TUAN MUFTI JUANDA BERTANDING ATAS TIKET PKR? WHY TUAN MUFTI WHY?

Ini aku petik dari Antara Pos! Apa sudah jadi dengan mufti Perlis ni? Kenapa dia bertanding atas tiket PKR? Why my brother Tuan Mufti? Why? Tuan Mufti tahu kebenaran tentang Anwar tapi kenapa masih nak bertanding atas kerusi yang diketuai oleh manusia paling jijik di alam semesta ini?


36 Responses to "TUAN MUFTI JUANDA BERTANDING ATAS TIKET PKR? WHY TUAN MUFTI WHY?"

  1. Dakwah pesyen wahabi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku harap orang perlis tolak
      manusia ini

      Delete
    2. Baru aku perasan BN lemah dalam
      membuat elemen kejutan
      mungkinkah dah terlewat
      atau BN ada plan rahsia
      aku tak tau

      Delete
    3. Dah takde kekosongan tempat dlm Umno,senarai calon dah penuh sesak berebut rebut.

      Delete
    4. Ko tau wahabi tu ape... Kalu tak phm lg Jgn sebut... Yg plg penting ramai2 jatuh kan yg calon syiah kat kedah tu....

      Delete
    5. wahabi pun tak tau..cakap banyak plak...pelempang sekali baru tau

      Delete
  2. Evilish looking guy. It shows on the outlook of humans when they hv devilish thoughts and hearts.

    ReplyDelete
  3. semoga dapat menukar Nuar kejalan yang benor Insyallah Tuan Mufti diberi kekuatan oleh Allah SWT

    ReplyDelete
  4. Bak kata Ustaz Ridhuan Tee.. Kalau orang Agama pilih masuk PKR, ada 2 kemungkinan. Sama ada orang agama itu bermasalah atau parti PAS bermasalah.

    Timbang2kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. atau Ustaz atau orang yang memperbesarkan perkara itu bermasalah?perjuangan yang benar selalunya mendapat tentangan..itu perkara biasa..

      Delete
    2. Realiti pun.... mna ada org pndai agama sokong pas melainkn yg sengal. 90% lepasan al azhar tak sokong umngok. Ce fikir sebab apa?

      Delete
    3. ye ke.sorang dua yang ko jumper tak leh jawapan jadi 90%...mu pikir sebelum cakap...

      Delete
  5. Alamak fullamak ulamak pukimak

    ReplyDelete
  6. Kalau nak compare mufti biawak ni dengan pok nik, teruk lagi pok nik kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang PASti dua -dua bi lebih hebat dari kau n pemimpin kau tu labu....biarkan luncai terjun dengan labu-labunya...biarkan..biarkan....

      Delete
  7. Ini aku petik dari Antara Pos! Apa sudah jadi dengan mufti Perlis ni? Kenapa dia bertanding atas tiket PKR? Why my brother Tuan Mufti? Why? Tuan Mufti tahu kebenaran tentang Anwar tapi kenapa masih nak bertanding atas kerusi yang diketuai oleh manusia paling jijik di alam semesta ini?
    -------------------------------------------------------
    Maka dengan ini umno kena fikir sendiri lah, mengapa tuan mufti ni tak nak guna tiket umno untuk bertanding, cuba check dan muhasabah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang pastinya dia tak nak join PAS, sebab dia tahu status ulamanya akan jadi pukimak sebaik saja join parti itu sebagaimana yang lainnya.

      Delete
    2. itu je ke yang orang BN leh bagi jawapan..mencarut..n terus mencarut...BN BN...

      Delete
    3. Yang pastinya dia tak nak join PAS, sebab dia tahu status ulamanya akan jadi pukimak sebaik saja join parti itu sebagaimana yang lainnya.
      ----------------------------------------
      Kalau marah sangat pon dengan pas, tak payah le sebut mak kau punya 'anu'......

      Delete
  8. duit.... duit... duit... duit,.....

