TERBAIK! TUN M TURUN JOHOR KASI BIKIN PAKATAN PANAS!

JOHOR BAHRU 1 April - Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) adalah masa terbaik untuk rakyat negara ini menamatkan karier politik tiga pemimpin veteran pembangkang.

Mereka yang dimaksudkan ialah Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim; Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Gesaan itu dibuat oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad semasa berucap pada program Bicara Perdana Bersama Pemimpin Ulung di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Kempas Permas, di sini malam tadi.

"Anwar sejak awal lagi tidak pernah memperjuangkan agama dan bangsa, baru tiga hari masuk UMNO minta jawatan Ketua Pemuda, lepas itu mahu Naib Presiden kemudian Timbalan Presiden sampai saya Presiden sendiri pun nak lawan. Sampai sekarang gila-gila nak jadi Perdana Menteri.

"Kit Siang pula sibuk mahu orang 'change', Barisan Nasional dah berapa kali 'change' dah... dia di situ juga. Patut dia kena buat dulu. Jadi orang Johor perlu ganyang Kit Siang, biar PRU-13 jadi hari terakhir politik dia.

"Nik Aziz pula bagaimana boleh gelar diri ulama jika mengatakan Tuhan mencarut, Nabi Muhammad sama seperti orang kampung biasa dan tidak perlu sambut Maulud. Tapi hari beranak dia, Karpal beri kek dan sambut pula," katanya.

Sehubungan itu, Mahathir menyeru rakyat menolak pakatan pembangkang yang jelas hanya 'bersatu di permukaan' walaupun hakikatnya mahu menipu sesama sendiri.

Menurutnya, tidak seperti BN yang ikhlas berkongsi kuasa dan kekayaan negara sejak merdeka lagi, tanpa berpura-pura dan tidak berlawan sesama sendiri malah calon yang bertanding mendapat undi semua parti komponen bagi memastikan kemenangan dalam pilihan raya untuk bina kerajaan.

"Bila mereka (pembangkang) menang... Kalau mereka menanglah... Mereka akan kelahi sesama mereka. Kalau mereka kalah... Dan tahu akan kalah... mereka mahu cetus tunjuk perasaan dan demonstrasi sepanjang masa.

"Dia (Anwar) memang 'expert' kalau tunjuk perasaan, dulu dalang demonstrasi pada tahun 1974 kononnya ada rakyat mati kebuluran di Baling, kemudian selepas dipecat 1999, lepas itu Bersih. Saya bukan jenis bertaruh, tetapi saya bertaruh 10 sen yang dia akan tunjuk perasaan," katanya.

Lebih 14,000 orang menghadiri mendengar ceramah tersebut. Turut hadir isterinya, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali; Ahli Parlimen Pulai, Datuk Nur Jazlan Mohamed; Ahli Parlimen Kota Tinggi, Tan Sri Syed Hamid Albar dan Ketua Polis Johor, Datuk Mohd. Mokhtar Mohd. Shariff. -

UTUSAN ONLINE



47 Responses to "TERBAIK! TUN M TURUN JOHOR KASI BIKIN PAKATAN PANAS!"

  1. Tun Dr Mahathir masih ada aura dan power untuk memberi amanat berguna dan nasihat buat sekalian rakyat Malaysia yang ingin melihat Malaysia ditadbir oleh pemimpin BN yang penuh bertanggungjawab, mempunyai pengalaman luas dalam bidang ekonomi, social, kesihatan, keselamatan Negara dan diplomatik antarabangsa.

    Kita sedia maklum kualiti pentadbiran Negara MALAYSIA hanya ada dalam pemerintahan oleh Barisan Nasional.

    Kata lain parti BN dalah satu jenama yang amat bernilai tinggi di mata dunia.

    HANAFI VALE. FIRE !! K.O. PR !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aq setuju sangat dgn apa yg ko cakap nie.... hopefully rakyat akan faham apa yg BN cuba lakukan utk negara kita nie....

