dia diletakkan dlm kementerian hal ehwal wanita..terrr

    ReplyDelete
  12. KALAU BETUL LA TU JUGA AKAN AKU ISI BORNG AHLI PKR. TIADA TEMPAT BAGI ORANG MACAM ITU.

    ReplyDelete
  13. aku juga tak sokong menteri kdn pada hisham.tak lupa kes lahat datu....hisham lebih entah kat mana mana lah....menteri kdn mestilah tegas.....

    ReplyDelete
  14. adoyaiiiiiiii .... tolonglah jangan!!!
    g serang FB & Twiiter Najib oiiiiii

    KATAKAN TIDAK PADA HISAHAMUDDIN SEBAGAI MENTERI KDN!!!

    ReplyDelete
  15. sokong bNThN D SINGPOR

    ReplyDelete
    Replies
    1. TOLONG SAMPAIKAN BERAMAI RAMAI KEPADA NAJIB, JIKA HISHAM MASIH JADI KDN, CINA NAIK ATAS KEPALA, MELAYU LARI DARI BN KERANA MELAYU BOLEH BUAT REPORT POLIS SAJA, TINDAKAN TAK JALAN. KESUDAHANNYA PRU 14 MELAYU YANG KECEWA AKAN LARI!! TOLONG LAH SAUDARA SAUDARA BIAR NAJIB FAHAM.

      Delete
    2. Maknanya najib yg akan menghanchorkan melayu dan umno...

      Goodbye melayu...goodbye umno...

      Delete
  16. Tidak setuju, Hisham dilantik semula kejawatan KDN, DS Najib tolonglah tukar seseorang yang lebih tegas dan tidak mudah tunduk kepada tekanan.

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. TIDAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK.....

    ReplyDelete
  19. Kalau betul...bye2 BN Pru14 nanti.

    ReplyDelete
  20. Kecewa....pi la lantik Noh Omar jd MDN..atau angkat Jen.(B) kes Al Maunah tu...

    ReplyDelete
  21. PM patut create satu kementerian baru ---> kementerian kesejahteraan parit, longkang dan sampah sarap. Hisham jadik menteri, KJ jadik Timbalan. Jangan jadik bodoh tak boleh di tegur wahai PM

    ReplyDelete
  22. Aku & keluarga adalah penyokong Umno/BN terun temurun.....sbb kami hargai budi & jasa pemimpin yg terdahulu.....Tapi jika betul la H2O ni dilantik semula teraju KDN.......memang "BO LAYAN" la Umno/BNnak dpt undi aku & kluarga pas2ni!!!!!

    Kita bermati2an memberi sokongan....tapi HAMPEHHH!!!

    Majoriti rakyat Msia yg cintakan kemakmuran......terang2 menolak H2O sebagai Menteri Dlm Negeri.....kau X nampak ke jib?????

    Percayalah.......jika betul la H2O dilantik......makin ligkup Msia ni diperbahalulkan oleh dap & pakatan!!!! ....."BO....LA JIBBB....BAIK AKU TIDO......!!!!!!

    ReplyDelete
  23. Kena mintak tolong Tun M. ni....biar sound sikit broder kita...

    ReplyDelete
  24. dulu aq pnah txt kt sini supaya najib x letak calun wanita kt adun al0r mengkudu..akhirnya d letak juga cal0n wanita..maka tewas la wanita itu..NO HISHAM AT KDN..dgarkah najib suara kami d akar umbi..?

    ReplyDelete
  25. ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    ReplyDelete
  26. Aku tak tau la nak kata apa kat Najib nih....Dah la kena tipu dengan orang Cina macam bodoh je.
    Semua orang kat Penang tau bagi apa pun Cina tak undi BN, mcmana Najib boleh tak tau???!!!!!
    Awat ketua-ketua aku semua bodoh-bodoh semua?
    Hangpa tunggu la Anwar belah dr PR, aku n family semua ti kalih support PR.
    Dah xboleh tahan dgn pemimpin UMNO yang bodoh.

    ReplyDelete
  27. Gila apa???!!!! Kalau najib dh tgk teori RAHMAN tu betul ke tidak, dia cuba2lah lantik sepupu pondan dia nih, kalau berani

    ReplyDelete
  28. tu la hari tu ada orang buat kempen 1Malaysia Mahu Najib Razak Undur (1MMNRU), korang kutuk. sekarang terima jelah apa keputusan yg najib buat ya, jgn komplen apa2 lebih2 lagi kalau rosmah lepas ni makin menjadi2. ingat, jangan kompen, terima sahaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 4.40pm...akupun X setuju klu kempen 1MMNRU tu!!! Kita X nak la jdi Melayu penderhaka mcm puak2 pas & pkr tu....juga kisah hang jebat menderhaka masa silam.... sentiasa mjadi tauladan!!!

      Tapi....ropa2nya hang jebat jadi penderhaka bersebab musabab.....kerana tidak tertahan melihat kebaculan & kebejatan bangsanya sendiri.....yg pengecut....mengikut telunjuk 'kuasa2 ghaib'.......KESIAN BANGSA MELAYU....DIKAHAKKAN AJE OLEH DAP & PUAK2NYA!!!!

      Delete
  29. Huh!!! Apa.... Lepas ni jgn harap aku nak pangkah BN. Kirim salam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknanya keturunan najib dan keturunan hisham tak boleh pakai hanya bagus untok menjahannamkan melayu dan umno sahaja...

      Delete
  30. Paling senang..lantik tan seri rahim noor senator menjawat jawatan kan .dia bukan orang politik..

