VIDEO PENUH UCAPAN TUN M DI PUTRAJAYA! MESTI TONTON!

62 Responses to "VIDEO PENUH UCAPAN TUN M DI PUTRAJAYA! MESTI TONTON!"

  1. inilah ucapan pengkhianat melayu...beri ic pd pendatang..kayakan anak beranak sahaja..mg celaka mamak padukang ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup Tun...

      Delete
    2. anon 4:46 hang lagi celaka..celaka dan bangsat..

      Delete
    3. Semoga Allah merahmati Tun M....

      Delete
    4. anon 4:46pm mcmne ko lh jadi 1st comment? aku rasa lo ni pun pendatang yg x diundang.

      Delete
    5. TAK BAIK MENUDUH KALAU KITA SENDIRI TIDAK ADA BUKTI SAHIH. HUKUM MENFITNAH ITU LEBIH TERUK DARI ZINA. KALAU NAK BERCERITA MESTI DENGAN BUKTI. SAYA TAHU BETAPA SUSAHNYA ANAK DIA NAK BERJAYA DALAM PERNIAGAAN.

      KALAU SETAKAT DENGAR CERAMAH LEPAS ITU AWAK PULAK SEBARKAN CERITA YG DICERITAKAN OLIH PENCERAMAH ITU TIDAK MEMADAI. MUSUH AKAN BERCERITA TENTANG KEBURUKAN MUSUHNYA TAPI TIDAK SEMESTINYA BENAR.

      JADI BUAT APA NAK SAMA TANGGUNG DOSA KAN.

      Delete
    6. apa tindakan terhadap penemuan RCI dulu? madey ketawa saja tu walaupun mengaku lakukan!

      Delete
  2. Ucapan dari orang yang tak ada power tapi masih power. Kerana power Dr Mahathir lah Anwar Penzina mahu beliau mati cepat.

    ReplyDelete
  3. KAU TU YANG CELAKA TAK TAHU BERTERIMA KASIH KAT ATAS BUMI MALAYSIA DAN KERAJAAN BN..PERUT KAU TU PENUH DGN TAIK,HATI KAU TU PENUH DGN TOKSIK SEBABTU KAU TAK BERTERIMA KASIH KEATAS ORANG YANG TELAH MEMBANTU KETURUNAN KAU SENANG DIBUMI MALAYSIA INI..DASAR PUAK TAK SEDAR DEK UNTUNG..SEMOGA ALLAH MELANJUTKAN USIA TUN MAHATHIR DAN DIMURAHKAN REZEKI RAKYAT MALAYSIA SEMUA..HIDUP BN.

    ReplyDelete
  4. Aura seorang pemimpin masih hebat walau sudah bersara,itulah kelebihan TUN M,yang buta dan tak tahu bersyukur serta berterima kasih atas nikmat kehidupan serba sempurna sahaja akan mencaci maki beliau..budi yang tak terbalas..

    Salam Gelombang Biru

    ReplyDelete
    Replies
    1. gelombang bapak kau

      Delete
    2. kau kenapa, sakit ke?? gelombang bapak ka mak ka apa kau peduli..apa kau kesah???tak pyah nak tunjuk bangang sangat la k!

      Salam Gelombang Biru

      Delete
    3. Bhai 05.21...itu jew ke yg mmpu lu lontarkn bila masuk blog....dah nana lu anggap bebudak kurang akal jew,klu dia dewasa tak post camtu

      Delete
    4. Memang gelombang bapak aku, kau ada...?

      Delete
  5. kesian pengkhianat melayu ni, takut kalah, habislah syarikat arak anaknya,habislah kekayaannya,, kantoilah penipuannya kepada bangsa melayu yang bodoh,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha....bodoh tak bodoh pun dia dr dan pm....lu apa ????

      Delete
    2. Aku heran lah anon 5:17pm. Kalid gagap jadi mb kat selangor dah 5 tahun..kenapa dia tak tutup je kilang arak yg kau kata tu. Itu janji pakatan masa 2008..oh lupa..bukan 'janji'..tapi ''manifesto". Kau yang bodo...

      Delete
    3. SIAPA YG KATA DIA ADA KILANG ARAK. KAU PERNAH KERJA KAT KILANG TU KE.