      Delete
  2. tahniah BN.
    Parti yang memperjuang agama. bangsa dan negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. taiklah pejuang agama, bangsa dan negara. kalau bini2 pemimpin BN yg beragama Islam masih tayang rambut mengerbang cam hantu kak limah, yg anak mahathir 2 masih berniaga arak, masih nak mengaku perjuangkan agam. hentikanlah kau punya auta tu...

      Delete
    2. Mahathir bukan pemimpin UMNO lagi dah....dia hanya rakyat biasa.
      Kalau taik UMNO, taik jugak lah PR. Pemimpin2 dia, selagi tak mati, selagi tu lah control. Nak berjuang utk agama, bangsa dan negara, sapa2 boleh. Tapi bila org sama jer, nie mcm gila kuasa jer....perjuangkan diri sendiri lah tu. Hampeh, taik yer pemimpin lah dorang nie semua.

      Delete
    3. Kesian cai2 pembangkang.. Masih lg mainkan isu tayang rambut... Kekeke... Itu let, pendek minda la korang... Pelik bin ajaib... Our pemimpin takmmain bontot ler... Yg pasti, yg tayang rambut ni nk defend, kalu dah melayu dan islam, mesti islam.. U punya yg pakai tudung dok kata melayu boleh anut agama lain tu apahal? Tak pakai tudung, tak jatuh murtad... Yg dok hina islam tu, Camner?

      Delete
    4. 4:35am,bini jorang x pakai tudung ko nampak. Yg pakai tudung tapi gadai nama Allah, sokong suami LGBT, tak nampak? 5:21am, yg GILA KUASA sampai menggadai maruah dan memecahkan ummah tu siapa? Pikir la..oh..baru aku teringat, korang takde akal nak pikir.

      Delete
  3. parpu sila ke blog 'halaman srikandi' dan baca hikayat naruto
    urgent

    ReplyDelete
  4. JANGAN JADI BEBAL. TUN M PERASAN DIA DAH LAMA BE., RKUASA. JADI DIA LETAK JAWATAN. BUKAN MACAM SORANG ULAMAK TU. KALAU ULAMAK LAH. ATAU ULARMAK. TAK LAGI BERSARA.SENDIRI JANJI SENDIRI MUNGKIR,
    ÑILAI SEÑDIRI APA JEÑIS ULAMAK NI??

    ReplyDelete
  5. Dulu Tun Dr Mahathir dikatakan gila kuasa, Mahazalim, Mahafiraun, tuo kutok dan dcabar kalo Tun Letak Jawatan Beliau pun akan turut sama.Sekarang sudsh 10 tahun Tun mekepaskan semua jawatan. Siapa yg Mahafiraun sekarang? Sekarang siapa yg Mahazalim? Siapa yg tuo kutok tak sedor diri? Wally Terompah Nik Najis tidsk akan melepaskan kerusi MB. Dia nak dudok sampe mampos. Sama juga Kit Sial, cakap dah tetketak ketah, umor dah mencecah lebih 80tahun, dua dua dah nyanyok pun tetapi masih gila kuasa. Sudah harus masuk rumah orangtua.
    Yg Si Gay Tuo kutok pulak janganlah cakap siang malam mimpi dia lah Perdana Menteri. Bila sedao diri frust tu yg malam2 cari jantan2 atau boypren2 gay menjubor, siap pake rambut palsu ala2 alley cat. Spesis yg paling terkutok abad ini dgn kelurga 69.

    ReplyDelete
  6. Dulu Tun Dr Mahathir dikatakan gila kuasa, Mahazalim, Mahafiraun, tuo kutok dan dcabar kalo Tun Letak Jawatan Beliau pun akan turut sama.Sekarang sudsh 10 tahun Tun mekepaskan semua jawatan. Siapa yg Mahafiraun sekarang? Sekarang siapa yg Mahazalim? Siapa yg tuo kutok tak sedor diri? Wally Terompah Nik Najis tidsk akan melepaskan kerusi MB. Dia nak dudok sampe mampos. Sama juga Kit Sial, cakap dah tetketak ketah, umor dah mencecah lebih 80tahun, dua dua dah nyanyok pun tetapi masih gila kuasa. Sudah harus masuk rumah orangtua.
    Yg Si Gay Tuo kutok pulak janganlah cakap siang malam mimpi dia lah Perdana Menteri. Bila sedao diri frust tu yg malam2 cari jantan2 atau boypren2 gay menjubor, siap pake rambut palsu ala2 alley cat. Spesis yg paling terkutok abad ini dgn kelurga 69.

