WAHAI PENJAWAT AWAM! KORANG NAK KE PAKATAN PERINTAH DAN BUANG KORANG SEMUA? #ManifestoBN #APromiseofHope #GE13 #PRU13 #BetterNation #TolakPR

Sepanjang beberapa tahun kebelakangan ini, penjawat-penjawat awam sering jadi mangsa cemuhan, kritikan dan sindiran ahli-ahli politik pembangkang seperti Lim Guan Eng, Tony Pua, Tian Chua, Nurul Izzah & Latheefa Koya.

Sudah jelas Manifesto BN atau lebih tepat lagi AKU JANJI BN lebih beri banyak faedah kepada penjawat awam daripada manifesto Pakatan. Penjawat awam lebih yakini BN kerana Pakatan Rakyat tidak tepati janji. Pakatan Rakyat lebih gemar mengherdik penjawat awam daripada menjaga hati dan kebajikan mereka.



Benda nid ah terbukti dan banyak sudah kita bongkarkan. Pemimpin pakatan pandang penjawat awam ni macam anjing kurap je! Macam-macam mereka herdik dan maki hamun penjawat awam. Macam la penjawat awam ni takde maruah langsung.

Anatara contohnya, DAP kata penjawat awam lembab, Nurul Izzah pulak mahu kurangkan anggota polis. Latheefa Koya pula meroyan memaki hamun penjawat awam. Adakah ini cara Pakatan Rakyat ambil hati kakitangan awam?

Kena pijak, maki, cerca, tuduh macam-macam. Penjawat awam tu manusia, bukannya haiwan! Kalau betul la penjawat awam bermaruah, maka menjadi tanggungjawab kamu untuk menolak Pakatan habis-habisan! Allah bagi akal guna dan fikir. Jangan kerana alasan bodoh kamu tolek kerajaan BN kelak kamu akan menyesal!

Kat bawah ni ada artikel menarik untuk tatapan penjawat awam!

Manifesto BN: Peluang kenaikan pangkat lebih cerah untuk penjawat awam

133 Responses to "WAHAI PENJAWAT AWAM! KORANG NAK KE PAKATAN PERINTAH DAN BUANG KORANG SEMUA? #ManifestoBN #APromiseofHope #GE13 #PRU13 #BetterNation #TolakPR"

  1. ini kali lah.saya dah fed up dgn BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye la, saya pun fed up jugak

      Delete
    2. penjawat2 awam la yang ramai sokong PR sebenarnya! mane tak nye setiap kali Bijan datang semua penjawat awam wajib pegi majlis. kalau x pegi kena tindakan tatatertib. x ke bangang tu??

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    3. betul tu..siap bagi surat arahan tiap kali melibatkan PM/Menteri..cikgu skolah pon kena..

      sekrang setiap jabatan sibuk buat program, meeting antara tujuannya memastikan BN terus berkuasa...pe kejadahnya ketua jabatan ni..

      Delete
    4. Hahaha...bhai klu dah kerja ngan kerajaan mstilh dngr ckp ketua jabatan atau kementerian dan pm ketua kepada ketua2 yg ada...takkn nk dngr arahan taukeh kantin hahaha bnda camtu pun tak leh pikir ke... Klu pm hj hadi maka penjawat awam mesti dgr arahan....dah kerja ngan org tak kan boleh buat sesuka hati mak bspak lu org..

      Bhai 11.31 lu pun jd bengong bila sokong pr pastu percaya sngt ngan momed munafik melayu..klu nk bebas dan tak nak dgr arahan ketua jabatan...lps pru klu bn menang...sila hntr surat resign dan lu org bebas kerja dgn syarikat org pr...lu tngk lu ada akal atau tak...

      Delete
    5. Sorilah cai....undi kami utk bn!!!!!kami bukannya bodoh mcm pemimpin korang....gelabah memanjang..
      Tak dapat aku bayangkan bekerja bwh peliwat tua tu???

      Delete
    6. sokong tolak kerajaan UBN yang korup

      Delete
    7. Yela aku pon dah bosan dgn pkr. Parti cronies sbb trlalu sgt mengata dan fitnah org.

      Delete
  2. betol..jom pakat sokong PR! ini kalilah....

    Encik Mohamed.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok la...ini kali je...

      Delete
    2. MMG PATUT PENCACAI NI KENA BUANG. BARU PADAN MUKA MEREKA. SOKONG PR LAST2 KENA BUANG. BOLIH JADI HAMBA DAPLAH LPS TU.

      Delete
  3. macam bangang manifesto BN! sebijik2 tiru PR! dah xde org yg ada otak ke dlm BN?

    Encik Mohamed.
    Nasionalis Melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. PADAN MUKA KO BODOH!!!
      BUAT MANIFESTO TAPI TAK TUNAIKAN..
      KAN KE BERGANDA BANGANG TU..
      KO TAK DE OTAK KE? NAMA & IDENTITI
      ORG PUN NAK CIPLAK....BONGOK.

      Delete
    2. bukan sebijik,,,berbijik2 tiru

      Delete
    3. sentap nampak macai BN?

      orang bodoh je main tiru manifesto ni.. dah la tiru x laksanakan pon!! kah kah kah

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. Macam2 la puak Raja Lobang Kunit ni...la ni manifesto ciplak pulak..Apa? manifesto di ciplak? Bukan ke puak2 ni dah setuju manifesto tu bukan janji... cuma tisu guna lap najis je.. bangang puak2 ni x habis2..

      Delete
    5. Apasal nak sentap...ko yg tak malu masuk
      sini....ko ingat bini ko ke, nak sentap2.

      Nak mengaku manifesto korang....tak malu
      ke.........mana cop hakcipta korang??
      Pr tu apa?????tak berdaftar aka haram..

      Delete
    6. hahahahaha..

      macai sudah marah, kena batang hidung..wakakakakaka

      Delete
    7. Wakakakaka.......no copyright.

      Delete
    8. yaaa..copypaste only lor

      Delete
    9. MOHAMED SIAL KAU BUKAN MELAYU.

      Delete
  4. kebudak2an betul la abang salim kutty ni....

    yg kena buang tu mungkin la PTD/ kepala jabatan yg main politik, sibuk nak pastikan BN terus berkuasa, salah guna kuasa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. abang salim kutty main tulis je...

      Delete
    2. Hahaha....dan lu duaorg main baca jew...

      Delete
  5. Raja Lobang Kunyit bapa segala rasuah. Puak2 Anugerah tuhan ni cakap macam bangang piang... depan mata sendiri x nampak...

    1)Berapa Aset Kekayaan yang dimiliki Datuk Ibrahim Abdul Rahman Bapa kepada Anwar Ibrahim

    Bapa Anwar Ibrahim, Datuk Ibrahim Abdul Rahman merupakan seorang rakyat biasa yang bukannya terdiri daripada susur galur bangsawan mahupun orang orang kaya. Bapa Anwar juga bukanlah seorang saudagar intan berlian mahupun permata apatahlagi seorang ahli perniagaan Koporat mahupun keparat.

