VIDEO TUN M KASI TARUK CILI SAMA PAKATAN! MESTI TONTON

Rakyat Malaysia yang diberi kuasa untuk memilih pentadbir negara seharusnya bijak menilai dan tidak membiarkan emosi menguasai diri ketika membuat pemilihan, kata Mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohammad.

Menurut beliau, Malaysia yang diiktiraf sebagai negara Islam yang berjaya di mata dunia akan dianggap gagal sekiranya perpecahan berlaku akibat tersalah memilih pemerintah.

“Sebahagian besar daripada 28 juta rakyat Malaysia beragama Islam memainkan peranan besar dan tanggungjawab.. sekiranya kita gagal mendirikan kerajaa dan menjaga keamanan, maka orang ramai dan orang asing akan menggangap Malaysia sebagai negara Islam yang gagal.

“Negara mengamalkan sistem demokrasi yang memberi peluang rakyat siapa yang akan mentadbir mereka, membangun dan menyelamatkan negara. Kesilapan memilih akan menyebabkan apa yang berlaku di kaca televisyen bakal berlaku di negara ini,” katanya.

Mahathir berkata demikian ketika berucap dihadapan kira-kira 5,000 anggota Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) yang hadir mendengar ceramah bertajuk Perpaduan Ummah Menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) di Pangkalan TLDM, Lumut, hari ini.

Beliau berkata, dalam 50 buah negara Islam dalam dunia, tiada satu pun diiktiraf sebagai negara maju walaupun mempunyai kekayaan hasil minyak dan sebagainya kerana tiada kebolehan untuk membangunkan negara.

Sekiranya negara tidak ditadbir dengan baik di kalangan orang Islam mahupun bukan Islam serta diberi keadilan, maka agama Islam akan dipersalahkan dan sedikit sebanyak mencemar nama baik Islam.

Read more...

130 Responses to "VIDEO TUN M KASI TARUK CILI SAMA PAKATAN! MESTI TONTON"

  1. மழை பொழியும் மாலையில்
    மாற நிழலின் சாலையில்
    அவள் நினைவில் போகையில்
    மனம் மயங்கி ஏதோ ஆகா
    மழை பொழியும் மாலையில்
    மர நிழலின் சாலையில்
    அவள் நினைவில் போகையில்
    மனம் மயங்கி ஏதோ ஆக

    என் கனாவில் உன்னை அழைத்து செல்கிறேன்
    முன் சொல்லாத சில விருப்பன் சொளிறேன்
    காதோரமாய் செந்தூரம்
    க்கரந்தி போகும் நாம் தூரம்
    இரு வரும் ஒரு வரை மாறுவோம் இனி

    மழை பொழியும் மாலையில்
    மாற நிழலின் சாலையில்
    அவள் நினைவில் போகையில்
    மனம் மயங்கி ஏதோ ஆக

    நீ இல்லாமல் இந்த இரவும் விடியாதே
    நீ வராமல் இந்த கனவும் முடியாதே
    பூங்காற்றிலே கை கோர்த்து
    புதையும் மண்ணில் தோள் சேர்த்து
    போகிறோம் பொங்குதே நிலா

    மழை பொழியும் மாலையில்
    மாற நிழலின் சாலையில்
    அவள் நினைவில் போகையில்
    மனம் மயங்கி ஏதோ ஆக


    MIC pon mau jadi PM juga..Apa pasal UMNO saja mau jadi PM kalu?

    PM Malaysia ke 7 mesti dari MIC pula...hidup MIC

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susah juga nak jadi PM, MIC kurang kerusi parlimen.

      Jangan fikir dibawah sedar kalau mau fikir kena betul2 sedar.

      Delete
    2. PM = Perdana Menteri...tak boleh laa. Kalau PM = Pergi Mabuk...wookey !!!

      Lu mari Kg Bunga Melur Batu 14 Puchong tengok berapa banyak poster BN yg MIC pasang ?

      Semua poster anak UMNO saja yg pasang. Lu suma kerja tak mau tapi untung mau...

      Come on laa macha...jgn berangan nak jadi PM kalau org India masih spt lalang !!! Duduk atas pagar !!! Tiada pendirian !!!

      Dulu sokong BN.
      Lepas tu sokong DAP.
      Kena kencing dgn DAP...lari balik kpd BN.
      Yenna macha ???

      Delete
    3. indeean praim menistaApril 24, 2013 at 5:43 PM

      Mai fren sey dis atikel add 2.06 praim menista (pm) nod relewen, jas iknor eat. Eni wei ai don andestend de raiting.

      Delete
    4. kalau india nak jadi PM, cina nak letak mana? celaka

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Berdasarkan pd rekod cemerlang menerajui Malaysia selama lebih 20 tahun Tun Mahathir memang layak menyelar pihak pembangkang tegar yg parah dgn krisis moraliti para pemimpinnya,gagal mentadbir negeri kuasaan mereka dgn cekap serta bersekongkol dgn kuasa luar meyuburkan keganasan jalanan.

      Delete
    6. Muktamadkan wahai Rakyat Malaysia PRU 13, rejam habis habisan si pesakit jiwa peliwat songsang,barang satu undi sekalipun tidak layak bagi orang sedemikian.

      Delete
    7. KASI SETTLE ITU SAMSENG2 DULU SEBAB NANTI DIA NAIK TOCANG. NANTI MALU WOOO.

      Delete
    8. layarilah web berita terkini DAN PERCUMA

      www.freemalaysiakini2.com

      Delete
    9. Pulun betoi Mamak Mahadey ni dok juai ayat2 lama dia, kes cuma nak survive bisnes mirzan mokhzani saja tp Mahadey pi divert isu2 yg tak relevan langsung. Tapi tak kata kat dia la, bukan bisnes sejuta dua tapi bisnes ribuan juta ringgit.

      Delete
  2. caya ar Tun! dan kepada org gila atas nie ko bebal ape....sblom ko tnye soalan bodoh tuh gi bce blik perlembagaan malaysia ketika malaysia dibentuk pada tahun 1957....bru ko phm kenapa ye wahai bodoh lagi bebal

    ReplyDelete
    Replies
    1. dey tambi..tidak ada MIC,MCA kalu, UMNO pon takkan menag, jadi PM tau..

      PM Malaysia ke 7 mesti dari MIC pula...hidup MIC

      Delete
    2. Bhai...tak payah nk tunjuk lu pnya bangang dlm blog....cai pr tak payah lh nk berlakon lu dari mic....lawak cai...

      Delete
    3. dey tambi..tidak ada MIC,MCA kalu, UMNO pon takkan menag, jadi PM tau..

      PM Malaysia ke 7 mesti dari MIC pula...hidup MIC

      Delete
    4. Dey babi, knpa pak lu tak jd pm. Pak lu pun rakyat malaysia jugak..

      Pm ke 7 undi pak lu..mesti pak lu!