      JGN SEBAR FITNAH KALAU TAK TAHU BETUL ATAU TIDAK. HUKUM ALLAH MAHA BERAT. RASA AWAK TAKKAN MATI KE.

      Delete
  6. jahat jat Tun M pun...bleh masuk semayang dalam Kaabah...kau adooooooooo????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abu lahab pon pernah masuk dalam kaabah....apa pelik nya

      Delete
    2. anwar penah masuk x?

      Delete
    3. Bhai 05.45 lu suka ngan abu lahab ke...

      Delete
    4. 6:16pm
      Bukan suka dengan abu lahab....aku nak semua orang jangan macam abu lahab....
      Masa nabi baru lahir abu lahab orang yang paling gembira, siap bawak jasad nabi yang mulia tu tawaf keliling kaabah, tapi bila nabi dewasa dia tak iku t nabi.
      Abu lahab juga tukang buat masjidil haram....tapi dia tak suka mengimarahkan masjid..

      Delete
    5. Bhai...knp mesti kaitkn tun m dgn abu lahab...adakh lu pasti yg lu mati nti lbh mulia dari tun m atau abu lahab... Sbb abulahab mngelilingi kaabah bkn kerana dia muslim dan dia bina masjid juga bkn utk umat islam...jd jd cerdik utk buat perbandingan...

      Delete
  7. terbaik la bro..Sekali Tun M berssuara.. habis semua kena pukul. Kira pukul rata..haha..

    Kepada pencacai bgtau Lim Kit Sian, Kapal tenggelam, Nuar 2 Alam, NiK Aziz, tukar dulu regeim kamu dulu jgn jadikan parti politik milik disnasti anda. Malaysia tidak mau parti anak beranak..

    ReplyDelete
  8. Anon 4.46 pm..hehe lu marah Tun, tapi lu orang pertama komen video Tun...lu suke tun dlm marah kott..yelahhh pas pkr dah bagi projek kat lu....lu mengaku jelah. Tun memang hebat, kalu lu bole bg gua 1 SAHAJA sumbangan Husan aka Kusam, gua confirm pangkah kusam...cpt2... Gua nak 1 SAHAJA sumbangan kusam..gua repeat..kalu tak, confirm lu pun sama bangang dgn si kusam n nikki ajis...

    ReplyDelete
  9. Muhyiddin Pun Mulai Percaya BN Akan Tumbang

    Hanya tinggal beberapa hari lagi  menjelang hari penentuan pada 5 Mei depan, beberapa pemimpin BN kini mulai percaya bahawa BN bakal tumbang dan PR akan memenangi pilihanraya akan datang ini. Kuasa yang sedang digenggam seperti makin hampir akan terlepas.  TPM Muhyiddin Yassin  hari ini seakan tidak dapat menyembunyikan lagi kebimbangannya bahawa BN akan tumbang dan  sebuah kerajaan baru Pakatan Rakyat akan mengambil alih pula.

    Setelah menjelalah ke beberapa negeri, barangkali beliau telah dapat menyaksikan sendiri kebangkitan rakyat di seluruh pelusuk negara  yang mahukan penghijrahan dari sebuah kerajaan yang sudah lebih 56 tahun mentadbir negara kepada sebuah kerajaan baru yang lebih menjanjikan harapan dan  kegemilangan.

    Ketika berucap di Negeri Sembilan, resah dihatinya terpancar apabila beliau berkata, Pas akhirnya akan keluar daripada Pakatan kerana pertembungan ideologi yang serius berlaku dalam Pakatan Rakyat sekarang ini terutamanya dengan DAP.

    Katanya, jika PR  menerajui negara ini dan pertembungan ideologi itu masih berlaku, maka politik negara akan goyah kerana kerajaan yang dibentuk menjadi terumbang-ambing dan ini akan memberi kesan buruk kepada negara

    Dengan membayangkan kemungkinan itu, jelas  Muhyiddin mulai percaya bahawa Pakatan Rakyat lebih diterima rakyat berbanding BN.  Kenapa beliau membayangkan PR yang akan memerintah negara dan bukannya BN? Dan kini satu-satunya cara yang dilihat boleh dilakukan untuk menggagalkan kemaraan PR ialah dengan melaga-laga serta mengadu-domba antara Pas dengan DAP supaya rakyat hilang keyakinan terhadapnya.