    ReplyDelete
  31. 90% yg bagi komen di sini ada lah Cina Haram jadah Red Bean Army DAPIg,,tujuan mereka ada lah Melayu tak puas hati dgn kerajaan dan meyokong PAS atau PKR,,lepas tu Melayu lagi berpecah belah..Ni semua perang saikologi REd Bean Army Tony Pua DAPig haram jadah nak buat Melayu tak puas hati dgn pemerintah,,Kerja mereka ni cuma nak melayu berpecah,,,sedar lah Melayu,,,jgn mkan tipu daya mereka ni..Babi DAPig Haram jadah,,,tuihhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni satu lagi bodoh tak habis2 dgn red bean army red bean army. parpu tuan blog sendiri pun tulis xpuas hati sbb hisham mungkin akan dilantik balik jd menteri KDN, dia pun red bean army ke? bodoh bodoh

      Delete
    2. Mak ko main dengan bangla pun salah read bean army ke?..bapak ko tutuh bapuk pun salah read bean army jugak ke?

      Delete
    3. Betul bahalol lah John Priap ni. Red Beanlah paling suka Hisham jadi menteri KDN supaya mereka bolih bermaharajalela dimerata alam siber dan dunia. Bodooohh!!!

      Delete
    4. SETUJU 100%

      Delete
    5. Setuju dgn john priap 100%

      Delete
    6. Bhai john...aku setuju dgn apa yg lu ckp... Mmng ramai cai pr yg brlakon seolah2 mereka pnyokong umno...ttp hakikat yg sebenarnya....klu kita sokong umno kita tidak akan musnahkn umno kerana seseorg...kita boleh luahkn ketidakpuas hati kita jika hisyamudin dipilih sebagai mnteri kdn...tp tak prlu maki hamun umno jika kita sygkn umno...

      Bhai...aku juga tk brsetuju sama sekali dgn pemilihan hisyamudin sbgi mnteri kdn... Ttp utk aku jatuhkn hukuman pada umno...tak mngkin bhai...sbb aku mnjd ahli umno kerana umno,bukan kerana ds najib,bkn hisyamudin atau tun m...

      Jika kita benar2 yakin dgn perjuangan umno maka ini bukan caranya dgn mngugut utk pngkh pr...jika nk pngkh pr..maka pngkhlh dan bkn umno jd alasan...kita bnci anwar tp kita sayangkn umno..wlupun anwar wktu itu timb.presiden umno...yg salah pemimpin bknnya umno...

      Bhai kenapa ds najib kita bnci umno...knp sbb hisyamudin kita hrp umno musnah...yg hrpkn umno musnah adalh cai,pnyokong dan pemimpin pr...bukan kita yg sygkn umno...lu fikirlah suara siapa skrg yg ada dlm isu ink...

      Delete
    7. UMNO kene rebranding. Bukak keahlian untuk semua Muslim instead Malay sahaja. Agama orng Melayu itu Islam jadi Muslim itu bersaudara .United MUSLIM national organisation. Orang cina, india, kadazan, dll sume boleh masuk umno. Nampak tak betapa relevannya parti ni.

      Transformasi sekarang sebelum direformasikan!

      Delete
  32. Pukimamak la ahli Umno semua..ini Najib punya keputusan..korang semua ahli bawahan duduk diam2 sudah la..kami dah bagi upah pasang bendera pun dh cukup lumayan..ahli Umno mmg bodoh spt kata Tun M dan anda semua membuktikan yg ahli Umno mmg bodoh dgn mengundi Umno.Ikut suka Najib la nak lantik Hisyam pun.Kalu tak puas hati pergi tonggeng jubur pada Anwar..setakat ahli Umno mcm parpu ni, kami tak pandang la..bagi stout dia diam la..

    ----Encek Ibraheem alee----

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la beza antara org umno dengan mangkok pakatan mcm hang...kami sedap2 aja tegoq pemimpin kalau nak buat salah..bukan mcm puak pakatan pemimpin buat salah pun dok bela lagi n telan bulat2

      Delete
    2. Yes bhai 07.08...aku sokong dgn apa yg lu ckp...

      Delete
    3. Anon 4:45 PM ...

      Lu tak keluar dari p*k* m*k lu, lu keluar dari jubur yang Al jub balun. Bodoh la lu. Lu ingat lu sekor je pandai guna ayat macam ni.

      Makahai.

      Delete
  33. Kembalikan ISA. KEMBALIKAN ISA. RAKYAT MAHUKAN ISA.

    ReplyDelete
  34. KAMI PENGUNDI BN BANTAH 100%. MOHON BLOGGER2 SAMPAIKAN BANTAHAN KAMI NI KPD BN. KAMI X MAMPU JPE PM SBB KAMI RAKYAT BAWAHAN. KAMI X SNGGUP LIHAT ORG YANG MENGHINA AGAMA, NEGARA DAN BANGSA BUMIPUTERA TLEPAS BEGITU JE, MALAHAN DIBERI PERHATIAN ISTIMEWA PLAK. SEORANG PEMIMPIN X BOLEH BERJIWA LEMBUT N LONGLAI, KENA TEGAS BRU ADA RESPEK. CNFIRM RAKYAT AKAN TUNJUK KEKECEWAAN DENGAN MENINGGALKAN BN. KLU PEMIMPIN X PEDULI RAKYAT, BEGITU JUGE RAKYAT HILANG HORMAT KPD PEMIMPIN. KLU BN KALAH NT, BUKAN SBB RAKYAT, TP SBB PEMIMPIN.

    ReplyDelete
  35. kalau betul ..
    aku kecewa

    ReplyDelete
  36. Kenapa tidak kita buat bantahan secara aman dan umum. Setidak tidaknya tulis ke dalam blog Najib. Atau SMS dia tentang pendapat penyokong umno,lagi direct.