      Delete
    5. மழை பொழியும் மாலையில்
      மாற நிழலின் சாலையில்
      அவள் நினைவில் போகையில்
      மனம் மயங்கி ஏதோ ஆகா
      மழை பொழியும் மாலையில்
      மர நிழலின் சாலையில்
      அவள் நினைவில் போகையில்

      Delete
    6. ok ok ok....

      xyah gadoh...kite sokong jer pakatan ....depa menang nnt kite dapatla PM kaki liwat, penyokong tegar LGBT, pluralisme agama, anakt hangpa nnt yg bragama Islam bila umoq 18 tahun bole pilih mana2 agama depa suke...kalimah Allah dah tntu PAS dan ANUwar bagi sesuka suki pada harbi utk diletakkn dimana2 saja depa suka asalkan pihak kafir harbi sokong ANUwar dan PAS...

      Dan bekalan KY Jelly serta spendar putih XXL akan di berikan secara percuma kpd rakyat Malaysia nnt.....

      HIDUP PAKATAN JUBOR...anda boleh berjubor dimana2 saja dan bila2 masa saja...

      Delete
    7. HIDUP PAKATAN JUBOR...anda boleh berjubor dimana2 saja dan bila2 masa saja...(nasi tambah)...dengan siapa saja, dengan apa style pun. Tiga kali sorak....BJUBOW...BJUBOW...BJUBOW !!!

      Delete
    8. ketika dia syok meliwat time tu cepat2 rampas jawatan PM DIA TAK LEH BUAT APA DAH PASTU.

      Delete
    9. Kesian tgk macha terdesak ni. Meroyan tak tentu hala. Jiwa kacau agaknya. Panggil hero tamil ajak balik negeri dia lah.

      Delete
    10. dei macha.. cheap provocation la..

      Delete
    11. Rain in the evening
      In the shadow of the road to change
      She will remember the
      Wow something unconscious mind
      Rain in the evening
      Shade tree on the road
      She will remember the
      Hujan di waktu malam
      untuk menukar

      Dia akan ingat
      Wow sesuatu minda tidak sedarkan diri
      Hujan di waktu malam
      Pokok teduhan di jalan raya
      Dia akan ingat

      entah copy paste dari mana pun tak tahu,,
      cuba2 lah siasat dulu sebelum comment
      entah copy paste dari mana pun tak tahu,,

      Delete
  3. Dey Macha

    orang India pon rakyat Malaysia jugak.

    apa pasal tableh jadi PM?

    Itu sejarah punya cerita sudah jadi sejarah la.

    kami mahu orang India pula jadi PM..

    PM Malaysia ke 7 mesti dari MIC pula...hidup MIC

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...india ipf tak boleh ke...india ppp tak boleh...india hindraf pun layak juga...jp pm kt India.

      Delete
    2. Dey Macha

      orang India pon rakyat Malaysia jugak.

      apa pasal tableh jadi PM?

      Delete
    3. Dey MAcha, orang India boleh jadi PM bila orang undi sama dia majoriti rules.

      Delete
    4. 2:38 pergi buat laporan polis..isunya knpa india tak boleh jadi pm..

      Pergi cepat kesian sangat india lu tu tak sbar dah nak jd pm..india DAP Sebenarnya.

      Delete
    5. Yelah yelah jadi lh pm.i india lh jd pm.nt lepas election india jd pm lh..jgn lupa nnt undi bn tau.

      Delete
    6. ITU SEJARAH TIDAK BOLIH PADAM WALAU 1000 TAHUN TAU.

      Delete
  4. Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

    Freemalaysiakini2.com

    ReplyDelete
  5. Perancangan sulit DAP.
    Samada saudara sedar atau tidak DAP telah merancang sejak dari penubuhannya untuk menjadikan negara ini sebagai ketuanan CINA. DAP telah mengambil alih peranan KOMUNIS yang telah digagalkan dalam usaha memerintah negara ini. DAP tidak pernah berterima kasih kepada kerajaan yang telah memakmurkan orang CINA di negeri majoriti orang Melayu. Apa sahaja dasar untuk memakmurkan Melayu telah DITENTANG habis habisan sejak puluhan tahun lalu. Mereka tetap menganggap MELAYU BODOH bahawa kemajuan yang dinikmati oleh orang Melayu adalah hasil dari cukai orang Cina. Mereka mengatakan Melayu boleh dibeli/rasuah dengan hanya secawan kopi dan paling tinggi bernilai RM50 kerana mereka tahu orang Melayu mudah lembut hati dan mudah terpedaya jika ada orang yang berbuat baik terhadapnya.
    Kini mereka telah merancang untuk menguasai Gelang Patah, Pulai, Johor Bahru dan Kulai kerana kawasan ini lubuk emas untuk orang Cina. Siapa yang membangunkan kawasan ini jika bukan atas jasa dan keringat kepimpinan Melayu Johor. Jika matlamat DAP ini berjaya sudah pasti mereka akan membawa masuk ribuan Cina Singapura yang kelaparan tanah dan rumah ke lubuk emas ini. Akhirnya melayu akan dihalau keluar secara rahsia ke pinggir kampung. Ini telah berlaku di Kuala Lumpur dan Petaling Jaya. DAP telah memaksa PAS bertanding di Nusajaya untuk memecahkan undi Melayu Gelang Patah. Melayu pengkhianat dari PAS yang hanya bernilai secawan kopi
    ini telah dengan bangga sanggup menggadaikan maruah bangsa. Dalam masa yang sama dihadapan orang cina DAP Bercakap dalam bahasa mereka mengatakan bahawa : MELAYU SAMPAH KITA TELAH BERSIHKAN DI PULAU PINANG DAN SEKARANG KITA MAHU BERSIHKAN SAMPAH MELAYU DI JOHOR. Saudara saudaru ku yang ada baki sedikit IMAN dalam dada...renung renungkanlah. Jangan sampai kita dihina dan diludah. Sayangilah diri kita..keluarga kita..agama kita...bangsa kita dan negara kita yang dirahmati ini. Sebarkanlah kepada keluarga kita...saudara kita...jiran jiran kita dan rakan rakan kita. Jika saudara sebarkan kepada 10 orang dalam tempoh satu jam ia boleh sampai kepada 1 juta umat Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. மழை பொழியும் மாலையில்
      மாற நிழலின் சாலையில்
      அவள் நினைவில் போகையில்
      மனம் மயங்கி ஏதோ ஆக

      நீ இல்லாமல் இந்த இரவும் விடியாதே
      நீ வராமல் இந்த கனவும் முடியாதே
      பூங்காற்றிலே கை கோர்த்து
      புதையும் மண்ணில் தோள் சேர்த்து
      போகிறோம் பொங்குதே நிலா

      மழை பொழியும் மாலையில்
      மாற நிழலின் சாலையில்
      அவள் நினைவில் போகையில்
      மனம் மயங்கி ஏதோ ஆக


      MIC pon mau jadi PM juga..Apa pasal UMNO saja mau jadi PM kalu?

