TERBAIK! PM BELA IBU TUNGGAL TAPI PAKATAN TERUS MENINDAS MEREKA! #BNBagus #ManifestoBN #Transformasi #GE13 #PRU13 #BetterNation


Sesak persekitaran PWTC hari ini berikutan pelancaran Jaringan Wanita Ibu Tunggal Malaysia (Juwita) oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Dewan Merdeka tempat program diadakan luar dalam penuh dibanjiri kira-kira 13,000 ahli Juwita dari seluruh negara.

Najib dalam ucapannya berkata ibu tunggal yang berdaftar kini layak menerima kad diskaun yang membolehkan barangan dibeli dengan diskaun 5 peratus hingga 50 peratus, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Menurut Najib, kad diskaun itu memboleh ibu tunggal membeli barangan dengan harga diskaun di kedai-kedai terpilih.

Skim insurans ibu tunggal, kata Najib, bersedia menimbangkannya kerana kosnya sekitar RM 12 juta setahun.

"Selaku kerajaan sementara saya tidak boleh buat keputusan tetapi jika menang dalam pilihan raya kita akan melaksanakannya," katanya.

Ibu tunggal, katanya, juga boleh dipertimbangkan untuk dapat rumah rakyat termiskin.

"Ibu tunggal berjumlah 13,000 ini adalah penyokong tegar BN dan akan memastikan 5 haribulan ini BN kembali memerintah negara,"kata Perdana Menteri.

Wanita dan ibu tunggal tidak mahu ikan, tetapi pancing iaitu jalan hidup untuk mencari rezeki.

Melalui Juwita, ujar beliau diadakan pangkalan data ibu tunggal dan setiap daerah mendaftarkan golongan berkenaan supaya bantuan dan bimbingan di seluruh negara dibuat dengan mudah.

"Sekurang-kurang sepasang baju raya, kalau boleh dan memang boleh berilah lebih," kata Najib

Pinjaman mikro kredit, kata Najib telah berjaya memajukan ibu tunggal.

Pinjaman Tekun dan Amanah Ikhtiar, kata beliau, telah banyak memberi manfaat kepada wanita.
Program 1 Azam, kata Najib, peruntukkan RM 400 juta dan bersedia untuk tambah peruntukkan kerana permohonan yang banyak.

Wanita juga, kata beliau, banyak juga pusat asuhan Permata telah diwujudkan dan program ini bukan sahaja memastikan pendidikan awal anak-anak berkualiti, tetapi juga membuka peluang perniagaan baru bagi wanita. Dalam Manifesto BN, kata Najib, antaranya meningkat Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sehingga RM1,200 dalam tempoh lima tahun dan ibu tunggal antara golongan yang layak menerima bantuan ini, selain bantuan lain yang begitu banyak disediakan kerajaan.

HOUSE PK: Ini aku petikd ari Agenda Daily. Inilah kehebatan BN yang takde pada Pakatan wahai pembaca sekalian. Kat Selangor tu ibu tunggal terpaksa saman kerajaan negeri yang diketuai Khalid Gagap kerana tidak dibela.

Tengok PM, steady je 1Malaysia punya ibu tunggal dia tolong! Ada akal guna, jangan ikut emosi nanti mati...

21 Responses to "TERBAIK! PM BELA IBU TUNGGAL TAPI PAKATAN TERUS MENINDAS MEREKA! #BNBagus #ManifestoBN #Transformasi #GE13 #PRU13 #BetterNation"

  1. UMNO bab tolong janda tu pecah kepala la.... Bak kata P.Ramlee, "Baik ada makna tu"...hehehe Bapa Tunggal UMNO tak nak tolong pun, mungkin UMNO tak perlukan undi lelaki gamaknya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang Nonuar pun ada kawan paling rapat kalangan bapa tunggal tau.

      Delete
    2. umno tlg x kira siapa smua rakyat umno tlg baik ibu tunggal ke duda ke klu mereka memerlukan bantuan umno tlg bukan nyer mcm pakatan harami berjanji dengan ibu tunggal sampai hari nie pun x tunaikan..malu la sikit wey wahai pencacai pakatan harami yg pemimpin ko tu ckp x serupa bikin.....bodoh punyer pencacai pakatan harami.....