    ReplyDelete
  37. KJ jadi menteri KDN

    ReplyDelete
    Replies
    1. KJ TU Korek Jubor ka?

      Delete
    2. KJ???? .... hah!!! tolong lah kalau hisamudin & KJ duduk dalam menteri kabinet ... sori lah aku nak undi PR14 nanti .... bolayan lah ... dua-dua mamat tu!!

      Delete
    3. KJ apa tu? Kera Jamban ka?

      Delete
  38. Aku rase siape pun yang jadi KDN lepas ni kene tegas. Mungkin hisyamudin dah cukup bagi muka kat dorang.lepasni jgn bagi muka dah.. Tangkap pastu sunat je sorang2. Betul ISA perlu dikembalikan

    ReplyDelete
  39. kalau lagutu laa lineup najib next pru14....confirm pkr

    ReplyDelete
  40. Klu TPM ambik KDN jge x sesuai krn dlm situasi genting skrg, Menteri KDN mestilah tiada kaitan politik n profesional dlm bidang ini spy tindakan tegas, cepat n tepat boleh diambil. TPM dh terlalu bnyk tugas, lebih baik tumpu utk kukuh ekonomi n jati diri Bumiputera. KDN perlukan seorang menteri yg betul2 fokus dalam KESELAMATAN NEGARA. Klu negara x selamat n terancam, pelaburan pun kantoi

    ReplyDelete
  41. tolong lah.....kaduk kaduk semua akan semakin naik junjung lagi. punah ranah semuanya.saya ni penokong tegar BN.Lantik lah orang lain yang lebih berwibawa, lebih gagah, lebih berani, lebih tegas, lebih perkasa jiwa raga hati nurani dan lebih kental akalnya untuk menerajui KDN. Kita dah tak ada "ISA' lagi. Itulah yang akan memudahkan kaduk kaduk ini.

    ReplyDelete
  42. letiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih.....tak undi sayang BN, undi sakit hati.

    ReplyDelete
  43. elok2 aku tgh panas dgn cina...
    jgn sampai aku salam dan ucap tahniah kat cina2 yg x undi BN hr tu..
    Dato Najib, kamu cuba lah lantik Kerispondan tu jd mnteri KDN...
    PRU 14 aku nk undi BN ? sooorrrry lahh......

    ReplyDelete
  44. cicak mengkarungMay 13, 2013 at 5:09 PM

    Power betul si Kerismuddin ni. Pasal dia seorang boleh tumbang BN.

    Harap2 berita ni tak betul sebab kalau benar bagai dikata maha hamba pun akan keluar barislah dari menyokong BN.

    Penat je selama ni mempertahankan BN secara percuma.

    ReplyDelete
  45. x boleh nak salah kerismudin kerana dia bertindak atas arahan najib.. so kalo kata kerismudin lembab.. mmg.. atas sbb najib.. aptb... DSN.. dengarlah suara hati kami ni.. cukup.. cukuplah bagi muka kepada petualang negara yang memburukkan Malaysia di mata dunia dengan tohmahan yang berjela2..

    ReplyDelete
  46. Aku takut mesej ni tdk sampai kat najib.Jadi mintak blogger semua bersatu dan pastikan mesej ni disampai kepada PM dgn cara berhemah.

    ReplyDelete
  47. insyaAllah. Kalau dia jadi menteri pun dah tentu menteri lain. Bukn KDN, don't woori bro. DSN akan pilih yang terbaik kali ini.

    ReplyDelete
  48. Letak dia kat kementerian wanita dahlah kat kdn tak sesuai.

    ReplyDelete
  49. Aku dengar KDN tukar nama jadi Kementerian Amaran (KEMAM)

    ReplyDelete
  50. Sebagai seorang Melayu, aku amat jengkel kepada Melayu yang cium keris bangsanya sendiri lepas tu sibuk minta maaf kat bukan Melayu. Apa bentuk jati diri yang boleh dicontohi? Kes Lahad Datu satu lagi bukti kelemahan beliau hasil kurang usaha kerja-kerja perisikan. Kepada PM, jika ini yang anda pilih dan jika betul khabar mengatakan bahawa adik anda, Nazir dalam pertimbangan untuk dilantik sebagai Menteri Kewangan, percayalah, UMNO bakal ditentang habis-habisan dari dalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika betul la khabar2 angin ini tentang nazir ni...... makin tambah pecahbelah la org Melayu.... bak pepatah Tun M "Melayu mudah lupa...." tapi hakikatnya....."Melayu bukan saje lupa.....tapi dah naik GILA dipermainkan!!!" Selamanya la kita di 'keldaikan' oleh bangsa lain....."Tak dapek den nak nolong yoooo!!!!"

      Delete
  51. Najib gali kubur dia sendiri. PM BODOH !!! .. Baik aku letak Lee Kuan Yew jadi PM. Bangang tak sudah PM budiman ni.

    ReplyDelete
  52. Bukan setakat hisham tidak perlu dilantik menteri kdn zahid hamidi pun sama juga tidak wajar dilantik sebagai menteri pertahanan.hisham dan zahid ni beruk 2 x 5 ja.laki bini semua berlagak pakai rider kesana sini buat orang meluat.mereka ingat orang suka ke?orang menyampah!