      DAP takkan berjaya, biarkan la mereka.

      PM Malaysia ke 7 mesti dari MIC pula...hidup MIC..jawatan PM bukan hak milik UMNO, ............MIC, MCA juga ada hak mau jadi PM

      Delete
    2. Sokong kalau India Islam

      Delete
    3. indeean praim menistaApril 24, 2013 at 5:47 PM

      Mai fren sey dis atikel add 2.21 praim menista (pm) nod relewen, jas iknor eat. Eni wei ai don andestend de raiting.

      Delete
  6. Anon 2:06! Lu keje baik2 la bhai. Duduk dpn pc copy paste buat kacau sana sini mcm boss lu dah arahkan. Jgn lawan tokey kasi plak MIC jadi PM. Tau dek bang non kena terajang plak nanti. Pi buat keje jgn main2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. மழை பொழியும் மாலையில்
      மாற நிழலின் சாலையில்
      அவள் நினைவில் போகையில்
      மனம் மயங்கி ஏதோ ஆக


      MIC pon mau jadi PM juga..Apa pasal UMNO saja mau jadi PM kalu?

      M Malaysia ke 7 mesti dari MIC pula...hidup MIC..jawatan PM bukan hak milik UMNO, ............MIC, MCA juga ada hak mau jadi PM

      Delete
    2. Ok lps pru kita pilih india jd pm...

      Delete
    3. மழை பொழியும் மாலையில்
      மாற நிழலின் சாலையில்

      Delete
    4. பின்னர் மழையில் சாலை நனைக்காதே, pakai google translate, macha kalau grammar salah jangan marah Ya.

      Delete
    5. nasi Ayam satu
      Cendul makan bawah pokok
      Laksa Penang memang sedap
      Hujan kalu perut lapar

      Tengok bulan sakit tengkok
      Tengok tanah sakit kaki
      Kalau merempit Polis tangkap
      kalau slow orang hon

      Pergi kedai Cina
      Beli bunga plastik
      rokok naik harga
      beli rokok seludup

      Rumah urut Vietnam
      Tauke suka hati
      India estate ramai yang kaya raya
      Saravanan dulu Budak Pejabat
      Sekarang suda jadi Mintiri

      Delete
    6. MAU JADI PM KE LU PGI INDIA LA. SANA BOLIH MINTA SAMA MEREKA. MESTI BOLIH PUNYA SEBAB CAKAP SAMA LANGUAGE DEII. ADA FAHAM.

      Delete
    7. Walaupun tak disebut PM mesti dari orang melayu islam tetapi asa penubuhan negara iaitu perlembagaan negara sememangnya yang terbaik. Bahasa kebangsaan adalah bahasa malaysia (melayu la tu). agama rasmi adalah agama islam dan tak boleh diusik. kalau India muslim lain cerita la. ada faham ka macha.

      Delete
  7. Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abd Jalil melahirkan rasa terkilan dan kecewa dengan tindakan bekas naib ketua sayap tersebut, Datuk Kamilia Ibrahim yang bertanding sebagai calon Bebas di Parlimen Kuala Kangsar.

    Shahrizat berkata, sebagai seorang yang berpengalaman dalam bidang politik, Kamilia seharusnya lebih bersabar dan patuh pada pimpinan parti.

    "Saya teramat sedih kerana tak sangka Kamelia sampai hati buat keputusan untuk keluar daripada parti.

    "Beliau dah pernah jadi senator, peguam, biro undang-undang parti sepatutnya dia tahu apa akan jadi bila bertanding Bebas, automatik terpaksa tinggalkan parti.

    "Macam mana Kamelia sampai hati dia buat kita macam ini," katanya dalam perjumpaan bersama jentera pilihan raya Wanita Umno Kuala Kangsar di pejabat agama Islam Kuala Kangsar hari ini.

    Pada penamaan calon Sabtu lalu, Kamelia mengejutkan ramai pihak apabila bertanding sebagai calon Bebas di Parlimen Kuala Kangsar menentang calon PAS, Khalil Idham Lim dan Datuk Wan Mohammad Khairil Anuar Wan Ahmad dari BN.

    Kamilia semalam berkata beliau mengambil keputusan untuk bertanding bagi kerusi Bebas apabila tidak ditawarkan mana-mana kerusi untuk bertanding.

    Bagaimanapun, Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak berkata, beliau telah menawarkan Kamelia kerusi DUN Bukit Chandan tetapi ditolak.

    Kamilia merupakan antara 61 orang anggota Umno yang disingkirkan daripada parti itu kerana bertanding sebagai calon Bebas.

    tegok parti UMNO juga sudah haru biru..

    MIC, MCA tidak ada ini macam berlaku..

    pM Malaysia ke 7 mesti dari MIC pula...hidup MIC..jawatan PM bukan hak milik UMNO,

    MIC, MCA juga ada hak mau jadi PM..

    jika bukan kerana MIC, MCA ..UMNO takde chance jadi PM tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok ...ok ...ok india jd pm lps pru nti

      Delete
    2. மழை பொழியும் மாலையில்
      மாற நிழலின் சாலையில்
      அவள் நினைவில் போகையில்
      மனம் மயங்கி ஏதோ ஆக

      Delete
    3. Thamby itu india DAP Mesti mau juga kan jadi pm, india DAP mau juga jadi sultan agong apa..

      Dulu india datang tanah melayu aa ladang getah juga duduk, skrg kasi itu najib punya tempat duduk la..

      Dey thamby, lu pun bolei jadi pm jugak..

      Delete
    4. MIC menang kerusi Parlimen tak sampai 10 kerusi mcm mana nak lantik PM dari MIC

      Delete
    5. Anon 2:41 Thamby! Kalu lu mengaku India takper ok lagi tapi kalu ada niat walaupun sikit dlm hati lu berlakon Hindu ...... pegi cepat syahadah. Gurau gurau juga akidah kena jaga bhai. Wa sangka baik takder la lu berlakon sampai camtu ...... tapi dengar juga la nasihat wa ni.

      Delete
    6. La macam ni punya terdesaknya Pa-khatan rakyat ni sampai nak melaga2 kan puak melayu dgn india la pulak. Hehehehehe... x jadi la macha..

      Delete
  8. Anwar disangkal jwtn pm jika pr menang....syukur...pendubur dan penzina telah ditolak....
    Memalukan bangsa dan negara.....
    Melepas lagi....mau sasau kawan......

    Bekas ahli pkr kota

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Anon 3:05! Waaaaaah berita baik! Not this guy la bhai kalu tak jadi malang la Mesia ni. Wa tak tahan tengok dia pakai topeng ala2 alim ulama.

      Delete
    2. Terputus harapan pemuja anwar untk melihat beliau duduk di kerusi pm, nampaknya bersih dan hkr112 x membawa tuah pada anwar, mungkinkah terpanah dek doa k.o nik aziz..rahmat allah buat bumi malaysia..