      Delete
    3. bonggok otak pakatan semuanya nak kaitkan dengan seks..
      sialan

      Delete
  2. Hehehe prihatin betul Najib dengan wanita sampai haram satu kerusi parlimen pun tak ada untuk Wanita. Mungkin Zulkifli Noordin dan Ibrahim Ali setia pada UMNO dan tak pentingkan diri sendiri....hehehe Selamat Mengundi!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...tak usahlh buat citer mengarut bhai...jgn tunjuk sngt yg lu suka buat fitnah dari fakta...

      Delete
  3. Kali ini PR Selangor akan terus kehilangan undi drpd ibu ibu tunggal yg akan menyokong usaha BN untuk menawan semula Selangor namun sebahagian besar rakyat negeri ini masih setia dgn PR.Undilah PR

    ReplyDelete
  4. sebahagian rakyat yang masih setia dengan PR itu adalah rakyat yang masih mahu LGBT diberi hak sama rata sama macam orang lain juga, rakyat yang masih tidak sedar yang manifesto pakatan rakyat bukan janji, rakyat yang masih mahukan ALLAH boleh digunakan oleh orang kristian di mana diterjemahkan god kepada ALLAH,sudah-sudahlah menyokong pakatan rakyat tidak ada faedahnya, PR ni pakatan haram yang masih tidak berdaftar pun dengan ROS, bertanding pun atas lambang parti masing-masing, tidak ada kesepakatan dalam semua aspek dan bidang. saya percaya rakyat kini telah sedar hanya BN yang mampu membela nasib semua rakyat dan kaum.Undilah BN untuk kesejahteraan Ummah

    ReplyDelete
  5. cam bapak ayam je aku tengok si najib tu duk tengah2!he he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. cam bapak ayam je aku tengok si najib tu duk tengah2!he he he
      -----------------------------------------------------------
      Aku pon tak berapa suka sangat dengan si najib tu.....tapi janganlah kata gitu pada najib.
      Kita orang islam bro...apa po yang kita buat ia mesti ada hukum, samada wajib,sunat,harus,makruh atau haram...

      Delete
  6. Nak bagi ayam maka kena sebut...kurrr....kurrr.....kurr.....
    Nak bagi itek makan kena sebut,,,,,reeee....reeee......reeeeee
    Kalau nak makan mak janda kena sebut.....rmm....rmmm....rmmmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...jgn hina ibu tnggal bhai..mereka juga tak prnh impikn utk bersndirian besarkn anak...dan kerana sikap lelaki sial juga mnyebabkn mereka lbh rela bersendirian...bhai jgn dihina takdir Allah.

      Delete
    2. Bhai...jgn hina ibu tnggal bhai..mereka juga tak prnh impikn utk bersndirian besarkn anak...dan kerana sikap lelaki sial juga mnyebabkn mereka lbh rela bersendirian...bhai jgn dihina takdir Allah.
      ----------------------------------------
      Betul apa yang kau kata tu....terima kasih ttegurann engkau itu...memang aku silap.

      Delete
  7. Lu sia-sia dpt dosa kutuk najib anon 7.51am. Maknanya kalau lu kata najib bapa ayam, ibu2 tunggl tu adalah pelacur...lu bayabgkan mak lu atau kakak adik lu ada iu tnggal, depa pun mcm pelacur..lu nak komen pakai otak, bodoh pr dah x mampu buat jangan dengki najib buat...sekali lagi hua cakap lu memang bodoh...

    ReplyDelete
  8. Lu sia-sia dpt dosa kutuk najib anon 7.51am. Maknanya kalau lu kata najib bapa ayam, ibu2 tunggl tu adalah pelacur...lu bayabgkan mak lu atau kakak adik lu ada iu tnggal, depa pun mcm pelacur..lu nak komen pakai otak, bodoh pr dah x mampu buat jangan dengki najib buat...sekali lagi hua cakap lu memang bodoh...
    --------------------------------------------------------------------------------
    Aku pon setuju dengan statement kau, memang kita tidak boleh tuduh sesiapa....
    Berdosa tuduh najib bapak ayam, tuduh orang lain meliwat pon berdosa jugak, dan tuduh orang lain gay pon berdosa jugak. Begitu jugak tuduh orang islam itu kafir itu pon berdosa dan tidak melaksana hukum dan syariat islam bila dah berkuasa pon berdosa jugak....