    Kemasukkan Anwar Ibrahim ke dalam kerajaan yang dikutip oleh Tun Dr Mahthir daripada ABIM telah membuatkan Anwar Ibrahim menjadi KAYA dalam sekelip mata. Bukan sahaja Anwar Ibrahi menjadi mewah malah bapanya Ibrahim sendiri secara tiba tiba mempunyai aset yang berbilion bilion apabila Anwar Ibrahim memegang jawatan Menteri Keewangan.

    Dibawah ini adalah senarai aset milik Datuk Ibrahim Abdul Rahman bapa kepada Anwar Al Juburi.


    Datuk Ibrahim Abdul Rahman, mempunyai kepentingan perniagaan yang besar mewakili Anawar dengan menjadi lembaga Pengarah lebih daripada 50 syarikat dan pemegang saham hampir 20 syarikat. Beliau terus menjadi atau telah pada lembaga syarikat awam tersenarai sewaktu Anwar Ibrahim menjawat jawatan Menteri Keewangan dan Timbalan Perdana Menteri seperti:

    Pengkalen Holdings Bhd,
    Pengkalen Capital Bhd,
    OI Corporation Bhd,
    Pan Malaysia Industries Bhd,
    Nissan Industrial Oxygen Bhd
    Zaitun Bhd
    Boral Concrete (Malaysia) Sdn. Bhd;
    Holdings Sdn Ibrus. Bhd;
    MS Pembinaan dan Kejuruteraan (M) Sdn. Bhd;
    PPH Pembangunan (M) Sdn. Bhd;
    Metromix Sdn. Bhd
    Syarikat Bumiputra Sdn. Bhd.
    PPH Development (M) Sdn. Bhd.
    PPH Resorts Negara (Port Dickson) Sdn. Bhd.
    Dan PPH Resorts (Penang) Sdn. Bhd.

    Dibawah ini pula merupakan senarai Syarikat syarikat yang mana Bapa Anwar Ibrahim merupakan pemegang saham yang besar dalam sesebuah syraikat:

    Nissan Oksigen Perindustrian Diperbadankan Berhad (3032500 saham);
    Par Con Corporation (900,000 saham);
    Perumahan Muhibah Sdn. Bhd (510,000 saham);
    Sri Kibar Sdn. Bhd. (285,000 saham);
    Westaflex Sdn. Bhd (200,000 saham)
    Seribudi Services (M) Sdn. Bhd. (200,000 saham).

    ReplyDelete
  6. Inilah hasil daripada duit kutu dan tabung cap ayam yang dikumpul oleh Raja Lobang Kunyit melalui keluarga...2)Dari mana pula aset Kekayaan adik beradiknya Farizan, Rani dan Marzuki? Dari langit kah?

    Adik beradik Anwar Ibrahim juga merupakan rakyat biasa yang bukannya belajar tinggi mahupun jenis yang kaya Raya. Namun apabila abang beliau menjadi Menteri Keewangan adik beradik Anwar ini berubah menjadi golongan kaya yang melampau lampau.


    Adiknya Rani sebagai pengarah Azam intensif Sdn. Bhd, Manakala Marzuki dinyatakan sebagai pengarah lapan syarikat. :

    Teraju Dinamik Sdn. Bhd;
    Knight H & D Sdn. Bhd;
    Ganjaran Jaya (M) Sdn. Bhd;
    Rodatra Sdn. Bhd;
    Sanjungan Niaga Sdn. Bhd;
    CSPM Resources Sdn. Bhd;
    Wrand Tank Industries (M) Sdn. Bhd;
    Lityan Holdings Bhd dan Bumijet Industries Sdn. Bhd.


    Ini adalah senarai senarai aset aset yang dimiliki oleh Bapa dan adik beradik Anwar Bin Ibrahim. Aset aset yang mempunyai nilai berbillion billion ringgit yang mana ianya berlaku apabila Anwar Ibrahim menjadi Menteri Keewangan pada waktu lalu.

    Apakah Anwar Ibrahim BERSIH? Jika beliau bersih mengapa tidak menyatakan kepada rakyat Malaysia darimana kekayaan yang ada membuatkan keluarga beliau mampu memiliki aset yang berbillion billion ini dalam sekelip mata?

    Apakah Anwar dan Keluarga nya MENABUNG SEJAK KECIL sehingga mampu memiliki memiliki aset yang berbilion billion ini?

    ReplyDelete
  7. Black Moses awal2 dah angkat bendera putih bila kenyataanya dijadikan bible oleh puak2 raja Lobang Kunyit buat promosi sarung zakar.. Lu x tau ke raja Lobang kunyit lu x pakai sarong... bangang piang x habis2...

    Black Moses dah buat jalan kluar sebab pakatan Tandas Rakyat dah cfm padam...

    Musa mengambil perhatian bahawa BN nampaknya telah menimpakan kemusnahan terhadap kewibawaan hujah pembangkang dalam isu ini hingga sebahagian dari ucapan beliau yang disampaikan pada siri Bicara Minda, dikatakan sebagai menyokong Pakatan, dipromosi dan dipaparkan dengan begitu prominen dalam kempen pilihan raya mereka.

    "Pakatan (pembangkang) nampaknya begitu terdesak untuk mempromosi diri mereka dan untuk menarik sokongan pengundi, mereka sanggup menggunakan saya sebagai senjata utama mereka untuk menyerang balik BN," kata Musa dalam satu kenyataan.

    Sambil melahirkan rasa tidak selesa beliau, Musa berkata: "Jalan keluar menggunakan saya dalam langkah politik yang terdesak ini mesti dihentikan. Kenyataan yang mendakwa mendapat sokongan saya mesti dihentikan.

    "Dan jalan keluar menggunakan saya dan menyebut kenyataan saya dengan menggunakan papan iklan mesti juga dihentikan. Saya membuat permintaan ini demi keadilan dan kesopanan politik". - BERNAMA

    ReplyDelete
  8. Kalau betul sehati sejiwa Nik Ajis pegi la bertanding di padang kota... Guano Eng boleh pegi ke Cempaka... Menag besar wa cakap lu.. Kelantan dapat kalipah baru... Penang lak dapat Mustidol tarbiah DAP yg ramai di sana supaya ramai peluk islam... Amacam?

    Mungkin nanti Nik Ajis berupaya menyelesaikan masalah banjir di penang.. Bukan ke kelantan dah takde banjir? Cuma air bersih je dah x de..

    ReplyDelete
  9. Pencacai Raja Lobang Kunyit... nak kata apa ni?


    Yuktes Vijay : The real story behind Sodomy 2 – Part 2
    Published by AIDC on April 9, 2013

    This article is in response to the claims of Dato Omar Abu Bakar in a video that was shared by Anwar Ibrahim on Facebook.

    Why Anwar was in the apartment?

    Anwar at various times claimed that he was in the apartment to meet some economists. However, none of these claims was ever substantiated. Not even one of the economist were brought to court to verify their presence with Anwar in court.

    The truth is the defence council did interview 2 of the economists but they declined to take stand to support Anwar. Why? Were they really present there? Ask Anwar. This was indeed baffling as their evidence would have given Anwar a chance to prove to the general public that it was INDEED A BN CONSPIRACY.

    Anwar claims he was set up but the question is what was he doing in the apartment? Typical Anwar. He puts the blame on one and all but fails to provide the sufficient and relevant evidence to come clean when he has the chance to do so.