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    3. Sapa cakap anwar dah tak ade cance
      anwar ibrahim bakal PM
      muktamad

      Delete
    4. Ee hebat suara ko anon 3:32, terkejut pemimpin ko dngar, terima hakikat majlis tertinggi pas pun menolak anwar sbgai pm kerana masalah moral..

      Lihat lah betapa lantangnya haji hadi besuara sejak dua menjak ni, bakal pm katakan..(mustahil)..tak menang punya!

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    5. Jentera parti pgayr banyak dah terlungkup...belum lagi pghinaan dgn gelaran setan oleh hadi awg....
      Wa rasa pgayr akan menang 0 kerusi...hahahaaahaa
      Silap2 hari bulan...hilang wang pertaruhan.....
      So....mcm mana peliwat tua tu nak jadi pm klu keputusannya bakal ditentang hebat oleh pas dan dapig....
      Kesian......

      Delete
    6. PKR tak bayar lagi duit pasang bendera dan lain lain duit. apahal ni? Mana Janji???? Babiiiii

      Delete
    7. Anwar memang dah pasti jadi pm
      jika pr menang
      cuma di pihak pas mereka
      berlakon seolah tak bersetuju
      atas faktor menyelamatkan undi

      Delete
    8. Bhai! Betul ke ni org PAS pandai berlakon? Wa 1st time dengar ni. Wa tak fitnah lu sendiri yg kata. Takper wa sangka baik sebab wa hormati pemerintah dan menyanjugi ulama. Tak kira dr PAS @ UMNO.

      Delete
    9. bleh... anwar boleh angkat sumpah Pm klab gayboy.. wakakakakaka...

      Delete
  9. Aku cuma nak masa depan yang aman untuk anak-anak aku. Walaupun BN tak perfect tapi BN tetap pilihan kami. Berpolitiklah secara sihat bukan mencari padah.

    Pada yang nak bagi free MALAYSIA ni pada DAPig..terpulanglah.

    TERLAJAK PERAHU BOLEH DIUNDUR, TERLAJAK PERBUATAN ANAK2 DAN GENERASI DEPAN YANG AKAN JADI PENDATANG DI TANAH AIR SENDIRI.

    ReplyDelete
  10. KEADILAN dedah calon BN dapat konsesi bina UiTM RM1.3b

    PETALING JAYA 23 APRIL: Calon BN Parlimen Pasir Salak, Datuk Tajuddin Rahman didapati menerima anugerah konsesi RM1.3 bilion untuk membina UiTM Tapah, Perak, walaupun syarikat milik beliau, Detik Utuh Sdn Bhd bukanlah syarikat pembinaan yang aktif dan mempunyai rekod prestasi yang baik.

    Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli mendedahkan demikian pada sidang media di ibu pejabat parti hari ini.

    Di bawah pendedahan penuh Rafizi mengenai projek kontroversi itu:

    Datuk Seri Najib Razak berjanji bahawa calon-calon Barisan Nasional dalam PRU13 ini benar-benar ditapis agar mereka mempunyai rekod cemerlang yang bebas dari rasuah, atau anugerah projek yang diragukan.

    Pemilihan calon BN terus menjadi kontroversi sehingga menyebabkan ramai pimpinan Umno Barisan Nasional sendiri tidak puas hati dan mengambil tindakan keluar parti.

    Terbaru, Datuk Kamillia Ibrahim menyertai seramai 61 orang anggota Umno yang telah dipecat kerana bertanding bebas.

    Di kerusi Parlimen Pandan pun, lawan saya (Gary Lim) masih bergelumang untuk membersihkan namanya yang dituduh melanggar etika dan peraturan guaman sehingga bekas majikannya sendiri membuat satu laporan polis terhadap beliau.

    Seperti yang dijanjikan, KEADILAN terus meneliti calon-calon BN untuk meneliti sendiri kredibiliti mereka seperti yang diwar-warkan oleh Datuk Seri Najib Razak.

    Salah seorang yang diteliti adalah Datuk Tajuddin Rahman, calon BN bagi Parlimen Pasir Salak yang didapati menerima anugerah konsesi RM1.3 bilion untuk membina UiTM Tapah, walaupun syarikat miliknya (Detik Utuh Sdn Bhd) bukanlah syarikat pembinaan yang aktif dan mempunyai rekod prestasi yang baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah peliwat tua yg mnjadi santapan golongan lgbt....
      Klu benar...lu lapor dgn sprm....
      BN tak peduli pun dgn pelaku rasuah wlpun ahli sendiri....Itu baru parti yg benar2 berdisiplin...
      Tak mcm pr...rasuah disokong sampai teoh beng hock mmbunuh diri dan seks jadi hiburan kote2 noda pemimpin lucah korang....
      Ada berani buang mereka??????hahahaaaahaaaa

      Delete
    2. Tak sangka sampai begitu teliti pgayr meneliti setiap calon bn....betul ker????hihihihihiiiii
      Yang tak disangka mrk gagal meneliti kredibiliti si peliwat tua yg msnifesto utamanya...asalkan lobang!!!
      Lucu beb....nak tergelak aku dgn keupayaan pgayr nie....
      Cai....lain kali jangan melancap depan pc belakang bendera parti....hahahahaaaahaaaaaaaaa

      Delete
    3. sentap nampak macai BN dgn pendedahan Rafizi?

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. Eleh.....sikit pun tak sentap cai....
      Banyak dah pemimpin umno yg lemah iman dibuang dari parti termasuk peliwat tua.....
      Umno tak kesahlah.....
      Korang jer bodo mengutip mrk tu jadi pemimpin korang....
      Buat malu korang jer......kesian

      Lain kali klu nak kutip...lihat dgn mata jgn lihat dgn lobang taik.....hahahahahaaaahaaaaaaaa

      Delete
    5. yang peliknya calon orang depa.teliti calon sendiri depa x teliti sapai hajjah hadi kata calon pgayr tokan pil kuda .pas x bolih terima

      Delete
    6. Cakap rafizi nak pakai.. wei.. rafizi tu otak kat dalam spender la.

      Delete
  11. Lampiran A: Sebahagian bukti dokumen syarikat milik Tajuddin
    Merujuk kepada pengumuman yang dibuat kepada Bursa Malaysia (rujuk Lampiran A), rakan kongsi yang juga merupakan syarikat pembinaan sebenar dalam projek ini iaitu Crest Builder Holdings Berhad mengumumkan bahawa projek itu dimiliki secara bersama oleh Crest Builder Holdings Berhad (51%) dan Detik Utuh Sdn Bhd (49%) melalui syarikat pegangan khas bernama UniTapah Sdn Bhd.

    Kos pembinaan UiTM Tapah hanyalah RM285 juta tetapi Unitapah diberikan konsesi selama 23 tahun untuk membina dan menyenggara kemudahan universiti itu pada jumlah RM1.3 bilion sepanjang tempoh itu.

