CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Saturday, May 4, 2013

APA MAKSUD SEBENAR INIKALI LAH!

Baca dan renungkan!

80 comments:

  1. Terbaiiiik....konpom.....pkr..pas..dap..teruskan mendajalkan diri sendiri.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. giler babi puak2 UMNO spin! punyalah takut dgn kebangkitan rakyat!

      Delete
    2. Rakyat bangkit nak sepak PR lah bodoh

      Delete
    3. http://name.crazyartzone.com/index.asp?cat=Cari&key=Ini%20Kalilah

      Delete
    4. http://arimisidek.blogspot.com/2013/05/sapp-yang-mencetuskan-gelombang-ini.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=feed , tu idea SAPP la bangang...

      Delete
    5. tiada tuhan selain Allah

      Delete
  2. bro.. mgkin bunyi sama.. tp percayala.. we from sabah memang perkataan biasala bah ni. ini kalilah mcm expression yang sangat teruja, etc: bah ini kalilah kita mandi puas2 di laut ini. no worries about dajjal.. just worry for the sodomite who currently dreaming to become our next PM.

    Montel

    ReplyDelete
  3. PR inikaliinalillah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://arimisidek.blogspot.com/2013/05/sapp-yang-mencetuskan-gelombang-ini.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=feed

      Delete
  4. Aku x sabar nak TERLUNGKUPKAN PR esok!!!!

    ReplyDelete
  5. PUTIH PUTIH MELATI.......
    MERAH MERAH DELIMA.......
    SIAPA YANG BAIK HATI PASTI KU TERIMA..... 2X
    BN PILIHAN HATIKU....
    PASTI AKU PANGKAH X BN...

    ReplyDelete
  6. Ini kalilah Umno harbi akan bungkus..kuburkan rasuah dlm negara kita dgn kuburkan Umno harbi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...berapa dap bayar lu...

      Delete
    2. Bukan saja lain kali...sorrylah! Pakatan takkan pernah dapat memerintah Malaysia. Keep on dreaming!

      Delete
    3. ko bungkus je kepala ko dengan spenda stopa okay? hahahahahaha

      Delete
    4. AKU KESIAN DGN LU NI NGOK. CINA NAK KAN KUASA MELAYU PUN LU BOLIH SOKONG. LU PENGKHIANAT BANGSA NON DAN KALAU PR DAP PERINTAH WA TAKKAN AMPUN KAN DOSA LU MEROSAKKAN MASA DEPAN ANAK CUCU GUA. 7KETURUNAN NON.

      Delete
    5. tiada tuhan selain allah

      Delete
  7. mmg kebetulan...sbb kat sabah dah biasa...tapi dari mana datangnya ayat tu..berhati2 lah...jangan pakai ikut jer

    ReplyDelete
  8. Ini menyesatkan wahai parpu
    lebih baik lu padam ja

    aku tetap undi bn
    dan tak kesah sapa nak undi pr

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu nk kire logik ada gak. bukan2 kah disebut pd masa kedatangan dajal lahanat itu akan membawa air di tangan kiri dan api di tangan kanan ! dan yg sbenarnya syurga di bhg api dan neraka di bhg air ? napak tak bagaimana PR menjanjikan kesenangan yg tak masuk akal? aku bukan bemaksud bn menjanjikan syurga tapi jika ko mencari kebenaran ko di hamun dan dihina...

      Delete
  9. yang kat sabah tu mmg kebiasaan..tapi utk GE13 ni, berhati2lah semua umat islam....tak kira apa jua parti politik anda

    ReplyDelete
  10. Sejarah telah tercipta..x pernah berlaku begitu hebat kebangkitan rakyat selama 55 thun bg mehapuskan rejim laknatullah..ayuh smua..rakyat dah muak..smua bangun x kira latar belakang menuntut perubahan utk masa dpn anak2 kita..ini kalilah omno lembu akan dihumban jauh kedasar lobang taik...hancur omnobn yg selama ini menipu rakyat..kepada cai2 lembu omno ckup2 lah memfitnah..lagi kuat lu org fitnah lagi jijik rakyat dgn omno..wahai cai2 sekelian..ckup2 menglembukan diri anda...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai ini jew yg buat lu yakin rakyat sokong parti lu...ckup2 lh bhai mmbabikn diri utk dap....