    Remember China Doll-Omega saga? If only he had shown his Omega watch or denied having one, he would not have the need to flash his tummy in every ceramah or press conferences to prove his innocence. Well, the truth is at that point of time, he did have a tummy which was carefully concealed by a bullet vest which made him look not having a tummy. How I know this? I should thank Anwar for the wonderful tea he served in his house on March 21 2011. What happened on this day? Google it up!

    The landlord of the apartment

    The landlord, his wife and 2 maids were brought as defence witness’ for interview in KL High Court. Even he declined to be a witness. Imagine this. I have a friend. He gives me his house to have interviews, talks and even negotiations with people but hesitates to take the stand for you. I overheard a lot of disturbing things during this course of interview. For the record, the interview with the landlord was the longest and yet he did not take the stand.

    What was spoken here and discussed here? I am privy to the information but I am declining to reveal much for now as I fear for my safety. Not wanting to sound dramatic but I do know the amount of harassing calls I am getting every single day.

    All information that I know with regards to the issues that I have highlighted here will be out in my final part. Part 3. I promise to release it on nomination day. Part 3 will include the real story of why the house owner hesitated, alibi list, Anwar’s flip-flop game with the defence counsels, and PM Najib’s name was brought in to smear his credibility.

    Cukuplah Anwar. Stop lying. Please.

    Yuktes Vijay

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak, nk gelak aku wei

      Delete
  10. Pas baeekkk ! Dap Baeekkk ! PKr baeeekk ! tapi yg terbaik ialah BN.....UNDI BN !

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENJAWAT AWAM NI TIDAK SEDAR DIRI KERAJAAN DAN BERI BERBAGAI BANTUAN TAPI MASIH JAHAT DAN BUSUK HATI DENGAN KERAJAAN. BESOK2 KALAU DAH KENA BUANG KERJA JANGAN PULAK TERJERIT TERLOLONG MINTA ORG KERAJAAN TOLONG. CIKGU2 PUN SAMA. TAK PANDAI GUNA OTAK. KALAU KENA BUANG PUN ELOK JUGA. KALAU NAK SANGAT NANTI ALLAH KABULKAN NIAT KAU ORG BARU PADAN MUKA.

      Delete
  11. Paktn sng buat mnfesto xprlu tunaikan..pnykg otk kura2diorg ttp skg xyk pk pwn. Manfsto bn prlu ditunaikn.. Klo x pnykg pr lh yg plg marh

    ReplyDelete
  12. Semua Penjawat Awam!!!

    Ayuh Mari kita bersamasama

    Sokong BN
    Mampusssskan Pas,PKR dan DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. bai lu baru keluar gua ke?

      majoriti penjawat awam tolak BN...ni mesti mu ni jenis anti sosial

      Delete
    2. Bhai 11.32...hahaha cam nk sedapkn hati jew...jiwa kacau ke bhai

      Delete
    3. Sedapkanlah hati ko tu!!!!...sejak insiden lahad datu....semangat pelajar dan semua guru menyokong penuh polis..atm dan khasnya ds najib utk pru13 ini.....
      Lagipun....tak ada pemimpin pr setaraf ds najib...tidak ada langsung!!!!

      Delete
    4. sokong UBN? poooooooooraaaaaaaah! NO, NO, NO WAY!

      Delete
    5. Sokong pkr.. NO NO NO WAY. OUTSIDE GOT ROAD WIT PKR NO ROAD....

      Delete
  13. PR? PR? PR nak struktur parti sendili pun x boley..ada hati nak jadi kerajaan pusat.....pergi mampos la....

    Mr.Chang
    Nasionalis Cina

    ReplyDelete
  14. webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

    Freemalaysiakini2.com

    ReplyDelete
  15. mari sokong pr..nanti boleh dapat pm peliwat..yahooo...

    ReplyDelete
  16. Sal pr xnk dftr gabungn dirg...pkai 1 bndr..ak psti msti xtau prti mna nk jd dominan kn.

    ReplyDelete
  17. Nasionalis melayu senyap je tak tahu bahasa orgputih ke ..keh...keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak wat camne, kata parti melayu, pejuang kaum melayu, tapi parti pon guna bahasa omputeh..situ je pon dah salah, kenapa taknak guna bahasa melayu?

      umno bukan sahaja pembunuh tulisan jawi, juga perosak bahasa melayu..hari ni bahasa melayu tunggang langgang, banyak perkataan ompueth dimelayukan..

      transformasi, bahasa melayu takde perkataan ke?

      perkara kecik macam ni pon takleh pikir, nak pikir benda lagi besar?

      patut la ahli umno ni sama tahap dgn lembu je

      Delete
    2. oooo macam Nik Aziz ye laaa tunggang-langgang cakap melayunya. Dari kecik sampai besar tak reti-reti cakap bahasa Melayu standard bila kena interview. Jenuh wartawan nak buat laporan berita. Bodoh juga dia ni ye.

      Delete
    3. bodoh ke ape ko ni..bahasa melayu ni kan banyal loghat ...

      ko ni mesti keturunan mamak mengaku melayu kan?

      wakakaka

      Delete
    4. Ko tu bodoh. Kalau nak jadi pemimpin kena
      le tahu bahasa melayu standard.....kalau dulu masa kecil ada sekolah.....ada belajar sejarah, mesti tahu bahasa melayu johor riau.....ngok.....tak faham jugak? Bahasa buku le ngok.....bukan bahasa etnik ko je yg
      faham....ngok.

      Delete
    5. hahahaha lembu sudah marah..oit mamak, pergi balik kerala la..wakakakaka

      bahasa melayu pon taktau, lagi mau sebok la mamak kerala

      Delete
    6. Sejarah tak pass tu!!!bebal

      Delete
  18. Rakyat sudah bertanya, kenapa kita mesti mengundi UMNO..???

    Yessss..... kenapa mesti undi umno laknatullah...????

    Why at all...???

    Adakah orang Melayu akan mati jika tidak menyokong UMNO...???

    Adakah orang melayu akan hidup merempat tanpa umno laknatullah...????

    Adakah Agama Islam akan lenyap tanpa umno laknatullah...????

    Jadi jawapannya...

    tanpa umno orang melayu tetap ada...!!!

    Dan tanpa umno agama Islam lebih terpelihara...!!!!

    jadi segala dakyah bahawa tanpa umno laknatullah orang melayu akan terpinggir dan Islam akan lenyap hanyalah propaganda politik parti yang dah reput dan menunggu masa nak kojol jer....

    muakakakakaaaa.....!!!!

    UMNO LAKNATULLAH....

    sering menggunakan 3 isu iaitu Bangsa, Agama dan Raja Melayu.

    Bangsa Melayu akan terancam jika UMNO kalah.

    Agama Islam akan tergugat jika UMNO Kalah, dan Raja Melayu juga akan musnah jika PR jadi kerajaan.

    Isu Bangsa - jawapannya Busiiiiiittttt...!!!! Melayu tetap ujud dan akan lebih sejahtera dengan pemikiran yang luas, tidak seperti sekarang ini yang terjajah minda kerana umno laknatullah.