    Zahid pula ada skandal kahwin dengan seorang pramugari di luar negara.bini dia midah buat muka botox.

    zahid dulu pernah pukul pasangan anak perempuannya.sampai hari ni kes tak selesai.

    bawa motor besar dia isi dalam charlie tudm.ketika pm sibuk bekerja,dia sibuk dengan program bermotor dia sana sini bersama dengan hisham.mereka hanya fikir kepuasan dan lagak
    mereka sahaja.


    anak-anak zahid pula sibuk projek2 mengarut

    bodyguard bini mengalahkan bini pm dan permasiuri agung.bagi bini pakai jet atm sesuka hati.apa ingat itu mak bapak mereka punya ke?

    zahid pernah pakai jet peribadi pergi mekah 2 tahun lepas.sampai hari ini dia tak jawab2 lagi isu itu.

    hishamuddin pula pakai helikopter cina danga bay masa jatuh hari tu.apa hubungan hisham dengan cina itu sampai begitu istimewa sekali?

    dua2 ekor ni tak wajar jadi menteri kerana lagak mereka dan bini masing2 buat orang lagi meluat dengan umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. Nak tergelak tergolek2 aku bace komen ko. Ade cukup requirements nak jadi bahan api neraka yg berkualiti tinggi. Tahan lama dibakar.haha. fitnah tak habis2. Sudah2 la.. ni dah bulan rejab. Buku amalan baru dah dibuka.

      Delete
    2. Ada ke jet TUDM angkat penumpang? Bini Zahid selalu baik F/A 18D atau SU30MKM? Selain Anwar Al Juburi ada ke orang politik lain ada private jet? Cer citer cer citer..

      Delete
  53. Aku rasa Najib ni PROKSI Anwar dan Kit siang la.. Sebab tu dia buat bodo je.

    ReplyDelete
  54. Susah susah lantik Tun M je. Semua jenis undang2 yg ada akan digunakan semaksimumnya.

    ReplyDelete
  55. Ya Allah aku bukan against si lembik ni...tapi tolonggggglah cari org lain....makin lemaklah cina2 dap...Dari mula sampai kimat asyik AMARAN....

    ReplyDelete
  56. ad alternatif lain utk najib...lantik rosmah mansur ganti kerismudin...orait tak?

    ReplyDelete
  57. kalau aku biar Tan Sri Sahidan Kasim jadi menteri Dalam Negeri..beliau nampak Gagah..Dan Berani..

    ReplyDelete
  58. This better not be true. Sad day for UMNO.

    ReplyDelete
  59. bagi aku la hisham ni x layak langung pun jadi apa2 menteri..elok pencen aja macam paklah..nilah yang bakal melingkupkan umno masa hadapan kalau harus dikekalkan...pemimpin BODOH dan LEMAH harus ditolak...hangpa mau ka esk ni hisham jadi pm?

    mentang2 la tokwan dia tubuhkan umno, x kan mai tang cucu nak pelingkupkan umno...ingat umno ni hangpa punya ka nak susun2 puak2 bodo ni..kalau susun puak2 pandai x pa jugak

    ReplyDelete
  60. NAJIB LANTIK HISHAM JADI MENTERI KDN? TAPI AKU TAK RASA ITU KEPUTUSAN NAJIB. AKU RASA MESTI ADA ORANG LAIN YANG BUAT KEPUTUSAN TU. SAPE LAGI KALAU BUKAN SI ROSMAH YANG MEMANG KAMCING DENGAN SI HISHAM PENJILAT NI!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn ikut sifat babi, anjing dan setan

      Delete
    2. wei bodoh, hisham dan rosmah tak ngam la. sebelum nak tuduh dapatkan fakta dulu bahalol

      Delete
  61. BABI! BABI! BABI! JAHANAMM!!!!!!!!!!!! Disebabkan Menteri Keris bahlol Pondan nilah negara kita jadi macam ni! Bodoh membuat keputusan! Lemah! Kita kena ingat Kakitangan Kerajaan seperti polis hanya akan bertindak berlandaskan arahan. Saya yakin 10000% yang sekarang ni majoriti anggoata polis membuak-buak nak ambil tindakan pada Puak jahanam Anwar dan Lim Kit Sial nih. Tapi dorang terpaksa akur pada Arahan! Tapi kalau dah Menteri kat atas tupun dah bodoh tahap pukimak! Apatah lagi Ketua polis Negara skrang nak buat apa? Peguam Negara pulak lagi satu pukimak, macam pondan tak reti nak dakwa orang buat salah!. Kita ada undang-undang, jalankanlah. apa takut bodoh! Nilah sebab puak celaka jahanam ni naik tocang!

    Sekarang kerajaan dh terbentuk. Pastikan Najib fokus pada pentadbiran! Hal-hal keselamatan negara KDN dan Polis Jalankanlah tugas!

    Saya tak akan sokong lahanat Hishamuddin jadi Menteri KDN. Jadilah menteri apapun tapi Bukan menteri KDN! Dan Gani Patail mesti dibuang!


    Arghhh Polis jalankan tugas menjaga keamanan kalau tidak nanti tak lama dah yang memendam perasaan akan keluar jadi Superman, Batman, Spiderman, Iron Man dan sebagainya!!!!!!!!!!!!

    ARGGHHHH!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ingat snang ke nak ambik tindakan skrg ni zaman internit, nti najip ambik tindakan terus nuar punya suppoter dari luar negara boom kerajaan..

      Delete
  62. Aku rasa elok Najib dan sepupunya Kerismuddin berundur dari politik sebab dua - dua terlampau bodoh. Kalau ambik Rosmah tu lagi cerdik!!! Bodohnya PM, tak pernah aku jumpa PM sebodoh ni!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai (mempercayai apasaja cakap anuar iberahi) detected

      Delete
  63. kalu dia ni lagi jahanam,,,ibarat ikut telunjuk nuaq brehem lah jadinya...menteri amaran amaran amaran

    ReplyDelete
  64. Laariii...!!! melayu/bumiputra semua slamat kan diri masing2....ANWAR & LIM KIT SIANG nak mengamuk lebih besar lagi lepas ni..!!!