    Kadar bayaran kepada Unitapah oleh Kerajaan Malaysia adalah seperti berikut:

    · Bayaran tetap penyediaan bangunan – RM4.50 setiap kaki persegi setiap bulan

    · Bayaran penyenggaraan bulanan – RM1.146 setiap kaki persegi setiap bulan

    Jumlah keluasan kaki persegi keseluruhan UiTM Tapah yang diberikan melalui konsesi ini adalah seluas 837,872 kaki persegi.

    Ini bermakna, setiap bulan Kerajaan Persekutuan terpaksa membayar sewa dan yuran penyenggaraan sebanyak RM56.77 juta. Jumlah keseluruhan sepanjang tempoh konsesi adalah RM1.3 bilion, iaitu 5 kali ganda berbanding dengan kos pembinaan yang hanyalah RM285 juta.

    Detik Utuh Sdn Bhd adalah sebuah syarikat Ali Baba yang hanya mendapat keuntungan atas angin dengan menggunakan Crest Builder Holdings Berhad untuk mengusahakan sepenuhnya pembinaan dan penyenggaraan UiTM Tapah. Pada masa yang sama, kosnya melambung sehingga 5 kali ganda akibat pemberian konsesi yang menguntungkan Dato’ Tajuddin Rahman.

    Maklumat ini adalah maklumat yang diperolehi dari Perjanjian Konsesi yang ditunjukkan kepada saya.

    Sebagai calon boleh menang yang sepatutnya bersih dari tuduhan kronisme, rasuah dan mengaut untung atas angin hasil dari kontrak kerajaan, Dato’ Tajuddin Rahman perlulah membersihkan namanya dan menjelaskan perkara-perkara berikut:

    1. Apa kelayakan dan rekod pembinaan Detik Utuh Sdn Bhd miliknya?

    2. Kenapa projek ini tidak diberika terus kepada sebuah syarikat pembinaan yang layak tanpa perlu ada usahasama dengan syarikat ahli politik Umno yang tidak membawa apa-apa kepakaran?

    3. Berapa dari jumlah RM1.3 bilion itu yang akan disumbangkan kepada penduduk Pasir Salak?

    Perjanjian konsesi ini adalah salah satu dari perjanjian konsesi yang akan disemak semula sekiranya Pakatan Rakyat menang PRU13

    ReplyDelete
    Replies
    1. Artikel lain tak da ka??la knpa tak translate ke bhsa lain dulu,.tamil ka, urdu ka,spanish ka, paling kurang bhs indon, tak best la mcm ni, cepat p translate dlu pas tu baru post kat sini!!dah p..p cpat..

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    2. indeean praim menistaApril 24, 2013 at 5:54 PM

      Mai fren sey dis atikel add 3.42 praim menista (pm) nod relewen, jas iknor eat.

      Delete
    3. Bhai...adakh bukti ini cukup kuat dan mnyakinkn utk mndkwa dato tajuddin...klu cukup,tak guna keluar dlm blog sebagai tndakn brkmpn...klu salah mknanya salah lh...adakh bila pr perintah cuma tukar syarikat jew...dari syarikat ahli umno kpd syarikat cina dap....

      Delete
    4. sentap nampak macai BN dgn pendedahan Rafizi?

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    5. Hahaaahaaaaa.....tak kesah langsung....
      Ada bukti....lapor....kami tak nak org mcm tu dlm umno/bn.....
      Tapi ingat....klu ia fitnah....BALA atas ko....hihihihi

      Delete
    6. Wei... Lu panggil nuar bersihkan nama dia dulu la..

      Delete
    7. Sembang gempak nampak. Esok pagi2 pergi panjat opis SPRM buat laporan baru betul la bhai

      Delete
  12. Melopong bg nuar lim kit siang xda ckp ko jd pm..hdi awg gk jd pm bneka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gerenti jadi boneka dapig.....mcm nizar sampai meroyan stengah gila mamat lilin tu.....

      Delete
  13. Rafizi sahut cabaran Muhyiddin dalam forum ekonomi

    PETALING JAYA 23 APRIL: Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli sedia menyahut cabaran Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mahu beliau menyatakan pendirian berhubung penghapusan produk 1Malaysia jika Pakatan Rakyat menang pilihan raya umum.

    Katanya, beliau berbesar hati untuk mengupas isu ini dengan lebih panjang dan menyatakan pendirian sama ada akan menghapuskan barangan 1Malaysia dalam forum ekonomi yang turut disertai penyandang Timbalan Perdana Menteri itu.

    Di bawah adalah kenyataan penuh Rafizi hari ini berkaitan kesediaan beliau untuk berbahas dengan Muhyiddin dalam forum ekonomi.

    Saya mengalu-alukan cabaran Tan Sri Muhyiddin Yassin supaya saya menyatakan sama ada barangan berjenama 1Malaysia yang kini ditawarkan oleh Barisan Nasional akan dihentikan sekiranya Pakatan Rakyat menang dalam PRU13.

    Dalam menangani bebanan sara hidup yang dihadapi rakyat, cara terbaik adalah dengan menyelesaikan dua perkara – pertama, dengan mengawal dan menurunkan harga barang dan kedua, mengurangkan beban hutang rakyat akibat herotan di dalam pasaran.

    Pendekatan Pakatan Rakyat adalah dengan menyelesaikan masalah struktur ekonomi yang menyebabkan harga barang naik dan beban hutang melambung, sehingga mengurangkan pendapatan bolehguna (disposable income) rakyat.

    Ini termasuklah menghapuskan monopoli, mengurangkan kos asas perniagaan, mengurangkan kos pengangkutan, memastikan subsidi sampai kepada rakyat dan menghapuskan cukai eksais ke atas kereta yang membebankan rakyat.

    Pendekatan ini adalah lebih baik dari cara Barisan Nasional yang tidak mahu menyelesaikan masalah-masalah struktur ekonomi ini, sebaliknya hanya menawarkan beberapa barangan yang diberikan subsidi di bawah jenama 1Malaysia.

    Oleh kerana barangannya terhad dan edarannya tidak menyeluruh ke seluruh negara, pendekatan ini hanya tertumpu di beberapa kawasan sahaja. Ia tidak berkesan dan tidak membantu meringankan bebanan sara hidup setiap rakyat.

    Oleh yang demikian, saya berbesar hati untuk mengupas isu ini dengan lebih panjang dan menyatakan pendirian sama ada akan menghapuskan barangan 1Malaysia di dalam satu forum ekonomi yang turut disertai oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai....hebat sgt ker ko raspussy...??????
      Menipu mcm peliwat tua ko tu...
      Bukti2 ko pun bnyk yg direka2 utk menang....
      Selangor pun ko tak dpt bikin baik...

      Delete
    2. Laaaa....tak kupas lg...ceh buang masa aku baca smpi bwh...hmmm

      Delete
    3. sentap nampak macai BN dgn pendedahan Rafizi?