    Isu Raja2 Melayu - Yang ini secara peribadi tanpa melibatkan sesiapa, gua berani katakan Spesies ini ada atau tiada tak memberi kesan atau impak kepada kelangsungan hidup rakyat Malaysia.

    Minta maaf cakap laaa.... ini realiti beb....!!!!

    Dapur rakyat tak berasap pun golongan nih mana pernah ambik tau...

    berlambak yang bergelandangan tidur bawah jambatan, di lorong kaki lima dan ntah mana2 lagi...

    pernahkah golongan bangsawan ini turun padang hulur bantuan...??? Sorry to say aarrr....!!!!

    Malahan umno laknatullah juga mengatakan Melayu juga akan musnah jika PR jadi kerajaan..!!!!

    Apakah buktinya... jika setakat menyalak tanpa bukti baik tak payah menyalak beb....

    hahahaha....!!!! Apakah selama hampir 5 tahun ini, melayu2 dari negeri kerajaan PR dah habis musnah dan pupus...???

    Hanya si bodoh tolol jer... yang percaya cakap2 bangang dari umno laknatullah ini.

    Jika UMNO LAKNATULLAH bercakap begitu kepada rakyat bodoh yang sespesies dengan mereka, mungkin pembohongan mereka akan berjaya.

    Jika semua orang baca Utusan Malaysia dan media perdana dan hanya tonton TV3 suku, RTM pelbagai mungkin juga penipuan mereka akan berjaya.

    pi ini zaman rakyat dah bijak rakyat terdedah kepada internet.

    Mereka baca Akhbar dan Media alternatif bukannya setakat baca mana2 media pencacai yang dok ada la ni.

    Kerana telah terbukti media pencacai umno laknatullah tidak ada krediibiliti.

    Orang tak baca Utusan Malaysia atau Berita Hairan yang jadi saluran propaganda murahan UMNO.

    Jika tidak masakan ada NGO yang buat kutipan derma untuk selamatkan Utusan Meloya akibat kalah dan dihukum membayar Saman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk apa undi UMNO?? Undilah DAP yang membawa sinar dunia dan akhirat. Kita dijamin jalan sejahtera ke sorga. Tuhan Allah kita sama. Tentunya kita dijamin diSELAMATkan sebagaimana Tuhan Allah menyelamatkan anaknya. Undilah DAP, undilah PR.

      Delete
    2. Undilah parti yg memperjuangkan seksualiti merdeka,seks bebas sekarang ni nak membontot pon susah!!


      En.+Ms. An war
      Pembontot sejati

      Delete
    3. JGN UNDI PKR SUDAH KLR FATWA HARAMMMM...HARAMMMMM WEIII .SIAPA UNDI PKR MEREKA AKAN MASOK DLM GOLONGAN HARAM JADAH. PKR LAKNATULLAH. NABI LUTH D LAKNAT OLEH ALLAH. NABI MUHD SAW TIDAK MENGAKU UMAT. NYAH KAU PKR. NYAH KAU DARI MUKA BUMI MALAYSIA. KORANG SEMUA TAK LAYAK CARI REZKI D BUMI MALAYSIA.

      Delete
  19. Tolak BN, Tolak Rezekilah Namanya...!!!!

    Sejak tahun lepas lagi apabila pemberian BR1M di berikan... hinggalah sekarang BR1M 2.0 pula....

    dah jenuh gua bertekak dengan puak2 umno pasal BR1M. Mana taknya... bagi diorang pemberian BR1M nih satu rahmat buat diorang...

    Gua pun akui jugak...

    memanglah Rahmat buat rakyat, dan tanpa pembangkang yang kuat takan adanya BR1M nih....

    apa yang bn/umno laknatullah berikan sekarang nih adalah nak beli jiwa rakyat jer....

    bukannya kerana nak kembalikan hak yang sepatutnya rakyat dapat.

    Bagi puak2 pencacai bangsa umno laknatullah, BR1M banyak membantu...

    ok gua akui jugak memang membantu tetapi bukannya banyak sangat pun untuk cukup makan setahun....

    habis kuat pun setakat dua tiga hari jer...

    dan paling lama seminggu... lepas tu boliau...

    habis la RM500 tuuuu...., so cukupkah RM500 tu untuk perbelanjaan setahun...????

    Perdana Menteri Malaysia yang cerdik lagi bijaksana mengatakan ianya cukup, itulah sikap dan contoh prihatinnya PM 1Malaysia kepada rakyat.

    Jadi janganlah lu orang persoalkan lagi pemberian BR1M ini.

    Kepada sesiapa yang telah mengambil BR1M pemberian daripada duit barisan nasional/umno laknatullah...

    wajib mengundi barisan nasional dalam pilihanraya umum akan datang.

    Jika tidak.... lu orang semua akan dilaknat oleh Allah SWT kerana mungkir sumpah....

    hahahaha... Sumpahnya;

    Bismillah....

    Wallahi, Wabillahi, Watallahi... dengan nama Allah kami bersumpah dan mengaku dalam keadaan ???, waras akan mengundi umno/bn dalam pilihanraya 2013 ini.

    Dan kami bersumpah dan mengaku akan menyokong umno/bn demi untuk kepentingan ugama islam.

    bangsa melayu dan negara malaysia. Sekiranya kami melanggari janji2 kami, kami dengan relahati menerima pembalasan daripada Allah SWT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai..smpi 5 hb ke lu nk copy statemnt bangang...bila org soal lu tak berani jwp.. Hahaha tak ada ide ke

      Delete
    2. lu sendiri pon tak jawab banyak soklan, lagi mau bising...sudah la juragan tua

      Delete
    3. Kerajaan bagi BR1M pun salah,tak bagi lagi salah, pr bagi apa sekau duit derma adalah!!

      Delete
    4. UBN pemberi rezeki?.... porah.. khurafat & syirik UMNO!

      Delete
    5. Cai...klu nak buat statement....kedua2 tangan guna utk menaip.Jgn satu tangan menaip...satu lagi melancap depan laptop....mmg siallah!!!!hahahaaaa

      Delete
    6. Nyah kau pkr nyah kau. Kau tak layak cari rezki d bumi msia. Pegi kau pkr. Kau telah d laknat okeh Allah.

      Delete
  20. Dan lu orang juga harus... dan wajib taat pada pemerintah, jika tidak lu orang semua akan menjadi kafir seperti yang didakwa oleh Mufta Perak Harusanasini. Harusani nih... bukannya tak cerdik beb... cuma cerdik sikit dari Lembu jer... muahahahaha.... kerana perumpamaan "haiwan" sahaja beliau dah mengkafirkan PAS.... adusssss... macamana boleh jadi Mufti kalau subjek bahasa melayu pun "failed"... tapi takpalah... mufti macam dia nih... tempatnya seperti yang Allah dah janjikan... so pi mampuih la kat dia... hahahaha...

    Bagi gua orang2 yang mengikuti sumpah tu adalah sebenar-benarnya HAIWAN... sebab takda akal untuk membezakan baik buruk bersumpah kerana bn/umno laknatullah... hahahaha... untung haiwan zaman sekarang boleh dapat BR1M.... haiwan pun pandai guna duit... muakakakakaaaa...!!!!