    ReplyDelete
  65. Kalau betul lah Hisham ni kekal dalam KDN...tiada kata secantik bahasa..nak ku kata betapa bodohnya Najib

    ReplyDelete
  66. jahanammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

    ReplyDelete
  67. Hari tu... Aku ingat lagi org cakap lepas PRU ni, petualang2 Lahad Datu yg sdh di kenalpasti akan di tangkap dan tindakan selanjutnya akan di kenakan. Aku harap kerajaan baru BN x akan lupa kata2 keramat tu dah nyahkan semua petualang jahanam tu. Aku rasa, sbb tu la Bang Non n Tian Chua jadi x tentu arah skrg ni..//

    ReplyDelete
  68. Oo Kutuk Aku yea? Aku beri AMARAN jangan kutuk aku lagi!


    Yang memberi perintah,
    Hishamputing

    ReplyDelete
  69. Laaariiii...!!!!! melayu/bumiputra selamat kan diri masing2 ANWAR & LIM KIT SIANG nak mengamuk lebih besar lagi lepas niiii.....!!!!

    ReplyDelete
  70. LANTIK RAHIM NOR ATAU MUSA HASAN .

    ReplyDelete
  71. baru la ku tau..patut lah Rahim Nor bagi koww koww kat mat nuar ni tu hari..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan merepekla...ts rahim nor usah kan orang, kuching pon tak sampai hati dia nak pukoi...

      Korang je perchaya nuar jubori kata ts rahim pukoi dia...

      Delete
  72. kalau kita tengo; selama ini,titdak ada apa-apa backup yang dibuat oleh pemimpin umno terhadap penyokong sendiri.Penyokonglah yang bersungguh membela pemimpin,dasar umno dan begitu semangat.Apa yang saya perhatikan,pemimpin melayu umno langsung tidak sa jati diri dan semangat melayu.Mereka selesa dengan kedudukan dan berpendapatan besar atas keringat penyokong umno.Apa mereka peduli jeritan dan keluhan orang melayu?Mereka berada dalam kelompok asing dari kita semua.Saya percaya mereka menganggap kita semua sebagai pencacai mereka dan biarkan kita membela tuan-tuan besar kita.Sejak zaman Tun Dolah berterusan kepada kekuasaan Najib,apa-apa pun tak berubah.Saya mula naik meluat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa2 pon pemimpin lari dulu...mula2 raja lari diikuti bendahara dan juak2 mereka....tengok la sejarah dulu kala .....

      Aku bukan buat fitnah....

      Delete
  73. Apa cina mau dah ramai orang dapat agak...APA PAS MAHU???...Ini yang melayu PAS kena jawab pada diri sendiri...Melayu Islam negeri Kedah Perlis NS Terangganu Perak dulu sokong PAS sekarang dah beralih semula ke Barisan Nasional..mereka rasional berfikir dan bertindak sepanjang 5 tahun yang lalu...kecuali Melayu Kelantan@MELAYU BUDU...Akui lah PAS dalam Pakaran Rakyat cuma No 3 selepas PKR dan DAP..Apa yang PAS mahu dalam PR.. Kalimah Allah dilacurkan,Penzina dan Peliwat diangkat jadi pemimpin,bila kroni berzina lagi banyak tayang lagi banyak pahala...dosa zina nak campak kemana, bila kroni sokong murtad PAS sokong, hudud boleh dah tutup buku.. Nak kata jadi kuasa pengimbang dalam PR atau nak tubuh negara Islam sekali LGE, Anwar dan Karpal Sing jerit senyap jadi SETAN BISU...Nak jadi kuasa pengimbang jauh skali.. hasil ajaran tok guru paling haprak malah ulama pondok pun tak sokong tok guru...MELAYU BUDU layak kerja di sektor swasta syarikat cina bukan sektor kerajaan..Ketua jabatan harap pantau melayubudu dan melayu PAS...Pada APA LAGI PAS MAHU???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hati mereka busuk sebusuk budu yang mereka suka makan. Nabi Muhammad tak makan budu!You are what you eat!

      Delete

    2. Nabi mohammed saw adalah ahli kimia...

      Baginda tahu semasa fermentasi ikan, semua zat2 protein , amino asid dsb yg baik untok badan telah musnah.

      Baginda tahu yg tinggal hanya carbon iaitu bahan yg tidak dipetkukan oleh badan...

      Pasai itu Nabi saw tak nak makan Budu ...kerana baginda arif...

      Yang ngok2 di kelantan tu suka budu yg busok tu..

      Delete
  74. jawipulut ko ni red bean army.

    ReplyDelete
  75. Saya cadangkan satu lagi nama sebagai calun KDN.Datuk Seri Mohd Nazri Aziz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nazri lebih sesuai jadi menteri wanita keluarga dan....

      Delete
    2. Jaga2. ..aku orang perak...nazri ni pon jenis yg boleh juai bangsa....macham zainuddin meden sial tu juga...

      Delete
  76. Klu kita tak nak org umno jadi menteri kdn...kita lantik dpd komponen bn kita dari sabah dan sarawak....
    Klu aku...aku pilih hj. fadillah yusuf...mp petra jaya...ingat lagi dia genggam dgn muka menyinga samseng pkr yg cuba buat huru hara di pusat mgundi ketika dun swk lepas di kchg dan bawak ke polis.....kluar tv3 beb.