    Dan berdasarkan sebuah kajian pula, Muhyiddin berada di tangga nombor satu di kalangan pemimpin BN yang paling banyak menyerang PR iaitu sebanyak 24.7 peratus, mengalahkan Najib di tempat kedua dan Mahathir di tempat ketiga.

    Berdasarkan hujahnya yang terbaru untuk menyerang PR ini, Muhyiddin  nampaknya juga sudah menjadi "batu ronson nombor satu"  atau batu api dengan harapan kesepakatan dalam PR akan goyah atau setidak-tidaknya rakyat akan mempercayai cakapnya itu.

    Pertembungan ideologi sebagaimana yang dihujahkan oleh Muhyiddin tidak menjadi masalah kepada rakyat yang mahukan perubahan, Ia juga tidak menjadi masalah kepada PR yang menjanjikan perubahan. Ia hanya memberi masalah kepada BN. Perbezaan itu boleh diselesaikan melalui rundingan dan kesepakatan tetapi yang lebih penting ialah kerana rakyat lebih meyakini manifesto yang dibentangkan oleh PR berbanding manifesto BN.

    Selain membentang manifesto yang asli serta praktikal berbanding BN yang banyak meniru dan menciplak,  keupayaan pentadbiran beberapa negeri yang ditadbir PR juga meyakinkan rakyat bahawa jika ada perubahan kepimpinan, lebih banyak nikmat dan laba yang bakal diperolehi berbanding membiarkan BN mentadbir negara tanpa berrukar ganti..........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai hahaha sejak bila lu percaya ckp tan sri muhyidin ni....

      Delete
    2. Haa..tu dia dah timbul dah pengkhianat bangsaa..anon 5:58 pm..nak cuba pecah belahkan BN. Dia ni sakit nih..sakit hati sebab..jeng jeng jeng..pkr, dap, pas tengah merudum..

      Delete
    3. ya ya ya ya ... dah nazak sampai ke halkum baru nak percaya & insaf?

      nasi dah jadi bubur..... terlewat...

      masa rakyat bersuara awal2 ... pemimpin2 umno/bn buat pekak badak, aku kuat la kono, tak ada boleh lawan, ... bodoh sombong, ego!

      Delete
    4. Bro..guna akal bijak sikitla...kalau 3 puak pas,dap PKr ni semuanya lain-lain ideologi..dan tak tahu pula sape kapten yg sebenarnye...nak tadbir negara mcm mane..macam 'tikus membaiki labu' la jawabnye..

      Delete
  10. ..............
    Lagi pula, jika perbezaan ideologi yang menjadi serabut dalam kepada Muhyddin, parti-parti dalam BN juga tidak mempunyai ideologi politik yang sama. UMNO dengan kebangsaan Melayunya, MCA dengan kepentingan Cinanya, MIC dengan kepentingan Indianya, Gerakan dengan ideologi yang caca-marba manakala lain-lain parti juga berbeza fahamannya.

    Sementara itu MB Negeri Sembilan, Mohamad Hassan  yang turut berucap di majlis yang sama dengan Muhyidin pula meramalkan, Pas akan menjadi parti yang pertama keluar daripada PR setelah mereka berjaya mentadbir negara kerana perbezaan ideologi itu.

    Sama seperti Muhyiddin, beliau juga nampaknya sudah dapat merasakan kebangkitan rakyat dan kemungkinan BN akan tumbang pada 5 Mei depan. Atau setidak-tidaknya beliau bukan lagi Menteri Besar selepas 5 Mei nanti.

    Presiden MCA Chua Soi Lek pula cuba menakutkan pengundi Cina dengan menyatakan bahawa jika Anwar menjadi Perdana Menteri, keadaan negara seperti di era pentadbiran Pak Lah yang lebih banyak bercakap soal Islam berbanding ekonomi akan berulang kembali. Tambahan pula katanya, sama seperti Pak Lah, Anwar juga tidak berlatarbelakangkan pendidikan  ekonomi.

    Lantaran itu, katanya, apa yang dilakukan oleh Najin sekarang adalah sesuatu yang betul.