    Bak kata Mat Sembab dalam siri pembodohannya kepada orang Felda;

    "Jika rezeki bertambah, RM500 (BR1M) ditambah jadi RM1,000. Habis... nak tolak BN, tolak rezekilah namanya," katanya pada penyampaian BR1M Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Serampang di FELDA Sri Jaya, di sini, semalam. Sumber- BH

    Seperti dijanjikan... jika bn menang PRU nanti, jumlah pemberian untuk BR1M 3.0 akan dinaikkan kepada RM1000 hengget setahun. Kesimpulannya.... rezeki rakyat Malaysia bergantung kepada BN.... dan BN adalah pemberi rezeki....

    Kata gua pulak... jika rezeki itu datang dan bersifat rasuah.... Allah kata HARAM... jadi janganlah kita bersubahat dan makan.minum benda2 HARAM... seperti amalan barisan nasional/umno laknatullah... !!!!

    BN/umno laknatullah... hidup kalau rak rasuah tak boleh ke....???? SPRM... tak mau ambik tindakan ke... takan tidoq kot....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. BILA LAKNAT ALLAH KEMBALI KPD KAU,
      JGN LUPA APA YG KAU TULIS NI,OK!

      Delete
    2. hahahahaha..

      macai sudah marah, kena batang hidung..wakakakakaka

      Delete
    3. Nyah kau pkr nyah kau pkr. Bumi msia tK hingin rezkinya d korek oleh pengikut nabi luth...

      Delete
    4. Anon ni memang dari baka baik, boleh buat induk menoron, memang totok punya. Korang taruk ape aje, tak lari punya...Ni klon induk Raja Toron, baru dilepaskan dari bukit merah, Melayu jugak. Berjaya diselamatkan dan dah dibaptiskan. Hidup DAP, wacayalooo.

      Delete
  21. Awas... Penyakit Anjing Gila umno laknatullah... Berjangkit...!!!!

    Bila gua gelarkan "umno laknatullah"....

    ada orang hantar email kat gua...

    marah beb, siap cakap sedangkan "Allah tak melaknat hambanya".... hahahaha...

    itulah contoh makhluk Allah yang paling bodoh di dunia nih...,

    gua suruh dia buka Quran cari surah Al-Masad...

    nampak sangat Bodohnya macam umno laknatullah.... muakakakakaaaa....!!!!

    Bila gua gelarkan "Bodoh Macam Umno Laknatullah"....

    orang DBP call gua...

    diorang cakap kenapa gua memandai2 tukar perumpamaan tersebut, gua jawap balik...

    suka hati gua laaaa...

    sebab lembu dah pandai duduk dalam kondominium dan lebih cerdik daripada bangsa umno laknatullah...,

    diorang tanya lagi apa bukti dan faktanya, gua jawap balik...

    gua katakan buktinya tanya Shahrizat Jalil bekas Menteri Wanita aka Senator yang tamat tempohnya...

    bukannya berhenti atau letak jawatan pasal kes songlap duit projek lembu RM250 juta + RM75 juta lagi.... hahahaha....

    Dengan dua perkara di atas pun puak2 bangsa umno laknatullah masih tak belajar daripada pengajaran tersebut, cakaplah apa saja...

    puak2 bangsa umno laknatullah nih memang terlaknat dan tercela beb.....

    diorang ingat Malaysia mak bapak diorang punya "bin/binti" kot..... hahahaha....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. SETUJU!!!!!!!!!

      Delete
    2. Cai....klu anwar tidak cium ketiak.. cium mulut..salam butuh jantan gay....mgkin ko tak buat statement yg buat hati ko sentiasa panas dgn bn....
      Yang pasti...ko dah cukup sentap dgn senario politik yg tidak lagi memihak dgn bapak liwat ko tu...

      Delete
    3. Terima kasih Tuhan Allah, Tuhan Anak dan Roh Kudus. Anon 11.39 dan anon yang sama, sesungguhnya anda telah SELAMAT dan dilahirkan kembali. Roh Kudus bersama anda untuk melihat kelaknatan UMNO. Selama ini bangsa UMNO yang menindas kita dari berkembang, sedangkan kita amat berjaya dari ekonomi sehingga mengawal mereka sehingga dapur mereka. Kita akan hantar bangsa UMNO hingga ke neraka dengan pertolongan Roh Kudus dan anda, anak-anak Tuhan.

      Era anda diSELAMATkan telah tiba. DAP adalah jalan PENYELAMAT, jalan sorga. Tuhan Allah kita sama. undilah DAP, undilah PR.

      Delete
  22. Apakh klykn anon 11.38 wt stment umno laknattullah..adakh anda trllu pndai atau pande n nyanyuk spt nk aziz

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaha..

      macai sudah marah, kena batang hidung..wakakakakaka

      Delete
    2. Pariah! Ini je ke yg kau tau tulis??
      Kih kih kih kih..

      Delete
    3. sudah sentap kah? wakakakaka

      Delete
    4. Bhai 12.29 jiwa lu kacau ke

      Delete
  23. Edisi Pengecut : Saya bukan Papa Gomo

    Wan Muhammad Azri: 'Saya bukan Papa Gomo, tunggu hari penamaan calon'
    Oleh: RUZY ADILA IDRIS
    Tarikh: April 11, 2013

    SHAH ALAM - “Bukan saya yang akan bertanding.. Itu bukan saya... Itu Papa Gomo,” demikian kata individu yang dikaitkan sebagai Papa Gomo, Wan Muhammad Azri Wan Deris.

    Beliau berkata, sebaik Papa Gomo membuat pengumuman telah pun mengambil borang pencalonan dan akan bertanding di kerusi Parlimen Permatang Pauh menentang Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, beliau dihujani panggilan telefon.

    “Pagi ini (semalam) sahaja sudah empat orang telefon, semalam lagi sudah beberapa orang telefon minta komen saya.

    “Sekarang ni mereka (pembangkang) kata saya Papa Gomo, sedangkan saya bukan Papa Gomo,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian Online.

    PKR mendakwa Papa Gomo tidak layak bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) berdasarkan rekod jenayah beliau sebelum ini.

    Naib Presidennya, N Surendran berkata, menurut Fasal 48 Perlembagaan, Papa Gomo tidak boleh bertanding.

    Menurut Wan Muhammad lagi, bukan hanya pihak media cuba mendapatkan pengesahan mengenai dakwaan itu, malahan beberapa kenalannya juga ada berbuat demikian.

    “Kawan saya sendiri ada hubungi saya mengenai hasrat untuk bertanding, saya pun sudah nafikan perkara itu.

    "Sebelum ini pembangkang mendakwa Wan Muhammad Azri ini sebagai Papa Gomo. Macam mana nak sahkan yang saya ini Papa Gomo? Siapa Papa Gomo ini pun kita tak tentu lagi,” katanya lagi.

    Wan Muhammad juga berkata, “kita tunggu sahajalah kemunculan Papa Gomo pada hari penamaan calon. Saya rasa itu lebih sesuai,” katanya.

    Penamaan calon akan diadakan pada 20 April.