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    4. maumya x swntap kalu rapussy dedah kami lari dulu takuuut...tp yg terkam abang n-n hahaha.lawak ker der

      Delete
    5. hehehehe. cakap degor2 abuk pun tarak

      Delete
    6. Amenda teori ekonomi mikro PR ni.Satu Dunia Bumi tahu Anuar tu BEBAL BAHALOL BAGHAL tentang Ekonomi.Tun Mahathir dahulu dah buktikan.Pakar ekonomi dlm PR hanya tahu teori dan praktik ekonomi bolot masuk poket,balun keluar air,cakap lain buat lain.Ekonomi kunun Parti PR sendiri tungganglanggang jd bahan ketawa negara luar harap ihsan peras ugut rakyat tin melo.PR..PENJAHANAM RAKYAT punya parti.

      Delete
  14. Jika beliau berani membuat cabaran terbuka kerana yakin dengan pendekatan ekonomi Barisan Nasional, beliau tidak perlu gentar untuk berdepan dengan saya di dalam satu forum ekonomi agar rakyat boleh membuat pilihan yang lebih baik.

    Jika beliau berani membuat cabaran terbuka kerana yakin dengan pendekatan ekonomi Barisan Nasional, beliau tidak perlu gentar untuk berdepan dengan saya di dalam satu forum ekonomi agar rakyat boleh membuat pilihan yang lebih baik.

    Saya mengalu-alukan cabaran Tan Sri Muhyiddin Yassin supaya saya menyatakan sama ada barangan berjenama 1Malaysia yang kini ditawarkan oleh Barisan Nasional akan dihentikan sekiranya Pakatan Rakyat menang dalam PRU 13.

    Pakatan Rakyat telah menyatakan pendirian yang jelas bermula dari Buku Jingga dan diperincikan di dalam dokumen-dokumen belanjawan serta Manifesto Rakyat.

    Dalam menangani bebanan sara hidup yang dihadapi rakyat, cara terbaik adalah dengan menyelesaikan dua perkara – pertama, dengan mengawal dan menurunkan harga barang dan kedua, mengurangkan beban hutang rakyat akibat herotan di dalam pasaran.

    Pendekatan Pakatan Rakyat adalah dengan menyelesaikan masalah struktur ekonomi yang menyebabkan harga barang naik dan beban hutang melambung, sehingga mengurangkan pendapatan bolehguna (disposable income) rakyat.

    Ini termasuklah menghapuskan monopoli, mengurangkan kos asas perniagaan, mengurangkan kos pengangkutan, memastikan subsidi sampai kepada rakyat dan menghapuskan cukai eksais ke atas kereta yang membebankan rakyat.

    Pendekatan ini adalah lebih baik dari cara Barisan Nasional yang tidak mahu menyelesaikan masalah-masalah struktur ekonomi ini, sebaliknya hanya menawarkan beberapa barangan yang diberikan subsidi di bawah jenama 1Malaysia.

    Oleh kerana barangannya terhad dan edarannya tidak menyeluruh ke seluruh negara, pendekatan ini hanya tertumpu di beberapa kawasan sahaja. Ia tidak berkesan dan tidak membantu meringankan bebanan sara hidup setiap rakyat.

    Oleh yang demikian, saya berbesar hati untuk mengupas isu ini dengan lebih panjang dan menyatakan pendirian sama ada akan menghapuskan barangan 1Malaysia di dalam satu forum ekonomi yang turut disertai oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin.

    Jika beliau berani membuat cabaran terbuka kerana yakin dengan pendekatan ekonomi Barisan Nasional, beliau tidak perlu gentar untuk berdepan dengan saya di dalam satu forum ekonomi agar rakyat boleh membuat pilihan yang lebih baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak faham la artikel ni tls apa??bleh tak translate ke bahasa lain dlu, search kat gogle ja, tamil ka, spanish ka, arab pun ok jgk,.tolong k translate dlu biar lebih jelas apa yang ingn disampaikan, kalau mcm ni post mana ada org nak baca!!

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    2. indeean praim menistaApril 24, 2013 at 5:33 PM

      Mai fren sey dis atikel add 3.44 praim menista (pm) not relewen, jas iknor eat.

      Delete
  15. Baca yg ni sekali... jgn dok asyik baca utusex je.

    Penganalisa: Najib belanja RM4,364 setiap pengundi, termahal di Asia

    KUALA LUMPUR 23 APRIL: Seorang penganalisa politik terkemuka rantau Asia Tenggara hari ini membuat penganggaran bahawa Perdana Menteri sementara, Datuk Seri Najib Razak telah membelanjakan RM58 bilion atau RM4,363 setiap pengundi untuk PRU 13.

    Dr Bridget Welsh, seorang Profesor Madya Sains Politik menulis dalam artikelnya di Malaysia berkata, perangkaan tersebut datang daripada analisa beliau dalam 4,000 sumber berita sejak 2009 dan kajian terhadap tiga bajet dan bajet tambahan dari 2010 sehingga 2013.

    “Saya secara konservatif menganggar bahawa pentadbiran beliau (Najib) telah membelanjakan RM57.7 bilion bermula dari hari beliau menjadi Perdana Menteri sehingga sebelum Parlimen dibubarkan dalam insentif pilihan raya,” tulis Bridget.

    Bridget berkata, Najib telah membelanjakan RM46.7 bilion dalam pembangunan sasaran berjanji dan RM11.0 bilion dalam program 1Malaysia.

    “Dua komponen terbesar ini adalah bersifat pengagihan sasaran politik dan perbelanjaan 1Malaysia. Langkah-langkah ini berunsur politik, kerana bukan sahaja mereka dicanang dalam bentuk politik, ia juga disebarkan sebagai sebab-sebab untuk mengundi BN di peti undi nanti,” kata beliau.

    Bridget berkata, perbelanjaan terbesar bukannya datang daripada RM5.6 bilion yang digunakan untuk Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) tapi di atas langkah-langkah populis yang lain seperti kenaikan gaji dan pembinaan sekolah menggunakan duit daripada pejabat Perdana Menteri.

    “Dalam erti kata lain, anggaran itu mencadangkan bahawa pentadbiran Najib telah membelanjakan kira-kira RM4,363 setiap pengundi setakat ini.

    “Setakat ini, ini adalah pilihan raya termahal di Malaysia. Memandangkan bahawa wang juga diperuntukkan kepada calon-calon untuk kempen, lebih banyak wang akan digunakan,” beliau memberikan amaran.

    Najib, kata beliau, sekarang boleh dikatakan terlibat dalam pilihan raya termahal di Asia Tenggara.

    Sebelum ini, ada satu laporan Maybank bertarikh 19 Mac menyatakan bahawa Jabatan Perdana Menteri telah membelanjakan sebanyak RM36.1 juta untuk menaikkan imej pentadbirannya di mata rakyat menerusi pengiklanan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pernah ker korang belanja duit pasir utk rakyat selangor????

