TERBAIK! PM DI PERAK KATA KONSEP KESEDERHANAAN ASAS KESTABILAN NEGARA!

Sikap kesederhanaan parti Barisan Nasional (BN) sejak memerintah negara 55 tahun lalu adalah kunci kepada kestabilan serta keamaan yang dikecapi negara masa kini, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau berkata, perkongsian kuasa antara komponen seperti UMNO, MIC dan MCA sejak negara mencapai kemerdekaan menjadi tunjang kepada konsep kesederhanaan yang diamalkan BN.

“Kesederhanaan adalah aspek penting memastikan negara berada dalam keadaan stabil. Perkongsian kuasa merupakan satu perkara tetapi perkongsian falsafah yang sama adalah faktor kita terus kekal dalam konsep kesederhanaan,” kata Perdana Menteri.

Najib bercakap demikian ketika berucap di majlis makan tengahari bersama NGO di Dewan Tokong Toh Bow Keong di Ipoh, hari ini.

Hadir sama, isterinya Datin Seri Rosmah Mansor, bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, isteri beliau Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali dan Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Perdana Menteri berkata, kelangsungan hidup serta kestabilan yang dikecapi kini tidak mungkin berlaku sekiranya parti politik dalam negara mempunyai percanggahan pemikiran.

“Kita (BN) telah buktikan selama 55 tahun kita mampu mentadbir negara dan sejak empat tahun lalu agenda transformasi negara telah memberi perubahan besar kepada kemajuan negara.

“Sekiranya mandat yang lebih besar diberikan kepada Barisan Nasional, saya percaya boleh berikan lebih dari apa yang diperolehi sekarang,” katanya.

Read more...

18 Responses to "TERBAIK! PM DI PERAK KATA KONSEP KESEDERHANAAN ASAS KESTABILAN NEGARA!"

  1. apakah aku yang pertama

    ReplyDelete
    Replies
    1. tidak, kau adalah yang bukan pertama

      Delete
  2. nombor ramalan hari ini
    toto 4d 8851

    ReplyDelete
  3. ELOOOO BEWAK2 YANG BERJUANG UNTUK MELAYU2 BEWAK HE HE HEPARTI BEWAK X BODOH. KETUA BEWAK JAMAN DULU NAK MERDEKA TIMER UNDENG2 ORANG PUTIH DAN MENOLAK UNDENG2 ISLAM.X BODOH JUGAK KTUA BEWAK MASA TU TIMER PUAK CINA JADI WARGANEGARA. LANI ANAK CICIT BEWAK PE BEGHOK KULUM PELIAQ MENGONG DOK MAGHAH KAT CINA. he he herukun iman puak bewak yang ke 7: beriman ngan lord reid

    ReplyDelete
    Replies
    1. inilah orang cakap kalau malam
      makan ubat, pagi dia merepek
      ..tun m

      Delete
    2. Lord ried chicken

      Delete
  4. bn memang terbukti mampu
    menjadi nahkoda kepada
    negara malaysia. 55 tahun
    memacu ekonomi negara dan rakyat
    hanya yang perlu kita ucap
    alhamdulillah
    dan kita harap bn terus menjadi
    nahkoda

    ReplyDelete
  5. SALAM MENKEDARAH TAIK BEWAK2 AMENO SUMA.... ROPIAH KA RUPIAH KA RUPEE KA... YANG PENTING AMENO MUSTI JADI TAIK DULU ATAIH DOSA2 DIA.. PASAI NAK KOSA.. SANGGUP AMBIK ORG BODO AKADEMIK SUH DIDIK ANK BANGSA LAST2 JADI ANAK BANGSAT BUANG ANAK SANA SINI.. AMBIK BODO 3A, 4 KREDIT MASUK IPT.. ORG BLAJAQ DEPA BUAT KLIP 3GP.. KLUAQ PAKAT JDI CIKGU KPLI, JTK, MAIN TELOQ TGGU NAK GHEJA GOMEN... DOK JAJA KAKITANGAN SOKONGAN BERIJAZAH.. PADAHAI SAPA PUN X PANDANG DIA NGAN IJAZAH DIA TU... KIYEH.. KIYEH.. KIYEH

    he he heSaja gurau ngan adk2 bewak

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu cakap ape nih....melewe-leweh...bodo piang laa lord reid nih...

      Delete
    2. Setiap tahun guru tkr kereta, renovate rumah, melancong sana sini, guna gadget terbaru, murid2 upsr tak dpt 5A pun, klua ipt x dpt kje juge, plg kuat jdi kaki tangan sokongan sape pun x pndg. Seekor x mampu berdikari, apa mereka mkn gji buta ke di sekolah atau mereka sendiri pun akademik teruk? 

      Ibubapa bangkit!
      Tendang klua bn

      Delete
    3. 8:25 & 8.29,

      Lu ni jenis yg x bersyukur dan kategori bangang. Lu sebagai mak pak buat apa? buat anak je? Anak kesekolah timba ilmu ibu bapa bagi panduan dan dorongan. kalau lu asik duk kedai main dam je itu pasal anak lu jadi macam tu. yang majoriti anak2 berjaya dan berjaya ke golongan menengah dan atasan tu silap guru ke atau mak bapak yg peduli? bila kata bangang marah meroyan tapi kategori apa lu ni?

      Delete
  6. bentangkan manifesto 10 minit..umno 180 minit......rakyat makin muak....rosmah pakai seluar dalam je dekat 45 minit.....inie parpu yg bagitau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa pakai seluar dalam sampai 45 minit...?

      Delete
  7. terbaik lah..apa yang diperkatakan oleh pm sememang betul sifat kesederhanaan merupakan asas kepada kestabilan negara....tp bg pembangkang itu tidak penting yang penting dapat ambil isteri orang ,dapat cinadoll dan dpt al juburi...ini lah siafat pembangkang yang sebenar..

    ReplyDelete
  8. BN dpt merebut kuasa di Perak kerana berjaya mengkebas calon calon bebas kali ini jgn harap Amno boleh menang mudah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa calon calon bebas tu..?

      Delete
  9. Kesederhanaan aper Hutang nagara sampai 500 Billion

    ReplyDelete
  10. Kesederhanaan adalah aspek penting memastikan negara berada dalam keadaan stabil. Perkongsian kuasa merupakan satu perkara tetapi perkongsian falsafah yang sama adalah faktor kita terus kekal dalam konsep kesederhanaan, terbaik PM !!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!