    ReplyDelete
  24. terkini dan sensasi

    putrajaya sudah kompom milik PR....

    baru sehari bernegah megah akan mempertahankan putrajaya dan yakin kakitangan awam akan menyokong penuh tetiba hari menarik diri dari bertanding.....adakah kerana takut atau mamak kutty nak masuk bertanding kat PJ almaklumla mama kutty kat kubang pasu dah jadi KUBANG PAS......bahang kekalahan dah terasa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. majoriti penjawat awam menolak BN...tu najib takut sangat tu..belum tambah macai2 dalam ni..pakat nagis la lembu ooii..boleh dapat title Dato' nanti..wakakakakaka

      Delete
    2. Semoga penjawat awam insaf, hanya landasan perjuangan DAP dapat menyelamatkan dunia dan akhirat. Tuhan Allah kita sama, kita dijamin diSELAMATkan saperti Dia menyelamatkan anaknya...undilah DAP, undilah PR.

      Delete
    3. hahahahaha..lembu umno cuba nak pasang perangkap..kalau lembu tu lembu juga, cuma speselnya sebab dok kondo je..

      wakakakaka

      Delete
    4. Hahahahaaaaaa klu nuar tak bawak lanun kiram tu ke sabah....situasinya 50/50.
      Tapi sejak semangat patriotisme kakitangan awam menentang sos tiram buatan mat liwat tu.....berani aku kata...anwar dan partinya dah kena CHECKMATED.....
      Cai....ko boleh berangan bermimpi puas2...6 mei nanti ko akan tersedar jua....

      Delete
    5. MADEY Vs PENGUNDI PUTRAJAYA!

      11 APRIL — Bekas Perdana Menteri Mahathir Mohamad katanya berminat untuk mengambil bahagian secara langsung dalam pilihan raya ke-13 dengan diberikan peluang menjadi calon. Khabarnya kawasan pilihan atau diharap-harap Mahathir ialah Putrajaya.

      Mahathir katanya tidak menyuarakan sendiri hasrat itu tetapi diisyaratkan menerusi seorang khadamnya yang telah berjumpa dengan wakil peribadi Najib semalam. Mahathir katanya berubah angin apabila mendapat tahu PAS telah megumumkan Husam Musa sebagai calonnya di Putrajaya.

      Khadam Mahathir itu memberitahu wakil peribadi Najib, Mahathir bimbang dengan keupayaan Teuku Adnan Teuku Mansor untuk mempertahankan kerusi parlimen berkenaan. Dari tinjauan dan kajian di pejabat Yayasan Perdana, pejabat operasi Mahathir, pegawai kerajaan mungkin mendapat pilihan baru kalau Husam diletakkan bertanding di Putrajaya.

      Katanya diukur dari segi kredibiliti, idea dan syaksiah diri Husam jauh lebih baik berbanding dengan Teuku Adnan yang pernah dilumuri dengan skandal perjudian di Genting. Secara tidak langsung Mahathir mengakui akan kehebatan Husam sebagai pemimpin masa depan.

      Kononnya untuk memastikan kerusi Putrajaya selamat dan menjadi satu-satunya kerusi selamat dalam Wilayah Persekutuan apabila kerusi parlimen Setiawangsa juga cemas, Teuku Adnan perlu ditukar dan calon terbaik ialah Mahathir. Sumber itu menyebut Mahathir dikatakan mempunyai pengaruh besar di Putrajaya.


      Delete
  25. Rais anak yatim :
    Adalah tidak salah kami salahguna harta awam utk kempen BN

    Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim mempertahankan tindakan BN menggunakan khidmat Jabatan Penerangan dalam acara anjuran parti itu, seperti yang dikesan dalam satu majlis di Kuala Lumpur.

    Beliau berpendapat, BN yang masih dianggap sebagai kerajaan sementara pada masa ini boleh berbuat demikian selagi tempoh kempen pilihan raya belum bermula.

    "Sekarang kita di dalam suasana lingkungan bidang tugas kerajaan sementara.

    Kerajaan masih wujud di bawah Perkara 43 (Perlembagaan Persekutuan) dan perkara yang melibatkan kuasa eksekutif – Perkara 38 (melibatkan) Majlis Raja-Raja dan juga Perkara 43 (melibatkan) kuasa lantikan menteri – menteri dan juga di bawah akta fungsi menteri, semua menteri berfungsi dan semua jabatan kerajaan seperti biasa.

    "Tetapi apabila dimulakan hari penamaan calon, pada hari itu tidak boleh mana-mana jabatan kerajaan mengambil bahagian dalam apa jua program yang menampakkan membantu pilihan raya satu-satu parti," katanya.

    Rais bercakap kepada pemberita dalam satu sidang media selepas satu majlis bersama sekumpulan pemuzik jalanan di di Kuala Lumpur petang ini.

    Beliau ditanya mengenai kenderaan milik Jabatan Penerangan yang dikesan digunakan untuk membantu majlis perasmian pusat operasi pilihan raya BN pada hari Ahad lalu untuk kawasan parlimen Batu di Kuala Lumpur.

    Ia melibatkan dua kenderaan kegunaan khas (SUV) dengan satu daripadanya dipasang pembesar suara dan satu van yang diparkir di lokasi berdekatan.

    Bagaimanapun, usaha Malaysiakini untuk mendapatkan ulasan rasmi mengenai kemungkinan penyalahgunaan jentera kerajaan ditolak dengan keras oleh penganjur acara terbabit.

    Wartawan Malaysiakini yang membuat liputan diherdik dan diancam untuk "dilepuk" oleh penganjur apabila memohon penjelasan berhubung kehadiran kenderaan tersebut pada majlis kempen BN.

    ReplyDelete
  26. kah kah kah papagomo sudah tidak mengaku ianya papagomo......kalau tak mengaku papagomo apasal kemahkamah semalam dan memohon maaf kepada anwar atas fitnah yg dibuat......

    bodoh punya papagomo......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bongkar jgn tak bongkar mat....setiausaha pas pusat ada video besi jugak mat......
      Puak korang yg rakam dan edar....
      Jaga jugak tepi kain kwn ko jugak mat....kan dah terbongkar...hahahahaaaahaaaaa

      Delete
  27. Hebt puak pmbgkng ni. Die tau prti umno dilaknat allah..tnggi ilmu agma diorg.mybe strf waliband terhbt d dunia. Iaitu x lain x bkn nk aziz

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau pemikiran takat tahap lembu, toksah sembang bab politik, pergi makan rumput tepi jalan tu..

      ustaz/cikgu mengajar supaya pandai taknak ikut..dok percaya bulat dgn penyamun..maka elok la ko jadi lembu

      Delete
  28. Apa yang Pertama akan dinaikkan sekiranya BN kekal berkuasa ?


    minyak petrol, tol, harga barang, elektrik seme akan naik...

    kemdian datang la BR1M, maka keldai2 dan lembu2 umno/bn pon bersorak keamanan kerana kerajaan terbukti prihatin dengan nasib rakyat..haktuiiiiiiiiiiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg pertama akan naik....

      naik stim la umno kan tak boleh dipisah kan dgn maksiat

      Delete
    2. Mat....kenapa pelakon lucah pr nie semuanya tua2 mat???
      Bernafsu jugak kwn ko melancap depan laptop dgn aksi2 mrk tu mat???hahahahaaaahaaaaa
      Bongkar mat.....