    ReplyDelete
  9. Kenapa air muka mufti ni takda seri langsung ye...??? Biasanya air muka seorang mufti, ulama atau yang warak tu air muka dia berseri hingga hati yang panas pun akan dingin dan nyaman bila melihatnya... kalau mufti yang macam ni biarlah dia ikut membontot di belakang aljuburi anwar ibrahim tu... air muka diaorang pun ada iras-iras sama.... muka bercelaru...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo mcam tu ko nilai mufti n ulama?bangang la ko ni..mana ko blajar?main seri seri atas pada yang tidak nampak depan mata?sia-sia je Allah jadikan ko ada otak?n mata?sungguh sia-sia

      Delete
    2. Kenapa air muka mufti ni takda seri langsung ye...??? Biasanya air muka seorang mufti, ulama atau yang warak tu air muka dia berseri hingga hati yang panas pun akan dingin dan nyaman bila melihatnya... kalau mufti yang macam ni biarlah dia ikut membontot di belakang aljuburi anwar ibrahim tu... air muka diaorang pun ada iras-iras sama.... muka bercelaru
      --------------------------------------
      Kalau ye pon kau ni memang bodoh, jangan lah tunjuk sangat....sorok2 lah sikit.

      Delete
    3. Muka dia dan aljuburi tak berseri kerana mereka tidak mengosok dan mencucu muka dengan sabun pencuci Sun Light.

      Delete
  10. Sebab dia tahu mana yg baik dan mana yg buruk.

    ReplyDelete
  11. tim kai?

    tim kai?

    tim kai ya?


    wo pu che tau

    naina american( ahli parti umno)

    ReplyDelete
  12. Syiah ada sorang dan dikambing hitamkan untuk sembunyikan gerakan wahabi yg terancang yg akan mendominasi dlm pr dan menyusup dlm umno. Sebagai analogi lihat si ayah dan si anak,hehe. Rahmat besar apabila ramai golongan pondok menyebelahi umno dan masih ada yg bertahan dalam pas. Golongan minoriti wahabi sedang mencorak hala tuju politik malaysia dgn mmperkudakan politik. Golongan ini akan sanggup bersubahat dgn golongan pluralis,e, liberalisme, zionis asalkan agenda kefahaman mereka semakin mndapat ruang utk bernafas. Mereka tidak mengiktiraf aswj assyaariah kita(kita pun tak tahu apa itu asyaariah) sebaliknya mereka juga claim aswj salafi dan mereka hanya anggap merekalah islam tulen. Mereka ada mmbentuk kumpulan ustaz bebas yg popular dan sentiasa mmberi mesej menyokong pmbangkang dlm pelbagai isu semasa untuk mndapat khalayak n pengaruh(misalnya mmbayangkan umno sebagai parti kotor dan guna video lucah dan mangsanya ahli politik pr) dan mereka dulu menyokong bersih.3 yg difatwakan haram tapi kumpulan mereka bagi fatwa boleh. Nik Aziz n hadi adalah tokoh yg menggunakan politik dan tunjang kpd gerakan ini. Menyusup ikut pintu belakang melalui umno dengan gerombolan 40 dan nadanya ikut kesesuaian umno, matlamatnya bukan politik tetapi fahaman. S0nar Haruan( adalah medium mereka yg licik dan peranannya memenangkan PR dan mmperbodohkan BN secara tanpa sedar. Seperti yg berlaku dlm dunia arab, masyarakat tidak akan sedar kecualilah mereka sudah kuat dan memilih jalan perang dalam melawan pihak yg tidak sefahaman dgn mereka. Itu antara sebab institusi islam tradisional(pondok) terabai dikelantan walaupun orang2 pondok adalah tegar pas(jahil dlm politik dan lurus bendul dgn agenda pihak ketiga ini). Tapi kini mereka mula sedar....pengaruh wahabi dlm umno dan pas mesti diperangi. Mana mungkin bertaraf mufti sanggup bernaung didalam pkr(kebebasan akan diberi dlm pkr berbanding dlm umno n pas)...politik bukan agenda utama tapi mmperkudakan politik utk kuasa dan agenda hatta menggadai semua yg telah disusun kita sebelum ini. Itu antara sebab nik aziz terlalu angkuh dan sombong...