    ReplyDelete
  77. Hah!! Aper???
    Icamuddin belum sunat lagi rupenyer...ih..ih..ih
    Patut la kepala dia mantol2..
    SOOTOONGG....cumi2
    hmm...ini semua salah umno...
    wakaka..

    ReplyDelete
  78. Tentu ade alasan kukuh jika pm najib lantik semula hishamuddin ni. kita mmg prlu mnteri yg tak gelojoh dlm mmbuat keputusan cam dia ni. takpe amaran amaran amaran pon..yg penting malaysia aman. Saya ttp sokong bn sampai bila2. Malaysia pasti hancur di tangan anwar & lim kit siang. demi malaysia dan melayu saya akn ttp undi bn & umno

    ReplyDelete
  79. Bertenang la semua, senarai belum keluar/muktamad lagi masih ada masa utk bg feedback kpd pm tapi saya pun tatau ialau dia akan dengar. Pm belum lg pi mengadap Agong.

    ReplyDelete
  80. Ikut suka hampa nak kata aku ni sapa.Awat,anon 8.54 kalau hang red army,aku tak peduli.Orang yang mencuri akan tuduh orang lain,sendiri takkan mau mengaku.hehe...

    ReplyDelete
  81. Kalau betul aduh!! hancurlah! tak dengar lagi!!!

    ReplyDelete
  82. Siapa pon yang menjadi KDN, tidak menjadi masalah,asalkan dia bersih dari judi, bersih dari pelacur, bersih dari arak, bersih dari rasuah, amanah dan dan bersungguh dalam amar maaruf dan nahi mungkar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik pulak azazil hari ni

      Delete
    2. Anuar jubo tak bagi azazil duit la tu....

      Delete
  83. Hishamudin patut dilantik sbg Menteri Pembangunan Wanita ganti Kak Jat Lembu tu...

    ReplyDelete
  84. Cukup2lah dgn hisham. rahim nor ok. puad zakarzi apa kata?

    ReplyDelete
  85. Daripada Najib lantik dia jadi Menteri Pertahanan atau Pelajaran... yang former tu 2 tapak jadi PM yang later 1 tapak.. menteri DN ni selalu tak ke manapun dalam kabinet.. waima apa pun aku sokong ISA buat balik.. tapi kena ingat kalau ada ISA dah lama separuh dari blogger pro UMNO/BN dah masuk rumah Pak Isa kat Kamunting

    ReplyDelete
  86. Orang PERKASA? Cuma cadangan jangan marah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. perbezaan 2 insan:-

      Hsham aww
      cina meluat, cina tak takut

      Brahim ali
      cina meluat, cina gerun

      mana hangpa mau pilih?

      Delete
  87. ada kawan aku contractor kata...hishamudin menteri paling tak berguna...

    ReplyDelete
  88. KDN perlu lebih tegas dlm menangani isu melibatkan isu sensitif spt perkauman.Lantik menteri yg mempunyai karisma dan tegas spt Datuk Zahid Hamidi, Datuk Azlina, Datuk NorJazlan.sekian

    ReplyDelete
    Replies
    1. aduh..asyik2 zahid komidi, x da org lain ka nak sebut? jgn sebut kj pulak dah la

      Delete
  89. Sabar2..... kita tunggu jer lantikan dpd pm..

    Semua org tahu khabarnya demo terakhir pendubor adalah di kl slps letih pusing malaya....
    Kabarnya lbh bisa dpd demo dlm stadium dan kita perlu kdn yg tegas dan berani serta tahu tugas2 keselamatan..

    Seblm apa2 berlaku....batu api perlu ditangkap demi nyawa rkyat dan macai2 pr yg kena hasut....
    Klu para macai2 degil jugak....biarlah kote tak bersunat di barisan hadapan klu dh dominan dlm pr..buat apa melayu pr yg asyik jadi kuli dan anjeng merempuh polis...
    Tu barulah kita tahu sapa yg benar2 sanggup bergolok gadai menyokong pendubor....
    Nie...asyik2 anal pas jer...sampai bila jadi kuli dap dan pendubor!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Unit amal PAS selalu jadi cai sojar macam main catur.. di letak di barisan supaya dulu-dulu kena ngap.. kalau idup pun kena bunuh diri tebus balik pak-pak kepala besar dalam kumpulan.. itu lah unit anal oh sori amal Pas dalam kumpulan catur Al Juburi King of Zionis in SEA..

      Delete
    2. Di penang pas kena kencing...di selangor pun kena kencing...Biarlah kali ini macai2 tukang kencing berada di barisan depan....
      Dahlah kena buli dan kena kencing wahai rakan2 seagamaku.....korang mati..jgn harap tin milo sampai kpd waris korang...Lainlah puak pengencing korang...mrk kaya dan senang...mati pun waris mrk tetap kaya dan senang....muhasabah diri dan sedarlah jgn asyik kena kencing....
      Pilihanraya dah tamat....tak puashati..bawak ke mahkamah....

      Xpas

      Delete
  90. Apa ni tolonglah sedar najib no hisamodin and kj pleasee.......tanah melayu tanpa namewe dan arrogant youth pleasee.....

    ReplyDelete
  91. Kalau Najib lantik Hisham jadi Menteri Dalam Negeri juga, undi aku untuk Najib dan BN akan hilang pada PRU14 nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gitulah niat aku pun..aku nak undi Berjasa or Kita kalau depa kacau daun nanti..katakan tidak pada Pr

      Delete
  92. Tggulah dulu pengumuman DSN...apa kecoh2

    ReplyDelete
    Replies
    1. kecoh awai pun baguih juga....sblm terlewat kan kan kan

      Delete
  93. Hisham buntut ayam ni tak payah la jadi Menteri KDN. Menteri apa pun tak payah la. Bukan buat kerja pun. Pondan pulak tu..