      Delete
  29. ulaqmak 2 juta abdullah saamah ajak nik aziz berdebat kah kah kah kah....nak ikut skrip ke bang....atau nak minta dulu soklan kah kah kah....takat ulaqmak ni aku pun boleh debat.... aku nak tanya satu soklan je......lelaki dayus masyuk sorga ka atau tak cium bau sorga......

    sapa lelaki dayus di malaysia ni ha ha ha ha.....bini tak tutup aurat memang laki sah sah dayus .....anak dok bertelanjang rata pun katogeri dayus juga kah kah kah.....

    jawab lah samah oiii jawab.... awat ternganga plak.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. berapa juta lak dia dapat tu nak ajak TGNA debat? mental ke apa pakcik tu

      Delete
    2. Entahnya, buat apa ajak debat.
      Berterabur plastik kencing nanti.keh keh!

      Delete
    3. Lupakan ulamak-ulamak. Undilah DAP satu-satu jalan sempurna ke sorga. Tuhan Allah kita sama. Tuhan Allah menyelamatkan anak-nya. Kita dijamin diSELAMATkan. Fikirkan hanya DAP.

      Delete
    4. hahahahaha..lembu umno cuba nak pasang perangkap..kalau lembu tu lembu juga, cuma speselnya sebab dok kondo je..

      wakakakaka

      Delete
    5. Ulamak 2juta dgn peliwat tua?
      Mana satu yg ko pilih mat?hahahaaaa

      Delete
  30. pangkahlah DAP
    dpt masuk syurga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lembu dikesan di sini..tolong bawa pegi makan rumput kat depan hokkay

      Delete
    2. jalan DAP sajalah jalan ke sorga...pangkahlah DAP beramai-ramai kerana Tuhan Allah kita sama...Kita dijamin akan diSELAMATkan.

      Delete
    3. hahahahaha..lembu umno cuba nak pasang perangkap..kalau lembu tu lembu juga, cuma speselnya sebab dok kondo je..

      wakakakaka

      Delete
  31. ulaqmak Umno abdullah saamah kata berdosa undi PR......

    nabi kata berdosa kalau memilih pemimpin yang zalim

    mana satu kita nak pilih......

    asal ABU

    ReplyDelete
    Replies
    1. berpeganglah kepada DAP penyelamat kudus anda. Undilah DAP atas jaminan jalan sempurna ke sorga. Tuhan Allah kita sama..Anda dijamin diSELAMATkan.

      Delete
    2. hahahahaha..lembu umno cuba nak pasang perangkap..kalau lembu tu lembu juga, cuma speselnya sebab dok kondo je..

      wakakakaka

      Delete
    3. WOII MAT BABI ANAK BUAH WALI SELIPAU TERLEPAS KANDANG KA,LU PUNYA KANDANG SUDAH KENA ROBOH!!

      Delete
    4. Mat....bahala paling besar mnjadi kebanggaan n.ajis n pas....
      Pondok agama yg nak di upgrade kan nak disita dan diroboh oleh pas n.ajis....kejam tak mat???

      Delete
  32. lembu pun tau memilih yg kaler hijau je utk makan.....kalau merah tu dah jd rumput kering dah tak leh makan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. maknanya ahli umno lebih teruk dari lembu lah yek?

      so nak panggil ape? keris reput? wakakaka

      Delete
    2. Kedananya pencacai pr cari mkn d blog umno.

      Delete
    3. Tapi bewak gay pulak...tak pilih lubang mat...lubang taik pun sodappppp.....

      Delete
  33. Klo pmkrn thp kura2 nk bg mkn ape ek...ala macai pr tau xde ny ktua drg brsh..dlm ati tau tp tlk jauh2 tpu dr sndr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lembu dikesan di sini..tolong bawa pegi makan rumput kat depan hokkay

      Delete
    2. HOI DAP..LU PUNYA BABI MASUK KITA ORG
      PUNYA. RUMAH.HAYAHHH BANYAK CILAKA
      INI BABI..

      Delete
    3. hahahahaha..lembu umno cuba nak pasang perangkap..kalau lembu tu lembu juga, cuma speselnya sebab dok kondo je..

      wakakakaka

      Delete
  34. Pmpn zalim knon..org mls n bodo jw kte cmtuh..ak x sush pwn spjg bn prnth

    ReplyDelete
  35. Kura2 pr jgn optimis sngt ek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita menjana harapan rakyat membetuk perubahan. Hanya DAP yang mampu mebimbing anda kearah kesempurnaan yang abadi dunia dan akhirat. Undilah DAP, satu-satu sahaja jalan selamat ke sorga. Undi DAP membawa ke sorga. Tuhan Allah kita sama. Jaminan kita akan diSELAMATkan saperti DIA menyelamatkan anaknya. Undi untuk DAP, undi untuk PR, undi untuk harapan Malaysian Malaysia.

      Delete
  36. Apa...fedup dgn kerajaan...yg briya cari dan kerja dgn kerajaan BN ...pe kejadahnya....dapat rezeki haram la tu....pembangkang adalah parti anak beranak....PAS..PKR...DAP...tobat lahooom...aku dan seluroh family ku akn pangkah BN...apa nk jadi...jadi la...pembangkang brjanji dgn air liur basi...dah tau lama dhi...singkir hassan ali ..ambil artis tongong jual borak...soalan bonus : knapa ramai orang2 kuat dri PKR tinggalkn parti ....jawab...! Stakat lu....lu sape...low class..

    ReplyDelete
  37. Pada Bang Non yg selalu gunakan perkataan UMNO LEMBU dan UMNO LAKNATULLAH. Tolong berhemah menggunakan ayat sesama kita. Sesungguhnya manusia adalah ciptaan ALLAH yg sgt unik dan dimuliakan jgn la Bang Non menghina ALLAH dengan menyamakan kejadianNya dengan haiwan seolah2 ALLAH itu tidak sempurna. DiciptaNya manusia berakal tapi digelar pula haiwan oleh Bang Non. Jgn hina kejadian ALLAH walaupun semut sekalipun kerana ALLAH mencipta kejadian bersebab. Takder yg reject sampai Bang Non tuduh ALLAH tak sempurna. Satu hal lagi ditakutkan Bang Non telah dengan sendiri menggelar sahabat, saudara mara dan mungkin ibubapa, nenek dan atuk sebagai haiwan. Mana tau ada di antara org yg Bang Non sayang mengundi BN. Gunakanlah perkataan yg molek2 dlm menilai seseorg. Doakan Bang Non diberi keselatan di dunia dan juga akhirat. Sama2 lah kita berpolitik dgn sopan dan santun tiada sapa tau dimana tumah akhir kita di alhirat kelak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UBN perompak kontrak & permit....