    ReplyDelete
  7. Johor memang tempat lahir dan tertubuhnya UMNO....tetapi tidak mustahil johor jugak tempat mati dan berkuburnya UMNO!
    Dulu.....nak tengok bendera pas kat johor memang payah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. so what???? ko ingat dgn adanya bendera tue, PAS akan menang la???? come on... jgn berfikir seperti babi di dalam sangkar.... fikirlah seperti manusia sikit.....

      Delete
    2. 6:44, ni aku nak habaq kat hang, kat tempat aku nun di utara negeri kedah yang seqarang di bawah pembangkang dah jadi fenomena tau, bleh teka dak fenomena apa??? Ha fenomena demam bendera, p la ceroq mana pun boleh nampak sepanjang jalan kiqi kanan megah berkibaq bendera UMNO, sampaikan depan sekolah pondok tahfiz yang dulu cukup anti dengan UMNO pun dah mula pasang bendera UMNO depan pagaq depa, apa maknanya tue??? Habaq mai sat??? Mungkin depa nak kalih kot pru nie, tak pecaya boleh p tengok sendiri fenomena ni noh!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
  8. APA YANG MEREKA KATA DAN CACI TUN M DAH BERBALIK PADA MEREKA SENDIRI.
    ITU PUN MASIH TAK SEDAR DIRI. NILAI SENDIRI APA JENIS MANUSIA NI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasa la bro..
      Manusia yang tidak pandai bersyukur dan tidak mahu berterima kasih.
      Hidup mereka penuh dengan dengki dan iri-hati.
      Mereka percaya kepada Qada dan Qadar.
      Tapi tidak sanggup menerimanya pula.

      Delete
    2. Setujuuu dgn 7:26am

      Delete
  9. Orang2 Melayu Johor harus sedar dan buang sifat2 kebencian. Selagi dkatakan Manusia pasti ada silap dan salah. UMNO juga ada kesilapan dan kita semua harus memperbetulkan apa yg salah. Kenanglah jasa Selama lebih 50tahun dbawah BN harus bersyukor kerana tidak ada bumi yg lbh bertuah selain Bumi Tanah Melayu. Rapatkanlah saf2 dan nyahkan prtualang2, keparat2, musibat2 dan lahanat2 dari bumi bertuah ini. Jangan kita bersetongkol dgn mereka janganlah merelakan diri dilahanat kerna menyokong merka. Jangnn kita kianati masadepan anak2 bangsa kita



    ReplyDelete
  10. Orang2 Melayu Johor harus sedar dan buang sifat2 kebencian. Selagi dkatakan Manusia pasti ada silap dan salah. UMNO juga ada kesilapan dan kita semua harus memperbetulkan apa yg salah. Kenanglah jasa Selama lebih 50tahun dbawah BN harus bersyukor kerana tidak ada bumi yg lbh bertuah selain Bumi Tanah Melayu. Rapatkanlah saf2 dan nyahkan prtualang2, keparat2, musibat2 dan lahanat2 dari bumi bertuah ini. Jangan kita bersetongkol dgn mereka janganlah merelakan diri dilahanat kerna menyokong merka. Jangnn kita kianati masadepan anak2 bangsa kita



    ReplyDelete
  11. Orang2 Melayu Johor harus sedar dan buang sifat2 kebencian. Selagi dkatakan Manusia pasti ada silap dan salah. UMNO juga ada kesilapan dan kita semua harus memperbetulkan apa yg salah. Kenanglah jasa Selama lebih 50tahun dbawah BN harus bersyukor kerana tidak ada bumi yg lbh bertuah selain Bumi Tanah Melayu. Rapatkanlah saf2 dan nyahkan prtualang2, keparat2, musibat2 dan lahanat2 dari bumi bertuah ini. Jangan kita bersetongkol dgn mereka janganlah merelakan diri dilahanat kerna menyokong merka. Jangnn kita kianati masadepan anak2 bangsa kita