      Delete
    2. Rakyat akan bangkit untuk menghapuskan dajal dajal yang berada dalam pakatan rakyat

      jadi bagaimana nak hapuskan dajal dajal ni?

      kita undi BN dan setrusnya kita tangkap Anwar dan kuncu-kuncunya.

      Delete
    3. ko hapuskan dulu pemaksiat dalam PR tu..pastu baru fikir pasal nak ubah kerajaan..okay?

      Delete
    4. Sudah sonang tggl d msia slama 55 tahun sonang ajo ekau nak hapuskan. Otak ekau tu sudah d zalimi oleh ai ekau tidak mau sodar. Tidak mahu torimo kenyataan. Salah ekau bkn salah bn pulok. Macam sakit otok ekau ni. Tg rambutan byk kosong boleh apply jadi penghuni eeerrrrr jgn lupo ajok anok beranok boss ekau tu bertamboh meriah tg rambutan.

      Delete
  11. Puak2 pr sibuk dok letak bndera kat keta. Penyokong BN releks ja.... Simpan tenaga nak pangkah BN esok....cayalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEREKA KATA KALAU MENANG CUTI ISNIN NI. TENGOK DIA BELI MACAI DGN BAGI CUTI PUNYALAH SUKA MACAI2 NI. TANDA PEMALAS. DAPPIG PUN SENYUM DLM HATI MAMPOOSLAH KAU LEPAS INI. MACAI LEKA DIBUAI ANGAN2. KALAU DAH DASAR PEMALAS SEMUA NAK FREE NAK DISUAP.

      Delete
  12. LAIN KALILAH
    LAIN KALILAH
    LAIN KALILAH
    LAIN KALILAH
    LAIN KALILAH
    LAIN KALILAH
    LAIN KALILAH
    LAIN KALILAH

    X PR SAID.....

    ReplyDelete
  13. Cogan kata PR menggunakan pelat Cina yg bertutur dalam Bahasa Malaysia. Melayu2 PR tak perasan ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. MANA TAU SEDAR. ORG MCM NI NEGARA KENA JUAL PUN MEREKA TAK KISAH ASALKAN DIA DIDODOI DGN AYAT YG LUNAK. BETUL ATAU TIDAK TOLAK TEPI BELAKANG KIRA. INILAH MACAI PR

      Delete
  14. Dalam Pakatan dah ada macam2 ...

    Dah ada Chegu ...

    Dah ada Guru ...

    Dah ada Mahaguru ...

    Dah ada Tuan Guru ...

    Dah ada Ustaz / Ustazah ...

    Dah ada Ulamak sendiri ...

    Dah ada Khalifah sendiri ...

    Dah ada Wali sendiri ...

    Dah ada imam sendiri ...

    Dah ada nabi sendiri ...

    Dah ada tuhan sendiri ...

    Adakah ini punca keluarnya slogan `Ini Kalilah` ...

    ReplyDelete
  15. bro sebenarnya perkataan ini kalilah selalu disebut orang sabah...ini kalilah disebut dgn rasa marah atau konpidennya...perkataan tersebut menjadi tema pembangkang disabah dan tersebar di sluruh malaysia...tapi apa yg aku mau ckp...LAIN KALI LAH

    ReplyDelete
  16. Aku nak tunggu time anwar mati je..tengok dia mati nanti senang ke atau susah..time tu bole la evaluate sendiri...:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi seperti attartuk. Bumi dan laut tak trima badannya. Last letak atas batu cement yg dulunya toilet. Klau lalu d kawasan kubor cement tu bau busok. Saya sudah pg kesana. Selepas apa yg ai sudah buat sekarang lebih lagi hal lahad datu mbuat saya tersangat marah. Rasa tiada maaf bg nya. Kmdn lahanat tian chua ckp sandiwara pulak. Nyawa petugas sudah melayang di korek mata di kelarnya badan mereka (like syiah) anak2 kehilangan ayah isteri jadi balu membuat saya berkali kemeluatan terhadap si jantan sial ni. Mahu aku saja yg siat2 akan kulit si babi tua ni. Semoga dia berkubur seperti attartuk. Laknatullah.