    Sementara pemimpin-pemimpin PR semakin yakin kemaraan mereka semakin dekat dengan Putrajaya manakala rakyat pula memberi sambutan yang luar biasa terhadap program-program anjurannya, terutama di Putrajaya yang dianggap di luar jangkaan, para pemimpin BN pula semakin bimbang dengan keadaan itu.

    Setelah dapat merasakan waktu kejatuhan makin dekat, satu-satunya cara yang mampu dilakukan sekarang ialah dengan menjadi "batu ronson"  dan menakut-nakutkan rakyat dengan pelbagai cerita buruk serta jangkaan yang sebenarnya hanyalah khayalan mereka sahaja.

    Menjelang semakin hampir hari pengundian nanti, batu-batu ronson ini akan lebih banyak memerciknya apinya lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha dah caya dgn ckp mb ngri sembilan....bhai sejak bila bhai lu org yakin dgn org umno...

      Delete
    2. Aku memang tak percaya....aku copy paste kat sini bior orang umno baca.....orang umno kan sentiasa tunduk dan patuh kepada pemimpin nya.
      Engkau yang macai je yang percaya sangat umno boleh bertahan, sedangkan orang no2 dalam umno dah yakin umno tidak boleh bertahan...
      Kalau umno tumbang......duit dan aset dia dah banyak dah, 7keturunan pon tak habis....kau apa yang ada?

      Delete
    3. Lu la takut bro...... Ayat terakhir awaktu adalah ayat FITNAH......!!!Mari kita ramai2 tolsk PR n undi BN....!!!!!

      Delete
    4. Bhai copy n paste...aku rasa bhai lu jenis krg berfikir sbb itu lu cuma mmpu copy n paste, tp lu masih tk mmpu nk tafsir atas dasar apa tan sri muhyidin dan mohamad hasan keluarkn perkataan tersebut dlm ceramah mereka...sbb lu tak boleh fikir biar aku jelaskn kpd lu...

      Bhai..jika rakyat memilih pr dlm pru,maka rakyat akan hadapi kecelaruan dlm pmbntukan kerajaan...kerana pr hnya ber pakat ttp tidak bersatu...adakah lu setuju yg pas bg alasan yg hudud tak blh dilksana sbb dap dan pkr menolak...sdngkn hj hadi sbgi pm...bhai lu setuju ke kalimah Allah bebas diguna dlm bible atau gereja krn dap yg mmberi arahan kpd pm iaitu anwar ibrahim

      Bhai JIKA umno tumbang peduli apa dgn duit dan harta org...jika haram biarlh Allah yg mnghukum...bhai lu tak kisah pula yg pmimpin pr ttp kaya raya wlupun tak menang....darimana dtg harta tu...aku cuma ada anak2 dan isteri serta keluarga utk aku teruskn kehidupan dgn rezeki Allah....

      Delete
  11. tgkla bahasa tun pemimpin umno ini...walaupun dimaki dengan teruk..tidak ada sepatah pun perkataan maki dari tun sebagai balasan...inilah akhlak seorang islam contoh...paham ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. he he he air liur basi, dan air mata buaya mahathir........ jilatlah ko orang taksub tuu.....

      Delete
  12. aku setuju...tapi aku penah dengar nik ajis cakap semua ni celaka...celaka...celaka semua ni,,,,,jawapan balas TGNA setelah dikutuk sebab kata Nabi Muhd SAW umur 40 tahun baru jadi nabi....ada otak fikir ok bukan untuk dibuat sup.....

    ReplyDelete
  13. CELAKO CELAKO CELAKO CELAKO CELAKO CELAKO.ITU LAH KATA2 YANG KELUAR DARI MULUT SAORG YANG BERGELAR ULAMAK.ALLAH HUAKBRRRR.ALLAH HUAKBARRRRRR.AKU TAK PENAH PUN DNGR DARI MULUT TUN MAHATHIR.

    ReplyDelete
  14. TUN MAHATHIR SAORANG YANG BERAKHLAK.TAK ADA SUMPAH MAKI PUN.KATA2 DIA ADA LAH NASIHAT.DAH BUTA HATI NAK BUAT CMNA.

    ReplyDelete
  15. APA KENA NGAN ANON 5.21 TU.TRKENA NGAN KATA2 TUN KER

    ReplyDelete
  16. TERBAIK!!! TUN Mahathir TAKBIR!!!