    ReplyDelete
  12. Mahathir boleh bercakap apa saja....dan hanya itu saja yang dia boleh buat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong 100% dan Anwar boleh membohong, menipu, meliwat, berzina dan itu sahaja yang diboleh buat serta itu semua salah umno...muahaaaaa

      Delete
    2. Banyak salah anuar tu....bukti pon dah ada, kenapa tidak ditangkap dan dibicarakan..
      Aku pon meluat jugak tengok perangai dia tu...

      Kalau nak tangkap anuar nanti pada 2/4/2013, dia datang ceramah kat johor di taman cahaya masai, p.gudang johor...boleh lah bawak POLIS, FRU, ARMY datang untuk tangkap anuar...
      Kalau tak tahu jalan aku boleh tunjuk....sama-sama kita amar maaruf dan nahi mungkar.

      Delete
    3. Tidak tertangkap bukan bermakna tidak salah,.. Ni semua permainan lawyer. Tp, takper, hukuman Allah lebih hebat. Anwar terlepas hukuman dunia, tp, hukuman akhirat pasti ada... Awal2 lg u all tak leh nampk ke Anwar ni tak betul? pembangkng byk yg tak sihat aktivitinya, tak nmpk ke? Ulamak2 diaorg tak mencerminkn peribadi islam tak nmpk ke? Uishh pelik la...

      Delete
    4. Tidak tertangkap bukan bermakna tidak salah,.. Ni semua permainan lawyer. Tp, takper, hukuman Allah lebih hebat. Anwar terlepas hukuman dunia, tp, hukuman akhirat pasti ada... Awal2 lg u all tak leh nampk ke Anwar ni tak betul? pembangkng byk yg tak sihat aktivitinya, tak nmpk ke? Ulamak2 diaorg tak mencerminkn peribadi islam tak nmpk ke? Uishh pelik la...

      _____________________________

      Nak tunggu bila lagi bro.....lu bayang kan lah kalau dia jadi pM nanti, apa akan jadi pada m'sia....

      Delete
    5. 10:06,korang sendiri dah bleh bayangkan apa akan jadi kalau dia jadi pm, so ambil pendekatan yang sewajarnya dengan menolak anwar, menolak pakatan rakyat, untuk kemakmuran dan kesejahteraan bersama.

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
  13. Puak2 puaka pas, satu je soalan gua....apa hukum nikki ajis lu janji jika tun letk jawatan esok jugak dia akan letok jawatan. Tapi sampai lani tuo kutuk mangkuk tu masih lagi x letok jwtn. Kalu lu bole bagi jawapan gua ni kali pangkah pas pis pus...jwb cai pas...lu jgn mcm nikki ajis sama2 munafik!!! Jgn spin soalan gua...jgn bg jawapan ooo tok guru masa kata tu dia gurau, dia lupo, dia nyanyuk...

    ReplyDelete
  14. Bersyarah lah mahathir dengan 40 juzuk sekali pon...ia tidak akan membawa apa-apa kesan kepada kami dijohor...dari mana mahathir datang, dimana dia sekarang, dan kemana dia akan pergi...semua orang johor dah tahu dah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. berjuborlah Anwar, berfuctwalah N.ajis, bercacailah Karpal, berkomunislah Kit Siang, berkafirlah Hadi, berburitlah Sabu dan berdungulah Mahfuz....

      .ia tidak akan membawa apa-apa kesan kepada kami dijohor...dari mana mereka datang, dimana mereka sekarang, dan kemana mereka akan pergi...semua orang johor dah tahu dah...

      ha..ha...ha..!

      Delete
    2. Lu orang johot eak? Betul ke eak? Kat mana eak?