      Delete
    2. Tu jer???Dpd ko tersentap....ringan2 kan tangan ko melancap depan laptop...mana tahu mat liwat dpt bagi ko kontrak dan permit....
      Tonggeng bontot ko skali....gerenti dapat....hhihihi

      Delete
  38. UMNO/BN TIPU RAKYAT, DERA PEGAWAI AWAM YANG JUJUR

    pejawat awam dah lama diperhamba dan diperkudakan oleh ketua2 lanun UMNO/BN untuk 'rompak' kontrak/projek dan harta rakyat...........

    tanya tan sri Nor ya'akob tim. menteri kewangan I & geng2 mamak p.pinang, dan menteri2 UBN yang lain, macamana KSN/KSU2/KP2/SUK jabatan kerajaan berekongkol untuk tipu negara...

    skandal klasik spt kes projek PPRT dulu akhir bekas KSU kena hukum, kes PKFZ, NFC, pembinaan MRR2,stadium KT runtuh, projek makmal komputer yg runtuh, perolehan di kemen. pertahanan, dll......

    ini kalilah kita UBAH kerajaan pusat kepada PR!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang memalukan kakitangan awam depan org ramai adalah peguam andartu pgayr....klu depan aku dah biru matanya kena hempuk....

      Delete
    2. Aku anak polis...polis yg selalu dihina sbg anjing!!!
      Kali pertama mgundi nie...aku akan undi BN!!!!
      Tak akan mengundi pemimpin pr yg hina ayah aku..

      Delete
    3. Yang kutuk kakitangan awam pemalas dan makan gaji buta adalah pemimpin pr.....
      Aku dan semua rakan sepejabat akan undi BN....!!!!

      Delete
    4. Eh mu kerja kerajaan ke. Org gomen takn sokong bn punyalah. Di n9. Sikmat, ampngan n paroi. Tiga2 dun ni bn ditolak. Tiga2 dun 80% org gomen n melayu. Org luar just buat asumption je. Kami org gomen teguh dibelkang pr. Mlm2 la ni satu opis turun gantung bendera. Tak caya mai lh dtg putrajaya.

      Delete
    5. ANON 7.02... TERBAIKK!

      Delete
    6. Korang la muka tak malu makan gaji dgn gomen asyik prakutuk tak tau bersyukur. Klau gomen mkn rasuah gaji kau tu dtg dari mana bagi anak bini kau makan. The shame of it all. 7.11 ...tidak terbaik bersubahat dgn hipocrates..

      Delete
  39. 11 APRIL — Bekas Perdana Menteri Mahathir Mohamad katanya berminat untuk mengambil bahagian secara langsung dalam pilihan raya ke-13 dengan diberikan peluang menjadi calon. Khabarnya kawasan pilihan atau diharap-harap Mahathir ialah Putrajaya.

    Mahathir katanya tidak menyuarakan sendiri hasrat itu tetapi diisyaratkan menerusi seorang khadamnya yang telah berjumpa dengan wakil peribadi Najib semalam. Mahathir katanya berubah angin apabila mendapat tahu PAS telah megumumkan Husam Musa sebagai calonnya di Putrajaya.

    Khadam Mahathir itu memberitahu wakil peribadi Najib, Mahathir bimbang dengan keupayaan Teuku Adnan Teuku Mansor untuk mempertahankan kerusi parlimen berkenaan. Dari tinjauan dan kajian di pejabat Yayasan Perdana, pejabat operasi Mahathir, pegawai kerajaan mungkin mendapat pilihan baru kalau Husam diletakkan bertanding di Putrajaya.

    Katanya diukur dari segi kredibiliti, idea dan syaksiah diri Husam jauh lebih baik berbanding dengan Teuku Adnan yang pernah dilumuri dengan skandal perjudian di Genting. Secara tidak langsung Mahathir mengakui akan kehebatan Husam sebagai pemimpin masa depan.

    Kononnya untuk memastikan kerusi Putrajaya selamat dan menjadi satu-satunya kerusi selamat dalam Wilayah Persekutuan apabila kerusi parlimen Setiawangsa juga cemas, Teuku Adnan perlu ditukar dan calon terbaik ialah Mahathir. Sumber itu menyebut Mahathir dikatakan mempunyai pengaruh besar di Putrajaya.

    ReplyDelete
  40. Bagaiaman pun sumber lain menyebut hasrat Mahathir itu sudah pun dimaklumi Najib dan Najib sendang mempertimbangkan permintaan berkenaan. “Saya tidak fikir Najib sedia untuk memberi kebebasan begitu sekali kepada Dr M, sehingga menerima permintaanya untuk menjadi calon,” kata sumber itu. Masa ini Mahathir adalah pengarah atau mastermind Umno untuk pilihan raya ini. Katanya semua tindakan ataupun strategi berkaitan dengan pilihan raya ini Najib terlebih dahulu mendapat arahan atau signal dari Mahathir.

    Dari desas desus ini jelas menunjukkan Mahathir masih terliur dan berminat untuk menjadi wakil rakyat atau pun sekadar berada di dalam parlimen. Sementara itu dalam perkembangan lain Mahathir dikatakan telah memberi kata dua kepada Najib atas kepastitinya “pengarah pilihan raya BN” agar tidak memberi watikah kepada Abdullah Badawi sebagai calon di Kepala Batas.

    Mengenai kedudukan Tengku Razaleigh Hamzah pula, semalam Teuku Adnan telah menghadap Tengku Razaleigh untuk menyampaikan watikah sebagai calon BN di parlimen Gua Musang. Najib dan Umno tidak ada pilihan lain melainkan “terpaksa” mengambil Tengku Razaleigh sebagai calon untuk menyelamatkan kerusi berkenaan. — msomelayu.blogspot.com

    * Ini adalah pendapat peribadi penulis dan tidak semestinya mewakili pandangan The Malaysian Insider.

    ReplyDelete
  41. Nyah kau pkr nyah kau pkr kau telah d laknat oleh Allah. LAKNATULLAH PKR. TAK LAYAK CARI REZKI D BUMI MSIA. NYAH KAU PKR LAKNATULLAH. SEMOGA Allah humban kau yg sudah lakukan kpd yg tidak bersalah. Akan Allah kupas tembelang mu Pkr. Nyah kau dari bumi malaysia. Laknatullah Pkr. BUMI MALAYSIA AKAN TELAN PKR DAN SEMBOR KLR KE NERAKA JAHANAM. LAKNATULLAH KAU PKR. PKR kau tidak bersyukur akan ALLAH tarik nikmat2 yg Allah beri kpd mu PKR. INGAT PKR AZAB ALLAH ITU AMAT PEDIH KPD YG TDK BERSYUKUR. YA INGAT PKR APA YG KAU SUDAH USAHAKAN ITU LA KAU AKAN DAPAT PKR .MMG KAU LAKNATULLA OH PKR.

    ReplyDelete
  42. Mane2 penjawat awam yg x suka tu bolehlah dngan rela hati berhenti....ramai lagi yang menunggu untuk berkhidmat untuk bangsa, agama dan negara. Klau kita anggap kerja itu satu ibadah untuk mencari rezeki insallah hidup kita diberkati.

    ReplyDelete
  43. AKU PENJAWAT AWAM....KERJA DI BAHAGIAN PERUNDANGAN...AKU SOKONG PR...KO BOLEH BUAT APA....BUKAN UMNO ATAN NAJIB DAN PEMIMPIN UMNO YANG SEDUT DUIT RAKYAT YANG BAYAR AKU......ATAU PARPU BADAK..

    ReplyDelete
  44. taktik BN ni dalam poket penjawat awam tau.. jangan sombong sangat wahai BN..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!