      Delete
    2. xperlu nak tgok siap yg mati senang atau susah, yg penting kita jaga amal ibadat kita,


      harap negara kita xde pemerintahan begini kan,


      Sewaktu Mustapha Kamal Attaturk menjadi perdana menteri Turki, dia telah membuat undang-undang yang amat bercanggah dengan ajaran agama Islam, antaranya ialah :

      1.Membolehkan perempuan memakai tudung dengan syarat pakai skirt.
      2.Membolehkan lelaki memakai seluar panjang dengan syarat pakai tali leher dan topi(sesuai dengan kehendak barat).
      3.Menyuruh wanita dan lelaki menari di khalayak ramai. Beliau sendiri pernah menari dengan seorang wanita di satu parti umum yang pertama di Ankara.
      4.Beliau pernah menegaskan bahawa “negara tidak akan maju kalau rakyatnya tidak cenderung kepada pakaian moden.”
      5>>>>>Menggalakkan minum arak secara terbuka.
      6.Mengarahkan Al-Quran dicetak dalam bahasa Turki.
      7.Menukar azan ke dalam bahasa Turki. Bahasa Turki sendiri diubah dengan membuang unsur-unsur Arab dan Parsi.
      8.Mengambil arkitek- arkitek dari luar negara untuk memodenkan Turki. Hakikatnya mereka diarah mengukir patung-patung dan tugu-tugunya di seluruh bandar Turki.
      Satu ucapan beliau di bandar Belikesir di mana beliau dengan terang-terangannya 9.mengatakan bahawa agama harus dipisahkan dengan urusan harian dan perlu dihapuskan untuk kemajuan.
      10. Agama Islam juga di buang sebagai Agama Rasmi negara.
      11.Menyerang Islam secara terbuka dan terang-terangan.
      12.Menggubal undang-undang perkahwinan berdaftar berdasarkan undang-undang barat.
      13.>>>Menukar Masjid Ayasophia kepada muzium, ada sesetengah masjid dijadikan gereja.
      14.Menutup masjid serta melarang dari bersembahyang berjemaah.
      15.Menghapuskan Kementerian Wakaf dan membiarkan anak-anak yatim dan fakir miskin.
      16.Membatalkan undang-undang waris, faraid secara islam.
      17.Menghapus penggunaan kalendar Islam dan menukarkan huruf Arab kepada huruf Latin.
      18.Mengganggap dirinya tuhan sama seperti firaun. Berlaku peristiwa apabila salah seorang askarnya ditanya “siapa tuhan dan di mana tuhan tinggal?” oleh kerana takut, askar tersebut menjawab ‘Kamal Atartuk adalah tuhan” beliau tersenyum dan bangga dengan jawapan yang diberikan oleh askar itu.


      Delete
  17. INI KALI LA TAK MAHU PAKAI SPENDER LAGI...STOPA

    ReplyDelete
  18. biar betul ni bro..satahu sy INI KALI LAH digunakan selepas pembangkang sabah + pr..perkataan mmg biasa d sabah ni..tetapi apa pun untuk PR balas je dengan LAIN KALI LAH..

    tp bro..pru13 ni utk DUN minta maaf kepada calon BN, LAIN KALI LAH utk dia..PARLIMEN insyaAllah undi tatap bersama BN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang sabah memang patut pilih bn....kalau tak ada bn, mati kering orang sabah...


      عزازيل

      Delete
    2. bro..lu bukan tuhan tentukan masa hadapan org sabah sehingga lu kt org sabah patut pilih bn..senang je nak lingkupkan bn tu bro..

      Delete
    3. Bhai 02.20...lu tak kenal ke dgn azazil yg sepuak dgn lu...mudahnya puak pr kena tipu....hahaha

      Delete
    4. oi malaun..engkau yg sepuak dgn malaun azazil tu..hahaha
      padan muka lu..ada hati nak kt aku puak pr..agak2 lah bhai..

      Delete
    5. 2:20/2:29/2:34pm
      Anda bertiga juga mesti pertahakan bn, jika tidak mahu mati kekeringan.
      Aku cuma menasihatkan saja, nak dengar, dengar lah....tak dengar pon tak apa...


      عزازيل

      Delete
  19. Siapa tak hendak Pendidikan percuma?
    Siapa tak hendak petrol Dan Kereta murah?
    Siapa tak hendak tol, API, air yang murah?

    Yang kaya sangat tu boleh lah tolak semua ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang gila je yg xnak.......

      Delete
    2. Masalahnya...org bodoh jew yg percaya...