    ReplyDelete
  94. 1. Pasal keris...sehingga digelar Krismuddin terkulai layu
    2. Amaran, amarann, amaaraaaan...amaaaraaaaaan...ammma..ammaaaaaa
    3. Kes Teoh Beng Hock....Kalah abis bila dispin pembankang..isu penyelewengan pemimpin DAP...hilang ditiup angin
    4. Kes Pendatang Haram..Pelencong....dok tunggu tangkapan besar-besaran...nyata gempaq sj
    5. Lahad Datu....depa bukan pengganas..depa ni ade saudara mara kat sini...hancuq
    Senang cakap..aku risau la klu dia kekal dgn menteri KDN...pilih la yg tegas sikit...kurang senyum pun x pe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betoi betoi..aku agree. pasai keris pun aku masih ingat.. malu la

      Delete
  95. Kita boleh berbeza pendapat, tapi usah berbalah sesama kita sehingga terkeluar dari lunas adab dan sopan.

    Secara peribadi, 'Appraisal' saya terhadap Hishammudin selama beliau memegang Menteri Dalam Negeri adalah mengecewakan. He fails to deliver and on many occasions making wrong judgment that brings more harm than good. Kita lihat saja kes Himpunan Bersih 1, 2, 3 dan Pencerobohan Lahad Datu. Kelemahan beliau membuat pihak pembangkang semakin menggila dan langsung tidak menghormati undang-undang negara. Bayangkan, mantan KPN, Tan Sri Musa pun begitu kecewa terhadap beliau kerana Hishammudin sering masuk campur dan memberi arahan (tanpa pengetahuan KPN) dalam pentadbiran polis. Isu Ah Long sehingga kini pun masih belum tuntas, malah bertambah bermaharalela, seolah-olah mereka kebal dari tindakan undang-undang.

    ReplyDelete
  96. Kita boleh berbeza pendapat, tapi usah berbalah sesama kita sehingga terkeluar dari lunas adab dan sopan.

    Secara peribadi, 'Appraisal' saya terhadap Hishammudin selama beliau memegang Menteri Dalam Negeri adalah amat mengecewakan. He fails to deliver and on many occasions making wrong judgment that brings more harm than good. Kita lihat saja kes Himpunan Bersih 1, 2, 3 dan Pencerobohan Lahad Datu. Mari kita lihat apa tindakan beliau terhadap Himpunan-Himpunan Haram Pembangkang yang sedang berlanda di tanah air selepas PRU 13. Paling jelas kelemahan beliau membuat pihak pembangkang semakin menggila dan langsung tidak menghormati undang-undang negara. Bayangkan, mantan KPN, Tan Sri Musa pun begitu kecewa terhadap beliau kerana Hishammudin sering masuk campur dan memberi arahan (tanpa pengetahuan KPN) dalam pentadbiran polis. Isu Ah Long sehingga kini pun masih belum tuntas, malah bertambah bermaharalela, seolah-olah mereka kebal dari tindakan undang-undang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pasai apa dok kacau la. Hari2 perhimpunan haram ada. Tukar panglima lain seblm terrrlewat. kan kan kan

      Delete
  97. Assalamualaikum..klo benar bgai dkabarkan..mmg lah najib xsedo diri..die mnang sbb mlyu sokom bn blik n kejer kuat bloger duk tepis kelilin pastu die bley angkuh bongkak wat pëkak marhein duk paneh pungkoq n hisham amaran..najib mmg gemo mlayu xsokom bn kooot yek..nk brguru pn p ler dgn tun m jgn dolah mimpi wat per..rosak rosak rosak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. So tang mana bagusnya pemimpin umno kalau tak tau priority...

      Jaga perot masing2 ka !

      Delete
  98. Jahanam. Kalau dilantik semula si CICAK ni memang aku menjadi ahli UMNO paling pendendam dalam dunia. Dulu masa si CICAK ini menjadi menteri, pejabat dia macam kelab sosial (cuma sundal saja yang tak ada). Semua staff dia besar kepala dari guard kat bawah sampai SUSK Amizan budak Sabah itu. Buka lif berbau rokok. Perangai memasing macam gangster. Kita bawa orang kampung hendak jumpa menteri pun susah. Hendak minta pertolongan jangan harap. Dipejabat dia sudah tak kenal mana satu kerani dan mana satu pegawai. Semua berlagak. Menteri pergi mana? Entah. Berkali-kali pergi , tiada - sibuk politiking. Yang ada Markiman Kobiran- SETPOL. Apa yang dia boleh buat? Masa proses Pemutihan Pendatang Asing Tanpa Izin, ramai kroni dia berkampung di sana. Semua minta special approval menteri.Rakyat marhain, berbaris berkilometer di bawah. Ada si CICAK ini kisah? Semasa rakyat merungut pasal KDN - ada dia kisah. Dialah sesatu Menteri yang tidak perform langsung. Jikalau diberi markah 10, aku beri dia 1 saja. Itu belas kesian sebab muka dia macam CICAK! Jika PM pilih juga si CICAK ni, memang aku fed-up dengan UMNO. Tak reti bahasa ke orang tak suka!