    ReplyDelete
  17. Tun Mahathir the best, very cerebral

    ReplyDelete
  18. Terbaik Tun... PR leaders, ada ke kuality begini? Jauh bumi dgn langit...!

    ReplyDelete
  19. Umno dah berpuluh tahun tak bagi orang pandai masuk Umno, sebab tu kebanyakan DR masuk Pas,, hahahhahahaha,,,, kesian orang Umno, bodoh2 belaka rupanya,
    http://www.gempak.org/forum/264-politik/94981-tun-mahathir-akui-hanya-orang-yang-tidak-pandai-masuk-umno.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai lu brckp kosong spti pemimpin pr.. Yg suka mmbodohkn pngikut mereka... Contoh trbaik bila anwar berjanji yg pr akn bntuk kerajaan pada 16 sept...tp smpi pru lg sekali...jd nmpk sngt ahli pr jenis bangang atau mudah diprbodohkn.

      Delete
  20. Diantara Dr M dan DSAI adalah jelas Dr M merupakan pemimpin melayu yang benar-benar ikhlas telah memperjuangkan nasib agama, bangsa dan negara. Beliau juga telah banyak menabur bakti dan amat berjasa kepada seluruh rakyat Malaysia. Orang-orang Melayu sudah tiada pilihan kecuali kembali bersatu padu untuk menyokong calon-calon UMNO di dalam parti BN yang bertanding di dalam PRU13 kali ini. Dengan terkuburnya parti serpihan orang melayu dan parti pelampau agama orang melayu barulah perpaduan melayu akan tercapai.

    Orang melayu dari dahulu lagi amat terkenal dengan budibahasa, adapnya dan sopan-santunnya. Maka kita terpaksa mengakui dan menerima hakikat bahawa Dr M adalah contoh terbaik sebagai pemimpin orang melayu yang berwibawa dan tinggi budipekertinya.

    Pemimpin melayu yang telah hilang kemelayuannya, sudah hilang agamanya, sudah hilang adap dan kesopanannya serta hilang pertimbangan warasnya haruslah ditolak oleh segenap lapisan rakyat.

    Mana satu pemimpin yang mengajak ke syurga dan mana satu pemimpin yang mengajak ke neraka.
    Siapa diantara keduanya yang sombong dan siapa yang suka berdusta. Ingatlah bahawa laknat Allah bagi orang-orang yang zalim yang suka berbohong.

    Sesungguhnya hamba-hambaKu tiada bagi engkau atasnya kekuasaan kecuali mereka yang mengikuti engkau dari mereka yang SESAT.

    ReplyDelete
    Replies

    1. madey dulu....
      ko ISAkan pejuang2 rakyat,
      ko bankrapkan Bank Bumiputera,
      ko songlap Perwaja,
      ko matikan PERNAS,
      ko lodeh maruah raja2 melayu,
      ko hina bahasa melayu dgn PSMI,
      ko ugut PAS nak laksana Hudud,
      ko hina sunnah Nabi SAW,
      ko nak tafsir semula Quraan,
      ko musuhi alim ulamak2,
      ko pecat ketua hakim negara,
      ko rampas royalti negeri terengganu n kelantan,
      ko sanggup daratkan minyak kita di thailand demi anti melayu Kelantan,
      ko amalkan pelbagai politik kotor, tipu & jahat,

      semua ini masih membara dalam ingatan aku ....
      aku melayu tak mudah lupa....
      walaupun ko kata aku melayu haprak!

      Sebenar aku melayu bangkit bersama Islam!

      Delete
    2. bangkit bersama islam dgn pas! tapi pas kena salak ngan dap jd takut! takebeer!!!

      Delete
  21. Kesian dr M. Yang hadir hanya 2-3 kerat monyet yang dipaksa dengan menarik hidung seprti lembu supaya datang. Berbeza dengan lautan manusia yang muncul bila pakatan membuat ceramah. Time for BN to Mampus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...bhai lu mmng mncari dan tak kesah utk mnjadi munafik...