    ReplyDelete
  13. Ada benarnya hujah di atas, blogger umno apatah lagi pmimpin umno mana boleh sedar akan liciknya media seperti sinar harian, hatta masa ada pemimpin umno dulu menggunakan media prima utk mmbunuh khir toyo dan samy vellu bertahun2 sebelum pru 12 dulu pun mereka tak nampak. Nasib baiklah ia telah berubah, dan nasib baiklah utusan pun tak ditelan ketika musuh sudah menyelinap dan mmperkuda ahli politik umno ketika itu.

    ReplyDelete
  14. Kalau dia masuk PAS atau bebas aku faham, tapi masuk bawah payung PKR yang amalkan LGBT memang aku tak boleh terima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko kena buat solat ishtiqarah la bro..kite ni nama jer islam...islam dah bagi jalan tapi kite masih tak buat..sebab ape?kite ni ego...rahmat Allah bagi..tapi tak guna..sebab ape?kite takut nak terima akan jawapan yang diberi.....sebab aper kite taknak terima?skali lagi ..sebab kita EGO...dengan tuhan kite nak ego..wajarker?...pikir-pikir

      Delete
  15. SIFAT YAHUDI= umno cipta fitnah, orang umno saja yang percayai fitnah............

    mufti Juanda tak sejahil orang2 umno yg ikut perangai politik yahudi sejak pengkhianatan yahudi terhadap kaum sendiri spt dilakukan kpd Nabi Yusuf, Nabi Musa, Nabi Zakaria, Nabi Yahya, Nabi Isa, dll....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pulak tuduh UMNO...PR yg selalu buat fitnah.

      Delete
  16. Di kalangan ahli agama inilah terdapat ramai orang munafik.Juanda ini adalah sekadar penghafal Islam dan begitu jugalah dengan yang lainnya.PAS jelas adalah parti kafir yang mengalahkan semua parti lain di Malaysia ini.Orang sebegini dijanjikan Allah S.W.T kekal selama-lamanya dalam neraka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dengan pendapat Anon 3.00.

      Ramai dari kalangan ahli ugama diMalaysia ini cuma hafal Islam, tidak lebih dari itu. Mereka mencedok ajaran Islam dari Quran dan hadis dan buku buku dari Ilmuan Islam tapi mereka sendiri tidak mengamalkan apa yang terkandung dalam AlQuran dan hadis. Mereka guna pakai apa yang sesuai buat kepentingan politik mereka, yang tak sesuai mereka sembunyikan dari pengikut pengikut mereka. Pada hemat saya, daripada tindak tanduk mereka ini, kebanyakan mereka tidak cerdik dan tidak bijak. Ini adalah sesuatu yang sangat malang buat Malaysia.

      Namun saya tidak setuju dengan pendapat Anon bahwa mereka ini akan kekal dalam neraka selamanya. Apabila kita keluarkan kata kata seperti ini, kita juga sama seperti mereka yang suka menghukum orang UMNO sebagai kafir, ahli neraka dan sebagainya. Allah saja yang berhak menghukum. Kita sendiri belum tentu ahli syurga atau neraka. Cuba rujuk video khutbah jumaat yang disampaikan oleh Ustaz Fathul Bahri. Mudah2an Allah tetapkan hati ustaz dijalan yang lurus yang diredhai oleh Allah s.w.t.

      Mungkin ini lah 'ulama2' akhir zaman yang disebutkan oleh Rasullulah s.a.w.

      Delete
  17. Cuba balik kampung dia kat swak ni...tengok dulu...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!