    ReplyDelete
  99. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  100. Kepada Dato Seri Najib Razak,
    Perdana Menteri Malaysia

    Kami dari Gerakan 1MMNRU (1Malaysia Mahu Najib Razak Undur) mendesak agar Perdana Menteri Dato Seri Najib Razak bertanggungjawab ke atas keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 yang disifatkan paling teruk dalam sejarah Barisan Nasional dan seterusnya meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri dan Pengerusi Barisan Nasional atas sebab-sebab berikut:

    1. Prestasi yang amat buruk dalam PRU13, gagal mendapatkan majoriti 2/3 malah semakin merosot dengan Barisan Nasional hanya mendapat 133 kerusi Parlimen, penurunan 7 kerusi berbanding PRU12 mendapat 140 kerusi walaupun telah membelanjakan begitu banyak wang untuk berkempen terutama iklan di laman-laman web gergasi seperti Youtube, Facebook, Google, Yahoo dan lain-lain.

    2. Amat memalukan apabila 4 calon bertaraf Menteri Kabinet, 4 Timbalan Menteri dan 2 Menteri Besar telah tewas.

    3. Kehilangan sokongan daripada pengundi bukan Melayu dan Bumiputera terutamanya daripada kaum Cina menunjukkan bahawa gagasan 1Malaysia telah gagal sama sekali.

    4. Kegagalan Dato Seri dalam menangani isu-isu semasa yang dibangkitkan seperti korupsi yang melibatkan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Taib Mahmud dan lain-lain pemimpin tertinggi Barisan Nasional memperlihatkan kelemahan Dato Seri sebagai Pengerusi Barisan Nasional.

    5. Kontroversi yang melibatkan isteri Dato Seri, Datin Seri Rosmah Mansor adalah merupakan liabiliti terbesar bagi para pemimpin dan penyokong Barisan Nasional dan antara penyebab utama segala usaha yang telah kami buat selama ini untuk kembalikan sokongan rakyat kepada Barisan Nasional dan UMNO menjadi sia-sia.

    6. Prestasi Dato Seri Najib Razak mengetuai jentera Barisan Nasional diakui sendiri oleh Tun Mahathir di mana ia lebih teruk daripada prestasi Pak Lah semasa PRU12 (Sumber).

    Dengan alasan-alasan yang telah diberikan, maka dengan ini amat wajarlah sekiranya Dato Seri Najib Razak mengundurkan diri dan memberi laluan kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menggantikan tempat Dato Seri sebagai Presiden UMNO, Pengerusi Barisan Nasional dan Perdana Menteri Malaysia yang baru.


    Sekian dari kami,
    Gerakan 1MMNRU (1Malaysia Mahu Najib Razak Undur)

    MOHON SEBARKAN!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. gila ke??????Najib dipilih oleh rakyat.....kalau x suka bolehla bla ke ng pembangkan

      Delete
    2. Aku gerakan anti pendubor mintak pendubor yg tak mampu tawan putra jaya agar berhenti meliwat rakyat dan jadilah pensyarah memantat di negara barat....
      Tak sesuai pendubor dan pemuki jadi kalifah islam....memalukan krn belum ada sejarah lagi...
      Baik berundur dan sila menerkam jantan gay di negara yg mgamal lgbt....

      Delete
  101. yang paling sesuai n paling tegas untuk menerajui KDN ialah DR.MAHATHIR. gerenti setegas tegasnya. habis semua kuasa KDN diguna pakai.baru berbaloi.kaduk kaduk tu pun akan hilang segalanya.KDN perlu penaraju yang matang dan tegas.bertindak atas undang undang.selagi undang undang ada, semua diguna pakai.tanpa perlu bertolak ansur.tanpa perlu bertimbang rasa.berdiri atas undang undang dan atas kuasa penuh saja yang akan dapat menyelamatkan keadaan sebelum nasi menjadi bubur.

    ReplyDelete
  102. AKU SARANKAN DATUK NOH OMAR..... MUSA HASAN BOLEHLAH DILANTIK SEBAGAI TIMBALANNYA....

    ReplyDelete
  103. NAJIB NI SATU HAL !!! ORG DAH RAMAI MERUNGUT PASAL KDN DAN MENTERI AMARAN NI MASIH JUGAK NAK BERGURAU !! JGN SAMPAI SEMUA RAKYAT MALAYSIA TERMASUK PEMBANGKANG BERSATU BERHIMPUN SELURUH MALAYSIA MINTAK DIA TURUN !!! DAH LA CINA PUKIMAK TAK SOKONG DIA, DIA PLAK NAK JUGAK CIUM BONTOT CINA LAGI !!! AKU DAH START NAK BENCI PADA NAJIB DAH NI...., DIA ADE BUSINESS ATAU RAHSIA BESAR YANG CINA PEGANG KE SKRG ???

    ReplyDelete
  104. tau la dia ade pertalian saudara dgn hishamudin tapi letakkan kepentingan negara dan rakyat dihadapan dulu la NAJIB !!!! jgn serlahkan sgt NEPOTISME ni weyyyy !!!

    ReplyDelete
  105. DIA KDNNNN AKU POTONG TELOR AKU - PROTES

    ReplyDelete
  106. klu betul...nampaknya betullah..Najib xbijak
    sia sia je pangkah BN

    ReplyDelete
  107. RUNDINGAN ADALAH CARA PENYELESAIAN PERTAMA .. KALAU BERDEGIL KITA BALUN KAW KAW .. KALO PIHAK MUSUH MULAKAN SERENGAN DULU , RUNDINGAN TIDAK BOLEH DIGUNAKAN PAKAI . KITA SERANG SAMPAI PUTUS URAT KETING . BERHENTI MENYERANG APABILA MUSUH MEYERAH KALAH . (ITU YANG KERAJAAN KITA LAKUKAN .KORANG KENA FAHAM BETUL2)

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah cara yang betulkannnn

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!