      Delete
    2. MACAI. 9.13 NAK SGT BERTUANKAN DAP. SOALNYA SEKARANG HANYA MACAI2 MCM KAU SAJA YG NAK KAMI UMNO NAK BERTUANKAN ORG MELAYU SEBAB INI TANAH AIR KAMI TANAH MELAYU YG BERAGAMA ISLAM. ISLAM TIDAK ADA KOMPROMI FAHAM.

      Delete
  22. Terbaik dari Tun M.....

    ReplyDelete
  23. Anon 9.13pm, itulah mentaliti puok haramjadah pas, modal lu hanya statement bodoh, lain kali dengar apa tun kata, nik ajis ulama PEMBOHONG....

    ReplyDelete
  24. Tun M,saya tabik Tun......

    ReplyDelete
  25. AGENDA TUNTUTAN & ASPIRASI RAKYAT PRU13 : 5 Mei 2013

    Saya pilih parti2 dari PR kerana yakin mampu membuat PERUBAHAN TOTAL yang substantial dan impak besar kepada RAKYAT yang 55 tahun gagal direalisasikan oleh kerajaan KORUP BN seperti isu;

    1- penyediaan persekitaran pertumbuhan dan agihan ekonomi yang lebih mapan dan saksama kepada semua serta mewujud struktur sosio ekonomi yang seimbang ,

    2- mengekang kenaikan harga barangan dan perkhidmatan asas bagi mengurang kos sara hidup rakyat,

    3- pembaharuan amalan perolehan & kontrak kerajaan yang terbuka, telus, kompetetif dan menguntungkan rakyat serta negara,

    4- pembaharuan struktur perkhidmatan awam yang lebih patriotik, profesional , produktif & neutral kepada semua rakyat serta bukan dimonopoli oleh segelintir pegawai PTD yang tidak berintegriti & mengampu penguasa politik,

    5- pembaharuan Badan Akauntabiliti Negara supaya kerajaan pusat lebih bertanggungjawab dan berintegriti memerangi KORUPSI dengan meletakan Jabatan Audit Negara, SPRM, dan Biro Pengaduan Awam dibawah Kuasa Parlimen yang diasingkan dari Kuasa Eksekutif PM & Kabinet seperti PAC.

    6- pengasingan kuasa (separation of power) bagi Badan Kehakiman dan Badan Peundangan yang sewajarnya tidak dibawah Kuasa Pentadbiran PM/ Jemaah Menteri.

    7- menstruktur semula tugas agensi2 kerajaan yang gagal menangani KRISIS SOSIAL, AKHLAK/MORAL dan JENAYAH seperti agensi dadah, pdrm, penguatkuasa syariah, dll.

    8- mempertingkat infrastruktur dan mutu perkhidmatan perumahan, pendidikan, kesihatan, kebajikan dan kesejasteraan rakyat serta meningkatkan KUALITI HIDUP rakyat.

    9- membetulkan tadbir urus korporat & pengurusan entity awam yang mampu memaksimumkan pulangan hasil serta faedah tanggungjawab social yang tinggi terutama Syarikat2 Perbadanan kerajaan, GLC, PKEN, PETRONAS, PROTON, MAS, TNB, STM, Syarikat Pengurusan Bekalan Air, syarikat2 pengankutan awam/bas rapidkl, royalty minyak, dll.

    10- membebaskan Institusi Istana dan Institusi Islam dari pengaruh politik kepartian, serta menekankan pentadbiran agama , institusi pendidikan & NGO menggerak nilai kerohanian, ketamadunan dan budaya hidup rakyat yang murni dan cemerlang.

    11- memupuk ciri-ciri fundamental dalam gaya kepimpinan kerajaan yang BERWIBAWA (kompeten & kredibiliti), BERINTEGRITI (amanah & adil), demokratik dan dinamik yang prihatin dan mesra rakyat!