      Delete
    3. Semua orang nak yang free. Tapi kita kena berpijak kepada yang nyata bukan mimpi2 yang xpasti. Kita kena tgk kesan2 akibat dari pengurangan harga kereta, penghapusan tol dan sebagainya. Kalau kereta murah adakah kita akan pakai kereta2 nasional. Tidak bukan. So apa akan jadi pada industri kereta tempatan yang di tunjangi oleh ramai orang melayu. Banyak orang melayu yang akan kehilangan punca pendapatan. Inikah yang anda mahu. Apakah akan belaku kalau tol di hapuskan. Adakah syarikat2 berminat untuk melabur jika tiada keuntungan melalui hasil tol. Jadi tiada lagi lebuhraya baru yang akan dibina. Siapa pula yang akan menyelanggara lebuhraya yang sedia ada. Adakah kerajaan akan menanggung semua nya. Jadi pikir2 kanlah.

      Delete
    4. Aku pon tak setuju lah kalau semua turun.
      Mana kerajaan malaysia nak korek duit..

      2:57pm
      Aku cadangkan supaya motosikal perlu di kenakan tol.
      Kereta nasional juga perlu dinaikan harga nya bagi menyama taraf kan dengan kerrta import.
      Cukai pintu dan segala cukai yang ada perlu dinaikan 10% setiap tahun.
      Yuran dan buku sekolah juga perlu dinaikan 10% setiap tahun.

      Maka dengan ini rakyat boleh membantu kerajaan, yang dah begitu lama berbakti pada rakyat.
      Bila lagi nak balas budi kerajaan...


      عزازيل

      Delete
    5. Azazil, saya rasa kamu x paham maksud saya. Saya mengutamakan orang melayu yang pastinya orang islam. Kebanyakan yang bekerja di sektor autimotive atau tol adalah orang islam. Adakah anda mahu orang islam merempat di negara sendiri.

      Delete
    6. 3:19pm....itu semua cuma ijtihad saya, bagaimana cara nak balas budi baik kerajaan.
      Saya rasa jika sebuah motosikal dikenakan bayaran tol rm1 sekali masuk ia tidak membebankan...
      Cuba anda fikirkan setiap hari lebih seribu motosikal menggunakan lebuhraya desaru - p.gudang...jika sebulan, setahun....tentu anda dapat jawapan nya berapa banyak wang yang kerajaan dapat...
      Itu ditempat saya...ditempat lain....


      عزازيل

      Delete
    7. Bhai azazil jgn lh nk mmbodohkan diri dlm blog kerana Allah lbh mengetahui dari apa yg kami tahu...

      Delete
    8. Bhai azazil jgn lh nk mmbodohkan diri dlm blog kerana Allah lbh mengetahui dari apa yg kami tahu...
      ---------------------------------------------------
      Itu kan cuma ijtihad dan ia bukan muktamad....

      Pandai juga sebut nama Allah, tapi gaya posting macam orang tak kenal Allah..


      عزازيل

      Delete
    9. Bhai dlm blog ni lu sorang jew yg islamkn selepas lu bersyahadah pada pas...

      Delete
    10. YANG CAKAP TAK GUNA OTAK SAJA PERCAYAKANNYA. KAU SEKOLAH SETAKAT DARJAH BERAPA NON. KAU TAK BELAJAR EKONOMI KE. TAK BACA PAPER KE. KENAPA ADA OTAK LETAK DIBON___T. INI LAH TARAF PEMIKIRAN PR. MEMALUKAN.

      Delete
  20. Pastu tax nak sama.jawapan mana nak cekau duit.duit petronas.alih alih sebab pandai sangat pr handle economy itu yg membangun maju mcm metropolic kota bharu.tahniah 23 tahun kemunduran tanpa henti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan handle economy . . . jawabnya jadi macam Somalia dan Sudanlah kita.

      PR handle economy, rakyat mampus dan merempat sebab no money.

      1M4BN.

      Delete
    2. Kemunduran yg dianggap menyejukkan...merempat la kau orang ke negeri aku....pastu lagak samseng...cehhh

      Delete
  21. Di mana pergi "rasuah" jadi modal tanpa tali hayat. Ini di katakan munafik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak mana yang ajar rasuah agaknya . . .?

      Delete
    2. 3:01pm....puak yang kata politik wang bukan rasuah....
      Ini statement umum,tidak ada kena mengena sesiapa....