    ReplyDelete
  9. Betul bro..bagi aku niat apa pun najib tudia dgn Allah, kite tak de hak nak ckp dia mcm tu, mcm ni, sama mcm nik ajis, dia pun x de hak kata sembahyang orang umno x dpt pahala....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul bro..bagi aku niat apa pun najib tudia dgn Allah, kite tak de hak nak ckp dia mcm tu, mcm ni, sama mcm nik ajis, dia pun x de hak kata sembahyang orang umno x dpt pahala....
      -----------------------------------------
      Statement nik aziz tu kita kena dengar dari awal sampai akhir, barulah kita faham....
      Dia kata macam ni..."....sapa-sapa yang tolak islam, sama ada orang pas atau orang umno sembahyang tak dapat pahala...."
      Kat mana silap statement ni.....sama2 kita kongsi dan muzakarah...

      Delete
    2. Bhai dimana yg kata umno tolak islam...klu umno tolak islam dah lama parti pas tu hancur...takda lg majlis ulama...tak prlu lg mufti...takda uia takda sekolah pondok..tak ada sekolah agama...takda lg bntuan utk pelajar kita belajar jurusan agama...bhai utk apa kerajaan bina surau dan masjid...lu nk ckp tntng hudud...kemon bhai lu pun tau yg hudud tak ujud pun di kelantan wlupun pas berkuasa...0.001% siapa yg keluarkn statemnt peratusan hudud dlm sistem islam...

      Delete
    3. Bhai dimana yg kata umno tolak islam...klu umno tolak islam dah lama parti pas tu hancur...takda lg majlis ulama...tak prlu lg mufti...takda uia takda sekolah pondok..tak ada sekolah agama...takda lg bntuan utk pelajar kita belajar jurusan agama...bhai utk apa kerajaan bina surau dan masjid...lu nk ckp tntng hudud...kemon bhai lu pun tau yg hudud tak ujud pun di kelantan wlupun pas berkuasa...0.001% siapa yg keluarkn statemnt peratusan hudud dlm sistem islam..
      ----------------------------------------------------
      Kan dia kata,,,,,,sapa-sapa yang tolak islam sama ada orang pas atau umno, maka kalau solat tak dapat pahala.....tak kira sapa-sapa sama ada pas, umno, pkr, atau mana orang islam yang tolak islam...abu lahab pon buat masjid jugak, tapi dia tak suka pada islam,
      Pas dengan hudud tak de kena mengena, ia hukum Allah, pas tak buat dan umno yang perintah m'sia pon tak nak buat....ada persamaan tak?

      Delete
  10. korang dok kata najib baik ada makna..
    sekurangnya ingat juga dia dekat golongan susah dan memerlukkan...
    bukan mcm korang pakatan hanya tahu nak kuasa dan tawan putrajaya...
    ternyata misi bodoh

    ReplyDelete
  11. Hello, i am Puan Katrina Daniels, pemberi pinjaman swasta yang
    memberikan masa kehidupan pinjaman peluang.
    Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk menjelaskan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda?
    anda telah ditolak oleh
    bank-bank dan agensi kewangan yang lain? Adakah anda
    memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji?
    mencari tidak lebih seperti yang kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu.
    Kami dana pinjaman kepada individu
    yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang
    untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan di
    kadar 2%. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu anda
    kita memberi bantuan dipercayai dan benefisiari dan akan bersedia untuk menawarkan anda
    loan.So hubungi kami hari ini melalui e-mel: katrinadaniels80@gmail.com

    Data-data PEMINJAM'S

      1) Nama Penuh: .......................................................
      2) Negara: ...........................................................
      3) Alamat: ..........................................................
      4) Negeri: ..............................................................
      5) Seks: ................................................................
      6) Status Perkahwinan: .................................................
      7) Pekerjaan: .....................................................
      8) Nombor Telefon: ................................................
      9) kedudukan masa ini di tempat kerja: .....................
      10) Pendapatan Bulanan: .............................................
      11) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....................................
      12) Tempoh Pinjaman: ................................................
      13) Tujuan Pinjaman: ............................................
      14) Agama: ........................................................
      15) Pernahkah anda memohon sebelum .................................

      terima kasih,
    Puan katrina

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!