    PRU13____ untuk “PERUBAHAN TOTAL” & “POLITIK BARU” ..... undi tetap PAS/PR!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bla bla bla bla bla. benda halwa telinga yang sentiasa enak didengar. tapi payah nak buat.

      sapa nak buat semua ni? PR?

      badan apa gagal menyelesai masalah sosial? kenapa pulak bila masalah sosial menular di kalangan masyarakat tu salah parti politik ataupun mana2 badan penguatkuasaan undang2? Bkn benda berkaitan dengan moral dan itegriti si pelaku salah tu sendiri? kerajaan dah sediakan pendidikan yang berkualiti kat negara ni dan ada undang2 dikuatkuasakan bagi mencegah perkara sedemikian. selebihnya terpulang pada masyarakat. tapi aku dengar nak bagi pendidikan percuma PR ni. bagus la, cuma kualiti pendidikan tu yang aku risaukan.

      institusi istana memang akan dibebaskan. fikir sendiri la bebas camne.

      betulkan tadbir institusi apa? macam mana tu? kat kelantan diorang tadbir institusi bekalan air diorang bijak, kn? pasal tu la kat kelantan kualiti bekalan air bagus. kat selangor pun dengar2 bagus gak kualiti dia.

      sosio ekonomi kita memang la seimbang. tu kaum cina dan india dapat lagi cari makan kat malaysia dan wujudkn dewan perniagaan. Melayu.. ermm.. kena usaha lbih lagi, kot? tapi takpe. peluang dah banyak disediakan kepada bumiputera. pinjaman, uitm, mara. semua tu dah ada untuk bumiputera.

      Politik baru? aku tak caya. Bagi aku kalau tak sama je, mungkin teruk lagi ada la, si PR ni. Karpal Singh yang angkuh. Lim Guan Eng pula teruskan dinasti bapak dia tapi dakwa BN ni chauvinist melayu dan nepotism, agaknya susah dia nak muhasabah diri. Nik Aziz dan Hadi Awang pula stakat lantang dengan UMNO, DAP sergah je diam. Anwar.. ermm.. Anwar ni payah nak cita. Ada pulak karang suara tak enak dok sokong dia, cari sendiri la apa statement dia kuar kat wall street journal, kat media US, kat BBC. pastu nilai sendiri orang yang nak korang angkat jadik PM.

      Delete
  26. Ceramah Ustaz Rujhan Abd Rahman lepas tu pun hebat.
    Harap admin boleh upload dan share sekali di sini.

    ReplyDelete
  27. semoge Allah panjangkan umur Tun M sampai datang Nabi Isa AS

    ReplyDelete
  28. Ini bukan pasal ku nan secara individu..ini pasal nasib keseluruhan penjawat awam di seluruh Malaysia..sedarlah wahai penjawat awam khususnya saudara-saudara seIslamku..kenapa kerajaan mengambil 1.4 juta penjawat awam bekerja dengan kerajaan yg sebahagian besarnya terdiri dari orang melayu Islam ..jumlah yg dikira antara teramai di negara-negara asia tenggara..? Sebenarnya,kita perlu sedar bahawa inilah antara cara kerajaan boleh membantu orang-orang melayu Islam kita mendapat pekerjaan tanpa mengira ideologi politik..yg sememangnya mereka ini terpinggir jika bersaing secara terbuka dengan bangsa-bangsa lain dalam soal utk mendapat pekerjaan di sykt2 swasta bukan melayu dan jika adapun yg berjaya..kita dapat lihat kedudukaan mereka yg tertindas jika dibandingkan dgn rakan sejawatan mrk dr bangsa lain...ini kita perlu terima dgn hati yg terbuka...Kelebihan inilah yg dicemburui oleh bangsa lain sehingga terkeluarnya statement bhw sekiranya PR menang sebahagian penjawat awam akan dikurangkan atau 'dibersarakan'..Dan sudah pasti semua sektor awam akan dipenuhi dgn semua bangsa secara "merit"..begitu juga dgn nasib anak-anak kita yg akan memohon jawatan sbg penjawat awam tak kira dr yg bawah hingga ke atas yg terpaksa bersaing secara terbuka tidak seperti sekarang..dan tak mustahil selepas ini Putrajaya tidak lagi dipenuhi dengan orang melayu Islam sebagaimana sekarang...Oleh itu, wahai penjawat2 awam saudara seislamku..berfikirlah dengan rasional dan dgn hati terbuka serta berlapang dada bukannya dengan emosi yang keterlaluan dan ketaksuban yang membabi buta..jgn disebabkan 'nyamuk seekor habis kelambu dibakar' atau 'menang sorak, kampung tergadai' dan akhirnya kita menjadi 'lebai malang' dan mengemis di negara kita yg tercinta ini! Allahu Akbar!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!