      Delete
    2. Iklan gambar peliwat yg besar rm500k itu apa cai???
      Bas mewah dan sponsor lanun kiram tu apa???
      Belum lagi asyik keluar negara....mendubur dan memuki tu duit sapa?????

      Delete
    3. indeean praim menistaApril 24, 2013 at 5:36 PM

      Mai fren sey dis atikel add 3.54 praim menista (pm) nod relewen, jas iknor eat.

      Delete
    4. Bhai...penganalisis tu tak boleh buat satu analisis ke klu nuar jd pm berapa kos nya dan klu hj hadi jd pm berapa lak...tntu dua2 mamat ni nk jd pm yg bnyk kejutan spti mana diaorg dlm pmbngkng...apalah agaknya tindakn populis mereka....yg pasti hudud takda...segala produk 1 malaysia pun takda...abis tu apa yg ada.....

      Delete
    5. sentap nampak macai BN dgn pendedahan Rafizi?

      Encik Mohamed.
      Nasionalis Melayu

      Delete
    6. 354 saya rase penganalisis tu telah di bayar atau di beli ikut statement olih puak puak pgayr.jangn mare hehehehe...

      Delete
    7. La.. bayar elaun mat sabu dgn mahpus sembang mengarut kat parlimen pun termasuk la dalam perbelanjaan pilihanraya ye? hampeh.. hahahahahaha

      Delete
  16. DIA NIE TAKUT ANAK DIA TAK BOLEH CARI MAKAN.....KALU PR MEMERINTAH....MUNGKIN MAMAK NIE DI HUMBAN MCM HOSNI MUBARAK.....TERUK SGT DIA NIE....TAK TAU NAK CKP APE DAH.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai! Lepas bang non dipecat secara tak langsung anak2 dia pun tak leh cari makan kena plak bang non di humban ke bamboo river. Akan tetapi anak2 bang non hidup senang lenang walapun mak bapak dah tak keje. Amati tulisan wa ni jgn jeling2 jek. Fikir2kan lah. Ada nampak apa2 perbezaan then lu buat keputusan 5hb nanti.

      Delete
    2. Bhai knp bila bn jadi pemerintah takda isu anak org tu anak org ni tak boleh hidup... Tp klu pr yg perintah macam2 lu org nk buat cam hitler lak yg perintah...bhai anak tun m memulakn karier politik slps tun m bersara semua tak kena...tp anak lks, anak nik aziz, anak anwar dan keparat singh mnjadi politikus bersama bapa...camni bkn kroni ya...tp tun m yg dh bersara tp masih kroni.. Fenin2 sama lu org...

      Delete
    3. lawak-lawak la lu bhai... bab anak orang lu nampak bab anak2 lu di pekhatan rokyat tu camne ek. hahahahahaha

      Delete
  17. Salam Anon 3:54! Haaaa camni la bhai lebih elok drpd lu merapu tak trntu arah pagi. Takper la wa pendekkan komen wa. Salah satu sebab utama wa beralih ke BN sebab ni la ...... bila puak2 lu dah start gunakan org luar tulis buruk2 pasal Malaysia. Abg non comel tu start citer mcmana Malaysia ni burk sgtlah lepas dia dipecat. Sebelum tu kalu lu nak tau ...... TV3/sume media (masa tu geng la) sume dok citer camner dia lah yg memperkenalkan malayssia sebuah negara yg hebat. Wa fullstop ngan bang non pasal speech sume agama sama. Skrg ni sume TV dia kata takleh pakai. Camner wa nak percaya bang non dan fakta2 lu ni bhai. Tambah dgn citer rafizi lagi laaaaaaaa ...... asyik nak debat. Mimpi sekolah lagi ke bebudak MCKK .... debat perdana :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR tak bayar lagi duit pasang bendera dan banner hari tu. DUit bendera dan banner pun masih tertunggak, ko ingat syarikat ni bapak ko punya ke? bayar lah woiii babiiii. Aku siang malam tunggang tungging pasang bendera tau tak??? babi

      Delete
    2. Datuk saifuddin abdullah bekas pendebat terbaik piala perdana mtri dari mckk tak ada pulak berlagak nak berdebat..
      Tu yg kurang raspussy....seronok jadi kaduk....

      Delete
    3. PKR ni toya mat amin..benggali hangput..peliaq kawaq..hang bayaq le duit orang pasang bendera tu hoi..mangkuk hayun

      Delete
  18. PEMIMPIN PAS ADA KER BERFIKIRAN MCM TUN MAHATHIR.SAPERTI YANG TUN TERANGKAN DIATAS.JAUH PANGGANG DARI API.YANG TAU NAK KUASA JER.BAB KAFIR MENGKAFIR MEMANG JAGUH LAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la pasal, Hj Hadi dah jadi Nik ajis pulak dah bagi fatwa zina tu perkara kecil. Perkara kecil kepala pak dia la.

      Delete
  19. Kalau pakatan menang dan Anwar jadi PM, harga barang turun tak? Ayam, daging, minyak , gula, bawang, teh tarik semua mahal. Kopitiam dengan Starbuck harga turun tak? GIle babi Kopi bodoh harga secawan sampai Rm20.00

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga china doll akan turun.....
      Spender putih....free
      Roti gay....free
      Roti lancap...free
      Jantan gay boleh buat kelab berdaftar...punaisihat...bapak gay tua!!!hahahaaaahaaaaaa

      Delete
  20. KELING MABUK MANA PULAK MASUK SINI NIIIII.DKT PILIHANRAYA MCM2 ORG ADA.NI LAHHH JADI NYER BILA SEMUA NAK JD PEMIMPIN.. ILMU TAK ADA TAPI TUNJUK KWBODOHAN KAT SINI.YEANADEYYY

    ReplyDelete
  21. Jangan harap ler...silap2 anak p sekolah kene bayar macam p sekolah swasta. Tak bayar jangan belajar.

    Ingat masa dia jadi TPM budget makanan banduan dia nak potong bila dia kene penjara pandai pulak komen kata makanan tak sedap.

    Puak foolkatun ni memang suka panggil orang luar tolong pedajal dan jahanam Malaysia.Nak bagi rosak senang nak pulih tu yang susah.

    ReplyDelete
  22. Kwn aku yg jenis tak kesah....kena kencing pacak bendera pgayr.....apa nie??????
    Janji pr nie...janji lubang taik....

    ReplyDelete
  23. Aku tetap undi PR...kah..kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai....aku ahli pr tapi TAK AKAN UNDI PR.....
      Kah kah kah.......
      Mampus pr kali ini.....anwar jgn haraplah jadi pm
      Dia layak jadi peliwat mereng (pm) hahahaaaahaaaa

      Delete
  24. Anwar tak layak jadi pm....calon pr bertembung sama sendiri pun tak dpt diatur...BODOH!!!!
    SIBUK tanya pm bubar parlimen tapi blm bersedia nak bertanding...pas lwn pkr...
    Bodoh2....asyik ingat lubang taik....