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
  15. Terima kasih Tun Mahathir,selama lebih 20 tahun Tun mendapat segala peluang,memanfaat dan menggunakan apa juga sumber yang ada untuk membangun dan memodenkan negara, jasa Tun tak ternilai dikenang seluruh rakyat Malaysia seluruhnya kini biarlah kecemerlangan itu diteruskan oleh segenap lapisan rakyat malaysia diteruskan dan diperhebatkan lagi oleh angkatan pakatan rakyat kerana Amno dan BN yang ada sekarang semakin lesu dan lemas dan lalai dgn keselesaan zaman Tun Mahathir dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engkau tu yg letih dan lesu anon 7:47am. Sbb pemalas, tahu nak salahkan orang lain kecuali diri sendiri. BN dah buat transformasi kau masih duduk takuk lama.

      Delete
    2. Macam mana pulak dengan zaman kegelapan nik aziz di kelantan yang tidak membawa kemajuan dan manfaat untuk rakyat, adakah selama 22 tahun nik aziz letih, lesu, lemas dan lalai dalam mentadbir negeri, seharusnya kelantan makin maju, tapi apa yang ada cuma tanah merah hutan kiri kanan, seharusnya UMNO diberi mandat oleh rakyat untk membuat transformasi membangunkan kelantan demi kesejahteraan rakyat, bukan ditakuk yang sama!

      Salam Gelombang Biru

      Nana nurgaya

      Delete
  16. parti tupperwareApril 1, 2013 at 8:22 AM

    Selamat datang tun M ke Johor. Kami rakyat johor, sayang Tun M. Terima kasih atas pemerintahan yg stabil ke atas Malaysia selama ini.. Tun M pejuang bangsa yg hakiki...

    ReplyDelete
  17. ramai yg tak tahu tahun 90'an dulu masa kaum Bosnia dibunuh ramai2 oleh Serbia/Rusia..Mahathir la yg bawa masuk mereka beramai2 ke Malaysia demi selamatkan nyawa org Islam...sehingga ada penempatan Bosnia disini...bila negara mereka aman damai barulah mereka dihantar pulang..tp ada juga yg terus menetap disini.

    ReplyDelete
  18. Takut tuh tak dapat jual arak san miguel kot........Toksah kecut telor le woi anak kutty kerala, bagi je la ic banyak banyak, kan tuh yang kutty paling hebat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn menghina org..sekurang2nya Tun berjasa pada negara. Ada juga hasil yg kita nikmati sekarang dgn izin Allah...kau tu aku tak tahu lah apa jasa kau pd negara sbb aku x kenal kau pun. Yg pasti ko dan aku dan yg lain2 ni adalah seorang anak., jom kita berjasa kepada ibu bapa kita seikhlas hati..dapat gak pahala.

      Delete
    2. Kalau betul pun isu arak ini, itu antara dia dengan Tuhan, dipadang masyar,kalau Tuhan nak ampunkan..habis cerita. Dosa kau mengumpat orang..selagi orang itu tak ampunkan...kau pula yang pikul dosa dia...oops aku lupa orang macam kau dan puak puak kau mana tau dosa!!!

      Delete
  19. Aku mengundi BN semasa Tun M jadi PM dulu. Tapi HARAM bagi aku undi BN lagi bawah pimpinan anak Tun Razak ini. UMNO dah rosak sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO dah rosak ke atau family ko yg dah rosak skang nie???????

      Delete
  20. mmg terbaiklah apa yg BN cuba lakukan utk malaysia nie... tapi aq tgk masih ramai yg mempunyai pemikiran seperti katak dibawah tempurung di masna diorang nie masih di takuk lama dan terikut2 dgn penyebaran media massa yg meluas tanpa mengetahui hakikat yg sebenarnya....

    ReplyDelete
  21. jadi marilah kita sama2 mengundi BN utk kesejahteraan di masa hadapan...

    ReplyDelete
  22. atau sama berpakat mengundi untuk pakatan rakyat malaysia

    ReplyDelete
  23. Sebelum undi PKR tenung muka2 pakatan sorang2 terutama aljuburi....Pergh!!!!!!!!!!terus x jadi..

    ReplyDelete
  24. Sebelum undi PKR tenung muka pemimpin pakatan sorang demi sorang terutama aljuburi....Pergh!!!!!!!!!!terus x jadi..Haik tuih!!!!!!!!!!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!