      عزازيل

      Delete
  22. Lain kalilah.Org Sabah bukan miskin sangat semua mau FREE2 ja.Org Sabah pun ada maruah ma! Suda pigi sikul dan suda ada wang sendiri.Fikirlah utk rakyat yg ramai.Yg perlu makan minum, yg perlu anak pigi sikul. Ini semua yg BN beri. Ada BR1M, Ada KWAMP. ada bantuan RM100 utk anak2 di sikul ada PTPTN, Tekun dan mcm2 ada. PR mana ada, cerita ja mcm2. Habuk pun tarak.Tengukla Kelantan, Kedah, Selangor, Penang, airpun takda,sampah banyak la..rumah urut, kelab malam dan pelacur ja yg ramai. Ada kisa ka kamu urang?....

    ReplyDelete
  23. 2008 aku x kuar mengundi sbb aku benci dolah bodohwi .

    This time around aku definetely akan pangkah BN sbb hanya BN yg boleh diharapkan.

    Kpd PR boleh belah lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PR belum menang dah angkuh...puii

      Delete
  24. aku pun sama sebelum ni aku x pernah mengundi tp kali aku kena mengundi demi agama,bangsa dan negara,pastinya aku pilih BN

    ReplyDelete
  25. Allah bgi akal fikiran gunala sebaik2nya...agak2 la klu nak fitnah tu..prkataan ni mmg slalu digunapakai d sabah..xda kaitan lgsg pn dgn prkataan " inni Qalilah" sma jga prkataan "Ahad" dri segi bahsa melayu & b.arab ..berbeza maksudnya

    ReplyDelete
  26. Tak sangka aku tengok UMNO dah desperate sampai macam ni. Taktik lama nak timbulkan keraguan, takde siapa pun nak percaya kah kah kah kah. Ini kalilah!

    ReplyDelete
  27. LAIN KALI LA BAH..PR BELUM SESUAI GANTI BN BUAT MASA INI. SHOW US YOUR CAPABILITIES. BUKAN SEPANJANG MASA TUDUH LAWAN ITU INI. PROVE YOURSELF. ITU YANG KAMI MAHU.

    LAIN KALI LA YA...TENGKIU.

    ReplyDelete
  28. Ini Kalilah!





    Lain Kalilah!!





    JANGAN MIMPILAH!!!

    ReplyDelete
  29. BN: KO, BUNGKUS, MURTAD, KAFIR, ITU INI. CUKUP CUKUP SUDAH. LAIN KALILAH ... BN semakin TEGUH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat mengundi sok... undi adalah rahsia. tak guna nak bergaduh krn politik.. sy rasa skrg sgt brsyukur duk kt malaysia.. fikirlah sejenak bila kita brada di negara lain.. berperang xsudah2.. so, kte sbg rkyt malaysia.. be profesional..
      Peace No War..(^_^)

      Delete
  30. Belum lagi berkuasa PKR/PAS telah gunakan fitnah, penipuan dan pembohongan untuk rebut kuasa, bayangkan kalau mereka dapat kuasa bertamabh bermaharaja lela lah mereka dengan fitnah dan pembohongan mereka. JANGAN BAGI PELUANG PADA MEREKA UNTUK BERKUASA!!! TOLAK PAKATAN!!!

    ReplyDelete
  31. Pakatan Harapan Rakyat.......
    Mari kita rungkai satu demi satu....
    PAKATAN - merupakan satu gabungan dalam membentuk satu kumpulan baru yang lebih dinamik dan bertenaga. Namun, melihat maksud pakatan di sini mencerminkan gabungan yang luaran nampak kukuh tetapi dalaman terlalu rapuh, kosong.
    HARAPAN - satu kepercayaan yang boleh dipertaruhkan kepada seseorang atau individu. Di sini harapan menampakkan satu kekesalan yang tidak boleh diungkapkan jika direalisasikan
    RAKYAT - semua orang yang berada di bawah kekuasaan pemerintah atau pemimpin. Namun di sini rakyat lebih mengetahui kelemahan pucuk pimpinan yang amat berisiko jika dijadikan pemimpin.

    7 sebab menolak PR:
    1) Tiada pengalaman memerintah
    2) Manifesto bukan janji
    3) Hanya pandai menabur janji
    4) Tidak pandai mengurus diri
    5) Berpaksikan kepentingan individu
    6) Kecelaruan persefahaman dan tujuan
    7) MEMANG PATUT TOLAK SEBAB PR MENIPU "RAKYAT"

    UNDI BN!!!! TOLAK PR!!!!!!