    ReplyDelete
  25. aku pun tetap undi pr.hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 714 .ada aku kesah

      Delete
    2. PR umpana kapal TITANIC yang dah menunggu masa menghentam bongkah ais. Siapa2 nak naik silakan.

      Delete
    3. Cat Steven atau Yusuf Islam ada mengatakan bahwa "BARAT ADALAH IBARAT KAPAL KARAM DAN KINI UMAT ISLAM SEDANG BEREBUT REBUT UNTUK BELI TIKET UNTUK NAIK KAPAL KARAM ITU". Ejen ejen telah dilantik untuk menjual tiket untuk kapal karam tersebut dan diMalaysia siapa lagi kalau bukan Anwar Ibrahim yang menjadi ejen untuk menjual tiket untuk kapal karam itu melalui fahaman pluralisme dan liberalisme. Masalah moral Anwar sudah cukup untuk beri gambaran apa itu pluralsime dan liberalima yang dbawa oleh Anwar.

      Delete
  26. aku dah keluar dr pr..dah insaf..pr parti tah ape2..dap,pas,pkr,psrm 4 parti dalam 1 kapal tapi nakoda bukan lagi 4 malah lebih..memang hancur..hampeh..kepala hangguk dia orang le..

    ReplyDelete
  27. Meh kita baca citer lawak...

    3 Pemimpin PKR Didapati Bersalah Fitnah Aminah.

    GEORGETOWN: Mahkamah Tinggi Pulau Pinang memerintahkan tiga pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) masing-masing membayar ganti rugi RM30,000 kepada bekas Ketua Wanita PKR negeri ini, Aminah Abdullah, dalam satu saman fitnah.

    Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk GV Varughese membuat keputusan itu selepas mendapati Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Norhayati Jaafar, Timbalan Ketua PKR Cabang Jelutung, Jab Samad dan Setiausaha PKR Cabang Jelutong, Anuar Kamaruddin mengeluarkan kenyataan berbaur fitnah terhadap Aminah dalam akhbar Harakah edisi 20-22 Mei tahun lalu.

    Pada 15 Jun 2011, Aminah memfailkan saman fitnah RM6 juta terhadap semua defendan berkenaan serta tiga lagi iaitu wartawan Harakah Mohd Sabri Said, Ketua Pengarang Harakah Ahmad Lutfi Othman dan Parti Islam Se-Malaysia (PAS).

    Bagaimanapun, pada prosiding hari ini, Aminah diarah membayar RM15,000 sebagai kos kepada Mohd Sabri, Ahmad Lutfi dan PAS selepas mahkamah menerima pembelaan mereka.

    Dalam penyataan tuntutan, Aminah mendakwa laporan akhbar itu, antara lain, bermaksud beliau seorang yang jahil agama dan tiada sebarang pengetahuan syariat Islam, menerima umpan kebendaan daripada Umno, termasuk dituduh menggesa Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail bercerai dengan suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Selain itu, beliau mendakwa pada sekitar 20 hingga 21 Mei 2011, ketiga-tiga pemimpin PKR, pada satu sidang akhbar di Galeri Pejuang, Cheruk Tok Kun, Bukit Mertajam, dengan niat jahat mengeluarkan kenyataan berunsur fitnah, kecaman berbentuk peribadi serta tuduhan tidak berasas yang bertujuan mengaib, menjatuhkan maruah, nama baik dan reputasinya.

    Sementara itu, Aminah, yang ditemani anggota keluarga serta rakannya, ketika ditemui di luar mahkamah, melahirkan rasa syukur dan gembira dengan keputusan itu.

    “Kak Min rasa bersyukur… apa yang penting ialah moral dan maruah, Kak Min mahu kemenangan sahaja,” katanya.

    Aminah diwakili peguam Saiful Ambar Abdullah Ambar manakala defendan oleh peguam VS Raveentharan.- Bernama


    KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH.... INI MACAM PUN ADA DALAM PA-KHATAN RAKYAT..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe dah macam astro.. MACAM-MACAM ADA...

      lAGI NAK PANGKAH... KIRIM SALAM LE.

      Delete
  28. layarilah laman portal web berita terkini DAN PERCUMA

    www.freemalaysiakini2.com

    ReplyDelete
  29. PR - LIWAT, SPENDER & RACIST.

    TUKAR? NEVER!!

    ReplyDelete
  30. Dlm banyak-banyak komen, Adriany 2:19 boleh diberi skor tertinggi..yg lain tak berapa mengancam..terlalu remeh lagi kurang matang. Adriany melahirkan concern yg wajar diberi perhatian..Beliau memilikki ciri-ciri seorang high order thinker. Dia tidak bercakap pasal orang tapi di bercakap ttg hidden agenda DAP. Dia bercakap ttg perancangan strategik DAP..dia bercakap ttg hasrat dan impian DAP..dia bercakap ttg inisiatif DAP utk merobah lanskap politik tanah melayu..dia bercakap ttg kejayaan PAP menyungkurkan melayu Spura dan success story PAP ini menjadi sumber inspirasi DAP. Tida bahasa kesat..bahasa lucah..bahasa mencarut dlm tulisan Andriany ..Ini membezakan antara orang yg memilikki HOT (high order thinking) dgn LOT (low order thinking) . RD5

    ReplyDelete
  31. SUBAHAT DENGAN MAKSIAT

    Mengapa Melayu/Muslim pertahan kemungkaran UMNO/BN?
    Apakah Allah melarang kita berubah demi kebaikan dan ketaqwaan kepada Nya?

    Mengapa harus kita ketepikan kepimpinan Islamis & adil yg mengharap redha Allah?
    Kepimpinan ummah PAS & PKR .... bersedia memikul amanah untuk PERUBAHAN!

    Kita bina tamadun Malaysia moden berteraskan prinsip fitrah insaniah alamiyyah (nilai hidup kemanusiaan sejagat) (universal humanistic value).

    ReplyDelete
    Replies
    1. manis kata, menarik di kertas, realitinya ?.............

      Delete
    2. Bab spender putih tu sapa yg subahat?

      Delete
    3. Orang dulu dulu ada mengatakan, apabila kita menuding jari kat seseorang , 3 jari menuding balik kat kita lebih lebih lagi di akhir zaman ini, zaman yang penuh dengan fitnah DAJJAL, apabila ada orang yang menuding jari menuduh seseorang tapi tidak ada bukti, bukti besi tak ada, bukti kertas pun tak ada. YANG SUBAHAT DENGAN MAKSIAT ADALAH KAMU

      'universal humanistic value'yang cuba kamu jual adalah pluralisme dan liberalisme yang dibawa oleh Anwar.

      Delete
  32. Ada nya negara maju didunia ini, sebab utama nya ialah hasil tunjuk ajar bn kepada pemimpin mereka......jika tiada tunjuk ajar dari bn jangan harap,mereka maju seperti sekarang....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!