    ReplyDelete
  32. Maksudnya yang sebenar - INI KALILAH KITA KANTOI BERAMAI-RAMAI. Aku tipu kau, dia tipu aku dan kau tipu dia, last last BN menang besar.

    ReplyDelete
  33. Aku nak mintak maaf la tapi memang mungking tuhan dah tentukan, aku tak pernah undi pun, umur dah 40+ pasal aku rasa gov okay. Tapi esok aku akan ke kampung baru berbaju biru dgn seluar jeans biru untuk pangkah wakil P119 BN.
    Aku ucapkan selamat mengundi kepada semua. Aku akan sokong BN tapi BN WAJIB terus tranform kepada yg lebih baik.
    Bukti aku sokong BN disini wubra.blogspot.com

    ReplyDelete
  34. selamat mengundi kepada semua.. pilihan di tangan kalian semua ..buatlah pilihan yang tepat/terbaik...jangan menyesal di kemudian hari...think about it...salam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua undi sudah bah .. BN tentunya.

      Delete
  35. kalah atau menang...kita tak kerja tak makan...tp yang menang tak kira siapa tetap jadi kaya raya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seri, ayat2 anda ada unsur2 telah dipengaruhi pembangakang.

      memanglah yg menang akan jd kaya raya sebab diaorg berhak jd kaya. mereka berusaha ke arah itu. kerja x kira masa, sesuai dgn kedudukan mereka.

      Kita ni pn kalau nk jd kaya raya kena keja xtra.
      Jgn salahkn org lain kalau kita miskin sbb pilihan di tangan kita. Nk dgn x nk saja!

      Tolong, ini bukan ruang utk mempertikaikan bahagian kekayaan. Kalau orh melayu yg memerintah, kita bangga kalau dia kaya selagi dia x menindas rakyat. Tp kalau kaum tu yg memerintah, comfirm kaum dia je yg akan terus-terusan jg kaya raya. Skrg dia dh pegang ekonomi pn masih x puas hati. Nk rampas kuasa pentdbiran yg org melayu pegang! sy taulah sbb sy pernah beberapa kali bekerja di bawah kaum cina.

      Tolonglag Seir, sekali lagi ini ruang utk kita bangkitkan semangat Melayu dn fikirkn perancangan utk masa depan Melayu!

      Delete
    2. Oleh Pak Din:

      Melayu kini semakin ditindas oleh pihak2 golongan anti Bumiputera......tiada lagi kepentingan Melayu dalam agenda politik mereka.......EKONOMI telah hampir dikuasai penuh oleh mereka.....hanya KUASA yang tinggal dimiliki oleh orang Melayu....

      Berikut adalah 7 wasiat raja-raja:
      1> Pertama :
      Kami namakan dan kami panggil akan dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang
      kamu junjung, PERSEKUTUTAN TANAH MELAYU (Sekarang dikenali dengan nama MALAYSIA).
      2> Kedua:
      Kami Isytiharkan dan kami simpan untuk kamu dan kami benarkan kamu isytihar dan
      simpan untuk anak cucu kamu, selain gunung-ganang, tasik dan hutan simpan, TANAH SIMPANAN
      MELAYU sehingga nisbah 50%, selebihnya kamu rebutlah bersama-sama kaum lain.
      3> Ketiga:
      Bagi menjaga kamu dan bagi melindungi anak cucu kamu serta harta hak milik kamu,
      kami telah tubuhkan REJIMEN ASKAR MELAYU selain untuk membanteras kekacauan dalam negara
      dan ancaman dari luar negara.
      4> Keempat:
      Kami kekalkan dan kami jamin Kerajaan dan Kedaulatan RAJA-RAJA MELAYU
      memerintah negara ini.
      5> Kelima:
      Kami isytiharkan ISLAM ialah Agama Persekutuan.
      6> Keenam:
      Kami tetapkan bahasa kebangsaan ialah BAHASA MELAYU.
      7> Ketujuh:
      Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada Raja-raja Melayu untuk
      melindungi KEDUDUKAN KEISTIMEWAAN ORANG MELAYU dan KEPENTINGAN SAH KAUM-KAUM
      LAIN. (Kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak).

      Ingatlah wahai anak bangsa!!! Tiada nikmat yang teristimewa selain dari pengekalan penguasaan KUASA (kemerdekaan hakiki) oleh orang Melayu demi kepentingan anak bangsa......

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!